MB JOHOR DIGESA TANGGUH PEMBERIAN TUNAI KEPADA NELAYAN, BANTERAS RASUAH MESTI BERMULA DENGAN BASMI RASUAH POLITIK

Saya minta Menteri Besar Johor tangguh dulu bantuan RM1,000 kepada nelayan-nelayan di Tanjung Piai sehingga selesai Pilihanraya Kecil Tanjung Piai.

Kenapa?

Sebab Menteri Besar patut tunjuk contoh hormati undang-undang pilihanraya.

Kita dulu anjurkan siri demonstrasi jalanraya Bersih 1, Bersih 2 Bersih3, Bersih4 dan Bersih5 untuk tuntut pilhanraya yang bersih dan adil. Kini kita sudah jadi kerajaan.

Saya hendak nyatakan di sini secara ikhlas bahawa kita tak perlu nak jadi lawyer terlebih dahulu untuk faham bahawa adalah satu bentuk rasuah politik dan salah di bawah undang-undang kecil Akta Pilihanraya jika Kerajaan sama ada Menteri Besar, atau Menteri Pusat atau Exco memberi wang ringgit atau kebendaan masa berkempen pilihanraya kecil di Tanjong Piai.

Saya Ahli Parlimen Pakatan Harapan merayu janganlah kerajaan baru PH ini buat apa yang kita kritik Menteri-Menteri BN lakukan selama ini.

Rayuan ini juga saya tujukan kepada Menteri Pertanian.

Bantuan kepada nelayan-nelayan di daerah lain di Johor yang tak ada kaitan dengan PRK Tg Piai, Menteri Besar Johor bolehlah teruskan beri bantuan RM1,000 itu.

Tetapi bantuan bagi nelayan- nelayan Tanjong Piai eloklah diberi selepas selesai pilihanraya kecil, tidak kisah sama ada PH menang atau kalah, bantuan tetap diberi

Perjuangan untuk membanteras rasuah bermula dengan pembasmian rasuah politik terlebih dahulu.

Hassan bin Abdul Karim

Ahli Parlimen Pasir Gudang

8 November 2019

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 9 November 2019 — 7:25 am
Subscribe
Notify of
guest

77 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Reku Cemong
Reku Cemong
11 November 2019 3:10 pm

salam.
choco jar baby crunch with pure melted cadbury chocolate. (area Johor)
1 botol besar (large bottle) RM15
rating taste 10/10💕💖
jom check https://youtu.be/whpu6pNfooY
WhatsApp : http://bit.ly/2CsBYY5

Othman Ahmai
Othman Ahmai
10 November 2019 7:07 am

Saya nak kongsi cerita perihal si Tikus AnonyMOUSE Kejora yg sibuk2 tak menyempat cebuk di blog Kluangman…. Anonymous Saturday, November 09, 2019 1:30:00 AM Dgn satu kerusi nak perintah perak…nasib baik ada adun umno sokong….dah jadi mb dgn ihsan dikutuk plak orang yg beri ihsan tu…cakap siang pandang2…. Kalau faizal betul2 tak puashati dgn DAP faizal dan penyokongnye masuk umno….Baru boleh ajar DAP…setakat merungut berseorangan hanye cari penyakit…tapi faizal tetap sayang kerusi mb…. Reply Othman Ahmad Saturday, November 09, 2019 6:14:00 AM Haiyaaa…itu umno tak mau cakaplah, sulah mau mati punya. Itu pasat aler umno punya olang lompat sokong Bersatu.… Read more »

Othman Ahmai
Othman Ahmai
10 November 2019 6:31 am

HARI INI INDEKS KLCI NAIK LAGI….!! ANOTHER POSITIVE SIGN OF ECONOMIC RECOVERY. November 8, 2019 @ 6:16pm KUALA LUMPUR: Bursa Malaysia ended the week on a positive note after a range-bound trading day to close marginally higher, prompted by institutional support. At 5 pm, the benchmark FTSE Bursa Malaysia KLCI (FBM KLCI) was 0.40 points higher at 1,609.73 compared with yesterday’s close of 1,609.33. The key index opened 2.24 points lower at 1,607.09 and moved between 1,606.02 and 1,614.19. On the broader market, the gap between gainers and losers narrowed to 419 against 412, with 449 counters unchanged, 713 untraded… Read more »

Othman Ahmai
Othman Ahmai
10 November 2019 3:22 am

Mari kita tengok telatah bodoh Tikus AnonyMOUSE Kejora di blog ‘Putra Merdeka’…… Tanpa Nama 9 November 2019 11:39 PTG TERKINI : Syed Saddiq TERSASUL meng’ARWAH’kan Calon PH, Haji Karmaine Tanpa Nama 9 November 2019 11:41 PTG Mmg arwah lah calon PH ni kena benam PRK Tanjung Piai ni… Tanpa Nama 9 November 2019 11:43 PTG maka marilah kita arwahkan PH secara total sebagai parti yg berjaya memenangi hati rakyat dgn cara fitnah/tipu. setiap hari, ada saje penipuan yg ditaburkan kpd penyokong2 PH yg bodoh tak dpt menilai antara penipuan dan janji. Tanpa Nama 9 November 2019 11:46 PTG Menteri bodoh… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 4:50 pm

SYAITAN D4P PERINTAH NEGARA ALA DIKTATOR MAFIA KOMUNIS TAK BERTUHAN….. Rakyat dan penjawat awam disuruh ikat perut, pemimpim PPBM bermewah-mewahan….. Rakyat Kesempitan, Pemimpin PPBM Bermewah-mewahan… Semalam pemimpin-pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) telah mengadakan majlis berbuka puasa yang berlangsung di Putrajaya International Convention Centre (PICC) dengan penuh gah. Majlis iftar tersebut dibuat secara besar-besaran dan cukup mewah serta meriah, sedangkan rakyat disuruh ikat perut akibat kos sara hidup yang terlalu tinggi tetapi pemimpin-pemimpin PPBM ‘tidak mempedulikan isi perut rakyat asalkan isi perut sendiri mesti kenyang.’ Dalam ucapan Pengerusinya ada mengatakan kerajaan tidak boleh menyalahgunakan kuasanya untuk memberi kekayaan tetapi ironinya… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 4:29 pm

Apa Berlaku Pada Dan Sebelum 13 Mei 1969?……… Oleh : Arif Atan Bandingkan sejumlah penulisan dalam Malaysiakini semalam dengan disertasi MA Jabatan Sejarah, Fakulti Sastera dan Sains Sosial, Universiti Malaya bertajuk “13 Mei 1969 : Sejarah Hitam Hubungan Kaum Melayu dan Cina di Kuala Lumpur” (2006) oleh Abdul Rahman bin Ibrahim. Disertasi ini kemudiannya dibukukan dengan judul “13 Mei 1969 di Kuala Lumpur” dan diterbitkan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) pada 2011. Dan dalam disertasi ini tidak ada ungkapan, “Tidak semua faktanya dapat disahkan” seperti awal-awal dinyatakan dalam nota editor Malaysiakini. Dalam Bab 6 ada didokumentasikan pengalaman sejumlah individu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 3:58 pm

Statut Rom; Kerajaan Tarik Diri Atau Tidak? Oleh Wartawan BO Kerajaan digesa tampil memberi penjelasan mengenai status Malaysia dalam Statut Rom Mahkamah Jenayah Antarabangsa (ICC). Ini kerana sehingga 14 Mei 2019, nama Malaysia masih lagi tercatat sebagai negara yang menerima pakai (accession) statut berkenaan berdasarkan laman sesawang United Nations Treaties Collection. 2. Walhal, soal penarikan diri Malaysia telah pun diumumkan oleh Perdana Menteri sendiri pada 5 April yang lalu. Kerajaan juga menyatakan penarikan diri telah dimaklumkan secara rasmi melalui surat Kementerian Luar Negeri bertarikh 29 April 2019. Perkara itu dikatakan akan dimuktamadkan selepas Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu melengkapkan prosedur penarikan diri… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 3:54 pm

Pengajaran 50 tahun tragedi 13 Mei 1969 TRAGEDI 13 Mei 1969 telah membuka mata masyarakat mengenai peri pentingnya menjaga hubungan kaum dalam Malaysia. Sikap hormat-menghormati, bertolak-ansur, bertoleransi dan menjauhi sifat-sifat yang terkeji seperti berdengki, beriri hati dan menanam sifat curiga di antara kaum sangat penting di kalangan rakyat. Dengan terdapat pelbagai jenis kaum, agama, budaya dan pegangan agama di Malaysia maka peristiwa 13 Mei 1969 ini berkemungkinan berulang sekiranya tiada kesedaran terhadap isu-isu sensitif yang timbul seperti hak kedudukan istimewa kaum Melayu yang merupakan penduduk asal bagi negara ini. Oleh itu kaum-kaum lain yang tinggal di negara ini perlu menghormati… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 3:52 pm

‘Kalau undi PH, pergilah cari kerja dengan DAP’ ………………………………Belum reda isu dakwaan salah laku pengurusan, Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (Yapeim) ditimpa pula dengan kontroversi terbaru. Satu video beredar di media sosial semalam memaparkan ucapan seorang individu dipercayai pegawai kanan Yapeim ‘mengugut’ kakitangannya supaya ‘jangan undi Pakatan Harapan (PH)’. Video berdurasi hampir dua minit itu dipercayai dirakam sebelum Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14. Individu itu pada awalnya dengan nada bergurau berkata beliau akan memeriksa satu persatu undi setiap kakitangan Yapeim. “Saya tahu di kalangan kita ni ada yang memilih Pakatan Harapan, saya tahu,” katanya di awal rakaman, disambut gelak tawa… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 3:50 pm

Pakatan’s honeymoon is over and the economy is faltering, says Gerakan’s Lau

………………………………PETALING JAYA: It is worrying that stocks, bonds and ringgit are under pressure, one year after Pakatan Harapan (PH) rose to power, says Gerakan national president Datuk Dr Dominic Lau Hoe Chai.

He said the honeymoon was over, and the government still didn’t seem to have a plan to drive the economy forward after a year in power.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 3:48 pm

Caj Hospital Swasta Naik Mendadak – CUEPACS……………………….. …. KUALA LUMPUR 15 Mei – Kadar caj perubatan di hospital swasta kini semakin tinggi sehingga disifatkan tidak masuk akal dan berkemungkinan wujud unsur penipuan yang boleh membebankan pengguna. Malah, kos tersebut yang semakin meningkat memberi kesan kepada penjawat awam dan masyarakat yang perlu membayar peningkatan premium insurans atau takaful. Sehubungan itu, Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Azih Muda menggesa kerajaan menetapkan garis panduan kepada semua hospital swasta untuk mengenakan sebarang caj perubatan. “Ada trend peningkatan mendadak kepada caj perbuatan di hospital swasta . Bayangkan ada yang kenakan bayaran… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 3:46 pm

ORANG LAIN BERGELUT SEHARIAN UNTUK HIDUP DIA SIBUK NAK JADI PM…… Roslan SMS Yang penting beliau jadi PM. Dari dipecat sebagai TPM kemudian mencetuskan gerakan reformasi jalanan tahun 1998 (21 tahun dahulu), masuk keluar penjara itulah matlamat akhir agar “Aku jadi PM”. Berapa ramai yang terkesan dan menderita, dipukul dibelasah ditangkap jadi bankrap. Orang Melayu sampai berpecah-belah dan kuasa politik bukan Melayu menjadi dominan. Kos hidup mencacak naik, rakyat menderita. Itu semua “aku peduli apa” asalkan yang penting “Aku jadi PM”. Apalah istimewa sangat orang yang Tun Dr Mahathir pernah sebut tidak layak memimpin negara ini? Bekas banduan kes liwat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 3:43 pm

13 MEI 1969 JADIKAN IKTIBAR DAN SEMPADAN……… 50 tahun lalu sejurus keputusan PRU ke 3 pada 10 Mei 1969 diumumkan telah berlaku rusuhan kaum bermula di K.Lumpur sehingga memaksa pengisytiharan darurat pada 16 Mei dan Parlimen digantung. Mereka yang di bawah 50 tahun hari ini tiada ketika berlaku peristiwa pahit ini dan malah ramai yang hidup semasa peristiwa ini pun seakan mencuci tangan dan memadamkan episod hitam ini dari ingatan mereka dan dari pengetahuan yang lain. Malah tidak banyak gambar-gambar peristiwa berkenaan disebarkan umum kecuali yang barangkali dalam simpanan pihak Polis. Di bawah 3 gambar yang sering dilihat dan dari… Read more »

Anonymous
Anonymous
9 November 2019 3:41 pm

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg tdi sgt kalut dgn post2 sesi penggambaran
Gamat, suara DJ dan gendang silat kedengaran
Pngantin yg brsanding abg pula penuh debaran
Rasa sgt tk sabar..nk menanti kita punya giliran
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 3:30 pm

PH 2018-19 HAMPIR 2 TAHUN RAKYAT TERTIPU…… Gegak-gempita bumi Malaysia setahun lalu apabila menyaksikan kemenangan Pakatan Harapan di ketuai Tun Dr Mahathir Mohammad dalam PRU ke 14. Mereka yang berhabis-habisan menyokong blok baru ini sudah pastilah yang paling gembira kerana percaya bahawa mereka telah menyumbang ke arah kejatuhan sebuah kerajaan yang dituduh kleptokrat dan kini yang naik sebuah kerajaan baru, Malaysia Baru, yang kononnya berhati dan berjiwa rakyat. Lantaran menanggung kesengsaraan kenaikan kos hidup yang membebankan selain keadaan ekonomi negara yang tidak menentu, sebahagian besar rakyat terlalu yakin bahawa formula untuk keluar dari kesengsaraan mereka adalah dengan menaikkan PH. PH… Read more »

Othman Ahmai
Othman Ahmai
9 November 2019 3:23 pm

DOA TAK PUTUS-PUTUS YG DAH TERQABUL…..

BERITA MENGGUMBIRAKAN – BUKTI TUN MASIH RELEVENT & DIPERLUKAN
GOOD SIGN OF OUR ECONOMIC RECOVERY…..!!

Market Report

KUALA LUMPUR: Sustained fund buying of index-linked counters underpinned the FBM KLCI’s advance on Thursday as it rose to its highest since late-August.

The positive undertone of the equities market was also supported by stronger ringgit against the US dollar and also news that China and the US have agreed to cancel existing tariffs in different phases.

T KASIH TUN MAHATHIR & LGE
HIDUP PAKATAN HARAPAN
HIDUP MALAYSIA BARU

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 2:32 pm

DOA PEMBUKA ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!
!!…..

Othman Ahmai
Othman Ahmai
9 November 2019 2:42 pm

TUN MAHATHIR MENGKAGUMKAN DI PERSIDANGAN ASEAN, BANGKOK. AMERIKA & INDIA DIBENGKOKKAN SAMPAI KESIPUAN- HEBAT SUNGGUH TUN. Mahathir captivates international audience at Asean summit November 8, 2019 @ 9:43am BANGKOK: When Tun Dr Mahathir Mohamad spoke at a dialogue session at the Asean Business and Investment Summit (ABIS) last Saturday on the sidelines of the just concluded 35th Asean Summit here, he called for the 10-Asean nations to speak with one voice on the global stage to avoid being bullied, by developed nations in particular. The outspoken and no-nonsense Malaysian prime minister made Asean’s stand very clear – Asean, with its… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 2:29 pm

FDI Tertinggi Dalam Sejarah? Penipuan Bulan Ramadhan Yang Memalukan “FDI tertinggi dalam sejarah” lapor BERNAMA. Skill kewayangan Menteri Kewayangan kita level up lagi hari ini. Hari ini, dia puji sendiri apabila dia mengumumkan bahawa pelaburan asing ke Malaysia telah capai tahap paling tinggi pada suku pertama tahun 2019 ini. Dia kata pelaburan asing sebanyak RM21.7 bilion ini adalah , peningkatan sebanyak 94.8% berbanding RM11.2 bilion yang telah dicatatkan pada suku pertama tahun lepas. Dia kata ini merupakan satu permulaan yang memberangsangkan untuk tahun ini! Dia berkata lebih separuh daripada FDI yang direalisasikan disumbangkan oleh pelaburan RM8.4 bilion daripada Jepun, RM3.7… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 2:28 pm

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..…MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU ALADIN DAN LICENSE TO KILL …..ALASAN BUAT HUTANG BARU UNTUK BAYAR HUTANG LAMA ADALAH IDEA HAPRAK…KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 2:27 pm

Teo Nie Ching Wajar Ganti Dr Maszlee Malek Sebagai Menteri Pendidikan…… ………………………………Diam tak diam sekali lagi Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching dilihat bergambar bersama mock cheque bernilai RM1.5 juta yang diberikan kepada SJK Cina Hua Lian di Taiping, Perak, baru-baru ini. Terbukti Timbalan Menteri Pendidikan lebih efektif dalam memberikan peruntukan yang besar kepada kaum beliau sendiri. Duit Kementerian diagihkan sebaik mungkin. Bagi Menteri Dr Maszlee Malik, apa yang beliau tahu, adalah dengan menyiarkan gambar di laman media sosial, kononnya beliau sedih dengan keadaan Sekolah Kebangsaan yang serba daif. Kesimpulannya, Timbalan Menteri Pendidikan bijak memajukan anak bangsa sedangkan Menteri Melayu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 2:25 pm

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 2:24 pm

MARI KITA KENALI PARA PEMIMPIN UTAMA KERAJAAN SEKARANG….RAMAI YANG LEBIH MENGENALI PAK SHEIKH DAJJAL BERBANDING TONG M BERDASARKAN PAK DAJJAL TELAH DIMAHKAMAHKAN DAN DISAHKAN SEBAGAI PENGAMAL LIWAT DAN MENJADI BANDUAN DUA KALI….TONG M DI ANGGAP LICIK WALAUPUN TELAH MEMBUAT BEGITU BANYAK SKANDAL TERUS DIPUJA DAN DIANGGAP SEPERTI TUHAN YANG SUCI TIADA KESALAHAN….SEMATA-MATA KERANA TIDAK PERNAH DIBICARAKAN OLEH MAHKAMAH DENGAN RM 400 BILLION SKANDAL MAKA PEMIMPIN INI DI ANGGAP SEPERTI DEWATA.…SEJARAH PM-4 YANG TELAH MERANAPKAN SEPARUH DARI EKONOMI NEGARA TELAH DIABAIKAN OLEH MEREKA YANG FANATIK INI…FAKTA DAN ANGKA DI MANA RINGGIT TELAH JATUH DARI RM 2.50 KEPADA RM 3,80 TELAH DICAMPAK… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 2:22 pm

MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MENEUTRALKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST.. TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 2:20 pm

Minta tolong sangat2 Kerajaan PH jgn lar nak tunjuk gentlement kpd musuh dlm selimut ni, mereka x boleh di percayai, akan menjadi talibarut geng kartel dedak n gerombolan penyamun yg sentiasa mencari alasan untuk menggayang PH, geng ni x pun bersimpati langsung dgn PH, apa yg PH buat sermo buruk walaupun memanfaatkan mereka, apa yg geng mereka buat sermo baik walaupun jelas menjahanamkan negara, so x perlu bersimpati dgn geng2 nih, kalau boleh pecat, segerakan jgn simpati,klu bleh sejukbekukan terus sumbat dlm peti ice, klu bleh potong elaun potong jgn teragak2, klu kerajaan PH meletak harapan utk dpat kredit dgn… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 2:16 pm

EKONOMI JAHANAM BWH PH Kenapa tempoh pemulihan ekonomi saling bercanggah, tanya Najib PETALING JAYA: Bekas perdana menteri Najib Razak hari ini mempersoalkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang terus mengubah tempoh masa yang diperlukan untuk memulihkan ekonomi ekonomi negara. Dalam satu hantaran di Facebook, beliau berkata, kerajaan pada mulanya mengumumkan ia memerlukan 6 bulan bagi memulihkan ekonomi, kemudian berkata ia akan mengambil masa 3 tahun dan terbaru 10 tahun. Najib berkata ekonomi negara sebelum pilihan raya umum ke-14 semakin meningkat dengan defisit semakin menurun, rizab negara meningkat, nisbah hutang negara menurun, dividen tabung awam sentiasa bertambah dan Bursa Malaysia mencatat tahap… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 2:14 pm

Mula mula mereka desak UEC. Maszlee tubuh Task Force pencerahan. Mereka desak peningkatan Matrikulasi bukan Melayu, Mazslee tingkatkan jumlah itu, tetapi kekalkan kuota. Mereka desak pula Matrikulasi dihapuskan kerana kononnya menghalang pelajar STPM, Maszlee kata walaupun pelajar Matrikulasi lebih kpd bumi tetapi peluang pekerjaan disektor swasta lebih pada non bumi kerana ada sektor swasta menghendaki Bahasa Manderin, peluang non bumi lebih luas. Terus mereka desak Dr. Maszlee dipecat. Hebat sungguh mereka ini. Dan sungguh cepat mereka buat kerja, kita leka dg Unit Amal bakar kereta Dr Maza dan kecoh pasal LGE hadhir ke majlis buka puasa, pekara yg tiada menjadi… Read more »

Othman Ahmai
Othman Ahmai
9 November 2019 2:06 pm

Friends, foes, Malaysians & countrymen….

TUN M IS HOLDING THE TRIUMPH CARD – A WINNER & TRUE LEADER.

Tun M is holding the triumph card – history has shown that which ever fence he stood, he’s always end up the ultimate winner. He is the true ‘Kingmaker, unlike Pas Hardy Bawang, a mere kingfisher.

His strong self-confidence always made him to leave the country attending official state matters without any least worry/fear of any coup d’etat among his rivals within his own party nor the opposition.

That is the true trait of a genuine leader….!!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 2:05 pm

DAP Keluar Dari Kerajaan : Cabaran Terbuka Buat Lim Kit Siang…… Ugutan Lim Kit Siang untuk menarik DAP keluar dari gabungan kerajaan Pakatan Harapan (PH) jika objektif Malaysia Baru tak tercapai di lihat sebagai suara terdesak parti untuk untuk mendominasi PH… Masyarakat melihat ancaman itu agar parti beliau menjadi ketua, suara mereka di dengari, hak mereka di penuhi dan tuntutan mereka di ikuti… Namun mungkin juga ia di lihat DAP sudah mula di sanggah, di ketepikan dan mungkin di buang dari politik massa era Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri… Lebih lagi dalam keadaan berbondong2 pemimpin UMNO keluar parti dan mengisytiharkan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 2:04 pm

CAI PH DIMINTA TAUBAT DGN UNDI GS….. Ingat Raya, Ingat Janji Pilihan Raya PH…… Oleh : Adli Mohamad Rata-rata seluruh rakyat Malaysia apabila menyebut perkataan raya, akan terbayang pilihanraya maka akan teringat segala janji Pakatan Harapan (PH) yang membuatkan rakyat diselubungi kesedihan yang mendalam. Demikian kata, Timbalan Pengerusi Majlis Tindakan Dewan Undangan Negeri (MTD), Ridhuan Yusoff. Beliau berkata, Hari Raya tahun ini bolehlah dijadikan penanda jiwa mengambarkan perasaan duka lara diatas pemerintahan kerajaan PH. “Yang mana janji-janji ditaburkan pada pilihanraya tahun lepas menghampiri Ramadan, dan selepas pada itu akan menyambut ketibaan hari raya. “Diantara janji yang seumpama sihir, yang memperdayakan… Read more »

Othman Ahmai
Othman Ahmai
9 November 2019 2:10 pm

BERITA MENGGUMBIRAKAN – BUKTI TUN MASIH RELEVENT & DIPERLUKAN
GOOD SIGN OF OUR ECONOMIC RECOVERY…..!!

Market Report

KUALA LUMPUR: Sustained fund buying of index-linked counters underpinned the FBM KLCI’s advance on Thursday as it rose to its highest since late-August.

The positive undertone of the equities market was also supported by stronger ringgit against the US dollar and also news that China and the US have agreed to cancel existing tariffs in different phases.

T KASIH TUN MAHATHIR & LGE
HIDUP PAKATAN HARAPAN
HIDUP MALAYSIA BARU

Othman Ahmai
Othman Ahmai
9 November 2019 2:23 pm
Reply to  Othman Ahmai

Friends, foes, Malaysians & countrymen….

TUN M IS HOLDING THE TRIUMPH CARD – A WINNER & TRUE LEADER.

Tun M is holding the triumph card – history has shown that which ever fence he stood, he’s always end up the ultimate winner. He is the true ‘Kingmaker, unlike Pas Hardy Bawang, a mere kingfisher.

His strong self-confidence always made him to leave the country attending official state matters without any least worry/fear of any coup d’etat among his rivals within his own party nor the opposition.

That is the true trait of a genuine leader….!!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 2:02 pm

BOLEHKAN DIPERCAYAI AGONG TONG M YANG TEGAR BERDOLAK DALIK …SEDANGKAN ANAK SENDIRI TIDAK TERDIDIK DENGAN BAIK Malaysia Semakin Hampir ‘Menghalalkan’ LGBT? Baru2 ini, kita di kejutkan dengan berita Lee Huan Wu, cucu kepada bekas pemimpin utama Singapura, mendiang Lee Kuan Yew telah ‘berkahwin’ dengan pasangan gay beliau Hang Yirui di Cape Town, Afrika… Dalam Twitter Lee Huan Wu, beliau mengatakan, “Hari ini saya mengahwini pasangan sehati sejiwa saya”… ‘Pasangan’ beliau, Hang Yirui juga memuatnaik status yang sama dalam akaun Instagram beliau… Pendirian Mendiang Lee Kuan Yew Mengenai Homoseksual Pendirian mendiang Lee Kuan Yew dalam isu LGBT jelas menampakkan pendirian yang… Read more »

Othman Ahmai
Othman Ahmai
9 November 2019 2:11 pm

BERITA MENGGUMBIRAKAN – BUKTI TUN MASIH RELEVENT & DIPERLUKAN
GOOD SIGN OF OUR ECONOMIC RECOVERY…..!!

Market Report

KUALA LUMPUR: Sustained fund buying of index-linked counters underpinned the FBM KLCI’s advance on Thursday as it rose to its highest since late-August.

The positive undertone of the equities market was also supported by stronger ringgit against the US dollar and also news that China and the US have agreed to cancel existing tariffs in different phases.

T KASIH TUN MAHATHIR & LGE
HIDUP PAKATAN HARAPAN
HIDUP MALAYSIA BARU

Othman Ahmai
Othman Ahmai
9 November 2019 2:24 pm
Reply to  Othman Ahmai

Friends, foes, Malaysians & countrymen….

TUN M IS HOLDING THE TRIUMPH CARD – A WINNER & TRUE LEADER.

Tun M is holding the triumph card – history has shown that which ever fence he stood, he’s always end up the ultimate winner. He is the true ‘Kingmaker, unlike Pas Hardy Bawang, a mere kingfisher.

His strong self-confidence always made him to leave the country attending official state matters without any least worry/fear of any coup d’etat among his rivals within his own party nor the opposition.

That is the true trait of a genuine leader….!!

Othman Ahmai
Othman Ahmai
9 November 2019 3:18 pm

Dah jauh tersesat budak nih….!!

Aakah nabi Noh AS & Nabi Lut AS berdosa & bertanggungjawab di atas kekukuran anak2 mereka, bodohhh……??

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 2:00 pm

Lim Kit Siang sebagai Tora!! Tora datang lagi dengan permainan baru selepas dia lari tak nampak bayang dari debat. MenHen amat tak puas hati selepas dimalukan. Sekarang, dia minta RCI baru dan mahu polis tangkap saya. Dasar DAP apa ini? Tak berani hadapi cabaran tapi tetap mahu tembak berterusan dari belakang? Walaupun Kit Siang boleh tanya saya tentang hal ini dalam debat, saya tak ada masalah jika RCI yang dia mahu ini diadakan. No problem. Rakyat juga ada hak untuk faham apa yang berlaku di sebalik tabir jika RCI ini diadakan. Biar semua tahu. Tapi sebelum RCI ini diadakan, Kit… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 1:59 pm

MAHA AUTA Mahathir kata SPRM belum jumpa lagi Affin Bank seperti kata Husam maybe GPS rosak! Kenyataan pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bahawa tiada dana RM90 juta 1MDB masuk ke akaun rasmi PAS belum terbukti benar atau tidak, kata Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad. Ini kerana beliau percaya SPRM perlu mengambil masa dalam siasatan mereka bagi mendapatkan maklumat lengkap berhubung kes terbabit. “Kenyataan SPRM bahawa tiada sebarang wang RM90 juta daripada 1MDB yang dikesan dimasukkan ke dalam akaun rasmi PAS setakat ini, ia mungkin kerana SPRM belum dapat maklumat sepenuhnya…ia (siasatan) mengambil masa (lebih lama untuk siasatan). “Setakat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 1:58 pm

Kit Siang Says Mahathir’s Financial Scandals Cost Malaysia RM100 Billion In February 2013, Lim Kit Siang said Tun Dr Mahathir Mohamad’s financial scandals cost Malaysia RM100 billion and that if Pakatan ‘captures’ Putrajaya then a RCI must be set up to investigate Mahathir’s financial scandals in his 22 years as Prime Minister. A year ago Pakatan did capture Putrajaya but Kit Siang has still not set up the RCI to investigate Mahathir’s RM100 billion financial scandals as promised. Has Kit Siang done a U-turn again? 47-Day Countdown to 13GE – RCI into the RM100 billion losses from financial scandals in… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 1:57 pm

Kebodohan penyokong PH pasal Bank Ade yg kata pulak:..SR tak kata masuk acc. rasmi PAS…sebenarnya masuk acc..peribadi pemimpin PAS ??? Acct persendirian kepala hotak apa 90 juta???? Kalau 20ribu bolehlah .. Kalau 90juta masuk acct persendirian confirm LHDN boleh kesan. . Takkanlah bank negara tak dpt kesan… LHDN kita buat full settlemen kereta RM 40k pun dia dpt kesan inikan pulak 90juta.. kalaulah pun 90juta dibagi 1 juta sorang iaitu masuk 1juta dlm acct 90org PAS ttp juga bank negara dan LHDN dpt kesan.. Apa cara sekalipun mesti dpt kesan jika masuk acct persendirian . SPRM tak banggang… Bank negara… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 1:56 pm

NAK HARAPKAN KAFIR HARBI JAGA ISLAM?….SORILAH Ultra kiasu akan bantah syor ajar subjek Islam NEGARA AKAN LEBIH AMAN JIKA BUKAN ISLAM FAHAM MENGENAI AGAMA ISLAM Malaysia akan lebih aman jika orang bukan Islam memahami agama Islam, walaupun tidak menganut agama itu, kata pendakwah bebas, Prof Dr Riduan Tee Abdullah. Menyokong cadangan pemimpin PAS supaya subjek kenali agama Islam diperkenalkan kepada murid Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK), beliau berkata, salah faham yang timbul hari ini kerana kegagalan orang bukan Islam memahami agama majoriti di negara ini, seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. Pernah menyuarakan cadangan sama sebelum ini, Ridhuan Tee menjangkakan bahawa syor… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 1:55 pm

JAWAPAN KEPADA PENYOKONG PARTI MATA SATU YANG MENDEWAKAN RAJA DAJJAL : SETELAH MAHKAMAH PERSEKUTUAN MEMUTUSKAN PAK SHEIKH ADALAH PESALAH LIWAT MAKA TERBUKTILAH PAK SHEIKH PENGAMAL LIWAT SEJATI…MAHKAMAH PERSEKUTUAN ADALAH MAHKAMAH TERTINGGI DALAM SISTEM NEGARA DI MANA KEPUTUSAN TIDAK BOLEH DIUBAH LAGI…SEBELUM ITU PROSES DILALUI IALAH MAHKAMAH TINGGI DAN MAHKAMAH RAYUAN…OLEH ITU PEGAMPUNAN AGONG TIDAK BOLEH MELEPASKAN KESALAHAN YANG TELAH DIBUAT KECUALI HENDAKLAH DIBICARAKAN SEMULA…NAMUN INI TENTU TIDAK AKAN BERLAKU…PAK SHEIKH HENDAKLAH MENCABAR KEPUTUSAN YANG TELAH DIBUAT DAN MENDESAK DI BICARAKAN SEMULA….NABI YUSOF AS SEBELUM DIBEBASKAN DARI PENJARA TELAH MEMINTA DIBICARAKAN SEMULA UNTUK MEMBERSIHKAN NAMA BAGINDA AS….APAKAH SUKAR UNTUK DIBICARAKAN SEMULA… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 1:54 pm

PH JANJI SEBELUM PRU14 NAK LETAK KAN SPRM BAWAH PARLIMEN….JANJI HANYA TINGGAL JANJI Selepas berkonspirasi dengan saksi kes, kini Shukri KP SPRM arah sekat peguam Najib akses fail bank Kekalahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada kes berprofil tinggi bekas Exco Johor, Datuk Abdul Latif Bandi bersama anaknya Ahmad Fauzan Hatim dan perunding hartanah, Amir Shariffuddin Abd Raub, tanpa dipanggil membela diri sangat memalukan SPRM. Kesimpulannya kes SPRM kalah kes itu. Ketiga-tiga mereka dibebaskan daripada 37 pertuduhan rasuah serta kes Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLA) berjumlah lebih RM30 juta. SPRM dilaporkan akan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 1:53 pm

What Makes You Think Malaysians Want Anwar As PM? In short, Anwar is a political prostitute who imagines he is doing humanity a huge favour by becoming the Prime Minister of Malaysia. He imagines that Allah created him with only one motive in mind, to become Malaysia’s Prime Minister. The uncertainty and confusion that will be triggered if Anwar ever becomes Prime Minister will be so bad that many will commit suicide out of regret for supporting Anwar. In the May 2018 general election, only 2 million people voted for PKR. Another 2.5 million voted for Umno, 2 million voted… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 1:52 pm

PLURALISM DAN LIBERALISM MENJADI2 BWH PH Mengharapkan Hujan, Air Tempayan Habis Dibuang Apabila membaca tentang kesungguhan Ketua AMK menganjurkan majlis berbuka puasa di sebuah kuil di Johor, ia bukan suatu yang melegakan hati umat Islam, tetapi Ia sesuatu yang membimbangkan kita semua. Mana tidaknya, apa yang kita sebut sebagai kontroversi, sepatutnya dibincangkan dengan alim ulamak terdahulu sebelum melakukannya. Tidak sedikit ahli agama yang tidak bersetuju dengan tindakan ini. Mereka memberikan dalil-dalil yang menceritakan tindakan beribadat di dalam kuil adalah tidak dicontohi anbiya, walaupun tidaklah sampai menjadi murtad dan sebagainya. Namun, melihat ketegaran mereka meneruskan juga acara, sehingga beberapa orang sahaja… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 1:50 pm

KAKI MENTEKEDARAH BABI MMG TAK TAHU MALU….. DAP Penipu Bersiri, Tol Lebuhraya Persisiran Barat Dan Susur Keluar Teluk Intan Bukti Penipuan…. 19/04/2018, calon Ahli Parlimen Teluk Intan berjanji akan menghapuskan tol Lebuhraya Persisiran Barat dan Susur Keluar Teluk Intan sekiranya Pakatan Harapan berjaya membentuk Kerajaan Persekutuan. Hari ini, 31/05/2019, Nga Ko r Ming sudahpun menjadi Ahli Parlimen Teluk Intan. Pakatan Harapan sudahpun menjadi Kerajaan Persekutuan dan Negeri. Namun, tol Lebuhraya Persisiran Barat dan Susur Keluar Teluk Intan masih belum percuma. Malah, dengan muka tembok tidak tahu malu, Nga Kor Ming telah merasmikan tol berkenaan dengan memotong riben, bersama Timbalan Kerja… Read more »

Othman Ahmai
Othman Ahmai
9 November 2019 2:19 pm

BERITA MENGGUMBIRAKAN – BUKTI TUN MASIH RELEVENT & DIPERLUKAN
GOOD SIGN OF OUR ECONOMIC RECOVERY…..!!

Market Report

KUALA LUMPUR: Sustained fund buying of index-linked counters underpinned the FBM KLCI’s advance on Thursday as it rose to its highest since late-August.

The positive undertone of the equities market was also supported by stronger ringgit against the US dollar and also news that China and the US have agreed to cancel existing tariffs in different phases.

T KASIH TUN MAHATHIR & LGE
HIDUP PAKATAN HARAPAN
HIDUP MALAYSIA BARU

Reply

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 1:48 pm

APA SEBENARNYA YG DI MAHUKAN OLEH MAHARAJA KELING KAKI KELENTONG Apa Sebenarnya Mahathir Mahu Dan Apa Yang Rakyat Perlu Tahu!!! TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai Rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!!! Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB, penubuhan siasatan Di Raja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk di sabitkan kesalahan pada Najib (BACA DI SINI)… Kini semuanya sudah nyata dan jelas… 100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui… Dulu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 1:46 pm

Tak iktiraf ICERD patut dijadikan keputusan Parlimen, elak U-turn Timmy Say –……… Selepas kenyataan Jabatan Perdana Menteri bahawa kerajaan tidak akan meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD), timbul pula 2 soalan baru. Apakah ini keputusan mutlak Malaysia yang tidak boleh diubah pada masa hadapan atau ia bersifat seperti manifesto Pakatan Harapan (PH) yang boleh U-turn bila-bila masa? Apakah keputusan ini akan dibawa ke Parlimen sebagaimana Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waytha Moorthy diberi kebebasan membangkitkan isu berpolemik ini di Parlimen agar satu keputusan muktamad dapat dicapai di Parlimen? Bagaimana kontroversi ICERD boleh tercetus? Kerajaan PH… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 1:40 pm

MP2 PEMBANGKANG SUMBAT JE TERUS BAMBOO RIVER INN….BUANG MASA BUANG DUIT JE DAKWA DAKWI DORANG…..YANG PENTING KENA DAKWA BAPAK SKANDAL BERTONG2,, BAPOK SKANDAL,, TOKONG DAN MAT SYABU SYIAH ULARMAK SYIAH….. 1MDB trial: I want to make him swallow his own vomit, says Shafee…….. November 7, 2019 @ 8:04pm KUALA LUMPUR: The lead defence counsel in the 1Malaysia Development Bhd (1MDB) trial said he wanted to make the former chief executive of the sovereign wealth fund “swallow his own vomit” for linking Datuk Seri Najib Razak to notorious businessman Low Taek Jho @ Jho Low. Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah said… Read more »

Othman Ahmai
Othman Ahmai
9 November 2019 1:25 pm

BERITA MENGGUMBIRAKAN – BUKTI TUN MASIH RELEVENT & DIPERLUKAN
GOOD SIGN OF OUR ECONOMIC RECOVERY…..!!

Market Report

KUALA LUMPUR: Sustained fund buying of index-linked counters underpinned the FBM KLCI’s advance on Thursday as it rose to its highest since late-August.

The positive undertone of the equities market was also supported by stronger ringgit against the US dollar and also news that China and the US have agreed to cancel existing tariffs in different phases.

T KASIH TUN MAHATHIR & LGE
HIDUP PAKATAN HARAPAN
HIDUP MALAYSIA BARU

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 12:55 pm

DOA PENUTUP ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. MEREKA PERMAIN DAN PERKOTAK KATIKKAN AGAMA MU..SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 12:53 pm

JAWAPAN KEPADA SOALAN : ADAKAH ISLAM TERANCAM DI MALAYSIA…. PH perkasa Islam? Kosong peratus’ Dalam ucapan ulang tahun kerajaan Pakatan Harapan, perdana menteri mengulangi apa yang sering kita dengar selama ini dari puak-puak anti-Islam dan Melayu supaya tidak memperkatakan tentang agama dan Melayu. Katanya dua perkara ini akan membawa perpecahan kaum dan menjejas hubungan antara penganut agama. Saya berbeza pendapat dengan Tun kerana jika isu agama dan bangsa Melayu ini tidak diperkatakan oleh orang Melayu sendiri maka siapa lagi yang akan mempertahankannya? Penganut agama lain sudah pasti tidak akan mempedulikan agama Islam sebaliknya akan berusaha memperkuatkan agama masing-masing. Ini sangat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 12:52 pm

Golongan M40 juga perlu program air percuma, kata persatuan pengguna Timbalan Presiden Fomca, Mohd Yusof berkata, golongan M40 perlu diberikan bantuan air percuma kerana apabila tinggal di bandar, mereka akan dikategorikan sebagai miskin bandar. PETALING JAYA: Gabungan Persatuan-Persatuan Pengguna Malaysia (Fomca) berkata, adalah tidak wajar kerajaan negeri Selangor menyasarkan program pemberian air percuma hanya kepada golongan berpendapatan rendah (B40). Timbalan Presidennya, Mohd Yusof Abdul Rahman berkata, selain golongan B40, golongan berpendapatan pertengahan (M40) juga memerlukan program berkenaan. Mohd Yusof Abdul Rahman. “Kalau dilihat dari segi keperluan dan sebagainya mereka juga perlu dimasukkan. “Mungkin yang tak perlu ialah golongan berpendapatan tinggi… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 12:50 pm

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 12:49 pm

MUNAFIK MELAYU MENGILA DIHASUT KAFIR HARBI Saidina Umar Pun Tak Sedia Lakukan, Tinggi Maqam AP JB…? Macam2 gila ada pada kerajaam PH nie… Ada gila salah titik perpuluhan… Ada gila pada janda meletop… Ada gila nak jual harta negara… Yang terbaru, gila nak cari publisiti murah… Akmal Pertahankan Keputusan Berbuka Puasa Di Kuil MP Johor Baru, merangkap Ketua Pemuda Keadilan (AMK), Akmal Nasrullah b Mohd. Nasir, tetap mempertahankan keputusan dan tindakan beliau untuk mengadakan majlis berbuka puasa di kuil Gurdwara, kuil masyarakat Sikh (BACA DI SINI)… Apa yang lebih melucukan, bila Akmal di kecam hebat oleh netizen dan sebahagian mesyarakat,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
9 November 2019 12:48 pm

BAGI SYAITAN YANG JAHAT MACAM DIA TU LAH YANG BAIK….YG IKUT INSPIRASI SYAITAN DIALAH ULAMAK DAN TOK GURU SEJATI….YANG BETUL-BETUL BAIK DIA ANGGAP SYAITAN DAN DAJJAL…..NASIB BAIK BUKAN SYURGA DAN NERAKA DIA YANG PUNYA…. Dap mahu MB Perak mohon maaf…… Ahli Parlimen Ipoh Timur Wong Kah Woh dari DAP tidak boleh terima kenyataan Faizal yang “mengangkat wakil-wakil pembangkang tetapi memperlekehkan sahabat dalam PH”. Menggesa Faizal memohon maaf kepada Majlis Presiden PH, Wong berkata tingkah laku Faizal “mengikut rentak pembangkang” gagal menunjukkan integriti yang wajib dipamer seorang pemimpin gabungan itu. “DAP Perak pada semua masa mendukung muafakat PH,” katanya. Terdahulu tular… Read more »