TANJUNG PIAI – SUKAR BUAT PH, TAPI TAK MUDAH UNTUK BN

Walaupun SPR hanya akan bermesyuarat pada 1 Oktober depan untuk menentukan tarikh pilihanraya kecil Tanjung Piai, keghairahan orangramai memperkatakannya telah bermula sebaik saja berita kematian Dr. Md Farid Md Rafik mula tersebar pada pagi Sabtu lalu.

Hanya beberapa jam setelah beliau diberitakan meninggal dunia kerana serangan jantung, sebermula itulah juga ramai yang serentak memberi reaksi, komen dan ulasan mengenai pilihanraya kecil Tanjung Piai itu.

Termasuk antara yang paling awal memberi komen ialah Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi yang pada ketika itu berada di Sabah dengan mengatakan UMNO akan berbincang dengan parti komponen BN yang lain sebelum membuat keputusan berhubung pemilihan calon.

Di media sosial dan kedai kopi, baik melibatkan orang biasa atau orang politik yang ada jawatan dalam pelbagai parti serta tidak berjawatan, masing-masing seperti ada keghairahan tersendiri memberi ulasan dan membuat ramalan.

Dalam PRU14 lalu, Allahyarham Md Farid memenangi kerusi Tanjung Piai dengan majoriti 524 undi dan beliau yang mewakili Bersatu kemudiannya dilantik sebagai Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Beliau yang memperolehi 21,255 undi mengalahkan calon BN daripada MCA, Wee Jeck Seng (20,731 undi) dan calon Pas, Nordin Othman (2962 undi)

Dengan PH menghadapi pelbagai tekanan dan isu, sementara UMNO dan Pas baru saja “berkahwin” berasaskan Piagam Muafakat Nasional, inilah yang sebenarnya menjadikan pilihanraya kecil Tanjung Piai begitu menarik sekali.

Di atas kertas dan berdasarkan sifir mudah, oleh kerana UMNO dan Pas sudah bekerjasama di mana dijangka hanya akan berlaku pertandingan satu lawan satu, tidak lagi tiga penjuru seperti PRU14 lalu, BN (20,731 + 2962) dengan mudah mampu menewaskan Bersatu (21,255) pada pilihanraya kecil nanti.

Berdasarkan itu, jika dalam PRU14 lalu Md Farid menang dengan majoriti 524 undi, penyatuan UMNO dan Pas bakal membuatkan gabungan itu menang dengan kelebihan 2,438 undi.

Tetapi, itu jika berdasarkan jumlah undi pada PRU14 lalu yang keadaannya tentu tidak sama dengan pilihanraya kecil nanti.

Yang menjadi persoalan, mampukah Bersatu mempertahankan kerusi Tanjung Piai sekali lagi?

Atau UMNO melalui kerjasama dengan Pas lebih mudah merampasnya?

Sebelum jawapan diketahui, dirasakan yang akan banyak menjadi penentu ialah siapakah calon yang akan diletakkan oleh BN?

Adakah masih MCA atau akan diserahkan kepada UMNO sebagaimana MIC telah memberi laluan kepada BN meletakkan calon Melayu di Cameron Highlands sebelum ini?

Sehingga ini nampaknya, baik MCA atau UMNO, masing-masing menunjukkan minat yang tinggi untuk bertanding di Tanjung Piai.

Dengan komposisi pengundi Melayu

57 peratus dan Cina 42 peratus, baik UMNO atau MCA, setelah wujudnya kerjasama dengan Pas, kedua-duanya merasakan hampir pasti mampu menewaskan calon Bersatu di kerusi itu.

Lebih-lebih lagi bagi UMNO yang ketika ini disemarakkan dengan kempen BMF atau Buy Muslim First, ditambah dengan bantuan serta doa daripada Pas, harapan mereka dikatakan lebih baik serta cerah berbanding jika BN meletakkan calon MCA.

Dengan ramai orang Melayu yang mula tidak berpuas hati terhadap kerajaan PH, selain pelbagai isu kaum dan agama yang ada, kelebihan memang nyata memihak kepada UMNO berbanding Bersatu.

Melalui perolehan majoriti undi Melayu, ditambah sedikit undi bukan Melayu, ia dianggap sudah memadai untuk calon UMNO mencapai kemenangan.

Tetapi, oleh kerana sebelum ini Tanjung Piai merupakan kerusi MCA, menyerahkannya kepada UMNO setelah Cameron Highlands juga diserahkan oleh MIC kepada UMNO, ia adalah gambaran buruk tentang perkongsian kuasa yang akan difahami oleh pengundi bukan Melayu.

Keadaan itu, bukan saja mungkin menyebabkan pengundi bukan Melayu terus memboikot calon BN, malah menipiskan peluang untuk menang dalam PRU15 akan datang.

Dalam hal ini, PH memang tiada masalah dari segi meletakkan calon kerana kerusi yang pernah ditandingi Bersatu akan tetapi menjadi milik parti itu.

Cuma, jika benar BN dikatakan akan meletakkan Khaled Nordin, Naib Presiden UMNO dan bekas MB Johor sebagai calon, maka Bersatu haruslah juga meletakkan calon yang turut ada nama serta dikenali ramai.

Kalau tidak, kacang saja kena makan dengan BN nanti!

Begitu pun, jika Bersatu berlawan dengan MCA, keadaannya tetap sukar diramalkan. Tiada jaminan pengundi Melayu akan mengundi Bersatu dan tiada jaminan juga pengundi bukan Melayu akan memihak kepada MCA.

Jangkaan awal dan yang pasti, majoriti 524 undi bukan suatu kelebihan buat PH, bukan juga kekurangan buat BN.

Tanjung Piai – ternampak sukar buat PH, tapi tidak pula mudah untuk BN. (Shahbudindotcom 24/09/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 25 September 2019 — 5:01 am
Subscribe
Notify of
guest

107 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
25 September 2019 2:25 pm

Pantun Kejora tiada yng tampil buat bantahan
Cai2, dah tk jumpa cara, utk PH nk dipertahan
Kita bleh tafsirlah apa yg akan jadi kesudahan
Petanda jelas yg PH akn mngalami kekalahan
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 2:24 pm

Tk ada pun yg tmpil pertahan kerajaan yg ada
Sebab, tak ada modal, nak dibuat propaganda
PRK Tg Piai, spt mnunjuk buruk pnya petanda
Bererti PRU15, PH dah boleh tempah keranda
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 2:22 pm

Org2 Mlayu akn bangkit, mnunjukkan bntahan
PRK Tg Piai..spt dh nmpak..PH pnya kkalahan
Rata2 kelihatan..pihak PH, spt dlm kgelisahan
Kat blog ini pun, tiada yg muncul utk pertahan
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 2:09 pm

Malas Kejora nk layan TN tua cacai pendedak
Udah tua bangka..tapi perangai, mcm budak2
Terkedu dia dgn pantun2 yg Cgu Kejora ledak
Yg dia komen..bbel kosong..abok puk tak dak
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
25 September 2019 11:46 am

IKUT SKRIP TAN SRI P RAMLEE….PH PARTI JAMBAN DI BARISI 6 JAHANAM….SALAH SORANG TOMCAT… Sah, Campurtangan Tommy Thomas Dalam Prosiding Inkues Mohd. Adib. …….. Hakim Mahkamah Koroner Sahkan Campurtangan Tommy Thomas Dalam Prosiding Inkues Allahyarham Mohd. Adib….. “Oleh itu, atas imbangan kebarangkalian, saya memutuskan bahawa pemohon telah menunjukkan secara prima facie bahawa AG telah melakukan PENGHINAAN TERHADAP MAHKAMAH” Hakim Mahkamah Koroner Yang Arif Rofiah bte Mohamad Peguam Negara mencabol prinsip Kedaulatan Undang Undang!!! Ini adalah satu perkara yang sangat serius!!! Hakim Mahkamah Koroner, Hakim Rofiah bte Mohamad mengesahkan ada campurtangan dari Peguam Negara, Tommy Thomas untuk dalam menentukan keputusan inkues… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 11:18 am

Juburgang tahu yang tadinye ambe ade kelah
Tuo krepok ini mmg suker buak prangai culah
Mase ambe tak ade, baghu pantung dia balah
Klu ambe ade, dia takuk ler kener amber kilah

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
25 September 2019 10:17 am

MEMANG TEPATLAH RAMALAN TAN SRI P RAMLEE…..PARTI JAMBAN PH RAKYAT HANYA DAPAT TAHI DAN AIR KENCING…… Rumah diroboh, penduduk tidur dalam khemah terbuka RUMAH 2 BEGINILAH keadaan yang telah dirobohkan pagi semalam di Paya Jaras Hilir, Sungai Buloh 19 September 2019 11:13 AM ………. KUALA LUMPUR – “Ke manakah kami akan pergi? Rumah dirobohkan, kami tiada tempat tinggal. Yang ada ialah khemah yang dibina di atas tanah lapang milik individu yang sudi memberi kebenaran buat kami berteduh dari hujan dan panas.” Demikianlah antara kesimpulan yang dapat diungkapkan dalam menyelami perasaan sebahagian daripada penduduk di Paya Jaras Hilir, Sungai Buloh, Selangor… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
25 September 2019 9:56 am

Jawatan kosong tahun depan

PM MALAYSIA KE 8

Digalakkan Melayu Islam dengan campuran DKK memohon
Pandai tipu Rakyat

Tarikh permohonan akan diumumkan selepas kena tunggu penyandang mati masuk kubur dan mereput dahulu.

Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
25 September 2019 9:44 am

SELEPAS ASET2 NEGARA PERIBUMI DIJUAL…..MEREKA PULA DI HALAU DARI KEDIAMAN MEREKA…..KEMBALI LAH KEPADA ALQURAN DAN BERSATU LAH WAHAI SAUDARA BERIMAN…… Penduduk Kg Jawa Tronoh perak dihalau Syarikat Cina walaupun tanah ada geran! ……… 35 keluarga penduduk asal yang sudah lebih 30 tahun menduduki Kamoung Jawa Tronoh Mines Air Kuning Kampar, Perak diberi notis untuk mengosongkan rumah dalam masa seminggu oleh sebuah Syarikat milik individu Cina. Sekumpulan NGO telah menemui ketua Kampung Encik Khairuddin dan kemudiannya kumpulan NGO tersebut bersama Ketua Kampung serta penduduk telah pergi ke Pejabat Tanah Daerah Batang Padang & Tapah bagi menyelesaikan masaalah tersebut. Wakil Pejabat Tanah… Read more »

juragang
juragang
25 September 2019 9:42 am

Nyaknye sungguh la mung Kjoro
Bak pe lohhh mung jjadi lagu tuh
Dok tido semalaman, ini cai koro
Apa nok kata maruah kena tutuh

najib bini rosmah
najib bini rosmah
25 September 2019 9:36 am

Jawatan kosong amat diperlukan

CALON PH TANJONG PIAI

Wajib orang Melayu Islam
Wajib parti BERSATU
Wajib pandai menipu dan janji tol free
Suka kutip sampah sarap politik dalam parti lawan
Suka idea bombastik yang tidak berguna kepada Rakyat – kereta terbang, industri buloh kasap dan amalan sesudu sawit setiap hari.
Menjadikan Menteri semburit yang below par sebagai idola masa depan
Niat suci bekerja lebih 3 tahun untuk dapat pencen seumur hidup semata-mata

Permohonan dibuka sehingga Oktober 2019

Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
25 September 2019 9:21 am

POLITIK KIRI BERJAYA PECAH BELAHKAN PERIBUMI UNTUK RAMPAS KUASA DENGAN PERALAT PERIBUMI SARAT SKANDAL DAN MASALAH PERIBADI….. ARTICLE INI SEBAIK SHJ LEPAS PRU-14 …. PH Menang Melayu Kalah – Melayu Hilang Kuasa Politik ………… Kemenangan PH pada PRU14 sungguh mengejutkan dan tidak disangka-sangka bagi kebanyakkan rakyat Malaysia. Ramai orang yang terkesima dan teruja dengan kemenangan PH tetapi ramai juga rakyat Malaysia yang takut dan berjaga-jaga kepada sebarang kemungkinan negatif, maklumlah BN kalah selepas 61 tahun berkuasa. Alhamdulillah peralehan kuasa telah berlaku dengan aman dan lancar tanpa berlaku sebarang perkara yang tidak diingini. BN, Umno dan Najib Razak akhirnya terpaksa akur… Read more »

juragang
juragang
25 September 2019 9:19 am

Soal PRK tanjung piai tu mme we all, tidak ambik port
Sebab tiada siapa pon selain PH, yg. berani nak rebot
Tnguk MCA pon dah macam apek tua ngidap sempot
PAS UMNO plok penyatuan umah mreka kelam kabot

Tanpa Nama
Tanpa Nama
25 September 2019 9:05 am

Anonymous kah3 keluar melanda landa.

Tiap pagi perlu ada public service memberi penerangan berikut:
Untuk makluman pembaca2 yang tak selalu masuk sini –

Pakcik Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil a, tak renti2 menulis macam2 karutan dan memantun mantat, tak ikut tajuk post.

Dia tidak hormatkan langsung pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 di sini. Dia coba sabotaj blog Budin yang pro-PH ini.

Kerana itu semua, dia perlu di balun, di tibai, di bantai. Dengan itu kita juga boleh dapat fun and entertainment on and out of him.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
25 September 2019 9:06 am
Reply to  Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib ini sudah tua, umur 70an tahun, dah lama pencen, ahli Umno berpuluh tahun, Najib dah lama menjadi hero nya, berpuluh tahun menjilat Najib dengan gigih dan khusuk.

Begitu terlekat “fixation” nya dengan Najib sehingga bila Najib lingkup, sekarang dibicarakan di mahkamah, otw to prison, dia shock dan stress amat sangat, jatuh gila – kena sakit otak ADHD.

Maka komen2 Pakcik ini tidak mengikut tajuk, asyik mengarut, menghasut bangsa “Keling”, agama Hindu dll, anarkis, gila.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
25 September 2019 9:08 am
Reply to  Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang dinamakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

Lihat
https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
25 September 2019 9:08 am
Reply to  Tanpa Nama

Inattention means wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means talks excessively or fidgets.
Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENCIPTA WATAK MUNIRAH, MENCIPTA “WARKAH”2 DARI NYA. MENGGILA BAYANG NYA, MEMANTUN MANTAT, DLL.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

juragang
juragang
25 September 2019 8:57 am

Tok soh nok temberang lah kjogho jemalang
Mung hok sebeno bukang cekgu cemerlang
Kang mu peneroka kaki cagu telo temelang
Kat budok tadika PASTI buleh mu temerang

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 2:11 pm
Reply to  juragang

Juburgang 8:57 am,

Kejora bukan lah saja seorang guru cmerlang
Dia juga dikenali sebagai pemantun terbilang
Bila dia mara, tak de siapa, mampu nk halang
Sudah ramai musuh2 yng kecundang malang
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 2:17 pm
Reply to  Anonymous

Tak usah mrapu le mung penyu Kualer Berang
Melayang pntung mung ni..buak habih karang
Mung tu Juburgang tuo bngko..kaki tmberang
Harakkang jual auta ja, sbb tak dok pelajarang
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

juragang
juragang
25 September 2019 8:56 am

Cengkrik Malam dulu tu sebenonya aku la, juragang!
Ggitu jugok Murni Melati & Munirah aku yang karang
Mung nok elak malu, kene pelangkong, doh bengang
Reka pulok ABANG muji2 diri sendiri yg. bangang

Tanpa Nama
Tanpa Nama
25 September 2019 9:15 am
Reply to  juragang

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Reka pulok ABANG muji2 diri sendiri yg. bangang

AMAT SETUJU – BANGANG.

GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB 70AN TAHUN MENGGUNA BERBAGAI NAMA.

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 11:15 am
Reply to  juragang

Juburgang

Cg Kejora ini bukang lah, smbarangang jejake
Cinter ambe, ABANG@cngkerik mlm sgt suke
Tapi mung tu dengki, mung kater amber reker
Dok seghik2 lagi juburgang bakal ahli neraker

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Juburgang

Ambe ini skarang ade di sekoloh waktu rehak
Ni ambe kluar maghi, nok balung orang jahak
Mung tu penyamung pnuh dengang muslihak
Jak gi ambe pri, kpale mung ambe nok pahak

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

juragang
juragang
25 September 2019 8:55 am

Mung tuduh juragang nih sbg tok gora, mana sama?
Begitu juga TN, Osman sbak mung ada 1000 nama!
Sedar le Kjogho mung tua kutok hingus bergelema!!
Dah nyanyok menyeman tapi masih permain agama

Tanpa Nama
Tanpa Nama
25 September 2019 9:18 am
Reply to  juragang

LAGI GELAK HAHAHA HOHOHO HIHIHI –

“Kjogho mung tua kutok hingus bergelema!!
Dah nyanyok menyeman ..”

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 2:15 pm
Reply to  juragang

Juburgang 8:55 am,

Udah2 le juburgang pngikuk ajarang liberisma
Kejora hanya guner Anonimoh ja sbagai nama
Tak nak jadi munafiq, brbagai bentuk mnjelma
Lgi pula Kejora alim warak taat ajarang agama
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

najib bini rosmah
najib bini rosmah
25 September 2019 8:52 am

Jawatan Kosong diperlukan segera – NEGARAWAN ULUNG 2019

Wajib orang Melayu beragama Islam.
Fikrah campuran liberal – Islamik – sosialis – kapitalis.
Boleh menipu dan pandai main politik 24 jam tanpa henti.
Ada kroni dan anak bini yang lapar projek dan lapar komisyen.
Ada macai tukang jilat pungkok dan tukang ramal nasib.

Permohonan dibuka sehingga Mei 2020.
Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
25 September 2019 8:01 am

PEEIBUMI TERUS DIBANGSATKAN DENGAN USAHA YG JITU DAN BERTALU2…..MEMPERALATKAN PEMIMPIN2 PERIBUMI YG HINA DAN SARAT DENGAN SKANDAL…..BAPAK&BAPOK SKANDAL,,MAT SYABU SYIAH PENGKAFIR SAHABAT NABI….MEMANG ADA SILAP PADA UMNO….TAPI APA YG DILAKUKAN PH ADALAH USAHA YG DISEMGAJAKAN UNTUK MEMBANGSAT PERIBUMI…… Matlamat Membangsatkan Bangsa Melayu Sudah Hampir Menjadi Kenyataan……. …. Mantan Perdana Menteri ke 6 dan Presiden UMNO, Dato’ Seri Najib Razak pernah mengingatkan, bangsa Melayu akan TERBANGSAT di tanah air sendiri sekiranya kehilangan kuasa… Kini, kebimbangan yang pernah dilontarkan oleh pemimpin itu semakin jelas kelihatan… Hinanya besi kerana karat dan hinanya manusia kerana miskin… Itu peringatan nenek moyang kita untuk kita ambil… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
25 September 2019 8:58 am

Dajjal PAS MAHATHIRVSANWAR

Kamu dajjal, selalu gunakan istilah dajjal.

Dajal – https://ms.wikipedia.org › wiki › Dajal
Dalam ajaran Islam, Dajjal (b. Arab: الدّجّال al-dajjāl “pembohong, penyamar”) ialah suatu makhluk jahat yang akan muncul sebelum Hari Kiamat …

Tapi kamu dajjal yang sudah keluar sekarang, sebelum Hari Kiamat. Membohong, menipu, memfitnah, menuduh tanpa bukti.
MAHATHIRVSANWAR memang lah orang PAS atau penganut PAS, selalu komen keugamaan. Dajjal PAS.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
25 September 2019 9:01 am
Reply to  Tanpa Nama

Definisi Dajjal – Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan:

pembohong yang menutupi kebenaran dengan kepalsuan.
menutupi bumi dengan bilangannya yang besar.
menutupi manusia dengan kekafiran.

Dajjal boleh dikenali dengan beberapa sifat yang dikhabarkan oleh Baginda SAW melalui hadith-hadithnya.

Antaranya ialah:

Seorang manusia.
Rambutnya kerinting dan kusut masai.
Sebelah daripada matanya buta.
Tertulis pada dahinya كفر (kufur).
Dajjal PAS ada gambar bulan di dahi nya.

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 6:59 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah..abg kini sdg bersiap-siap nak pergi kerja
Hari ni dapat gaji, kakitangan kjaan jadi teruja
Teringat lah pulak abg ni, dekat Irah ku manja
Kalau Irah ada kat sini..boleh lah, abg belanja
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 6:31 am

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tdi di srau..imam tk dtg, lama juga kami nanti
Apa sbb nya, tak seorang pun dapat nak pasti
Biasalah..jemaah, dekt abg, depa hala perhati
Tak dpt tidak, abg ler, yg kena jadi imam ganti
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Dah jadi kebiasaan, abg ni selalu awal terjaga
Sbg latihan nanti nak jadi ketua rumahtangga
Tdi tu, abg yg bilal, abg pun kna jdi imam juga
Tk apa lah Irah, nk cari bekalan, utk ke syurga
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 5:52 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah..ada masa kena serious ada kala brgurau
Ada org yg hal amal ibadah, lngsung tak hirau
Jgn lah kita subur di dunia, tpi akhirat kmarau
Oh ya..abg nak pergi laungkan azan kat surau
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 5:01 am

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Politik kat Msia kini, dah makin teruk keadaan
Banyak yg rakyat tidak puas hati dgn kerajaan
Kjaan spt tk pedulikan, rkyat punya prmintaan
Oh ya..menanti subuh..abg nak baca Al-Quran
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 4:45 am

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Rasanya kat tmpt Irah tgh hari, dekat pkul dua
Abg tadi bangun tahajud utk menyucikan jiwa
Nk buat prsediaan dgn Allah nanti nak bersua
Sbb kita akan menemui Nya, tak tentu bila jua
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

😂 LOL
😂 LOL
25 September 2019 1:32 am

KEJORA! YOU OK KE?KO GI TIDO DULU! ESOK NAK NGAJO!

BUDAK KAMU LEMAH MT TAM!PASAL KAMU TAK TUMPU BETUL-BETUL!

SPM DAH DEKAT TEWWWW!!!

KAMU ADA AWEK!CANTIK! SISWI OVERSEA KAT AMAREKA!TUNJUK TAULADAN YANG BAIK PADA DIA! KESIAN DIA!BUAT PANTUN YANG ELOK-ELOK!

JANGAN KUTUK PM!DIA SEORANG NEGARAWAN ULUNG DAN PEMBELA MELAYU!

BERDOSA!

BOLEH?

KALAU BOLEH,DAH SELESAI!

KALAU TAK BOLEH…….AKU DATANG LAGI

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 4:54 am
Reply to  😂 LOL

Kalau tak salah..ini, penyamaran TN tua botak
Nak ngajar Kejora mcm le Kejora tak ada otak
Tak usah le cgu Kejora nak diugut atau gertak
Suka hati ngko ler nak dtg ke sini lagi atau tak
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 5:08 am
Reply to  Anonymous

Boleh jadi jugak, ko ini Anon pnyamun beraksi
Niat kau tu nk bagi Irah dgn Kejora jadi sangsi
Tak prlu kau susah2, bak kuar pntun hal Macy
Irah tau nk bezakan yg mana kulit yg mana isi
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 6:40 am
Reply to  Anonymous

😂LOL 1:32 am,

Mungkin ko trkliru, anon ‘a’ hrf kcil, dgn Kejora
Kejora Anon ‘A’ hrf bsar..hnya brpntun brsuara
Sbb itu ‘jgn mnghina PM’..ada tgurn dr saudra
Rupanya sdr LOL ni, dh trsilap buat kira bicara

Kejora guna Anonymous..mula ‘A’ huruf besar
Hanya mngguna pantun..musuh, Kejora sasar
Sbg cgu, Kjora tau, prkhdmtn awm pnya dasar
Tak kan Kejora nak buat bagi si dia jadi gusar!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌

Tanpa Nama
Tanpa Nama
25 September 2019 8:55 am
Reply to  Anonymous

TAK LER BODOH SANGAT DIA NI RUPER NYE ..

DIA TAHU ADA YANG LAIN MEMBALUN DIA JUGER

Tanpa Nama
Tanpa Nama
25 September 2019 8:53 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA GOGOGO HIHIHI

TAK PAYAH AKU TAMBAH APA2 KATA LAGI.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
25 September 2019 12:07 am

BAPOK SKANDAL PERMANENT AS EX CONVICT EVEN PARDONED….JIBENG STILL AMBIGUOUS….. BAPAK SKANDAL ESCAPED GALLOW TWO TIMES….NOW SELLING NATIONAL ASSETS RM 22 BILLIONS AND ROBBED PETRONAS RM82 BILLIONS…. COULD HE ESCAPE GALLOW ONCE AGAIN…… Najib objects to ‘hearsay evidence’ by ex-1MDB chief….,. Najib Razak has filed an objection to stop former 1MDB CEO Shahrol Azral Ibrahim from linking him to fugitive businessman Low Taek Jho, saying this would amount to hearsay evidence. His lawyer Muhammad Shafee Abdullah said such evidence could only be given if the prosecution undertakes that Low, better known as Jho Low, appears in court. The former prime… Read more »

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 12:02 am

Tak nampak anon tua pnyamun kaki berbalah
Mana pergi nya juburgang yang kuat berhelah
TN rnta kita tau, psal mati pucuk pnya msalah
Ki ki ki..cai2 mmg dah tau Tg Piai PH nk kalah

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂 LOL
😂 LOL
25 September 2019 12:39 am
Reply to  Anonymous

Entah kenapa hati hamba ini asyiik berdebar
Tebayang Macy pinggang lentik bontot lebar
Nak rasa bontot Macy, kote ini dah tak sabar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
25 September 2019 12:43 am
Reply to  😂 LOL

Rakyat dah tak percaya lgi dgn auta reformasi
Citer pasal negara nk bnkrap dah lapuk & basi
BN, pjuang sbenar rakyat akan kmbali beraksi
Biarkan ‘LOL’ renta, hnyut dgn dia punya Macy
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂 LOL
😂 LOL
25 September 2019 1:14 am
Reply to  Anonymous

SENTAP NAMPAK!
NGAKU KALAH KAMU YERRR!

Abg tau, adiik Macy darii Sarawak, org dayak
Kalau jadi teman seks abg, Macy mmg layak
Tebayang abg tujah, sambil jubor Macy ayak
Abg mau hentam, biar jubor mu lunyai koyak

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 11:36 pm

Mlm ni, blog ini pnyokong Mlyu/Islm kerumun
Mna prgi TN kedi, juburgang & anon pnyamun
Tak kan lah duduk dlm bilik saja mengelamun
Serupa dubuk takut rimau lari masuk jerumun
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂 LOL
😂 LOL
25 September 2019 1:16 am
Reply to  Anonymous

Abg tau, adiik Macy darii Sarawak, org dayak
Kalau jadi teman seks abg, Macy mmg layak
Tebayang abg tujah, sambil jubor Macy ayak
Abg mau hentam, biar jubor mu lunyai koyak

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 11:23 pm

Rakan2 Melayu beriman,

Mlm ni cai2 habis melopong dan kelu terkedu
Sbb, PRK Tg Piai, mreka akn mnangis tersedu
Ini kerana, Umno & Pas, kini dah bersatu padu
Kpd ayt Quran..Mlayu/Islam, kmbali berpandu
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 11:24 pm
Reply to  Anonymous

Ayat 103, surah Ali-Imran:

وَٱعۡتَصِمُواْ بِحَبۡلِ ٱللَّهِ جَمِيعً۬ا وَلَا تَفَرَّقُواْ‌ۚ وَٱذۡكُرُواْ نِعۡمَتَ ٱللَّهِ عَلَيۡكُمۡ إِذۡ كُنتُمۡ أَعۡدَآءً۬ فَأَلَّفَ بَيۡنَ قُلُوبِكُمۡ فَأَصۡبَحۡتُم بِنِعۡمَتِهِۦۤ إِخۡوَٲنً۬ا وَكُنتُمۡ عَلَىٰ شَفَا حُفۡرَةٍ۬ مِّنَ ٱلنَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنۡہَا‌ۗ كَذَٲلِكَ يُبَيِّنُ ٱللَّهُ لَكُمۡ ءَايَـٰتِهِۦ لَعَلَّكُمۡ تَہۡتَدُونَ (١٠٣)

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 11:24 pm
Reply to  Anonymous

Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam) dan janganlah kamu bercerai-berai dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang Neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliah), lalu Allah selamatkan kamu dari Neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayatNya. (103) 

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 September 2019 11:03 pm

NARATIF NEW NATIONAL ORDER LINKING CLOSELY AND GLOBALLY TO NEW WORLD ORDER IALAH LIBERALISM PLURALISM MEMBAWA KEPADA INDIVIDUAL FREEDOM,,FREE FROM FAMILY RELATIONSHIP,,FREEDOM TO CHANGE RELIGION,,,SEXUAL FREEDOM…MODELNYA TELAH BERLAKU DI NEGARA2 BARAT…… Dua lelaki didenda RM1,000 kerana bercium ………… DUNGUN: Dua lelaki dijatuhi hukuman denda RM1,000 di Mahkamah Rendah Syariah di sini hari ini kerana melakukan perbuatan tidak sopan di tempat awam dengan bercium di dalam sebuah kereta, April lalu. Kedua-dua tertuduh yang masing-masing berusia 25 dan 20 tahun turut berdepan hukuman penjara enam bulan sekiranya gagal membayar denda berkenaan. Bagaimanapun, kedua-dua tertuduh yang masih bujang dibebaskan selepas menjelaskan denda berkenaan.… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 11:00 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mengenang Irah.. Kejora spt tk dpt nk ketawa
Irah risau.. takut tak dpt kerja, dia spt kecewa
Tapi..ke mhligai impian, Irah akn Kejora bawa
Kerna Kejora dan Irah mmg dah sehati sejiwa
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 11:01 pm
Reply to  Anonymous

SEJIWA – SPRING
Karaoke: https://youtu.be/w6Dy6QRRjmw

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Pada irama ku berpesan
Lagu ini ditujukan
Padanya yang Tersayang

Kasihku kau pernah dipersia
Lalu ku bawa cinta ku
Sebagai penawarnya
Biar luka mu masih terasa

Sesaat engkau tidak ku temu
Bulan seakan pilu
Tiada dapat beradu

Begitu jika engkau membisu
Badai jauh di lautan
Tiada ketepian
Sebegitu cinta ku pada mu

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 11:03 pm
Reply to  Anonymous

Chorus:

Usahlah cinta dibawa bersama
Ditenggelami mentari di timur
Gelap gelita tiada bercahaya
Ku tiada berdaya

Ingin ku selalu di samping mu
Tiap waktu siang melambai malam
Bagaikan senja denyutan cinta kita
Penyambung hadirnya

Akan ku bina istana bahagia
Menjadi lambang kasih berpanjangan
Hentikan airmata pedih kenangan
Yang mencakar perasaan

Mekarlah bunga cinta
Seharum wangi kemboja
Mekarlah bunga cinta
Di taman kita sejiwa
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 11:03 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Malam, 8 hb Jun 2019..Kejora tidur tidak lena
Ksian btul, Irh cakap..’Irah nk bw diri, ke mana’
Namun, cg Kejora tk kan biar kan Irah merana
Utk Irah, akn aku binakan mahligai dan istana
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 10:36 pm

Rakyat jlata merasakan seperti telah dianiaya
Dgn janji mnifesto palsu, mereka tlh trpedaya
Kini, dgn parti PH, rakyat dah tak lagi percaya
Lgi pun Umno/Pas nak kembali bawa cahaya
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 September 2019 10:09 pm

TAHAP REVOLUSI MENGIKUT MARXIST….PRE CAPITALIST,,, BOURGEOIS,,, PROLETARIAN,,, SOCIALIST……APA YG BERLAKU DI NEGARA BLOK BARAT TERMASUK NEGARA KITA IALAH KRGAGALAN KAPITALISME DAN FEUDALISME… MENYEBABKAN RAKYAT AKHIRNYA MEMBERONTAK,, REVOLUSI2 SETERUSNYA AKAN MENUKAR KEPADA COMMUNISM ATHEISM….. KESUDAHAN LUCIFERIAN….INILAH AGENDA JAHAT TERSIRAT ILLUMINITY FREEMASONRY….. PH perlu hentikan kerakusan bank – PSM ………. ULASAN l Parti Sosialis Malaysia (PSM) menggesa Bank Negara sebagai bank pusat yang bertanggungjawab dalam menentukan regulasi bank tempatan supaya campurtangan dengan segera untuk menghentikan kerakusan dan ketamakan bank-bank komersial yang mengenakan bayaran tambahan terhadap perkhidmatan kaunter dan mesin deposit tunai (CDM) bagi pembayaran bil kad kredit dan pembiayaan pinjaman. Tindakan tamak… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 9:47 pm

3 prk lepas rakyat sudah kencingkan madey….tapi madey tetap tak insaf…

Prk tg piai rakyat akan kencingkan lagi madey.

😂 LOL
😂 LOL
24 September 2019 9:49 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Mari abg bawa adik Macy bersiar di tgh kota
Kalau abg tutoh jubor, jgn lah Macy meronta
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 10:43 pm
Reply to  😂 LOL

Rakyat dah tak percaya lgi dgn auta reformasi
Citer pasal negara nk bnkrap dah lapuk & basi
BN, pjuang sbenar rakyat akan kmbali beraksi
Biarkan ‘LOL’ renta, hnyut dgn dia punya Macy
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 September 2019 9:37 pm

SELALUNYA REGIME CHANGE BUAT RAKYAT SUSAH MENDERITA TERUK DAN MERANA…… BERHATI2 LAH DENGAN POLITIK KIRI…… Protes anti-Sisi: Lebih 650 rakyat Mesir ditahan ……. Lebih 650 rakyat pro-demokrasi Mesir ditangkap dalam gelombang demonstrasi terbaharu bagi menuntut peletakan jawatan Presiden diktator, Abdel-Fattah al-Sisi, lapor sumber kumpulan hak asasi tempatan, semalam. Sumber-sumber memberitahu akhbar, 300 orang tahanan sedang dibicarakan di Mahkamah Tinggi, manakala 60 yang lain masih dipenjarakan sementara menunggu siasatan. Terdahulu, peguam-peguam defendan mengatakan bahawa pasukan keselamatan telah menahan aktivis Mesir dan peguam hak asasi manusia, Mahienour El-Masry, bersama beberapa wartawan lain, yang disiasat oleh Mahkamah Tinggi negara. Salah seorang peguam memaklumkan… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 9:27 pm

Tak mudah bagi BN?..blm prk Bersatu dah kalah…banyak faktor madey akan kojol…

PH rosak kerana madey tipu rakyat…

Di Johor madey bergaduh dgn sultan johor dan muhyidin..

Madey takut kpd DAP..

Prk ni 1 lawan 1… Undi umno tak berpecah lagi…

4: kali kalah dlm bahasa cina 4 makna mampus…

Kkikikik..

😂 LOL
😂 LOL
24 September 2019 9:54 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Mari abg bawa adik Macy bersiar di tgh kota
Kalau abg tutoh jubor, jgn lah Macy meronta
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 September 2019 9:25 pm

POLITIK KIRI AKAN GUNA KUASA POLITIK UNTUK RAMPAS MELALUI KUASA UNDANG2…… Kes Kampung Baru Selesai Jika Kerajaan Bayar Harga Pasaran ……,… KUALA LUMPUR – UMNO mengingatkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) agar tidak mempolitikkan isu Kampung Baru. Setiausaha Agungnya, Tan Sri Annuar Musa berkata, kes itu akan selesai sekiranya kerajaan membayar mengikut harga pasaran bukan harga yang disifatkan menindas penduduk serta pewarisnya. “Tak payah nak politik Kampung Baru. Bayar ikut harga pasaran, selesai,” katanya menerusi ciapan Twitternya hari ini. Beliau mengulas kenyataan Menteri Wilayah Persekutuan, Khalid Abd. Samad yang harga yang ditawarkan kerajaan PH iaitu RM850 kaki persegi bagi tanah Kampung… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 9:18 pm

Tg piaai….Madey dan Bersatu akan tersungkur…

Kem muhyideen/ mb kena ikut calon pilihan madey…

Kem muhyideen tak akan biarkan madey perkuatkan cenkaman di johor…

Rakyat johor terasavpenipuan madey…

Jumlah undi bn dan pas pru14:lepas lebih tinggi dari calon Bersatu..

Sekarang 1 laWan satu…madey kojol..

TMJ senyum…

😂 LOL
😂 LOL
24 September 2019 9:51 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Mari abg bawa adik Macy bersiar di tgh kota
Kalau abg tutoh jubor, jgn lah Macy meronta
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 9:16 pm

Akibat tipu janji manifesto, PH hilang kkuatan
Janji nk bri kebun..tapi yg rkyt dpt hnya hutan
Rakyat mmg marah..dgn PH punya perbuatan
Untuk pangkah lagi PH..,rakyat dah keberatan

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂 LOL
😂 LOL
24 September 2019 9:51 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Mari abg bawa adik Macy bersiar di tgh kota
Kalau abg tutoh jubor, jgn lah Macy meronta
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 9:11 pm

Rupanye kongres maruah melayu ditaja oleh DAP…melayu yg sokong kongres ni melayu tak bermatuah….. Usai majlis menandatangani Piagam Penyatuan Ummah, DAP dengan pantas menyuruh lembu-lembu yang telah dicucuk hidung belaan mereka untuk merangka satu lagi program yang dinamakan Kongres Maruah Melayu yang juga berasaskan bangsa Melayu sebagai mengimbangi gelombang Penyatuan Ummah supaya sokongan orang Melayu akan terbahagi kepada dua… Walau pun DAP cuba bersikap baling batu sembunyi tangan tapi dengan kecekapan rakyat mencari maklumat telah mendedahkan segala-galanya (BACA DI SINI)… Ternyata program Kongres Maruah Melayu adalah saranan DAP dan mendapat tajaan kewangan sepenuhnya dari DAP (BACA DI SINI)… Kita tidak… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 September 2019 8:12 pm

SABDA NABI SAW…. ISLAM ITU TINGGI…TIADA AGAMA YG AKAN MENGATASI NYA….OLEH ITU BARANG SIAPA YG INGIN MENGATASI ORANG LAIN HENDAKLAH IA BERPEGANG TEGUH DGN ISLAM….. Calon Muafakat Nasional seorang yang kompeten dan berwibawa yang boleh bersuara bagi masyarakat Tanjung Piai ………. KUALA LUMPUR – Sesiapapun wakil calon pembangkang dalam PRK Tanjung Piai tidak semestinya perlu mengikut acuan semasa pemilihan PRU-14. Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, pasukan pembangkang tidak perlu terikat dengan paradigma politik sempit. “Memberitahu UMNO dan Pas bahawa oleh kerana kami telah mengetengahkan agenda Muafakat Nasional, maka kami harus memberikan laluan kepada MCA untuk membuktikan… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 8:12 pm

Rkyt ditohmh, ngra nk bnkrp, eknmi mruncing
Dgn janji mnifsto palsu, undi rakyat dipancing
Tapi akhirnya rkyt sedar, yg depa hnya kncing
PRK @ PRU nanti..rkyt akn beralih kpd dacing
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂 LOL
😂 LOL
24 September 2019 9:52 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Mari abg bawa adik Macy bersiar di tgh kota
Kalau abg tutoh jubor, jgn lah Macy meronta
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 September 2019 8:00 pm

PARTI KATAK,,KUALI MINTA NYAWA DENGAN TOKONG BABI…… Minta nyawa… Seorang bekas DO Muar, pernah ceritakan kisah-kisah manis ketika dia memegang jawatan tersebut. Bekas DO ini naik jadi orang yang sangat berjaya di Kolumpo hingga bergelar Tan Sri. Sudah arwah pun, Puan Sri pun sudah arwah. Banyak terhutang budi dan ilmu yang ditimba dari kedua-dua mereka. Al Fatihah. Suatu malam Tan Sri kongsi cerita pengalaman Keling mohon lesen kedai todi. Dengan kain pelikat putih datang pejabat mahu jumpa dengan DO tapi sebab sibuk, Tan Sri tak ada ruang masa lalu arahkan pegawai bawahan uruskan. Tahulah Muo banyak kampong parit yang nak… Read more »

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 7:06 pm

‘Abang’ @ Krik2 Mlm,

Owh..Krik2 Mlm rupa nya, hmpir Kejora trjerat
Keje plantar mnyak 3 bln di laut, 3 bln di darat
Msih ingat lagi..dlu, si Murni Krik2 dok ngurat
Mmg ler akibat putus cinta tu, deritanya berat
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 6:57 pm

‘Abang’,

Tk sngka ada org yg hati bersih & fkirn trbuka
Selama ni, yg komen semua keji cerca belaka
‘Abng’ admire cnta kami..mmg Kjora tk sngka
Klu Irah baca pntun2 ‘Abng’ ni, mesti dia suka
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

Abang
Abang
24 September 2019 7:12 pm
Reply to  Anonymous

PANTON SAYA BERAYAT NYA SEMACAM JA
PANTON KEJORA BERTARAF SENIMAN DEWA
NGAJI SAYAPON SETAKAT DIPLOMA SAJA
SERONOK-SERONOK SAJA SENAMANKAN JIWA

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 7:17 pm
Reply to  Abang

‘Abang’ @ Krik2 Mlm,

Tak tahu lah apa kabar beritanya dgn si Murni
Dah lama gadis gladiator tu tak masuk ke sini
Klu dia msuk pun.. nk wuisya tk ada yg berani
Boleh mampos kita, kalu dia diambil buat bini

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 6:43 pm

Abang

Kejora & Irah, bgaikan spasang burung camar
Tunggu je dia abis belajar, Irah akan ku lamar
Tpi prbuatan abg ini, pstinya musuh tk gemar
Nnti depa akn kata, abg ni, Kjora yg mnyamar
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Abang
Abang
24 September 2019 7:01 pm
Reply to  Anonymous

MUSUH MEMANG GITU LA,SEKARANG PULA DAH AKHIR ZAMAN
FITNAH MENFITNAH DAH JADI MAINAN

KITA PERLU MENGHARGAI SUATU KEBEBASAN,JANGAN SALAH GUNAKAN KEBEBASAN,

SAYA SANGAT MENGHARGAI KEBEBASAN ITU,ADATLAH BILA SETIAP BULAN ,2 MINGGU DUDUK KAT PELANTAR MINYAK,HANYA NAMPAK LAUT SAJA.BILA BALIK KE DARAT BARULAH RASA NILAI KEBEBASAN TU.

CARI REZKI KATAKAN.

Abang
Abang
24 September 2019 6:42 pm

AKU KESIANKAN KEJORA BUKAN PUJI MELULU
SELALU AKU HAYATI PANTUNNYA SEJAK DULU
APA NAK DI DENGKI KALAU BERMADAH SELALU
ADAT ORANG BERCINTA,KITA PON GINI DULU

Abang
Abang
24 September 2019 6:49 pm
Reply to  Abang

SERONOK JUGA LIHAT KEJORA BERCINTA
DULU AKU PON GINI
BILA PUTUS,BUJANGLAH SAMPAI SEKARANG

NASIB BADAN NASIM BADAN

BOAT CAM NA

Abang
Abang
24 September 2019 6:39 pm

SEMUA CIKGI-CIKGI CANTIK SEKADAR KAWAN
PEGANGANNYA SATU SAJA PADA SI DARA PUJAAN
DENGAR-DENGAR NYA ORANGNYA NAN RUPAWAN
SIAPA LAGI KALAU TAK SI IRAH ANAK JAWAAN

Anonymous
Anonymous
24 September 2019 6:37 pm

Abang

Trima kasihlah Kejora ini disanjung dan dipuji
Slama ini, yg tampil asyik saja mncerca & keji
Bertuah Kejora, dapt Irah, yng setia pada janji
Sbb itu dh jadi pegangan org bidang saikoloji
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

Abang
Abang
24 September 2019 6:34 pm

KALAU TAK MASUK BLOK HILANG LAH SERI
PANTON TERINDAH DI HIASI JAMBAK BUNGA
DARA MANA TAK SANGKUT RAMAI YG KEMARI
MUSUH YANG MELIHAT,PASTI MULUT TENGANGA