ANWAR PM – JANGANLAH CEPAT NAK STRESS…

Nampaknya ramai yang stress, malah sesetengahnya kelihatan seperti mula seram sejuk macam nak demam bila semalam Tun Mahathir Mohamad berkata, beliau akan menetapkan tarikh penyerahan jawatannya kepada Anwar Ibrahim.

Kenyataan Tun Mahathir itu adalah susulan interbiu Bloomberg dengan Anwar Ibrahim di mana beliau menzahirkan keyakinan akan mengambil alih teraju pentadbiran negara pada tahun 2020 iaitu tahun depan.

Kata Tun Mahathir, “saya tetap berpegang kepada janji saya dan tarikh penyerahan jawatan akan ditentukan kemudian”.

Walaupun Tun Mahathir belum lagi menyebut bila tarikh yang tepat beliau akan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar, sekurang-kurangnya kenyataan terbaru ini menunjukkan ada sedikit perkembangan yang lebih memberangsangkan.

Jika sebelum ini beliau hanya mengatakan akan berpegang kepada janji, malah tempoh yang disebutnya juga tidak menentu – mula-mula dua tahun, kemudian dua setengah tahun, selepas itu tiga tahun dan seterusnya sehingga ekonomi pulih serta selalu mengelak untuk bercakap tentang tarikh – yang nyata Tun Mahathir kini sudah agak terbuka dan tidak lagi kabur dalam kata-katanya.

Kata-katanya bahawa beliau akan menetapkan tarikh penyerahan jawatan menunjukkan Tun Mahathir sudah sedia untuk mengundurkan dirinya.

Dengan usianya menuju 95 pada tahun depan dan perlunya PH tambah diperkukuhkan menghadapi cabaran penyatuan ummah UMNO dan Pas, mahu tidak mahu Tun Mahathir juga sedar beliau tidak punya banyak pilihan, selain kudrat yang terbatas, meskipun mungkin nafsu dan kehendaknya adalah berlainan.

Di samping Anwar satu-satunya pilihan yang relevan untuk menggantikannya, ditambah dengan janji yang sudah lama dipersetujui, menyimpang daripada konsensus itu adalah ibarat mengundang bala buat PH sendiri.

Dalam hal ini, apabila mungkin tidak lama lagi Tun Mahathir akan menetapkan sendiri tarikh pengundurannya bagi membolehkan Anwar menggantikannya, ia adalah detik penting dalam memastikan kelangsungan PH sebagai sebuah kerajaan.

Pentadbiran Anwar selepas itu bukan saja suatu kesinambungan kepada dasar-dasar Tun Mahathir, tetapi juga merupakan suatu gambaran bahawa PH adalah gabungan yang boleh terus diyakini untuk mentadbir negara ini dengan lebih lama.

Oleh itu, terutama mereka daripada Bersatu atau pentaksub Tun Mahathir atau pembenci Anwar, janganlah mudah stress atau menggelupur tak tentu pasal melihat peralihan kuasa yang seolah-olah semakin hampir menjadi kenyataan ini.

Jika dalam waktu terdekat ini Tun Mahathir tiba-tiba terbuka hati menetapkan sendiri tarikh pengundurannya sebagaimana yang dijanjikannya untuk menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar, ia adalah suatu berita baik sebenarnya.

Dengan itu PH boleh terus berfungsi sebagai kerajaan yang berkesan sebagaimana mandat diberikan rakyat pada PRU14 yang lalu.

Berbanding jika Tun Mahathir enggan menyerahkan jawatan kepada Anwar yang tentunya menyebabkan PH berpecah dan memberi lebih peluang kepada UMNO dan BN berkuasa semula, tindakan beliau menunaikan janji seharusnya diberikan pujian, sanjungan serta sokongan.

Kita hanya ada dua pilihan saja dalam politik negara ini – terus meyakini PH atau menyerahkan kembali kuasa dalam PRU akan datang kepada UMNO dan BN yang telah kita sama-sama tumbangkan.

Kalau hati dan keyakinan kita masih kepada PH, tanyalah diri kita, tidakkah dengan menolak penyerahan jawatan kepada Anwar itu bermakna kita mahu UMNO dan BN merakus kuasa semula dalam negara ini?

Relaks dulu dan janganlah cepat sangat nak stress.

Takut bila UMNO dan BN berkuasa semula nanti, kita jadi lebih lebih stress lagi akhirnya. (Shahbudindotcom 21/09/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 21 September 2019 — 6:35 pm
Subscribe
Notify of
guest

145 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
ali bakar
ali bakar
24 September 2019 6:49 am

mahu tak stress jika BN berkuasa balik PRU 15 nnt. turun naik mahkamah je la nnt. Jika ada plot nak jadikan PPBM komponen parti paling dominan, rakyat akan tolak, jika mungkir janji.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 September 2019 12:26 pm

RANCANGAN SULIT DAN JAHAT OLEH POLITIK KIRI SEDANG BERJALAN UNTUK MENANG PRU15 SECARA TIDAK BERMARUAH….250,0000 AKAN DIBERI WARGA NEGARA SECARA PERCUMA….KAEDAH TERAMPUH MENANG PRU……PH HANYA MEMBISU TANDA SUBAHAT…… Pengaruh LTTE Makin Berleluasa, PDRM Dilihat Makin Tak Berdaya, Kenapa? Liberation Tigers of Tamil Eelam @ LTTE, telah diharamkan oleh 32 negara diseluruh dunia… Ahli pertubuhan pengganas LTTE telah diharamkan memasuki ke dalam 32 negara tersebut… Kerajaan Sri Lanka sendiri telah mengeluarkan senarai pertubuhan diharamkan yang ada kaitan dengan keganasan dan LTTE (BACA DI SINI)… Di Malaysia sendiri, LTTE telah diharamkan sejak tahun 2006… Mengikut maklumat dari PDRM, sejak tahun 2009 hingga… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 12:19 pm

Najib ditufuh curi wang 1 mdb 2.6 billion…rasuah…

Madey kayekan kroni dan anak branak…

Ape beza kroni dan rasuah yg membabitkan wang kerajaan?…kroni dan rasuah membabitkan salahguna kuasa..

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 11:53 am

Sejak mp Bersatu mati kluangman emosi….kluangman tak boleh nak sorok lagi kebimbangan yg amat sangat Bersatu bakal tersungkur di tg piai… Bersatu tersungkur di Tg Piai bertambah besar kemaluan madey…

Kerusi DUN Semenyih telah besarkan kemaluan madey…kikkikik..

Madey masih PM
Zakir naik blm tentu kekal disini..madey nak cari negara lain untuk kluarkan zakir seperti perintah DAP…

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 11:30 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸🌱🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah..adindalah penawar diri abg, zahir & batin
Skrg ni, time recess, abg dtg mnum kat kantin
Mmg tiap2 hri mcm tu lah, dah jadi mcm rutin
Tp, frust skit abg ni, hri ni tk de lauk ikan patin
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸🌱🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 September 2019 11:04 am

DALAM MEMPERKATA KAN TENTANG PM4 JANGANLAH LUPA KEPADA TPM YANG BERGELAR BAPOK SKANDAL……TAK AKAN RUNTUH KOTA MELAKA HANYA DISEBABKAN ALFONSO DE ALBUQUERQUE SORANG SAHAJA…..MESTI ADA PEMBANTU YANG SETIA…..BAPOK SKANDAL LEBIH BERAT KERANA SKANDAL YANG KRONIK….TELAH DIPUTUSKAN OLEH MAHKAMAH….TETAP EX CONVICT WALAUPUN TELAH DIAMPUN….. Kerajaan jangan gelojoh jual aset negara, kata Khalid Ibrahim ……….. KUALA LUMPUR: Putrajaya tidak seharusnya menunjukkan kelemahan sebagai pentadbiran yang terdesak mencari dana dalam menguruskan negara sehingga dilihat ghairah menjual aset kerajaan, kata Khalid Ibrahim. Bekas menteri besar Selangor itu berkata, sikap gelojoh kerajaan menjual aset milik negara secara tidak langsung akan menyebabkan nilai aset berkenaan jatuh… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 11:40 am

Ec convivt kerana fitnah madey dan najib..

najib bini rosmah
najib bini rosmah
22 September 2019 10:49 am

Do you think Madey will have support from PH voters after he refused to uphold PH promises? Madey keep on doing HIS OWN MANIFESTO – Flying Cars more cars cars cars. Too old to think about our future only depends on cars? Get lost Madey. We don’t need CARS. We need a leader. Bodoh punya Madey. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 11:44 am

Madey nak buat kereta lagi untuk tolong kroni dan ansk branak..
Proton sudah dikuasai oleh Geely…kroni dan amak branak madey tak boleh cari makan lagi…kroni dan anak branak madey bukan pemalas mcm melayu di kampong2 yg hidup susah…

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 10:36 am

Wau bole dan seangkatan Allah bagi peluang kali ke 2 kpd madey perintah untuk tunjukkan keburukan dan kelemahan madey akibat kejahatan selama 22 tahun memerintah…. Ape kejayaan madey setelah hampir 1 setengah tahun?…menipu dan tambah hutang aje…madey atur berbagai langkah untuk perkukuhkan kedudukanye tapi semua Allah gagalkan….niat madey jatuhkan najib hanye untuk balas dendam kerana najib ingkar perintah madey…kes najib di mahkamah masih kabur..blm dibuktikan wang 2.6 billion datang dari 1 mdb…keterangan saksi hanye berkisar peranan jho lo yg masih gagal ditangkap… Madey gagal tingkatkan ekonomi negara….banyak rumah tak dapat dijual…kehidupan rakyat tak berubah.. Madey jadi mangsa sergahan DAP yg… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
22 September 2019 10:03 am

Madey dan Kabinet Semburit sudah 1 tahun 4 bulan tadbir. Masih salahkan BN, Jokowi dan kereta terbang.

Bila kroni yang lapar disusukan. Bila syarikat bakar hutan dilepaskan. Bila cukong diutamakan.

Rakyat akan dapat percuma sisa radioaktif, hutan gondol, bau sisa kimia terbuang dan jerebu.

Yang kaya raya KRONI, TOWKEY BALAK dan CUKONG LUAR. Yang dijaga Rakyat AUSTRALIA, CHINA dan HONG KONG! $iapa yang $ebenarnya $udah undi kamu Madey? Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 10:37 am

Setuju bro…madey mesti disingkirkan untuk selamatkan PH..

anonymous
anonymous
22 September 2019 12:04 pm
Reply to  Anonymous

Mana boleh! Presden PAS hj Hadi dah arahkan Madey kena jadi PM samapi mati ato pon jh hadi mati dulu

najib bini rosmah
najib bini rosmah
22 September 2019 9:56 am

Madey’$ weakne$$ bila Rakyat mula expose anak-anaknya dapat bantuan Kerajaan. Macam anak yatim piatu. tapi ini anak haramjadah NEPOTISME. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 10:38 am

Ini sebenarnye matlamat madey nak berkuasa..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 September 2019 9:54 am

SEBELUM UDARA BERJEREBU…..POLITIK JAMBAN PH TELAH JEREBUKAN RAKYAT…..EKONOMI NEGARA TELAHPUN BERJEREBU….SEPERTI TAHAP JEREBU YANG BAHAYA…… NEGARA PERLU DISELAMATKAN SEBELUM REGIME CHANGE TO REPUBLIC ANARCHIST COMMUNIST ATHEIST MARXIST COUNTRY……. . Demo darurat iklim di KL tuntut masa depan tanpa jerebu ………… Mohd Faziri Mohd Zaid dan dua anaknya antara 600 hadirin yang menyertai bantahan Mogok Darurat Iklim Malaysia di Kuala Lumpur hari ini. Mereka mengharungi jerebu dan berisiko melanggar Akta Perhimpunan Aman 2012 yang memperuntukkan usia minimum 21 tahun untuk menjadi peserta demonstrasi. Bagaimanapun, Mohd Faziri, 37 tahun yakin tindakan membantah kemusnahan alam sekitar dan akibatnya ini sangat penting demi masa… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 9:37 am

Blog ni dan blog putra merdeka bebas tanpa sekatan dan perlindongan kpd2 mana2 komen..

Kluangman penjilat madey beri perlindongan kpd penjilat2 madey..

Jon doe ostad temberang panji hiram legam tak berani lagi masuk blog budin dan putra merdeka kerana kepala kena luku…penjilat2 madey tak ada perlindongan..

Wak Aotaman sami hindu pon dah tak berani masuk bliog budin meracau lagi…

Kikikik

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 9:32 am

Wau bole dan seangkatan….

Siapa yg pecat ketua hakim negara dan 5 hakim kanan pada awal 90 han?..adakah ko belum akil baligh lagi pada masa tu?..kenape hakim2 ni dipecat?

Tidak jahat dan zalimkah madey?..

Pada zaman pak lah hakim2 ini dibayar pampasan dan mengakui kezaliman madey…

Patut kah penjahat mcm ni di sokong?…

Wau Bule
Wau Bule
22 September 2019 9:43 am
Reply to  Anonymous

Saya masih belum terbang lagi. Nak jawab soalan diutarakan

1. Have you heard of an inquiry?
2. I was born seusia Malaya merdeka…baligh enough to understand facts NOT FICTIONS dan sejarah
3. Bukan Mahathir yang buat kputusan
4. Pak Lah was playing to the gallery… he slept throughout his self proclaimed hadhari
5. Mahathir tak sejahat yang digambarkan dan I have seen this country growing from strentgh to strength albeit mahathir’s weaknesses and shorcomings

Wallahuaklam mubissawab

Nak boarding now……

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 10:43 am
Reply to  Wau Bule

Sape yg lantik tribunal?…bukan kerana nak buang hakim?…kes yg sangat kecil tapi hukumanye sangat berat…

Salleh abas dan hakim2 tak setuju umno di haramkan ikut kehendak madey….madey nak haramkan umno supaya dia boleh buang penentang2 nye….

Zaid di zaman pak lah mengakui kezaliman madey dan bersetuju bayar pampasan kpd hakim2 yg dianaya oleh madey…

Wau Bule
Wau Bule
22 September 2019 9:15 am

Alhamdulillah I have said my piece. I will stop for awhile from commenting. Benarlah kata orang kalau dah otak tertutup susah nak terima realiti fakta dan kebenaran.

Namun saya hanya berdoa kepada Allah swt agar melayu dan uslim yang telah dibangsatkan dan sesatkan come back to their senses.

I wud like to see a a malaysian community backed by malays and muslims leading this nation to a greater height. Do not be like SAUDI ARABIA OR IRAN OR UAE. Be MALAYSIA

Wallahuaklam….

Assalamu’alaikum wbt

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 10:47 am
Reply to  Wau Bule

Otak ko yg tertutup dan jumud… NEgara berkembang maju dan kroni lebih maju…majoriti melayu kekal miskin..malas?…kroni dan anak btanak madey saja yg rajin…

Wau bole kroni madey dan dah kaye raye kerana rajin?..

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 10:50 am
Reply to  Wau Bule

Greater height amendanye…negara sekeliling malaysia bertambah maju tinggalkan malaysia….asas ekonomi kukuh tapi tercicir…ekonomi merosot..

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 9:02 am

*Jasa Tun Mahathir Orang Dah Lupa* *Zaman PM4 (1981-2003)* 1. MAMINCO – bangkrap 2. MAKUWASA – bangkrap 3. PERWAJA – bangkrap 4. BMF – bangkrap 5. BNM – rugi RM31.5 billion 6. Forex – gagal 7. Bank Bumi – rugi 8. BAKUN – rugi 9. MAS – rugi 10. ERL – kerajaan terpaksa bayar kroni 11. PKFZ – rugi 12. PUTRA LRT – bangkrap-bailout 13. STAR LRT – bangkrap-bailout 14. MONOREL – bangkrap-bailout 15. BAS INTRAKOTA – bangkrap 16. SILTERRA – rugi 17. JARING – gagal 18. MEC ELECTRONIC GAMBANG – bankrap 19. MIMOS – gagal 20. HICOM – gagal… Read more »

Wau Bule
Wau Bule
22 September 2019 9:10 am
Reply to  Anonymous

Bila mahathir nak didakwa? pernahkah didakwa?

lay your cards……i want to see. tapi kalau fitnah sendiri tanggung

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 September 2019 8:52 am

KORANG SIBUK KAFIR MENGKAFIR TAPI KORANG TAK KAFIRKAN PUN SYIAH YANG KAFIRKAN SAHABAT NABI SAW…..KORANG SIBUK SESATKAN ORANG TAPI KORANG TAK JELASKAN DARI SUDUT AKIDAH MANA YG DI KATAKAN SESAT TU…..JANGAN SENANG NAK KATA ORANG SESAT NANTI TERBALIK KE BATANG HIDUNG SENDIRI…… Dari Sungai Kandis sampailah ke Tanjung Piai Malaysia mengundang 10 pilihanraya kecil dalam tempoh 16 bulan……. Setakat ini sudah berlangsung lapan pilihanraya kecil manakala dua lagi bakal diadakan di Kimanis dan Tanjung Piai. Umno menang tiga pilihanraya kecil berturut-turut di mana turnout (peratus pemilih yang keluar mengundi) adalah tinggi, yakni dalam lingkungan 69-79%. Harapan menang tiga pilihanraya kecil… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 8:52 am

Jahat sungguh madey Sebagaimana kata The Third Force, Dr Mahathir, the greatest liar Malaysia has ever seen November 13, 2018 1:56 am Sazali Yunus 726 Shares “Jangan fikir Mahathir lebih bersih dari Najib” – Tun Musa Hitam Selangor Press Tun Musa Hitam dalam satu wawancara dalam program Diskusi, pernah membangkitkan sikap jahat Mahathir yang dianggap sebagai satu dosa besar. Dalam video yang diterbitkan dalam YouTube atas nama WartaMalayaNews merakamkan wawancara tersebut. Kata Tun Musa, “Mahathir nak blackmail saya, ‘Kau berhenti kalau tidak aku akan dedahkan aktiviti kau dengan seorang perempuan bawah umor’. “Dia berdosa.. biarlah dia berdosa besar, dia punya… Read more »

Wau Bule
Wau Bule
22 September 2019 8:59 am
Reply to  Anonymous

Saya what you want about mahathir. Mahathir bukan saya. Sendiri kena ingat dosa sendiri tanggung. allah maha mengetahui dan maha penentu

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 8:48 am

Najib mencuri belajar dari cara madey..madey curi projek kerajaan beri kpd kroni dan anak branak..madey dan anak branak kayer raya…

Najib disingkir kerana tak jaga kroni madey dan anak branak madey…najib ingkar perintah madey..

Jika najib ikut perintah madey jaga kroni dan anak branak najib takkan disingkirkan oleh madey….najib bebas nak curi banyak manapon..

Rafidah rasuah dilindongi oleh madey…jemin semburit dilindongi oleh madey…

Musa hitam dan anwar ditekan kerana tak setuju dasar kroni madey…
anwar enggan bail out anak madey…

Wau Bule
Wau Bule
22 September 2019 8:58 am
Reply to  Anonymous

Tuduhlah beliau selagi dia masih bernyawa. Sendiri tanggung. Tapi ingat dengan menuduh beliau ini itu, tidak akan membawa melayu dan islam ke depan malah memundurkan lagi bangsa dan agama kita….

Jangan salahkan Allah

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 9:00 am
Reply to  Wau Bule

Ko boleh bagi fakta napikan kenyataan aku ni?.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 September 2019 8:01 am

NEGARA INI AMAN KERANA MELAYU YANG DAULATKAN ISLAM…..TIADA SATUPUN NEGARA LAIN DI DUNIA YANG MEMBERI HAK KEISTIMEWAAN KEPADA MINORITI MELEBIHI TANAH MELAYU…..OLEH KERANA ITU CABARAN KEPADA POLITIK KIRI UNTUK BERI CONTOH NEGARA YANG LEBIH BAIK DARI TANAH MELAYU….GAGAL DIBERI SEHINGGA KINI…… PASRelief ke Zamboanga lawat Milagros Campomayor …….. INSYAALLAH… Saya dan team PASRelief akan membawa khabar gembira dari sahabat-sahabat di Malaysia untuk diri dan ahli keluarga Milagros Campomayor yang sedang diuji menghadapi kesulitan kewangan bagi merawat kanser yang dihidapi, di Zamboanga, Filipina. 22-26 September 2019. Kenapa Mila istimewa? Dia menempuh dan berkongsi perjalanan sebahagian hidupnya bersama Almarhum Ustaz Azizan Abdul… Read more »

Wau Bule
Wau Bule
22 September 2019 8:13 am

[NEGARA INI AMAN KERANA MELAYU YANG DAULATKAN ISLAM…..TIADA SATUPUN NEGARA LAIN DI DUNIA YANG MEMBERI HAK KEISTIMEWAAN KEPADA MINORITI MELEBIHI TANAH MELAYU…..OLEH KERANA ITU CABARAN KEPADA POLITIK KIRI UNTUK BERI CONTOH NEGARA YANG LEBIH BAIK DARI TANAH MELAYU….GAGAL DIBERI SEHINGGA KINI…]

Kita gagal beri contoh yang baik. Kita cemari bangsa melayu kita sendiri menyalahguna kuasa dengan membangsatkan mereka sehingga kita lalai dan cuai dengan taggungjawab kita sebenarnya. Kepentingan individu melayu melebihi kepentingan melayu dan rakyat malaysia sendiri. Kita masih tidur dan bangun hanya untuk salahkan orang lain……

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 8:40 am
Reply to  Wau Bule

Kerana ko kuat sokong madey pemfitnah dan pembohong…
Madey yg pecahbelahkan melayu…madey yg takut2 jan melayu dgn DAp..madey yg kayerkan kroni cina dan anak branak..madey yg bangsatkan melayu..

Madey yg hilangkan berpuluh billion wang kerajaan melalui
Proton
perwaja
Forex
Maminco
Bmf
Bail out anak dgn wang kerajaan

Zaman madey bank bumiputra ghaib..

Wau Bule
Wau Bule
22 September 2019 8:56 am
Reply to  Anonymous

Saya bukan lidah mahathir. Saya bukan pemfitnah macam awak. saya bukan ahli politik dan bukan pembohong.

Fitnahlah mahathir selagi dia masih hidup. Perwaaja kah, Forex kah etc etc…tuduh lah dia. Ingat Allah telah lantik dia kali ke 2 jadi PM.

Go on slandering him…no issue. I do not idolise him but his contributions far outweighs his shortcomings. Jangan alahkan Allah memenangi beliau dan memanjangkan umurnya…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 September 2019 9:02 am
Reply to  Wau Bule

Sokong apa Wau Bule kata.

Muak dengan apa anonymous kata.

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 9:04 am
Reply to  Wau Bule

Ade bukti madey di fitnah?…ada aku kata madey ambil duit forex dan perwaja?..

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 9:08 am
Reply to  Wau Bule

Bukan madey fitnah anwar liwat tahun 98?…umi hafilda ngaku pakat dgn madey fitnah anwar…selepas madey letak jawatan mahkamah rayuan bebaskan anwar…hakim bebas dari cengkaman madey…tapi ko fitnah anwar liwat…tak ngaku plak..

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 9:16 am
Reply to  Anonymous

Sumbangan madey tol dan ptptn setelah wang kerajaan berpuluh billion lesap….

Proton rugi mintak kerajaan tambah bajet billion…wang bapak madey ker?..

KLCC kroni madey tak untung besar?…

Perwaja rugi dan terus terbiar kerana madey buat 2 kilang yg berjauhan…satu di kemaman dan satu lagi di Gurun…berapa kos pengangkutan billet?….cedik ker madey?..

Forex dah rugi madey masih teruskan hingga 30 billionn lesap…dlm RCI madey jawab tak tahu…madey mohon Mahkamah batalkan laporan RCI tidak dilayan oleh mahkamah..

Wau Bule
Wau Bule
22 September 2019 9:08 am

Sdra MahathirvsAnwar Saya pernah pergi ke negara philippines beberapa kali sewaktu masih bekerja dahulu. Pernah buat survey selama 3 bulan di seluruh negara philippines. Pernah solat jumaat di mindanao. anda tahu brapa orang yang hadir???? kurang dari 20 orang. Imam di tanya mengapa??? Jawapannya mudah…there are muslims in name but not in practice. apa yang kamu lihat pada rakyat filipina di atas adalah hanya segelintir yang sangat kecil…alhamdulillah mereka muslim yang betu bukan in name. Realitinya muslims in the philippines are mere in names not in prctice. Down south is worst…called themselves muslims but…..only Allah knows In Malaysia kalau kita… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 September 2019 7:38 am

TAN SRI P RAMLEE DAH RAMAL AKAN MUNCUL PARTI JAMBAN PH…..BERKETUA KAN 6 JAHANAM…… SEBELUM PRU-14 JANGKAAN BN KEKALKAN KEMENANGAN….JIBENG BUAT SILAP BESAR KERANA TIDAK LETAK JAWATAN SEBELUM PRU-14 DEMI SELAMATKAN MARUAH UMNO…..DIA PATUT CONTOHI BAPAK SKANDAL YG PERNAH LETAK JAWATAN DAN DAPAT SELAMATKAN DIRI DARI DI DAKWA DI MAHKAMAH DUNIA….. Alahai..alahai.. ni pun nak.buat sidang media… …….. Setakat ini, majlis-majlis bangang anjuran PH yang tak pernah dibuat oleh BN dahulu: 1. Majlis pelancaran Apps Jamban 2. Majlis perasmian Group Whatsapp 3. Majlis perasmian lampu jalan raya 4. Majlis perasmian lif baru dan terkini…… 5. Majlis penyerahan topeng muka sempena… Read more »

Wau Bule
Wau Bule
22 September 2019 7:48 am

Setidak-tidak nya masih ada lagi melayu muslim yang mengundi PH yang gagal dibangsat dan disesat….

Yang kalah pasti akan terus membebel dan cari kesalahan yang menang. inilah ciri-cirI mereka yang telah dibangstakan dan gagal bangun dari tidur hadharinya kerana ajaran sesat

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 8:24 am
Reply to  Wau Bule

Bila plak ko dah jadi Bangsat?…ko hearsay jeer.

Wau Bule
Wau Bule
22 September 2019 8:34 am
Reply to  Anonymous

Saya tak pernah dibangsat sebab itu saya berana bercakap kerana benar

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 September 2019 9:03 am
Reply to  Wau Bule

Sokong apa Wau Bule kata.

Muak dengan apa anonymous kata.

Wau Bule
Wau Bule
22 September 2019 7:04 am

Malaysia perlu cari pemimpin yang berwibawa berakhlak mulia dan dihormati ramai bukan pihak melayu muslim saja tapi rakyat berbilang bangs a dan agama.

ANWAR IS NOT THE MAN AND THE ANSWER AFTER MAHATHIR…TRUTH HURTS

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 8:27 am
Reply to  Wau Bule

Ko syook sendiri..perasan sendiri…tapi tak perasan ko tu hancing dikincin mamak madey..

Kikikikik..

Wau Bule
Wau Bule
22 September 2019 8:33 am
Reply to  Anonymous

Mahathir WILL NEVER EVER KENCING MYSELF….kerana saya dianugerahi ALLAH swt otak utnuk berfikir secara berealiti berfakta dan berkebenaran…insya Allah

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 September 2019 9:04 am
Reply to  Wau Bule

Sokong apa Wau Bule kata.

Muak dengan apa anonymous kata.

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 9:43 am
Reply to  Wau Bule

Hahaha..madey tak kincin tapi tipu ko……mana janji buang ato kurangkan tol?..mana janji ptptn?…mana janji bantu rakyat?…minyak di pam dilaut negara sendiri jual masih tinggi…mana pluang nerja untukanak2 muda?…

Madey tak kincin tapi tipu..

Wau Bule
Wau Bule
22 September 2019 7:01 am

Kata2 najib sebelum kalah dalam pru14 1. No one can unseat me even mahathir (fantasi) Realiti – Walaupun najib menang kawasan parlimennya, mahathir yang juga menang dalam kawasan parlimennya telah berjaya mengepalai PH tumbangkan Umno led BN dan JADI PM UNTUK kali kedua 2. Mahathir fitnah saya dalam isu 1MDB (auta) Fakta – Siapa sekarang kena dakwa dalam mahkamah kes 1MDB dan SRC? Betul belum diputuskan oleh mahkamah namun “fakta2 dah di ats meja” 3. Kepala bapak kau (satu penghinaan) Kebenaran – Najib tumbang dan sedang didakwa …. sebab ketulahan 4. Tiada rakyat dan negara yang mahu pemimpin berumur 93… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 8:30 am
Reply to  Wau Bule

Usah beranganlaah…tanpa DAP madey tak boleh singkir najib…madey manusia paling takut kpd DAP…
DAP sergah dikit msdey dah terkincing…kikikikik..

Wau Bule
Wau Bule
22 September 2019 8:32 am
Reply to  Anonymous

Keep on prasangka tak baik dengan mahathir. allah maasih sayangi dia

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 September 2019 9:05 am
Reply to  Wau Bule

Sokong apa Wau Bule kata.

Muak dengan apa anonymous kata.

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 9:47 am
Reply to  Wau Bule

Kenape zakir tak boleh berdakwah lagi?..saper yg kunci mulut zakir?..kenape madey nak cari negara lain untuk kluarkan zakir?…sape yg suruh zakir kluar dari mesia?…

Sape yg halang tulisan jawi yg madey berdegar cakap nak laksanakan jawi?..

Wau bole ko memang bodoih yg bersangka bijak..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 September 2019 6:56 am

YANG PENTING TUMBANGKAN PH @ D4P TERLEBIH DAHULU…..MUNGKIN BOLEH BAGI LALUAN KEPADA MCA….PARTI JAMBAN PH MESTI DIPASTIKAN BERKUBUR….. PRKTanjungPiai : Ujian Kepada Piagam Muafakat Nasional …………… 1. Semoga Allah merahmati dan mengampuni segala dosa-dosa allahyarham Ahli Parlimen Tanjung Piai Mohamed Farid Md Rafik, yang meninggal dunia awal pagi ini. 2. Takziah kepada keluarga Allahyarham yang juga merupakan Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri. 3. Pemergian ini akan mencetuskan satu pilihan raya kecil (PRK) baharu bagi Parlimen Tanjung Piai dan merupakan ujian pertama kepada Piagam Muafakat Nasional. 4. Dalam PRU-14, Naib Ketua Bahagian Bersatu Tanjung Piai itu mengalahkan calon MCA Wee… Read more »

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 6:51 am

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸🌱🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg bru blik surau..tadi, imm bgi sikit tazkirah
Rsa nya kat sana mula ptg, sini mula nk cerah
Hari ini krtas ujian bebudak F4, abg nak serah
Di ksmptn ini, abg nk utus salm & doa utk Irah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸🌱🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 6:58 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸🌱🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg ni, siapa pun yg jadi PM, tak jadi masalah
Bukan dpt apa pun kalu kita asyik dok brbalah
Cuma abg risau bila Mlyu makin brpcah belah
Ok lh dinda..abg ni sdg brsiap nk gk ke skolah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸🌱🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 12:49 am

Ternyata yg Anon tua penyamun tu sewel gila
Dikata Kejora umur 76 th, dia cuba fitnah cela
Lpas tu, nak suruh detek Kejora kat KPM pula
Ksudahan Anon ni, Tg Rmbutn, tapi tk tau bila

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 September 2019 12:38 am

LEPAS NI KALAU SIAPA2 YANG UNDI PARTI JAMBAN PH MEMANG NAK CARI SIAL……. ‘Turunkan harga rumah untuk pembeli asing beri mesej salah’……… Langkah menurunkan harga lantai untuk pembeli hartanah asing akan menghantar isyarat yang salah kepada pemaju, kata Persatuan Pembeli Rumah Kebangsaan (HBA). Dalam satu kenyataan, setiausaha agungnya Chang Kim Loong berkata cadangan yang dibuat kerajaan Johor itu sebaliknya akan menyebabkan pemaju hartanah menyasarkan pembeli warga asing. “Ini secara tidak langsung membuatkan pemaju perumahan di Johor menaikkan harga hartanah dalam lingkungan RM400,000 hingga RM500,000 melangkaui RM600,000 untuk mendapatkan pasaran di Singapura yang lumayan dan menyebabkan penduduk tempatan terpinggir daripada pasaran… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
22 September 2019 12:05 am

SIAPAKAH 6 JAHANAM DALAM PARTI JAMBAN PH…… BAPAK SKANDAL,, BAPOK SKANDAL,,,TOKONG 1&2,,MAT SYABU MAIN SABUN,,,TOM CAT….. Kerjasama PAS-Umno boleh berhasil pada PRU15 – Penganalisis…….. Kerjasama politik antara Umno dan PAS menyaksikan mereka mungkin memenangi kerusi yang mencukupi untuk mendakwa dapat membentuk kerajaan, kata penganalisis politik Wong Chin Huat. Berdasarkan data Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14), Wong berkata Umno dan PAS akan dapat memenangi sehingga 97 kerusi di Semenanjung Malaysia pada pilihan raya umum akan datang. “Jika kamu melihat pada PRU-14 dan Umno-PAS bersama-sama (Pada PRU15), mereka akan dapat mengambil 97 kerusi di Semenanjung. “Ini akan menjadikan mereka mendapat majoriti yang… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:55 pm

Hutang sediada ikut bank negara 700 billion…pinjam nak bayar hutang 100 billion ..jual aset 20 billion..
Kalo dah bayar hutang 50 billion dari pinjaman dan 20 billion dari jual aset bermakna jumlah hutang 630 + 100 =730 billion..

Tapi jumlah hutang naik jadi 800 bilion…ini ajaib ni…kemana pegi wang 120 billion?…madey al aljaib….

tak sah kalo madey tak tipu..

007 James Bond
007 James Bond
22 September 2019 12:11 am
Reply to  Anonymous

Budak tadika ni tengah kira apa tu?

Kira nombor ekor kot

esok nombor kuda?

Alliwati
Alliwati
22 September 2019 7:36 am
Reply to  007 James Bond

Abg 007, anon 11.55pm tu bkn reti kira sama mc bosskurr dia jgk le

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 8:32 am
Reply to  007 James Bond

Untuk pahamkan ko melayu bongok tak reti matematik asyik kena tipu dgn madey…kikikik.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 September 2019 9:07 am
Reply to  Anonymous

Sokong apa Alliwati kata.

Muak dengan apa anonymous kata.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 September 2019 11:49 pm

MELAYU DIHUKUM KERANA HANYA 30% BERI UNDI KEPADA PH…..JOM JANGAN TERTIPU LAGI DENGAN PARTI JAMBAN PH….KITA UNDI GS…… Kalau zaman BN, kita akan sediakan penempatan – Najib …….. Bekas perdana menteri, Najib Razak melabel tindakan kerajaan negeri Selangor pimpinan Pakatan Harapan (PH) yang merobohkan rumah penduduk di Kampung Kedondong, Paya Jaras Hilir pada Rabu lalu sebagai kejam dan sesuatu yang tidak berperikemanusiaan. Katanya, jika tindakan tersebut perlu dibuat sekalipun ketika zaman Barisan Nasional (BN), sudah pasti penduduk tidak akan dibiarkan tinggal sehelai sepinggang sepertimana yang berlaku hari ini. “Kalau pada zaman BN pasti kita akan sediakan penempatan sementara atau tetap.… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:45 pm

Khalid: Jual aset Khazanah macam jual kain baju kita….. 8:35 malam (Dikemaskini 9:06 malam) B Nantha Kumar A A Apabila kerajaan sudah mula menjual asetnya untuk membayar hutang ia akan memberi gambaran bahawa negara dalam keadaan terdesak maka harga yang ditawarkan pembeli dibimbangi akan jatuh, kata bekas Menteri Besar Selangor Abdul Khalid Ibrahim Katanya, keadaan itu seperti kerajaan sudah mula sampai ke tahap menjual kain bajunya. “Kalau jual aset kerana hendak bayar hutang, atau kerana hendak biayai perbelanjaan operasi yang kita dah buat. “Ini satu keadaan yang tidak akan menambah harta negara, bermakna kita sudah mula jual kain baju kita,”… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:36 pm

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸🌱🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Dlu yg suka ftnh anon2 lain tu abg, ialh Wk Smn
Tapi..bila Wak tu tk msuk lgi, abg rasa sgt aman
Nmn kini, tmbul pula Anon tua hati pnuh kuman
Cmburu btul dia bila Irh dgn abg ni sudi jd tman
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸🌱🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:27 pm

Wau bole….ko dgn sekutu2 ko kluangman wak suman sami hindu jon doe ostad temberang TN kling mabok todi dll semua bau hancing dikencing oleh madey…hidong ko orang dah lali…

Semua ni aKu dah sekeh kepala supsya boleh hidu bau hancing kencing madey….tapi tak bau jugak…pekat benor kencing situa mamak tu…mungkin darah ko orang sama keturunan darah keling mcm wak suman sami hindu…

Kikokikikikikik..

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:44 pm
Reply to  Anonymous

AKU TENGAH KENCING KE MUKA KAU SEKARANG KAU TAK SEDAR KE!

Kikokikikikikik..

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 7:39 am
Reply to  Anonymous

Dia tgh sedap hitup sambil jilat kencing kita

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 8:33 am
Reply to  Anonymous

Hahahaha..mabok todi..kikikik…bau hancing penjilat madey…hihihi.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 September 2019 9:09 am
Reply to  Anonymous

Sokong apa Wau Bule kata.

Muak dengan apa anonymous kata.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 September 2019 11:22 pm

IKUT SKRIP TAN SRI P RAMLEE ….PARTI JAMBAN PH DIKETUAI OLEH 6 JAHANAM…… Syarikat asing akan monopoli biji benih? …….. Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) merujuk kepada usaha untuk meminda Akta Perlindungan Varieti Baru Tumbuhan 2004 dijangka akan dibentangkan oleh pihak kerajaan. Pindaan ini dilaporkan sebagai persediaan untuk negara ini menyertai Konvensyen International Union For The Protection of New Varieties of Plants (UPOV) 1991 dengan menyelaras undang-undang berkenaan menepati kehendak konvensyen tersebut. Abim menilai penyertaan Malaysia dalam konvensyen UPOV adalah tidak jauh beza dengan penyertaan Malaysia ke dalam mana-mana triti atau perjanjian perdagangan antarabangsa. Justeru, penyertaan Malaysia dalam perkara seperti… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:36 pm

SEBAGAI SEORANG YANG MEMPUNYAI PhD dalam sains politik,

AKU NILAI REALITI ENTRI KAU SETARAF OTAK KANGKONG!

kah kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 September 2019 9:10 am
Reply to  Anonymous

Kau PhD Kangkong ker?

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:12 pm

Wau bole…madey pengerusi PH yg tak ade kuasa penuh…tettakluk kpd keputusan majlis presiden PH melalui duara majoriti…madey tak boleh lagi nak tekan dan fitnah anwar macam tahun 98 dulu…kecuali anwar langgar undang2 jenayah..

Kikikikik..

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:37 pm
Reply to  Anonymous

saappppppppppa kata PM tiada kuasa penuh

kau tu saja yang otak PENUH dengan tahik

ptuiihhhhh!

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 8:35 am
Reply to  Anonymous

Si bongok mana tau…madey kena sergah sikit dgn DAP dah terkincing…kikikikik..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 September 2019 9:12 am
Reply to  Anonymous

Sokong apa Anonymous kata.

Muak dengan apa anonymous kata.

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:11 pm

Irah,

Kita ucpkn takziah atas Dr Farid punya kmatian
Tiak kira siapa, mati itu ada lah satu kemestian
Kini..abg blik umah sewa, dduk sorang ksepian
Oh ya..,abng sdg periksa, F4 punya kertas ujian
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Brsyukur sgt abg, diri ini Irh tidak ada ksngsian
Irh ckp abg hndsm..t.kasih lah Irh punya pujian
Usah lah Irah hirau akan musuh2 punya cacian
Abg ttp ada utk prtahan cnta kita pnya ksucian
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸🌱🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:26 pm
Reply to  Anonymous

DAH BERUBAH WATAK SITUA BAPOK NI!

CEHHHHH!!!

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:41 pm
Reply to  Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Depa tak punya hujah..,itu DAPigs punya balaci
Cuma mampu lepas geram dgn mencerca caci
Namun..abg tak kan berundur walaupun seinci
Kerna cinta abg pada Irah tulus ikhlas dan suci
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:41 pm
Reply to  Anonymous

SUCI – YANTZEN
Karaoke: https://youtu.be/zCT1y4259_o

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Alangkah indah kehidupan ini
Jika saling menyayangi
Kita hulurkan persahabatan
Dengan niat suci

Alangkah murni oh jiwa nurani
jika saling mengasihi
Tuhan tidak memandang wajah mu
Tapi dihati mu

Bersihkanlah jiwa dengan amalan
Yang mendekatkan kita kepada
Yang Esa
Aku redha apa yang ditakdirkannya

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:42 pm
Reply to  Anonymous

Chorus:

Cinta suci yang telah engkau lafazkan
Janganlah kau persiakan
Aku mengharapkan kedamaian hati
Bahgia bersama dengan mu

Bersamalah kita berdoa
Semoga cinta kau dan aku
Bisa tembus ke pintu syurga
Berkat rahmat-Nya

Cinta yang berlandaskan suci
Tidak pernah mungkiri janji
Sama-sama menanggung rindu
Dan jujur selalu
Hingga ke akhirnya
Suci dan setia…
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 September 2019 11:09 pm

IKUT SKRIP TAN SRI P RAMLEE….PH PARTI JAMBAN….SIAPA PANGKAH DAPAT TAHI DAN AIR KENCING…… Khalid: Jual aset Khazanah macam jual kain baju kita ………. Apabila kerajaan sudah mula menjual asetnya untuk membayar hutang ia akan memberi gambaran bahawa negara dalam keadaan terdesak maka harga yang ditawarkan pembeli dibimbangi akan jatuh, kata bekas Menteri Besar Selangor Abdul Khalid Ibrahim Katanya, keadaan itu seperti kerajaan sudah mula sampai ke tahap menjual kain bajunya. “Kalau jual aset kerana hendak bayar hutang, atau kerana hendak biayai perbelanjaan operasi yang kita dah buat. “Ini satu keadaan yang tidak akan menambah harta negara, bermakna kita sudah… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:04 pm

Hahaha penjilat yg stress..meracau…anwar boleh singkir madey bila tiba masanye jika madey mungkir…..madey yg buat mcm2 nak kekal berkuasa tapi gagal…akhirnye angkat bendera putih dgn kata akan tetapkan tarikh serah kuasa …

Kikikik..

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:15 pm
Reply to  Anonymous

BILA TARIKH TU BODOH?
SEBOTKAN AKU HARI,BULAN DAN TAHUNNYA

KAH KAH KAH KAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

TAK SEBOT PON!

OTAK KANGKONG KAU NI!

SETAKAT BELAJAR LULUS SRP,SPM TAK AMIK

LAIN LA AKU ADA PhD woiiii

RESPECT SIKIT NA!

KAHHHHHHHHHHHHH KAHHHHHHHHHHHHHHH KAHHHHHHHHHHHHHH

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:29 pm
Reply to  Anonymous

Pi lah tanye madey..madey yg cakap akan umum tarikh tu..bongok sangat penjilat madey..

Kikikikik..

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:46 pm
Reply to  Anonymous

HABIS YANG KAU SEBOK-SEBOK PASAL TARIKH TU BUAT APA BEROK MAK YEH WOI!

Kikikikik..

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 8:36 am
Reply to  Anonymous

Yg ko duk nelalak per hal?..demam blm kebaah ker?…kikikikik..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
22 September 2019 9:16 am
Reply to  Anonymous

Sokong apa Anonymous kata.

Muak dengan apa anonymous kata.

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:17 pm
Reply to  Anonymous

situa kejora umur 76 tahun

telur dah labuh sampai lutut

batang 3 cm,lembik pula

IRAH WOIII…..ini bakal laki kau ke???

ada baiknya kau cabot dulu na!

merana seumur hidup jika dia jadi laki kau

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:22 pm
Reply to  Anonymous

SEMOGA DENGAN KECAMAN AKU INI KEJORA AKAN TERMALU SENDIRI DAN INSAF SAKAN

INI PANTON UNTUK KAU

TINGGI-TINGGI SI POHON CERI
ANAK LEMBU MATI TERTAMBAT
KEJORA DAH SIAP NAK CABUT LARI
TAK TAHAN TEPIS GENG BERSATU HAMBAT

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:27 pm
Reply to  Anonymous

Ki ki kik.Anon 11:17 pm mula buat prangai kera
Bila kalah brhujah, jiwa nya jadi lara & sengsara
anon 11:04 pm dia buat fitnah dikatanya Kejora
Pnca utamanya dia cmburu Kejora pikat si dara
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:50 pm
Reply to  Anonymous

WAHHHH BERDALIH pula SI AKAL PUYOH NI!

KAKI JUBO PENIPU

kahhhh kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:50 pm
Reply to  Anonymous

Ini pantun Kejora utk Anon penyamun tua:
(Anon 11:17/11:22 pm)

TINGGI-TINGGI SI POHON CERI
ANAK BEBIRI MATI TERTAMBAT
TAK DE HARI KEJORA NAK LARI
CGU BISTARI PMANTUN HEBAT

Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:58 pm
Reply to  Anonymous

ini balasnyerrrr panton aku!

MASAM MENCUKA RASANYA PERIT
BAIK-BAIK BUAHNYERR TERABOR
DI BILAS AKU KEJORA TERCIRIT
PENUH TAHI NYERRR KAT JUBOR

kikikikiki

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 12:02 am
Reply to  Anonymous

OK, AKU KLUAR DULU DARI BLOK NIH
HANYA SINGGAH SEKEJAB UNTUK MENGAJAR KAU KEJORA DAN MVSA!

sekali lagi aku ulang!
kau dua orang berok hanya mangsa ratahan ku!

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 12:05 am
Reply to  Anonymous

aku sebot kau dua orang berok

sebab kamu manusia berperangai macam berok

kalau dua ekor berok,itu dah sah binatang!

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 12:19 am
Reply to  Anonymous

Anon tua penyamun,
(Anon 11:58/12:02/12:05 pm)

RASANYA PERIT DOKONG SEULAS
BUNGA SELASIH HABIS BERKECAI
AKU TERCIRIT KAU TOLONG BILAS
TERIMAKASIH LER KO JADI CACAI

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 12:36 am
Reply to  Anonymous

Anon pnyamun tua mari nk tnjuk megah ranggi
Mungkin dia blm cukup kenal, cikgu Kejora lagi
Terduduk rapat dia dgn pantun yng Kejora bagi
Baru Anon tua ni tahu langit rendah atau tinggi

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah.kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Wau bule
Wau bule
21 September 2019 10:55 pm

Hahaha….orang Anwar stress takut Anwar tak jadi PM … hahaha…. memang tak jadi pun…tunggu saja … Allah akan tunjukkan….
InsyaAllah

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:09 pm
Reply to  Wau bule

Alkah dahtunjukjan tapi ko yg bole tak nampak..

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:28 pm
Reply to  Anonymous

Alkah tu sape ha?

atau kau tersilap eja

sesat kau, nama tuhan pon kau silap eja

sekejap saja,selepas sumpah seranah kau,tuhan dah tunjukkan siapa kau sebenarnya

Anon
Anon
22 September 2019 1:16 am
Reply to  Wau bule

Siapa penyokong teras PH nak percaya antara Madey, Daim, Anwar, Majlis Presiden PH, Kadir Jasin dan Budin atau kaki auta, kaki fitnah, kaki fantasi Wau Bule/Rahman 2 situa pencen yg tidak mengundi PRU14? “Kadir Jasin dalam blog terkini jangan biarkan isu dalaman PKR jangkiti PH: Isu pertama telah diputuskan dan dihebahkan kepada umum dalam Konvensyen PH di Shah Alam pada 7 Januari 2018, iaitu: 1.Dr Mahathir calon Perdana Menteri; 2. Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail calon Timbalan Perdana Menteri; 3. Anwar Perdana Menteri ke-8 dengan kefahaman bahawa Dr Mahathir dan Anwar akan berkongsi penggal ini (2018-2023) sebagai Perdana… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:52 pm

Jangan kutuk wau bole….dia sedang demam kuat tak kebah…terus streess…tu pasal dia meracau sikit malam ni….silap2 boleh gol…

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:06 pm
Reply to  Anonymous

setakat hilang kerusi TG PIAI ,geng BERSATU tak kesah apa,dari 13 dah jadi 26…..tak payah mengundi tak payah gasak-gasak . Dah dapat 13 secara percuma,nak kasi satu apa salah nya.

kau nak,,,,,amik

kah kah kah kah

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:32 pm
Reply to  Anonymous

Drop water face bro…dapat free kerusi yg dibawak lari…kalo lawan kojol….kikikikik..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 September 2019 10:39 pm

BAPAK SKANDAL THE MASTER OF DECEPTION……SATU SEN PUN HUTANG 1MDB TAK DIBAYAR….. SENYAP2 JUAL NEGARA…..TAK SAMPAI 17 BULAN DAH BUAT TAHI HUTANG RM124 BILLIONS….SIAPA PANGKAH JAMBAN PH DAPAT AIR KENCING DAN TAHI……. 14 Aset Negara CONFIRM Telah Dijual …….. PM ke-7 akhirnya mengaku banyak aset negara telah dijual. Lalu dia kata saya tak patut kritik PH jual aset negara. Kerana dia dakwa wang itu adalah untuk bayar hutang negara ketinggalan saya. Tapi realiti ialah hutang terus negara telah naik RM124 bilion (termasuk Bon Samurai pertama) dari RM686b pada akhir 2017 masa BN ke RM810 bilion sekarang. Defisit kerajaan juga meningkat… Read more »

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:53 pm

WOI SIAL!
YANG KAU CAMPORKAN HUTANG PH DENGAN HUTANG YANG KEPALA BAPAK KAU PINJAM BUAT APA!

TAK DAK ILMU EKONOMI KA!

KALAU TAK TAU MATEMATIK DAN KEADAAN SEMASA TAK PAYAH MASUK ENTRI LA,BUAT MALU BANGSA

PENGULAS KANGKONG KAU NI!

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:06 pm
Reply to  Anonymous

Bo gok ..hutang boleh asingkan plak…

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:32 pm
Reply to  Anonymous

asing kepala bapak kau!
kau campurkan hutang yang kepala bapak kau dengan yang pinjaman baru di buat PH,memang hutang tu bertambah banyak la.Kemudian kau salah kan Tun,pasal hutang dah jadi lebih banyak,,

itu pon kau tak faham ke!

bodoh!

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:00 pm

Madey tipu jual aset kerana nak bayar hutang najib…tapi hutang bertambah banyak bukan nengurang…..

Kencing merata si tua ni..

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:09 pm
Reply to  Anonymous

Hutang kepala bapak kau buat dekat 700 bilion.Pinjam 120 bilion, nak kurang macam mana.

BODOH KAU NI

JURU MATEMATIK KANGKONG KA!

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:33 pm
Reply to  Anonymous

Jual aset bongok dah berbilion2.. Tak paham ker kerana demam denggi ….kikikikok..

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:34 pm

Tg Piai..1 lawan 1…madey dan Bersatu akan kojol…madey sudah 3 kali kojol..

Kojol kali ni kerusi Original Bersatu 13 tinggal 12 leer…makin ciput..

Madey makin di jauhi oleh melayu sejak madey takut kpd DAP…madey sudah tak power lagi…

Kalo anwar nak singkir madey dari pengerusi PH pon nadey tak boleh buat ape2 kerana keputusan majlis presiden ikut suara majoriti…madey tak ade kuasa penuh mcm masa dia pengerusi BN.. …

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:58 pm
Reply to  Anonymous

yang bahasakan TM sebagai Madey hanya kau sorang saja kejora oiii,

aku tengah cari pantun-pantun penghinaan kau kepada Tun masa sebelum pru-14

esok aku akan masukkan dalam blok budin ni

kah kah kahhhhh elok sangat KPM detek dia ni

kalau betul dia ni seorang guru dan kakitangan kerajaan buang saja!

mamposs kau

kah kahhhhhhhhh kahhhhhhhhhhhhhhh

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 11:24 pm
Reply to  Anonymous

Ki ki kik.Anon 10:58 pm mula buat prangai kera
Bila kalah brhujah, jiwa nya jadi lara & sengsara
anon 10:34 pm dia buat fitnah dikatanya Kejora
Pnca utamanya dia cmburu Kejora pikat si dara
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:27 pm

Populariti PH merosot angkara madey tipu rakyat…pengundi atas pagar dan pengundi muda sudah beralih arah kerana madey tipu rakyat..

Pru 15 PH akan tumbang jika madey tidak dinyahkan segera…

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:38 pm
Reply to  Anonymous

WOI SIAL 10.27
BANYAK CAKAP NAMPAK!

BERALIH ARAH KA, BERALIH KAU HENAM JUBO KA!

APA KAU BOLEH BUAT WAHAI SIAL!
TUNGGU 4 TAHUN LAGI la kah kah kah

BANGSAT LU!

INI KETEGORI SIAL PUNYA MANUSIA
ELOK KAU DITERAJANG JUBO!

KAH KAH KAH

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:56 pm
Reply to  Anonymous

Lu pon sudah demam kuat dan stress jugak…meracau nampak..kikikikikik..

Wau bule
Wau bule
21 September 2019 10:23 pm

Orang lain selepas mahathir sebab PH akan kalah kerana reformasi sudah mati

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:57 pm
Reply to  Wau bule

Kedudukan hari ni madey yg dibenci oleh melayu jerana tipu melayu…madey seru melayu masuk Bersatu sekor pon tak masuk…

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:20 pm

Tadi telefon geng di johor…katanye pengundi TG Piai dah tak sabar nak kencingkan madey…kalo boleh prk dibuat minggu depan…ada jugak orang johor marah madey tak hormat sultan johor dan TMJ..

Ini 1 lawan 1… Kojol lagi madey ini kali.

Wau bule
Wau bule
21 September 2019 10:19 pm

Anwar bukan anugerah Allah…maaf

Wau bule
Wau bule
21 September 2019 10:21 pm
Reply to  Wau bule

Reformasi sudah basi

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:22 pm
Reply to  Wau bule

Ko pon lagi bukan anugerah Allah..mamak kaki kencing anugerah Allah?..

Alliwati
Alliwati
22 September 2019 7:50 am
Reply to  Anonymous

Aaapaaaa…!!!
Alliwati anugerah Tuhan ??!!
Biar betuiii !!
Yg stress kat sini adalah geng semburit spt albud & frenz je.
Dari dulu dok meroyan
Skrg Tun acah2 nak bg tarikh, albud plak cakap org lain meroyan
albud…albun sila bwk bertenang

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:16 pm

Wau bole dah tua krepot …dah dekat dgn liang lahat tapi masih buat fitnah dam penjilat madey pemfitnah dan penipu…

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:14 pm

Rakan2 Melayu beriman,

Rezeki, jodoh, hidup & mati, itu ketentuan Allah
Kmatian Dr Farid, AP Tg Piai, kita trima saja lah
PRK dah pastilah akan diadakan, alhamdulillah
Ayuh Mlyu ini kali tali barut kafir kita kasi kalah
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:11 pm

Wau bole ni mcm john doe kaki temberang boleh tengok buku taqdir tuhan….berat akidah 2 ekor ni..

Ini yg dikatakan budin ada yg demam denggi.

Wau Bule
Wau Bule
21 September 2019 8:47 pm

I believe in fate decided by Allah. Mahathir “plans” but Allah has better plans….and Allah decides…..its not Anwar…….sorry Budin…. we will wait and see

anonymous
anonymous
21 September 2019 9:43 pm
Reply to  Wau Bule

if u`re muslim, istighfar n taubatlah! if not, to hell….

Wau Bule
Wau Bule
21 September 2019 9:57 pm
Reply to  anonymous

May Allah brings you to light. A muslim lives in reality full of facts and truths. Terimalah takdir bukan mengharapkan orang yang Allah tak suka seperti a LGBT

Wau Bule
Wau Bule
21 September 2019 10:02 pm
Reply to  anonymous

kalau hadi kafirkan sesama muslim, kamu pula boleh tentukan syurga dan neraka….bukan kah itu hak Allah? Allah tak suka LGBT. Allah tak suka peliwat. Bukankah kita mengundang kemurkaan Allah swt?

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:13 pm
Reply to  Wau Bule

..ko pon liwat jubo sefool ..

anonymous
anonymous
21 September 2019 10:21 pm
Reply to  Wau Bule

Allah Maha Pemurah Maha Penyayang, it`s just advise, up 2 u pal, thks

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 10:08 pm
Reply to  Wau Bule

Allah pon dah tahu ko pon kena kencing dgn madey..

juragang
juragang
21 September 2019 7:42 pm

Buding napok riang sbk lapu ijo Madey doh kasi
Aku pong pecaya sbk Madey itu kena jadi legasi
Cuma bang Non tu kena lah tunjuk kang pretasi
Masaaloh dalaman PKR tuh mesti cepak diatasi

Anonymous
Anonymous
21 September 2019 8:01 pm
Reply to  juragang

Masaaloh dalaman PKR, doh tak dapak diatasi
Sebak Jeming dengae Nuwar beghebuk posisi
Doh jadi keghajaang, gapo ker jadoh reformasi
PH tu sokmonya buak lawok, dok keghing gusi

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

juragang
juragang
21 September 2019 8:36 pm
Reply to  Anonymous

Wei jogho wei, mung nih memng dok reti basa!
Dok tahu apedabe, maing sondo tok kira masa
Reformasi teroh kena buak, lagi2 doh bekuasa
Kalu dok, lagu mung ni loh, pensabotaj leluasa

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 12:04 am
Reply to  juragang

juburgang 8:36 pm,

Rentikanlah, engkau punya mimpi dan fantasi
Buang masa jer hujah kosong ko yg tak berisi
Reformasi orng dah sgt meluat aku ada saksi
Nun kt ats, Wau Bule kata ‘reformasi dah basi’

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
22 September 2019 12:06 am
Reply to  Anonymous

Wau bule

Reformasi sudah basi

Reply
21 September 2019 10:21 pm