PM, IGP DAN AG DITUNTUT LAKSANA UNDANG2 DALAM ISU VIDEO SEKS

Setahun yang lalu pada 16 Julai 2018 ketika mengangkat sumpah sebagai seorang Ahli Dewan Rakyat bagi Parlimen Malaysia, sebaik sahaja selepas Pilihanraya Umum ke-14, saya telah berikrar untuk mempertahankan Perlembagaan Persekutuan Malaysia iaitu undang-undang utama negara ini yang asas pentingnya ialah bahawa sesungguhnya negara Malaysia ini hendaklah bergerak atas landasan kedaulatan undang-undang dan keluhuran Perlembagaan Persekutuan.

2. Justeru itu saya menuntut Perdana Malaysia sekarang Tun Dr Mahathir Mohamad supaya menjalankan tugasnya yang diamanahkan oleh rakyat berdasarkan prinsip kedaulatan undang-undang dan keluhuran Perlembagaan Persekutuan Malaysia.

3. Sebagai seorang Ahli Parlimen saya juga menuntut Peguam Negara Tommy Thomas yang berperanan juga sebagai Pendakwa Raya supaya menunaikan tanggungjawabnya di bawah Perlembagaan Persekutuan Malaysia dengan adil dan saksama, tanpa takut dan pilih kasih untuk melakukan pendakwaan bagi setiap kesalahan jenayah berdasarkan prinsip kedaulatan undang-undang.

4. Sebagai seorang Ahli Parlimen yang telah dipilih oleh rakyat dan sebagai seorang pengamal undang-undang selaku peguambela dan peguamcara, saya juga menuntut Ketua Polis Negara Hamid Bador supaya menjalankan tugas kepolisannya secara profesional berdasarkan kedaulatan undang-undang dan keluhuran perlembagaan tanpa memilih bulu.

5. Sehari sebelum Hariraya Aidilfitri yang lalu, negara kita telah dikejutkan dengan isu video sex semburit yang dikaitkan dengan seorang Menteri Kanan dalam Kabinet Kerajaan Persekutuan.Beberapa tangkapan untuk tujuan siasatan di bawah Kanun Acara Jenayah telah dilakukan oleh pihak Polis.

6. Dari segi fakta yang ada setakat ini di hadapan mata rakyat Malaysia dan Dunia, bahawa sesungguhnya ada seorang saksi yang material dan teramat penting yang telah mengaku tanpa paksa dan membuat pengakuan secara sukarela bahawa dialah yang menjadi salah seorang pelaku dalam kes hubungan seks yang di dalam statut Kanun Keseksaan Malaysia adalah satu kesalahan jenayah yang boleh dihukum penjara dan sebat.

7. Masa telah lebih dari cukup untuk pihak Polis PDRM menyelesaikan Kertas Siasatannya dan menyerahkan kepada Pendakwa Raya untuk memulakan tindakan pendakwaan.Tidak perlu seseorang untuk menjadi peguam atau pakar undang-undang terlebih dahulu untuk memahami bahawa bola sekarang berada di gelanggang Ketua Polis Negara dan juga Peguam Negara merangkap Pendakwa Raya. Kedua-dua ketua Agensi Kerajaan tersebut yang diamanahkan oleh Perlembagaan Persekutuan bagi pihak rakyat dan Yang di-Pertuan Agong hendaklah menjalankan tugasnya di bawah undang-undang bagi perlaksanaan sistem keadilan di Malaysia menurut asas Kedaulatan Undang-Undang dan keluhuran Perlembagaan.

8. Jika pihak Ketua Polis Negara dan Peguam Negara serta Pendakwa Raya gagal dalam menjalankan tugasnya berhubung isu video sex semburit itu maka mereka berdua telah melakukan satu kesalahan besar di bawah undang-undang.

9. Dalam hal ini, akhir sekali saya menuntut Tun Dr Mahathir Mohamad selaku Perdana Menteri dan Pengerusi Gabungan Pakatan Harapan di mana saya salah seorang Ahli Parlimen Pakatan Harapan yang telah berjaya bersama-sama membentuk kerajaan baru Pakatan Harapan dengan janji kepada rakyat untuk mengembalikan The Rule of Law atau kedaulatan Undang-Undang di Malaysia ini supaya tanpa bertangguh-tangguh melaksanakan proses keadilan seperti yang telah dijanjikan itu dengan jujur dan adil, tanpa sebarang campur tangan dan gangguan terhadap proses pentadbiran sistem keadilan dan undang-undang di negara ini bersabit episod video sex semburit yang telah memalukan lebih 32 juta rakyat Malaysia di mata masyarakat dunia.

10. Kesimpulannya, masa telah sampai untuk Perdana Menteri, Peguam Negara, Pendakwa Raya dan Ketua Polis Negara membuktikan kepada kami semua rakyat Malaysia dan dunia antarabangsa bahawa sesungguhnya anda semua telah menjalankan tugas dan amanah mempertahankan Perlembagaan Persekutuan Malaysia kerana berani menegakkan kedaulatan undang-undang.

Yang benar,

Hassan Abdul Karim

Ahli Parlimen Pasir Gudang

30 Julai 2019

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 30 July 2019 — 5:09 pm
Subscribe
Notify of
guest

65 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
31 July 2019 6:01 pm

PH ADA PERKEMBANGAN TERBARU….. Video Srikandi PPBM Tunjuk Aksi ‘Tetek’ Padu Dalam ‘Bottle Cap Challenge’……… Hari ini tular video seorang ahli srikandi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) melakukan ‘bottle cap challenge’ menggunakan payudaranya. Pemilik akaun Instagram Cikra atau Azira Maria Aziz yang juga ahli perniagaan kecantikan menggunakan laman Youtube dan Instagram untuk menunjukkan kehebatan aksi tetek ‘bottle cap challenge’ itu. Video berkenaan juga boleh diakses di Youtube, di sini. Macam-macam cara melariskan jualan produk kecantikan. Mungkin ini satu cara Srikandi PPBM melariskan jualan dan memajukan perniagaan ahli-ahli mereka. comments TUN or TURN..bunyi sama tpi mkna x sama tpi org yg… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
31 July 2019 5:56 pm

INILAH KERAJAAN GOHEAD GOSTAN YG DISEBUT TAN SRI P RAMLEE…. Pembelian 4 lebuhraya ditangguh : Inilah bahayanya bila kita ada menteri akauntan tak bertauliah yang salah titik perpuluhan……. Media Singapura mendedahkan bahawa rancangan Guan Eng untuk membeli 4 lebuhraya dengan harga RM6.2 bilion telah ditangguh dan perlu dikaji semula. Kerana ada kebimbangan bahawa harga yang ditawar adalah terlalu tinggi dan hasil dari “caj kesesakan” lebuhraya itu tidak mampu untuk membayar balik hutang RM6.2 bilion untuk menampung kos pembelian. Hari itu saya telah memberi amaran ini dan sifatkanya sebagai langkah kerajaan PH untuk tol-forever walaupun yang dijanji ialah tol-free. Saya juga… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
31 July 2019 5:50 pm

PRESTASI SEMASA paKARTUN haraPORN…… AnonymousJuly 31, 2019 at 3:24 PM Kalau negara dipimpin oleh ulamak palsu spt nuar, sabu, jemin, madey memanglah makin rosak. Mereka tiada pendidikan agama, tp cakap macam pakar dalam islam. Jadinya mereka layak digelar ulamak palsu. Kalau bab sex liar meningkat, ada potensi pemimpin gagal menanganinya kerana mereka sendiri pengamal sex liar termasuk sex songsang. Watak kepimpinan seperti ini pasti nasihatnya dipandang sinis oleh rakyat dan untuk berkesan jauh sekali. AnonymousJuly 31, 2019 at 5:39 PM Pakatan Hancing pimpinan abang besar parti kafir harbi DAPig terlibat dalam fitnah, janji palsu, kes semburit, kes rogol pembantu rumah,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
31 July 2019 4:48 pm

JANGAN INGAT SENANG BILA DAPAT KUASA….BANYAK TANGGUNG DAN JAWAB…. Bapa Tiri Rogol Anaknya, Bagaimana Boleh K’jaan PH Yang Salah?….. Lelaki Rogol Anak Tiri Dua Kali Seminggu Ditahan PETALING JAYA: Selama hampir setahun, kanak-kanak berusia 12 tahun diselubungi ketakutan apabila mendakwa dirinya berulang kali dirogol dua kali seminggu oleh bapa tirinya. Dia hanya memberitahu kejadian itu kepada ibunya pada Jumaat. Ketua Polis Daerah Ampang ACP Khairuldin Saad berkata ibu kanak-kanak itu terus bertindak mengemas pakaian dan membawa anak-anaknya tinggal di rumah saudaranya, sebelum membuat laporan polis. “Kami menghantar satu unit ke rumah suspek di Kampung Cheras Baru dan menahan lelaki itu… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
31 July 2019 2:15 pm

HANYA BODOH JADI CAI PH……. Kenapa aku kata Macai PH bodoh?…… Ramai yang aku kenal kalau sokong PH memang bodoh tak boleh diajar, Cara berfikir mereka lemah, Cara berhujah bodoh asyik ulang apa yang dah berlaku 10 tahun lalu, Mereka sekadar copy dan paste. Ada yang masuk U pun bodoh juga nak berfikir secara rasional Ini satu lagi contoh bodoh mereka (gambar di atas). Jadi jangan hairan kalau mereka selalu kena kencing oleh pimpinan mereka yang “lidah biawak, janji mungkir”. Mereka kata kononnya cakap Hadi selalu berubah. Yang sebenar mereka bodoh tak faham mereka tak faham politik “matang dan sejahtera,”… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
31 July 2019 2:08 pm

HANYA MUNAFIK MELAYU SAYANG KAFIR HARBI ………. Umno nampaknya ada perubahan yang ketara kata orang kuat DAP……. Umno nampaknya ada perubahan yang ketara. Dalam mesyuarat Agong tahunan di cawangan cawangan tiada lagi masalah untuk mendapatkan korum yang secukupnya lagi. Ini berbeza dengan keadaan tahun tahun sebelum parti itu tewas dalam Pilihanraya dahulu dalam mana banyak cawangan bermesyuarat tanpa korum yang cukup. Ini lah yang sedang berlaku setelah orang ramai mulai merasakan kerajaan PH sekarang tidak dapat merubah keadaan politik negara. Kejadian ahli ahli dalam mesyuarat Agong sekarang tanpa di panggil dan di punggah lagi nampaknya. Begitu juga dalam perwakilan perwakilan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
31 July 2019 2:03 pm

TAK BELIT BUKAN KELING… .. Khazanah Jual Lagi.. Terima Kasih PH……. Seperti dijangka, Khazanah sudah jual semua pegangan dalam satu dari dua projek di Singapura yang dirunding, dilancarkan dan dirasmi oleh saya masa saya PM. Pegangan ini dijual kepada syarikat pelaburan Singapura. Semasa mengumumkan penjualan dengan harga RM4.74 bilion ini semalam, Khazanah mengaku bahawa kejayaan projek DUO di Ophir-Rochor di Pusat Bandar Singapura (CBD) ini adalah jauh diluar jangkaan dan amat menguntungkan. Oleh itu, perlulah dijual oleh kerajaan PH walaupun saya rasa ianya lebih baik jika masih dimiliki oleh kita dan kita mendapat pulangan dari sewa yang dikutip. Bagaimanapun, Khazanah… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
31 July 2019 1:41 pm

PATUT MARAH TONG M PELINGKUP NEGARA…… Siapa pegawai PMO tukar susunan kerusi majlis pertabalan? Kini kecuh di media sosial tentang pegawai PMO yang memandai menukar susunan kerusi tidak mengikuti protokol untuk halang kehadhiran Dato Najib. FMT melaporkan PMO menafikan dan ada laporan mengatakan mereka menyalahkan pihak Istana. Susah untuk dipercayai pihak istana tidak mengikuti kehendak DYMM SPB Yang DiPertuan Agong. Menurut Facebooker, pegawai tersebut datang pada pukul 7 pagi sebelum daif-daif terhormat datang pukul 8.30 dan mengatakan Tun Dr Mahathir enggan datang jika Najib diduk dekat dengannya. Pemakan dedak Tun Daim berkata ini dendam balas kerana Mahathir tidak dijemput ketika… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
31 July 2019 1:33 pm

IKAN BILIS JUGAK KEGEMARAN PH TUDING SALAH…….. Baru tahu… air tercemar salah pemancing ikan…. SALAH SIAPA PENCEMARAN AIR BERLAKU DI SELANGOR? Hari Jumaat, salah pencemaran adalah perkara biasa di Selangor. Pagi hari Isnin, salah syarikat lombong milik kerajaan PH Selangor yang sabotaj kerajaan PH. Petang hari Isnin, salah pemancing. Besok mungkin salah CCTV kot. Lusa salah air keluar dari van hingga dilanggar kenderaan bomba. Akhirnya akan salah Najib, UMNO dan 1MDB. Sabar. https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/170322 Dari FB Seademon.TV ———– Tak kiralah air kotor, pengedar air kotor disiasat dan yang kotorkan air lepas. Asal jangan buang masa IGP dan CyberSecurity pulak kena kenalpasti… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
31 July 2019 1:28 pm

PH LINDUNGI KRONI,,TOKEY DAN TAIKUN…CAI TAK KISAH TETAP SOKONG PH…SERONOK KENA KENCING…… Sapa boleh PH salahkan kali ini? Salah BN Salah UMNO Salah PAS Salah MCA Salah MIC Salah Tok Jib Salah Haji Hadi Salah China Salah PDRM Salah Bomba Salah ATM Salah Penjara Salah makanan dalam penjara Salah angin bawa udara tercemar Salah peneroka Felda Salah penjawat awam Salah orang kampung Salah orang asli Salah CCTV And the latest one, salah burung merpati. * ———– Bayangkan… Kalau CyberSecurity boleh sahkan tulen dan 100%, polis kena keluarkan… Sebenarnya, sisa kelapa sawit adalah penyebabnya. MB Johor ada tersebut. Taukeh-taukeh kelapa sawit… Read more »

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 8:45 am

Kali ini nampak jelas beza yang amat ketara
Antara Negarawan dgn budak sawan melata
Jika begitulah mamat2 ni nakperintah negara
Alamat lambat lagilah, mamat2 ni naik tahta
…………………………………….
kik kik kik kik kik kik kik kik kik kik

Anom
Anom
31 July 2019 8:13 am

Penyakit lama tahun 98 madey mencampori urusan eksekutif kerana nak sumbat anwar ke penjara berulang kembali….kali ni nak melindongi semburit Jemin.plak…dulu institusi polis dan kehakiman rosak teruk angkara madey…

Madey sepatutnye tumpukan kpd masalah ekonomi yg dikritik hebat oleh bijak pandai ekonomi dlm simposium ekonomi baru2 ini…tapi madey lebih suka melindongi azemin balacinye sehingga pakar malaysia jadi pakar cap ayam dan KPN jadi raja lawak…

Madey sudah patut digantikan untuk elakkan malaysia rosak lagi kerana madey..

izaZu
izaZu
31 July 2019 9:48 am
Reply to  Anom

Aku termenung di tingkap terdengar deru bayu
Di saat Najib melangkah pergi, hatiku ngerutu
Masih terngiang2 lagi, kata2 dari si Najib kutu
Habislah Aku, Tak Dpt Lagi Aku Nak Tipu Melayu

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 10:36 am
Reply to  izaZu

Fucktun 9:48 am,

Bloody idiot Fucktun..I’d rather say ‘shut up you’
Najib tiada sangkut paut, dgn Irah intan ku ayu!
Namun, bila Najib teraniaya.. hati ku tetap sayu
Kerana dia adalah tulin punya pembela Melayu
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
31 July 2019 11:09 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

PAKCIK GENG NAJIB MERADANG NAJIB DI KEJI

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 11:54 am
Reply to  Tanpa Nama

Yer ker uncle…???

Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anom
Anom
31 July 2019 8:04 am

Tanpa Nama @ Beruk Tua uncle tua TN Koling mabuk todi ini sebenarnye pesakit otak ADHD yg serius,…Terlalu sakit hati dgn Geng Najib..uncle tua TN koling mabok todi ALAHAN DAN SANGAT TAKUT DGN GENG NAJIB…keterangan nya sudah diberi, symptom2 nya nyata ada pada si Beruk Tua uncle tua TN koling mabuk todi ini..OTAK Berok tua ni dah rosak teruk KERANA TODI MELALAK merapu meroyan kerana togok todi berbotol2……Otak Beruk tua uncle tua TN koling mabok todi sudah mengecil…. uncle tua TN koling mabuk todi perasan komen dia the best walhal merapuu dan meroyan sahaja…..TODI dan uncle tua TN koling mabuk… Read more »

izaZu
izaZu
31 July 2019 9:50 am
Reply to  Anom

Aku termenung di tingkap terdengar deru bayu
Di saat Najib melangkah pergi, hatiku ngerutu
Masih terngiang2 lagi, kata2 dari si Najib kutu
Habis Aku, Tak Dpt Lagi Aku Nak Tipu Melayu

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 10:36 am
Reply to  izaZu

Fucktun 9:50 am,

Bloody idiot Fucktun..I’d rather say ‘shut up you’
Najib tiada sangkut paut, dgn Irah intan ku ayu!
Namun, bila Najib teraniaya.. hati ku tetap sayu
Kerana dia adalah tulin punya pembela Melayu
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
31 July 2019 11:10 am
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

PAKCIK GENG NAJIB MERADANG NAJIB DI KEJI

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 11:53 am
Reply to  Tanpa Nama

Yer ker uncle…???

Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaaahhhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 7:54 am

UNTUK MAKLUMAN PEMBACA-PEMBACA YANG TAK SELALU MASUK KE SINI:-

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 7:55 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Cikgu Kejora, seorang yg pakar dlm matematik
Kokurikulum, dia handle bola, silat & gimnastik
Murid2 sering gelarkan kat dia, Cikgu fantastik
Dgn Irah, student US, cinta suci di sini berputik

Irah major saikoloji ‘student leader’ yang cantik
Mmg le percintaan mereka itu sangat dramatik
Bila berutusan warkah mereka betul2 romantik
Bunga nan mekar, tunggu masa jer, nak dipetik
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 7:56 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kejora bijak berpantun, dan tinggi dgn kreativiti
Irah siswi saikoloji di US, sgt mulia budi pekerti
Kini, mereka udah jadi pasangan cinta yg sejati
Depa seia & sekata & sentiasa, saling mengerti

Ckgu Kejora & Irah bagaikan sepasang merpati
Di blog syahdu ini ler mereka udah bertaut hati
Irah kini udah thn akhir pengajian kat universiti
Rasanya thn hadapan bersatulah mereka nanti
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 7:56 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kejora &Irah bertemu di blog Budin nan syahdu
Percintaan dua merpati ini manisnya bak madu
Sudah hampir dua bulan cinta mereka berpadu
Irah kat US, berjauhan.. mereka saling merindu

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Percintaan Kejora&Irah buat ramai jadi terkedu
Dengki serta cemburu pihak musuh, dpt dihidu
Fucktun jadi monyok, serupa org mabok candu
TN monyet racau, spt mabuk todi punya Hindu
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

izaZu
izaZu
31 July 2019 9:53 am
Reply to  Anonymous

Aku termenung di tingkap terdengar deru bayu
Di saat Najib melangkah pergi, hatiku ngerutu
Masih terngiang2 lagi, kata2 dari si Najib kutu
Habislah Aku, Tak Dpt Lagi Aku Nak Tipu Melayu

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 10:37 am
Reply to  izaZu

Fucktun 9:53 am,

Bloody idiot Fucktun..I’d rather say ‘shut up you’
Najib tiada sangkut paut, dgn Irah intan ku ayu!
Namun, bila Najib teraniaya.. hati ku tetap sayu
Kerana dia adalah tulin punya pembela Melayu
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
31 July 2019 7:10 am

Untuk makluman pembaca2 yang tidak selalu masuk sini –

Seperti biasa, Pakcik Geng Najib, yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama termasuk Anonymous kah3, coba sabotaj blog ini dengan karutan2 yang yang tidak ikut tajuk pos, mencipta watak Munirah yang konon nya belajar di US. memantun mantat menggila bayang nya.

Dia tidak hormatkan langsung pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 di sini. Dia coba sabotaj blog Budin yang pro-PH ini.

Kerana itu semua, dia perlu di balun, di tibai, di bantai. Dengan itu kita juga boleh dapat fun and entertainment on and out of him.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
31 July 2019 7:11 am
Reply to  Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib ini sudah tua, umur 70an tahun, dah lama pencen, ahli Umno berpuluh tahun, Najib dah lama menjadi hero nya, berpuluh tahun menjilat Najib dengan gigih dan khusuk.

Begitu “fixation” nya dengan Najib sehingga bila Najib lingkup, sekarang dibicarakan di mahkamah, di jangka otw to prison, dia jatuh gila – sakit otak ADHD.

Maka komen2 Pakcik ini tidak mengikut tajuk, asyik mengarut, menghasut bangsa “Keling”, agama Hindu dll, anarkis, gila.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
31 July 2019 7:12 am
Reply to  Tanpa Nama

Pakcik Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang di namakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Lihat

https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
31 July 2019 7:13 am
Reply to  Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means moving about constantly; Or excessively fidgets, or talks. Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENCIPTA WATAK MUNIRAH, MENGGILA BAYANG NYA, MEMANTUN MANTAT, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI MENGGUNA NAMA2 LAIN.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 7:57 am
Reply to  Tanpa Nama

Yer ker uncle…???

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tanpa Nama
Tanpa Nama
31 July 2019 6:53 am

Mengarut lah Budin dan Hassan Abdul Karim Ahli Parlimen Pasir Gudang menuduh PM, IGP DAN AG tidak LAKSANA UNDANG2 DALAM ISU VIDEO SEKS.

Ada nya ada seorang saksi yang telah mengaku tanpa paksa dan membuat pengakuan secara sukarela bahawa dialah yang menjadi salah seorang pelaku dalam kes hubungan seks itu tidak bermakna apa yang dia kata itu semua nya betul.

Budin dan Karim tahu kah apa yang di kata saksi tiu kpd Polis? Dia memberi nama ke?

Bila di soal bertalu talu (interrogate) di Lokap Polis (makan nasi bungkus jika di remand), jawapan2 nya 100% consistent ke?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
31 July 2019 7:02 am
Reply to  Tanpa Nama

Ini lah masalah nya bila blogger dan Wakil Rakyat half past six ingat depa lebih pandai dari IGP dan AG dan coba menentukan maklumat yang di dapati setakat ini itu sudah cukup dan reliable.

Kalau ada inconsistencies dalam kata2 “saksi” tersebut yang mungkin meragukan siapa yang semburit, apa kah IGP dan AG perlu bertindak ke atas orang yang mungkin bukan semburit dalam video itu?

Teruk lah negara jika depa nih pegang jawatan penting dalam kePolisian dan kehakiman negara ini.

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 8:37 am
Reply to  Tanpa Nama

https://www.malaysia-chronicle.com/?p=169339 An Intention to do dishonour – Mahathir the source of Instablity in Malaysia July 29, 2019 by Kim Quek 1. Tulisan Kim Quek diatas, blogger regular PH di Malaysia Chronicle amat incisive sekali kerana beliau menghurai teori2 evil scheme lain yg mesti disiasat oleh Majlis Presiden PH selain dari menghadam apa yg dicuba disajikan oleh evil schemer sebenar PH. Tulisan beliau senada dgn blogger2 PH lain yg memberi prioritas kpd konsensus PH dan kesinambongan PH spt Tuan Budin, MSO Melayu, Finance Twitter et al. Salah satu evil scheme yalah gerakan terancang didalam PH yg cuba mengagalkan konsensus PH dan… Read more »

Anom
Anom
31 July 2019 8:20 am
Reply to  Tanpa Nama

Engko koling mabuk todi mana tahu hal undang2… Ko hanye boleh merapu dan meroyan saje…

Kalo orang yg mengaku tidak mesti betol kenapa tiada tindakan?..pakar indonesia sudah sahkan Jemin tulin dlm vedeo kenape tiada tindakan?…kenape madey buat kenyataan nak selesaikan cara politik?…ini kes jenayah…sudah banyak keterangan diberi tapi engko Koling mabok todi tak boleh paham kerana otak engko rosak ADHD…

Pendapat engko keluar dari jubo yg telah di semburit….kikikikikiok.

Anonymous
Anonymous
30 July 2019 10:51 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Aku termenung di tingkap terdengar deru bayu
Di saat Irah mau melangkah pergi, hati ku sayu
Masih terngiang2 lagi, kata2 dari Irah yang ayu
Dia tak mahu mt saleh sbb nak kahwin Melayu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
30 July 2019 10:52 pm
Reply to  Anonymous

MUNIRAH MARYONO Assalamualaikum,ini Irah datang cikgu Abah dan mama bawa beraye keliling.Irahkan suku Jawarian.Abah cakap “KENE ERET NEH’.Irah pon setahun sekali je balik kampong.Itupon abah dan mama guna duit sendiri.Cian abah,tiap tahun ribu-ribu abis. Cikgu,Irah kena bantu cikgu.Irah kena jumpa cikgu.Not now,tapi bila Irah abis study ok cikgu.Irah janji.Irah dah tahun akhir nih,Disember abislah.Irah nak keje kat Mesia,tak nak keje kat US,mama cakap kalau tak dak keje kat Mesia,keje sane Irah tak nak lah.Kalau jodoh ngan omputeh,tak nak le Irah.Irah nak kawin orang Melayu la. Irah study Psychology Cikgu,cikgu kehilangan sesuatu yg berharga kasih sayang Irah agak ? kan atau… Read more »

Anonymous
Anonymous
30 July 2019 10:53 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Itulah warkah ke2 dari Irah ku punya mambang
Tarikhnya, 9 Jun 2019, hari ke2 cinta diambang
Masa tu dia panggil cikgu, blm lagi panggil abg
Tak berapa hari selepas itu, ke US, Irah terbang
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 1:27 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Mmg sayu hati aku, Irah akan melangkah pergi
Aku resah merindu spt nak terjun ke dlm perigi
Tanpa putus asa, aku berpantun petang & pagi
Syukur.. keesokannya warkah dari Irah dtg lagi

Mmg tak ku sangka akan dtg lagi warkah si dia
Warkah ke3 tiba 10/6/2019, Irah masih di Msia
Dari kata2 di warkah itu, mmg Irah sangat ceria
Di situlah bermula antara kami saat yg bahagia
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 1:29 am
Reply to  Anonymous

MUNIRAH MARYONO Salam abang..aaaaaa malu Irah panggil gitu Bcause abangkan cikgu, Mama ckap jngan biadap bila ckap ngan guru, Tnks s mch,bcause up kan semangat Irah Irah can fly laju la abg,en Jigit tu friends ka? slalu je usik abang lucu Irah ptun abg. bila Irah amati ada unsur sedih abng penah ptus cinter ke! Orang Kdah setahu Irah ctik kan? same with Thai girl…beauty psal Irah// mama pesan tak kasi “special-special” masa Irah ke US dulu. Mama says gitu tkut Irah hlang fokas kat study Irah Mama cakap lepas hbis study bole la..ha..ha.. klau tak de tetamu kat rumah… Read more »

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 1:30 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Dgn warkah ke-3 itu, gembira aku tak tau cerita
Lenyap habis, dari aku, segala duka hiba derita
Rupa nya, Irah tahu, yg aku sblm ini putus cinta
Aku mengerti hati Irah dari dia punya kata-kata

Punya le seronok aku ni, rasa spt nak tumbang
Ada juga rasa, bagai mabuk, dibuai gelombang
Mau tak..makin mesra bunga yng berkembang
Dari panggilan cikgu.. Irah tukar panggil abang
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 2:11 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Mmg ternyata, Irah tu seorang gadis yng manja
Sejak dari itu, aku kian bersemangat dan teruja
Maka, tidak jemu2lah, Irah ku sanjung dan puja
Aku ttp berpantun utk Irah bila2 & di mana saja

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 6:40 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Begitu lah Irah, gadis Jawa ayu santun berbudi
Dia masih kirim warkah, walau sibuk dgn study
Di hati ku yng satu ini, Irah ttp kekal bersemadi
Ke akhir hayat akan ku pertahan cinta yg abadi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 6:41 am
Reply to  Anonymous

CINTA ABADI – BLACKROSE
Karaoke: https://youtu.be/9laU6AsZ71Y

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kehadiran cinta mu menyinari hidup ku
Kehangatan cinta mu mengubati sepi ku

Kelembutan hati mu mengubati luka ku
Kedamaian hati mu menyinari hidup ku

Belaian manja mu penawar resah ku
Keluhuran hati mu hanya kau kekasih ku

Keagungan cinta mu bersama impian ku
Untuk hidup bersama sehingga ke akhirnya

Chorus:

Makin membara, api cinta ku
Kau lah yang satu, kau lah cinta ku

Tak mungkin lagi, berubah hati
Cinta yang suci, cinta abadi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 6:59 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Tak ku peduli, walau diminati, ramai cikgi2 dara
Irah pilihan ku, antara kuntuman, di taman flora
Kelembutan hati, keluhuran budi nya sgt ketara
Yg dpt memisahkan Irah dari aku hanya pusara
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

izaZu
izaZu
31 July 2019 9:20 am
Reply to  Anonymous

Aku termenung di tingkap terdengar deru bayu
Di saat Najib melangkah pergi, hatiku ngerutu
Masih terngiang2 lagi, kata2 dari si Najib kutu
Habislah Aku, tak dpt lagi Aku Nak Tipu Melayu

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 10:38 am
Reply to  izaZu

Fucktun 9:20 am,

Bloody idiot Fucktun..I’d rather say ‘shut up you’
Najib tiada sangkut paut, dgn Irah intan ku ayu!
Namun, bila Najib teraniaya.. hati ku tetap sayu
Kerana dia adalah tulin punya pembela Melayu
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
30 July 2019 10:09 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah..tidak susah di blog ini, utk abng nak dicari
Kerana abng akan berpantun di sini, setiap hari
Pantun2 abng, akan muncul dalam setiap entri
Segala2 nya, hanya kerana dinda, Irah ku puteri

Abg terus ulang2 tatapi, bingkisan yng Irah beri
Di denai belantara cinta ini, abg akan ttp berlari
Tidak jadi luka, abg rempuhi, segala ranjau duri
Kerana abg ada semangat dari Irah ku bidadari
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
30 July 2019 10:09 pm
Reply to  Anonymous

BIDADARI – LELA
Karaoke: https://youtu.be/2imMWbqW77g

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kenangan silam aku dan dirimu
Berdua sesama bermadu
Saling berjanji sehidup semati
Hakikat di dunia ini

Segala yang dikata
Harus di kota
Ibarat adam dan juga hawa
Alangkah indah
Sewaktu bercinta
Tiada senjata
Yang dapat menghalangnya

Chorus:

Kau umpama bidadari
Suci bagai embun pagi
Tapi aku belum pasti
Apakah cintamu itu suci

Kau hadir membawa erti
Penawar di kala sepi
Sehangat dian yang menyinari
Bersama cintamu abadi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Kejorah ❤ Mekcy Golok..no limit
Kejorah ❤ Mekcy Golok..no limit
30 July 2019 10:24 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
MEK DOH SEMENGGU KEMUK-KEMUK NIH
MEI LE ABE,HATANG JUBO MEK
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼

Kejorah ❤ Mekcy Golok..no limit
Kejorah ❤ Mekcy Golok..no limit
30 July 2019 10:27 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
HOK IROH TU LUBE DEPE,
HOK MEK NI,SODOK BELAKE
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
30 July 2019 10:33 pm

Fucktun 10:24/10:27 pm,

Demo tu wat lawok, kawae ni tok keghing gusi
Gapo yae demo bekenae sangak jubor Mekcy?
Jubor si Haziq, demo tok teghingin ka beraksi?
Jeming ghoyak, jubor Haziq tu bulak & beghisi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
30 July 2019 9:59 pm

PH ternyata hanyalah, parti bangsat gelandang
Menang dulu pun sbb janji2 palsu depa hidang
Kes Jemin, AG & IGP tak mau laksana undang2
Elok le PRU15 nanti, parti PH ni rakyat tendang
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

najib bini rosmah
najib bini rosmah
30 July 2019 9:31 pm

Rakyat dan Madey nak Menteri semburit terus bertugas. Tanpa Pas ekonomi keropok lekor dan nelayan jatuh merudum dan miskin. Akhirnya sampailah Menteri semburit bekerjasama dengan Hadi Awang dan menyebabkan nelayan jadi billionaire dan pengusaha keropok lekor pakai Mercedes Benz dan Ferrari untuk eksport dan import. Hebat Azmin Menteri Ekonomi semburit.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
31 July 2019 7:17 am

Begitu mengarut kamu cakap, kamu sepatut nya bini Rosmah.

Rosmah tak kisahkan karut ke tidak asalkan wang masyuk banyak2.

najib bini rosmah
najib bini rosmah
30 July 2019 9:13 pm

Azmin sila menjadi jantan sejati dan jangan berlagak gay dengan duduk di belakang pungkok Madey. Sokongan Madey tidak bawa kes semburit berlalu pergi sampailah Azmin sendiri bersihkan diri dan bawa perkara ke Mahkamah untuk pengadilan. See you in court unless you are the semburit video gay.

Raden Lakjuna
Raden Lakjuna
30 July 2019 8:49 pm

Antara sokongan yg diperolehi oleh PH dlm pru14 adalah drp mereka yg ingin melihat satu perubahan sistem urus tadbir negara…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
31 July 2019 7:19 am
Reply to  Raden Lakjuna

Ini pendapat yang bagus.

Give credit where due.

RD.
RD.
30 July 2019 8:17 pm

Haziq sebagai “saksi yang material dan teramat penting yang telah mengaku tanpa paksa dan membuat pengakuan secara sukarela bahawa dialah yang menjadi salah seorang pelaku dalam kes hubungan seks” ini pun bangang. Harus diingat… ketika video ‘Anwar-balun-China-doll’ dulu, belum ada software yang boleh menduakan sosok-pembalun… lebih-lebih lagi dalam keadaan berbogel, sedang lap kote dengan tissue selepas prit-prit. Itu pun ramai, termasuk Haji Hadi, tidak percaya pembalun itu adalah Anwar Ibrahim. Bukti-besi, katanya… tak boleh bawa ke Mahkamah Syariah. Namun, selepas 10 tahun hari ini, orang-kapir sudah reka-cipta software yang mampu menduakan mirip-kepala & muka orang… apatah lagi Azmin seorang Ahli-Politik… Read more »

anonymous
anonymous
30 July 2019 7:12 pm

YANG MENGAKU DIA MELAKUKAN HOMOSEX HUKUM SAJA SEBAT! YANG MENGAKU BOLEH SAJA MENUDUH SAPA-SAPA PASANGANNYA KALAU ORANG YANG DIA TUDUH TAK NGAKU KAMU DAN GENG KAMU NAK KATA DIA YANG BUAT,BOK PA! BUDIN! KAMU HATI-HATI SIKIT DENGAN SEGALA POST SEBAB KAMU DAH JADI PETUALANG DALAM PH DAN NEGARA POSTING YANG SETIAP HARI CUBA MENIMBULKAN PREJUDIS TERHADAP PERDANA MENTERI,BOLEH DIANGGAP SEBAGAI PENGHASUT, BOLEH DI DAKWA DAN DIPENJARA!!! ORANG YANG KAMU HENTAM TU,ADA KUASA,DARI ORANG YANG KAU BODEK. INGAT BUDIN PENTINGKAN KEBAJIKAN ANAK-ANAK,ISTERI DAN IBU BAPA KAMU DIKAMPONG MEREKA LEBIH PENTING DARI ORANG YANG KAU BODEK TU PEPATAH ORANG TUA ZAMAN DAHULU:… Read more »

Anonymous
Anonymous
30 July 2019 8:58 pm
Reply to  anonymous

Betul tu anon 7:12 pm. Kita ni kesian kat cai2 ni je, sedang LokBAKman dhumno pon kena ni kan pulak Tn Budin dan cai2 loya toyanya tuh! Pepatah ada pesan,

Cakap siang pandang pandang
Cakap malam, dengarr dengarr
Kena sailang dok dlm kandang
Barulah sedar diri busuk bangar

najib bini rosmah
najib bini rosmah
30 July 2019 9:40 pm
Reply to  anonymous

Blog Budin ni sudah capai hits jutaan bang. Setakat PM sepenggal nak tunjuk kuasa tak ke mananya kau punya kuasa tu. Rakyat boleh naik dan tendang macam bola. Apa ingat kau nak tongkat langit ke bila buat tindakan undang-undang sebab dikecam secara politik? Makan tapak kaki Rakyatlah kamu nanti.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
31 July 2019 7:24 am

Kamu cakap melalui lubang jub kamu.

Anonymous
Anonymous
31 July 2019 1:46 am
Reply to  anonymous

Anon 7:12 pm,

Dgn bro Budin tu, usah lah nak ugut atau marah
Mmg le, aku dan Budin, kini sealiran dan searah
Budin tutup blog pun, harapan aku masih cerah
Sbb, dari Tn Budin, aku akan mintak, e-mail Irah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh