APA NASIB HISHAMMUDDIN BERSAMA UMNO?

Bekas Naib Presiden UMNO, Hishammuddin dilaporkan sedang disiasat oleh Lembaga Disiplin UMNO atas dakwaan salah laku.

Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Apandi Ali yang mengesahkan perkara tersebut, bagaimanapun memberitahu, belum ada cadangan atau syor dibuat oleh badan itu kepada UMNO.

“Setakat hari ini belum dibuat apa-apa syor. Selepas selesai siasatan baru kita akan buat syor, jika difikirkan perlu,” jelas Apandi.

Meskipun tidak disebut apa salah laku yang telah dilakukan oleh Hishammuddin, ia dipercayai ada kaitan dengan pertemuannya dengan Tun Mahathir, baru-baru ini.

Selain itu, bekas Menteri Pertahanan itu juga selalu diperkatakan ramai dengan dakwaan sedang dalam perancangan mengatur beberapa Ahli Parlimen UMNO untuk melompat menyertai Bersatu bagi mengukuhkan kedudukan Tun Mahathir.

Beliau didakwa mempunyai hubungan rapat dengan Azmin Ali, malah pernah didapati bercuti bersama di Marakesh, Maghribi.

Pertemuan dengan Tun Mahathir baru-baru ini, selain dihadiri oleh Hishammuddin, turut disertai beberapa pemimpin Pas dan GPS iaitu parti pemerintah di Sarawak.

Pertemuan itu menimbulkan spekulasi Tun Mahathir sedang berusaha mengukuhkan kedudukannya, walaupun ia sebenarnya tidak perlu sama sekali kerana beliau terikat dengan konsensus untuk menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar Ibrahim selepas kira-kira dua tahun memegang jawatan tersebut.

Jika sudah mahu berundur, untuk apa lagi mengukuhkan kedudukan?

Setiausaha Agung UMNO, Annuar Musa bagaimanapun seperti cuba mempertahankan Hishammuddin dengan mengatakan tiada aduan dibuat kepada UMNO berhubung salah laku bekas Naib Presiden UMNO itu.

Katanya lagi, pertemuan Hishammuddin dengan Tun Mahathir baru-baru ini juga adalah atas kapasiti peribadi dan tidak mewakili parti.

Tetapi, apa pun persoalannya, dengan pengesahan Apandi sendiri bahawa siasatan sedang dilakukan terhadap Hishammuddin, ia menunjukkan gerak-gerak bekas Naib Presiden itu sentiasa dalam pemerhatian kepimpinan UMNO.

Apa lagi, UMNO dan BN yang kini kembali dikuasai oleh Zahid Hamidi dan Najib Razak yang sedang berdepan pertuduhan di mahkamah, kedua-dua jelas tidak mahu wujudnya sebarang hubungan belakang tabir antara mana-mana pemimpin UMNO dengan Tun Mahathir.

Sejak pertemuan Hishammuddin dengan Tun Mahathir juga membuatkan UMNO menetapkan bahawa sebarang rundingan dengan pihak luar hanya boleh dilakukan oleh Presiden UMNO sahaja.

Yang nyata, dengan siasatan terhadap Hishammuddin, gerak-gerak beliau kini jadi terbatas dengan sendirinya.

Apa pilihan Hishammuddin selepas ini?

Mahu terus kekal dalam UMNO?

Jika mahu terus kekal bersama UMNO, Hishammuddin nampaknya tidak ada pilihan lain selain mesti setia sepenuh hati dan tidak lagi cuba melakukan apa-apa yang mencurigakan dengan pihak luar, khususnya Bersatu dan Tun Mahathir di belakang tabir atau secara sembunyi-sembunyi.

Jika itu didapati dilakukannya, pemecatan barangkali hukuman yang bakal menantinya.

Namun, jika benar Hishammuddin memang ada perancangan, sama ada untuk dirinya atau bersama beberapa Ahli Parlimen UMNO yang lain untuk melompat menyertai Bersatu, dengan siasatan Lembaga Disiplin ini tidak mustahil akan membuatkan beliau lebih cepat meninggalkan UMNO.

Apa lagi jika beliau dijanjikan jawatan dan masa depan oleh Tun Mahathir yang sukar ditolaknya.

Bagaimanapun, jika beliau keluar UMNO, maka lengkaplah tiga generasi – Datuk Onn, Hussein Onn dan Hishammuddin yang akhirnya lari meninggalkan medan perjuangan dan tidak mustahil menuruti jejak datuk dan ayahandanya yang meninggal dunia di luar UMNO. (ShahbudinHusin 01/09/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 14 September 2019 — 11:33 am
Subscribe
Notify of
guest

39 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 September 2019 9:31 pm

DEEP STATE TIDAK SABAR2 NAK BINA NEGARA REPUBLIC……. Cherita Tauke Cina Dan Veteran Pas ……… Ada satu cherita, berlaku ketika anak-anak muda ramai turun menyaksikan bigscreen perlawanan akhir bola sepak Kedah vs Perak baru-baru ini. Bigscreen anjuran UMNO dan PAS sebuah kawasan di Kedah. Seorang veteran PAS berbaju Melayu, berserban putih turun dari kereta, yang di-parking berhadapan sebuah kedai Cina. Kebanyakan kedai-kedai Cina berhampiran sudah tutup. Hanya satu kedai Cina itu sahaja belum tutup. Kelihatan tauke-nya sedang berkira-kira mahu tutup kedai. “Tauke, kita mau tumpang parking sini,” ujar veteran PAS tersebut. “Aaa… boleh. Ada apa ramai-ramai aji? Ada mau gaduh… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 September 2019 12:15 pm

DEEP STATE PUNYAI DANA GERGASI…. MALAYSIA BARU YG DIMAKSUDKAN IALAH NEW NATIONAL ORDER IAITU NEGARA REPUBLIC….SISTEM BERAJA DAN KETUANAN MELAYU AKAN DINYAHKAN…. GOYIM2 PARIA BERKELIARAN MENYOKONG MEREKA KERANA EKONOMI,,,MEDIA,,UNDANG2 DI TANGAN MEREKA…. …… DAP tak ada duit tapi taiko sokong DAP banyak duit ………. Presiden Amanah Mohamad Sabu berkata DAP tidak mempunyai dana kewangan besar sehingga mampu membiayai partinya, sebagaimana dakwaan sesetengah pihak. “DAP bukan ada duit. Mereka pun cari duit dengan kutipan makan malam,” katanya dalam wawancara bersama akhbar Mingguan Malaysia hari ini. Mat Sabu pun pandai kencing juga semenjak belajar berguru dengan DAP. Saya ambil petikan daripada Blog… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 2:00 pm

DAJJAL PAS INI DAH KELUAR SEBELUM HARI QIAMAT. MEMBALUN DAP SEBAB DAP TAK SOKONG PAS HUDUD.

MANA NAK SOKONG SEBAB PAS SENDIRI TAK TAHU APA BENTUK UNDANG2 HUDUD DEPA NAK LAKSANA KALAU (ULANG: KALAU..) SAMPAI KE PUTRAJAYA

HUDUD DI SEBUT SEDIKIT SAHAJA DI DALAM QUR’AN. PAS BELUM ADA SEBUT MCM MANA NAK POTONG TANGAN DSB NYA. ADA DOKTOR MUSLIM DI KEMENTERIAN LESIHATAN DAH KATA PIHAK NYA TAK SANGGUP NAK BUAT ITU.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 September 2019 11:43 am

PADA MALAM PRU-14 DEEP STATE TELAH MAINKAN ISU2 ISLAM DAN RAJA2 MELAYU….NEW NATIONAL ORDER ADALAH MELAHIRKAN NEGARA REPUBLIC….OLEH ITU ISU RAJA2 DIMAINKAN….DI BELAKANG RAJA ADALAH KETUANAN MELAYU…. MEREKA TIDAK BERMINAT DENGAN AGAMA TERUTAMA ISLAM KERANA MEREKA BERIDEOLOGI KOMUNIS…… Makin kencang bincang soal agama dan bangsa di era PH ……… LAPORAN KHAS | Menurut analisis data oleh Malaysiakini, isu kaum, agama dan raja semakin kerap dibincangkan bawah pemerintahan Pakatan Harapan (PH). Analisis terhadap hansard Parlimen menemukan bahawa kata kunci berkaitan kaum, agama dan raja digunakan 88 peratus lebih kerap di perdebatan Dewan Rakyat dalam tahun pertama pemerintahan PH, berbanding tahun sebelum… Read more »

Anonymous
Anonymous
2 September 2019 10:40 am

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah, kini abg sudah kembali tenang dan selesa
Sebab, udah selesai mark habis, kertas periksa
Walau tidak masuk sini, abg ingat Irah sentiasa
Moga2..Irah dlm peliharaan Allah Yg Maha Esa

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
2 September 2019 10:39 am

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Utk adinda Irah.. abg utus salam yg tulus ikhlas
Kedah tak der cuti ganti, tadi abng masuk kelas
Bengang betul abg ni..budak2 form4 sgt malas
Tapi skrg budak2..telinga tak boleh lagi dipulas
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
2 September 2019 10:37 am

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Ke hadapan adinda Irah ku dewi yg tulus mulus
Khamis ni, result trial akan dibincang dgn halus
Dr kelas2 abg tu, ramai betul budak yg tak lulus
Depa tak leh jwb, komponen algebra & kalkulus
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
2 September 2019 11:01 am
Reply to  Anonymous

Irah,

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Algebra..depa lemah Function, Quadr. Equation
Begitu juga, Ind & Log, Arith/Geom Progression
Kalkulus kedua2 Differentiation and Integration
Nak kena ajar balik semuanya tu masa revision
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
2 September 2019 10:27 am

Muneriz dapat balak 1000 hektar dan upgrade 5G bilion2..

TN koling mabok todi dan penjilat madey meleleh aje air lior…

Sebatang balak pon mukeriz tak kasi…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 10:45 am
Reply to  Anonymous

Repeat (original see below) –

Geng Najib @ anonymous? Perennially stupid. So well known, no need explanations.

Anonymous
Anonymous
2 September 2019 10:23 am

Projek2 Ini, Kurnia, Bantu Kawan, Hadiah. Rakyat Dapat Apa?….. Dalam keadaan ekonomi yang semakin gawat dan tenat, kenapa kerajaan masih lagi mahu berbelanja mewah… RM21.6 bilion duit rakyat bukanlah satu jumlah yang kecil… Rasanya banyak lagi keperluan pembangunan mesra rakyat yang lebih mendesak dari menaik taraf liputan internet dari 4G ke 5G… Dan paling mengejutkan, projek pembangunan NFCP hanya ditawarkan kepada syarikat OPCOM!!! Wow, satu projek yang begitu besar ditawarkan kepada hanya satu syarikat!!! Apakah sudah diadakan tender terbuka bagi projek kerajaan yang mega dan mewah nie atau ianya’dihadiahkan’ secara runding terus? Bukankah kerajaan PH berikrar, tiada lagi projek kerajaan… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 10:49 am
Reply to  Anonymous

Kamu hanya kopipes saja, kamu bukan reti apebende.

Kamu ada penyakit otak yang dinamakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

Lihat
https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Anonymous
Anonymous
2 September 2019 10:19 am

Madey masih mencari formula untuk terus menjadi pm hingga akhir penggal untuk menjayakan misi nye bagi mengkayakan kroni dan anak branak…madey baru berjaya nengurniakan kpd syarikat anaknye OOPCM kontrak berbilion ringgit memasang 5G…

Azmin dan Hishamudin ade pertalian keluarga melalui perkahwin@n…

Hishamudin masih tercari2 dahan yg kukuh untuk berpaut…

Hishamudin sepatutnye membenci madey yg tendang bapanye Husin onn..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 10:53 am
Reply to  Anonymous

Gamak nya dia tendang bapak kau jugak. Tendang terajang, tunggang langgang, lintang pukang. Hingga tak dapat bimbing kau.

Itu pasal kau mulut celupar menuduh liar tendang Hussin Onn tanpa bukti walau penerangan pun.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 8:08 am

Selepas membalun, menibai dan membantai DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR dan Geng Najib yang asyik menjilat Najib menggun berbagai nama mengeluarkab karutan2 depa, boleh lah aku sekarang memberi komen berkaitan tajuk pos. Hishamuddin nampak nya sudah “lost his way”. Nak kata dia sesat hingga menggelabar, tidak pulak. Tapi nyata bahawa dia “neither here nor there in his politics now”. Semuua Najib punya pasal. Cousin dia. Tak ikut salah, nak sekel kepala, kot Najib lebih tua. Jadi, bila Najib Al Jibo curi wang ralyat RM2.6 niliun di 1MDB, dia pun diam saja lah. Akhir nya dia pi mai pi mai dok tang tu… Read more »

jigit
jigit
2 September 2019 9:13 am
Reply to  Tanpa Nama

Oww really….

That is what you think…Hishamuddin is “neither here no there….” Well my friend. A smart politician is someone you can’t read…neither his mind nor his stand.

Do you think it is wise for you to say Hisham has “lost his way” just because you cant interpret his position or predict his course of action…? Shallow…very shallow kan cikgu?

Anonymous
Anonymous
2 September 2019 10:32 am
Reply to  jigit

TN koling mabok todi kawan ko tu bongok tapi perasan pandai…kikikikikikok..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 11:57 am
Reply to  Anonymous

Repeat (original see elsewhere) –

Geng Najib @ anonymous is perennially stupid. So well known, no need explanations.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 10:32 am
Reply to  jigit

But you are not only shallow, also stupid, jigit.

Your very statement “A smart politician is someone you can’t read…neither his mind nor his stand” negates your “point”. Btw, do you actually have a point?

I give my opinions. You can dispute me but give proofs, facts, arguments or at least acceptable explanations.

Remember, disputing any opinion is not by just opening your mouth.

Geng Najib @ anonymous? Perennially stupid. So well known, no need explanations.

jigit
jigit
2 September 2019 10:52 am
Reply to  Tanpa Nama

My point is very simple. Hang tak tau pun apa dalam kepala otak Hishamuddin, hang tak tau pun apa yang dia sedang bincang dan rancang dengan Tok Det dalam percaturan politik sekarang. Dek kerana hang tak faham, tak ada clue apa yang sedang berlaku, hang buat assumption mudah …He had “lost his way”. Mungkin la sebab nak tunjuk pada dunia bahawa hang hang ni seorang bijak pandai tapi hakikat adalah sebaliknya.

Bila orang “tick” sikit, hang terus lebelkan orang tu bodoh sedangkan pembaca muda memahami siapa yang sebenarnya bodoh dan sering meng”copy paste” benda yang sama berulang kali kat sini….

jigit
jigit
2 September 2019 11:10 am
Reply to  jigit

About the smart politician…. Pemimpin politik yang cerdik dan licik ni ibarat Panglima perang di medan pertempuran la. Musuh tidak dapat menjangka apa yang akan dilakukan, strategi apa yang akan dibuat. Dalam politik jika orang ramai dapat menjangka dengan mudah, pemimpin tersebut tidak boleh pergi jauh, dia akan dicantas dan dihalang. Contoh…strategi Rafizi dalam Langkah Kajangnya ialah menaikkan DSAI sebagai Menteri Besar Selangor supaya dia mempunyai platform yang kukuh untuk perjuangan seterusnya. Malangnya Najib team dapat menghidu….lalu sumbatkan brader dalam jel atas tuduhan merodok bonton Saiful. Strategi gagal sebab orang boleh baca percaturan tersebut. Tak smart la tu. Contoh smart… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 12:47 pm
Reply to  jigit

Hang masih lagi bodoh, kot naik tahap bangang, jadi perlu tons of time to understand what dialogue means, otherwise you are wasting everybody’s time in here.

I repeat: My opinion is that Mudin has lost his way. You can dispute that but give facts and arguments to show that he’s not.

Instead, talking about Tun M who everybody knows, is wasting my time. And I don’t suffer fools.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 11:44 am
Reply to  jigit

I repeat for you jigit –

Tak kisah tak dapat baca apa dalam otak Mudin, siapa pun boleh beri pendapat, assumption.

Kamu boleh dispute tapi kamu kasi facts and arguments lah.

Bodoh lagi hang mengata aku buat assumption atau kasi opinion “sebab nak tunjuk pada dunia bahawa (aku) ni seorang bijak pandai .. ”

Hang tak reti berdailog ker? Tak salah to state opinions, give assumptions, man. Also tak salah nak dispute tapi kasi fakta dan hujah2 yang munasabah lah.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 11:55 am
Reply to  jigit

Hang kata, “Bila orang “tick” sikit, hang terus lebelkan orang tu bodoh ..”

Tak faham apa itu “tick”. Dan aku tak kata bodoh melainkan kpd orang yang nyata bodoh. Hang tak ingat ker, aku sampai gunakan istilah “tak bijak” bagi orang yang tak nyata bodoh.

Bagus “pembaca muda memahami siapa yang sebenarnya bodoh dan sering meng”copy paste” benda yang sama berulang kali kat sini….”

Balun lah DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR yang asyik meng kopipes supaya lebih sempurna komen2 di sini.

Anonymous
Anonymous
2 September 2019 10:30 am
Reply to  Tanpa Nama

Koling mabok todi perasan dia balun….babi pon tak tak lari…kikikikik…bongok TN koling mabok todi..merapu..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 10:43 am
Reply to  Anonymous

Repeat –

Geng Najib @ anonymous? Perennially stupid. So well known, no need explanations.

Anonymous
Anonymous
2 September 2019 12:48 pm
Reply to  Tanpa Nama

Kah kah kah…

Dibanding jigit & TN, bagai enggang lawan pipit
Atau..jigit ibarat polis trafik & TN sbg mt rempit
Jigit kata ‘TN bodoh’..bagai ketam yg menyepit
Wajarlah jigit tibai, sbb TN kata dulu jigit stupid

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
2 September 2019 12:48 pm
Reply to  Anonymous

Mmg sgt wajar lah, TN tu, si jigit tibai dan paku
Sbb, TN asyik ulang kopipes, idea basi tak laku
Kelebihan ada pada jigit.. sbb dia penulis buku
Atuk TN pulak.. aksi spt Hindu tua jual maruku

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 September 2019 6:46 am

DEEP STATE GUNA SENJATA TERAMPUH RASIS MENANG PRU15 DAN PECAH BELAHKAN PERIBUMI……MENUJU NEW NATIONAL ORDER DGN PERALAT GOYIM…. LANGKAH SETERUSNYA GANTI GOYIM2….KE ARAH REPUBLIK.,.. Pilihan Raya Umum Baharu Mungkin Jalan Terbaik Buat Negara .,……. oleh Ab Jalil Backer Tun Dr Mahathir berpandangan PH tidak akan kalah jika PRU diadakan hari ini. Hari ini kerajaan berhadapan krisis kepercayaan di kalangan rakyat dan pelabur. Ekonomi merosot, pengangguran bertambah dan kos sara hidup tetap tinggi. Paling menakutkan ialah kata-kata kerajaan tidak lagi boleh dipercayai dan sentiasa berubah-ubah. Perpecahan di kalangan rakyat dan agama semakin melebar. Tidak cukup itu hubungan penduduk Semenanjung dengan Sabah… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 7:28 am

DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR ini tak renti2 kopipes apa saja yang anti-PH. Kerja nya memang kopipes.

Di fahaman Islam, DAJJAL keluar sebelum Qiamat. Tapi Dajjal yang ini keluar lebih awal.

Maka di kopipes nya pendapat2 dan tuduhan2 yang tidak ada bukti, fakta atau penerangan yang munasabah.

Mahukan PRU baru walau pun sekarang belum sampai pun separuh penggal.

Demikian lah DAJJAL nya penganut2 PAS nih.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
2 September 2019 6:38 am

TOPIK INI TIDAK DIGEMARI DEEP STATE…… Tudung Plastik.. Alhamdulillah, Kreatif Dalam Menjaga Aurat. JOM KREATIF “MUJURLAH ada plastik untuk saya tutup kepala, asalkan menutup aurat.” Demikian jawapan Nur Fariza Mohd, 28, selepas sekeping gambarnya memakai plastik sebagai pengganti tudung menjadi tular di media sosial. Dia tidak menyangka perkongsian dengan rakan baiknya menjadi tular, namun mengambil positif setiap komen dilontarkan netizen. Menceritakan kisah berlaku pada 28 Ogos lalu, Nur Fariza berkata, dia yang menjual minyak enjin secara atas talian perlu menghantar barangan berkenaan kepada pelanggan di Puchong. “Ketika itu hujan lebat, saya perlu singgah dulu di rumah di Putrajaya untuk mengambil… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 7:43 am

Maka DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR ini berterusan lah meng- kopipes. Pasal kain tudung plastik pulak kali ini. Entah apa pentingnya, tak nyata. Asalkan keagamaan, konon nya. Sudah tentu takda kaitan dengan tajuk post seperti yang lain2 juga, dan oleh itu dia perlu di balun.

DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR ini keluar lebih awal dari Qiamat. Gamak nya di hari Qiamat dia akan menari nari, senang hati bahawa dia telah pertahankan agama sehingga ke kain tudung plastik.

Entah apa DEEP STATE yang selalu di sebut nya pun tak tahu. Yang nyata ia lah, macam Najib Al Jibo kata: KEPALA BAPAK DIA.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 8:31 am
Reply to  Tanpa Nama

Supaya pembaca benar2 fahamkan DAJJAL PAS MAHATHIRVSANWAR ini, diperturunkan berikut ini penerangan istilah DAJJAL –

Definisi Dajjal – Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan:

pembohong yang menutupi kebenaran dengan kepalsuan.
menutupi bumi dengan bilangannya yang besar.
menutupi manusia dengan kekafiran.

Dajjal boleh dikenali dengan beberapa sifat yang dikhabarkan oleh Baginda SAW melalui hadith-hadithnya. Antaranya ialah:

Seorang manusia.
Rambutnya kerinting dan kusut masai.
Sebelah daripada matanya buta.
Tertulis pada dahinya كفر (kufur).

Anonymous
Anonymous
2 September 2019 5:17 am

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah, kelmarin & mlm tadi, abg berhempas-pulas
Akhir nya siap juga skrip trial, abg tanda 3 kelas
Abg tampil ni nak utus salam & doa tulus ikhlas
Irah tu sibuk, warkah abng ni, tak perlulah balas
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
2 September 2019 5:19 am
Reply to  Anonymous

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abng bangun awal, nak siapkan sedikit laporan
Result trial teruk..abng mula risau & kegusaran
Tapi..apa berlaku pun, kita kena ada kesabaran
Skrng, menanti subuh, abg baca ayat2 al-quran
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 7:54 am
Reply to  Anonymous

Tiap pos baru perlu ada penerangn berikut supaya pembaca kenalkan Anonymous kah3 @ Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama, menulis karutan2 bagi meng-sabotaj blog pro=PH ini –

Pakcik Geng Najib ini tak renti2 menulis macam2 karutan dan memantun mantat, tak ikut tajuk post.

Dia tidak hormatkan langsung pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 di sini. Dia coba sabotaj blog Budin yang pro-PH ini.

Kerana itu semua, dia perlu di balun, di tibai, di bantai. Dengan itu kita juga boleh dapat fun and entertainment on and out of him.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 7:56 am
Reply to  Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib ini sudah tua, umur 70an tahun, dah lama pencen, ahli Umno berpuluh tahun, Najib dah lama menjadi hero nya, berpuluh tahun menjilat Najib dengan gigih dan khusuk.

Begitu terlekat “fixation” nya dengan Najib sehingga bila Najib lingkup, sekarang dibicarakan di mahkamah, otw to prison, dia shock dan stress amat sangat, jatuh gila – kena sakit otak ADHD.

Maka komen2 Pakcik ini tidak mengikut tajuk, asyik mengarut, menghasut bangsa “Keling”, agama Hindu dll, anarkis, gila.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 7:58 am
Reply to  Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang dinamakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

Lihat
https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
2 September 2019 7:58 am
Reply to  Tanpa Nama

Inattention means wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means talks excessively or fidgets. Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENCIPTA WATAK MUNIRAH, MENCIPTA “WARKAH”2 DARI NYA. MENGGILA BAYANG NYA, MEMANTUN MANTAT, DLL.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.