PEJUANG RAKYAT APA NAMANYA KALAU BEGITU MUDAH ALAH KEPADA KELETIHAN DAN KESEJUKAN?

Untuk kesekian kalinya, isu ketidakhadiran Ahli-Ahli Parlimen kerajaan ketika persidangan Dewan Rakyat terus berlaku lagi.

Ketika sesi kali ini saja sudah beberapa kali loceng terpaksa dibunyikan berikutan kehadiran tidak cukup kourum sehingga Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad turut memberi teguran mengenainya, baru-baru ini.

Apabila ia terus berlaku lagi, meskipun selepas teguran dibuat, bermakna teguran Perdana Menteri tidak memberi apa-apa erti bagi mereka.

Dalam hal ini, meskipun teguran Perdana Menteri berkenaan ketidakhadiran itu penting untuk diberi perhatian, tetapi yang lebih penting lagi ialah persepsi atau penilaian rakyat tentang sikap Ahli-Ahli Parlimen kerajaan tersebut.

Dengan mengambil lewa soal itu, sedangkan mereka diberi elaun kehadiran bersama penginapan dan elaun belanja harian lagi, sepatutnya tidak timbul masalah dalam hal ini.

Lagi pun, sidang Parlimen hanya diadakan empat kali dalam setahun dan empat hari saja dalam seminggu, takkanlah tidak boleh memberi keutamaan kepadanya?

Meskipun sebelum ini, pelbagai alasan serta hujah cuba diberikan berkenaan kehadiran yang buruk itu, jawapan beberapa Ahli Parlimen kerajaan kali ini nampaknya lebih menyakitkan hati rakyat mendengarnya.

Ahli Parlimen Sungai Petani, Johari Abdul memberi alasan keletihan sebagai punca perkara itu berlaku.

Katanya, selain Ahli Parlimen terikat dengan program tertentu, mereka juga selalunya balik lewat malam sekitar pukul 12.00 sama ada kerana sidang Parlimen berlarutan sampai ke malam atau disebabkan mereka ada urusan lain.

Dengan itu, katanya, mereka jadi keletihan dan biasanya akan lewat sampai ke Parlimen pada sesi sebelah pagi.

Dalam keadaan tertentu, alasan Johari itu barangkali boleh jugalah diterima, tetapi alasan Ahli Parlimen Sepang, Hanipa Maidin, rasanya bukan saja mengarut, malah tidak masuk akal sama sekali.

Kata beliau, adalah sukar bagi Ahli Parlimen untuk berada lama dalam Dewan kerana suhunya yang terlalu sejuk.

“Bukan mudah untuk kami duduk dalam jangka masa yang lama. Ada ketikanya ia sangat sejuk.

“Di mana-mana sahaja di (Parlimen) negara lain, anda tidak boleh jangka Ahli Parlimen terus duduk lama dalam dewan,” katanya.

Aduhhhh….apa punya alasan ni YB?

Bagaimana kalau Dewan Rakyat panas tanpa hawa dingin dan hanya menggunakan kipas saja?

Apa pula alasannya ketika itu?

Soalnya, kenapa setelah jadi kerajaan saja alasan sejuk ini kedengaran, sedangkan sewaktu dalam pembangkang dulu elok pula selalu hadir tanpa banyak rungutan?

Apa pun hujah yang mahu diberikan, Ahli-Ahli Yang Berhormat kerajaan ini janganlah sampai mengeluarkan alasan yang tak masuk akal, mengarut serta menyakitkan hati rakyat mendengarnya.

Mereka sudah dipilih sebagai pemimpin dan tiada alasan untuk meremehkan tanggungjawab yang telah diberi serta diamanahkan.

Jika sebelum menang, macam-macam janji boleh diucapkan, termasuk kononnya akan menyuarakan apa saja masalah rakyat di dalam Parlimen, kenapa setelah menang, tiba-tiba ada alasan letih, sejuk dan sebagainya?

Di mana nilai perjuangan dan kesungguhan mereka bekerja untuk rakyat kalau begitu mudah tewas hanya kepada keletihan dan kesejukan? (ShahbudinHusin 28/11/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 28 November 2019 — 8:24 am
Subscribe
Notify of
guest

93 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
29 November 2019 7:00 am

.kau tak tau ke..Tony Pua ni lah yang menjadi baruah bersama2 Pizi Sotong untuk menspinkan isu 1MDB, yang mereka terima infonya dari Ambiga dan Clare Brown. Kalau pasal fitnah dan spin maklumat, memang Tony ni tak boleh dicelen langsung…tersohor sejak Msia merdeka. Bawah sikit aje dari Pizi. Kini dia jadi penasihat politik pulak kepada Ah Beng di MOF..lagi lah parah kementerian tu dikejekannya. Dah jadi rahsia umum bahawa Tony ni adalah pakar strategik DAP, bersama2 dengan Chin Tong..dan agenda mereka adakah untuk memastikan Msia ni menjadi negara liberal, agenda Malaysian Malaysia serta akhirnya menjadi negara Republik menjadi kenyataan..by hook or… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
29 November 2019 6:57 am

Ketua Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Datuk Mohammad Hamdan Wahid mendedahkan bahawa punca kes pencemaran toksik di Pasir Gudang telah bertambah teruk ialah kelewatan kerajaan negeri Johor untuk bertindak. JBPM mendedahkan bahawa pencemaran dan sisa-sisa kimia yang dibuang secara haram ke dalam sungai patut dibersihkan dengan segera apabila dikesan minggu lepas. Tetapi pembersihan ini tidak dilakukan minggu lepas kerana kerajaan negeri Johor memutuskan bahawa kos pembersihan adalah terlalu tinggi. “Toxic fumes might not have re-emerged in Pasir Gudang, Johor, if the illegally dumped chemicals found there were immediately removed, said Fire and Rescue Department director-general Datuk Mohammad Hamdan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
29 November 2019 6:55 am

MasyaAllah…Habis modal dah rupanya Khalid Samad ni nak berpolitik sehingga tak tidur malam dia dibuatnya hanya semata-mata UMNO dan PAS menjalinkan kerjasama. Baru2 ni telah tular kenyataannya bahawa gabungan UMNO-PAS dan perpaduan ummah tu memberi gambaran mahu mengancam kaum bukan melayu, khususnya orang2 cina. Jelas, kenyataan yang dibuat oleh Khalid Samad ini merupakan Hasutan kepada rakyat Bukan Islam agar memusuhi umat Islam secara terbuka. Malah tindakan Khalid Samad itu juga boleh menyebabkan ketegangan dalam kalangan masyarakat dan mampu mewujudkan suasana kecelaruan. Sewajarnya pihak berkuasa perlu ambil tindakan terhadap Khalid Samad dan sekutu Rejim Pakatan Hancing tu supaya mereka tidak menimbulkan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
29 November 2019 6:53 am

Korang setuju kan…kalau kita sama2 mengatakan…ini adalah satu lagi contoh Rejim Pakatan Hancing tu berada dalam keadaan Caca Marba. Baru nak uruskan SATU krisis pun dah huru hara dibuatnya. Jika sebelum ini, Menteri Besar Johor yang mewakili Rejim Pakatan Hancing tu dakwa tiada keperluan nak isytihar Darurat di Pasir Gudang. Cukup setakat “Tutup Pintu Rumah” sahaja. Tapi lain pulak yang berlaku dalam Dewan Parlimen hari ini. Ahli Parlimen Pasir Gudang yang juga dari Pakatan Hancing tu didakwa meroyan tak tentu arah…bila dia membangkitkan isu di kawasannya tu. Beliau mendesak agar Parlimen membahaskan Usul Tergempar agar Rejim Pakatan Hancing tu mengisytiharkan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
29 November 2019 1:41 am

kenyataan Ah Beng yang mengatakan kerajaan terpaksa tanggung kos penyenggaran kapal mewah Equanimity !!! RM 14.22 juta duit rakyat Malaysia hangus dibelanjakan untuk penyelenggaraan Kapal Mewah yang Tak Bertuan ini. Rakyat Malaysia ke yang suruh sita kapal mewah tu? Rejim Pakatan Hancing tu ikut Akta mana yang membolehkan pihak pemerintah menyalah gunakan duit rakyat untuk menyelengarakan aset yang disita? Sebelum ni Rejim Pakatan Hancing tu sibuk mendakwa kononnya dah ada orang yang nak beli Kapal Tak Bertuan tu. Tapi kenapa sampai sekarang masih belum dijual? Jelas dari satu sudut, nampak sangat Kapal Mewah Tanpa Tuan itu hanya dijadikan sebagai alasan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
29 November 2019 1:39 am

Ah Beng sudah kuarkan kenyataan bahawa SPV Prokhas yang dikatakan kini mengendalikan aset TH tu adalah di bawah Wakanda Mujahat lah beb !!!!

Pulak dah….Ini orang sudah pandai main taichi lah….

Mujahid cakap orang SPV adalah Kementerian Kewangan.

Guan Eng cakap SPV adalah bawah Mujahid.

Dia apa pun tak tahu.

Menteri-menteri PH tak tahu ke orang ramai dah cakap “Kerajaan ini banyak wayang lah”.

Rakyat harap dua-duanya tahu aset-aset TH dan negara sudah berpuluh bilion dijual.

Tak apa lah. Kita berdoa yang terbaik lah untuk negara tercinta ni kan..betul tak ???

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
29 November 2019 1:37 am

Konpom Bang Non tak berani buat apa2 pada Jemin..kalau berani pun setakat sindir2 aje lah…apa taknya, Jemin ni cukup2 banyak dia tahu rahsia2 sulit Bang Non sekeluarga, semuanya ada dalam fail sulitnya..dan kalau Bang Non lebih2..kebabooom..pasti kena punyak. Jemin bijak…dia kini dah berkiblatkan kepada Tun Madey, yang dianggapnya sebagai mentor sejak hari pertama dia terlibat dalam politik. Jemin sedar..jika dia masih berpaut pada Bang Non lagi. masa depan politiknya memang tak ke mana lah..bakal malap terus. Jemin amat2 yakin..Bang Non takkan menjamah kerusi empuk PM ke 8 tu..not in a million years, jadi nak buat apa dia masih nak menyokong… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
29 November 2019 1:35 am

Tun Madey terhutang budi pada Jemin kerana ternyata dia telah memainkan peranan penting untuk memastikan beberapa orang MP2 PKR untuk tidak menyokong usul undi tak percaya terhadap Tun Madey yang telah dikenselkan last minute oleh balaci Bang Non semasa pembukaan sidang Parlimen tempoh hari. Tun Madey telah menyerahkan maklumat bahawa ada MP2 PKR telah menyalahi peraturan SPR apabila berbelanja lebih dari jumlah yang telah dibenarkan oleh SPR dalam kempen2 mereka dalam PRU14 yang lepas..dan jika disabitkan kesalahan tu, boleh dibatalkan kemenangan mereka. Dengan maklumat itu lah, Jemin telah berjumpa dengan MP2 PKR yang berkaitan dan ini telah menyebabkan mereka yang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
29 November 2019 1:32 am

Jemin adalah sorang visionarist…dia sentiasa two steps ahead dari Bang Non. Tengok aje lah dalam pertandingan pemilihan timbalan presiden PKR yang lepas…walaupun Bang Non terang2 memberi restu dan backing Pizi Sotong, tapi Jemin steady aje..dia pun ada strategi tertentu sendiri untuk counter kartel Bang Non…dan hasilnya Pizi tewas dan Bnag Non gigit jari kaki aje. Sebagai protege Bang Non, dah tentu lah Jemin tau segala selok belok dan sepak terajang politik Bnag Non. Apa tah lagi..sejak Bang Non masuk dalam dulu, Jemin lah yang menjadi penggerak utama PKR dan menjadi orang kepercayaan Kak Wan. Itu lah sebabnya Pizi Sotong jeles… Read more »

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 11:48 pm

Alhamdulillah, di Parlimen semalam MP dari Kerajaan PH sudah cukup untuk menyokong bajet ini dan beberapa MP dari Pembangkang yang berhati perut turut menyokongya.

WFAUZDIN NS
**************
WAKIL RAKYAT PAS & UMNO YANG TIDAK MENYOKONG BAJET UNTUK MEMBANTU GOLONGAN OKU, ORANG TUA DAN KANAK-KANAK DI PARLIMEN SEMALAM, MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ!!!!!!-Jo Lok

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 11:42 pm

25. YB Jalaludin Alias (Umno – Jelebu)
26. YB Adham Baba (Umno – Tenggara)
27. YB Shahar Abdullah (Umno – Paya Besar)
28. YB Ramli Mohd Noor (Umno – Cameron Highland)

Inilah senarai Wakil Rakyat yang sanggup menolak bajet untuk bantuan kebajikan bagi golongan OKU, orang tua dan kanak-kanak. Adakah di kawasan mereka tidak diperlukan bantuan dari kerajaan ini? Mengapa dendam politik boleh mengatasi peri kemanusiaan? Mengapa bajet untuk pejabat mereka, tahu pula mereka menyokongnya?

WAKIL RAKYAT PAS & UMNO YANG TIDAK MENYOKONG BAJET UNTUK MEMBANTU GOLONGAN OKU, ORANG TUA DAN KANAK-KANAK DI PARLIMEN SEMALAM, MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ!!!!!!

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 11:38 pm

WAKIL RAKYAT PAS & UMNO YANG TIDAK MENYOKONG BAJET UNTUK MEMBANTU GOLONGAN OKU, ORANG TUA DAN KANAK-KANAK DI PARLIMEN SEMALAM, MUNAFIQ

18. YB Dr Shamsul Anuar (Umno – Lenggong)
19. YB Hj Ismail Said (Umno – K.Krau)
20. YB Ahmad Maslan (Umno – Pontian)
21. YB Hj Abd Rahman Mohamad (Umno-Lipis)
22. YB Abd Azeez Rahim (Umno – Baling)
23. YB Hasbullah Osman (Umno – Gerik)
24. YB Ahmad Nazlan Idris (Umno – Jerantut)

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 11:36 pm

PAS UMNO PENGHINA MELAYU ISLAM @ MUNAFIQ YANG MENDIDIK MELAYU ISLAM MELALUI TINDAKAN PERBUATAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAH DAN CERAMAH2 MEREKA. BIKIN TAK SERUPA CAKAP / CERAMAH @ MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ

11. YB Hj Mohd Salim (Umno – Jempol)
12. YB Mastura (Umno – K.Kangsar)
13. YB Ismail Sabri (Umno – Bera)
14. YB Wee Ka Siong (MCA – Ayer Hitam)
15. YB Saravanan (MIC – Tapah)
16. YB Noh Omar (Umno – T.g Karang)
17. YB Noraini Ahmad (Umno – Parit Sulong)

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 11:33 pm

PAS UMNO PENGHINA MELAYU ISLAM @ MUNAFIQ YANG MENDIDIK MELAYU ISLAM MELALUI TINDAKAN PERBUATAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAH DAN CERAMAH2 MEREKA. BIKIN TAK SERUPA CAKAP / CERAMAH @ MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ 1. YB Siti Zailah (Pas – Rantau Panjang) 2. YB Hj Wan Hassan (Pas – Dungun ) 3. YB Ahmad Terizi (Pas – Sik) 4. YB Mahazir Khalid (Umn0 – Padang Terap) 5. YB Anuar Musa (Umno – Ketereh) 6. YB Reezal Merican (Umno – Kepala Batas) 7. YB Ahmad Jazlan (Umno – Machang) 8. YB Hj Ahmad Hamzah (Umno – Jasin) 9. YB Halimah Sadique (Umno – Kota… Read more »

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 11:29 pm

PAS UMNO PENGHINA MELAYU ISLAM @ MUNAFIQ YANG MENDIDIK MELAYU ISLAM MELALUI TINDAKAN PERBUATAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAH DAN CERAMAH2 MEREKA. BIKIN TAK SERUPA CAKAP / CERAMAH @ MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ

Peliknya, sewaktu kerajaan bawa usul untuk memberi peruntukan kepada pejabat semua Ahli Parlimen, laju sahaja mereka menyokong kerana itu menguntungkan mereka. Apakah bajet untuk OKU, orang tua dan kanak-kanak ini tidak menguntungkan mereka maka mereka bertindak menolaknya?

Siapakah mereka ini? Saya senaraikan nama Wakil Rakyat/Ahli Parlimen yang menolak bajet tersebut agar para pengundi di kawasan mereka kenal hati budi mereka ini. Mereka adalah:

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 11:25 pm

PAS UMNO PENGHINA MELAYU ISLAM @ MUNAFIQ YANG MENDIDIK MELAYU ISLAM MELALUI TINDAKAN PERBUATAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAH DAN CERAMAH2 MEREKA. BIKIN TAK SERUPA CAKAP / CERAMAH @ MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ

WAKIL RAKYAT PAS & UMNO YANG TIDAK MENYOKONG BAJET UNTUK MEMBANTU GOLONGAN OKU, ORANG TUA DAN KANAK-KANAK DI PARLIMEN SEMALAM, MUNAFIQ

Mendukacitakan, sewaktu kerajaan membentangkan usul penambahan bajet bagi golongan OKU, Orang tua dan kanak-kanak di Parlimen semalam, beberapa Wakil Rakyat yang tidak berhati perut dan lebih kepada dendam kesumat jahat politik mereka, sanggup mereka menolak dan tidak menyokong bajet yang dikemukakan.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 11:10 pm

TEGANG! PIHAK ISTANA JOHOR PUN GELAR TUN MAHATHIR SEBAGAI CONMAN MALAYA. Hubungan Istana Johor dan Putrajaya semakin tegang Semalam TMJ telah melakukan perjumpaan tergempar dengan YDP Agong di istana Negara. https://www.facebook.com/2083565825294170/posts/2217013051949446/ Ia adalah berikutan beberapa perkara panas terutamanya mengenai pembinaan hub pembekalan di Pelabuhan Tanjung Pelepas yang dilakukan tanpa memberitahu Kerajaan dan Istana Johor dan juga isu Statut Rome. Pihak penyokong Kerajaan telah mula memfitnah Istana dengan pelbagai tuduhan dan mereka mengatakan Istana sebenarnya telah mengetahui mengenai projek di Tanjung Pelepas tersebut. Akhirnya harini Menteri Besar Johor sendiri mengaku bahawa beliau sendiri tidak mengetahui apa-apa mengenai projek pembinaan hub di… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 11:07 pm

Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad menolak keperluan untuk mencontohi Singapura dalam mengurangkan harga bekalan gas. “Kita sudah menjual pada harga subsidi. Ini (harga) sangat baik dan (subsidi) lebih daripada apa yang diberikan oleh negara-negara penghasil minyak besar. “Apa lagi yang kamu mahukan?” katanya semasa sidang akhbar di Putrajaya hari ini. Beliau mengulas soalan yang menyebut bahawa kerajaan Singapura telah menurunkan harga gas susulan penurunan harga dunia bagi gas asli cecair (LNG). “Singapura kurangkan harga? Jadi beli di Singapura,” kata perdana menteri. Sebelum ini adalah dilaporkan bahawa harga LNG di negara-negara Asia menurun ke paras tiga tahun paling rendah. Harga berkenaan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 11:05 pm

Sepanjang 9 tahun terakhir pentadbiran anak Lim Kit Siang (林吉祥), Pulau Pinang tidak pernah membentangkan bajet berimbang atau surplus. Semuanya defisit dan semuanya negatif. Malahan pada 3 tahun terakhir bermula 2016 hingga 2018, defisit terkumpul bajet Pulau Pinang adalah sebanyak RM1.707 bilion. Bagaimanakah Pulau Pinang menanggung kekurangan hasil dan defisit tersebut? Jawapannya adalah melalui pemerahan Simpanan Terkumpul Negeri dan penjualan tanah. Berdasarkan Laporan Audit Negara antara tahun 2008 hingga 2015, perolehan hasil penjualan tanah di negeri tersebut adalah sebanyak RM1.22 bilion. Ini tidak termasuk jualan tanah oleh PDC sebanyak RM173 juta dan tanah berkaitan projek terowong dan Penang Masterplan. Bagaimana… Read more »

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 11:03 pm

PAS UMNO PENGHINA MELAYU ISLAM @ MUNAFIQ YANG MENDIDIK MELAYU ISLAM MELALUI TINDAKAN PERBUATAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAH DAN CERAMAH2 MEREKA. BIKIN TAK SERUPA CAKAP / CERAMAH @ MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ Mari, mari pakat2 derma, kami yakin menang Kah kah kah! Hari ni ada satu drama. Drama tu cerita RM90 juta. Bila keluaq cerita kata itu fintah … Lepas fitnah jerit sana sini kami yakin menang .. Sekarang … Dah Selesai luaq mahkamah … Lepaih ni mesti keluaq bahasa bunga-bunga untuk halalkan cara .. Pengikut PASti percaya punya … Tak apa .. derma .. apa ada hal …derma2 hangpa kigha… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 11:02 pm

Minggu lepas, syarikat GLC milik PNB, Sime Darby Plantations telah mengeluarkan tender untuk menjual lebih dari 4,300 ekar tanah pegangan bebas milik mereka dengan harga RM1 bilion. Harga jualan adalah antara RM200,000 sehingga RM250,000 satu ekar. Bulan lepas, syarikat itu mengumumkan bahawa keuntungan untuk tempoh June sehingga Disember 2018 telah jatuh 83.2% ke RM244 juta dari RM1.45 bilion pada tempoh yang sama tahun sebelum itu. Dengan itu, dividen yang dibayar mereka turut turun 51% kepada 1.7 sen satu saham. Kadar dividen ini penting kerana ianya dibayar kepada PNB dan kemudiannya diagih sebagai dividen tahunan kepada pencarum tabung-tabung seperti ASB dan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 11:01 pm

SEKTOR makanan dan minuman di Johor Bahru menerima kesan buruk ekoran penurunan jumlah pelancong yang tiba dari Singapura, kata kelompok industri. Mereka berkata jumlah pelancong dari Singapura menurun sebanyak 14.7%, dengan hanya 10.62 juta ketibaan pelancong republik itu direkodkan pada 2018, menyebabkan Malaysia tidak mencapai sasaran 26.4 juta pelancong ke negara ini pada tahun tersebut. “Selain pusat pemeriksaan yang padat dan tempoh masa menunggu lama, ketegangan kedua-dua negara yang masih berterusan juga memburukkan lagi situasi. “Ramai pelancong Singapura tidak datang ke sini kerana masalah yang dihadapi kedua-dua negara,” katanya merujuk kepada pertikaian udara dan maritim selain tuntutan Putrajaya agar Singapura… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:59 pm

Masalah-masalah Rakyat seperti ini yang patut menjadi fokus kerajaan PH. Bukan sekadar nak cari gaduh seluruh dunia, melaksanakan polisi-polisi tidak masuk akal, melawat ke luar negara untuk melabur di sana dan membawa balik hutang dan bukan pelaburan ataupun tiap-tiap hari mahu mencari jalan untuk kenakan Najib. Peniaga sayur, Syamsur, 33, berkata beliau terbeban dengan keadaan kewangannya yang berpunca daripada perniagaan yang tidak berjalan lancar sejak kebelakangan ini. Seorang suri rumah mahu dikenali sebagai Kak Siti, 55, mengakui harga barangan mulai naik sejak peralihan kerajaan pusat. Peniaga makanan, Nisa, 33, berkata, modalnya terganggu selepas pengenalan cukai jualan dan perkhidmatan (SST). “Sebelum… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:58 pm

YANG DIJANJI TAK BERI….YANG DAH DIBERI DITARIK BALIK…. MALAYSIA BARUA BAWAH PH…… Kerajaan PH akan belanja RM25 juta untuk melaksanakan sistem subsidi minyak, tidak termasuk kos penyelenggaraan tahunan yang belum diumumkan lagi. Kontrak sudah dianugerahkan kepada satu syarikat swasta. Ini bermaksud subsidi petrol bersasar akan dilaksanakan tidak lama lagi. Sebelum ini diumumkan pada bulan April ini tetapi kerajaan PH telah menangguhkannya sehingga paling lewat pada bulan Julai 2019. Bermakna subsidi minyak untuk kebanyakan rakyat akan ditarik tidak lama lagi. Yang dapat hanya keluarga yang guna kereta di bawah 1,500cc atau motosikal 125cc ke bawah. Itupun dihadkan kepada satu kereta atau… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:56 pm

Semasa berkempen untuk PRK di Rantau Tok Mat memberitahu bahawa hutang negara telah naik dari RM686 bilion pada akhir 2017 kepada RM773 bilion di bawah kerajaan PH sebelum mengambil kira RM82 bilion lagi yang dijarah dari Petronas. Angka RM773 bilion yang disebut oleh Tok Mat itu tidak tepat lagi. Angka yang tepat telah menjadi RM777 bilion kerana Menteri Kewayangan telah meminjam RM4 bilion lagi pada hari Jumaat lalu untuk dibayar balik 7 tahun kemudian pada tahun 2026 selepas PRU15. Pada hari Rabu ini, Menteri Kewayangan akan pinjam RM500 juta lagi. Sehingga kini, satu sen dari RM202 juta yang dikumpul dalam… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:52 pm

Hari ini, seorang ahli ekonomi telah mempersoalkan penggunaan gelaran “Harimau Asia” bagi menggambarkan kedudukan ekonomi negara dengan berkata, Malaysia hanya layak digelar “harimau kecil” atau “naga kecil”. Ahli ekonomi ini kata Malaysia TAK pernah diberi gelaran Harimau Asia pada masa dahulu walaupun kerajaan PH sering menipu rakyat dengan menggunakan gelaran ini. Ahli ekonomi ini juga memberi amaran bahawa krisis ekonomi 1997 boleh berulang lagi di bawah kerajaan PH. https://www.freemalaysiatoday.com/…/malaysia-bukan-ekonomi…/ Data-data dari Bank Dunia jelas menunjukkan prestasi pertumbuhan ekonomi Malaysia adalah baik dan bertambah baik bagi tahun-tahun kebelakangan ini sehingga tahun 2017, berbanding negara-negara jiran termasuk negara-negara yang digelar ekonomi harimau… Read more »

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 10:51 pm

PAS UMNO PENGHINA MELAYU ISLAM @ MUNAFIQ YANG MENDIDIK MELAYU ISLAM MELALUI TINDAKAN PERBUATAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAH DAN CERAMAH2 MEREKA. BIKIN TAK SERUPA CAKAP / CERAMAH @ MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ …… kenyataan Naib Presiden PAS Idris Ahmad PAS memerlukan dana sebanyak RM400,000 bagi menyelesaikan kos guaman saman dengan Sarawak Report. Naib presidennya, Idris Ahmad berkata, bayaran tersebut perlu dijelaskan dalam tempoh dua minggu kepada peguam di United Kingdom. “Minta tolong sangat-sangat. Bantuan untuk bayaran guaman saman Sarawak Report. Perlu RM400,000 lagi. Dalam masa dua minggu mesti jelaskan kepada peguam di UK. “Wang terkumpul sekarang RM69,000. Perlu lagi RM331,000,” katanya… Read more »

FAREZZ/MAS ELINA
FAREZZ/MAS ELINA
28 November 2019 10:45 pm

Bila kejora nak bertunang ni,Kata disember?
Kalau ajak pi Johor tak leh la
nak tinggalkan Mas tengah ngandong,nanti dia teriak

balik Malaysia pon 10 hari saja,

sorang lagi BRO JIGIT
no 1,jalan lubuk kawah,la kat KL kot

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:29 pm

Bakal PM8 Barua DAP mana ada suara sgt. Cakapbsikik, anak ayam pun boleh kicau berak atas kepala Anwar. Khazanah dah jual share² Hospital Pantai dari 42%, skrg tinggal 26%. 😆😆😆.. Skrg makin mengecil, akan jual spender pula. Melayu melopong.. Jgn lupa sokong barua DAP ni lagi utk terus jual Melayu sampai tinggal spender. Penang dah 90% jadi mcm Singapore dah. Tahniah Melayu Penang merempat di negeri sendiri. Kementerian² kanan dan strategik (kewangan, penerangan, industri, pertahanan bla²) dikuasai DAP utk jaga kepentingan 65% rakyat Melayu. Kahkahkah.. Bila hang dengaq DAP jaga Melayu??? Mari beranganlah kau Anwar jadi calon PM terlama dok… Read more »

FAREZZ/MAS ELINA
FAREZZ/MAS ELINA
28 November 2019 10:50 pm

AZMIN PM 8 KOT
LEPAS TU HISHAM!

HANYA PANDANGAN,TAPI AKU YAKIN

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:27 pm

aku setuju dengan semua pendapat disini… ini mungkin benar mungkin hanya spekulasi… tapi hakikatnya nuar mmg dibuktikan dimahkamah pernah melakukan perkara tidak bermoral.. dan malah saipol masih mempertahan kenyataan di prk PD. dan ada khabar angin kata ada skandal terbaru nuar dalam gengaman pihak2 tertentu yang boleh digunakan untuk gertak bakal pm.. bila2 masa. kalu benar, ia jadi sangat bahaya kepada negara untuk mempunyai pemimpin seperti ini.. kalau tersebar dengan mudah rakyat akan percaya. pembangkang akan main isu itu secara besar besaran.. kerjaan akan jadi tak stabil macam mana zaman najib yang hanya mampu bertahan bila diserangg.. hingga lunyai.. tapi… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:23 pm

Kita sedia maklum, dari sudut pengalaman mau pun leadership, Dato Sri Anwar jauh mengatasi Datin Sri Wan Azizah, isterinya. Jika jujur mau lihat PH berfungsi lebih efisyen, Tun M perlu lah fully utilise kelebihan dan aset yang ada pada Dato Sri Anwar. Tidak kah Tun sendiri juga berkata, menteri menteri beliau yang ada ketika ini kurang atau tidak berpengalaman?. Logik apa kekuatan yang ada pada Dato Sri Anwar tidak dipergunakan sepenuhnya walhal keupayaan dan keterampilan beliau sampai ke peringkat antarabangsa?. Ini yang amat memushkilkan. PH ketika ini dianggap ramai terlalu perlahan bergerak untuk merealisasikan apa yang dijanji. Tun juga akui,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:20 pm

Mana mungkin Bang non sanggup jadi TPM lagi sekali…jadi orang nombor dua bawah Tun Madey…jawatan tu memang jadi taboo bagi dia..macam orang cina kata…suwey..selisih 44 bas beb !!! Dah tentu lah tragedi 1998 dulu masih menghantuinya…mana mungkin dia melupakannya sampai hari kiamat. Kalau dia jadi TPM lagi sekali…memang kebarangkalian akan berulang lagi sekali tragedi tersebut adalah 150%. Takde faedahnya dia merancang untuk menjatuhkan Tun Madey sejak dibebaskan tahun lepas kalau setakat nak jadi TPM aje…tak berbaloi nak susah payah untuk buat undi tak percaya yang tak sempat dilaksanakan tu dalam pembukaan persidangan parlimen baru2 ni, kalau hanya untuk jawatan TPM… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:15 pm

Tular berita bahawa Tun Madey tak menolak kemungkinan lebih banyak aset2 dan tanah2 untuk kurangkan hutang negara. Mungkin ini yang Raykat mahu. “Tetapi ianya tidak benar bahawa aset negara dijual kepada Rakyat Malaysia sahaja.” kata PH. Itupun tidak benar. Beberapa contoh termasuk: – IHH Berhad (yang memilik Hospital Pantai, Gleneagles, Universiti Perubatan Antarabangsa dan lain-lain) dijual kepada Jepun pada bulan November lalu. – Hotel Royale Chulan milik LTAT dijual kepada Singapura. – Syarikat telekomunikasi M1 dijual kepada Singapura – Saham BDO Unibank Inc dijual kepada Filipina – Malaysia Building di Hong Kong juga mahu jual kepada syarikat Hong Kong (sebelum… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:13 pm

Jika kerajaan PH tidak membuat creative accounting saat terakhir, kadar Hibah termasuk bonus Tabung Haji paling tinggi untuk tahun 2018 yang boleh diisytiharkan ialah 2.08% sahaja. Ya, Hibah + Bonus TH paling tinggi pun hanya 2.08%. Ini telah didedahkan secara tidak sengaja oleh Menteri Kekanda kita pada hari Isnin. Hari itu, dia mendakwa selepas aset dipindah kepada SPV, TH sudah memulihkan imbangan aset apabila nilai asetnya mencatatkan RM76.5 bilion berbanding liabiliti sebanyak RM75.5 bilion setakat Disember 2018 – iaitu kelebihan RM1 bilion. Ini bermakna jumlah dana yang boleh diagihkan untuk membayar hibah untuk tahun 2018 adalan kurang dari RM1 bilion… Read more »

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 10:12 pm

PAS UMNO PENGHINA MELAYU ISLAM @ MUNAFIQ YANG MENDIDIK MELAYU ISLAM MELALUI TINDAKAN PERBUATAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAH DAN CERAMAH2 MEREKA. BIKIN TAK SERUPA CAKAP / CERAMAH @ MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ

Kesimpulan majlis perpisahan pada malam itu, 3 individu ini suka berbohong dan mereka AMBIL DUIT UMNO atas nama parti tetapi tanpa pengetahuan Parti. Disebabkan keborosan mereka mendedak, Sarawak Report terus mendapat nafas menangguhkan dengan bukti bukti perbuatan mereka termasuk audio tersebut. Kesannya ahli terpaksa tampung kos dan akhirnya selesai luar mahkamah akibat tidak mampu menanggung kos untuk jangka panjang.

Dr. Muhammad Atiullah Othman

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:11 pm

Kerajaan PH sekali lagi menipu dalam Dewan Rakyat apabila mereka mengeluarkan kenyataan pagi ini bahawa hutang negara berkurang selepas pertumbuhan KDNK. Mereka kata “”Sekarang KDNK negara sudah meningkat. Apabila KDNK meningkat, peratus hutang menjadi kurang.” Secara am, kenyataan di atas adalah betul dan apa yang telah berlaku di bawah kerajaan BN untuk tahun-tahun yang lepas. Tetapi ianya adalah MUSTAHIL untuk ini telah berlaku pada tahun lepas di bawah PH. Ini ialah kerana pertumbuhan KDNK pada tahun 2018 (4.7%) adalah lebih rendah berbanding pada tahun 2017 (5.9%) manakala defisit kerajaan telah meningkat kepada 3.7% untuk tahun 2018 berbanding 3% untuk tahun… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:10 pm

“Kamu ni macam pondan” bukan bermaksud fizikal kamu pondan tetapi perangai kamu sudah tersisih atau gugur kejantanannya. “Macam pondan” bermaksud seseorang yang bacul atau penakut. Di Dewan Rakyat semalam rakyat dapat tonton betapa bukti yang cuba dikemukakan oleh Ahli Parlimen Pengkalan Chepa YB Marzuk Shaary ditolak mentah-mentah oleh Menteri Kewangan Lim Gian Eng atas alasan boleh beri kepadanya secara bertulis kemudian. YB Marzuk cuba mendedahkan bahawa memang sudah ada tender kerja-kerja kecil yang dahulunya terhad penyertaannya buat kontraktor Bumiputera hari ini bawah PH ditawarkan secara TERBUKA. TERBUKA bermakna tiada lagi keistimewaan Bumiputera sahaja tetapi yang bukan Bumi juga boleh ambil… Read more »

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 10:09 pm

PAS UMNO PENGHINA MELAYU ISLAM @ MUNAFIQ YANG MENDIDIK MELAYU ISLAM MELALUI TINDAKAN PERBUATAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAH DAN CERAMAH2 MEREKA. BIKIN TAK SERUPA CAKAP / CERAMAH @ MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ

Sekalipun UNA (Ustad Nik Abduh) datang tanpa diundang, tetapi kenyataannya itu jelas menunjukkan Tantawi dan Takiri menipu kami bahawa konon-kononnya mereka mempertahankan team ini, tetapi akhirnya UNA sendiri mendedahkan mereka berdua ini termasuk dalang pembubaran. Malah, tujuan kami bertanyakan kepimpinan tertinggi mengenai sebab kami dibubarkan juga tidak kesampaian.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:09 pm

“Apakah Tun Madey tahu, bahawa sekiranya beliau membenarkan laporan CEP diketahui umum, beliau akan turut didesak mendedahkan kesemua laporan siasatan yang dilakukan oleh pihak SPRM dan Bank Negara terhadap 1MDB, sekaligus mendedahkan ketidakserasian dan kejanggalan tertentu dalam laporan-laporan tersebut yang mampu menimbulkan keraguan terhadap Zeti dan Shukri?”

Ada tak sesapa yang boleh
konpomkannya?????

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 10:06 pm

PAS UMNO PENGHINA MELAYU ISLAM @ MUNAFIQ YANG MENDIDIK MELAYU ISLAM MELALUI TINDAKAN PERBUATAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAH DAN CERAMAH2 MEREKA. BIKIN TAK SERUPA CAKAP / CERAMAH @ MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ

Apabila (Ustad Zaharuddin Muhammad) UZM membacakan dalil, UNA (Ustad Nik Abduh)melenting lagi dan meminta berhenti. UNA turut menyebut kepada UZM, “kalau anta (UZM) tak setuju terima duit UMNO, teruskan. Ana (UNA) dengan pendirian setuju terima duit UMNO”. Kemudian, UNA angkat punggung dan keluar dengan amukan. Majlis berakhir dengan kebingungan.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:05 pm

Mufti Perlis, Datuk Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin tanpa berselindung mendedahkan beliau antara individu paling awal menyokong dan ingin melihat pembaharuan pemerintahan di negara ini. Namun ketika ditanya mengenai prestasi kerajaan Pakatan Harapan (PH) setakat ini, Mohd. Asri mengakui kecewa dan menyifatkan mereka gagal menjalankan tanggungjawab serta tugas dengan baik, sekali gus turut mengecewakan rakyat yang menaruh harapan tinggi terhadap kerajaan baharu itu. Dalam masa sama, beliau juga tidak menolak kemungkinan jika para pemimpin PH tidak berubah khususnya dalam soal perebutan jawatan sesama sendiri, mereka bakal menjadi kerajaan sepenggal. “Saya sejujurnya berharap kepada urus tadbir negara yang baik dan saya… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:04 pm

Projek Hub Kapal: Pemimpin PH Jangan Memperbodohkan Rakyat!!!!! “Janganlah memperbodohkan rakyat lagi, sudah hampir setahun dibohongi janji-janji palsu selama ini.” Demikian bidas Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Johor, Mohd Hairi Mad Shah yang mempertikaikan kesibukan Exco Perdagangan Antarabangsa, Pelaburan dan Utiliti, Jimmy Puah Wee Tse dan beberapa lagi EXCO mengadakan lawatan ke sebuah kilang perabot di Zhejiang, China. Hairi berkata mereka tidak mengetahui terdapat usahawan sulit dari Putrajaya mengadakan majlis menandatangani perjanjian pelaburan antarabangsa di antara KA Petra Sendirian Berhad dan Hutchison Port Holdings Limited, Hong Kong di negeri Johor. “Ada sesuatu yang pelik tapi ia benar-benar berlaku?” Beliau berkata… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 10:03 pm

Pendakwaan ke atas seorang ahli perniagaan membabitkan kes penipuan berjumlah RM19 juta bagi menutup siasatan kes terowong dasar laut diharapkan bukan sandiwara politik semata-mata. Aktivis politik yang juga bekas ahli DAP, Rahmad Isahak berkata, rakyat khususnya penduduk negeri ini berharap pihak pendakwaan bersikap telus dalam kes berkenaan berdasarkan perundangan sedia ada. Jelasnya, adalah diyakini hasil siasatan yang konkrit dengan dokumen serta saksi-saksi yang relevan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menyakinkan Peguam Negara untuk mendakwa individu berkenaan. Namun, apa yang dibimbangkan, tambah beliau, sekiranya representasi dikemukakan pada pertengahan kes itu bagi menggugurkan kes berkenaan atau mana-mana tindakan yang dirasakan… Read more »

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 10:01 pm

PAS UMNO PENGHINA MELAYU ISLAM @ MUNAFIQ YANG MENDIDIK MELAYU ISLAM MELALUI TINDAKAN PERBUATAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAH DAN CERAMAH2 MEREKA. BIKIN TAK SERUPA CAKAP / CERAMAH @ MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ! Kandungan ucapan UNA bukan sesuatu yang kami harapkan kerana perjumpaan tersebut merupakan Majlis Perpisahan dan Pembubaran Team Lawan Jebon. Biarlah orang nak kata apa tetapi kedatangannya sebenarnya tidak dialu-alukan. Saya bertanya kepada UNA, “Dari mana ni?”. Dia bagi jawapan bahawa dia dari parlimen dan tumpang kereta Takiri untuk datang ke sini. Kedatangan UNA, tiada apa-apa manfaat untuk kami kerana soalan-soalan yang kami ingin tujukan hanya kepada Tantawi dan Takiri.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 9:59 pm

KOMUNIS MAFIA DAN SYIAH SANJUNG DAN PUJA CHIN PENG KERANA JADI HERO TIONGKOK……. ‘Saya tak boleh lupa kejadian Chin Peng bunuh 40 Orang Asli’……. Ahli Parlimen Cameron Highlands, Ramli Mohd. Noor rasa sebak mengenangkan penyeksaan yang dialami Orang Asli pada zaman komunis. Wakil rakyat Barisan Nasional (BN) yang juga pesara polis berpangkat Asisten Komisioner itu merupakan wakil rakyat Orang Asli itu tidak dapat menahan kesedihan semasa sesi perbahasan penggulungan kelulusan Rang Undang-Undang (RUU) Perbekalan 2020 bagi Kementerian Dalam Negeri di Dewan Rakyat petang ini. Ramli juga memohon penjelasan daripada Kementerian Dalam Negeri (KDN) bagaimana abu mayat Setiausaha Parti Komunis Malaya,… Read more »

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 9:56 pm

PAS UMNO PENGHINA MELAYU ISLAM @ MUNAFIQ YANG MENDIDIK MELAYU ISLAM MELALUI TINDAKAN PERBUATAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAH DAN CERAMAH2 MEREKA. BIKIN TAK SERUPA CAKAP / CERAMAH @ MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ! Apa yang kami tahu sebelum itu, team ini dibubarkan dengan tuduhan kami adalah “jemaah dalam jemaah”. Malam itu baru kami tahu isu sebenar, dan barulah kami faham, kami dibubarkan sebab team uzm telah mendedahkan perbuatan 2-3 individu ini berkaitan dengan dedak. Kami tidak dimaklumkan kedatangan UNA kerana beliau tiada kaitan dengan kami tetapi kebetulan Takiri dan Tantawi datang daripada Parlimen, jadi UNA join sekali. Walaupun beliau tidak diundang, tetapi… Read more »

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 9:54 pm

PAS UMNO PENGHINA MELAYU ISLAM @ MUNAFIQ YANG MENDIDIK MELAYU ISLAM MELALUI TINDAKAN PERBUATAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAH DAN CERAMAH2 MEREKA. BIKIN TAK SERUPA CAKAP / CERAMAH @ MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ!

Yang sebenarnya, pertemuan malam itu adalah majlis perpisahan team “Lawan Jebon” daripada seluruh Malaysia. Pertemuan malam tu ada 2 dua grup. Satu grup di bawah pengaruh Takiri, dan satu grup lagi di bawah pengaruh UZM.

Waktu itu kami tak tahu, antara sebab team lawan Jebon dibubarkan adalah kerana pendedahan UZM berkenaan beberapa individu yang terlibat mengambil duit UMNO. Hanya malam itu, baru kami tahu sebab pembubaran.

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 9:52 pm

PAS UMNO PENGHINA MELAYU ISLAM @ MUNAFIQ YANG MENDIDIK MELAYU ISLAM MELALUI TINDAKAN PERBUATAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAH DAN CERAMAH2 MEREKA. BIKIN TAK SERUPA CAKAP / CERAMAH @ MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ! Ada pula dakwaan mengatakan tujuan pertemuan itu adalah untuk menjatuhkan UNA. Ini pun tak betul kerana tujuan pertemuan kami ialah majlis perpisahan untuk bersemuka dengan pemimpin tertinggi PAS Ustaz Nasrudin Hassan At-Tantawi (Tantawi) dan YB Dr Mohd Khairuddin Aman Razali At-Takiri (Takiri). Lebih jauh tersasar ada yang kata, ini mesyuarat sulit UNA dan Ustaz Zaharudin Muhammad (UZM) sehingga semua yakin dan menuduh UZM yang rakam dan sebar. Justeru, hanya… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 November 2019 9:50 pm

MELAYU PALING TERKESAN DENGAN MALAYSIA HARU BIRU PH……..MELAYU PALING BANYAK TERJEJAS DAN MENJADI SASARAN NIAT BUSUK KOMUNIS MAFIA DAN SYIAH SERTA SOSIALIST…… Majoriti risau terlampau, tak pasti dan tak yakin dengan PH mengikut kajian…. Satu tinjauan yang dijalankan bagi mendapat data mengenai ‘Indeks Kerisauan Nasional (NWI) mendapati kebimbangan rakyat kini berada pada tahap “maksimum”. Kajian oleh Emir Research itu juga mendapati majoriti responden sama ada tidak pasti atau tidak bersetuju bahawa kerajaan Pakatan Harapan (PH) berdaya maju dan negara ini berada di landasan yang betul, atau ekonomi berada pada kedudukan yang kukuh. Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Emir Research ialah Rais… Read more »

Jo Lok
Jo Lok
28 November 2019 9:48 pm

PAS UMNO PENGHINA MELAYU ISLAM @ MUNAFIQ YANG MENDIDIK MELAYU ISLAM MELALUI TINDAKAN PERBUATAN YANG BERCANGGAH DENGAN SYARAH DAN CERAMAH2 MEREKA. BIKIN TAK SERUPA CAKAP / CERAMAH @ MUNAFIQ MUNAFIQ MUNAFIQ! Sultan Nazrin Shah dilaporkan berkata, nilai moral di kalangan orang Islam di Malaysia merosot walaupun bilangan institusi Islam meningkat. Titah Baginda, kes rasuah besar-besaran didedahkan baru-baru ini walaupun makin banyak orang Melayu menjadi orang profesional dan ahli akademik. **************************** Ambo tak bohong, ambo nafi ja … Ramai bertanya kepada saya, latar belakang audio YB Nik Mohamad Abduh (UNA) menerima duit UMNO. Tentu sahaja orang yang hadir sahaja yang tahu… Read more »