AHLI PARLIMEN UMNO KHIANATI PRESIDEN DAN MUAFAKAT NASIONAL?

Sekumpulan Ahli Parlimen UMNO yang dipercayai diketuai bekas Menteri Pertahanan, Hishammuddin Hussein dikesan mengadakan perjumpaan sulit malam tadi di kediaman Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

Pertemuan itu dikatakan bukan saja untuk menyatakan sokongan kepada Tun Mahathir Mohamad untuk terus berkhidmat dengan lebih lama, malah bertujuan memintas peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim, seterusnya menjadikan Azmin sebagai Perdana Menteri dan Hishammuddin Timbalan Perdana Menteri.

Walaupun diberitakan 30 Ahli Parlimen UMNO dijemput menghadiri pertemuan itu, tetapi hanya 17 saja yang hadir, manakala Ahli Parlimen PKR yang turut bersama ialah seramai 5 orang.

Ini memperlihatkan seolah-olah hanya Ahli Parlimen UMNO yang terhegeh-hegeh menjaja diri kepada Azmin, sementara Ahli Parlimen PKR sendiri semakin menjauhi Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu lantaran semakin hilang keyakinan terhadapnya.

Ia antara lain berpunca setelah seorang lelaki yang mirip sepertinya didapati “menjadi isteri” kepada Haziq Abdullah Abdul Aziz dalam video hubungan sejenis yang tersebar luas sejak beberapa bulan lalu.

Video tersebut yang diakui tulen, tetapi tidak dapat dikenalpasti pelakunya oleh pihak polis, walaupun beberapa pakar luar negara mengesahkan salah seorangnya adalah Azmin, sehingga ini masih terperap dalam siasatan yang tidak selesai-selesai dan dipercayai kerana ada pihak tertentu sedang melindunginya.

Berlakunya pertemuan sulit melibatkan Ahli Parlimen UMNO dengan Azmin malam tadi adalah sesuatu yang memalukan parti itu sebenarnya.

Ini kerana ia berlaku hanya dua hari selepas BN mencapai kejayaan cemerlang di Tanjung Piai yang memperlihatkan sokongan rakyat sudah kembali semula kepada BN dan dirasakan oleh pelbagai pihak mempunyai peluang cerah untuk menang dalam PRU15 akan datang.

Berkomplotnya mereka dengan Azmin untuk memintas urusan peralihan kuasa yang pada hakikatnya merupakan urusan dalaman PH, tidak lain bererti mereka juga sedang cuba menggagalkan Muafakat Nasional yang disokong oleh Pas.

Perkara ini bertentangan sama sekali dengan tindakan Hishammuddin yang dilihat menghabiskan banyak masa berkempen di Tanjung Piai untuk memenangkan BN.

Seolah-olahnya perubahan sokongan rakyat kepada BN yang membuatkan Tun Mahathir terkejut tidak bermakna apa-apa bagi Ahli Parlimen UMNO itu.

Apakah keutamaan Hishammuddin bersama 17 Ahli Parlimen UMNO itu sebenarnya – sama-sama menyokong Muafakat Nasional untuk kembali berkuasa menjadi suatu realiti atau lebih mengejar mimpi sendiri yang belum pasti?

Dalam konteks yang lain, tindakan Ahli-Ahli Parlimen UMNO berkenaan mengadakan komplot dengan Azmin yang merupakah kroni utama Tun Mahathir di ketika Presiden UMNO, Zahid Hamidi dan bekas Perdana Menteri, Najib Razak sedang bergelut membela diri di mahkamah, juga merupakan perbuatan khianat kepada kedua-dua pemimpin tersebut.

Nampaknya Ahli-Ahli Parlimen UMNO itu bukan saja tiada lagi kesetiaan kepada Presiden sendiri, malah juga kepada parti tempat mereka bernaung.

Yang dikejar mereka jelas hanyalah untuk kembali berada dalam kuasa dengan sandaran keutamaan dan kesetiaan mereka adalah kepada Hishammuddin.

Dengan ini, dalam usaha memastikan Muafakat Nasional tidak menjadi sia-sia, apakah UMNO hanya akan berdiam diri saja terhadap perlakuan curang Ahli-Ahli Parlimen yang diketuai Hishammuddin itu? (ShahbudinHusin 19/11/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 19 November 2019 — 7:58 am
Subscribe
Notify of
guest

79 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
19 November 2019 3:14 pm

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Tak ada lagi kelibat atuk TN badut tukang karut
Kena dgn Cikgu Kejora, sana sini, luka berparut
Dah kecut pelir agknya itu DAP punya tali barut
Agaknya btng pelir lembiknya itu, dia pergi urut
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 3:12 pm

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Dh tiada lagi kelibat, atuk TN tua kedi taik kuda
Tk padan bapok bingai dia ingin mndabik dada
Tapi ksian si tua tu malang asyik saja melanda
Asal dia nk buat komen saja..Cikgu Kejora ada
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 2:30 pm

BAGAIMANA MUNGKIN SEORANG MENGAKU MUSLIM BERIMAN TIDAK YAKIN KEPADA SISTEM ALQURAN DALAM SEGENAP SUDUT KEHIDUPAN…..KALAU BEGITU SISTEM MANAKAH LAGI YG DITERIMA PAKAI?…. Sarjana PAS S’wak mohon PH henti bebankan rakyat …….. PAS sebelum PRU14 telah mengemukakan cadangan pelaksanaan cukai “Taxation on Deposit” atau cukai ke atas syarikat dan koporat dan “Tax on share Trading Gain” atau cukai keuntungan perdagangan saham. Kedua-dua cukai ini tidak langsung membebankan rakyat malah apabila cukai barangan seperti, GST dan SST tidak dilaksanakan ianya akan menggalakkan rakyat dalam membeli dan berbelanja. Ini akan melonjakkan lagi aktiviti perniagaan sekali gus meningkatkan hasil negara melalui cukai. Sarjana PAS… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 2:28 pm

BN GALI DAN KAMBUS…..PH HANYA PANDAI GALI TAK PANDAI KAMBUS….. Nak Tambah Hutang Negara Lagi Lerr tu… -October 04, 2019 Semalam, Guan Eng mesyuarat dengan Gabenor Japan Bank for International Cooperation (JBIC). JBIC merupakan bank kerajaan Jepun yang menjamin Bon Samurai yang dipinjam oleh Kerajaan Malaysia. PM ke-7 baru-baru mengesahkan bahawa kerajaan PH akan meminjam bon samurai kedua selepas meminjam bon pertama bernilai RM7.3 bilion awal tahun ini. Pagi ini, Guan Eng pula bermesyuarat dengan Pengarah Eksekutif Bank Pembangunan Asia (ADB). ADB merupakan institusi yang meminjam kepada kerajaan-kerajaan Asia dan memainkan peranan agak serupa dengan Bank Dunia tetapi untuk rantau… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 2:27 pm

GS BARU JADI KERAJAAN NEGERI NEGARA LUAR DAH DATANG MELABUR KERANA KAGUM…..KALAU DAPAT PUTRAJAYA MEMANG TIADA TANDINGAN LAH…..BUKAN MACAM PH SENGAJA BANGKRAP KAN NEGARA…… Singapore Sees Opportunity For Terengganu Industry…….. 04/10/201963 Singapore’s Foreign Minister Vivian Balakrishnan wrapped up his visit to three Malaysian states yesterday after meeting Terengganu’s leaders and discussing opportunities for them to gain knowledge on building industrial parks. Terengganu, a state governed by the opposition Parti Islam SeMalaysia (PAS), has long been seen as one of the backwaters of Peninsular Malaysia. It is known more for its idyllic islands of Redang and Perhentian. But an upcoming project,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 2:26 pm

ILMU UNTUK PATAHKAN HUJAH LAWAN…..SKILL UNTUK MAJUKAN KEHIDUPAN…..MACAM NI BARU KERAJAAN BETUL DAN ATAS LANDASAN RAKYAT….BUKAN MCM PH YG BANGSAT PENYESAT DAN KERING IDEA….. Terengganu Rintis Program Latihan Kemahiran Bagi Pelajar Pondok…… HULU TERENGGANU, 24 September – Terengganu menjadi negeri perintis yang memberi fokus kepada pelajar pondok melalui program latihan kemahiran yang telah diperkenalkan. Menteri Besar, Dato’ Seri Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar berkata pihaknya akan memperkasakan inisiatif ini di pondok supaya lebih tersusun dan sistematik untuk memberikan sumbangan terbaik kepada masyarakat. Katanya, untuk permulaan seramai 30 pelajar Pondok Ibtida’i Ajil mengikuti kursus pertukangan dan perkayuan di Pusat Latihan Industri Perkayuan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 2:25 pm

ORANG PENANG KATA ….PI MAI TANG TU…..ITU LA SEBABNYA APA3 PUN MESTI KEMBALI KEPADA DOKTRIN DAN IDEOLOGY…..NAK PAKAI YG MANA …. CAPITALISME ATAU COMMUNISM ATAU HEAVENLY SYSTEMS…… Mengolah Persetujuan Untuk Perkenalkan Semula GST……. Oktober 03, 2019 1) Mula-mula MIER cadang supaya GST diperkenalkan semula dalam Belanjawan 2020. 2) Kemudian, PM kata kerajaan sedia kaji balik GST jika itu kehendak rakyat. 3) Kemudian, MP PKR dari Kangar Perlis pula nyatakan sistem GST lebih baik. 4) Sekarang, Dr Xavier Menteri Air Tanah dan Sumber Asli pula kata setuju GST dihidupkan semula demi rakyat. 5) Ini adalah drama mengolah persetujuan, menggunakan nama rakyat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 2:24 pm

KAPITALIS YAKIN DGN CAPITALISME….. COMMUNIST YAKIN DENGAN COMMUNISM….TAPI ADA MUSLIM TAK YAKIN DENGAN SISTEM ISLAM….. LUCIFERIAN YAKIN DENGAN SYAITAN TAPI ADA MUKMIN TAK YAKIN DGN ALLAH SWT….. PAS Bantah GST ada alternatif, PH Bantah bodoh aje…… Oktober 04, 2019 1) PAS dulu pun bantah GST. Katanya GST menzalimi orang miskin dan tidak syar’ei. Lalu PAS mahu strukturkan semula sistem percukaian menggantikan GST dengan memperkenalkan cukai yang lebih efektif tanpa menzalimi orang miskin. Lalu dicadangkan cukai korporat, cukai keuntungan saham serta cukai atas untung syarikat. Sehingga hari ini, cadangan PAS masih lagi dianggap teori kerana belum dibukti. 2) Tawaran yang pelik… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
19 November 2019 1:53 pm

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Minta izin, nak keluarkan jenaka –

a college teachers’ union says people should be allowed to choose their race and gender – https://www.dailymail.co.uk/debate/article-7700099/RICHARD-LITTLEJOHN-College-teachers-union-says-people-allowed-choose-race.html

Tanpa Nama
Tanpa Nama
19 November 2019 1:56 pm
Reply to  Tanpa Nama

Gamak nya Atuk Geng najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama nak pilih bangsa Najib dan jantina neutral.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 1:50 pm

ADA ORANG ISLAM HANYA YAKIN DENGAN QADA DAN QADAR TAPI TIDAK YAKIN DENGAN ALQURAN…..BERAPA BANYAK PERINTAH DAN TEGAHAN ALQURAN YG DILANGGAR…..SEMUANYA BERDALIH DENGAN TAKDIR…. Pernah dikepung Pemuda Tahan Lasak….. KOTA BHARU: Bukan mudah untuk PAS bangkit seperti yang ada sekarang, berdepan tribulasi perjuangan tidak sedikit. Bekas Timbalan Menteri Besar Kelantan, Dato’ Abdul Halim Abdul Rahman berkata, pernah ketika hadir berceramah, terpaksa membawa gergaji. Katanya, gergaji digunakan untuk memotong batang pokok yang ditebang Pemuda Tahan Lasak Umno. “Pernah saya sendiri dikepung oleh 30 orang ketika menghadiri ceramah di Rantau Panjang. Saya hanya tiga orang sahaja pada masa itu. “Alhamdulillah, saya diselamatkan… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 1:40 pm

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
PRK Tg Piai, org ramai akan sebut tanpa henti2
Mmg sukar nk percaya, 15 ribu lbh undi mjoriti
BN keramat, buat rkyat..kmbali brtakhta di hati
Lawannya PH..dah tentu lah menuju jalan mati
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 1:31 pm

KALAU HIDUP TIDAK PEDULI KEPADA ALQURAN SAMALAH SEPERTI HAIWAN TERNAK YG HIDUP MAKAN MUNUM BERAK KENCING.DAN BERANAK PINAK…..BAHKAN LEBIH TERUK LAGI….JADI HAIWAN LIAR GANAS….MAKAN DAN BUNUH MANGSA….. Melayu dan Bumiputera sama macam haiwan? ………. Kata kata Melayu dan Bumiputera sama macam haiwan keluar dari mulut Datuk Kadir Jasin jurucakap Tun Dr Mahathir Mohammad perdana menteri Malaysia. Penulis tak nak kata yang ini sudah tentu Tun Dr Mahathir Mohammad yang suruh cakapkan, akan tetapi itulah hakikatnya. Sebab ada perkataan malas dimasukkan sebagai dimaksudkan punca melayu dan bumiputera sama macam haiwan. Perkataan orang malas punca Melayu lemah sering disebut sebut oleh Tun… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 1:29 pm

PH MASIH TAK SEDAR DIRI SEDANG BERKUASA…..KENAPA PERLU SIBUK DENGAN PEMBANGKANG YG DAH TAK BERKUASA….. TUDUHAN KLEPTOKRASI KPD PEMBANGKANG DAH TAK RELEVAN KERANA PH BOLEH SUMBAT TERUS DALAM PENJARA…..YG JADI MASALAH BILA NAK DAKWA BAPAK SKANDAL MCM JIBENG DAN BAPOK SKANDAL…… “Shared Prosperity Vision 2030” Is Pakatan’s Manifesto 2.0…….. The SPV 2030 is just one big scam. It is just like Pakatan Harapan’s GE14 Election Manifesto, which Mahathir himself said was a scam meant to trap Barisan Nasional. At best SPV 2030 is an aspiration. That is what you hope will happen. But how is it going to happen? They… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 1:28 pm

ADA ORANG TUA HIDUP ZAMAN LAMPAU….DIA TAK SEDAR DIRI MASA TELAH LAMA BERLALU…..DAN BERUBAH….INI MALAYSIA BARU….TIADA LAGI KAFIR MENGKAFIR….SEMUA MEREKA YG TERLIBAT DULU ADA YG DAH MATI DAN ADA YG KELUAR PARTI…..HADI GENERASI BARU…ZAMAN TU DAH BERLALU….DIA TAK SEBUTPUN PASAL TU….LAGIPUN YG BERLAKU KES TU DI BESUT….HADI MARANG….. Apo Nak Dikato: Kena Serang Tak Habis-Habis…… Ialah, cakapkan senang, bila dah duduk dalam padang jadi lain pulak cerita. Baru tahu rupanya teori dengan praktikal tak sama. Hari ini mana si Tony Pua dan si Rafizi Ramli tu? Dulu cakap sampai berbuih-buih mulut. Macam-macam teorilah, strategilah dengan siap kira-kira sekali. Sekarang satu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 1:26 pm

SEBELUM PRU-14 PIJAK SEMUT PUN TAK MATI…..LEPAS PRU PIJAK GAJAH PUN MATI….. Penduduk tanah rizab Sungai Kedondong teraniaya, tertindas Sep 24,……. Sebagai respon kepada kenyataan Menteri Besar Selangor berkenaan terdapat golongan yang menangguk di air keruh serta tuduhan kerajaan negeri bahawa banjir berpunca daripada kedegilan penduduk. Maka PAS Sungai Buloh menyatakan pendirian kami sebagaimana berikut: PAS secara konsisten membantah pencerobohan tanah kerajaan yang memberikan kesan buruk kepada kepentingan awam seperti banjir, pencemaran dan seumpamanya. PAS Sungai Buloh juga secara konsisten terlibat membantu penduduk yang rumahnya dirobohkan atas dasar kemanusian, bukan menangguk di air keruh sebagaimana dakwaan Menteri Besar Selangor yang… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 12:41 pm

Tanpa Nama19 November 2019 12:30 PTG

SALAM SAHABAT2 BLOG SEMUA.
AL-FATIHAH…

JEMPUTAN KE MAJLIS BACAAN TAHLIL DAN KENDURI ARUAH:

TARIKH: KHAMIS, 21/11/2019
MASA: SELEPAS SOLAT ISYAK
TEMPAT: DATARAN JB

MAJLIS ADALAH SEMPENA KEMATIAN SALAH SEORANG RAKAN BLOG KITA, ALLAHYARHAM OTHMAN BIN HJ AHMAD.
BELIAU DIKEJARKAN KE HOSPITAL SULTANAH AMINAH JB, PADA KIRA-KIRA JAM 8:30 MLM TARIKH 16 NOV 2019 KERANA SERANGAN LEMAH JANTUNG DAN DIBERITAKAN BARU MENINGGAL MALAM TADI.

SAMA2 LAH KITA BERDOA AGAR ROH BELIAU DICUCURI RAHMAT DAN DITEMPATKAN BERSAMA ORANG2 YANG BERIMAN..

AAMIIN…

Balas

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 12:41 pm
Reply to  Anonymous

Brita ni, ada org ‘forward’ dr blog Putramerdeka
Tak pasti ianya betul atau ada org sengaja reka
Tapi kalau betul, kita semua turut merasa duka
Boleh ke tua kutuk tu trselamat dari api neraka
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 1:13 pm
Reply to  Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kejora rasa, jantung aruah tu ada tumbuh bisul
Sbb, dlm mghina Islam..dia dah bnyak tersasul
Bnyak prkara yg dibuat mlanggar sunnah rasul
Rasanya lapas ni..atuk TN pula akan menyusul
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 1:24 pm
Reply to  Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Aruah tu, mmg hati nya busuk, kudis, bernanah
Ke ats Cgu Kejora ni..asyik saja dia tabur fitnah
Namun kini dia kaku terbongkang dalam tanah
Neraka ler tmpt dia..tak akan cium bau Jannah
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 1:30 pm
Reply to  Anonymous

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Aruah smasa hayat, asyik je buat perangai kera
Tulisan dari org lain difitnah kata tulisan Kejora
Namun kini, jasad dia dah bersemadi di pusara
Telan le dia nnti, api neraka jhannam pnya bara
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tanpa Nama
Tanpa Nama
19 November 2019 2:06 pm
Reply to  Anonymous

Ingat lah Atuk Geng Najib bahawa kamu sudah menjelang 80 tahun umur, tak lama lagi dalam dunia.

Mungkin kamu yang gol dulu daripada yang lain di blog ini.

Tiada siapa yang kerugian bila kamu inalillah ..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
19 November 2019 2:02 pm
Reply to  Anonymous

KAMU BUNYI MACAM GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB. MEMFITNAH KEMATIAN SESEORANG MUNGKIN DIBALAS ALLAH SWT DENGAN KAU YANG MATI.

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 3:09 pm
Reply to  Tanpa Nama

Bro GN,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Atuk TN asyik je kecam & serang bro tak henti2
Ntah naper atuk tu dgn bro dia terlalu sakit hati
Betul ke yg bro GN fitnah kata Suman dah mati
Kalu tak betul, neraka ler atuk TN renta tu nanti
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 12:20 pm

ALQURAN DITURUNKAN LAMA DULU…….LEBIH 140O TAHUN LAMPAU….MASA TU BELUM ADA PARTI2 POLITIK DI TANAH MELAYU…..SEKARANG NI KITA BOLEH NILAI PH DAN BN SAHAJA….KERANA 2 PARTI NI PERINTAH NEGARA……ADA DUA EKOR SETAN…. KEDUANYA SETAN…. SEKARANG NI KITA PILIH MANA SATU SETAN LEBIH BAIK….PERNAH TAK BN LANTIK NON MUSLIM SEBAGAI MOF?….KALAU PERNAH BERAPA LAMA?….. Mahathir Harimau Kertas : Ronnie jangan melampau, kata pemimpin pusat PPBM……. Ronnie jangan melampau, kata pemimpin pusat PPBM Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP, Ronnie Liu diingatkan tidak bertindak melampaui batas dengan membuat kenyataan boleh menjejaskan hubungan dan kerjasama di antara komponen Pakatan Harapan (PH). Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 12:18 pm

MATLAMAT BAPAK JOIN PH NAK JATUHKAN JIBENG…. MATLAMAT DAH TERCAPAI…. SEPATUTNYA BAPAK TAK BOLEH JOIN PH KERANA BERBEZA IDEOLOGY…. IDEOLOGY BAPAK NASIONALIST KAPITALIS….PH PULAK LIBERALIST SOSIALIST….DAH TENTU BERTEMBUNG …. Adun Jeram cabar Ronnie Liu usul buang Bersatu dari PH…… Oktober 23, 2019 Adun Jeram Mohd Shaid Rosli mencabar Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP Ronnie Liu mencadangkan kepada Majlis Presiden PH untuk membuang Bersatu dari gabungan itu. Adun Bersatu itu berkata demikian sebagai mengkritik kenyataan Liu sebelum ini yang menyifatkan PH akan tetap berjaya tanpa Bersatu. “Saya cabar Ronnie Liu dan kepimpinan tertinggi DAP untuk membawa satu usul untuk membuang… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 12:18 pm

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Sorakan di Tjg Piai, masih terngiang2 di telinga
Pnduduk Tjg Piai, bangkit garang, seperti singa
25 ribu penduduk, mgganyang parti Cap Bunga
Suman, TN, jburgang, hnya melopong trnganga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 12:16 pm

PEMILIHAN ANTARA 2 EKOR SETAN …..DITERUSKAN….ADALAH TOKONG DIPERSOAL KELAYAKAN PROFESSIONAL NYA?….ADALAH TOKONG ISTIHAR NEGARA BANGKRAP?….ADALAH TOKONG BANYAK BERI KENYATAAN PALSU….KEWIBAANNYA DIPERTIKAI…..JADI TENTU LAH PH THE WORST DEMON….ANY OBJECTION SHOWING IMMATURE FROM YOU….ADA ORANG TAK PUAS HATI NAK HERET PARTI TAK PERNAH PERINTAH NEGARA…..THE SECOND IMMATURE OF YOU…. Lima peminjam PTPTN heret PH ke mahkamah….. Pakatan Harapan (PH) dan dua lagi dibawa ke mahkamah berhubung janji manifesto PRU ke-14 yang tidak dipenuhi. Ia terutama berkenaan penangguhan bayaran pinjaman pelajaran Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggit Nasional (PTPTN) untuk mereka yang berpendapatan kurang RM4,000 sebulan. Lima peminjam PTPTN hari ini memfailkan saman terhadap badan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 12:13 pm

PEMILIHAN ANTARA 2 PARTI SYAITAN DITERUSKAN…..ANTARA TAN SIU SIN DAN TOKONG MANA LEBIH BAIK?… OLEH KERANA PENENTANG TIDAK JAWAB SOALAN SEBELUM INI….MAKA SAHLAH PH THE WORST SATAN…… Mustahil orang melayu jadi liberal? Ada yang berpendapat mustahil orang melayu jadi liberal (fahaman liberal) kerana orang melayu sahih berpegang teguh dengan Islam yang diajar Rasulullah SAW. Betulkah begitu? Amat tidak betul dengan telahan tersebut, kerana sudah ada pendapat yang keluar dari mulut ulamak Melayu dari Indonesia mengatakan, muslimah boleh kahwin dengan lelaki kafir. Islam mengharamkan muslimah berkahwin dengan lelaki kafir dan mengharamkan lelaki islam berkahwin dengan perempaun kafir, kecuali ahli kitab yang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 12:11 pm

ADA ORANG MASUK PERANGKAP ….MENGELAK TAK NAK JAWAB….SAH LAH PH THE WORST SATAN.. ..JANGAN NAK TUDUH PARTI YG BELUM PERINTAH NEGARA….. Bukan Bangsa Melayu Malas, Tapi Dr. Mahathir Yang Malas Turun Padang!!! Benarkah bangsa Melayu malas? Bukan kami malas tapi kami ditindas oleh pemimpin yang berwajah Melayu tetapi berhati dan berjiwa kaulu… Kami dituduh sebagai bangsa subsidi tapi hakikatnya kamilah yang dipaksa supaya banyak memberi… Kami tidak di beri kesempatan oleh mereka sedangkan kami juga mempunyai segulung ijazah dan maruah… Kalau Dr. Mahathir mengaku dan merasakan dirinya sebagai pemimpin ultra Melayu, bacalah tentang hakikat bangsa Melayu yang kononnya selama ini… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 12:09 pm

KITA MASIH LAGI MEMILIH SATANIC COALITION….YANG MANA THE WORST….ANTARA NON MUSLIM AG UNDER PH DAN BN MANA YG LEBIH TERUK?…..TENTU JAWAPANNYA …AG PH…..YANG LEBIH TERUK….JADI PILIH LAH PH KERANA…. PH THE WORST SATAN COALITION….. Ini, Misteri Rumah ‘Degil’ 92 Tahun, Di Jalan Chow Kit……. Pertahankan Rumah Hingga Hujung Nyawa, Ini Kisah Sebenar Rumah ‘Degil’ Jalan Chow Kit MEDIA pada hari ini hangat memperkatakan tentang isu pemilikan tanah di Kampung Baru yang mahu dibeli oleh kerajaan untuk dibangunkan. Rentetan daripada itu pelbagai spekulasi timbul seperti pemilik tanah enggan menjualkan tanah mereka meskipun ditawarkan pada nilai yang tinggi. Susulan daripada itu, pengguna… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 12:07 pm

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Juburgang serupa dgn monyet jer tergaru-garu
Dia hnya sek rendh nk lwn Kejora seorang guru
Harap tmbak snapang kosong jer tak de peluru
Nk pantun tak reti, pantun Kejora dia cedok tiru
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 12:06 pm

PH DIA JANJIKAN PELBAGAI KEMUDAHAN KAT TG PIAI KERANA GILIRAN BARU SAMPAI….SEBAB TAK TAHU MANA MP NAK MATI DULU….TAK ADA MP YG DAFTAR NAK MATI DULU…BAJET TAK DE…UTAMAKAN SIAPA MATI DULU….OK LAH KAN….JANGANLAH SALAHKAN PH….BARU PEGANG 17 BULAN….KALAU BN BUAT MACAM TU KITA HENTAM….. Pengundi Tg Piai dahagakan perubahan, bukan janji kosong…… Oktober 23, 2019 TANJUNG PIAI: Penduduk tempatan di kawasan Parlimen Tanjung Piai rata-rata menuntut satu perubahan besar dan bukannya janji-janji manis ketika berkempen semasa waktu pilihan raya umum atau pilihan raya kecil. Sentimen penduduk berdasarkan tinjaun FMT rata-rata mereka terutamanya pengundi Melayu kecewa dengan kerajaan semasa berikutan janji-janji… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 12:04 pm

KENAPA MARAHKAN D4P NI….BARU JE BELAJAR PERINTAH NEGARA 17 BULAN….MACAM NI SUSAHLAH….SIKIT2 KENA BELASAH….MACAM MANA NAK BUAT KERJA….ITU TAK KENA….INI TAK KENA….MARAHLAH BN…DIA KAN DAH JADI PEMBANGKANG….. Ronnie jangan melampau: Abu Bakar….. Oktober 23, 2019 PUTRAJAYA – Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP, Ronnie Liu diingatkan supaya tidak bertindak melampaui batas dengan membuat kenyataan yang boleh menjejaskan hubungan serta kerjasama antara parti dalam Pakatan Harapan (PH). Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Abu Bakar Yahya berkata, tindakan Ronnie mempersoalkan kedudukan Bersatu serta Pengerusi parti itu, Tun Dr Mahathir Mohamad dianggap biadab selain melampaui pendirian pimpinan tertinggi PH. Malah,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 12:03 pm

NASIB BAIK MELAYU PH BODOH….KALAU TIDAK TAK BERPELUANGLAH PH NAK KENCING BERTALU2….NASIB BAIKLAH MELAYU PH MALAS….DAPATLAH CINA INDIA JADI KAYA RAYA….MEMANG CEKAPLAH PH NI ….BAYAR HUTANG YG DAH DIBAYAR…..BANYAK WANG YE….BILA NAK BAGI TOL PERCUMA….. Hutang sudah dibayar masih perlu bayar sekali lagikah, soal Najib…. Oktober 23, 2019 SHAH ALAM – Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menafikan beban hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang ditanggung kerajaan sebanyak RM50.7 bilion seperti yang didedahkan oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng. Najib yang meluahkan perkara tersebut di laman Facebooknya berkata, kenyataan media yang dikeluarkan oleh Guan Eng hanyalah semata-mata untuk… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
19 November 2019 10:45 am

Madey. I love you 15,000. Berambuslah Madey dengan jujur, telus dan bertanggungjawab. Kahkahkah!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
19 November 2019 10:41 am

Madey tengah kecut telur menggigil. Biasalah. 15,000 patut kalau ada maruah dah berambus. Tapi tua saja. Tak ada maruah dan harga diri. Masih ikut nafsu serakah Madey. Madey 15,000 majoriti you tak ada rasa malu ke nak jadi ketua lagi? Tak belajar lagi ke? Kahkahkah x 15,000.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
19 November 2019 10:36 am

Top guy = 29 MP UMNO + 7 MP PKR. Bottom guy = Azmin dan Hishamuddin. Rabaklah bottom guy 2 ekor pagi-pagi lawas berak.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:26 am

INILAH PUNCA PENJAWAT AWAM JADI MANGSA….DEEP STATE BANKRAPKAN NEGARA MENJELANG 2020 UNTUK MENYAMBUT KEDATANGAN DAJJAL…..SIAPA BERTUHANKAN DIA NANTI SENANG LENANG…… Lepas Bagi Gaji Suku Juta Ringgit Sebulan Pada CEO Sime Darby Lantikan DAP, 220,000 Hektar Ladang Pula DiJual!!! Sime Darby memliki konsesi ladang sawit dengan keluasan 220,000 hektar di negara Liberia di Afrika… Konsesi yang luasnya 3 kali jumlah keluasan Singapura adalah selama 63 tahun… Pokok kelapa sawit mula ditanam bermula tahun 2011… Setakat ini, kumpulan itu sudah menanam kelapa sawit seluas 10,280 hektar dan 121 hektar dengan getah… Seumpama hari ini kahwin esok takkan beranak, apa yang mereka tanam… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:24 am

YANG BUAT HAL NI PARTI KUNYIT RASUAH GENG ALJUBRY…..SI KITUL HANYA JADI BABI DICUCUK HIDUNG…… Ini ‘hadiah’ K’jaan PH Untuk Rakyat, Mansuh Skim Pencen…….. JOHOR BAHRU 5 Sept. – Kenyataan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Datuk Seri Borhan Dolah berkenaan skim pencen mungkin tiada lagi menjelang tahun 2020 disifatkan sebagai ‘hadiah’ kerajaan Pakatan Harapan (PH) untuk rakyat. Ketua Pemuda UMNO Johor, Mohd. Hairi Mad Shah berkata, walaupun belum muktamad, namun ity adalah berita yang menyedihkan kerana kerajaan sepatutnya membela nasib rakyat tetapi jelas tidak mampu berbuat demikian. Beliau turut mempersoalkan apakah menteri yang diberi mandat oleh rakyat menerima gaji puluhan ribu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:21 am

HELLO CAI CUBA JAWAB SOKLAN MUDAH NI…..MANA LEBIH BESAR 2.6B ATAU 31.0B….,MANDELIAR DAN ALJUBRY SAMA2 TERLIBAT…..KALAU PH KAMBUS ISU INI NANTI LPS PRU15 GS PULA SAMBUNG…….. Selepas Mahkamah Rayuan Tolak Rayuan Dr. Mahathir Dalam Kes FOREX RM31.5 Bilion, Beranikah Tommy Thomas Dakwa Dr. Mahathir?……. Mahkamah Rayuan telah menolak rayuan Perdana Menteri, Dr. Mahathir, untuk mengembalikan semula saman beliau yang memihin perisytiharan untuk membatalkan Lapuran Suruhanjaya Siasatan Di Raja (RCI) bagi menyiasat kerugian urus niaga matawang asing oleh Bank Negara Malaysia (BNM) pada tahun 1990’an… Hakim Ahmadi yang bersidang bersama Hakim Datuk Lau Bee Lan dan Hakim Datuk Has Zanah Mehat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:20 am

BMF MEMANG BANYAK FAEDAHNYA……PALING MENONJOL HARGA BARANG TURUN…..APA NAK DIHARAP PADA PH KAKI PAU….. Guan Eng semakin hilang ‘kewarasan’ ……. KUALA LUMPUR – Lim Guan Eng dilihat semakin hilang kewarasan sejak kempen ‘utamakan barangan keluaran Muslim’ mendapat sokongan ramai. Pemerhati politik, Azizi Safar berkata, pemimpin Pakatan Harapan (PH) khususnya Menteri Kewangan itu seolah-olah tidak memahami maksud ‘mengutamakan’ dan boikot’ sebelum mengeluarkan kenyataan yang memperlihatkan ‘kebodohan’ dirinya. “Agama Islam ajar supaya makan dan minum benda yang suci, bersih dan halal. Jadi, mengutamakan yang lebih diyakini kebersihan, kesucian dan status halal adalah perlu dilakukan. “Kempen ini bukan kempen boikot barangan bukan Islam.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:19 am

NEGARA KITA PUN APA KURANG DGN KERENAH BABI SAMPAI DAH CAMPUR URUSAN POLITIK NEGARA….. Vietnam hapus 4.7 juta babi …….. HANOI: Vietnam menghapuskan kira-kira 4.7 juta babi dalam usaha untuk mengawal wabak demam selesema Afrika yang merebak ke semua 63 daerah di negara itu, kata seorang pegawai, hari ini. Ketua Jabatan Kesihatan Haiwan, Pham Van Dong, berkata wabak itu mula dikesan pada Februari lalu dan sukar dikawal kerana tiada vaksin. “Kami sudah menghapuskan kira-kira 4.7 juta babi dan seperti anda sedia maklum, Kementerian Pertanian dan Pembangunan Luar Bandar mengesahkan, wabak itu sudah merebak ke 63 daerah dan bandar,” kata Dong… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:13 am

SYABAS LA BAPAK BERANI….CUMA TAK BERTEMPAT….DAH LE PARTI 13 KERUSI….EKONOMI PULAK TERUK….DAH KENA PULAU LAGI TERUK…..TAPI TAK PE….JIBENG ADA BOLEH TUNJUK KAT DIA ….APA2 PUN JIBENG MESTI SALAH…. WALAUPUN JIBENG TAK ADA KENA MENGENA….. Kerajaan Persekutuan Digesa Campur Tangani Krisis Kashmir ………. Oleh ; Husaif Mamat Kerajaan Persekutuan digesa campur tangan membela nasib umat Islam di wilayah Kashmir yang sedang ditindas dengan kejam oleh pemerintah India. Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu (DPPNT), Ustaz Nasir Abdul Razak menegaskan, kerakusan kerajaan India yang menarik status autonomi wilayah Kashmir menyebabkan rakyat di sana hidup dalam tekanan dan seksaan. Jelasnya, tindakan yang dilakukan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:11 am

NASIB BAIK MELAYU BODOH PELUPA….KALAU TIDAK TENTU PH TAK MENANG PRU…… Politik Hipokrit dan membodohkan Melayu Islam Pakatan Harapan ………….. Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman kelihatan sudah berdamai dengan pendakwah terkenal Dr Zakir Naik. Kedua-duanya makan malam bersama di rumah Syed Saddiq di Petaling Jaya, hanya sepuluh hari selepas menteri itu menggesa supaya Zakir dihantar pulang susulan ucapan kontroversinya baru-baru ini. Bagaimanapun, gesaan menteri belia dan sukan itu mendapat kecaman di kalangan pengguna media sosial Melayu Islam, dan sumber memberitahu Syed Saddip turut mendapat tempias bidasan daripada penyokong dan ahli Bersatu. Iklan Pada suatu hantaran di… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:08 am

ISLAM TERBELENGGU DI BUMI MELAYU….. MELAYU DIPIJAK DI BUMI SENDIRI…… Masyarakat Melayu Islam Malaysia Bukan DiAsak Tapi Sedang DiPijak!!!…… Kementerian Kewangan Campurtangan Dalam Penyediaan Khutbah Jumaat… Siapa Yang Tulis, Lim Guan Eng ker!!! Perasan tak kita orang Islam, teks khutbah Jumaat kita disediakan oleh Pejabat Agama Islam tiap negeri… Penceramah-penceramah agama disurau dan masjid kena dapatkan tauliah Pejabat Agama Islam tiap negeri… TETAPI… Adakah teks ucapan paderi-paderi di gereja Kristian ada badan pemantaunya? Sami-sami dikuil-kuil yang dikatakan kebanyakannya diimpot dari India, adakah ajaran dan pidato ceramahnya dipantau? Apakah paderi-paderi dari luar negara dipantau ucapannya? Adakah ucapan paderi-paderi pada tiap hari… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:06 am

MARI KITA UNDI GS…… Najib Terima RM642 Juta Derma Dari Arab Saudi Bukti Shukri Bekas KP SPRM Berbohong! …….. Pada tahun 2015 tentu kita masih ingat lagi kata-kata Tun Dr Mahathir bahawa, “Orang Arab gila pun tak akan derma RM2.6b”. Begitulah tahun seterusnya mereka terus memperlekeh pemberian derma Arab itu. DERMA ARAB GILA Paling celaka ialah kata-kata Dato’ Sri Shukri Abdul bekas KP SPRM pada 22 Oktober 2018 berkata “Tiada bukti RM2.6b duit derma”. Agaknya kalau ditakdir dia mati esok pastinya dia tak sempat meminta maaf fitnahnya terhadap Najib Razak. KP SPRM SHUKRI Seorang lagi ialah 26 Oktober 2018, Menteri… Read more »

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 10:05 am

Jo Lok jubur gang 9:54/9:56/9:59/10:01/10:02 am,

✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋✋
Harap brsabar skejap..Jo Lok jburgang keparat
Cg Kejora ni, pngetua pnggil mngejut msyuarat
Jap lagi, Jo Lok juburgang, ko akn dpt mudarat
Kejora kmbali, kulup kote ko tu, Kejora nk kerat
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Jo Lok
Jo Lok
19 November 2019 10:23 am
Reply to  Anonymous

okkk alohhh……alasan bodo Kejora, pdahal dia tengah kena kerah dek tokey cina kena pi tebang pkk berasss……

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kejora terkejut nampak Jo Lok terpacak berdiri
Mcm Najib Razak terkejut hakim suruh bela diri
Mesti Kejora terasa sprti buahnya tertusuk duri
Sudahlah Kejora aku rasa baik ko pergi harakiri

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 11:13 am
Reply to  Jo Lok

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Maafkan Kejora wahai JoLok jburgang tua kedi
Kejora nk tarik balik lah knyataan yg dibuat tadi
Sebenarnya, mesyuarat dgn pngetua tu tak jadi
Sbb minit mesyuarat lps, S/U tak sempat ready
😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

Anonymous
Anonymous
19 November 2019 11:14 am
Reply to  Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kesian juburgang, PH klh, airmata dia mengalir
Tak tahu cara, mcm mana, kesedihan nk disalir
Dirasa diri, spt bapok kena tutuh jubor bergilir2
China DAP/PKR kuasai parlimen tk kecut pelir?
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:03 am

KEHEBATAM PH DLM MEMBESARKAN ISU KECIL DAN MENGADAKAN BENDA TAK ADA….. Politik Hipokrit dan membodohkan Melayu Islam Pakatan Harapan ……… Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman kelihatan sudah berdamai dengan pendakwah terkenal Dr Zakir Naik. Kedua-duanya makan malam bersama di rumah Syed Saddiq di Petaling Jaya, hanya sepuluh hari selepas menteri itu menggesa supaya Zakir dihantar pulang susulan ucapan kontroversinya baru-baru ini. Bagaimanapun, gesaan menteri belia dan sukan itu mendapat kecaman di kalangan pengguna media sosial Melayu Islam, dan sumber memberitahu Syed Saddip turut mendapat tempias bidasan daripada penyokong dan ahli Bersatu. Iklan Pada suatu hantaran di… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:02 am

KALAU MACAM NI ZN PATUT DIHALAU…SETUJU KAN CAI…. Halau Zakir Naik atau Cina, Keling PH? Akmal Sukeri menyeru: Saya menyokong sepenuhnya Zakir Naik diusir dan dihalau balik ke India. Banyak kenyataan beliau yang mengguris keharmonian kaum di Malaysia seperti 1. Zakir Naik menggelarkan kerajaan Kelantan sebagai Taliban. 2. Zakir Naik pernah mencadangkan agama Islam dibuang daripada kad pengenalan. 3. Zakir Naik pernah memuat naik gambar bendera Malaysia dengan jalur warna hitam. 4. Zakir Naik pernah menuduh orang melayu yang mencetuskan ketegangan di kuil Seafield. 5. Zakir Naik pernah menggelar melayu kaum pendatang. 6. Zakir Naik pernah menghina Angkatan Tentera Malaysia.… Read more »

Jo Lok
Jo Lok
19 November 2019 10:02 am

Dah tk brguna lagi..apa pun yg Kejora nak cakap
Rakyat nk bebaskan diri, dari BN pnya prangkap
2023, krajaan kekal PH akn lbh bhemah & cekap
Nnti bersusun-susun Melayu BN diheret ke lokap

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 10:01 am

YANG SALAH PEMBANGKANG….PH TETAP BETUL…..CAI SETUJU KAN…. MB Suruh Ko Cuti Jer Pun.. Wakil Rakyat DAP Memang Suka Propa Jer Lebih!… Exco Perak Paul Yong, yang dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan rogol hari ini, menolak saranan supaya beliau bercuti. “Bagi saya, saya masih belum dijatuhkan hukuman,” katanya ketika ditanya sama ada akan bercuti. Beliau justeru berkata akan terus berkhidmat sebagai biasa dengan mengambil kira “mandat rakyat” kepadanya. “Mengapa saya mahu berhenti? “Apa sebab saya mahu cuti?” soalnya kembali kepada pemberita dengan nada yang tinggi. Yong pagi ini didakwa di Mahkamah Sesyen Ipoh atas tuduhan merogol seorang warga Indonesia yang menjadi… Read more »

Jo Lok
Jo Lok
19 November 2019 10:01 am

Kejora sangat resah di hati tapi dia cuba sorok
Cakap mcm konfiden, tpi dh hampir nak stroke
Klu Nuar ambil alih nnti hrap keadaan lbih elok
BN mudah saja PH lipat serupa dgn kain buruk

Jo Lok
Jo Lok
19 November 2019 9:59 am

Marahkn BN, org Mlysia, spt gajh turun minyak
Tk sangka,BN dh tewas rkyt Mesia dah lanyak
11 buah negeri.degn PH, parti BN kena henyak
Macai2 UMNO PAS BN, KINI tidur tak nyenyak

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 9:59 am

BABI KOMUNIS D4P…….. Menyangkal Dakwaan Nga Kor Meng Bahawa Datuk Beliau Dan Hannah Yeoh Adalah Pejuang ……… Pada 18 Ogos 2019, portal Malaysia Dateline telah memetik kenyataan Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming sebagai berkata dayuknya adalah bekas tentera yang mempertahankan negara ini ketika era Perang Dunia II lebih 70 tahun lalu… “Mendiang datuk saya dan Hannah Yeoh adalah bekas perajurit yang mempertahankan negata semasa Perang Dunia II bila Jepun menjajah tanah air kita, mereka yang mempertahankan kedaulatan tanah negara adalah wira dan wirawati, sumbangan mereka WAJIB diberi penghargaan”… Untuk makluman Nga Kor Memg dan Hannah Yeoh, berjuang mempertahankan negara… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 9:57 am

PH MAINKAN ISU MELAYU DAN ISLAM UNTUK JERAT ORANG MELAYU….. PH Ramai Agen Terlatih, Fahami &Hormatilah Abu Talib Kita -… Ahli PAS dan DHPP: Jangan terjerat oleh isu kaum ….. FENOMENA jerebu yang saban tahun melanda negara ada kaitannya dengan tiupan angin dari negara orang. Akibatnya penduduk dalam negara sesak nafas dan terkesan. Lagi banyak hot spots lagi teruklah gejala. Semua teruja bila hari hujan apabila jerebu melanda kerana API (air pollutant index)atau kadar pencemaran akan turun dengan turunnya hujan. Lega! Mutakhir, jerebu kecamuk politik dalam negara yang melibatkan pimpinan tertinggi parti-parti politik yang sedang memerintah menyesakkan nafas pengikut dan… Read more »

Jo Lok
Jo Lok
19 November 2019 9:56 am

Hey kejora tolol Sini ko, aku bagi ko plajaran
Dlm peperangan guna senjata tiada batasan
Termasuk senjata, dari sebelah pihak lawan
Malang nasib ngko, senjata dah makan tuan

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
19 November 2019 9:55 am

MENYESAL SAKAN SIAPA UNDI PH….. Malapetaka buat usahawan Bumiputera : Tiada lagi bantuan geran modal. ………. Ini berita buruk untuk usahawan bumiputera! Berikut adalah kenyataan Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan Memberhentikan bantuan geran modal kepada syarikat bumiputera adalah satu perkara yang drastik dan ‘counter-productive’. Lebih-lebih lagi semasa bank-bank sekarang ini lebih konservatif dalam meluluskan pinjaman ketika negara berhadapan dengan kemelesetan ekonomi. Bukan semua usahawan bumiputera gagal! Kalau diberhentikan, usahawan bumiputera yang berdaya maju akan menjadi mangsa. Kalau pun ada kelemahan, baiki bukan berhentikan. Jangan kerana ketidakupayaan kerajaan mengurus ekonomi dengan baik, usahawan bumiputera yang berwibawa menjadi mangsa. Zaman BN dulu,… Read more »