“BERHENTILAH JADI MUNAFIK WAHAI TUN MAHATHIR”

1. Buat kesekian kalinya pemimpin Melayu menganjurkan Kongres lagi.(Walaupun mereka akan berdalih penganjur adalah IPT ,kita tahu siapa dibelakangnya)

2. Memalukan. Setelah lebih 50 tahun merdeka dan sepanjang masa itu PM dan pemimpin2 utama politik dan kerajaan adalah semuanya Melayu, hari ini Melayu berkongres untuk mempertahan maruah Melayu.

3. Allah swt beri kita kuasa untuk kita jadi kuat dan adil. Kuasa memimpin ini bukan hanya untuk bangsa kita tetapi semuanya yang dibawah pemerintahan kita. Agar syiar Islam itu sampai kepada seluruh Alam. Pelajarilah dari Nabi Sulaiman AS yang diberikan kuasa dan kekuatan dan mengunakan kuasanya menjaga bukan sahaja seluruh bangsa manusia tetapi seluruh makhluk termasuk semut makhluk paling kerdil.

4. Pemimpin Melayu bila diberi kuasa hanya jaga anak bini dan kroni. Bangsanya sendiri pun tidak diberikan keadilan. Buktinya jelas. Lihatlah yang diatas pentas kongres itu nanti majoritinya jutawan, anak2nya jutawan, rumah dan kereta paling besar dan mewah di kota2 besar dunia semuanya ada diatas pentas itu.

5. Yang melarat adalah bangsa Melayu yang dibawah pentas. Yang diluar dewan lebih ramai yang melarat dan lebih parah sengsara mereka. Hakikatnya bukan rakyat Melayu sahaja. Rakyat Cina, India, Sikh, Kadazan, Iban semuanya ada yang sengsara dan melarat kerana ekonomi semakin mencengkam. Semua mereka wajib dibela oleh pemimpin negara. Tetapi tidak.

6. Maka berhentilah jadi munafik dan hipokrit wahai pemimpin2 negara. Khusus buat Tun Dr Mahathir Mohamed yang Allah telah beri kuasa paling panjang dan lama, berhentilah. Tun telah gagal. Kongres ini adalah manisfestasi sebuah kegagalan.

7. Kalau masih tidak mahu berhenti, setidak2 nya lakukanlah pembetulan dengan jujur, ikhlas demi rakyatmu yang susah. Ingat pesan Saidina Abu Bakar, ‘yang paling dekat denganku adalah yang paling lemah dikalangan ku’.

8. Atau sekurang2nya lakukanlah 2 perkara ini :

i) Buanglah kalangan menteri-menteri yang diberi kuasa kali ini tetapi melakukan perangai serupa seperti mana menteri2 yang diberi kuasa dahulu. Hanya sibuk mengumpul harta buat anak pinak dan kroni sahaja. Bermewah dan menikmati kuasa disaat rakyat bergelut dengan seribu kepayahan.

ii) Sesuai dengan nama kongres maruah. Buanglah menteri yang paling tiada maruah dikalangan kamu. Yang terang melakukan perbuatan tidak bermaruah. Ditayang seluruh dunia. Dicabar untuk didakwa. Diam seribu bahasa. Terus jadi menteri. Dilindungi oleh PM. Tiada maruah.

9. Saya yakin PM tidak akan lakukan semua pembetulan ini. Kerana kongres ini bukan untuk bangsa Melayu. Bangsa Melayu tidak perlu kongres ini kerana maruah bangsa tetap utuh. Yang hilang maruah dan perlukan kongres ini untuk menjaga kepentingan mereka adalah PM dan pemimpin2 Melayu yang terus menjadi munafik dan hipokrit, terus bermain kuasa, kaya raya anak pinak dan kroni mereka.

10. Menjijikkan. Memang tepat namanya kongres maruah tetapi bukan maruah Melayu, maruah pemimpin2 Melayu yang sudah hilang maruah. Nama yang betul dan sewajarnya ialah KONGRES MARUAH PEMIMPIN MELAYU.

Selamat berkongres.(Dengan pembetulan nama kongres)

Mohamad Ezam Mohd Nor

2 Oktober 2019, 3 Safar 1441H.

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 2 October 2019 — 12:12 pm
Subscribe
Notify of
guest

20 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 October 2019 7:38 pm

BILA NEGARA DIPERINTAH PEROMPAK,,,GANGSTER,,, TERRORIST APALAH YANG NAK DI HARAP…..BAGILAH CADANGAN APA PUN…..BANGUN SETIAP PAGI FIKIR NAK ROMPAK APA…MANA LAGI ASET NEGARA BELUM DIROMPAK….SIAPA NAK DIJADIKAN MANGSA….. Ganti SST, Guna Percukaian Pintar – Jomo…… BANGI: Kerajaan harus menggantikan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) yang dilaksanakan sejak 1 September, tahun lalu kepada sistem percukaian pintar. Bekas ahli Majlis Penasihat Kerajaan, Prof Dr Jomo Kwame Sundaram, ketika mengutarakan cadangan itu mengakui masa semakin suntuk untuk kerajaan mengubah sistem percukaian negara, sempena pembentangan Belanjawan 2020 pada 11 Oktober ini. Bagaimanapun, katanya, peralihan kaedah penjanaan pendapatan untuk negara wajar bersandarkan sistem percukaian pintar yang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 October 2019 7:08 pm

SIAPA SEBENAR KLEPTOKRASI DAN PEROMPAK HARTA NEGARA……. *Ini Fakta 1) *Aset Lembaga Tabung Angkatan Tentera yang ditinggalkan* oleh DS Najib adalah RM 10 billion, Tun M cuma RM 1.4 billion. DS Najib bukan perompak. DS Najib bina masa depan ATM ketika mereka dihasut untuk undi PH 2) *Aset Tabung Haji* yang ditinggalkan oleh DS Najib adalah RM 63.57 Billion, sedangkan Tun M cuma RM 12.27 billion. DS Najib bukan perompak. DS Najib bina ekonomi negara ketika dia difitnah mencuri 3) *Rizab Petronas* yang ditinggalkan oleh DS Najib adalah RM 128.2 billion, TunM cuma RM 37 billion! DS Najib tidak pernah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 October 2019 6:54 pm

BAPAK SKANDAL PUNYAI CIRI DIKTATOR.. …..BERMUSUH DENGAN SEMUA PM DAN SANGKA BURUK KEPADA TIMBALAN DIA…..DIA PERNAH CARI PASAL DENGAN SULTAN….MEMANG PASANG NIAT UNTUK JADIKAN NEGARA REPUBLIC…..TAPI TUHAN TAKDIR KERUSINYA HANYA 13….DICAMPUR 9 YG DIDAPATI CARA KOTOR…..MASIH TIDAK MAMPU KUASAI 2/3 MAJORITY SEPERTI DULU. Pujian Tun M Terhadap Projek Battersea Bukti BN Perintah Negara Dengan Baik……….. October 2, 2019 Pengerusi Persatuan Kebajikan Warga Felda Malaysia (PEMBELA) Anuar Abd Manap berkata, pujian Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap projek Stesen Janakuasa Battersea milik Malaysia secara tidak langsung membuktikan bahawa kerajaan terdahulu pimpinan Barisan Nasional (BN) telah mentadbir negara ini dengan baik.… Read more »

ahmad
ahmad
2 October 2019 5:58 pm

Melaka lemah kerana Tun Mutahir. Malaysia lemah kerana Tun Mahathir. Dua dua pun mamak. Dua2 pun akan dikenang sebagai pembelot bangsa melayu sampai bila2 yang hanya pentingkan kroni walaupun mereka tak seteruk Najib. Tun M nak amik harta Umno tapi susah kerna sudah dikawal rapi. yg ada cara penggabungan Bersatu dgn UmPas dengan ber antarakan Hishamudin dan azmin. Azmin memang terkenal kurang berotak. Hisham bijak sikit. Tun M akan cuba jauhkan cina dari DAP. PKR akan dilaga-lagakan dengan mewar2kan Azmin bakal PM. Selepas Najib n Zahid dipenjarakan, Hisham mungkin naik jadi Presiden dan melemahkan Tok Mat. Zahid pula memang memihak… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
2 October 2019 5:32 pm

Menteri Madey lembam dan terus lembam seperti biasa. Mak Lampir kata pokok bonsai stabil? Bonsai pokok yang kena pangkas batang, daun, ranting dan akar sampai pertumbuhannya terencat sehingga 94 tahun. Bongsai fikir rasis sampai nak mati.. Hidup bongsai kenyangkan kroni dan anak bini dalam pasu sendiri. Bongsai pun bantut. Mak Lampir nak bergayut pada bongsai dan mengilai pun tak lepas. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
2 October 2019 5:19 pm

Mana dia, 2 ekor, bakal neraka punya kayu api
Tak nampak pun, juburgang bebal lembu sapi
Bgitu juga, atuk TN renta, terus diam menyepi
Kejora guna pntun je bukan le sihir atau jampi

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
2 October 2019 5:04 pm

Rata2 trdengar kni, PH org Mlyu asyik tmpelak
Nmpak spt dah spakat, PRU15, Mlayu nk tolak
Kni dah nk ditiru apa yg Umno/Pas buat pulak
Kongres Mlyu ke, gores Mlyu..Kjora nk trgelak
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
2 October 2019 4:56 pm

Mana dia pergi, atuk TN tua renta perut busuk
Dia trasa spt Kejora tndang..ptah tulang rusuk
Kini mglupor le atuk tu..spt org kna iblis rasuk
Lhat pntun Kejora bnyk, trus dia tk brani msuk
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
2 October 2019 4:49 pm

PH kpd org Melayu, spt pokok yg tidk berbuah
Mreka rela puak kapir kuasai ini bumi bertuah
Janji2 PRU-14, Melayu hanya dpt makan kuah
Kni depa kalut..bila rsa tk puas hati, Mlyu luah
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
2 October 2019 4:41 pm

PH kini dlm keadaan seperti tercungap napas
Sbb depa dah tipu org2 Mlyu pd PRU yg lepas
Depa sdar, kini, kuasa Mlyu kmbali nak rmpas
Maka ditiru le apa yg dibuat oleh Umno & Pas
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
2 October 2019 4:32 pm

PH sdar yg depa kini org2 Mlayu marah & anti
Tunggu masa saja nak tumbang, PRU15 nanti
Mka, org2 Mlyu mereka pulun le nk ambil hati
Lps itu, tk nk bagi nmpak..depa jual nama IPT
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
2 October 2019 4:27 pm

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kongres Melayu ini, apa lah besar punya auta
Hnya skadar nak klabukan Melayu pnya mata
Kat situ..apakh yg Melayu drhaka, dpt nk kata
Sdgkn ideologi PH, hak smua bngsa sma rata

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
2 October 2019 4:18 pm

Kongres Mlayu..kena ada skali mantera jampi
Bukannya apa, untuk lembutkan hati abg DAP
Takutlah nanti, kalau abg besar tu kais ke tepi
Cap Munge nanti terkial2 keseorangan & sepi

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 October 2019 3:18 pm

POLITIK MELAYU POLITIK RUGI……MANA SAJA PARTI MELAYU YANG PERINTAH MELAYU TETAP RUGI……
……

Kelantan NGO: We are still waiting for our oil royalty…….

The situation in Kelantan is the same now as it was during the BN administration as the current Pakatan Harapan government has failed until now to fulfil its promise to pay oil royalty to the state.

NGO Royalti president Nazri Deraman pointed out this promise was included in the Pakatan Harapan election manifesto but it has yet to materialise…

Wau kemetek
Wau kemetek
2 October 2019 4:14 pm

PH ditolak dalam PRU14 oleh majoriti rakyat Kelantan. Kerusi Parlimen atau DUN satu pun tak dapat.

Anonymous
Anonymous
2 October 2019 5:13 pm
Reply to  Wau kemetek

Wau kemetek 4:14 pm,

PH mmg tidak disukai Melayu, di mana-mana
Mrka mnang ats skngan 100% Hindu & China
‘Bersatu’ tanding 52 mnang 13, kira cam mna
Lngsung Brsatu tk dpt krusi..pntai timur sana
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
2 October 2019 2:55 pm

Mlyu2 dlm PH, kini dlm keadaan yg amat perit
Klut dpa bila ‘hidup Mlyu’ & ‘Allahuakbar’ djerit
Nk hadapi PRU15..depa rasa mcm nak tercirit
Tak ada cara lain lah, dgn Mlyu trpksa hipokrit
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

najib bini rosmah
najib bini rosmah
2 October 2019 2:02 pm

15% Melayu miskin yang dinafikan data mereka duduk di bawah pentas sambil menjulang keris lok 7. Bangga kerana ditipu Melayu celop (DKK) yang kaut untung kekayaan negara. Hidop Melayu (DKK)! Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
2 October 2019 12:36 pm

Kesian TDM..teruk, Ezam & Budin balun & tala
Hari itu, sebagai “ibu ketam”..depa perli & cela
Kali ni lagi teruk..depa label sbg munafiq pula
Mngkin ksan dari brdmping pnyembah brhala
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
2 October 2019 12:26 pm

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg pasti US sana tu mlm, sbb sni dh tgh hari
Pntun ni sbg ingatan abg kpd Irah ku bidadari
Tdi, lps recess, abg ada dua period masa free
Kalau masa tak de kelas, baru ler abg ke mari
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Jap lgi, 12:40-2:00, abg ada klas drect 2 masa
Abg harap Irah di sana tu dlm keadaan selesa
Semoga Irah nnti senang jwb soalan2 periksa
Utk Irah..abg sntiasa berdoa kpd Allah Yg Esa
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙