TUN M TIADA PILIHAN, SETUJU MENETAPKAN TARIKH BERUNDUR ADALAH JALAN KETENANGAN BUATNYA

Semakin hari tampaknya semakin ramai yang tampil menggesa agar Tun Mahathir Mohamad segera menetapkan tarikh peralihan jawatan Perdana Menteri daripadanya kepada Anwar Ibrahim.

Selain blog ini antara yang kerap berbuat demikian serta pelbagai pihak yang lain lagi, hari ini tiga NGO turut membuat desakan yang sama.

Bersih 2.0, Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) dan Gabungan Bertindak Malaysia (GBM) adalah tiga NGO terbaru yang sepakat menuntut Tun Mahathir agar segera menetapkan tarikh peralihan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar bagi mengelakkkan berterusannya ketidaktentuan dan ketidakstabilan dalam PH dan juga negara.

Sesuai dengan janji Tun Mahathir yang mahu berkhidmat antara dua hingga tiga tahun sebagai Perdana Menteri, tiga NGO terbabit mahu peralihan kuasa mesti dilakukan sebelum Mei 2021.

Harus difahami bahawa ini bukanlah bermakna peralihan itu mesti dilakukan pada Mei 2021, sebaliknya tarikh tersebut adalah tarikh akhir peralihan kuasa yang dijanjikan itu selewat-lewatnya mesti dilakukan.

Tetapi, penetapan berhubung tarikh itu hendaklah dilakukan seberapa segera yang boleh oleh Tun Mahathir.

Menurut NGO terbabit, hanya dengan adanya ketetapan segera mengenai peralihan kuasa itu saja dapat mengelakkan ketidaktentuan dan khabar angin berterusan berhubung janji penyerahan kuasa kepada Anwar.

Berikutan permintaan, tuntutan dan desakan pelbagai pihak ini, Tun Mahathir, jika masih sayangkan PH dan mahu gabungan itu terus menjadi kerajaan yang stabil mentadbir negara ini, beliau tidak pilihan lain sebenarnya selain akur berhubung penetapan tarikh yang semakin banyak dituntut sekarang ini.

Perkara ini cuma perlu dibawa ke meja rundingan Majlis Presiden PH untuk dibincang dan diputuskan.

Jika Tun Mahathir mahu dua tahun, tetapkanlah segera tarikhnya.

Begitu juga jika beliau mahu dua setengah tahun atau tiga tahun bagi membolehkan pemimpin lantikannya dalam kerajaan terjamin mendapat pencen, biarlah perkara itu dibincang dan diputuskan dalam Majlis Presiden.

Namun, tarikh sebelum Mei 2021 adalah selewat-lewat tarikh peralihan kuasa itu mesti dilakukan.

Sebelum Mei 2021 boleh jadi Februari 2020, Mei 2020, Disember 2020 atau tarikh-tarikh lain yang asalkan sebelum Mei 2021.

Tarikh sebelum Mei 2021 bukan saja memadai untuk Tun Mahathir yang sudah berusia 94 tahun sekarang untuk berundur dan melakukan penyerahan jawatan, tetapi juga untuk memberi ruang kepada Anwar masa secukupnya mentadbir negara dan memperkenalkan dasar-dasar baru sebelum pilihanraya umum seterusnya.

Anwar tidak harus diberi masa terlalu singkat sebelum ketibaan PRU15 yang sepatutnya diadakan pada 2023 kerana ia akan mendatangkan kesulitan kepada PH meneruskan kesinambungan kuasanya.

Dengan menetapkan tarikh penyerahan jawatan dengan segera juga, ia sebenarnya adalah jalan ketenangan paling baik bagi Tun Mahathir di sebaliknya usia bonusnya yang bila-bila masa saja boleh dipanggil mengadap Ilahi.

Selepas menetapkan tarikh itu beliau boleh menumpukan sepenuh perhatiannya kepada kerja-kerja untuk negara sebagaimana janjinya sebelum ini tanpa perlu menyerabutkan lagi dirinya dengan persoalan-persoalan lain seperti mengadakan pertemuan rahsia dengan pemimpin barua UMNO, Pas, GPS dan lain-lain demi untuk melanjutkan lagi tempohnya sebagai Perdana Menteri.

Apa nak difikir-fikir lagi soal mahu menjadi Perdana Menteri dengan lebih lama?

Apakah masih belum puas dan tidak kenyang-kenyang dapat jadi Perdana Menteri selama 22 tahun bersama BN dan dua atau tiga tahun bersama PH?

Bukankah di penghujung usia, siapa saja, selalunya lebih memikir dan memilih jalan ketenangan untuk diri mereka? (Shahbudindotcom 07/08/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 7 August 2019 — 3:12 pm
Subscribe
Notify of
guest

88 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Aswadi
Aswadi
9 August 2019 2:51 pm

Jika seseorang ingin menjadi pemimpin,seseorang itu mesti bersih dari segala dosa,bersikap adil,tidak tamak dan membela nasib rakyat lebih dari diri sendiri,membawa kemakmuran di dalam negara,menolong rakyat susah,menolong rakyat islam yang lain,jika seseorang itu sifat dan budi perkerti mcm ini baru rakyat gembira

najib bini rosmah
najib bini rosmah
8 August 2019 10:38 am

Rafidah Aziz dan Daim sudah berikan pendapat prestasi lemah pentadbiran Madey. Sepatutnya Madey lebih positif memberikan khidmat kepada Rakyat dan kurangkan beban Rakyat angkara kesilapannya memilih PM Najib Razak bersama-sama gerombolannya dulu. Jangan memalukan diri sendiri dengan kredit perjuangan menjatuhkan Najib Razak sebab kredit tersebut untuk seluruh anak Malaysia yang cintakan negara. Sekarang apa yang Madey buat cuma manifesTUN politaik yang tidak ada nilai ekonomi kepada Rakyat malah menambahkan beban lagi dengan perkara remeh-temeh macam semburit, khat, kereta terbang. Walhal isu utama kos sara hidup Rakyat dipinggirkan daripada perbincangan nasional. Kalau Madey terus mentadbir isu lama dan merepek akan terus… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 10:49 am

Bodoh lah kamu mengata

Jangan memalukan diri sendiri dengan kredit perjuangan menjatuhkan Najib Razak sebab kredit tersebut untuk seluruh anak Malaysia yang cintakan negara.

Kau ingat kalau takda Tun M, rakyat Malaysia boleh gulingkan Najib ker? Alo alo, wake up ler, Mamat.

Memang lah kamu jenis menuduh liar tanpa bukti, fakta dan peneraNgan yang munasabah. Mcm Najib kata, KEPALA BAPAK KAU.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
8 August 2019 12:58 pm

Bro sudah lupa ke BERSATU kena haram sebelum PRU14? Madey kena jadi calon parti mana? What nonsense Rakyat pilih sebab Madey? Parti pun tak ada! Kahkahkah.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 1:39 pm

Talking thru yr assol. Kamu tak baca ke berita kempen Pru?

Berucap dalam ceramah Pakatan Harapan (HARAPAN) di Pasir Gudang malam ini Dr Mahathir berkata langkah Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) membubarkan sementara BERSATU … AWAS: pembubaran sementara saja.

“Malam ni saya pakai baju Pribumi (BERSATU). Hey Datuk Najib, datanglah… Datang tangkap saya, tangkap semua orang,” katanya disambut dengan tepukan dan ketawa kira-kira 4,000 orang.

Kamu tak tau itu hanya jenaka Najib? Takda siapa percaya, “pembubaran” itu hanya gimik. PPBM menang 16 kerusi di Pru14 – https://www.sinarharian.com.my/article/3735/INFOGRAFIK/Kedudukan-kerusi-Parlimen-terkini

Rakyat pilih PH sebab Najib kempen utk PH? KEPALA BAPAK KAMU.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
8 August 2019 1:46 pm

Kahkahkah. Macai Bersatu tak dapat terima kenyataan ke Madey kena guna bendera PKR masa PRU14? Malah kena terima watikah calon PRU14 daripada Kak Wan? Are you sure your asshole not talking shit? Kahkahkah.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
8 August 2019 1:53 pm

Macai Bersatu ingat Madey kempen PRU14 untuk jatuhkan Najib Razak? Bro ada Rakyat sudah kempen jatuhkan Najib Razak sejak PRU12 beb. Jangan ambil kredit kalau tidak berhak. Malu Madey. Madey baru mula mahu lawan Najib pun selepas Daim berikan signal BN sudah tidak dapat diselamatkan. Madey just one part of PH after Rakyat already stand up together after PR collapsed maaa. Apa punya macai nak jilat Madey sampai tak ingat dunia. Kahkahkah.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 3:12 pm

Bodoh.

Kenapa tak cakap ada yang kempen nak jatuhkan Najib sejak dia berhingus?

“just one part of PH after Rakyat already stand up together after PR collapsed”. That’s just your opinion. No proofs, facts or reliable sources of information quoted.

Therefore your opinion comes out from your assol.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
8 August 2019 3:43 pm

Tolong cari statement Madey lawan Najib sepanjang PRU12 sampai 13 asshole. Sampah pun nak komen ke? Kahkahkah.

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 6:15 pm

This asshole Tanpa Nama/Ali Jaeger/Isa3/ Anon all same asshole enter this blog Tuan Budin after PH win. This fooker is a Trojan planted to undermine PH, create misinformation amongst PH supporters and whacking PH partners and leaders. Geng Najib et al declares openly AntiPH and defends Najib Klepto and UmnoPAS. No problem, they are known as PH political enemies. It is this fooker that is sabotaging PH from inside that should be dealt by MCMC ASAP. If we can know his IP address, we have our PH special unit to deal with troublemaker like this and find out who is… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 10:38 am

Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama,

Kau gila, asyik menunjuk gila bayang kau dengan watak Munirah yang kau reka –

Pakcik Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang dinamakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

Lihat
https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 10:41 am
Reply to  Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO. Hyperactivity means moving about constantly; Or excessively fidgets, or talks. Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENCIPTA WATAK MUNIRAH, MENCIPTA “WARKAH”2 DARI NYA. MENGGILA BAYANG NYA, MEMANTUN MANTAT, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI, MENGKOPIPES KOMEN2 LAMA DIA. Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA. Pigi… Read more »

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 11:10 am
Reply to  Tanpa Nama

Yer ker..uncle umur 70…???
Ubat jgn lupa lak..yer uncle…!!!

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 11:11 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak uncle…

HA HA HA
HO HO HO
HI HI HII..

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 11:15 am
Reply to  Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
TN monyet tua itu, otak dia sudah longgar skru
Bila abg bercinta dgn Irah, dia jadi sgt cemburu
Asal abg pantun kat Irah, dtg le dajal tu, meluru
Betul2 serupa monyet..terloncat2 dan tergaru2
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 11:15 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah..TN monyet tu, umur dah 70 th, tua bangka
Kat blog ini, dgn monyet tu, ramai yg tidak suka
Asyik dia ulang2 benda yg sama, serupa puaka
Cemburu, Irah❤abg, dituduhnya Irah, abg reka
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

(Bunga2 tu abg nak kasi kat Irah jer tau..!!
Utk TN monyet tu, abg nak bagi penampaq..😂)

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 10:28 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Maaf yer Irah, abg kalut sikit ada kelas awal tadi
Tak sempat nak berpantun, kat Irah yg baik budi
Rasa nya, US senja, tapi Irah mungkin dok study
Sama2 lah sayang, kita pertahankan cinta abadi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 10:29 am
Reply to  Anonymous

CINTA ABADI – BLACKROSE
Karaoke: https://youtu.be/9laU6AsZ71Y

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kehadiran cinta mu menyinari hidup ku
Kehangatan cinta mu mengubati sepi ku

Kelembutan hati mu mengubati luka ku
Kedamaian hati mu menyinari hidup ku

Belaian manja mu penawar resah ku
Keluhuran hati mu hanya kau kekasih ku

Keagungan cinta mu bersama impian ku
Untuk hidup bersama sehingga ke akhirnya

Chorus:

Makin membara, api cinta ku
Kau lah yang satu, kau lah cinta ku

Tak mungkin lagi, berubah hati
Cinta yang suci, cinta abadi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

John Doe
John Doe
8 August 2019 10:10 am

Dengan izin Tuan Blog, mohon CnP. Brader takkan mahu membawa persoalan dirinya sebagai pengganti Tun M dibawa ke mahkamah untuk diputuskan, sebab kedudukan Brader sendiri sebagai Ahli Parlimen adalah satu pertikaian yang belum pernah diadjudikasi dan diputuskan oleh mahkamah berdasarkan peruntukan undang-undang negara. Awal dulu sebelum PRK PD, saya telah berkongsi telahan saya bahawa Brader akan berjaya masuk ke Parlimen melalui PRK PD tetapi legitimasinya sebagai ahli parlimen akan menjadi boleh dipertikaikan dari sudut undang-undang. Itu telahan pokoknya. Rantingnya saya telah membuat telahan bahawa ia akan berlaku apabila Brader menang undi terbanyak tetapi tidak mencapai 50% dari keseluruhan undi dan… Read more »

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 11:56 am
Reply to  John Doe

Boleh bersuara lagi ke klon fake Ashaari Arqam ini? Ingat terkunci mulut terlebih payong berita2 fitnah, batu api dan palsu Setakat ini semua nujum2 PRK PD dia dari faktor cuaca, Bersatu NS boycott, menaja calon2 provocateur sibontot botol mineral dan towkay klepto Felda kacau daun, pinjam spin dan propaganda Najib/Papagomo Umnoporno semua kelaut x boleh challenge result menang semua saluran peri undidan kawasan Melayu, Cina, India, pos Tentera dan bukan Tentera majority menang 70% lebih dari PRU14 dulu. Last2 yg tinggal face saving simbolik alasan Panji Hitam yalah illegitimate win dan faktor Madey show up hari akhir. Itu pun paradox… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 8:54 am

Dah senile nampak nya Pokjib Al Jobo nih mengarut bukan2 –

Najib: Maksud sebenar ‘cash is king’ ialah rakyat itu ‘king’

Bekas presiden Umno Najib Razak hari ini berkata istilah ‘cash is king’ yang dikaitkan dengannya disalah tafsir oleh Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

Cash pulak = rakyat. KEPALA BAPAK KAU, JIBO.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
8 August 2019 8:28 am

ELOK PARTI KUNYIT DICAMPAK KE LAUT JE……. MB Selangor Keluar Group WhatsApp, Kemelut PKR Kian Kusut…….. Keadaan politik di Selangor menjadi kusut dengan sebaran khabar angin bahawa terdapat usaha untuk menjatuhkan Speaker Dewan Undangan Negeri, Ng Suee Lim dan Menteri Besar, Amirudin Shari. Perkembangan yang turut mencuri tumpuan ialah tindakan Amirudin meninggalkan satu kumpulan WhatsApp secara tiba-tiba. Walaupun beberapa pemimpin PKR cuba meredakan keadaan dengan mendakwa Menteri Besar “tersalah tekan” pada minggu lalu, namun China Press melaporkan pada Isnin bahawa Amirudin belum lagi masuk semula dalam kumpulan yang ditinggalkannya. Selain itu, terdapat juga pihak yang mendakwa bahawa kumpulan yang ditinggalkan… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 8:41 am

Kopipes dibalas kopipes –

Zahanim Abdul Rahman

Boleh percaya ke kat PAS ni dia kan boleh berbohong.. sejarah tlh membuktikan semasa dlm PR lagi… hampas PAS ni.

Mohd Din Bin Baba

Yg bengap pemimpin pas ingat umno bodoh mana mana kawasan yg umno tidak bolih menang di suruh nya pas bertanding kalau tak prrcaya sama sama lah kita tengok nanti

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 8:46 am

Comel muka pencipta lagu ‘Malu Apa Bossku’, kata Najib

Bekas perdana menteri itu juga memuji suara gadis berkenaan sebagai merdu.
xxx

Pssst, bila nak bawak ke PD?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 7:39 am

Kesian, kesian, kesian –

Najib: Pejabat Umno Pekan pernah ditembak sebelum PRU14

“Ia seolah-olah satu amaran kepada saya. Tembakan disasarkan ke arah bilik saya di pejabat Umno Pekan,” katanya.

Memang pun dia nak cari kesian. Apa lagi, kuasa dah takda, hari2 naik turun mahkamah, otw to penjara.

Kita kesian olok2 ajer ler, nate’ yang curi wang rakyat RM2.6 biliun mana boleh kesian.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 7:33 am

Tanya mana pembaca pun, depa mesti kata aku menang over Pakcik Geng Najib 70an tahun di blog ini.

Dia tak dapat jawab pun bila kena balun, selain dari kopipes benda yang sama bertalu talu. Otak nya sempit, ada sakit otak ADHD, penerangan sudah di beri.

Givap ler, Pakcik, pigi bimbing cucu2 kamu supaya jangan biadab dan kurang ajar mcm kamu. Pigi main dengan depa selalu, ok?

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 7:19 am

TN beruk tua bidoh nak mampus. Itu dialog bakal PM8 yg PM 7 rekomen kpd rakyat Malaysia.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 7:27 am
Reply to  Anonymous

Itu maklumat keluar dari lubng bontt kamu selepas di rodok Pak Sheikh?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
8 August 2019 7:19 am

KAFIR HARBI TAK SERIK KERANA DIBELAKANG MEREKA SETAN BESAR…… Bangsa DAP Jahat dalam isu tulisan Jawi ……… Bangsa DAp telah manipulasi khat Jawi ini dalam akhbar-akhbar Cina. Mereka menyebar maklumat salah dalam media sosial masyarakat bukan Islam. Adakah belajar Khat ini orang bukan Islam akan diserap agama Islam secara halus? Cuba berfikir secara rasional. Adakah dengan perkenalkan khat jawi ini Melayu dapat untung Islam adan menjadi hebat? Hanya terdapat enam muka surat aktiviti seni bahasa berkaitan tulisan khat dimuatkan di dalam buku teks setebal 164 muka surat. Pengenalan tulisan khat ini adalah untuk Tahap 2 dengan melibatkan tahun 4 pada… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 8:02 am

Cakap ajer ler korang, tak lama PAS kafirkan Umno –

Piagam Umno-PAS muktamadkan strategi tak lawan sesama sendiri

“Kita muktamadkan hanya akan ada pertembungan dua penjuru yang mana semua pihak akan duduk berbincang mengenai calon …

“Kerusi yang dimenangi kedua-dua parti dalam PRU14 akan diteruskan (bertanding) oleh parti terbabit, kecuali jika ada sebarang perundingan lain dan kita akan berbincang untuk menentukan calon yang akan bertanding bagi kerusi yang tewas.
xxx

Rundinglah, jika tak ada persetujuan, kafirkan Umno tuh .. senag ajer

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 7:17 am

Kpd TN beruk pencen berlagak bagus.
Dialog ni harap kau hafal..

“Kau cabut pelir kau kejap, aku nak kentut nii…”

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 7:29 am
Reply to  Anonymous

Kau selalu guna dialog tu yer?

Masa dengan Pak Sheikh yer?

Cheh, kotor nya, kau Beruk Tua 70an tahun pun masih main bontt lagi.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 7:05 am

Tiap pagi perlu ada public service memberi penerangan berikut –

Pakcik Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil a, tak renti2 menulis macam2 karutan dan memantun mantat, tak ikut tajuk post.

Dia tidak hormatkan langsung pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 di sini. Dia coba sabotaj blog Budin yang pro-PH ini.

Kerana itu semua, dia perlu di balun, di tibai, di bantai. Dengan itu kita juga boleh dapat fun and entertainment on and out of him.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 7:06 am
Reply to  Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib ini sudah tua, umur 70an tahun, dah lama pencen, ahli Umno berpuluh tahun, Najib dah lama menjadi hero nya, berpuluh tahun menjilat Najib dengan gigih dan khusuk.

Begitu terlekat “fixation” nya dengan Najib sehingga bila Najib lingkup, sekarang dibicarakan di mahkamah, di jangka otw to prison, dia shock dan stress amat sangat, jatuh gila – kena sakit otak ADHD.

Maka komen2 Pakcik ini tidak mengikut tajuk, asyik mengarut, menghasut bangsa “Keling”, agama Hindu dll, anarkis, gila.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 7:07 am
Reply to  Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang dinamakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

Lihat
https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 7:08 am
Reply to  Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means moving about constantly; Or excessively fidgets, or talks.

Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENCIPTA WATAK MUNIRAH, MENCIPTA “WARKAH”2 DARI NYA. MENGGILA BAYANG NYA, MEMANTUN MANTAT, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI, MENGKOPIPES KOMEN2 LAMA DIA.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 7:20 am
Reply to  Tanpa Nama

Yer ker uncle umur 70…??
Jgn lupa ubat lak..k, uncle…!!

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 7:21 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak uncle…
HA HA HA
HO HO HO
HII HII HII…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

pahlawan panji hitam
pahlawan panji hitam
7 August 2019 11:47 pm

Wahai budin dan geng-geng komformbasi!!!!
(Yang muda dan bodoh,yg otai pula bebal)

Aku tahu dari mana benih dan asalnya kamu!!!!

Kamu semua adalah golongan ossobiyah hina !!!!

Aku boleh membaca perlambangan dan maksud kamu!!!!

Betapa bongkak dan sombongnya puak-puak kamu !!!!

Dan golongan yang berpaling dan tak pernah bersyukur!!!!

Sesungguhnya kamu kini, berada dalam sangkar perang!!!!

Kamu yang tersebut sedang bermain dengan api !!!!

Api yang akan membakar kamu semua!!!!

Api yang kamu sendiri nyalakan!!!!

Api yang ditiup dari ROH ADDAJJAL !!!!

Yang nyata kamu semua pasti akan TEWAS!!!!

Masa jua semakin hampir !!!!

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 12:42 am

Ki ki ki..Tok Gora salin kulit..takut kena hentam
Cara nyamar, dia keluar senget2, serupa ketam
Tak sedar ker, panji ko tu, geng Nuat nak latam?
Kau punya peel buat aku gelak mcm nak pitam
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 6:25 am

11:47 pm bunyi mcm jual ubat di tepi jalan.

Berabuk cakap, isi hapah pun tarak.

12:42 am mcm biasa bunyi Pakcik Geng Najib 70an tahun yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama, termasuk Ano kah3 dan ano huruf kecil a – malu nak pakai nama Geng Najib sebab di balun dan di tibai tiap kali masuk.

Tak renti2 mengarut memantun mantat, mencipta watak Munirah, mengkarang “warkah2 dari nya”, nak sabotaj blog pro-PH nih dengan karutan2 nya.

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 7:24 am
Reply to  Tanpa Nama

Yer ker uncle umur 70…??
Jgn lupa ubat lak..k, uncle…!!

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 7:24 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak uncle…
HA HA HA
HO HO HO
HII HII HII…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 11:27 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Di blog Budin ini, Kejora seperti penunggu setia
Kerna di blog inilah, Kejora telah bertemu si dia
Tiap hari tampil utk berpantun dgn penuh ceria
Sambil menanti Irah manja pulang ke Malaysia
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

sampox
sampox
7 August 2019 11:27 pm

kasihan che det..pengakhiran hidup dihina

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 6:29 am
Reply to  sampox

Tapi kamu dari lahir hingga ke mati di hina sebab nak kritik tak reti, hanya menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta atau apa2 penerangan pun.

Bila kamu mahu mati?

Anom
Anom
7 August 2019 11:17 pm

Dah 3 ngo beri isyarat madey supaya jgn jadi munafik…lepas ni akan bertambah banyak suara desakan kpd madey yg dah mula hilang magika , aura dan taring…..pengaruh Jemin balaci madey dlm PKR tidak kuat lagi….jemin dah kena cantas…madey tak boleh sekat anwar lagi…ahli2 PKR menyokong penuh anwar…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 6:33 am
Reply to  Anom

Beri isyarat? Depa batang besi lampu terafik ke?

hilang magika, aura dan taring? Kamu dah di taring nya ker? Nasib tak macam Bang Non buat, kalu tidak melelas, jadi kudis, jangkit HIV ko.

Tuduh liar di balas tuduh liar. Itu baru soklan2 aku saja.

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 10:52 pm

Kita pun nampak, TDM tidak segagah dulu lagi
Ikut hukum akal, dia pun tidak lama akan pergi
Jawatan PM tu, kat DSAI, elok saja lah dia bagi
Org sehebat DSAI tak jadi PM, rakyat nanti rugi

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

anonymous
anonymous
7 August 2019 11:56 pm
Reply to  Anonymous

KUMPULAN KAKI PELAGA CAP AYAM
KEJORA GURU SIAL PENENTANG KERAJAAN
MANUSIA SIAL PENJILAT DAN PENJUNJUNG KLEPTOKRASI
MANUSIA SIAL PEROSAK BANGSA
MENARI-NARI DIA DIBLOG JAMPAN INI
KEJORA IBARAT KETOLAN NAJIS YANG TENGGELAM TIMBOL

SEKALI LAGI AKU SEBUT NA

KAMU IBARAT KETOLAN NAJIS

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 12:28 am
Reply to  anonymous

Naper ni, tetiba jer, marah melenting kat Kejora?
Cakap ler elok2, tidak perlu nak meninggi suara
Seperti aku cam & kenal dgn mu duhai saudara
Masih hidup lagi rupanya ngko wahai Tok Gora!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 6:36 am
Reply to  anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

PAKCIK GENG NAJIB 70AN TAHUN KENA SEBIJI.

HAHAHA, KETULAN NAJIS.

Mana nak taruk muka tu, Pakcik?

Givap larrr

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 7:26 am
Reply to  Tanpa Nama

Yer ker uncle umur 70…??
Jgn lupa ubat lak..k, uncle…!!

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 7:27 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak uncle…
HA HA HA
HO HO HO
HII HII HII…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 9:38 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Tn Budin kata..TDM kini..udah tidak ada pilihan
TDM terpaksa jelas & tetapkan, tarikh peralihan
Ckgu Kejora pula, dlm hati mcm ada kesedihan
Teringat Irah beraya di rantau org, rasa kasihan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

anonymous
anonymous
7 August 2019 11:58 pm
Reply to  Anonymous

KUMPULAN KAKI PELAGA CAP AYAM
KEJORA GURU SIAL PENENTANG KERAJAAN
MANUSIA SIAL PENJILAT DAN PENJUNJUNG KLEPTOKRASI
MANUSIA SIAL PEROSAK BANGSA
MENARI-NARI DIA DIBLOG JAMPAN INI
KEJORA IBARAT KETOLAN NAJIS YANG TENGGELAM TIMBOL

SEKALI LAGI AKU SEBUT NA

KAMU IBARAT KETOLAN NAJIS

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 12:30 am
Reply to  anonymous

Naper ni, tetiba jer, marah melenting kat Kejora?
Cakap ler elok2, tidak perlu nak meninggi suara
Seperti aku cam & kenal dgn mu duhai saudara
Masih hidup lagi rupanya ngko wahai Tok Gora!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 6:38 am
Reply to  anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

PAKCIK GENG NAJIB 70AN TAHUN KENA SEBIJI.

HAHAHA, KETULAN NAJIS.

Mana nak taruk muka tu, Pakcik?

Givap larrr, gi tolong bimbing cucu supaya tak jadi mcm Pakcik, gi main dengan cucu ajer

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 7:29 am
Reply to  Tanpa Nama

Yer ker uncle TN umur 70…??
Jgn lupa ubat lak..k, uncle…!!

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 7:30 am
Reply to  Anonymous

Lupa lak uncle…
HA HA HA
HO HO HO
HII HII HII…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 August 2019 8:52 pm

Mengarut lagi. .. SETUJU MENETAPKAN TARIKH BERUNDUR ADALAH JALAN KETENANGAN BUATNYA. Mcm kAta Najib Al Jibo, KEPALA BAPAK KAMU. Ketenangan kpd Pak Sheikh Anwar yang kamu maukan. Tapi mengata sebalik nya – ketenangan kpd Tun M, konon. Putar belit bukan main si Budin ni dah. Anwar dan penganut2 nya dah gigil lutut bila Tun M kata bahawa antara faktor bagi Pak Sheikh jadi PM8 ia lah jika rakyat mahukan nya. Nyata sudah ramai yang mengata tidak mahukan Pak Sheikh sebab dia Peliwat dan bekas Banduan 2 kali. Bukan saja diblog ini, di mana2 pun. Ini negara Islam. Islam haramkan liwat.… Read more »

Anom
Anom
7 August 2019 11:21 pm
Reply to  Tanpa Nama

Sudah ramai?…mabok todi?..
Rakyat beri kemenangan kpd PH kerana madey janji serah pm kpd nuar..

Koling manok todi ni marah sangat kpd nuar kerana nuar dah sula jubor koling mabuk todi dgn kerat cawat besi….kikikikiok..

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 11:49 pm
Reply to  Tanpa Nama

Daim, penasihat paling rapat Madey sekata dgn Anwar yg syorkan NEP tukar dari race-based kpd need-based affirmative action utk semua kaum dan mengatasi kelemahan2 ketara tidak berkesan NEP sekarang. Lagi lah mesti terjun kelaut badut2 Bersatu selepas ini. Ini selepas Kadir Jasin seorang lagi Penasihat rapat Madey datang sendiri melancarkan buku Tuan Budin “Anwar PM ke8” kerana ini adalah isu hitam putih PH. Kadir Jasin mengingatkan Madey dan Daim “no gun put on their heads when offering and agreeing PH konsensus to a serving con Anwar, so PH can get off”. Madey reiterate dia akan uturn hanya jika pistol diletak… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 6:47 am
Reply to  Anonymous

Pakcik Geng Najib 70an tahun anonymous 11:21 pm, givap ler, bimbing cucu2 kamu supaya tak menjadi mcm kamu, main sama depa, tak payah mengarut di sini.

Ano 11:49 pm, kamu tak beri link kpd apa yang kamu kata, susah nak caya apa kamu kata itu betul2 apa yang depa kata dan apa konteks nya.

Kamu yang mahukan pembaca percaya apa kamu kata, kamu lah yang sepatut nya memberi link kpd itu semua.

Jadi, sekarang kamu juga bunyi mcm jual ubat di tepi jalan saja.

Anonymous
Anonymous
8 August 2019 7:29 am
Reply to  Tanpa Nama

Yg atur secret meeting Madey dgn Hishamuddin H2O, Umno, PAS, GPS dan Azmin lah yang jual ubat tepi jalan kaw-kaw suruh Madey uturn konsensus PH dan jadi PM full term 5 tahun. Mereka semua setuju undi percaya kpd Madey x payah pass PM kpd Anwar spt konsensus PH. Alamak, Madey kena buat 5+ konsensus baru dgn masing2 Parti ni. Kalau dari apa yg terjadi dgn konsensus PH dan Anwar, cfm masing2 Parti mintak sign S&P konsensus undi percaya ini lengkap dgn tarikh, senarai demand2 dan bayaran compensation jika kena kencing. PAS sure mintak NFA kes RM90 juta, nonstop wang ehsan… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 8:50 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Tak tahu apa mau buat sebagai anak bujangan
Abg gi ke Tasik Darulaman lihat pemandangan
Ada ler juga, kat situ, org yg jalan berpasangan
Terus ler abng teringat akan bunga jambangan

Kekadang tu, seronok juga duduk keseorangan
Tak siapa yg nak ganggu, kalau abg berangan2
Boleh lah berkhayal, kat atas dahi, letak tangan
Sambil dok terbayang kelak, hari persandingan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 8:52 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Nak dapat menantu baru, ibu seperti sgt teruja
Didesak suruh keluarga langsung terus sahaja
Kata nya, tak payahlah nak ditunggu, Irah kerja
Sbb, abg pun dah cukup, duit hantaran belanja

Juadah meja pengantin, sepupu abng nak taja
Terbayang nanti kita bagai permaisuri dan raja
Makanan enak dgn pelbagai hiasan atas meja
Tika abg nak suap, Irah malu menjeling manja
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 8:54 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Tetamu orng kg, termasuk imam dan penghulu
Juadah sampingan, apam balik dan kuih baulu
Silat dipersembah, depan pengantin, spt selalu
Rancak bunyi, gendang silat, yg dipukul bertalu

Nak ke kerusi bersanding, Irah yng jalan dahulu
Di pinggang abg tersisip keris dgn sarung & ulu
Bergetar jantung ketika gamat kompang dipalu
Irah menjeling kpd abg, sambil tertunduk, malu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 9:47 pm
Reply to  Anonymous

(Bahagian ini hilang..??)

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Ptgnya siap diturunkan, semua khemah & balai
Masih ada lagi org yng membasuh periuk gulai
Adik beradik, riuh rendah dengan ketawa ngilai
Petugas diberikan hadiah tuala, sorang sehelai

Mlm hari, tetamu tak ler lagi ganggu mempelai
Tanggungjawab sbg suami, abg ini tak lah lalai
Di bilik pengantin, diri Irah abg kucup dan belai
Dalam dakapan mesra abg, Irah manja terkulai
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

(Maaf, kalau keluar 2 kali…)

John Doe
John Doe
7 August 2019 7:46 pm

Apa ni Tuan Budin,. Dah berapa kali bagi ultimatum daaaa.. 30 Jun 2019 pun dah lepas tapi Abam masih belum PM… Guana macai-macai Abam wat kerja ni, lembap sungguh.. Tun langsung tidak tergugat. Tun tidak tenang? Kah kah kah. Hakikatnya semua orang tahu Abam dan Tn Budin yang takkan tenang selagi Abam tak angkat sumpah jawatan sebagai PM. “It should have been me”, kah kah kah.. Boleh putus urat kentut melihat Abam berahi tapi masih tak dapat merasa. Apa lagi.. Langgar je lah Tun tu, lagi pun bukankah Abam pernah berkata ‘que sera sera’ itu bermaksud ‘apa nak jadi pun… Read more »

Anom
Anom
7 August 2019 11:09 pm
Reply to  John Doe

Anwar pegang janji..kalo dia nak jatuhkan madey memang mudah…kluar dari PH terguling tergolek lah madey…panggil pru madey kojol…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 6:54 am
Reply to  Anom

Bak kata Najib Al Jibo – KEPALA BAPAK KAU.

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 7:01 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Pastinya Irah masih lagi nyenyak, dibuai mimpi
Alang kah indah, jika Irah mimpi abg ada ditepi
Abg di sini pula terus gelisah dihimpit lara sepi
Sbg ubat rindu, warkah2 Irah abg ulang2 tatapi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 6:37 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Di ujung usia, TDM patut cari, jalan ketenangan
Budin risau PRU nanti, PH tak dpt kemenangan
Kejora pula terus dibuai dek mimpi dan angan2
Setiap saat, asyiik teringat Irah, bakal tunangan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anom
Anom
7 August 2019 5:55 pm

Madey tak nak serahkan kuasa…ini kaki putarbit…madey mahu lihat dulu berape ramai yg sokong dia teruskan kuasanye hingga akhir penggal…tapi madey sekarang bukan madey yg 22 tahun dulu…madey sekarang dah hilang taring dan kuku…kekalahan 3 prk dudah cukup jelas madey sudah ditolak..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 6:53 am
Reply to  Anom

Kalah 3 PRK kau hebohkan, kalah PRU kau diamkan. Malu tak terhingga yer?

60 tahun konon nya on top of the world di Malaysia alih2 berdentum jatuh, bersepai, lingkup Umno Bn

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 August 2019 4:48 pm

Pelabur asing dan pemimpin luar semua sudah tahu Madey patut kena bersiap sedia dengan peralihan kuasa. Mereka tahu prestasi Madey setakat suam-suam kuku kerana graf sokongan Rakyat tidak seperti sebelum PRU14 yang lalu. Rakyat sudah semakin matang dan mahu Madey buat persiapan awal untuk berundur dan serah kepimpinan kepada orang lain yang lebih mampu memimpin perubahan berbanding mengeluh dan merengek dengan kesilapan Kerajaan BN. Jangan lupa Madey. Najib dan Pak Lah menjadi PM paling teruk dalam Sejarah Dunia juga kesilapan Madey yang Rakyat akan sentiasa tidak melupakan. Kahkahkah.

PH Burit
PH Burit
7 August 2019 7:29 pm

Kau patut gunakan nama samaran ini…
Juburit bini asrmburit

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 August 2019 6:49 am
Reply to  PH Burit

Dan kamu pakai nama kau Di Burit Hingga Keluar Tahi

jigit
jigit
7 August 2019 4:20 pm

Buah bidara di atas para
Belum masak kutu dah curi
Bro Kejora, lupakan cinta buat sementara
Bantulah Budin naikkan Abam jadi Perdana Menteri

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 5:05 pm
Reply to  jigit

Bro jigit,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮
Buah bidara di atas para
Belum masak kutu dah curi
Mustahil Kejora lupakan si dara
Dlm hidup ini, Irah lah penyeri
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 9:35 pm
Reply to  Anonymous

Bro jigit,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Siapa pun akan jadi PM, aku ini, apa nak peduli
Percintaan aku dgn Irah, dah bagai Romi & Juli
Untuk melupakan Irah..aahh, tidak sama sekali
Lebih baik aku jerut jer, leher ku ini, dengan tali
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

jigit
jigit
7 August 2019 9:44 pm
Reply to  Anonymous

Waduh wak ini kes berat sekali
kok leher mau dijerat sama tali
dulu sama Si Mas kuo tak jadi begini
kok Si Irah nasi kangkang udah diberi

Kah kah kahhh

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 10:32 pm
Reply to  jigit

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻
Nggak manis wak jigit, begitu rupa kuo caci
Usah lah percintaan aku ini kuo bagai benci
Emang nya Irah itu hatinya tulus mulus suci
Bukan nasi kangkang tapi budi aku terkunci
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 4:14 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Budin cakap ke atas Tun kian banyak serangan
Ditunjukkan jugak desakan berbagai gabungan
Latak pi lah, baik aku terus saja dgn berangan2
Sbb, dgn Irah, aku tak bertepuk sebelah tangan
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
7 August 2019 4:12 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Rasa nya dah lewat larut mlm, Irah kat US sana
Agaknya sayang ku, kini dah nyenyak tidur lena
Abg ni Irah dah mual dgn politik punya wacana
Melayu asyik gaduh..yg tepuk tgn, Hindu-China
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

jigit
jigit
7 August 2019 3:45 pm

Setakat desakan NGO supaya dia berundur tak akan mengubah apa-apa Budin. Macam anjing salak biawak atas pokok saja….bising …tapi tak ada hasil. Makin banyak gesaan makin degil jadinya orang tua tu. Makin ramai pulak rakyat yang berpersepsi Anwar and the gang sudah kemaruk, pelahap dan terdesak. Saya cadangkan supaya Anwar Ibrahim mengusulkan undi tidak percaya ke atas Perdana Menteri di Parlimen. Biar dia rasakan dan sedar dek untung…siapa yang berkuasa sebenarnya. Tak perlu takut Budin. China DAP mesti mahukan abanm jadi PM…senang nak control. MP2 UMNO pun tentu percaya akan keiklasan Abam. Dalam PKR sendiri sudah 90% menyatakan sokongan kepada… Read more »

najib bini rosmah
najib bini rosmah
7 August 2019 4:42 pm
Reply to  jigit

Rakyat memerhati dan Rakyat sudah muak kena tipu. Ahli Bersatu kutip sampah-sarap politik siap bergambar bagai dan curi lembu menyebabkan Madey dimalukan. Wajar prestasi Madey dan Menteri Bersatu dipersoalkan sebab belum ada yang mampu membantu Rakyat. Isu tol gagal mansuh, isu harga letrik melambung, isu Lynas dapat 12 tahun tax free, isu Khat – dalang semburit di Hotel Sandakan. Semua tahu ada tangan ghaib yang mahu kontrol Rakyat tetapi gagal. Madey gagal dan Menteri termasuk MB parti Bersatu majoriti prestasi below par. Buat apa pegang kuasa kalau Bersatu pun kutip sampah politik untuk dapat sokongan? Kahkahkah.