SEBAB ITU TARIKH PENYERAHAN JAWATAN PM KEPADA ANWAR PENTING SEGERA DITETAPKAN…..

Nampaknya tidak habis-habis pemimpin politik di negara ini bercakap tentang ketidak-yakinan mereka tentang peralihan kuasa daripada Tun Mahathir Mohamad kepada Anwar Ibrahim.

Meski sudah dijanjikan serta telah ada konsensus PH mengenainya, mungkin barangkali kerana Tun Mahathir selalu sangat mungkir janji dan melakukan U-Turn, kesangsian tentang peralihan kuasa itu tetap berkembang sepanjang masa.

Lagi dekat tempoh dua tahun Tun Mahathir memegang jawatan Perdana Menteri, lagi kuat kesangsian tersebut diperkatakan di mana-mana.

Berita 1:

Ini yang disebut oleh Zahid Hamidi, Presiden UMNO.

Berita 2:

Ini pula yang dinyatakan oleh Timbalan Presiden UMNO, Mohamad Hassan.

Berita 3:

Presiden Pas, Hadi Awang seperti biasa, jika ada peluang akan segera jadi tukang percik minyak agar api menyala dengan lebih besar jadinya.

Apakah penyelesaian kepada semua ini?

Tidak lain, penyelesaian terbaik tentang peralihan kuasa ini ialah dengan Tun Mahathir segera dapat menetapkan tarikh yang muktamad untuk menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar sebagaimana yang telah dipersetujui dan dijanjikan.

Dengan adanya tarikh penyerahan jawatan untuk Anwar menjadi Perdana Menteri, pasti tidak timbul lagi cakap-cakap atau kenyataan seperti di atas ini.

Dalam hal ini, selain Tun Mahathir yang perlu mengambil langkah ke arah penetapan tarikh peralihan kuasa itu demi kebaikan serta masa depan PH, Majlis Presiden sebagai pemegang kata putus berkaitan urusan politik PH, juga harus melihat persoalan ini dengan lebih serius.

Jangan biarkan ketidak-tentuan dan kekalutan ini berterusan menyelubungi PH kerana yang untung serta mengaut laba politiknya nanti ialah UMNO dan BN saja.

Tetapkah tarikh dengan segera, semua isu lain akan beres dengan sendirinya. (Shahbudindotcom 28/07/2010)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 28 July 2019 — 9:46 am
Subscribe
Notify of
guest

44 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Raden Lakjuna
Raden Lakjuna
30 July 2019 1:22 am

Jangan biarkan persepsi rakyat terhadap kerajaan PH hilang keyakinan kerana kekuatan kerajaan bergantung kpd komitmen di kalangan ahli.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
29 July 2019 12:25 am

SYIAH TAK AKAN MEMGAKU PERKARA SEBENAR……. Zahid cabar Mat Sabu nafi DAP biayai Amanah…….. Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Mohamad Sabu dicabar untuk menafikan bahawa punca kewangan parti tersebut sebenarnya adalah dibiayai oleh DAP. Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, penafian itu perlu dilakukan bagi menepis dakwaan tentang pembabitan DAP pada awal penubuhan Amanah. “Saya buat cabaran terbuka terhadap Mat Sabu untuk menafikan siapa yang membiayai Amanah hingga sekarang? Sila nafikan bahawa Amanah telah dibiayai oleh DAP dari segi kewangan. “Jangan menuduh Pas terima dana sebanyak RM90 juta daripada UMNO. Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
29 July 2019 12:14 am

PARTI NYAMUK TAK KAN BERTAHAN LAMA…. HARAPKAN BERGANTUNG DI DAHAN RAPUH KAFIR HARBI…. Apakah Amanah Sedang Bergolak Hebat?………. Tertanya-tanya apa yang sedang berlaku dalam AMANAH bila beberapa nama besar tumbang dalam pemilihan parti ini. Antara nama-nama besar yang tumbang ini adalah: (1) Faiz Fadzil, ADUN Permatang Pasir merangkap Pengerusi LKIM dan Timbalan Ketua Pemuda AMANAH Malaysia, yang tumbang di Permatang Pauh. (2) YB Mazwan Johar, ADUN Sungai Ramal, yang tumbang di Serdang. (3) Ridzwan Abu Bakar, Pengarah Komunikasi AMANAH Kedah, yang tumbang di Kubang Pasu. Petunjuk awal adalah jawatan tinggi dalam kerajaan atau parti tidak memastikan kemenangan dalam pemilihan AMANAH.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
29 July 2019 12:05 am

SIAPA YG MASIH SOKONG PARTI KUNYIT TERNYATA BAHALOL DAN BANGSAT ……. Azmin tak hadir lag program parti termasuk mesyuarat parti……… Semua pemimpin PKR sudah diingatkan untuk mengutamakan kehadiran dalam mesyuarat parti berbanding perkara lain, kata Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil. Fahmi berkata demikian ketika diminta pemberita untuk mengulas ketidakhadiran Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali dalam mesyuarat Majlis Kepimpinan Pusat (MPP) bulanan yang berlangsung hari ini di ibu pejabat PKR. Untuk rekod, Azmin juga tidak hadir di pemukiman PKR di Port Dickson hujung minggu lalu. “Pada waktu ini MPP telah diingatkan oleh setiausaha agung dalam mesyuarat pada hari ini bahawa… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 July 2019 11:58 pm

PH KERA BERKEPALA KAFIR HARBI….. Penghina Nabi Wendy Loong, Macai PH cuba swing kononnya akaun palsu… bodoh macai PH…… 1. Polis terima 483 laporan hantaran hina Nabi oleh pemilik akaun Wendy Loong di laman sosial Facebook. 2. Kenyataan penghinaan dibuat pemilik akaun itu di laman Facebook Kiub Batu Itu Berhala, yang dianggotai kumpulan tertutup. 3. Pihak polis mendapati posting (hantaran) yang dibuat oleh Wendy Loong telah dipadam. 4. Polis mohon kerjasama Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM) untuk mengenal pasti serta menjejaki pemilik akaun Wendy Loong untuk tindakan lanjut. Macai PH di ketuai oleh Tarmizi Mohd Jam yang dulunya guna pangkat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 July 2019 11:25 pm

UMNO DID NOT DOING ENOUGH TO ISLAM WHEN HAD POWER….. Umno nak belajar cara terapkan walak dari PAS….. Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata parti itu akan belajar untuk menerapkan sifat walak dalam kalangan ahli – terutama yang masih muda – daripada PAS. Bercakap mengenai pendaftaran automatik warganegara Malaysia berusia 18 tahun sebagai pengundi, Ahmad Zahid berkata, Umno wajar turut memberi tumpuan kepada golongan yang lebih muda. “Kita jangan tertumpu (anak muda) 18 hingga 20 tahun saja, biarlah 15, 16, 17. Lazimnya mereka berada di sekolah dan kolej atau IPT (institut pengajian tinggi). “Dekati kumpulan (umur) 15, 16, 17 tahun… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 July 2019 11:12 pm

PAS PERLU PASTIKAN TA’WUN HANYA UNTUK WUJUDKAN KERAJAAN CAMPURAN….. Umno, PAS tetap bersama meski ada rundingan parti Melayu lain kata Zahid……. Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi meletakkan syarat bahawa partinya dan PAS akan terus bersama meskipun ada parti politik Melayu lain menawarkan perbincangan atas nama perpaduan Melayu. Zahid berkata, sebelum ini beliau pernah mengulas mengenai pendirian Umno terhadap majlis tertinggi dan biro politik parti itu di beberapa kawasan. “Kalau ditakdirkan atau ditawarkan untuk berbincang atas nama perpaduan Melayu, enam parti-parti politik mahu di bawa berbincang, kita kenakan syarat. “Nombor satu, mereka mesti tak bersengkongkol dengan DAP laknatullah, kedua oleh kerana… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 July 2019 11:00 pm

MALAYSIA HARU BIRU BWH PH…… Hilangnya ‘samseng Kg Dusun’……. Bekas naib presiden PAS, Iskandar Abdul Samad menjelaskan maksud tiada lagi “samseng Kampung Dusun” yang disebut beliau pada siri hantaran di media sosialnya. Iskandar yang juga mantan exco kerajaan negeri Selangor berkata, “samseng Kampung Dusun” yang dimaksudkannya itu merujuk perihal pihak mengambil berat mengenai sesuatu perkara yang berlaku dalam masyarakat. “Dulu di kampung ada yang bertanggungjawab mengambil tahu perihal masyarakat, prihatin masalah dalam kampung. Jika ada sesuatu yang tidak kena ada yang berani tegur. “Sekarang dalam masyarakat kita khususnya di bandar tiada lagi pihak yang ambil tahu perihal masyarakat. Itu yang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 July 2019 9:45 pm

MENTERI MENTAH HANYA TAHU URUS HINGUS…… Pembangkang ajak Syed Saddiq sepentas bincang isu anak muda …….. Pemuda PAS mengajak Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkongsi pentas bersama pemuda pembangkang pada sesi town hall yang akan diadakan untuk membincangkan isu anak muda. Ketua Pemuda PAS, Khairil Nizam Khiruddin, berkata program itu akan menampilkan wakil sayap daripada pembangkang termasuk Umno, MIC, MCA dan rakan Gagasan Sejahtera iaitu Ikatan dan Berjasa. “Kita merancang untuk mengadakan town hall ini pada 6 Oktober dan akan turut sama menjemput Ketua Pemuda Bersatu (Armada) Syed Saddiq Syed Abdul Rahman. “Program ini diputuskan dalam… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 July 2019 9:37 pm

UMNO CARI PAS BILA TERDESAK….TAPI TAK PE LAH…..SANGKA BAIK JE LAH BEB……. PAS, Umno tak teragak bawa agenda lebih besar kata Hishammuddin…….. Pemimpin PAS dan Umno tidak teragak-agak untuk merapatkan barisan untuk agenda yang lebih besar apabila kedudukan orang Melayu dan Islam tergugat, kata Ketua Umno Bahagian Sembrong Hishammuddin Hussein. Beliau yang juga anggota parlimen Sembrong berkata hari ini mungkin ada kesedaran bahawa orang Melayu tidak boleh biarkan apa yang berlaku dan usaha mesti diteruskan untuk menyatu-padukan orang Melayu. “Penyatuan orang Melayu termasuk semua dan saya rasa hubungan PAS dan Umno dijadikan contoh dan landasan untuk agenda yang lebih besar,”… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
28 July 2019 9:03 pm

UMNO BELAJAR JADI BAIK WALAUPUN TERLAMBAT…..CAI PH DIMINTA JANGAN PANDANG SERONG…… Jangan perkecil penyatuan Melayu ……… Abdul Rahim Kajai, yang digelar sebagai Bapa Kewartawanan Melayu, sering mengetengahkan permasalahan orang Melayu dalam dunia yang kian moden kini. Melalui cerpen-cerpen beliau, terutamanya cerpen Cerita Awang Putat, telah mengutarakan bagaimana nasib bangsa Melayu mudah diperkotak-katikkan oleh kaum pendatang yang mengambil kesempatan atas kemuliaan budi orang Melayu, dengan kelicikan dan tipu muslihat yang mereka gunakan bagi mengaut keuntungan dan menipu orang Melayu. Meskipun ia dalam konteks ekonomi, tetapi tema asas cerpen yang cuba disampaikan adalah sama – orang Melayu harus celik dan waspada dalam… Read more »

Anonymous
Anonymous
28 July 2019 3:39 pm

Fucktun batang pisang nak lagak teras merbau
Asyik diluku dek Kejora, jika kenangan diimbau
Nak lagak hero, tak padan bebal serupa kerbau
Terus tidak ada bayang kelibat lagi, itu lahabau
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
28 July 2019 3:40 pm
Reply to  Anonymous

Rupanya Fucktun, masih buat lawak Kemain, si bingai tu spt laris terlajak Kat blog KD, dia jadi hero itu biawak Blog ini, langsung, tidak berani pijak Kat blog KD Fucktun lagak kencang Di situ bermacam fitnah ifrit tu reka Kat sini dia lari ckgu Kejora cincang Hingga kini terus tak nampak muka Fucktun, asyik dgn cerita lapuk basi Asyik dia ulang2, pasal…aci, aci, aci Kat blog ini, dia tidak berani beraksi Kote dah kecut, tinggal cuma seinci Fucktun iblis buruk rupa dari khabar Iblis ni, jenis dua muka punya talam Si bapok itu tak berani, bila ku cabar Kote dia… Read more »

Anonymous
Anonymous
28 July 2019 3:40 pm
Reply to  Anonymous

Fucktun buat pantun, spt tanam ubi tiada batas
Melelong-lelong, spt lelayang, yg tali kena tetas
Pantun cikai dia, mudah je, aku pangkah pintas
Itu pun kemain, diajak lwn pantun siapa pantas

Kemain Fucktun, nak ajak aku berlwn di pentas
Sdgkan blog Budin pun, dia tak berani melintas
Aku cuba nak ajar itu anak ayam baru menetas
Tapi gi blog KD, semua pantun2 aku KD cantas
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

jebon
jebon
28 July 2019 3:19 pm

pgayr ni dah gila nak jadi pm. suka main belakang, nak jadi pm pun ikut jalan belakang…..apa daaaa

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 July 2019 1:55 pm

Dr M: Pendirian saya tak bercanggah isu video seks

Mahathir berkata isu klip video seks itu mempunyai agenda untuk membunuh karier politik individu tertentu.
xxx

Ada yang mengatakan penyebaran video itu diarahkan Pak Sheikh.

Jika betul begitu, itu menunjukkan watak nya yang curang – tidak lurus hati; tidak jujur; khia­nat.

Maka boleh ke dia menjadi PM dengan watak curang?

Ramai yang kata dia Peliwat dan Bekas Banduan 2 kali dan tidak boleh jadi PM.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 July 2019 2:14 pm
Reply to  Tanpa Nama

Bila PKR S’wak kecam politik kotor, itu menemplak muka Presiden PKR ia itu Pak Sheikh –

PKR S’wak kecam politik kotor

Pengerusinya, Baru Bian turut menggesa Anwar Ibrahim dan timbalannya Mohamed Azmin Ali menyatupadukan parti.

Anom
Anom
28 July 2019 3:13 pm
Reply to  Tanpa Nama

Baru bian sekor saja yg
cakap….yg lain dah istihar sokong anwar..ko ape tahu?

Anom
Anom
28 July 2019 3:11 pm
Reply to  Tanpa Nama

Ade orang kata tapi bukan polis yg kata…tak usah mengada2 lah..

Anom
Anom
28 July 2019 5:55 pm
Reply to  Tanpa Nama

Madey pelindong azmin semburit..

Anonymous
Anonymous
28 July 2019 1:47 pm

Tiada lagi kelibat, tentera panji hitam, Al-Mahdi
Terutamanya, pemantun tua bingai mabok todi
Depa kini berkampong di blog KluangDarai, KD
Kerna di sini ada Kejora, pejuang Melayu abadi
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
28 July 2019 1:20 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Mungkin, jodoh pertemuan Kejora, dah tersurat
Tautan hati Kejora & Irah makin sehari kian erat
Usikan atau godaan lelaki2 lain Irah tak terjerat
Tidak dilayannya, walau cgu2 mat saleh ngurat
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
28 July 2019 2:34 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
8 Jun 2019, menjadi satu tarikh yng bersejarah
Tarikh itulah cgu Kejora beranikan diri usik Irah
Mula2 tu, dok fikir si dara nak melenting marah
Langit ku jangka redup, rupanya bersinar cerah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
28 July 2019 2:35 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
8 hb Jun 2019 le tarikh bermulanya perkenalan
Pejam celik, pejam celik, rupanya dekat 2 bulan
Irah & Kejora suatu realiti cinta, bukan khayalan
Mari kita doakan, agar cinta suci ini berkekalan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
28 July 2019 4:31 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Percintaan Irah & Kejora, sudah hampir 2 bulan
Mereka sgt mesra, walau baru saja berkenalan
Kini praktikal Irah di sekolah dah mula berjalan
Irah tak layan pun, cgu2 mt saleh, punya siulan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
28 July 2019 4:32 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Ada jugak cai2 pendengki yang berhati serakah
Cinta Kejora & Irah, puak2 tu cuba nak pangkah
Demi cinta, Kejora-Irah, terus gagah melangkah
Terkedu puak2 pendengki bila Irah utus warkah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
28 July 2019 4:48 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Tanpa Irah, aku rasa spt dalam belantara rimba
27 July 2019, 9:25 am, warkah Irah yg ke-8 tiba
Bingkisan itu, ku rasa, bagai bulan jatuh ke riba
Hilanglah segala duka pilu lara rindu risau hiba
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
28 July 2019 4:49 pm
Reply to  Anonymous

MUNIRAH MARYONO

Salam Sir Abg,Slmat pgi
Irh n kwn tgh mkn pza
blm spai rmh
abg dh brfst ke?
vry hpy kt sklah sni
stdent opn mded
mdh bt tgsan
ade cgu pnafcan & cgu Mtsleh ngrat irh ha ha
dia ckp irh vry bty..ha.ha..lucu
tpi smua baik2,supprt kmi

tq,doa abg buat Irh
Irh hgai

Smga Mesia aman dmai

irh us

Reply

27 July 2019 9:25 am

Anonymous
Anonymous
28 July 2019 4:50 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah terus muncul memberi aku sejuta harapan
Walaupun pantun2 aku beri, tak minta jawapan
Di dada ini, warkah2 Irah, aku sisip dan simpan
Tatkala rindu & sepi, ia aku jadikan sbg tatapan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Anonymous
28 July 2019 1:20 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Lantaklah tarikh penyerahan Tun tak mau tetap
Yg penting nya, cinta Irah-Kejora makin mantap
Aku pulak, ada banyak warkah2 Irah utk ditatap
Musuh2, pendengki pula, ramai yg mula sentap
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

JohorMali
JohorMali
28 July 2019 12:53 pm

Aduiih… tak penat penat ke Tuan Budin perah otak nak menggarap bait bait ayat ikut selera dan cita rasa bang non kita tu ?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 July 2019 12:30 pm

Bila nak serah kuasa mesti lah selepas kerja2 penting membaik pulih semua yang di jahanamkan Najib Al Jibo hampir selesai. Tak senang menentukan nya sebab nilai2 masyarakat dan negara terjejas dibuat Najib.

Contoh nya, menyerapkan ke dalam kepala semua rakyat – politikus dan bukan politikus – bahawa tidak boleh “mencuri, merompak, melanun” wang rakyat di 1MDB atau di mana2 pun.

Bukan saja dengan kata2, juga dengan tindakan mahkamah dsb nya. Masih ada lagi yang belum di heret ke mahkamah.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 July 2019 12:40 pm
Reply to  Tanpa Nama

Juga kerja2 menggiatkan semula Dasar Ekonomi Baru bagi mengseimbangkan kekayaan Bumiputera yang 60% penuduk dengan kaum yang terkaya di negara ini yang hanya 23% penduduk.

Saya tak yakin Pak Sheikh Anwar ada kebolehan melakukan nya dengan berkesan. Dia tiada rekod / pengalaman dalam hal ini.

Ini bukan kerja mengambil dari kaum terkaya dan memberi kpd kaum Bumiputera. Lebih rumit dari itu.

Tun Mahathir telah capaikan Bumiputera dapat 30% kekayaan korporat di masa dia memerintah selama 22 tahun dulu. Diperlukan lebih lagi dan di dalam semua aspek kekayaan negara.

Anom
Anom
28 July 2019 3:24 pm
Reply to  Tanpa Nama

Ekomi dan ringgit merudum selepas madey angkat sumpah pm..pelabor asing benci madey…sehingga sekaran madey gagal….madey punca ekonomi dan ringgit merudum..

Abdul Kadir Mohammed Mohammef
Abdul Kadir Mohammed Mohammef
28 July 2019 11:36 am

Saya setuju majlis persiden perlu memaksa mahathir beri tarikh penyerahan.

Anom
Anom
28 July 2019 11:32 am

JUL
28
Run Dr Mahathir Nak Promo Proton Dan Perodua, Turki Tunjukkan Onuk

Dua hari lepas, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir menawarkan kepakatan Malaysia di dalam industri penegeluaran automobil, seperti Proton dan Perodua.

Semalam, Turki menunjukkan kepada beliau dua kereta sport, Onuk Sazan and the Onuk S56/G, yang berkeupayaan nencecah 100km/jam dari keadaan statik dalam 4 saat.

Madey terkejut tengok supercar Turki dan jet pejuang Turki…Turki lebih maju dlm bidang teknoloji dari malaysia…madey terus ajak Turki kerjasama…baru madey tau Erdogan kawan baik anwar lebih hebat dari madey…

Amat memalukan.
Posted 43 minutes ago by Cucu Tok Selampit

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 July 2019 12:49 pm
Reply to  Anom

Erdogan kawan baik anwar lebih hebat dari madey … Amat memalukan?

Bak kata Najib, KEPALA BAPAK KAU.

Apa yang dicapai Pak Sheikh berkawan baik dgn Erdogan tuh?

Cucu Tok Selampit nampak nya banyak kelepet dan semburit saja.

Anom
Anom
28 July 2019 3:17 pm
Reply to  Tanpa Nama

Masuk lah debat di blog CTS kalo ade brani…bertempik jauj ape dapat?…cedik lah sikit

Anom
Anom
28 July 2019 11:29 am

Pas nak madey terus berkuasa supaya senang tewaskan PH kerana mereka tahu rakyat marahkan madey sekarang…

Zahid cuba laga2 kan madey dgn anwar kerana zahid pon sudah lama kenal madey pembelit…

Madey tak nak serah tak ape anwar boleh bawak PKR chow dari PH…penyokong semburit sudah tak ramai…berguling bergolek lah madey…madey sanggup terguling?…lobai hadi cakap aje nak.pertahan madey…umno dan zahid dah lama geram dgn madey..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 July 2019 12:54 pm
Reply to  Anom

Mana logik nya mengata “Pas nak madey terus berkuasa supaya senang tewaskan PH kerana mereka tahu rakyat marahkan madey sekarang”?

Tarak bukti, fakta atau penerangan pun. Hanya pendapat si Mamat di atas ini yang mungkin keluar dari lubang bntt nya.

Aku punya pendapat lebih hebat dari dia punya. Aku kata rakyat amat selesa dengan Mahathir sekarang hingga Pak Lobai Hadi pun mahukan dia terus sebagai PM hingga sepenggal.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
28 July 2019 2:00 pm
Reply to  Tanpa Nama

Kelemahan Umno menguatkan pendapat PH akan menang di PRU15.

Umno sudah begitu lacur hingga Ismail Sabri mengeluh dan komplen –

Umno bukan macam hotel, kata Ismail Sabri – M’Kini

Anom
Anom
28 July 2019 3:20 pm
Reply to  Tanpa Nama

Ug kluar umno masuk bersatu dah nak balik semula kpd umno..per hal…kena tipu?..

Anom
Anom
28 July 2019 3:18 pm
Reply to  Tanpa Nama

Bukti kapla hotak kamu…pas umno sudah tewaskan madey 3 prk..

jebon
jebon
28 July 2019 3:27 pm
Reply to  Anom

umporno tak habis2 dgn porno! dlm otak isi porno!
ekonomi pun dirogol, politik pun dirogol…..sekarang, pas pun nak dirogol jugak……