PAS, PEMBANGKANG YANG KERJANYA LEBIH BANYAK MENJILAT PM

Pas adalah parti pembangkang di peringkat persekutuan dan atas kedudukan itu, ia sepatutnya memainkan peranan “semak dan imbang” terhadap kerajaan dengan sebaik-baiknya.

Tetapi, kerja Pas kebelakangan ini lebih banyak mengampu, malah kadang-kadang menjilat siapa saja yang menjadi Perdana Menteri daripada menjadi pembangkang dalam erti kata yang sebenarnya.

Barangkali kali terakhir Pas berperanan sebagai pembangkang yang benar-benar pembangkang ialah ketika bersama Pakatan Rakyat sebelum meninggalkan gabungan itu pada pertengahan tahun 2015.

Selepas itu hinggalah sekarang, Pas seolah-olah lupa kerjanya sebagai pembangkang, tetapi mencipta peranan baru – pembangkang yang asyik mengampu Perdana Menteri.

Sebaik meninggalkan PR dan bergerak sendirian atas kuasa ketiga kononnya ketika itu, Pas memilih untuk berbaik-baik dengan UMNO dan BN yang dipimpin oleh Najib Razak.

Selain berbaik dengan UMNO dan BN sebagai kerajaan serta secara terbuka menjadi penyerang kepada sesama pembangkang iaitu PH, terdapat juga dakwaan Pas dan pemimpin tertentunya ada menerima sumbangan wang yang lumayan daripada pemimpin tertentu untuk aktiviti partinya.

Oleh itu, meskipun bergerak secara sendirian dan sebagai kuasa ketiga, kerja utama Pas ialah untuk memecahkan undi bagi memberi kelebihan kepada UMNO dan BN memenangi PRU14.

Pilihan itu dijadikan keutamaan berdasarkan keputusan PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar pada tahun 2016 yang memperlihatkan pertandingan tiga penjuru – BN, PH dan Pas – memberi laluan mudah untuk BN memenanginya.

Bagi mencapai tujuan terselindung itu, sebelum PRU14, bukan saja PH yang menjadi sasaran kecaman serta serangan Pas, bahkan Tun Mahathir Mohamad, calon Perdana Menteri PH pada ketika itu, turut diserang dengan pelbagai kata nista dan penghinaan seperti sudah tua nyanyuk, patut banyakkan beramal ibadat dan bermain dengan cucu serta hanya layak menjadi doktor di Klinik 1Malaysia.

Bagaimanapun, dengan takdir Tuhan dan kuasa rakyat yang benar-benar mahukan perubahan, cubaan Pas membantu BN dalam PRU14 tidak menjadi kenyataan sepertimana keputusan PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar, sebaliknya PH yang berjaya menjadi kerajaan.

Sebaik saja PH menjadi kerajaan dan Tun Mahathir menduduki kerusi Perdana Menteri, dengan 18 kerusi Parlimen yang dimilikinya, walaupun masih kekal sebagai pembangkang, Pas mula mengubah haluan menjadi parti yang “makan keliling”,

Oleh sebab sudah akrab dengan UMNO dan barangkali kerana ada “budi yang perlu dibayar dengan body”, Pas terus mengukuhkan kerjasamanya dengan parti assabiyah itu sehingga membentuk Muafakat Nasional bagi tujuan memberi saingan kepada PH dalam PRU akan datang.

Bagaimanapun, dalam masa yang sama Pas tetap mengampu dan menjilat Tun Mahathir sehingga kerap membuat kunjungan, memberi puji-pujian dan menyokong agar Perdana Menteri berusia 94 tahun itu terus kekal berkhidmat sehingga habis penggal.

Terbaru, Hadi Awang sekali lagi memuji Tun Mahathir ibarat kelapa tua yang makin tua makin menjadi serta dianggap satu-satunya tokoh yang dianggap mampu menyelamatkan negara ini.

Dalam waktu yang sama, sementara bekerjasama dengan UMNO untuk menumbangkan PH dalam PRU15 akan datang, bukan saja Pas tidak pernah menyerang Tun Mahathir, malah mengkritik kerajaan pun jarang-jarang sekali dilakukan.

Sebaliknya, meriam serangan Pas lebih banyak dihalakan kepada Anwar Ibrahim dengan pelbagai persepsi dan andaian buruk mengenai nasib orang Melayu, kedudukan Islam dan negara apabila Presiden PKR itu menjadi Perdana Menteri nanti.

Juga dikatakan di belakang Anwar sebagai Perdana Menteri nanti adalah DAP, walhal dalam PH sekarang pun di mana Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri, DAP adalah sebahagian parti yang berada di dalamnya.

Sesekali, kalau ada pun kritikan kepada kerajaan, ia hanya yang berkaitan pemimpin DAP dan Amanah saja.

Hakikatnya, serangan Pas kepada Anwar amat melucukan dan seolah-olah ada dendam peribadi yang tak sudah-sudah kerana Ahli Parlimen Port Dickson itu belum lagi berkuasa dan belum terbukti apa-apa kesalahan, kecurangan dan kerosakan kepada agama, bangsa serta negara telah dilakukannya.

Realitinya, itulah Pas sekarang, duduk sebagai pembangkang, tapi kerjanya tak sudah-sudah mengampu dan menjilat Perdana Menteri, manakala kerja membangkang atau memberi pandangan bernas tidak lagi menjadi keutamaan.

Barangkali tiada ilmu sains politik yang dapat menghuraikan pendekatan dan caca marba pendirian serta hala tuju parti Islam yang dipimpin Hadi sekarang ini.

Najib sudah dibodek dan dijilat, kini giliran Tun Mahathir pula dibodek dan dijilat.

Walaupun berbeza parti dan sebagai pembangkang, tindakan membodek dan menjilat itu hanya kerana satu sebab – jawatan Perdana Menteri yang Najib dan Tun Mahathir sandang.

Maknanya, Pas di era Hadi ini wajib mengampu dan menjilat siapa saja yang menjadi Perdana Menteri, walaupun pernah mengutuk dan mencaci sebelum itu.

Untuk itu, walaupun tetap sebagai pembangkang, bila Anwar jadi Perdana Menteri nanti, janganlah terkejut jika ampu dan jilat Pas serta Hadi kelak akan segera beralih kepada Presiden PKR itu pula.

Sudah biasa mengampu dan menjilat Perdana Menteri – siapa pun yang duduk di kerusi itu, sama ada Najib, Tun Mahathir atau Anwar – nikmat dunianya tetap sama bagi Pas. (ShahbudinHusin 20/11/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 20 November 2019 — 8:25 pm

148
Leave a Reply

avatar
13 Comment authors
justice4allAnonymousWau kemeteknajib bini rosmahAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
justice4all
Member
justice4all

Kalau Anwar jadi PM, Hadi mungkin akan jadi murung dan bingung. Sosok ni sejak dulu dulu lagi memang iri dan hasad dengan Anwar kerana keterampilan dan ketokohan Anwar yg lebih diterima dunia berbanding dirinya. Hanya spesis emosional dan fanatik melulu saja yang terus kekal sebagai walauta Hadi. Bukan rahsia lagi, umum juga tahu Hadi dulu berbulu dengan almarhum Fadhil Noor, bekas Presiden PAS. Kerana merasa diri hebat, tak boleh dia terima orang lain yang lebih menonjol dari nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kepimpinan Bersatu sudah huruhara… Naib Pengerusi PH Muar letak jawatan 9:22 pagi (Dikemaskini 9:29 pagi) A A Naib Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Muar, Naim Jusri meletakkan selepas kecewa dengan gerakerja PH sebagai sebuah pasukan di kawasan parlimen berkenaan. Beliau berkata PH Muar “tiada hala tuju yang jelas” selepas pilihan raya umum ke-14 lalu dan kerana itu memerlukan kepimpinan baru yang tidak perlu diketuai oleh wakil rakyat. “Tiada penyusunan gerakerja sebagai satu pasukan yang selaras dengan falsafah; “Kita Satu Keluarga” dan “susah sama-sama susah”. “Ini menyebabkan keresahan di peringkat akar umbi, seterusnya menyebabkan sokongan terhadap PH semakin terhakis. Justeru, adalah dicadangkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tg Piai, kerjaan parti PH, rakyat kini dah tk suka
Majority 15 ribu undi, mmg lah sgt besar angka
25 ribu pnduduk, nk kan BN jdi pmimpin mreka
Lagi 10 ribu tu China DAP & Melayu pnderhaka
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KAFIR HARBI TAK SERIK KERANA DIBELAKANG MEREKA SETAN BESAR…… Bangsa DAP Jahat dalam isu tulisan Jawi ……… Bangsa DAp telah manipulasi khat Jawi ini dalam akhbar-akhbar Cina. Mereka menyebar maklumat salah dalam media sosial masyarakat bukan Islam. Adakah belajar Khat ini orang bukan Islam akan diserap agama Islam secara halus? Cuba berfikir secara rasional. Adakah dengan perkenalkan khat jawi ini Melayu dapat untung Islam adan menjadi hebat? Hanya terdapat enam muka surat aktiviti seni bahasa berkaitan tulisan khat dimuatkan di dalam buku teks setebal 164 muka surat. Pengenalan tulisan khat ini adalah untuk Tahap 2 dengan melibatkan tahun 4 pada… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Dh siap semua, juadah dan minuman kopi gula
Pukul 10:15 pagi..majlis jamuan, akan bermula
Pengetua & pntadbiran pun, Unit Maths persila
Alahai..cgu Yati yg dirai dok menangis lah pula
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ELOK PARTI KUNYIT DICAMPAK KE LAUT JE……. MB Selangor Keluar Group WhatsApp, Kemelut PKR Kian Kusut…….. Keadaan politik di Selangor menjadi kusut dengan sebaran khabar angin bahawa terdapat usaha untuk menjatuhkan Speaker Dewan Undangan Negeri, Ng Suee Lim dan Menteri Besar, Amirudin Shari. Perkembangan yang turut mencuri tumpuan ialah tindakan Amirudin meninggalkan satu kumpulan WhatsApp secara tiba-tiba. Walaupun beberapa pemimpin PKR cuba meredakan keadaan dengan mendakwa Menteri Besar “tersalah tekan” pada minggu lalu, namun China Press melaporkan pada Isnin bahawa Amirudin belum lagi masuk semula dalam kumpulan yang ditinggalkannya. Selain itu, terdapat juga pihak yang mendakwa bahawa kumpulan yang ditinggalkan… Read more »

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Hangpa sembang langit runtuh hoi. Saya baru jumpa sekoq pengundi rupanya dia pangkah pasai kuciwa. Saya sebaq video kayuh basikal masa dia pi beli megi cup dan ayaq sirap. Tak dak duit habih belanja dapuq. Dia tuduh saya PM pemalaih. Saya kata dakkkkkkk saya rajin. Saya kayuh basikal 18 jam untuk naik saham dan harga sawit. Hangpa yang bodoh tak tau.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Geng politik bawah tanah tak peduli PH atau BN memerintah. Geng politik bawah tanah tak peduli Mukhriz atau Azmin atau Anwar atau KJ ambil alih jawatan Madey. Geng politik bawah tanah akan bergerak bila perlu tak kira parti apa. Sebab kami bukan kaki jilat macam Hadi Awang. Kahkahkah!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

B ajib ke yang Geng politik bawah tanah tu?

Dia di tendang ke longkang di Pru14, memang di bawah tanah tuh.

Enjoy. Bersama geng2 nya.3aa

Anonymous
Guest
Anonymous

👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋
Ok gang buat sementara Kejora mohon brhenti
Sbb nak buat prsediaan Unit Maths punya parti
Jamuan ini juga smpena perpisahan cikgu Yati
Selesai je majlis tu, Kejora datang balik le nanti
😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
PRK Tg Piai teruk PH kena rakyat tala & ladung
Kebangkitan rakyat, tak dpt lagi nak dibendung
15 ribu mjoriti undi..cai2 PH brwajah mendung
Boss PH nangis teruk sampai berdarah hidung
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Referendum Tanjung Piai 16/11/2019

Kuasa PM terhad kepada badan eksekutif tanpa ada campurtangan kepada badan Kerajaan yang lain.

Badan Kerajaan yang melibatkan siasatan rasuah, jenayah, salahguna kuasa dan pemilihan jawatan tertinggi atau dalam GLC wajib berada di bawah Parlimen.

Tiada keperluan mengadap PM untuk persembahan wayang kulit. Nak buat wayang kulit pergi Kelantan jumpa Pak Cong Codei. PM bukan kerja murahan tukang wayang.

Madey gagal.
Madey failed.
Madey tidak berjaya.
Madey 15000.
Kahkahkah!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Najib ditendang ke longkang di Pru14.

Anonymous
Guest
Anonymous

Najib sudah tak relevan lagi…ini zaman madey yg sentiasa gagal..

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Politiking Madey semua orang sudah tahu. Madey nak menyorok celah kelangkang Azmin atau dalam lubang dubur Azmin pun orang boleh bau. Kalau bukan ugutan dan guna jentera Kerajaan yang dilantik apa lagi Madey ada dalam politik? Tinggal sejarah 15000 Tanjung Piai untuk masuk Muzium Madey. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

AKIBAT BIARKAN KAAFIRUN PERINTAH NEGARA….TAK TAHU HORMAT AGAMA RESMI NEGARA…… DUN Melaka: Timbalan Speaker DAP larang Ketua Pembangkang habiskan ucapan sekadar petik ayat al-Quran…….. Pada penutup ucapannya, Idris berhasrat untuk memetik ayat dari surah Yunus ayat 14, namun tidak dibenarkan Fort Pin kerana masa 10 minit yang diberikan kepada bekas Ketua Menteri Melaka itu tamat. Sumber (gambar): Malaysia Dateline Sesi perbahasan Belanjawan Melaka 2020 semalam kecoh seketika selepas Timbalan Speaker, Datuk Dr Wong Fort Pin tidak membenarkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Idris Haron (BN-Sungai Udang) menghabiskan ucapannya. Berlaku pertikaman lidah beberapa minit antara Idris dan Fort Pin, sehingga Datuk Seri… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Naper Hadi sokong Mahathir. Kamu GS….patut kutuk hadi. Ini tidak…..berbicara macam orang gila dalam blog Shah ni

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Setuju – dia selalu berbicara macam orang gila dalam blog Shah ni

Wau kemetek
Guest
Wau kemetek

TAFSIR IBNU KATSIR SURAH YUNUS AYAT 13-14 :- sesungguhnya Kami telah membinasakan umat-umat yang sebelum kamu, ketika mereka berbuat kezaliman, padahal para Rasul mereka telah datang kepada mereka dengan membawa keterangan-keterangan yang nyata, tetapi mereka sekali-kali tak hendak beriman. Demikianlah Kami memberi pembalasan kepada orang-orang yang berbuat dosa. (QS. 10:13) KEMUDIAN Kami jadikan kamu pengganti pengganti (mereka) di muka bumi sesudah mereka, supaya Kami memperhatikan bagaimana kamu berbuat. (QS. 10:14)” Allah mengabarkan tentang apa yang telah terjadi pada kaum-kaum terdahulu, dalam kedustaan mereka terhadap apa yang dibawa oleh para Rasul, berupa keterangan-keterangan dan bukti-bukti yang nyata. Kemudian Allah menguasakan generasi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

laporan The Star yang memetik sumber berkata pihak berkaitan dengan Dr Mahathir BN mengarahkan Azmin bertemu MP Umno tersebut. “Mahathir sibuk, pihaknya mengarahkan mereka untuk berjumpa dengan Azmin terlebih dahulu supaya dia dapat mengukur sokongan mereka dan sama ada mereka ikhlas mahu menyokong kepimpinannya,” kata laporan itu memetik sumber. menurut MP Arau..beliau hadir kediaman Azmin bersama MP umno atas jemputan dan arahan Tun M. menurutnya kesemua 40 MP Umno di jemput tetapi yg hadir sekitar 20 orang sahaja, Azmin telah memaklumkan Tun M mohon sokongan semua MP melayu atas alasan ada cubaan guling Tun, Azmin beri bayangan DAP akan menjadi… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Hahaha…..saya setuju dengan John Doe….DAP ke PKR ke Umno ke …… bring it on….let us see siapa yang terguling……

Namun saya percaya Anwar and the gang coba namun gagal dapat sokongan ramai. It is never easy for a tainted ex-convict to overthrow Mahathir. He can pair up with Guan Eng …. i blif Guan eng takut….

Well….head on…and see whose heads roll

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Umno dah nyata terguling. Tak mungkin naik lagi in the foreseeable future.

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey kerajaan tak cukup sepenggal..

Anonymous
Guest
Anonymous

Allahyg tentukan..bukan jon dol nujum temberang….hidong madey sudah berdarah ditenyeh oleh pengundi Tg Piai…umir dah tua gayut…tak kuat lagi menahan tekanan..

Kikikik..

Wau kemetek
Guest
Wau kemetek

Sekurang-kurangnya 2 yang payah (mustahil) dipercayai (1) DAP akan menjadi PM jika Tun di singkirkan (DYMM YDP Agong, Raja-Raja Melayu dan hampir semua orang Melayu dari parti apa pun pasti bantah) (2) Kenapa tiada seorangpun MP PAS dijemput.
Nota kaki : Polis Diraja Malaysia (PDRM) yakin identiti lelaki yang dirakam beraksi di atas ranjang – dan dikaitkan dengan Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Azmin Ali – akan diketahui sebelum hujung tahun ini. https://www.malaysiakini.com/news/500564

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak susah nak paham sikaplobai hadi…kes 90 jota pas terima dari najib tidak disiasat oleh sprm…hadi terpaksa sokong madey untuk selamatkan dirinye dan lobai2 pas…tapi kenape hadi tak sokong calon Bersatu di Tg Piai?

Hadi takut anwar akan siasat semula kes 90 juta…

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Madey ingat ini sabotaj geng PH. Madey tak tahu geng politik bawah tanah tengah bersatu sekarang. Gerak sedikit check. Buka pintu belakang check. Bila sampai kena checkmate Madey pun akan lari ke luar negara. Kahkahkah!

Wau Bule
Guest
Wau Bule

malay studies punya graduate…….patutlah tak laku

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Cakap geng politik bawah tanah tengah bersatu sekarang tapi tak kasi bukti atau penerangan pun. Mengarut.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

15,000 bukti kukuh. Kahkahkah!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Korang lingkup di Pru14. Kuhkuhkuh.

Sangat pedih rasa di hati kalah Pru, eh?

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Barang yang lepas hai jangan dikenang.
kalau dikenang merajuklah diri. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak jalan di Tg Piai, walau PM turun brkempen
Mlayu Tg Piai tk pndang songkok atau sampin
25 ribu amik tndkan tolak PH punya pemimpin
Yg 10 ribu lagi tu jenis mcm pengikut Ayah Pin
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Sah bangsa kamu tak akan maju hingga akhir zaman…hahhaa

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bangsa Melayu jenis Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama sekarag dah malu nak pakai nama itu sebab asyik dibalun, ditibai, dibantai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Penduduk Tg Piai tau janji PRU PH hnya mimpi
Mreka tk mau terus jdi bodoh mcm lembu sapi
25 ribu..ambil tindakan utk menolak PH ke tepi
10 ribu lgi tu puak Mlayu liberal dan China DAP
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Sebab itu bangsa kamu (Anonymous) tak pernah maju….senantiasa mundur. Dengki dengan orang yang berjaya

Orang macam kamu penyamun diangkat tinggi sebab dedak. Hilang dedak hilang kompas hidup.sekarang kutuk PH agar dedak dapat kembali bila penyamun lepas nanti…sedih bangsa kamu.

Walaupun aku melayu dan muslim, aku tak sebodoh melayu muslim kamu

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa yg kau merapu ni Wau Bule tua mentadak?
Umur tu udah senja tapi perangai mcm budak2
Pedih ke atuk..kna peluru pantun Kejora ledak?
Hapa ke jadah yg engkau harung pi dgn dedak!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Bukan….kesian dengan melayu muslim macam kamu…. tak akan maju hingga akhir zaman

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dah kalah berhujah, tuduh orang lain merapu, mcm2. Asyik itu saja kamu buat. Anonymous Kah kaahh kaaah = Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

Di kata bodoh, marah. Tapi apa lain kalau tak bodoh? Bangang?

Berdiskusi, berhujah ler, Mamat.

Baraq Badar
Guest
Baraq Badar

PAS tk mahu pemimpin negara sekarang yg disabitkan marksman seorang peliwat, kami Nabi Luth A.S. yg bumi bay di terbalikkan Allah, tu saja, biar lah dia pengampu ke penjilat ke dari menyokong seorang peliwat..

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila PH asyik kencing rakyat jadi sangat marah
15 ribu majoriti undi, PH tewas dgn bgitu parah
Menteri2, MP2 semua terkedu kehilangan arah
Ketua PH pnya nangis sampai hidung berdarah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Masa najib kencing kes SRC dan 1MDB…tak pula kamu orang bising

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Ini tk sngkut paut Najib le Wau Bule taik kucing
Rakyat marah sebab janji PRU dulu PH kencing
Depa guna, janji palsu, utk undi rkyat dipancing
Skrg depa udah sakit, mcm gigi nak terkancing
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Wau Bule
Guest
Wau Bule

kalau tak sangkut paut memang hang taik kucing.
Kalau najib tak curi wang malaysia, tak lah kita sekarang bayar hutang berbillion2…..

Memang melayu dan muslim macam kamu kurang daya berfikir. Sebab itu bangsa lain maju…..mereka berfikir secara rasional

Anonymous
Guest
Anonymous

Ade bukti najib curi bilion2.. Kamu hearsay aje.

Wau Bule
Guest
Wau Bule

suruh ambil kursus undng2….kamu ambil kursus senang Malay Studies…pas tu minta gaji tinggi2….sapa nak beri?

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk Wau Bule 8:24 am,

Wau Bule bahalol, aku rasa elok sja kau brhenti
Apa yg aku karang itu, kau nmpak mcm tak reti
Apasal mahu sabit Najib, aku cakap pasal parti
Mmg ler atuk Wau Bule, bodoh kau berkati-kati
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu ambik kursys hearsay dan temberang ajee….kenape madey tak mau tangkap dan dakwa jho lok?..

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Shahbudin Husin,

Tell us who make commentaries in your blog WHY ANWAR TAKUT AMBIL TINDAKAN ATAS AZMIN ATAU ZURAIDAH????????????????

Orang PKR sendiri pernah berkata kepaada saya ANWAR is actually not strong……many DAP, PKR, Amanah, PAS, Bersatu yang tak sokong beliau. Anwar hanya bergantung pada ihsan Mahathir.

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Hangpa punya sources semua tak guna. Jenih pemalaih bodoh lagi. Kalau tak saya bulih menang 55% undi Tanjung Piai. Sources apa kejadah anak haram hangpa pakai?

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Kamu saja yang betul. Ingat semua orang kata PH aakan kalah pru14. Doomsday sayers tilik ini itu. Najib could win. Suddenly siapa yang menang?????????

Do not underestimate my source. Orang macam hang wajib balik sekolah darjah satu….. Hang cakap pun macam penghuni Hospital Bahagia.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Sources cap ayam kau tu sila tanam dia hidup-hidup. Sampah politik macam dia pun kau pakai? Patutlah komen kau semua merapu dan tak ada sentuhan Rakyat langsung. Kau tahu tak apa akar umbi Bersatu sedang buat sekarang? Sebab itu aku pesan Madey jangan kutip sampah. Kahkahkah!

Wau Bule
Guest
Wau Bule

hahaha….kesian najib dibicaarakan…..hahahahaha

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Naper Anwar tak berani ambil tindakan ke atas Azmin Zuraidah Baru Bian????????

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Lagi satu kalau kau baru belajar tilik nasib dari John Doe, ada satu badan je yang ramal PH menang besar PRU14. INVOKE by Rafizi Ramlee. Ini baru betul bukan sampah macam Madey. Kahkahkah!

Wau Bule
Guest
Wau Bule

RAfizi……angin. I knew him very well when he was with Petronas…so do not say i do not know him inside out

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Ayoyo. Lembam sangat kau ni. Ingat aku macai Najib ke? Anwar pun tak mampu nak bayar duit kopi aku tau. Kahkahkah!

Wau Bule
Guest
Wau Bule

kamu macai najib ke anwar ke guan eng ke….piiiirah….
try your luck….poor boy

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Mengapa Madey tak mahu ambil tindakan kepada Azmin kes video semburit? Kahkahkah!

Wau Bule
Guest
Wau Bule

itu polis punya kerja……suruhnambil kursus undang2…tapi ambil malay studies…pas tu minat gaji tinggi…..patutlah tak boleh berfikir…piiiirah

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Menteri lantikan PM der. Bukan PDRM lantik. Kau ni gradute U mana benda basic pun nak kena ajar. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Mlayu Tg Piai pilih MCA, bkn sbb sokong China
Tapi, sebb mereka yakin dgn BN punya wacana
Mereka dh nampak, PH tak bleh bawa ke mana
Di bawah PH..rakyat susah..akan terus merana
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Di bawah motto BN..jelas matlamat dan tujuan
Kerajaan dibentuk, berteraskan kpd perpaduan
Di samping tak kecoh, dgn Melayu sebgai tuan
Rkyat susah pula, sentiasa dihulurkan bantuan
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Krjaan BN prihatin dgn nsib rkyat, setiap waktu
Pneroka, petani, nelayan, pelajar..asyik dibantu
Bgi yg brpndpatan rndah..BR1M mmg dh tentu
Sbb itu lah, dah empat PRK, BN rkyat beri restu
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

Anonymous
Guest
Anonymous

PH pula parti dgn kmponen brsifat perkauman
Brcakaran macam harimau singa berngauman
Dalaman atau di antara parti..tak pernah aman
Negara, seprti tak mampu capai ketenteraman
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Masa dgn BN, pelaburan banyak & ringgit utuh
Utk mlabur di sini negara asing minat tersntuh
Bila PH pegang je, eknomi nmpak mula runtuh
Manakala ringgit pula terus jer merudum jatuh
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

Anonymous
Guest
Anonymous

Mlayu Tg Piai sedar yg dulu..mereka dh terjerat
Dgn janji tipu dusta..mereka dh kena mgngurat
Pngkah PH, apa yg depa dapt hnyalah mudarat
16/11/2019 depa bngkit mnentang PH keparat
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kebencian org Tg Piai, kpd PH, makin menebal
PRK 16/11/2019 parti PH dilenyek jadi sambal
25 ribu pnduduk langgar PH mcm kereta kebal
10 ribu lagi masih dgn sikap degil bodoh bebal
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Penduduk Tg Piai, mula sedar, mreka kena tipu
Krajaan PH, hnya kpd politik saja kerja ditumpu
Mreka kmbali, melihat BN, ibarat cahaya lampu
Sebab itulah..25 ribu undi BN telah brjaya sapu
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Anonymous
Guest
Anonymous

Penduduk Tg Piai..dh tak boleh lagi ditipu auta
Mereka sedar, janji PRU dulu, hnya palsu dusta
25 ribu pnduduk dh mula sedar dan celik mata
Lgi 10 ribu, tetap bebal bngap serupa dgn unta
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Pnduduk Tg Piai tk suka k’jaan yg berpura-pura
Kalu dibiarkan..rakyat akn terus dalm sengsara
25 ribu dh bangkit, demi nk selamatkan negara
Lgi 10 ribu..adalah pnderhaka seperti Tok Gora
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Penduduk Tg Piai tdak rela ditipu PH lagi sekali
Dulu, dgn umpan janji palsu, undi mereka dibeli
25 ribu, tmpil pilih utk mnerima parti BN kmbali
Lgi 10 ribu msih ttp juga bengap dan pekak tuli
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Pnduduk Tg Piai sedar PH bnyak bwa musibah
Mereka dh nekad mahukan PH tumbang rebah
25 ribu pnduduk memilih BN demi utk berubah
Mnakala 10 ribu lgi..kekal jdi pndrhaka bdebah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Pnduduk Tg Piai sdar..janji PH kekal basi lapuk
PRK 16/11/99..mreka spakat, PH nk dihempuk
25 ribu, memilih utk angkat BN, mnjadi tampok
Lgi 10 ribu kekal sbg pndrhaka rebus tk empuk
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu Tg Piai nampak..yg PH bnyak bwa bala
Hanya dgn BN saja..nasib Melayu akan terbela
Sbb itu mreka dah brsedia memilih BN semula
Walaupun calon MCA, itu kaedah atau formula
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Penduduk Tg Piai tau janji PRU PH hnya mimpi
Mreka tk mau terus jdi bodoh mcm lembu sapi
25 ribu..ambil tindakan utk menolak PH ke tepi
10 ribu lgi tu puak Mlayu liberal dan China DAP
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak jalan di Tg Piai, walau PM turun brkempen
Mlayu Tg Piai tk pndang songkok atau sampin
25 ribu amik tndkan tolak PH punya pemimpin
Yg 10 ribu lagi tu jenis mcm pengikut Ayah Pin
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Tg Piai, kerjaan parti PH, rakyat kini dah tk suka
Majority 15 ribu undi, mmg lah sgt besar angka
25 ribu pnduduk..nk kan BN jdi pmimpin mreka
Lagi 10 ribu tu, China DAP & Melayu pnderhaka
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Wau Bule
Guest
Wau Bule

PAS dan Pembangkang hidup berealiti, berfakta dan berkebenaran VIZ PM Mahathir dan PM Menunggu Seumur Hidup Anwar. Berealiti sehingga PAS’ Hadi sendiri telah menyatakan pendirian dan sesetengah pemimpin Umno yang menolak secara thinly veiled an ex-convict of sodomy to succeed the Old wily Fox Berfakta yang dengan sendirinya mempeakui kehebatan Mahathir as a Pentadbir albeit his weaknesses adn shortcomings Berkebenaran dalam menyatakan isi perut mereka siapa Mahathir sebenarnya walaupun dimusuhi dengan teruk sekali Ini semua penandatunjuk yang majoriti rakyat dan ahli politik yang rational (especially orang melayu) mahu bukan ex convict, bukan peliwat bukan member of LGBT memimpin negara. Saya… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tadi Kejora ada juga lihat seorang atuk ke mari
Tapi atuk renta tu nampak mcm tak der jati diri
Dilihat ada kelibat Kejora je, terus dia cabut lari
Agak nya si tua tu takut, nanti cedera kena duri
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Anonymous
Guest
Anonymous

PRK Tg Piai 16/11/19, baru jer lima hari berlalu
Tapi ramai cai yg masih lagi dalm bersedih pilu
Mmg ramai yng masih monyok..makan tak lalu
Dh tu, nak masuk ke blog ini pun tersipu2 malu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BAPAK PATUT SANGAT HERET PAK DAJJAL DAN TOKONG KE MAHKAMAH……. Anwar and Guan Eng should admit their crimes and back off….. Lim Guan Eng is advised to relinquish his positions as Finance Minister and DAP secretary-general with immediate effect as the chances of him being arrested on charges of corruption and power abuse is very high. Lim is also advised to come clean on his misdemeanours and crimes as Minister of Finance and as the Chief Minister of Penang, including those involving the famed RM6.23 billion Penang Undersea Tunnel project and attempts to pit the non-Muslims against the Muslims through… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bila PAS menjilat PM, UMNO pulak memaki hamun –

MP Umno saling berbalas makian: Bangang! Bodoh!

Astaghfirullah.

https://www.malaysiakini.com/news/500545

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Nama saja Melayu tapi orang Umno nih ikut adat Melayu ke, bergaduh, nak berdamai, cium pipi.

Nasib tak lip to lip.

https://www.malaysiakini.com/news/500584

Awat tak smoke peace pipe?

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN 6:06 am,

❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
Mana ada, Melayu Umno suka untuk bergaduh?
Jnis yg bgitu Mlyu pndrhaka PH prangai hodoh
Di Tg Piai, mereka dlm kelompok 10K yg bodoh
Kalah PRK bru2 ini, semua mreka brwjah teduh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BIARKAN TOKONG DAN PAK DAJJAL BERMAKNA BIARKAN NEGARA MUNDUR KE BELAKANG…… KITA TIDAK BOLEH BIARKAN NEGARA DIPERINTAH SOSIALIST COMMUNIST ATHEIST ANARCHISM LUCIFERIAN…….. Anwar sudah melangkaui batas, sesuatu bakal berlaku………. “Saya akan menyokong sepenuhnya tindakan Mahathir menguburkan karier politik Anwar dan DAP biar apa pun cara yang digunakan” Raggie Jessy Rithaudeen Mesej yang tular kononnya Tun Dr Mahathir Mohamad akan mengumumkan peletakan jawatannya dalam masa terdekat adalah tidak benar. Ini berlaku selepas kekalahan Pakatan Harapan Sabtu lalu pada pilihan raya kecil Tanjung Piai, yang menurut pengkritik Dr Mahathir kekalahan itu sebagai referendum rakyat terhadap kepimpinannya. TTF difahamkan penularan mesej tersebut dibuat… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Mlayu Tg Piai pilih MCA, bkn sbb sokong China
Tapi, sebb mereka yakin dgn BN punya wacana
Mereka dh nampak, PH tak bleh bawa ke mana
Di bawah PH..rakyat susah..akan terus merana
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Di bawah motto BN..jelas matlamat dan tujuan
Kerajaan dibentuk, berteraskan kpd perpaduan
Di samping tak kecoh, dgn Melayu sebgai tuan
Rkyat susah pula, sentiasa dihulurkan bantuan
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Krjaan BN prihatin dgn nsib rkyat, setiap waktu
Pneroka, petani, nelayan, pelajar..asyik dibantu
Bgi yg brpndpatan rndah..BR1M mmg dh tentu
Sbb itu lah, dah empat PRK, BN rkyat beri restu
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

Anonymous
Guest
Anonymous

PH pula parti dgn kmponen brsifat perkauman
Brcakaran macam harimau singa berngauman
Dalaman atau di antara parti..tak pernah aman
Negara, seprti tak mampu capai ketenteraman
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Masa dgn BN, pelaburan banyak & ringgit utuh
Utk mlabur di sini negara asing minat tersntuh
Bila PH pegang je, eknomi nmpak mula runtuh
Manakala ringgit pula terus jer merudum jatuh
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

Anonymous
Guest
Anonymous

Mlayu Tg Piai sedar yg dulu..mereka dh terjerat
Dgn janji tipu dusta..mereka dh kena mgngurat
Pngkah PH, apa yg depa dapt hnyalah mudarat
16/11/2019 depa bngkit mnentang PH keparat
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kebencian org Tg Piai, kpd PH, makin menebal
PRK 16/11/2019 parti PH dilenyek jadi sambal
25 ribu pnduduk langgar PH mcm kereta kebal
10 ribu lagi masih dgn sikap degil bodoh bebal
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Penduduk Tg Piai, mula sedar, mreka kena tipu
Krajaan PH, hnya kpd politik saja kerja ditumpu
Mreka kmbali, melihat BN, ibarat cahaya lampu
Sebab itulah..25 ribu undi BN telah brjaya sapu
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Anonymous
Guest
Anonymous

Penduduk Tg Piai..dh tak boleh lagi ditipu auta
Mereka sedar, janji PRU dulu, hnya palsu dusta
25 ribu pnduduk dh mula sedar dan celik mata
Lgi 20 ribu, tetap bebal bngap serupa dgn unta
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Pnduduk Tg Piai tk suka k’jaan yg berpura-pura
Kalu dibiarkan..rakyat akn terus dalm sengsara
25 ribu dh bangkit, demi nk selamatkan negara
Lgi 10 ribu..adalah pnderhaka seperti Tok Gora
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Errata:

Lgi 10 ribu, tetap bebal bngap serupa dgn unta
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Penduduk Tg Piai tdak rela ditipu PH lagi sekali
Dulu, dgn umpan janji palsu, undi mereka dibeli
25 ribu, tmpil pilih utk mnerima parti BN kmbali
Lgi 10 ribu msih ttp juga bengap dan pekak tuli
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Pnduduk Tg Piai sedar PH bnyak bwa musibah
Mereka dh nekad mahukan PH tumbang rebah
25 ribu pnduduk memilih BN demi utk berubah
Mnakala 10 ribu lgi..kekal jdi pndrhaka bdebah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Pnduduk Tg Piai sdar..janji PH kekal basi lapuk
PRK 16/11/99..mreka spakat, PH nk dihempuk
25 ribu, memilih utk angkat BN, mnjadi tampok
Lgi 10 ribu kekal sbg pndrhaka rebus tk empuk
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu Tg Piai nampak..yg PH bnyak bwa bala
Hanya dgn BN saja..nasib Melayu akan terbela
Sbb itu mreka dah brsedia memilih BN semula
Walaupun calon MCA, itu kaedah atau formula
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BUAT BLOK POLITIK BARU ATAU BUBAR PARLIMEN SUPAYA KERAJAAN STABIL…….BOLEH CUBA ROMBAKAN KABINET DULU….. Armada Bersatu: Sikap Shahbudin dan Syed Husin mampu runtuhkan PH…….. Muzzammil berkata, masyarakat di Tanjung Piai menggambarkan bukan isu dasar atau polisi yang mahu didengari mereka. Sumber (gambar): Fail TTF Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) Bersatu memberi amaran PH tidak akan kekal lama jika masih ada ‘api dalam sekam’ atau suruhan pihak tertentu dalam parti itu yang memberi tekanan terhadap Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad agar melepaskan jawatan. Exco Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) Bersatu, Muzzammil Ismail berkata, pokok pangkal politik hari ini, masyarakat di… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

CINA UTAMAKAN KESTABILAN EKONOMI DAN POLITIK…..ITU SEBAB PH KALAH TERUK…… Tanjung Piai tanda berakhirnya politik kepalsuan DAP, Anwar……. Kejayaan calon Barisan Nasional Wee Jeck Seng memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Tanjung Piai dengan majoriti undi 15,086 merupakan tanda amat jelas penentangan masyarakat Melayu-Islam, Cina dan India terhadap politik kepalsuan DAP. Apa yang mengejutkan ialah sokongan besar-besaran masyarakat Cina terhadap calon MCA buat pertama kalinya semenjak berlakunya tsunami Cina yang pertama pada Pilihan Raya Umum ke 12. Jeck Seng berjaya meraih 25,466 undi mengatasi calon Pakatan Harapan Karmaine Sardini yang memperolehi 10,380 undi, Wendy Subramaniam (Gerakan) 1,707 undi dan Datuk… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TAK BOLEH SERAH PADA BAPOK SAMPAI PRU15…..NANTI SERAH NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PERANG…… MP BN minta Azmin beri jawapan jujur…….. Agak kecewa dengan perkembangan politik sekarang…. Ni info Nabeel dapat tentang pertemuan 13 MP BN dengan Azmin semalam. Memang sah Azmin pujuk mereka bersama paksi Tun M + Azmin. Ini dilakukan kerana terdapat usaha jelas DAP dan kem Anwar untuk jatuhkan Tun. Perbincangan berlarutan selama hampir 1 jam setengah. Kebanyakan masanya Azmin yang bercakap. Akhirnya MP-MP BN cuma katakan mereka akan bersama Tun M dan Azmin sekiranya Azmin ikhlas dan jujur dengan mereka. Mereka mahukan komitmen Azmin tentang perkara… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KENAPA TAK SABAR NIE…. TUNGGU SETAHUN JE LAGI UNTUK BUBAR PARLIAMEN…..MASA TU MP2 DAH DAPAT PENCEN PENUH……KALAU TAK PERCAYA KAT TONG M….DARI SEBELUM PRU-14 LAGI JANGAN SERAH KAT DIA……. Kenapa Gelabah Nak Guling PM?……. (Ismaweb) – Krisis dalaman Pakatan Harapan (PH) semakin kritikal, malah terbaharu terdapat laporan mendedahkan senarai nama 101 Ahli Parlimen daripada pelbagai parti yang menuntut agar Tun Dr Mahathir Mohamad meletakkan jawatan. The Coverage yang melaporkan perkara itu mendakwa, senarai nama yang didedahkan adalah antara Ahli Parlimen yang mahu menolak Dr Mahathir dan menyatakan sokongan kepada Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Mengulas perkara itu, Penganalisis politik,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kerajaan PH spt rakyat dah tolak terang-terang
PRK Tg Piai, terhadap PH, rakyat lancar perang
Kalah smpai 15 ribu mjoriti undi tu, apa barang
2023 nnti, akn lenyap le kjaan yg ada sekarang
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Siapakah 25 ribu yang memenangkan BN di Tjg Piai? Analisis dari pakar strategi politik! 1.Golongan Melayu yang buta hati,yang meletakkan politik,melebihi kepentingan bangsanya sendiri,yang buta terhadap masalah negara,golongan yang dulunya selesa sebagai pemakan dedak curi. Golongan ini disebut sebagai PARIAH MELAYU. Contoh : Kejora Teloq Landok 2.Golongan Melayu yang sentiasa memutar belit kata dan fatwa untuk kepentingan politik,yang memperalat dan menodai kesucian agama, sebagai jalan untuk menang dalam politik.Golongan ini disebut sebagai MELAYU MUNAFIK. Contoh : MVSA 3.Golongan bukan Melayu yang ingin mempersenda parti politik Melayu tulen dalam PH dan menukar PM .Golongan ini disebut sebagai SI SEPET KLEPET 4.Puak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

[email protected] Gora 12:01 am,

❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
Siapakah 10 ribu penduduk yg tertinggal di tepi
Mereka itulah puak China, pnyokong tegar DAP
Bercampur juga dgn sedikit Melayu lembu sapi
Ttapi kali ini, dgn BN, puak2 tu dah tak boleh pi
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

[email protected] Gora 12:01 am,

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
PRK Tg Piai teruk PH kena rakyat tala & ladung
Kebangkitan rakyat, tak dpt lagi nak dibendung
15 ribu mjoriti undi..cai2 PH brwajah mendung
Boss PH nangis teruk sampai berdarah hidung
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kesian sungguh dgn Tok Gora renta telur labuh
Empayar kjaan PH..sdg dlm prjalanan nk roboh
70% pnduduk Tg Piai..undi dkt BN pakat bubuh
15 ribu majoriti undi..rata2 msih dicerita heboh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Blm juga dia serik, Tok Gora ni, cg Kejora tabuh
Luka baru dtg sdg luka lama blum lagi sembuh
Tak tau insaf..dosa terus saja, dikumpul imbuh
Mmfitnah & mngumpat..dri pagi sampai subuh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Tok Gora fasiq nk lagak pejuang Melayu konon
Auta kelentong saja lebih ini pemuja Bang Non
Prasan Mike Tyson..tk sedar..dia spt Mak Enon
Asyik je brtukar nama..kini muncul guna ‘Anon’
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Inilah Tok Gora, penyebab Melayu rosak binasa
Dgn DAP kafir harbi, dia bergabung, dgn selesa
Sanggup bantu kafir rampas Melyu pnya kuasa
Demi kpentingan harta..dia tak mengenal dosa
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

🐋🐬🐋🐬🐋🐬🐋🐟🐋🐬🐋🐬🐋🐬🐋🐬🐋🐬
Tok Gora ni jenis ikan jerung ataupun bapak yu
Dia brselindung, di balik wajah, pmbela Melayu
Dgn janji tipu palsu..bngsa sendiri dipujuk rayu
Sanggup dilihat nya, ketuanan Melayu jadi layu
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Aku udah kenal lama ngko, wahai ifrit Tok Gora
Dengn orang lain, boleh lah ngko bersandiwara
Ngko lah pnghancur..kpd Melayu & bumiputera
Ko mmbantu..puak kafir harbi takluk ini negara
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Rentikan lah sandiwara engko, Tok Gora puaka
Tak usah kau nak berlakon dan bermuka-muka
Engkau lah sbenarnya puak Melayu pnderhaka
Puak kafir nk rmpas negara, kau bantu mereka
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬

Anonymous
Guest
Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Tak perlu berlakon ler [email protected] Gora lahanat
Ngko itulah sebenarnya sebesar2 pengkhianat
Ko serah kuasa kwangan, kt kafir pelir tk sunat
Sanggup kau lihat, bangsa sendiri trsepit tenat
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak usah le [email protected] Gora, ko nk tunjuk juah!
Hujah kau lontar, tak ada isi tapi hanyalah kuah
Kau jual bangsa nak kejar harta melimpah ruah
Mmg kau jenis Mlyu, yg sanggup gadai maruah
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kau Tok Gora mmg nya tahap seorang palacor
Ko jilat puak kafir & snggup bngsa sndiri hncor
Ko tak peduli..kalu anak bngsa, panas melecur
Kalu aku jumpa kau..mmg kepala kau tu bocor
🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Anonymous
Guest
Anonymous

Kau pandai brlakon, dgn ko pnya lagak gebang
Tpi kau Tok Gora jenis munafiq, lidah brcabang
PRU14, ko bantu kafir bgi kuasa Mlyu tumbang
Nmun..tk kan kkal lama lngkah ko yg sumbang
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Mcm mana, hg insaf ka, Tok Gora Labu Kundoq
Ok lah, smoga hg sedaq, Tok Gora teloq landoq
Mintak dighi dulu lah no, aku ni nak beghundoq
Pasai aku pun dah ngantok, nak masuk pi tidoq
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Pomenb
Guest
Pomenb

Org dulu cakap , kalau Jumpa ular dgn India, bunuh India dulu, Dan ular berikutnya. Tapi Sejak 2 menjak ni, kalau Jumpa ular dgn India. Jgn usik dedua Cari org pas dulu, hentak dgn besi ke, beluti yg berpaku ke, lepas tu cari org umno plak. Buat benda Yg sama, leoas tu baru la kerjakan ular dgn India tu plak. Ni la peribahasa baru Yg sesuai dgn pendirian lebai pas Sejak 2 menjak ni… Tapi nak hentak Yg lain tu Terpulang. Macai Umno seko Kat dlm ni tinggalkan Kat Aku. Aku Suka pukul org bodoh. Pasal mcm pijak batang pisang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TAK KAN PEMBAWA PANJI HITAM TAKUT DENGAN KAFIRUN DAN MUNAFIQUN KOT….. Tun M Perlu Berani Rombak Kabinet, Kata Rais…….. (Sinar Harian) – Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad perlu berani membuat rombakan Kabinet sekiranya mahu mendapatkan semula sokongan rakyat selepas Pakatan Harapan (PH) tewas pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Tanjung Piai. Ketua Badan Pimpinan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Negeri Sembilan, Tan Sri Dr Rais Yatim berkata, tindakan itu yang sepatutnya dilakukan Pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu berbanding melakukan post-mortem untuk mengenalpasti punca sebenar kekalahan. “Bagi saya post-mortem boleh buat, tapi intisari kelemahan itu orang kampung sudah tahu. “Perdana Menteri… Read more »

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

YB PH dan MN yang tua renta sakit berderet ubat besaq gabai hangpa tolong jangan pedajai saya lagi. Hangpa pi bagi semua peruntukan bantuan pada Rakyat. Jangan pi gostan masuk poket hangpa. Hangpa mati masuk kuboq saya susah. Dulu saya bagi masa PRK depa kata takpa. La ni saya bagi depa cop rasuah. Hangpa jangan ikut dan menketedarah lembu jadi komputer. Loqlaq sungguh hangpa pun. Tiba-tiba PRK Marang mana tau? Hangpa nak hadap lagi ka PRK?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

NARATIF BAPAK BN KALAH KERANA JIBENG…… NARATIF BAPOK PH KALAH KERANA BAPAK…..INI SEMUA NARATIF PARTI JAMBAN….. Is The Tanjung Piai By-Election Mahathir’s Demise?…… But now Otai Reformasi is going to use the Tanjung Piai defeat as the excuse to force Mahathir to resign and hand power to Anwar. They are going to say the Tanjung Piai defeat is a referendum against Mahathir. If Mahathir does not go and stays right until GE15, then Pakatan Harapan has as good as lost GE15. To save Pakatan Harapan, Mahathir must resign. That is the campaign from now on. The Anwar for PM Movement,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH LAGI TERUK RASUAH DARI BN……. RM25 Million Per MP To Cross Over……. Yes, whoever wants to become Malaysia’s Prime Minister, or stay as Malaysia’s Prime Minister, must make sure he or she has the numbers. And the numbers must be more than 112 Members of Parliament, in fact, 125 MPs to be safe…… Sarawak PKR chief, Baru Bian, complained that money is being used to oust him. Baru Bian is aligned to one of the sides in the Anwar Ibrahim-Azmin Ali power struggle and that is why they want him out. Guess which side is paying big money to… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BAPAK SUDAH MULA MAIN KASAR…..SAHUT CABARAN PAK DAJJAL…… Pass Vote Of No Confidence If You Want, Says Mahathir……. (FMT) – Dr Mahathir Mohamad is unperturbed by rumours of attempts to remove him as prime minister through a no-confidence vote in the Dewan Rakyat. “You want to do anything, do it, you’re free,” he told reporters after chairing a PPBM Supreme Council meeting here. “We’re a democratic country. You can move a vote of no confidence or you can move a vote of confidence,” the prime minister said. Mahathir said any sudden change in the top leadership role could be “confusing”… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Fgn parti PH, rakyat kini, bagaikan dah tak sudi
Kena kencing, PRU14 dulu, rakyat rasa spt badi
PRK Tg Piai..PH tmpas dgn mjoriti 15 ribu undi
Petanda..PRU15..PH akan terhenti denyut nadi
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SOKONG BAPOK SKANDAL DAN TOKONG INILAH JADINYA…..CINTAKAN HAIWAN LEBIH DARI MANUSIA…..KENAPA DIAM NASIB ROHINGYA,,, KASHMIR,, PALESTINE,,, UIGHUR DLL….. Pencinta Haiwan Dakwa Anjing Liar Telah Didiskriminasi Dan Dibunuh Secara Berleluasa….,.. Persatuan Haiwan Malaysia – Malaysia Animal Association | KENYATAAN MEDIA BERHUBUNG ANCAMAN DAN SERANGAN SEEKOR ANJING TERHADAP ORANG AWAM DI PORT DICKSON NEGERI SEMBILAN (BACA SAMPAI HABIS DENGAN RASIONAL DAN BUKAN DENGAN EMOSI) Seekor anjing liar gigit kanak-kanak di Port Dickson Negeri Sembilan merupakan insiden melibatkan nyawa manusia. Animal Malaysia berpendirian bahawa : 1. Feeder kawasan yang memberi makan anjing perlu bertanggungjawab mendidik tingkah laku anjing dibawah pengawasan mereka. Ini dinamakan… Read more »

Tanpa Nama TG
Guest
Tanpa Nama TG

Lorong belakang tepi pintu rumah saya selalu diberakki oleh anjing-anjing liar. Kalau parking kereta depan pintu pagar akan dikencing tayar. Begitu juga di sekeling pasar pekan Tg Rambutan berselerak najis anjing dan kucing liar. Pehak berkuasa tempatan menghadapi masalah untuk bertindak akibat kekangan peraturan. Untuk mengatasi kegawatan ini bolehkah Pencinta Haiwan – Persatuan Haiwan Malaysia membantu kami membersihkan najis haiwan tersebut, kerana kami penduduk sekitar telah letih.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Lim Lip Eng sudah break the ice for Madey dan Kabinet bodohnya. Rakyat sudah lama tahu Madey bodoh kaki tipu Rakyat. Kami tolak Madey dan Kabinet penipu. Hadi Awang sampah masyarakat tak ada siapa peduli. Madey dan Kabinet penipu akan dapat majoriti 15,000 jika ada YB mampus lagi. PRU15 nak takutkan pengundi PH? Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
PRK Tg Piai..sana sini jdi perbualan, setiap hari
Sbb, yg turun kempen, smpai ke Prdana Mentri
Tpi, apa nasib, PH tewas di gelanggang sendiri
Lbih 70% undi..kpada BN, pnduduk Tg Piai beri
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

HAH
Guest
HAH

Ni penyokong PH ka…..kalau sokong PH kenapa marah orang memuji Perdana Menteri PH?

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Baik tanya soalan bodoh kau ini kepada pengundi DUN Semenyih dan Pengundi Parlimen Tanjung Piai. Jangan tanya pada 10,000 yang mengundi arwah. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

STRATEGI BEGINI NAMA NYER…. CHOOSE THE BETTER DEVIL BETWEEN TWO DEVILS….. STRATEGY INI SEMENTARA PRU15 AJEE….. Manusia Jadi Bodoh Apabila Tiada Sifat Takut Kepada Allah…… Apabila tiada sifat takut kepada Allah (Al Khauf), kecerdikan manusia akan dimanipulasi’menjadi bodoh’, merosakkan agama untuk kepentingan diri dan nafsu. Timbalan Ketua Dewan Ulama PAS Negeri Terengganu, Ustaz Jamaluddin Jusoh menyelar sikap mereka yang memperalatkan ilmu agama hanya sebagai ‘jibayah’ iaitu melaksanakan Islam secara terpilih, bukan sebagai sumber hidayah. “Walaupun cerdik pandai, berkelulusan luar negara, cerdik pandai mereka itu tanpa ‘Al-Khauf’, hanya di dunia tidak sampai ke akhirat,” jelasnya. Beliau yang juga Pengerusi Lajnah Tarbiyah… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Parti sampah memang akan puji tempat sampah berkumpul. Takkan nak puji kebersihan pula. Kalau ada Madey lagi full of rubbish. Kahkahkah

Wau kemetek
Guest
Wau kemetek

Pernahkah orang mengkaji asal usul dan peringkat kejadian lalat, pernahkan? Bermula dari telur, ulat, fly pupa dan seterusnya dewasa. Lalat berasal dari tempat kotoran sampah, tetapi bila dah jadi dewasa mereka tidak mahu lagi tinggal di tempat kotor. Mereka akan memasukki rumah2 orang untuk menikmati hidangan lazat dan persekitaran yang bersih. Sebab itu jika ada ladang ayam masyarakat sekeliling akan menderita diganggu lalat. Lalat dewasa yang dahpun cerdik tidak lagi mahu tinggal di premis seperti reban ayam.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MAAF YEE…. CADANGAN DITUTUP….KORANG SEMUA DAH KENA KENCING…..ITU SEMUA JANJI MANIS SEBELUM MENANG SAHAJA….YANG KORANG BODOH PERGI PERCAYA KENAPA….KAH KAH KAH KAH…… Kajisemula ‘pencen ekstrem’ Wakil Rakyatt -IH Sokong……. Kerajaan harus kajisemula pencen berganda diterima Ahli Parlimen, Adun, Exco ……. Skim pencen bagi wakil rakyat bagi Ahli Parlimen, Ahli Dewan Undangan Negeri, Exco Kerajaan Negeri maupun jawatan lebih tinggi harus dikaji semula. Ini adalah bertepatan dengan usaha kerajaan untuk meminimakan kos dan perbelanjaan sepertimana yang sering diperkatakan sejak Pakatan Harapan menerajui kepimpinan selepas memenangi pilihan raya umum yang lalu. Demikian disarankan oleh aktivis masyarakat Noor Hasni Saad ketika ditemui di… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

LAGI BUKTI PH LAGI TERUK DARI BN…….. Dulu kutuk BN Berapi-rapi — Sidang Dewan Rakyat bermula lewat, korum tidak cukup……. Sidang Dewan Rakyat hari ini bermula lewat susulan jumlah ahli parlimen yang tidak mencukupi. Mesyuarat sepatutnya dimulakan seperti lazimnya dengan deringan loceng pada tepat jam 10 pagi sebagai isyarat untuk ahli parlimen memasuki dewan dan diikuti bacaan doa. Namun, sebaik sahaja bacaan doa selesai, Hasan Baharom (PH – Tampin) yang dijemput untuk mengemukakan soalan pertama semasa Waktu Soalan dicelah oleh Abdul Rahman Mohamad (BN-Lipis). “Standing Order, saya nampak tak cukup korum,” katanya. Speaker Dewan Rakyat Mohamad Ariff Md Yusof kemudiannya… Read more »