UNTUK UMAT ISLAM SEJAHTERA, DAP ATAU PAS YANG PATUT TIADA?

Pas baru-baru ini menggesa kerajaan agar mengharamkan DAP kerana menganggap parti itu merbahaya kepada negara.

Beberapa persoalan segera bermain-main di kepala sebaik saja gesaan itu terpapar di dada-dada media.

Pertama, Pas adalah parti pembangkang dan DAP merupakan parti yang membentuk serta menguasai kerajaan PH sekarang ini.

Tidakkah pelik bila parti pembangkang menggesa kerajaan mengharamkan sebuah parti yang sedang berada dalam kerajaan?

Siapa mahu dengar gesaan dan hujah Pas mengenai logik DAP patut diharamkan itu?

Sedarkah Pas akan hakikat tersebut atau mentang-mentang sekarang parti itu menyokong setengah mati agar Tun Mahathir Mohamad jadi Perdana Menteri hingga tamat penggal, maka parti itu merasakan cakapnya mesti didengari oleh Perdana Menteri?

Antara DAP bersama lain-lain parti dalam PH yang telah meletakkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri berbanding Pas yang hanya sekarang membodek Tun Mahathir, sedangkan sebelum ini mengata Pengerusi PH itu macam-macam seperti sudah tua, patut berada di atas sejadah, nyanyuk dan sekadar layak jadi doktor di klinik 1Malaysia, agaknya cakap siapakah yang lebih Tun Mahathir dengari?

Kedua, bagaimana rupa wajah sebenar Pas bila ditakdirkan mereka ada kuasa nanti?

Adakah dengan gesaan mengharamkan DAP itu, bukan saja DAP, tetapi semua parti yang tidak sebulu drngannya, akan diharamkannya begitu saja bila ia ada ditaddirkan ada kuasa?

Kalau semasa jadi pembangkang pun ghairah nak mengharamkan parti lain, bayangkan bila ada kuasa dalam tangan?

Jangan-jangan semua parti akan diharamkan begitu saja, hanya parti mereka saja yang boleh terus wujud dan menjadi “raja”?

Ketiga, antara DAP dan Pas, mana yang lebih bahaya?

Siapakah yang lebih mengancam dan membawa bahaya kepada umat Islam dengan pendirian yang berbeza mengenai banyak perkara, tetapi menggunakan nama agama untuk mewajarkannya?

Parti manakah yang lebih banyak membawa kekeliruan, menanam kebencian dan permusuhan seperti melabel kafir kepada sesama muslim hanya kerana perbezaan politik?

Tidakkah Pas lupa semasa berkawan dengan DAP dulu, pujian melangit pernah diberikan kepada parti tersebut dan digambarkan bekerjasama dengannya adalah sesuatu yang dibenarkan oleh agama?

Ketika itu, UMNO dimusuhi, dianggap assabiyah dan kafir, tetapi setelah berpeluk cium dengan UMNO, parti itu tiba-tiba jadi wangi dan suci, manakala semua salah dalam negara adalah DAP belaka.

Berdasarkan banyak contoh dan kejadian di depan mata, siapakah yang lebih bahaya sebenarnya?

Untuk memberi keamanan dan mengelakkan perpecahan di kalangan orang Melayu dan Islam yang merupakan penduduk majoriti negara, DAP atau Pas yang sepatutnya tiada di Malaysia ini? (ShahbudinHusin 28/10/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 28 October 2019 — 8:37 am
Subscribe
Notify of
guest

120 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 7:41 pm

INSAF LAH WAHAI MELAYU MALAYSIA PAP Dah Berjaya Di Singapura, DAP Sedang Berusaha Di Malaysia, Melayu Masih Leka!!! Selama nie, orang Singapura tak di galakkan berkomunikasi dalam bahasa lain kecuali dalam bahasa ibunda, iaitu Bahasa Inggeris… Tapi tiba2 keadaan bertukar dan ini menyebabkan orang Melayu Singapura terperanjat dan ‘confused’… Tapi dah dasar pemimpin PAP, kalau tiba2 baik dengan masyarakat Melayu, mesti ada agenda tersembunyi… Macam cerita P. Ramlee, “Baik ada makna tuu”… Sebenarnya PAP bimbang bila tenguk ramai orang2 Melayu dan anak2 muda lebih cenderung untuk mengundi pembangkang… Jadi tu lah sebabnya, PAP mula untuk memikat hati orang Melayu… PAP… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 7:39 pm

Pendapat yang berniat jahat Mufti Perlis pernah sebut lebih baik berada dibawah kerajaaan kafir yang adil berbanding kerajaan Islam yang zalim. Andai tahu tak siapakah yang punya pendapat yang disebarkan kepada umum oleh Mufti Perlis itu. Pendapat itu adalah pendapat syiah agar umat Islam menyerahkan kuasa memerintah kepada orang kafir. Pada hal mana ada orang kafir berlaku adil, atau akan berlaku adil terhadap uma t Islam. Sejarah telah membuktikan bahawa tidak pernah berlaku adil dengan umat Islam miskipun kerajaan Palestin sudah mengikat kerjasama dengan Yahudi. Sesungguhnya umat Islam di Palestin telah dibunuh sejumlah 2.5 juta oleh Yahudi sehingga hari ini.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 7:38 pm

PH UTAMAKAN BANGSA D4P Orang Asli situation still the same or ‘much worse’ under Pakatan, says activists KUALA LUMPUR, May 28 — Orang Asli rights continue to be ignored despite the change of government, an Orang Asli activist said today. Disappointed by the slow progress in reforming policies concerning the Orang Asli community, Jaringan Kampung Orang Asli Semenanjug Malaysia chairman Tijah Yok Chopil said the community was taken aback by “rude” statements made by Pakatan Harapan (PH) leaders, citing Perak Mentri Besar Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu as an example. Ahmad Faizal had recently made several remarks on a dispute… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 7:08 pm

MELAYU HANYA MENANG SORAK…KAMPUNG TERGADAI Strategi D4P Luaskan Kuasa (1) Megah sekali Lim Guan Eng berkokok dalam Persidangan Kebangsaan DAP. Dia jadi Setiausaha Agung DAP pada 2004, waktu DAP hanya ada 12 kerusi. Di bawah pimpinannya, DAP dapat 28 kerusi PRU 12, dia jadi Ketua Menteri. Ini diterus lagi dalam PRU 13, DAP dapat 38 kerusi, dia kekal Ketua Menteri. Paling baru, PRU 14 DAP dapat 42 kerusi, dia dan 5 rakannya jadi Menteri. Itu belum dikira dengan Timbalan Menteri, Ahli EXCO Kerajaan Negeri. Perdana Menteri malah akui pelannya tertakluk kepada kelulusan Menteri. Hanya ada 172,673 ahli, tetapi kehebatannya seolah-olah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 7:02 pm

Wan Saiful jadikan PTPTN paling ‘bangsat’, kata Adam Adli……… Ramieza Wahid 3:57 petang (Dikemaskini 4:01 petang) A A Aktivis pelajar Adam Adli Abd Halim mengecam Pengerusi Perbadanan Tabung Pinjaman Tinggi Nasional (PTPTN) Wan Saiful Wan Jan susulan cadangan memperkenalkan semula sekatan ke luar negara terhadap peminjam yang gagal membayar pinjaman. Adam mendakwa cadangan itu bercanggah dengan aspirasi PH. “Wan Saiful tidak membuat kerja ikut aspirasi PH. “Dia ingat diri dia lagi besar daripada kerajaan sebab buat keputusan bercanggah dengan kerajaan. Asyik bagi alasan menjengkelkan dengan kata nak bincang. “Dia menjadikan PTPTN badan paling bangsat dalam negara,” katanya kepada Malaysiakini. Adam… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 7:00 pm

JAWAPAN KEPADA SOALAN : ADAKAH ISLAM TERANCAM DI MALAYSIA…. PH perkasa Islam? Kosong peratus’ Dalam ucapan ulang tahun kerajaan Pakatan Harapan, perdana menteri mengulangi apa yang sering kita dengar selama ini dari puak-puak anti-Islam dan Melayu supaya tidak memperkatakan tentang agama dan Melayu. Katanya dua perkara ini akan membawa perpecahan kaum dan menjejas hubungan antara penganut agama. Saya berbeza pendapat dengan Tun kerana jika isu agama dan bangsa Melayu ini tidak diperkatakan oleh orang Melayu sendiri maka siapa lagi yang akan mempertahankannya? Penganut agama lain sudah pasti tidak akan mempedulikan agama Islam sebaliknya akan berusaha memperkuatkan agama masing-masing. Ini sangat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 6:59 pm

SESI BERKENALAN DENGAN PEMIMPIN NEGARA DITERUSKAN…PAK SHEIKH YANG MEMPUNYAI PAKEJ LENGKAP BERUPA KEBEJATAN MORAL,,BERFAHAMAN LIBERALISME DAN PLURALISME SERTA AHLI FREEMASON..PUNYAI RAPPORT BAIK DENGAN ISRAEL …APALAGI PARTY YANG DITERAJUI ADALAH BERLAMBANG MATA SATU…PAK DAJJAL JUGA TERLIBAT DALAM MEGA SKANDAL..CONTOH KETARA IALAH SKANDAL FOREX YANG BERJUMLAH RM 30 BILLION KETIKA MENJADI MOF….MELAYAKKAN BELIAU MENDAPAT PANGKAT DAJJAL.. TONG M HEBAT DARI SEGI MEMANIPULASI PEMIKIRAN RAKYAT ALA FIRAUN KUNO…SKANDAL BELIAU YANG BERTONG-TONG TELAH DI ILUSIKAN HANYA PERKARA YANG REMEH APABILA KEKAYAAN NEGARA LESAP LEBIH DARI SEPARUH DENGAN SKANDAL MEGA BERJUMLAH RM400 BILLION…BANYAK DASAR-DASAR KERAJAAN SEMASA PM-4 TELAH DIUBAH TERUTAMA DASAR PENSWASTAAN YANG MENYEBABKAN KEKAYAAN… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 6:58 pm

MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MENEUTRALKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST.. TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 6:57 pm

MARI KITA KENALI PARA PEMIMPIN UTAMA KERAJAAN SEKARANG….RAMAI YANG LEBIH MENGENALI PAK SHEIKH DAJJAL BERBANDING TONG M BERDASARKAN PAK DAJJAL TELAH DIMAHKAMAHKAN DAN DISAHKAN SEBAGAI PENGAMAL LIWAT DAN MENJADI BANDUAN DUA KALI….TONG M DI ANGGAP LICIK WALAUPUN TELAH MEMBUAT BEGITU BANYAK SKANDAL TERUS DIPUJA DAN DIANGGAP SEPERTI TUHAN YANG SUCI TIADA KESALAHAN….SEMATA-MATA KERANA TIDAK PERNAH DIBICARAKAN OLEH MAHKAMAH DENGAN RM 400 BILLION SKANDAL MAKA PEMIMPIN INI DI ANGGAP SEPERTI DEWATA.…SEJARAH PM-4 YANG TELAH MERANAPKAN SEPARUH DARI EKONOMI NEGARA TELAH DIABAIKAN OLEH MEREKA YANG FANATIK INI…FAKTA DAN ANGKA DI MANA RINGGIT TELAH JATUH DARI RM 2.50 KEPADA RM 3,80 TELAH DICAMPAK… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 6:56 pm

Tiada Kehilangan Kerja Tapi Ada MSS Dan VSS, Bijak Sumgguh CEO Axiata Tidak hairanlah apabila Axiata diambil alih oleh syarikat telekomunikasi Digi. Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) membuat kenyataan yang begitu bijak. Tiada isu kehilangan pekerjaan, katanya, susulan pergabungan berkenaan, hanya tawaran MSS dan VSS bagi mengelak pertindihan tugas. Apa maksud tawaran MSS dan VSS? MSS (Mandatory Separation Scheme) bernakna pemberhentian kerja secara mandatori atau wajib. VSS (Voluntary Separation Scheme) adalah pemberhentian kerja secara sukarela. Satu bermakna secara paksa rela dan satu lagi bermakna suka rela dalam terpaksa. Kedua-duanya membawa makna yang sama iaitu diberhentikan tugas atau kerja dengan sedikit pampasan.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 6:55 pm

‘Celcom bukan lagi syarikat Malaysia mungkin salah Najib’ Bekas perdana menteri, Najib membidas penggabungan syarikat telekomunikasi tempatan, Celcom dengan DiGi dari Norway. Dalam hantaran di Facebook, Najib berkata, Celcom dan Digi akan menjadi syarikat telekomunikasi terbesar di Malaysia dalam tahun 2019, berikutan Kumpulan Axiata Berhad dan Telenor ASA mengumumkan bahawa mereka akan bergabung. “Dengan ini, Celcom bukan lagi syarikat telekomunikasi Malaysia dan menjadi syarikat negara Norway. “Kebiasaannya untuk gabungan syarikat dalam industri yang sama, ramai di Celcom dan DiGi bakal kehilangan pekerjaan mereka,” katanya. Selepas penggabungan itu, syarikat negara Norway Telenor akan memilik dan menguasai syarikat baru berkenaan dengan kepentingan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 6:54 pm

Ternyata sekarang ni..Tun madey dah tersepit kerana Tun tak dapat sokongan padu dari parti2 komponen PH , khususnya dari PKR dan Amanah dalam usaha Tun untuk berkelahi dengan Istana Johor…malah Bang Non yang dulu menyokong Tun dalam krisis perlembagaan dengan Raja2 semasa dia menjadi TPM , kini telah memihak kepada pihak Istana Johor. Kini Tun menjadi lone ranger dalam crusadenya menentang Istana Johor…malah sokongan yang diharapkannya dari Din Pagoh dan ketua2 bahagian Bersatu di Johor jugak tersangat dingin ..dan baru2 ni pun mereka semua telah menyatakan sokongan penuh dan bersetia di belakang MB Johor yang baru…yang sememangnya adalah pilihan Din… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 6:52 pm

DOA PENUTUP ENTRY…… 2….PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBURKAN PH!
!!…..

Reply

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 6:49 pm

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 6:45 pm

Kalau macam ni la caranya berpolitik…asyik tertumpu pada serangan peribadi. Dah macam budak tadika. Suruh jawab tu…suruh jawab ni. Kalau jawab pun..tol akan dihapuskan ke…??? Minyak akan turun pada $1.50 ke…??? Tak ada pon turun…… Kenapa tak suruh jawab kenapa PH tak tunaikan janji yg telah dijanjikan..??? Lupa ada dah jawaban….ni salah kerajaan dulu…BN. Pasal TOK MAT…kan dah buat laporan kat pihak berkuasa, biar pihak berkuasa yg buat siasatan. Lepas tu biar mahkamah yang menentukan samada bersalah ataupun tidak. Yang kita nak jadi penyiasat tak bertauliah…apa yg kita dapat…??? Dapat dosa kering ada la kalau perkara tu tak betul….contohnya seperti… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 6:44 pm

Perancangan sulit pihak tertentu dalam kerajaan melibatkan Lembaga Tabung Haji Pada 5hb April 2019, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato’ Seri Dr Mujahid Yusof, mengejutkan rakyat Malaysia dengan mengumumkan bahawa agihan hibah kepada kesemua pendeposit TH ditetapkan sebanyak 1.25 peratus bagi tahun kewangan berakhir 2018. Menurut Mujahid, agihan tersebut dimungkinkan menerusi pelan penstrukturan yang dilaksanakan oleh kerajaan bagi menyelamatkan TH demi kepentingan 9.3 juta pendeposit. Dalam usaha menghalalkan agihan tersebut, beliau menuding jari terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) terahulu dengan mendakwa kononnya pentabdiran TH di bawah BN melakukan manipulasi bagi membolehkan agigan tinggi hibah diumumkan. “Kami terpaksa datang untuk menyelamatkan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 6:43 pm

Timbalan menteri sahkan Rosmah tidak beli berlian merah jambu Ejen jualan yang membawa masuk berlian merah jambu dan barangan kemas lain ke Malaysia untuk isteri seorang VVIP telah mengisytiharkan barangan berharga berkenaan dengan Jabatan Kastam Diraja Malaysia. Dia juga mengisytiharkan barangan berkenaan dengan jabatan yang sama ketika meninggalkan negara ini, demikian menurut Timbalan Menteri Kewangan Amiruddin Hamzah. “Bagi kes berprofil tinggi ini, saya ingat telah dijawab oleh menteri (Lim Guan Eng) pada tahun lepas bahawa dia dibawa masuk oleh ejen. Ya, ejen dah ikrar bawa masuk, kemudian ada pengikraran benda yang sama bawa keluar. “Jadi tidak berlaku pembelian (oleh isteri… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 6:06 pm

Tok Mat Ada Apartment RM1O Juta Heboh, Azmin Ali Ada Apartment RM100 Juta Kenapa Senyap? Antara bidak catur yang digunakan untuk minggu terakhir PRK DUN Rantau adalah dengan menampilkan calon BN, DS Muhammad Hassan atau Tok Mat memiliki hartanah bernilai RM10 juta di London. Macai-macai PKR khasnya dan PH amnya terlupa, bekas banduan yang juga Presiden PKR mempunyai jumlah aset yang melebihi RM10 juta yang disahkan oleh SPRM. Itu baru bekas banduan. Malah, hari ini juga, blogger terkenal, Raja Petra Kamaruddin mendakwa Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali mempunyai dua pangsapuri mewah berharga RM100 juta di London. Tok Mat, jika mempunyai… Read more »

dad
dad
28 October 2019 5:42 pm

masih ada lagi ke org jibut uh dlm ni?

dad
dad
28 October 2019 5:36 pm

pak sheikh tu yg patut takde lagi dah dlm politik malaysia…..mengarut je. waktu baru kuar dulu cakap nak ngajar la……tapi ngajar apa ntah…..jgn ajar ank ikan bilis dah la……

anonymous
anonymous
28 October 2019 5:55 pm
Reply to  dad

nasib baik ada Tun

kalu tidak Malaysia dah melingkop

HELANG MERAH BERAPI
HELANG MERAH BERAPI
28 October 2019 5:16 pm

KEDAH JUARA PIALA FA 2019!
aku hadiahkan kejuaraan ini kepada YB Mukhriz (MP JERLUN)

KEDAH BAKAL JUARA PIALA MALAYSIA 2019
aku hadiahkan kepada PM Mahathir(MP LANGKAWI)

JOHOR NAIB JUARA PAILA MALAYSIA 2019
aku hadiahkan kepada KEJORA & IRAH(BAKAL BERTUNANG)

CAM NA KEJORA DENGAN AGIHAN TU!

TAK SETUJU PULAK KA?

ATAU KAU NAK AKU KASI KAU ITIK LAME!
bahaya kalau kau pilih itik lame!
nanti kau cari minaci macam citer Bro Jigit tu!!!

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 4:50 pm

Irah,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Mmg rmai..yg dngki, dgn kita pnya kasih mesra
Dalam ramai2 itu..ada seorang yg paling ketara
Dah lama, si tua itu menjadi musuh, dgn Kejora
Pantun dan fitnah salah satu dri dia punya cara
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 4:51 pm
Reply to  Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Mmg si tua itu, sentiasa sja nyamar & berpura2
Skejap Anon..kjap itu, kjap ini..serupa dgn kera
Dgn abg dulu, dia pernah cipta, satu sandiwara
Bila abg bcor rhsia dia trkantoi, panas mmbara
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 4:51 pm
Reply to  Anonymous

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Yng dia cuba fitnah ni, seorang jaguh dan juara
Kerap kali, berdepan dgn abg, dia dpt sengsara
Kni dia dngki bila abg brjaya mnawan hati dara
Org itu Irah prnh percaya..si tua renta Tok Gora
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 4:53 pm
Reply to  Anonymous

Lupa lak Irah…

Bunga2 tu utk Irah jer tau..
Utk Tok Gora tua renta tu..abg nak bagi dia penampaq..😂

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 5:05 pm
Reply to  Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Dulu, Tok Gora kna teruk dgn abg, dia berundoq
Bila Irah brmsra dgn abg, dia risau tk bleh tidoq
Mcm2 nama, dia nyamar, itu si tua labu kundoq
Nama yg terkini ifrit tu guna, Mr. Tloq Land Doq
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Mr. Tloq Land Doq
Mr. Tloq Land Doq
28 October 2019 5:23 pm
Reply to  Anonymous

kah!!!!!!kah!!!!!!!kah!!!!!!!!!!

kejab kau kata aku TN!

TN aku kenal sangat,hari-hari masok sini

kejab kau kata aku Tok Gora
orang tua mana tu?

dia tak pernah aku lihat entri?

AKU BUKAN TN ATAU TOK GORA!

aku adalah diri kau sendiri

kah!!!!!kah!!!!!!kah!!!!!!!

nasution longkang
nasution longkang
28 October 2019 4:02 pm

Yang patut tiada ialah hang la budin,,baruah cina. Hang dah tak boleh beza antara lembu dan babi dah budin. Anwar yg jelas kaki buntot pun hang puja melangit, hang sanjung mcm sanjung ulamak. Padahal kaki buntot, pui,, antara hang dan dap,,hang lebih bahaya kpd umat islam daripada dap yg kafir tu…

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 3:44 pm

irah,

fuyooooooookkkkk!!!!!!

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Dulu abang terrer bola sunggoh
Ramai peminat tengok beduyun
La ni, bila benda tu dah laboh
Bila lari sikit dia dok beghayon
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

kah!!!!!!!!!!!!!kah!!!kah!!!!!!
kek!!!!kek!!!!!!kek!!!!!

kah!!!!!!!!!!!!!!kah!!!!!!!!!!!!!!

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 4:03 pm
Reply to  Anonymous

Irah,

Agaknya si tua kedi ni bnyak mkn buah kundoq
Sakit mati pucuk dia, terus dh tak mau sembuh
Anon pnyamun tua ini jugak Mr. Tloq Land Doq
Dh le teloq tu landoq..smpai ke lutut pula labuh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Lame Duck In The House
Lame Duck In The House
28 October 2019 2:52 pm

Bubaq DAP takdak sekoq nak masuk parti saya. Tapi kalau saya bubaq PAS, dapat 18 ekoq MP dan 2 ketui lagi negeri Melayu. Jangan cakap saya tak payung no.

Mr. Tloq Land Doq
Mr. Tloq Land Doq
28 October 2019 3:30 pm

irah,

fuyoooooooo!!!!!!

Dulu abang terrer bola sunggoh
Ramai peminat mai padang beduyun
La ni, bila benda tu dah laboh
Bila lari sikit dia dok beghayun

kah!!!!!!!!!!!!!kah!!!kah!!!!!!
kek!!!!kek!!!!!!kek!!!!!

kah!!!!!!!!!!!!!!kah!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 4:01 pm

Irah,

Agaknya si tua kedi ni bnyak mkn buah kundoq
Sakit mati pucuk dia, terus dh tak mau sembuh
Mmg lah abg kesian, dgn ini Mr. Tloq Land Doq
Dh le teloq tu landoq..smpai ke lutut pula labuh
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Lame Duck In The House
Lame Duck In The House
28 October 2019 3:44 pm

Umno saya tak bubaq takpa. Sekoq-sekoq mai nak kena sembelih. Sokong saya jadi PM lagi 3 tahun. Depa kecut teloq tunggu surat court mai depan pintu.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 2:32 pm

KERAjaan PENYAMUN TARBUS PARTI JAMBAN ROMPAK HARTA UMAT ISLAM……. Kenyataan PH mengelirukan berkenaan TH…… ALOR SETAR: Pengumuman dan kenyataan bersilih ganti berkenaan Tabung Haji (TH) sejak Malaysia ditadbir oleh Kerajaan Pakatan Harapan (PH) bukan sahaja mengejutkan malah mengelirukan umat Islam. Pesuruhjaya PAS Kedah, Dr Ahmad Fakruddin Fakhrurazi berkata, awalnya dimaklumkan berkenaan SPV yang dikatakan mengendalikan aset TH kemudian disusuli dengan syor pemotongan subsidi bagi pendeposit untuk menunaikan haji kali pertama atas konsep istito’ah. “Tidak berhenti setakat itu sahaja. Baru-baru ini pengumuman hibah 1.25 peratus untuk tahun 2018 sebelum satu lagi pemakluman terbaru iaitu tidak boleh mendaftar bagi mereka yang ingin… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 2:34 pm

GERAKAN 13: PAS JANGAN JADI BODOH MACAM LEMBU
gerakan13.blogspot.com › 2013/12 › pas-jangan-jadi-b…

PAS JANGAN JADI BODOH MACAM LEMBU. Blogger The Unspinners tak pernah gagal dalam membuat pendedahan dan pembongkaran …

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 2:28 pm

TOKONG DAH LAMA PATUT BEREHAT DI BAMBOO RIVER INN….. Jawab Lim Guan Eng….. 1. Semasa di Dewan Rakyat pada 2 April 2019, saya tanya samada Menteri Kewangan memperolehi HKD1.6 bilion daripada penjualan Bangunan Malaysia di Hong Kong menerusi tender terbuka. Esoknya, 3 April 2019, Guan Eng dengan bangganya menunjukkan surat yang menyatakan bahawa Kementerian Kewangan telah menerima surat daripada pembeli yang berminat untuk membeli hartanah tersebut dengan harga RM1.68 bilion. 2. Saya mendapati ianya hanyalah surat tunjuk minat pembeli yang ingin membeli hartanah tersebut pada harga RM1.6 bilion. 3. Apa yang ditunjukkan oleh Guan Eng itu bukanlah bukti kukuh atau… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 2:32 pm

kerja – kerja bodoh dalam pas | Dewan Pemuda PAS Wilayah …
https://dppwp.wordpress.com › 2009/04/24 › kerja-kerj…

Apr 24, 2009 – oleh Nik Abduh Nik Abd Aziz Salam Kamunting, Di meja makan di bahagian dapur di rumah ayahanda yang saya masih kekal tinggal bersama …

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 2:24 pm

GS ADALAH KERAJAAN CEKAP DAN EFFISEN….. Masalah Kerajaan Lalu…… Apabila menjawab tentang kegagalan melaksanakan manifesto, pemimpin PH berkata, “ini adalah kesan hutang kerajaan lalu”. Apabila bercakap tentang masalah harga sawit jatuh, PH yang haprak berkata, “ini masalah yang ditinggalkan oleh kerajaan lalu”. Apabila bercakap tentang tentang hibah Tabung Haji yang paling rendah dalam sejarah, mereka terus berkata, “ini disebabkan kelemahan kerajaan lalu.” Semua kegagalan mereka dalam urus tadbir negara akan disabitkan kepada kerajaan lalu. Namun sebagai rakyat Terengganu, sehingga kini belum pernah kami dengar MB kami, Dr Ahmad Samsuri dan kerajaan negeri menyalahkan kerajaan lalu. Kalau nak diikutkan, apa masalah… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 2:28 pm

Penyokong PAS kenapa hangpa Bodoh … – LAWAN UMNO PAS
awangpening.blogspot.com › 2018/12 › penyokong-pas…

Dec 12, 2018 – Penyokong PAS kenapa hangpa Bodoh sangat. Walaun PAS ingat Tabung Haji ni sama macam Tabung Memali..! Komentar Ipoh Mali.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 1:59 pm

With report lodged, police should immediately commence investigations into Sodomy 3 Anwar most definitely was involved in a homosexual act “against the order of nature.” Mahathir is aware of it and has seen the evidence. RJR: Penang PKR Youth urged the police today to investigate me, Raggie Jessy Rithaudeen, in what was alleged to be the criminal defamation of PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim via a video footage shared through WhatsApp and Facebook. In the first place, it is ironical that the report was lodged by persons without the locus standi on the matter when the person who should… Read more »

Geng Najib
Geng Najib
28 October 2019 2:07 pm

Mana tak PAS bodoh – dibanding nya Tuhan dengan manusia –

Siapa Yang Bodoh, Ikut Tuhan Atau Manusia? – Berita PAS
https://berita.pas.org.my › Minda Presiden

Aug 17, 2019 – Allah menegaskan bahawa sebenarnya bodoh bagi orang yang … Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak …

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 1:55 pm

Kertas putih FELDA kerajaan PH yang dibentang di Dewan Rakyat hari ini membuktikan wujudnya “Put Option”. Tuduhan dimedia dan laporan polis ialah bekas PM telah menipu FELDA untuk membeli syarikat Indonesia Eagle High Plantations dan menyebabkan kerugian berbilion. Tetapi apa yang ditulis di dalam kertas putih FELDA ialah pulangan minima 6% setiap tahun dari pembelian ini tak cukup tinggi! Bukan rugi. FELDA beli dengan harga dalam US Dollar, dan meminjam dalam matawang Ringgit dari kerajaan Malaysia, mereka pula nak bandingkan dengan kadar pulangan bon Indonesia pada kadar 8% dalam Rupiah? Agak tak masuk akal perbandingan ini. Kalau nak banding pun,… Read more »

Geng Najib
Geng Najib
28 October 2019 2:10 pm

SURAT TERBUKA BUAT AHLI PAS YANG BODOH …

aku-tak-peduli.blogspot.com › 2013/11 › surat-terbuka-…

Nov 11, 2013 – Buat pertama kalinya saya menulis analisis mengenai PAS yg agak panjang. Risikonya sgt tinggi kerana pengalaman …

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 1:53 pm

Semalam, Menteri Kewayangan dipaksa menjawab di Mahkamah tentang penjualan tanah kerajaan negeri Pulau Pinang di Peel Avenue dengan nilai RM156 juta pada tahun 2017 secara rundingan terus tanpa tender. Jualan terus yang di buat melalui Perbadanan Ketua Menteri Pulau Pinang (CMI) itu menimbulkan kontroversi pada masa itu kerana ramai berpendapat bahawa harga jualan RM560 satu kaki persegi adalah jauh di bawah harga pasaran di antara RM1,000 hingga RM1,500 satu kaki persegi untuk tanah-tanah berhampiran. Oleh itu, harga pasaran sebenar tanah jika dijual melalui tender terbuka didakwa adalah lebih dari RM350 juta berbanding harga jualan RM156 juta. Ini adalah antara jawapan-jawapan… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 2:24 pm

Bila Artis Masuk PAS, Orang Pas Jadi Bodoh

Hari ini beberapa blog Pas menyiarkan rakaman video Catriana Ross berceramah ….. bersama Bob Lokman disebelahnya. Saya tak …

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 1:49 pm

Kerajaan PH pernah berjanji bahawa tidak ada cukai baru dalam tahun ini. https://www.themalaysianinsight.com/s/141547 Tetapi semalam, dua cukai baru telah diluluskan di Dewan Rakyat . Cukai 6% untuk pembelian sebarang perkhidmatan digital dan levi pelepasan sehingga RM40 seorang yang bermula 1 Julai ini. Bulan Mac yang baru lalu, cukai untuk 4 bidang perkhidmatan juga diperkenalkan, iaitu untuk perkhidmatan hiburan, pembersihan, latihan dan pelaburan. https://www.freemalaysiatoday.com/…/kastam-4-lagi-perkhidm…/ Kalau nak bawa kanak-kanak ke taman tema, basuh baju di dobi, pergi kursus dan beli saham, kena bayar cukai. Cukai gula juga akan mula dilaksanakan pada 1 Julai tahun in. Ini yang Rakyat mahu sambil bersama-sama mencapai… Read more »

Geng Najib
Geng Najib
28 October 2019 2:21 pm

Pas tidak didik pemimpin, ahli bercakap bodoh – Abdul Hadi …
https://angah.net › Berita › Malaysia

Dec 12, 2018 – KUALA LUMPUR: Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan, parti itu mendidik pemimpin dan ahlinya supaya bercakap …

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 1:45 pm

Semalam Menteri Kewangan, Mat Sabu mengeluarkan kenyataan bahawa laporan audit LTAT 2018 adalah satu pembohongan. Hari ini, Mat Sabu membuat u-turn dan mengeluarkan kenyataan akhbar bahawa beliau telah tersilap dalam ceramah semalam dan telah mengelirukan orang ramai. Beliau berkata pembohongan itu bukan ada di dalam laporan audit tetapi ada di laporan kewangan LTAT. Untuk maklumat Mat Sabu, setiap laporan kewangan yang dikeluarkan perlu diaudit oleh juruaudit. Setiap penemuan (findings/non-conformance) perlu dilampirkan di dalam laporan audit. Mat Sabu faham atau tidak proses pengauditan ke atas laporan kewangan? Sekiranya laporan kewangan yang diaudit didapati berbohong atau juruaudit yang berkenaan gagal mengesan sebarang… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 2:18 pm

CABARAN BODOH DARI PAS PUTRA JAYA … – TINTA TAJAM
tinta-tajam.blogspot.com › 2016/01 › cabaran-bodoh-da…

Jan 5, 2016 – CABARAN BODOH DARI PAS PUTRA JAYA, KITA CABAR BALIK HADI BERTANDING DI SARAWAK! PETALING JAYA: Datuk Wan Abdul …

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 1:40 pm

Gaji Siswazah di Malaysia Makin Turun?Published 6 hours ago on March 29, 2019 By Syok Gaji biasanya makin naik kan? Macamlah harga barang dan kos sara hidup. Tapi percaya atau tak, gaji siswazah di negara ini makin turun! Boleh tahan sedih penulis bila dapat maklumat ni daripada Laporan Tahunan Bank Negara 2018. Dalam laporan ini menyatakan secara purata gaji permulaan bulanan untuk lepasan diploma turun daripada RM1,458 pada 2010 kepada RM1,376 pada tahun lepas. Gaji permulaan untuk lepas ijazah sarjana muda juga turun daripada RM1,993 kepada RM1,983 juga untuk berbandingan dengan jarak masa 8 tahun. Manakala pemegang ijazah sarjana raih… Read more »

Geng Najib
Geng Najib
28 October 2019 1:58 pm

Najib sebagai Ketua Pembangkang, idea kurang bernas – KJ

“Saya yakin @LokmanAdam pun tak bongap macam ni, Eh,” katanya yang turut mengulang ciapan sebuah portal berita, hari ini.

Semalam, Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO, Lokman Noor Adam, mengemukakan cadangan supaya Najib dilantik sebagai Ketua Umum UMNO dan Ketua Pembangkang, sementara Presiden UMNO bercuti.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 1:39 pm

Nga Kor Ming mulakan Taliban – Khairy By Ana Ghoib – MP Rembau dan Timbalan Speaker Nga Kor Ming berbalah isu Taliban. – KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin berkata istilah ‘Taliban’ menjadi hangat kerana kenyataan Timbalan Speaker Nga Kor Ming sendiri. Khairy berkata demikian selepas Nga menggesa bekas ketua Pemuda Umno itu memohon maaf kerana menggunakan istilah itu untuk merujuknya dalam Dewan Rakyat hari ini. “Nga harus sedar, perkataan ‘Taliban’ menjadi hangat kerana ianya dimulakan oleh beliau sendiri. “[Walaupun kenyataan Nga dibuat di luar Dewan Rakyat, namun jawatan Timbalan Yang di-Pertua Dewan Rakyat adalah jawatan rasmi beliau bagi… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 2:26 pm

Kalimah Allah:Jangan Kita Jadi Bodoh Seperti Pas – RBF Online
ruangbicarafaisal.blogspot.com › 2013/02 › kalimah-all…

Feb 4, 2013 – Walaupun pelbagai pandangan, nasihat, teguran dan bantahan dinyatakan Pas tetap konsisten membenarkan kalimah suci umat islam itu …

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 1:28 pm

Irah,

⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽
🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆
2 Nov Final Piala Mlysia..peminat mula ghairah
Kedah DA negri abg, nk lwn Johor DT negri Irah
Nk sokong psukan mana, abg jadi tk tentu arah
Nk ikut rombongn, ke Bkt Jali, takut Irah marah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Geng Najib
Geng Najib
28 October 2019 1:40 pm
Reply to  Anonymous

Abang sebenar nya tak boleh ghairah sangat, doktor takut nanti pening kepala, silap2 terbaring, tak boleh bagun.

Tapi semua di tangan Tuhan, kalau nak rebah pun, biarlah, takdir Tuhan.

jigit
jigit
28 October 2019 11:19 am

Cinta Kejora-Irah penuh seribu satu masalah
Selesai bab kaya-miskin masalah lain mai pulak dah
Final Piala Malaysia nanti Johor lawan Kedah
Nak sokong negeri sendiri ka nak berpaling tadah…?

kah kah kahhhhh

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 12:07 pm
Reply to  jigit

Bro jigit,

😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
Tak kan le Kejora nk brpaling tadah negri sndiri
Kejora dh lama jdi pnyokong kuat skuad Kenari
Tapi tk boleh le, terlalu sgt, nak mementing diri
Kena ler juga fikir kluarga mertua & bakal isteri
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 12:20 pm
Reply to  Anonymous

Bro jigit,

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kedah tmpt ibu ayah dan keluarga kesayangan
Johor pulak, tmpt nya si manja dara sanjungan
Tak kisah lah, siapa pun yg dapat kemenangan
Kedua-dua Kdah & Johor Kejora beri sokongan
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 12:42 pm
Reply to  Anonymous

⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽
🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆
Kedah & Johor berlumba sihat..mengejar nama
2 Nov, di Bkit Jalil..sorakan pasti akan bergema
Bgi Kejora-Irah, dua ngri ini bgai lagu dgn irama
Nnti, Kdah-Jhor, akn jdi ngri Kejora-Irah brsama
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Geng Najib
Geng Najib
28 October 2019 12:51 pm
Reply to  Anonymous

Saya memang sihat bila pergi ke Tampoi, Johor.

Atau Tg Rambutan, Perak.

TK kpd pakar2 di sana.

Geng Najib
Geng Najib
28 October 2019 12:49 pm
Reply to  Anonymous

Tanjong Rambutan dan Tampoi tempat saya berehat.

Dinasihat doktor buat begitu dari masa ke masa.

Geng Najib
Geng Najib
28 October 2019 12:24 pm
Reply to  Anonymous

Korang kasi lah aku peluang nak tulis apa pun, atas nama apa pun.

Geng Najib
Geng Najib
28 October 2019 12:47 pm
Reply to  Anonymous

Saya suka tulis macam2 komen atas berbagai nama. Supaya Nampak macam saya ada geng.

Sebenarnya saya seorang saja, yang lain chickened out. Intimidated by Wau Bule dan Tanpa Nama. Tak guna punya orang.

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 11:14 am

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽
Seronok Kejora..negeri kami ke final bolasepak
Kedah & Johor tmpt Kejora-Irah pnya ibu bapak
Pilu hati..air brlinang di mata Irah pnya kelopak
Rindu trpndm di hati Irah, Kejora boleh nampak
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 11:39 am
Reply to  Anonymous

RASUAH DALAM UMNO – Chedet

1. Dato Seri Adnan Yaakob, MB Pahang telah membuat kenyataan yang beliau tidak akan bertanding untuk Majlis Tertinggi UMNO kerana rasuah yang berleluasa dalam kempen pemilihan ketua-ketua pemuda, ketua bahagian dan Majlis Tertinggi.

2. Sebelum ini saya telah lapor berkenaan tindakan dua tokoh UMNO; seorang Ketua Bahagian yang menulis kepada Ibu Pejabat UMNO berkenaan rasuah yang dilakukan oleh Presiden sendiri untuk mendapat sokongan bagi pencalonannya sebagai Presiden pada Disember ini dan yang satu lagi tindakan seorang veteran UMNO yang telah lapor kepada Badan Pencegah Rasuah berkenaan rasuah yang sama yang dilakukan oleh Presiden.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 11:03 am

.Dah tentu lah kita akan sama2 bersetuju untuk mengatakan bahawa hari demi hari, puak DAPigs secara terbuka menghasut rakyat dan menyebar kebencian khususnya di kalangan masyarakat Bukan Melayu terhadap umat Islam. Sedangkan mereka dan proksi mereka yang tampil dengan pelbagai bentuk provokasi serta penghinaan terhadap umat Islam secara terang-terangan. Ini terbukti bila sorang ADUN DAPigs telah memberi amaran tentang bahayanya pakatan perpaduan Ummah UMNO-PAS ekoran berlakunya insiden kejam di Christchurch hari ni, seperti yang dilaporkan oleh Malaysiakini. Pernah nampak orang UMNO dan PAS mengutuk agama lain selepas berlakunya Penyatuan Ummah? Pernah terlihat status penghinaan yang dikeluarkan oleh UMNO dan PAS… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 11:41 am

3. Baru-baru ini saya telah dapat maklumat daripada beberapa pemimpin UMNO bahawa rasuah, iaitu pemberian duit yang tidak kecil jumlahnya dan pemberian lain-lain, telah dilakukan untuk pemilihan ke Majlis Tertinggi dan Ketua Pemuda.

4. Lebih daripada 150 ahli telah dikenalpasti yang akan mencabar ketua-ketua bahagian yang ada sekarang dengan diberi sogokan wang yang besar. Ada pula Ketua Bahagian yang diberi kontrak projek Kerajaan supaya mencalonkan calon tertentu.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 11:00 am

Kebiadapan Mahathir Pada Raja Raja Melayu Semasa menjawab soalan dari wartawan mengenai teguran Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris Abdul Majid Abu Bakar Iskandar ibni Sultan Ibrahim Ismail, mengenai tindakan Putrajaya yang tidak memaklumkan kepada Majlis Raja Raja mengenai persetujuan kerajaan PH meratifikasi Rome Statute, Mahathir dengan angkuh dan biadab telah menjawab : “DIA bukan wakil rakyat, DIA bercakap untuk diri dia jer” (BACA DI SINI)… Rakyat Malaysia khususnya masyarakat Melayu Islam perlu sedar, dengan meratifikasi Rome Statute, bererti kita bersetuju memusnahkan fungsi Raja Raja Melayu sebagai payung kepada negara atau lebih tepat menyerahkan kedaulatan negara kepada tangan asing… Dengan… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 11:45 am

5. Mereka yang menjadi Ketua Bahagian Umno sekarang … tidak sanggup mendedah secara tepat dan terbuka orang yang memberi sogokan dan siapa yang mereka dikehendaki mencalon dan menyokong dan lain-lain butir dan maklumat berkenaan kegiatan rasuah ini. Mereka yang disogok pula tidak sanggup membuat apa-apa laporan. 6. Mereka sedar bahawa rasuah yang berleluasa dalam UMNO ini akan menghancurkan parti, dan merosakkan masa depan orang Melayu dan negara Malaysia tetapi mereka masih berharap apabila mereka sudah tidak jadi Ketua Bahagian, tidak jadi ahli atau memegang jawatan dalam Majlis Tertinggi, apabila mereka tidak lagi jadi Menteri atau Timbalan Menteri, mereka mungkin diberi… Read more »

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 10:49 am

⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽
🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆
Bila fikir final Piala Mlysia..Kejora mula gundah
Sbb, yg akn pergi final tu, Johor JDT lwn Kedah
Kdah ngri sndiri, tk kn Kejora, nk brpaling tadah
Tpi, Johor pula..Kejora ada kenangan sgt indah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 10:56 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Dgn anak dara orng Johor..Kejora telah bersua
Kini, dah sgt mesra & intim sekali, kami berdua
Dkat negeri ini pulak, tmpt bakal bapak mertua
Klu cari psal, dgn Johor..alamat merana le jiwa
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 11:01 am
Reply to  Anonymous

Oleh sebab itulah, suara ahli politik Cina akan sentiasa menyokong Hua Tuan. Jika isu ekonomi dan perniagaan, mereka akan sokong pandangan dan kesepakatan Dewan Perniagaan Cina.

Jika isu pendidikan, mereka akan sokong dan ulang pandangan persatuan pendidikan Cina. Begitu juga dengan isu-isu yang lain.

Hal ini bermakna, mereka memiliki golongan yang berada di luar kepentingan politik kepartian yang sempit dan bercakap atas kepentingan masyarakat Cina secara bebas.

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 11:03 am
Reply to  Anonymous

😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Pening lah jugak..bila fikirkan..pasal bolasepak
Kedah, negri sndiri..tmpt Kejora pnya ibu bapak
Tpi, dgn anak dara Johor, Kejora dah trsrempak
Kedah & Johor, dua negeri tmpt kasih bertapak
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 11:48 am
Reply to  Anonymous

7. Oleh kerana harapan ini mereka di Umno sanggup melihat rasuah berleluasa dalam UMNO, melihat UMNO hancur, melihat orang Melayu diperhambakan, menjadi golongan yang miskin dan tidak berkuasa dalam negara, merosakkan negara.

Tidak ada seorang pun daripada mereka yang akan sanggup mendedah secara jelas, mengeluar ‘statutory declaration’ berkenaan rasuah yang akan hancurkan UMNO dan menghakis apa sedikit daripada kuasa orang Melayu di negara ini yang masih ada.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 10:59 am
Reply to  Anonymous

OLEH MUHAMMAD LUTFI ISHAK

Dalam catatan saya di Facebook, banyak kali saya nyatakan bahawa teras kekuatan masyarakat Cina di Malaysia ialah (1) Hua Tuan atau persatuan pendidikan, ekonomi dan kebudayaan Cina (2), media yang bebas untuk masyarakat Cina dan (3), sumbangan dana dari tokoh korporat dan masyarakat Cina kepada Hua Tuan dan SJKC, dan surat khabar Cina (dengan membeli iklan).

Parti yang berasaskan perjuangan kaum Cina juga ada suara tersendiri tetapi, akibat tiga kekuatan utama tadi, parti Cina tidak boleh bertentangan dengan apa yang boleh ditafsirkan sebagai kepentingan masyarakat Cina.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 10:48 am

Malam semalam, berita TV cuba “spin” bahawa dividen yang diumumkan oleh PNB adalah paling tinggi dalam sejarah. Mereka cuba beri “salam 4 kipas” kepada rakyat. Begitu juga dengan beberapa media di bawah kawalan mereka pagi ini. Kebenarannya ialah dividen untuk kelima-lima tabung yang diumumkan semalam untuk tahun 2019 adalah pada KADAR paling rendah dalam sejarah. ASB2 – 6.0% (2018: 6.75%, 2017: 6.5%) ASM – 5.50% (2018: 6.25%, 2017: 6.0%) ASN Sara 1 – 5.0% (2018: 5.15%, 2017: 5.15%) ASN Imbang2 – 4.20% (2018:4.80%, 2017:4.50%) ASN Equity3 – 4.10% (2018:5.00%, 2017:6.00%) Bukan sekadar dividen menurun sahaja. Malah, harga jualan satu unit… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 11:02 am

Tetapi, hal ini tiada dalam konteks masyarakat Melayu. Bukannya tiada persatuan berkenaan. Ada. Bercambah. Tetapi tidak kuat kerana pandangan orang Melayu lebih dibentuk oleh orang politik. Orang Melayu menyandarkan harapan mereka kepada parti-parti politik.

Akibatnya fatal, sebab orang politik jarang ada prinsip. Mereka boleh bertukar warna sesuai dengan persekitaran mereka. Dan hal ini menjadi lebih teruk, sebab persatuan yang ditubuhkan atas kepentingan masyarakat Melayu, didanai oleh pertubuhan politik atau kerajaan.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 10:43 am

UNTUK UMAT ISLAM SEJAHTERA, DAP dan PAS dua2 PATUT TIADA.

Asyik bercekau, macam anjing dan kucing.

Membosankan, menghindar kemajuan rakyat.

Sepatut nya mencadangkan mcm mana rakyat boleh maju dengan kadar yang lebih cepat.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 11:04 am
Reply to  Tanpa Nama

Apa salahnya menerima dana orang politik dan dana kerajaan?

Persatuan orang Melayu tidak mempunyai saluran lain untuk mencari dana. Orang kaya Melayu selalunya lebih suka memberikan derma untuk buat masjid dan membeli al-Qur’an wakaf.

Selebihnya, mereka menderma secara rutin dalam tabung masjid. Tidak terlintas langsung dalam fikiran mereka untuk menderma kepada persatuan.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 10:39 am

SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA MUDAH OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU SYIAH….SEKIAN…CERITA INI… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 11:05 am

Saya ingat lagi sewaktu isu ramai kontraktor Melayu hilang projek waktu zaman Khairy Jamaluddin dijuluk sebagai “budak tingkat 4” , ada satu persatuan kontraktor Melayu buat pertemuan dan mesyuarat tergempar di Ruma PENA.

Yang datang semua naik kereta besar dan mewah. Sepanjang mesyuarat, semua vokal, kritik kerajaan waktu itu, dan lain-lain lagi. Selesai saja mesyuarat, pengerusi mempersilakan mereka minum air mineral dan kek pisang sebab persatuan tak ada duit jamu nasi untuk makan tengah hari.

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 10:36 am

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kejora peduli apa nak haram ke tak haram DAP
Semua trpulang kt Mlyu PH punya lembu2 sapi
Yg Kejora teringat.. airmata Irah, mngalir di pipi
Irah secara malu2, mahu ceritakan rindu & sepi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 11:07 am
Reply to  Anonymous

Itulah realiti persatuan-persatuan Melayu ini. Kebanyakannya. Jadi, apabila mereka hanya bergantung sumber kewangan dari dana orang politik atau kerajaan, dengan sendirinya dana itu akan dapat mengawal persatuan. Tak boleh cakap lebih, jika tidak, tiada lagi dana tahun depan.

Penyatuan UMNO-Pas perlu dipandu oleh kefahaman yang lebih bermakna dalam kalangan orang Melayu sendiri.
Walau bagaimanapun, dengan beberapa isu yang berlaku sekarang ini, termasuk Kempen membeli barang muslim dahulu (BMF) dan penyatuan UMNO dan Pas, saya kira, perkembangan ini patut dipandu kepada kefahaman yang lebih bermakna.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 10:24 am

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU AJAIB DAN LICENSE TO KILL …..KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA DI MANA KERTAS TISU JAUH LEBIH MAHAL DARI WANG KERTAS….

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 11:08 am

Hari ini, tentang isu BMF, saya rasa suara yang paling laku ialah dari Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) . Orang Melayu lebih mendengar suara PPIM. Memang wujud sentimen politik dalam kalangan masyarakat Melayu, tetapi apabila mereka lebih mendengar suara PPIM, itu suatu perkembangan yang sihat.

Jadi, apakah orang Melayu sudah sedar akan had orang politik kepartian?

Apakah orang Melayu selepas ini akan mendengar persatuan pendidikan atau ulama/sarjana apabila timbul isu pendidikan? Apakah orang Melayu akan mendengar suara persatuan kebudayaan dan tokoh-tokoh kebudayaan yang tidak bercakap atas nama parti selepas ini apabila timbul isu kebudayaan?

Geng Najib
Geng Najib
28 October 2019 12:56 pm
Reply to  Tanpa Nama

Orang Melayu sekarang terhad kemajuan nya dek politik otak singkat Umno dan Pas.

Sudah di lingkupkan di Pru14 api masih ada nyawa2 ikan lagi.

Perlu diketuk kepala depa supaya gol betul.

Anonymous
Anonymous
28 October 2019 1:37 pm
Reply to  Geng Najib

Komen atas nama GN 12:56 pm kita tidak pelik
Cuma prbuatan mnyamar ini, kita rasa amt jelik
Yg msuk ke blog ini, tidak lah buta, semua celik
TN cuba nyamar, tapi ID dia terlupa nk set balik
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 10:22 am

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 11:09 am

Saya harap akan ada kesedaran itu. Jika mereka boleh dengar cakap PPIM tentang isu BMF, kenapa mereka tak jadi macam orang Cina yang lebih mendengar cakap Dong Zong apabila timbul isu pendidikan dan bahasa..

Dan jika budaya ini dapat berkembang, percayalah, parti politik Melayu, termasuk pemuka-pemuka parti takkan berani lagi bersuara untuk menentang hal yang boleh ditafsirkan bertentangan dengan kepentingan masyarakat Melayu. Moga-moga.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 10:21 am

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK PH AMBIL ALIH… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 10:36 am

Tiada keperluan untuk menarik balik tuduhan bahawa UMNO sebuah parti kafir.

Naib Presiden Pas, Datuk Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, kenyataan itu tidak pernah keluar daripada mulut Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

http://english.astroawani.com/malaysia-videos/tiada-keperluan-tarik-balik-tuduhan-bahawa-umno-parti-kafir-1808918

Geng Najib
Geng Najib
28 October 2019 1:00 pm
Reply to  Tanpa Nama

Pas memang celaka. Asyik kafir mengkafirkan orang saja.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 9:58 am

DAP Bukan Parti Rakyat M’sia ‘tulen’, Tetapi ‘tuli’.. Jauh Dari Kenyataan. Ketepi Melayu-Islam, DAP parti rakyat M’sia tulen? -DR KAMARUL ZAMAN YUSOFF TERGELAK seketika saya bila mendengar perisytiharan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, dalam ucapan beliau pada Persidangan Kebangsaan DAP di IDCC Shah Alam semalam bahawa “DAP adalah wajah parti rakyat Malaysia yang tulen”. Kalau betul DAP adalah wajah parti rakyat Malaysia yang tulen, mengapa pula: (1) Semua 7 Ahli Dewan Negara DAP adalah bukan Melayu bukan Islam? (2) Semua 41 daripada 42 Ahli Dewan Rakyat DAP adalah bukan Melayu bukan Islam? (3) Semua 103 daripada 109 Ahli Dewan… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 October 2019 10:37 am

Ini penting, perlu di ulang –

Tiada keperluan untuk menarik balik tuduhan bahawa UMNO sebuah parti kafir.

Naib Presiden Pas, Datuk Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, kenyataan itu tidak pernah keluar daripada mulut Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

http://english.astroawani.com/malaysia-videos/tiada-keperluan-tarik-balik-tuduhan-bahawa-umno-parti-kafir-1808918

Geng Najib
Geng Najib
28 October 2019 1:02 pm
Reply to  Tanpa Nama

Apa hukum nya parti yang mengkafirkan orang lain?

Disahkan, sebab Umno yang di kafir depa.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 October 2019 9:56 am

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK… Read more »

Wau Bule
Wau Bule
28 October 2019 9:58 am

Boring. Itu saja kah kepandaian anda? Oh….patutlah… dah disesatkan….what do you expect?