“TUN M ANGKUH DAN BERSIFAT DIKTATOR”

1. Kenyataan Tun Mahathir semalam bahawa PH perlu memecatnya sekiranya mahukan transisi segera jelas satu kenyataan angkuh dan berciri kediktatoran.

2. Saya sudah jangkakan dalam kenyataan saya sebaik PRK Tg Piai bahawa Tun Mahathir tidak akan berubah dan mengambil iktibar sewajarnya. Semalam ternyata benar dengan kenyataan angkuh beliau itu.

3. Tiada langsung sikap tawadhuk dan humility dalam menerima kekalahan paling buruk dan mesej paling jelas daripada rakyat biasa. Yang kita lihat adalah sikap keangkuhan dan kedegilan, menepati ciri2 seorang yang sudah lama berkuasa dan gila kepada kuasa.

4. Rombakan kabinet hanya satu muslihat untuk kelemahan diri sendiri yang jelas dipamerkan oleh undi rakyat di Tg Piai. Kemarahan rakyat memang kepada jentera kerajaan seluruhnya tetapi bukankah Perdana Mentera sendiri ketua jentera dan kerajaan itu?

5. Alasan Sidang APEC November juga satu muslihat mencari ruang terus berkuasa. Ya APEC penting tetapi lebih penting adalah kelangsungan hidup rakyat biasa sekarang yang amat susah dan dipamerkan dengan jelas di TgPiai. Tumpuan paling utama beberapa minggu mendatang ini ialah selesaikan keresahan rakyat ini bukan cerita APEC yang hampir satu tahun dari sekarang!

6. Insaflah Tun. Insaflah mesej dari Allah dengan satu peristiwa luarbiasa dari penghujung benua dan sebagai seorang yang dipenghujung usia Tun seharusnya mengambil mesej dan sikap yang betul. Jangan ikut perangai Firaun yang semakin lama berkuasa semakin angkuh dan gila kepada kuasa.

7. Jangan dengar pemimpin2 desperado sekeliling Tun yang kepentingan mereka hanya mahu selamatkan diri mereka yang sudah hilang maruah dan legitimasi dengan kes jenayah songsang, rasuah dan kelompok elit yang hanya mahu menjaga harta mereka seperi Qarun yang tidak langsung ada rasa tanggungjawab kepada rakyat yang susah dibawah ini.

8. Dan para menteri kabinet lain yang masih bersih dan punya integriti, bangkitlah nyatakan yang benar. Jangan jadi seperti menteri dan bekas menteri desperado yang hanya mengampu dan membodek. Kamu bantai keras kabinet dulu yang membisu dan sekarang kamu berperangai sama?! Jawatan menteri mengubah jiwa panglima kepada jiwa bacul?

9. Saya alu2kan kenyataan Tan Sri Muhyiddin yang menyatakan dengan jelas keperluan reaksi drastik daripada pemerintah terhadap keputusan luarbiasa rakyat diTg Piai. Semoga Allah swt memberi kekuatan kepada beliau sebagaimana Allah memberinya kekuatan dalam kabinet dahulu untuk menyatakan hak demi rakyat dan negara.

Mohamad Ezam Mohd Nor

21 November 2019, 24 RabiulAwwal 1441H.

Updated: 21 November 2019 — 9:50 am

71 Comments

Add a Comment
  1. Alamak bro, selepas kita di seksakan Diktator Kleptocrat Universal iaitu Ahjibgor mappadulung mana lah adil kalau kita menggelarkan Dr. Mahathir begini begitu???

  2. Yang ini kena ulang – Bossku Najib dah kena tendang terajang, lintang pukang masuk longkang, tak dapat nak jadi Ketua Pembangkang, asyik di heret ke mahkamah melolong lalang

    1. Dahtu macai nya menuduh orang bersifat angkuh dan diktator pulak. Apa daaaaaaaa …..

  3. KEM BAPOK PONDAN TAK PAYAH LAH NAK MENGADA2 AMBIL JALAN MUDAH….TUMPANG AURA BAPAK…..USAHALAH KEKUATAN SENDIRI….BARU GENTLEMAN NAMA NYERRR…..

    Mahathir sah tidak akan berundur……..

    Anwar dan DAP khuatir Mahathir akan bertindak menasihati Yang di-Pertuan Agong untuk membuat deklarasi darurat sebelum membubarkan parlimen dan membentuk kerajaan “penjaga” baru. Sumber (gambar): Fail TTF
    Dalam pada wujud desakan supaya Tun Dr Mahathir Mohamad berundur, beliau betegas tidak akan berbuat demikian dalam masa terdekat.
    Mahathir seolah-olah menyindir sinis pihak yang mendakwa beliau bertanggungjawab terhadap kekalahan Pakatan Harapan di Tanjung Piai dengan berkata, “mungkin saya bertanggungjawab, mana saya tahu.”
    Kenyataan Mahathir sekaligus menangkis dakwaan kononnya beliau terdesak hingga sedia berunding dengan Anwar berhubung peralihan kuasa Perdana Menteri.
    Pihak yang membuat dakwaan berkenaan berasal dari kem Anwar dan diarahkan untuk menimbulkan persepsi seolah-olah Anwar memiliki sokongan majoriti ahli parlimen dan mampu gulingkan Mahathir pada bila-bila masa.

    GEORGE TOWN: Dalam pada wujud desakan supaya Tun Dr Mahathir Mohamad berundur, beliau betegas tidak akan berbuat demikian dalam masa terdekat.

    “Kita belum tahu lagi keadaan negara sekarang ini sama ada bersedia untuk peralihan pentadbiran atau tidak.

    “Bila sampai masanya kita tentukanlah,” katanya kepada pemberita sepertimana dilaporakan oleh beberapa portal berita semalam.

    Mahathir seolah-olah menyindir sinis pihak yang mendakwa beliau bertanggungjawab terhadap kekalahan Pakatan Harapan di Tanjung Piai dengan berkata, “mungkin saya bertanggungjawab, mana saya tahu.”

    Kenyataan Mahathir sekaligus menangkis dakwaan kononnya beliau terdesak hingga sedia berunding dengan Anwar berhubung peralihan kuasa Perdana Menteri.

    Pihak yang membuat dakwaan berkenaan berasal dari kem Anwar dan diarahkan untuk menimbulkan persepsi seolah-olah Anwar memiliki sokongan majoriti ahli parlimen dan mampu gulingkan Mahathir pada bila-bila masa.

    Hakikatnya, kedua-dua DAP dan Anwar teramat khuatir Mahathir akan menumbangkan PKR dan Pakatan Harapan pada bila-bila masa dengan membawa sebilangan tertentu ahli parlimen dari DAP, AMANAH, PPBM dan PKR (kumpulan Azmin) keluar dari gabungan tersebut.

    Sekiranya ini berlaku, DAP dan kumpulan pro-Anwar tidak akan ada tempat untuk berpaut menghala ke Pilihan Raya Umum ke-15 memandangkan UMNO tidak boleh bekerjasama dengan mereka disebabkan PAS.

    Anwar dan DAP turut khuatir Mahathir akan bertindak menasihati Yang di-Pertuan Agong untuk membuat deklarasi darurat sebelum membubarkan parlimen dan membentuk kerajaan “penjaga” baru.

    Dalam senario ini, kedua-dua DAP dan PKR mungkin akan dikuburkan atas tuduhan terlibat dengan kumpulan-kumpulan keganasan tertentu seperti kumpulan militant di Indonesia dan (atau) serpihan LTTE di Sri Lanka.

    RJ RITHAUDEEN

  4. NAMA PUN BAPOK PONDAN…KENA UGUT SIKIT DAH KECUT……MAIN TOLAK TARIK TALI…..

    PKR pusat mengalah, bersetuju Azmin rasmi Kongres Tahunan AMK………

    Baru Bian mengugut untuk batalkan konvensyen peringkat negeri di Sarawak yang dijadual berlangsung di Miri pada 23hb November ini jika isu jemputan terhadap Azmin itu tidak diselesaikan.
    Angkatan Muda KEADILAN akhirnya mengalah dan bersetuju membenarkan Dato’ Seri Azmin Ali merasmikan Kongres Tahunan Pemuda PKR (AMK) 2019 pada 5hb Disember 2019.
    Menurut satu kenyataan lewat malam semalam oleh Timbalan Ketua AMK Pusat, Muhammad Ilham Idham, keputusan tersebut dicapai setelah mendengar pandangan daripada majoriti pimpinan AMK Pusat & Cabang daripada seluruh negara yang dipilih dalam Pemilihan KEADILAN 2018.
    Jumaat lalu, Baru Bian memberi kata dua kepada kepimpinan pusat berhubung pembatalan jemputan kepada timbalan presiden Azmin Ali untuk merasmikan Kongres Tahunan tersebut.
    Menurut berita, Bian mengugut untuk batalkan konvensyen peringkat negeri di Sarawak yang dijadual berlangsung di Miri pada 23hb November ini jika isu jemputan terhadap Azmin itu tidak diselesaikan.

    SUBANG JAYA: Angkatan Muda KEADILAN akhirnya mengalah dan bersetuju membenarkan Dato’ Seri Azmin Ali merasmikan Kongres Tahunan Pemuda PKR (AMK) 2019 pada 5hb Disember 2019.

    Menurut satu kenyataan lewat malam semalam oleh Timbalan Ketua AMK Pusat, Muhammad Ilham Idham, keputusan tersebut dicapai setelah mendengar pandangan daripada majoriti pimpinan AMK Pusat & Cabang daripada seluruh negara yang dipilih dalam Pemilihan KEADILAN 2018.

    Semalam, seramai 32 pemimpin PRK Sarawak terdiri dari empat ahli parlimen, 18 ketua cabang dan 10 ahli lembaga kepimpinan negeri melangsungkan sidang media, mencabar kepimpinan pusat mengambil tindakan susulan keputusan PKR Sarawak membatalkan rancangan mengadakan Kongres AMK di peringkat negeri.

    Sidang tersebut turut diberitahu bahawa PKR Sarawak menyokong penuh kepimpinan Baru Bian, sekaligus menandakan Dato’ Seri Anwar Ibrahim tidak lagi memiliki sokongan majoriti di peringkat nasional mahupun negeri kerana sanggup ubah pendirian setelah dicabar oleh kumpulan Bian yang jelas menyokong Azmin.

    Sebelum ini, PKR Sarawak mengugut terus kepimpinan pusat dengan memberi kata dua berhubung pembatalan jemputan kepada Azmin untuk merasmikan Kongres Tahunan tersebut.

    Menurut berita, Bian mengugut untuk batalkan konvensyen peringkat negeri di Sarawak yang dijadual berlangsung di Miri pada 23hb November ini jika isu jemputan terhadap Azmin tidak diselesaikan.

    Ilham memberi alasan keputusan AMK berniat kekalkan muafakat dan solidariti dengan kepimpinan MPN Sarawak “yang tuntas mempertahankan idealisme dan prinsip perjuangan KEADILAN yang luhur.”

    THE THIRD FORCE

  5. ELOKLAH PECAT TOKONG,,MAT SYABU SYIAH …..TOM CAT,,MUJAHAT WAKANDA DLL….. BARULAH AMAN DAMAI DAN EKONOMI MAKMUR……

    Mahathir: Ada keperluan rombak kabinet selepas Tanjung Piai..

    Mahathir berkata ada keperluan melakukan rombakan Kabinet.

    Tun Dr Mahathir Mohamad membayangkan akan melakukan rombakan Kabinet sebelum penganjuran Sidang Kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC) tahun depan.
    Dr Mahathir menjelaskan, rombakan Kabinet itu perlu dilakukan susulan kekalahan besar Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Tanjung Piai, baru-baru ini.
    Beliau berkata demikian pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) di sini, hari ini.
    Dalam pada itu, Dr Mahathir berkata, rombakan terbabit tidak boleh dibuat dengan terburu-buru kerana perlu meneliti dan mengkaji pencapai anggota Kabinet sedia ada.

    PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad membayangkan akan melakukan rombakan Kabinet sebelum penganjuran Sidang Kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC) tahun depan.

    Pengumuman Perdana Menteri itu dilihat sebagai peringatan kepada anggota Kabinet sedia ada untuk meningkatkan prestasi mereka dan sebagai langkah memulihkan kembali imej kerajaan

    Dr Mahathir menjelaskan, rombakan Kabinet itu perlu dilakukan susulan kekalahan besar Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Tanjung Piai, baru-baru ini.

    “Kita akui beberapa sebab kita mengalami kekalahan yang besar antaranya mungkin parti kita belum cukup matang dan belum susun parti kita dengan lengkap.

    “Kita juga mendapati ada isu berkenaan ekonomi kerana kerajaan tidak dapat memberi bantuan seperti kerajaan sebelum ini.

    “Ada juga keperluan kita melakukan rombakan Kabinet, jadi saya sebagai Perdana Menteri bertanggungjawab mengenai perkara ini,” katanya.

    Beliau berkata demikian pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) di sini, hari ini.

    Dalam pada itu, Dr Mahathir berkata, rombakan terbabit tidak boleh dibuat dengan terburu-buru kerana perlu meneliti dan mengkaji pencapai anggota Kabinet sedia ada.

    Beliau menjelaskan, rombakan itu tidak mudah dilakukan dan akan mengambil masa kerana perlu mengambil kira pertimbangan dalam kalangan parti komponen PH, sebelum menggugurkan mana-mana anggota Kabinet.

    Dr Mahathir bagaimanapun tidak menolak akan membincangkan isu rombakan Kabinet pada mesyuarat Majlis Presiden PH yang dijadualkan berlangsung Sabtu ini.

    “Jika kita rombak sekarang mungkin kita mendapati orang baharu akan ambil sedikit masa (untuk bertugas), oleh itu kesannya tak dapat dilihat dalam tempoh masa panjang dan mungkin ketika itu ada lagi permintaan supaya membuat rombakan semula.

    “Jika nak rombak, kita kena kaji dengan teliti sebab membuat rombakan dan kena tahu juga individu yang akan menggantikan individu yang digugurkan.

    “Saya berpendapat banyak lagi kerja perlu dibuat tahun depan kerana menjadi tuan rumah APEC 2020. Kita tidak boleh memperkecilkan perkara ini kerana ia adalah mesyuarat antarabangsa yang penting. Sebab itu kita kena buat persediaan secukupnya sebelum membuat perubahan drastik dalam kerajaan,” katanya.

    Katanya, apa yang menjadi masalah dalam kerajaan ketika ini adalah isu komunikasi dalam menyampaikan apa yang sudah dilaksanakan.

    “Apa yang berlaku kepada saya adalah tidak penting tetapi perkara paling penting adalah apa yang berlaku kepada rakyat dan negara. Jadi mungkin rombakan ini akan dibuat sebelum APEC tahun depan,” katanya.

  6. MARI UNDI GS……..

    Kemenangan PH tragedi menyedihkan Islam

    Kemenangan Pakatan Harapan (PH) dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) lalu merupakan satu tragedi yang menyedihkan buat Islam dan penganutnya.

    Ketua Dewan Muslimat Pas, Nuridah Mohd. Salleh berkata, negara dipimpin oleh pemerintah yang tidak menampakkan kesungguhan menepati janji dan tawaran apatah lagi bersatu hati mempertahankan kedudukan Islam yang utuh termaktub dalam Perlembagaan.

    “Di antara hasil post-mortem pada pilihan raya umum (PRU) lalu, kita mendapati faktor serangan media sosial menyumbang kepada peratusan tertinggi (75 peratus) yang membawa kepada kekalahan Pas.

    “Saya percaya golongan wanita juga tidak ketinggalan dalam kepesatan penggunaan media sosial. Kita berkemungkinan terlepas pandang peranan yang sepatutnya dimainkan oleh muslimat menerusi media sosial hingga tidak merebut peluang dalam lapangan ini dan tidak diberikan peranan serius,” katanya.

    Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan dasarnya pada Muktamar Tahunan Dewan Muslimat Pas Ke-59 di Pusat Konvensyen Bukit Gambang Resort City (BGRC) di sini hari ini.

    Nuridah berkata, kaum wanita turut diheret dalam kancah yang berbahaya antaranya tafsiran bebas dan terbuka terhadap hukum syarak yang berkaitan dengan wanita sehingga timbul pertikaian terhadap isu poligami, faraid, perintah menutup aurat, tuntutan hak untuk murtad, hak talaq kepada suami, perkahwinan sesama jantina dan seks bebas yang bertujuan memesongkan keyakinan terhadap Islam.

    “Kita mendapati kerajaan PH terutama pemimpin Islamnya sudah tidak menampakkan sensitiviti mereka dengan hal keadaan yang membimbangkan ini.

    “Pelbagai hujah dan alasan sengaja dicipta atas dasar rahmatan lil alamin dan maqasid syariah untuk menyenangkan hati rakan politik mereka yang bukan Islam dalam PH,” katanya. – UTUSAN ONLINE

    Reply

  7. PH MEREPEK……..

    Kecelakaan Kerajaan PH terhadap salah satu dari 41 entiti…..

    1. Ini satu contoh kezaliman Kerajaan PH terhadap salah satu dari 41 entiti yang di katakan terlibat dengan aktiviti mencuci duit haram oleh Najib.

    2. Jakel terpaksa memulangkan kembali Wang sebanyak RM23juta kepada Kerajaan kerana di tuduh Wang RM23 juta itu Wang haram.

    3. Jakel pula mustahil boleh dapat balik kain dan sejadah serta semua barang yang telah di agihkan kpd penerima.

    4. Rugi dua kali ganda lah Jakel. Rugi nilai barang jualan berjumlah RM23juta dan rugi Wang tunai RM23juta lagi nak pulangkan. Total RM46juta.

    5. Pelik kan. Apa salah Jakel? Kerajaan order barang utk dia supply dan dia supply ikut pesanan Kerajaan.

    6. Mana pernah pembekal tanya Kerajaan duit bayar ni datang dari mana kan? Kalau Kerajaan tak bayar biasanya baru Kita tanya Kerajaan bila nak bayar. Tu pun Kita tak tanya akan bayar pakai duit mana.

    7. Kalau pun nak perangkap Najib, dakwa Najib seorang je sudah lah kalau perbekalan ini tidak mengikut prosedur Kerajaan atau menggunakan duit haram.

    8. Lagi satu cuci duit ni biasanya duit tu akan dapat balik kat Penjenayah. Maksudnya RM23juta tu hanya wayang je Jakel bekalkan barang2 kpd imam dan bilal sedang kan sebenarnya perbekalan tu tak berlaku pun. Jakel bagi RM23juta tu kat Rosmah. Ni baru kesalahan cuci duit.

    9. Tapi masalahnya Najib tak terima balik pun duit tu dari Jakel. Yang terima adalah imam bilal dsb yg tersenarai.

    10. Jadi kebodohan apakah ini?

    Lepas ni jgn harap ada jualan Happy Hour lagi kat Jakel.

    Silap2 tutup kedai.

    Atau Vinsent Tan take over.

    https://m.malaysiakini.com/news/480736

    Cnp Azam Aziz

    Reply

  8. Beramal Kerana Allah, kisah benar petang tadi sebagai catatan muhasabah dimasa depan……,…

    Selesai muktamar hari ini jam 7.00 petang terus kami bergegas keluar. Tempat yang dituju ialah kedai-kedai makan sekitar kawasan muktamar. Saya beli popia satar dan sahabat saya perwakilan Kluang beli keropok lekor. Belilah lebih sikit untuk makan bersama geng perwakilan PAS Kluang.

    Sedang makan ditepi jalan (berdekatan parking kereta kami) , saya lihat seorang anggota Amal jauh. Dia datang dengan secawan air yang yang baru dibeli dari kedai berdekatan. Dia datang duduk dibelakang kami yang sedang makan. Topi Amalnya dan pakaiannya sedikit lusuh. Nampak garis lelah dan kepenatan pada wajahnya. Tapi bila memandang kami dia melempar senyuman pada wajahnya.

    Selang berapa saat , azan maghrib berkumandang. Anggota Amal itu menadah tangan dan berdoa . Sangkaan hati saya ‘barang kali dia sedang berpuasa’. Saya beranikan diri bertegur sapa dan bertanya. Ternyata dia sedang berpuasa.

    Allahurabbi. Sudahlah bertugas. Berpuasa. Hanya secawan air manis dibeli dari tapak bazar. Kami hulur makanan kami. Salah seorang sahabat kami perwakilan Kluang bertanya asal anggota Amal ini.

    Rupanya datang dari Baling. Kerja menoreh getah. Datang hasil infaq sorang sikit sahabat-sahabat. Hampir menitis air mata salah seorang sahabat kami. Kita tahu getah berapa mana hasil boleh dapat waktu ini. Allah sahajalah membalas pengorbanan.

    Saya terasa bermuhasabah. Saya duduk sepanjang hari dalam dewan muktamar , bentara dewan hulurkan goodies makan minum , dewan berhawa dingin. Itu pun kita keluar dewan dengan mengeluh : Fuhh penat. Sedangkan diluar ada lagi insan atau kumpulan yang lebih ‘penat’nya dari ‘penat’ kita.

    Ayuh ! sebarkan mesej ini. Untuk hari terakhir esok Muktamar PAS Pusat kali ke 65. Kita dapat lihat banyak tabung-tabung Amal kawasan , negeri sekitar tapak muktamar.

    Marilah kita menyumbang walaupun RM 1.00. Jangan hampakan mereka pulang dengan tabung yang kosong. Sekurang-kurang duit itu dapat mengisi tangki minyak motor dab kereta mereka.

    Ayuh ! Terima Kasih Jabatan Amal Malaysia.

    Reply

  9. Orang melayu dan penjawat awam fikir sendirilah nasib anda 4 tahun mendatang.

    oleh Ab Jalil Backer

    Ini bukan isu perkauman pun.

    Namun kerana mangsanya penjawat awam beragama Islam dan berbangsa Melayu yang menjalan tugas dalam kejadian rusuhan kuil, maka mereka yang cuba mencari kebenaran akan berhadapan pelbagai cabaran.

    Peguam Melayu yang melakukan pencarian keadilan bukan sahaja dicerca oleh kerajaan malah turut dibuli oleh orang Melayu yang menyokong kerajaan hari ini.

    Sebaliknya bila seorang pensubahat kes rasuah berbangsa Cina jatuh dari bangunan SPRM; atau seorang suspek jenayah berat dari etnik india mati di dalam lokap polis, maka seluruh jentera propaganda mereka digunakan untuk menarik simpati kaum.

    Ingat ini baik-baik dan terjemahkan dalam peti undi akan datang.

    Reply

  10. Rupanya PH Yang Lebih Jual Kedaulatan Pada China

    MALAYSIA BAKAL JADI TANAH CINA, BUKAN LAGI BUMI MELAYU

    Portal berita antarabangsa ‘scmp.com’ melaporkan penghijrahan beramai2 orang China ke Malaysia : Why Are Chinese Moving To Malaysia By The Thousands? (BACA DI SINI)…

    Di laporkan, melalui Skim MM2H (Malaysia My Second Home), beribu2 warga China ini di beri hak kerakyatan untuk tinggal di Malaysia…

    Bagaimana Perkara Ini Bakal Menyisihkan Orang Melayu Di Bumi Melayu Sendiri?

    Orang2 China yang datang beramai2 ini bukanlah buruh atau golongan miskin…

    Mereka adalah kaya raya yang dan rata2 adalah profesional…

    Mereka ini akan tinggal di bandar2 besar seperti Kuala Lumpur dan tidak perlu berasimilasi dengan orang Melayu kerana populasi Cina sememangnya sudah majoriti di bandar…

    Jadi orang Cina ini bergabung untuk menguasai ekonomi dengan tambahan ‘kekayaan baru’ yang di bawa ‘rakyat baru’ ini dari China…

    Untuk pengetahuan anda yang masih belum BANGUN TIDUR, China kini bukan lagi seperti China yang dahulu…

    Revolusi industri China telah meningkatkan taraf ekonomi rakyatnya, melahirkan 800 juta golongan kelas pertengahan…

    Ramai dari 800 juta ini mencari kehidupan baru di luar negara…

    Antara negara yang menjadi pilihan mereka adalah Malaysia, kerana populasi Cina yang tinggi di bandar dan penguasaan ekonomi oleh orang Cina Malaysia…

    Orang2 ‘Cina Malaysia Baru’ ini memang di kenali sebagai sombong dan tidak mahu bergaul dengan orang lain…

    Mereka memandang rendah kepada kaum Melayu kerana merasakan negara asal China adalah negara yang jauh lebih hebat…

    Sasaran mereka ialah bila mereka menguasai ekonomi dan populasi bandar besar nanti, automatik mereka akan mengawal ekonomi dan pengaruh politik Malaysia…

    Dari segi sosio-ekonomi pula, mereka ini hanya “preferred Chinese” dan hanya membuka peluang pekerjaan sesama mereka…

    Orang Melayu jangan haraplah untuk kerja berhijrah di bandar…

    Jika ada kerja pun, kerja bawahan sahaja…

    Akhirnya, ini akan menyebabkan Melayu akan terus bergelut dengan kemiskinan di kampung…

    Sambil hanya mampu melihat ‘orang2 dari China yang mendapat kerakyatan’ dan ‘orang2 Cina Malaysia Baru’ ini hidup mewah bergembira di Kuala Lumpur…

    Sebab itulah orang Melayu kini perlu bersatu…

    Hentikan perbalahan sia2 sesama sendiri…

    Bangsa Melayu Malaysia akan tenggelam…

    Janganlah jadi seperti Pak Kadok, menang sorang tapi tanah air tergadai…

    Melayu pernah bertuankan Portugis…

    Melayu pernah bertuankan Belanda…

    Melayu pernah bertuankan British…

    Melayu pernah bertuankan Jepun…

    Melayu pernah bertuankan Kominis…

    Apakah kini Melayu masih lagi mahu menjadi hamba dengan bertuankan Cina pula?

    Apakah masih ada kehidupan lagi buat bangsa Melayu di bumi Melayu sendiri, selepas itu semua berlaku?

    Reply

  11. DI BELAKANG D4P IALAH TAIKUN2 CINA….MEMPERKUDAKAN MELAYU BODOH

    Menteri tangguh 14 Jun pertukaran Pengarah Perhutanan Pahang ke Ibupejabat kerana lobi taikun balak LLT!
    Laporan Malaysiachoice 18 April lalu “Rasuah balak Taikun LLT, SPRM siasat Pengarah Perhutanan Pahang” mendapat respon hangat rakyat Pahang.

    RASUAH BALAK LLT

    Gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO)  turut melaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Negeri Pahang dakwaan salah guna kuasa dan rasuah membabitkan Dato’ Dr Mohd Hizamri Mohd Yasin Pengarah Perhutanan Pahang itu.

    laporan sprm balak

    SPRM dilaporkan menyiasat Dato’ Dr Mohd Hizamri Mohd Yasin itu. Sehingga ke hari ini SPRM kekal berdiam diri isu rasuah pembalakan haram melibatkan taikun cina ini.

    Menurut sumber Perhutanan Pahang Dato’ Dr Mohd Hizamri Mohd Yasin telah mendapat surat perpindahan ke Ibupejabat Bahagian Latihan Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia berkuat kuasa 14 Jun ini sebagai satu tindakan KIV atau meredakan isu balak di Negeri Pahang.

    Hizamri ditukar ke HQ
    Surat perpindahan 31 Mei 2019 dah keluar oleh KP Perhutanan Semenanjung Malaysia. Tinggal angkat barang nak pindah..tetapi kabel taikun macam-macam boleh jadi.
    Dr. Xavier Jayakumar Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli (KATS) bimbang isu lebih merebak telah mengarahkan Ketua Pengarah Perhutanan untuk mengambil tindakan memindahkan Hizamri ke Ibu Pejabat.

    Bagaimanapun Taikun Cina balak Liew Leong Tat (LLT) telah membuat rayuan menjual nama ‘Istana’ agar perpindahan Dato’ Dr Mohd Hizamri Mohd Yasin ditangguhkan dahulu. Nampak tak kuasa wang dan taikun cina Liew Leong Tat yang mempunyai kawasan balak terbesar di Pahang. Dato’ Dr Mohd Hizamri Mohd Yasin hanya perlu mengadu dengan Taikun Balak LLT untuk selamatkan diri!

    Apa tindakan KP SPRM Baharu?

    Menteri Besar Pahang YAB Dato’ Sri Wan Rosdy Wan Ismail sudah tentu tidak berani menyentuh Hizamri sekalipun pelbagai laporan rasuah dibuat.

    Datuk Borhanudin Hj Arshad Ketua Pengarah Perhutanan Semenanjung Malaysia yang mengeluarkan surat perpindahan berkuatkuasa pada 14 jun apakah akan berani meneruskannya atau akur kepada tangan ghaib menangguhkannya?

    kp perhutanan tkp
    Beranikah mereka meneruskan perpindaan Hizamri ke Ibu Pejabat Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia?
    Oleh itu jika Taikun balak Liew Leong Tat lebih berkuasa menjual nama ‘Istana’ untuk mengekalkan kedudukan Pengarah Perhutanan Pahang apa boleh NGO dan rakyat buat? Demi wang mereka sanggup berhadapan kuasa tular rakyat.

    Apa pula tindakan Latheefa Bebe Koya Ketua Pesuruhjaya SPRM yang baharu yang berjanji membenteras rasuah? Beranikah Latheefa mengambil tindakan terhadap Liew Leong Tat dan Hizamri? Malaysia alah rasuah atau kalah kepada Rasuah taikun?

    latheefa koya aa

    Kekalkan pertukaran Pengarah Perhutanan Pahang pada 14 Jun 2019!

    Jika penangguhan diteruskan 14 Jun ini ternyata amatlah buruk Dr. Xavier Jayakumar Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli dan Datuk Borhanudin Hj Arshad Ketua Pengarah Perhutanan Semenanjung Malaysia akur kepada taikun balak.

    Salahguna kuasa dan rasuah di depan mata tetapi disokong. Paling hina ialah laporan NGO Gabungan pertubuhan bukan kerajaan Pahang yang melaporkan kepada SPRM disampahkan. Berapa juta agaknya LLT tu dah beri kepada Hizamri sehingga mereka sanggup bermati-matian pertahan Hizamri.

    Penangguhan bertugas 14 Jun jika diluluskan ia hanya mengesahkan lagi peranan taikun balak LLT bersama Hizamri di Pahang. Tunggu dan lihat 14 Jun ini sama ada Hizamri pindah ke Kuala Lumpur, taikun balak kekal berkuasa atau rakyat berkuasa.

    Rakyat Pahang pelru bertekad dan berusaha agar Dato’ Dr Mohd Hizamri Mohd Yasin dipindahkan ke ibupejabat.

    Reply

  12. KORANG NAMPAK WAYANG KAT DEPAN…WAYANG SEBENAR KORANG TAK TAHU

    It Was Guan Eng Who Killed MACC’s Shukri

    Guan Eng is as good as dead meat. But then he might still escape if DAP is prepared to wash their hands off Anwar Ibrahim and throw him under a bus. So, in the end, it will be Anwar’s head for Guan Eng’s head. And Lim Kit Siang might just agree to this trade-off to save the Lim dynasty. I love Malaysian politics.

    Everyone is talking about Tun Dr Mahathir Mohamad’s “unilateral” action of appointing Latheefa Koya as the new MACC chief to replace Mohd Shukri Abdull.

    The talk is focused on whether Latheefa is independent enough to do her job without prejudice or whether Mahathir did the right thing by doing whatever he likes without referring to the Cabinet or the Pakatan Harapan Council first.

    Actually, that is not the subject we should be discussing. What we should be discussing instead is who urged Mahathir to remove Shukri and replace him with Latheefa, a lawyer from the law firm Daim & Gamany?

    Guan Eng used Shukri to try to sabotage Daim’s trip to China and Daim was furious
    The whole thing started in July last year. Malaysia wanted to re-negotiate the ECRL project with China but the Chinese refused to meet Finance Minister Lim Guan Eng because he had accused the Chinese of collaborating with Najib Tun Razak to cheat 1MDB. It is said they even refused to approve his visa, let alone meet him to discuss the ECRL.

    Mahathir had no choice but to send Tun Daim Zainuddin instead and this made Guan Eng very unhappy. He wanted to be the hero who goes to China to squeeze the balls of the Chinese and get them to drop their price on the ECRL. Now Daim is going to be that hero instead.

    So Guan Eng asked Shukri to conduct raids on certain Chinese companies involved with various projects, the ECRL included, so that Daim’s trip to China can be sabotaged. The Chinese were slighted and they gave Daim the cold shoulder.

    Will Latheefa finish off Guan Eng?
    Daim was furious. He phoned Shukri and told the MACC boss, “If you want to slap my face then wait for me to come back to Malaysia.” At that point Shukri knew he had blundered and that Guan Eng had used him to sabotage Daim’s trip to China.

    The rest was merely a matter of timing. Shukri’s fate had been sealed. Guan Eng had used him to try to kill Daim and now he is going to die instead.

    Daim, of course, knew that Guan Eng was behind the whole thing and that it was Guan Eng who asked Shukri to raid the Chinese companies. In the end the MACC discovered nothing, of course, because there was nothing there in the first place.

    DAP might trade Anwar’s head for Guan Eng’s head
    Daim will make sure that Guan Eng pays for his treachery. The new MACC chief will have to revisit the house and tunnel scandals plus look into a third corruption case that Guan Eng is involved in.

    Guan Eng is as good as dead meat. But then he might still escape if DAP is prepared to wash their hands off Anwar Ibrahim and throw him under a bus. So, in the end, it will be Anwar’s head for Guan Eng’s head. And Lim Kit Siang might just agree to this trade-off to save the Lim dynasty. I love Malaysian politics.

    Reply

  13. PH ADA AGENDA SEMBUNYI……..

    DATA PENGUNDI: KERAJAAN BARU TIDAK TELUS…….

    Dalam sidang Dewan Rakyat Khamis lepas (4 Julai 2019), Datuk Seri Haji Ahmad Bin Haji Maslan [Pontian] telah meminta data mengenai jumlah terkini rakyat yang belum mendaftar mengundi mengikut kaum.

    Jawapan yang diberikan adalah, sehingga 31 Mac 2019, jumlah warganegara yang belum mendaftar sebagai pemilih adalah seramai 3.99 juta orang tetapi data mengikut kaum (dan agama) pula dikatakan “dilarang sama sekali untuk didedahkan kepada umum selaras dengan Perkara 113 Perlembagaan Persekutuan, Seksyen 9 Akta Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) 1957 [Akta 31] dan Seksyen 4 Akta Perlindungan Data Peribadi 2010 [Akta 709]”.

    Agak pelik juga mendengar alasan ini kerana di bawah kerajaan lama dahulu sering diperolehi kenyataan mengenai data pengundi mengikut kaum ini, antaranya ialah:
    (1) Kenyataan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (waktu itu), Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof, pada 31 Januari 2012 bahawa “orang Melayu dikesan paling ramai tidak mendaftar sebagai pengundi”.
    (2) Kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (waktu itu), Datuk Seri Shahidan Kassim, pada 30 Jun 2014 bahawa “kaum Cina paling ramai mendaftar sebagai pengundi manakala kaum Melayu dan bumiputera paling sedikit”.
    (3) Pengeluaran statistik Suruhanjaya Pilihan Raya pada 5 Januari 2016 bahawa majoriti daripada warganegara yang belum mendaftar sebagai pemilih adalah daripada kalangan Melayu dan Bumiputera.

    Perkara 113 (1) Perlembagaan Persekutuan sekadar memperuntukkan “Maka hendaklah ada suatu Suruhanjaya Pilihan Raya yang hendaklah ditubuhkan mengikut Perkara 114, yang, tertakluk kepada peruntukan undang-undang persekutuan, hendaklah menjalankan pilihan raya ke Dewan Rakyat dan Dewan-Dewan Undangan Negeri dan menyediakan dan menyemak daftar pemilih bagi pilihan raya itu”.

    Seksyen 9 (1) Akta Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) 1957 [Akta 31] sekadar memperuntukkan “Tiada seorang pun anggota Suruhanjaya Pilihan Raya atau mana-mana orang lain, tanpa kebenaran bertulis Yang di-Pertuan Agong, boleh menyiarkan atau menzahirkan, kepada mana-mana orang yang tidak diberi kebenaran atau selain dalam perjalanan kewajipan, kandungan atau mana-mana bahagian kandungan apa-apa dokumen, komunikasi atau maklumat jua pun yang telah sampai kepada pengetahuannya dalam perjalanan kewajipannya sebagai anggota berkenaan dengan apa-apa perkara yang berhubungan dengan penjalanan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya mana-mana fungsinya”.

    Seksyen 4 Akta Perlindungan Data Peribadi 2010 [Akta 709] sekadar memperuntukkan ““data peribadi” ertinya apa-apa maklumat yang berkenaan dengan transaksi komersial” manakala ““data peribadi sensitif” ertinya apa-apa data peribadi yang mengandungi maklumat tentang kesihatan atau keadaan fizikal atau mental seorang subjek data, pendapat politiknya, kepercayaan agamanya atau kepercayaan lain yang bersifat seumpamanya, pelakuan atau pengataan pelakuan apa-apa kesalahan olehnya atau apa-apa data peribadi lain yang ditentukan oleh Menteri melalui perintah yang disiarkan dalam Warta”.

    Pelik apa yang rahsia sangat mengenai data pengundi mengikut kaum ini.

    Reply

  14. ULAR LIDI CAKAP BESAR……

    Kekanda Wakanda @MujahidRawa Itu Ini Begitu Begini

    Pandai sungguh Menteri Agama buat lawak. Selepas Pengerusi Bersatu terdesak mempelawa parti orang Melayu menyertai Bersatu, Kelanda Wakanda Mujahid pula hari ini berkata, orang Melayu kini tiada pilihan selain menyertai parti-parti kerajaan seperti Amanah, Bersatu dan PKR

    Mujahid berkata,
    Kita bukan bercakap tentang parti, tapi kita nak supaya Melayu tu dibawa kepada taraf dan tahap dalam keadaan Malaysia baru yang lebih dinamik, progresif.
    Yang parti lain ni tak mungkin bawa sebab idea mereka sudah obselete. Dah tepu dengan berbagai idea yang tak maju, dengan pelbagai isu rasuah yang berlaku.
    Maka kita tak melihat Melayu ada pilihan melainkan kepada parti yang ada, Bersatu, PKR atau Amanah.

    Buat Kekanda Wakanda Mujahid, pertama, mana ada ular lidi boleh menelan anaconda?

    Kedua, buatlah apa sahaja dengan parti Bersatu, PAN dan PKR. Kenapa disubukkan dengan parti pembangkang seperti UMNO dan PAS.

    Ketiga, kenapa PAN tidak dibubarkan sahaja dan menyertai Bersatu? Kenapa perlu ada ‘so-called’ parti Melayu di dalam Kerajaan?

    Reply

  15. KAFIR HARBI PALING RAKUS……..MELAYU DI MINTA TAUBAT UNDI GS…..

    DAP PARTI PALING RAKUS DAN TERUK

    Laporan-laporan media mengenai komen Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, terhadap jemputan Pengerusi BERSATU, Tun Dr Mahathir Mohamad, supaya semua parti Melayu menyertai BERSATU, menyerlahkan lagi hakikat bahawa DAP adalah parti yang paling rakus dan paling teruk berkawan antara semua parti komponen dalam Pakatan Harapan.

    Jika pemimpin DAP tidak rakus dan pandai berkawan, Lim Guan Eng sepatutnya menyerahkan sahaja soal dalaman BERSATU untuk diuruskan sepenuhnya oleh pemimpin BERSATU dan tidak cuba men”dictate” pemimpin BERSATU mengenai apa yang mereka perlu buat seperti mahukan Tun Dr Mahathir konsisten dalam menerima ahli-ahli baru.

    Hubungan antara parti-parti komponen dalam Pakatan Harapan adalah dipandu oleh Perjanjian Pakatan Harapan dan tiada mana-mana butiran pun yang memberikan garis panduan mengenai tatacara penerimaan ahli-ahli baru ke dalam parti komponen, sebaliknya apa yang ada ialah “prinsip tiada campur tangan di dalam urusan parti masing-masing”.

    Soal penerimaan parti-parti Melayu yang dijemput menyertai BERSATU ke atas jemputan itu adalah satu soal lain, tetapi apa yang lebih utama ialah kebebasan pemimpin BERSATU untuk menguruskan sepenuhnya soal dalaman BERSATU, termasuk soal menerima ahli-ahli baru, tanpa kawalan, arahan atau gangguan daripada mana-mana parti komponen lain.

    Sebenarnya tiada yang mengejutkan pun dalam kerakusan dan keterukan berkawan DAP ini kerana ia dapat dilihat dengan sangat jelas di dalam cara mereka menguruskan sesatunya negeri yang mereka ketuai, iaitu Pulau Pinang, setelah keputusan PRU 14 menyaksikan DAP memperolehi 19 kerusi, PKR 14 kerusi, AMANAH 2 kerusi dan BERSATU 2 kerusi.

    Dengan komposisi kerusi yang begitu, jangkaan umum adalah komposisi Ahli EXCO Kerajaan Negeri Pulau Pinang akan mengandungi wakil daripada setiap parti komponen seperti di Kedah yang menyaksikan ADUN N11 Derga dari DAP, Tan Kok Yew, dilantik sebagai Ahli EXCO Kerajaan Negeri walaupun DAP hanya menang 2 kerusi di Kedah.

    Begitupun, walaupun nama Kerajaan Negeri Pulau Pinang adalah Kerajaan Pakatan Harapan, tetapi realitinya adalah ia dikuasai hampir sepenuhnya oleh DAP yang membolot kepada dirinya 8 kerusi Ahli EXCO Kerajaan Negeri selain memberi 3 kerusi kepada PKR dan membiarkan 2 ADUN dari AMANAH dan 2 ADUN dari BERSATU terkulat-kulat.

    Kasihan kepada rakan-rakan dari AMANAH, Muhammad Faiz Fadzil, ADUN N11 Permatang Pasir, dan Azrul Mahathir Aziz, ADUN N38 Bayan Lepas, serta rakan-rakan dari BERSATU, Khaliq Mehtab Mohd Ishaq, ADUN N2 Bertam, dan Zolkifly Md Lazim, ADUN N40 Telok Bahang; tetapi itulah wajah sebenar DAP yang rakus dan teruk berkawan.

    Jika DAP tidak rakus dan pandai berkawan, sepatutnya tidak timbullah ingatan dari Setiausaha Agungnya supaya Tun Dr Mahathir konsisten dalam menerima ahli-ahli baru BERSATU dan sepatutnya komposisi Ahli EXCO Kerajaan Negeri Pulau Pinang akan berubah menjadi lebih adillah, seperti 6 @ 5 untuk DAP, 3 @ 4 untuk PKR, 1 untuk AMANAH dan 1 untuk BERSATU.

    Dr. Kamarul Yusoff

    Reply

  16. DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR,

    PEMBANGKANG MCM AYAM BETINA MENGERAM, MENGIBAR KEPAK BUKAN MAIN, BONTOT – BONTOT AYAM NGERAM …

    ITU PASAL KORANG BUKAK SAJA MULUT, MENJEJEH KELUAR LENDIR, MCM AYAM NGERAM.

    BETUL KATA2 ITU – although people did not love him (TDM), they still like him enough for him to remain as prime minister.

    TAK PAYAH BERCINTA, SUKA DIA AJER CUKUP LER.

  17. BAPAK CABAR BAPOK …. UNDI TAK PERCAYA…..BAPOK PENAKUT….MACAM AYAM JANTAN TUA….KOKOK BERDERAI….BONTOT PENUH TAHI…..

    Mahathir: PH is welcomed to sack me…….

    Mahathir remained calm and even joked that although people did not love him, they still like him enough for him to remain as prime minister.

    Tun Dr Mahathir Mohamad today said the Pakatan Harapan (PH) coalition is welcomed to sack him from his prime minister’s post if they think it is the best decision for the country.
    In a related question, he also thanked PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim for dismissing rumours that PH component leaders are planning to oust Dr Mahathir.
    “Thank you (Anwar). But if anybody wants to do it, they can do so. We are a free, democratic party and country. Anybody can move a vote of no confidence, or even a vote of confidence for me,” he told a press conference after chairing the Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) supreme council meeting today.
    On Monday, several PH lawmakers have called for Dr Mahathir to quit after the by-election which saw MCA wrestle back the Tanjung Piai Parliamentary seat with over 15,000 majority, the heaviest losses by the coalition since 2018.

    PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad today said the Pakatan Harapan (PH) coalition is welcomed to sack him from his prime minister’s post if they think it is the best decision for the country.

    Dr Mahathir was responding to questions from the media over the possibility of power transition after the Bersatu candidate was defeated in a wide margin in the Tanjung Piai by-election recently.

    In a related question, he also thanked PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim for dismissing rumours that PH component leaders are planning to oust Dr Mahathir.

    The Port Dickson MP told reporters in Parliament that a vote of no-confidence against Dr Mahathir had never been raised by any member of the PH presidential council or other senior coalition leaders.

    “It is up to the party. They can sack me if they want.

    “Thank you (Anwar). But if anybody wants to do it, they can do so. We are a free, democratic party and country. Anybody can move a vote of no confidence, or even a vote of confidence for me,” he told a press conference after chairing the Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) supreme council meeting today.

    When pressed about the support he has, Mahathir remained calm and even joked that although people did not love him, they still like him enough for him to remain as prime minister.

    “So far nobody have punched me they all salam (shake hands with) me. Wherever I go people will take pictures … selfies with me. I think there are still people who like me. Not love me but like,” he said.

    On Monday, several PH lawmakers have called for Dr Mahathir to quit after the by-election which saw MCA wrestle back the Tanjung Piai Parliamentary seat with over 15,000 majority, the heaviest losses by the coalition since 2018.

    Pasir Gudang MP Hassan Abdul Karim said Dr Mahathir should emulate David Cameron, who resigned as the UK Prime Minister in 2016, for failing to prevent the United Kingdom from leaving the European Union (EU).

    Kapar lawmaker Datuk Abdullah Sani Abdul Hamid from PKR said the Pakatan leadership is currently without any solid policies.

    Klang DAP MP Charles Santiago reportedly said Mahathir’s position should be discussed in PH Presidential Council meeting.

  18. 🍮☕🍯🍪🍚🍛🍜🍝🍗🍮☕🍯🍪🍚🍛🍜🍝🍗
    Jam 10:00 tdi, unit maths mula jamuan @ parti
    Ia sempena dgn majlis perpisahan utk cgu Yati
    Kontrak dia, udah tamat, Yati terpaksa berhenti
    Akan berada di rumah ler nanti dia, kat Sg Mati
    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Mmg lah kat Yati tu Kejora rasa sangat simpati
    Msih blm dpt krja ttp..dah 3 thn, grad universiti
    Sayang, org nya begitu cantik, dan sgt baik hati
    Semoga Yati, akan dapat juga, kerja tetap nanti
    😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀

    1. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
      Yati bergitu sedih masa beri ucpan perpisahan
      Jelas sekali mata Yati brgenang air kebasahan
      Smbil brucap, dia pndang Kejora dgn kresahan
      Seprti ada sesuatu, dlm hati, yg dia cuba tahan
      😧😧😧😧😧😧😧😧😧😧😧😧😧😧😧😧😧😧
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

      1. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
        Masa Kejora beri hadiah..Yati macm sgt sebak
        Klihatan Yati mnahan isak..dadanya berombak
        Entah perfume apa, dia pakai, wangi semerbak
        Mmg tika itu Yati nmpk bagai bunga sejambak
        💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
        Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

        1. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
          Selepas majlis..bgitu hiba dan hening suasana
          Àirmata Yati menggambarkan hatinya gerhana
          Yati mendekati Kejora, spt ada sesuatu tk kena
          Pilu Yati cakap: ‘lps ni Yati nk bwa diri ke mana’
          💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
          Keluhan Yati, seperti mmbawa sesuatu makna
          Trbayang di hatinya ada taman flora dan fauna
          Spt trnmpak bunga-bungaan pnuh aneka wrna
          Barangkali mlm ini, Yati tidur tak dapat nk lena
          😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
          😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎

          1. 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
            Sukar juga Kejora..dlm mnghadapi ini keadaan
            Kekadang trfikir adakah ini merupakan godaan
            Mmg pujangga berkata, “cinta itu bkn paksaan”
            Tpi cinta juga terkait nafsu mngiringi perasaan
            💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

            💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        2. eh, mana ada dia sebak, kitoang nampak dia happy je, ni video yg dia share bang……..

          https://www.youtube.com/watch?v=MNRwMKqC1Fk

          1. Itu bkn Cgu Yati lah, wahai Illyani banyak nama
            Ia lagu tentang hutang nyanyian si Baby Shima
            Ok jenKejora tengok dia pnya rentak dan irama
            Ingat kan video cerita unta makan buah kurma
            🐫🐫🐫🐫🐫🐫🐫🐫🐫🐫🐫🐫🐫🐫🐫🐫🐫🐫

            😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
            Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
            👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

            1. Illyani banyak nama 2:36 pm,

              👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
              Tak usah main lagu dgn Kelora ler Illyani puteri
              Kejora ni boleh kata semua lagu ada dalam diri
              Mari tengok pula, ini ha lagu yg Kejora nak beri
              Best woo, rentak dan iraman lagu top ‘100 hari’
              👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

              😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
              Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
              🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

              https://youtu.be/FHGIUAq-TPs

              1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                Tidak usah lah Illyani ni, sampai nak buat teruk
                Nanti marah pulak kalau Kejora gelarkan beruk
                Lepas ini tunggu tau Illyani..jgn le pulak nyorok
                Tengok lah ini Ilyani..best woo, lagu irama rock
                👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

                😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                https://youtu.be/AHkxQMS4p9o

                1. 👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                  Abg perasan yng adik Illyani ini sdg termenung
                  Apa kputusan PRK Tnjung Piai masih direnung
                  Bukan nya apa, abg ini sekadar tilik dan tenung
                  Marilah sama2 dngar harapan setinggi gunung
                  👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

                  😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                  Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                  🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                  https://youtu.be/hYNCZPD5UWw

                  1. Adik Illyani dok analisa Tg Piai ke sejak dr tadi?
                    Kempen prkauman perburuk China, tk menjadi
                    Malu besar Illyani oi, mjoriti smpai 25 ribu undi
                    Sbenar nya adik Illyani, parti PH ni apa dah jadi
                    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                    https://youtu.be/VpdVIRJhfTY

                    1. Ilyani ni kdg2 abg tngok..lawak mcm Mt Sentul
                      Kdg2 pula klu tengok mrapu tu mcm kaki botol
                      Kalau jahat bab jual bangsa pulak mcm si kitol
                      Apa dh jdi dgn adik Illyani ni..biol ke..biar betul
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      https://youtu.be/DNSXS-JpCHg

                    2. PRK Tg piai kalah, Ilyani tidak ke rasa sakit hati?
                      Rakyat maukan kerajaan Msia ni, BN pula ganti
                      PH tewas di Tg Piai smpai 15 ribu undi majoriti
                      Itulah akibat nya bila janji mnifesto PH dicapati
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                      https://youtu.be/eFEyiJToEzQ

                      (JANJI DICAPATI)

                    3. Illyani,

                      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
                      Pntun2 abg bagai lembing, yg turun menjunam
                      Sebhagiannya, di kepala botak Illyani terbenam
                      Kat atas tu, special untuk adik Illyani jahannam
                      Abg usaha cari & tuju kt Illyani, lagu yg keenam
                      👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆

                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

                    4. Kesian juburgang, yg cuba mnyamar sbg Illyani
                      Dia ingat yg dia tu udah kenakan Kejora hari ini
                      Tpi sbaliknya, dia yg tercalar maruah di blog ini
                      Kini nak keluar, bapok tu lngsung dah tk berani
                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                    5. Juburgang ingat..bwa mari 1 lagu tu..dia hebat
                      Kejora guna 6 lagu, blakng iblis tu Kejora sebat
                      Kini si tua kedi tu tercungap2 le cari botol ubat
                      Langsung bapok itu, dh tak ada bayang kelibat
                      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

                      👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
                      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
                      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

  19. BAWAH PH…. RAKYAT SUSAH MAKSIAT BERTAMBAH… WANITA CARI MAKAN JADI PELACUR.. LELAKI BERJUDI ……

    Pelacuran: 10,002 wanita asing, tempatan ditahan – Bukit Aman…
    Bernama

    Seramai 10,002 wanita tempatan dan warga asing didapati terlibat dalam kegiatan pelacuran dalam operasi di tujuh negeri bagi tempoh Januari hingga Oktober lepas.

    Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman (JSJ) Bukit Aman, Huzir Mohamed berkata serbuan berkenaan dilakukan di Selangor, Kuala Lumpur, Perak, Pulau Pinang, Johor, Sabah dan Sarawak.

    Beliau berkata kesemua mereka termasuk warga Vietnam, China dan Thailand dipercayai bekerja sebagai pelayan pelanggan (GRO) dan pelacur.

    Menurut Huzir, 2,633 serbuan dilakukan di tujuh negeri dan Kuala Lumpur sepanjang tempoh itu melibatkan 1,686 premis bar, 802 pusat karaoke dan 145 kelab malam.

    “Dalam operasi judi dalam talian pula, 7,591 individu ditahan menerusi 3,422 serbuan dilakukan di seluruh negara bagi tempoh sama,” katanya pada sidang akhbar di Bukit Aman di Kuala Lumpur hari ini.

    Sementara itu, beliau berkata polis akan meneliti prosedur pemeriksaan ke atas individu yang masuk ke stadium susulan insiden membakar suar semasa perlawanan Malaysia-Indonesia pada kelayakan Piala Dunia 2022/Piala Asia 2023 di Stadium Nasional, Bukit Jalil semalam.

    Huzir berkata ini termasuk merujuk perkara itu kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

    “Kami polis memang ada wakil dalam jawatankuasa FAM dan perkara ini akan dirujuk kepada pihak terlibat,” katanya.- Bernama

  20. madey memerintah secara diktator selama 22 dulu…musa hitam ditindas dan ugut supaya letak jawatan… Ketua hakim Negara dan 5 hakim kanan dibuang…anwar ibrahim difitnah dan dipenjarakan kerana tidak sebulu dgn madey dlm dasar mengkayakan kroni dan anak branak madey….madey boleh bertindak demikian kerana dia berkuasa penuh dlm BN…USA melalui operasi lalang digunakan untuk menekan musuh2 nye…

    Dalam PH madey tidak berkuasa penuh…tertakluk kpd majlis presiden…madey cuba cari sokongan dari mp2 pembangkang untuk elak undi tak percaya demi kekal berkuasa..

  21. BELUM PRU TIPU RAKYAT NAK MENANG…..BILA MENANG BERGADUH SAMA SENDIRI PULAK NAK REBUT KUASA…..NASIB LA KO RAKYAT …..LEPAS KENA KENCING…..PERIUK NASI MASUK PASIR……

    Kesusahan Rakyat: Apakah Ini Luar Tugas Pemimpin?………

    Tak mampu bayar sewa…….

    WALAUPUN hidup serba kekurangan, Latipah Mat Dom, 61, tetap bahagia di samping enam anak dan sembilan cucu.
    Tiga daripada anaknya berserta tiga cucu menetap bersama Latipah dan suami, Mohd Daud Ibrahim, 59, di Flat PPR Kampung Muhibbah, Jalan Puchong di sini.
    Tiga lagi anaknya sudah berkeluarga dan menjalani kehidupan masing-masing.
    Namun peristiwa seminggu selepas sambutan Hari Raya Korban, Ogos lalu, meragut kebahagiaan Latipah selepas anak yang menjadi tempat bergantung hidup meninggal dunia akibat nahas jalan raya.

    Dalam nahas itu, Nurfarahana Mohd Daud, 28, seorang ibu tunggal maut di tempat kejadian manakala dua anaknya, Nurul Farah Safwanah, berusia sembilan, dan Nurul Farah Safwani, berusia lapan tahun cedera.
    Susulan nahas, Nurul Farah Safwanah patah paha dan koma sebulan manakala adiknya pula patah tangan.
    “Arwah menunggang motosikal bersama dua anak dalam perjalanan pulang dari kampung di Jelebu, Negeri Sembilan.
    “Dalam perjalanan, arwah gagal mengawal motosikal lalu terjatuh. Arwah baru saja belajar buat kek batik sebab nak buat berniaga.
    “Malah kek itu masih ada dalam raga motosikal sebab nak bawa balik ke rumah,” kata Latipah menangis teresak-esak.
    Ketika hayatnya, Nurfarahana yang menjalankan tanggungjawab meringankan beban keluarga dengan melakukan berniaga kecil-kecilan antaranya menjual kuih, kek, dan aiskrim.
    Menurut Latipah, sejak ketiadaan arwah, tanggungjawab menjaga cucu beralih di bahu dia dan suami.
    Wanita ini disahkan menghidap masalah pundi kencing dan perlu memakai lampin pakai buang. Dia disahkan menghidap kencing manis dan darah tinggi serta bergantung kepada tongkat untuk berjalan.
    Suaminya penerima bantuan Baitulmal RM350 sebulan dan menghidap angin pasang serta kencing manis.
    Oleh kerana bebanan hutang sewa rumah dan bil air yang tertunggak mencecah ribuan ringgit, Mohd Daud terpaksa kembali bekerja sebagai pengawal keselamatan.
    Latipah berharap ada pihak sudi membantu menyelesaikan hutang sewa rumah selain bil air dan elektrik.
    “Rasa sesak nafas fikirkan pasal hutang dan masa depan dua cucu ini. Kami tidak kisah dari segi makan minum sebab makan saja apa yang ada di rumah walaupun sekadar biskut kering,” katanya.
    Tanpa berselindung, Latipah akui sebak memikirkan masa depan dua anak arwah yang masih kecil. (MyMetro)

    Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kesusahan rakyat, seperti di atas, apakah ini luar tugas dan tanggung jawab pemimpin?

    Kepimpinan dalam Islam

    Gagal melaksanakan tugas dengan adil sebagai pemimpin dan mengabaikan kebajikan rakyat, maka pemimpin itu dijanjikan azab yang berat oleh Allah SWT di akhirat kelak.

    Antara ciri-ciri kepimpinan yang adil ialah, lihat 3 perkar ini..

    1. Meletakkan nilai agama sebagai yang utama. Di situ pentingnya pemimpin mempunyai ciri-ciri ulama. Tetapi tidaklah semestinya pemimpin itu seseorang yang pakar ilmu agama, tetapi pemimpin perlulah terbuka dan bersedia menerima nasihat ulama dalam urusan pentadbirannya. Sila lihat sejarah.

    2. Perlu memastikan kebersamaan pemimpin dan pengikut itu dalam satu ikatan atau nilai yang sama. Nilai yang mengikat adalah keadilan dan akhlak yang konsisten diantara pemimpin dan rakyat. Nilai akhlak dalam urusan menjalankan kuasa dan amanah pentadbiran pemimpin itu.
    Juga melaksanakan tanggungjawab rakyat mestilah adil, tidak disalahguna atau pilih kasih. Kerana walaupun memiliki kuasa, seseorang pemimpin itu masih terikat dengan kedudukannya sebagai hamba kepada Allah yang Maha Berkuasa.

    3. Juga Perlu disematkan dalam minda bahawa tiada siapa dikalangan manusia itu memiliki kuasa mutlak kerana semua dari kita adalah terikat dengan kuasa mutlak yang ada pada Allah SWT. Hanya yang benar-benar memiliki kuasa mutlak itu adalah Allah SWT. Dialah yang Maha benar, Maha adil dalam menghukum pada hari pembalasan.
    Tiada yang dapat dirahsiakan dan disembunyikan daripada pengetahuan dan pandangan Allah. Kita semua akan diberi ganjaran atau balasan dengan seadil-adilnya di akhirat kelak oleh sebenar-benar Penguasa.
    Imam al Ghazali dari kitab Nasihat al Muluk menyebut berkenaan nasihatnya kepada penguasa iaitu manusia jika tidak diingatkan tentang sifat Tuhan, ia akan cenderung menjadi lupa akan kekuasaan Tuhan dan boleh menjurus kepada kezaliman dan penganiayaan.

    Melihat kepada usaha menerapkan amanah dalam diri pemimpin menurut Islam adalah..
    Pertama, ia harus memiliki ilmu tentang pemilik kuasa yang sebenar. Ilmu tetang sifat-sifat dan kekuasaan Allah akan memandu dan menjaga akhlak dan perbuatannya dalam mentadbir dengan bertanggungajwab dan taqwa kepada Allah.
    Kedua adalah penguasaan ilmu dalam urusan amanah yang dipegangnya. Ilmu ini akan mengingatkan dirinya berkenaan pelaksana syariat Allah dan urusan hukum hakam kepimpinannya. Sesiapa yang menyasarkan kuasa kepimpinan itu perlulah mengukur baju dibadan sendiri dengan melihat kemampuan dan kelayakan diri.
    Ini bagi mengelakkan dari kelemahan pentadbiran, penyalahgunaan kuasa dan kezaliman kepada orang yang dipimpinnya. Kelayakan itu pula diukur berdasarkan ijmak. Namun begitu, seseorang itu perlu menerima kuasa jika dilantik sekiranya kita tiada yang lebih berkelayakan darinya. Jika tidak ia akan menyebakan kuasa tersebut jatuh kepada mereka yang lemah dan akhirnya memberi akibat buruk kepada maslahah umat itu.

    Perkara lain yang juga penting dalam setiap diri seorang pemimpin adalah Muhasabah setiap hari. Seusai menunaikan kewajipan solat fardhu, setiap Muslim terutamanya seorang pemimpin perlu menyoal diri kembali tentang setiap perbuatan, keputusan dan akhlaq mereka bagi menilai samada memberi manfaat atau mudarat kepada masyarakat.

    Justeru menjadi pemimpin atau penguasa itu bukan lah tugas yang dianggap mudah dan sewenangnya dipegang oleh mereka yang tidak berkemampuan. Selain bertanggungjawab menjaga kewajipan memelihara kepimpinan diri, kemudian keluarga, dan penguasa juga akan dipertanggungjawabkan di hadapan Allah SWT nanti berkenaan ahli yang berada dibawah amanahnya.

    Termasuk masalah rumah sewa rakyat tanpa mengira status agama.

    NASIB SI MISKIN – TAN SRI P.RAMLEE

  22. Azmin panggil 40 mp umno….yg datang cuma 17…

    Harapan madey nak dapat sokongan umno makin kelabu….
    Madey asyik gagal….azmin tak boleh diharap…

    1. Sapa cakap panggil 40 datang 17? Kamu mengarut, takda bukti.

  23. Presiden UMNO – 17 Ahli Parlimen UMNO Berjumpa Azmin Tanpa Pengetahuan MT, Akan Di Panggil Oleh Lembaga Displin UMNO

    Jelas pada kita semua, perjumpaan sulit antara 17 Ahli Parlimen UMNO dari 22 Ahli Parlimen BN dengan Azmin adalah perjumpaan yang dilakukan tanpa pengetahuan Majlis Kerja Tertinggi UMNO…

    Presiden UMNO, DS Zahid Hamidi menjelaskan, Lembaga Displin UMNO akan membincangkan isu itu dengan serius dan akan memanggil kesemua 17 Ahli UMNO yang mengadakan pertemuan sulit itu…

    Kepada semua 17 Ahli Parlimen UMNO tersebut, mereka mesti sedar, mereka bertanding dan memenangi pilihanraya atas tiket UMNO, menggunakan segala jentera kempen pilihanraya UMNO sewaktu berkempen dan menggunakan dana yang diberikan oleh UMNO untuk bertanding, maka amat TIDAK WAJAR sekiranya mereka membelakangi UMNO dalam mengambil apa-apa keputusan di atas kapasiti sebagai seorang Ahli Parlimen UMNO…

  24. Madey ingat dia masih popular dan diperlukan…3 prk kalah masih ego..
    Masuk no 4 di Tg Piai kena penedang hingga berdarah hidong masih tetap ego si tua ni…

    Kena no 5 terus kojol laa..

    1. The test is not prk but pru. Korang kojol di pru14.

  25. Agenda mengkayakan kroni dan anak branak madey blm tercapai sepenuhnye…

    Penyokong madey miskin bangsat….tak heran ahli umno tak mahu masok Bersatu..m

    1. Najib dah berjaya mengkayakan diri dia sendiri. Curi wang RM2.6 biliun di 1MDB.

      Berterusan orang Umno masuk Bersatu sebab itu.

  26. Kalah terok di Tg Piai hidong sudah berdarah…kalah 1 lagi prk terus kojol…

    pH kalah kerana rakyat benci dgn ego madey penipu kuat konar baring…

    1. Rakyat amat bencikan Najib hingga tendang dia ke longkang di Pru14. Maka hebohlah satu dunia menang Tg Piai. Otak dah mereng.

  27. Kepimpinan Bersatu dah huruhara..

    Naib Pengerusi PH Muar letak jawatan
    9:22 pagi (Dikemaskini 9:29 pagi)

    A A
    Naib Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Muar, Naim Jusri meletakkan selepas kecewa dengan gerakerja PH sebagai sebuah pasukan di kawasan parlimen berkenaan.

    Beliau berkata PH Muar “tiada hala tuju yang jelas” selepas pilihan raya umum ke-14 lalu dan kerana itu memerlukan kepimpinan baru yang tidak perlu diketuai oleh wakil rakyat.

    “Tiada penyusunan gerakerja sebagai satu pasukan yang selaras dengan falsafah; “Kita Satu Keluarga” dan “susah sama-sama susah”.

    “Ini menyebabkan keresahan di peringkat akar umbi, seterusnya menyebabkan sokongan terhadap PH semakin terhakis. Justeru, adalah dicadangkan supaya pucuk pimpinan Pakatan Harapan Muar perlu disusun semula.

    “PH Muar juga tidak perlu dipimpin oleh wakil rakyat agar fokus yang lebih baik dapat diberikan kepada gerakerja mengikut peranan masing-masing,” katanya.

    Beliau berkata demikian dalam surat bertarikh 19 Nov yang dilihat Malaysiakini hari ini.

    Surat itu ditujukan kepada Pengerusi PH Muar, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, yang juga anggota parlimen Muar serta Menteri Belia dan Sukan.

  28. Tak kisah jika Tun dituduh angkuh dan diktator selagi dia sentiasa giatka kemajuan kaum Melayu, pertahankan maruah bangsa dan negara, tak mahu jual negara ini kpd China atau sesiapa.

    Najib Al Jibo biarkan kawasan perindustrian Cina di Kuantan yang coolie nya pun dibawa dari China, papan tanda di dalam nya pun bahasa Cina.

    Forest City di Johor Bahru yang rancangkan kediaman kos tinggi untuk rakyat China membeli nya – Tun kata pembeli2 itu tidak akan diberi taraf penduduk tetap, hanya pas lawatan untuk mengurus unti2 yang dibeli depa dan di sewa.

    Tidak ada PM yang berani dan tegas spt TDM.

    1. Kalau diberi taraf penduduk tetap, selepas 10 tahun depa layak memohon kerakyatan. Mana boleh.

      1. Boleh. Umno pernah buat. Rajin2lah bukak buku sejarah. Singapura lepas pun depa kata tak pa.

        1. Orang cakap pasal Forest Towers di Johor Bahru, Dol. Rajin2lah belajar blogging protocol.

    2. Maju menatang ape?…yg kaya kroni dan anak branak madey..kling mabok todi miskin bangdar tak sedar diri tadah kencing madey..

      1. Nak maju kenalah usaha. Bukan tadah dedak kencing madey. Bodoh mu ni.

        1. Kamu pariah mabuk samsu lebih murah dari toddy perut boncit mcm pompuan nak bersalin sebab dah minum samsu, minum kencing Najib pulak.

    3. Madey takut tutup kawasan peindustrian China di gebeng kuantan…forest city madey tak berani usik…

      Najib bawak lynas madey sokong untuk ekonomi katanye…

      Ape yg madey buat untuk ekonomi?…

      Madey takut DAP..

      1. Aku pulak takut kau makin bodoh. Madey tu PM. Kau tu apa? Apa pencapaian kau?

        Muahahahaha

        1. Ko bongok merapuu jeer.

          1. Dah tak terjawab, ulang perkataan merapu tak habis2. Kalau dah pariah tuh, pariah jugak.

  29. Minta Tun tunggu lah sebagai PM selama yang boleh.

    Pesatkan DEB hingga Melayu dapat kekayaan dll yang semimbang dengan penfdatang di negara yang dulu dikenali sebagai Tanah Melayu ini.

    Orang lain takda bola melakukan nya, takut hilang undi, sebab depa tak begitu popular.

    1. Ekonomi tak meningkat pon…ringgit merudum…ape kejayaan madey?…

      Tg piai kena penendang hingga berdarah hidong…

      1. Sekarang siapa PM? Najib jadi balik ke lepas menang?

        Muahahahaha

        1. Najib sudah tak relavan lagi bongok.

          1. Ko bodoh bangang piang tak sedor bahawa Najib masih lagi terkeseng keseng di sana sini nak numpang semangkuk di acara2 Umno, bila orang tak hunjuk salam dengan dia, dia hulu tangan nak bersalam.

            Ko bangang tak tahu Najib masih berharap lagi …

  30. Kalau komen Ezam the 6 Kotak Boy… maaf….throw it to the bins….

    Ezam, like Anwar is a has been. Not worth a sen…..

    1. Ko lagi teruk..kuat temberang mcm jon dol…

      1. Anon

        Kalau setakat graduate with BA malay studies….pi main jauh2.

        John Doe could be right or could ne wrong. But i do believe with your limited capacity to think intelligently, a waste of time tespondong to stupid conments. Kalau kamu melayu dan muslim… memang sah melayu muslim macam kamu layak duduk in the ghetto macam blacks in agrica or US

        1. Ko graduate bidang temberang….john dol punye nujum semua kelaut mcm ko jugak…taksub..

          Kenape madey tak mau tangkap dan dakwa jho.lo?…takut kalah perang?…temberang madey…madey kencing ko togok…

          Kikikikik..

          1. I kata your capability to think is limited. With BA malay studies u study dedak..dedaking…defaked! Period.

            1. Kot dia Diploma MARA masa dulu ajer

      2. Kau lagi teruk 11:54, kuat propa macam boskor.

        Hahahaha

        1. Bossku Najib dah kena tendang terajang, lintang pukang masuk longkang, tak dapat nak jadi Ketua Pembangkang, asyik di heret ke mahkamah melolong lalang

Leave a Reply

Your email address will not be published.