AKHIRNYA TUN M SENDIRI DEDAHKAN KEINGINAN UNTUK MUNGKIR JANJI

Sekarang ini semua perbualan dalam negara rata-rata tertumpu berkenaan isu pertemuan antara Tun Mahathir Mohamad dengan pemimpin pembangkang daripada UMNO, Pas serta GPS dan kaitannya dengan usaha memanjangkan tempoh khidmatnya sebagai Perdana Menteri dengan lebih lama.

Apalagi sebagaimana yang didedahkan oleh Ketua Menteri Sarawak, Abang Johari Abang Haji Openg, pertemuan itu adalah atas jemputan Tun Mahathir sendiri.

Walaupun pada awalnya Tun Mahathir cuba berahsia dengan mengatakan ia adalah perjumpaan rahsia dan enggan mengesahkan sama ada Azmin Ali turut hadir atau tidak dalam perjumpaan itu, beliau akhirnya terpaksa mengalah setelah didedahkan oleh Abang Jo.

“Tidak ada rahsia apa-apa pun,” kata Tun Mahathir malam tadi.

Sebelum itu, selain enggan mengesahkan tentang kehadiran Azmin, Perdana Menteri juga berdalih mengenai pertemuan itu dengan berkata, “mereka yang nak jumpa saya, jadi saya jumpa dengan mereka”.

Tetapi dengan akhirnya terbukti beliau yang menjemput kehadiran pemimpin-pemimpin pembangkang dalam pertemuan itu, apalagi berdasarkan maklumat lain bahawa memang sah Azmin turut sama hadir, sudah tentu pertemuan itu ada kaitan dengan keinginan Tun Mahathir untuk menduduki kerusi Perdana Menteri dengan lebih lama lagi.

Ia terlihat bukan saja disebabkan Pas dan Azmin yang hadir dalam pertemuan itu, malah juga berikutan Hishammuddin Hussein adalah pemimpin UMNO yang turut dijemput.

Oleh kerana sudah diketahui secara terbuka bahawa Pas dan Azmin mahu Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri sehingga ke akhir penggal, mempelawa Hishammuddin dan GPS tidak lain adalah bertujuan memperkukuhkan lagi rancangan itu.

Dalam hal ini, meskipun Hishammuddin bukanlah pemimpin yang ada jawatan kanan dalam UMNO atau boleh dikira mewakili parti itu, peranannya boleh jadi kerana beliau dirasakan boleh memainkan peranan menarik sebahagian Ahli Parlimen parti itu untuk menyokong pemanjangan tempoh khidmat Tun Mahathir.

Apa yang paling nyata daripada semua ini ialah Tun Mahathir memang mempunyai niat serta hasrat untuk berkhidmat lebih lama sebagai Perdana Menteri dan sedang berusaha mencari jalan merealisasikannya.

Tentulah tidak mungkin perjumpaan itu untuk membincangkan soal royalti minyak dengan Pas, berkenaan akaun bank UMNO yang dibekukan atau berkaitan hak-hak Sarawak dalam Persekutuan.

Di sebalik berulang kali mengatakan akan mengotakan janji peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim sebagaimana yang telah dipersetujui, Tun Mahathir rupa-rupanya sedang memilih “jalan munafik” untuk memungkiri janji tersebut.

Patutlah selama ini cakap atau kata-kata beliau tidak pernah sama apabila ditanya berhubung peralihan kuasa dan tempohnya berkhidmat sebagai Perdana Menteri.

Sekejap beliau mengatakan dua tahun, kemudian dua tahun setengah, selepas itu tiga tahun, kemudian lagi dikatanya sehingga ekonomi pulih dan terbaru semalam sehingga keadaan negara stabil pula.

Pokoknya jika Tun Mahathir sendiri yang selalu mengamalkan politik pecah dan perintah serta sentiasa menghuru-harakan politik negara dengan pelbagai percaturan yang dibuatnya, memang sampai bila-bila pun keadaan negara tidak akan stabil dibuatnya.

Ternampak bahawa menghuru-harakan negara dan menjadikan keadaan tidak stabil adalah sesuatu yang disengajakan oleh Tun Mahathir agar tampil mereka yang cetek politik mahukannya berkhidmat dengan lebih lama atau sehingga ke akhir penggal.

Maka, secara sengaja beliau memang ada niat mahu memungkiri janji dua tahun penyerahan kuasa sebagaimana yang awal-awal disebutnya dahulu.

Kenapa Tun Mahathir tidak berunding dengan Majlis Presiden PH jika beliau ingin lebih lama menjadi Perdana Menteri?

Mengapa perlu berunding dengan pembangkang dalam urusan yang boleh dirundingkan dalam PH?

Mengapa juga perlu dilibatkan pembangkang atau pihak luar daripada PH bagi mencapai tujuannya itu?

Apakah Tun Mahathir sudah hilang kepercayaan kepada PH dan lebih mempercayai pembangkang untuk mencapai cita-cita politiknya? (Shahbudindotcom 02/08/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 2 August 2019 — 10:22 am

79
Leave a Reply

avatar
13 Comment authors
MAHATHIRVSANWARAnonymousKingCrekeranonymousPAK BUSU DUSUN Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DALAM PH TIADA YG LAYAK JADI PEMIMPIN……. Anwar Tidak Layak Jadi PM: Abdul Hadi……. (Sinar Harian) – Pas menyifatkan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak layak diangkat untuk menjadi Perdana Menteri kerana sikapnya sendiri. Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, sebab itulah Pas mahu Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad terus kekal memikul tanggungjawab dengan melaksanakan tugasnya. “Macam saya sebutlah (sebelum ini) tukar Perdana Menteri bukan macam tukar kasut. “Hendak berubah dengan senang-senang begitu sahaja mesti ada prosesnya yang betul,” katanya. Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pendirian parti itu yang secara berterusan dilihat mahu Dr Mahathir… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BN TERUK….PH JAHANAM….JOM KITA UNDI GS…… Hadi Awang, The Future PM?…….. So, who will become the chairman of the Unmo-PAS alliance? Based on the number of seats won, sure enough it will be Ahmad Zahid. But, will Hadi Awang take over the lead if Zahid is eventually found guilty by court for any of his court cases? Lim Sue Goan, Sin Chew Daily Umno and PAS will seal their cooperation on September 14, and PPBM and Amanah, which rely heavily on Malay votes, are getting really worried. As a result, Amanah vice president Husam Musa and PPBM deputy president Mukhriz… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DEEP STATE ADALAH KAFIR HARBI BERFAHAMAN KOMUNIS ZIONIS…… Parti Komunis Malaya (PKM) Mahu Pengikhtirafan Dari Kerajaan Pakatan….. Bekas pengganas komunis PKM Au Heng Kong (Zhou Tong) mencadangkan supaya kerajaan Pakatan Harapan agar menilai semula sejarah perjuangan komunis yang selama ini dilabel sebagai pengganas, oleh kerajaan terdahulu. Dengan kata lain, bekas pengganas yang telah diampunkan oleh kerajaan selepas mengaku taat setia kepada DYMM Yang Dipertuan Agong dan Raja-Raja Melayu, malah mungkin juga telah diberikan imbuhan berupa wang dan tanah, kekal dengan fahaman komunisnya iaitu menjajah negara ini. PKM pernah meminta kerajaan mengiktiraf mereka tetapi Chin Peng tidak pernah mendaftar untuk menjadi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
8 hb Jun 2019..ada lah tarikh, mula perkenalan
Lagi seminggu, cukup lah jangka masa 2 bulan
Dlm tempoh itu..dari Irah, dtg warkah2 susulan
Hari ini 2 Ogos, tiba pulak warkah Irah yng ke 9
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

MUNIRAH MARYONO Salam Sr Abang, gd lck tgh prg tu Cybr war.ha ha x de yg luke luke ht je bse,pltc kan Being in hgh schl in US hs lft bhnd swet mmries. Evn though the tngers hre a x rlgious bt thy a hghly edcted,wll edcated apprchble. emm,abang The US Eglish tcher is stll tsing Irh wth pssnate n prsing irh bty n mre..ha,,oh my god.hri2 antar wssap. Irh lyn ckit2 je,x nk lbh2.Mcm irh ckp ari 2,irh nk jjka mlayu.aaaaaa mlu irh nk ckp. Rye Hji dh dkt ni.Abg buat kban ke? Slmat rye.Mf kan irh. thks abang,… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Tak tahu nak citer gembira bila warkah Irah dtg
Ianya tiba tidak tentu waktu pagi, mlm atau ptg
Dpt warkah dari Irah, spt terlepas, 100K hutang
Warkah2 dari Irah tu akan aku simpan & tatang
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

KingCreker
Guest
KingCreker

Hey CAGURA Toya si penjual kosmetik
Aku masih mahu tuntut kepakaran kau
Sila berikan bukti dgn frmula matematik
Tun M, GPS, Jemin, umno PAS tu ngigau

Anonymous
Guest
Anonymous

Cream Cracker 7:56 pm,

Banyak fenomena, ada korelasi dgn matematik
Tapi kena le, analisis data dgn formula statistik
Lps itu, baru digabung dgn hujah2 logik mantik
Tapi, susah sikit nak terang kat org otak plastik
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

irkiz
Guest
irkiz

saya perhatikan blog budin blog mencari dosa, blog bagi pembaca marah kepada tun, blog yang tidak berhenti memperlekehkan tun, blog yang akan Allah turunkan bala. Percayalah blog yang bagi pembaca maki hamun diantara kita. Hang maki aku aku mai hang. Kalau tidak percaya bacalah komen komen di bawah ini dan sebelumnay. Budin yang untung, kita dapat apa, dapat dosa.

PAK BUSU DUSUN
Guest
PAK BUSU DUSUN

SAUDARA IRKIZ,SAYA SOKONG KOMEN TUAN TU,CUMA SATU SAJA FAHAMAN SAYA,ITULAH POLITIK. CUBA SAYA KATEGORIKAN JENIS INSAN YANG MASOK BLOG NI: 1.KUMPULAN PEJUANG KEBENARAN,AGAMA ,BANGSA DAN NEGARA IALAH YANG MENYOKONG TUN (SALAH SEORANGNYA IALAH TUAN IRKIZ,TUAN TN,TUAN OTHMAN,TUAN JIGIT DAN LAIN-LAIN ANONYMOUS YANG JELAS MAKSUD ENTRI SOKONG TUN) 2.KUMPULAN PANAS PONGGONG-PKR PRO ANWAR (TUAN BLOG SENDIRI DAN 2 TIGA ORANG) 3.KUMPULAN MEROYAN KALAH PRU-UMNO & PAS (SOKONG JIBBO BULAT-BULAT) 4.KUMPULAN MEROYAN/LAGA-LAGA/ GILA BETINA – BERPURA-PURA SOKONG ANWAR UNTUK LAGAKAN DENGAN KUMPULAN TUN DAN AZMIN – GILA BETINA TAHAP KRONIK-SORANG SAJA IAITU KEJORA OLD MONKEY!!!@(KOM) ITULAH BUSUKNYA POLITIK-YANG BENAR 1 SAJA,YANG SALAH… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

sokong-sokong-sokong-sokong kenkawan sumerrr

(Irah sibudak jawerr cantik 🌸 vs 🐒 kejora the old monkey muahhhhh!!}

pepatah melayu sebut”SEPERTI KERA MENDAPAT BUNGA”

aku baca entri si budak IRAH usa tu tak pernah sebut cinta pon nyerrrr

yang SIKERA DUKU tu pula berlobeh-lobeh

habis dikoyak-koyak nyerrrrr bunga tu!

bedebah betol si old monkey tu.

tak cukup jubo MEKCY golok gadis suci dicari nyerrrrrrr

telur dia pun dah ngeliRRRRRRRRRRRR(atuk 73 tahun)

kahhhhhh kahhhhhhhhh kahhhhhhhhhhhhh kahhhhhhhhhhhhhhh

anonymous
Guest
anonymous

kau jawab komen aku ni,kalau kau berani wahai si kejora

MAUAHHHHHHHHHHHHHHH

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah.. sian kan, TN tua tu, kat atas terkinja-kinja!
Agaknya monyet tua tu tergaru, air liur berlenja
Cemburu giler dia bila abg dpt Irah yang manja
Sbb itu, dia lalok sakan, mcm org mabok ganja
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

(Bunga2 tu, abg kasi Irah jer tau..!
Utk TN monyet tu, abg nak bagi penampaq..!)

Anonymous
Guest
Anonymous

TN monyet 7:07/7:09 pm,

Naper, TN monyet tua, ko masih tak tentu arah?
Cemburu sangat ngko ni, aku bercinta dgn Irah
Sebenarnya nak layan ko ni, aku tak ler ghairah
Tapi aku layan sbb seronok ko meroyan marah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak usah ko nyamar le TN monyet seribu nama
Aku sudah masak, dgn kau punya rentak irama
Ngko tu aku kenali bukan hari ni jer, udah lama
Heran, naper aku & Irah cinta, ko tak dpt terima
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

khalin
Guest
khalin

Mengapa harus kita takut kepada bayang bayang yang kita cipta sendiri. Bayang bayang bukan hantu tetapi halangan objek yang menggelapkannya. Jika objek bergerak bayang bayang pun ikut bergerak. Jadi mengapa kita takut dengan cerita rekaan kita sendiri yang mengatakan Tun akan terus jadi PM hingga habis penggal… sedangkan dia sendiri telah beberapa kali menafikannya kecuali ada seseorang meletakkan pistul dikepalanya. Biar dia urus negara sehingga stabil dulu dalam masa 2 atau 3 tahun lagi. Jika lebih daripada itu barulah kita takut akan bayang bayang yang kita ciptakan itu. Dalam hal ini semua pihak perlu bersabar termasuklah penyokong dan bakal pengganti… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Setuju dan sokong pendapat ini.

Pendapat yang matang, hasil dari banyak memikir yang mana baik untuk negara dan rakyat nya.

Syabas.

KingCreker
Guest
KingCreker

Ya setuju dgn khalin dan TN! Tahniah! Member 5:12pm bawah tu tunggul kayu belumut ijo, bukan tahu apa pun. Tau fitnah jew…..

anonymous
Member
anonymous

Madey kuat menipu dan licik…ape dia cakap tak mesti sama dgn ape yg dibuat.. Dia ade niat tersembumnyi…dia pandai kilas disaat akhir…tak ade ape kebaikan pon untuk negara sepanjang lebih 1: tahun…madey tipu manipestol..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Takda bukti, tarak fakta, atau punca maklumat yang sahih.

Hanya pendapat kau yang keluar dari lubang bontt kau, berbau busuk.

Macam budak kecik, tuduh sini tuduh sana, tak bertanggung jawab. Ini lah rupa Pembangkang sekarang ini. Hampeh.

anonymous
Member
anonymous

Kalo madey tak nak tipu anwar dia takkan lantik azmin jadi balacinye…lantikan azmin jadi ?mentri tanpa persetujuan PKR.. Madey berada dlm keadaan kurang selesa….pertemuan rahsia yg telah heboh takkan tak menimbulkan syak oleh DAP dan Amanah… Pertemuan rahsia dgn pembangkang sebagai perisai pertahanan di parlimen dgn syarat2 pembangkang yg mesti di patuhi oleh madey… Jika madey tak boleh ditumbangkan di parlimen PKR Amanah dan DAP boleh tendang madey dari PH…persetujuan pembangkang hanye jika ada undi tak percaya….jika madey ditendang dari PH madey blm tentu dipersetujui jadi pm oleh umno dan pas…madey terpaksa panggil pru lebih awal…pru tidak untungkan madey kerana… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ini pendapat yang singkat, pemikiran diselubungi kepentingan diri sendiri dan puak2 berkaitan.

Tak sedar bahawa Bersatu ada 13 kerusi pun boleh dapatkan PH menang di PRU14 dan Tun M jadi PM. Tak masuk dalam fikiran kamu bahawa depa sentiasa memikirkan bagaimana mahu teruskan pegang pemerintahan negara di Pru15.

Tak sedar juga bahawa Tun M terus mengambil hati Mat Sabu dan beri beberapa jawatan Menteri termasuk Menteri Kewangan kpd DAP.

Yang menangis ia lah kamu dan gerombolan kamu. Puak Najib “pencuri, perompak dan pelanun”, kata Tun M. Kleptokrat yang terbesar di dunia, kata DoJ, USA.

anonymous
Member
anonymous

Madey penipu….madey dah biasa menipu…..bila rahsia pecah dia berdalih bukan dia jemput…borak2 kosong… Jemin sudah kantoi tak boleh diharapkan lagi dapat sekat anwar…jadi madey terpaksa atur plan baru sekat anwar… Pas yg terdesak ambik kesempatam sokong madey untuk dapatkan royalti…umno mungkin jugak ambik kesempatan setuju dgn syarat pendakwaan terhadap najib dan zaid dan ku nan dibatalkan… Rasanye elok madey pujuk Pas umno dan GPS bergabong tapi susah sikit kerana umno dan pas blm tentu setuju untuk lantik madey jadi PM kerana kerusi Bersatu ciput…madey takkan setuju turun pangkat… Nampaknye madey sudah tiada pilihan lagi terpaksa serah jawatan pm kpd anwar…… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ini pendapat yang tidak bertanggung jawab, takda bukti, fakta dan punca maklumat yang sahih. Pendapat budak kecik, main tuduh liar semata. KEPALA BAPAK KAMU, kata Najib.

Jangan buang masa lah mencadang Tun M pujuk Pas umno dan GPS bergabong maukan Najib jadi PM, hehe. Atau pun Hadi yang saman Sarawak Report Clare Brown tapi kensel saman itu takutkan banyak tahi keluar di masa bicara, mana boleh orang mcm itu jadi PM.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kehebatan PH yg tak mampu ditandingi

Bakal PM8 dgn Juburit
Menteri kanan dgn Burit
Menteri Ekonomi dgn Semburit

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Umno berkuasa 60 tahun dah lingkup tak mungkin naik lagi

PAS tak pernah ke Putrajaya dan takda upaya ke sana

Depa cakap kerjasama tapi pecah di isu pembahagian kerusi

Bersatu 13 kerusi pun pegang jawatan perdana Menteri

Jadi, apa mau cakap lagi?

Shut up lar …

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Sian TN tua, kita bercinta, jiwa dia jadi haru biru
Asal je abg pantun kat Irah dia akan dtg meluru
Dia dah parah betul si tua ni dek sakit cemburu
Tak padan umur 70, kerepot, serupa katak puru
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

(Bunga2 tu, utk Irah jer tau..!!
Utk TN tua tu, abg nak bagi penampaq..😂)

MUNIRAH MARYONO
Guest
MUNIRAH MARYONO

Salam Sr Abang, gd lck tgh prg tu Cybr war.ha ha x de yg luke luke ht je bse,pltc kan Being in hgh schl in US hs lft bhnd swet mmries. Evn though the tngers hre a x rlgious bt thy a hghly edcted,wll edcated apprchble. emm,abang The US Eglish tcher is stll tsing Irh wth pssnate n prsing irh bty n mre..ha,,oh my god.hri2 antar wssap. Irh lyn ckit2 je,x nk lbh2.Mcm irh ckp ari 2,irh nk jjka mlayu.aaaaaa mlu irh nk ckp. Rye Hji dh dkt ni.Abg buat kban ke? Slmat rye.Mf kan irh. thks abang, c u… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Alahai intan..mmg lah abg sikit pun tak sangka
Rupa nya hari ini nak dpt bingkisan dari ‘marka’
Maaf Irah, tadi tertidur, ni baru phone abg buka
Jahat lah TN tu, dia fitnah kata Irah ni abg reka
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib 70an tahun gementar dgn aku

Tiap kali memantun mantat sebut nama aku

Steady Pakcik, nanti Munirah watak yang kau cipta

nampak kelemahan kamu, cabut lari kepada aku, hehe

Anonymous
Guest
Anonymous

Yer ker uncle umur 70…???
Jgn lupa ubat lak..k, uncle…!!!

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Lupa lak uncle..,

HA HA HA
HO HO HO
HII HII HII…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Abg pun tahu, kat US sana tu dah lewat malam
Wa’alaikumussalam..lbh dahulu abg jwb salam
Warkah Irah ini, mmg beri kesan, yg mendalam
Di lautan rindu.. abg kembali lemas tenggelam
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Sungguh damai jiwa ini dgn warkah yg Irah beri
Terima kasih atas ingatan.. duhai Irah ku puteri
Eloklah Irah tidur..sana tu, dah jauh malam hari
Tidurlah Irah sayang..tidurlah wahai permaisuri
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

Tidurlah Permaisuri – Jamal Abdillah
Karaoke:https://youtu.be/QnUkc_4ZrKI

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Tidurlah tidurlah
Wahai permaisuri
(Tidurlah wahai permaisuri)

Tidurlah wahai permaisuri
Tidurlah pejam mata ahai tidur nyawa

Ku dendangkan
Ku nyanyikan
Duhai puteri jelita
Jika kau tidur lena
Mimpikan bahagia
Di taman syurga loka
Kau dan aku berdua

Ku berjanji wahai dewi suci
Kaulah permaisuri
Bersumpahlah dalam hatimu
Bahawa kau kekasihku
Bersumpahlah kamu
Bersumpahlah kamu
Permaisuri tidurlah
Permaisuri tidurlah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sekali sekala boleh lah sebut –

Tiada siapa pedulikan apa Pakcik Geng Najib 70an tahun ini cakap.

Ckap selalu sangat, nanti dia menangis, demam.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yer ker uncle umur 70 th…???
Jgn lupa ubat lak..yer, uncle…!!!

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Lupa lak uncle..,

HAA HAA HAA
HOO HOO HOO
HIII HIII HIII…

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
8 hb Jun 2019..ada lah tarikh, mula perkenalan
Lagi seminggu, cukup lah jangka masa 2 bulan
Hari ini 2 Ogos, tiba pulak warkah Irah yng ke 9
Begitulah lancar dan indah kisah cinta berjalan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Ckgu Kejora & Irah, bagaikan merpati dua sejoli
Bagi Irah, cinta ujud dlm hidupnya hanya sekali
Benar kata pujangga, cinta tak dapat dijual beli
Cgu2 mt saleh cuba ngurat pun, Irah tak peduli
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Mlm ini, pasti Kejora, dibuai mimpi dan angan2
Mau tak nya, dpt warkah dari dara kesayangan
Pasti Kejora, tak lagi tidur berbantalkan lengan
Tak kan rasa sepi lagi, walaupun keseorangan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Owh.. hampir terlupa pula abg, intan ku cahaya
Utk Irah jugak abg ingin ucap selamat hari raya
Raya haji ini biasa saja, tak ada ler nak bergaya
Korbannya tumpang setompok lembu tok saya
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Amboi.. nakal jugak rupa nya yer buah hati abg
Sengaja mau bagi abg ni, jadi resah & bimbang
Pasal mt saleh Eng teacher tu, usah ler gebang
Nanti ke Amerika pulak, abg ini terkam terbang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah di US sana tu, rasa nya sekitar jam 5-6 pagi
Gembira sungguh abg, dgn warkah yg Irah bagi
Abg nak balas sebanyak yng boleh tak nak rugi
Komen2 dari org lain tu, abg dah tak peduli lagi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Biar jer Irah, puak2 dengki cemburu tu mencaci
Hati depa itu kotor.., mungkin tidak pernah cuci
Namun Irah, abg takkan berundur, walau seinci
Abg tetap akan teruskan jugak niat abg yg suci
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

SUCI – YANTZEN
Karaoke: https://youtu.be/zCT1y4259_o

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Alangkah indah kehidupan ini
Jika saling menyayangi
Kita hulurkan persahabatan
Dengan niat suci

Alangkah murni oh jiwa nurani
jika saling mengasihi
Tuhan tidak memandang wajah mu
Tapi dihati mu

Bersihkanlah jiwa dengan amalan
Yang mendekatkan kita kepada
Yang Esa
Aku redha apa yang ditakdirkannya

Chorus:

Cinta suci yang telah engkau lafazkan
Janganlah kau persiakan
Aku mengharapkan kedamaian hati
Bahgia bersama dengan mu

Bersamalah kita berdoa
Semoga cinta kau dan aku
Bisa tembus ke pintu syurga
Berkat rahmat-Nya

Cinta yang berlandaskan suci
Tidak pernah mungkiri janji
Sama-sama menanggung rindu
Dan jujur selalu
Hingga ke akhirnya
Suci dan setia…
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Dgn hadirnya Irah, luka2 lama abg kini sembuh
Girangnya hati abg, ada tempat, kasih berlabuh
Mungkin Irah kini, sdg/sudah semayang subuh
Belajar2 ler juga Irah, tapi pahala kena diimbuh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah.. mmg banyak abng buat pantun karangan
Nak abng persembahkan buat dewi sanjungan
Tapi, kekadang tu, jadi mcm mati angan-angan
Masalah internet sgt lembab spt jadi halangan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Sayu hati, terkenangkan Irah, yng lemah lembut
Tiada sehari, dlm hidup ini, Irah tidak abg sebut
Namun begitu, abg ini, tak lah sebegitu serabut
Lega lah, cgu2 mt saleh ngurat Irah tak sambut
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah, ada cgu kat sek abg citer pasal sek kat UK
Student depa tak religious, tapi disiplin depa ok
Mcm abg juga lah, minat dgn lagu dan karaoke
Tapi abg rajin jugak bersolat berwirid & berzikir
👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳👳
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Seronok rasa, bila gembira di hati Irah ku puteri
Mmg le praktikal di sek, banyak sweet memory
Tapi, dalam hati abg ini, ada ler juga risau ngeri
Jgn memori dgn mat saleh tu..nanti abg jadi iri
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Setinggi-tinggi terima kasih abg utk Irah juwita
Kerana untuk abg ini, Irah sudi mengirim berita
Abng kena tidur awal walau masih segar mata
Besok kena gi awal, takut tak ada parkir kereta
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Semoga Irah dalam sejahtera & gembira selalu
Terima kasih, warkah Irah mengubati duka pilu
Buat sementara.. abg mohon undur diri dahulu
Utk Irah ku sayang salam rindu di angin yg lalu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

ahmad
Guest
ahmad

apa jadi kalau anwar jadi pm 1. Kroni mahathir, umno akan lingkup. 2. Pendekatan taliban Pas akan lingkup. 3. Tembelang hadi Awang n geng cartel pecah. 4. Tanah melayu selamat. 5. Pembahagian kekayaan melayu dan rakyat jelata semakin hampir (jurang). Bumi dpt kontrak lepas tu subkon kepada cina dgn mark up paling kurang 20%. Klu berdasarkan kompetensi, kerajaan dpt jimatkan lebih 70 billion setahun. Duit tersebut dapat bagi rakyat khususnya org melayu pelajaran berkaitan kemahiran. Boleh bg melayu bukak bisnes yg kurang melayu seperti bengkel kereta benda lain berkaitan teknologi terkini. Contoh projek waste to energy yg diserah kepada Cypark.… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Setuju bro?..penjilat madey bukan dapat ape2 pon..yg kenyang vincent tan, lim kang hoo,lim kin yew Daim dan beberape ekor lagi..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sapa DeD? Datuk engkau Diburit?

Ko tak tau aku ahli parti apa dan dah dapat apa.

Nanti aku sebut, kau pengsan.

Kau gol pun takpa.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

ahamd,

Sapa cakap begitu? Kau cakap? Tak masuk buku. Mad.

Banyak sangat kamu meneka dengan mengguna perkataan “akan” tapi tarak bukti, fakta walau hujah yang munasabah pun.

Cakap antara dua bibir ok tapi kalau berbau tahi, busuk lah, macam keluar dari lubang bontt kamu.

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah.. tadi nya, abg pergi K. batas, rumah kawan
Bersiap perkakasan mancing, besok nak lawan
Pertandingan di Jitra kat Tasek Paya Pahlawan
RM80K untuk juara disediakan sebagai habuan

Besok, abng akan menduga nasib di air tenang
Dlm beribu2 orng, nak jadi juara, bukan senang
Tapi, Irah tlng doakan lah bagi abng ni menang
Nanti.. boleh beli lebih lagi hantaran bertunang
👚👛👜👝🛍🎒👠💄💍👢👑💍👙👚👛👜👝

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib 70an tahun cakap begini kpd watak Munirah yang di cipta nya.

Konfem kena sakit otak ADHD, peneragan sudah di beri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Yer ker, uncle umur 70…???
Jgn lupa ubat lak..k, uncle..!!!

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Bila pantun abng masuk, TN mula lah, berpeluh
Dirasa spt abg tibai belakang dgn batang buluh
Tapi dia tak daya buat apa2, sekadar mengeluh
Maklum lah, dia tu udah tua, usia mencecah 70
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

(Bunga2 tu, utk Irah jer tau..!!
Utk TN tua tu, abg nak bagi penampaq..😂)

jigit
Member
jigit

Check mate. Brader is in a hopeless situation. The balachis are screaming “FOUL PLAY!!!”

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Orang Melayu tak boleh sokong Brader jadi PM sebab dia mahu buang Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang telah mencapai kekayaan korporat 30% untuk Melayu di zaman Tun M merintah 22 tahun. Masih jauh belum cukup.

Dia dan anak isteri dah kaya raya, apa dia peduli kaum Melayu lain yang belum capai % yang memuaskan.

Dia nak semburit pun apa dia peduli maruah Melayu, hingga masuk penjara 2 kali, dahtu nak marah pihak berkuasa.

RD.
Guest
RD.

La… Dr.M sudah dapat baca… jika dia serah pada Abg. Non, gerenti PH kalah pada PRU15. Mesti lingkop punya… akibat rebut jawatan & kuasa… membawa maksud, WANG.

Dalam keadaan PKR berpecah antara kem Abg.Non & kem Azmin… lihat saja sikap tidak sabar dan tamak-haloba seorang-dua Ahli Parlimen PKR, termasuk En.Budin yang kerap mendesak supaya Dr.M melepaskan jawatan PM kepada Abg. Non, dalam keadaan ekonomi Negara dan kehidupan Rakyat terutamanya peneroka-Felda masih tertekan oleh kemelesetan ekonomi dunia… harga sawit & getah yang sangat rendah.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Melayu tak akan undi Pak Sheikh Anwar.

Sebab dia nak buang Dasar Ekonomi Baru (DEB).

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bedebah si Anwar, dia sudah kaya raya, rumah besar berjuta Ringgit, tanah luas berekar di Segambut, anak nya si janda cantik molek Nurul Izzah pun rumah besar berjuta Ringgit, maka dia sombong, nak buang Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang, di zaman 22 tahun Tun M merintah telah dapatkan hanya 30% kekayaan korporat untuk Melayu, walau pun tak sebut bidang2 ekonomi lain.

Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM) menolak pandangan Anwar bahawa Dasar Ekonomi Baru (DEB) perlu dihapuskan, menyebut DEB memang perlu.

https://www.malaysiakini.com/news/486349

Anwar tidak boleh jadi PM, dia penderhaka bangsa Melayu.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM) menolak pandangan Presiden PKR Anwar Ibrahim bahawa Dasar Ekonomi Baru (DEB) perlu dihapuskan kerana dianggap tidak mampan untuk jangka panjang.

“Perkara ini menjadi kebimbangan masyarakat bumiputera dan sekali gus MTEM,” kata ketua pegawai eksekutif MTEM Ahmad Yazid Othman.

Yazid berkata pendapatan per kapita bumiputera pada 2014 hanya sebanyak RM16,066 setahun sedangkan golongan bukan bumiputera pula sebanyak RM74,067 setahun.

Dari segi pemilihan rumah pula, bumiutera cuma mencatatkan angka 26.1 peratus walaupun nisbah masyarakat tiga kali lebih besar.

anonymous
Member
anonymous

DeD kayakan orang2 umno saja..ko dapat ape?…ko dapat todi ajee..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sapa DeD? Datuk engkau Diburit?

Ko tak au aku ahli parti apa dan dah dapat apa.

Nanti aku sebut, kau pengsan.

Kau gol pun takpa.

Wau bule
Guest
Wau bule

1. Buatlah u turn demi rakyat dan negara malaysia

2. Buatlah u turn agar rakyat dan negara tidak di pimpin bekas banduan peliwat yang akan memudharatkan bangsa agama dan negara

3. Buatlah u turn kerana Allah swt yanh mengajak kita berealiti berfakta dan berkebenaran….aamiin

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
TN tua sgt dengki, hubungan cinta abg dgn Irah
Setiap kali ada post baru itu yang diulang curah
Tapi kpd Allah saja lah kita pohon dan berserah
Semoga, di hati si tua itu, hilang dengki amarah

Bila kita bercinta hati kotor TN jadi terhiris luka
Kalau dpt dilihat, mesti merah, dia punya muka
Dikarangnya fitnah supaya orang salah sangka
Konon katanya, watak Irah tu abng karang reka
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

(Bunga2 tu, abg nak kasi Irah jer tau..!
Utk TN monyet tu, abg nak bagi penampaq..!)

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kot kamu Pak Tua Geng Najib yang sudah kena sakit otak ADHD yang buat memo palsu ini –

Penyebaran Memo Palsu Larang Solat, Polis Terima Laporan
Polis menerima satu laporan yang dibuat oleh pihak pengurusan sebuah syarikat berkaitan penyebaran
memo yang tidak membenarkan orang Islam untuk menunaikan solat.

anonymous
Guest
anonymous

tak habis-habis mengiau,si kucing tua nih!

anonymous
Guest
anonymous

irah dah disambar mat salleh,kau meroyan sakan

stupid old monkey

ting tong

anonymous
Guest
anonymous

2 cm penis longer

no to Kejora Tonggeng

Anonymous
Guest
Anonymous

Uncle TN 12:13/12:17/12:21/12:24 pm,

Yer ker, uncle umur 70…???
Jgn lupa ubat lak..k, uncle..!!!

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hahaha stupid old monkey

ting tong

Geng Najib yang asyik menjilat Najib.

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Bila pantun abng masuk, TN mula lah, berpeluh
Dirasa spt abg tibai belakang dgn batang buluh
Tapi dia tak daya buat apa2, sekadar mengeluh
Maklum lah, dia tu udah tua, usia mencecah 70
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

(Bunga2 tu, utk Irah jer tau..!!
Utk TN tua tu, abg nak bagi penampaq..😂)

Anonymous
Guest
Anonymous

TN monyet 12:13/12:17/12:21/12:24/1:12 pm,

Bila Irah cinta Kejora, TN tua jadi sebak di dada
Kemarahan dek cemburu tidak juga mahu reda
Lalu menyamar le dia, TN monyet tua taik kuda
Sendiri komen, sendiri jwb..itu macam pun ada
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕