SIA2 HARAPKAN UMNO, SAMPAI MASANYA BERSATU JADI PEMILIK BARU UTUSAN

Berikutan sudah beberapa kali pekerja Utusan berdepan kelewatan pembayaran gaji, ramai yang melontarkan gesaan agar para pemimpin UMNO yang kaya raya dengan pelbagai nikmat jawatan yang pernah disandang dalam kerajaan sebelum ini tampil menghulurkan bantuan.

Kata mereka, dalam keadaan pekerja Utusan berdepan kesusahan sehingga ada yang menggantikan susu dengan sirap untuk anak-anak yang kelaparan, para pemimpin UMNO sepatutnya segera menunjukkan keprihatinan mereka.

Apatah lagi, esok adalah Hari Raya Aidil Adha dan tentulah sesuatu yang menyeksakan apabila mereka menyambut hari kegembiraan dengan tiada wang di poket masing-masing.

Selama UMNO menjadi kerajaan, Utusan adalah akhbar yang sentiasa membela dan mempertahankan para pemimpinnya, biar pun kadang-kadang pemimpin yang dipertahankan itu tidaklah sesuci mana.

Serangan Utusan kepada pembangkang juga boleh dikira konsisten, walau pun kerapkali mereka yang diserang itu bukanlah lebih jahat daripada pemimpin UMNO yang dibela itu.

Tetapi, itulah pendirian Utusan. Sesuai dengan tuan mereka adalah UMNO, apa saja dilakukan oleh pemimpin UMNO adalah betul belaka di mata Utusan.

Tambahan lagi, ketika UMNO menjadi tulang belakang kerajaan yang mentadbir negara. Bagi Utusan, membela UMNO dan para para pemimpinnya sama seperti mempertahankan kerajaan.

Tetapi, tidak sampai setahun selepas UMNO hilang kuasa, nasib pekerja Utusan mula berubah. Saiz pekerja dikecilkan, pampasan yang sepatutnya dibayar kepada pekerja yang memilih berhenti secara sukarela ditangguh-tangguh, manakala yang terus bekerja, mula-mula lewat menerima gaji dan kini langsung tidak dibayar apa-apa.

Dalam hal ini, ketidakpedulian UMNO dan para pemimpinnya terhadap nasib pekerja Utusan adalah sesuatu yang amat menyedihkan sekali.

Kenapa tiada seorang pun pemimpin UMNO datang berjumpa dan menziarahi pekerja Utusan di saat-saat mereka kesempitan sekarang?

Lupakah mereka kepada jasa Utusan selama ini?

Apakah hanya semasa menjadi kerajaan saja UMNO dan pemimpinnya dapat membantu Utusan, sedangkan para pemimpin UMNO diketahui ramai yang masih kaya-raya?

Mereka yang pernah mendapat jawatan dalam kerajaan dan liputan publisiti Utusan, sepatutnya sekaranglah menunjukkan keprihatinan dan pertolongan.

Utusan adalah milik UMNO dan UMNO kini sedang berusaha untuk menjadi kerajaan semula, tetapi dalam UMNO giat menyerang PH dan kerajaan, mereka juga tentunya bukan pilihan untuk diberi kemenangan dalam PRU akan datang kiranya gagal membantu pekerja syarikat miliknya sendiri seperti Utusan ini.

Gagal membantu Utusan adalah lambang kegagalan mutlak UMNO sebagai sebuah entiti perjuangan. MCA dan MIC pun jadi pembangkang juga, tapi adakah kita dengar pekerja syarikat milik kedua-dua parti itu ditimpa malang seperti pekerja Utusan?

Oleh itu, jika berterusan begini, lebih baik UMNO lepaskan saja pemilikan sahamnya kepada Bersatu, sebuah parti komponen dalam PH. Tiada guna UMNO terus menguasai Utusan, jika pekerjanya tiada wang untuk perbelanjaan seharian dan menyara kehidupan, di sebalik parti itu mahu kembali menjadi kerajaan.

UMNO sehingga ini terbukti gagal membela Utusan. Bukan parti itu atau para pemimpinnya tiada wang untuk membantu, masalahnya keprihatinan mereka yang jelas tiada. UMNO tidak harus bangga dan ego memiliki Utusan, tetapi di masa yang sama gagal menghulurkan bantuan.

Dengan Utusan bertukar tuan kepada Bersatu, ia dipercayai boleh kembali bernyawa. Bersatu adalah sebahagian daripada kerajaan, tentu lebih mudah menyusun dana menghidupkan syarikat media itu.

Lagi pun, Bersatu masih tiada struktur media yang tersusun untuk perjuangan masa depan dan menghadapi PRU akan datang. Bersatu tidak banyak berbeza dengan UMNO, dengan itu Utusan tidak akan berdepan sebarang masalah jika dimiliki parti itu.

Cuma, jika setelah dimiliki Bersatu nanti dan ada pekerja Utusan yang masih berhati UMNO, mereka boleh saja berhenti dan memilih haluan sendiri.

Yang boleh berubah dan sedia menyesuaikan diri, tiada masalah untuk terus kekal bersama Utusan.

Tetapi, sebagai pemilik baru, peneraju dan sebahagian ketua meja sedia ada semestinya wajib ditukar dengan orang baru.

Yang penting, Utusan mampu terus bernyawa dan sebahagian besar pekerjanya boleh meneruskan kehidupan dan membeli susu seperti biasa. (Shahbudindotcom 10/08/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 10 August 2019 — 9:33 pm
Subscribe
Notify of
guest

120 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 August 2019 5:57 pm

LEPAS TRAGIS ADIB DATANG LAGI DANIAL….MACAM MANA UNDANG2 NAK TERTEGAK BILA KAFIR HARBI JADI AG….. Kes kemalangan : PDRM diuji lagi …. …. Kejadian kemalangan yang melibatkan Syed Muhammad Danial Syed Syakir sangat mendukacitakan. Berlaku ketika umat Islam sedang membuat persediaan menyambut Aidiladha. Kita ucapkan takziah kepada isteri Allahyarham Syed Muhammad Danial. Diharap isteri dan keluarganya bersabar menghadapi keadaan ini. Dalam apa situasi pun, tiada siapa yang boleh mengatasi undang-undang. Namun, kes ini sekali lagi menguji tahap profesionalisme Polis Diraja Malaysia ( PDRM). Dan oleh kerana kejadian yang berlaku di Kilometer 239 Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran susur Bandar Baharu Bangi,… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 August 2019 10:24 am

MAHATHIRVSANWAR ini dituduh tapi tidak mengaku dia Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, di khaskan nya nama itu untuk membodohkan diri mengkopipes dan mengulang benda yang sama tak henti2.

Dia juga menafikan dia orang PAS tapi selalu komen pasal agama dan menyokong PAS.

Maka kopipes2 nya di jawab dengan kopipes apa saja yang busuk pasal PAS.

Juga kopipes apa saja yang busuk pasal Umno. Dua2 itu busuk, mencuri wang rakyat berbiliun, agihkan RM90 juta kpd PAS.

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 10:21 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Nampaknya, si monyet tua tu masih lagi marah
Irah bagi warkah kat abg, dia jadi tak tentu arah
Tapi, abg ttp gembira, kerana dah dpt anugerah
Anugerah itu.. tak lain tak bukan lah.. ianya Irah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 10:11 am

Citer bab Umno, tak payah lah lagi nak diungkit
Ia, hanya akan jadi, mcm anjing menyalak bukit
Fikirkan mcm mana untuk pulihkan PH yg sakit
Kapal besar tu, kini dah nampak jadi mcm rakit

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 August 2019 10:17 am
Reply to  Anonymous

Amat bodoh mengharapkan pembaca ikut pendapat bangang ini –

jangan ungkit Umno tapi boleh ungkit PH, kata Mat Tonjol Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama termasuk Anonymous kah3.

Tak habis2 kebangangan orang tua 70an tahun nih.

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 10:22 am
Reply to  Tanpa Nama

Suka hati kau lah Labu…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 10:23 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak, uncle Labu…
HA HA HA
HO HO HO
HI HI HII…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 10:39 am
Reply to  Anonymous

Tak habis2 merapu le TN bapok Hindu minachi
Komen dr org lain monyet ni sentiasa saja caci
Mmg betul2 bebal le ini tua DAP punya balachi
Tak sedar tua kedi kotey pun tak sampai seinci
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 August 2019 11:17 am
Reply to  Anonymous

Aritu kau bubuh lebih kerim, kau tak sedar pun 8 inci masuk.

Kau asyik mejerit ayoyo amma, ayoyo amma, mana nak sedar.

Jangan malu lah, sebarkan lah sekarang dah di ceritakan kau kena 8 inci. Nasib lah ada cream, kalau tak kau melolong kperitan.

Amacam komen ini – amat sesuai, kan?

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 11:26 am
Reply to  Tanpa Nama

Sian, TN bapok tua ganyut, nak lagak pahlawan
Tehencut2, serupa anjing betina lps mengawan
Mata kelabu tak dpt beza sesudu dgn secawan
8 inci dgn 8 mm pun..dia sudah tidak ketahuan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 11:28 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak, uncle…

Amacam pantun ini – amat sesuai, kan?

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HII…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 August 2019 9:30 am

KAFIR HARBI BUKAN SETAKAT ISLAM DIA KACAU…..DUIT MASJID PUN NAK SAPU……. Sampaikan Duit Tabung Derma Masjid Pun Kerajaan DAP Pulau Pinang Nak Sakau Ker?……. Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Ir Dr. Shaik Hussein Mydin membidas tindakan Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) yang memerah duit sumbangan masjid bagi memenuhi kantung tabung wakaf institusi tersebut… “10% duit sumbangan tabung masjid hak anak kariah pun MAIPP nak?”… “Carilah jalan lain untuk menambahkan tabung wakaf bukan dengan memerah duit sumbangan masjid yang perlu digunakan bagi tujuan mengimarahkan masjid dan kebajikan anak-anak kariah,” tegasnya dalam satu hantaran di Facebook (BACA DI SINI)… Majlis Agama… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 August 2019 9:25 am

PENGAJARAN UNTUK TENTERA ALMAHDI……. Manusia yang bukan nabi, bukan pula Rasul, tapi kisah hidupnya diabadikan dalam Qur’an ……………. Satu-satunya manusia yang bukan nabi, bukan pula Rasul, tapi kisah hidupnya diabadikan dalam Qur’an adalah Lukman Al Hakim. Kenapa, tak lain, karena hidupnya penuh hikmah. Suatu hari ia pernah menasehati anaknya tentang hakikat hidup. “Anakku, jika makanan telah memenuhi perutmu, maka akan matilah pikiran dan kebijaksanaanmu. Semua anggota badanmu akan malas untuk melakukan ibadah, dan hilang pulalah ketulusan dan kebersihan hati. Padahal hanya dengan hati bersih manusia bisa menikmati lezatnya berdzikir.” “Anakku, kalau sejak kecil engkau rajin belajar dan menuntut ilmu. Dewasa… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 August 2019 9:21 am

UMNO yang dilahirkan di Johor coba mendapat bantuan “budak kecik bodoh” di selatan Smenanjung bagi menjatuhkan Bersatu dan PH.

Tapi “budak kecik bodoh” itu sudah senyap bila Kerajaan pusat umumkan tak boleh ekspot pasir, melainkan pasir sungai saja.

HAHAHA HIHIHI HOHOHO.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 August 2019 9:40 am
Reply to  Tanpa Nama

Happiness is knowing “budak kecik” dibodohkan dan dipasirkan.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 August 2019 9:18 am

KAFIR HARBI TIDAK BOLEH DIBIARKAN…. MEREKA DATANG NEGARA KITA MEREMPAT….BILA DIBANTU SAMPAI KAYA MEREKA BUKAN SAHAJA TIDAK BERSYUKUR MALAH JADI PENENTANG DAN MUSUH ……… Petisyen rakyat desak kerajaan haramkan pertubuhan Dong Zong! ……… Baru-baru ini, kerajaan mahu memperkenalkan khat tulisan jawi di sekolah vernakular kerajaan (SJKC dan SJKT) untuk pelajar tahun 4. Dong Zong merupakan antara paling awal bermati-matian menentangnya dengan menekan kerajaan dengan pelbagai tuntutan. Mereka juga mengumpulkan NGO-NGO cina dan india dan menghasut mereka menentang usaha ini. Akhirnya kerajaan bertolak ansur dengan melonggarkan syarat-syarat implementasinya sehingga pembelajaran ini menjadi pilihan (optional) dan setakat 3 muka surat dalam buku… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 August 2019 9:09 am

Bagi meneruskan perbincangan apa yang di keluarkan di pos Budin ini, ingin dinyatakan bahawa UMNO bukan sahaja sudah lingkup di Pru14, juga bahawa pendirian dan tingkah laku pemimpin2 korap nya memang tentu akan SAMPAI MASANYA BERSATU JADI PEMILIK BARU UTUSAN.

Najib ada berbiliun wang yang di curi nya dari 1MEDB, Wak Jahit pun ada ratusan juta hasil berkaitan kemasukan Bangla di masa dia Menteri Dalam Negeri.

Tapi korap punya korap depa itu, tak pedulikan langsung Utussan yang menjadi flaghip depa lebih 60 tahun lama nya. Jahanam lah kau, UMNO.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 August 2019 8:38 am

Seperti biasa, Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama coba sabotaj blog ini dengan mengarut mencipta watak Munirah, mencipta “warkah”2 nya dan menjawab nya tak renti2.

Perlu di ulang penerangan berikut:

Pakcik Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang dinamakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

Lihat
https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 August 2019 8:39 am
Reply to  Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means moving about constantly; Or excessively fidgets, or talks.

Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENCIPTA WATAK MUNIRAH, MENCIPTA “WARKAH”2 DARI NYA. MENGGILA BAYANG NYA, MEMANTUN MANTAT, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI, MENGKOPIPES KOMEN2 LAMA DIA.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 8:57 am
Reply to  Tanpa Nama

Yer ker uncle umur 70..??
Jgn lupa ubat lak..k, uncle!!

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 8:59 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak, uncle…
HA HA HA
HO HO HO
HI HI HII…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 August 2019 9:13 am
Reply to  Tanpa Nama

Pemikiran Berik Tua 70an tahun Geng Najib yang sudah masuk 2nd childhood ini boleh di lihat dari komen dia 8.57 dan 8.59 am.

Kot dia tak lama lagi gol, supaya mengurangkan seksa nya di 2nd childhood itu.

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 10:12 am
Reply to  Tanpa Nama

Suka hati kau lah Labu…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 10:13 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak, uncle Labu…
HA HA HA
HO HO HO
HI HI HII…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

najib bini rosmah
najib bini rosmah
12 August 2019 8:13 am

Kalau sindir macam ini pun masih tak terasa lagi, mesti jenis below par. Yang diangkat oleh Utusan dulu bukan saja Umno tetapi segerombolan besar pimpinan Bersatu juga. Bila Rakyat curi lembu dan beri sirap kepada bayi masih nak berlagak macam Raja menongkat langit lagi? Kahkahkah.

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 3:31 am

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kat sini, 3:30 am.. rasanya Irah sana tu, tgh hari
Maaf lah..abg letih dan tidur awal Irah ku puteri
Abng terbangun, spt dikejutkan oleh si bidadari
Teringatkan bidadari tu, abg pun tampil ke mari

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Siang tadi, hadir banyak kenduri..,abg keletihan
Spt terdengar, Irah di rantau org, di dlm rintihan
Irah tidak dpt raya dg family…,abg rasa kasihan
Semoga Irah sejahtera.. abg berdoa kpd Tuhan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 4:00 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah,

Puak2 pendengki tu..mcm2, depa punya ikhtiar
Kpd abg dan Irah..depa lemparkan tuduhan liar
Ada di antara nya, sengaja, abg tak layan & biar
Bagi depa meroyan, warkah Irah abg ulang siar
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 4:01 am
Reply to  Anonymous

MUNIRAH MARYONO

Salam Sir Abang,
Ni irh bru nk msuk blg
Chk klau ade ifo bru pltics kt Mesia
irh b3 tgh tke srpn

rbut kt kdah,kg abg
irh kirmkan smpti
pd irh sw2 dgaan dri tuhan
sw2 pgbnan dambg rye krbn
angrh tuhan slps ini psti spcl
klau kte hyti prstwa nbi Ibrhm n nbi Ismael
pti kte tnang hdpi dgaan
btul kan abang?

klau tmpt irh ni,tnado pnh blaku tau

abng,slmat 2 mke ibdh krban
maaf zhir btin utk abg dn smua ryat Mesia
smoga ngare ibdnda amn dmai

irah,us

Reply

10 August 2019 10:58 pm

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 4:02 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Puak2 pendengki tu, hati mereka kudis & barah
Ada yang jadi cemburu, hingga ke tahap marah
‘Tension’ betul depa bila abg dpt warkah dr Irah
Sebaliknya pula,.. Irah bagi abg.. satu anugerah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 8:14 am
Reply to  Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Pendengki2 terus juga dgn sikap buruk durjana
Depa lempar cemuhan..mau keruhkan suasana
Tujuan mau robohkan mahligai yg kita nak bina
Mereka spt tidak percaya , Allah punya rencana

Hasad dengki depa itu, tak akan bawa ke mana
Rasa cemburu makan diri depa juga yg merana
Kesudahannya, mereka juga le yg akan terkena
Tak kan terlawan depa pakwe Irah yg bijaksana
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 12:33 am

Hello sir, bro kejora, macai2 all blur
With ur pantun mantun all rasa dikelar
Up to the stage dah kecelaruan bipolar
Cukup menarikan macai,u sangat popular

😂🤣🤣😃😄😅😃🤣layan😍😍

Selamat sambut raya haji bro,diucapkan
Ribut petir melanda kat kg satu2 ujian
Diblog ini hantu raya seko berkeliaran
Hantu raya ganyut, patut bro ditajikan

😁😂🤣😃😄😅😄😃layan😍😍

Anonymous
Anonymous
12 August 2019 3:33 am
Reply to  Anonymous

Anon 12:33 am,

Up to the stage, sudah kecelaruan bipolar
Cukup menarikan macai,u sangat popular
Ramai macai2 yg cedera luka, Kejora kelar
Tapi tidak serik2 juga, itu biawak dan ular
🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍🐍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

Diblog ini hantu raya seko berkeliaran
Hantu raya ganyut, patut bro ditajikan
Hantu sekor tu dah teruk kena sasaran
Tapi dia muka tebal, saman tak makan

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah. kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 August 2019 10:34 pm

GS CERGASKAN BADAN SUPAYA KUAT JADI TENTERA ALMAHDI……. BeritaBerita Dalam Negeri Sukan Tarik Minat Anak Muda Bersama PAS …….. KEMAMAN – Pemuda PAS DUN Chukai (PPDC) dengan kerjasama Department of Arts, Culture & Sport (DACS) telah menganjurkan Kejohanan ‘Penalty Street Soccer’ Piala YBC Tertutup Kemaman, yang telah menarik ramai anak muda. Kejohanan Bawah 21 Tahun dan ‘DACS Challenger Score’ diadakan di Padang Astaka, Kemaman telah bermula seawal 9.30 pagi Ia telah mendapat penyertaan sebanyak 64 pasukan yang berentap untuk membuktikan kehebatan pasukan masing-masing. Ketua Pemuda PAS DUN Cukai, Ahmad Khairuddin Mohd Zaki, menyampaikan hadiah kepada pemenang Ketua Pemudanya, Ahmad Khairuddin… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 August 2019 5:55 pm

MARI BERKORBAN UNDI GS MENJADI TENTERA ALMAHDI…….. Ambil iktibar peristiwa korban……… Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mengajak umat Islam mengambil iktibar daripada peristiwa Nabi Ibrahim A.S yang reda mengorbankan anaknya iaitu Ismail A.S. Menurutnya, sewajarnya umat Islam mengambil iktibar daripada peristiwa itu dan bersama menghayati falsafah pengorbanan tersebut. “Atas keyakinan ia adalah tuntutan dan kehendak Allah SWT, Nabi Ibrahim A.S reda mengorbankan anaknya yang satu, iaitu Ismail A.S. “Sewajarnya kita mengambil iktibar daripada peristiwa ini dan marilah sama-sama kita hayati falsafah pengorbanan tersebut. “Allahuakhbar, Allahuakhbar, Allahuakhbar. Selamat hari raya korban,” katanya dalam hantaran melalui akaun facebook milik… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 8:28 pm

Mengarut ler kamu tak habis2.

Bila aku lapang, akan balun GS secara mendalam.

007 James Bond
007 James Bond
11 August 2019 3:54 pm

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

(Bunga2 tu, abg nak kasi kat Irah jer tau..!!
Utk TN monyet tu, abg nak bagi penampaq..😂)

TAK DE MAKNA KAU KASI BUNGA TU KAT SI IRAH,
KASI JE KAT NENEK BERUK,

KAN KAU SAMA-SAMA JENIS BERUKK

BERUK JANTAN TUA 70 AN 💘 NENEK BERUK KAT ZOO TEPENG

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 4:08 pm
Reply to  007 James Bond

Ikut suka kau lah Labu…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 8:19 pm
Reply to  007 James Bond

“KAU SAMA-SAMA JENIS BERUKK” –

Ya, Geng Najib 70an tahun yang asyik menjilat Najib mengguna berbagi nama dengan James Double Zero sama2 beruk.

007 James Bond
007 James Bond
11 August 2019 3:45 pm

(Bunga2 tu, abg nak kasi kat Irah jer tau..!!
Utk TN monyet tu, abg nak bagi penampaq..😂)
Reply
11 August 2019 3:05 pm

penampaq KONON,BAPOKK nak penampaq orang

auwwwwwwww…auwwwwwwwwwwwww..auwwwwwwwwwwwwwwwww

KAU REKA WATAK IRAH,KAU BALAS,KAU CAKAP SORANG-SORANG YER,KAU BERANGAN,KEMUNCAKNYA KAU JOLOK LUBANG JUBO KAU PAKAI DILDO.

APA PUNYA SI TUA 76!

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 4:09 pm
Reply to  007 James Bond

Ikut suka kau lah Labu…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 8:16 pm
Reply to  007 James Bond

KOMEN YANG INI AKU SOKONG.

SOKLAN APA PUNYA SI TUA 76 TAHUN?, JAWAB NYA: DIA DAH NYANYOK, SENILE, TAK LAMA MASUK WAD OKU, TAK LAMA LEPAS ITU, MASUK WAD 6 KAKI BAWAH TANAH.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 August 2019 2:45 pm

BALA SESAMA RAKYAT AKIBAT TIDAK DAULATKAN ALQURAN…… Lelaki dipercayai maut selepas bergelut akibat kemalangan…,…. Seorang lelaki dipercayai meninggal dunia selepas terbabit dalam satu pergelutan susulan perselisihan faham yang berpunca daripada kemalangan jalan raya di Kilometer 239 Lebuhraya Kuala Lumpur-Seremban, berhampiran susur Bandar Baru Bangi semalam. Menurut laporan Bernama yang memetik Ketua Polis Daerah Kajang ACP Ahmad Dzaffir Mohd Yussof sebagai berkata, polis telah menahan sepasang suami isteri, masing-masing berumur dalam lingkungan awal 40-an dan lewat 30-an bagi membantu siasatan. “Kemalangan berlaku lebih kurang pukul 1.40 tengah hari, dan berlaku perselisihan faham yang membawa kepada pergelutan antara dia dengan suspek lelaki… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 2:38 pm

Madey terdesak

https://www.facebook.com/100029303634023/posts/200533170933469/

Syarat umno sangat ketat dan pahit untuk madey telan…abang jo pon anti madey….madey hampir habis…madey sekarang bukan madey yg dulu lagi…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 August 2019 2:37 pm

SUMPAHAN LANGIT KERANA BELAKANGKAN AJARANNYA…….. Pengajaran Pahit Dalam Insiden Pembunuhan Pelajar UPNM Zulfarhan. Beberapa Pengajaran Pahit Dalam Insiden Pembunuhan Pelajar UPNM Zulfarhan…… Oleh : Fir Fendi A PAINFUL LESSON FOR ALL PARENTS Sebelum Allayarham Zulfarhan meninggal dunia, Allah dah bagi macam-macam hint untuk tunjukkan there was something not right happening somewhere. Tapi semua pihak yang dapat the hints did not act accordingly. I pun tak pasti how to digest the negligence. Adakah ini tanda ajal Zulfarhan sudah sampai? And thus, semua hints tersebut tidak membantu? Atau, adakah negligence ini berlaku kerana kecuaian manusia? Kerana sikap ambil mudah manusia? Sikap tak… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 2:33 pm

Pakcik Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang dinamakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

Lihat
https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 2:34 pm
Reply to  Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means moving about constantly; Or excessively fidgets, or talks.

Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENCIPTA WATAK MUNIRAH, MENCIPTA “WARKAH”2 DARI NYA. MENGGILA BAYANG NYA, MEMANTUN MANTAT, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI, MENGKOPIPES KOMEN2 LAMA DIA.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 3:05 pm
Reply to  Tanpa Nama

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sian kan Irah..TN monyet tua.. masih haru biru!
Tak dpt si tua ifrit ni nak tahan dengki cemburu
Nampak jer abg pantun kat Irah, dia dtg meluru
Serupa dgn monyet jer dia..terloncat2 tergaru2
🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

(Bunga2 tu, abg nak kasi kat Irah jer tau..!!
Utk TN monyet tu, abg nak bagi penampaq..😂)

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 3:07 pm
Reply to  Anonymous

Kesian betul ler Irah dgn si tua monyet jelmaan
Nampak sgt, monyet tua itu, tertekan perasaan
Kita bercinta..,iblis itu tak dpt terima kenyataan
Masih dia tohmah, yg Irah tu abg punya rekaan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 3:08 pm
Reply to  Anonymous

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Cemburu si tua tu bukan lah lagi cemburu buta
Tapi dia, sudah sampai ke tahap cemburu unta
Asal abng berpantun kat Irah, jiwa dia meronta
Lalu diulang2, tabur sampah kopipes dia, rata2
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 3:09 pm
Reply to  Anonymous

Bila Irah kirim warkah kat abg, si tua tu terkedu
Rasa dengki serta cemburu dia tu kita dpt hidu
Mmg le monyet tua tu, hati busuk jenis khaudu
Meroyan dia.. macam mabok todi punya Hindu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 3:09 pm
Reply to  Anonymous

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah..si monyet tua tu dah sampai ke tahap gila
Asyik saja, abg dgn Irah, si monyet itu mau tala
Itu jenis makhluk yg tak kenal dosa dan pahala
Bukan dia ada perasaan takut..dgn Allah Ta’ala
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

(Bunga2 tu, abg nak kasi kat Irah jer tau..!!
Kat monyet tua tu, abg nak bagi penampaq..😂)

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 August 2019 2:29 pm

ANDA INGIN GABUNGKAN DIRI DENGAN TENTERA ALMAHDI SILA UNDI GS……. Perpaduan, pengorbanan dan kedaulatan …… …… AIDIL ADHA yang sinonim disebut ‘Raya Haji’ bagi umat di rantau ini begitu besar ertinya sebagai simbol dan semangat perpaduan ummah. Pengertian agungnya tidak hanya bersusur galurkan sejarah keluarga Nabi Ibrahim A.S yang dipuji Allah S.W.T dan terakam dalam al-Quran. Tetapi paling utama teladannya terus menjadi roh amal yang subur dalam kehidupan dan perjuangan umat akhir zaman. Di Tanah Suci Makkah agenda perpaduan ummah ini terlihat oleh para jamaah Haji yang menyempurnakan ibadah dalam penampilan serupa. Sedang di seluruh pelusuk dunia, umat sedang berpadu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 August 2019 2:23 pm

D4P SEMEMANGNYA KAFIR HARBI……MEREKA BESAR KEPALA KERANA MUNAFIK MELAYU BAGI MUKA…… Cina M’sia Tak Bersyukur. Rumusan Buku THE CHINESE DILEMMA……. Rumusan Buku THE CHINESE DILEMMA APA PENULIS KATA BERKENAAN CINA: 1. Pandangan ini adalah dari Ye Lin- Sheng yang berasal dari China tetapi seorang ahli perniagaan di: – Malaysia, – Hong Kong, – Australia, – Thailand, – Singapura, -.Britain dan – Amerika Syarikat. Beliau mempunyai banyak pengalaman yang melibatkan orang Cina di negara yang disenaraikan itu. Tetapi orang Cina di Malaysia lah yang paling : – tidak bersyukur, – kejam, serta – mengkhianati perjanjian ataupun – tidak mahu rujuk perlembagaan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 August 2019 2:17 pm

SAH KAFIR D4P ADALAH HARBI. .. MELAYU SEKONGKOL DENGAN MEREKA ADALAH MUNAFIK…….. Apakah MB Selangor Akan Tunduk Pada Allah Dan RasulNya Serta Sultan Selangor Atau Kepada DAP?……. Laman blog nie ada siarkan tulisan mengenai tindakan Speaker DUN Selangor, Ng Sue Limm, yang menangguhkan persidangan DUN Selangor yang baru saja bersidang selama 2 hari tanpa memberikan apa-apa alasan yang munasabah (BACA DI SINI)… Sumber mengatakan, tindakan Speaker DUN Selangor menangguhkan persidangan DUN Selangor adalah sebagai usaha untuk menggagalkan usul meminda Undang-Undang Syariah Negeri Selangor… Walau pun penyokong tegar Pakatan cuba menafikannya, namun tindakan 4 orang ADUN DAP bukan Islam dititahkan mengadap… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 1:39 pm

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah..si monyet tua tu dah sampai ke tahap gila
Asyik saja, abg dgn Irah, si monyet itu mau tala
Itu jenis makhluk yg tak kenal dosa dan pahala
Bukan dia ada perasaan takut..dgn Allah Ta’ala
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

(Bunga2 tu, abg nak kasi kat Irah jer tau..!!
Kat monyet tua tu, abg nak bagi penampaq..😂)

007 James Bond
007 James Bond
11 August 2019 1:11 pm

MACAM ANJING DENGAN KOCING TN DAN KEJORA
DI HARI RAYA KAMU SEBAIKNYA BERMAAFAN

BUAT MACAM GINI,

KEJORA :
BRO TN,SAYA POHON AMPON
DATANG WAK KE RUMAH SAYA,MAKAN KETUPAT PALAS.

TN :
OH!!!!KEJORA YA,INGAT SIAPA TADI,
SAYA PON SAMA.MAAF KAN SAYA.NANTI KARANG SAYA PERGI.
SAUDARA NAK MAKAN LEMANG.LEMANG SAYA BOSAR.

KEJORA : LEMANG BOSAR.SAYA NAK

TN: NANTI SAYA BAWA

KEJORA :SAYA SUKA MAKAN LEMANG DENGAN TELOR

TN : TELOR,SAYA ADA 2 BIJI.AWAK NAK KA

KEJORA :NAK SANGAT-SANGAT. 2 BIJI DAH CUKUP.

TN : O KEEY

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 2:29 pm
Reply to  007 James Bond

JAMES DOUBLE ZERO,

HANG BONDKAN PUNGKOQ HANG KPD PAK SHEIKH.

NANTI BATANG DIA BOLEH MASUK, TAK PAYAH TELOQ MASUK.

TAPI SEBAB HANG ADA LAH GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB MENGGUNA BERBAGAI NAMA, PAK SHEIKH AKAN BERI LAYANAN ISTIMEWA – LOOK, NO HANDS KIND OF SERVICE.

007 James Bond
007 James Bond
11 August 2019 3:29 pm
Reply to  Tanpa Nama

BERMAAFAN DI HARI RAYA,SAYA KERA TUA,MAAF LUAR DALAM,LEMANG WAK TN ADA BERAPA BATANG LAGI,KALAU TINGGAL SEBATANG TAK PAYAH KASI SAYA,SIMPAN.

NAMA KAMPONG SAYA KAMPONG TELOR DUA BUTIR,TUNJENG,KEDAH.

ammma..manikam.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 8:10 pm
Reply to  007 James Bond

SEBATANG TU NAK GUNA SUMBAT BELAKANG KAU.

BILA KEN, KAU TENTU MELOLONG

Ayoyo ammma, ayoyo ammma.

Amacam komen respon aku, 00 Double Nothing @ Beruk Tua Geng Najib yang asyk menjilat Najib mengguna berbagai nama?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 August 2019 12:56 pm

PH CETUSKAN KECURIGAAN ANTARA KAUM…… Maut akibat dipukul gara-gara selisih faham selepas kemalangan ………….. KUALA LUMPUR: Seorang lelaki meninggal dunia dipercayai akibat bergelut dengan seorang lagi lelaki ekoran perselisihan faham di antara mereka selepas terlibat dengan kemalangan pada petang Sabtu. Menurut Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ahmad Dzaffir Mohd Yussof kejadian berlaku pada kira kira jam 3.40 petang selepas pihaknya menerima maklumat dari Hospital Nilai mengenai seorang lelaki yang telah meninggal dunia. Siasatan polis mendapati punca kematian mangsa berpunca daripada insiden perselisihan faham semasa kemalangan di Kilometer 239 Lebuhraya Kuala Lumpur – Seremban (PLUS) berhampiran susur Bandar Baru Bangi.… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 12:11 pm

Kesian betul ler Irah dgn si tua monyet jelmaan
Nampak sgt, monyet tua itu, tertekan perasaan
Kita bercinta..,iblis itu tak dpt terima kenyataan
Masih dia tohmah, yg Irah tu abg punya rekaan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 12:19 pm
Reply to  Anonymous

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Cemburu si tua tu bukan lah lagi cemburu buta
Tapi dia, sudah sampai ke tahap cemburu unta
Asal abng berpantun kat Irah, jiwa dia meronta
Lalu diulang2, tabur sampah kopipes dia, rata2
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 12:25 pm
Reply to  Anonymous

Bila Irah kirim warkah kat abg, si tua tu terkedu
Rasa dengki serta cemburu dia tu kita dpt hidu
Mmg le monyet tua tu, hati busuk jenis khaudu
Meroyan dia.. macam mabok todi punya Hindu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 11:24 am

Masih lagi mengkopipes kerja nya, Pakcik Geng Najib ini. Walau pun dah tak berani guna nama itu sebab asyik di balun tiap kali keluar dengan nama itu.

Sebenarnya dia gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang dinamakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

Lihat
https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 11:24 am
Reply to  Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means moving about constantly; Or excessively fidgets, or talks.

Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENCIPTA WATAK MUNIRAH, MENCIPTA “WARKAH”2 DARI NYA. MENGGILA BAYANG NYA, MEMANTUN MANTAT, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI, MENGKOPIPES KOMEN2 LAMA DIA.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 10:20 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah jadi penerang hidup ku, yng dlm kegelapan
Dia terus memberi, dlm hidup ku, sinar harapan
Hari ini dikirimnya warkah sewaktu bersarapan
Warkah ke10 Irah tiba 10 Ogos 2019 jam 10:58
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah sibuk sbg pelajar, mmg cg Kejora mengerti
Sbg siswi, tentulah Irah terlibat pelbagai aktiviti
Mungkin kerinduan cg Kejora, Irah rasa simpati
10 Ogos 2019, tiba juga warkah yg Kejora nanti
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 10:17 am

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sesungguh nya tidak sia-sia..Kejora menunggu
Terhadap Kejora ini Irah tidak pernah rasa ragu
10 Ogos 2019..Irah layang warkah utk ini cikgu
Redalah jugak resah rindu yang membelenggu

Tidak sia2..Irah yg manja, Kejora puja & damba
Warkah dari si dia yg Kejora rindu akhirnya tiba
Hadirnya warkah Irah, bagai bulan jatuh ke riba
Hilang lah, dari Kejora, segala resah & pilu hiba
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 10:21 am
Reply to  Anonymous

MUNIRAH MARYONO

Salam Sir Abang,
Ni irh bru nk msuk blg
Chk klau ade ifo bru pltics kt Mesia
irh b3 tgh tke srpn

rbut kt kdah,kg abg
irh kirmkan smpti
pd irh sw2 dgaan dri tuhan
sw2 pgbnan dambg rye krbn
angrh tuhan slps ini psti spcl
klau kte hyti prstwa nbi Ibrhm n nbi Ismael
pti kte tnang hdpi dgaan
btul kan abang?

klau tmpt irh ni,tnado pnh blaku tau

abng,slmat 2 mke ibdh krban
maaf zhir btin utk abg dn smua ryat Mesia
smoga ngare ibdnda amn dmai

irah,us

Reply

10 August 2019 10:58 pm

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 10:02 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah..,kat sini 10:00 am, rasanya Irah sana senja
Hingga kini, abg masih tatap warkah mu manja
Teringat Irah, bila abng lihat hidangan kat meja
Semoga Irah di perantauan..cekal, berhati waja

Abg ini cuti panjang, Ahad depan baru lah kerja
Boleh lah banyak berpantun, utk Irah yg ku puja
Raya korban hari ni jgnlah Irah bermuram durja
Kekadang itu, kita terpaksa berkorban apa saja
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 10:03 am
Reply to  Anonymous

Berkorban Apa Saja – P. Ramlee
Karaoke: https://youtu.be/V6xJTzmvj0U

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesra
Sejati dan mulia

Kepentingan sendiri
Tidak diingini
Bahagia kekasih
Saja yang diharapi

Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesra
Sejati dan mulia
hmm… hmm… hmm…

Untuk menjadi bukti
Kasih yang sejati
Itulah tandanya
Jika mahu diuji

Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesra
Sejati dan mulia
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 9:36 am

Mana boleh harap apa2 lagi dari Umno? Mulai dari Najib Al Jibo sebagai Presiden, Umno merudum, menuju jahanam, kata Pak Nujum.

Rosmah punya pasal, dsb nya, dicuri nya RM2.6 biliun wang rakyat di 1MDB. Mana ada di buat sesiapa di dunia ini.

Kleptokrat terbesar di dunia, kata DoJ, USA. Sejk dia, semua di Umno cari peluang makan duit. Gaji pekerja Utusan? Itu diorang punya pasal ler, kata Al Jibo. Pada hal dia ngaku simpan duit Umno. “Pencuri, perompak, pelanun” (kata2 Tun Mahathir) mana boleh diharapkan.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 7:29 am

Hari Raya Haji pun perlu balun musuh seperti Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil “a” yang selalu anti-Kerajaan.

Nabi Muhammad pun perang di bulan puasa – Battle of Badr. Ditewas nya infidels yang outnumbered his forces.

Di cuti Hari Raya Haji ini lebih ramai membaca blog Budin ini. Perlu di beri penerangan berkenaan musuh 70an tahun Geng Najib yang sentiasa coba sabotaj blog ini, menulis berbagai karutan, mencipta watak Munirah dan “warkah”2 nya, menggila bayang nya, memantun mantat, tidak hormatkan pemunya blog dan pembaca2 sekelian.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 7:31 am
Reply to  Tanpa Nama

Untuk makluman pembaca2 yang tak selalu masuk sini –

Pakcik Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil a, tak renti2 menulis macam2 karutan dan memantun mantat, tak ikut tajuk post.

Dia tidak hormatkan langsung pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 di sini. Dia coba sabotaj blog Budin yang pro-PH ini.

Kerana itu semua, dia perlu di balun, di tibai, di bantai. Dengan itu kita juga boleh dapat fun and entertainment on and out of him.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 7:32 am
Reply to  Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib ini sudah tua, umur 70an tahun, dah lama pencen, ahli Umno berpuluh tahun, Najib dah lama menjadi hero nya, berpuluh tahun menjilat Najib dengan gigih dan khusuk.

Begitu terlekat “fixation” nya dengan Najib sehingga bila Najib lingkup, sekarang dibicarakan di mahkamah, otw to prison, dia shock dan stress amat sangat, jatuh gila – kena sakit otak ADHD.

Maka komen2 Pakcik ini tidak mengikut tajuk, asyik mengarut, menghasut bangsa “Keling”, agama Hindu dll, anarkis, gila.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 7:33 am
Reply to  Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang dinamakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

Lihat
https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 7:34 am
Reply to  Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means moving about constantly; Or excessively fidgets, or talks.

Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENCIPTA WATAK MUNIRAH, MENCIPTA “WARKAH”2 DARI NYA. MENGGILA BAYANG NYA, MEMANTUN MANTAT, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI, MENGKOPIPES KOMEN2 LAMA DIA.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 10:16 am
Reply to  Tanpa Nama

🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sian kan Irah..TN monyet tua.. masih haru biru!
Tak dpt si tua ifrit ni nak tahan dengki cemburu
Nampak jer abg pantun kat Irah, dia dtg meluru
Serupa dgn monyet jer dia..terloncat2 tergaru2
🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒🐵🐒

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

(Bunga2 tu, abg nak kasi kat Irah jer tau..!!
Utk TN monyet tu, abg nak bagi penampaq..😂)

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 7:23 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Rasanya sana tu, 1 jam lagi asar, Irah ku sayang
Suasana raya Irah tu.. tidak dpt abg nak bayang
Kerana teringatkan Irah.. warkah ini, abg layang
Ok lah Irah, abg nak bersiap utk pegi semayang
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 6:53 am

Geng2 blog Budin..,aku ucap slmt hari raya haji
Tidak ada le apa2 juadah, pantun je, Kejora saji
Mintak maaflah kalau sblm ini, ada yg kena taji
Terutamanya kpd geng puak hitam punya panji
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 6:43 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Utk dinda Irah..slmt hari raya haji, abg ucapkan
Semoga Irah kat US tu ‘happy’ bersama rakan2
Tmpt abg..tak lah semeriah mana, ia dirayakan
Selain korban..ada ler sikit, emak buat makan2
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 August 2019 5:27 am

PM4 NEGARA JATUH MISKIN…..PM7 ERA NEGARA LINGKUP….. TERNYATA TONG M HIDUP DI ZAMAN LAMPAU BERANGAN2 MAT JENIN….. Economists Consider Mahathir’s 3rd National Car Not Viable …….. (FMT) – Two economists have warned of massive challenges to be faced by the company that will produce a new national car, saying success is uncertain. Firdaos Rosli of the Institute of Strategic and International Studies said the success of an automotive manufacturing company would hinge on quality and cost controls as well as the management of vendors. Yeah Kim Leng of Sunway University Business School noted that DreamEDGE, the company that will build… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 9:43 am

Vellfire tanda kasih sayang buat Hadi hilang

Bendahari Dewan Ulama PAS Muhammad Ismi Mat Taib mengesahkan kereta Toyota Vellfire miliknya yang sering digunakan Presiden PAS Abdul Hadi Awang hilang minggu lalu.

Muhammad Ismi berkata, beliau membenarkan Abdul Hadi menggunakan kereta itu atas dasar kasih sayangnya kepada pemimpin nombor satu PAS itu.
xxx

Pinjam kata2 Najib – KEPALA BAPAK KAMU. Itu di beli dari RM90 juta yang Najib Al Jibo beri. Untuk Pak Lobai Hadi. Semua menipu dalam parti Pak Lobai. Ikut cara Najib.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 August 2019 3:42 am

PARTI KADOK BUAT HAL LAGI…… Salam Aidil Adha: Hukum korban “Laptop” tak sah…….. Salam Aidil Adha buat semua. Buat yang mahu membuat ibadah korban, binatang yang mahu dikorban mesti binatang ternakan 4 kaki, tidak cacat dan usia yang bersesuaian. Tujuan ibadah korban untuk membersihkan jiwa dan mendekatkan diri dengan Allah Taala. Daging-daging korban diedarkan untuk mereka yang memerlukan dari. kalangan asnaf. Bukan ditukarkan lembu jadi komputer laptop untuk kegunaan pejabat parti politik. Kalau nak laptop, tak payah kebas lembu untuk ibadah korban. Kesal pada dakwaan pulak. Bukannya kesal kecurian dan ketidak bertanggongjawaban mereka yang diamanahkan. Alahai budak hingus ni nak… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 9:46 am

“Saya (juga) setiausaha khas tok guru (Abdul Hadi) jadi saya saja bagi dia pakai, tak ada tujuan lain, sekadar berkhidmat kepada tok guru, tak harapkan apa-apa pulangan,” kata si Mamat itu. KEPALA DATUK DIA.

Cakap begitu sebab takut SPRM cekut depa lagi, bermalam malam di bilik tahanan, di soal siasat. Sebab duit yang Najib Al Jibo beri adalah dari RM2.6 biliun yang dia curi dari 1MDB. Bedebah.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 August 2019 3:29 am

PEMIMPIN PH HANYA SEMBANG KENCANG….. Wakil rakyat, pemimpin PAS beri bantuan awal ………. Aidil Adha mengajar erti pengorbanan, perpaduan ALOR SETAR: Ahli Parlimen, Adun dan pemimpin PAS setempat bertindak dengan memberi bantuan awal kepada mangsa-mangsa kejadian ribut malam tadi. Penduduk negeri ini dikejutkan dengan ribut kencang yang melanda hampir seluruh negeri ini sekitar jam 8.00 malam tadi. Pantai Cenang, Langkawi antara kawasan yang paling teruk yang dibadai ribut di 11 daerah yang terlibat. Di beberapa daerah dan tempat, berlaku kesesakan lalu lintas akibat pokok tumbang dan menghalang jalan. Walau bagaimana pun keadaan berkenaan terkawal menjelang awal pagi. Ribut tersebut itu… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 9:50 am

Karim Karim

Hilang kereta Vellfire itu adalah musibah dari Allah (peringatan dari Allah). Mcm2 yg tak kena dalam PAS ini sebab itu Allah timpakan musibah.

Jamaludin Hasran
Mufti Perlis pun kena camtu gak kan… Kena muhasabah diri juga lah kann…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 August 2019 3:24 am

PH ADALAH BN2….SETAN LBH JAHAT….. Kerana 2 Billion – Najib Kata Syed Saddiq Menteri Jahat…….. Menteri ini agak jahat. Hanya kerana ingin pertahankan kes jual lembu untuk beli laptop mereka, dia sanggup berfitnah. Dia tuduh UMNO dapat duit RM2 bilion baru-baru ini selepas menjual saham mereka dalam 4 syarikat. Dia berdasarkan tuduhan ini atas satu laporan salah dari The Edge yang sudahpun dinafikan oleh Tok Mat. Mana datang RM2 bilion, soal Mat Hasan https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/173011 Beberapa bulan dahulu, The Edge juga membuat laporan salah bahawa kerajaan nak lucut hak 26 kereta mewah dan berpuluh akaun bank yang kononnya milik saya. Rupa-rupanya… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 9:54 am

KAMU SETAN YANG PALING JAHAT, PALING TAK LAYAK TEMPAT DI SYURGA. MENUDUH LIAR. MENGAKU MCM2 YANG MENAFIKAN TUDUHAN2 THE EDGE DSB NYA. TARAK KASI BUKTI MASA MENAFI. KELUAR AIR LIUR BASI SAJA.

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 8:16 pm
Reply to  Tanpa Nama

Setan TN koling mabuk todin kena batang hidong terus melalak merapu…hihijihihi..bukti dlam jubo ko tuu…hihihihi.

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 1:25 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Hari ini.. bagi Kejora, satu hari yg amat bahagia
Mau taknya..terima bingkisan mesra dari si dia
Warkah Irah.. menerangi, bagikan sinar cahaya
Mungkin berkat mlm aidil adha punya hari raya
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 1:18 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah jadi penerang hidup ku, yng dlm kegelapan
Dia terus memberi, dlm hidup ku, sinar harapan
Hari ini dikirimnya warkah sewaktu bersarapan
Warkah ke10 Irah tiba 10 Ogos 2019 jam 10:58
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 12:54 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah sibuk sbg pelajar, mmg cg Kejora mengerti
Sbg siswi, tentulah Irah terlibat pelbagai aktiviti
Mungkin kerinduan cg Kejora, Irah rasa simpati
10 Ogos 2019, tiba juga warkah yg Kejora nanti
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 12:56 am
Reply to  Anonymous

MUNIRAH MARYONO

Salam Sir Abang,
Ni irh bru nk msuk blg
Chk klau ade ifo bru pltics kt Mesia
irh b3 tgh tke srpn

rbut kt kdah,kg abg
irh kirmkan smpti
pd irh sw2 dgaan dri tuhan
sw2 pgbnan dambg rye krbn
angrh tuhan slps ini psti spcl
klau kte hyti prstwa nbi Ibrhm n nbi Ismael
pti kte tnang hdpi dgaan
btul kan abang?

klau tmpt irh ni,tnado pnh blaku tau

abng,slmat 2 mke ibdh krban
maaf zhir btin utk abg dn smua ryat Mesia
smoga ngare ibdnda amn dmai

irah,us

Reply

10 August 2019 10:58 pm

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 12:58 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Cg Kejora, terus berpantun dgn penuh kreativiti
Di blog ini, dia akan terus berpantun tiada henti
Kerana blog ini baginya, mmg sangat besar erti
Di sinilah, Kejora bertemu dgn Irah, si buah hati
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 12:59 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah kat US, pelajar saikoloji, thn akhir universiti
Sorang pemimpin pelajar, yg tinggi budi pekerti
Hal politik negara ini dia sering ikut dan perhati
Dgn negara Msia dia ingin kembali utk berbakti
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 1:00 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Sesuai sgt lah, dgn Kejora, jadi pasangan sejati
Kini, mereka berdua, seperti sepasang merpati
Berjanji utk jumpa Kejora, itu mmg sudah pasti
Hujung tahun ini..janji yg dia buat, akan dibukti
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 1:01 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Sebagai sorang guru..Kejora tetap Irah hormati
Dek kerna cinta, mereka tolak ke tepi soal parti
Irah, bagi Kejora.. bukan lah harga emas sepeti
Dgn segunung emas pun, tak rela ditukar ganti
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 1:02 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Jiwa masing2, mereka udah pun sama2 hayati
Janji yang sudah dimetrai akan sama2 ditepati
Untuk hidup bersama, itu mmg ler sudah mesti
Mereka akan terus kekal, setia, sehidup semati
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
11 August 2019 1:02 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Mmg ler lumrah, ada yg marah, cemburu & anti
Kejora seolah-olah, mereka mau gomol & gusti
Tetapi Kejora, gagah kental ibarat pendita sakti
Sekor demi sekor..,Kejora lenyek serupa capati
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
10 August 2019 11:57 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Dek terlalu rindukan Irah.. hati ini spt mengeluh
Keadaan diri ini, seperti dlm air badan berpeluh
Di dlm samar tetiba dtg sinar cahaya menyuluh
10 Ogos 2019 hadir pulak warkah Irah yg ke-10
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
10 August 2019 11:12 pm

Habis manis sepah dibuang…itulah nasib utusan meloya….balasan menyebar fitnah dan cacian kpd musuh umno…adakah awang selamat masih selamat dgn utusan?…

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
10 August 2019 11:10 pm

TENTERA ALMAHDI BERSATU MELAWAN TENTERA DAJJAL……. Tidak mengapa ada 10 parti Islam asalkan bersatu hadapi musuh…… KOTA BHARU 10 Ogos – Penyatuan ummah merupakan penyelesaian terbaik bagi menghadapi ancaman ‘pihak ketiga’ yang tidak akan berhenti mengganggu gugat kepentingan dan kesucian agama Islam. Penceramah tersohor antarabangsa, Dr. Zakir Naik berkata, bertelingkah sesama sendiri akibat berbeza pendapat perkara lumrah, namun apabila ‘pihak ketiga’ tersebut muncul, umat Islam patut berhenti berbalah dan segera bersatu. Jika tidak kata beliau, natijahnya cukup besar iaitu Islam akan jatuh manakala pihak musuh pula menjadi bertambah kuat sekali gus bakal mendapat kuasa yang mereka idam-idamkan. “Kita boleh berbeza… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 August 2019 10:01 am

Mansor Musa

Betapa Sayangnya Mohamad isme Terhadap Tok Guru Hadi “kasi pakai kereta mewah Vellfire”.

Jika Kasih sayang yang Sama juga di berikan kepada kedua Ibu bapanya Alangkah berbahagianya Punya Anak Seperti ini, Semuga Allah Merahmati beliau sekeluarga, Amin.

Franz Manzner

Bagi mak BAPAK dia tak masukkkk.. Sokong Si Hading ada habuangggg…bagi utk pi ceramah saja. Kalau perliament tu Si Hadi kaki pontenggg….

Anonymous
Anonymous
10 August 2019 10:58 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Hari Raya Haji, tidak lah begitu meriah suasana
Cuma ada kelebihan, yakni korban jadi rencana
Entah kenapa diri ini, apa dibuat serba tak kena
Asyik teringat akan si manja yg jauh di US sana
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
10 August 2019 10:29 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Abg ini, korban, tumpang tok punya sembelihan
Tapi, hati abg ni, masih ler jugak dlm kesedihan
Teringat Irah beraya di rantau, abg rasa kasihan
Begitulah hidup ini..,kekadang, kita tiada pilihan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
10 August 2019 10:28 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Sayu betul gema takbir nak sambut 10 Zulhijjah
Rasa rindu terus saja, kat dada sebak menerjah
Kesepian pulak.., di sudut hati, mula menjelajah
Teringatkan, jauh di US sana nun..,seraut wajah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗