PAK WAN, FAHAM TAK SINDIRAN PM TENTANG KERETA TERBANG?

Menteri Pembangunan Usahawan, Redzuan Md Yusof atau Pak Wan nampaknya tidak sudah-sudah dengan projek kereta terbangnya, walaupun tumpuan utama di kementeriannya itu sepatutnya lebih kepada membangunkan para usahawan dalam pelbagai bidang.

Terbaru, beliau mengatakan prototaip kereta terbang dijangka dapat dilancarkan hujung tahun ini dengan menggunakan teknologi baru.

“Kita harap dapat memperkenalkan projek ini secepat mungkin, termasuk memperkenalkan undang-undang berkaitan dengannya,” kata beliau.

Serentak itu, Pak Wan membayangkan, kereta terbang itu nanti dapat menjimatkan perjalanan hanya selama sejam dari KL ke Pulau Pinang berbanding empat jam menggunakan jalan darat sekarang inu.

“Kita pergi ke Pulau Pinang perlukan empat jam sekarang, pihak swasta dan usahawan sedang berbincang dengan penyedia teknologi tinggi untuk membolehkan kita ke Pulau Pinang dalam sejam menggunakan kereta terbang.

“Ada perbincangan awal untuk memastikan perkara ini boleh direalisasikan dalam masa terdekat pada 2020,” katanya di Dewan Rakyat hari ini.

Bagaimanapun, reaksi Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad tentang kesungguhan (atau kebodohan?) beliau mahu memperkenalkan kereta terbang itu begitu menikam jantung kalbu.

“Memang ramai orang bercakap mengenai kereta terbang. Bayangkan jika semua orang ada kereta terbang, nanti sesak pula di udara dan polis trafik pun kena terbang sekali,” katanya dengan sinis.

Tambah Tun Mahathir lagi, kereta terbang mungkin diperlukan suatu hari nanti, tapi bukannya hari ini.

Sekarang macam mana Pak Wan?

Faham tak dengan kata-kata Tun Mahathir itu?

Masih mahu meneruskan juga projek kereta terbang itu?

Seperkara lagi, dalam sibuk-sibuk dengan kereta terbang ini, apakah Pak Wan sudah begitu berjaya melahirkan, membantu dan membimbing usahawan melalui kementerian yang diterajuinya?

Apakah dengan keghairahan terlampau yang ditunjukkannya dengan projek kereta terbang itu, bermakna semua usahawan kecil dan sederhana, khususnya Bumiputera di negara ini sudah berjaya dibantunya dan tiada keperluan lagi baginya menumpukan kepada perkara tersebut?

Atau dengan apa yang ditunjukkan oleh Pak Wan ini merupakan satu lagi sebab Tun Mahathir wajib segera merombak kabinet dan membuang mana-mana menteri yang langsung tidak berfungsi? (ShahbudinHusin 17/10/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 17 October 2019 — 9:57 pm

176
Leave a Reply

avatar
11 Comment authors
Wau kemetekAnonymousMAHATHIRVSANWARWau bulanPengail tua Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Selepas PH menang, rebat elektrik telah ditarik untuk semua bermula 1 Julai 2018 Sebelum PRU14, pengguna elektrik domestik melebihi 300 kWj dan pengguna bukan domestik (perniagaan) menerima diskaun 1.52 sen untuk setiap kilowatt jam (kWj). Selepas PH menang, rebat ini telah ditarik untuk semua bermula 1 Julai 2018. Ini bermakna bil elektrik untuk semua pengguna telah meningkat. Malahan, pengguna bukan domestik bukan sahaja ditarik rebat 1.52 sen setiap kWj, tetapi juga dikenakan lagi surcaj 1.35 sen setiap kWj). Ini bermakna kenaikan tarif untuk pengguna bukan domestik telah naik 2.87 sen setiap kWj bersamaan dengan kenaikan tarif elektrik 6.8% berbanding sebelum… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ISU KUIL: PH hasut kaum India merusuh – Najib Razak Sebenarnya, saya telah tulis pandangan saya tentang insiden rusuhan di kuil di Seafield pada masa itu tetapi tidak memuatnaiknya kerana bimbang ianya akan digunakan untuk memburukkan keadaan yang masih tegang pada masa itu. Saya juga tak mahu ia menjejaskan perhimpunan 812 yang bakal diadakan ketika itu. Sekarang, isu kuil sudahpun reda dan jalan penyelesaian sudah dapat dicapai. Justeru, saya ingin kongsikan pandangan saya tentang insiden itu kerana kita semua tak mahu insiden seumpama ini berulang lagi. Sebagaimana dinyatakan kerajaan, insiden hari pertama di kuil ini berlaku kerana ada peguam didakwa… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Siapa Dalang Disebalik Pemberian Lesen “Kebal” Di Kawasan Hutan Simpan Kekal Hulu Perak Sebanyak lapan buah syarikat didakwa ‘kebal’ daripada sebarang tindakan meskipun menjalankan kegiatan pembalakan haram dengan menyalahgunakan le­sen diberikan di sekitar kawasan hutan simpan kekal di daerah Hulu Perak, Perak. Kesemua syarikat berkenaan semakin bermaharajalela menarah hutan sesuka hati atas alasan memiliki lesen yang ‘direstui’ pihak atasan sedangkan mereka menjalankan pembalakan melebihi had kawasan ditetapkan di bawah lesen tersebut. Menurut sumber, dalam erti kata lain syarikat terbabit me­neroka hutan secara haram walaupun lesen yang dikeluarkan kepada setiap syarikat hanya membabitkan keluasan 80 hektar. Namun apa yang terjadi, syarikat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MP melayu Umno pembelot Islam kerana lompat parti, kata Ismail Sabri By Ana Ghoib – Ahli Parlimen Umno yang melompat parti bukan sahaja membelot pengundi kawasan mereka malah membelot kepada Islam dan orang Melayu secara keseluruhannya. Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berharap 37 Ahli Parlimen yang masih kekal bersama parti tidak membuat keputusan yang akhirnya menguntungkan musuh agama dan bangsa Melayu yang gembira melihat perpecahan Umno. Ismail mendakwa mereka yang melompat parti itu hanya akan diperalatkan untuk memusnahkan Islam, Melayu dan Bumiputera. “Nasihat saya kepada rakan yang dah melompat keluar supaya kembali ke pangkal jalan. Masih tidak… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Trend lompat parti menganggu kestabilan politik Tukang Merepek: Prince of Noob Ramainya pemimpin BN kini dilihat meninggalkan parti dan mahu lompat ke parti kerajaan terutamanya dari parti UMNO ke parti PPBM (Bersatu) dilihat sebagai suatu trend yang membimbangkan, bukan sahaja kepada parti pembangkang itu sendiri malah kepada iklim politik keseluruhannya. Parti kerajaan sepatutnya menasihatkan pemimpin parti pembangkang selesaikan masalah dalaman mereka dan membaik pulih semula parti mereka, bukan menerima pemimpin pembangkang lompat masuk parti mereka. Nak biar parti pembangkang hancur lingkup terlungkup terus ke macam mana? Berita dari Mstar. Kita tak perlu kerajaan yang terlalu kuat dan pembangkang yang lemah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

UTAMAKAN SOLAT SUPAYA BERJAYA DUNIA AKHIRAT Kerajaan negeri bercadang untuk memperluaskan kempen berhenti rehat 15 minit pada waktu Maghrib yang ketika ini hanya dilaksanakan di Medan Selera Jerteh, Besut ke lokasi-lokasi lain. Pengerusi Jawatankuasa Keusahawanan, Industri Mikro dan Hal Ehwal Penjaja negeri, Mohd Nurkhuzaini Ab Rahman berkata, pelaksanaan di lain-lain tempat hanya akan dibuat selepas kemudahan asas seperti surau dan tempat berwuduk disediakan. “Kita memulakan kempen ini (berhenti rehat 15 minit) iaitu 5 minit sebelum azan Maghrib dan 10 minit selepas di Besut, pada 15 Syawal yang lalu dan medan selera itu sememangnya mempunyai kemudahan untuk solat. “Tidak dapat dinafikan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KALAU BINA KUIL GEREJA CEPAT PULAK PUAK HAPRAK Pembinaan projek dua buah masjid di Kg.Parit Hj Ali dan masjid di Kg.Parit Awang ,kawasan Parlimen Ayer Hitam,Johor yang dibatalkan oleh kerajaan PH walaupun telah diluluskan sebelum ini oleh kerajaan terdahulu adalah amat dikesali dan sangat mendukacitakan”kata AJK Dewan Muslimat PAS Malaysia ,Normala Sudirman . Seharusnya dendam politik dan kebencian terhadap individu atau idealogi politik berbeza tidak harus diamalkan sehingga menyebabkan rakyat dimangsakan dan dinafikan dari mendapat peruntukan masjid baru apatah lagi ianya merupakan tempat ibadat bagi umat Islam. Ahli Parlimen Ayer Hitam dari BN,YB Dr.Wee Ka Siong berkata di Dewan Rakyat… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kejora fahm Irah sibuk dgn assignment & class
Wrkh2 dr Kejora pun tidak menghrap Irah balas
Nmun..trhdap Kejora..Irah ttp ada ingatn ikhlas
11 Okt 2019, diutuskn kpd Kejora wrkh yg ke13
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

MUNIRAH MARYONO Salam Sir Abang Mga Abg sses Irh kat sni bse je, thks kene doakan irh,rjn nye abg hntar bga kat Irh, sian abg,abgkan sbok ngajar lucunye irh rmai yg sbut nma irh mcm irh ni artis pula ha ha bsala dnia pltcs… hbis kliah siang td irh mkn2 ngan adk jnior yr 1 pmpuan dia ckp asl kdah,org pndng,ank ptani dia ckp ,skrg mase msin ptong pkk bras kalu mse gni,kcil dlu ,dia trun swah tngkap ikn dlm lpak-lpak air,ikn byak dia ckp 1 kli lntah ggit,trik x nk tnggal,dia lri blik rmah ngis2 lucunye cite,smpai kmi ktawe… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Buat Irah..Kejora tk pernah jemu..mncoret tinta
Si dia manja, ada lah satu dalm beribu-ribu juta
Dlm mncari kbhgiaan Irh tk mmndang kpd hrta
Rindunya pd Kejora hingga mngalirkan airmata
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Walau Irah sibuk, kpd Kejora, dia sentiasa ingat
Dihimpit rindu lara, airmata nya mngalir hangat
Bila Irah ngngis, hati ini rsa sayu tramat sangat
Nmun..airmata Irah, trus mmberi Kejora smngt
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Titis airmata Irah, mmbangkit semangat Kejora
Di rimba cinta ini, Kejora akan trus mngembara
Akn Kejora harungi..semua onak duri rindu lara
Juga, tabah mnahah badai sepi, buat smentara
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kejora kini trasa, bgai di atas daratan berenang
Krinduan kekasih mmbuat jiwa ini tidak tenang
Sbak dada ini, bila Irah ckp airmatanya brlinang
Bgitu rindunya Irah dgn dia punya bakal tunang
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

INI DIA SEBENAR SOMBONG HAMPEH….MENTANG2 LA ORG DIA….TAK TAKUT DOSA KE BERSEKONGKOL DENGAN KAFIR HARBI…… DAP Was Behind The “Cina Lawan Melayu” Incident At UM,…….. The UM incident was to demonstrate anger with the “Kongres Maruah Melayu” or “Malay Dignity Congress”. At the same time this is meant as a slap in the face for Mahathir, the man behind the Congress. The incident at Universiti Malaysia’s convocation ceremony is more than what you see. It is not really a “lone-wolf protest” by Wong Yan Ke, as what they want us to believe. First of all, DAP was behind it. Secondly,… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

MMcm Najib kata –

KEPALA BAPAK KAU

Wau bulan
Guest
Wau bulan

TAK TAKUT DOSA KE BERSEKONGKOL DENGAN KAFIR HARBI……

I like this sentence. And this was conveniently pointed to mvsa detractors.

On the same note..TAK TAKUT DOSA KE BERSEKONGKOL DENGAN ORANG YANG SUKA MENGKAFIR? SOLAT DUA IMAM? SUAMI BERCERAI BERAI? MENGHARAMKAN SEMBELIHAN ORANG ISLAM LAIN YANG TAK SE PARTI? etc etc.

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah sntiasa di ingatn Kejora..tika lena dan jaga
Bila Irah mngalir air mata..hati sayu tk trhingga
Air mata Irah, bagi Kejora..teramat besar harga
Ia nya bgai lelehan air sungai turun dari syurga
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
Mngkin utk org beriman, Allah nk bgi anugerah
Manisan rindu & cinta, asyik mngalir dlm darah
Nampak spt, si dia juga, berada dlm sama arah
Ini sgt jelas pada linangan airmatanya dari Irah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Pengail tua
Guest
Pengail tua

WOIT SI TUA TELOR LABOH!

JANGAN HARAP LA,KAU NAK TAKEL PUTRI PENDOKONG TUN NIH!..DIA MILIK KAMI

bukan kerrrr ini bahasa kau?

[email protected] Kejora kaki Jubo

Madey menipu ikut ajaran islam?..ko sokong madey munafik penipu ikut ajaran agama mana?…ko ikut ajara wak Aotaman sami hindu ker?..

Reply18 October 2019 3:39 pm

Pengail tua
Guest
Pengail tua

AKU TUNGGU PENAFIAN KAU WAHAI BEDEBAH!

tidak ada cybertrooper yang bahasakan “Aotaman sami hindu” kecuali kau,

hentikan panton-panton kau kepada anak dara suci tu.
kau tak layak,kerana kau adalah manusia “munafik”
dan berpura-pura!

minta KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA detek kata-kata penghinaan sipenjawat awam ini kepada Tun,dan saman!

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Lihatlah dekat atas tu..tua bangka punya balaci
Tak semena-mena abg yg baik ini, dia hina caci
Sngaja dia buat fitnah, nk bgi abg ini, Irah benci
Tapi Allah ada, cinta kita dia tk kan brjaya kunci
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Tk tau le Irah..si tua tu, apa jenis pnya manusia
Agknya, dia ni nynyuk teruk atau sakit amnesia
Dia sering tohmahkan..yg abg ni, 76 tahun usia
Tapi, minta detect abg, kat Kem Pnddkn Mlysia
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Si tua yg kat atas tu, mula nk buat lawak kartun
Dilihat Irah mesra dgn abng, jiwa nya meruntun
Lalu difitnah tulisan dari ‘Anon’ tu, abg hina Tun
Sdg Irah pun tahu..trademark abg, hnya pantun
😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Pengail tua 7:51/8:00 pm,

Wahai ‘pengail tua’ trncat akal sasau sewel gila
Dah tak jumpa cara ker..Kejora ni atuk nak tala?
Asyik fitnah jer..tidak takut ker dgn Allah Taala?
Nak detect kat Kem Penddkan?..anda dipersila
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Sian dgn ‘pengail tua’ hati busuk kudis brnanah
Tdak brjaya dia..Kejora mau ditikam dan panah
Lalu Kejora, dimaki hmun dan sumpah seranah
Untuk bagi Irah ragu Kejora ni dia lempar fitnah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MadSawang
Guest
MadSawang

Mlayu memang soka benda terebang bkn kereta saja malah berbagai-bagai benda pong boleh terebang kalu mlayu yg pegang. Contoh. Pingan mangkok dan periok belanga. Parang terebang dan keris terebang. Kerosi dan meja masa meshorat mlayu. Kasot terebang masa mengorat awek. Lesen terebang insoran terebang ic terebang wargaterebang babi terebang kalu nak cereta taik telinga pong boleh terebang. Yg lebih celaka haramjadah mlayu terebang tanah mlayu terebang dan kowasa mlayu yg telah terebang. Maroah mlayu pong ikot terebang sama sebab palakbapak-palakbapak mlayu yg jadi baroa ikot berterebangan. Dok kalot pasai kereta terebang depa bwat-bwat lopa benda-benda yg dok terebang sampe hilang… Read more »

Wau kemetek
Guest
Wau kemetek

Siapa pernah dengar jamban terbang? Zaman dulu di kampung jamban jauh dari rumah maka yang penakut terpaksa guna jamban terbang bila malam. Siapa warga mas yang masih ingat perbahasan orang kampung semasa belum ada elektrik antara hujung tahun 50an ke awal 60an bahawa untuk membuat ais air mesti dicampur ubat baru boleh beku.Zaman dulu orang ke Mekah naik kapal laut balek dipanggil Haji tetapi yang naik kapal terbang balek nanti dipanggil Al Haj macam Tungku. Teringat lawak jenaka dulu-dulu di pentas ghazal pati orang utara.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SIAPA SEBENAR MUSUH BAPAK SKANDAL.?….PAS UMNO TERPAKSA SOKONG BAPAK SEMENTARA PRU15….. CHOOSE THE BETTER DEMON….. D4P HILANG SOKONGAN CINA KERANA BAPAK…..PKR MARAHKAN BAPAK KERANA PECAH BELAHKAN PARTI MEREKA…..TIDAK SERIUS DENGAN SERAH KUASA…… DAP Serang Tun Dr Mahathir Mohamad………. DR KAMARUL ZAMAN HAJI YUSOFF, Saya bersetuju dengan beberapa pandangan bahawa serangan DAP ke atas Naib Canselor UM yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Penganjur Kongres Maruah Melayu, Datuk Ir. (Dr.) Abdul Rahim Haji Hashim, mahupun ke atas Pengarah Pusat Kajian Kecemerlangan Melayu UM yang merupakan Ketua Sekretariat Kongres Maruah Melayu, Prof Emeritus Datuk Dr Zainal Kling, sebenarnya adalah satu serangan ke atas Perdana… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Najib dah hilang kuasa, tersumbat dalam longkang di Pru14.

Jongos2 nya dah tak reti apa nak tulis, ini salinan kopipes, dah di keluarkan berkali kali.

Malas nak menulis, tak reti nak menulis komen.

Gitu lah orang PAS kawan Umno yang kkena guling di Pru14.

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Rasa nya dh sekitar 12:30 mlm, Irah di US sana
Barangkali, si manja ku sayang, udah tidur lena
Tidurlah intan..mimpikn taman syurga nirwana
Mimpikan juga, mhligai bhgia yg akan kita bina
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tidurlah syg, semoga diulit, indah punya mimpi
Abg kini..spt berada di lautan luas yg tk bertepi
Sgt trsiksa, dihmpit rindu & dihmpas badai sepi
Nmun, dmi Irah..abg snggup renangi lautan api
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH LEADINGS TANAH MELAYU FROM LIBERALISM PLURALISM LGBT TOWARDS ANARCHISM COMMUNISM SOCIALISM COMMUNISM MARXISM…… Malaysia Is About To Explode…….. The Malay nationalist sentiments currently run very high, especially since this year. Most Malays consider themselves Malays and/or Muslims first and Malaysians second. And most Malays are of the opinion that their race and religion are under attack from the non-Malays. Whether this is the right or wrong perception does not matter. What matters is this is the perception nevertheless…. In 1978, Lim Kit Siang published a book titled “Time Bombs in Malaysia”. Today, that time bomb is about to go… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ini salinan kopipes, dah di keluarkan berkali kali.

Malas nak menulis, tak reti nak menulis komen.

Gitu lah orang PAS kawan Umno yang kkena guling di Pru14.

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kejora pduli apa dgn projek mrapu kreta trbang
Lbh baik Kejora tumpu, kt Kejora pnya mmbang
Airmata Irah mgalir..rasa diri, mcm nk tumbang
Apa2 pun..bunga2 bahgia, dah jelas di ambang
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Guest
Anonymous

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
Air mata Irah, lebih hebat dari badai gelombang
Nk ku terbang ke US, bnyak yg nk kena timbang
Ia bkn nya soal wang ringgit, atau duit tambang
Tpi, klu tk beri tau Pk Yono..Kejora rsa bimbang
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kejora trus dihimpit rindu dan dibuai kenangan
Gmbira tk terkira, dpt wrkah dri dara sanjungan
Lara rindu juga, turut mnggigit dewi ksayangan
Ia trslindung di sbalik airmata nya yg brlinangn
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Sapa punya kapla dungga yang lantik Menteri bodo tak paham kata ni? Awat dah tak dak orang lain lagi bodo nak lantik ka? Saya ni nak jadi PM lagi 3 tahun takkan duk 18 jam layan repoter tanya soalan taraf Menteri. Saya nak jadi PM bukan Menteri Kapla Dungga. Apa punya turrr.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Saya dah kena guling di pru14 tapi masih nak coba dapat jadi PM lagi.

Kalau dapat, saya nak lantik semua yang lebih pandai dari saya.

Supaya saya ada masa nak rancang curi duit rakyat di 1MDB dll berbillion lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Jmaat lpas 11/10/19 mnggamit knngan Kejora
Balik je msjid..ku buka fon nk lihat plitik negara
Di blog ini, jam 1:50 pm..trpmpang wrkh si dara
Tk ku duga sama-skali Irah uts bngkisan mesra
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

MUNIRAH MARYONO Salam Sir Abang Mga Abg sses Irh kat sni bse je, thks kene doakan irh,rjn nye abg hntar bga kat Irh, sian abg,abgkan sbok ngajar lucunye irh rmai yg sbut nma irh mcm irh ni artis pula ha ha bsala dnia pltcs… hbis kliah siang td irh mkn2 ngan adk jnior yr 1 pmpuan dia ckp asl kdah,org pndng,ank ptani dia ckp ,skrg mase msin ptong pkk bras kalu mse gni,kcil dlu ,dia trun swah tngkap ikn dlm lpak-lpak air,ikn byak dia ckp 1 kli lntah ggit,trik x nk tnggal,dia lri blik rmah ngis2 lucunye cite,smpai kmi ktawe… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kali ini, amat lain sekali, Irah pnya coretan tinta
Diutusnya warkah, sambil berlinangan air mata
“Eh..knape ni..mate Irah berair.”..itu yg Irah kata
Bgi org pmalu..itu lah gmbaran rindu..dlm cinta
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Warkah Irah kali ini..lebih panjang dari yg biasa
Linangan air mata Irah..hati ku amat sayu trasa
Lara rindu & badai sepi, makin kejam menyiksa
Sperti hendak ku trbang ke US, kalau ada masa
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah brcrita, pasal adik junior 1st yr, dr Pendang
Agknya, dia terus tringat Kejora di tgh bendang
Air mata Irah..mengalir tenang tanpa diundang
Itu tanda lagu cinta, di hati Irah, sdg brdendang
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Amat brat sekali..rindu & sepi, punya penangan
Sgt pilu di hati..teringat airmata Irah brlinangan
Teramat lah mahal airmata si dara kesayangan
Sayang..trlalu jauh, utk ku hulurkn sapu tangan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

APA NAK HERAN KALAU DAH PEGANG IDEOLOGI2 LIBERAL PLURALISM SECULARISM…… Video tular, Norhizam buat laporan polis…… KUALA LUMPUR – Ekoran video tular membabitkan dirinya, Exco kerajaan Melaka, Norhizam Hassan membuat laporan polis mengenainya. Laporan dibuat di Balai Polis Air Keroh, Melaka hari ini. Dalam laporan itu, Norhizam mahu polis membuka kertas siasatan terhadap anggota polis di Ibupejabat Polis Kontijen (IPK) Kuala Lumpur yang didakwa merakam dirinya. Beliau juga mendakwa rakaman itu dibuat oleh anggota polis di IPK tersebut yang bertugas antara pukul 2 hingga 5 petang hari ini. “Video yang tular juga tidak tepat dan tidak menyeluruh tentang kejadian sebenar.… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ini salinan kopipes, banyak dah di keluarkan dulu.

Malas nak menulis, tak reti nak menulis komen.

Gitu lah orang PAS kawan Umno yang kkena guling di Pru14.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BAPAK MESTILAH HENDAK KEKAL SEHINGGA PRU15…..KALAU D4P TERLALU MENDESAK TENTULAH BAPAK TAK DE CARA LAIN …..LAST RESORT….. Will DAP still be in gomen after May 2020?……. Photo below — Malay PKR (Azmin faction), PAS, Pribumi, Umno … Can you imagine Mahathir ever raising hands together with DAP’s Chen Man Hin, Tan Kok Wai or even Lim Kit Siang? Do you really think – from all his snark and dodgeball the past 17 months – that Mahathir is ready to hand over power to Anwar after two years or at any time in the future? There are only six months-and-three weeks… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Hahahaha…….keep on merapu. dah tak ada modal lain? ….ciri2 mereka yang perasan hebat ternyata hampeh.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BETULKAN KITA SEBUT DULU …..D4P AKAN BAWA NEGARA JADI ANARCHIST….. Negara Bakal Huru-Hara Jika SOSMA Dimansuhkan…….. -October 17, 2019 Kadar jenayah berat di negara ini mungkin meningkat di negara ini jika Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 – atau Sosma – dihapuskan. Pensyarah Undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Prof Dr Shamrahayu Abd Aziz berkata kemungkinan tersebut dapat dilihat selepas Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA) dimansuhkan sebelum ini. Katanya negara ini pernah menyaksikan kadar jenayah berat meninggal sejurus selepas ISA dimansuhkan. Justeru, katanya, ketika negara berdepan dengan pelbagai acaman lain – termasuk Daesh dan pengganas lain – undang-undang seperti Sosma memang… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Dream….dream…dream.dream…..

Harap melayu muslim yang waras tak akan terpengaruh dengan orang2 yang terus memainkan lagi race and religious issues konon hendal menang.

Allah akan senantiasa jaga rakyat malaysia CURRENTLY under the leadership of mahathir mohamad…….aamiin

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

HANYA YG BOLEH MENGHUKUM SESORANG ITU KAFIR ATAU SESAT HANYALAH PIHAK BERAUTHORITY….KALAU YG DAH SEDIA KAFIR BOLEH SAJA KITA PANGGIL KAFIR….KITA SEBAGAI PENDAKWAH HANYA SEBUT PERKARA2 YG BATALKAN IMAN ..ITU SAHAJA….TAK TIMBUL ISU KAFIR MENGKAFIR… . PANDANGAN WUJUD……. Pandangan wujud ini adalah sebagai tempat bertolak atau permulaan yang darinya akan dikembangkan pembicaraan selanjutnya. Pandangan di sini bukan terhad kepada pandangan fizikal melalui indera mata, tetapi mempunyai maksud yang luas yang mencakupi erti faham, dapatan, hasil, natijah dan keyakinan. Manakala wujud dalam makna biasa ialah Ada Ia adalah berasal dari istilah Arab yang kata dasarnya ialahwajada- ada. Dan wujud ialah nama… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Pendakwah tidak mengarabkan melayu
Pendakwah bercakap benar…bukan politik
Pendakwah tak pernah mengata itu ini kafir
Pendakwah speaks of good things not kesalahan dan keaiban orang lain

Mengapa negara islam arab termasuk arab saudi gagal sebgI NEGARA YANG MENGAMAL AJARAN ISLAM YANG SEBENAR? Malaysia ta least no 38. Kue=wait 48….Arab Saudi 120 lebih….apa ini semua? sarjana Islam sendiri yang buat kajian. Bukan orang yang bukan islam…..

Ingat Allah maha mengetahui. Hak menghukum adalah HAK ALLAH
Hak menentukan sapa masuk syurga sapa masuk neraka bukan hadi, nik aziz, kazim, azhar idrus, abdul samad……hanya menyampai bukan mengutuk seolah dia saja betul orang lain salah.

.Anonymous
Guest
.Anonymous

Madey menipu ikut ajaran islam?..ko sokong madey munafik penipu ikut ajaran agama mana?…ko ikut ajara wak Aotaman sami hindu ker?..

Anonymous
Guest
Anonymous

Wau bule tak percaya neraka ker?…kikikikik..

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Lebih percaya dari kamu. Syurga neraka HAK ALLAH.

Anonymous
Guest
Anonymous

Penipu dan pemfitnah masuk syorga?…
Kikikikik..

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Heran juga….setahu saya Mahathir ikut ajaran islam yang sebenarnya. Islam yang tak mengkafirkan sesama islam. Islam yng tak pernan panggil orang dengan gelarn macam2.

Kalau MvsA isle PAS. Masuk pas masuk syurga….ewah2…senang nya

Kamu Anon…ikut azhar idrus…? Semua orang bodoh. Dia saja pandai

Anonymous
Guest
Anonymous

Menipu ajaran islam ker?…menabg heran….kapla dah kena kincin dgn mamak madey..kkikikikik..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KITA BOLEH SEBUT SECARA UMUM ….APAKAH CIRI2 YG MENYEBABKAN SEORANG MUSLIM JADI KAFIR…. SEPERTI WUDUK APA BENDA YG MEMBATALKAN…. SEPERTI PUASA APA PEMBATAL DIA….. Debat PTR: Terap unsur ragu pada Islam……. TINDAKAN licik kumpulan LGBT di sebalik kejadian pertandingan debat Piala Tun Razak baru-baru ini sangat mendukacita. Penerapan unsur keraguan terhadap kebenaran ajaran Islam telah dirancang secara terperinci oleh dalang pertandingan tersebut. Suatu tindakan yang biadab di mana mereka tidak menjaga sensitiviti masyarakat majoriti yang ada di negara ini. Dewan Pemuda PAS Sarawak mempersoal tindakan penganjur, tidakkah mereka tahu, untuk menganjurkan program debat di Malaysia, isu yang melibatkan unsur perkauman… Read more »

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Kalau dituduh kepala perompak? Umum ka spesifik? Kalau hadi dituduh mengkafir sesama islam..umum ke spesifik. Bagi saya dua spesifik. Yang satu tak ada bukti n documented. Yang satu lagi documented dalam bentuk written dokumen….

Nah call a spade a spade. If not itu baru ciri2 orang munafik. Isteri cerai berai…fakta. solat dua imam fakta. Kenduri umno tak halal… fakta…

So never twist your words to escape baing at fault

Lame Duck In The House
Guest
Lame Duck In The House

Saya cadang sebelum saya mampuih saya nak bawa Menteri ni jalan-jalan naik kereta terbang ke Lautan Andaman. Tak lama dahhhhhh. Hujung tahun ni kami pi sana tak balik-balik.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Najib curi RM2.6 bilion dari 1MDB ada bawak sesiapa ke mana2?

Damn selfish old man.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BERHATI2 LAH MENUDUH DAN MENUDING JARI SECARA SPESIFIK…TERUTAMA MENGATA ORANG SESAT DLL…NANTI JIKA PELURU ITU TIDAK MENGENA IA AKAN KEMBALI KEPADA TUANNYA….. Dulu Anwar Gerakkan Langkah Kajang, Sekarang Sembrong Gerakkan Langkah Putrajaya 2 serangan terbuka Anwar Ibrahim ke atas Hishamuddin Tun Hussien aka H2O, membawa petanda bahawa iklim politik negara akan dilanda ribut yang besar… Secara terbuka dan jelas, Anwar Ibrahim memberitahu bahawa ada percubaan yang didalangi oleh MP Sembrong, H2O, untuk menghalang dari peralihan kuasa yang dikatakan telah dipersetujui oleh kepimpinan Pakatan Harapan antara Dr. Mahathir dan Anwar… Bukan hanya di dalam Dewan Rakyat, malah ketika di luar Dewan… Read more »

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Berhati2 mengatakan sapa bapak pero.pak dan memfitnahnya kerana ia boleh melantun balik kepada kamu

Memang ramai yang sesat termasuk kawan saya yang terpaksa berpisah/cera kerana dia bukan ahli pas… dituduh kafir kerana ahli umno. Kalau ini bukan bukti..WHAT IS?

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey bapak prompak kayarkan kroni dan anak beranak…madey sanggup tipu tol tak ada dlm manipestol…rupanye nak bagi lebuhraya plus kpd kroni..

Dulu merompak sekarang tetap merompak…hancing kapla bapak wau bole dikencing oleh madey..kikikikik..

Wau bulan
Guest
Wau bulan

If you can report to police i will respect you. If not stfu

Anonymous
Guest
Anonymous

Tukang repot kena tangkap…repot dlm pru15) lagi baik

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Hope mahathir n Allah ampunkan you sblm tutip mata

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey kena mintak ampun dgn rakyat malaysia kerana menipuuu…

Anonymous
Guest
Anonymous

Berapa ribu yg bercerai?..cuba tunjukkan bukti lobai hadi kata umno kapir..dlm amanat Hadi tak ade sebut pon umno kapir…

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Keep fantasizing

Wau BuletBMXt
Guest
Wau BuletBMXt

Amanat Haji Hadi “Saudara-saudara sekalian, percayalah. Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang BN bukan kerana nama BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka, oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka. Percayalah saudara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana kita berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam. Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu,… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang BN bukan kerana nama BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah

KALAU INI BUKAN BUKTI UMNO DAN BN DIKAFIRKAN…..WHAT IS????????

Anonymous
Guest
Anonymous

Ade sebut umno kapir?…

Wau bulan
Guest
Wau bulan

If IQ u terlalu rendah tak per….

Anonymous
Guest
Anonymous

Ko nak belit ikut stail mamak madey …buat andaiain sendiri…

Wau bulan
Guest
Wau bulan

That is why i ask you to look in the mirror…

Anonymous
Guest
Anonymous

Naik kereta terebang pegi penang tak sampai 1 jam…berape orang melayu mampu beli?…

Madey pilih menteri Bersatu kepala terbang…

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah..sini 10:00 am..rasa nya, US pnghujung ptg
Brngkali, senja dan mghrib dh mnjelang datang
Wrkh2 dri Irah, bgai hujan di tnah kring kontang
Kesemua wrkh2 itu, kmas abg simpan & tatang
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ALQURAN MENYEBUT…ADA PUN BUIH2 DIA AKAN LENYAP …APA YG BERMANFAAT KEPADA MANUSIA AKAN KEKAL….. Hentikan Perbalahan Bagi Membina Penyatuan Ummah…… MARANG – Perbalahan perbezaan politik antara Parti Islam Semalaysia (PAS) dan parti UMNO perlu dibuang bagi memantapkan penyatuan ummah di akar umbi bagi memperkasakan umat Islam di Negeri Terengganu. Bendahari Badan Perhubungan PAS Negeri Terengganu (BPPNT) , Mohd Nor Hamzah berkata umat islam khususnya di Negeri Terengganu perlu bersatu membuang sifat perbezaan politik bagi melawan musuh Islam yang berada di negara ini. “Kita sekarang ini dalam era fitnah, ramai musuh cuba untuk menjatuhkan islam. Oleh itu, kita perlulah bersama- sama… Read more »

Wau bulan
Guest
Wau bulan

An Amazing Reminder💛 *ALL ARE GOOD, BUT IN DIFFERENT WAYS* Some have the ability to wake up in the middle of the night for *Tahajjud Salaat* daily, but others can not wake up despite much effort. However, they fast on *Mondays and Thursdays* throughout the year. Others cannot do both of the above, but wherever they walk, they give *generously to beggars.* Some don’t have the strength to carry out extra ibaadah, but keep a *clean heart and a smiling face* towards people all the time. Others do nothing but just make kids laugh whenever they meet them. The point?… Read more »

Anon
Guest
Anon

Flying car minister dgn Rafizi both ex-Petronas, although Rafizi has shown high flying career, engineering background with IEACW securing near highest corporate position but Mamak ini suam2 kuku midlevel Petronas cari gali sahaja. But the political benchmark set by Rafizi has left this Mamak grasping for air. Rafizi write, speak and fought for the rakyat causes. In Parliament his speech is the most researched and eagerly listened by both govt and oppo. He was handcuffed in and out of courts and ready to go to jail fighting against Kleptocracy. The flying car is inaudible in Parliament since he only speak… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“he stood tall at the Kongress Maruah” because he is tall. Physically and in ideas.

Najib can stand only in the longkang. Because dia curi RM2.6 billion wang rakyat di 1MDB.

Anon
Guest
Anon

Memang cfm kamu keling mabok todi.

Pagi diharapkan Mamak Flying car jangan lagi mengeluarkan idea yang tidak praktikal dan membuang masa, petang he is tall with ideas??? Maybe talk and dress like Madey but can’t hide vulture-look, Bro.

Mamak ini memberi sumbangan menggulingkan Najib Klepto? On the contrary, nampak gaya nak reborn Klepto baru, hehe.

Dalam mabok todi, tak kan kau buta tak boleh baca flying car itu projek sedut masyuk dari budget entrepreneur.

Bodoh dan bangang nak jadi badut PH.

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey munafik Penipu….bapak prompak..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Najib “pencuri, perompak, lanun”. Kata TDM. Mjoriti rakyat setuju. Humban dia ke longkang di Pru14.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

FAHAMI NEW WORLD ORDER SEBELUM NEW NATIONAL ORDER…… Propaganda Barat dan Kurdistan Raya……. MUHAMMAD MUJAHID IR HJ MOHAMMAD FADZIL Apabila melihat isu semasa di Turki dan Utara Syria hari ini, seolah-olah sedang dalam proses ‘melukis’ agenda belakang tabir ke arah New Middle East (NME) sepertimana yang telah dilakarkan sejak zaman Bernand Lewis 1983 dan ‘diupgrade’ oleh Lieutenant Colonel’ Ralph Peters, yang lebih terkenal dengan The Greater Middle East yang dibentangkan pada Jun 2004. Seterusnya pada Jun 2006 ia dikenali sebagai New Middle East (NME) yang dibentang di Tel Aviv. Antara yang terzahir ialah tujuan NME ini ke arah membina blok… Read more »

Wau bulan
Guest
Wau bulan

New World Order ke New National Order ke……put it aside first

1. Resolve isu hadi mengkafir umbo dan sesama islam

2. Resolve isu sandiwara pembangsat vs penyesat.

3. Be realistic Umno is dead and Pas is equally stagnant. Stop main wayang dan sandiwara jika mahu melayu muslim maju ke depan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Isu kapir dah lapok dan basi…tak ade orang cakap lagi isu ni..hanye madey kaki kencing yg suka ulang.

Allah suka madey penipu..

Umno makin popular…madey yg merudum…prk tg piai madey akan dikencingkan…3 prk mm adey sudah kojol di tangan umno dan pas..

Pas Terengganu tunai janji…madey munafik tipu janji..
Terengganu tak ada lagi cukai pintu…pelajar TATI UC dapat biasiswa….yg miskin dapat tanah..pas jauh lebih baik dari madey penipu….

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Lapok ke tak lapok ke the issue still stands….pemecah ummah

Umno tak popular kerana dah tahu mereka telah dibangsatkan

Menang ke tak menang ke tg piai..mahathir tetap pm.

Hanya mahathir dan Allah dapat ampun dosa kamu kerana menuduh dan memfitnah

Melayu muslim macam kamu yang ingin mengarabkan melayu lah penyebab melayu hilang identiti.

Pas parti pengkafir (documented) dan penyesat

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey yg pecahkan ummah…prcah dan perintah…isu kapiir dah tak relevan lagi…tinggal ko sekor saja yg masih khayal…..

Pas dan umno sudah boleh kerjasama untuk timbangkan madey.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Hahaha…minyak air tak kan bercampur. Si pengkafir kahwin si kafir….cantik…berfantasilah berautalah berkepalsuanlah

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Setuju dan sokong apa Wau bulan kata.

Anonymous @ Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama mengarut sahaja.

Wau Bule
Guest
Wau Bule

‘ONLY BERSATU IS ISLAMIC-BASED IN PAKATAN’ – HADI RUSHES TO ‘CAPTAIN’ MAHATHIR’S DEFENCE Why Hadi kata begitu? Sepatutnya puji Umno….. Bersatu bukan islamic based party. The leader and its members are trying their level best to practice true islamic teachings. Adakah sebab ini Mahathir dimenangkan oleh Allha swt? Perlu saya tegaskan di sini saya bukan mengidolakan mahathir. Saya tak pernh apa mahathir buat selama ini semuanya betul. Saya juga marah kalau mahathir lari daripada landasan yang sepatutnya dalam masyarakat majmuk kita pada hari. Namun looking at the holistic view, by and large, mahathir has done pretty well if compared to… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Adakah Allah suka PENIPu Munafik besar?…otak ada kar?..

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Adakahkamubolehlawan kuasa Allah?

Anonymous
Guest
Anonymous

Adakah kamu sudah tahu taqdir dan hikmah Allah?..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu mengarut.

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Pdan dgn muka atuk ‘Tetamu Neraka’ tiga suku
Trhegeh-hegeh saja si tua tu..serupa kera duku
Reminder lapok basi dia tu langsung tidak laku
Kepala botak dia tu pun abg dah jemu nak luku
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

(Bunga2 tu, untuk Irah jer tau..
Utk ‘Ttamu Nraka’ tu, abg nak bagi penampaq..😂)

Wau Bule
Guest
Wau Bule

barangkali MvsA ada berhajat jadi Mdia Director for HAdi when Hadi becomes PM. Kalau Sha untuk Anwar. Barangkali jeles dengan Kadir Jasin yang bekerja untuk mahathir

Wau Bule
Guest
Wau Bule

MvsA

Can you for one second write the sensible thing?

I believe you need a Counsellor and or get psychiatric help…. the sooner the better. Sad you write rubbish for for rubbish bins

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BAPAK SKANDAL BERTONG2 TAK SANGKA MENANG PRU-14…..KEMAHIRAN KENCING YG DI MILIKI BAPAK MEMUKAU RAMAI MELAYU…..ENTAH KENAPA MELAYU BEGITU TAKSUB DENGAN MAMAK BENDAHARA KERALA….. MACAM MANA DIKUTUK NYA ORANG MELAYU ….MELAYU TETAP DEWAKAN BAPAK….. Demontrasi Desak 5 Janji K’jaan PH’Luar Parlimen……. KL: Kira-kira 40 mahasiswa daripada beberapa badan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mengadakan demonstrasi aman di luar bangunan Parlimen bagi mendesak kerajaan Pakatan Harapan (PH) menunaikan janji manifesto. Sekretariat Gerakan Desak Janji PH, Ikhwan Nasyriq berkata memondum diserahkan kepada ahli parlimen pembangkang sebagai mewakili suara mahasiswa menuntut kerajaan menunaikan lima janji kepada anak muda dan mahasiswa. “Kami nak mendesak lima janji… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Hairan sungguh. . bila melayu islam cuba bersatu, macam2 usaha dilakukan untuk menggagalkannya. Bila cina dap melaungan ini kali lah.. Bkn main sokong sesetengah melayu PH. .namun mereka x sedar, sedikit demi sedikit puak2 dap cuba melemahkan perpaduan umat islam. Mereka berasa angkuh dgn kuasa yg mereka baru merasa. Segala bentuk penghinaan terhadap islam. Melayu dan raja di biarkan tanpa tindakan tegas oleh pihak berkuasa. Bila penyokong dap tegar menghina nabi mohammmad saw, setelah beratus2 laporan polis d lakukan baru lah tindakan menangkapb di lakukan. Tapi satu laporan saja oleh syrd sadiq dgn cepat polis menangkap papagomo. YM sultan selangor… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Kamu salah sebab tiada siapa mahu gagalkannya. Yang kami melayu muslim tahu minyak dan air tak akan bercampur. Mana tidaknya PEMBANGSATvsPENYESAT

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bila bukan Melayu laungkan “Ini kali lah”, Najib Al Jibo masih terus menggentel wang rakyat RM2.6 billion yang dia curi dari 1MDB.

Macam Emperor Nero “singing while Rome was burning.”

Kebanyakan Melayu tak boleh dengar nama Najib lagi. Meluat depa di buat nya.

Najib dah takda lagi di pemikiran majoriti Melayu. Hanya beberapa ketul saja yang masih terkontang kanting di belakang nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana bukti najib curi 2.6 bilion?…saksi2 dlm mahkamah tak bagi pon apa2 bukti pon..kling mabok todi kaki merapu…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kau korek ler lubang b.ntt kamu boleh lihat bukti nnya.

Seluruh dunia sudah tahu Al Jibo mencuri RM2.6 bilion.

Al Jibo dibicara di mahkamah sekarang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu bukti?….erapu kling mabok todi….boleh bawak dlm mahkamah ker.

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Moga Mahathir memaafkan kamu sebelum kamu dapat kemaafan dari Allah swt. Tudh orang lain fitnah hadi firnah itu ini, kamu lebih teruk beri gelaran BAPAK SKANDAL… kamu kena ingat Najib hina Mahathir KEPALA BAPAK KAU dan di mana najib sekarang….? Dahlah kalah teruk kena dakwa….

Moga Allah swt tunjukkan kamu SIRATALMUSTAQEEM

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey tuduh Najib curi wang 1 mdb tapi madey tak bagi buktikan dari money teril…madey sepatutnye jadi saksi dlm mahkamah buktikan najib mencuri….madey tak ada bukti pon..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bontt kamu ler cakap begitu.

Seluruh dunia sudah tahu.

Najib Al Jibo di bicara di mahkamah sekarang.

Anonymous
Guest
Anonymous

Satudunia dah tahu madey fitnah najib…madey tak ada bokti…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

MACAM MANA KORANG UMNO NAK SANGKA KALAH DI PRU14? NAJIB AL JIBO ASYIK MENGGENTEL DAN MERAMAS RM2.6 BILLION YANG DI CURINYA DARI 1MDB.

MANA MELAYU NAK SOKONG NAJIB LAGI SELEPAS DIA MENCURI, MEROMPAK DAN MELANUN (KATA2 TUN M)

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Jual TH lagi untung dari jual unta 19.9 BILION..WEHHH. *Selama ni ‘penyamun’ jaga, takde pulak sampai kena jual aset. Hari ni bila ‘malaikat’ dipilih, semua yang berkaitan agensi/aset milik Islam dan Bumiputera hendak dijual.* *Bersesuaianlah dengan peribahasa “menang sorak, kampung tergadai”* . ASET TH BERNILAI RM19. 9 BILLION DIPINDAHKAN KEPADA SPV (AGENSI DIBAWAH MOF) . Lembaga Tabung Haji (TH) akan memindahkan aset yang tidak menguntungkan bernilai kira-kira RM19.9 bilion kepada syarikat tujuan khas (SPV) menjelang 31 Disember ini, bermatlamat memantapkan kedudukan kewangannya . Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif TH, Datuk Seri Zukri Samat, berkata aset yang dipindahkan itu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

WHAT THE DAP NEXT STEP Bagaimana Melayu Singapura Dipinggirkan Kerajaan PAP Tanpa Menukar Perlembagaan? By: Minda Rakyat on November 15, 2018 / comment : 1 “Orang Melayu ni paranoid. Kalau kita ratifikasi ICERD pun, hak hak istimewa Bumiputera masih terjamin. Nak batalkan Perkara 153 bukan saja perlu 2/3 majoriti, tetapi perlu kelulusan Raja Raja Melayu. Jangan bimbang tak bertempatlah!” Begini jawapannya: Perkara 152(2) Perlembagaan Singapura juga menyebut tentang kedudukan istimewa Melayu sebagai kaum pribumi (indegenous people) dan tanggungjawab kerajaan mereka dalam memelihara hak dan kepentingan kaum Melayu dari sudut bahasa, pendidikan, agama, politik, sosial dan ekonomi. Tetapi apa yang berlaku… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Patutlah Dr Rozaimi Ramle sokong Mahathir pasal Malaikat tersilap Sebelum ini Dr. Rozaimi hebat membela Dr Mahathir dalam isu “Malaikat pun buat silap”. Dia siap terjemah perkataan “even angels make mistakes” dan kukuhkan pembelaannya. Katanya maafkan saya kerana lambat respon isu ini kerana faktor kesihatan saya yang kurang baik menyebabkna saya lewat memberikan pandangan. Katanya Tun bercakap dalam bahasa inggeris jadi kita perlu memahami perkataan angels dalam pertuturan orang inggeris. Dalam kenyataan beliau pun jelas beliau maksudkan angels itu bukan malaikat apabila beliau menyebutkan: “We are not perfect people. Although most of us are angels, even angels make mistakes”. Saya… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

GS DIAM-DIAM JAGA RAKYAT penduduk Kemaman berpeluang menaiki bas sekitar bandar Chukai secara percuma yang disediakan oleh Kerajaan Terengganu. Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Perpaduan Sosial Terengganu, Hanafiah Mat berkata, bas percuma dikenali sebagai ‘Bas Kite’ itu bertujuan membantu orang ramai terutama golongan yang berpendapatan rendah dalam menjimatkan kos pengangkutan harian mereka. “Kemaman adalah daerah pertama di Terengganu yang memperkenalkan khidmat bas percuma ini dan buat permulaan, laluannya adalah dalam dua kawasan Dun iaitu Dun Chukai dan Dun Air Putih. “Sekiranya permintaan semakin meningkat, khidmat bas percuma ini akan diperluaskan pula ke dua lagi kawasan Dun di Kemaman… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kongres Maruah Cina pun akan ditentang, kata aktivis pelajar – https://www.malaysiakini.com/news/496343

Kupra worak dia cakap “tentang” tapi pakai baju yang penuh tulisan Cina, nampak mau promosikan bahasa itu, tak tau kemana BM di otak dia.

Ini lah keturunan “ungrateful ingrates, ultra kiasu, coolies pendatang”. Di “dorong”kan Penjajah British” dapat kerakyatan (di US coolies Tran-America Railway di hantar pulang ke China by the shiploads), tak hormati dan patuhi Perlembagaan negara.

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Masih teringat perbualan dgn Irah pertama kali
Wlau bru brknalan, Irah bgitu msra & mnja skali
Kini..Irah-Kejora, dah jadi bgai mrpati dua sejoli
Utsn wrkah mesra..saling brtukar, brselang seli
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah sibuk dgn kuliah..dah tentu, dia kepenatan
Tapi, dgn Kejora, dia tak pernah lekang ingatan
Walau sibuk dicari juga ruang dan kesempatan
11 Okt 2019 tiba wrkah ke-13 dari Irah ku intan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

MUNIRAH MARYONO Salam Sir Abang Mga Abg sses Irh kat sni bse je, thks kene doakan irh,rjn nye abg hntar bga kat Irh, sian abg,abgkan sbok ngajar lucunye irh rmai yg sbut nma irh mcm irh ni artis pula ha ha bsala dnia pltcs… hbis kliah siang td irh mkn2 ngan adk jnior yr 1 pmpuan dia ckp asl kdah,org pndng,ank ptani dia ckp ,skrg mase msin ptong pkk bras kalu mse gni,kcil dlu ,dia trun swah tngkap ikn dlm lpak-lpak air,ikn byak dia ckp 1 kli lntah ggit,trik x nk tnggal,dia lri blik rmah ngis2 lucunye cite,smpai kmi ktawe… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Rupanya Irah dtg dri kluarga yg senang mewah
Tpi, dia tak mmandang rendah, golongan bwah
Hbis study dia nk dtg ke Kedah turun ke sawah
Kjora nk bwa Irh pi Pkn Rabu, mkn gulai kawah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sungguh baik, & mulia hati nya..Irah ku nan ayu
Sian dia..teringin asm pedas ikn sepat ubi kayu
Irah: “eh..knpe ni mate irh berair..”, aku sgt sayu
Cuma Irah masih segan silu utk ucp, ‘I love you’
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Cara khidupan kmpung, Irah blm prnah trdedah
Nnti dia akn mnglaminya bila Irah dtg ke Kedah
Irah pasti ‘slim’..sbb dia suka ‘jogging’, beriadah
Bila kt kg, di sawah Kejora nk ajk Irah lari redah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah bsr di bndar..dlm kemodenan spnjng masa
Dia teringin sgt, nk rasai suasana hidup di desa
Smua nya nanti berubah..bila beredarnya masa
Smoga hidup di Kdah nanti..Irah akn blh selesa
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Utk Irah dewi..Kejora tk jemu berpantun madah
Kpd Allah Kejora slalu brdoa, tangan ini ditadah
Mmg tk sabar..menanti, saat yg gmbira & indah
Ank dara Jawa, cntik lawa, nk dtg jdi org Kedah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah sejak kecil kat bandar dan sibuk dgn study
Sian dia..tk brpeluang nk mngenali sawah padi
Tapi, dia akn menetap di Kedah..insyaallah jadi
Kerna di Kedah tu..wujudnya cintanya yg abadi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah tk smbong bsar diri..wlau dia ank org kaya
Bagi Kejora..Irah tu umpama pelita dan cahaya
Tanpa Irah..diri ini, rasa sperti lemah tk brmaya
Kejora doakan, smoga dlm exm nya Irah brjaya
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah tk mrasa bsr diri, wlau dia dr kluarga brada
Dia tau..bhgia tk semeti nya dtg dr harta benda
Mngkin dia nk cari org yg suka bergurau senda
Di smping baik budi, brilmu, pnuh iman di dada
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PENYOKONG PH DIMINTA TOBAT…..SAMPAI BILA NAK BERSEKONGKOL DENGAN MUSUH AGAMA DAN BANGSA….. KPM Digesa Ambil Tindakan Penganjur Debat Piala Tun Razak…,…. Oleh: MOHD HAFIZ ISMAIL 15 Oktober 2019 SHAH ALAM – Presiden Peguam-Peguam Muslim Malaysia (PPMM), Datuk Zainul Rijal Abu Bakar menggesa Kementerian Pendidikan mengambil tindakan terhadap penganjur Pertandingan Debat Piala Tun Razak 2019 dengan kadar segera sebagai satu bentuk pengajaran kerana tidak menjaga sensitiviti beragama di Malaysia. Beliau turut meminta supaya pihak berkuasa agama dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengkaji sama ada wujud perlakuan jenayah syariah dan sivil. “Saya sangat kesal dengan pemilihan tajuk tajuk debat ini yang langsung… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Tulisan ini adalah respond kepada Penulisan A Kadir Jasin Umno dan PAS sudah melakukan kerjasama Ta’awun longgar dan telah menghasilkan dua “cahaya mata” iaitu parlimen Cameron Highlands di Pahang dan Dewan Undangan Negeri Semenyih di Selangor. Jadi tidak mengejutkan kalau MCA dan MIC mengambil keputusan untuk keluar pintu belakang dengan tujuan mencari pergantungan baru. Kesepakatan antara Melayu nasionalis dan Melayu agama di asaskan demi kepentingan bangsa dan agama. Mudharat besar perlu di elak. Keberadaan Dhpp di lihat pilihan yang ada menggantikan Mca&Mic. Soalnya, apakah maslahat Agama dan bangsa ini di sebut berkasih sayang kerana Allah. Pas memperlihatkan perjuangan politik ini… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

“Langkah batu uban” bakal bawa bencana? JIKA diamat-amati maka terdapat beberapa kecenderungan yang nyata dalam desakan supaya Tun Dr Mahathir Mohamad segera meletak jawatan sebagai Perdana Menteri dan dalam desakan supaya Datuk Seri Anwar Ibrahim segera dilantik sebagai Perdana Menteri. Pertamanya, desakan supaya Tun Dr Mahathir segera meletak jawatan sebagai Perdana Menteri ini dibuat oleh pemimpin DAP, satu parti komponen Pakatan Harapan, iaitu Dr Boo Cheng Hau, yang merupakan Ahli Jawatankuasa DAP Johor dan bekas Adun Skudai. Laporan bertajuk “Perlekeh Manifesto: Pemimpin DAP Desak Dr M Berundur” yang memuatkan desakan Dr Boo Cheng Hau dan disiarkan oleh portal berita Free… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

DAJJAL PAS UMNO,

KAMU MENGHASUT BILA MENGATA “BERSEKONGKOL DENGAN MUSUH AGAMA DAN BANGSA…”

POLICE CYBER UNIT DI SERU MENGAWASI KAMU JIKA BERTERUSAN MENGELUARKAN KOMEN2 MENGHASUT.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Jangan Jual Aset Negara SELEPAS Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) yang lalu, rakyat dihebohkan mengenai hutang negara yang dikatakan mencecah sebanyak RM1.065 trilion yang terdiri daripada RM752.2 bilion hutang rasmi kerajaan, RM155.8 bilion komitmen luar jangka dan juga RM184.9 bilion tanggungan kerjasama kerajaan-swasta. Justeru, kerajaan telah mengumumkan beberapa inisiatif di dalam mengawal paras hutang negara. Ini termasuklah mengurangkan pegangan kerajaan di dalam syarikat bukan strategik dan penjualan tanah milik kerajaan secara berjadual. Kesemua inisiatif ini jika dilihat secara teliti ia merujuk kepada aktiviti menjual aset-aset negara. Bagi mengurangkan pegangan kerajaan di dalam syarikat bukan strategik misalnya, kerajaan menerusi Khazanah Nasional… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

KEPALA BAPAK KAU, mcm kata Najib.

Hutang yang banyak itu di buat Najib Al Jibo.

Penjualan aset spt berkaitan kesihatan tidak menjejaskan keselamatan atau ketenteraman negara.

Najib dulu mahu jual aset strategik kpd China – pengeluaran kuasa letrik. Ini di masa perang boleh menjadi senjata melemahkan negara ini. Bodoh punya Al Jibo.

Wau Bule
Guest
Wau Bule

MAHATHIRVSANWAR PENYOKONG PH DIMINTA TOBAT…..SAMPAI BILA NAK BERSEKONGKOL DENGAN MUSUH AGAMA DAN BANGSA….. Simple questions…bilakah MvsA mahu tobat kerana bersekongkol denga Hadi yang mengkafir sesama Islam? Mengapa mahu bermusuh sesama islam? Tidakkah menghukum itu HAK ALLAH swt???? Sapakah kamu minta orang lain tobat sedangkan kamu sendiri tak pernah menyesal bertobat bersekongkol dengan penyesat????? Untuk isu debat….adalah lebih baik kita having discourse in these issues. Otheriwse we are sweeping things under carpet.Islam itu luas bukan mahu orang ikut kata kita sedangkan kita lakukan apa yang sebetulnya????…..wallahuaklam MvsA…..high time you look yourself in the mirror. Jangan having that halow effect…..and continue to… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kot bila dia lihat muka dia di cermin, pecah cermin itu.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Mufti Perak, Pahang anggap tak salah rujuk bukan Islam sebagai ‘kafir’ PETALING JAYA: Mufti Perak Harussani Zakaria berkata istilah “kafir” bagi merujuk orang bukan Islam masih digunakan di Malaysia dan ia juga ada disebut dalam Al-Quran dan hadis. Katanya, sekiranya kafir tidak boleh digunakan untuk merujuk kepada orang bukan Islam, istilah apa lagi boleh digunakan sebagai ganti. “Kita selalu sebut orang bukan Islam, kita tak kata kafir, tetapi dalam percakapan, orang bukan Islam (kita panggil) orang kafir. “Kafir itu maknanya bukan Islam. Kita di Malaysia tiada masalah. Kafir itu bermakna orang menolak Islam,” katanya kepada FMT. Pada 3 Mac lalu,… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

when questionable muftis cannot differentiate between robbing a nation (viz 1MDB) and developing a nation….they are not muftis in the reality if this world.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Maybe not even akin to Ustaz.

Just dukun agama.

A lot of lintang pukang among them and the Jabatan Agama.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Mengalah saja pada si kafir 1. PADA September 2017, pengusaha dobi muslim akhirnya akur dengan titah Sultan yang meminta supaya pengusaha dobi muslim itu menarik balik papan tandanya. Tidak seharusnya wujud diskriminasi dan kita mesti hormati juga keberadaan non-muslim. Sumber: https://www.hmetro.com.my/…/09/267313/saya-akur-titah-tuanku 2. November 2017, terdapat aduan tentang sebuah hotel di Pahang yang meletakkan symbol larangan terhadap wanita bertudung untuk turun ke kolam renang. Seakan wanita yang berbaju renang Muslim tidak dibenarkan untuk turun ke kolam renang tersebut. Tidak pula kedengaran bantahan terhadap isu diskriminasi tersebut. Sumber: https://www.ismaweb.net/…/diskriminasi-hotel-terhadap-musl…/ 3. Januari 2018, Kementerian Sumber Manusia mengesahkan terdapat 13 hotel yang melarang pekerja… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Bagai jelongak kerbau rampung DALAM perbualan di sebuah kedai kopi seorang sahabat bertanya saya mengapa kebanyakan kenyataan kurang cerdik, tidak matang dan melucukan datang daripada menteri Melayu terutama dari Bersatu dan Amanah. Beliau memberi beberapa contoh yang sangat menarik seperti Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik (Bersatu), Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman (Bersatu), Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Islam) Dr Mujahid Yussuf (Amanah), Menteri Pertahanan Mohamad Sabu (Amanah), Menteri Pertanian, Sallehuddin Ayub (Amanah). Dr Mujahid Yussuf antara yang paling teruk menjadi kecaman dan bahan jenaka apabila mendakwa bukan semua gay menjalani kehidupan seksual songsang. Perkataan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Khazanah Lubuk Kartel PH Jual Aset Negara Laporan terkini yang terpampang di dada-dada akhbar memaparkan berita sedih tentang KHAZANAH yang mengalami kerugian sebanyak RM6 bilion pada tahun 2018 di bawah kartel Pakatan Harapan (PH). Tidak berapa lama selepas mengambil alih Putrajaya, kesemua Ahli Lembaga Pengarah KHAZANAH dihalau keluar seorang demi seorang dan tempat mereka digantikan oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad sendiri bersama Tun Daim Zainudin, Azmin Ali, wakil Robert Kuok dan beberapa orang lagi yang menjadi kroni. Ini fakta! Beritanya tersebar di dada-dada akhbar malah saya turut membuat beberapa postings berkaitan perkara ini. Namun rakyat hanya berdiam diri. Apalah yang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Berbalik kpd MCA dan MIC ni. Bagi sayalah, mereka ni dahlah melukut di tepi gantang berpuluh puluh tahun atas ihsan UMNO tapi masih tak sedar diri. Mereka juga tahu kedua-duanya akan padamlah jika keluar BN sama macam parti di Sabah dulu. Tapi mereka tak akan keluar BN punya. Sebabnya apa ????? Sebabnya mereka percaya BN akan memang kembali apabila UMNO dan PAS bergabung dan orang Cina dan India perlukan suara mereka di dlm kerajaan BN nanti pada masa tersebut seperti dulu-dulu. Percayalah ! Sebabnya, ahli MCA dan ahli DAP adalah orang yg sama je. Ahli MIC dan ahli PKR juga… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Try promote PAS….no sane malay muslim will listen to your alicee in wonderland sob sob stories

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

EKONOMI BN VS PH Ekonomi BN: Pertumbuhan lebih 5% Ekonomi PH: Pertumbuhan bawah 5% Defisit fiskal BN: 2.8% Defisit fiskal PH: 3.7% Dividen Petronas: BN hanya perlu RM16-19b Dividen Petronas: PH perlu RM30b PTPTN BN: Diskaun, tangguh bayaran PTPTN PH: Tiada diskaun, potong gaji terus Cukai BN: Hanya GST, cukai pendapatan turun Cukai PH: SST, banyak cukai baru Tol BN: Mansuh beberapa tol untuk semua kelas kenderaan Tol PH: Mansuh 2 tol terpilih untuk motosikal sahaja BR1M BN: RM1,200 (2017), RM2,000 (jika BN memimpin) BR1M PH: RM1,000 (2019) Penjawat awam BN: Bonus RM1500, kenaikan gaji khas Penjawat awam PH: RM500… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

P, PANDIR JASIN TIADA KERJA LAIN SELAIN HINA SULTAN Pihak polis diminta menyiasat tokoh wartawan veteran, Datuk A Kadir Jasin, berhubung artikelnya yang didakwa menghina dan memburukkan institusi diraja terutama Sultan Kedah, Sultan Sallehuddin Ibni Almarhum Sultan Badlishah. Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul, berkata tulisan Kadir boleh mencetuskan prasangka seolah-olah baginda mengambil kesempatan dan menyalah guna kedudukan sebagai Sultan. “Ini bukan kali pertama beliau mengeluarkan artikel begini dan pastinya ramai akan baca sebab dia ada ramai pengikut. “Sebagai wartawan, memang ada kebebasan media dan tulislah apa saja, tetapi kenalah ada etika. “Kalau beliau ada masalah dengan Sultan, buat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kos operasi penternakan ayam meningkat selepas PH memerintah kata persatuan PETALING JAYA: Persatuan terbesar mewakili industri ternakan mengalu-alukan siasatan berhubung dakwaan tentang kewujudan kartel di sebalik kekurangan bekalan telur ayam yang dikatakan menjadi punca kenaikan harganya sejak kebelakangan ini. Persekutuan Persatuan Penternak Malaysia (FLFAM) berkata, anggotanya bersikap telus dan tidak menyembunyikan apa-apa. “Jika ada pihak yang mahu menyiasat, silakan, kami kita menyembunyikan apa-apa,” kata presiden FLFAM, Datuk Jeffrey Ng. Beliau berkata, penternak berhadapan cabaran kos operasi lebih tinggi dan juga kos pematuhan peraturan sekarang ini (Selepas PH ambil alih kerajaan). Katanya, harga perlu “adil”, selain menambah bahawa murah dan mahal… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

WALAUPUN KAFIR TAPI JUJUR DAN IKHLAS PASTI MENEMUI KEBENARAN Walaupun penulis (Lim Sian See) ialah non muslim tetapi demi kebenaran beliau menulis dgn fakta yang telus dan benar.. PAS tidak pernah nak menipu rakan bersama…tapi PAS selalu ditipu dan dibuli… PAS dah banyak berlembut hati… sudah sampai masa nya… perjuangan harus diteruskan sendirian walau apa pun terjadi… . DARI SEKUTU KUAT MENJADI SETERU KETAT … EMPAT PERISTIWA BESAR YANG MENYEBABKAN PAS DAN DAP BERSENGKETA. Satu setengah tahun lepas, PAS merupakan penyokong kuat Pakatan Rakyat yang sudah berkubur sekarang. PAS sentiasa memenuhi janji mereka untuk berpakat dengan PKR dan DAP dan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Abg mmg tk nak layan..itu atuk ‘Tetamu Neraka’
Cara dia buat fitnah itu, mmg abg sngat tk suka
Biar jer si tua tu, terus meroyan dan hati terluka
Masih nak dngki cemburu tk padan tua bangka
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

(Bunga2 tu, untuk Irah jer tau..
Utk ‘Tetamu Neraka’ tu, abg nak bagi penampaq..😂)

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah..hari ini Jumaat Kedah cuti..abg tidak kerja
Dgr Irah nk dtg Kedah abis study, abg sgt teruja
Akn abg bwa pusing satu Kedah..Irah ku manja
Kita pi Pntai Mrdeka lihat mntari jtuh tika senja
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Anonymous kah3 adalah seorang tua yang tiada kerja lain, menjadi Residen Blogger di blog ini, mengarut pasal gufreng dsb nya disini, siang malam hingga 1:37 pagi.

Pakcik Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil a, tak renti2 menulis macam2 karutan dan memantun mantat, tak ikut tajuk post.

Dia tidak hormatkan langsung pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 di sini. Dia coba sabotaj blog Budin yang pro-PH ini.

Kerana itu semua, dia perlu di balun, di tibai, di bantai.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib ini sudah tua, umur 70an tahun, dah lama pencen, ahli Umno berpuluh tahun, Najib dah lama menjadi hero nya, berpuluh tahun menjilat Najib dengan gigih dan khusuk.

Begitu terlekat “fixation” nya dengan Najib sehingga bila Najib lingkup, sekarang dibicarakan di mahkamah, otw to prison, dia shock dan stress amat sangat, jatuh gila – kena sakit otak ADHD.

Maka komen2 Pakcik ini tidak mengikut tajuk, asyik mengarut, menghasut bangsa “Keling”, agama Hindu dll, anarkis, gila.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang dinamakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

Lihat
https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Inattention means wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means talks excessively or fidgets.
Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENCIPTA WATAK MUNIRAH, MENCIPTA “WARKAH”2 DARI NYA. MENGGILA BAYANG NYA, MEMANTUN MANTAT, DLL.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Wau bulan
Guest
Wau bulan

Secara peribadi saya katakan Reduan ini bukan material minister yang voleh merobah apa2 situasi. Sejujurnya kereta terbang bukan untuk malayaia yang bergelumang dengan superficial ketuanan melayu dan hollow religious understanding of holier thn thou.

Jangan buat the same mistake by another bosoh sombong melayu muslim Saadon Jubir yang telah menghadiahkan on silver platter INTERNATIONAK ROUTES TO SINGAPORE apabila MSA berpecah jadi Malayaia Airlines dan Singapore Airlines. Konon berlagak pandai nak buat Senai lawan Changi. Susah bila ada manusia yang tak faham apa erti City State dan apa itu federation of STATES….

Wallahuaklam

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Saya tak faham mengapa Tun M lantik Reduan ke jawatan itu.

Asa kah dia terpaksa buat begitu sebab Reduan mewakili puak atau parti yang perlu di ambil kira sumbangan nya dalam menggulungkan Najib?

Memang lah tidak semua pilihan Tun M itu baik. Di harap Reduan ini tidak lagi membuat keputusan atau mengeluarkan idea yang tidak praktikal dan membuang masa.

Anon
Guest
Anon

Inilah contoh political parasite yang mendapat jawatan dan habuan secara durian runtoh. Tengok muka pun maseh euphoria jadi Menteri dan sekarang dah melolong nak mintak kawal semua budget entrepreneur dia kawal semua kerana masyuk dan syok sendiri boleh buat kereta terbang ke atau idea2 melalak perabih budget. Isu Lynas dan foreign investment pun dia nak masuk campur enroach Menteri lain. Penyokong2 PH boleh guess dengan betul inilah salah satu Menteri moron yang akan self-defeat PH otomatik, granted lebih teruk dari Mazlan GST dulu. Tetapi apakah daya, The Flying car dah ambil alih ambassador job dalam Bersatu dari Zahid Mat Arip… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah..abg ni spt biasa..esok Jumaat, Kedah cuti
Kalau hujung minggu..mancing selalu jdi aktivi
Tgh mlm begini..tringat le pula dekat buah hati
Abg doakan Irh brjya cmrlang..final exam nanti
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah, tadi abg gi mancing di satu kawasan Felda
Pegi bersama kawan2 kg Tunjang, geng2 muda
Mmg ler masa kat situ abg sgt tringat dkt dinda
Tapi apa nak buat..line U-Mobile lngsung tk ada
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KAN DAH KATA ….PATUT SUMBAT JE TERUS MP2 PEMBANGKANG DALAM PENJARA….TAK PAYAH NAK DSKWA2…..BUKAN SENANG NAK LEKAT KES…..TOM CAT BUKAN BOLEH HARAP….DIA TAK PAKAR PUN PASAL LAW….MACAM MANA DIA NAK KELENTONG…. Shafee ‘belasah’ hingga Shahrol terdiam……. Ketika diasak bertalu-talu oleh peguam bela, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah sebentar tadi, saksi ke-9 perbicaraan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) terkedu dan seolah-olah tidak tahu apa yang hendak dijawab. Shafee ketika pemeriksaan balas dengan Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi yang merupakan bekas Ketua Eksekutif 1MDB terdiam dan tidak mampu menjawab soalan tentang mengapakah beliau sesuka hati menandatangani minit mesyuarat yang tidak dihadirinya. Walaupun tidak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

PENGULAS BARUAH CAP AYAM!
MVSA AHLI NERAKA!

Anonymous
Guest
Anonymous

INI CITER KERETA TERBANG!

BUKAN BICARA 1MDB!

Anonymous
Guest
Anonymous

KEJORA BEROPA MACAM SYAITAN
MVSA PULA PENGHUNI JAHANNAM
NANTI KU HENTAM DGN BELANTAN
DAH LARI KE?TAK SEMPAT TANAM

KEJORA MEMERANG MVSA BAPOK
PENANGAN AKU MENCIRIT KAMU
KEPALA KAMU AKU KASI TEPOK
PASANGAN BODOH MACAM LEMBU

TERKUCIL BILA AKU SERGAH
SELUAR BASAH DEK KENCING
SIBAPOK BER 2 LAGAK GAGAH
JUBOR KODEK2 EKOR KUCING

KAH!!!!!KAH!!!!!!!!!!!!KAH!!!!!!

AYOH KELUAR!!!!!!!!

JANGAN LARI!!!

SI BAPOK KAKI JOBO MVSA,,KIRA WANG PON TAK TAHU!

KAH!!!!KAH!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

KODEK2 EKOR KUCING ..

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Ewah..kemain Anon pnyamun dajal taik kucing
Melalak sakan, ini macai parti PH kuat kencing
Nk lagak naga, tk sedar diri nya tu, anak cacing
Klu tak, mmpos dia, sib baik Kejora gi mancing

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kojolla.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KEPADA KEM BAPAK….PATUT KORANG SUKA KAT PEMBANGKANG YG SOKONG BAPAK…..NAK HARAPKAN BAPOK DIA DAH ADA PENYOKONG CINA INDIA BELAKANG DIA….BAPOK NAK TUMPANG POPULARITI BAPAK DAPAT JADI PM DENGAN MUDAH….PATUT DIA USAHA LAH SENDIRI PRU15 NANTI….TENGOK AURA DIA POWER KE TIDAK….. “Universiti bukan pusat tuisyen atas kedai kopi sebelah pusat urut lah brother!”….. Oleh : Dr Shamser Thind Singh Universiti awam ini bukan pusat tuisyen atas kedai kopi sebelah pusat urut lah brother. Universiti awam ada undang-undang yang boleh dikuat kuasakan. Mari kita lihat tiga peraturan dalam University of Malaya (Discipline of Students) Rules 1999 untuk rujukan dan panduan. ‘A student… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

WOITT AHLI NERAKA JAHANAM!
PENGIKOT SI ULAMAK ULAR!!!!!

MULUT KAMU LEBIH BUSUK DARI BONTOT LEMBU!

KAH!!!!!KAH!!!!!

HANG DOK PEMBOHONG APA MVSA SI AHLI NERAKA

KAMULAH SANG BARUAH POLITIK BERTARAF PARIAH!!!!

KAH!!!!!!!!!!!!!!KAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!KAH!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

COBA HANG KIRA BETOL-BETOL HUTANG NEGARA TU BODOH!

PAKAI JARI PON TAK PA

BODOH SIAL KAMU MVSA

KAH!!!!!!!!!KAH!!!!!!!!!!!!!!!!KAH!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

TUN AKAN MEMEGANG JAWATAN SAMPAI HABIS PENGGAL!

APA YANG HANG SEBOK-SEBOK WAHAI LEMBU BARUAH!

AWAT? HANG KA NAK JADI PM

BOLEH MAMPOSSSS!!!!

MVSA AHLI NERAKA!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

SOKONG SEPENUHNYA.

MEMANG MVSA AHLI NERAKA!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MENTERI BUDAK BARU PANDAI CAKAP….TOKONG LA AMBIK DUIT TU BAGI D4P….. Syed Saddiq,where did the RM10mil went? ……… E-sport is rising in the world market. A new form of sport and also a new business. It is all started when game developer starts their competition in regional as well as internationally. It rose quickly when businessmen see this as an opportunity and invested a lot of money into it. Games like Dota 2, LoL, Overwatch and Pubg are currently the most famous games in the market as well as Tekken 7 and Fifa. Not to mention there are other games… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

AKU MEWAKILI 30 JUTA RAKYAT MALAYSIA MAHU
TUN TERUS MENTADBIR MALAYSIA SELAMA HINGGA
HABIS PENGGAL. YEAHHHHHHHHHH

TUN ARKITEK POLITIK TERHEBAT DUNIA!!
DEMI AGAMA,BANGSA DAN NEGARA.

GENG-GENG KALAH PRU -14 TERUS MERACAU ROYAN
SAMPAI TERTONGGENG!SEDAR-SEDAR MEREKA DAH
BERTELANJANG BULAT.DI LOBANG BONTOT MEREKA
ADA KAYU MOP!

KAH!!!!!!!!KAH!!!!!!!!!!!!!!!KAH!!!!!!!!!!!
KAH!!!!KAH!!!!!!!!!!!!KAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

MANA KEJORA YANG MINAT KAT JUBO ITIK TU!

MANA SI MVSA SI PENGHUNI NERAKA JAHANAM TU!

AYOH KELUAR BERDISKUSI DENGAN AKU!

AKU CYBERTROOPER TERBAIK DUNIA!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bila2 makan itek, ingatkan lah Keojora @ Kojolla nih.