BERDAMAI MENANG – MENANG DENGAN AZMIN, LALUAN ANWAR MENUJU PM8 TIADA LAGI GANGGUAN

Sehari sebelum berlangsungnya kongres AMK dan Wanita PKR esok, satu berita gembira muncul hari ini iaitu berlakunya perdamaian antara Anwar Ibrahim dengan Azmin Ali.

Buat pertama kalinya sejak lebih setahun lalu, Azmin petang tadi hadir mesyuarat Biro Politik PKR yang dipengerusikan Anwar di mana sebelum itu mereka berdua telah mengadakan perbincangan ke arah mengukuhkan parti di Bangunan Parlimen.

Dengan perdamaian itu, Azmin bersama penyokongnya setuju hanya ada satu kongres PKR iaitu di Melaka dan membatalkan ura-ura mengadakan kongres berasingan di ibu kota.

Dengan langkah itu, tradisi parti turut dikembalikan di mana Azmin selaku Timbalan Presiden akan merasmikan Kongres AMK dan Wanita PKR secara serentak, manakala Dr. Wan Azizah Wan Ismail akan melakukan perasmian penutupnya.

Dalam erti kata lain, perdamaian ini adalah keputusan menang-menang bagi Anwar dan Azmin serta menjadikan semua orang menjadi ceria serta gembira menghadiri kongres di Melaka nanti.

Perkembangan terbaru ini tentu saja suatu berita baik buat semua ahli PKR kerana sejak lebih setahun lalu, isu pergeseran antara kedua-dua pemimpin tersebut sentiasa menghantui mereka.

Pergeseran itu bukan saja menjadikan PKR, parti terbesar dan mempunyai jumlah Ahli Parlimen teramai dalam PH, nampak berpecah, malah menjadikannya kelihatan kian lemah.

Keadaan itu sekaligus boleh dijadikan alasan untuk melewat-lewatkan pelan peralihan kuasa yang sudah dipersetujui daripada Tun Mahathir Mohamad kepada Anwar.

Dalam keadaan pergeseran itu, Azmin bukan saja lantang menolak peralihan kuasa kepada Anwar, malah kadangkala seperti beliau sedang dipergunakan oleh pihak lain yang berkepentingan untuk menggagalkannya.

Kini, dengan berdamainya Azmin dengan Anwar, selain kembali menjadikan PKR parti yang unggul dalam PH, malah tentu saja membuatkan isu peralihan kuasa tidak lagi bermasalah.

Dengan kembalinya Azmin bergandingan rapat dengan Anwar memperkukuhkan PKR, bermakna beliau bukan saja menerima kembali kepimpinan Anwar dalam parti, ia tentu juga diikuti dengan keakuran terhadap kedudukan Presiden PKR itu sebagai bakal PM8 tanpa berbelah-bagi.

Yesss…laluan Anwar menuju PM8 tidak lagi berdepan sebarang halangan atau cubaan untuk menggagalkannya.

Dalam waktu terdekat ini, logiknya, sebagaimana yang sudah dipersetujui oleh Tun Mahathir sendiri, perbincangan dan penetapan tarikh peralihan kuasa itu sudah pun boleh dimuktamadkan oleh Majlis Presiden PH. (ShahbudinHusin 04/12/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 5 December 2019 — 7:22 am

56
Leave a Reply

avatar
14 Comment authors
AnonymousJigitJigitMAHATHIRVSANWARWau Bule Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Jigit
Guest
Jigit

Di kampong saya ada seorang pemuda bernama Rosli bin Baharom. Tetapi beliau lebih dikenali dengan nickname dia “Lee Kora”. Untuk menyara hidup Lee Kora bekerja sebagai penoreh getah part time dan sekali sekala menjalankan aktiviti mencuri getah sekerap dari kebun milik orang china yang tinggal di pekan berhampiran. Hobi Lee Kora ialah memikat burung merbuk. Lee Kora ni bukanlah seorang pandit atau pengulas politik yang sering dijemput membuat ulasan di tv. Akan tetapi di sebalik ketrampilannya sebagai budak gila- gila bahasa, sedikit tiga suku dan casual carelessness yang dizahirkan, Lee Kora kadang- kadang dikesan mengeluarkan komen-komen mengenai isu-isu politik semasa… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN MANA NAK PEDULI……. Baja subsidi tidak cukup himpit hidup pesawah……… PAS Negeri Perak mendesak agar bekalan baja subsidi disalurkan dengan secukupnya kepada pesawah-pesawah padi sebagaimana yang telah dibekalkan oleh pihak Pertubuhan Peladang Kebangsaan (NAFAS) sebelum ini. Pengerusi Lajnah Asas Tani dan Alam Sekitar (LATAS) PAS Perak, Ustaz Muhammmad Faisal Abdul Rahman berkata, para pesawah hanya dibekalkan sebanyak 40 peratus baja yang ternyata tidak mencukupi dan menganggu jadual pembajaan di sawah mereka. “Ia juga membebankan para pesawah untuk menanggung kos baja padi dan ia memberi kesan kepada kesuburan padi,” katanya ketika ditemui pada himpunan aman pesawah padi… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BAPOK KATA NAK BELA RAKYAT MANA DIA……. Jamah Nasi Kosong.. Ini Juga Tugas Pemimpin Rakyat.. Jamah nasi kosong setiap hari KU sangka panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Begitulah nasib yang terpaksa dilalui ibu tunggal, Noor Sarah Sulaiman Kanisan, 32, yang membesarkan tiga anak kecil sendirian. “Perkahwinan pertama dulu hanya sempat bertahan kurang tiga tahun dan dikurniakan dua anak, Nur Arissa Sofea, 4, dan Nazim Zafran, 2. “Kemudian saya berkahwin semula tahun lalu namun diceraikan pada Januari lalu ketika sarat mengandung anak ketiga, Naufal Zikri yang kini berusia tujuh bulan,” kata Noor Sarah yang mesra disapa sebagai… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Harap2 saman dibuat…..jangan macam najib….dah berapa hari selasa namun tak saman2….sekarang dia pula masuk dalam dock pesalah

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Anwar: Party saboteurs will be sacked Ramieza Wahid Published: 2:01 pm | Modified: 2:02 pm A+ A- PKR president Anwar Ibrahim has warned that any party member which attempted to split the party or sabotage the party’s upcoming national congress will be sacked. Speaking to reporters at the Parliament lobby today, Anwar said his commitment was to unite the party while noting that more than 80 percent of party delegates had already registered for the congress, which begins tonight. On allegations that some party members were planning a “parallel congress” in Kuala Lumpur this weekend, Anwar expressed doubts that it… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Di tepi jndela kini..aku hnya mmpu diam trpaku
Baru aku sedari, anak petani miskin ini tak laku
Kau mghilang, tnpa ku tahu apa sebnar berlaku
Sanggup kau bina mahligai mu, dari airmata ku
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

MAHLIGAI MU DARI AIRMATAKU – LESTARI
Karaoke: https://youtu.be/AnfND7E0JvA

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Izinkan diri ku meluahkan rasa
Maafkanlah aku andai kau terasa
Biar ku paparkan apa yang terjadi
Moga engkau tak ulangi

Sungguh tak kusangka kau berpaling tadah
Setelah lamanya menjalinkan cinta
Dalam diam-diam kau sudah berpunya
Tanpa aku menyedari semuanya

Aku mendoakan agar kau bahagia
Bersama si dia
Insan yang kau suka
Percintaan kita tak sampai ke mana
Setakat di bibir saja
Sayang…

Kau bina mahligai dari air mata
Yang jatuh berderai di wajah sepi ku
Hancurnya hati ku bisa tak terkata
Terhumban rasa diri ku

Anonymous
Guest
Anonymous

Chorus:

Oh aduhai..
Ku masih ingati
Janji manis dan saat romantis
Kau pinta ku supaya setia
Akhirnya kau yang berubah

Oh Tuhan ku
Tabahkan hati ku
Temukan ku dengan ketenangan
Jiwa ini dibelasah rindu
Tetapi apa daya ku

Ku cuba pejam mata tapi tak terlena
Kerana ku masih teringat pada mu
Begitu payahnya nak ku melupakan
Pernahkah engkau fikirkan
Oh sayang…
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Anwar Buat Hal Lagi… Entahlah. Tanda PH nak mampus…. Presiden PKR Anwar Ibrahim dituduh melakukan ‘salah laku seksual’ oleh bekas kakitangannya, hanya enam bulan selepas parti itu digegarkan skandal video seks yang mengaitkan timbalannya, Mohamed Azmin Ali. Tuduhan terbaru ini dibuat oleh bekas penyelidik Anwar, Muhammad Yusuff Rawther dalam akuan bersumpahnya (SD) bertarikh 19 Novermber yang lalu. Akuan bersumpah yang didakwa itu dikeluarkan sehari sebelum Kongres Nasional PKR di Melaka esok.Setiausaha politik Anwar, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak dalam maklum balasnya mendakwa akuan bersumpah yang dibuat Yusuff didalangi oleh Badrul Hisham Saharin, bekas anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR dalam… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Di blog yng syahdu ini, kita telah pun dipertemu
Dulu prnah kau izin hati mu utk hati ku bertamu
Tak ku sangka, bgitu cepat diri ini, kau rsa jemu
Katakan terus terang siapa yg rampas cinta mu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

SIAPA YANG RAMPAS CINTA MU – UKAYS
Karaoke: https://youtu.be/rvtXUSJ3KDo

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Harapan hati ku ingin hidup bahgia.
Tetapi mengapa sering saja
Hati ini diluka
Baru ku cuba
Nak bercinta
Lalu kau pun buat angkara

Mengapa mesti
Aku yang menjadi mangsa
Harapan untuk kekalan
Hanya tinggal igauan
Walaupun telah aku bertahan
Tapi apakan daya
Retak akhirnya kasih kita
Tanpa ku tahu apa punca

Anonymous
Guest
Anonymous

Chorus:

Mudah benar
Kau mematah dahan asmara
Sampai bila harus diri ku begini
Oh kekasih
Sampai bila mesti kau dera hati ku
Dimanakah janjimu
Yang kau tabur dulu..
Sebelum ku serahkan cinta
Betapa hancurnya hati ku…

Siapa yang ganggu hati mu
Siapa yang rampas cinta mu
Katakan pada ku
Biarlah jelas segalanya
Siapa yang sedang kau sayang
Siapa yang sedang kau buru
Berterus teranglah
Dari kau terus menyiksa ku..
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Ntah mngapa, hati trasa bgai badai mnghempas
Seakan-akan, bunga dr genggaman akn terlepas
Adakah di gelnggang cinta, diri ini telah tumpas?
Apa cinta yg brsemi..ada org lain tlah mrampas?
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

jigit
Member
jigit

Sedih semacam bunyi pantun kejora kali ini
Apakah dia di sana sudah berubah hati
Atau barangkali orang di sini yang cuba lari
Mencari alasan mahu menggoda cikgu Yati

😀😀😀😀😀😀

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro jigit,

Entah lah bro semua spt dlm keadaan tak pasti
Aku pun tk tau samada aku hrus terus menanti
Barangkali..org di sana kini sudah berubah hati
Tapi si dia..tk mungkin org lain boleh mngganti
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh

Perasaan ku ini..tidak pernah ada org mengerti
Aku masih lgi menganggap adik, pada cgu Yati
Kesetiaan dlm brcinta msih lagi ingin aku bukti
Dpd kehilangan si dia, lebih baiklah aku ni mati
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Hati ini, sering sja, trgamit oleh kenangan silam
Dunia bgai gelap & pandangan ku, terasa kelam
Di lautan rindu, diri ini terus lemas & tenggelam
Bginilah diri ku ini..bgai patahnya sayap malam
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

PATAHNYA SAYAP MALAM – MASSA
Karaoke: https://youtu.be/-RBHVADJXnk

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Ku Cari Cahaya
Dalam Kekalutan Warna
Sewaktu Malam Resah
Mengibarkan Sayapnya

Ku Temui Dia
Bayang Malam Yang Terluka
Pesona Cinta Ku Pun Terbakar

Dan Puisi Cinta
Tertumpah Tinta nya Berdarah
Tersingkir Dari Titian Makna Yang Setia
Tercalar Purnama
Turut Sama Mejadikan Saksi
Luka Cinta Ku Yang Tak Berhenti

Anonymous
Guest
Anonymous

Chorus:

Malam Yang Ku Dakap Mengerikan Mimpi
Malam Yang Ku Dakap Telah Dinodai
Harumnya Bunga CInta Dibasahi Hujan
Sebaknya Di Hati Ku Tangisan…

Ku Simpan Kenangan
Bersama Malam Kecundang
Patah Sayap nya Kehampaan

Begitulah Aku
Kau Persia Di Pandangan Mata
Setelah Kian Lama Dalam Dakapan Cinta
Patah lah Sayap nya
Malam Yang Penuh Dengan Sengsara
Bagai Diri Ku Yang Kau Perdaya

Begitulah Aku..
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Cinta yg bersemi seperti tersekat dgn halangan
Bgaikan akn trlepas..kuntum bunga jambangan
Kini terpaksa mnempuh kesepian keseorangan
Yg dpt ku lakukan..hnya lah mengulit kenangan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

MENGULIT KENANGAN – DATA
Karaoke: https://youtu.be/bLYSasjKBds

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Masih berbunga cinta ku ini
Harum dalam kenangan
Biarpun telah engkau calarkan
Kuntum-kuntum rindu

Masih berdarah luka ku ini
Pedih menikam jiwa
Simpulan cinta terlucut kini
Menyapa lah derita

Bukan ‘ku mengungkit kisah lama
Sekadar mengulit kenangan
Kasih dan sayang yang kita semai
Ketandusan…

Anonymous
Guest
Anonymous

Chorus:

Mengapa terjadi perpisahan
Di kala aku memerlukan
Secebis rindu menghias kamar
Kegelapan…

Rela aku begini dan terus begini
Merawati kedukaan
Semoga suatu hari ada sinar sang suria
Menerangi…

Tiada guna ku tangis ratapi perpisahan
Yang berlalu biarkanlah
Kerna aku percaya sebalik kedukaan
Ada bahagia

Masih berdarah luka ku ini
Pedih menikam jiwa
Simpulan cinta terlucut kini
Menyapa lah derita
Menyapa lah derita
Menyapa lah derita…
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Aku sedar..diri ini miskin dan serba kekurangan
Sdng kan si dia itu seumpama merak kayangan
Si dia aku sangkakan, akan jadi bakal tunangan
Namun yg ku dpt hanya airmata yg berlinangan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Sawaludinlamin
Guest
Sawaludinlamin

Dah berdamai dah, very Win Win. Iyo ko tu. Pungkoq den pon tegolak. Mcm peace talk yahudi lahanat jo.

Wau Bule
Guest
Wau Bule

1. I do not believe they have settled their differences. Far from it 2. Azmin has a lot of scores to settle related to personal (cerita lama), not political differences. 3. What makes Azmin brave enough to meet Anwar? After that PKR agreed to have him officiate the Youth’s and Women’s Meet. 4. Something is not right after the news of Sodomy 3 appears public 5. I will believe in Anwar if he comes forward to undertake sumpah laknat. Sodomy 2, Saiful did it. Anwar refused to be cross-examined. 6. Should this grandson of late CAS’ President undertakes sumpah laknat… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

THE COAST IS NOW CLEAR FOR ANWAR: HAT IN HAND, AZMIN FORCED TO RETURN TO PKR FOLD – AS BIDS TO TOPPLE ANWAR, THREATS OF BACKDOOR GOVT, FORMATION OF NEW PARTY FIZZLE DESPITE TACIT BACKING FROM PRO-MAHATHIR CAMP

DECEMBER 5, 2019

https://www.malaysia-chronicle.com/?p=181456

Wau Bule
Guest
Wau Bule

The coast is a jagged one and with new allegation could be a difficult landing. Yeah, letter of demand to be issued by Ram Karpal but let’s see whether this will go to court. Let’s see this time whether Anwar is willing to be cross-examined by civil lawyers. But knowing Anwar…..hahaha

Hopefully, the accuser will undertake Sumpah Laknat like Saiful

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Di sini lah dahulu..benih cinta subur tercambah
Sorang puteri dicintai dek ank petani di lembah
Tapi cinta bgaikan telah dilanda badai musibah
Sngguh tk ku sngka, sekelip mata, kau berubah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

SEKELIP MATA KAU BERUBAH – LESTARI
Karaoke: https://youtu.be/9iFzR_RQmD4

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Syahdu nya ku rasa di saat ini
Suasana sepi membisu
Tersentuh hati ku dibuai kenangan lalu
Ingin ku luahkan hasrat di hati ku
Sudikah mendengarnya?

Sebenarnya engkau masih ku sayang
Biarpun tak dapat bersama
Kau masih ku rindu seperti waktu dahulu
Aku mengharap agar engkau mengerti
Curahan rasa ini

Jika engkau sedang hidup bahagia
Jangan kau lupakan diri ku
Yang terdampar kesepian
‘Ku dilambung ombak rindu
Yang hanyut dalam kelemasan

Anonymous
Guest
Anonymous

Chorus:

Mengapakah aku masih menunggu
Dan masih menagih kasih mu?
Diri mu di mana?
Cuma aku yang terus
Sabar menanti mu
Tanpa jemu

Dulu kau menumpang kasih
Lalu ku beri harapan
Sekelip mata kau berubah
Oh, begitulah
Lumrahnya percintaan

Tersentuh hati ku
Dibuai kenangan lalu
Oh, mudahnya
Kau berubah…
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Wau bulan.nt
Guest
Wau bulan.nt

Budin,

Would YDPA approves of a tainted leader now allegedly involved on the same problem og sodomy as PM?

People may not believe in Sodomy 3 but who would believe Tariq Ramadan was involved in rape and sexual assault? Truth prevails but will take time, inching its way but surely

nagachini
Guest
nagachini

kamon la budin.. baru jumpa dalam mesyuarat sudah dikata berdamai..jangan perbodohkan diri sendiri dengan kesimpulan mudah seperti itu..
apa komen kamu pada tuduhan salahlaku seksual yang dibuat oleh bekas staf pkr.. tiba2 saja muncul.. kenapa azmin tiba2 pula diberi kebenaran untuk merasmi perhimpunan amk padahal selama ini macam2 alasan diberi untuk menidakkannya.. nampak seperti ada sesuatu yang cuba disorok.. mungkin anwar menerima tekanan baru dari puak azmin dan terpaksa mengalah demi menghidupkan cita2 pm beliau..

politik malaysia penuh dengan kejutan.. dan pastinya tiada sebarang kesimpulan dan kepastian yang boleh kita lakukan
khalas

Wau bulan.nt
Guest
Wau bulan.nt

Anwar boleh merancang dan ke hulu ke hilir berkata SAYA PM8. Kita lihat permainan Anwar 1. Ke utara selatan timur dan barat CIUM TANGAN 2. Ke india turki indonesia brunei dengan sombong ber bayangan SAYA LAH PILIHAN 3. Balik ke malaysia konon ADA PERJANJIAN 4. Azmin mula coba dinyahkan dengan KES SANDAKAN 5. Bila masih tak jalan guna macai2 kapar, sg petani, otai reformasi basi dan syed husin untuk BERI TEKANAN 6. Bila tak jalan dan setelah dinasihatkan MULA PERLAHAN 7. Azmin membalas dengan KONVENSYEN BERLAINAN 8. Timbul pula kes Cucu Sam Idris konon sexual harassment lalu BUAT STATUTORY DECLARATION… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

GIVEN AN ULTIMATUM, AZMIN FINALLY ATTENDS PKR MEETING FOR THE FIRST TIME IN A YEAR: HIS REWARD – TO OFFICIATE YOUTH WING’S MEETING, WHILE FOR ANWAR – A VICTORY IN HIS BATTLE TO KEEP PKR TOGETHER IN SPITE OF MACHIAVELLI FORCES FROM WITHIN & OUTSIDE HIS OWN PARTY & PAKATAN PACT

DECEMBER 5, 2019

https://www.malaysia-chronicle.com/?p=181454

Wau bulan.nt
Guest
Wau bulan.nt

It is not as simple as that. Why sudden show of bravery by Azmin and of softening by Anwar? Azmin was seeking his right to officiate as opposed to get a reward.This is why MC has been suspected as Anwar’s mouthpiece. Anwar also became lembik after learning of Sodomy 3. Parallel cpnvention will still go on… i believe so. PKR is on the brink of total implosion albeit slowly but steadily. And TDM is now picking the 3rd party individual upon the advice of tbose security guys and YDPA.. i believe this The transition delay was not on purpose but… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH bukan urus negara tapi sibuk siapa mahu jadi PM . …… Datuk Seri Mohamad Hassan mengingatkan kepada kepemimpinan tiga sayap UMNO mengenai perlunya mereka menggagalkan Pakatan Harapan (PH) daripada terus menerajui kerajaan. Timbalan Presiden UMNO berkata, semua ahli mesti menjadi pelopor dan berusaha bersungguh-sungguh dengan menjadikannya sebagai gerakan massa untuk mengajak rakyat menolak PH. “Rakyat kini benar-benar rasa tertipu, terpedaya, dibohongi dan dikencing oleh PH sepanjang 18 bulan menjadi kerajaan. Ternyata PH telah menggagalkan negara ini dan rakyatnya secara sistematik. “Mereka telah gagal dalam menunaikan janji, gagal mengurus negara ini dan gagal melaksanakan pembaharuan yang mereka janjikan. “Mereka adalah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Farhash Pernah Ugut Bunuh Yusuff Rawther Untuk Anwar?……… Setelah kes pergaduhan berkaitan Ketua PKR Perak, Farhash Wafa Selvador semakin didiamkan. Namun kini ada pula berita terbaru. Tidak disangka individu yang sebelum ini telah dipukul dan diugut oleh Farhash, kini muncul semula namun dengan kes yang lain. Yusoff Rawther yang merupakan penyelidik bagi PKR, telah menyatakan bahawa dirinya telah digoda oleh Anwar Ibrahim pada 2 Oktober 2018 di kediamannya di Bukit Gasing, Petaling Jaya, Selangor. Kita ‘flashback’ sedikit kes terdahulu melibatkan Yusoff ni bilamana dia dikatakan telah dipukul dan diugut bila mana Farhash menjerit kepadanya dengan mengatakan “I will have you… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Berdamai bagus. But still, not sure Pak Sheikh will be PM8.

Ingat,

Anwar terlalu tua untuk jadi PM, kata Mahathir
https://www.malaysiakini.com/news/337328

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Laluan ke PM8 tak boleh selesa untuk Pak Sheikh.

Dia Peliwat, Banduan 2 kali sebab liwat. Malaysia negara Islam, Islam haramkan liwat.

China Doll pun ia. Tapi mana boleh Peliwat jadi PM negara ini.

ApaNama
Guest
ApaNama

nampak gaya, kuda trojan dlm pkr dan umno sedang menunggu hari kegagalan.

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Diri ini sudah tidak disukai, aku bagai rasa yakin
Nakkah, sorng puteri, brsama ank petani miskin
Kini ku terasa, bagai cinta ini sudah pun ditalkin
Utk kita brsama..trasa seribu thn tk kan mngkin
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

SERIBU TAHUN TAKKAN MUNGKIN – BPR
Karaoke: https://youtu.be/6R6TwprkO3E

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Di mata mu mencermin kan rindu
Di mata mu adalah kenyataan
Aku tenggelam
Dalam lautan kasih sayang mu
Tak mungkin akan ku lepaskan ikatan ini

Mendung hitam adalah semalam
Silau mata dari kilauan cinta
Hati ku ini sayang tak mungkin berubah
Selagi kau berpegang teguh pada janji

Chorus:

Setiap kata yang terucap
Setiap nada yang tercipta
Hanyalah untuk mu
Satu tak terpisah

Seribu tahun takkan mungkin
Bisa menghuraikan sebuah
Cinta yang kau beri
Untuk diri ku yang pilu…
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Wau bulan.nt
Guest
Wau bulan.nt

Why Anwar suddenly setuju Azmin opens both youth’s and women’s meeting?

Sodomy 3. Anwar dan sodomy tak akam berpisah….yet nak jadi PM.Laluan bukan selesa malah lebih rumit.

Sodomy President + Sodomy Deputy President = ZERO OR NOUGHT.

So the theory that third party individual will warm PM8’s seat… hahaha….

Anonymous
Guest
Anonymous

http://www.financetwitter.com/2019/11/azmin-is-screwed-the-much-hyped-new-malay-only-coalition-government-fizzles-out.html Where’s the bonker old exPTD?The old fart pulled out the popcorn and celebrated too premature ejaculation, just like he did before the PRK PD, and ended up with tails all tangled up between his tight old antilgbt arsehole? He sud hv memorized the facts written by his own favorite pro konsensus PH blogger, Finance Twitter instead of, as usual being misled by exPTD auta. The magic number to kill the PH Konsensus, Anwar and stayed the old fox for 5 years is 113. Since the favorite blue-eyed boy and H2O can’t deliver the backdoor magic number, he is screwed… Read more »

Noor Asfarina Abdullah
Guest
Noor Asfarina Abdullah

are you sure Azmin…sodomy…any proof sir?

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Ku tak tahu, ke mana kau mghilang, dewi puteri
Tanpa hadir mu, terasa bgai tiada sinar mentari
Nmun, aku msih juga di taman yg tiada lagi seri
Dan aku masih tega, tdak jemu merindu sendiri
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

SENDIRI – MAY
Karaoke: https://youtu.be/rHFV82xPJlU

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Dinginnya di malam ini
Suasana pilu
Terkenang daku kembali
Sejarah silam

Setelah engkau pergi
Sepi hati ku
Terpadam lah api cinta
Musnah harapan

Chorus:

Mengapa engkau sanggup
Berubah fikiran
Hanya kerana peristiwa itu

Kau hancurkan kota cinta
Yang kita bina bersama
Di masa yang lalu

Kini aku terus terseksa
Oleh kepalsuan cinta mu
Tinggallah aku sendiri
Menanggung derita ini

Setelah engkau pergi
Tertutup hati ku
Tak mungkin bercinta lagi
Biar ku sendiri..
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Di sini lah, satu msa dulu..hati ku, telah kau curi
Kau mnghilang brsamanya & aku terus mencari
Di rimba lara kasih ini, aku masih gagahi berlari
Tk ku hirau, walau meredah, segala onak & duri
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Agk nya, mmg dh nasib diri anak sorang petani
Siapa lah yg sudi dgn keadaan diri ku yg begini
Bidadari yg didamba pun, dh tk sudi lagi ke sini
Tk siapa pun yg tahu, derita ku tika dan saat ini
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

TIKA DAN SAAT INI – MEDICINE
Karaoke: https://youtu.be/f_3FNCl7TMo

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tika begini mencari-cari
Sebuah cinta hilang
Saat begini ternanti-nanti
Bayangmu, sayang

Bertanya-tanya pada sang bunga
Mengapa layu jua
Bertanya-tanya di hujung rindu
Kau pun berlalu

Chorus:

Ku ulangi pertemuan
Walau hanya ‘ku mendakap sisa cinta
Bersama rindu yang terdampar
Saat ini ku sendiri menangisi
Pemergian mu kekasih
Dan cuba memujuk rindu
Yang pedih tercalar
Di sudut ingatan ku
Air mataku kau renang bahgia

Tika begini aku sendiri
Kau menyepikan diri
Saat begini kau padu janji
Kasih yang baru
‘Ku masih sendiri
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Cucur Badak
Guest
Cucur Badak

HAHAHIHIHOHO

raso den ko yang lobih-lobih,ko ketagih ketom ye?

ko ganggu daro sodang ngaji yerrr? kah kah kah

ko gi siam kojolla nuh,kek sano ado daro,boleh main!

Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dia jenis going for anything that moves in a skirt, including Scotsman.

Dia selalu mengarut di sini sebab nak sabotaj blog Budin ini, tak mahukan orang bincang blog post itu.

Dia a frustrated, exasperated, Coca Cola gassated mabuk old man.

Ketum-addicted Atuk Geng Nahib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BN GALI DAN KAMBUS…..PH HANYA PANDAI GALI TAK PANDAI KAMBUS….. Nak Tambah Hutang Negara Lagi Lerr tu… -October 04, 2019 Semalam, Guan Eng mesyuarat dengan Gabenor Japan Bank for International Cooperation (JBIC). JBIC merupakan bank kerajaan Jepun yang menjamin Bon Samurai yang dipinjam oleh Kerajaan Malaysia. PM ke-7 baru-baru mengesahkan bahawa kerajaan PH akan meminjam bon samurai kedua selepas meminjam bon pertama bernilai RM7.3 bilion awal tahun ini. Pagi ini, Guan Eng pula bermesyuarat dengan Pengarah Eksekutif Bank Pembangunan Asia (ADB). ADB merupakan institusi yang meminjam kepada kerajaan-kerajaan Asia dan memainkan peranan agak serupa dengan Bank Dunia tetapi untuk rantau… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey sudah keluar bidak catur liwat dia. Tak bertaubat lagi si tua 94 tahun walaupun kubur sudah panggil. Kahkahkah!

Cucur Badak
Guest
Cucur Badak

TELOR KAU SENDIRI DAH LABOH SAMPE LUTUIT,
TAK CITER KAT SINI..KNAPE KAH KAH KAH

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tak lama kena potong. Sebab kena sakit ED, JU, BUR dan prostate cancer.

Cucur Badak
Guest
Cucur Badak

Dulu NBR ni ,tak tinggal kat umah,dia tinggal atas pokok dekat zoo di kenya.Sialnya dia nih,sebab dia suka liwat jubor badak air kat zoo tersebut.

…elok direjam dia nih

kah kah kah