ANWAR TAK PERLU BUANG MASA LAYAN KARENAH MENGADA-NGADA INI

Zuraidah Kamaruddin, wakil Geng Kartel dalam PKR, yang sebelum ini dikatakan telah mengurus tiga pucuk surat kepada Anwar Ibrahim untuk mengadakan “mesyuarat perdamaian” nampaknya terus dengan sikap mengada-ngadanya.

Malah kali ini cuba mengugut Presiden PKR itu pula.

Besarnya kepala beliau ini?

Tegasnya, beliau akan terus mendesak Anwar untuk bertemu dengan mereka sehingga ia menjadi kenyataan.

Beliau berkata, mereka yang mahu bertemu Anwar termasuk Azmin Ali, dua naib presiden termasuk dirinya, 14 anggota majlis pimpinan pusat PKR dan enam yang lain dianggap dari ‘pihak lain’.

Zuraida yang juga Naib Presiden PKR seterusnya mengugut bahawa beliau tidak akan menghadiri mana-mana mesyuarat parti melainkan Anwar bersetuju bertemu beliau dan beberapa pemimpin lain yang memihak kepada Azmin.

Katanya, usaha telah dibuat untuk mendekati Anwar tetapi Ahli Parlimen Port Dickson itu tidak memberi maklum balas kepada cadangannya agar rekonsiliasi atau perdamaian diadakan.

Zuraidah juga membayangkan akan turut memulaukan Kongres PKR yang akan diadakan Disember nanti sambil berkata, “kita akan seberang jambatan apabila kita sampai kepadanya”.

Perlukah Anwar melayan semua tuntutan ini?

Dalam hal ini, Anwar perlu tegas dengan pendiriannya seperti sebelum ini yang meminta Azmin dan Zuraidah agar hadir mesyuarat PKR jika ada apa-apa perkara mahu dibincangkan.

Tidak harus ada mesyuarat lain selain mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat (MPP) dan mesyuarat Biro Politik dalam PKR.

Jika sekali Anwar melayan permintaan mereka ini, di lain kali mereka akan terus mengada-ngada untuk menuntut diadakan mesyuarat berasingan kalau ada sebarang masalah yang timbul.

Bayangkan, jika kemudiannya pihak lain juga menuntut perkara yang sama iaitu mesyuarat berasingan dengan Anwar?

Apa jadi kepada PKR akhirnya?

Sudah tentunya akhir PKR akan jadi caca marba dan mesyuarat MPP atau Biro Politik hilang fungsinya.

Lagi pula, sikap Zuraidah mengugut tidak akan menghadiri mesyuarat PKR selagi pertemuan yang diminta tidak ditunaikan hanya menunjukkan sikap biadap dan kurang ajarnya.

Di mana beliau belajar orang bawahan boleh mengugut seorang Presiden?

Kalau tidak berminat lagi dengan PKR, silalah cari wadah lain yang sesuai untuk meneruskan perjuangan.

Anwar harus terus dengan jadual mesyuarat MPP serta Biro Politik seperti biasa dan jika ada sesiapa terus tidak hadir mesyuarat tanpa alasan yang munasabah, tindakan sewajarnya sudah boleh diambil terhadap mereka.

Cukuplah bagi muka kepada mereka yang sudah besar kepala ini.

PKR harus ditekankan dengan disiplin kepada semua ahli dan pimpinannya agar ia terus berwibawa sebagai parti yang memenangi paling banyak kerusi dalam gabungan PH.

Lebih-lebih lagi pentingnya disiplin itu ialah kerana Anwar adalah bakal Perdana Menteri selepas Tun Mahathir Mohamad ini. (Shahbudindotcom 17/09/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 17 September 2019 — 11:24 am

41
Leave a Reply

avatar
9 Comment authors
Othman AhmaiKhalid AhmadAnonymousMAHATHIRVSANWARWau kemetek Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Othman Ahmai
Guest
Othman Ahmai

JUST LOOK AT THAT…… Woww.,woww.. Again Tun M was named the Muslim Man of the Year 2019 by The Muslim 500, a ranking of the world’s 500 most influential Muslims. In April this year, Tun Mahathir was ranked among the 100 most influential individuals in the world for the year 2019 by international news magazine ‘Time’. Also at international portal, Fortune.com, ranked Tun Mahathir 47th in its ‘World’s 50 Greatest Leaders’ list. I’m pretty sure the above substantial facts will silent & kill off all those smearing, criticism demonizing made against The One and Only Grand Old World Top Statesman… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita sesama Islam dilarang berbantah-bantah
Jika tidak, smgt kita akan lmh & mudah patah
Kalu lmh, mudah le kita Islam ni, musuh ratah
Sbb itu Umno/Pas ikut apa yng Allah perintah
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

Anonymous
Guest
Anonymous

Dlm ayt 46, surah al-Anfal, Allah buat tuntutan
Kalau berbantah2 Islam akan hilang kekuatan
Syukur, Umno/Pas kini udah ada kesepakatan
PRU-15..kita pasti tumbangkan, rejim pakatan
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

Anonymous
Guest
Anonymous

Surah Al-Anfal, ayat 46:

وَأَطِيعُواْ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُ ۥ وَلَا تَنَـٰزَعُواْ فَتَفۡشَلُواْ وَتَذۡهَبَ رِيحُكُمۡ‌ۖ وَٱصۡبِرُوٓاْ‌ۚ إِنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلصَّـٰبِرِينَ (٤٦)

Dan taatlah kamu kepada Allah dan RasulNya dan janganlah kamu berbantah-bantahan; kalau tidak nescaya kamu menjadi lemah semangat dan hilang kekuatan kamu dan sabarlah (menghadapi segala kesukaran dengan cekal hati); sesungguhnya Allah berserta orang-orang yang sabar. (46)

Anonymous
Guest
Anonymous

Ayat perintah Allah ini kena le dijadikan iktibar
Di samping itu Allah minta jugak kita bersabar
Syukur kita..smgt Umno & Pas, terus berkobar
Kat PWTC kini.. bendera Pas.. megah berkibar
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MELAYU PUN DAH JADI TALIBARUT KOMUNIS DAN TENTERA DAJJAL….. Bolehkah SPR Beri Jaminan Bahawa Pemilik MyKad Secara Tidak Sah Tiada Dalam Senarai Pengundi Berdaftar ,………. Baru-baru ini, atas cadangan MP Pakatan Harapan, satu rang undang-undang untuk membolehkan semua rakyat Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas akan didaftarkan secara automatik ke dalam pengkalan data maklumat pengundi berdaftar Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia @ SPR (BACA DI SINI)… Secara dasarnya, rang undang-undang yang telah diluluskan ini dengan mendapat undian 100% dari ahli parlimen baik dari kerajaan atau pembangkang merupakan satu cadangan yang baik… Dari aliran sokongan semasa anak muda kepada pembangkang, rang undang-undang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg rasa skrg sekitar 3:30 am, Irah di US sana
Pasti, Irah dewi ku kini, sdg nyenyak tidur lena
Tidur lah intan, mimpikan taman flora & fauna
Mlm tadi abg bermimpi ada di taman nirwana
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MUJAHAT MAKAN BABI SEMBAH TOKONG IDEOLOGY KOMUNIS…… Mujahid Nak Tipu Siapa? ……… Mujahid menulis lagi. Setiap kali beliau menulis, pasti ada bahan lawaknya. Setelah Warkah Dari Cordova tidak dilayan si janda, beliau mengambil masa yang agak lama untuk menulis kembali. Kali ini dengan tajuk Amanah:Parti Masa Depan, lebih tambahan elemen lucu dan menipu. Beliau tidak suka menulis berkenaan masa depan negara secara khususnya, apa yang beliau rancang untuk Islam pastinya. Kerana beliau menteri penjaga agama-agama. Tetapi beliau sinonim untuk menulis berkenaan dengan perbalahan, perkelahian, simpati kononnya dikhianati. Dan sangat gembira apabila beliau dapat menulis hal berkenaan PAS, jemaah lama yang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Kita ditegah, brcrai berai, atau berpecah belah
Kalu brpcah, Islam akan hdpi banyak masalah
Ini bkn Kejora sengaja kata tapi perintah Allah
Umno/Pas nak bersatu padu..sokong saja lah
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Perintah Allah ni demi untuk kebaikan agama
Sbb itu le Umno & Pas kini ingin bekerjasama
Tapi heran puak Melayu liberal tak nak terima
Tak percaya ke depa, surah al-‘Imran ayat 105
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Ayat 105, surah al-‘Imran:

وَلَا تَكُونُواْ كَٱلَّذِينَ تَفَرَّقُواْ وَٱخۡتَلَفُواْ مِنۢ بَعۡدِ مَا جَآءَهُمُ ٱلۡبَيِّنَـٰتُ‌ۚ وَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ لَهُمۡ عَذَابٌ عَظِيمٌ۬ (١٠٥)

Dan janganlah kamu menjadi seperti orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang telah bercerai-berai dan berselisihan (dalam agama mereka) sesudah datang kepada mereka keterangan-keterangan yang jelas nyata (yang dibawa oleh Nabi-nabi Allah) dan mereka yang bersifat demikian, akan beroleh azab seksa yang besar. (105) 

Anonymous
Guest
Anonymous

Perintah Allah, bkn sj diambil, sbg pengajaran
Tapi kita kena anggap juga ianya satu amaran
Sbb itu lah Umno/Pas kini dah ada kesedaran
Mereka patuhi seruan Allah..dlm srh al-‘Imran
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

Anonymous
Guest
Anonymous

Keterangan Allah mmg sudah jelas dan nyata
Sbb itu Umno/Pas lupa lama punya sengketa
Ini adalah utk kesejahteraan Islam yg tercinta
Jugak utk kebaikan umat Melayu bangsa kita
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Usah biarkan anak cucu kita airmata berderai
Melayu/Islam akan hancur, jika bercerai berai
Pergaduhan Umno/Pas, kini Allah tolong lerai
Babak politik.Melayu kan ada baru punya tirai
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

LELONG2 JUAL NEGARA….SIAPA MAU BELI BOLEH LETAK HARGA….LAGI MURAH LAGI BAGUS……RUPA2NYA PH BUKAN SAHAJA HEBAT KENCING TAPI PANDAI BUAT TAHI…… Lagi aset akan dijual : Giliran BHP Petrol pula. ……. Media melaporkan bahawa syarikat Boustead milik LTAT bersama LTAT sedang menjual BHP Petrol dengan harga RM1.3 bilion. Perniagaan ini dibeli oleh Boustead dan LTAT dari syarikat Inggeris British Petroleum (BP) pada tahun 2005. BP dijenamakan semula menjadi BHP dan sudah melebihi 400 stesen dalam rangkaiannya hari ini. Anggota tentera yang telah bersara diberi keutamaan jika mereka mahu menceburi diri dalam perniagaan ini dan ramai telah menjadi operator stesen petrol BHP.… Read more »

Wau kemetek
Guest
Wau kemetek

Tuan Budin, masalah dengan wartawan ialah suka kepada kontroversi memancing dan menyentap. Even a Fish Wouldn’t Get Caught If He Kept His Mouth Shut. Malangnya kalau Anwar layan akan diolah jadi panjang cerita, kalau tidak dilayan akan dijadikan gosip. Kemudian cyber trooper spin that’s all.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KERJA SAMAK KULIT BABI….DAH TU MASAK DALAM KUALI….RESEPI JADI KOMUNIS…… Khalid Samad ni ada masalah mental ke? ……. Menteri Wilayah Khalid Abdul Samad berkata, “The uncalled for tactic was merely to discredit the ruling Pakatan Harapan government.” (Baca berita penuh di bawah). Memanglah! Kerja pembangkang ialah untuk menjatuhkan kerajaan dengan membangkitkan kesalahan dan kelemahan kerajaan. Bukan ke itu kerja DAP dan Pakatan Harapan selama ini? Bukan ke itu memang kerja pembangkang dekat mana-mana negara di seluruh dunia? Khalid Samad ni cacat otak ke? Kerja musang ialah makan ayam. Itulah sifat semula jadi musang. Yang nak marah dekat musang pasal makan… Read more »

Khalid Ahmad
Guest
Khalid Ahmad

Sebab itu lah Khalid Samad seboleh boleh nak ambil kg baru.dengan alasan hendak naikkan taraf untuk orang melayu. Tapi disebaliknya. Jika kg baru itu diambil oleh kerajaan pasti kos rumah meningkat. Siapa yang akan mendiami tempat tersebut. Jika tidak yang dapat ic baru.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SABDA NABI SAW….RASIS ADALAH MEMBANTU KAUMMU BERLAKU ZALIM….JADI FIKIRKAN LAH SIAPA YANG RASIS SEBENARNYA…. Andainya Nik Aziz, Fadzil Noor, Yusuf Rawa masih hidup… DENGAN termetrainya Piagam Muafakat Nasional antara UMNO dan PAS pada 14 September lalu, pelbagai pihak memberikan reaksi. Paling berahi adalah pemimpin-pemimpin PAN dan ultra kiasu. Seperti dijangka, tidak ada komen yang positif. Sepatutnya, sebagai saudara seislam, bersangka baiklah sedikit. Benda baik, bukannya maksiat. Berilah komen bermotivasi. Ini tidak, secara sengaja dan sedar, mereka tidak mahu umat Islam bersatu, suka melihat umat Islam berpecah, seperti mana yang dikehendaki ultra kiasu dan musuh-musuh Islam. Daripada satu aspek, ada logiknya,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sblm ini Kejora asyik jer dirundung pilu & hiba
Kekadang serabut spt berada kat hutan rimba
Namun hilang semua itu bila wrkh dr Irah tiba
Terasa bagaikan bulan udah pun jatuh ke riba
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Dek rindukan Irah, aku ni kekadang mengeluh
Bagaikan berada dlm air..tapi badan berpeluh
Tapi lega.. wrkh Irah, spt cahaya yg menyuluh
Wrkh ke-12 Irah tiba, 16/9/2019 ptg, jam 2:20
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

MUNIRAH MARYONO Salam Sr Abg, Slmt Hari Msia Sjhtre utk ngre,doa irh n gng kt sni em irh ntai2 pst blg ni trdhlu Irh dh tahu rhsia abg Dh bce ntri en. frz ikt pgmtn psiko Irh,en frz tu brckp bnr mboi,dlu abg ade mkwe cntk,dr mas kckn btsh/ibn ape krgnye dgn cgu abg yg hdsome ni dh x de jdh,bt cam na, kan abg btl ckp abg,irh bsy sgt fnl yr kta kan abg,klau mkn bbr asyra jgn lpa kn irah ye dh 4 thn irh x mkn bbr tu dlu kt JB ,slalu sdre ksi kt sni asyk2… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Syukur & gembira.. bila terima wrkh, dr si dara
Lega rasanya bila Irah masih ingat dgn Kejora
Tapi..kesian betul kat Irah, berada luar negara
Teringin si manja ku nak makan bubur asyura
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah sekuntum bunga yg menunggu disunting
Kejora tahu..ada pihak yg cemburu melenting
Mmg nya lain sikit, kali ini..Irah punya posting
Dia puji, ‘cgu abg yg handsome’ itu yg penting
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

P💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Udah jadi lain mcm pulak, cikgu Kejora ini hari
Tadi..di dalm kelas, asyik je tersenyum sendiri
Hal itu ramai juga murid-murid yng menyedari
Itu lah penangan puji-pujian dari Irah ku puteri
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

malam skit
Guest
malam skit

PECAT AJELAH GENG KARTEL TU. DAH BANYAK KALI TAK DATANG MESYUARAT. BUAT APA SIMPAN PENGKHIANAT PARASIT SEPERTI INI?

sepatutnya PKR pecat azmin masa dia terima jawatan mb selangor tanpa persetujuan PR.

Wau Bule
Guest
Wau Bule

pecatlah…..percayalah Anwar tak akan berani pecat. A convicted sodomist pecat another practitioner of sodomy…WHAT A JOKE

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Anwar jangan layan sebab dia (Anwar) bukan PM in waiting. Malulah rakat Malaysia berperdana menteri bekas peliwat yang dah dijel. Hanya diberi pengampunan tapi bukan paspot untuk menjadi PM in waiting. Mana melayu dan muslim yang naka LGBT haram?….. Mana???????
Kata isle…isle…isle….

Anonymous
Guest
Anonymous

Berpecah belah itu mrupakan kesalahan berat
Kalu berpecah..Islam nanti, jadi susah melarat
Persaudaraan sesama Islam perlu le dipererat
Itulah yg Allah firmankan dlm surah Al-Hujurat
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Umno/Pas bersatu itu, mmg ler menepati cara
Baru lah Islam akan jadi kuat dalam ini negara
Sesungguhnya, org yg beriman itu bersaudara
Dalam surah Al-Hujurat ayat 10 ia jelas tertera
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Ayat 10, surah Al-Hujurat:

إِنَّمَا ٱلۡمُؤۡمِنُونَ إِخۡوَةٌ۬ فَأَصۡلِحُواْ بَيۡنَ أَخَوَيۡكُمۡ‌ۚ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمۡ تُرۡحَمُونَ (١٠) 

Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat. (10) 

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg kita Melayu dulu banyak tersilap langkah
Allah suruh berdamai le, sbb dulu bertelingkah
Semoga gabungan Umno &Pas, dapat barakah
Parti yg berasas Islam ini, PRU15 kita pangkah
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Melayu/Islam, jgn lah lagi asyiik mimpi mamai
Nanti kita dilanyak kat ini bumi Melayu permai
Ingat le kita Islam dgn kafir, kita yg lebih ramai
Umno/Pas betelingkah, elok skrg ini berdamai
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Umat Islam, kena berdamai & jgn pecah belah
Kalu berpecah.. kita akan terus lemah & kalah
Perkara ni, bukan ler Kejora sengaja reka olah
Tetapi, ia merupakan suatu perintah dari Allah

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Jgn fikir dunia je, ingat le juga, balasan kiamat
Bersatu le kita Islam utk menuju jalan selamat
Sbb itulah, kita perlu kepda perpaduan ummat
Dlm ayat di atas tu Allah mmg janjikan rahmat
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SABDA NABI SAW….ORANG YANG DIAM DARI MENYATAKAN KEBENARAN ADALAH SYAITAN BISU….OLEH ITU PENYATUAN GS DAN BN ADALAH DALAM SUASANA BEBAS MENGKRITIK…. TARGET UTAMA PR 2 PENJURU… . Memperkasakan Pembangkang Melalui Kerajaan Campuran …… . Sebagai rakyat biasa kita mau melihat perkembangan politik yang sihat yang dapat memandu negara kepada kemajuan yang dapat dinikmati rakyat secara saksama. Pihak pemerintah mempunyai kekuatan, kerana pemerintah berada di tangannya dan peluang baginya melakukan apa yang difikirkan baik dapat dilakukan, jika menurut haluan yang betul. Perkembangan mutakhir memperlihatkan pihak pembangkang mengambil pendekatan yang positif, iaitu dengan menyatukan barisan pembangkang ke dalam satu wawasan yang dinamakan… Read more »

Alan
Guest
Alan

Mereka2 ini adalah kaum yang baru nak merasa menjadi menteri2. Kasihan tengok gelagat mereka. Bagi kadok naik junjung ! Tidak tahu menghormati ketua dan menuntut bukan-bukan, kerja-kerja menteri ekonomi dan menteri perumahan orang lain boleh lakukan. Bodek dan kipas Mahathir tak habis2. Dah naik menyampah dan meluat … malulah sikit, mungkin mereka ini memang tak tahu malu kut?

juragang
Guest
juragang

Beto doh tu Buding ikok konsensus Anwar tu pengganti
Tengok PKR geliguk, Mahathir dok jjadi nok melakoh gi
Ambo ni pulok tengoh kongfius ke mano gi Murni Melati
Lama dia dok jengok, hebak srikandi tu, marilah sinilagi

WakJuri
Guest
WakJuri

juragang = positif = contructif = good

Kejora = negatif = selfish = bad

Anonymous
Guest
Anonymous

Kesiang juragang, supor oghae mabok candu
Napok ghisar macae doh tetelang botor budu
Dengae MurniMelati bapok dio asyik merindu
Mung wat malu jo Cap Mungo punyo soldadu
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Lantak pi..Nuar, nak bersengketa dgn Zuraida
Aku tak dak sangkut paut, PKR punya agenda
Baik ler aku tumpu kat Irah, aku punya adinda
Sekurang2 dpt atasi ombak rindu yg melanda
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷