MAHATHIR YANG SEMAKIN MELALUT…..

Apa jadi dengan Tun Mahathir Mohamad sekarang ini?

Sebelum ini, sebagai alasan untuk tidak menunaikan janji-janji manifesto, beliau berkata, PH sengaja meletakkan perkara-perkara yang susah di dalamnya kerana tidak menyangka akan menang PRU14 lalu.

“Sebenarnya, kami ingat kami akan kalah, jadi kami letak perkara-perkara yang susah (untuk direalisasikan) dalam manifesto, supaya jika kami kalah, kerajaan (lama) akan terperangkap.

“Tapi sekarang kami jadi kerajaan, kami jadi mangsa kepada manifesto kami sendiri,” katanya.

Walaupan hujah itu ternampak tidak masuk akal dan seperti cuba memperbodohkan rakyat lantaran beliau ada pengalaman sebagai Perdana Menteri selama 22 tahun sebelum ini, tetapi itulah Tun Mahathiir dulu, kini dan selamanya.

Beliau bukan saja sengaja mencipta alasan yang bukan-bukan untuk tidak menunaikan janji kepada rakyat, malah bagaikan tidak langsung rasa berdosa melakukannya.

Tambahan, dalam usia 94 tahun sekarang, beliau tidak sepatutnya tiada rasa takut kepada Tuhan seperti seseorang yang berusia 49 tahun.

Bagaimanapun, jika hujahnya berhubung janji-janji dalam buku manifesto itu saja pun sudah membuatkan ramai makin meluat dengan sikapnya, kenyataan terbaru beliau berhubung janji menghapuskan tol rasanya tambah menyakitkan hati lagi.

Kata Pengerusi PH itu, PH tidak pernah berjanji untuk menghapuskan tol.

Beliau mengakui kebanyakan pemimpin PH tidak membaca manifesto dengan baik, sebaliknya mereka terbawa-bawa dengan pandangan sebagai pembangkang.

“Kami tidak pernah berjanji untuk menghapuskan tol, tapi ini dianggap sebahagian manifesto kami, kadang-kadang kami terbawa dengan pandangan pihak pembangkang,” katanya lagi.

Realitinya, janji menghapuskan tol bukan saja tertera dalam buku manifesto, malah beberapa pemimpin PH juga kerap berceramah menjanjikan tol percuma sepanjang kempen PRU14 lalu.

Kenapa Tun Mahathir masih mahu menafikannya lagi?

Apa masalah beliau sebenarnya?

Mengapa semakin lupa kepada banyak perkara?

Apakah faktor usia tuanya menjadikan Tun Mahathir semakin banyak melalut kebelakangan ini? (Shahbudindotcom 07/10/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 7 October 2019 — 12:35 pm

90
Leave a Reply

avatar
11 Comment authors
X puas hatiPak BelalangAnonymouskWau buleMAHATHIRVSANWAR Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
X puas hati
Guest
X puas hati

Umno di tendang oleh rakyat kerana gst.dgn alsan gst inilah membuatkan negara membagun.klau gst tiada.maka runtuhlah negara.dgn alasan2 yg x masuk akal di dlm usaha utk menipu rakyat.maka rakyat memilih ph krn mahadir janji akan menghapus gst.rupa2nya kita smua di tipu.. pd pru 15 ini ph senasib jgk dgn umno… nk bg pd pas..pati ini tdk ambil peduli pd rakyat..

Pak Belalang
Guest
Pak Belalang

Ada mulut2 nakal, mengatakan bhw adalah diramalkan Bersatu akhirnya akan keluar drp PH dan akan mewujudkan MoU dgn Umno utk sama2 menghadapi PH. Justeru, pernyataan2 Tun M yg seolah ‘melalut’ ini sebenarnya disengajakan sebagai strategi utk menyemai kebencian kpd PH. Tun M setelah keluar drp PH akan menuduh Majlis Presiden PH bertanggungjawab atas segala pernyataannya semasa menjalankan tugas sebagai PM7.
Entah betul entah tidak, cuma konon2…

Anonymousk
Guest
Anonymousk

Madey main perang saikoloji….madey takut umno menang…kalau calon mca madey yakin boleh menang…letak kambing pon madey kalah… Dr M ‘rayu’ pembangkang calonkan Umno di Tanjung Piai……… Nur Hasliza Mohd Salleh – October 7, 2019 9:11 PM 244 Shares………….. Dr Mahathir Mohamad bersama Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Presiden PKR Anwar Ibrahim serta pimpinan PH pada sidang media hari ini. PUTRAJAYA: Pengerusi Pakatan Harapan Dr Mahathir Mohamad “merayu” pembangkang meletakkan calon daripada Umno untuk bertanding pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Tanjung Piai, mengatakan ia akan membantu gabungan itu. “Tolonglah supaya kita boleh menang,” katanya pada sidang media… Read more »

Anonymousk
Guest
Anonymousk

Madey DKK main teka chipsmore….sekejap tak ada sekejap ada..

Nak menipu pon agak2 laah…madey tersilap tipu kerana dah nyanyok kot..

Kikikikik..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MELAYU PERLU SEDAR UNTUK KEMBALI HAYATI ISLAM YG SYUMUL…..SISTEM KEHIDUPAN LENGKAP… IBARAT,,,PERGAULAN LELAKI PEREMPUAN,,PEREKONOMIAN,,SOSIAL,,, POLITIK….. Orang Melayu Perlu Sedar, Muhasabah, Kata Abdul Hadi SHAH ALAM – Orang Melayu perlu muhasabah dan menerima positif kritikan daripada Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai sikap Melayu itu sendiri. Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, justeru orang Melayu perlu sedar dan segera merawat ‘penyakit’ itu. “Marilah kita bersikap terbuka mendengar ucapan pihak lain yang juga Melayu Islam seperti kita. “Muhasabah diri wajib dilakukan walaupun adanya kritikan yang keras dan pahit kerana mungkin tidak dirasai atau tidak disedari ada lagi penyakit dalam… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana pergi atuk TN kedi DAP punya tali barut
Tk ada lgi ke lwk badut ni kasi kita pcah perut
Agaknya, tlor bngkak sblah, sakit psang surut
Atau btg pelir lembik dia tu dia prgi mengurut
☝☝☝☝☝☝☝☝☝☝☝☝☝☝☝☝☝☝

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymousk
Guest
Anonymousk

Atuk TN pegi togok todi lepas tadah kencing madey…

Kikikiki..

Anonymousk
Guest
Anonymousk

Plak dah…sekali tak ada hapus tol dlm manipesto…hari ni sedia timbang kurangkan tol plak kerana tak boleh hapuskan serta merta seperti janji dlm manipesto.. Dah nyanyok…. Dr M: K’jaan boleh kurangkan bayaran tol, bukan hapus serta-merta 4:57 petang (Dikemaskini 5:00 petang) A A Tiada penghapusan tol buat masa ini, tetapi kerajaan mampu menanggung beban untuk menurunkan kadar yang dikenakan di lebuh raya negara ini, kata Dr Mahathir Mohamad. Justeru, menurut perdana menteri, kerajaan bersedia memberi pertimbangan kepada mana-mana pihak swasta yang mengemukakan tawaran untuk membolehkan bayaran tol di sesuatu lebuh raya diturunkan. Dalam kenyataan dikeluarkan hari ini Mahathir berkata, kerajaan… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Menghapuskan tol bukan keputusan yang boleh dibuat serta merta. Perlu diambil kira berbagai faktor. Walau pun isu itu ada di sebut di Pru14.

Najib nak curi wang rakyat di 1MDB pun bukan dia buat keputusan serta merta. Dia lihat betapa keras nya kemahuan Rosie bagi mendapatkan wang banyak. hehe

Anonymousk
Guest
Anonymousk

Ko ade bukti najib curi wang 1 mdb?…kalo tak ada bukti jgn melalut wahai kling mabok todi…

Semlm madey kata tak ada janji hapus tol dlm manipestol…hari ni ngaku plak ada…kling mabok todi tak paham…

Mahanyanyok dah hampir nak mamposs kot..

anonymous
Member
anonymous

Akibat ikut rentak pemimpin Bersatu nak bela madey

Siswa UM gesa naib canselor letak jawatan, dakwa ‘rasis’
5:24 petang (Dikemaskini 6:07 petang)

A A
Persatuan Mahasiswa Universiti Malaya (UM) menggesa naib canselor universiti itu Dr Abdul Rahim Hashim meletakkan jawatan.

Naib yang dipertuanya Yap Wen Qing mendakwa Abdul Rahim mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman dalam Kongres Maruah Melayu (KMM) di Shah Alam semalam.

“Justeru, kami menuntut semua pemimpin politik yang mengeluarkan kata-kata berbaur perkauman semasa Kongres Maruah Melayu meminta maaf kepada semua warga Malaysia.

“Kami juga menggesa naib canselor UM meletakkan jawatan atas sifat perkauman dia dan kegagalannya dalam menguruskan kampus!” katanya.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Siapa kata Mahasiswa pandai sangat menilai keadaan di sesuatu masa. Banyak keadaan politik perlu di beri pertimbangan. Apa lah Persatuan Mahasiswa tahu hingga menuduh kenyataan Naib Chancellor itu rasis.

Aku pun memimpin persatuan mahasiswa during my time. Ramai yang tak tahu politik, tak reti menilai sesuatu itu rasis atau tidak. Main bantah sembrono ajer.

Anonymousk
Guest
Anonymousk

Ko kling mabok todi lagi bongok kena kencing dgn madey..

Muhamad Zainal
Guest
Muhamad Zainal

Itulah kenyataannya. Bila manusia berusia lanjut pastinya ingatan dia semakin kurang. Hanya Mahathir tak mahu menerima hakikat. Seolah olah dia akan hidup selama lamanya. Begitulah yang terjadi pada FIRAUN yang sedar di untung akhirnya tenggelam dalam laut Apakah Mahathir juga mahu mati keras dikerusi PM yang juga akan dikenali sebagai FIRAUN sikap buruk Mahathir di lakarkan oleh Syed Husin dalam tulis terkini beliau.

MAHATHIR ADALAH MANUSIA YANG SUKA MENGWUJUDKAN PERMUSUHAN, TERLALU JIJIK DIMATA MASYARAKAT. DAN EGONYA TAK PERNAH SURUT. ITULAH SEJARAH MAHATHIR YANG SAYA PERHATI DAN BACA SEJAK ZAMAN TUNGKU.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

YANG TAK SUKA MENGWUJUDKAN PERMUSUHAN SUKA MENCURI WANG RAKYAT RM2.6 BILLION DI 1MDB.

Anonymousk
Guest
Anonymousk

Kling tak usah merapu kalo ko tak ade bukti..

Wau bule
Guest
Wau bule

Sblm pru14, macam2 kemudahan mahathir ditarik balik. Ptang umno bersorak Merdeka Centre predicted BN menang besar Local pundits confirmed mahatbir and PH would lose Imsults like mahafiraun mahazalim were thrown into the face of mahathir Najib insulted mahathir with his Kepala Bapak Kau Msjib further insulted him by saying no one wants a 93 yeat old to leas malaysia. Mahathir was cool. Dengan izin Allah swt, mahathir led PH won…. Apa makna ini…the message was clear. Allah maha mengetahui dan memuktamadkan. Ada kata Allah nak tunjukkan kelemahan mahathir selama 22 tahun. Jawapan saya siapa awak untuk memperkecilkan keputusan Allah swt.… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Bukan Allah dah tunjukjan kelemahan dan keburokan madey?…gagal uruskan ekonomi….melalut dan menipu manipesto…melayu tak layan madey seru masuk Bersatu….ini semua bukan kehendak Allah?….

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kehendak Allah Najib tinggal dalam longkang selepas terjunam di Pru14, sampai bila2.

Wau bule
Guest
Wau bule

Yang dah dibangsat dan disesat Allah tak restu dan itu kehendakNYA ……bukan isu tak layan….

KELEMAHAN MAHATHIR ADALAH MENGALAHKAN BN/UMNO

KEBURUKAN MAHATHIR ADALAH MENANG WALUPUN DIHINA SEDEMIKIAN RUPA… ITULAH KUASA ALLAH SWT…..

Anonymousk
Guest
Anonymousk

Boleh ke madey menang jika Bersatu tanding sendirian?…madey sudah tidak popular lagi…Mahanyanyok..

Wau bule
Guest
Wau bule

Inilah menunjukkan bahawa anda kurang IQ untyk berhujah.

Sblm pru14 mahathir tak popular… menang juga

Panggillah Mahanyanyok…moga anda KETULAHAN…wallahuaklam

Anonymousk
Guest
Anonymousk

Tak nyanyok ker kalo semlm cakap tak ada tapi hari ni cakap ada plak…ko ni dah kena kencing dgn madey..

Seblm pru madey berkempen kesana kemari….bertambah popular….lepas pru14: lagi popular dgn kaki kencing…

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Atuk TN hnya mlalak mcm jual ikan dlm pasar
Isi hujah tak ada hnya cerca caci & cakap bsar
Tak apa, cgu Kejora nak brhenti jap, solat asar
Lps itu, klu lpang, kpla TN tua, Kejora nk sasar
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Atuk Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama melalak mcm di tinggal bini.

Dah 70an tahun umur, nasi pun tak pandai masak, orang sebelah pulak benci, bubur pun tak mahu kasi.

anonymous
Member
anonymous

TN kling mabok todi dah kena kencing dgn madey ikut madey melalut kerana dah nyanyok..

Anonymous
Guest
Anonymous

Sian atuk TN kedi..kini smput, nafas dia sesak
Terduduk atuk tua bangka ni..cgu Kejora asak
Agak nya, habis skotak tisu..menangis terisak
Tk ada sngkut paut, dikata Kejora tk reti msak
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kmi janji, utk semua org, pendidikan percuma
Bagi surirumah pula, EPF mereka akan terima
Buat pneroka Felda, kira hapus, hutang2 lama
Kini..tenatlah kmi, rkyt dh tau kmi pnya drama
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Kmi tau, rkyt yg sdg susah ini mudh dprlemah
Janji2 yng lemak manis, rkyt akn mudh jamah
Maka, kmi janji nak bagi EPF untuk surirumah
Tpi kmi tipu, kmi akn dihkum pnytuan ummah
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Kmi ingat rkyt bodoh, jdi kmi cuba nk perbotol
Sbb itu, kami berani buat janji, utk hpuskan tol
Dan juga kmi buat bnyak lagi janji2 yg tk betul
Nampaknya lingkuplah kami, kjaan PH si Kitol
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kmi dok ingat, rkyt semua bodoh nk mampus
Jdi kmi pun janjikan..tol & GST, kmk nk hapus
Hutang PTPTN & hutang2 pneroka kasi lupus
Bila tk mmpu tunai..PRU15, kami akan pupus
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dlu, kami ingat rkyt tk cerdik & juga tk matang
Maka, kmi tipulah depa, dgn jnji bulan bintang
Kini, kmi mula kalut bila rkyt bngkit mnentang
Rasa nya, PRU15 nnti, kami PH akn terlentang
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Kmi tau rkyt tk crdik sbb tu kmi buat jnji pnipu
Dgn janji2 bulan bintang..rkyat pasti tertumpu
Bila prkara2 sush dletk, nk tunai kmi tk mmpu
Kini, jdilah kami PH ni, kerajaan maha merapu
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kmi tau rkyt mudh dprmain spt ptung boneka
Kalu kmi letk janji tk mnasbah rkyt bukn peka
Jdi kmi letk dlm mnifsto prkara susah belaka
Sbb nk mnang PRU-14..lngsung kmi tk sngka

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Rkyat mula mnyedari, PH ini krjaan brmasalah
Bila rkyat tntut janji2 pmimpin mula srbasalah
Bukan alasan mnasabah dberi, tapi satu helah
“Kmi letak prkara susah, sbb ingt kmi nk kalah”
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Asyik mengatun saja si Mamat kah3 nih.

anonymous
Member
anonymous

Maszlee akan jadi mp sepenggal saja kerana madey tipu tol..

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Peralihan kuasa kalau dilambatkan semua Menteri PH akan hilang jawatan. Harap pencen sahaja parti sendiri ghuyup angkara nafsu serakah Madey. Madey sudah mengaku gagal urus tadbir negara dan pelabur juga mempunyai sentimen yang sama dengan majoriti Rakyat – mahu kepimpinan PH yang baharu. Madey sabotaj janji PH dan Madey sabotaj PH. Sampah bernajis berat seperti Madey wajib dibuang ke dalam jamban sejarah. Kahkahkah!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kalau Najib Al Jibo pegang kuasa lagi, menteri akan mogok selalu. Sebab dia akan coba curi wang rakyat berbillion lagi.

PAS pun mungkin berontak. Tak puas hati dapat RM90 juta saja dari rM2.6 billion yang dicuri dari 1MDB.

anonymous
Member
anonymous

Mana bukti najib curi wang rakyat?madey rompak wang kerajaan kasi sama kroni dan anak beranak..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

mana bukti?

Wau bule
Guest
Wau bule

Tuduhlah mahathir dengan apa sekalipun…mudah-mudahan anda KETULAHAN…macam najib TULAH hina mahathir KEPALA BAPAK KAU .. TUNGGULAH BALASAN ALLAH

anonymous
Member
anonymous

Ini sebabnye madey DKK tak mahu hapuskan tol hingga sanggup bohong hapus tol tak ada dlm janji manipestol. Kalo hapuskan tol lebuhraya tol plus tak boleh dijual….anak branak dan madey tak boleh kaut ontong… K’jaan sedia kaji bidaan beli Plus – Dr M 12:56 tengahari (Dikemaskini 1:38 tengahari) A A………….. Kerajaan sedia mengkaji sebarang pembidaan daripada mana-mana pihak untuk membeli Plus Malaysia Bhd (Plus), kata Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad. Beliau berkata kerajaan mengambil pendekatan terbuka terhadap sebarang pembidaan dan akan membuat keputusan mengikut kesesuaian dan kehendak negara. “Apa-apa pembidaan oleh sesiapa akan dikaji kerajaan, kalau ia (bidaan) sesuai dengan… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bodoh lah kamu menuduh liar tanpa bukti atau fakta atau punca maklumat yang sahih mengata Tun M dan famili ada pegang saham dalam PLUS.

Tapi korang memang jenis bodoh bangang. Tak reti keluarkan kritik yang berkesan. Itu pasal lingkup di Pru14. Akan lingkup lagi di Pru15.

anonymous
Member
anonymous

Bila plak aku kata madey dan famili pegang saham Plus…bongok kamu kling mabok todi..baca betul2…kling mabok ni kaki putarbelit..

Anonymous
Guest
Anonymous

PH mula pening, bila rakyat spt memberontak
Apa yg dijanji, dlm manifesto..rkyt kini mintak
Tapi, alasan diberi, sukar diterima kepala otak
“Jnji sukar ditunai sbb prkara susah kmi letak”
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Yang pening ia lah kamu. Sejak kalah di Pru14. Meronta ronta coba nak dapat sokongan rakyat sejak itu.

Mana boleh. Najib Al Jibo mencuri wang rakyat RM2.6 billion di 1MDB.

Kalah ler korang di Pru15 lagi.

Anonymous
Guest
Anonymous

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Itu je le modal dia, atuk TN cai DAP kafir harbi
Balik-balik diulang-ulang citr lapok basi 1MDB
Tpi, tak kan ke mana, ini boneka pmakan babi
PRU15 nnti..Melayu akan lenyek jadi tapai ubi
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bukan main malu dia bila di ungkit Najib curi duit di 1MDB.

Padan muka.

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Rakyat harap PRU15 Madey and Menteri semburit sediakan manifesto yang lebih susah dan tidak masuk akal. Manalah tahu, macai Madey kata PH akan menang tetapi rupanya PH kalah teruk pula sebab Madey. Jadi tak payah laksana satu janji pun untuk Rakyat. Kahkahkah!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kau ketawa lah. Ketawa sakit hati. Sebab korang kalah berdentum di Pru14. Tarak siapa ingat PH boleh memang.

Terus lah ketawa. Kot kalah ramai kirang yang hilang deposit di Pru15.

anonymous
Member
anonymous

Sejak diangkat jadi PM kualiti kepimpinan madey makin menurun…madey gagal pulihkan ekonomi dan ringgit…madey tipu rakyat…

Madey takut DAP…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tuduh liar ajer. Ghentikan ler mike mer, kata oghang Bota, Peghok.

anonymous
Member
anonymous

Kamu bongok dan bute tak nampak ape yg depan mata..

Anonymous
Guest
Anonymous

Bila sedar kna tipu, rakyat rsa sgt tidak selesa
Tapi yg menipu selamba je..tak mrasa brdosa
Ini lawak, sangat special, bkn nya lawak biasa
“Dgn manifesto sendiri..kmi telah jdi mangsa”
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Maszlee Malik ahli Bersatu sendiri kempen hapus tol. Apa lagi Madey nak tipu? Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MANA DIA BURUNG KAKAK TUA YG SUKA SEBUT PERKATAAN MUNAFIK TAPI TAK TAHU MAKNA…..APABILA BERJANJI MUNGKIR…SIAPA DIA?….BILA DIBERI AMANAH DIA KHIANATI…..SIAPA DIA?….. Mahathir Buat U-Turn Dan Kata Pakatan Tak Pernah Janji Hapus Tol……. (FMT) – Pakatan Harapan tidak pernah berjanji akan menghapuskan tol menerusi manifesto Pilihan Raya Umum ke-14 lalu, kata Dr Mahathir Mohamad. Pengerusi PH itu mengakui kebanyakan pemimpin gabungan parti pemerintah tidak membaca manifesto dengan baik, sebaliknya mereka terbawa-bawa dengan pandangan pembangkang. “Ya, ada dibangkitkan (dalam temu rapat) bahawa ramai daripada kami tidak baca betul-betul manifesto kami sendiri. “Kami tidak pernah berjanji untuk menghapuskan tol, tapi ini dianggap… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ooooooo ada yang menuduh korang munafik yer, DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR.

Bagus ler.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ADA ORANG BERFIKIRAN TIDAK WARAS….SEKADAR DATANG HADIR KMM SEBAGAI PEMERHATI PUN DAH DIKUTUK MACAM2….MEMANG BERPRASANGKA JAHAT….GUNALAH DATA DAN ANGKA UNTUK SOKONG PENDAPAT ANDA….. Ucapan Dr Mahathir Didakwa Hina Melayu……… (Malaysia Gazette) – Gerakan Pembela Ummah kecewa apabila kenyataan dan ucapan Tun Dr Mahathir Mohamad dalam Kongres Maruah Melayu 2019 hanya menghina orang Melayu. Presidennya, Aminuddin Yahaya berkata, ucapan Perdana Menteri itu tidak menampakkan elemen baharu ke arah menuju perpaduan ummah, sebaliknya hanya merendahkan bangsa itu dengan menyatakan orang Melayu tidak mahu kerja keras, enggan kerja susah dan sebagainya. Tegasnya, penganjuran Kongres Maruah Melayu tidak menaikkan imej dan maruah Melayu tetapi… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ada orang tak waras? Biasa ler, kumpulan kamu kebanyakan nya memang mcm itu.

anonymous
Member
anonymous

Madey makin terdesak kerana populatiti makin merudum…
Madey sanggup melalut dan tipu kununnye malayu bodoh akan percaya apa yg dia cakap…..penjilat yg sedikit sangat bilangan saja yg sanggup hirup kencing madey…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tuduh liar ajer. Tarak bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih.

Korang duduk ler di bawah bila Tun M kencing. Boleh rasa panas.

anonymous
Member
anonymous

Madey tak mengaku kajian merdeka center populariti PH terus merosot…majoriti rakyat tolak madey dan PH…

3 prk madey tewas dgn populariti yg merudum kerana madey tipu rakyat…

Madey bertindakbalas untuk pulihkan imejnye dan maruahnye yg sudah tercalar dgn cuba yakinkan rakyat dgn alasan2 bongok nak memperbodohkan melayu…..

Penjilat2 bongok yg dikencing oleh madey boleh lah percaya cakap madey..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu bodoh bangang ker? Tak tahu Merdeka Center boss Suffian ke pekenamenye itu kawan baik Pak Sheikh Anwar, mahukan peralihan kuasa cepat.

Baca lebih sikit ler kalau nak komen, Dol.

anonymous
Member
anonymous

Kalo kajian tak betul kenape 3 prk madey tido awal?….

Kikikiki…kling mabok todi bongok..

anonymous
Member
anonymous

Makin meningkat umor makin dekat dgn kubor makin banyak dosa madey buat…

menipu aje kerja madey…madey ingat dia tak kena dosa menipu dan tak akan mati?..

Aku ingat lobai hadi jumpa madey nak ingatkan madey dosa menipu rupanye tipu patuh syariah dibolehkan oleh kitab lobai Hadi…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tun M 94 tahun pemikiran lebih cergas dari kamu yang bodoh bangang.

anonymous
Member
anonymous

TN kling bongok…madey dah nyanuk lupa yg dia cakap..

ApaNama
Guest
ApaNama

haha…jgn mudah terjerat ngan game plan atok. dia mmg pemimpin reformasi palsu. dia nak palitkan sama pemimpin yg membidani gerakan reformasi negara. ni bukan nak meng”idola” sape2 tapi kenyataan.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KAJILAH SEJARAH….BILA MELAYU KUAT. ..BILA ARAB KUAT….BILA MELAYU LEMAH…..BILA ARAB LEMAH……KUAT KETKA BERPEGANG KUAT DGN ISLAM….LEMAH BILA PEGANG ISLAM SEPERTI BARA API…..KETIKA LEMAH MEREKA TINGGAL ISLAM YG SYUMUL DAN PEGANG DENGAN NASIONALISM SECULARISM….ARAB DENGAN SEMANGAT ARAB….TURKI DENGAN SEMANGAT TURKI….KETIKA ITULAH ARAB DI PISAHKAN DARI TURKI….HIJAZ KELUAR DARI OTTHMANIAH….ARAB PERNAH BERPERANG DENGAN TURKI….ISREAL 6 JUTA DAPAT KUASAI ARAB 300 JUTA….. TUN M AKUI KEKUATAN KEMELAYUAN DALAM KERAJAAN TIDAK SEKUAT DULU…….. (New Malaysian Post) – TUN Dr Mahathir Mohamad mengakui elemen kemelayuan yang ada dalam kerajaan yang dipimpinnya hari ini tidak sekuat seperti kerajaan Barisan Nasional (BN) sebelum ini. Perdana Menteri berkata,… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

SEJARAH TERDEKAY BILA NAJIB AL JIBO ADA KUASA DIA CURI WANG RAKYAT RM2.6 BILLION DI 1MDB.

KEPALA BAPAK DIA.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TAJUK ARTICLE YG BETUL….BAPAK MELALUT…..BAPOK MELUTUT…..KERANA KEDUANYA IKON KEGAGALAN MELAYU YG BUKAN PEJUANG ISLAM SEJATI….. Dr Mahathir Dedah Dinasihat Supaya Tidak Hadir Kongres Maruah Melayu……. (Malaysia Gazette) – Tun Dr Mahathir Mohamad mendedahkan beliau telah dinasihati oleh beberapa orang supaya tidak hadir perjumpaan Kongres Maruah Melayu hari ini. Sambil mengucapkan terima kasih kerana diberi peluang berucap di hadapan kumpulan orang Melayu, perdana menteri berkata, kehadirannya di kongres itu bukan soal parti dan juga bukan soal kumpulan tertentu. “Yang akan dibincangkan ialah maruah orang Melayu dan saya sebagai orang Melayu berhak dan perlu hadir dalam mesyuarat ini,” katanya sambil menerima tepukan… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR,

PAK SHEIKH BUKAN PEJUANG ISLAM SEBAB DIA LIWAT, DIPENJARA 2 KALI.

NAJIB AL JIBO BUKAN PEJUANG ISLAM SEBAB DIA CURI WANG RAKYAT RM2.6 BILLION DI 1MDB.

anonymous
Member
anonymous

Madey DKK memang tiada maruah..

10 janji dlm 100 hari memang tiada janji hapuskan tol…

Manifesto PH turut menawarkan pendidikan percuma di Universiti Awam (UA), pelaksanan gaji minimum RM1,500, hapuskan tol secara berperingkat, sejuta pekerjaan baharu dan mengurangkan dua juta pekerja asing.

Madey tekankan tiada janji hapus tol dlm buku manifesto PH….madey salahkan menteri PH kerana tak baca buku manipestol..

Madey ade maruah ker dgn tipu melayu?…kencing tikus dan kencing madey sama bahaya…

Madey boleh tipu dan kencingkan melayu Penjilat bongok..

Madey terdesak dgn keadaan ekonomi tapi tak mau ngaku dia gagal…

Madey nak jimatkan bajet yg ada untuk kroni dan anak branak madey saja…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Boss kau siapa? Takda DKK ker?

Kalau Bosskau Bugis, pun ada DKK. Sebab atuk dia dulu pun ada DKK.

Tak payah cakap lebih ler, nanti besar kemaluan bosskau, walau pun menyebabkan Rosie tak komplen lagi.

anonymous
Member
anonymous

Madey perasan dia masih popular….madey hanye popular dlm kelompok yg sangat kecik… Yg Piai akan sahkan cakap madey…… Dr M tolak kajian populariti PH merudum……….. Okt 6, 2019 (Dikemaskini Okt 6, 2019) Wartawan Malaysiakini A A Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Dr Mahathir Mohamad menyifatkan hasil keputusan kaji selidik oleh Merdeka Center yang merekodkan populariti PH meruduh kepada 35 peratus sebagai “tidak tepat”. Sebaliknya, perdana menteri itu menyatakan keyakinan masih mempunyai sokongan di peringkat parlimen. “Saya rasa sokongan di peringkat parlimen masih ada. Jadi kami tak akan disingkirkan. “Apa kita dapat daripada mereka ini (pelaksana kaji selidik), mereka tanya satu kelompok… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kenapa tak cakap pasal Bossku? Dah tak popular lagi sekarang ker?

Dia hanya meninggalkan legasi “KEPALA BAPAK DIA”.

anonymous
Member
anonymous

Madey perasan dia masih popular dan PH tak akan tewas pru15…

3 prk sudah tewas…madey tak berubah…satu lagi prk tg piai akan tewas…kalo madey masih tak berubah jika tewas di tg piai penyokong2 PH kena selamatkan PH dgn ubah madey…

kencing madey bahayakan PH…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Menang di kawasan yang dianggap kubu sendiri, tak payah nak heboh lah.

Yang penting ia lah korang tersungkur di Pru14.

Akan tersungkur lagi di Pru15. Sebab keluarkan komen pun cara bodoh, menuduh cara liar, tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang boleh di percaya.

Anonymous
Guest
Anonymous

PH semakin terdesak..rata2 dh jdi buah mulut
PM kuat brhelah, putar belit, licin serupa belut
Tempoh konsensus udah dekat..PM jadi kalut
Budin tdak segan silu cakap PM teruk melalut

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

anonymous
Member
anonymous

Aku dah meluat dgn madey sejak tahun 90 han lagi…kerana nak haramkan umno supaya boleh buang musuh2 nye madey pecat 6 hakim…musuh2 madey boleh halang madey nak kayakan kroni2 dan anak branak madey…

Kerana nak selamatkan ekonomi kroni2 dan anak branak madey masa krisis ekonomi tahun 98 madey fitnah dan penjarakan anwar ibrahim…

Kerana pak Lah dan Najib tidak pedulikan kroni dan anak branak madey pak lah dan najib didesak supaya berundur…

Kerana nak tambah kayakan kroni dan anak branak madey kencingkan rakyat…

Jahat sungguh madey..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Aku bukan saja meluat tapi tak tahan langsung bila kamu menulis komen. Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Jadi, aku balun, tibai, bantai kamu tiap kali kamu keluarkan komen.

Kamu selalu menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih.

Teruk sangat kena bantai hingga kamu tak berani keluar nama Geng Najib sekarang. Aku terus bantai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Buah pinang buah nona
Sudah masak tangkainya layu
Masa senang bela China
Bila dah terdesak cari Melayu

Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh

anonymous
Member
anonymous

Madey dah nyanyok kerana tekanan nak terus berkuasa….

Madey kata menteri tak baca buku manifesto PH yg tak ada sebut pasal hapus tol…

Naru setahun lebih pelancaran buku manipestol madey dah nyanyok ato madey baca buku manipesto tapi salah muka surat kerana dah terlalu tua…

Bagi madey baiki malaysia sama mcm suruh tikus baiki labu…kencing madey dgn kencing tikus sama bahaya…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Yang nyanyok ia lah kamu, tak sedarkan bahawa Tun M 94 tahun tapi masih tajam pemikiran dan persepsi nya.

Kamu hanya menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih.

Kamu duduklah di bawah bila dia kencing. Tak bahaya, hanya panas dan hancing. Enjoy it.

Wau bule
Guest
Wau bule

Topic should be ANWAR SEMAKIN MELUTUT…..

Terpaksa melalut untuk sedarkan melayu dan muslim supaya berealiti berfakta dan berkebenaran.

Untuk sedarkan melayu dan muslim bahawa respect has to be earned not imposed

Untuk sedarkan melayu muslim betapa pentingnya USAHA bukan spoon feeding untuk selama-lamanya.

Untuk sedarkan melayu muslim agar tolak rasuah untuk dapat kesenangan hidup

One sentence to summarise everything THAT IS NEVER LIVE IN SUPERFICIALITY BECAUSE IT BREEDS HYOOCRISY.

Wallahuaklam

anonymous
Member
anonymous

Faktanye madey dah semakin nyanyok…lupa banyak perkara…madey hanye tak lupa kencingkan melayu bongok dan kayakan kroni dan anak btanak…

Wau bule
Guest
Wau bule

Kutuklah dia seberapa banyak kamu boleh kutuk sebab dia masih hidup

Namun Allah masih kekalkan dia pm7.

anonymous
Member
anonymous

Ya Allah kekalkan dia pm kerana Allah dah zahirkan keburukan dan kelemahan madey kerana kejahatan 22 tahun dulu…

Dulu kencing sekarang tetap kencing…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tun M yang 94 tahun lebih tajam pemikiran dan persepsi nya dari kamu Geng Najib yang tua 70an tahun tapi otak dah lembab. Kamu kurang otak sebenar nya, orang biasa ada 140 gm, kamu kot sekitar 100 gm saja.

Kamu asyik kena kencing sebab itu. Enjoy lah.