RAKYAT MELUAT, INI SEMUA SALAH TUN MAHATHIR!!!

Menurut kata Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail, kenyataan berulang-ulang berkaitan isu tempoh jawatan Perdana Menteri hanya membuatkan rakyat rasa meluat.

Kata beliau, fokus sekarang sepatutnya ditumpukan kepada usaha kerajaan menunaikan tanggungjawab serta kewajipan kepada rakyat.

“Tak guna cakap perkara yang dah setuju dalam formula sebelum pilihan raya umum dulu, kalau isu ini diulang-ulang tak sesuai kesannya pada rakyat,” ujar beliau.

Sesungguhnya semua orang memang bersetuju dengan kenyataan Saifuddin ini, tetapi siapakah punca segala-segalanya mengapa isu peralihan dan tempoh jawatan Perdana Menteri ini terus menjadi bualan dan diulang-ulang?

Adakah ia berpunca daripada Tun Mahathir Mohamad?

Atau ia berpunca daripada Anwar Ibrahim?

Mungkinkah ia disebabkan penyokong Tun Mahathir?

Barangkalikah ia berpunca daripada penyokong Anwar?

Mengimbas apa yang sudah berlalu, tidak sukar kita mengatakan bahawa semua ini tidak lain berpunca daripada Tun Mahathir sendiri.

Beliaulah punca segala-galanya. Sebelum dapat kuasa dan sebelum jadi Perdana Menteri dengan setelah ada kuasa serta setelah menjadi Perdana Menteri, segala-galanya adalah berbeza.

Cakap Tun Mahathir mengenai peralihan kuasa dan tempoh beliau seharusnya memegang jawatan Perdana Menteri tidak pernah sama, meskipun usianya semakin hari semakin tua.

Sekejap dua tahun, kemudian dua setengah tahun, selepas itu tiga tahun, kemudian sehingga ekonomi pulih dan terbaru pula sehingga keadaan negara stabil.

Kenapa Tun Mahathir tidak boleh statik dengan kata-katanya yang pernah diucapkan sebelum jadi Perdana Menteri dahulu iaitu beliau hanya perlukan dua tahun saja memegang jawatan itu?

Jika itu dapat dilakukannya dan beliau terus konsisten dengan ikrar janjinya, tidak seperti sesumpah yang selalu berubah-ubah mengikut warna tanah, pasti isu peralihan jawatan ini tidak menjadi masalah dan ulangan yang berlarut-larut tanpa penyudah.

Malah, sesuai dengan itu, jika Tun Mahathir dapat pula menetapkan tarikh peralihan kuasa, sudah tentu juga para pembodek, pengampu dan penjilatnya tidak mengeluarkan kenyataan yang mendesaknya berkhidmat sehingga ke akhir penggal.

Tetapi, sudahlah beliau selalu berubah-ubah macam sesumpah dan membiarkan para pembodek, pengampu serta penjilatnya mengeluarkan kenyataan demi kenyataan, di waktu yang sama Tun Mahathir turut menyusun agenda di belakang tabir dengan menjemput segelintir barua daripada UMNO, Pas dan GPS untuk menyokong perlanjutan tempohnya sebagai Perdana Menteri.

Apabila semua ini berlaku, para penyokong Anwar tentu saja tampil memberi reaksi kerana janji peralihan kuasa itu sebenarnya sudah pun ada sejak sebelum PRU14 lagi.

Jika tidak dimulakan oleh Tun Mahathir dan cakap beliau juga tidak macam sesumpah, Anwar dan para penyokongnya memang tiada masalah menunggu tempoh dua tahun peralihan kuasa kepadanya menjadi kenyataan.

Di dalam penjara, diaib dan dimalukan, malah dipukul sehingga separuh mati pun, kesabaran tetap menjadi teman akrabnya selama 20 tahun, apalah sangat dengan bersabar menunggu tempoh dua tahun yang dijanjikan itu.

Cumanya, janji tetap janji dan jangan cuba berlaku khianat di belakang. Khianat dan tikam kawan yang pernah memudahkan kita menang, tentu saja tidak boleh diterima.

Maka, agar isu peralihan ini tidak terus diulang-ulang serta membuatkan rakyat tambah meluat, Tun Mahathir mesti berhenti terlebih dahulu daripada membiarkan lidahnya terus menuturkan kata yang berbeza-beza.

Cakap terus-terang dua tahun akan berhenti dan disertakan tarikhnya sekali, pasti tiada lagi sesiapa akan terus bercakap mengenai bila Anwar akan jadi Perdana Menteri. (Shahbudindotcom 05/08/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 5 August 2019 — 11:21 am

41
Leave a Reply

avatar
14 Comment authors
Mat JeanAswadianonymousnajib bini rosmahMAHATHIRVSANWAR Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Aswadi
Guest
Aswadi

Bkan punca dari tun m,tp dari org yg tk sabar nk sruh pemimpin jadi pm itu je

Mat Jean
Guest
Mat Jean

dR.M manusia munafik umur dh masuk 94 masih giler nk berkuasa… aku setuju dgn budin semua punca masalah yg sdg berlaku skrg adalah berpunca dari perbuatan dR.M sendiri

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Ada tak sesiapa yang pandai tulisan khat “semburit”? Kalau ada tolong PM kepada PM. Kahkahkah.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KALAU BIARKAN KAFIR HARBI INILAH JADINYA…….. The Campaign To ‘Sinicize’ Religion In China Through The Removal Of Arabic Symbols In Beijing SPECIAL REPORTS……. Katie Clarke, The Organisation for World Peace On Wednesday of this week, a campaign in Beijing ordered restaurants and food stalls to remove Arabic script and symbols associated with Islam to ensure religions are conforming to mainstream Chinese culture – reported Al Jazeera. One manager who spoke to Al Jazeera said that Government officials said, “[…] this is foreign culture and you should use more Chinese culture […]”. Reuters also reported that employees at 11 restaurants and… Read more »

Aswadi
Guest
Aswadi

Sedapnya kata dkt org kafir harbi,org yg kata dkt org lain kafir,org itu sebenarnya lebih kafir dari org yg di tuduh kafir

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana pegi TN babi hutan
Bila betina sial nak force kerajaan haramjadah tutup kilang Lynas?

Harap betina sial pukimak haramjadah tu baca blog ni.

anonymous
Guest
anonymous

Kalau bocor atau larut ke air dalam tanah semua sisa radioaktif kita pakat bagi seorang sekilo kepada Menteri PH. Jemput datang rasmi majlis kita taruk dalam lauk depa makan dan air depa minum. Kita tengok Menteri PH mana yang mengadu kesihatan terjejas akibat sisa Lynas.

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Abng kini, jadi asyik & mabuk, di badai asmara
Tak tau kenapa..asyik teringatkan diri mu dara
Asyik abg belek semula, warkah Irah yg mesra
Terima lah.. lagu ‘Asyik’, kumpulan Damasutra
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

ASYIK – DAMASUTRA
Karaoke: https://youtu.be/hKRVJT636YE

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Dengan bahasa kalimah yang sama
Puji dan memuja
Dilindung dan dibuka
Rahsia kan tetap rahsia

Indah bukan rupa, harum bukan bunga
Manis bukan gula, panas bukannya bara
Cinta kan tetap cinta

Chorus:

Sejak aku kenali, cinta mu yang suci
Aku telah berjanji, tak berpaling lagi
Akan aku genggam api, hingga jadi besi
Dan nyata sebati

Gelap bukan malam, terang bukan siang
Satu tak terbilang, hanyut tak terenang
Waktu tak terasa, rindu tak terkata
Asyik nya cinta

Dan hanya kepada mu
Ku serah jiwa raga ku
Walau berjuta seteru
Tak ku ragu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

Tn Budin sebenarnya, sangat risau dan gundah
Tak mau le berulang, peristiwa yg sudah-sudah
Sblm PRU14, kemain lagi, lembut gigi dari lidah
Dah menang PRU, Nuat dikencing, haper jadah?

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Tidak le Tn Budin, mahu bagi sesiapa sakit hati
Beliau cuma inginkan perkara itu sebagai pasti
Bukan apa, risau juga le dia kalau janji dicapati
Cakap jer terus terang lps 2 tahun nak berhenti

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

justice4all
Member
justice4all

Gelaran Bapa Pemodenan Malaysia dah dapat. Mungkin sedang mengejar gelaran Bapa Munafik Malaysia pula dihujung hayat?. Segala janji mudah dipersetankan termasuklah manifesto PH sendiri. Aduhai….

Anonymous
Guest
Anonymous

Bukan ler TDM tu, Tn Budin sengaja nak serang
Tidak lah juga satu tohmahan, yg beliau karang
Cuma beliau risau, ada pihak, ingin buat curang
Tarikh serah kuasa PM.. naper tak terus terang?

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Najib Al Jibo ada tarikh nak pegang kuasa ker?

Lobai Hadi terus terang dengan dia sokong Umno lepas dia lingkup ker?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KAFIR HARBI NAK CINAKAN MELAYU….SETELAH MELAYU BENARKAN MEREKA AMAL BUDAYA CINA…… The Campaign To ‘Sinicize’ Religion In China Through The Removal Of Arabic Symbols In Beijing………. Katie Clarke, The Organisation for World Peace On Wednesday of this week, a campaign in Beijing ordered restaurants and food stalls to remove Arabic script and symbols associated with Islam to ensure religions are conforming to mainstream Chinese culture – reported Al Jazeera. One manager who spoke to Al Jazeera said that Government officials said, “[…] this is foreign culture and you should use more Chinese culture […]”. Reuters also reported that employees at… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kopipes dibalas kopipes –

Apasal teruk sangat muka Rosmah di gambar BERITA
Keputusan permohonan Najib batal saman Deepak 23 Oktober
https://www.malaysiakini.com/news/486712

Kesan plastic surgery tak bagus ker?

What Bad Plastic Surgery Caused Rosmah Mansor’s Distorted Face …
https://drsiew.com

Rosmah, the wife of recently ousted Malaysian Prime Minister Najib Razak, has long been the poster girl of bad plastic surgery procedures amongst practicing doctors. … One thing is for sure – Rosmah has had way too much fillers to her entire face – especially the cheeks …

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MUNAFIK MELAYU DIAM JE BILA BANGSA DICABAR…… Cukup khat, tidak perlu pertimbang pembelajaran kaligrafi lain – Dr Teo ……….. Penentangan DAP terhadap pengenalan mata pelajaran khat dalam bahasa Melayu kepada murid-murid Tahun 4 merupakan bangkangan membabi buta tanpa ada sebab-sebab konkrit. Bantahan tersebut juga dilihat sebagai satu rancangan licik dengan menggunakan isu-isu orang Melayu untuk melemahkan bangsa itu. Sedangkan, jika difikirkan secara logik dan positif, pengenalan khat sebenarnya membolehkan bangsa-bangsa lain mendalami kaum Melayu. Prof Datuk Dr Teo Kok Seong berkata, beliau tidak nampak pengenalan khat dalam mata pelajaran bahasa Melayu sebagai satu perkara yang membebankan mana-mana parti politik. Ini… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

‘Buang masa kumpul tandatangan sokong Anwar’

Ketua Wanita PKR Haniza Talha menyifatkan tindakan mengumpul tandatangan ketua cabang parti itu di seluruh negara sebagai tanda sokongan kepada presiden parti Anwar Ibrahim sebagai buang masa.

Sebaliknya, beliau berkata langkah tersebut hanya menimbulkan kekeliruan di kalangan akar umbi.

“Perbuatan mengambil tanda tangan tidak menyatukan, malah menimbulkan kekeliruan dalam kalangan ahli akar umbi,” katanya, lapor FMT.

Semalam, Ketua PKR Kangar Noor Amin Ahmad mendakwa seramai 198 ketua cabang parti itu menyokong penuh Anwar sebagai calon perdana menteri kelapan.

haldeli
Guest
haldeli

Che Budin… assalamualaikum Bawa berdiam sekejap… Istifar banyak2 ingat hubungan hamba dengan Tuhan. Sepandai manusia merancang Maha Lebih Pandai lagi Tuhan merancang. Manusia serta makhluk sekaliannya dicipta semata-mata sebagai pelakun dalam sandiwara Tuhan yang Maha Esa. Jadi jadi jangan terlalu emosional bila lihat hasil lakunan yang dikehendaki oleh Tuhan. Segala yang berlaku adalah hasil qudrah Iradah Tuhan jua. Kita digalak berdoa kepada Tuhan supaya dianugerah dengan kasih sayangNya kepada kita. Kita hamba tidak layak meminta memaksa-paksa Tuhan supaya memberi sesuatu yang lahir dari hendak nafsu. Ini seolah-olah kita nak menguasai Tuhan. Kita yang beriman jangan sekali-kali kecewa apabila ditimpakan keburukan.… Read more »

irkiz
Guest
irkiz

blog batu api, bagi sesama komen bergaduh maki hamun, yang maki tun, yang maki anwar. yang untuk tak dosa si budin.

Anonymous
Guest
Anonymous

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗
Pucuk pauh, delima batu
Anak sembilang, di tapak tangan
Duduk jauh, berbeza waktu
Bila nak pulang, kelopak jambangan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kian dekat raya, makin abg teringat, Irah manja
Rasa sayu hati terbawak2 sampai tempat kerja
Raya korban nanti..jgn lah Irah bermuram durja
Kekadang itu, kita terpaksa berkorban apa saja
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

Berkorban Apa Saja – P. Ramlee
Karaoke: https://youtu.be/V6xJTzmvj0U

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesra
Sejati dan mulia

Kepentingan sendiri
Tidak diingini
Bahagia kekasih
Saja yang diharapi

Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesra
Sejati dan mulia
hmm… hmm… hmm…

Untuk menjadi bukti
Kasih yang sejati
Itulah tandanya
Jika mahu diuji

Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesra
Sejati dan mulia
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

jigit
Member
jigit

Rakyat memang sudah meluat. Meluat pada persepsi yang cuba ditonjolkan bahawasanya hidup mati 35 juta rakyat di Malaysia ini adalah bergantung kepada isu peralihan kuasa … Si Polan bin Si Polan perlu ditabalkan sebagai Perdana Menteri dalam kadar yang segera. Ini gesaan dari sosok-sosok yang terdesak dan kemaruk kuasa.

Susah-susah buat PRU lain saja…biar rakyat tentukan parti mana yang mendapat mandat baru dan siapa yang layak menjadi Perdana Menteri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Bro jigit,

Rakyat ditohmah, ekonomi negara meruncing
Dekat PRU14, dgn jwtn PM Bg Non dipancing
Bila PH menang, Bg Non depa tu nak kencing
Kalau PRU semula, sahih sgt, menang dacing
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🖕😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

abebhabshee71
Guest
abebhabshee71

mmg Anwar tak pernah serik dgn Tun M, yg berjanji bagai tu Tun M..yg Anwar percaya tu dah kenapa? apa pun belum 2 tahun kan..tunggu lah sampai masa nanti, baru leh citer mana la tau kot TUn M lepaskan jawatannya pada Anwar jadi PM8, kalo tidak Anwar jadi PM tepi je la…banyakkan bersabar la yea….

pozil
Guest
pozil

sy lebih meluat grup pkr nya….menteri dh lama x boleh kj tp lagak boleh tahan lh…

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Tadi rehat kejap, lps tu 1:20-2:00 abg ada kelas
Untuk kelas hari ini, itu lah kelas, yg paling ‘last’
Dari abg utk Irah, sambutlah salam tulus ikhlas
Warka abg ni tak perlu Irah bersusah nak balas
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Pukul 1:00 pm tadi, abg pergi makan, kat kantin
Lauk nya, abg ambil daging dgn gulai ikan patin
Nak raya haji teringat pula pasangan pengantin
Abg ucap Selamat Hari Raya maaf zahir & batin
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Lps observation kelas tadi abg ni pengetua puji
Dia kata lesson abg ada ‘umph’ dan ada ‘energy’
Dgn budak2 kelas tu abg udah rancang strategi
Kena belanja lah budak2 tu sbb abg sudah janji
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Mmg lah utk observation tu, abg udah bersedia
Nampaknya abg pakat dgn budak2, tak sia-sia
Pengetua puji abg, dia cakap kelas abg tu ceria
Siap dgn dibuat penggambaran dari unit media
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“kerana janji peralihan kuasa itu sebenarnya sudah pun ada sejak sebelum PRU14 lagi,” kata Budin.

janji = promise = understanding = agreement = contract = etc, etc

Penerangan nya di internet banyak dalam BI –

1. The Building Blocks of a Binding Agreement: Acceptance – LawShelf …
https://lawshelf.com/videos/entry/contract-law-acceptance-of-an-offer

The basic building blocks of any contract are offer, acceptance and consideration. … the difference between unilateral and bilateral contracts …

Ada semua ke unsur2 tersebut dalam “janji peralihan kuasa” itu?

“Janji” itu = agreement = contract = binding?

Mari kita bincang.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

2. What Makes A Contract Valid? – Forbes

lots of contracts are filled with mind-bending legal gibberish. Express in simple language to avoid disputes.

For a contract to be legally valid, must have the following two elements:

–All parties are in agreement (after an offer has been made by one party and accepted by the other).

–Something of value has been exchanged, such as cash, services or goods (or a promise to exchange such an item) for something else of value.

All parties were in agreement ker? “Something of value has been exchanged” between Tun dan Pak Sheikh Anwar? Sila bincang.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

3. The “thing of value” being exchanged – called the “consideration” -is most often a promise to do something in the future, such as a promise to perform a certain job

Kot ini masalah besar antara ProTun and ProAnwar –

Tak nyata apa dia “consideration” nya. Banyak aspek nya.

Siapa yang minat, bincang lah.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kesian juga saudara Budin kita. Selalu keluarkan post yang pro-Pak Sheikh. Tapi asyik di tembak dek mereka yang proTun.

Sekali sekala keluar Pakcik Geng Najib mengarut memantun mantat, mencelah komen2 menyokong Tun M. Tapi dia orang tua 70an tahun, tak tahan lama bila di bantai, walau pun dia ada skit otak ADHD yang bikin dia hyper, biasa nya keluar komen tak renti2 pagi petang siang malam.

Soal nya: Apasal tak banyak komen menyokong Pak Sheikh di blog pro-Pak Sheikh ini?

Apa kah sebab penyokong dia tak ramai di negara ini?

Anonymous
Guest
Anonymous

Yer ker uncle tua umur 70..???
Jgn lupa ubat lak..k,uncle…!!!

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kamu uncle TN monyet tua sudah begitu tua hingga tak boleh membezakan komen perserta2 disini dari gaya bahasa, isi kandungan. dll.

Tambah pulak kamu sudah di lamun penyakit otak Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD, penerangan sudah di beri.

Lantak lah, bahagia lah kamu,uncle, tapi awas, nanti kamu kena heret ke Hospital Bahagia kalau tunjuk tabiat gila depan khalayak ramai.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Lupa lak, uncle..

HA HA HA
HO HO HO
HII HII HII…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

irkiz
Guest
irkiz

anwar ibrahim bukan pak sheikh, dia keturunan mamak, bapa dan mak. Tun bapa keturunan mamak , mak keturutan melayu jati.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

HAHAHA HIHIHI HOHOHO

Dulu kata itu semua salah Najib Al Jibo

Sekarang politik Najib dah masuk kubor

Jadi, orang pun cakap pasal Al Jub o

Budin pulak cakap pasal subjek yang tohor

irkiz
Guest
irkiz

rakyat menyampah dengan pemimpin tamak tak nak sabar. Banduan tidak sedar diri. Baru dibebas dari penjara dah buat perangai. Guna penyokong penyokongnya untuk membuat huru hara. Batu api, Rakyat bukan bodoh rakyat boleh fikir. Bekas banduan tidak layak jadi pemimpin. Kalau tidak percaya tengoklah video Ummi hafilda https://www.youtube.com/watch?v=iImC8tNOAe0

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kelas abg, b4 recess, 3, after 2, 5 period semua
Lagi 2 period, 12:00-12:40, 1:20-2:00, abis kul 2
12:00-12:40 tu nak kena observe dgn pengetua
Bila nak kena observe hati ini jadi resah lah jua
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Dekat ‘trial’ SPM ni abg mmg betul rasa tension
Nak finish sylabus F5 at the same time revision
Form5 rushing final topic Probablty Distribution
Form4 tgh ajar, Arithmetic & Geom Progression
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗