RONNIE LIU ADALAH SUARA PENYELAMAT, PATUT ADA 100 LAGI SEPERTINYA DALAM PH

Jika diperhalusi, walaupun kenyataan AJK Pusat DAP, Ronnie Liu berkaitan Tun Mahathir Mohamad dan Bersatu baru-baru ini dilihat kasar dan tidak wajar, niat beliau tidak lain adalah untuk memastikan PH sentiasa berada di landangan perjuangannya yang sebenar.

Lebih daripada itu, kenyataan beliau juga adalah sebagai tindak balas terhadap tindak-tanduk Tun Mahathir sendiri yang selama ini dilihat banyak kekaburan, mengelirukan dan seolah-olah mahu menjadikan PH akhirnya berpecah.

Yang sangat ditakuti, selain petandanya tidak susah untuk dicari, kalau Tun Mahathir sebagai PM7 benar-benar mahu kembali seperti PM4 dahulu yang berkuasa mutlak dan bebas melakukan apa saja mengikut kehendak hatinya.

Dalam hal ini, bukan saja Tun Mahathir, malah semua pendokong PH harus sedar bahawa PH yang mentadbir negara sekarang tidak sama dengan BN dahulu.

Oleh kerana Tun Mahathir diberi kuasa buat kali kedua ini melalui PH, mengembalikan semula watak PM4 yang sinonim dengan BN ke dalam PH tentulah sesuatu yang tidak dialu-alukan sama sekali.

Untuk itu, teguran Ronnie Liu adalah agar Tun Mahathir bukan saja mesti sedar Bersatu yang dipimpinnya hanya mempunyai kerusi yang sedikit, malah juga mesti insaf BN yang pernah dipimpinnya dahulu sudah pun ditolak rakyat.

Dengan PH diberikan mandat mentadbir negara dengan slogan Malaysia Baru, apa yang rakyat mahukan ialah perubahan dan pembaharuan.

Jika rakyat mahukan cara lama tentang bagaimana negara ini diurus dan bagaimana seorang Perdana Menteri berlagak bak maharaja, sama ada dalam politik atau ekonomi, lebih baik mereka kekalkan saja BN untuk terus mentadbir negara ini dalam PRU yang lalu.

Apabila rakyat memilih PH dan sanggup menolak BN yang telah berkuasa selama 60 tahun, keinginan rakyat kepada perubahan dan pembaharuan bukanlah suatu yang main-main.

Bagaimanapun, mempermainkan harapan rakyat dengan banyak berdolak-dalik serta liat menunaikan janji hanya akan menyebabkan mereka hilang kepercayaan kepada PH dan menggelapkan masa depannya, sedangkan mungkin untuk berapa lama lagi Tun Mahathir sudah pun tiada lagi di dunia ini.

Tetapi, meski selepas ketiadaan Tun Mahathir, PH mesti terus hidup dan bernyawa.

PH juga tidak harus dibiarkan mati kerana nafsu tak bertepi yang ada dalam diri Tun Mahathir.

Makanya, tindakan Ronnie Liu mengeluarkan kenyataan kasarnya lebih berupa peringatan kepada Tun Mahathir agar tidak lari daripada landasan perjuangan PH dan tujuannya adalah murni serta suci.

Oleh itu, DAP tidak harus mengambil apa-apa tindakan disiplin terhadapnya, malah Adun Sungai Pelek itu seharusnya diberikan ucapan terima kasih, kalau pun tidak mahu memberinya pingat atau jamuan makan malam.

Dalam menghadapi pelbagai isu semasa yang sesetengahnya macam sengaja dicetuskan oleh Tun Mahathir untuk mewujudkan ketidaktentuan dan perpecahan dalam PH, bukan saja tindakan Ronnie Liu itu harus dialu-alukan, bahkan sepatutnya ada 10 atau 100 lagi watak sepertinya dalam PH.

Kalau semua orang takut bersuara, lemah kerana dedak jawatan dan kedudukan serta selalu tunduk seperti seseorang mengadap maharaja, PH ini tidak akan ke mana-mana serta mati begitu saja akhirnya.

Apakah kita mahu PH ini jadi begitu akhirnya?

Kalau Ronnie Liu dilihat kasar dan kurang ajar, bagaimana dengan Azmin Ali, Khairuddin Abu Hassan, Zuraidah Kamaruddin dan beberapa nama yang lain yang terang-terang menolak konsensus PH berhubung penyerahan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar Ibrahim?

Tidakkah mereka itu lebih khianat, pengkhianat dan lahanat kepada PH?

Apakah dalam PH ini hanya menegur dan mengkritik Perdana Menteri saja yang dilihat salah, manakala mengutuk bakal Perdana Menteri yang sudah dipersetujui dianggap tindakan terpuji?

Kepada DAP, sekali lagi ditekankan, Ronnie Liu adalah pembawa suara penyelamat untuk PH dan mengenakan hukuman kepada beliau, apalagi tunduk kepada tekanan Armada Bersatu yang tidak sabar-sabar mahu hukuman dijatuhkan dalam tempoh seminggu, tindakan itu hanya akan membuatkan DAP hilang taringnya.

Jika DAP tunduk dan takut kepada Tun Mahathir sebagaimana semua orang berjaya ditundukkannya di era PM4 dahulu, parti itu bukan saja berpotensi menjadi seperti MCA, malah sekarang pun sudah tiada bezanya dengan MCA. (ShahbudinHusin 25/10/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 25 October 2019 — 9:03 am

87
Leave a Reply

avatar
15 Comment authors
DaunputihdadirkizAnonSUARA PEJUANG Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
dad
Guest
dad

ada itik dalam rumah…..lame dah tak menyelam kot…tu yang mental tuuuu

SUARA PEJUANG
Guest
SUARA PEJUANG

TUN INSAN TERPILIH!

KEDER-KEDER DAJJAL AKAN TEWAS!

KEBANGKITAN FREEMASON BAGI MENGUASAI MALAYSIA AKAN SEKALI LAGI DILENYEK!

AYOH KITA BERSAMA TUN !

LAME [email protected]@Anonymous akan kita londeh sampe nampak

anunya yang 2 cm tu..

AUW!!!!AUW!!!!!

sesuailah bapok maya jadi pemegang panji dajjal

Daunputih
Guest
Daunputih

Betul tu !projek 1998 mereka gagal bila idola mereka ditewaskan.La ni nak cuba projek kedua nak naikkan orang yg sama .InsyaAllah sekali lagi mereka akan gigit jari

irkiz
Guest
irkiz

ALLAH YANG PILIH DIA JADI PEMIMPIN MANA BOLEH KITA SALAHKAN MAHATHIR. ALLAH YANG PILIH. KALAU BUDIN ADA AKAL ADA OTAK, TIDAK BUTA PERUT, BUKAN KELDAI, BUKAN BANGANG, SEBAGAI ORANG ISLAM KALAU ALLAH TIDAK PILIH MAHATHIR MUSTAHIL MAHATHIR BOLEH JADI PM

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Jual nama Tuhan untuk jilat pungkok saya. Hang sekoq sahaja macai paling the best of the best saya duk ada. Hang jangan lupa jual sekali nama Nabi dan hadis palsu. Saya tunggu no.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Najib pun ada sekoq saja the best of the worst penjilat. La ni dok hingaq di blog ini.

I'm 76 years old..set
Guest
I'm 76 years old..set

ahokkk!!!! ahok!!!!!!
we,,geng bersatu..mintaq hangpa spoting sikit no..
yang hangpa habaq dekat budak jawa tu,aku ni kaki juboq,khira tak kena..betoi la aku ni kaki juboqโ€ฆdok diam sikit no..

irkiz
Guest
irkiz

Katakan (wahai Muhammad) โ€œWahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesaipa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang mumuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki dan Engaku yang menghina ssesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam Kekuasaaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. (Al-Imran ayat 26. Tuan panggil saya sekoq. Maksudnya binatang. Binatang babi, anjing monyet, beruk, dan banyak lagi binatang. Mungkin tuan panggil saya babi.Alhamdulillah. POLITIK PUNYA PASAL MAKI HAMUN. YANG UNTUNG ORANG POLITIK, LIMAU PERUT TIGA SERANGKAI BUTA PERUT TAK ADA… Read more »

irkiz
Guest
irkiz

Katakan (wahai Muhammad) โ€œWahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesaipa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang mumuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki dan Engaku yang menghina ssesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam Kekuasaaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.
(Al-Imran ayat 26)

Daunputih
Guest
Daunputih

Dia ni memang penjilat tegar Anuar

Nasya
Guest
Nasya

Ada sejuta pun lagi bagus…

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Saya pakai SOSMA bulih masuk sejuta Ronnie Liu dalam jel. Takdak hal. Saya tak nak jadi lame duck paper tiger quack-quack. Malu saya depan macai semua. Depa cakap belakang, saya penakut nak mampuih pada DAP.

I'm 76 years old..set
Guest
I'm 76 years old..set

ahokkk!!!! ahok!!!!!!
we,,geng bersatu..mintaq hangpa spoting sikit no..
yang hangpa hahaq dekat budak jawa tu,yang aku ni kaki juboq,kgira tak kena..betoi la aku ni kaki juboq…dok diam sikit no..bukan apa kita kawan-kawan.

I'm 76 years old..set
Guest
I'm 76 years old..set

aku nak toleh ni pon teketaq-ketaq

habaq..aku tuleh hahaq

betoi la aku kahaq!

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hang toleh kat Najib Al Jibo awat nak ketaq2.

Dia tentu mau punya.

Hanya soal sapa passive, sapa aggressive role.

Kot dia aggressive hang passive. Sebab dia 60an tahun hang 70an.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kenyataan Ronie Liu bersifat signal kpdmadey yg banyak onar…madey sedar dia tiada kuasa penuh dlm PH….untuk kekalkan jawatan madey perlu dapat sokongan…

Sokongan pas dan sebagian umno dan Pas tidak cukup korum untuk madey…

Signal Ronie liu kalo madey masih degil dan masih buat onar PH tendang Bersatu…habis riwayat madey..

Penjilat madey akan tersedu sedan…masa kian hampir..anwar relaks jeer…anwar pon paham gelagat madey kerana madey tiada kuasa penuh dlm PH seperti dlm BN dulu….

Kikikik..

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Mahathir masih berdegil. What can you do?

I have said if you and you wayward friends want to kick mahathir, go ahead. Bring 100 ronnies 100 anwar yang konon relax aje…bring them on.

Kalau tal berani…sah PENAKUT. Cakap besar tapi kecut bila dicabar.

I tell you I give u 2 weeks. If 2 weeks passed without your kicking out of mahathir and Bersatu…then confirm a coward. So STFU

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Hang tau saya degey. Saya memang jenih ketegaq. Hang tendang Bersatu takpa. Tapi saya nak jadi PM lagi sampai 3 tahun. PM parti bebaih pun takpa. Saya tak mau masuk DAP. Nanti saya susah nak pakai SOSMA.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Saya susah ni sebab Pas nak kerjasama dengan kami. Bikin susahkan kami nak sampai Putrajaya.

Depa dulu dok kapiaq mengkapiaq dengan kami. Fedap lah pengundi Melayu kat kami Umno dan Pas.

DAP pulak tentu dok takutkan semua bukan Islam pasal Hudud. Melayu Islam pun risau sebab Pas tarak habaq pun sapa tukang potong tangan dsb nya. Ada doktor Melayu yang dah keta di akhbar pihk doktor tak sanggup jadi tukang potong tangan di bawah undang2 Hudud.

Anonymous
Guest
Anonymous

Memang aku sokong ronie lew…madey sebabkan PH di benci…madey tipu pengundi PH..dia ingat dia masih disukai…

Madey pentingkan diri untuk kroni dan anak branak dan mahacai kata madey memang hebat boleh jadi pm kali ke 2…

Jadi tendang Bersatu kita boleh lihat madey boleh ker kekal jadi pm…

Kasi ajar madey penipu..

Wau bulan
Guest
Wau bulan

I cabar you tendang mahathir dan Bersatu. Kalau dalam mada 2 minggu kau dan geng2 kamu tak berani… memang dasar PENAKUT. INI BARU BETUL KEPALA OTAK KAU…. ada berani??

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Hang dengaq macai saya cabaq tu. Hang takut tak? Hang gerun? Saya takut. Tolong saya. Saya nak jadi PM lagi 3 tahun.

I'm 76 years old..set
Guest
I'm 76 years old..set

Aku nak habaq mai kat hangpa..

Mekcy tu dulu aku cabaq..

rgopanya di kemut kuat…

laih-laih aku yang tebelengkaq!

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

daje ngoh!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Saya yang paling takut ia lah masuk penjara. Ini dok ketaq berapa tahun kena hukum penjara dalam kes RM2.6 biliun yang dibicara la nih.

Ada lain2 kes pulak …. haigh …

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Saya dah tak nak undi Cina. Kita buat drama ganyang DAP. Saya nak undi Melayu Tg Piai. Melayu pemalas dan bodo. Pekena dedak Melayu sokong saya jadi PM lagi 3 tahun. Cina lain. Cina saya bagi projek depa duk diam. Ronnie Liu tunggu saya suap. Hang sokong saya bila perut hang penuh dedak.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Maaf no respond for a loony

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Saya memang tunggu respon hang sampai 10 Mei 2020.

optical
Guest
optical

PENYELAMAT ? cuba pikir dulu , kadang kala akal terbatas , kena ada iman di dalam hati , macam mana nak kuatkan iman dalam hati ? rajin rajin lah datang ke masjid dengar kuliah .

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Betul. Tapi dengan syarat jangan nak kafirkan orang tak seideologi. Jangan ada solat 2 imam. Jangan kata sembelihan orsng Pas saja boleh makan. Jangan roboh rumahtangga muslim lain

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kejora pduli apa dgn kecaman apek Ronnie Liu
Lebih baik le, Kejora fikirkan ttg Irah ku nan ayu
Teringat Irah mnangis hati ini rasa tersngt sayu
Dmi Kjora..Irh tolak cg mt salih pnya pujuk rayu
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Baik hang pi mengail lah

Siang ke malam ke

Bawak sabun supaya hang ada kerja bila ikan tak mai

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kebetulan..abg mmg baru nak kasi tau dkt Irah
Abg nk gi mncing dkt dgn Laketown Bkt Merah
Hujan sgt lebat, nmpak nya sdg turun mncurah
Klu abg tk dpt brpntun kt Irah, jgn le Irah marah
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Anon
Guest
Anon

anwar baik utk rakyat tapi bahaya besar pada perompak dan perasuah.
ape2 je la asalkan bukan PPBM/D4P

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

baik utk rakyat?

Nnti diliwat nya, amacam?

Anon
Guest
Anon

haha….hindu je suke ngan lgbt. takcaya? baca sini
https://vedkabhed.wordpress.com/2014/12/27/hinduism-and-lust/#LGBT

dad
Guest
dad

pak syeikh tak boleh harap……

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Others can ‘dream’ but PM transition process unshakeable, says Anwar

Hahahahahahahahaha

Kesian Anwar. When you are overseas talking to the sun and the moon, no one cares.

But when at home no one takes it seriously except Shah, Abdullah Sani, Johari Abdul, Syed Husin, Otai refomasi and the likes.

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Pelabuq besaq tak pakai Anwar nak habaq apa. Saya minta lagi 3 tahun jadi PM saham merudum tak naik-naik dah. RM susut nilai sampai 4 bulan tak naik-naik. Depa pelabuq besaq memang dengaq saya sahaja.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hang asyik nik di celah kelengkang tuh, awat ha?

Ingat, hang mengarut, org lain pun boleh karutkan hang jugak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey putarbelit tapi tak jalan..Ronie sudah bagi signal majlis presiden PH boleh singkirkan madey dgn buang Bersatu dari PH…

Madey tak cukup korum untuk kekal pm walo disokong PAs dan umno…Anwar tak mau tunjuk kuku seblm tiba masa…

Tak lama lagi lah tuu..

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Cubalah… kalau tak berani… SAH PENAKUT. Dahlah di bangsat disesat masih nak eksyen….piiiiirah

Pejuangan Belum Selesai
Guest
Pejuangan Belum Selesai

Yang terbaiknya adalah bubarkan parlimen & adakan pilihanraya semula. Bukan sokong sapa2 seperti yg dilakukan oleh kelompok tertentu dlm kerajaan atau pembankang.

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Bubaq Parlimen sekarang parti saya dapat teluq sahaja. Saya nak jadi PM lagi 3 tahun. Tolonglah sokong saya.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Perjuangan hang hanya dengan Najib Al Jibo.

Org lain tak main dah dngan Jibo.

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Malu lagi saya di persada antarabangsa. Media Turki pi tanya Anwar jika Azmin semburit saya pilih jadi PM. Malunya saya. Apa depa sibuk sangat saya nak pilih Azmin? Saya nak jadi PM lagi 3 tahun. Bukan jaga video semburit sampai mati.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Yang paling malu ia lah Pak Sheikh Anwar. Hanya menjadi PM-in-waiting. Permanently, kot. Sebab dia dah 70an tahun.

Anwar terlalu tua untuk jadi PM, kata Mahathir
https://www.malaysiakini.com/news/337328

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Moral of the story –

Jangan dok hingaq, nanti cepat tua.

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Macai mana pulak duk tepek berita merapu? Perli saya ka? Saya muda lagi baru 94 tahun. Kuboq saya dekat kerusi PM hang tau dak? Hang ni kuang ajaq.

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Memang perli.Kadang2 orang tak sedar diri perlu diperli agar nampak siuman. kalau tidak memang sah orang kurang siuman….hehhee

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hang tanya Najib ler – dia batu 60an tahun tapi nampak dah 80an tahun.

Habaq kat dia jangan curi wang 1MDB, penin pala kena ketuk sampai mati.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Siapa cakap RONNIE LIU ADALAH SUARA PENYELAMAT?

Dulu masa di Selangor, mulut celupar, kena buang ke Raub ke mana ke di Pahang.

DAP Selangor yang selamat selepas dia “dibuang negeri”.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Siapa cakap TDM kritik India, depa tak beli kelapa sawiit kita?

Malaysian palm oil price hits 16-month high as rise in exports seen

https://www.thestar.com.my/business/business-news/2019/10/25/malaysian-palm-oil-price-hits-16-month-high-as-rise-in-exports-seen

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Ada orang gila suka menyamar jadi mahathir. Kesian. Barangkali ingin nak duduk dalam pejabat PM
.. biarkan dia dapat mimpi basah.

Hahaha

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Awat hag panaih pungkok ka baca komen saya. Read between the lines quack-quack paper tiger. Saya nak jadi PM lagi 3 tahun tolong pakat sokong no. Nak kira berapa ekoq lagi sokong saya.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bukan perlu “Read between the lines”, tapi kasi line kpd kamu supaya tak jatuh ke gaung macam boss kamu Najib Al Jibo.

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Berapa ekoq MP pembangkang la ni sokong saya? Mei 2020 makin dekat. Manifesto PH saya tak buat-buat. Semua kerja 18 jam copy paste.

Kalau MP tak sokong saya nak juga jadi PM lagi 3 tahun. Saya bubaq Majlis Presiden PH. Hangpa nganga. Saya jadi PM parti bebas dalam Dewan Rakyat takpa. Hangpa keluaq sokong saya. Saya nak kira sekoq-sekoq. Tak keluaq saya sembelih.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Dream dream dream dream Dream dream dream dream When I want you in my arms When I want you and all your charms Whenever I want you all I have to do is Dream dream dream dream When I feel blue in the night And I need you to hold me tight Whenever I want you all I have to do is dream I can make you mine Taste your lips of wine Anytime night or day Only trouble is gee whiz Iโ€™m dreaming my life away I need you so that I could die I love you so and… Read more »

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Quack-quack everyday only. Please. Help me. Support me as PM. I know I am very smart. Even 1 USD now 4 ringgit 2 kupang.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu dah takda hujjah lagi, ha nya keluar kentot, yang tak berbau di internet –

6 ahli parlimen BN gesa PM habiskan penggal

Perkara itu dinyatakan dalam sidang media bersama di parlimen hari ini dengan membangkitkan kepentingan terhadap ekonomi negara.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Macam komen budak kecik saja menuduh liar ‘Semua kerja 18 jam copy paste”.

Grow up, boy.

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Sejak Hishamuddin gagal laksana kerja macai yang saya paksa, makin tension saya. 6 ekoq UMNO sahaja budak ni bulih tangkap? Saya ingat kena sabit juga Hishamudin pakai AMLAATFA ka SOSMA ka. Bagi dia rasa naik turun court. Malu saya dapat 6 ekoq UMNO bukan 60 ekoq.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Dream dream dream dream Dream dream dream dream When I want you in my arms When I want you and all your charms Whenever I want you all I have to do is Dream dream dream dream When I feel blue in the night And I need you to hold me tight Whenever I want you all I have to do is dream I can make you mine Taste your lips of wine Anytime night or day Only trouble is gee whiz Iโ€™m dreaming my life away I need you so that I could die I love you so and… Read more »

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

I never dream quack-quack only. I wannabe PM. Support me. Please. Or I give YOU ALL SOSMA.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Lagi komen budak kecik, mengata “kerja macai yang saya paksa …”

Umno guna cyber trooper mcm ni padan lah kalah di Pru14. Akan kalah lagi di Pru15.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Grassroots want DAP to sever ties with โ€˜Superman Hew

Think Shah Think

Even 1 Hew…kecoh seluruh DAP…wny?

Ronne Liu ni Loose cannon jugak. Kena corner now….DAP juga kena tunduk

Sapa kata TDM takut DAP? If you think becos of that trivial issue of khat..nampak melayu muslim tak smart

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hew letak jawatan CEO Majlis Perniagaan Bersama Malaysia-China

Ia selepas bantahan berterusan terhadap komiknya yang didakwa berunsur propaganda China.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dalam tahun 1972, Tun Razak hantar Raja Mohar ke China (guna nama Malaysian Trade Delegation ke Canton sebab belum ada hubungan diplomatik), jumpa Chou En Lai yang bagi assurance pendirian China ia lah Overseas Chinese should show loyalty to their country of adoption.

Sekarang di tahun 2019, mengarut si Hew nak promosikan kepentingan China.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Canton Trade Fair

Anon
Guest
Anon

hakikatnya pru13, PR perolehi lebih dari 50% undi popular. pru14 mmg Tong M jangka BN akan kalah. tu la pasai hijack “PR” dan jadikan “PH”….hanya anwar agak ragu Tong M betul2 dah reform atau kura2 dlm perahu (rujuk surat dari penjara). hahaha…..

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Kalau harap anwar jadi commander ph pada pru14….lingkup. why…he is not strong…period

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Saya kuat kawaq sampai saham merudum 500 mata sejak Najib dan BN jatuh. Tapi saya nak jadi PM 3 tahun lagi. Saham jatuh teruk sekarang salah Najib dulu.. bukan salah saya.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Memang UMNO akan lingkup lagi di Pru15 jika cyber troopers nya keluarkan komen2 yang bodoh.

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Di atas wrkh Irah..abg ucp trima ksih lagi sekali
Abg ni cuti smpai hari Selasa smpena Deepvali
Rindu kat Irah..abg jadi, bgai lelayang putus tali
Hal politik pun kini, abg dh tak lagi ambil peduli
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Shah

Apa kata Lokman Adam

“LOKMAN ADAM TEGUR PRESIDEN UMNO. SEJAK BILA UMNO BUAT PENDIRIAN RASMI MENGHORMATI KEPIMPINAN DAN KERAJAAN HARI INI?”

Dia baru sedar Zahid is another tong kosong.

Anqar ke Hadi ke Zahid ke Kit Siang ke Mat Sabu ke Wee Ka Siong ke …. these are just leader albeit some vocal than the others. Nothing near to TDM.

Ontah la
Guest
Ontah la

PH terutama DAP dan PKR harus terima kenyataan kejayaan memenangi PR14 adalah kerana adanya Mahathir,sudah berapa PR kekuatan DAP dan PKR gagal menakluki kerajaan. Selepas memegang kerajaan tampak DAP dan PKR sudah besar kepala, saya percaya kalau diadakan PR15 dalam masa terdekat ini DAP dan PKR pasti tewas. Saya harap parlimen dibubarkan dan diadakan PR15.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Very good observation…factual and true. Shows majority rakyat are living in real world not fantasy.

Hope Shah, MVSA and mereka sekepala accept the reality on the ground. Bukan dengan political mongers.

Thank you Ontah la

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Saya punca PH menang. Calon saya PRU14 dekat 100 orang. Yang menang cuma 13 ekoq. Saya kutip sampah sarap dalam UMNO lagi 13 ekoq. Hishamuddin tolong kutip lagi 6 ekoq.

Hadi ada gaya nak ambik semula 18 ekoq. Saya teruih sembelih sekoq nama Nasharuddin Mat Isa. Kalau ada terlepaih lagi saya sembelih pakai SOSMA dan AMLAA. Saya nak jadi PM lagi 3 tahun. Saya peduli apa?

Saya kalah dengan UMNO banyak tapi saya kutip sampah sarap UMNO pun banyak. Saya tak nak jadi lame duck.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bodoh lah kamu tak menyedari bahawa di Pru14 PPBM bahru saja ditubuhkan.

Itu pun, PPBM dan sekutu2 nya melingkupkan Umno dan baruah2 nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

TDM org paling lama, dlm politik punya kancah
Dh masak sangat dia..dgn politik punya rencah
Dulu kasi Mlyu hncur kini nk bgi PH pula pecah
Sbb itu dh ada org PH spt R.Liu tmpil mngacah

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Never mess up with old wily fox….

Simple as that

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Even 100 Ronnie Liu would fail.

Love this para in KD’s blog. It says”Anwar? Gunung berapi yang tidak tidak dapat meletus kerana tiada cukup kekuatan…

Very true factual and realistic statement…sorry shah

Wau bulan
Guest
Wau bulan

TDM org paling lama, dlm politik punya kancah IT IS A FACT AND A TRUTH Dh masak sangat dia..dgn politik punya rencah THAT IS A REALITY NO CAN DENY Dulu kasi Mlyu hncur kini nk bgi PH pula pecah FACTUALLY WRONG AND OR SLANDEROUS 1. PKR WAS SET UP BY ANWAR AFTER HE WAS SACKED BY MAHATHIR. HE DREW HIS MALAY SUPPORT FROM EX UMNO MEMBERS ALLIGNED AND OR SYMPTHISED WITH HIM 2. THE GREED AND IMPATIENCE OF ANWAR WHO AT ALL COST WANTS PM8 SEAT AND THINKING THE RAKYAT OWED HIM THE PM’S SEAT…THIS HAS CAUSED PH TO APPEAR… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Setuju dan sokong kata2 di atas.

Wau Bule
Guest
Wau Bule

RONNIE LIU ADALAH SUARA PENYELAMAT, PATUT ADA 100 LAGI SEPERTINYA DALAM PH…..ini Shahbuddin kata….

1. Shahbuddin kata secar direct kick
2. Abdullah Sani bising buat tendangan penalti
3. Johari Abdul menyalak buat secara agresif
4. Syed Husin cuba berdrama dengan berdribbling
5. Otai Reformasi cuba nak assert supaya dapat guna otai buat sepakan dari pelbagai sudut
6. Ronnie Liu bermadah sebagai guest striker

Now….secara indirect kick Shabuddin kata sepatutnya ada 100 orang Ronnie dalam beberapa posisi untuk masukkan Gol bagi anwar jadi PM*

Malangnya penjaga gol iaitu the rakyat terlalu ramai di depan gol sehingga yiada ruang untuk bola dirembat masuk. Sepak melantun balik…….. hahahahahah

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Rakyat only the goalkeeper? Aiyoyo. Rakyat own your asshole and the whole stadium. Don’t underestimate Rakyat. Bodo punya macai tua.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Alhamdulillah. Your psychological game is known. Easy to see a hypocrite when he loses his game. May Allah beri balasan setimpal

Laillahailla anta subhanakainni kuntu minazzalimiin.

We will see

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Macai pakai nama Lame Duck sama orang nya dgn Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Dia dah lama bersara, umur 70an tahun, takda kerja laib, ha nya jadi Residen Blogger di blog ini. Banyak sangat blogging, otaknya dah jadi mcm budak belasan tahun.