HISHAMMUDDIN PARASIT UMNO, AZMIN PEROSAK PH – KEDUA-DUANYA MESTI DIAMBIL TINDAKAN DISIPLIN

Dalam suatu tindakan cepat dan pantas, Lembaga Disiplin UMNO dilaporkan akan menyiasat perbuatan sekumpulan Ahli Parlimen UMNO yang mengadakan perjumpaan sulit dengan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali, malam tadi.

Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Apandi Ali berkata, siasatan itu dilakukan berikutan pihaknya menerima aduan berhubung pertemuan yang menjadi perbualan ramai itu.

Selepas siasatan, tambah beliau, tindakan sewajarnya akan diputuskan berkenaan dengan perkara tersebut.

Sebagaimana yang ditulis dalam posting sebelum ini, tindakan Ahli-Ahli Parlimen UMNO itu memang suatu kesalahan kerana mereka mengadakan pertemuan sulit dengan pihak musuh tanpa pengetahuan atau memaklumkan kepada parti.

Lebih daripada itu, jika ada perkomplotan yang sedang dirancang melalui pertemuan sulit di kediaman Azmin itu, bererti mereka juga sedang mensabotaj UMNO yang ketika ini telah bekerjasama dengan Pas melalui Muafakat Nasional.

Maka itu, tindakan disiplin, secara logiknya, tidak dapat lagi dielakkan untuk dikenakan kepada Ahli-Ahli Parlimen terbabit, terutama terhadap Hishammuddin Hussein yang dipercayai ketua kepada kumpulan Ahli-Ahli Parlimen terbabit.

Membiarkan mereka terus bebas tanpa tindakan akan lebih membahayakan masa depan UMNO kerana mereka ini bila-bila masa boleh menjual diri kepada pihak musuh demi mengejar kepentingan peribadi serta menjadikan impian BN bersama Muafakat Nasional untuk menjadi kerajaan musnah sama sekali.

Sebagai bekas pemimpin kanan UMNO, perbuatan ini, khususnya oleh Hishammuddin umpama parasit yang mahu memusnahkan masa depan parti sendiri.

Tetapi, bagaimana dengan Azmin yang menganjurkan pertemuan sulit di kediamannya itu?

Walaupun Tun Mahathir sebelum ini mengatakan penggantinya tetap Anwar Ibrahim dan bukan Azmin, tindakan beliau menganjurkan pertemuan sulit dengan Ahli-Ahli Parlimen UMNO di rumahnya itu seolah-olah suatu cubaan untuk menggagalkan peralihan kuasa yang sememangnya merupakan konsensus PH sejak sebelum PRU14 lagi.

Kalau bukan berkomplot, untuk apakah pertemuan itu diadakan?

Bermakna, tindakan Azmin adalah suatu kesalahan disiplin kerana bukan saja mengengkari konsensus PH, malah cuba untuk menggagalkannya.

Sekaligus, Azmin melalui tindakan terbarunya ini terang-terangan mahu memecah-belahkan PH dan menjadikan kedudukan kerajaan tidak lagi diyakini rakyat.

Dalam hal ini, jika Tun Mahathir benar-benar ikhlas mahu memastikan PH terus stabil sebagai gabungan yang menguasai kerajaan serta jujur kepada janji konsensus peralihan kuasa kepada Anwar, beliau mesti tiada halangan untuk sesuatu tindakan diambil terhadap Azmin.

Kalau Tun Mahathir cuba mempertahan, mempengaruhi atau melindungi Azmin, sebagaimana Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu dilindungi dalam kes video Haziq, bermakna pada tanggapan ramai, Perdana Menteri mungkin dalang di sebalik semua permainan ini.

Persoalan utama, mengapakah Tun Mahathir membiarkan saja pertemuan itu diadakan dan tidak cuba menasihatkan Azmin agar tidak meneruskan pertemuan tersebut?

Lantaran itu, oleh kerana kesalahan Azmin adalah serius iaitu cuba menggagalkan peralihan kuasa, engkar kepada konsensus, serta bertindak ke arah memecah-belahkan PH, beliau semestinya perlu diambil tindakan disiplin atas perbuatannya itu.

PKR, dalam hal ini, boleh memulakan siasatan dan kemudian mengenakan tindakan disiplin keatas Azmin, sebagaimana UMNO sudah mengesahkan akan menyiasat Hishammuddin.

Kenyataan Anwar bahawa pihaknya akan meminta penjelasan Azmin tidaklah memadai dan seseorang mesti membuat aduan kepada Lembaga Disiplin PKR.

Berdasarkan situasi dan perkembangan terbaru sekarang ini, Hishammuddin dan Azmin, kedua-duanya adalah parasit dan perosak kepada masa depan UMNO dan Muafakat Nasional serta juga kepada PKR dan PH.

Hishammuddin dan Azmin tidak boleh dibiarkan terus berada dalam UMNO dan PKR dan tanpa mereka, kedua-dua parti akan jadi aman serta selamat meneroka pilihan yang dipersetujui demi masa depan masing-masing. (ShahbudinHusin 19/11/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 19 November 2019 — 2:38 pm
Subscribe
Notify of
guest

113 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
19 November 2019 10:45 pm

Irah,

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Prlawanan antara Msia-Indon..telah pun tamat
Malaysia bermain secara tersusun dan cermat
Sib baik penalti yg Indon dpt, Farizal brjya slmt
Kmenangan kpd negara kita, Allah beri rahmat
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Pomenb
Pomenb
19 November 2019 10:42 pm

Aku tak nak tau Pasal cerita politik dia org ni.. Pasal Azmin tU Aku Dah tak kenal. Patut jugak la Anwar nampak Lebih Kepada rafizi ramli.. Setia Dan anak muda Melayu Yg bijak Pandai. Tapi Aku cuma nak kirim kurma dgn zam2 pada Yg dpt pegi umrah free… Aku nak pegi sendiri, selain duit tak cukup, masa tu bpeh adjust. Nak jugak la rasa tiket free, Lelebih lagi Yg bukan islam bagi plak tu… Bleh ye Sape Yg dpt tu ye. Dapat jugak berkat dari Sana. 👌 …

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 10:36 pm

Irah,

⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽
Ini brita bolasepak Msia-Indon utk Irah ku dewi
Berdoa lah Irah utk negara kita Mlsia ibu prtiwi
Kita skrg ,sedang leading kalau Irah nk ketahui
Msia dpt dua jaringan, dri striker kita Sharpawi
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 10:25 pm

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Tg Piai 16/11/19..mmg BN mnang tlh dijangka
Tapi menang dgn mjoriti besar, kita tak sangka
15 ribu mjoriti undi..bkn lah kecik punya angka
Petunjuk jelas bhwa, krajaan PH rkyat tak suka
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:15 pm

DI BELAKANG TONG M HANYALAH MELAYU….TAPI DI BELAKANG ALJUBRY MAJORITY CINA INDIA DAN MINORITY MELAYU…..SINGKIRKAN DZN BERMAKNA TIADA LAGI SOKONGAN MELAYU KPD TONG M…….BERMAKNA PARTI KADOK MUFLIS TUTUP KEDAI….. Dr M Jelaskan Kenapa Berhati-hati Tangani Isu Zakir…… Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad berkata bukan cara di Malaysia untuk membuang masalah dengan mudah, seperti dalam kes pendakwah kontroversi Dr Zakir Naik. “Rasa perkauman kini lebih kuat dari sebelumnya, atas sebab apa pun, dan apabila seseorang datang dan mengatakan sesuatu yang bergema dengan pemikiran mereka, walaupun mereka tidak faham, tetapi mereka suka dengannya. “Mereka fikir lelaki ini (Zakir) adalah seorang pejuang yang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:13 pm

SETELAH JUAL ASET NEGARA PH BAZIRKAN PULA DUIT RAKYAT….PH MEMANG KAKI LINGKUP.. KERAjaan kerah beribu-ribu bala tentera iblis kata facebooker ,……. Walaupun kerajaan PH ada BERNAMA, ada media arus perdana dan ada unit komunikasi parti masing-masing untuk menyalurkan berita, mereka tak puas hati. Menteri Komunikasi DAP mengumumkan bahawa kerajaan sedang menubuhkan sebanyak 1,430 buah Komuniti Harapan Malaysia (KHM) di seluruh negara bagi menyampaikan maklumat daripada kerajaan. 184 buah pusat Harapan ini sudah ditubuhkan di Sarawak. Gobind kata dia yakin KHM dapat memikul tanggungjawab dan penghayatan orang awam terhadap dasar-dasar kerajaan di samping memperkasakan jaringan komunikasi. Kalau setiap 1,430 pusat harapan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:10 pm

TUNJUK SATU NEGARA DUNIA YG LEBIH BAIK DARI TANAH MELAYU DALAM MELAYAN PENDATANG ASING….SINGAPORK PUN TAK ADA SEKOLAH CINA…… Piagam Muafakat Umno Dan Pas Termeterai…… Kemuncak perpaduan orang Melayu adalah dalam tahun 1946. Pada masa itu orang Melayu bersatu padu menentang Malayan Union. Selepas itu orang Melayu bersatu menentang ancaman pengganas Komunis; orang Melayu juga bersatu mempejuangkan kemerdekaan dan orang Melayu bersatu semasa menghadapi peristiwa 13 Mei. Pada masa yang sama, dalam politik kepartian, orang Melayu mula berpecah, berpacah dan berpecah. Sebaik sahaja perjuangan menentang Malayan Union berjaya dan UMNO ditubuh, UMNO berpecah apabila Dato’ Onn Jaafar meletak jawatan dan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:06 pm

1870 MAZZINI DAN ALBERT PIKE,,33 DEGREE LODGE FREEMASON TELAH RANCANG 3 PERANG DUNIA….WW1 JATUHKAN REJIM CZAR RUSSIA KETUA KRISTIAN DAN OTTHMANIAH….WW2 BINA ISRAEL DI PALESTINE DAN RUSSIA KUASAI EROPAH….WW3 PERANG ANTARA JUDAISM LAWAN ISLAM YANG BAWA KEPADA ARMAGEDDON……

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:03 pm

*Jasa Tun Mahathir Orang Dah Lupa* …………………….. *Zaman PM4 (1981-2003)* 1. MAMINCO – bangkrap 2. MAKUWASA – bangkrap 3. PERWAJA – bangkrap 4. BMF – bangkrap 5. BNM – rugi RM31.5 billion 6. Forex – gagal 7. Bank Bumi – rugi 8. BAKUN – rugi 9. MAS – rugi 10. ERL – kerajaan terpaksa bayar kroni 11. PKFZ – rugi 12. PUTRA LRT – bangkrap-bailout 13. STAR LRT – bangkrap-bailout 14. MONOREL – bangkrap-bailout 15. BAS INTRAKOTA – bangkrap 16. SILTERRA – rugi 17. JARING – gagal 18. MEC ELECTRONIC GAMBANG – bankrap 19. MIMOS – gagal 20. HICOM –… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 10:03 pm

The political observers say Azmin will never make it to any higher spot in politics.
This is it. Not only did he “blow” his chances (quite literally) but worse than that the brother is an incompetent Minister.
This you can ask Kadir Jasin to confirm.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:00 pm

Dah lupa….anak saper dapat projek 5G 21.6 billion tanpa tender kerana daddy kasi?…

Anak anwar ato anak madey?..

Sekarang siapa plak dapat projek 450 juta tanpa tender?….

Hihihihi….madey oooi madey…

Madey dan kroni berpisah tiada…

Kikikikikikiok..

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 10:42 pm

Pentaksub madey yg dapat…sebagai upah kena kencing…

najib bini rosmah
najib bini rosmah
19 November 2019 10:56 pm

Dompet anak Madey dipenuhkan. dompet Rakyat dicukaikan. Kahkahkah

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 9:57 pm

WAHAI KAWAN….CUBA ANDA FIKIRKAN….KENAPA POLITIK KIRI BERIA2 SANGAT NAK SEBARKAN KRISTIAN DI TANAH MELAYU……SEDANGKAN PENGANUT KRISTIAN HANYA 9% SAHAJA…. D4P DIBARISI KOMUNIS DAN AVENGELISTS….KENAPA 91% RAKYAT MENDIAMKAN DIRI …… Isu Zakir Naik diperbesarkan, kes jual MyKad diam seribu bahasa ……. Pendakwah bebas, Firdaus Wong Wai Hung hairan apabila pemimpin kerajaan Pakatan Harapan (PH) masih membisu dan diam seribu bahasa dalam isu sindiket penjualan kad pengenalan Malaysia (MyKad) tidak sah kepada warga asing. Katanya, tidak seperti kes Dr Zakir Naik yang diperbesar-besarkan sehingga menimbulkan polemik, sekali gus menyerlahkan lagi kejahatan dan keutamaan yang dititik beratkan pemimpin-pemimpin berkenaan. “Nak tahu ‘prioriti’ dan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 9:55 pm

MARI MARI BELI…..MURAH MURAH….LELONG LELONG…..LEPAS HABIS UNTA ….JUAL PULA ORANG….LAGI BANYAK UNTUNG….. Khazanah jual Pusat Perubatan Prince Court RM1.02 bilion tunai ….. .. Khazanah Nasional Berhad mengumumkan hari ini akan menjual Pusat Perubatan Prince Court (PCMC) di Kuala Lumpur pada nilai RM1.02 bilion secara tunai. Jualan itu berlaku selepas setahun Khazanah membeli hospital berkenaan daripada Petronas. Menurut pengumuman Bursa Malaysia hari ini, nilai pelaburan Khazanah dalam hospital itu melalui anak syarikatnya Pulau Memutik Ventures Sdn Bhd adalah sebanyak RM1.086 bilion. Penjualan itu tertakluk kepada kelulusan pemegang saham lain dan pihak berkuasa yang berkaitan. Tahun lalu, Khazanah menjual 16 peratus saham… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 9:54 pm

ARMAGEDDON MENGIKUT ALBERT PIKE DAN MAZZINI IALAH PERANG2 BESAR YANG MELETUS SELEPAS WW3…..TIDAK SYAK LAGI PERANG ITU AKAN MELIBATKAN NUKLEAR DAN KEMUSNAHAN AMAT BESAR KEPADA TAMADUN DUNIA…..NABI SAW ADA BERSABDA….DENGAN GAMBARAN TIADA BURUNG YANG MELINTAS KECUALI MATI BERGELIMPANGAN….. Cybertropper PH membodoh (baca kencing) rakyat usaha membela bangsa DAP ……. Setiap hari dan hampir semua tempat gambar di atas diedar disebar dalam facebook kononnya orang cina bertindakbalas kepada orang Melayu Islam kerana tindakan kempen BMF (Beli produk Muslim). Ramailah yang bodoh dengan mainan cybertropper PH yang kini berjumlah 1430 komuniti seperti yang diumumkan oleh Menteri PH daripada DAP. Malang yang bermain… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 9:53 pm

Azmin nak jadi pm kena pegang jawatan presiden dulu…

Madey bukan ada kuasa lantik pengganti…majlis presiden yg berkuasa…

Dgn 22 mp umno dan konco azmin yg makin ciput yg sokong madey masih blm cukup untuk madey tubuh kerajaan sendiri…

Kalau berjaya pon hanye setakat pru 15 sahaja kerana rakyat tak suka madey menipu…

Tg Piai telah tumbuk hidong madey hingga berdarah…tempat2 lain juga menanti prk an pru…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 9:53 pm

KENAPA HANYA DITAWARKAN KEPADA WARGA CHINA DAN HONG KONG…..ADAKAH VIRUS ZOMBIE D4P TELAH MERESAP MASUK KEPADA PARTI2 KOMPONEN PH YANG LAIN….. PH Kempen Milik Rumah Warga China/Hong Kong. Zuraidah Tawar Migrasi?…….. Apakah Zuraidah Menawarkan Migrasi Besar-Besaran Orang China Ke Malaysia? ……… Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan @ KPKT, Zuraidah, kerajaan Pakatan Harapan akan mengadakan kempen pemilikan rumah (HOC) kepada warganegara China dan Hong Kong (BACA DI SINI)… Alasan Zuraidah mudah, terdapat banyak rumah mewah yang mempunyai nilai terkumpul hingga RM100 bilion yang belum dapat dijual lagi… Alasan kedua Zuraidah ialah, nilai hartanah di… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 9:47 pm

PRESIDEN REPUBLIC CHINA BERLAGAK JADI TUHAN BILA MENILAI SETIAP GERAK GERI RAKYAT….ADA DOSA DAN PAHALA YG DICATAT BAGAIKAN MALAIKAT ….CCTV SEPERTI MATA TUHAN…. Lihat Bagaimana Segala Perbuatan ‘Dinilai’ Oleh Sistem Sosial Kredit Di China…….. Pernah tak anda terfikir ada ganjaran setimpal bagi setiap kebaikan dan kejahatan yang dilakukan oleh mana-mana individu. Untuk pengetahuan anda, sistem sedemikian sedang cuba diwujudkan oleh negara China dan dikenali sebagai sistem Social Credit yang dicipta khas untuk memberi markah pada perbuatan setiap warganegaranya. Melalui perkongsian milik seorang pengguna Facebook John Mohamed, beliau menjelaskan mengenai sistem ini. Screenshot 2019-09-10 at 4.17.40 PM HYPE Jangan Kelipkan Mata… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 9:43 pm

https://m.malaysiakini.com/news/500439

Puad: Tiada jaminan tengkok Hishamudin akan selamat…

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 9:41 pm

Irah,

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Stadium Bukit Jalil kini sorakan sdng bergema
Indonesia lwn psukan kita, Malysia yg ternama
Malysia leading, 1-0 di sparuh masa yg prtama
Diharap psukan kita itu Irah turut sokong sama
⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

muafakat nasional
muafakat nasional
19 November 2019 9:41 pm

Zahirnya, , betul la kedua2 mereka pengkhianat parti. Tetapi,,ppbm , pkr dan pan adalah jauh lebih teruk. Kesemua mereka adalah perosak dan pengkhianat kod agama,bangsa dan negara. Budin oh budin,,hang ni,,ibarat kuman seberang laut hang nampak,,tapi gajah depan mata tak nampak. Sudah2 lah hang jadi ” suu ul bitonah ” atau jurucakap kpd pihak yg batil,,kembali ke landasan ugama tu pun jika hang ni betui2 org melayu islam,,,mungkin hang ni cina rba ka apa….anwar yg disabitkan kesalahan liwat 2 kali,,hang sanjung,,nabi muhammad saw pun hang tak pernah sebut dlm artikel hang,,,,tapi, ds najib yg madih dlm perbicaraan , hang tulis… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
19 November 2019 9:29 pm

Pintu belakang Kerajaan PH tertonggeng lagi. Wak terlepas kartel 22 UMNO dalam kandang Azmin semburit. Makan besar Madey. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 9:29 pm

Siapakah majoriti 15 ribu yang memenangkan BN di Tjg Piai?

Analisis dari pakar strategi politik!

1.Golongan Melayu yang buta hati,yang meletakkan politik,melebihi kepentingan bangsanya sendiri,yang buta terhadap masalah negara,golongan yang dulunya selesa sebagai pemakan dedak curi.
Golongan ini disebut sebagai PARIAH MELAYU.

2.Golongan Melayu yang sentiasa memutar belit kata dan fatwa untuk kepentingan politik,yang memperalatkan dan menodai agama sebagai jalan untuk menang dalam politik.Golongan ini disebut sebagai MELAYU MUNAFIK.

3.Golongan bukan Melayu yang ingin mempersenda parti politik Melayu tulen dalam PH dan menukar PM.Golongan ini disebut sebagai si SEPET

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 9:34 pm
Reply to  Anonymous

Tak payah sentap lah dgn pilihan orang TP…ko rasa ko cedik sangat ker?..

Kalo DAP bertanding DAP pon tombang kerana cina melayu india dan orang asli dah benci madey…mereka nak tunjukkan kebencian kpd madey melalui peti undi…kalau madey tak menipu orang tak marah pon…

Mp mca pembangkang bukan ada kuasa..

najib bini rosmah
najib bini rosmah
19 November 2019 9:42 pm
Reply to  Anonymous

Madey sekarang sudah jatuh taraf najis mughalazah tahap 4 bagi pengundi Melayu, Cina dan India. Madey buat taik pada setiap kaum utama di Malaysia. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
19 November 2019 9:46 pm
Reply to  Anonymous

15,000 majoriti kalau Madey nak tuduh sabotaj DAP, PKR dan Amanah, campur semua tak sampai agaknya ahli aktif politik. Yang sebenarnya, Rakyat Malaysia sudah muak dan meluat dengan Madey dan kroni. Makan tak ingat nak berhenti. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 9:56 pm
Reply to  Anonymous

Tuduh pengundi TP munafik…madey bapak munafik ko tak kisah pon…sendiri Munafik tak sedar plak…

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 9:08 pm

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
PRK Tg Piai, mmberi kesan & impak mendalam
15 ribu majoriti undi..parti PH..udah kena ulam
Nampak nya PH, akan menuju ke jlan yg kelam
PRU15 nanti, mmg sah kapal PH akn tnggelam
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 8:59 pm

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Tg Piai, 16/11/19..BN menang brgaya & selesa
15 ribu majoriti undi, bukn le kmenangan biasa
Petanda bahawa..BN dh kmbali gagah perkasa
Dh psti, PRU15 nnti, PH akn terus hncur binasa
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 8:51 pm

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Tg Piai,16 Nov 2019..akn terus diknang & ingat
Rakyat bngkit mnentang PH, penuh brsmangat
15 ribu mjority undi..PH ibarat spt kena sengat
PRU-15, pasti PH dalm keadaan sejuk2 hangat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 8:43 pm

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Tg Piai 16 Nov 2019, pasti kekal di dlm ingatan
BN menang besar, ke ats parti krajaan Pakatan
15 ribu majority undi..terus heboh jadi sebutan
Puncanya, PH tk tnai janji yg rkyt buat tuntutan
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 8:24 pm

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Buat apa le, perhatian pmbca Budin nk pesong
Citer Jemin & Hisham tu tak menarik langsung
Bincang le pasal Tg Piai, bgmana PH dipasung
Juga bagai mana megahnya calon BN diusung
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 8:13 pm

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Mmg lah bgitu asyik skali bila cinta dh berpadu
Hati budi Irah..Kejora dpt rsa..lembut bak baldu
Haruman trsmbunyi di hati Irah, Kejora dpt hidu
Airmata Irah yg brlinang itu satu gmbaran rindu
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 7:42 pm

Azmin dan Hishamudin masih berusaha untuk kekalkan penipu untuk rebut jawatan PM….akhirnye dua2 akan kena tipu dgn penipu kaki konar baring …

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 7:29 pm

Nak jadi PM dan sokong madey tapi Hishamudin dan azmin penakut…takut lompat kedlm Bersatu..

Azmin tiada peluang jadi presiden PKR kerana takut bertanding lawan anwar…Husham aw aw takut lawan zahid rebut jawatan presiden umno…dua2 main play safe harapkan madey yg tak ada kuasa penuh dlm PH…

Mp2 umno dan PKR yg sokong madey takut lompat kedlm Bersatu…takut tak dapat ape2 jawatan mcm mp2 umno yg dah melompat…

najib bini rosmah
najib bini rosmah
19 November 2019 7:35 pm
Reply to  Anonymous

30 dipanggil 17 sahaja yang muncul. Isyarat PRK Tanjung Piai belum cukup nak beri pengajaran dan amaran pada Madey dan Menteri Backdoor Government. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
19 November 2019 7:18 pm

Post Mortem PRK Tanjung Piai 2 16/11/2019 11. Madey dan kroni Madey berambus. 12. Hapuskan projek kereta terbang 13. Hapuskan projek kereta nasional ke 3 14. Kurangkan penjawat politik dalam Kerajaan. Terajang keluar penjawat politik yang beri maklumat palsu akar umbi Tanjung Piai. 15. Banyak turun padang mengopi dan mengeteh dengan Rakyat. Jangan nak malahap di Hotel dan restoran mewah sampai mampus. 16. Banyak bertanya khabar Rakyat. Bukan keluar FB cerita pasal diri sendiri naik basikal dan mengapa belum mampus walaupun umur sudah 94 tahun. 17. Potong gaji MP 30% untuk masuk Tabung Rakyat. Dulu Tabung Harapan korang sebat tak… Read more »

Abdul Kadir Mohammed Mohammef
Abdul Kadir Mohammed Mohammef
19 November 2019 7:14 pm

Awnwsr dan pkr tidak akan berani ambil tindakan jika diambil tindakan kerajaan ph akan tergugat sebab tu azmin berani buat.cuba kira kerusi parlimen ph.kalau azmin dan pengikutnya keluar apa akan terjadi?

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 7:30 pm

Azmin nak keluar kemana?…azmin penakut…

Lame Duck In The House
Lame Duck In The House
19 November 2019 8:06 pm

Ada dalam 17 ekoq UMNO mai nak jilat pungkok saya. Saya nak lagi 30 ekoq UMNO mai jilat pungkok saya kasi licin liplapliplap. Saya nak jadi PM lagi 3 tahun.

Wau bulan
Wau bulan
19 November 2019 7:12 pm

InsyaAllah we will see Mahathir jadi PM till PR15. If anwar takes PM8 slot, pH hanya kerajaan sepenggal. Kalau orang lain, PH kekal memerintah

najib bini rosmah
najib bini rosmah
19 November 2019 7:31 pm
Reply to  Wau bulan

15,000 majoriti PRK Tanjung Piai pun nak tipu orang lagi ke? Madey belajar mentadbir balik semula. Madey banyak sangat lupa. Madey nanti boleh nyanyuk. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 7:33 pm
Reply to  Wau bulan

Allah tak izinkan madey menang di Tg Piai…Allah izinkan madey kalah besar….hingga hidong berdarah…satu petunjuk…

Lagi lama madey pm lagi parah PH…dah 4 prk tewas….3 prk kalah masih ego…padan muka..

Nak selamatkan PH nadey mesti diundurkan segera…ekonomi dan ringgit tak meningkat…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 5:53 pm

KALAU AZMIN DAN ZURAIDA BOLEH TARIK 20 KERUSI PKR MASOK BERSATU!

25 + 20 = 45

KALAU HISYAMUDIN DAN KJ BOLEH TARIKH 10 KERUSI UMNO PULA MASOK BERSATU!

40 + 10 =55

KERUSI TERKINI

DAP-43
PKR-30
BERSATU-55(JADI TERKUAT)
UMNO-33(+1 kerusi tg piai yang mereka nak sangat)
PAS-18

SAH-PM KE-8 DARI BERSATU!

SEKADAR ANDAIAN AKU SAHAJA
JANGAN AMBIL HATI

KIH KIHHHH KIHHHHHHHHHHHH KIHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Lame Duck In The House
Lame Duck In The House
19 November 2019 6:51 pm

Pandai hangpa. Saya suka sampai nak nyanyi. Lompat si katak lompat, lompat tinggi-tinggi, mana tau hangpa tak kena bayaq kompaun 1MDB? Saya nak jadi PM lagi 3 tahun.

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 7:35 pm

Azmin makin lesu…lenyokong makin ciput…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 5:51 pm

SKANDAL BAPOK DAH SAH EX CONVICT EVEN PARDONED…..JIBENG STILL AMBIGUOUS…… BAPAK SKANDAL ESCAPED GALLOW 2 KALI…..MUNGKINKAH TERSELAMAT LAGI KALI KE3….. Zuraida Bidas Abdullah Sani – Ni Belum PRK Lagi Ni…. Naib Presiden PKR, Zuraida Kamaruddin menyifatkan anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP), Abdullah Sani Abdul Hamid sebagai tidak relevan kepadanya. Ketua Wanita PH itu berkata demikian selepas Abdullah Sani yang juga anggota Parlimen Kapar itu cuba mengadukan beliau kepada Lembaga Disiplin kerana didakwa sengaja tidak menghadiri mesyuarat parti. “Abdullah Sani tak relevan pada saya,” katanya ketika ditemui pada di Pandan Indah, Ampang, hari ini. Abdullah Sani sebelum ini dilapor berkata, beliau… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 5:49 pm

APA YG BERMANFAAT KEKAL DI BUMI….YG TAK BERFAEDAH AKAN HILANG DI TELAN ZAMAN……MAKSUD FIRMAN ALLAH SWT….. Amanah sibuk fokus penyatuan ummah, tidak sedar parti sendiri bermasalah ……… Pemimpin-pemimpin Parti Amanah Negara (Amanah) terutama Pengarah Biro Komunikasinya, Khalid Abdul Samad terlalu ‘sibuk’ mengenai penyatuan UMNO-Pas sehingga lupa menjaga parti sendiri. Perkara itu menyebabkan parti tersebut mengalami masalah sehingga Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) mereka di seluruh negara terpaksa dibatalkan. Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Baling, Mohamad Sahabudin Besher Mohamad berkata, Khalid sepatutnya menumpukan perhatian kepada cara menyelesaikan masalah parti sendiri yang ternyata masih lemah. Katanya, insiden AGM Amanah di seluruh negara yang… Read more »

Wau bulan
Wau bulan
19 November 2019 5:49 pm

I am keen to see Anwar the ex-convict to go head on with mahathir when the latter is on office. BUT knowing mahathir who has all Anwar’s dark side, the latter would not dare. All the nos he claimed to have is fake…..

Well we wait and see OLD WILY FOX VS EX CONVICT OF SODOMY

Lame Duck In The House
Lame Duck In The House
19 November 2019 6:13 pm
Reply to  Wau bulan

Old nose bleeding 15,000 willy fox now. But I still want my 3 years more.

Wau bulan
Wau bulan
19 November 2019 7:09 pm

Anak saya 18 tahun pun kena nose bleeding….biasa je…tak heboh pun.

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 7:40 pm
Reply to  Wau bulan

Ini bleeding kerana terkejut berok…sangka 2 ribu saja tapi lebih 15 ribu….petanda old wily fox akan kojol…kikikik..

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 7:37 pm
Reply to  Wau bulan

Madey makin dibenci oleh rakyat…tak pernah parti kerajaan kalah terok dlm prk…kuatbl konar baring hampir terbabas…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 5:48 pm

RAKYAT DAH MULA SEDAR PH HANYALAH PARTI JAMBAN……. Kaum Cina sokong kempen “PAS is Ok” ……… GOPENG: Lajnah Perpaduan Nasional PAS Negeri Perak dengan kerjasama PAS Kawasan Gopeng telah mengadakan program Kami Sayang Semua “PAS is Ok” bertempat di Papa and Mama Home, Pegoh Seberang, di sini semalam. Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS Perak, Ustaz Azmi Murad berkata, program yang diadakan ini bertujuan membawa mesej perpaduan kepada semua masyarakat berbilang kaum dan agama di Malaysia. Menurutnya, program ini dijadikan perintis bagi Kawasan-kawasan seluruh negeri ini sebagai usaha memupuk nilai kasih sayang pada seantero rakyat terutamanya kepada mereka yang tinggal di… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 5:47 pm

PH GUNA TEKTIK JERIT PENCURI PENCURI….SUPAYA ORANG TAK SYAK DIA PENCURI SEBENAR…..TOKONG AWAL2 LAGI DIA KATA BN HUTANG RM1 TRILLION…… SEBENARNYA PH YG AKAN BUAT HUTANG SEBANYAK ITU….. Najib bongkar strategi propaganda PH untuk hutang negara RM1 trilion…….. Biar saya bongkarkan strategi PH untuk propaganda hutang negara. 67646204_10156239181985952_7757200743236370432_n.png Warna biru adalah hutang terus negara dan data inilah yang digunakan oleh seluruh dunia apabila menghitung hutang negara. Warna jingga pula adalah liabiliti kerajaan yang PH ambil kira untuk menambah kepada warna biru supaya mereka boleh claim hutang negara dah cecah RM1 trilion. Propaganda PH ini pertama kali digunakan pada Mei 2018… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 5:45 pm

MARI KITA PERKEMASKAN SAF TENTERA ALMAHDI…… TENTERA DAJJAL SENTIASA TUNGGU PELUANG…. MEREKA MENCARI DI MANA KELEMAHAN KITA….APABILA BERTELINGKAH SESAMA SENDIRI….ITULAH PELUANG MEREKA CUCUK JARUM PERPECAHAN…… Kontinjen Marang Gondol Anugerah Terbanyak ……. HULU TERENGGANU – Inovasi mencipta replika kereta kebal dan berpakaian ala askar ditampilkan kontinjen daripada Dewan Pemuda PAS Kawasan Marang (DPPKM), berjaya menggondol anugerah terbanyak bersempena Himpunan Pemuda Islam Terengganu (HIMPIT) 2019. Anugerah Replika Terbaik, Anugerah Konvoi Teramai dan Kontinjen HIMPIT Terbaik 2019 kesemuanya dimenangi kontinjen daripada DPPKM bersempena HIMPIT 2019 yang diadakan pada 20 dan 21 September bertempat di Padang Memorial Batu Bersurat, Kg Buluh. Selain itu, DPPKM… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 5:44 pm

DAKWAH MESTI DIPERHEBAT UNTUK SELAMATKAN MANUSIA BUKAN SAHAJA DI AKHIRAT BAHKAN DI DUNIA….. POTENSI DAKWAH DI MALAYSIA …….. Dakwah adalah mekanisme utama di dalam menyebarkan Islam. Metod dalwah terus dilakukan oleh pendakwah-pendakwah Islam di dalam memperkembangkan Islam. Dakwah adalah secara ke dalam dan ke luar. Ke dalam ialah kepada penganut Islam sendiri bagi memperbaiki dan meningkatkan kualiti keislaman mereka. Manakala dakwah ke luar ialah ditujukan kepada mereka yang belum Islam dengan niat murni, oleh kerana menerima nikmat keislaman itu hidayah dan rahmat, maka adalah dihasratkan agar mereka ynag bukan Islam turut sama mendapat hidayah dan rahmat. Untuk mendakwah ke luar… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 5:43 pm

UMAT ISLAM MENERIMA PADAH BILA BELAKANGKAN ALQURAN…..MEREKA BERTELINGKAH DAN BERSELISIH FAHAM…. AKHIRNYA MEREKA LEMAH DAN DIJAJAH MUSUH….BAGAIKAN AYAM HIDUP DALAM KEPUK PADI TAPI MATI KELAPARAN…… Kesan Penyatuan Ummah ……. HIMPUNAN Penyatuan Ummah (HPU) yang berlangsung dua minggu lalu jelas memberi kesan yang mendalam kepada Pakatan Harapan (PH). HPU yang menawarkan Piagam Muafakat Nasional bukanlah sesuatu yang baharu dan luar biasa dalam landskap politik tanah air. Lima fasal dalam Piagam Muafakat Nasional ialah pertamanya, menjunjung dan mempertahankan keluhuran Perlembagaan Persekutuan yang menjamin pembentukan Negara; Islam sebagai agama Persekutuan; kedaulatan Raja-Raja Melayu; kedudukan istimewa orang Melayu dan bumiputera serta kepentingan sah kaum-kaum… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 5:42 pm

AKTA HASUTAN PERLU DIPERKEMASKAN….SPELL OUT DENGAN JELAS APA YG DIMAKSUD DENGAN HASUTAN DAN PERLU DI BAHAS SUPAYA MATANG DI PARLIAMENT…… Wajar mansuh Akta Hasutan …….. TIDAK berapa lama dahulu, media sosial kecoh dengan berita bahawa Raja Permaisuri Agong, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah telah menyahaktifkan akaun Twitternya, @cheminahsayang. Pada masa itu, ramai membuat spekulasi bahawa penyahaktifan itu adalah disebabkan oleh komen-komen negatif dan toksik daripada sesetengah pengguna Twitter. Namun demikian, itu semua hanyalah spekulasi kerana Raja Permaisuri Agong sendiri tidak membuat apa-apa kenyataan mengenai penutupan akaun Twitternya. Ada netizen yang terlalu bersemangat kemudiannya telah ‘mengenal pasti’ beberapa orang yang kononnya… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 5:40 pm

POLITIK KIRI GUNA CARA BELAKANG UNTUK HURU HARA KAN NEGARA DAN MEMASTIKAN KEMENANGAN PRU15….. D4P BANYAK ELEMEN2 SUBVERSIVE SPT TERRORISM,, MARXISM,,, COMMUNISM,, ATHEISM DLL….. Takkan 8 orang saja pemilik MyKad palsu? ……… ISU sindiket menjual MyKad yang sedang hangat diperkatakan baru-baru ini baik di media sosial ataupun di akhbar tempatan tidak boleh dan tidak patut dianggap perkara remeh sebagai isu setempat sahaja. Ia jelas merupakan isu nasional yang menyentuh soal keselamatan negara, yang melibatkan warga asing masuk secara haram ke dalam negara dan dianggap sah sebagai warganegara sedangkan ia adalah “illegal” iaitu kerana perbuatan jenayah menjual MyKad dengan mengesahkan dokuman… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 5:40 pm

dah tiga kali aku ubah perkataan ,bila klik saja,perkataan yang lama datang balik,bedebah punya sistem!

sory no,dah buat tiga kali

BACA SAJA APA YANG PATUT!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 5:39 pm

NAK LAWAN DAJJAL, TAPI GUNA SENJATA YANG DAJAL CIPTA DAN DIBERI PERCUMA PULA. Saya ada mengatakan kepada beberapa rakan rakan saya yang kononnya begitu bersemangat untuk berjuang. Katanya kerajaan PH adalah kerajaan pilihan Dajjal dan perlu dijatuhkan pada PRU akan datang. Saya memuji mereka kerana kenal dengan dajjal dan tahu cara dajjal. Tapi malangnya mereka masih belum sedar bahawa akan datang ini hanya pengikut dajjal sahaja yang akan memerintah setiap negara di dunia ini. Sebelum boleh melawan dajjal mereka perlu melawan kerajaan pilihan dajjal terlebih dahulu. Bagaimana mungkin mahu melawan dajjal kalau kita menggunakan senjata yang dajjal sendiri berikan. Menatap… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 5:37 pm

antara pantun terbaik aku untuk 2 ekor munafik kat blog budin tiga suku. saya pembaikan sikit, bagi tambah perisi aji no moto! kik kik kik Lebai ketayap busuk MVSA dan Kejora Calon Melayu kalah, menari goyang telor Kedua nya telor labuh, perangai kera Ponggong jenis tonggek, gadis x kebulor Rasanya si irah pastinya rasa nan kecewa Hari-hari kejora pukul,Tun dia pnya idola Pada Mat Saleh, si irah terlalu istimewa Dara di jilati, dari kaki sampe ke kepala kik kik kik kik kik Semua pantoontaik cinta, si dara dah tak layan da menongkat dagu, air basi meleleh si bapok tua jangan… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 7:29 pm
Reply to  Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kesian sungguh dgn Tok Gora renta telur labuh
Empayar kjaan PH..sdg dlm prjalanan nk roboh
70% pnduduk Tg Piai..undi dkt BN pakat bubuh
15 ribu majoriti undi..rata2 msih dicerita heboh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaaa
hhhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Blm juga dia serik, Tok Gora ni, cg Kejora tabuh
Luka baru dtg sdg luka lama blum lagi sembuh
Tak tau insaf..dosa terus saja, dikumpul imbuh
Mmfitnah & mngumpat..dri pagi sampai subuh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 7:36 pm
Reply to  Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Tok Gora..kini, sbgai Anon pulak dh dia beraksi
Terkedu beruk tua ni dgn pantun yg Kejora kasi
Geram PH tumbang..dia bwak keluar citer basi
Agaknya dia ni le kaki jolok jubor bapok Mekcy
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 8:01 pm
Reply to  Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tok Gora, mncul lagi, prangai spt Suman Hindu
Bila Irah cintai Kejora, dia dengki brhati khaudu
Tapi, bulan lepas dia pasti melopong & terkedu
Sbb Irah utuskan kpd Kejora warkah yg syahdu
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 8:01 pm
Reply to  Anonymous

MUNIRAH MARYONO Salam Sir Abang Mga Abg sses Irh kat sni bse je, thks kene doakan irh,rjn nye abg hntar bga kat Irh, sian abg,abgkan sbok ngajar lucunye irh rmai yg sbut nma irh mcm irh ni artis pula ha ha bsala dnia pltcs… hbis kliah siang td irh mkn2 ngan adk jnior yr 1 pmpuan dia ckp asl kdah,org pndng,ank ptani dia ckp ,skrg mase msin ptong pkk bras kalu mse gni,kcil dlu ,dia trun swah tngkap ikn dlm lpak-lpak air,ikn byak dia ckp 1 kli lntah ggit,trik x nk tnggal,dia lri blik rmah ngis2 lucunye cite,smpai kmi ktawe… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 8:02 pm
Reply to  Anonymous

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Mmg lah bgitu asyik skali bila cinta dh berpadu
Hati budi Irah..Kejora dpt rsa..lembut bak baldu
Haruman trsmbunyi di hati Irah, Kejora dpt hidu
Airmata Irah yg brlinang itu satu gmbaran rindu
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 5:36 pm

SR ASALNYA MELAPOR TENTANG RASUAH DI SARAWAK NAMUN TERMAKAN DEDAK BAPAK SKANDAL MENYEBABKAN MENJURUS KEPADA 1MDB….. AKHIRNYA SUDAH HILANG ARAH TUJUAN ASAL…..DAH KEMBUNG PERUT …..TAIB MAHMUD TAK TERDAKWA…LAIN HUJUNG LAIN PANGKAL….MASUK GENG KRONI SEMUA SELAMAT …….. Amaran Untuk Rakyat Dan Negeri Sarawak, Kepala Perompak Dah Nampak Harta Karun Di Sarawak……… Sejak jadi Perdana Menteri yang ke 7 hingga September lalu, rasanya jumlah lawatan Dr. Maharhir ke Sarawak sudah sama banyak semasa beliau menjadi Perdana Menteri ke 4 selama 22 tahun… Semasa beliau menjadi Perdana Menteri ke 4, sangat sukar untuk melihat Dr. Mahathir meluangkan masa ke Sarawak… Kalau ada pun,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 5:35 pm

TERLALU BANYAK UNSUR NEGATIVE DAN SUBVERSIVE DALAM D4P…… EXTREMISTS,,,, TERRORISM ATHEISM COMMUNISM KRONISME MARXISM DOMINIONISM KLEPTOKRASI ANARCHISM….PH TERNYATA SUBAHAT……. Wakili tertuduh kes jual MyKad, MIC desak Rayer keluar DAP ……. MIC negeri mendesak Ahli Parlimen DAP Jelutong, RSN Rayer keluar daripada DAP dan menjadi wakil rakyat Bebas sekiranya mahu terus menjadi peguambela kepada salah seorang tertuduh dalam perbicaraan kes penjualan MyKad. Pengerusi MIC negeri, Datuk M. Nyanasegaran berkata, tindakan Rayer menjadi peguambela dalam kes itu mewujudkan konflik kepentingan yang mana beliau sebagai seorang Ahli Parlimen Kerajaan Persekutuan mewakili individu yang dituduh oleh kerajaan sendiri terlibat dalam sindiket menjual MyKad. Menurut… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 5:34 pm

antara pantun terbaik aku untuk 2 ekor munafik kat blog budin tiga suku. aku repair sikit,bagi tambah perisi aji no moto! kik kik kik Lebai ketayap busuk MVSA dan Kejora Calon Melayu kalah, menari goyang telor Kedua nya telor labuh, perangai kera Ponggong jenis tonggek, gadis x kebulor Rasanya si irah pastinya rasa nan kecewa Hari-hari kejora pukul,Tun dia pnya idola Pada Mat Saleh, si irah terlalu istimewa Dara di jilati, dari kaki sampe ke kepala kik kik kik kik kik Semua pantoontaik cinta, si dara dah tak layan da menongkat dagu, air liur basi meleleh si bapok tua jangan… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 7:28 pm
Reply to  Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Kesian sungguh dgn Tok Gora renta telur labuh
Empayar kjaan PH..sdg dlm prjalanan nk roboh
70% pnduduk Tg Piai..undi dkt BN pakat bubuh
15 ribu majoriti undi..rata2 msih dicerita heboh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Blm juga dia serik, Tok Gora ni, cg Kejora tabuh
Luka baru dtg sdg luka lama blum lagi sembuh
Tak tau insaf..dosa terus saja, dikumpul imbuh
Mmfitnah & mngumpat..dri pagi sampai subuh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 7:37 pm
Reply to  Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Tok Gora..kini, sbgai Anon pulak dh dia beraksi
Terkedu beruk tua ni dgn pantun yg Kejora kasi
Geram PH tumbang..dia bwak keluar citer basi
Agaknya dia ni le kaki jolok jubor bapok Mekcy
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏