APAKAH PERDANA MENTERI TIDAK PUNYA KUASA?

Mempertahankan kerajaan atas dakwaan menipu daripada menggunakan dana awam untuk projek kereta nasional ketiga, Tun Mahathir Mohamad berkata, bukan beliau yang meluluskan perkara itu.

Katanya, agensi kerajaan mungkin berminat dalam projek nasional yang dikendalikan oleh DreamEDGE itu selepas melihat kemampuan serta keupayaannya.

“Saya syak syarikat DreamEDGE lakukan banyak perkara dan dilihat berkeupayaan melakukannya.

“Maka, agensi kerajaan lain berminat untuk turut mengambil bahagian.

“Bagaimanapun, bukan saya luluskan tetapi ia sudah dilakukan. Jadi, tidak ada apa-apa yang saya boleh katakan lagi,” tegas Tun Mahathir.

Ketika mengumumkan projek kereta nasional ketiga sebelum ini, Tun Mahathir berkali-kali mengatakan ia tidak akan menggunakan dana awam, sebaliknya melalui sumber kewangan syarikat swasta sepenuhnya.

Menurut beliau, hasrat kerajaan memperkenalkan projek kereta nasional ketiga itu adalah untuk merangsang industri automotif negara agar Malaysia tidak ketinggalan di belakang.

Menteri Kewangan, Lim Guan Eng serta Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Darell Leiking sebelum ini turut mengesahkan projek itu akan menggunakan 100 peratus dana swasta dan tidak melibatkan wang kerajaan.

Tetapi, Presiden MCA, Wee Ka Siong kemudiannya mendedahkan, DreamEDGE adalah syarikat yang pemegang saham terbesarnya ialah VentureTech Sdn Bhd.

Kata Ka Siong lagi, VentureTech adalah 100 peratus milik MIGHT dan MIGHT pula 100 peratus milik kerajaan.

Jadi, adakah ini bukan duit kerajaan? Soal Ka Siong.

Selain itu, jika kita masih ingat, kerajaan juga pernah mengumumkan peruntukan RM20 juta untuk penyelidikan dan pembangunan projek kereta nasional ketiga itu.

Walaupun DreamEDGE ada tampil menyatakan angka yang disebut oleh Ka Siong itu tidak berapa tepat, namun pengakuan Tun Mahathir dengan sendirinya telah mengesahkan memang ada agensi kerajaan terlibat dan dana awam digunakan untuk projek tersebut.

Kenapa kerajaan tidak bersikap jujur kepada rakyat?

Yang lebih memalukan lagi ialah pengakuan Tun Mahathir bahawa bukan beliau yang terlibat sehingga terjadinya pemungkiran janji di mana ada agensi kerajaan dan dana awam digunakan untuk projek kerata nasional ketiga itu.

Maka, siapa yang terlibat?

Adakah ia keputusan yang dibuat oleh Lim Guan Eng dan Darell Leiking?

Adakah Lim Guan Eng dan Darell Leiking tidak merujuk atau membuat keputusan membelakangkan Tun Mahathir selaku Perdana Menteri?

Bukankah sepatutnya projek kereta nasional ini dibincangkan dalam mesyuarat kabinet sebelum diluluskan?

Pertanyaan lain, setelah mengetahui ada agensi kerajaan dan dana awam dilibatkan dalam projek tersebut dan ia jelas tidak seperti mana yang dijanjikan kepada rakyat sebelum ini, apakah Perdana Menteri tidak boleh berbuat apa-apa untuk membetulkannya?

Apakah Perdana Menteri kita tiada kuasa atau semua ini hanya helah belaka? (Shahbudindotcom 14/08/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 14 August 2019 — 9:28 am
Subscribe
Notify of
guest

39 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
najib bini rosmah
najib bini rosmah
16 August 2019 8:35 am

PM Sementara bos.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
15 August 2019 8:07 am

KAFIR HARBI TEST POWER…..BILA MUNAFIK MELAYU DIAM TAHULAH DIA BETAPA PELUANG DEEP STATE TERBUKA LUAS,…….. Senangnya apek ni minta maaf setelah menghina angkatan tentera Taikun minta maaf kata tentera hanya ‘makan dan tidur’ …….. Selepas mengundang kecaman pelbagai pihak, pengasas Gamuda Bhd Koon Yew Yin meminta maaf atas kenyataannya yang antara lain menyifatkan anggota tentera negara ini hanya “makan dan tidur”. Koon berkata kecaman yang diterimanya mungkin disebabkan caranya mengeluarkan kenyataan itu yang tidak disenangi sesetengah pihak. “Saya meminta maaf jika saya menyinggung perasaan anggota pasukan keselamatan,” katanya seperti dipetik Utusan Online hari ini. “Sepatutnya saya berkata pasukan tentera diperlukan… Read more »

Anonymous
Anonymous
14 August 2019 6:58 pm

Sudah sampai masa Dr Mahathir berundur, kata MP PKR………. 5:49 petang (Dikemaskini 6:18 petang)……… A A……………….. Ahli Parlimen Pasir Gudang Hassan Abdul Karim mencadangkan Dr Mahathir Mohamad supaya meletak jawatan selepas apa yang didakwanya perdana menteri seperti hilang punca dan hilang daya dalam menyelesaikan beberapa isu kritikal negara. “… Saya berpendapat masa sudah sampai untuk Dr Mahathir berundur sebagai perdana menteri. “Beliau sudah jelas kelihatan tidak dapat menangani banyak isu dalam negara sekarang,” katanya dalam satu kenyataan hari ini. Menurut Hassan, beliau adalah antara ahli parlimen yang turut menandatangani surat sokongan kepada Mahathir untuk dilantik sebagai perdana menteri selepas Pakatan… Read more »

Anonymous
Anonymous
14 August 2019 6:20 pm

Glc bawah azmin…glc tidak boleh bi saham syarikat swasta tanpa kelulusan azmin…azmin menteri yg dalantik oleh madey….adekah azmin bebas buat keputusan sendiri tanpa merujuk kpd pm?…

Anonymous
Anonymous
14 August 2019 6:16 pm

Madey pegi turki nak tunjuk kereta mesia..Turki tunjuk kereta yg lebih power madey bisu kelu…

Skarang nak tipu kununnye menteri yg ada kuasa….kaki tipu sampai mati pon menipu…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 6:45 pm
Reply to  Anonymous

Yeah, mcam Najib Al Jibo, Tok Garu Hadi Bawang.

Anonymous
Anonymous
14 August 2019 6:12 pm

Madey kuat putarbelit nak cuci tangan….PM with no.power…22 tahun dolu madey boleh tipu melayu…menteri plak yg ada kuasa dlm hal nasional…madey yg gilakan nak buat kereta hibrid…

Perodua dan proton boleh buat kereta hibrid tapi kroni madey tak dapat ape2..

Tu pasal Dap berani sekeh kepala madey…madey menikus dgn Dap…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 6:50 pm
Reply to  Anonymous

Yang menikus Najib Al Jibo, arini tak datang mahkamah, sakit mata con.. konon. Entah2 melihat pompuan dalam jamban kena baling tahi.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
14 August 2019 2:55 pm

BILA KAFIRUN BERSUARA MUNAFIQUN TUTUP MULUT….. DENGAR DAN PATUH KPD TUAN MEREKA…. Menteri sanggah keputusan Jemaah Menteri? ……….. SAYA merujuk kepada kenyataan media yang dikeluarkan oleh M Kula Segaran, Menteri Sumber Manusia pada 13 Ogos 2019 yang bertajuk“Zakir Naik’s Presence in Malaysia is embarrassing to all Malaysians”. Dalam surat tersebut, Kula telah menyatakan pandangan peribadinya agar tindakan perlu diambil terhadap kenyataan yang dikeluarkan Zakir Naik di program yang dianjurkan oleh Kerajaan Negeri Kelantan dan isu tersebut kononnya akan dibawa ke mesyuarat Kabinet yang seterusnya. Saya menyelar kenyataan yang dikeluarkan itu atas beberapa sebab. Pertamanya, ia jelas adalah pandangan peribadi kerana… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 6:25 pm

‘Zakir puji Dr M, apa untungnya PAS?’

Program jelajah Dr Zakir Naik ke Kelantan bukan bermotifkan politik dan tidak membawa sebarang keuntungan kepada PAS, tegas Timbalan Pesuruhjaya III PAS Kelantan, Dr Mohamed Fadzli Hassan.

“Beliau (Zakir) seorang pendakwah bebas, dia datang dan tak pernah pun buat kenyataan umum menyokong parti kita. Di mana untungnya PAS.

“Sedangkan beberapa kali dia puji (Perdana Menteri) Dr Mahathir (Mohamad), berapa kali dia puji kerajaan Malaysia. Dan kita tak ada rasa apa-apa pun,” jelasnya

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
14 August 2019 2:37 pm

KAFIR HARBI BAKAR SEMANGAT RASIS DAN ANTI ISLAM…….ANTI PERLEMBAGAAN..ANTI RAJA….. DAP partly to blame for Dong Zong being labelled racist, says MCA Youth ………… DAP is partly to be blamed for causing Chinese education group Dong Zong to be labelled as racist, says MCA Youth. Its chairman Nicole Wong Siaw Ting said DAP’s role cannot be discounted in the khat controversy as Deputy Education Minister Teo Nie Ching had made ambiguous and vague statements following meetings with Dong Zong and its stakeholders. Wong said this has led to Dong Zong being misconstrued as a “racist scapegoat”. “In the many discussion… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 6:28 pm

Anatta Zen

Ya takye juga. Pas susah payah buat program, ribu2 ahli pas datang, si Zakir Naik ni pi puji tun M lak.

Pasai apa lah dia tak puji tok guru tuan presiden hadi awang? Mudah je, pasai takde pe yg nak dipujikan! Toksah kata nak lawan kuasa2 besar barat dan yahudi, lawan dgn awek kapiaq SR yg sekor tu pun kalah!

Anonymous
Anonymous
14 August 2019 2:31 pm

Pasukan Hantu suka temberang tipu
Macai Mahathir memuja bapak hantu
Mcam situa sembang kencang merapu
Apa kata cikgu kejora,tak begitu?

😁😂🤣😃🤣😃😄😄🤣layan😍😍

Tapi kaki abg ini seperti dah kena tambat
Dekat org jauh,hati ini,sudah pun melekat
Jgan dibiarkan lepas jikalau hati sepakat
Pada majlis perkahwinan nnti kirimlah kad

😂🤣😃😄😃🤣😂😂😂layan😍😍

Anonymous
Anonymous
14 August 2019 2:55 pm
Reply to  Anonymous

Anon 2:31 pm,

Mcam situa sembang kencang merapu
Apa kata Cikgu Kejora,tidak kah begitu?
Itu sajalah, yg si monyet tua itu mampu
Belum juga dia serik, Kejora tibai & latu!

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahhh

Jgan dibiarkan lepas, jikalau hati sepakat
Pd majlis perkahwinan nnti, kirim lah kad
Kata sudah sama dipadu, janji pula diikat
Moga ikatan terus dapat rahmat & berkat

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻

Anonymous
Anonymous
14 August 2019 2:58 pm
Reply to  Anonymous

Anon 2:31 pm,

Mmg lah, si monyet tua itu, perangai tidak elok
Sesuai sangat kalau dipanggil bajingan goblok
Tak padan kedi..,sarang tebuan dia mahu jolok
Akhir nya, dgn Kejora, dia kena belakang golok

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 6:54 pm
Reply to  Anonymous

Ini dia penerangan Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama –

Pakcik Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil a, tak renti2 menulis macam2 karutan dan memantun mantat, tak ikut tajuk post.

Dia tidak hormatkan langsung pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 di sini. Dia coba sabotaj blog Budin yang pro-PH ini.

Kerana itu semua, dia perlu di balun, di tibai, di bantai. Dengan itu kita juga boleh dapat fun and entertainment on and out of him.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 6:56 pm
Reply to  Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib ini sudah tua, umur 70an tahun, dah lama pencen, ahli Umno berpuluh tahun, Najib dah lama menjadi hero nya, berpuluh tahun menjilat Najib dengan gigih dan khusuk.

Begitu terlekat “fixation” nya dengan Najib sehingga bila Najib lingkup, sekarang dibicarakan di mahkamah, otw to prison, dia shock dan stress amat sangat, jatuh gila – kena sakit otak ADHD.

Maka komen2 Pakcik ini tidak mengikut tajuk, asyik mengarut, menghasut bangsa “Keling”, agama Hindu dll, anarkis, gila.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 6:58 pm
Reply to  Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang dinamakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

Lihat
https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 6:59 pm
Reply to  Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means moving about constantly; Or excessively fidgets, or talks.

Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENCIPTA WATAK MUNIRAH, MENCIPTA “WARKAH”2 DARI NYA. MENGGILA BAYANG NYA, MEMANTUN MANTAT, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI, MENGKOPIPES KOMEN2 LAMA DIA.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
14 August 2019 2:30 pm

MUNAFIK MELAYU PUNCA SEGALANYA…..SEBABKAN UMAT ISLAM TIDAK HIRAUKAN AMARAN ALQURAN….. Menteri Bersatu: Melayu Terlalu ‘Beri Muka’ Ikut Kehendak Rasis Menteri Bersatu: Melayu Terlalu ‘Beri Muka’ Ikut Kehendak Rasis,…… Ahli Majlis Tertinggi Bersatu, Mohd Redzuan Yusof membidas pihak yang membantah pelaksanaan pengenalan tulisan Jawi dalam buku teks bahasa Melayu di sekolah Cina dan Tamil, khususnya gabungan pertubuhan pendidikan Cina, Dong Zong yang melabelkan tindakan itu sebagai satu bentuk “Islamisasi”. Katanya, bahawa orang Melayu sudah telalu banyak “beri muka” kepada kaum yang rasis dan negara lain tidak sebaik seperti Malaysia yang mudah berkompromi dengan kehendak mereka yang rasis. “Bangsa Melayu terlalu berkompromi… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 6:30 pm

Kay Zaman

apa salahnya dia puji PM, hj hadi pun sokong PM

Elly

pasal dia tauuu pas ni musibat hina cilaker mkn kiri kanan daging islam sendiri

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
14 August 2019 2:26 pm

KAFIR HARBI TAK SABAR PAK DAJJAL JADI PM …… LEBIH MUDAH DIPENGARUHI KERANA PENYAKIT KRONIK…KEBEJATAN MORAL KORUP DLL….. Ini, Projek DAP Langgar Tun M, Menurut Dr Kamarul Zaman Projek DAP ‘Langgar Tun M’ dalam Kabinet hari ini? TIGA isu hangat dijangka akan ditimbulkan oleh pemimpin DAP dalam mesyuarat Kabinet yang dijadual dipengerusikan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini. Kebetulannya pula ketiga-tiga isu yang mahu ditimbulkan oleh pemimpin DAP ini adalah bercanggah dengan pendirian Tun Dr Mahathir, malah keputusan awal kabinet sebelum ini. Dua daripada isu ini, iaitu isu pengajaran tulisan khat Jawi di sekolah dan isu Lynas, malah telah… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 6:35 pm

Imran Ae

Memang pun PAS kini tak MENGUNTUNGKAN kan tidak sama zaman Almarhum Nik Aziz kalau tak caya tanya peniaga di Rantau Panjang, peniaga lebih ramai dari pembeli, Kota Bharu sesak dengan kereta peniaga sesak nafas jualan merudum…..

Anonymous
Anonymous
14 August 2019 2:15 pm

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Ini laporan berterusan dr abg, utk Irah ku puteri
Abg skrg ini, dah pun berada di tempat kenduri
Tercuit di hati melihat pengantin cantik berseri
Tak sabarlah pulak diri ini, ingin jadi raja sehari
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
14 August 2019 2:12 pm

MUNAFIK MELAYU,, WAHABI/IKRAM/ PAN JADI SYAITAN BISU……. Koon Yew Yin Hina Tentera! – Askar Hanya Makan Tidur Koon Yew Yin Hina Tentera! – Askar Hanya Makan Tidur ……… Saya tahu Koon Yew Yin ini adalah kawan baik dengan pemimpin PH. Saya faham kamu juga adalah penderma dana politik kepada mereka. Tapi kenyataan seperti ini sudah keterlaluan dan merupakan satu penghinaan serious kepada seluruh pasukan keselamatan kita. “Anggota tentera, seperti yang kita ketahui, hanya makan dan tidur sahaja. Majoriti mereka tidak pernah melepaskan tembakan melainkan menembak papan sasaran. Sepatutnya mereka digunakan untuk ganti pekerja asing yang diupah di ladang FELDA,” Oleh… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 6:37 pm

Ganghan KM

Zakir p kelantn sbb nak tgok kelantan gitu2 je tiada kemajuan selama 30 tahun pas berkuasa…

Nooree Abdullah
Kemajuan tersekat tgh jln oleh tangan2 ghaib sejak tok guru ambik alih.

Anonymous
Anonymous
14 August 2019 1:06 pm

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kat tempat kenduri ada anak2 dara cuba dekat
Di sekolah pulak ada cikgi2 yng cuba nak pikat
Tapi, kaki abg ini, seperti dah kena rantai & ikat
Dekat orang yg jauh, hati ini, udah pun melekat
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
14 August 2019 12:47 pm

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Cuti raya haji thn ni banyak tul kenduri kendara
Tgh hari ada satu kat Dewan Tunku Anum Jitra
Lps tu kat Bintong, Perlis rumah emak saudara
Abg buat tak layan je, didekati ramai anak dara
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
14 August 2019 12:36 pm

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Ini laporan dari abng..untuk Irah, intan ku puteri
Hari ni, abg nak kena bawa dan iring raja sehari
Dah 4 hari, emak tak masak utk makan tgh hari
Sbb, sejak Ahad tiap hari ada jemputan kenduri
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 10:23 am

“.. bukan saya luluskan tetapi ia sudah dilakukan. Jadi, tidak ada apa-apa yang saya boleh katakan lagi,” tegas Tun Mahathir.

Di luluskan Najib Al Jibo. A failed and desperate PM yang coba tiru Tun M mulakan industri kereta di negara ini dengan Proton mencapai kejayaan yang tinggi.

Al Jibo mahu legasi nama nya dikaitkan dengan kereta ke tiga negara ini. Bodoh punya Najib, merintah pun tak reti, curi duit rakyat berbilion, kena lingkup di Pru14. Hamsat dan bangsat punya Jibo.

Anonymous
Anonymous
14 August 2019 6:22 pm
Reply to  Tanpa Nama

Kalo mabok mesti TN koling mabok todi merapuu..dlm sehari mesti mesti mabok todi..kikikikiok..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 10:12 am

Semua nya komen Pakcik Geng Najib 70an tahun setakat ini.

Pakcik Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil a dan lain2, tak renti2 menulis macam2 karutan dan memantun mantat, tak ikut tajuk post.

Dia tidak hormatkan langsung pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 di sini. Dia coba sabotaj blog Budin yang pro-PH ini.

Kerana itu semua, dia perlu di balun, di tibai, di bantai. Dengan itu kita juga boleh dapat fun and entertainment on and out of him.

justice4all
justice4all
14 August 2019 10:01 am

Kerajaan PH di bawah pimpinan Tun M kian hari kian terserlah sebagai kerajaan putar alam. Yang teringin sangat untuk mewujudkan industri kereta nasional ke 3 adalah Tun M sendiri. Dan hari ni beliau menjawab tidak tahu menahu tentang penglibatan tidak langsung wang negara dalam projek ini, seolah olah beliau lepas tangan dalam soal ini walhal beliau lah yang paling teruja untuk mewujudkan projek berkenaan. Tak banyak beza perangai PM sekarang dengan perangai PM sebelumnya dalam soal putar belit memanipulasi wang negara. Jenis PM berperangai “belit macam ular” ini hakikatnya tidak baik untuk rakyat dan negara. Berkemungkinan “ada undang disebalik batu”.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
14 August 2019 2:07 pm
Reply to  justice4all

SOKONG….UNDILAH GS TENTERA ALMAHDI…..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 6:41 pm
Reply to  justice4all

Nathan Kunanathan

Pas sembah saitan memang pandai cucuk kasi orang gadoh,macam negara islam bunuh sana sini akhirnya siapa pun tak untung.

Zahanim Abdul Rahman

Zakir Naik mmg lebih hebat dr PAS… pas bila main politik je jadi hancuss agama ditunggangnya. PAS kembalilah ke pangkal jln cnthhi lah sekurang2nya spt nik aziz

Anonymous
Anonymous
14 August 2019 9:48 am

Spt biasa jap lagi TN akan ajak tuan2 mencarut
Si tua kedi ni mmg pendengki, busuk hati perut
Tau tak, naper uncle 70 th ni asyik je mengarut?
Kote dia tu, tak juga pulih, walau merata gi urut
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 10:17 am
Reply to  Anonymous

Kamu Beruk Tua Geng Najib 70an tahun yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama. Kamu selalu cakap kote, pelir, dsb nya.

Kamu selalu mencarut. Kamu biadab dan kurang ajar. Emak bapak kamu tak bimbing kamu di masa kecik sebab tak ada masa. Bapak kamu buas seks, asyik menyondol emak kamu siang malam.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 August 2019 1:40 pm
Reply to  Tanpa Nama

Aku carutkan secara “mild” Pak Tua Geng Najib di atas.

Bersedia pertingkatkan berkali2 pahit nya jika dia menunjukkan minat ke arah itu.

Anonymous
Anonymous
14 August 2019 9:39 am

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah.. abg ini, blm mula kerja, masih lagi bercuti
Smlm, abg tidur agak lewat, tadi abg tidur ganti
Abg tampil ni kerana teringatkan Irah buah hati
Risau ler pulak, kalau manja abg ternanti-manti
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗