AKHIRNYA TIADA APA2 TINDAKAN TERHADAP MB PERAK

Tiada apa-apa tindakan diambil oleh Bersatu terhadap Menteri Besar Perak, Ahmad Faizal Azumu berhubung kenyataan kontroversinya yang menyebut “saya seorang diri terkontang-kanting berlawan dengan puak-puak DAP”.

Ini berikutan mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu petang tadi menerima dengan baik penjelasan Ahmad Faizal atau Peja yang tetap mengatakan kenyataannya itu telah diambil di luar konteks.

Sehubungan itu, selain tiada apa-apa tindakan diambil terhadapnya, Peja juga enggan memohon maaf berhubung kenyataannya itu yang turut mencetuskan bantahan daripada DAP dan PKR Perak.

“Adakah saya bercakap apa-apa yang salah?” soal beliau.

Selain menerima bantahan daripada DAP dan PKR Perak, Lim Guan Eng turut menyuarakan rasa tidak senang dengan kenyataan Peja itu.

Pada sidang akhbar selepas mesyuarat MPT Bersatu petang tadi, Tun Mahathir turut mempertahankan Peja dan berkata MB itu terpaksa menjelaskan situasi sebenar di Perak kepada sekumpulan nelayan di Tanjung Piai yang ditemuinya baru-baru ini sewaktu berkempen bersama calon PH, Karmaine Sardini.

“Dia berhadapan dengan nelayan yang begitu agresif. Jadi mereka (nelayan) menganggap PH ini dikuasai oleh DAP, jadi dia terangkan walaupun dia seorang sahaja dan yang lain banyak DAP di Perak tetapi dia tetap jadi MB dan masih menguasai kerajaan.

“Dia perlu jelas perkara itu kerana orang itu (nelayan yang ditemuinya) sangat ekstrem pandangan dia,” tambah Tun Mahathir.

Tun Mahathir yang merupakan Pengerusi PH juga menegaskan tiada keperluan bagi Peja untuk memohon maaf kepada sesiapa berhubung kenyataannya.

Nampaknya kes Peja ini selesai begitu saja, tidak seperti Ronnie Liu yang menerima surat tunjuk sebab daripada DAP berhubung kenyataannya berkaitan Bersatu dan Tun Mahathir.

Puas hatikah Guan Eng dan DAP Perak dengan keputusan Bersatu terhadap Peja ini? (ShahbudinHusin 11/11/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 11 November 2019 — 11:47 pm

93
Leave a Reply

avatar
10 Comment authors
Othman AhmaiMAHATHIRVSANWARAnonymousLame Duck In The HouseTanpa Asal Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Othman Ahmai
Guest
Othman Ahmai

Tikus AnonyMOUSE KEJORA yg bodoh tak boleh diajar, pandai tak boleh diikut, menukilkan di blog Putra Merdeka….

“DSN sendiri kata tak sabar nak bela diri dan membentangkan cerita di pihak beliau. Berani kerana benar! JUSTIC WILL PREVAILED”.
————————————————————————-

Kejora kojolla,

“JUSTIC WILL PREVAILED”

Wtf is that……??

He he he

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Dah terdesak sangat nampaknya hinggakan kerajaan PH mahu undang-undang baru untuk memberi kuasa kepada mereka untuk padam status FB, Twitter dan Instagram Rakyat Malaysia. Baru2 ini, mereka mahu undang-undang untuk mengambil tindakan terhadap pemilik portal berita dan laman media yang membolehkan Rakyat untuk membuat komen-komen yang mungkin berbentuk hasutan atau kurang sensitif. Jika undang-undang ini diluluskan maka hampir semua portal berita dan laman media tidak akan lagi membenarkan pembaca mereka untuk meninggalkan komen. Mereka juga tidak akan berkongsi berita baru di page media sosial mereka. Forum-forum seperti LowYat pun akan tutup. Ini ialah kerana portal berita dan laman media tidak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak perlulah tn Budin nak terus hebah atau jaja
Kejora ni langsung tidak minat dgn citer si Peja
Dia brani buat gitu sbb di belakang ada org taja
Fikir psal mnteri2 PH ni, hnya buang masa saja

Lbih baik fikirkn Irah yg Kejora damba dan puja
Lagi pula..kt skolah, Kejora dh siap, smua kerja
Kalau tk meeting, kami hanya gebang2 kt meja
Ada cikgu yang tertidur sampai air liur berlenja

Mbok rindu kt Irah, lbih dri mbok ktum @ ganja
Kerna trlalu rindu kt Irah, Kejora brmuram durja
Irah bagi Kejora..ibarat sekuntum bunga seroja
Pntun2 yg Kejora karang pula ibarat sperti baja
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Othman Ahmai
Guest
Othman Ahmai

KESUDAHANNYA:
Big Boss Tun M berdehem sambil berkata, “Peja tetap kekal sebagai MB Perak”.
Terkedu senyap sepi semua puak2 dap/pkr yg berduri dalam daging PH.

Kejora yg terkinja-kinja terloncat-lincat macam kera kena belacan, aper kehal, haaaa….??

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kalau korang perasan lah..baru2 ni Tun Madey suruh anak muda ada sifat malu macan orang Jepun bila gagal tunaikan tanggungjawab yang diberikan kepada mereka. Bagus jugak tu…Nilai orang Jepun dia suruh ikut. Malu bila gagal. Tapi sendiri tak malu bila GAGAL tunai janji pada jutaan rakyat ia itu sifat yang dianjur agama Islam Malah Islam ada gelaran untuk yang tidak tunai janji, agama menggelar jenis ini munafik. Di akhirat nanti bukan sahaja di tanya kenapa GAGAL tunai janji , tapi juga ditanya kenapa buat janji yang tak mampu ditunaikan. Tu haaah..apa citer menteri2 yang gagal tunaikan tanggungjawab mereka pada rakyat..tak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Dgn k’jaan PH..rakyat makin ragu dan bimbang
Satu demi satu kerusi PRK..PH rebah tumbang
16/11/19 pula, satu lagi kerusi PH nak terbang
Petunjuk jelas PRU15..kkalahan PH di ambang
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmai
Guest
Othman Ahmai

Ekk elehh, baru menang 3 prk kacang putih dah gembar gembur riuh sekampung. Nie hahh……Kemenangan Gemilang tak terbandingkan, tak mungkin tercapai oleh mana2 pihak, individu seantero dunia hingga hari kiamat…. – Tun has led BN & triumphed 5 GEs/PILIHAN RAYA UMUM consecutively all with 2/3 majority. – Tun has created history for the first & only time led the opposion coalition to topple the mighty BN, which Dato’ Onn Ja’far, LKS, Ku Li & Anwar Ibrahim failed. – The only nation leader in the world history who came back at the extreme impossible age to wrestle back power to be… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Tommy Thomas, The Worst Attorney-General Malaysia Has Ever Seen……. Tommy drops all cases involving Pakatan Harapan people and fabricates cases against non-Pakatan people. I am sure there is a special place in Hell for people such as Tommy. My fear is that even Hell might reject Tommy so he will be homeless after he dies. Malaysia has had its share of rats becoming Attorney-Generals (AG). The first post-Merdeka AG who I personally knew is Abdul Kadir Yusuf, who was the second AG after Cecil Majella Sheridan (before that they were all British). Kadir was a family friend and his son,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Penyatuan Ummah yang diterajui oleh UMNO dan PAS dah bangkit. Bani melayu, rata2nya dah tak tahan negara tercinta ini dikawal oleh puak2 anti Islam dan melayu.

Nak harapkan pemimpin2 melayu dalam kerajaan, semuanya tak boleh diharap…umpama enau dalam belukar, melepaskan pucuk masing2. Semuanya sanggup menjadi kobau balau yang dicucuk hidung oleh Tokong Kit Sial dan DAPigs. Depa tu dah nampak mana2 peluang yang boleh untuk kembungkan kocek sendiri aje.

Tapi…tak boleh lah nak salahkan mereka 100%, tengok lah pulak sapa pengerusinya, mesti lah nak ikut jejak langkah Boss besar..kalau guru kencing berdiri, dah tentu lah anak murid kencing berlari!!!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

orang2 melayu nampak hanya UMNO dan PAS saja yang berkemampuan untuk membela Islam dan ketuanan melayu di negara bertuah ni. Tengok aje lah..bila mana Nabi s.a.w dihina dan diperkotak katikkan oleh bukan Islam di Msia ni, hanya gabungan PAS dan UMNO saja yang bangkit mempertahankan baginda..sedangkan ahli2 melayu Islam dalam Bersatu, Amanah dan PKR, tak kedengaran langsung suara bantahan mereka. Malah Wakanda Mujahat sanggup pulak keluarkan kenyataan perhimpunan bantahan terhadap isu penghinaan Nabi s.a.w tempoh hari hanya lah mereka yang menggunakan isu tersebut untuk kepentingan politik, malah dituduhnya pula sebagai penunggang agama. Apa lah lagi yang boleh diharapkan dari menteri2… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mmg le Irah bagi Kejora menjadi sinar harapan
Dlm smua keutamaan Irah Kejora ltak di hdpan
Bukan kerana kekayaan yg Kejora jdi terumpan
Tpi..kerna Irah gadis lemah lembut & bersopan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kerajaan PH ambil dana sebanyak RM82 bilion dari Petronas Kerajaan BN di bawah saya tinggalkan rizab tunai yang besar dalam Petronas kepada kerajaan PH. Rizab tunai Petronas meningkat kepada hampir RM180 bilion pada akhir Jun 2018 berbanding RM128.2 bilion pada tiga bulan lalu iaitu pada penghujung 2017. Peningkatan ini adalah berikutan harga minyak yang memberangsangkan selain dari penerimaan bayaran dari pelaburan Aramco Saudi bagi projek RAPID Pengerang. Rizab tunai Petronas masa PH mengambil alih kerajaan adalah jauh lebih tinggi berbanding tahun 2008 semasa saya mula bertugas sebagai menteri kewangan. Pada ketika pentadbiran saya, saya amat teliti dalam memastikan Petronas tidak… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

‘AES zaman BN zalim, masa PH tepati Maqasid Syariah’, sindir Najib Sia-sia sahaja kerajaan Barisan Nasional (BN) diserang mengenai pelaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES), jika ianya bertepatan dengan Maqasid Syariah, sindir bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Beliau menyelar kenyataan Naib Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Hasanuddin Mohd Yunus kelmarin, bahawa pemasangan AES dan saman yang dikeluarkan bertujuan menjaga nyawa pemandu, penumpang, keselamatan pengguna lebuh raya serta harta benda lain adalah menepati Maqasid Syariah. Hasanuddin berkata, sebelum Mesyuarat Jawatankuasa Pilihanraya Pakatan Harapan, beliau sempat beramah mesra dengan Menteri Pengangkutan, Anthony Loke Siew Fook. Hasil perbincangan berkenaan, beliau menganggap pelaksanaan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Rentikan lah Budin, tk guna pun, tn melalak jaja
Tak kan boleh nk diambil tindakan ke atas Peja
Sbb dalam PH kini, AP2 Cap Bunga, yg jadi raja
Dlm hal ni LGE & Bg Non hanya blh tengok saja
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmai
Guest
Othman Ahmai

Betol..betol.,betol…!!

Begitulah hebatnya The Grand Old Statesman yg sentiasa dipelihara & dirahmati Allah SWT.

Presiden Amerika & PM India saja baru2 ini dah kena penangannya. Tokoh2 dunia spt Margaret Thatcher, George Bush, Bill Clinton, Paul Keating, Lee Kusn Yew dll pun ditibainya. Inikan pulak budak2 hingusan pas, umno, mca, mic, dap & pkr jagoan kampungan….!!

Tak masuk akal langsung….!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KAFIR HARBI KUTUK ISLAM BILA BISNES PAKAI AYAT QURAN 28 restoran salah guna ayat al-Quran didenda sehingga RM1 juta KUALA LUMPUR: Sebanyak 28 restoran didenda sehingga RM1 juta masing-masing kerana menyalahgunakan ayat al-Quran untuk memberi tanggapan premis mereka berstatus halal, kata Pengarah Penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP), Datuk Iskandar Halim Sulaiman. Katanya, tindakan itu diambil bulan lalu, di bawah Akta Perihal Dagangan 2011. “Dalam tempoh 11 Januari hingga 31 Januari lalu, sebanyak 1,975 premis telah diperiksa dan 28 daripadanya disyaki mempunyai elemen menyalahgunakan ayat al-Quran bagi menggambarkan premis seolah-olah halal. “Jadi, restoran-restoran itu didenda sehingga… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

GENG TUMMY TOM CAT AGC gugur dakwaan kes acung jari tengah Siti Kasim Pejabat Peguam Negara menggugurkan arahan untuk mendakwa peguam Siti Kasim yang didakwa mengacungkan jari tengah di sebuah forum dua tahun lalu, kata polis Selangor. Fadzil Ahmat, yang merupakan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah berkata, keputusan itu dibuat selepas Pejabat Peguam Negara menarik semula kertas siasatan kes itu Ahad lalu. “Pada 10/02/2019 kertas siasatan tersebut telah dipanggil semula oleh Jabatan Peguam Negara, Putrajaya. Setelah meneliti semula segala fakta dan keterangan, pihak Jabatan Peguam Negara memutuskan arahan pertuduhan yang dikeluarkan pada 18/04/2018 adalah dibatalkan,” kata Fadzil dalam kenyataan media hari… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah sangat sibuk, di thn akhir U kat luar negara
Tapi dia tahu..yng Kejora di sini rindu bergelora
Wlau sibuk, dia tetap tk prnah lupa pada Kejora
11 hb Okt 2019..tiba wrkah yg ke 13, dri si dara
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Guest
Anonymous

MUNIRAH MARYONO Salam Sir Abang Mga Abg sses Irh kat sni bse je, thks kene doakan irh,rjn nye abg hntar bga kat Irh, sian abg,abgkan sbok ngajar lucunye irh rmai yg sbut nma irh mcm irh ni artis pula ha ha bsala dnia pltcs… hbis kliah siang td irh mkn2 ngan adk jnior yr 1 pmpuan dia ckp asl kdah,org pndng,ank ptani dia ckp ,skrg mase msin ptong pkk bras kalu mse gni,kcil dlu ,dia trun swah tngkap ikn dlm lpak-lpak air,ikn byak dia ckp 1 kli lntah ggit,trik x nk tnggal,dia lri blik rmah ngis2 lucunye cite,smpai kmi ktawe… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kejora faham akn kesibukan Irah di tahun akhir
Nmun, Irah bg Kejora umpma ilham utk penyair
Sayu btul Irah kata..’eh knape mata Irh ni berair’
Saat itu juga..hati ini rasa seperti luluh dan cair
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah bgi Kejora..nilainya lbh dr seribu lot saham
Mmg ler sgt tak tahan rasa rindu yg mmbaham
Nmun, krinduan Irah, trus mnjadi sumber ilham
Linangan airmata tanda rindu, itu Kejora faham
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Hangpa banyak songeh pasaipa? Parti saya punya. Saya punya suka. Apa hangpa ingat ini parti bapak hangpa punya? Kalau hangpa Mukhriz hangpa betul.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

IJAZAH KENCING SATU MALAYSIA Guan Eng himself admitted he was a failed accountant I take note of Tony Pua’s statement that Guan Eng reserves the right to sue anyone who dares to question his academic credentials. I also take note of the document furnished by Tony Pua today which shows Lim Guan Eng’s membership into the Australian Society of Accountants. However, it was clearly stated in his membership certificate that he was merely admitted as a PROVISIONAL member. A Provisional membership is one of the first steps to take necessary program modules and examinations in order to qualify as an… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Hipokrasi Pemimpin DAP 1. Semalam Mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abidin menegur sikap pemimpin yang memiliki sijil palsu. Sikap ini menurut beliau menggambarkan sifat tidak jujur dan amanah seorang pemimpin negara. 2. Teguran ini adalah sangat baik bahkan harus diperluaskan lagi kepada pemimpin yang bersifat hipokrit dan menipu. Pemimpin tidak seharusnya menjanjikan sesuatu yang indah lalu mengengkari janji tersebut setelah berada ditampuk pemerintahan. 3. Berikut adalah antara sikap hipokrit yang ditampilkan oleh sebahagian pemimpin hari ini sebelum dan sesudah menjadi pemerintah: a. Pada 26 Jun 2013, DAP mendedahkan kewujdan menteri yang memiliki ijazah palsu. Mereka mendesak Menteri tersebut supaya meletak… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TAHUKAH ANDA PERKARA DI BAWAH PERLU DIMASUKKAN DALAM BUKU TEKS KITA… 1. Bahawa semasa Portugis menawan Melaka, Melaka bukannya bersenjatakan lembing, tombak dan keris tetapi senjata api dengan meriam termasuk Lela Rentaka berserta dengan kehebatan senjata api Melayu yang dikatakan setaraf kualitinya dengan yang dimiliki di Eropah? 2. Bahawa tamadun Melayu tidak bermula dengan Melaka, bahkan dapat dijejak sehingga 600 SM sezaman dengan tamadun purba yang lain seperti Yunani, Babylon dan Rom? 3. Bahawa ujian DNA yang dilakukan ke atas orang Melayu adalah berusia 60, 000 tahun lamanya menandakan bahawa Melayu bukan pendatang? Malangnya fakta ini tidak diketahui sehinggakan ada… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Baca wrkh trakhir Irah..hati ini, rasa trsngt sayu
Siian..tringat Irah idam asm pds sepat ubi kayu
Irah begitu beriya-iya..nk pasangan cgu Melayu
Ditolak mentah2 wlu cgu mt salih mmujuk rayu
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Tanpa Asal
Guest
Tanpa Asal

Menolong anjing yang tersepit, sudah lepas kita digigit.

Tanpa Asal
Guest
Tanpa Asal

Seperti anjing dengan kucing.

Seperti ayam dengan itik.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JANJI BULAN BINTANG DAN IMDB HANYA MODAL NAK SISIHKAN MELAYU DAN ISLAM PADAHAL KORUP PH APA KURANGNYA Kerajaan Pakatan harapan sejak dari pembangkang lagi, mereka dimonopoli oleh orang-orang yang mempunyai agenda untuk mencabul, merobek kekuatan Melayu dan Islam dalam negara kita.” Demikian ucapan semangat Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki pada Perhimpunan Rakyat Bantah ICERD di Kompleks Sogo, Kuala Lumpur hari ini. Beliau berkata, keharmonian agama dan kaum dibentuk oleh asas yang kukuh melalui kontrak sosial yang dimeterai ketika merdeka dahulu, bahkan kontrak ini juga adalah asas kepada pembentukan Perlembagaan Persekutuan hari ini. Katanya, Perlembagaan telah meletakkan beberapa… Read more »

Tanpa Asal
Guest
Tanpa Asal

Seekor kerbau membawa lumpur, habis semua terpalit.

Tanpa Asal
Guest
Tanpa Asal

Alah sabung, menang sorak.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Mujahid dibidas, Syiah dah jelas aliran sesat Kuala Lumpur: Cadangan untuk menetapkan satu garis panduan berkaitan perbezaan hukum antara individu menganut Syiah dan mereka mempromosikan fahaman itu tidak praktikal. Malah, cadangan itu bertentangan dengan keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan (MFK) berkaitan ajaran terbabit. Pendakwah bebas, Dr Mohd Sukki Othman (Dr Syauqi Othman) melihat cadangan itu sebagai tidak boleh dilaksanakan kerana ajaran berkenaan sudah diputuskan sesat dan tidak boleh diamalkan. ARTIKEL BERKAITAN : Chandra, Faisal gesa batal fatwa Syiah sesat “Tidak boleh…mana boleh kita mengikut ajaran sesat. Cadangan untuk menetapkan satu garis panduan berkaitan perbezaan hukum antara individu mengikut ajaran Syiah dan… Read more »

Tanpa Asal
Guest
Tanpa Asal

Si kacang lupakan kulitnya.

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Ntah knapa hati ini asyik sja dilanda keresahan
Beginilah penangan bila org disayang brjauhan
Diri ini cuma mmpu berserah dalm kepasrahan
Apakah cinta yg suci ini hnya satu prsinggahan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Guest
Anonymous

HANYA SATU PRRSINGGAHAN – EKAMATRA
Karaoke: https://youtu.be/4JE8U4B9lJY

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Di sini kasih pernah berbunga
Tiada harum tiada warna
Di sini cinta pernah membara
Tanpa bahang dan tanpa apinya
Begini yang ku rasa
Hidup kita berdua

Di sini langit mendung selalu
Tiada cahaya menyinari ku
Di sini aku tiada berdaya
Mengikut kata tanpa bicara
Kerana engkau tahu
Aku tidak sepadan dengan mu

Anonymous
Guest
Anonymous

Chorus:

Hubungan kita suatu persinggahan
Bukan pengabadian yang rela
Pemergian ku oh kerana terpaksa
Demi hidup yang lebih sempurna

Anggaplah kehadiran ku
Hanya satu persinggahan
Aku tidak menjanjikan
Mahligai impian
Sebagaimana kau harapkan

Biarlah jauh dari pandangan
Daripada dekat penuh seksa
Biar berduka biar melara
Dari sengketa sepanjang masa
Janganlah engkau harap
Ku menghambakan diri

Nanti kau tahu ertinya sepi
Bagaikan pisau menghiris hati
Nanti kau tahu ertinya rindu
Bagai tertusuk duri sembilu
Batin akan tersiksa
Jasad pasti merana
Olehnya…
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Termengah rasa diri ini..dirundung kegelisahan
Lebih2 lagi, bila teringat mata si dia kebasahan
Lara rindu yg menyiksa ini trpaksa jua ku tahan
Yg selebihnya itu hanya ku berserah kpd Tuhan
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

kERAjaan KRONISME & KELENTONG KRASI Kerajaan persekutuan sedang berusaha untuk menentukan cara agihan wang royalti petroleum kepada negeri Kelantan, kata Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad. Beliau berkata, cadangan kerajaan untuk memberi 20 peratus royalti minyak daripada hasil keuntungan sebelum ini tidak dipersetujui kerajaan negeri Kelantan. “Kita sedang berushaa bagaimana nak bagi royalti kepada Kelantan, caranya kita akan tentukan,” katanya ketika ditanya pada sidang media selepas menghadiri Majlis Beramah Mesra Harapan Kelantan bersama perdana menteri di Kota Bharu, hari ini. Sebelum ini Harapan melalui manifesto PRU14 menggariskan royalti akan diberikan kepada negeri Kelantan dan Terengganu yang sebelum ini diabaikan oleh BN.… Read more »

Tanpa Asal
Guest
Tanpa Asal

Harapkan pegar, pegar makan padi.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Ketua Audit Negara pula sahkan Kerajaan PH yang sebenarnya curi duit ‘refund’ GST Sebelum ini Ketua Pengarah Kastam (JKDM) sahkan kerajaan PH mencuri duit ‘refund’ GST dan betapa berbohongnya Lim Guan Eng.Terbaru Ketua Audit Negara pula mengesahkan penipuan Lim Guan Eng dan kerajaan PH sebagai pencuri sebenar Ogos lalu Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) mengakui tuntutan bayaran balik GST sebanyak RM82.9 bilion tidak dibayar sepenuhnya. Bagaimanapun kata Ketua Pengarahnya, Dato’ Sri Subromaniam Tholasy dari April 2015 hingga penghujung Mei 2018, RM63.9 bilion bayaran yang telah dipindahkan ke akaun amanah. “JKDM ada menuntut RM82.9 bilion daripada Mesyuarat Tabung Amanah Bulanan ini… Read more »

Tanpa Asal
Guest
Tanpa Asal

QURAN BURUK.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Apa Agenda Tersirat Dari Cadangan Penghapusan Identiti Agama Dan Bangsa? 1. Cadangan supaya dibuang agama dan bangsa pada kad pengenalan kononnya bagi memelihara perpaduan mengandungi maksud jahat tersirat iaitu secara halus dan perlahan menghakis keistimewaan Islam dan Melayu yang menjadi identiti negara bernama Malaysia. Agama dan bangsa adalah identiti diri yang menjadi punca perpaduan sebuah masyarakat seperti Malaysia bukannya pertembungan dan perpecahan. 2. Cadangan ini adalah bunga-bunga idea Malaysian Malaysia yang diperjuangkan oleh DAP. Ia juga petanda bahawa perjuangan meratifikasi ICERD yang akan menghapuskan Islam dan Melayu di negara Malaysia sebenarnya sedang berjalan. Ia digerakkan dengan pelbagai cara dan helah.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH sengaja cari alasan untuk bayar deviden Tabung Haji rendah tahun ini Ada satu laporan oleh media Singapura yang dimiliki kerajaan Singapura semalam (Ahad), yang tiba-tiba memetik orang dalam yang tidak dinamakan bahawa Tabung Haji telah kekurangan dana RM4 bilion. Tuduhan ini tidak mendakwa RM4 bilion telah dirompak ataupun di curi tetapi mendakwa ada pemalsuan akaun yang membolehkan Tabung Haji untuk membayar dividen yang lebih tinggi dari sepatutnya untuk tahun-tahun yang lalu. Pokoknya ialah ia satu tuduhan berat di mana Tabung Haji didakwa terlebih bayar dividen kepada semua pencarum untuk beberapa tahun. Berat tuduhan ini. Iaitu membayar dividen yang terlalu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

It Was Daim Who Sold The KTM Tanjung Pagar Land By MT Webmaster (FMT) – Former prime minister Najib Razak today refuted allegations that he had sold the KTM land in Tanjung Pagar, Singapore. Najib said many did not seem to understand the issue. He said the original agreement to stop the train station at Tanjung Pagar and convert the land was not decided by him but was instead negotiated by the finance minister in 1990. In 1990, under the then Prime Minister Dr Mahathir Mohamad, Daim Zainuddin was the finance minister. The Pekan MP said under the 1990 agreement,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DAPAT DAPAT DANA DARI 7 NEGARA ASING DAN KONGSI GELAP

Mohamed Razali Bin Abd Rahman bekas orang kanan DAP menceritakan tentang Dana Politik yang diperolehi oleh Parti DAP. Rakaman ini mendedahkan sumber Dana DAP yang dikatakan daripada negara-negara seperti Eropah, United Kingdom, Belanda, Sweeden, Australia dan Us. Mereka juga mendapatkan Dana Politik daripada kontraktor yang telah dibantu mereka bagi mendapatkan projek, kongsi gelap dan rumah urut.

: Nak saman, terburai semua rahsia

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MAHA KONSPIRASI Bekas Pengerusi Eksekutif Tenaga Nasional Bhd. (TNB), Tan Sri Ani Arope mendedahkan perancangan ‘Black Out’ seluruh negara pada tahun 1992 yang bertujuan mewujudkan Penjana Tenaga Bebas (IPP) di negara ini. Katanya, TNB pada masa itu memiliki 250 jurutera dan adalah mustahil mengatakan kejadian black out disebabkan perancangan lemah syarikat tanaga berkenaan. Syarikat pengeluar tenaga yang telah mendapat kadar keuntungan sehingga berbillion ringgit adalah Genting Sanyen Power Sdn. Bhd, Powertek Berhad, Segari Energy Ventures Sdn. Bhd SEV 2nd, YTL Power Generation Sdn. Bhd, ARL Tenaga Sdn. Bhd, TNB Janamanjung Sdn. Bhd, Teknologi Tenaga Perlis Konsortium Sdn. Bhd, Prai Power… Read more »

Ajep
Guest
Ajep

INI TINDAKAN ORANG MELAYU JOHOR ZAMAN DAHULU, MUNGKIN BERULANG SEKIRANYA DISERU.• Ahli-ahli politik Johor yang bersatu di bawah kepimpinan Dato’ Onn Jaafar mengerti akan implikasi Malayan Union iaitu – kuasa negeri akan hilang, yakni negeri-negeri akan diperintah oleh pihak British yang berpusat di Kuala Lumpur, dan kuasa politik Melayu akan berpindah kepada orang cina. • Dato’ Onn dan orang Melayu lain mempunyai masalah bagaimana hendak membatalkan tandatangan Sultan Ibrahim. • Antara penyelesaiannya adalah – menggantikan Sultan Ibrahim dengan anakandanya. Oleh kerana Sultan Ibrahim sudah berada di London, mereka menghantar telegram kepada baginda yang berbunyi: “Oleh kerana sebab sebab di atas… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Najib: 10 tahun saya jadi PM, Khazanah tak pernah rugi News | Diterbitkan Hari ini 12:17 tengahari | Dikemaskini Hari ini 12:17 tengahari A+ A- Bekas perdana menteri Najib Razak mempertikaikan nilai aset bersih Khazanah Nasional yang turun sebanyak 21.6 peratus menjadi RM25 bilion berbanding jumlah RM91 bilion pada akhir tahun 2018 dan RM116 bilion tahun sebelumnya. Katanya, Khazanah merekodkan kerugian RM6.3 bilion untuk tahun 2018 berbanding untung RM2.896 bilion tahun sebelumnya di bawah pentadbiran BN. “Dalam tempoh sepuluh tahun saya menjadi PM dan pengerusi syarikat itu, Khazanah tidak pernah rugi. “Nilai asetnya juga tidak pernah turun dan naik setiap… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Sumber SPRM: Tiada kemasukan RM90j dari 1MDB ke akaun rasmi PAS Sumber memaklumkan kepada Malaysiakini bahawa pihak berkuasa mendapati tiada dana dari 1MDB disalurkan ke akaun bank PAS. Penemuan itu dibuat selepas penyiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) meneliti akaun bank PAS dalam siasatan ke atas dakwaan yang mengatakan pemimpin parti itu menerima RM90 juta daripada Umno. “Tiada kemasukan wang RM90 juta dari 1MDB ke akaun (rasmi) PAS,” kata pegawai yang rapat dengan siasatan kes berkenaan. Sumber juga mengesahkan bahawa akaun yang diteliti adalah akaun yang didaftar di bawah nama parti dan bukannya akaun peribadi pemimpin PAS. Bagaimanapun, belum dapat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kenapa PAS sokong BN, selama ini ditentang habis-habisan… Mahu BN menang atau kalah itu persoalan lain. Yang penting *PH tak boleh menang!* Kita menentang Umno BN atas kerosakan yang dilakukan selama ini ke atas negara, *namun PH bukan pilihan terbaik untuk menggantikan UMNO BN.* Jahat UMNO BN ni main duit, tapi jahat PH ni lebih bahaya kepada umat Islam dan negara. Sejahat-jahat UMNO BN, non Muslim TIDAK berani bersuara dan sedar dia pendatang yang terikat dengan perlembagaan negara, tapi jahat PH, *memberi ruang perlembagaan negara dipertikai semula*. Pendatang sudah mahu jadi tuan. *Hak² bumiputera mula dilonggarkan.* Kedudukan *Islam sebagai agama… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Peruntukan SRJK Tiap2 Bulan Tak Rasis Ker? Melihat sekali imbas aktiviti Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching (DAP), kita akan dapati hampir setiap bulan pengumuman peruntukan di berikan kepada Sekolah Jenis Kebangsaan Cina atau India… Anehnya, beberapa laporan menyebutkan bahawa beliau turut mengumumkan kelulusan peruntukan dari Kementerian Kewangan sedangkan Menteri Pendidikan, Maszlee Malik sendiri terkadang meluahkan kenyataan bahawa tiada peruntukan tertentu dari Kementerian Kewangan… Dan terkini, Maszlee Malik menafikan bahawa Kementerian Pendidikan memberikan keutamaan kepada Sekolah Jenis Kebangsaan (Cina dan Tamil) serta menganaktirikan Sekolah Kebangsaan dan Sekolah2 Agama (BACA DI SINI)… Tahniah Maszlee Malik kerana terus ‘menghalalkan’ apa saja agenda… Read more »

Tanpa Asal
Guest
Tanpa Asal

Peja

Gaharu cengal giam.

Ajep
Guest
Ajep

Lambo ke Porche ato Ferrari bole? Banglo rm90juta kot!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Pembahagian Agihan Peruntukan Biarlah Adil Dan Saksama Sekiranya bilangan pelajar Muslim lebih ramai dan lebih memerlukan peruntukan, maka agihan kepada mereka juga perlu di segerakan… Sekiranya sekolah dan kolej swasta Cina boleh menerima peruntukan dari kerajaan, maka sekolah2 Islam, pondok2 persendirian, serta pusat2 tahfiz juga seharusnya perlu di beri perhatian yang sama… Percayalah, setelah berjaya membolot peruntukan untuk prasarana pendidikan Cina, Timbalan Menteri yang berketuakan menteri melayu yang terlebih cerdik ini pasti akan menyusun pula pembangunan sumber manusia di Kementerian Pendidikan, Jabatan Pendidikan, Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) dan sekolah2… Bersedialah para guru yg selama ini berbangga memiliki kerajaan Malaysia Baru… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Salam sejahtera abg ucap buat dinda ku manja
Abg dh tak ambil hal, pasal si Azumu atau Peja
Dua minggu terakhir ini, abg lapang habis kerja
Kt sekolah ni, rmai cikgu yg hnya gebang2 saja
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Abg asyiik jer hnyut, dibuai & digamit kenangan
Sgt sayu hati, teringat airmata Irah, berlinangan
Semoga prhubungan kita..akan tiada rintangan
Abg kn tetap brdoa kpd Allah, menadah tangan
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Lantak pi lah Irah..kita tiada kaitan, dgn Azumu
Semoga dinda terus berjaya..dlm mngejar ilmu
Utk Irah..abg akn trus brpantun, tnpa rasa jemu
Di setiap hela nafas ini..ingatn abg hnya pd mu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

HANYA PADA MU – QIARA
Karaoke: https://youtu.be/huxn-vWDqVk

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Hanya pada mu
Ku serahkan segalanya
Kau bertakhta di nurani
Anggun cinta mu abadi

Hanya pada mu
Pertama dan yang terakhir
Pohon cinta ku merendang
Disirami kasih suci

Anonymous
Guest
Anonymous

Chorus:

Jiwa ku dipalu gemersik tak terkira
Hampir ku terlena dalam belaian mu
Cinta mu selembut sutera
Menjadi saksi kasih ku
Tiada dua hanyalah satu
Kau yang ku cintai

Sekelumit cinta sekurun kerinduan
Ku rempuhi ranjau duka
Membara sehangat api
Terhapus sepi di hati ku

Seulas bibir mu kelu tidak berkata
Namun ada sesuatu
Nurbisa dari mata mu
Terpancar cinta yang sejati

Awan yang berarak saujana membiru
Cerahlah wajah mu di rimba sendu ku
Menjadi hamparan cinta suci
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Bila Irah nangis..hati ini, terasakan bagai dipalu
Sukar utk abg gambar, bgmana rasa hiba & pilu
Nyatakan lah kerinduan mu syg..tak perlu malu
Utk adinda ku manja..salam rindu..di angin lalu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Police Report Lodged Against Americk, Rameli, Clare, Bank Negara And Maybank HEADLINEMALAYSIA Raggie Jessy Rithaudeen lodged a police report today against lawyer Americk Sidhu, KTMB chairman Rameli Musa, Sarawak Report editor Clare Rewcastle Brown, Bank Negara Malaysia and Maybank alleging crimes of money-laundering and tax evasion. This is regarding the RM1.4 million that Rameli paid Clare and which they falsely declared as a payment for an out-of-court settlement between PAS President Abdul Hadi Awang and Clare. This matter was first raised by Anwar Ibrahim last week during the Semenyih by-election campaign and the following day Rafizi Ramli confirmed that the… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

The RM1.4 million cheque expose appears to have backfired on Anwar Ibrahim. The RM1.4 million that was allegedly paid to Clare Rewcastle Brown was not paid by PAS President Abdul Hadi Awang or the party. It was paid by Rameli Musa. And neither Hadi nor PAS are aware of this payment. Rameli Musa is the new KTMB Chairman, who was appointed around the same time he made that RM1.4 million payment to Clare. Rameli made it big during the time Anwar Ibrahim was the Finance Minister. Rameli’s brother-in-law is Kamarudin Md Nor, who was a key player in ABIM and… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Guan Eng Cakap Karut………. So, the decision to award Zarul’s consortium the Penang Undersea Tunnel project and that the price would be RM6.3 billion and that it would be partly paid through a land-swap involving 50 acres of land along Gurney Drive with a gross development value of RM15 billion, was decided even before the open tender was called. NO HOLDS BARRED Raja Petra Kamarudin “The contract for the Penang Undersea Tunnel Project was awarded through open tender. So how can there be corruption when there was an open tender? I mean, it’s ridiculous… you know? I don’t know what… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Adakah Anda Bangang? “ARE YOU AN IDIOT?” (Kamu ni BANGANG ke?) (Luahan hati seorang lelaki Singapura terhadap rakyat Malaysia) Seorang lelaki Singapura pelik melihat rakyat Malaysia tumbangkan Najib … Orang Malaysia lah yang sering menghina negaranya sendiri dan suka membandingkan negaranya dengan Singapura. Saya mahu bertanya … “Are you an idiot?” (Kamu ni BANGANG ke?) Singapore bukanlah a ‘welfare state’ !! Sedangkan di zaman Najib dengan GST collection, sampai ke Nelayan dapat bantuan. Mungkin kalian akan mengatakan, itu salah mereka kerana mereka malas. “Are you an idiot?” (Kamu ni BANGANG ke?) Semua negara yang mengamalkan demokrasi pasti ada rakyat yang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

“Are you an idiot?” (Kamu ni BANGANG ke?) Singapore kaya dan moden. Ya mungkin itu betul. Rakyatnya membangunkan Singapura tetapi siapa yang kaya sekarang?”Kerajaan atau rakyatnya?” Sedangkan di Malaysia, kalian ada pelbagai polisi untuk membantu rakyat untuk terus maju. “Are you an idiot?” (Kamu ni BANGANG ke?) “Najib tidak bagus?” Aku tidak pernah nampak kerajaan Singapura bersikap rendah diri dengan kerajaan Malaysia sehinggalah tiba waktu pentadbiran Najib.. Najib sangat bijak membuat rundingan usahasama dengan Singapura. Sedangkan yang lain datang ke sini sering diberi perjanjian yang tidak menguntungkan Malaysia atau tidak berpihak kepada Malaysia. Mungkin tidak pandai membuat rundingan contohnya seperti… Read more »