BERITA SEDIH

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri merangkap Ahli Parlimen Tanjung Piai, Dr Farid Md Rafik meninggal dunia awal pagi ini kerana serangan jantung.

Beliau yang berusia 43 tahun meninggal dunia di Hospital Pontian, Johor.

Takziah diucapkan kepada keluarganya atas kepulangan ke rahmatullah beliau secara mengejut ini.

Bagaimanapun, sebagaimana peruntukan perlembagaan apabila ada kematian wakil rakyat, maka suatu pilihanraya kecil terpaksa di Tanjung Piai untuk memilih Ahli Parlimen yang baru.

Oleh kerana Dr Farid adalah daripada Bersatu, sudah tentu calon PH bagi pilihanraya kecil itu nanti juga adalah daripada Bersatu.

Tetapi, berikutan sudah wujud kerjasama antara UMNO dengan Pas ketika ini, siapakah calon pembangkang untuk pilihanraya kecil Tanjung Piai itu nanti?

Dalam PRU14 lalu, Dr Farid mengalahkan Wee Jeck Seng daripada MCA yang mewakili BN dan calon Pas, Nordin Othman dengan majoriti 524 undi.

Dr Farid memperolehi 21,255 undi, Wee mendapat 20,731 undi dan Nordin dengan undi sebanyak 2962.

Adakah BN akan mempertaruhkan calon MCA sekali lagi dalam pilihanraya kecil nanti?

Ataukah MCA akan memberi laluan kepada UMNO meletakkan calonnya untuk berhadapan dengan Bersatu bagi membolehkan berlakunya apa yang disebut Melayu lawan Melayu?

Mungkinkah juga UMNO dan MCA akan berlapang dada memberi lorongan terbuka kepada Pas meletakkan calonnya atas nama Piagam Muafakat Nasional? (Shahbudindotcom 21/09/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 21 September 2019 — 11:05 am

32
Leave a Reply

avatar
7 Comment authors
MAHATHIRVSANWARAnonymousAnonymousnajib bini rosmahAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

POLITIK KOTOR PH……BAGI WARGA NEGARA SECARA PERCUMA…… ‘Equality’ helah agenda dwi-kerakyatan…….. KEWARGANEGARAAN automatik bukan jawapan terhadap masalah urusan pemprosesan kewarganegaraan yang lambat. Ini maklum balas ringkas menjawab kelicikan propaganda pelobi ‘double nationality’. Kewarganegaraan automatik akan membawa implikasi lain yang bakal merumitkan lagi keadaan. Tempoh masa proses yang lambat boleh diperbaiki dengan cara semakan dan perkemaskan prosedur. Naratif kononnya ‘equality’ sebenarnya hanyalah helah kelompok radikal untuk menjerumuskan negara supaya menerima dasar dwi-kerakyatan secara beransur-ansur. Demi agenda politik radikal mereka, kelompok ‘selective closet racist’ ini mahu merencamkan lagi kemajmukan negara, lalu propaganda kononnya mahukan pembelaan wanita kononya atas nama ‘equality’ ini diasak… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Cai2, kian resah gelisah, duduk pun tak senang
Tiada apa2 lagi modal isu utk depa nak canang
Agk nya juburgang kini, air mata jernih brlinang
Sebab..ada satu lagi PRK, BN bakal nk menang
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Rakan2 Melayu beriman,

Satu dmi satu PRK..PH alami kkalahan yg terik
Sbb kena tipu PRU-14..Melayu dah cukup serik
Rantau dah melengkapkan kemenangan hatrik
PRK Tg Piai nnti, hati cai2 akn rasa koyak carik

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

anonymous
Member
anonymous

Di serawak madey akui Bersatu tak boleh menang tanding sendirian…Bersatu perlu gabongan parti lain…

Madey akui dia tidak sekuat dulu lagi…tak ada populariti lagi…

Penjilat saja yg perasan madey masih kuat dan popular….kerana madey kencingkan rakyat dan penjilst2..

anonymous
Member
anonymous

Tewas di Tg piai kerusi Bersatu akan jadi kurang di parlimen…ini buat madey rasa sedih…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KITA SUDAH HIDUP DALAM SISTEM YAHUDI TANPA KITA SEDARI……DEMOKRASI MEMANG DICIPTA SUPAYA ISLAMIK PARYY TIDAK AKAN DIBENARKAN BERJAYA….. MESIR DAN ALGERIA MENYAKSIKAN KENYATAAN INI…. Ribuan Tunjuk Perasaan Desak El-Sisi Berundur ……… Ribuan pengunjuk rasa pro-demokrasi telah berarak di kota-kota di seluruh Mesir untuk menuntut peletakan jawatan Presiden Abdel Fattah el-Sisi. Video yang disiarkan di media sosial menunjukkan penunjuk perasaan mengucapkan, โ€œbangun, jangan takut, Sisi mesti pergiโ€ dan โ€œrakyat menuntut kejatuhan rejimโ€ lewat pada hari Jumaat. Protes dilaporkan berlangsung di ibukota Kaherah dan bandar kedua terbesar di Alexandria serta Suez. Pegawai-pegawai seragam awam berhadapan dengan para demonstran yang cuba menghampiri Dataran… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

El Sisi yang guling Morsi samdol. Sejak bila pulak dia naik cara demokrasi? Lain cerita kalau dia masuk Pas jadi calon PRU15 dan jadi Presiden Mesir. Kahkahkah!

Anonymous
Guest
Anonymous

Rakan2 Melayu beriman,

Cuba perhatikan, statistik Tg Piai PRU yg lepas
Majoriti nya sikit ciput saja yg parti BN tumpas
Namun kini, kita kuat dgn pnyatuan Umno/Pas
Pastinya PRK nanti, Tg Piai kmbali kita rampas
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Anonymous
Guest
Anonymous

Dgn pnytuan ummh Mlyu kini kuat brsatu padu
PH hanya harap sokongan puak China & Hindu
Cai2 PH tunggu je masa utk menangis tersedu
PRK Tjg Piai nanti..PH akan melopong terkedu

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

I don’t think Chinese and Indian give support to Madey anymore. They will never vote for racist and inefficient PM. Madey and Bersatu took risk to kutip sampah sarap Umno and now they have to pay. Racism and Madey will never die. Kahkahkah!

anonymous
Member
anonymous

Prk Rantau mat hassan menang besar kerana undi cina dan india…

Cina dan india sudah tunjuk protes kpd madey…

anonymous
Member
anonymous

Bila mp Bersatu mati madey paling sedih…akan kiok lagi..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kah kah kah..cai2 trus jadi kelu diam membisu
PRU-14 dulu, PH mng, dgn menjaja janji2 palsu
Ditambah, dgn sokongan pnuh, kafir ultra kiasu
Nanti PRK Tg Piai, PH dah tk de nk bw apa2 isu
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Percayalah kapla dungga calon Bersatu pilihan Madey hanya mampu bawak isu salahkan Jibby, salahkan Jokowi dan salahkan kereta terbang tak siap-siap. Sudah setahun 4 bulan kerja malas. Semua salah Rakyat kata Madey. Kahkahkah!

anonymous
Member
anonymous

Pengundi Tg Piai tak mau lagi di kencing oleh madey….madey akan kiok sekali lagi…

Undi pas campor undi BN calon Bersatu kiok..

Biar penjilat saja yg tadah kencing madey…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KISAH WATAK3 POLITIK NEGARA…… Hikayat empat Abdul ……… DIKISAHKAN, pada zaman dahulu, ada sebuah keluarga yang tinggal di sebuah kampung. Mereka tinggal empat beranak. Si ayah Abdullah, anak yang sulung Abdul Wahab, kedua Abdul Wahid dan yang bongsu, Abdul Wahub. Ibu mereka sudah lama meninggal dunia selepas melahirkan Abdul Wahub. Ketiga-tiga anak itu belum berkahwin dan menjaga bapa mereka yang sudah tua sering sahaja sakit dan sudah tidak mampu untuk berkerja lagi. Banyak masa berbaring di atas katil. Yang berkerja hanyalah Abdul Wahab, anaknya yang sulung yang lurus. Kedua adiknya pula hanya duduk di rumah dan menjaga ayahnya. Tidaklah mereka… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ajal maut, kehendak Allah, tak tentu siapa juga
AP Tanjung Piai meninggal pada usia muda 43
Jadi, yg lanjut usia tu kena lah sikit brjaga-jaga
Trutama TN, Anon tua & juburgng kpla dongga
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ

Anonymous
Guest
Anonymous

Atuk2..jgn ler pulak di akhirat baru nak disesali
Roh atau nyawa, bukan ler dapat nak dijual beli
Maut nak dtng mnjemput kita, hanya lah sekali
Ops..lupa lak..atuk Wau Bule juga, tk terkecuali
๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป๐Ÿ‘ป

๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana jigit..tk nmpak, lama Kejora dok tenang
Wlau musuh plitik..dgn jigit tu..Kejora senang
Kesian dia spt kat atas daratan sdg berenang
Dia dok risau, klu Nurul tu Mjahid dulu pinang
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™
Dek angaukan Nurul, jiwa jigit kini tak mnentu
Dia sudah mula nampak, Nurul tu, serupa ratu
Dgn Pak Sheikh, dia brharap dpt jadi menantu
Tpi susah ler sikit, Bg Non nk trima org Brsatu
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Namun Kejora knal, [email protected]@Asrul Sani
Dia seorang pnulis, yg ada juga sikit, jiwa seni
Tapi yg sebenarnya jigit cuma gah kat blog ini
Mampos lah dia, klu diketahui dia punya bini2
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Irah..tadi abg tertidur skejap, lps sembahyang
Ujung minggu dgn fmili hati abg ini rasa riang
Tadi mak kata ptg ni, dia nak buat kuih loyang
Dia tau yg kuih tu, kgmaran ank yg dia sayang
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™
Ptg2 begini, fikiran abg asyik jer jauh mlayang
Keadaan abg ini bak kata org mabuk kpayang
Diri Irah tu, dlm fikiran ini, sntiasa jer trbayang
Usah dinda rsau, kestiaan abg tk prnh goyang
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Bersatu tak payah letak calon. Calon korang sure kena tolak. Ini semua salah Madey dan Menteri semburitnya yang tidak jaga Rakyat dari awal selepas menang PRU14. Calon Bersatu yang birah nak masuk PRK sila naik kereta terbang dan terhempas di Laut Andaman. Rakyat sedang tolak Madey kapla dungga. Kahkahkah!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

D4P MEMANGLAH PARTI PARASITE DAN GANGSTER….BILA GABUNG DGN PH JADILAH CACA MERBA…..KORUP AND FRAUD……JANJI MASYUKKKK….PRK DI JANGKA DIMENANGI PERPADUAN UMMAH GS PLUS BN….. Kenapa Rayer bela tertuduh kes sindiket jual MyKad? …….. Tindakan Ahli Parlimen Jelutong, RSN Rayer menjadi peguam membela salah seorang yang didakwa terlibat dengan sindiket penjualan MyKad mengecewakan. Itu kata Exco Barisan Nasional Youth Volunteers (BNYV) Kebangsaan, Mathis Sarawanan yang berpendapat tindakan wakil rakyat DAP itu sesuatu yang โ€˜tidak patutโ€™. Sambil mengakui kebenaran seseorang yang dihadapkan ke mahkamah tidak bersalah sehingga terbukti namun dalam kes itu ia dianggap berbeza. Mathis yang juga Ketua Pemuda MIC Bahagian Bayan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Juburgang awal nya lagak kncang serupa ribut
Tpi, bila lihat pntun Kejora dia mula kelm kabut
Rupa nya โ€˜awng Ganuโ€™ tu, bapok sotong lembut
Tak ada pilihan lain, bagi nya..selain โ€˜ca alif butโ€™

Usah cabar Kejora bistari, awal lgi Kejora sebut
Tapi dia berdegil juga, itu juburgang otak sabut
Padah le dia dpt, bila cbarannya Kejora sambut
Title โ€˜pemantun bistariโ€™, tak siapa mampu rebut
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak siapa dpt saingi Kejora, dlm bdang brpntun
Kalu Kejora pukul pun..lembut, brsopan santun
Sbb tu ler pntun2 Kejora jd kesukaan penonton
Bahkan dah ada pun si dara, jiwanya meruntun
๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Lain le pula dgn juburgang org kuat Nuat & Tun
Penampilan diri nya..tak ubah spt badut kartun
Bunyi hujung, tk sekata..,baris melantun-lantun
Org tngok rasa nak ketuk kpala dia dgn mertun
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

“Oleh itu, pemaju yang perlu menyelesaikan masalah mereka sendiri. Mereka perlu memikirkan cara seperti menawarkan diskaun atau insentif lain untuk menarik pembeli tempatan,” katanya.

Harga lantai di Johor untuk pembeli hartanah asing pada masa ini adalah sebanyak RM1 juta.

Kerajaan negeri bercadang menurunkan harga lantai dalam menangani isu hartanah yang belum dijual.

Johor mempunyai jumlah tertinggi hartanah siap tetapi masih belum terjual di negara ini iaitu sebanyak 6066 unit sehingga Mei lalu.

Kerajaan Johor berkata kebanyakan unit berharga RM500,000 ke atas.

==================
Jom Melayu2 Penyatuan umah, boleh pakat2 beli rumah kat Johor, banyak kosong tuh! Bolehlah sedekah kat ahli2……..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora ingin mngirimkan, takziah punya ucapan
Kpd keluarga aruwah & jugak Pakatan Harapan
Klihtannya BN akn ada cerah punya masa dpan
PRK Tg Piai..ayuh Mlyu, bangkit buat persiapan
๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

“Adakah ini yang kerajaan Johor mahu? Kewajipan setiap kerajaan adalah untuk memastikan rakyat mereka mempunyai akses kepada perumahan mampu milik dan bukan membantu warga asing membeli hartanah pada harga yang lebih murah berbanding negara asal mereka,” kata Chang.

Chang berkata kerajaan negeri perlu menyerahkan isu pasaran hartanah mewah yang tak terjual di negeri itu kepada pemaju.

“HBA mengambil maklum masalah hartanah mewah yang belum terjual tetapi masalah ini disebabkan oleh ketamakan pemaju sendiri yang mengabaikan permintaan untuk hartanah berpatutan.

juragang
Guest
juragang

Innalillah wainna ilaihi rajiโ€™unโ€ฆ
Al fatihah.

Takziah pada keluarga Allahyarham

kri
Member
kri

yang menang dapat elaun, rakyat macam biasa. tidak ada untung bagi kita. yang untung adun yang menang. kita jadi barua

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa yg bro kri perkatakan tu mmg le sgt tepat
ADUN/AP gaji elaun bnyak, pencen pun dapat
Rkyat merata-rata cari kerja terlompat-lompat
Lbh2 lagi le di bwh PH, ramai Mlyu merempat
๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž๐Ÿ‘Ž

๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Wau bule
Guest
Wau bule

Innalillah wainna ilaihi raji’un…
Al fatihah.

Takziah pada keluarga Allahyarham