MALAS HADIR MESYUARAT TAK LAYAK JADI PEMIMPIN

Walaupun sudah diberi ingatan oleh Anwar Ibrahim agar semua pimpinan dapat menunaikan tanggungjawab kepada parti, Azmin Ali tetap tidak hadir dalam mesyuarat bulanan MPP PKR yang diadakan semalam.

Ini adalah ketidakhadirannya buat kali kelapan dalam mesyuarat MPP PKR sejak menang jawatan Timbalan Presiden pada November tahun lalu.

Selain tidak pernah menghadirkan diri dalam mesyuarat MPP, Azmin juga tidak pernah hadir dalam mesyuarat Biro Politik parti itu yang kedua-duanya dipengerusikan oleh Anwar selaku Presiden PKR.

Turut mengiringi Azmin tidak hadir dalam mesyuarat semalam ialah dua penyokong kuatnya, Zuraidah Kamaruddin dan Amiruddin Shaari.

Zuraidah ialah Naib Presiden PKR, manakala Amirudin adalah Ahli MPP.

Tidak ada alasan diberikan Azmin mengenai ketidakhadirannya kali ini, tetapi Zuraidah tidak hadir kerana menghadiri Mesyuarat Agung Tahunan Wanita PKR Selangor di Shah Alam.

Nampaknya, bagi Zuraidah menghadiri mesyuarat tahunan Wanita PKR lebih penting berbanding menghadiri mesyuarat MPP PKR yang mana beliau adalah Naib Presiden parti itu.

Amiruddin pula tidak hadir kerana ada dua program yang perlu dihadirinya iaitu merasmikan Mesyuarat Agung Wanita PKR Selangor di Shah Alam dan merasmikan mesyuarat PKR Cabang Batu.

Sama seperti Zuraidah, Amiruddin juga kelihatannya menganggap program parti peringkat negeri dan cabang lebih utama berbanding hadir mesyuarat peringkat pusat.

Bulan lalu, Amiruddin tidak hadir mesyuarat MPP kerana mendakwa terperangkap dalam kesesakan jalanraya.

Alahai…..

Walau apa pun alasan diberikan berhubung ketidakhadiran mereka dalam mesyuarat parti, melakukannya secara berulang-ulang dan ternampak seperti disengajakan, ia adalah perilaku paling buruk bagi seseorang pemimpin.

Seorang pemimpin harus sedar mereka dipilih oleh ahli parti untuk menjadi pemimpin. Disebabkan dipilih parti itulah mereka seterusnya menjadi Ahli Parlimen atau Adun dan kemudian dapat memegang jawatan menteri, menteri besar, timbalan menteri dan sebagainya.

Asasnya adalah parti. Kalau mahu dikira layak dan lebih baik, mungkin lebih ramai orang lain atau rakyat biasa yang lebih layak menjadi menteri dan menteri besar.

Tetapi, disebabkan mereka itu tidak aktif dalam parti dan tidak pula dipilih oleh parti, maka kebanyakan mereka itu tidaklah berpeluang duduk sebagai menteri dan menteri besar.

Pokoknya, partilah yang meletakkan seseorang di situ. Oleh itu, mereka yang bergelar pemimpin dan sudah ada jawatan besar dalam kerajaan, jangan mudah lupa diri dan lupa kepada parti.

Jika hari ini mereka diambil tindakan atau dibuang daripada parti, jawatan dalam kerajaan juga boleh gugur kerananya. Sistem kita ialah parti menguasai kerajaan.

Mereka yang gagal, malas atau sengaja enggan hadir mesyuarat parti adalah mereka yang tidak layak menjadi pemimpin. Juga mereka itu tidak layak diberikan jawatan dalam kerajaan.

Sebab itu, alasan tidak hadir mesyuarat parti kerana sibuk dengan urusan kerajaan tidak boleh diterima. Kedua-dua urusan parti dan kerajaan mesti dilaksanakan secara seimbang. Tiada alasan bahawa urusan kerajaan mesti didahulukan, lagi pun urusan parti bukannya setiap hari sebagaimana sibuknya menguruskan kerajaan.

Sebab itu juga, PKR dan semua parti sudah ada peraturan mengenai pentingnya hadir dalam mesyuarat. PKR misalnya, jika tiga kali tidak hadir tanpa sebab, kedudukan mereka akan tergugur secara automatik.

Disebabkan pentingnya mesyuarat parti itulah yang menjadikan peraturan sedemikian diwujudkan. Realitinya semua sedar bahawa partilah yang menentukan pembentukan kerajaan, kalau tidak tentulah peraturan seperti itu tidak ditetapkan.

Hanya dengan PKR bertegas menguatkuasakan peraturan itu, barulah semua pihak ada rasa hormat kepada parti yang telah memberikan mereka kedudukan serta kemasyhuran.

Sebaliknya, jika peraturan ini tidak benar-benar dikuatkuasakan, akhirnya akan muncullah pemimpin yang hanya sibuk dengan parti ketika pemilihan dan mahu perebutan jawatan diadakan saja, selebihnya mereka akan tampil sebagai golongan pemalas, pengelat dan kaki curi tulang dalam perjuangan. (Shahbudindotcom 26/08/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 26 August 2019 — 12:34 pm
Subscribe
Notify of
guest

102 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 8:37 pm

PUAK BABI SELALU KEBAL UNDANG2…. Keluarga Adib Dibenar Mula Prosiding Hina Mahkamah Terhadap Peguam Negara. ……… MAHKAMAH BENAR PERMOHONAN KOMITAL TERHADAP AG 1. Mahkamah Koroner sebentar tadi membenarkan permohonan komital (menghina mahkamah) keluarga arwah Adib terhadap Peguam Negara, Tommy Thomas kerana menghina mahkamah berkaitan prosiding inkues bagi mencari punca kematian Adib. 2. Koroner Rofiah Mohamad memutuskan demikian selepas mendapati wujud prima facie atas imbangan kebarangkalian dalam kes inkues itu serta berpuas hati dengan hujahan kedua-dua belah pihak yang dikemukakan sebelum ini. 3. Rofiah berkata mahkamah membenarkan permohonan itu atas alasan berlaku satu tindakan oleh Tommy yang menjurus kepada penghinaan mahkamah.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 7:52 pm

ISU TERBESAR NEGARA IALAH ASET2 NEGARA DI JARAH PH…..MEREKA CUBA TUTUP DENGAN ISU2 KECIL…… Tak Guna Buat Hutang Berbilion Ringgit Tapi Rakyat Tak Dapat Manfaat, Makin Terbeban – Nicole Wong Ketua Pemuda MCA, Nicole Wong berkata jika Menteri Kewangan atau panggilan yang lagi tepat iaitu ‘Menteri Kewayangan’, Lim Guan Eng gagal menguruskan kewangan negara, duit yang banyak dipinjam tidak akan membawa manfaat bahkan menambah beban kepada rakyat. Ujarnya, masalah utama negara sekarang adalah kerana tidak mempunyai pendapatan yang cukup dan kerana itulah kerajaan Pakatan Harapan (PH) tidak boleh berharap kepada bon semata-mata dan perlu merangka cara lain untuk menambah pendapatan… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 7:07 pm

putar jangan tak putar budin oiiii,orang tergelak

ayuh AP2 UMNO,PAS DAN PKR masuk BERSATU!

BAGI JADI 51 KERUSI!

hanya tambah 25 kerusi saja lagi,MELAYU jadi parti dominan

bukannya susah.Masa pru-15 lambat lagi.Masa itu ibarat mata pedang kata Saidina Omar.Jika kita terlewat,kita akan terhiris.

26+15=51

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 August 2019 10:19 am
Reply to  Anonymous

Lori Alam Flora sampai masuk komen.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 4:46 pm

SEKOLAH KEBANGSAAN TAK DAPAT SEBAB MELAYU UNDI PEMBANGKANG…..TAK RASIS PULAK KALAU KENA KAT DIA….. Selangor beri subsidi tambang bas kepada SJKT…… Aug 27 2019 / Keadilan Daily Selangor mengumumkan pemberian subsidi tambang bas sekolah kepada 641 orang pelajar daripada 10 Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) di seluruh negeri melibatkan peruntukkan berjumlah RM192, 300. Exco Pemberdayaan, Pembangunan Sosio Ekonomi dan Kerajaan Prihatin, V Ganabatirau berkata, bantuan itu akan mula diagihkan secara berperingkat mulai 27 Ogos sehingga 29 Ogos. “Kerajaan negeri di bawah pentadbiran Pakatan Harapan sentiasa peka dengan kebajikan rakyatnya tidak kira apa pun bangsa dan agama supaya masing-masing sentiasa terbela.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 3:58 pm

KELAS BABI MMG INCOME TINGGI…….KERA BERTANYA APA BETUL BEGITU….. Gaji CEO baru Sime Darby Property Berhad lebih dari RM260,000 , soal Kadir Jasin. ………….. Berikut ada soalan yang dikemukakan oleh Kadir Jasin melalui FB beliau dan di bawah pula adalah komen dari Presiden Akar , Ab Jalil Backer. Makin parah kerajaan sekarang. Hari ini Penasihat Media dan Komunikasi Perdana Menteri, Datuk Abdul Kadir Jasin, mengemukakan pertanyaan kepada Sime Darby dan PNB melalui akaun facebooknya. Jika penasihat media Perdana Menteri pun tidak boleh dapat maklumat sebenar, apa yang benar mengenai kerajaan hari ini. Atau sebenarnya Kadir ada masalah dengan Menteri Ekonomi… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 3:18 pm

Penasihat PM: Akui kita miskin 2:02 tengahari (Dikemaskini 2:02 tengahari)……………… A A…………… Indikator yang digunakan oleh Kementerian Hal Ehwal Ekonomi (MEA) untuk mengukur kadar kemiskinan di Malaysia sudah lapuk, kata Penasihat Ekonomi Perdana Menteri, Muhammed Abdul Khalid. “Kita tidak perlu malu jika indikator baru menunjukkan tahap kemiskinan yang tinggi. Itu adalah fakta, dan untuk menyelesaikan masalah, adalah lebih baik untuk kita menerima kenyataan. Barulah dengan pantas jalan penyelesaian dapat dicari,” katanya dalam satu artikel yang diterbitkan di Sinar Harian hari ini. Bekas pengarah Institut Penyelidikan Khazanah itu berkata walaupun pendapatan garisan kemiskinan (PLI) telah berkurangan daripada 50 peratus sejak tahun… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 3:01 pm

WALAUPUN MANIFESTO BUKAN KITAB SUCI….GS TETAP TUNAI JANJI….. Tanah terkilan: Kerajaan PAS Terengganu tunai janji SETIU: Kerajaan Terengganu yang ditadbir oleh PAS kini satu persatu berjaya menunaikan janji manifesto pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 lalu, terutama dalam isu peserta tanah terkilan di seluruh negeri. Menteri Besar, Dato’ Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, manifesto adalah janji kerajaan kepada rakyat dan bukan suatu perkara yang menjadi mainan. Katanya, secara keseluruhan jumlah yang terkilan itu seramai 12,946 orang seluruh negeri dari tahun 1999 hingga 2004. Menurutnya, daripada jumlah itu sebanyak 27 peratus adalah di daerah Setiu yang merupakan jumlah terbesar berbanding… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
27 August 2019 2:54 pm

Penasihat PM yang menempelak ulasan Menteri kes semburit yang sebelum ini melekeh kenyataan Utusan PBB bahawa paras kemiskinan di Malaysia sebagai data palsu, digesa menjauhi semua Hotel mewah dan sentiasa memilih Hotel dengan kemudahan rakaman CCTV. Kes semburit bersama Haziq mungkin akan berulang jika tidak mengambil langkah berjaga-jaga. Kahkahkah.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
27 August 2019 1:54 pm

Ampun tuanku Lynas beribu-ribu ampun, sembah patik harap diampun. Patik memohon sembah sisa radioaktif bahan nadir bumi kita semakin hari semakin berlonggok tanpa pelupusan di bumi Malaysia, ampun Tuanku Lynas. Hamba Rakyat Malaysia semua mohon Tuanku Lynas mempercepatkan eksport sisa radioaktif Tuanku Lynas balik. Ampooooooon Tuanku Lynas Corporation Riayatuddin Syah. Sembah patik harap diamponnnnnnn. p/s Tun Madey nak komisen lebih sikit tak pertahan Tuanku Lynas? Kahkahkah.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 1:05 pm

BABI DAH NAIK KELAS TOKONG…… Kenapa P.Ramasamy Kebal Dari Undang-Undang Soal Pendakwah. …… Inilah yang dikatakan lebih taat kepada PM India berbanding PM Malaysia! Setelah IGP beri amaran jangan provokasi perkauman dan agama lagi, beliau terus menyebarkan fitnah menerusi wawancara dengan media India. Kami juga ada soalan yang saya iaitu selepas beratus laporan polis dilakukan ke atas Ramasamy, kenapa beliau masih bebas menonjolkan keceluparannya? Jikalau beliau menafikan beliau hanya terlibat dengan LTTE menjadi agen pendamai, apa pula penjelasan Ramasamy yang juga terlibat dengan TGTE, cabang dari LTTE yang telah disenaraikan sebagai kumpulan pengganas oleh kerajaan Sri Lanka? Mohon @pdrmsia_official segerakan… Read more »

kimanis manis
kimanis manis
27 August 2019 1:00 pm

dah la..jangan gaduh. kalau nk berkempen meh la datang sini kimanis.. warisan belum tau boleh menang, umno pun belum tau juga.. 50-50. cuma kami nak pastikan tiada aksi semburit di kimanis..wasallam

anonymous
anonymous
27 August 2019 12:51 pm

DS Anwar harus diberi sokongan untuk memulakan satu tindakan membersih dan mengembalikan maruah PKR daripada ahli yang tidak menunjukan hormat dan setia kepada peraturan parti sendiri. Jangan lagi berlembut walau apa risikonya. Jangan lagi ada tohmahan, ada ahli yang kebal. Jangan lagi ada persepsi kepimpinan PKR mati pucuk. Selepas dipecat adalah menjadi hak PKR untuk meminta PM gugurkan dan gantikan dengan pemimpin PKR yang sah. Begitu juga dengan DUN Selangor, harus meminta MB sekarang berundur jika dipecat atau menghadapi undi tidak percaya di DUN sebelum mengemukan calon baru MB dengan mengadap Sultan Selangor. Rakyat sedang melihat dan menilai karisma Anwar… Read more »

kimanis manis
kimanis manis
27 August 2019 1:04 pm
Reply to  anonymous

sokong 100%

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 12:45 pm

LIWAT TAK CUKUP KUASA PECAT SEMBURIT…….. Tak Hadir Pun, Anwar Bleh Buat Apa? Nak Pecat? …… Beberapa pemimpin PKR masih tidak hadir ke mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat (MPP) parti itu walaupun peringatan telah dikeluarkan oleh setiausaha agungnya, Saifuddin Nasution. Antara mereka ialah Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali, Naib Presiden PKR, Zuraida Kamaruddin dan Pengerusi PKR Selangor, Amirudin Shari. PKR mengadakan mesyuarat bulanan parti itu hari ini dan dipengerusikan oleh presidennya, Anwar Ibrahim. Ketidakhadiran Azmin turut disahkan Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil ketika dihubungi namun beliau enggan mengulas lanjut. “Mesyuarat hari ini bermula sekitar jam 3 petang dan berlangsung lebih kurang… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 12:37 pm

CELAKA PUKIMAK HARAMJADAH NAJIB RAZAK ANAK BERNAK TAK BAYAR CUKAI ANAK2 GAMPANG NIH BERTHUN TAHUN BARU SEKARANG DIDEDAH. DAH LA MELANUN RM2.6 BILION DUIT RAKYAT! CUKAI PON TAK BAYAR? AKU TELEPAS PANDANG SETAUN JE TAK BAYAR DIKEJAR LHDN HAMBAT SAMPAI KE MAHKAMAH, SIAL KORANG UMNO BN . PADAN MUKA MAMPOS KORANG MASA PRU14 TUH! PAS MUNAFIK NIH JAHIL KE APA YG DOK BERSAHABAT DGN PENGKIANAT2 MALAYSIA NIH? CILAKO BETOL LA KORANG………

PEPON TANIAH LA LHDN BAWAH PH, JGN LUPA LPS NI BEKAS2 MENTERI LANUN UMNO BN TEMASUK PAS SEKALI PERAMBAT DEPA TUH!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 6:11 pm
Reply to  Anonymous

SETUJU SETUJU SETUJU

SOKONG SOKONG SOKONG

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 12:18 pm

BABI JUGA YANG DICARI……. Nak Satukan Ummah Tapi Dr. Mahathir Kowtim Dengan Kit Siang?……… Pada 13 dan 14 September 2019, In Sya Allah akan tercatat sejarah politik masyarakat Melayu Islam di Malaysia dengan termeterainya perjanjian kerjasama dan persefahaman antara 2 parti terbesar masyarakat Melayu Islam, UMNO dan PAS dalam Himpunan Penyatuan Ummah… Desas desus Hamzah Zainuddin dan Flamimgo pun nak adakan majlis perpaduan ummah, pada hari yang sama Dr. Mahathir akan umumkan kabinet baru… Boleh ker dalam masa yang pendik? Dr. Mahathir kononnya nak ummah bersatu tapi di bawah parti Bersatu… Tapi, dalam dok suruh ummah bersatu, rrrupa2nya, Dr. Mahathir… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 12:01 pm

PH MAIN BELAKANG…. RAKYAT YG SENGSARA…….. Lynas: Now to weed out the real parias ……… Dirty Dozen, 27 Aug: Clearly, this message by the Prime Minister is meant primarily for his 12 ministers who signed last year the akujanji on Lynas, promising to shut down the RM1.7 billion rare earth plant in Gebeng, Pahang if they win the 14th general election and take over Putrajaya. They included the Deputy Prime Minister and the bungling Finance Minister. Recognise this one? None of the Dirty Dozen turned up at the last illegal protest organised in Kuantan by dubious NGOs that are curiously… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 11:09 am

TOKONG BABI SUCI TAK BOLEH USIK…… Projek terowong mana? ……… Ini adalah tahap pembinaan bulan ini untuk projek kondo oleh syarikat konsesi terowong bersama syarikat rakan kongsi. Projek Fasa pertama ini dibina di atas sebahagian tanah yang diberi oleh kerajaan DAP Pulau Pinang sebagai bayaran untuk projek terowong. Kondo ini terletak di tanah tepi laut di Tanjong Tokong ,dijual dengan harga RM1,350 setiap kaki persegi dan telah 90% habis dijual. Fasa pertama ini yang untungnya amat tinggi dengan nilai GDC RM800 juta akan siap dibina akhir tahun ini. Fasa kedua yang bernilai RM1.2 billion akan mula tahun depan. https://www.penangpropertytalk.com/2019/01/ewein-plans-to-launch-city-of-dreams-2-next-year/ Keseluruhan… Read more »

HHAVSTITM
HHAVSTITM
27 August 2019 11:07 am

PAS SEMBAH LANUN UMNO NAJIBULBUTTOH YANG MENYAMUN PERBENDAHARAAN MALAYSIA HINGGA PH MENGALAMI KESUKARAN MENGURUS NEGARA. LIHAT APA KAWAN PAS NI BUAT. Laporan BERNAMA LHDN saman anak perempuan Najib, tuntut RM10.3 juta Bernama Selepas bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan anak lelakinya Datuk Mohd Nazifuddin disaman Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), kini anak perempuannya pula diarah membayar RM10.3 juta cukai pendapatan yang tidak dibayar dari 2011 hingga 2017. Kerajaan Malaysia selaku plaintif memfailkan writ saman dan pernyataan tuntutan itu melalui LHDN pada 24 Julai lepas di Mahkamah Tinggi Shah Alam, Selangor, dengan menamakan Nooryana Najwa Mohd Najib, 31,… Read more »

HHAVSTITM
HHAVSTITM
27 August 2019 11:10 am
Reply to  HHAVSTITM

SAMBUNG Kerajaan Malaysia berkata oleh itu satu taksiran di bawah subseksyen 90(3) Akta Cukai termasuk penalti telah dibangkitkan melalui Notis-Notis Taksiran bertarikh 15 Mac 2019. Kerajaan Malaysia mendakwa, oleh kerana Nooryana Najwa gagal membayar jumlah cukai pendapatan dari tahun 2011 sehingga 2017 itu dalam tempoh 30 harı dari tarikh penyampaian Notis Taksiran yang ditetapkan di bawah Seksyen 103 Akta Cukai Pendapatan 1967, maka kenaikan cukai 10 peratus telah dikenakan. Plaintif berkata defendan masih gagal menjelaskan keseluruhan cukai pendapatan bersama kenaikan 10 peratus yang masih terhutang itu dalam tempoh 60 hari yang ditetapkan di bawah Seksyen 103 itu menjadikan kenaikan cukai… Read more »

HHAVSTITM
HHAVSTITM
27 August 2019 11:12 am
Reply to  HHAVSTITM

LAGI

Kerajaan Malaysia mendakwa sehingga kini defendan masih gagal membayar amaun cukai pendapatan yang masih terhutang termasuk dengan kenaikan yang kesemuanya berjumlah RM10,335, 292.36.

Jumlah itu ialah RM2,807,452.42 (2011), RM30,738.28 (2012), RM6,943,811.07 (2013), RM313,967.02 (2014), RM56,048.65 (2015), RM158,922.46 (2016) dan RM24,352.46 (2017).

Oleh itu kerajaan Malaysia menuntut daripada defendan jumlah RM10,335, 292.36, faedah atas jumlah RM10,335, 292.36 pada kadar lima peratus setahun dari tarikh penghakiman sehingga tarikh realisasi, kos dan lain-lain relif yang disifatkan sesuai oleh mahkamah.

HHAVSTITM
HHAVSTITM
27 August 2019 11:14 am
Reply to  HHAVSTITM

NAH TOHOK GI Kes itu ditetapkan untuk pengurusan kes secara ‘e-review’ pada 12 Sept di hadapan Penolong Kanan Pendaftar Mahkamah Tinggi Shah Alam, S.S.Malini Anne iaitu pihak-pihak yang terlibat mengendalikan kes secara dalam talian tanpa perlu hadir ke mahkamah. Pada 25 Jun lepas kerajaan Malaysia melalui LHDN menfailkan saman terhadap Najib, 66, menuntutnya membayar cukai pendapatan sebanyak RM1.69 bilion bagi tahun taksiran 2011 hingga 2017 dan pada 24 Julai lepas, Mohd Nazifuddin, 36, juga disaman LHDN memintanya membayar RM37.6 juta cukai pendapatan yang tidak dibayar dari 2011 hingga 2017. Pada 24 Julai lepas, LHDN juga menfailkan saman terhadap bekas Menteri… Read more »

HHAVSTITM
HHAVSTITM
27 August 2019 11:24 am
Reply to  HHAVSTITM

PAS PENYELAMAT PENJENAYAH!!! PELINDUNG PENJENAYAH!!! PEMBELA PENGKHIANAT NEGARA!!! PAS ADALAH PENGKHIANAT SEBENAR AGAMA BANGSA DAN TANAHAIR ( AA BA TA )

AYOH SEMUA AHLI PAS! SAMA SAMA KITA TINGGALKAN PENGKHIANAT2 INI!!!!!!!!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 6:13 pm
Reply to  HHAVSTITM

SETUJU DAN SOKONG APA HHAVSTITM KATA.

SILA LAH MASUK SINI SELALU.

DEPA TU MEMANG PERLU DI BALUN BERTALU TALU.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 10:16 am

PH SEMBAH TOKONG BABI
……..

Lagi tanda kebodohan dalam pentadbiran Pakatan Harapan
……..

A KADIR JASIN ni bekas ketua pengarang Kumpulan The New Straits Times Press (M) Bhd. Beliau kini bergiat dalam Bersatu sebagai pimpinan pusat parti itu. Dia juga penasihat kepada dr Mahathir Mohamad dalam beberapa isu politik. Antara orang yang banyak bersuara dalam isu-isu negara.

Tapi bila dengan DAP dia kecut teluq
Tak berani nak jumpa dengan Menteri untuk bertanya

Itu hakikatnya semua teluq pimpinan parti lain dalam PH dah kena kasi.

NASIR RAMLEE
https://www.facebook.com/nasirramlee89

Komen : Atuq sendiri satu dah tercabut

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 10:30 am

PH TIDAK SEMBAH TOKONG BABI

TAPI PENULIS KOMEN ITU DAN KAMU YANG SIARKAN NYA DI SINI MAKAN DAGING BABI. TERASA SEDAP, USTAZ SEMUA KENA AWASI KOT KORANG NAK MAKAN DAGING BABI LAGI.

Kamu penjilat teloq pemimpin PAS dan UMNO langsung tak berani kritik depa, mulut dah ada banyak panau keliling sebab kena penyakit jantina yang depa ada.

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 9:56 am

Tulang lembu korban dibuat sup rebus
Di hirup makan tulang ditanam kambus
Azmin &the geng jagan disimpan kukus
Buang je buat menyemak elok berambus

😅😃😄😂😄😃😄😂🤣layan😍😍

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 10:12 am
Reply to  Anonymous

Macai Mahathir tua kerepot
Macam Mahathir kulit kecut
Azmin semburit banyk repot
Line clear boleh memancut

😅😃😄😂🤣😂😄😃😁layan😍😍

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 10:34 am
Reply to  Anonymous

Awat dah tak tulis kah3 lagi? Takut di kenalpasti sebagai Geng Najib yang asyik menjilat Najib lepas tu makan sup babi?

Geng Najib umur 70an tahun pun tak ngaku, jenis sentiasa membohong menipu, ikut boss kamu Najib Al Jibo yang sebat wang rakyat RM2.6 biliun kasi PAS RM90 juta, tapi semua rakyat dah tahu.

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 1:14 pm
Reply to  Tanpa Nama

Ye ke tua kerepot
Jgn lupa telan todi tu
Jantung ko kan semput
Buat penawar ko punya kalut tu

😅😃😄😂🤣😂😄🤣😁layan😍😍

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 8:11 am

PEJUANG TANAH MELAYU TENTULAH ORANG MELAYU……PELAJARI LAH SEJARAH BANGSA DAN WARISAN PESAKA TURUN TEMURUN……TIADA SUATU BANGSA YANG SINONIM DENGAN ISLAM KECUALI MELAYU…….TIDAK MUNGKIN BANGSA ASING MAHU PERTAHAN TANAH AIR ORANG LAIN KECUALI ADA MUSLIHAT…… Jangan Tertipu Dengan Nga Kor Meng, Kiyai Salleh Adalah Antara Pejuang Sebenar…… Sebelum ini, Menyangkal Dakwaan Nga Kor Meng Bahawa Datuk Beliau Dan Hannah Yeoh Adalah Pejuang (BACA DI SINI)… Kali ini pula kisah perjuangan sebenar pejuang-pejuang Melayu yang benar-benar layak dipanggil pejuang malah mendapat pengiktirafan dari istana… rasanya rata-rata pernah dan tahu mengenai seorang aulia’ yang digelar Kiyai Salleh… generasi muda hari ini, agak kurang… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 8:39 am

“Perbuatan keji kerajaan PAS di negeri Kelantan …

https://twitter.com › lainie › status

Perbuatan keji kerajaan PAS di negeri Kelantan. Greedy, evil bastards. Ptuiiii

https://www.facebook.com/sitikasim/posts/10210963304461391 .

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 7:53 am

3 ekor ni dah besar kapla…kalo tak setuju dgn presiden sila angkat kaki tubuh parti sendiri…

Azmin sedang uji kesabaran anwar sejak jadi balaci madey…pengaruh azmin hanye diselangor….jadi menteri kanan pon tak berhaya…

Anwar sepatutnye tegas dgn azmin dan konconye…azmin sudah jadi melukut tepi gantang tapi merasa kuat kerana sokongan madey yg dah mulai lemah.. …

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 9:29 am
Reply to  Anonymous

Anwar yang pengaruh kurang, mengharapkan pengaruh Azmin yang bukan saja di Selangor tapi di merata negara.

Oleh itu, Anwar tidak boleh lah Anwar “sepatutnye tegas dgn azmin dan konconye…”

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 7:10 am

CADANGAN UNTUK SELAMATKAN UTUSAN……MEDIA NEGARA DIKUASAI BABI…. Kahwinkan Tinta Utusan dan Harakah Alangkah indahnya jika dalam Utusan ada tinta Presiden PAS. Begitu juga tinta Presiden UMNO dalam Harakah ………. Jika ahli UMNO dan PAS pakat-pakat beli dua akhbar ini pasti semua selamat dan penyatuan makin utuh SELAMATKAN Utusan Melayu dengan mengahwinkan dengan akhbar Harakah demi perpaduan ummah dan keuntungan bersama. Saya yakin, jika sebahagian ahli UMNO dan PAS membeli Utusan dan Harakah, pasti kedua akhbar ini akan menjadi gah. Akhbar Utusan ada sisipan berita Harakah. Manakala, akhbar Harakah ada sisipan berita Utusan. Jika ini boleh dilakukan, perpaduan ummah semakin menjadi… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 7:55 am

Mimpi yg tak pernah jadi kenytaan..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 8:45 am

Harun Taib : Selepas Meninggal Di Puji, Semasa Hayat Di Keji

Portal yang menjadi lidah rasmi Pas, Harakah Daily, begitu hebat mempromosikan kematian Ketua Dewan Ulama, Allahyarham Datuk Harun Taib.

Tidak cukup dengan itu, ada di kalangan mereka turut memberikan pelbagai gelaran kepadanya, kononnya sebagai mengenang jasa yang telah dicurahkan selama ini seperti satu kehilangan yang besar, seorang pejuang Islam, tokoh ulama tersohor dan sebagainya.

Semasa arwah itu masih hidup, depa keji dia.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 7:04 am

MALANG DATANG BERTALU2 BWH PH…… After the glitch, even darker days ahead for KLIA unless … Taman Tun, Aug 26: I’m happy to hear that things at the KL International Airport are back to normal after the four-day glitch. Honestly, I was sick, sad and tired of the things said about our airport and about MAHB, the people running our airports. The fact is, computer glitches happen to the best of airports. The KLIA even started off in 1998 with a glorious glitch, just like airports in Hong Kong, Thailand, Denver did [read Other airports’ rocky start]. The important thing… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 8:48 am

Setelah bersama Amanah, Abby Abadi dikeji ahli Pas –

gigitankerengga.blogspot.com › 2017/02 › setelah-bersa…

“Bila saya makin lama makin menjauh (dari Pas)… ikut Amanah, ikut Pakatan Harapan, orang Pas pulak yang maki hamun saya, konon saya …

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
27 August 2019 6:54 am

BERSATU MENYAMBUT KEDATANGAN ALMAHDI…… Kenyataan Media Gagasan Sejahtera ……….. 1. Pada hari ini, Isnin 26 Ogos 2019, telah berlangsung Mesyuarat Majlis Kepimpinan Tertinggi Gagasan Sejahtera di Putrajaya. 2. Mesyuarat telah bersetuju untuk mengambil beberapa ketetapan seperti berikut: a. Mengukuhkan kerjasama politik di kalangan parti komponen Gagasan Sejahtera dalam aspek visi, misi dan organisasi; b. Menumpukan kepada agenda untuk menyelamatkan negara bermasyarakat majmuk dan menyelesaikan masalah rakyat dengan penglibatan semua pihak; c. Menumpukan kepada usaha untuk menarik sokongan anak muda dan segenap lapisan masyarakat terhadap visi yang diperjuangkan oleh Gagasan Sejahtera; dan d. Menerima kerjasama politik penyatuan ummah di antara PAS… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 9:14 am

Hadi ‘Puji’ Tun M, ‘Kritik’ Anwar –

https://peraktoday.com.my › 2018/10 › hadi-puji-tun-m…

TELUK KEMANG – Sebelum PRU14, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang acap kali mengkritik Tun Dr Mahathir Mohamad malah ia …

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 6:46 am

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah.. mmg ramai org yg dengki, percintaan kita
Biar je Irah, usah dipeduli dgn apa yg depa kata
Abg pula, rela berputih tulang, dr berputih mara
Utk Irah ku sayang abg nak kirimkan puisi cinta
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 6:48 am
Reply to  Anonymous

PUISI CINTA – ILLUSI
Karaoke: https://youtu.be/XP1tgfNfE8I

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Suara mu
Gemersiknya bak buluh perindu
Coba kau lagukan
Coba kau dendangkan
Mengisi di ruang kamar ku

Senyum mu
Menusuk dan membelai di kalbu
Coba kau ukirkan
Coba kau pamerkan
Menjadi hiasan hidup ku

Chorus:

Tiada terkata
Seindah bahasa
Nak ku huraikan
Nak ku belaikan diri mu

Akan ku syairkan kata mu
Akan ku madahkan janji mu
Menjadi coretan gurindam
Puisi cinta

Akan ku ukirkan senyum mu
Akan ku lukiskan tawa mu
Menjadikan susunan warna
Potret indah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 6:48 am
Reply to  Anonymous

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg faham, Irah sgt sibuk dgn kuliah & tugasan
Semoga Irah, dapt cemerlang punya keputusan
Untuk Irah..,abg utuskan doa, penuh keikhlasan
Warkah abg sbg ingatan..,tak perlukan balasan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 August 2019 11:04 pm

PKR PARTI KUNYIT RASUAH……. Ahli PKR lapor audio dakwa exco cuba ‘kautim’ polis, SPRM …… Seorang ahli PKR membuat laporan polis berhubung rakaman audio panggilan telefon yang mendakwa exco Perak, Abdul Yunus Jamhari cuba menyelesaikan kesnya yang sedang disiasat polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Kes itu berkaitan dakwaan Yunus meminta komisen daripada dua syarikat supaya meluluskan permohonan tanah milik kerajaan negeri seluas 93 ekar. Sazali Shamsudin, anggota PKR cabang Kampar membuat laporan polis hari ini bagi meminta pihak berkuasa itu menyiasat ketulenan audio tersebut yang didakwa tular di media sosial. “Hari ini saya buat laporan polis di Balai… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 7:57 am

Inilah bagusnye ahli pkr tidak sokong pemimpin rasuah…ahli pas sokong presiden penyokong perompak..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 9:32 am
Reply to  Anonymous

SETUJU SETUJU SETUJU

“ahli pas sokong presiden penyokong perompak..” Najib Al Jibo.

Yang rompak wang rakyat RM2.6 biliun di 1MDB, PAS dapat RM90 juta.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 August 2019 10:29 pm

BABI PH PERGI TANAH LAHIR BUAT PROPAGANDA JAHAT….. Ramasamy receives legal notice over interview with Indian TV channel ………. GEORGE TOWN: Penang Deputy Chief Minister II P Ramasamy today confirmed receipt of a legal notice from Dr Zakir Naik’s lawyer, saying the preacher plans to sue him over remarks made in a recent interview with an Indian TV channel. The notice of demand from Akberdin & Co, sighted by FMT, also called on Ramasamy to stop commenting on Naik and to issue an apology within 48 hours of receiving the letter. Naik’s lawyers also demanded a “reasonable sum of settlement”… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 7:59 am

Tunggu perbicaraan laa..

najib bini rosmah
najib bini rosmah
26 August 2019 10:08 pm

Menteri parti Madey pakar model kereta terbang kipas made in DIY tanya wartawan pasal Rukunegara. Ini Menteri ke pak lawak tengah audition? Tak boleh pakai langsung tapi rajin nak buat sidang akhbar. Kahkahkah.

Anonymous
Anonymous
26 August 2019 10:04 pm

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mmg nya, rasa rindu abg kat Irah tiada tertahan
Yg mengerti dalm nya rindu ini hanyalah Tuhan
Tapi abg ini kalut 3 kelas kertas mat tambahan
Minggu depan..markah nak kena buat serahan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 August 2019 9:47 pm

PILIH LAH JENAMA SAJI UNTUK MINYAK MASAK BILA ANDA MEMBELI BELAH….KELUARAN BUMIPUTRA….. Beristiqamah dan tabahlah…perjuangan untuk bangkitkan Islam bukan mudah… Minyak masak jenama SAJI merupakan keluaran Delima Oil Products Sdn Bhd iaitu syarikat milik Felda Global Ventures Holding Berhad (FGV)…maka secara tidak langsung, minyak jenama SAJI adalah hasil pekebun sawit khususnya yg berpayung di bawah Felda samada sebagai pekebun kecil mahupun peneroka Felda… Dengan meningkatnya kempen UTAMAKAN membeli barangan keluaran muslim, jenama2 keluaran kafir dah mula main harga… Cuba kita pikiaq, beza harga yg ditawarkan amat jauh antara kedua2 jenama…iaitu sebanyak RM6.80 dan hampir bersamaan dgn 1.5kg minyak jenama Saji…apakah… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 8:01 am

Buah sawit murah tapi minyak sawit mahal..

najib bini rosmah
najib bini rosmah
26 August 2019 9:41 pm

Menteri kasut sekarang ganti title baru Menteri breakfast. Hati-hati anak kita daripada keracunan makanan basi tak berzat dan kroni PPBM curi makan peruntukan breakfast anak kita sampai licin. Kahkahkah.

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 8:02 am

Bersatu dan umno tak ade beza.ahli Bersatu asal DNA umno..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 August 2019 9:11 pm

NEGARA DIANCAM HEBAT OLEH PH……PORAK PERANDA DAN EKONOMI HANCUR……MESTI UTAMAKAN KESATUAN .,..KETEPIKAN PERKARA2 KECIL….. Ikatan, Berjasa kini sertai kerjasama Umno-PAS ……. Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) dan Berjasa hari ini bersetuju untuk menyertai kerjasama politik yang digerakkan sebelum ini oleh PAS dan Umno. Perkara itu diumumkan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang. Katanya Abdul Hadi, Ikatan dan Berjasa akan menyertai kerjasama politik Melayu itu melalui Gagasan Sejahtera. Kata anggota parlimen Maran itu Berjasa dan Ikatan juga menerima kerjasama dilakukan PAS dengan Umno yang dibuat atas kerangka taawun siyasi. Ditanya sama ada keputusan itu bermakna Ikatan dan Berjasa sedia menyertai kerjasama PAS… Read more »

Yati
Yati
26 August 2019 9:57 pm

Imam Syafie pernah berkata, pada akhir zaman akan banyak ulama yang membingungkan umat, sehingga umat bingung memilih mana ulama warasatul anbiya (ulama pewaris para nabi) dan mana ulama suu’ (ulama buruk) yang menyesatkan umat

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 8:07 am
Reply to  Yati

Nak kenal ulamak jahat mudah ajee…ulamak baik tak sokong perompak…tak cakap belit2..

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 8:05 am

Kenape nak sokong orang yg ade 87 kes mahkamah?…pas dan parti2 kecil sebaiknye jauhi umno dulu sehingga kes mahkamah Zahid selesai..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 August 2019 8:51 pm

TONG M SUDAH DITAMBAT TANGAN DAN KAKI OLEH D4P…..TAK MAMPU BUAT APA2 LAGI…..HANYA MAMPUS MENANTI….. Masa untuk Dr M guna kuasa prerogratif rombak Kabinet ………. Untuk mengatasi apa-apa masalah, langkah pertama ialah mengakui wujudnya masalah tersebut. Jika ditanya soalan ini kepada rakyat, perlukah Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad merombak Kabinetnya, dipercayai majoriti akan menjawab “Ya”. Ura-ura akan berlakunya rombakan Kabinet sudah lama bergema. Pada 19 Julai yang lalu, khabar angin akan berlakunya rombakan Kabinet menjadi rancak susulan penularan sekeping gambar Mahathir dengan barisan penuh jemaah menterinya. Ketika itu, Mahathir menafikannya. Beliau berkata gambar itu diambil sempena satu-satunya mesyuarat yang dihadiri… Read more »

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 8:08 am

Madey penakut..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 9:19 am
Reply to  Anonymous

Najib pencuri wang rakyat RM2.6 biliun. Hadi subahat pemimpin PAS dapat RM90 juta.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 9:17 am

Pasma merosakkan… tugas mereka kritik PAS – Satiful Bahri

https://www.agendadaily.com › Fokus › pasma-merosak… –

PAS Terengganu sekali lagi menegaskan ahlinya supaya tidak sesekali terlibat dalam Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (Pasma) …

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 August 2019 8:41 pm

SEMOGA DIIKTIRAF TENTERA ALMAHDI……. Gabungan UMNO, Pas makin utuh ……. KUANTAN – Ceramah Perpaduan yang diadakan di Bentong malam tadi, membuktikan pemimpin dan penyokong parti Pas dan UMNO kini sudah sedar pentingnya perpaduan ummah untuk masa depan agama, bangsa dan negara. Timbalan Pesuruhjaya Pas Negeri, Andansura Rabu berkata, penyatuan tersebut memberi harapan baharu kepada rakyat. Menurutnya, ceramah perpaduan lebih besar di peringkat negeri akan diadakan supaya rakyat lebih memahami gagasan yang dibawa. “Ceramah di parlimen Bentong adalah pencetus dan memberi kesan kepada kedua-dua parti dan juga orang atas pagar. “Kita mahu rakyat faham gagasan dan konsep yang dibawa untuk pastikan… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 9:25 am

PAS Lemah?

https://buletinonline.net › Home › Artikel › Pendapat

Pengulas politik yang menyatakan PAS semakin lemah barangkali mengalami keracunan oleh akhbar Utusan Malaysia, Berita Harian, Malaysiakini atau The Malaysian Insider…

Banyak akhbar yang “meracun”, PAS mesti haprak betul.

007 JAMES BOND
007 JAMES BOND
26 August 2019 8:19 pm

UP TO BRO JIGIT,
nak tanya babenor teman nih,itu hari you ada jemput cgu kejora yang hansem lawa tu gi beraya rumah bro di no 1,jalan Lubuk Kawah.Dia ada kata,masa dia pergi kerumah bro, tiada berpenghuni.Rumah yg tiada orang tinggal.MANA SATU YG BETUL?

007 JAMES BOND
007 JAMES BOND
26 August 2019 8:20 pm
Reply to  007 JAMES BOND

saya James Bond.memang suka menyiasat

007 JAMES BOND
007 JAMES BOND
26 August 2019 8:27 pm
Reply to  007 JAMES BOND

saya sangat berminat untuk berkenalan dengan Munirah Maryono,gadis jawa cantik tu.Pada waktu yg. sama si kejora pun tengah tunggu entri dari gadis tu.Saya bukannya apa,dari si Munirah tu pilih orang yg tak tentu haluan,lebih baik saya block awal.Kalau mengikut
teori saudara TN,Kejora ni orang tua 70an.

apa pandangan bro jigit

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 9:40 am
Reply to  007 JAMES BOND

Tak habis2 bedebah Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama, sekarang guna nama 007 JAMES BOND pulak.

Tapi otak nya mereng, cara mikir nya terbalik, nama itu biasa nya ia lah JAMES BOND 007.

Dia sendiri Keora sekarang pakai nama 007 JAMES BOND dan menanya jika pembaca percaya dia beruk tua 70an tahun pulak.

Begitu lah keadaan Geng Najib ini yang ada sakit otak ADHD, penerangan sudah di beri.

jigit
jigit
27 August 2019 11:17 am
Reply to  007 JAMES BOND

Mr BOND boleh pegang konsep BMW…Best Man Win. Mungking Munirah budak Jawa tu lebih terpikat kepada wajah manco En Bond dan pinggirkan Cikgu Kejora. Itu nasib dia la…paling-paling dia kecewa dan terjun Sg Tunjang

najib bini rosmah
najib bini rosmah
26 August 2019 10:02 pm
Reply to  007 JAMES BOND

Kalau Idola dia Madey pun tipu Rakyat pakai duit Kerajaan taja projek kereta swasta. Macai Madey lagi kuat menipunya. Kahkahkah!

Anonymous
Anonymous
27 August 2019 8:11 am

Macai madey pon kena tipu dgn madey…kikikikik..

Mukhriz yg kaya dapat balak 1000 hektar di serawak…kiralah berape puluh juta dapat duit free atas angin…macai madey tak sedar diri jadi bongok.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
27 August 2019 9:42 am
Reply to  Anonymous

Maklumat “dapat balak 1000 hektar di serawak” itu keluar dari lubang bntt kamu ker?

jigit
jigit
27 August 2019 11:14 am
Reply to  007 JAMES BOND

Mungkin kami ke rumah emak kita orang di Kg Baru Kota Mengkuang sebab kami buat korban kat situ.

Lain kali tinggalkan la nota kat mail box

Kami ada tulis sebuah buku baru, nak minta kejora tolong editkan….boleh tambah serangkap dua pantun….

jigit
jigit
27 August 2019 11:22 am
Reply to  jigit

Cikgu Kejora boleh tulis satu nota, kat luar tulis
SURAT UNTUK WA JIGIT dan masukkan dalam mail box Lot 1, Jalan Istana, Lubuk Kawah
06000 Bandar Darulaman.

Jigit ni ada beberapa rumah tempat tinggal. Itu cuma salah satu daripadanya.

Yati
Yati
26 August 2019 7:53 pm

Sepatutnya semakin alim (berilmu) seseorang itu semakin dia takut melakukan perkara bercanggah dengan perintah Allah dan Nabi SAW. Ini bertepatan dengan firman Allah SWT yang bermaksud: Sesungguhnya yang takut kepada Allah dari hamba-hamba-Nya hanyalah ulama. (Fathir: 28)

Imam Syafie pernah berkata, pada akhir zaman akan banyak ulama yang membingungkan umat, sehingga umat bingung memilih mana ulama warasatul anbiya (ulama pewaris para nabi) dan mana ulama suu’ (ulama buruk) yang menyesatkan umat.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
26 August 2019 6:25 pm

Ketahui lah wahai mereka yang berkenaan ..

bahawa tidak hadir mesyuarat ada lah politik

Orang politik memang sentiasa main politik

Tak gitu, gejala itu tak dipanggil politik

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 August 2019 5:42 pm

PH RAKUS KAUT HARTA NEGARA ……TAK PEDULI NASIB RAKYAT…… Terjumpa Budak Di Kantin Sekolah, Pegang Sesuatu Makanan Pelik, Bila Dia Tunjuk Ingatkan Kuih ………. Kos hidup yang semakin meningkat pada hari ini nampaknya sangat memberi kesan kepada rakyat terutamanya mereka yang berpendapatan rendah. Mana tidaknya, gaji RM3000 dan kebawah sudah dikira sebagai miskin bandar jika korang menetap di bandar raya. Dek kerana kesempitan inilah, beberapa keperluan asas terpaksa dilupakan demi meneruskan kehidupan. Ikuti kisah wanita ini yang pada awalnya pergi ke sekolah untuk memberikan duit belanja anaknya namun apa yang di lihat semasa di sekolah tersebut sungguh menyayat hati.Bukan kuih… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
26 August 2019 6:31 pm

Posting biadab fitnah keji di buat Shamshul Faisal Abdul Wahab kepada menteri agama!

Manusia biadap biar ke dalam lokap jer..

Yb Menteri Mujahid Yusof Rawa_ tolong ambil tindakan undang2 terhadap orang yg post ini. amat biadab berupa fitnah keji yg di buat oleh Shamshul Faisal Abdul Wahab_ ini. Dakwa dia semaksimum penalti yg bersabit.

Serban tu buang jer lebai..memalukan islam kerna perangai kau ni..!!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10215015762207119&id=1221664263
Pakatan Harapan Supporters

Nanti dia jawab macam PJ PAS Razman Zakaria

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 August 2019 5:28 pm

PH MEMANG BUAT KERJA TAIK…. NAK JIMAT RUPANYA BAGI APEK GAJI LBH TINGGI…..TAK RASIS PULAK KALAU PUAK DIA…… Kononnya atas nama penjimatan, Melayu dikorban …………… CEO Melayu Sime Darby Property bernama Datuk Wan bergaji RM62,000 sebulan. Besar sangat dah gaji dia tu. Jadi, atas nama penjimatan, dia dipecat dan digantikan pula dengan CEO baru bernama Voon Tin. Berbanding Datuk Wan, Voon Tin diberikan gaji sebanyak RM265,000 sebulan! Pada masa yang sama, Lim Guan Eng yang mengetuai Kementerian Kewangan sedang berusaha mendapatkan keluluasan Lembaga Pengarah untuk melupuskan tanah-tanah Sime Darby kepada syarikat-syarikat milik Cina. Lepas tu, DAP kata, mereka tak rasis… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
26 August 2019 6:34 pm

Jangan cuba jadi petualang negara – Kosmo Online

http://www.kosmo.com.my › negara › jangan-cuba-jadi-petua…

Aug 17, 2019 – … tidak bertanggungjawab yang mahu merosakkan perpaduan kaum di negara ini. … tidak menggambarkan mereka telah melakukan satu perbuatan keji dan … menyalahgunakan pas …

Pas kena salahguna ..’ kot takda yang bijak dalam Pas

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 August 2019 4:24 pm

PH RASIS CINA BOLEH….YG TAK BOLEH RASIS MELAYU…..MUSLIM TAHU HALAL HARAM….BUKAN MCM KAFIR…… Kita Tak Suruh Boikot, Kita Suruh Dahulukan Produk Bumiputera – The Patriots …….. Kalau nak kata pasal #BMBF, kita sebenarnya hanya ajak orang Melayu untuk belajar buat ‘preference’. Serangang kepada Roti Gardenia atas p[erkauman Dan den tak nampak apa masalahnya dengan ‘preference’? Eh sebagai pembeli suka hati kita lah duit kita. Kalau pun nak sembang supply-chain bagai, konon dengan #bmbf akan menyusahkan peruncit atau kilang Melayu sebab akan menyebabkan pemborong dan pengedar tak nak supply barang kepada orang Melayu sekian-sekian.. Rasanya dengan ledakan digital ni, benda dah… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
26 August 2019 6:37 pm

PAS Kata Tiada Jasa Arwah Zahidi, Ini Bukti Jasa Beliau …

https://www.mynewshub.tv › politik › pas-kata-tiada-jas…

Dakwaan itu sebelum ini datang dari Timbalan Yang di-Pertua PAS … Razi sebagai orang yang tidak dikenali di Pengkalan Kubor ini lebih keji.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
26 August 2019 4:10 pm

Madey nak rombak Kabinet sendiri yang prestasi below par, low quality buat kerja sambil lewa copycat ala BN #02 pun susah. Menteri semburit besar kepala sangat tunjuk 27 sokongannya. Kahkahkah.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 August 2019 3:37 pm

PH PERANGAI BABI KERA TAK LAYAK PERINTAH NEGARA…… Ini adalah tanda-tanda kebodohan PH terutama spesis D4P ……. Yang merogol ialah ADUN D4P Tronoh .. mangsa rogol pula ialah seorang warga Indonesia yang bukan ahli atau penyokong UMNO. Yang menyiasat kes ialah pegawai polis yang profesional, pun bukan ahli UMNO. Yang membuat keputusan untuk menuduh ialah Jabatan Peguam Negara, juga bukan mana-mana cawangan atau bahagian UMNO. Yang pentingnya UMNO bukan lagi pemerintah diperingkat kerajaan pusat. Mengapa nak tuduh UMNO terlibat??? BAGERO!!! TENKIU #UPHanisya Abdul Hamid Komen : Sudah-sudahlah PH salahkan UMNO. Memang kita tahu UMNO tu teruk tapi PH tu janganlah… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
26 August 2019 6:49 pm

TB keji dan caci Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat | Ini Tulang, bukan …

https://tulangbesi.wordpress.com › 2012/01/02 › tb-keji-…
– Ustaz Harun Taib dianggap sebagai ‘penghalang’ dalam PAS bagi kelompok IRC di kampus dulu. IRC atau Islamic Research Council …

jigit
jigit
26 August 2019 3:03 pm

En Budin Gejala tak hormat Tok Ketua ni tak boleh dibiarkan. Nama baik Tok Ketua mesti dijaga. Hari itu orang luar yang tak kena mengena dengan PKR, Si Khairuddin, sudah perli Tok Ketua kononnya dia tiada bernilai langsung, tidak dihargai sama sekali kerana tidak dijemput menghadiri mesyuarat jemaah presiden parti komponen PH. Hari ini pemimpin dalam parti sendiri yang memperlekehkan Tok Ketua. Dalam keadaan ini Tok Ketua perlu bertegas dan singkirkan saja Azmin, Zuraida dan Amiruddin. Jangan bagi muka. Lagi pun Tok Ketua hebat dan mendapat sokongan hampir keseluruhan pemimpin bawahan. “Cari pasal…cari pasal la…Apa …hang takut ka…” petikan dari… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
26 August 2019 6:51 pm
Reply to  jigit

Punca Sebenar Perpecahan Dalaman PAS (Bahagian II)

http://www.khalidsamad.com › 2015/08 › punca-sebenar-perp…

Ianya hasil perbalahan dalaman PAS sendiri tetapi seperti biasa, lebih … Yang kelihatan bersama DSAI di mahkamah terus dikeji dan dihina …

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 August 2019 3:00 pm

TERBUKTI PH PENCETUS HURU HARA…. TERBUKTI PH FAILED GOVERNMENT….. The Fragile Race Relations In Malaysia ………… Home Minister Muhyiddin Yassin has expressed concern over rising sentiments regarding race, religion and royalty, referred to as ‘3R’. Muhyiddin said police data showed that the number of incidents involving these 3R issues have doubled since the beginning of the year when compared to last year. “Irresponsible people may trigger the sentiments of the people. We cannot compromise with these people as this is not good for the country,” added Muhyiddin. Muhyiddin is both right and wrong in his observation. The truth is, sentiments… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
26 August 2019 6:53 pm

‘Pembangkang tiada modal, caci keji saja’

suarapakatandaily.com › Berita › Berita Kanan

“Perkataan ‘pondan’ tidak wajar digunakan di Parlimen. Sudah jelas pihak pembangkang Pas dan Umno sedang memainkan isu perkauman …

Anonymous
Anonymous
26 August 2019 2:26 pm

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Lantak le Jemin hadir ke tidak hadir mesyuarat
Di tgh belantara kasih, diri ku ini, lemah terjerat
Menanggung rindu, mmg satu beban yng berat
Risau juga kalau Irah tu, mt saleh masih ngurat
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

jigit
jigit
26 August 2019 3:16 pm
Reply to  Anonymous

Irah kan cute tentu ramai yang berminat
Baik Mat Saleh, Latino atau Benggali
Tapi depa ni walau besar, tidak bersunat
Dek Irah tengok tentu rasa geli

Anonymous
Anonymous
26 August 2019 5:08 pm
Reply to  jigit

Bro jigit,

Usah lah bro salah anggap, merendah2kan Irah
Irah setia & pegang janji..,setelah cinta bersemi
Mt Saleh ke, Latino ke, Benggali dia tak ghairah
Irah hanya akan tengok bila dah sah jadi suami
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
26 August 2019 7:01 pm
Reply to  jigit

Mana yang ada kait mengait dengan Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama mencoba sabotaj blog pro-PH ini, tak pasti “tidak bersunat dia tengok tentu rasa geli”.

Kot dia sapu siapa saja, mcm Geng Najib yang tak kisah Pak Sheikh atau bukan Sheikh asalkan yang belakang kira.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
26 August 2019 2:02 pm

KAFIRUN ADALAH MEREKA YG TERTUTUP FIKIRAN MEREKA DARI MENERIMA KEBENARAN…..BAGAIMANA MUNGKIN FIKIRAN MEREKA DAPAT BERFUNGSI DENGAN BAIK SEDANGKAN DENGAN TUHAN PUN MEREKA BERSANGKA BURUK….MENDUA KAN TUHAN DENGAN MELETAKKAN MAKHLUK MEMPUNYAI KUASA SEPERTI TUHAN…. My Reply To Times Now, India, On The Zakir Naik Issue …… … The Malaysian government should arrest those Chinese and Indians who are exploiting the Dr Zakir non-issue to trigger racial and religious unrest to distract Malaysians from the fact that after 15 months the Pakatan Harapan government has proven to be a disaster. ……. Hi sir great to hear from you. Thank you for the… Read more »

Yati
Yati
26 August 2019 4:20 pm

ORANG MUNAFIQ hamPAS LEBIH BAHAYA DARI ORANG KAFIR Orang kafir ingkar kepada Allah, sedangkan orang munafik per­caya adanya Allah. Tapi umat Islam sepakat menetapkan bahawa orang munafik lebih berbahaya terhadap Islam dibanding orang kafir! Orang kafir akan terang-terangan memusuhi Islam. Me­reka tidak lagi sembunyi, dalam melawan secara berhadapan. Orang munafik, mengaku Islam, tetapi secara diam-diam ia memusuhi Islam dan Ulama-Ulama yang menyampaikan Islam. Orang munafik ada dua pedang. Pedang yang satu dipergunakan membela agama, sedang yang satu lagi di­pakai untuk menikam umat Islam. Pedang yang pertama pasif, sedang pedang kedua aktif. Dia akan aktif jika punya kesem­patan untuk “menggunting dalam… Read more »

anonymous
anonymous
26 August 2019 4:27 pm
Reply to  Yati

munafiq hamPAS memperalat dr. zakir naik kemudian pura pura membelanya. Munafiq hamPAS!!!

najib bini rosmah
najib bini rosmah
26 August 2019 1:05 pm

Syarat sah menjadi Menteri atau Menteri Besar bawah Madey.

(1) Ponteng mesyuarat

Syarat wajib menjadi Menteri kesayangan Madey.

(1) Bersemburit di Hotel Sandakan. Kahkahkah!

jigit
jigit
26 August 2019 3:23 pm

Syarat sah nak jadi Najib bini Rosmah;

1. Kena kuat jilat pungkoq abam
2. Kena bodoh bodoh sikit, pandai guna kepala lutut untuk berfikir.
3. Tak lulus PMR

Tanpa Nama
Tanpa Nama
26 August 2019 6:55 pm
Reply to  jigit

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

Najib nama yang paling busuk di dunia sekarang

Curi wang rakyat RM2.6 biliun di 1MDB