BANGUNLAH WAHAI MAJLIS PRESIDEN!!!

Majlis Presiden PH kini tidak ada pilihan lain selain harus segera bertindak menyelesaikan pertikaian yang nampaknya berterusan berhubung penyerahan jawatan Perdana Menteri daripada Tun Mahathir Mohamad kepada Anwar Ibrahim.

Walaupun sebelumnya sudah ada persetujuan untuk Tun Mahathir menyerahkan jawatan itu dalam tempoh dua tahun, tetapi sebagaimana yang kita sedia maklum, kenyataan beliau sering berubah-ubah daripada semasa ke semasa.

Terbaru dikatakan beliau mahu tiga tahun pula sebagai Perdana Menteri.

Dengan itu, isu tersebut bukan saja telah meretakkan, malah menjadikan PH terus berpecah-belah.

Perkara ini jika dibiarkan pastinya akan menjadikan kemungkinan PH hanya kerajaan sepenggal lebih mungkin menjadi kenyataan.

Rakyat juga tentunya muak kerana sejak lebih setahun yang lalu, isu yang sama terus menjadi pertikaian tanpa ada sebarang titik penamatnya.

Tiada cara lain untuk mengelakkan perkara itu daripada berterusan menjadi pertikaian melainkan Majlis Presiden PH mesti segera bermesyuarat dan menetapkan tarikh khusus peralihan kuasa yang telah dijanjikan itu.

Hal ini bukan saja berikutan desakan Syed Husin Ali berkenaan perkara itu, bahkan itulah juga sebenarnya yang dinanti-nantikan oleh rakyat, khususnya penyokong PH sendiri selama ini.

Blog ini sendiri sudah berkali-kali, malah tidak henti-henti membangkitkan perlunya tarikh peralihan kuasa kepada Anwar itu segera ditetapkan memandangkan PH ini, jika tanpa Anwar mengasas dan menggembleng kekuatannya sejak 1998, ia tidak mungkin berupaya menumbangkan BN pada PRU14 lalu.

Kenyataan terbaru Tun Mahathir di New York yang kemudian membuatkan Syed Husin bersuara mengecam Majlis Presiden PH, badan itu mesti segera bangun dan bertindak tanpa membuang masa lagi.

Majlis Presiden PH harus secepatnya membincangkan dan membuat keputusan berkenaan peralihan kuasa agar tiada lagi sebarang keraguan yang timbul.

PH mesti menunjukkan kepada rakyat bahawa mereka adalah berbeza dengan BN sebelum ini yang mana Perdana Menteri daripada UMNO berkuasa sepenuhnya memilih pengganti mengikut selera dan kehendaknya.

Sebaliknya, dalam PH, yang berkuasa ialah Majlis Presidennya yang akan membuat keputusan secara konsensus, bukan Perdana Menteri.

Dalam hal pengganti Perdana Menteri, calonnya sudah pun ada dan yang menjadi isu hanya bilakah peralihan kuasa itu sepatutnya dilaksanakan.

Memandangkan Tun Mahathir sudah berusia 94 tahun dan hidup dalam usia bonus, maka adalah penting sebenarnya penetapan tarikh itu tidak lagi dilewat-lewatkan.

Bak kata pepatah, sediakanlah payung sebelum hujan.

Tetapi, jika selepas ini Majlis Presiden masih juga diam dan tiada apa-apa tindakan diambil untuk menyelesaikan isu peralihan kuasa itu, tanggapan umum tidak lain ialah pemimpin-pemimpin utama PH memang benar telah “dibonsaikan” dengan kedudukan dan jawatan dalam kerajaan sehingga hilang suara untuk menegakkan kebenaran.

Mahu tidak mahu, perangai mereka sebenarnya saling tak tumpah seperti para pemimpin UMNO sebelum ini yang syok dengan kedudukan dan jawatan serta tidak berani menegur Najib Razak kerana jawatan Perdana Menteri yang disandangnya.

Tidak malukah pemimpin yang ada dalam Majlis Presiden PH dengan perangai mereka yang sama saja seperti UMNO itu? (Shahbudindotcom 29/09/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 29 September 2019 — 11:57 pm
Subscribe
Notify of
guest

38 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
wajdee21
wajdee21
1 October 2019 1:07 am

Kenapa la sibuk sangat tentang peralihan kuasa ni?! Sedangkan tidak ada dalam konsensus PH tentang 2 tahun jarak waktu Tun Mahathir perlu letak jawatan! Yang jelas selepas Tun Mahathir, Anwar yang akan ambil alih. .. come on la Budin! Jangan jadi blogger dedak

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
30 September 2019 2:36 pm

TELAH KAMI TEGASKAN SEBELUM INI….JIKA RAKYAT NEGARA INI TAHU HAKIKAT SEBENAR D4P NESCAYA TIADA SIAPA LAGI AKAN UNDI PH……MEREKA PERJUANG ATHEISM COMMUNISM ANARCHISM DOMINIONISM….SEMUA RAKYAT PERCAYA KEPADA TUHAN… D4P ANTI AGAMA DAN PERLEMBAGAAN…. MEREKA MAHU LIBERALISM PLURALISM SECULARISM MENJADI DASAR NEGARA ….. Enam parti Pemuda di Perak bentuk gabungan…… September 30, 2019 …… IPOH – Enam parti Pemuda diketuai Pas di Perak menandatangani resolusi bersama bagi mendokong agenda piagam Muafakat Nasional yang dimeterai di peringkat Pusat pada 14 September lalu. Permuafakatan dipersetujui barisan Pemuda Pas, UMNO, MCA, MIC, Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa) dan Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) itu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
30 September 2019 2:13 pm

ALQURAN MENYEBUT PARTI ALLAH IALAH TERDIRI DARI MEREKA YG TIDAK BERKASIH SAYANG DENGAN MUSUH ALLAH WALAUPUN MEREKA ITU BERTARAF BAPA,, KELUARGA,,ADIK BERADIK….PARTI ALLAH PASTI AKAN MENANG…..MUSUH ALLAH IALAH MEREKA YG MEMBELAKANGKAN ALQURAN DAN ISLAM….. Undur sebelum PRU15? Dr Mahathir pun lupa serah jawatan, kata Syed Husin Editor September 30, 2019 …….. KUALA LUMPUR, 29 Sept — Hasrat Tun Dr Mahathir Mohamad mahu menyerahkan tampuk kepimpinan negara sebelum Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) bakal membunuh kerjasama dalam Pakatan Harapan (PH). Timbalan Pengerusi Majlis Penasihat PKR berkata sekiranya langkah itu dilaksanakan ia akan menyebabkan Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mempunyai banyak masa… Read more »

Muhamad Zainal
Muhamad Zainal
30 September 2019 11:58 am

PM Mahathir dah NYANYUK Dia dah berusia 94 tahun bukan 49 tahun. Selalunya orang yang sesusia Mahathir sudah hinggap penyakit lupa, mudah lupa, cakap berulang ulang. Hanya dia dan pentaksubnya saja tak sedar diri. Anak anak dia dan orang sekelilingnya adalah manusia yang tak berhati perut, masih mahu membiarkan Mahathir menjalankan tugas sebagai PM, MAHATHIR sepatutnya sudah pun MELETAKAN JAWATAN sebagai PM dan duduk rehat. Dia berkata dia bekerja 18 jam sehari, sememangnya manusia seumur Mahathir tidurnya cukup sekadar 4 atau 5 sehari. Hanya eso dia yang menyebabkan dia tak mahu kalah, apa lagi disokong oleh mereka mereka yang tak… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 12:30 pm
Reply to  Muhamad Zainal

Di kata bodoh, kau marah. Tapi kau mengarut. Semua nya pendapat kau. Ha nya umur Tun M sahaja yang fakta.

Tiap pendapat kau ada pendapat yang bertentangan. Kau berhak mengeluarkan pendapat, Yang lain berhak menibai nya.

Tapi kali ini cukup dengan mmenafi nya sahaja.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
30 September 2019 11:52 am

Kalau Madey sudah minta tolong budak mentah tolong backup pungkok dia, maksudnya memang sudah goyang sangat dah. Majlis Presiden jangan tidur. Ramai nak terajang Madey tau. Kahkahkah!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 12:33 pm

Pungkok kamu takda backup langsung. Melelas di di taboh Pak Sheikh tiap kali kamu cakap begini.

ApaNama
ApaNama
30 September 2019 11:43 am

Sodomi 3.0, video seks haziq tak menjadi. boleh jangka ancaman kpd keselamatan negara pulak, jika rakyat terus beku minda.

ApaNama
ApaNama
30 September 2019 11:39 am

Terima je la dgn dada yg lapang.
“Beta tidak melakukan perkara ini kerana kuasa budi bicara (discreationary power) utk beri pengampunan, tetapi beta melakukannya kerana beta yakin terdapat travesty of justice dan beta melakukannya utk menghapus keseluruhan rekod dari 1998 hingga 2018”.
Ramai yg makan hati berulam jantung bila Agong beri pengampuan penuh kpd anwar.
Bagi lampu suluh dan cermin pun, masih tak nampak pungkuq sendiri.
Sape ingat bila YDP Agong ke 15 lawat Rusia? Jika selepas pengampuan penuh, terang tak perlu suluh apa2 lg dah.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 12:36 pm
Reply to  ApaNama

Awat tak kasi link kpd nya?

Kamu twist kenyataan itu ker?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
30 September 2019 10:27 am

JUAL JUAL JUAL…MURAH MURAH MURAH…. LELONG LELONG LELONG….PH BUKAN SAHAJA PARTI JAMBAN TAPI SAH PARTI SYAITAN….BAWA NEGARA KEPADA KEFAKIRAN DAN KEKEJIAN……KRTERANGAN SELANJUTNYS BOLEH DIRUJUK KEPADA POSTINGS KAMI SEBELUM INI…… Di Bawah PH Tabung Haji Lepas RM2.6b Ekuiti Sejak 3 Bulan Lalu, ………. KL: 29 Sept. – Lembaga Tabung Haji (Tabung Haji) telah melepaskan pegangan ekuiti berjumlah RM2.6 bilion sejak tiga bulan lalu bagi mengurangkan pendedahan kepada ketidaktentuan pasaran ekuiti, lapor portal The Malaysian Reserve. Tabung Haji tahun lalu menjual ekuiti dan aset hampir RM20 bilion kepada sebuah syarikat bertujuan khas (SPV) yang ditubuhkan kerajaan iaitu Urusharta Jamaah Sdn. Bhd. Portal… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 10:59 am

DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR,

PAS BUKAN PARTI JAMBAN TAPI PARTI TAIK BILA ORANG2 NYA CAKAP SEPERTI DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR INI.

BODOH BANGANG KAMU TIDAK FAHAM PENERANGAN “telah melepaskan pegangan ekuiti berjumlah RM2.6 bilion sejak tiga bulan lalu bagi mengurangkan pendedahan kepada ketidaktentuan pasaran ekuiti ..”

KAMU FAHAM KER APA MAKNA NYA “ketidaktentuan pasaran ekuiti ..”?

KAMU BANYAK SANGAT MAKAN BELACAN, OTAK BENGAP TAPI NAK MEMBEBEL SAJA. INI LAH MASALAH DAJJAL2 PAS DI NEGARA INI.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
30 September 2019 9:48 am

PH BUKAN SAHAJA PARTI JAMBAN TAPI PARTI SYAITAN……TENGOK SAHAJA LAH IDEOLOGY YG DI BAWA COMMUNISM ATHEISM MARXISM ANARCHISM…..TELAH BERAPA BANYAK DISEBUT SEBELUM INI DAKWAAN KLEPTOKRASI RASUAH KEPADA PEMBANGKANG SUDAH TIDAK REVELAN….SUMBAT SAHAJA SIAPA YG KAMU BENCI DALAM PENJARA KERANA PH SUDAH BERKUASA…… Wira Tak Didendang Dan Pengkhianat Yang Kecundang Dalam Menuntut Keadilan Untuk Allahyarham Mohd. Adib…….. 27 September 2019, Hakim Mahkamah Koroner Shah Alam, Yang Arif Koroner Rofiah Mohamad membuat keputusan bahawa punca kematian Allahyarham Mohd. Adib disebabkan adanya perlakuan jenayah yang dilakukan oleh 2 orang atau lebih… Keputusan yang dibuat oleh Yang Arif Koroner Rofiah Mohamad belum lagi menjamin… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 10:14 am

DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR,

SUMBAT SAHAJA SIAPA YG KAMU BENCI DALAM PENJARA KERANA PH SUDAH BERKUASA……?

Teruk lah rakyat jika korang pegang kuasa. Tolak tepi keadilan.

Sebab korang berpendirian begitu, tak merasa lah korang pegang kuasa.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
30 September 2019 9:20 am

REGIME CHANGE KEPADA REPUBLIC ANARCHIST COMMUNIST TERRORIST ATHEISTS BUATKAN NEGARA SEMAKIN TERUK DAN KUCAR KACIR….EKONOMI BANGKRAP ….HURU HARA AKAN BERLAKU DI BAWAH MARXISM ANARCHISM COMMUNISM….. ALQURAN INGATKAN KITA….. SYAITAN MENJANJIKAN KAMU KEMISKINAN DAN KEFAKIRAN…..DAN MENYURUH KAMU MELAKUKAN KEKEJIAN…… Mat Sabu didesak kotakan janji beri bonus, kekalkan kadar dividen September 30, 2019 …….. KUALA LUMPUR – Gerakan Tuntut Malaysia (Tuntut) mendesak Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu mengotakan janjinya berhubung pemberian bonus 6 peratus bagi Tahun Kewangan 2018 Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) yang akan diumumkan, pagi ini. Pengerusinya, A’zlan Abu Bakar berkata, jaminan menteri pertahanan itu meliputi pemberian bonus dalam bentuk tunai… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 10:17 am

DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR,

KAMU SUDAH GILA. BILA MASA NYA ADA “REGIME CHANGE KEPADA REPUBLIC ANARCHIST COMMUNIST TERRORIST ATHEISTS”?

KAMU FAHAM KER APA YANG KAMU CAKAP?

BARU BALIK DARI KEDAI KOPI ADA ORANG YANG CAKAP BEGITU YER?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
30 September 2019 8:42 am

CINA YG DATANG KE NEGARA INI DATANG DARI SELATAN TANAH BESAR…..MEREKA TIDAK GUNAKAN BAHASA MANDARIN…..TAPI MEREKA TELAH DI PAKSA DI TANAH BESAR UNTUK GUNA BAHASA MANDARIN……DI SINGAPORK SENDIRIPUN BAHASANYA ENGLISH TIADA BAHASA CHINA…..MEREKA SEMUA ANTI ESTABLISHMENT DAN SUBVERSIVE TERRORISTS……. Sekolah diberi amaran isu larangan bacaan doa, kursus dalam bahasa Cina September 30, 2019 ……. PETALING JAYA: Pentadbir sekolah diberi amaran oleh Kementerian Pendidikan bahawa tindakan akan diambil terhadap mana-mana pihak yang melanggar peraturan pendidikan, selepas isu tular di media sosial baru-baru ini. Ketua Pengarah Pelajaran Amin Senin berkata kementerian mengambil maklum isu larangan bacaan doa sempena Majlis Hari Kecemerlangan Pelajar… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 10:22 am

DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR,

Aku sokong amaran Kementerian Pendidikan bahawa tindakan akan diambil terhadap mana-mana pihak yang melanggar peraturan pendidikan, termasuk bacaan doa itu.

juragang
juragang
30 September 2019 8:35 am

PAS : ISLAM MEMIMPIN, MEMBANGUN BERSAMA ISLAM, INILAH CARANYA Isnin | 30 September 2019 >> BERITA > NASIONAL > PEMBALAKAN HARAM DI KELANTAN IBARAT KANSER TAHAP 4 Pembalakan haram di Kelantan ibarat kanser tahap 4 SHAHRIZAL AHMAD ZAINI | | 30 September 2019 Gambar hiasan A A SHAH ALAM – Masalah pembalakan dan perlombongan haram yang berlaku di Kelantan sangat serius sehingga diibaratkan kanser tahap empat. Menurut seorang aktivis alam sekitar yang enggan dikenali, aktiviti berkenaan juga sangat aktif dan hanya diketahui pihak tertentu. “Sememangnya aktiviti pembalakan haram di Kelantan hari ini sangat kritikal. Dah serius di mana-mana pun dan… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 10:25 am
Reply to  juragang

Bila kau salin, edit ler sikit.

Nampak bodoh sangat bila kata2 “Gambar hiasan
A A” pun di salin.

juragang
juragang
30 September 2019 8:31 am

PAS : ISLAM MEMIMPIN, MEMBANGUN BERSAMA ISLAM, INILAH CARANYA untuk balak, tetapi boleh ‘kawtim’ pula dengan pegawai hutan jadi 15 ekar. Dapat ‘percuma’ lima ekar. Jadi, masalah ini memang sangat-sangat kritikal. “Apa pun langkahnya, sejak awal lagi memang melibatkan duit. Bermula daripada permohonan sehingga lulus lesen, pengeluaran balak, sampai ke kilang kayu, kilang papan semuanya hanya duit,” katanya kepada Sinar Harian. Aktivis berkenaan turut mendedahkan berlakunya ‘bayaran’ untuk menjamin keberkesanan ‘kecurian’ dalam kawasan pembalakan berlesen berkenaan. Menurutnya, bayaran itu antaranya bertujuan melebarkan sempadan harga yang ditetapkan sebanyak RM30 hingga RM40 serantai, manakala bagi tujuan pembesaran kawasan, mengubah bearing dan batu… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 10:28 am
Reply to  juragang

Laporkan lh kpd SPRM yng sekarang ada Ketua Pengarah baru, seorang pompuan, loyar, Latheefa Koya, yang berupa a no-nonsense person.

juragang
juragang
30 September 2019 8:29 am

PAS : ISLAM MEMIMPIN, MEMBANGUN BERSAMA ISLAM, INILAH CARANYA “Begitu juga untuk memastikan hanya pokok yang berkualiti ditanda (lebih untung) bayaran sebanyak RM30,000 hingga RM40,000 tanpa resit dikenakan, manakala untuk memastikan kategori gred bagi kayu balak, bayaran tambahan dikenakan seperti RM200 perpokok bagi balak gred A dan kayu cengal (RM1,000 perpokok). Katanya, selain itu, bayaran cukai untuk sebuah lori akan digunakan untuk dua lori balak lain (plet dan pelekat putih). “Di sini pemandu lori balak juga ada bahagian duit atas usaha memastikan pelekat dan plet di kembalikan ke matau dari kilang papan iaitu sekitar RM200 setiap trip lari cukai,” katanya.… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 10:32 am
Reply to  juragang

Jangan tulis di sini saja. Mungkin tak sampai ke mana jika buat bgitu. Tidak bijak.

Yang bijak, pergi jumpa pegawai SPRM, mintak jumpa Ketua Pengarah nya endiri, laporkan.

Kalau tak dapat jumpa KP SPRM, tulis di sini, kita boleh balun bersama.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
30 September 2019 8:27 am

KEBENARAN. TERPAMPANG PUN MASIH KELIRU….. BERUSAHA LAH MENCARI KEBENARAN SEBELUM MALAIKAT MAUT MENCARI ANDA……. Anwar’s Illegal Pardon …….. Furthermore, Anwar’s pardon was not an acquittal so he is still regarded as an ex-convict. The pardon merely exempts him from serving the balance of his sentence. It does not commute the sentence. That means Anwar is still guilty of sodomy. The issue of Anwar Ibrahim’s pardon seems to be causing panic in Pakatan Harapan. Many Pakatan leaders, Abdul Aziz Bari of Perak DAP being the latest, are replying to PAS secretary-general Datuk Takiyuddin Hassan’s comments regarding the matter. READ: Was It… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 10:46 am

DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR,

BUKAN SEMUA ORANG PANDAI MACAM KAMU.

MANA YANG KAMU RASA TAK BETUL, BETULKAN SAJA SUDAH LAH, TAK PAYAH MEMBEBEL, CAKAP BESAR.

KAMU PUN BUKAN PANDAI SANGAT. KALAU TAK, KAMU TAK KERJA BLOGGING DI SINI.

KOT AKU LEBIH PANDAI DARI KAMU. AKU SEKOLAH PONDOK SAJA.

juragang
juragang
30 September 2019 8:26 am

PAS : ISLAM MEMIMPIN, MEMBANGUN BERSAMA ISLAM, INILAH CARANYA “Bagaimanapun setelah diubah suai, saiz dan jenis kayu, pihak kontraktor membayar kira-kira RM400 sahaja. Jumlah kuantiti dan saiz kayu dikecilkan serta jenis kayu diubah. “Jenis kayu yang baik mempunyai cukai yang lebih mahal manakala kayu-kayu yang bersaiz besar iaitu bersaiz diameter kurang lapan inci, diisytiharkan sebagai kayu jaras,” katanya. Sumber berkenaan berkata, bagi kayu jenis gred A, cukai mencecah sehingga RM5,000 selori tetapi setelah diubahsuai kontraktor hanya membayar RM1,500. “Biasanya, ‘duit kopi’ di pondok cukai adalah sebanyak RM300 hingga RM400 setiap lori. Selain itu, bagi mempercepatkan urusan pengeluaran slip cukai (duit… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
30 September 2019 8:25 am

KEBENARAN SIFATNYA PAHIT……BELAJARLAH TERIMA KEBENARAN KERANA ITULAH LEGASI YANG AKAN ANDA TINGGALKAN KEPADA GENERASI AKAN DATANG…… Anwar Ibrahim Diampun Tak Ikut Perlembagaan Persekutuan …… Jelas di sini bahawa pengampunan yang diberi kepada Anwar adalah tidak sah kerana ianya tidak mematuhi Perlembagaan Persekutuan. Jadi apa yang Lim Guan Eng cakap ni? Takkanlah seorang menteri kabinet pun tak tahu undang-undang atau pun dia buat-buat tak tahu? Nampak gayanya Lim Guan Eng tidak menghormati langsung pada Perlembagaan Persekutuan (baca berita di bawah). Anwar Ibrahim diberi pengampunaan bukan atas desakan atau cadangan daripada Peguam Negara atau Lembaga Pengampunan tetapi diatas desakan daripada Perdana Menteri… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 10:51 am

DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR,

BETUL, KEBENARAN SIFATNYA PAHIT……BELAJARLAH TERIMA KEBENARAN BAHAWA APA YANG DI PUTUSKAN PIHAK BERKUASA ITU BETUL, BERLANDASKAN SEGALA UNDANG2 YANG ADA.

JIKA KAMU TAK SETUJU, BAWA LAH KE MAHKAMAH.

INGAT, HA NYA MAHKAMAH TERTINGGI – MAHKAMAH PERSEKUTUAN – YANG BOLEH BERI KATA PUTUS DALAM SEGALA ISU.

TAK PAYAH KAMU MENULIS PANJANG LEBAR DI SINI – TAK SAMPAI KE MANA PUN.

Anon
Anon
30 September 2019 7:35 am

Yg cabar kepimpinan dia, sume kena fitnah.
Agong ke 15 beri pengampuan penuh pd anwar, kira masuk senarai yg mencabar kepimpinan dia?
#SayNo2Madey

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 7:48 am
Reply to  Anon

Mana lojik nya apa yang kamu kata, Mat?

#SayNo2Anon

Anonymous
Anonymous
30 September 2019 4:47 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tringat si dia yg jauh..mata ini sukar nk pejam
Duri-duri rindu..trus saja, menusuk & merejam
Lara kesepian, terus menyeksa dengan kejam
Kejora nk baca quran menanti subuh lgi 1 jam
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
30 September 2019 4:58 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tadi Kejora bangun awal kerna mahu bersolat
Kalau boleh spnjang masa nk mghadap kiblat
Rindu & sepi mmbwa plbgai rasa pahit & kelat
Untuk pnawar..ku jdikan pntun mdah, sbg alat
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
30 September 2019 4:41 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Dimamah lara rindu, rasa hati teramat lah pilu
Dihimpit ksepian rasa bgai disiat dek sembilu
Ku doakan si dia di sana, dlm sejahtera selalu
Buat si dara..ku kirim rindu..di angin yang lalu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Raza
Raza
30 September 2019 12:21 am

Sekiranya lepaa ni majlis presiden maaih tak mampu buat apa2 aku akan mula berkempen untuk JATUHKAN PH, asal bukan PH

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 7:26 am
Reply to  Raza

Kamu “fly by night operator” ke? Siang ada malam takda.

Pernah ker kamu ada pendirian yang kukuh di atas apa2 isu?

Main sekejap suka, sekejap tak suka ker?

Kamu budak lagi ker?

najib bini rosmah
najib bini rosmah
30 September 2019 12:20 am

Macai Madey sudah siap video semburit baharu. Perang dah nak mula. Siapa tewas siapa menang? Jadi PM jaga Rakyat samdol. Jangan jaga video semburit macam Madey. Kahkahkah!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
30 September 2019 7:41 am

Kamu kucai Pak Sheikh Anwar ker, Tok Garu Hadi Bawang ker?Pak Sheikh jaga semburit, Tok Garu jaga RM90 juta yang Najib curi punya duit.

Kamu tak habis2 cakap semburit, kamu suka semburit ker? Kamu kena semburit ker kamu semburit yang lain?

Perang aper yang dah nak mula, Mat? Kamu dgn bini kamu berperang ker?