ELOKLAH DIGUGURKAN, KALAU DIJEMPUT PUN MUNGKIN AZMIN TAK DATANG

Kongres Pemuda PKR pada 6 Disember depan sah tidak menjemput Timbalan Presiden, Azmin Ali untuk merasmikannya.

Sebaliknya, perasmian kongres itu akan dilakukan oleh Penasihat PKR yang juga Timbalan Perdana Menteri, Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Walaupun secara tradisinya Timbalan Presiden PKR biasanya akan merasmikan Kongres Pemuda atau AMK, tetapi keputusan berbeza kali ini dipercayai kerana sikap Azmin yang tidak sehaluan dengan pucuk pimpinan parti, malah tidak pernah hadir mesyuarat MPP dan Biro Politik sejak setahun yang lalu.

“AMK bertanggungjawab memberi mesej yang jelas kepada seluruh anggota PKR bahawa AMK akan kekal teguh mendokong kepimpinan parti yang sekali gus memelihara tradisi perjuangan PKR,” kata Ketua AMK, Akmal Nasir yang juga Ahli Parlimen Johor Bahru ketika menpertahankan keputusan menggugurkan Azmin itu.

Blog ini dalam artikel pada 1 November lalu telah menulis bahawa Azmin, disebabkan sikapnya yang tidak sehaluan dengan pucuk pimpinan, terbuka menyanggah pemimpin sendiri, tetapi memuja pemimpin parti lain, selain tidak hadir mesyuarat sejak setahun yang lalu, beliau pada hakikatnya telah hilang kelayakan untuk merasmikan kongres sayap parti itu.

Sebagai pemimpin nombor dua dalam parti, Azmin seharusnya menyokong kepimpinan sedia ada dan tidak mengabaikan tanggungjawab kepada parti yang telah memilihnya sebagai pemimpin serta merupakan tapak untuknya menjawat jawatan menteri dalam kerajaan.

Walaupun ada bantahan, pendirian Pemuda PKR tidak menjemput Azmin ini adalah tepat dan harus diberikan pujian.

Ini kerana, jika dijemput sekali pun untuk merasmikannya, Azmin mungkin lebih menggunakan ruang yang ada itu untuk menegakkan benang basah berkaitan perihal dirinya yang banyak onar selama ini berbanding menggariskan tentang perjuangan PKR itu sendiri.

Lebih buruk lagi, kalau di saat-saat akhir nanti, beliau tiba-tiba tidak menghadirkan diri tanpa memberikan sebarang alasan.

Jika itu berlaku, bukankah semua orang akan susah jadinya nanti?

Kalau hadir mesyuarat boleh diabaikannya begitu saja selama setahun, apalah sangat merasmikan kongres yang cuma setahun sekali.

Sebagai pemimpin nombor dua dalam PKR juga, Azmin harus sedar bahawa dosa paling besar dilakukannya ialah mengabaikan tanggungjawab dengan tidak hadir mesyuarat MPP dan Biro Politik sejak setahun yang lalu.

Kalau sibuk dengan tugas sebagai menteri merupakan alasannya tidak hadir itu, apakah hanya beliau seorang saja yang sibuk di negara ini?

Jika pemimpin lain yang juga berjawatan menteri boleh hadir mesyuarat parti, malah Tun Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri pun sentiasa dapat menghadirkan diri dalam mesyuarat Bersatu serta PH, di mana logiknya Azmin tidak ada kelapangan masa sama sekali?

Maka, dengan tidak hadir mesyuarat selama setahun lalu itu, Azmin selain mengabaikan tanggungjawabnya yang sekaligus hilang kelayakan untuk merasmikan kongres sayap parti, beliau juga telah tertinggal banyak perkara mengenai perjuangan PKR itu sendiri.

Barangkali senikata lagu PKR pun sekarang ini sudah terhapus daripada memorinya.

Pada tahun depan, Azmin masih boleh dijemput semula untuk merasmikan Kongres Pemuda PKR dengan syarat beliau sedia berubah, taat kepada pucuk pimpinan serta tidak sesuka hati lagi ponteng mesyuarat MPP dan Biro Politik PKR.

Tapi, kalau perangai tetap sama, nasib yang diterimanya tahun depan pun akan sama juga. (ShahbudinHusin 13/11/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 13 November 2019 — 5:41 pm

76
Leave a Reply

avatar
8 Comment authors
MAHATHIRVSANWARAnonymousTanpa NamaWau bulanPENGETUA ALAM Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kengkawan semua…dah tentu lah korng tau bahawa Malaysia mempunyai banyak pengurus pelaburan (investment managers) berbangsa Melayu Islam di JP Morgan, Credit Suisse, Barclays, Goldman Sachs maupun Paribas, namun bangsa Cina juga yang dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif untuk menguruskan RM20 billion aset kepunyaan 9.5 juta pendeposit Tabung Haji. Tidak perlu dinyatakan bahawa 100% pendeposit Tabung Haji adalah orang-orang Islam. Rakyat Msia yang perihatin dan mengikuti perkembangan semasa tau Aset TH yang bernilai RM 19.9 billion yang telah dipindahkan kepada SPV, diuruskan oleh syarikat Prokhas sdn.Bhd, milik Mof Inc. CEO nya ialah Chen Yen Heng. Tontonlah video perbahasan di parlimen baru2… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Fewiiittt……kita pun terlebih maklum bahawa minyak zaitun terkenal dalam potensinya untuk merendahkan kolestrol, mengelakkan penyakit jantung dan sangat rendah lemak. Tapi..baru2 ni, Tun Madey galakkan rakyat Msia minum 1 sudu minyak sawit setiap hari kerana mengikutnya ia banyak khasiat. Mungkin ini petua Tun Dr Mahathir untuk kekal sihat, kuat kelahi, kuat dendam dan keras hati hingga ke umur lanjut 93 tahun. Dengan promosi Mahathir, pastinya Kedai restoran Mamak akan mula offer minyak kelapa sawit dalam menu minuman mereka. RM 3 satu gelas siap ais lagi. Mamak restoran cakap ini minyak serupa minum air kelapa data juga. Boleh panjang umur sampai… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Jawapan Timbalan Menteri Hal Ehwal Ekonomi berhubung pembinaan lapangan terbang di Kulim telah menambahkan lagi kekeliruan rakyat. Sebelum ini Menterinya Datuk Seri Azmin Ali kata projek itu adalah inisiatif pihak swasta, jadi kenapa pula perlu diperuntukkan sejumlah RM1.6 bilion? Adakah ini “belakang kira”? Tiada sebuah syarikat sudi membelanjakan RM1.6 bilion untuk membina lapangan terbang yang akhirnya tidak mendapat pulangan. Timbalan Menteri juga tergamam apabila ditanya oleh Ahli Parlimen pembangkang termasuk Mahdzir Khalid dan KJ tentang pelaksanaan projek ini samada melalui kaedah PFI atau diberi “facilitation fund” kepada syarikat swasta oleh Kerajaan PH. Jangan buat main-main, nanti yang menanggungnya adalah rakyat!… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Rakyat ingin memetik kenyataan dalam sebuah akhbar yang mana Ketua Kerajaan PH sendiri melahirkan rasa kecewa dengan pentadbiran PH, yang didakwanya kurang menunjukkan prestasi. Menurut beliau lagi, bukan hanya Ahli Parlimen Permatang Pauh, Nurul Izzah Anwar, malah ramai yang melahirkan kekecewaan terhadap prestasi kerajaan PH. Jawapan balas ini diberi oleh beliau berikutan dengan satu kenyataan awal yang dibuat oleh Nurul Izzah yang tidak berpuas hati dan meluahkan rasa kecewa dengan kerajaan PH yang GAGAL menunaikan janji mereka serta tidak menggerakkan agenda reformasi seperti yang dirancang. Hakikatnya kerajaan Pakatan Harapan ini dilihat lemah dan bukan sahaja menghadapi pelbagai kritikan serta tekanan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Selepas PRK Semenyih, pihak BERSIH dan pihak SPR pernah mengeluarkan kenyataan. Menurut Pengerusi BERSIH, Thomas Fann, kesalahan paling tinggi dilakukan oleh Pakatan Harapan. “Kami kecewa, di sebalik usaha memberi kesedaran tentang kesalahan pilihan raya yang dilakukan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya dan kumpulan seperti Bersih, parti-parti politik terus melanggar undang-undang. “Adakah kerana mereka rasa jika mereka langgar undang-undang sekalipun, tiada tindakan akan dikenakan kepada mereka?” katanya Harapan biggest culprit in Semenyih polls offences – Bersih https://www.malaysiakini.com/news/467100 Pada masa yang sama,Pengerusi Surahanjaya Pilihan Raya (SPR) Azhar Harun mengesahkan bahawa PH melakukan lebih banyak kesalahan pilihan raya dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Semenyih… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Suman cuba cari pasal dgn cgu Kejora perkasa
Tpi nasib dia malang..Kejora dh kasi dia binasa
Tanpa kehadiran Suman, spt rugi le pula terasa
Sbb nk tibai taji, Kejora dh kekurangan mangsa
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹
Terus hilang kelibat, Suman puaka perut busuk
Keadaan bapok kedi ni udah spt org yg terasuk
Kna pantun BI, dia rasa spt keris bisa menusuk
Kat blog Budin ini, terus dia tidak berani masuk
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
Ke mana menghilang bapok tua Suman Kadok?
Entah bila dpt ku layang kt dia pnumbuk cedok
Dah mampos ker itu lahanat syaitan bertanduk
Mmg slayaknya dia jadi neraka pnya penduduk
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺
Mmg lah PH sebuah parti yg lawak dan kelakar
Pemimpin2 mereka..tak habis2, asyik bercakar
PPBM dgn DAP pulak mula brtekak bertengkar
Nk prtahankn kjaan sepnggal lgi, mmg le sukar
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Bg Non dgn Jemin, spt jebon dgn harimau akar
DAP dgn PPBM spt biawak dgn ular berlengkar
Sah le puak2 ni, tak lama lagi akan gulong tikar
Ayuh..PRU15 nanti, puak2 mnafiq tu, kita bakar
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Budin promosikan Pak Sheikh jadi PM mengharapkan dapat jadi Penasihat Media mcm Kadir Jasin. Tak mahukan Tun M tonjolkan Azmin sebagai alternatif kpd Pak Sheikh.

Tun M tak percayakan Pak Sheikh, kalau dia jadi PM, kot di korek nya banyak kes, jumpa yang boleh di bawanya Tun M ke mahkamah.

Tapi tak mungkin ada kes yang boleh dibawa ke mahkamah. Memang, semua manusia ada kelemahan, tapi Tun M biasanya ada “Legal Adviser” menasihat nya bila nak buat sesuatu yang kontroversi – loyar Daim.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Hope the 21 out of 25 youth divisions absent themselves from attending. Let us see how Budin speculates further the crisis with Anwar remaining as pm in waiting for life….hahaha

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

I support the idea of Pak Sheikh being PM-in-Waiting for life.

Saya tak percaya ini orang boleh memimpin negara dengan tulus ikhlas dan jaga maruah negara. Apa saja akan di sondol nya – drebar yang dah kedut, pembantu yang “jambu”, China Doll, anything that moves wearing skirts, including Scotsmen.

PENGETUA ALAM
Guest
PENGETUA ALAM

udah-udah lah cik gu kejora,kamu dah siap dah borang keberhasilan yang aku suruh repair ari tu.Kalau sasaran tak capai,jangan kau tipu taroh 100.Udahlah cikgu lembot !mettam junam 70% ke 20% sejak kau datang ke sekolah ni.

asyik buat panton maki dalam kelas!

apa nak jadi dengan kau ni hah?

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa bnda ni yg Pengetua Putar Alam cuba jaja?
22/11 ni dh cuti..Kejora dh siapkan smua kerja
Dah habis kemas & susun buku2 kat atas meja
Kt sekolah pun..kitorang borak & gebang2 saja
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Anonymous
Guest
Anonymous

Pengetua Putar Alam,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Bila ckp pasal kawin..mak Kejora sgt lah teruja
Lagi pula, Kejora dh kumpul cukup duit belanja
Tunggu masa jer nak meminang si dara manja
Sbhgian kenduri adik beradik nak tolong & taja
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

PENGETUA ALAM,

Lebih teruk dari memantun mantat dalam kelas, dia mungkin selalu duduk, kononnya membaca buku, tapi menenong dengan mata menjeling di tepi atau di atas paras buku, kpd murid2 yang “jambu”.

Masa keluar kelas, dibisik nya murid jambu itu datang ke rumah bujang nya, buat kerja Oscar Wilde kpd murid nya itu .. Astaghfirullah ..

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk TN 6:35 am,

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Whai atuk TN tua renta, tlinga pkak, mata klabu
Nape atuk ni, dilahirkan bingai mcm dgn lembu
Nak buat hapa ke bendanya dgn budak2 jambu
Kn Kejora ada Irah..kpd ank2 Kejora nnti jdi ibu!
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Di blog syhdu ini..hati ini, tlah pun si dara kunci
Mnjdi lumrah dlm bercinta ada org dgnki benci
Tak kurang juga yg tampil, dgn kata2 nista caci
Nmun Kejora ttp akn teruskan juga niat yg suci
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

SUCI – YANTZEN
Karaoke: https://youtu.be/zCT1y4259_o

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Alangkah indah kehidupan ini
Jika saling menyayangi
Kita hulurkan persahabatan
Dengan niat suci

Alangkah murni oh jiwa nurani
jika saling mengasihi
Tuhan tidak memandang wajah mu
Tapi dihati mu

Bersihkanlah jiwa dengan amalan
Yang mendekatkan kita kepada
Yang Esa
Aku redha apa yang ditakdirkannya

Anonymous
Guest
Anonymous

Chorus:

Cinta suci yang telah engkau lafazkan
Janganlah kau persiakan
Aku mengharapkan kedamaian hati
Bahgia bersama dengan mu

Bersamalah kita berdoa
Semoga cinta kau dan aku
Bisa tembus ke pintu syurga
Berkat rahmat-Nya

Cinta yang berlandaskan suci
Tidak pernah mungkiri janji
Sama-sama menanggung rindu
Dan jujur selalu
Hingga ke akhirnya
Suci dan setia…
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓
Mana dia Suman tua, tapi akal budak hingusan
Apakah dikejar anak2 cucu ke wad kecemasan
Atau dia jdi gerun, dgn Kejora pnya ktangkasan
Mesti, prgi dengar ceramah..ifrit tu buat alasan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Umat Islam ditegah menghina ciptaan Ilahi……… SALAH satu perkara negatif di media sosial adalah ia alat yang digunakan untuk memudahkan seseorang merendahkan, menghina serta mencaci orang lain. Semua perbuatan itu belum tentu berani dilakukan seseorang di alam nyata. Di dunia maya, seseorang boleh menyamar di sebalik nama gelarannya. Salah satu yang banyak dilakukan segelintir warganet yang tidak berakhlak baik ialah menghina fizikal seseorang sama ada kekurangan atau kecacatan tubuh seseorang yang disebut body shaming. Kadang-kadang mereka melakukan perbuatan mengejek fizikal seseorang itu tanpa sedar. Ia mungkin ungkapan yang dikeluarkan secara tidak sengaja bagi menceriakan suasana atau ada kalanya bergurau melampaui… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Projek rumah Mesra Rakyat ini telah dilancarkan pada bulan Mac sebelum PRU14. Orangramai dah pohon. Surat penerimaan pun dah lama keluar. Tiba-tiba, kerajaan PH batalkan pulak hari ini. Projek Rumawip ini di Putrajaya telah menawarkan sebanyak 500 unit rumah dengan keluasan 700 kaki persegi pada harga RM80,000. Daripada jumlah ini sebanyak 50 unit akan disediakan untuk golongan orang kurang upaya (OKU), 90 unit kaum untuk kaum India dan bakinya khusus untuk warga Wilayah Persekutuan yang berpendapatan rendah atau kakitangan kerajaan kumpulan sokongan Gred N17. 1,500 unit lagi dengan keluasan 800 kaki persegi dijual kepada Rakyat pada harga RM270,000 iaitu di… Read more »

Tloq de" Landoq
Guest
Tloq de" Landoq

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sekarang abang dah 76 tahun,tapi pakai subang
Nampak “modernis”sikit,tapi spender penuh daki
Dulu masa muda,ada lelaki liwat belakang abang
Sebab tu lerr,sekarang abang jadi dendam lelaki
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tloq de” Landoq tua..76 thn pun, pakai subang?
Mmg sah ler Irah, si tua munafiq ni jenis bapok
Tak padan tua bngka..nak ganggu kekasih abg
Klu dapat mmpos si tua bngsat ni abg hempok
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Tloq de" Landoq
Guest
Tloq de" Landoq

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abang ni yang babenornya lelaki tua mulut kawah
Bila marah abang jadi hilang kawalam macam giler
Cuba Irah baca bahasa maki hamun abang kat bawah
Nanti bila kawin,abang bahasakan Irah gitu lerr
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Dinda skrg pasti sibuk dengan pena dan kertas
Maklum le sdg study dan juga siapkan tugasan
Cuba Irah tengok, Tloq de” Landoq tua, kat atas
Mahu kahwin dgn Irah..si tua bapok tu perasan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Menteri Kewayangan kata ekonomi negara adalah sangat kukuh dan dia pasti pertumbuhan KDNK negara kita tahun ini akan pada kadar 4.9%. Tak sampai satu bulan pun, Bank Negara Malaysia (BNM) telah menurunkan unjuran ini dari 4.9% kepada 4.3% dalam sebuah pengumuman petang tadi. 2017 (BN): 5.9% 2018 (PH): 4.7% 2019 (PH): 4.3% Pada tahun 2018 yang lepas, hutang negara naik dengan kadar jauh lebih tinggi di bawah kerajaan PH. Oleh kerana pertumbuhan ekonomi tahun ini telah diturunkan lagi, maka defisit negara turut akan naik lagi. Bila defisit naik, hutang negara akan turut naik dengan lebih cepat pada tahun 2019 ini.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Sebenarnya, Menteri Kewayangan kita pernah mengaku bahawa kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah dia telah menjual tanah dan aset negeri yang bernilai sebanyak RM35 bilion. Pada masa itu, dia terdesak kerana sebuah NGO telah dedahkan bahawa tanah kerajaan telah senyap-senyap dijual secara rundingan terus, tanpa tender dan tanpa diumumkan kepada satu syarikat swasta dengan harga RM156 juta. Ramai yang berpendapat pada masa itu bahawa harga jualan RM560 satu kaki persegi untuk tanah Peel Avenue itu adalah jauh di bawah harga pasaran di antara RM1,000 hingga RM1,500 satu kaki persegi untuk tanah-tanah berhampiran. Sekian lama, dia sering menafikan bahawa DAP telah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

itu pasal aku cakap hentikan fitnah .. anwar patut bersihkan nama dia .. ambik tindakan saman fitnah terhadap saipol jika saipol fitnah..

apa lagi yang menghalang dari nuar ambil tindakan terhadap saipol sekarang masih tidak yakin dengan reform kerajaan PH hari ni .. yang mana puak libral & DAP menguasai institusi kehakiman negara.

setakat hanya berlindung di belakang kemaafan agong.. hanya tidakan seorang bapok.

Anonymous
Guest
Anonymous

🐠🐠🐠🐠🐠🐠🐠🐠🐠🐠🐠🐠🐠🐠🐠🐠🐠🐠
Suman rsa diri toman wlhal dia hnya ank sepat
Krja si mnafiq itu, tiap hri mmfitnah mngumpat
Klu lah kt Dtrn Mrdeka dulu dia tu Kejora dapat
Sah si bebal kdi tu kat tanah mnyembam rapat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

tiada perkataan aku mengatakan nuar tidak berguna langusng dan atau jangan percaya ketentuan tuhan .. pas umno itu terlalu umum.. 100% moral yang baik juga pastinya hampir mustahil bagi manusia biasa. namun jika dikata najib tidak bermoral, perasuah pencuri penyamun punca dia ditolak sebelum ini (belum dibuktikan). hujah yang sama juga sepatutnya terpakai untuk nuar… nuar telah dibuktikan bersalah.. kan.. konspirasi? .. buktikan ia konspirasi.. soalnya adakah najib tidak berguna langsung ? tidak. pasti ada kebaikan dalam najib.. tapi itu bukan isu kita menolak najib dalam PRU lepas.. ia kerana isu moralnya.. kan ? adakah dengan menolak najib menjadikan kita… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

aku malas nak hipokrit aku nak jujur jelah .. rakyat kebanyakan lebih lebih lagi melayu sukar untuk terima nuar sebagai PM.. nuar telah dibuktikan mahkamah adalah seorang bekas banduan kes liwat yang kini telah diampunkan kesalahanya oleh agung… kebanyakan orang melayu islam pastinya tidak mampu untuk menerima nuar berahi sebagai pemimpin utama negara. jadi aku sanggah kenyataan Khairudin tiada gerakan untuk menghalang nuar dari jadi perdana menteri .. bukan kerana dia bernama nuar berahi atau kerana agenda reporbasi.. ia kerana masalah moral nuar dipersoalkan .. yang mana kemungkinan akan menjadikan malaysia mudah ditekan oleh negara luar jika tidak bersalah, nuar… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Felda meluahkan rasa kecewa, malah hilang sabar setelah 18 bulan kerajaan Pakatan Harapan (PH) masih tidak membawa sebarang pelan rancangan pemulihan Felda, sebaliknya bayaran pinjaman sara hidup pula diturunkan.

“Dalam manifesto mereka kata setuju dengan perjanjian sedia ada maknanya mereka setuju kadar bayaran pinjaman sekarang malah berjanji akan tambah kadarnya. Tetapi kini lain yang terjadi apabila pengurusan tertinggi ambil keputusan untuk kurangkan,” kata Pengerusi Majlis Permuafakatan NGO Felda (MPNF), Datuk Mazlan Aliman.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Walawei…korang semua ada terbaca berita yang mengatakan Timbalan menteri pendidikan mendedahkan PTPTN telah dapat mengesan IPTS yang tipu dokumen. Tahniah lah PTPTN kerana kejayaan hebat tu beb !!!! Nak tanya secara jujur lah…agak-agaknya PTPTN boleh kesan tak pihak yang buat Janji Palsu sebelum Pilihan Raya Umum yang lalu? Ada tindakan tak yang dikenakan ke atas diorang? Kalau ikutkan Janji puak Rejim Pakatan Hancing sebelum ini, PTPTN nak dihapuskan supaya rakyat dapat pendidikan percuma. Tapi kemudian diorang ubah pulak. Yang buat pinjaman, bila dapat gaji lebih dari RM 4000 baru dikenakan bayaran. Akhir sekali, boleh pulak keluar ayat; “DAH PANDAI PINJAM,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

…kalau ada sesapa di antara korang yang kata Menteri Kerajaan Pakatan Harapan pembohong….sila tarik balik kata2 tu dengan kadar segera beb!!!

Baru2 ni… Prototaip Kereta Terbang pertama negara telah dipamerkan di Pameran LIMA 2019.

Persoalan maha besar kat sini ialah… mainan anak siapa lah dan kipas meja mana syarikat yang berkenaan ambil untuk buat prototaip berkenaan????

Kalau mengikut model yang dipamerkan, kereta terbang berkenaan sesuai untuk bujang atau pasangan yang tiada anak. Isunya, mampukah orang bujang memilikinya? Bayar PTPTN pun mengeluh. Mati lah nak!!!!

Kesimpulannya, korang buat kereta mainan dan pamer di pameran antarabangsa LIMA 2019? Gila ko apa haah?

Anonymous
Guest
Anonymous

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕
Ke mana prgi, sami Hindu Suman anjing dubok
Udah mampos kah itu barua ifrit muka tembok
Agak nya jubor si tua kefi tu, Bg Non dah tebuk
Atau..dah trlantar dlm ICU, itu bapok tua cabok
📉✂📌📉✂📌📉✂📌📉✂📌📉✂📌📉✂📌
Gebang je lebat si tua tu..tpi hnya kosong abok
Merapu je tak sudah2 serupa Hindu tua mabok
Dtrn Mrdka dulu, sib baik dia smbnyi dlm lubok
Klu tak..sah, dia makan Kejora pnya penumbok
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

…Korang tak terkejut ke…kenapa Yayasan Pelaburan Bumiputera Berdiam diri aje bila Tony Pua Campur Tangan dalam urusan2 Tabung Amanah Hak Bumiputera ???? Bloomberg melaporkan bahawa PNB ingin ikut jejak Khazanah Nasional dengan mengeluarkan bon pinjaman atau sukuk buat pertama kali dalam sejarah mereka… PNB dilaporkan akan gunakan aset2 dari tabung2 amanah ASB dan ASN mereka seperti pegangan saham mereka di dalam Maybank, Sime Darby, TNB dan lain2 sebagai pajakan bagi meminjam bon ini… Pinjaman dalam matawang asing ini pula akan digunakan untuk pelaburan baru PNB di luar negara… Langkah PNB yang luar biasa ini tentu ada risikonya… Termasuk risiko meminjam… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Fakta Atau Auta Kejayaan PH Memerintah Malaysia?…….. Mungkin dedak sudah ditabur kepada cytro-cytro Kerajaan sehingga mereka berlumba-lumba menyiarkan infografik di atas di media-media sosial. Sekali pandang nampak seperti kejayaan besar yang dilakar oleh Kerajaan Pakatan Harapan selama 18 bulan memerintah Malaysia. Benarkah info di atas. Di bawah adalah penerangan fakta melawan auta. ☸ Minyak RON95 BN: RM2.36 pernah capai RM2.80 Mana pernah harga minyak mencapai RM2.80? Paling tinggi pun RM2.36. Itu pun untuk satu minggu sahaja. Sejak 3 tahun lalu ini, RON95 pernah jatuh ke RM1.60 untuk beberapa bulan. Contohnya, pada bulan Mac 2016. Baca di sini. PH: RM1.92 paling… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

K’tan Tetap Tiada Kelab Malam, Walaupun Di Bawah PH.. Hasil carian imej untuk kalab malam di kuala lumpur Ini kelab malam di KL. Kelantan ade ke begini? Tiada kelab malam di Kelantan sejak 1990 KOTA BHARU: “Sudah 30 tahun rakyat Kelantan berada di bawah kepimpinan ulama dan tiada kelab malam di negeri itu. “Kalau ada pun di luar Kelantan itu tiada kaitan dengan rakyat negeri ini. Kalau ada yang pergi ke situ itu masalah peribadi dalam kes terpencil yang tidak boleh dikaitkan dengan seluruh rakyat Kelantan,” kata Adun Tanjung Mas, Rohani Ibrahim. Baru-baru ini Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Malaysia… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

‘Jasa’ Kerajaan Pakatan Harapan Kepada Rakyat Malaysia Selepas 18 Bulan Memerintah……. Malaysia Baru, Selamatkan Malaysia ; Apa Yang Baru Dan Apa Yang Dah Selamat?…….. Dalam kempen PRU 14 untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional pimpinan Datuk Seri Najib Razak, puak2 Pakatan Harapan jadikan slogan Malaysia Baru dan Selamatkan Malaysia… Keadaan ekonomi dan kewangan negara pada waktu tu di gambarkan berada dalam keadaan yang cukup tenat… Tanpa ragu2, puak2 Pakatan Harapan melaungkan, sekiranya Malaysia tak di selamatkan, krisis ekonomi akan berlaku, rakyat akan menderita dengan kos kehidupan yang akan melambung dan paling dahsyat, Malaysia akan bankrap… Pemimpin2 Barisan Nasional, terutamanya Datuk Seri… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Banyak Cerdik Pandai Melayu Islam, Tiadakah Yang Layak Menguruskan Harta TabungHaji?………………. …,….,……………………… Malaysia mempunyai banyak pengurus pelaburan (investment managers) berbangsa Melayu Islam di JP Morgan, Credit Suisse, Barclays, Goldman Sachs maupun Paribas, namun bangsa Cina juga yang dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif untuk menguruskan RM20 billion aset kepunyaan 9.5 juta pendeposit Tabung Haji. Tidak perlu dinyatakan bahawa 100% pendeposit Tabung Haji adalah orang-orang Islam. Tontonlah video di bawah bagaimana Menteri (Semua) Agama cuba menyembunyikan nama Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) berbangsa Cina menguruskan RM20 billion aset Tabung Haji, sewaktu perbahasan di Parlimen. Menteri Islam apakah ini? Mungkin Menteri (Semua) Agama terlalu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

….rupa2nya..selama 9 Tahun Lim Guan [email protected] [email protected] telah menjual sejumlah RM35b aset Pulau Pinang…. Sebenarnya, Menteri Kewayangan kita pernah mengaku bahawa kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah dia telah menjual tanah dan aset negeri yang bernilai sebanyak RM35 bilion. Pada masa itu, dia terdesak kerana sebuah NGO telah dedahkan bahawa tanah kerajaan telah senyap-senyap dijual secara rundingan terus, tanpa tender dan tanpa diumumkan kepada satu syarikat swasta dengan harga RM156 juta. Ramai yang berpendapat pada masa itu bahawa harga jualan RM560 satu kaki persegi untuk tanah Peel Avenue itu adalah jauh di bawah harga pasaran di antara RM1,000 hingga RM1,500… Read more »

Jo Lok
Guest
Jo Lok

Engko dgn Kerjora sama je wahai Pak Lebai Malang
Aku dah jadi Menteri baru tehegeh2 buka tembelang
Silap kau Lebai, dulu tak lawan aku smpai telentang
Skarang ngko Lebai, rasaknlah aku kasi penendang

Anonymous
Guest
Anonymous

Jo Lok jubur gang 8:45 pm,

🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒
Woi Jo Lok @jburgang, usah buat prangai kera
Naper hal M vs A..nak disabit pulak dgn Kejora
Sedarlah yg parti fasiq ko tu kini nk brcempera
Lps PRU15 nanti, BN akn kmbali, tadbir negara
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Jo Lok
Guest
Jo Lok

Kejora spesis kera mmg xde akal cuma ada otak
Sama mcm MVSA, dia nih pula dari spesis katak
Dua2 spesis ni x tau fikir di luar mrk punya petak
Elok korang pi berguru kat Ezam si mamat kotak

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

bagi sesapa yang terlepas pandang, jom kita recap semula kejadian terbaru oleh YB DAPigs ni. Wakil rakyat DAP mengatakan bahawa kejadian yang berlaku di New Zealand sepatutnya menjadi tauladan dan iktibar kepada rakyat Malaysia mengenai bahayanya keganasan. Chew Chong Sin menggunakan contoh penyatuan Umno dan PAS sebagai salah satu bahaya yang boleh mencetuskan keganasan. Ini adalah satu penghinaan bukan sahaja kepada orang Melayu dan orang Islam tetapi penghinaan kepada agama Islam itu sendiri. Islam mewajibkan perpaduan Ummah dan Silaturahim. Chew Chong Sin menggunakan perpaduan ummah dan silaturahim ini sebagai contoh bahayanya keganasan. Sekiranya orang Islam menyentuh sedikit sahaja berkaitan dengan… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

DAPigs?

Orang PAS memang benci DAP. Tapi benci itu 2 hala – DAP pun benci PAS, takutkan Hudud yang PAS nak laksana.

Tak dapat undi Cina ler, PAS.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

…Serangan bertali arus pemimpin PH kepada kerjasama UMNO-PAS ada lah kerana PAN gagal dapat ahli PAS dan PPBM masih gagal mendapatkan ahli UMNO???? Ini terjadi di kala DAP berjaya mengukuhkan kedudukannya terhadap kaum Cina. Menakutkan orang Cina terhadap kerjasama UMNO-PAS menguntungkan DAP. Mahathir masih dengan cara lapuk nya menyerang Najib namun ternyata Najib telah menewaskan Mahathir di Cameron Highland dan Semenyih. Sehingga kini Mahathir gagal menarik minat orang Melayu kepada PPBM. Dalam sistem demokrasi tiada salah nya PAS bergabung dgn UMNO. Serangan bertali arus Pakatan Harapan DAP terhadap kerjasama UMNO-PAS bukan melemahkan, bahkan bertambah kukuhkan dan menarik minat ramai org… Read more »

Jo Lok
Guest
Jo Lok

MVSA serupa Kejora spesis kodok dan labi labi
Kau lupa gulai kwah UMNO + sketul dging babi
Itu perumpamaan MCA UMNO BN oleh Hj Hadi
Kini kau yang menghirup melahap bebaldi baldi

Anonymous
Guest
Anonymous

Jo Lok @ juburgang 8:20 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Usah mngata org ler, Jo Lok @ jburgang kelubi
Korang tu yg jadi tali barut pnymbah kafir harbi
Berkuasa, harap menumpang tokong DAP babi
DAP lari je kalu, jadi le korang semua, tapai ubi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Jo Lok
Guest
Jo Lok

Sbenaqnya otak Kejora dah kecut seinci seinci
Dia dah tak kenai mana satu taufu mana sushi
Memang kepala otak dia nih ptut kita kasi cuci
MCA MIC BN tolak hudud dikata pjuangn suci!

Bila otaknya dah mula kecut Kejora jadi bingong
Dek mrana mabok cinta Kejora dah jadi tongong
MCA dlm BN tu peyokng kuat cina Dong Zhong!!
Pjuagn suci KEPALA BAPAK KAU Kejora lotong

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

HAHAHA, Kejora lotong …

Setuju, setuju, setuju.

Anonymous
Guest
Anonymous

Jo Lok @ juburgang 7:35 pm,

🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒
Woi Jo [email protected] kera, siapa lotong
Siapa jadi tali barut kafir, kulup pelir tak potong
Siapa jadi pncacai, kpd puak, pelir mcm sotong
Sedar le, dgn puak itu, kuasa korang brgantong
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Jo Lok
Guest
Jo Lok

Siapa lagi, Kerjoralah kera Kejora jugala lotong
60 thn jadi tali barut kafir, kulup pelir tak potong
Jadi pncacai MCA, makan rasuah bertong tong
Sbb Mlayu mcm ko le, kuasa Mlayu kne potong

Anonymous
Guest
Anonymous

Jo Lok jubor gang 10:28 pm,

👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹👹
Woi Jo [email protected] tua kedi penunggu gua
Kau ini spt ludah ke langit lah, juburgang barua
Hujah bodoh enkau ini, akan makan diri mu jua
Dpd 60 thn tu, 22 thn dr nya, siapakah yg ketua?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

Anonymous
Guest
Anonymous

Jo Lok jubur gang,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tak usah le, Jo Lok nk menegak benang basah
Sdgkan rkyat, rmai yg tk cukup belanja & susah
Yg tiada pkerjaan, rata2 tua muda risau gelisah
Ngko boleh le Jo Lok..hari2 dedak kau belasah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Brdepan dgn Kejora..Suman lalui hidup yg terik
Kejora raja tedung..Suman, hnya ank cengkerik
Dtrn Merdka dulu, klu jumpa, dahi Suman carik
Tapi, Suman kencing, mmbuat Kejora jadi serik
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Jo Lok
Guest
Jo Lok

Pertukaran PM di blog Budin, jadi pilihan utama
Penuh lalat langau berhimpon berhingus gelema
Kejora Geng Najib Pak Man jigit & Tanpa Nama
Sbenarnya pnggal ni Mahtir Anwar kongsi sama

Anonymous
Guest
Anonymous

👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺
Jo Lok si badut bikin lawak MLM tk kering gusi
Kau kena gi sekolah dulu..berkaitan demokrasi
Mana boleh dua orng, duduk ats sebuah kerusi
Haper ke jadah nya jawatan PM boleh dikongsi
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Jo Lok
Guest
Jo Lok

Kah kah kah, Kejora bingai keturunan bai bengali
Aku ni taikun, dlm bab demokerasi ini akulah ahli
Sejarah Malaysia termeterai aku jadi PM dua kali
Nko budak beringus, Malaysia Boleh kini kembali

Anonymous
Guest
Anonymous

Jo Lok @ juburgang 8:59 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Apa nak dimegahkan dgn menjadi PM dua kali
Kalu undi rkyat..dgn janji mnifesto palsu, dibeli
Bila brkuasa..dgn puak kafir hrbi, trpksa jdi kuli
Klu cakap banyak, nnti kena gantung, tk bertali
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Jo Lok
Guest
Jo Lok

Apa lak tak megah boleh menjadi PM dua kali
Dgn janji mnifesto udah banyak yang dipenuhi
Bila brkuasa..dgn puak kafir hrbi, kita sepakati
Krjan PH, bkan mcm BN pngmal rasuah sejati

Anonymous
Guest
Anonymous

Jo Lok jubur gang 10:50 pm,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Udah2 le, Jo [email protected] parti tuhan Harun
Yng ngko cakap tu manifesto bila punya kurun?
Minyak petrol bilakah masanya hrga dah turun?
Tol hpus dr mana, Alor Star, Sg Ptani ke Gurun?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Anonymous
Guest
Anonymous

Jo Lok jubur gang,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tak usah le, Jo Lok nk menegak benang basah
Sdgkan rkyat, rmai yg tk cukup belanja & susah
Yg tiada pkerjaan, rata2 tua muda risau gelisah
Ngko boleh le Jo Lok..hari2 dedak kau belasah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“.. tidak hadir mesyuarat sejak setahun yang lalu, beliau pada hakikatnya telah hilang kelayakan untuk merasmikan kongres sayap parti itu.”

Sapa kata? Budin kata? Tak betul. Melainkan ada tercatit dalam Perlembagaan atau SOP parti atau keputusan pihak berkuasa parti.

Anonymous
Guest
Anonymous

👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺👺
Suman badut pak lawak..asyik bgi hati kita geli
Terjah sana, terjah sini..srupa kerbau putus tali
Kubang kerbau ke kubang babi ke dia tk peduli
Tapi, kt blog Budin..lunyai dia, cikgu Kejora buli
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Wau bulan
Guest
Wau bulan

PKR diambang perpecahan. This means Anwar remains PM in Waiting for life.

So Budin……try harder

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Anwar terlalu tua untuk jadi PM, kata Mahathir

https://www.malaysiakini.com/news/337328

Mat Cepat
Guest
Mat Cepat

Dia tak tua ke? 20 tahun lebih dari Anwar

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dia dah jadi PM 22 tahun dulu, sekarang mcm kira sambong aje ler, hehe

Penting nya dia pegang jawatan PM, Pak Sheikh pegang …

jigit
Member
jigit

Dah lama Pak Othman sini tak jengoi
Mai saja terus dgn lejora depa begomoi
Kawan nu kata hang hemoi dia ni jwb hang nangoi
Hangpa netumbuk la… patah gigi pakat hirup moi

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
😅😅😅😅😅😅😠😠😠😠😠😠😠

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro jigit,

😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
Kejora ni bukan la jeneh loklaq, hnya stk hemoi
Stkt Suman tua tu, tak perlu lah nk teruk gomoi
Buka langkah saja..akan sampai la buah tomoi
Gigi plsu Wak trbang..besok hari..dia hirup moi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

jigit
Member
jigit

Tak abis abis dua kem ni berperang
Rasa nak piat telinga lagakan kepala diaorang
Tokdet tengok dia cuma tersenyum girang
Kalah jadi abu menang jadi arang…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro jigit,

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Bagus lah kalau Nuat dan Mt Jemin berperang
Bgitu juga PPBM-DAP saling serang mnyerang
Banyaklah modal kempen Tg Piai, utk dikarang
Buat BN bgi mnumpaskan parti PH memerang
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Di rimba lara kasih ini, abg sperti sudah trjebak
Dihimpit lara rindu terasa dalm dada sgt sebak
Bgitu sayu, mendambakan bunga yg sejambak
Krna..tiupan bayu, mmbwa wangi yg semerbak
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Dinda adalah jambak bunga, yang mekar segar
Di tengah halaman indah..yng kemas berpagar
Halaman larangan suci, abg tidak akan langgar
Biar lah, abg trus mnjadi seorang perindu tegar
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷