APAKAH PERDANA MENTERI TIDAK PUNYA KUASA?

Mempertahankan kerajaan atas dakwaan menipu daripada menggunakan dana awam untuk projek kereta nasional ketiga, Tun Mahathir Mohamad berkata, bukan beliau yang meluluskan perkara itu.

Katanya, agensi kerajaan mungkin berminat dalam projek nasional yang dikendalikan oleh DreamEDGE itu selepas melihat kemampuan serta keupayaannya.

“Saya syak syarikat DreamEDGE lakukan banyak perkara dan dilihat berkeupayaan melakukannya.

“Maka, agensi kerajaan lain berminat untuk turut mengambil bahagian.

“Bagaimanapun, bukan saya luluskan tetapi ia sudah dilakukan. Jadi, tidak ada apa-apa yang saya boleh katakan lagi,” tegas Tun Mahathir.

Ketika mengumumkan projek kereta nasional ketiga sebelum ini, Tun Mahathir berkali-kali mengatakan ia tidak akan menggunakan dana awam, sebaliknya melalui sumber kewangan syarikat swasta sepenuhnya.

Menurut beliau, hasrat kerajaan memperkenalkan projek kereta nasional ketiga itu adalah untuk merangsang industri automotif negara agar Malaysia tidak ketinggalan di belakang.

Menteri Kewangan, Lim Guan Eng serta Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Darell Leiking sebelum ini turut mengesahkan projek itu akan menggunakan 100 peratus dana swasta dan tidak melibatkan wang kerajaan.

Tetapi, Presiden MCA, Wee Ka Siong kemudiannya mendedahkan, DreamEDGE adalah syarikat yang pemegang saham terbesarnya ialah VentureTech Sdn Bhd.

Kata Ka Siong lagi, VentureTech adalah 100 peratus milik MIGHT dan MIGHT pula 100 peratus milik kerajaan.

Jadi, adakah ini bukan duit kerajaan? Soal Ka Siong.

Selain itu, jika kita masih ingat, kerajaan juga pernah mengumumkan peruntukan RM20 juta untuk penyelidikan dan pembangunan projek kereta nasional ketiga itu.

Walaupun DreamEDGE ada tampil menyatakan angka yang disebut oleh Ka Siong itu tidak berapa tepat, namun pengakuan Tun Mahathir dengan sendirinya telah mengesahkan memang ada agensi kerajaan terlibat dan dana awam digunakan untuk projek tersebut.

Kenapa kerajaan tidak bersikap jujur kepada rakyat?

Yang lebih memalukan lagi ialah pengakuan Tun Mahathir bahawa bukan beliau yang terlibat sehingga terjadinya pemungkiran janji di mana ada agensi kerajaan dan dana awam digunakan untuk projek kerata nasional ketiga itu.

Maka, siapa yang terlibat?

Adakah ia keputusan yang dibuat oleh Lim Guan Eng dan Darell Leiking?

Adakah Lim Guan Eng dan Darell Leiking tidak merujuk atau membuat keputusan membelakangkan Tun Mahathir selaku Perdana Menteri?

Bukankah sepatutnya projek kereta nasional ini dibincangkan dalam mesyuarat kabinet sebelum diluluskan?

Pertanyaan lain, setelah mengetahui ada agensi kerajaan dan dana awam dilibatkan dalam projek tersebut dan ia jelas tidak seperti mana yang dijanjikan kepada rakyat sebelum ini, apakah Perdana Menteri tidak boleh berbuat apa-apa untuk membetulkannya?

Apakah Perdana Menteri kita tiada kuasa atau semua ini hanya helah belaka? (Shahbudindotcom 14/08/2019)

Updated: 14 August 2019 — 9:28 am

39 Comments

Add a Comment
  1. najib bini rosmah

    PM Sementara bos.

  2. KAFIR HARBI TEST POWER…..BILA MUNAFIK MELAYU DIAM TAHULAH DIA BETAPA PELUANG DEEP STATE TERBUKA LUAS,……..

    Senangnya apek ni minta maaf setelah menghina angkatan tentera
    Taikun minta maaf kata tentera hanya ‘makan dan tidur’
    ……..

    Selepas mengundang kecaman pelbagai pihak, pengasas Gamuda Bhd Koon Yew Yin meminta maaf atas kenyataannya yang antara lain menyifatkan anggota tentera negara ini hanya “makan dan tidur”.

    Koon berkata kecaman yang diterimanya mungkin disebabkan caranya mengeluarkan kenyataan itu yang tidak disenangi sesetengah pihak.

    “Saya meminta maaf jika saya menyinggung perasaan anggota pasukan keselamatan,” katanya seperti dipetik Utusan Online hari ini.

    “Sepatutnya saya berkata pasukan tentera diperlukan ketika perang untuk mempertahankan negara. Ketika keadaan negara aman, mereka sepatutnya melakukan kerja lain untuk meningkatkan ekonomi negara kita

    “Namun ada pihak yang tidak suka dengan cara saya memperkatakan tentang anggota tentera,” katanya lagi.

    Semalam, Koon dalam blognya antara lain berkata ramai anggota tentera hanya makan dan tidur malah ramai antara mereka tidak pernah menembak, dan mencadangkan anggota tentera dihantar bertugas ke ladang Felda.

    Kenyataan itu disampaikan menerusi satu tulisan bertajuk “Cadangan saya untuk mengurangkan dan meningkatkan perkhidmatan awam kita”.

    Kenyataan itu mengundang kritikan pemimpin kerajaan, pembangkang dan NGO yang menyifatkan kenyataan itu menghina menghina pasukan angkatan tentera Malaysia (ATM).

    Timbalan Menteri Pertahanan Liew Chin Tong menyifatkan kenyataan Koon sebagai satu salah faham terhadap angkatan tentera dan perlu diperbetulkan.

    Pada masa aman, kata Liew, tentera berperanan membantu pelbagai agensi tempatan dan misi antarabangsa.

    “Tentera adalah langkah dan pilihan terakhir bagi negara. Memetik pepatah Latin, ‘si vis pacem, parabellum’; jika mahu keamanan, bersiap sedia untuk peperangan. Semua pihak harus faham konsep kesiapsiagaan angkatan tentera sebagai pilihan terakhir,” katanya semalam.

  3. Sudah sampai masa Dr Mahathir berundur, kata MP PKR……….
    5:49 petang (Dikemaskini 6:18 petang)………

    A A………………..
    Ahli Parlimen Pasir Gudang Hassan Abdul Karim mencadangkan Dr Mahathir Mohamad supaya meletak jawatan selepas apa yang didakwanya perdana menteri seperti hilang punca dan hilang daya dalam menyelesaikan beberapa isu kritikal negara.

    “… Saya berpendapat masa sudah sampai untuk Dr Mahathir berundur sebagai perdana menteri.

    “Beliau sudah jelas kelihatan tidak dapat menangani banyak isu dalam negara sekarang,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

    Menurut Hassan, beliau adalah antara ahli parlimen yang turut menandatangani surat sokongan kepada Mahathir untuk dilantik sebagai perdana menteri selepas Pakatan Harapan berjaya membentuk kerajaan selepas pilihan raya umum lalu dan menegaskan sumbangan negarawan berusia 94 tahun itu akan tetap dikenang dan dihormati

  4. Glc bawah azmin…glc tidak boleh bi saham syarikat swasta tanpa kelulusan azmin…azmin menteri yg dalantik oleh madey….adekah azmin bebas buat keputusan sendiri tanpa merujuk kpd pm?…

  5. Madey pegi turki nak tunjuk kereta mesia..Turki tunjuk kereta yg lebih power madey bisu kelu…

    Skarang nak tipu kununnye menteri yg ada kuasa….kaki tipu sampai mati pon menipu…

    1. Yeah, mcam Najib Al Jibo, Tok Garu Hadi Bawang.

  6. Madey kuat putarbelit nak cuci tangan….PM with no.power…22 tahun dolu madey boleh tipu melayu…menteri plak yg ada kuasa dlm hal nasional…madey yg gilakan nak buat kereta hibrid…

    Perodua dan proton boleh buat kereta hibrid tapi kroni madey tak dapat ape2..

    Tu pasal Dap berani sekeh kepala madey…madey menikus dgn Dap…

    1. Yang menikus Najib Al Jibo, arini tak datang mahkamah, sakit mata con.. konon. Entah2 melihat pompuan dalam jamban kena baling tahi.

  7. BILA KAFIRUN BERSUARA MUNAFIQUN TUTUP MULUT….. DENGAR DAN PATUH KPD TUAN MEREKA….

    Menteri sanggah keputusan Jemaah Menteri?
    ………..
    SAYA merujuk kepada kenyataan media yang dikeluarkan oleh M Kula Segaran, Menteri Sumber Manusia pada 13 Ogos 2019 yang bertajuk“Zakir Naik’s Presence in Malaysia is embarrassing to all Malaysians”. Dalam surat tersebut, Kula telah menyatakan pandangan peribadinya agar tindakan perlu diambil terhadap kenyataan yang dikeluarkan Zakir Naik di program yang dianjurkan oleh Kerajaan Negeri Kelantan dan isu tersebut kononnya akan dibawa ke mesyuarat Kabinet yang seterusnya.

    Saya menyelar kenyataan yang dikeluarkan itu atas beberapa sebab. Pertamanya, ia jelas adalah pandangan peribadi kerana kenyataan itu dikeluarkan bukan atas kapasitinya atau tanggungjawabnya sebagai Menteri Sumber Manusia. Oleh itu, tidak wajar pendapat peribadi itu dikeluarkan di bawah kepala surat Menteri. Jika kenyataan yang dikeluarkan oleh Zakir Naik itu boleh mencetuskan ketidakstabilan dalam masyarakat, biarlah rakyat sendiri yang membuat laporan polis dan kenyataan itu boleh disiasat dengan sewajarnya. Kula tidak wajar menggunakan kedudukannya sebagai Menteri untuk mengeluarkan kenyataan politik bagi memenangi undi bangsa India.

    Kedua, tindakan Kula yang lebih cepat melenting mengeluarkan kenyataan sebelum isu itu dibincangkan oleh Kabinet hanya memalukan dirinya dan melemahkan imej kerajaan. Hal ini kerana Perdana Menteri sendiri sudah beberapa kali menegaskan bahawa Zakir Naik tidak akan dihantar pulang ke India sebelum ini. Kula pula tanpa segan silu bersuara menyanggahi keputusan Perdana Menteri dalam keadaan isu itu masih belum dipertimbangkan semula oleh Jemaah Menteri.

    Kula juga menyatakan bahawa Zakir Naik adalah pelarian yang tidak memahami sejarah Malaysia. Kenyataan ini sangat aneh kerana Kula sendiri pernah mengatakan bahawa bangsa Melayu adalah pendatang dan penduduk asal beragama Hindu. Kenyataan beliau telah dibidas oleh pakar sejarah kerana kenyataan berkaitan sejarah negara yang bersifat spekulasi dan faktanya yang lemah. Hal ini lebih membangkitkan kemarahan orang Melayu dan boleh melemahkan perpaduan kaum.

    Kula juga jelas tidak memahami Perlembagaan Persekutuan dengan mengatakan bahawa undang-undang tertinggi Malaysia adalah undang-undang sekular. Walhal tiada peruntukan di dalam perlembagaan yang menyebut tentang sekular. Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan pula dengan jelas mengangkat Islam sebagai agama rasmi negara dan agama lain boleh melaksanakan ajaran mereka.

    Sekiranya Kula dan barisan Menteri DAP yang lain ada harga diri, sila letak jawatan daripada berterusan menentang Kabinet yang dianggap membuat keputusan yang bercanggah dengan nilai dan prinsip DAP yang sememangnya tidak sesuai diamalkan di Malaysia. Dan jika benar Kula adalah rakyat Malaysia sejati, sekurang-kurangnya gunalah Bahasa Kebangsaan Malaysia iaitu Bahasa Melayu dalam kenyataan-kenyataan rasmi. Baru rakyat boleh menilai siapa pelarian dan siapa benar-benar rakyat Malaysia.

    “Islam Memimpin Perpaduan”

    HAJI AHMAD AMZAD HASHIM

    1. ‘Zakir puji Dr M, apa untungnya PAS?’

      Program jelajah Dr Zakir Naik ke Kelantan bukan bermotifkan politik dan tidak membawa sebarang keuntungan kepada PAS, tegas Timbalan Pesuruhjaya III PAS Kelantan, Dr Mohamed Fadzli Hassan.

      “Beliau (Zakir) seorang pendakwah bebas, dia datang dan tak pernah pun buat kenyataan umum menyokong parti kita. Di mana untungnya PAS.

      “Sedangkan beberapa kali dia puji (Perdana Menteri) Dr Mahathir (Mohamad), berapa kali dia puji kerajaan Malaysia. Dan kita tak ada rasa apa-apa pun,” jelasnya

  8. KAFIR HARBI BAKAR SEMANGAT RASIS DAN ANTI ISLAM…….ANTI PERLEMBAGAAN..ANTI RAJA…..

    DAP partly to blame for Dong Zong being labelled racist, says MCA Youth
    …………

    DAP is partly to be blamed for causing Chinese education group Dong Zong to be labelled as racist, says MCA Youth.

    Its chairman Nicole Wong Siaw Ting said DAP’s role cannot be discounted in the khat controversy as Deputy Education Minister Teo Nie Ching had made ambiguous and vague statements following meetings with Dong Zong and its stakeholders.

    Wong said this has led to Dong Zong being misconstrued as a “racist scapegoat”.

    “In the many discussion sessions held between Dong Zong and the Education Ministry, Dong Zong has always clearly given its stand – rejecting khat not due to any racial motives, but because it is unsuitable to be forcefully implemented as a part of the Bahasa Melayu syllabus in primary vernacular schools.

    “Yet, why is the narrative reaching (Prime Minister) Tun Dr Mahathir Mohamad ‘racist’?” she said in a statement Wednesday (Aug 14).

    On Tuesday (Aug 13), Dr Mahathir had described Dong Zong as “racist” as it frequently protests the government’s education policies, including the introduction of khat in schools.

    Dong Zong had earlier claimed that the introduction of Jawi calligraphy in schools was a form of Islamisation.

    Wong said DAP Cabinet ministers have not been able to voice out the frustrations of the people since the beginning of the khat controversy.

    She said their inability has caused the Cabinet to get the impression that the majority of the people have accepted khat.

    However, she said with Dong Zong being the vocal minority, it has given Dr Mahathir a biased view of the Chinese education group.

    “If the Deputy Education Minister and other DAP ministers had chosen to band together to protest khat in a clear and concise manner, emphasising the need to uphold Chinese education integrity, it would have been effective with the issue being brought to a mutual understanding, ” she said.

    Wong noted that Dong Zong has stood up for Chinese education since Merdeka, adding that even DAP had once banded together with it in the past when they were the Opposition.

    She lamented that as DAP now has become the government of the day, it has switched sides to partner with Dr Mahathir.

    “In the last general election, 95% of Chinese voters cast their ballots for DAP, thus, it is only fitting for DAP to fulfil the mandate entrusted to them, and speak out for the Chinese community in the Cabinet.

    “Regardless, no matter what happens, MCA Youth and MCA’s stance is the same, that is unwavering support for Dong Zong, and to be an unyielding bulwark for Chinese education, ” she said.

    DAP adviser Lim Kit Siang and its secretary-general Lim Guan Eng have come out in defence of Dong Zong denying that the Chinese education group was “racist”.

    Guan Eng has also said that he would raise the matter in a Cabinet meeting.

    The Cabinet meets today (Aug 14).

    The Star

    1. Anatta Zen

      Ya takye juga. Pas susah payah buat program, ribu2 ahli pas datang, si Zakir Naik ni pi puji tun M lak.

      Pasai apa lah dia tak puji tok guru tuan presiden hadi awang? Mudah je, pasai takde pe yg nak dipujikan! Toksah kata nak lawan kuasa2 besar barat dan yahudi, lawan dgn awek kapiaq SR yg sekor tu pun kalah!

  9. Pasukan Hantu suka temberang tipu
    Macai Mahathir memuja bapak hantu
    Mcam situa sembang kencang merapu
    Apa kata cikgu kejora,tak begitu?

    😁😂🤣😃🤣😃😄😄🤣layan😍😍

    Tapi kaki abg ini seperti dah kena tambat
    Dekat org jauh,hati ini,sudah pun melekat
    Jgan dibiarkan lepas jikalau hati sepakat
    Pada majlis perkahwinan nnti kirimlah kad

    😂🤣😃😄😃🤣😂😂😂layan😍😍

    1. Anon 2:31 pm,

      Mcam situa sembang kencang merapu
      Apa kata Cikgu Kejora,tidak kah begitu?
      Itu sajalah, yg si monyet tua itu mampu
      Belum juga dia serik, Kejora tibai & latu!

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahhh

      Jgan dibiarkan lepas, jikalau hati sepakat
      Pd majlis perkahwinan nnti, kirim lah kad
      Kata sudah sama dipadu, janji pula diikat
      Moga ikatan terus dapat rahmat & berkat

      💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕
      Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh
      🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻

      1. Anon 2:31 pm,

        Mmg lah, si monyet tua itu, perangai tidak elok
        Sesuai sangat kalau dipanggil bajingan goblok
        Tak padan kedi..,sarang tebuan dia mahu jolok
        Akhir nya, dgn Kejora, dia kena belakang golok

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

        1. Ini dia penerangan Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama –

          Pakcik Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil a, tak renti2 menulis macam2 karutan dan memantun mantat, tak ikut tajuk post.

          Dia tidak hormatkan langsung pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 di sini. Dia coba sabotaj blog Budin yang pro-PH ini.

          Kerana itu semua, dia perlu di balun, di tibai, di bantai. Dengan itu kita juga boleh dapat fun and entertainment on and out of him.

          1. Pakcik Geng Najib ini sudah tua, umur 70an tahun, dah lama pencen, ahli Umno berpuluh tahun, Najib dah lama menjadi hero nya, berpuluh tahun menjilat Najib dengan gigih dan khusuk.

            Begitu terlekat “fixation” nya dengan Najib sehingga bila Najib lingkup, sekarang dibicarakan di mahkamah, otw to prison, dia shock dan stress amat sangat, jatuh gila – kena sakit otak ADHD.

            Maka komen2 Pakcik ini tidak mengikut tajuk, asyik mengarut, menghasut bangsa “Keling”, agama Hindu dll, anarkis, gila.

            1. Pakcik Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang dinamakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

              Lihat
              https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

              ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

              1. Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

                Hyperactivity means moving about constantly; Or excessively fidgets, or talks.

                Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENCIPTA WATAK MUNIRAH, MENCIPTA “WARKAH”2 DARI NYA. MENGGILA BAYANG NYA, MEMANTUN MANTAT, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI, MENGKOPIPES KOMEN2 LAMA DIA.

                Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

  10. MUNAFIK MELAYU PUNCA SEGALANYA…..SEBABKAN UMAT ISLAM TIDAK HIRAUKAN AMARAN ALQURAN…..

    Menteri Bersatu: Melayu Terlalu ‘Beri Muka’ Ikut Kehendak Rasis
    Menteri Bersatu: Melayu Terlalu ‘Beri Muka’ Ikut Kehendak Rasis,……
    Ahli Majlis Tertinggi Bersatu, Mohd Redzuan Yusof membidas pihak yang membantah pelaksanaan pengenalan tulisan Jawi dalam buku teks bahasa Melayu di sekolah Cina dan Tamil, khususnya gabungan pertubuhan pendidikan Cina, Dong Zong yang melabelkan tindakan itu sebagai satu bentuk “Islamisasi”.

    Katanya, bahawa orang Melayu sudah telalu banyak “beri muka” kepada kaum yang rasis dan negara lain tidak sebaik seperti Malaysia yang mudah berkompromi dengan kehendak mereka yang rasis.

    “Bangsa Melayu terlalu berkompromi mengikut kehendak kaum yang terlalu rasis. Sudah tiba masanya bangsa Melayu bangkit mempertahankan budaya Melayu sebelum dimusnahkan pihak terbabit.

    “Kita telah terlalu banyak beri muka. Negara lain tidak sebaik macam kita. Sistem pelajaran wajib digunapakai mengikut bahasa rasmi negara itu. Kita tidak begitu…berlembut sahaja.

    “Marilah kita sama-sama perkasakan kembali budaya Melayu mengikut perlembagaan,” katanya yang dipetik oleh akhbar Utusan Malaysia.

    Pengenalan pembelajaran tulisan Jawi itu tidak dipersetujui oleh beberapa pihak terutamanya bukan Melayu termasuk Dong Zong yang kemudiannya melancarkan satu petisyen bagi membantah tindakan itu.

    Ini di sebalik pengumuman Kementerian Pendidikan pada 8 Ogos lalu bahawa pembelajaran tulisan Jawi di sekolah Cina dan Tamil akan dilaksanakan secara pilihan, dengan guru diberi kuasa menetapkan kaedah pengajaran.

    Keadaan semakin kusut susulan kenyataan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad, pada Isnin lalu yang melabelkan Dong Zong sebagai “rasis”.

    Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng kemudian mengeluarkan kenytaan bahawa parti itu tidak bersetuju dengan dakwaan Dong Zong adalah rasis dan mempertahankan hak gabungan itu untuk menyatakan pandangannya.-Mkini

    1. Kay Zaman

      apa salahnya dia puji PM, hj hadi pun sokong PM

      Elly

      pasal dia tauuu pas ni musibat hina cilaker mkn kiri kanan daging islam sendiri

  11. KAFIR HARBI TAK SABAR PAK DAJJAL JADI PM …… LEBIH MUDAH DIPENGARUHI KERANA PENYAKIT KRONIK…KEBEJATAN MORAL KORUP DLL…..

    Ini, Projek DAP Langgar Tun M, Menurut Dr Kamarul Zaman

    Projek DAP ‘Langgar Tun M’ dalam Kabinet hari ini?
    TIGA isu hangat dijangka akan ditimbulkan oleh pemimpin DAP dalam mesyuarat Kabinet yang dijadual dipengerusikan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini.
    Kebetulannya pula ketiga-tiga isu yang mahu ditimbulkan oleh pemimpin DAP ini adalah bercanggah dengan pendirian Tun Dr Mahathir, malah keputusan awal kabinet sebelum ini.
    Dua daripada isu ini, iaitu isu pengajaran tulisan khat Jawi di sekolah dan isu Lynas, malah telah mendorong DAP memanggil pertemuan khas semua wakil rakyatnya 5 Ogos lalu (khat Jawi) dan malam tadi (Lynas).
    Bukan calang-calang orang yang akan menyuarakan isu-isu ini kerana semakan semula pengajaran tulisan khat Jawi akan dibawa sendiri oleh Setiausaha Agung DAP yang juga Menteri Kewangan, Lim Guan Eng.
    Keputusan untuk membawa usul mengkaji semula pengajaran tulisan khat Jawi ini pula didokong kuat oleh pemimpin DAP secara berkumpulan, khususnya DAP Perak dan Biro Undang-Undang DAP, dan secara individu.

    Begitu juga dengan isu Zakir Naik yang akan dibawa oleh Naib Pengerusi DAP yang juga Menteri Sumber Manusia, Kula Segaran, yang mengumumkannya menggunakan letterhead rasmi kerajaan walaupun isu ini bukan berada di dalam bidang kuasa kementerian beliau.
    Tekad DAP dalam isu Dr Zakir, selain tergambar di dalam dokongan pemimpin DAP lain terhadap Kula, terlihat dalam ayat yang beliau gunakan, iaitu “tindakan mesti diambil terhadap Dr Zakir” dan “masanya sudah tiba untuk Dr Zakir meninggalkan Malaysia”.
    Pendirian keras DAP dalam isu Lynas pula telah disuarakan oleh ramai pemimpinnya dan tergambar dalam kenyataan Ahli CEC DAP yang juga ADUN Sungai Pelek, Ronnie Liu.
    Kata Ronnie Liu, “Kami (DAP) akan buktikan Lynas telah melanggar semua janji dan syarat yang mereka persetujui dan memang telah mencemar ‘underground water’ dll”.
    Sudah nekad benar nampaknya pemimpin DAP mahu ‘melanggar’ Tun Dr Mahathir dalam mesyuarat kabinet hari ini.
    Akan berjayakah Menteri-menteri kabinet DAP mempengaruhi ahli-ahli kabinet lain supaya menyokong agenda mereka?
    Sama ada DAP menang atau kalah hari ini, yang pasti ialah kenekadan mereka akan mengubah hala tuju politik negara.
    DR KAMARUL

    1. Imran Ae

      Memang pun PAS kini tak MENGUNTUNGKAN kan tidak sama zaman Almarhum Nik Aziz kalau tak caya tanya peniaga di Rantau Panjang, peniaga lebih ramai dari pembeli, Kota Bharu sesak dengan kereta peniaga sesak nafas jualan merudum…..

  12. 🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Ini laporan berterusan dr abg, utk Irah ku puteri
    Abg skrg ini, dah pun berada di tempat kenduri
    Tercuit di hati melihat pengantin cantik berseri
    Tak sabarlah pulak diri ini, ingin jadi raja sehari
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

    🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

  13. MUNAFIK MELAYU,, WAHABI/IKRAM/ PAN JADI SYAITAN BISU…….

    Koon Yew Yin Hina Tentera! – Askar Hanya Makan Tidur
    Koon Yew Yin Hina Tentera! – Askar Hanya Makan Tidur
    ………

    Saya tahu Koon Yew Yin ini adalah kawan baik dengan pemimpin PH.

    Saya faham kamu juga adalah penderma dana politik kepada mereka.

    Tapi kenyataan seperti ini sudah keterlaluan dan merupakan satu penghinaan serious kepada seluruh pasukan keselamatan kita.

    “Anggota tentera, seperti yang kita ketahui, hanya makan dan tidur sahaja. Majoriti mereka tidak pernah melepaskan tembakan melainkan menembak papan sasaran. Sepatutnya mereka digunakan untuk ganti pekerja asing yang diupah di ladang FELDA,”

    Oleh kerana NGO-NGO yang kononnya jaga maruah dan kepentingan tentera kita seperti Patriot lebih berminat dengan isu Zakir Naik, saya terpaksa bersuara.

    Dividen LTAT tahun 2018 yang sudah lewat berbulan-bulan, mereka turut berbisu.

    Apatah lagi dengan penghinaan askar kita seperti ini dari kawan baik PH?

    http://koonyewyin.com/2019/08/12/my-proposal-for-the-reduction-and-improvement-of-our-civil-service/

    https://www.airtimes.my/2019/08/13/askar-hanya-makan-tidur-tak-pernah-menembak-baik-kerja-ladang-felda-ahli-perniagaan/

    1. Ganghan KM

      Zakir p kelantn sbb nak tgok kelantan gitu2 je tiada kemajuan selama 30 tahun pas berkuasa…

      Nooree Abdullah
      Kemajuan tersekat tgh jln oleh tangan2 ghaib sejak tok guru ambik alih.

  14. 🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kat tempat kenduri ada anak2 dara cuba dekat
    Di sekolah pulak ada cikgi2 yng cuba nak pikat
    Tapi, kaki abg ini, seperti dah kena rantai & ikat
    Dekat orang yg jauh, hati ini, udah pun melekat
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

    🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

  15. 🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Cuti raya haji thn ni banyak tul kenduri kendara
    Tgh hari ada satu kat Dewan Tunku Anum Jitra
    Lps tu kat Bintong, Perlis rumah emak saudara
    Abg buat tak layan je, didekati ramai anak dara
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

    🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

  16. 🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Ini laporan dari abng..untuk Irah, intan ku puteri
    Hari ni, abg nak kena bawa dan iring raja sehari
    Dah 4 hari, emak tak masak utk makan tgh hari
    Sbb, sejak Ahad tiap hari ada jemputan kenduri
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

    🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

  17. “.. bukan saya luluskan tetapi ia sudah dilakukan. Jadi, tidak ada apa-apa yang saya boleh katakan lagi,” tegas Tun Mahathir.

    Di luluskan Najib Al Jibo. A failed and desperate PM yang coba tiru Tun M mulakan industri kereta di negara ini dengan Proton mencapai kejayaan yang tinggi.

    Al Jibo mahu legasi nama nya dikaitkan dengan kereta ke tiga negara ini. Bodoh punya Najib, merintah pun tak reti, curi duit rakyat berbilion, kena lingkup di Pru14. Hamsat dan bangsat punya Jibo.

    1. Kalo mabok mesti TN koling mabok todi merapuu..dlm sehari mesti mesti mabok todi..kikikikiok..

  18. Semua nya komen Pakcik Geng Najib 70an tahun setakat ini.

    Pakcik Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil a dan lain2, tak renti2 menulis macam2 karutan dan memantun mantat, tak ikut tajuk post.

    Dia tidak hormatkan langsung pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 di sini. Dia coba sabotaj blog Budin yang pro-PH ini.

    Kerana itu semua, dia perlu di balun, di tibai, di bantai. Dengan itu kita juga boleh dapat fun and entertainment on and out of him.

  19. Kerajaan PH di bawah pimpinan Tun M kian hari kian terserlah sebagai kerajaan putar alam. Yang teringin sangat untuk mewujudkan industri kereta nasional ke 3 adalah Tun M sendiri. Dan hari ni beliau menjawab tidak tahu menahu tentang penglibatan tidak langsung wang negara dalam projek ini, seolah olah beliau lepas tangan dalam soal ini walhal beliau lah yang paling teruja untuk mewujudkan projek berkenaan. Tak banyak beza perangai PM sekarang dengan perangai PM sebelumnya dalam soal putar belit memanipulasi wang negara. Jenis PM berperangai “belit macam ular” ini hakikatnya tidak baik untuk rakyat dan negara. Berkemungkinan “ada undang disebalik batu”. PH WAJIB dijatuhkan jika beginilah sikap pimpinan tertinggi negara. Ahh..kalau manifesto sendiri pun boleh diperlekehkan, apa lagi soal yang lain yang mungkin menguntungkan kelompok sasar terpilih tertentu. Tak ke begitu?

    1. SOKONG….UNDILAH GS TENTERA ALMAHDI…..

    2. Nathan Kunanathan

      Pas sembah saitan memang pandai cucuk kasi orang gadoh,macam negara islam bunuh sana sini akhirnya siapa pun tak untung.

      Zahanim Abdul Rahman

      Zakir Naik mmg lebih hebat dr PAS… pas bila main politik je jadi hancuss agama ditunggangnya. PAS kembalilah ke pangkal jln cnthhi lah sekurang2nya spt nik aziz

  20. Spt biasa jap lagi TN akan ajak tuan2 mencarut
    Si tua kedi ni mmg pendengki, busuk hati perut
    Tau tak, naper uncle 70 th ni asyik je mengarut?
    Kote dia tu, tak juga pulih, walau merata gi urut
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    1. Kamu Beruk Tua Geng Najib 70an tahun yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama. Kamu selalu cakap kote, pelir, dsb nya.

      Kamu selalu mencarut. Kamu biadab dan kurang ajar. Emak bapak kamu tak bimbing kamu di masa kecik sebab tak ada masa. Bapak kamu buas seks, asyik menyondol emak kamu siang malam.

      1. Aku carutkan secara “mild” Pak Tua Geng Najib di atas.

        Bersedia pertingkatkan berkali2 pahit nya jika dia menunjukkan minat ke arah itu.

  21. 🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Irah.. abg ini, blm mula kerja, masih lagi bercuti
    Smlm, abg tidur agak lewat, tadi abg tidur ganti
    Abg tampil ni kerana teringatkan Irah buah hati
    Risau ler pulak, kalau manja abg ternanti-manti
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

    🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Leave a Reply

Your email address will not be published.