SAYA TIDAK PERTAHAN AZMIN, CUMA…..

Menjelasnya lebih lanjut tulisan di blognya yang seolah-olah mempertahankan Azmin Ali, Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad menafikan beliau bermaksud demikian.

“Saya bukan mempertahankan Azmin. Saya hanya berkata bahawa politik jenis kotor yang seumpama itu tidak akan dapat memerangkap saya menjadi sebahagian daripadanya.

“Jelas sekali, seseorang cuba untuk menggunakan saya bagi mencapai matlamat mereka.

“Ini bukan satu video yang biasa anda lihat sebelum ini, ini sengaja diwujudkan bagi mencapai matlamat jahat yang tertentu bagi menghalang seseorang daripada maju dalam politik.

“Ini telah dirancang dan saya tidak akan menjadi ejen untuk menjayakan rancangan itu,” kata Tun Mahathir menjelaskan pendiriannya.

Benarkah begitu?

Boleh diterima hujah-hujah beliau?

Meskipun Tun Mahathir mengatakan beliau tidak mempertahankan Azmin, yang menjadi kehairanan ramai ialah mengapa sekian ramai yang disiasat atas dakwaan menyebarkan video itu telah ditangkap serta direman?

Setiausaha Politik Anwar, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak serta beberapa yang ramai, termasuk Haziq Abdullah Abdul Aziz yang mengaku pelaku dalam video tersebut, adalah antara yang ditahan dan baru saja dibebaskan daripada tahanan reman oleh polis.

Namun, Azmin yang dipercayai ramai adalah pelaku dalam video yang disahkan tulen oleh pihak polis itu nampaknya langsung tidak diusik apa-apa setakat ini.

Mengapa beliau tidak ditahan seperti yang lain-lain?

Dalam hal ini, ramai yang keliru dan bertanya, sejak bila perlakuan seks sejenis bukan suatu kesalahan di negara ini?

Di mana kedaulatan undang-undang atau rule of law?

Dengan itu, kata mereka, mungkin benar Tun Mahathir tidak mempertahankan Azmin, tetapi beliau ternampak cuba melindunginya.

Lebih-lebih dengan pengakuan Azmin sendiri dalam ucapannya di majlis kesyukuran di kediaman Menteri Besar Selangor Ahad lalu apabila Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu turut menyebut bagaimana beliau dipanggil oleh Tun Mahathir pada Jumaat baru-baru ini dengan kata-kata agar terus menjalankan tugas seperti biasa demi agama dan negara.

Adakah itu bukan melindunginya?

Sebab itu, tidak menghairankan apabila Umi Hafilda Ali, adik Azmin sendiri yang diketahui sejak sekian lama merupakan pendokong Tun Mahathir kelihatan mula keliru serta serta tawar hati dengan sikap Perdana Menteri sekarang ini.

Ternyata sikap dan pendirian Tun Mahathir antara 1998 dengan sekarang dalam berhadapan isu yang sama sudah jauh berbeza.

Yang pasti, di usia 94 tahun dan bila-bila masa akan pergi mengadap Ilahi, dengan kuasa Perdana Menteri ada tangannya, Tun Mahathir tetaplah Tun Mahathir juga.

Meskipun beliau kerapkali menyebut pesanan ibunya agar berhenti makan sebelum kenyang, dalam bab kuasa ia jelas terkecuali dan laparnya adalah senantiasa. (Shahbudindotcom 24/07/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 24 July 2019 — 7:43 am

157
Leave a Reply

avatar
12 Comment authors
AnonymousAnonymous🌻.....wau buleanonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
🌻.....
Guest
🌻.....

UNTUK MEKCY BAPOK GOLOK!!!

Abe berahi mu punya lube jubo ,ndok ghairoh
Sodok mu setiaq menggu kade-kade dale krete
Abe bejubo mu Mek,mu pong ngeloh groh-groh
Dale blog ni abe citerr hal semburit kite he he

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼

Anonymous
Guest
Anonymous

Woooittt Kejora,

tak habis-habis cerita kotor kau

buat blog sendiri la, bodohhhh!!!!

menyampah aku

Anonymous
Guest
Anonymous

Fucktun 9:34/9:43 pm,

Demo tu wat lawok, kawae ni tok keghing gusi
Gapo yae demo bekenae sangak jubor Mekcy?
Jubor si Haziq, demo tok teghingin ka beraksi?
Jeming ghoyak, jubor Haziq tu bulak & beghisi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

❤.......
Guest
❤.......

sejak ummi hafilda keluar facebook dia
aku dah mula berahikan bontotnya yg putih melepak tu

ahhhhhhhhhh ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

aku dah tak tahan nih!!!!!

aku dah tak tahan nih!!!!!!!

Klu gini Mekcy pon aku terajang jauh

ummiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!! ahhhhhh!!!!!

❤.......
Guest
❤.......

❤…….

kah ! ! KAH ! ! ! KAH ! ! !kAh ! ! !
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
UNTUK MU MEKCY!
Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Hiba hati lara terisak
Duduk berangan rindu-rinduan

Terbayang hamba dukong Mekcy ke ranjang
Ps tu, hamba londeh kasi dia bulat telanjang
Apa lagi, terus tusok pelir hamba yg panjang
Mekcy kegeliian terus kelupor & menerajang

kah ! ! KAH ! ! ! KAH ! ! !kAh ! ! !

Anonymous
Guest
Anonymous

Fucktun 7:58/8:09 pm,

Ko Fucktun, asyik je buat lawak, tak kering gusi
Naper lah, kau gilakan sangat, bontot si Mekcy?
Dgn Haziq tu, Wak tak teringin kah nak beraksi?
Jemin ada bagi tau, bontot Haziq tu pejal berisi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Bravo Bro jigit 12:52 pm!!!,

TN monyet, bikin semua orng jadi tak tenteram
Bro jigit yg penyabar pun, dah mula naik geram
Aku rasa, TN monyet kini, dah mula naik seram
Mau tidak nya, jigit tibai monyet ini anak haram
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Bravo Bro jigit 2:31 pm!!!,

Hari ini TN monyet tua mesti naik meroyan gila
Rapat ke tanah beruk ni, Bro Jigit tibai dan tala:
‘Sedara2 pempuan TN dipaku Nigeria & Bangla’
Mesti TN dajjal merasa jubor dia seperti disula
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Sian lah, TN monyet, Cap Munge punya balaci
Rupanya di blog ini, si tua ini ramai membenci
Bro jigit geng Cap Munge pun turut cerca caci
Sbb, hati & otak TN ini kotor, tidak pernah cuci
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Geng Bersatu pun ramai meluat TN kera duku
Dulu, monyet ini, dgn ostat Doe dia kena paku
Lepas itu, dgn Si Gora pula beruk ni kena luku
Kini dgn Bro jigit, dia kena ‘tomoi’, lutut & siku
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasihan sungguh, dgn TN monyet kepala bana
5:39 pm dgn Klite pulak, sbg ‘idiot’ ifrit ini kena
Mesti TN tua gila babi tu mlm ini tidor tak lena
Akhirat ntah le, itu baru siksaan kat dunia fana
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

TN beruk mat yeh
Kononnya tak nak pak Sheikh jd PM sbb banduan peliwat. Rupanya proksi madet yg TN babi ni sokong kaki juburit jugak.
Kak kah kah

Anonymous
Guest
Anonymous

Mcm mana pun Jemin, Madey mesti pertahan
Kalau sah Jemin dlm video, dia buat bantahan
Dekat Bg Nuat, dia tak mau kasi pemerintahan
Kalau bagi, cita2 Boboi PM, akan kemusnahan

😂😂😂😂😂😂😂😂😂👏😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

TN monyet dah panas lubang jubor

anonymous
Member
anonymous

Tanpa Nama Koling mabok todi tongong albahlul keturunan semburit……………

Ko mengarut ler, Pakcik Mamat Semburit Geng Pak Sheikh.

Umi Hafilda tak mungkin cakap begitu.

Tak masuk akal.

Ha nya keluar dari otak sakit gila kamu.
————–+++++++++++————-
Reply…………

Bacalah fb umi hafilda ..ko tongong…mabok todi…kat atas tu poon budin dah kasi..mata buta?.

pesakit ADHD..
Asal mabok mesti merapoo….babi pon koling ni semburit…kkikikiok.

anonymous
Member
anonymous

Othman Ahmad @ OtamannHindu Kunyit Allow me to exhibit what The Grand Old Statesman actually said which was aired on tv, radio, splashed on all newspapers & mainstream media…… Tuesday, 23 October 2018 No guarantee on successor, says Malaysian PM Mahathir excerpts; “I will go one day and surely there will be a replacement. If the people want Datuk Seri Anwar Ibrahim, they have the right to have Anwar. “I cannot guarantee it… all I can do is I promise that after I resign, Anwar will take over, but it will be up to the people to choose,” said the… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Pakcik Mamat Semburit Geng Pak Sheikh,

Ko tak sebut pun

“Anwar says he’s in no hurry to become PM.”

Selective re-producing of facts, eh?

Akin to spinning and twisting.

anonymous
Member
anonymous

Madey dan hamid takbtahan dgn kritikan orang ramai hingga kena serah peguam negara buat keputusan?

Adakah siasatan polis Jemin tulin plak?

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Soklan2 keluar dari lubang jub kamu?

anonymous
Member
anonymous

AG’s Chambers to decide if Azmin needs to be arrested, says IGP 4:18 pm (Updated 5:08 pm) A A The Attorney-General’s Chambers will decide if there is a need to arrest Economic Affairs Minister Azmin Ali after receiving the investigation papers on the sex video scandal, said Inspector-General of Police Abdul Hamid Bador. “The matter is being handled by the (police’s) investigation team. Let them do their job,” he was quoted as saying by the Star Online at the sidelines of a function in Malacca this afternoon. Hamid also stressed that investigations are being carried out according to the rule… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ko tak tahu peraturan depa ke? Nak persoal peraturan depa ker?

Ko sekolah mana dulu?

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey kata, hal peribadi jgn diusik, atau serang
Dulu dia selinap masuk, sampai dlm kain orang
Itu Umi Hafilda kata, bukan lah aku reka karang
Hi hi, lps ni, puak panji hitam lari masuk sarang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey kata, hal peribadi jgn diusik, atau serang
Dulu dia selinap masuk, sampai dlm kain orang
Itu Umi Hafilda kata, bukan lah aku reka karang
Hi hi, lps ni, puak panji hitam lari masuk sarang
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

anonymous
Member
anonymous

Madey kata

Ugama saya tak benarkan intip keburokan orang

Umi hafilda bekas balaci madey kata

“Wah baru sekarang plak kata jangan korek dan intip hal orang ..yg tahun 98 dulu tu hang panggil aku korek sampai hal dalam kain aljuburin tu ape?”..

Dah pecah lobang 2 ekor ini pakat fitnah anwar tahun 98….

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ko mengarut ler, Pakcik Mamat Semburit Geng Pak Sheikh.

Umi Hafilda tak mungkin cakap begitu.

Tak masuk akal.

Ha nya keluar dari otak sakit gila kamu.

anonymous
Member
anonymous

Bacalah fb umi hafilda ..ko tongong…mabok todi…kat atas tu poon budin dah kasi..mata buta?..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dah keluar mcm2 nama pulak dah si Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama. Time to reproduce his background –

Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang dinamakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Lihat

https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means moving about constantly; Or excessively fidgets, or talks. Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENCIPTA WATAK MUNIRAH, MENGGILA BAYANG NYA, MEMANTUN MANTAT, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI MENGGUNA NAMA2 LAIN.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Anonymous
Guest
Anonymous

Itu jer.. lagi, uncle?

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sakit hati kena dedahkan sakit otak kau hingga tak dapat cakap banyak yer, Pakcik Mamat Semburit Geng Pak Sheikh?

Bagus ler.

Anonymous
Guest
Anonymous

Tu jer? Lagi, uncle??

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Strategi kubu kosong Anwar Ibrahim Peminat “San Guo Yan Yik (Babad Tiga Negeri)” tentunya tahu strategi kubu kosong yang digunakan oleh Zhuge Liang. Begitu pintarnya strategi tersebut hinggakan kini ia menjadi sebutan. Antara pengkagumnya adalah Henry Kissinger dan ‘grand strategist’ tersebut menulisnya dalam karya bertajuk On China. Dalam episod itu Zhuge Liang, kepala strategis dan Perdana Menteri Liu Bei, berada di sebuah kubu yang tidak mempunyai pertahanan sama sekali. Tiba-tiba muncul tentera musuh yang dikepalai oleh Sima Yi, strategis utama Cao Cao, datang untuk menangkap Zhuge Liang. Melihat kubu tersebut lemah dan tiada tentera berkawal, tentera Sima Yi begitu ghairah… Read more »

Othman Ahmai
Guest
Othman Ahmai

Allow me to exhibit what The Grand Old Statesman actually said which was aired on tv, radio, splashed on all newspapers & mainstream media……

Tuesday, 23 October 2018
No guarantee on successor, says Malaysian PM Mahathir

excerpts;

“I will go one day and surely there will be a replacement. If the people want Datuk Seri Anwar Ibrahim, they have the right to have Anwar.

“I cannot guarantee it… all I can do is I promise that after I resign, Anwar will take over, but it will be up to the people to choose,” said the 93-year-old prime minister.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Wak Suman…sapa lah tak kenal lidah biawak Tun tu yang berbelit2 macam kooling mabuk todi campur ketum…bukan aje Bang Non dah merasa penangan lidahnya tu..tanya lah kat Tun Musa, Ku Li dan Allahyarham Tun Ghafar…dan kini Bnag Non bakal kena lagi sekali…takkan lah rakyat Msia yang waras nak tertipu ntah berapa kali lagi haah????

anonymous
Member
anonymous

Hanye tuhan yg boleh tentukan tapi ko tak percaya Allahnko hindu percaya.dewa vishnu saja otaman hindu kunyit….kikikiok

Anonymous
Guest
Anonymous

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗
Munirah @ Irah, memberanikan diri, masuk sini
Mungkin, dia nak duga, siapa lelaki yang berani
Boleh jadi ler juga dia itu seorang peminat seni
Ramai yang tertanya2, milik siapakah gadis ini?
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Milik Siapakah Gadis Ini – Sudirman
Karaoke: https://youtu.be/ihAd6UOzpmw

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Milik siapakah gadis ini?
Wajah lembut bagaikan sutera
Ingin hatinya aku miliki
Apa ‘kan terdaya?
Adakah ‘kan terdaya?

Milik siapakah hati ini?
Bagai berkurun lama kesepian
Ingin aku mencurahkan kasih
Kepada yang sudi
Adakah ia sudi?

Lama telah ku impikan
Gadis sepertinya
Mengisi taman hati
Dengan cahaya kasih suci

Lama telah ku impikan
Gadis yang sepertinya
Mengisi taman hati
Dengan cahaya kasih

Siapakah gadis yang ku idam?

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Milik siapakah gadis ini, wajah selembut sutera
Milik siapakah gadis ini begitu ayu jelita si dara
Milik siapakah gadis ini si seroja di taman flora
Milik siapa lah lagi kalu bukan milik cgu Kejora!
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼

anonymous
Guest
anonymous

Berangan lah engko wahai si CAGURA setan
Yang pasti, semalam air 8888ku, Irah 88888
Kami ber8888888 bebrapa jam lama betahan
Terkebil kebil mata CAGURA memperhatikan
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

Anonymous
Guest
Anonymous

Fucktun 8:09 pm,

Udah2 lah Fucktun, muka mcm bontot sampan
Ko kaki ekor ker, asyik main dgn nombor lapan?
Naper ko jeles sangat dgn ckgu Kejora tampan?
Cemburu ko itu, elok kat jubor Haziq gi simpan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Dah lebih 1 tahun kerajaan Pakatan memerintah era Malaysia Baru, berapakah markah penilaian yang yang boleh rakyat berikan? Kajian Merdeka Centre menunjukkan tahap sokongan rakyat terhadap kerajaan Pakatan merudum begitu teruk iaitu hanya 39%… Siapakah yang patut dipersalahkan? Kerajaan Pakatan Patut Jadikan Bangau Sebagai Ikon Mengikut skrip wajib pemimpin Pakatan, semua kelemahan pentadbiran yang berlaku sekarang berpunca daripada kerajaan lama, Barisan Nasional dan juga Najib Razak!!! Senangkan jadi pemimpin Pakatan nie… Manusia yang berwatak bangau… Hanya reti menyalahkan pihak lain, bukannya bermuhasabah atas kesilapan diri sendiri… Suka atau tidak, kemenangan Pakatan yang terukir pada tanggal 9 Mei 2018 dulu, adalah… Read more »

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Diharapkan penjilat2 tegar Tun dan Bersatu khususnya Wak Suman dan TN beruk makyeh serta mahacai2 yang sewaktu dengannya akan cerah sikit otak mereka yang dah kelabu asap tu setelah membaca pencerahan sahih di bawah ni…boleh kan beb????? Pengerusi PPBM, Dr. Mahathir kata beliau tak mahu ahli PPBM jadi bodoh seperti ahli UMNO… Alasan Dr. Mahathir, ahli UMNO bodoh, kerana masih lagi mengekalkan DS Najib yang Dr. Mahathir dah heret ke mahkamah atas tuduhan rasuah dan salahguna kuasa… Namun jauh di sudut hati Dr. Mahathir, dia anggap bodohnya ahli UMNO bila tak menyokong pelawaan beliau untuk UMNO dibubarkan dan menyertai PPBM… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Othaman Wak Hindu kunyit.. anonyMOUSE 12:42 pm…. Apa pulak yg Angkau merepek kali ini haaa, angkau dah ketebiat nak mamposs…..?? Btw, terima kasihlah sebab mempamerkan tahap kesewelan dgn cara bodoh angkau buang tebiat nak mamposs menulis ntah aper-aper kebenda angkau itu……!! Aku tersangatlah musykil & bertambah-tambah lagilah tersangat heran kenapa angkau tak abis2 melempar tohmah liar terhadap aku hanya berlandaskan air liur basi longkang angkau saja…konon2nya aku orang hindu kunyit. Angkau ada bukti kukuh ker, ada dokumen, ada video, jika ada, boleh paparkan di laman blog ini….?? ———-+++++++++—– Wak otaman hindu ko sendiri yg buktikan ko hindu… Tok nenek ko… Read more »

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Umi Hafilda ni pun bukan betul sangat…bukan boleh dipercayai cakap2nya…ntah2 dulu pun dia dah kena taram kaw2 punya dengan Bang Non…sebab tu lah dia tau sangat luar dalam kain Bang Non tu!!!!!

anonymous
Member
anonymous

TN koling mabuk todi pesakit ADHD beruk, nama kau paling atas dlm listing sekiranya pak sheikh jd PM. Jaga-jaga jubor kau. Baik kau tempah cawat besi mulai sekarang kalau kau sayang pd jubor kau.
Walaupun kau dah tua dan pencen, jubor kau masih bernilai.

TN koling kaki semburit..dgn babi pon dia semburit..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu ia lah OKU – Orang Kurang Upaya. Otak nya kurang.

The adult human brain weighs about 3 pounds (1,300-1,400 g).

https://www.google.com/search?q=weight+of+avergae+person%27s+brain&rlz=1C1CHBF_enMY800MY800&oq=weight+of+avergae+person%27s+brain+&aqs=chrome..69i57.23723j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kamu punya otak hanya 700 g – separuh dari orang biasa.

Itu pasal kamu selalu mengarut, menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta dan punca maklumat yang sahih, gila bayang dgn Ira watak yg kamu cipta sendiri, memantun mantat dll. Juga biadab dan kurang ajar.

anonymous
Member
anonymous

TN koling mabok todi kuat merapu…keturunan semburit …pesakit ADHD dgn babi pon dia semburit…

Asal mabuk dia merapuu..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

The adult human brain weighs about 3 pounds (1,300-1,400 g).

Kamu punya otak hanya 700 g – separuh dari orang biasa.

Itu pasal kamu selalu mengarut, menuduh liar, suka di semburit ..

anonymous
Member
anonymous

Wau bole liyar beruk

Di blog KD ko tak pakai nama wau bole loyar beruk…vedeo china dpll disahkan tulin tapi kpn tak pernah sahkan anwar tulin….pakar malaysia cap ayam tak boleh kenalpasti individu dlm vedeo…paham tak loyar beruk,

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Fikiran abg ini, tiada lagi lain tempat, utk diarah
Hati abg ni, tak ada lagi lain dara, utk abg serah
Kasih abng ini, tiada lagi lain ruang, utk dicurah
Segala-galanya, hanyalah utk mu, dinda ku Irah

Cinta kita ini ramai dengki cemburu dan marah
Dlm hati mereka itu, spt ditumbuhi kudis barah
Pelbagai cacian tohmahan & fitnah depa kerah
Tapi Irah, dlm bercinta, semua itu mmg lumrah

Abg cintai mu kerna budi, bukan le sbb ghairah
Kpd Yg Maha Kuasa jer, kita mohon & berserah
Semoga impian utk hidup bersama terus cerah
Dari blog ni ‘jadi suami isteri’ kita catat sejarah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼

Anonymous
Guest
Anonymous

Mesti skrg ni, Madey sebak dan mengurut dada
Rupa2nya, kes 1998 dulu, Madey punya agenda
Kes liwat itu, rupanya politik punya propaganda
Ini didedah adik Mat Jemin sendiri, Umi Hafilda
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ketawa mengilai Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh mcm orang gila.

Geng Najib yang mengguna berbagai nama ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang dinamakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Lihat

https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means moving about constantly, including in situations in which it is not appropriate; Or excessively fidgets, or talks. Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI MENGGUNA NAMA2 LAIN.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lagi uncle..tu jer?

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Bravo Bro jigit 2:31 pm!!!,

Hari ini TN monyet tua mesti naik meroyan gila
Rapat ke tanah beruk ni, Bro Jigit tibai dan tala:
‘Sedara2 pempuan TN dipaku Nigeria & Bangla’
Mesti TN dajjal merasa jubor dia seperti disula
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama –

Kamu ia lah OKU – Orang Kurang Upaya. Otak nya kurang.

The adult human brain weighs about 3 pounds (1,300-1,400 g).

https://www.google.com/search?q=weight+of+avergae+person%27s+brain&rlz=1C1CHBF_enMY800MY800&oq=weight+of+avergae+person%27s+brain+&aqs=chrome..69i57.23723j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kamu punya otak hanya 700 g – separuh dari orang biasa.

Itu pasal kamu selalu mengarut, menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta dan punca maklumat yang sahih, gila bayang dgn Ira watak yg kamu cipta sendiri, memantun mantat dll. Juga biadab dan kurang ajar.

Anonymous
Guest
Anonymous

Lagi uncle..tu jer?

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

TN beruk, nama kau paling atas dlm listing sekiranya pak sheikh jd PM. Jaga-jaga jubor kau. Baik kau tempah cawat besi mulai sekarang kalau kau sayang pd jubor kau.
Walaupun kau dah tua dan pencen, jubor kau masih bernilai.

Kah kah kah

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Njib mengguna berbagai nama ini dah gone case, kapputz, tak boleh di harap apa2 yang baik dari mulut nya sebab dia selalu mengguna lubang jub nya untuk bercakap.

Tak boleh berdiskusi dengan incorrigible spt nate’ nih.
Jadi, kita balun, tibai dan bantai dia saja lah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Saya bukan pertahan Jemin, cuma…saya tak sangka Jemin sanggup tadah jubur. Ini yg membuat tahap kemaluan saya naik. Saya rasa orang yg ada keliling saya dan juga penyokong kuat saya spt TN babi hutan pun suka tadah jubor jugak.
Saya kena berhati-hati sbb saya bimbang nanti jubor saya pula yg depa toron.

wau bule
Guest
wau bule

Budin, Saya letak comment ini dalam Blog KD My personal view on uncertainties viz alleged Azmin’s tryst video is the question of possible reopening of anwar’s china doll video….to me this cud happwn anytime now after khairuddin hassan lodged a police report. TDM wud not only be damned if not punishing azmin but equally damned if police do not reopen anwar’s china doll sex video. Taking the centre lane….TDM wants the police to go after the mastermind of azmin’s case. Nothing wud surprise us all if the police wud also be asked to do the same for anwar’s case….. I… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Di blog KD ko tak pakai nama wau bole loyar beruk…vedeo china dpll disahkan tulin tapi kpn tak pernah sahkan anwar tulin….pakar malaysia cap ayam tak boleh kenalpasti individu dlm vedeo…paham tak loyar beruk,

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ko anonymous Mamat semburit selalu kena balun di blog KD.

Jangan mengadu dan merayu simpati di sini.

You will get none.

Tambah ada – padan muka.

wau bule
Guest
wau bule

Call me whatever name it does not leave a scar on me. Nonetheless an idiot like you will remain idiot in your life, full of idiocy and idiotic in all things coming from you

Anonymous
Guest
Anonymous

Bravo Bro jigit 12:52 pm!!!,

TN monyet, bikin semua orng jadi tak tenteram
Bro jigit yg penyabar pun, dah mula naik geram
Aku rasa, TN monyet kini, dah mula naik seram
Mau tidak nya, jigit tibai monyet ini anak haram
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Korang Pembangkang dan penganut Pak Sheikh jangan malas sangat lah.

Google lah, cari fakta2 dari websites berita yang terkenal atau pendapat2 mereka yang tersohor dan ternama spt Rocky Bru, 13 Million Ringgit Man, A Kadir Jassin dsb nya. Jangan lah milosuam yang selalu mengarut.

Bila korang keluarkan fakta2 dan pendapat2 yang berisi, baru lah bermakna dan tak buang masa coba berdiskusi disini. Tak lah bodoh membodoh, mentodi dibalas mengketum dsb nya.

Naikkan mutu diskusi di sini, ok?

anonymous
Member
anonymous

Koling mabuk todi berlagak bijak plak…pi semburitlah koling mabuk todi ooit…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

I maintain and will always uphold, ‘No sodomist is to be PM for this blessed land’.

A political prisoner like Nelson Mendela and a sodomist like Anwar are totally world different apart.

The One with the love for buttock or jubor will never ever be PM here, God forbids – Naudzubillah Mindzaliq…!!

Receiving a “pardon” means you are admitting that you did commit the crime, unless of course, you’re freed because you’re wrongly accused, then it’s a different thing.

And…whatmore of all the Agongs, you got the pardon from the Kelantan Sultan……!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

He was so desperate, he was happy to get a pardon from anyone.

But the pardon did not and does not erase the record that he was a sodomist – including record in the minds of the rakyat and the voters.

Anonymous
Guest
Anonymous

Agree, Mr Othman..Azmin shouldn’t be elected
His sex act video, is now everywhere scattered
M’sia shall not have PM, of this kind of bastard
It’s the victimised DSAnwar, the people wanted
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tanpa nama
Guest
Tanpa nama

“And…whatmore of all the Agongs, you got the pardon from the Kelantan Sultan……!! ”

Going by that narrative, a former Agong who now has dumped his Russian bimbo’s wife knowing that the child she carries is not his. Bravo Sultan Muhammad! Indeed you have moral.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

TN….

Remember Pas Piss Pussy defended that Kelantan Sultan pretended he was on medical leave but in actual fact having good times splashing millions to have grand royal wedding with that immoral Russian beauty queen.

Inilah Parti Ajaran Sesat pegangan PAS…..!!

Itulah juga padahnya bila menganiaya Anugerah Illahi, Tun Mahathir, tak kira sesiapa, tak terkecuali juga raja maupun ularmak2 PAS.

I respect your tireless effort, keep doing the good work…..!!
Salam Perjuangan.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sama2 kita berjuang, bro.

My motivation is partly the stupidity of the Pembangkang blokes in here, hehe

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Komen ini buka saya tulis. Ada penyamar. Nasty batard GN the first guess.

anonymous
Member
anonymous

Wak otaman hindu kunyit bongok..baca lah apa yg umi hafilda balaci madey cakap…dia sahkan madey fitnah anwar..mko hindu kunyir tak paham tulisan melayu?.

Othman Ahmai
Guest
Othman Ahmai

UMMI HAFILDA MASIH SOKONG MAHATHIR…!!

Ummi Hafilda ialah kakak kepada bekas Menteri Besar Selangor & Timn Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali dan musuh politik Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketika ditemui wartawan kemudian, Ummi memaklumkan beliau sentiasa menyokong Mahathir.

“Saya rasa harus setia dengan Tun (Dr Mahathir). Malahan, hari ini bagi saya Tun is the Greatest leader, greatest PM ever,” katanya.
————————————————————————–

anonyMOUSE 3:50 pm…

Kau tulis, “umi hafilda balaci madey cakap…dia sahkan madey fitnah anwar..”.

Sumber dari mana kau pungut, boleh nyatakan linknya….??
Harap2 ianya bukan auta temberang atau spin putar belit kamu seperti lazimnya kau lakukan.

KLite
Guest
KLite

Tuan Budin…saya nak tanya satu benda. Siapa yang memiliki rantaian Hotel Sheraton di Malaysia? Hotel Four Points di Sandakan milik Sheraton kan?

Your guess is as good as mine.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Main guessing game pulak. Bodoh lagi. Mcm mana korang nak menang Pru kalau terus bodoh mcm itu?

KLite
Guest
KLite

You are a dumb ass!. Follow the hotel trail than you know.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

You are simply dumb – ass or no ass.

You don’t know that not everybody read about the hotel trail and your shit head doesn’t tell you to explain.

No wonder you lost Pru14. Probably also Pru15.

KLite
Guest
KLite

Hahaha you are very funny and an idiot. I am a Malaysian citizen, a voter and a fence sitter and has the right to know the sex saga imploding this country. I voted for PH in Titiwangsa knowingly the bad deed of Najib the kleptocrat. I am just asking to check on the background of the “Hotel” in Sandakan. Who owns it?? Why so sensitive?

anonymous
Member
anonymous

Umi Hafilda adik Jemin watak penting dlm kes liwat 1 tahun 98.sangat rapat dgn madey..

Kerana marahkan sangat madey lindongi Jemin umi sanggup pecah lobang kejahatan madey pakat fitnah anwar liwat hingga dipenjarakan…Tuhan telah tunjukkan kebenaran tanpa di pinta…doa orang yg dizalimi sangat mustajab…madey pon selalu di datangi masalah tak diduga….

Jahat sungguh manusia madey ni..

Ape komen wak otoman Hindu kunyit yg subahat dgn madey?..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tidak ada di zalimi jika Anwar sendiri suka main bntt. Memang selalu berlaku di sekolah berasrama spt MCKK di mana Pak Sheikh belajar.

Tapi tabiat itu di teruskan nya hingga ke tua bangka. Di ketahui dan di siasat Polis dan dilaporkan kpd Tun M masa dia PM 22 tahun dulu.

Pak Sheikh brought the damaging fate unto himself. Agama negara ini ia lah Islam. Islam haramkan liwat. Tabiat Anwar itu haram. Nokhtah.

anonymous
Member
anonymous

Anwar main burit ko ker?…umi dah pecah lobang madey fitnah anwar..mabok todi bongok..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ko marah yer? Dah kalah debat yer? Sebab bodoh sangat ler.

Dah kalah, menuduh liar pula. Mana korang nak menang Pru15. Pru20 pun tak boleh merasa kalau terus begitu bodoh nya.

anonymous
Member
anonymous

Fakta dari lobang jubo ko?..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apa yg kamu merepek nih anonyMOUSE 1:36 pm, dah ketebiat nak mamposs…..??

Terima kasih sebab mempamerkan tahap kesewelan dgn cara buang tebiat nak mamposs tak pasal2 kamu tuu……!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

anonyMOUSE 12:42 pm…. Apa pulak yg Angkau merepek kali ini haaa, angkau dah ketebiat nak mamposs…..?? Btw, terima kasihlah sebab mempamerkan tahap kesewelan dgn cara bodoh angkau buang tebiat nak mamposs menulis ntah aper-aper kebenda angkau itu……!! Aku tersangatlah musykil & bertambah-tambah lagilah tersangat heran kenapa angkau tak abis2 melempar tohmah liar terhadap aku hanya berlandaskan air liur basi longkang angkau saja…konon2nya aku orang hindu kunyit. Angkau ada bukti kukuh ker, ada dokumen, ada video, jika ada, boleh paparkan di laman blog ini….?? Toksahlah terus menerus tunjukkan kebodohan angkau tuu. Ntah2 angkau nih sama jenis macam Anwar Ibrahim, meludah ke… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Dgr nih baik anonyMOUSE 13:42….

I maintain and will always uphold, ‘No sodomist is to be PM for this blessed land’.

A political prisoner like Nelson Mendela and a sodomist like Anwar are totally world different apart.

The One with the love for buttock or jubor will never ever be PM here, God forbids – Naudzubillah Mindzaliq…!!

Receiving a “pardon” means you are admitting that you did commit the crime, unless of course, you’re freed because you’re wrongly accused, then it’s a different thing.

And…whatmore of all the Agongs, you got the pardon from the Kelantan Sultan……!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Agree, Mr Othman..Azmin shouldn’t be elected
His sex act video, is now everywhere scattered
M’sia shall not have PM, of this kind of bastard
It’s the victimised DSAnwar, the people wanted
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Heran…kenapa pulak sekor Tikus anonyMOUSE nih beralih tiang gol tak jawab soalan asal saya…,??

Dia yg tak abis2 tohmah liar saya hanya berlandaskan air liur basi longkang dia saja, konon2nya saya orang hindu kunyit – sampai saat ini gagal kemukakan bukti kukuh atau sebarang dokumen.

Kesiannyer, dia terus menerus tunjukkan kebodohannya mengata orang tanpa asas dan bukti . Ntah2 dia nih sama jenis macam Anwar Ibrahim, meludah ke langit, last2 datang balik ke muka sendiri.

anonymous
Member
anonymous

Jemin jadi goalkeeper untuk madey ato striker untuk madey?…

Bukan Jemin yg pergi jumpa anwar di turki mintak anwar jangan tanding post presiden?…ugut anwar kalo anwar tanding dia akan lawan nuar…nuar kata I will take on you..tapi jemin takut lawan….jemin ingat nuar ni mcm wan azizah dia boleh gertak keling….hihohohi..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Cerita concoction / rekaan kamu sendiri.

Keluar dari lubang jub kamu.

Otak kurang, ketawa pun nak tiru aku punya HAHAHA HOHOHO HIHIHI.

anonymous
Member
anonymous

Koling mabok todi…diam laah..pegi minum todi lagi jauh2… Siok.siok..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apa yg kamu merepek nih anonyMOUSE 1:48 pm, dah ketebiat nak mamposs…..??

Terima kasih sebab mempamerkan tahap kesewelan dgn cara buang tebiat nak mamposs tak pasal2 kamu tuu……!!

anonymous
Member
anonymous

TN koling mabok todi komen

Milo tak suam (kot sakit perut bila minum) kata

Menurut Tun M, pihak yang menyebarkan video itu mahu beliau menyingkirkan individu yang disasar menggunakan kuasa yang ada padanya.

“Saya tidak sanggup diperalatkan. Jauh sekali oleh perancang yang berniat jahat dan mengguna politik kotor,” tulisnya.

Tambahnya lagi, perkara itu merupakan masaalah politik, maka ia akan ditangani sebagai isu

———++++++————–

Tak dak Saper ponn yg suruh madey singkirkan Jemin…Madey menyibok dan terhegeh2 dalam kes azmin kerana nak selamatkan balacinye…kes vedeo Jemin urusan polis….bukan urusan madey….madey yg terhegeh2 campor kes Jemin..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama termasuk anonymous ia lah OKU – Orang Kurang Upaya. Otak kamu kurang.

The adult human brain weighs about 3 pounds (1,300-1,400 g).

https://www.google.com/search?q=weight+of+avergae+person%27s+brain&rlz=1C1CHBF_enMY800MY800&oq=weight+of+avergae+person%27s+brain+&aqs=chrome..69i57.23723j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kamu punya otak hanya 700 g – separuh dari orang biasa.

Itu pasal kamu selalu mengarut, menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta dan punca maklumat yang sahih, gila bayang dgn Ira watak yg kamu cipta sendiri, memantun mantat dll. Juga biadab dan kurang ajar.

anonymous
Member
anonymous

mabok laatu..asal mabok mesti merapu..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Macam ini ke jenis Pembangkang? Korang akan terus dalam longkang kalau begini punya mengangkang.

Kena sodok berterusan ler.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apa yg kamu merepek nih anonyMOUSE 1:40 pm, dah ketebiat nak mamposs…..??

Terima kasih sebab mempamerkan tahap kesewelan dgn cara buang tebiat nak mamposs tak pasal2 kamu tuu……!!

anonymous
Member
anonymous

Umi hafilda marahkan madey hingga bocorkan rahsia madey fitnah anwar tahun 98…Allah tunjukkan kebenaran masa madey masih hidop diusia lanjut…inilah kenape usia madey dipanjangkan..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tun M banyak menyumbang kpd kemajuan dan kemakmuran negara ini.

Kamu hanya menyumbang kpd kekarutan puak Pembangkang, keluar tahi di sana sini, bersepah di sekeliling rumah dan bilik kamu.

anonymous
Member
anonymous

Umi hafilda mengaku konpirasi terhadap anwar liwat tahum 98 oleh madey…kebenaran madey fitnah muncul tiba2…

Madey dah selamatkan kedudukan jemin tapi maruah dan imej jemin kena ikhtiar sendiri seblm pemilihan 2021….jemin masih tak buat ape2…

Satu dunia boleh tengok penerangan lobakman tentang analisa pakar dan vedeo lucah Jemin..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Alamak, you got to do better than that, Dol. Otherwise, nobody takes what you say seriously.

Mengaku saja “Satu dunia boleh tengok penerangan lobakman tentang analisa pakar dan vedeo” itu, nampak nya kamu tak faham beza “onus” dan “anus”.

Onus = something that is one’s duty or responsibility. E.g
“the onus is on you to show the proof on what you allege”.

Jadi, mana bukti kepakaran “pakar” Indonesia dll yang mengatakan Azmin dalam video tuh?

anonymous
Member
anonymous

TN manok todi duduk dlm gua manam..serba sebi tak tahu…ko tahu todi aje…kikikikiok

anonymous
Guest
anonymous

Ye betul pesan ibu nya tu Mahathir lakukan
Sbb itu tahun 2002 dia meletakkan jawatan
Tapi dua pengganti nya terkeluar landasan
Terpaksa Mahathir masuk balik utk betulkan

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Setuju, setuju, setuju.

Pengganti nya Najib Al Jibo melampau, curi wang rakyat RM2.6 billion di 1MDB.

Sekarang di mahkamahkan, otw to prison, 10-20 years.

jigit
Member
jigit

Saya sokong Budin. Kalau benar Azmin berjubo, then he should go. dan jika siasatan Polis juga mendapati ada pemimpin sebuah parti politik terlibat sebagai dalang dalam episod berjubo ni…pemimpin tersebut juga harus diterajang. Dalam bahasa mudah, dua-dua elok diterajang.

Orang lain boleh dijadikan pemimpin. Budin boleh dijadikan ketua. Memang la dia ni kuat mengampu, tapi jika dia yang jadi bos besar, tiada siapa lagi yang boleh diampunya.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Demikianlah pendapat budak jigit ini.

Aku menunggu dia naik taraf dari taraf budak.

Bila dia tidak menuduh atau menggelar orang lain sebagai budak mcm aritu, dan bahasa dia pun semenggah, taraf dia akan di review.

jigit
Member
jigit

Apa masalah hang mangkok Tanpa Nama 10:56
Hang sapa nak review orang. Hang cuma anak haram yang lahir hasil dari kerja sundal emak hang bersemukah dengan pendatang asing Bangla saja…..!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hah, guna bahasa kotor lagi.

Hang budak kecik ka?

Awat aritu hng pangge orang lain budak?

Otak hang tak centre ka?

Hang nama samaran Geng Najib jugak ka?

Lihat, aku tanya. Sebelum aku balun hang berterusan selepas ini.

jigit
Member
jigit

Sebuk nak balun orang….bini hang, adek pompuan hang Mat bangla dan Mat Nigeria dok balun kat sana nuuu…..mangkok punya budak!

anonymous
Member
anonymous

Bukan kalo memang benar bro….pakar indonesia sudah sahkan jemin tulin semburit dlm vedeo tulin…jemin takut cabar pakar indonesia…bukan fitnah..

Pakar mesia jadi pakar cap ayam kerana wahyu madey….madey dalang gunakan Jemin nak jatuhkan anwar dlm pemilihan 2021… Sehingga sekarang polis masih terkial2 cari bukti dalang vedeo..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“pakar” Indonesia itu bertauliah ker? Kenapa tak beri maklumat kelulusan dan pengtauliahan nya.

Kalau pakar karut, apa Azmin perlu peduli. Majoriti rakyat pun tak peduli.

Kamu menafikan pakar Malaysia. The onus is on you to provide the proofs, facts etc to show he/they are not reliable.

Pssst, it’s “onus”, not “anus”, ok?

Anonymous
Guest
Anonymous

Bravo Bro jigit 12:52 pm!!!,

TN monyet, bikin semua orng jadi tak tenteram
Bro jigit yg penyabar pun, dah mula naik geram
Aku rasa, TN monyet kini, dah mula naik seram
Mau tidak nya, jigit tibai monyet ini anak haram
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Bravo Bro jigit 2:31 pm!!!,

Hari ini TN monyet tua mesti naik meroyan gila
Rapat ke tanah beruk ni, Bro Jigit tibai dan tala:
‘Sedara2 pempuan TN dipaku Nigeria & Bangla’
Mesti TN dajjal merasa jubor dia seperti disula
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Sian lah, TN monyet, Cap Munge punya balaci
Rupanya di blog ini, si tua ini ramai membenci
Bro jigit geng Cap Munge pun turut cerca caci
Sbb, hati & otak TN ini kotor, tidak pernah cuci
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Geng Bersatu pun ramai meluat TN kera duku
Dulu, monyet ini, dgn ostat Doe dia kena paku
Lepas itu, dgn Si Gora pula beruk ni kena luku
Kini dgn Bro jigit, dia kena ‘tomoi’, lutut & siku
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

anonymous
Member
anonymous

Agama saya larang sengaja mengintip cari keburukan orang — Tun Mahathir
23 July
PERDANA Menteri, Tun Dr Mahathir mengulas tentang isu video seks dalam tulisan di blognya mengingatkan bahawa agama Islam melarang sengaja mengintip mencari keburukan orang…

——————+++++++——–;

Tspi sgama madey tak suruh mencegah keburukan dan kemungkaran ker?…

Sumber — https://www.milosuam.net/2019/07/agama-saya-larang-sengaja-mengintip.html#ixzz5uYb5gRKk6

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Milo tak suam (kot sakit perut bila minum) kata

Menurut Tun M, pihak yang menyebarkan video itu mahu beliau menyingkirkan individu yang disasar menggunakan kuasa yang ada padanya.

“Saya tidak sanggup diperalatkan. Jauh sekali oleh perancang yang berniat jahat dan mengguna politik kotor,” tulisnya.

Tambahnya lagi, perkara itu merupakan masaalah politik, maka ia akan ditangani sebagai isu politik.

anonymous
Member
anonymous

Keling mabok todi daah merapu..keling ni tak minum milo…minum todi..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib Al Jibo sekarang malu nak pakai nama itu selalu sebab di tibai berterusan.

Kamu minum air ketum berbaldi, murah, dah tarak dedak dari Najib Al Jibo.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apa yg kamu merepek nih anonyMOUSE 11.07 pm, dah ketebiat nak mamposs…..??

Terima kasih sebab mempamerkan tahap kesewelan dgn cara buang tebiat nak mamposs tak pasal2 kamu tuu……!!

anonymous
Guest
anonymous

Seorang pahlawan tetap lah pahlawan!
Negara hanyir mesti segera berakhhir
Seorang negarawan tetaplah negarawan
Itu Mahathir pembela bangsa tanah air

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu punya bangsat begitu teruk nya hanya Tuhan yang tahu.

Kamu sendiri tak tahu sebab kamu di lamun sakit otak, asyik menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih.

anonymous
Member
anonymous

Saya tak pertahankan Jemin tapi saya selamatkan Jemin demi mssa depan saya anak branak saya dan kroni saya…

Keling punye belit..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu punya belit macam “the ungrateful ingrates, ultra kiasu, coolies pendatang”.

Jumpa ular dengan babi hutan, belasah kamu dulu.

anonymous
Member
anonymous

Jumpa keling mabok todi semburit mcm babi balun dulu….yeeehaa

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

GN, betul kamu ni OKU kurang otak –

hanya meniru idea aku.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apa yg kamu merepek nih anonyMOUSE 11.10 am, dah ketebiat nak mamposs…..??

Terima kasih sebab mempamerkan tahap kesewelan dgn cara buang tebiat nak mamposs tak pasal2 kamu tuu……!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Berita terkini

Berita ini akan di ulang dari masa ke masa. Isi kandungan nya tak akan lapuk dek masa, tak luput dek kurang otak Geng Najib –
Geng Najib ia lah OKU – Orang Kurang Upaya. Otak nya kurang.

The adult human brain weighs about 3 pounds (1,300-1,400 g).

https://www.google.com/search?q=weight+of+avergae+person%27s+brain&rlz=1C1CHBF_enMY800MY800&oq=weight+of+avergae+person%27s+brain+&aqs=chrome..69i57.23723j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Geng Najib punya otak hanya 700 g – separuh dari orang biasa.
Itu pasal dia selalu mengarut, menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta dan punca maklumat yang sahih, gila bayang dgn Ira watak yg di cipta nya sendiri, memantun mantat dll. Juga biadab dan kurang ajar.

anonymous
Member
anonymous

TN koling mabik todi..hari2 mabok hari2 merapu…todi sebabkan Tn sakit otak..yeehaa..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

GN OKU kurang otak, hanya repeat tuduhan liar yang sama

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apa yg kamu merepek nih anonyMOUSE 11.12 am, dah ketebiat nak mamposs…..??

Terima kasih sebab mempamerkan tahap kesewelan dgn cara buang tebiat nak mamposs tak pasal2 kamu tuu……!!

anonymous
Member
anonymous

Madey sendiri perasan ada orang nak gunakan dia untuk jatuh Jemin..madey ingat orang tak tahu madey gunakan jemin untuk jatuhkan anwar..

Madey pandai putaq belit…kes vedeo semburit olehb emin tidak libatkan madey pon…tapi madey yg terhegeh2: campor urusan dan kerja polis kerana nak selamatkan balacinye…

Madey ingat dia dah bijak boleh bodoohkan orang..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bodoh lah mengatakan Tun M “campor urusan dan kerja polis kerana nak selamatkan balacinye…”

Tidak ada bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih. Keluarkan pendapat macam budak sekolah.

Tak tahukan bahawa tidak ada PM yang arahkan KPN menjalankan tugas2nya. Tun Hanif sendiri yang bawakan maklumat Anwar meliwat sebelum dia bersara. Dia di anugerah pangkat Tun bila hampir bersara.

Mengarut jika sesiapa memikir Tun M arahkan Tun Hanif cari bukti liwat Anwar. Begitu juga Najib dalam kes Anwar liwat Sepol.

anonymous
Member
anonymous

TN koling mabok todi duduk dlm gua temporong….yeehaaaa

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu OKU kurang otak, hanya repeat tuduhan liar yang sama

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hampir semua komen di blog pos yang lalu di tulis dek Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Untuk makluman pembaca2 yang tak selalu masuk sini –

Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil a, tak renti2 menulis macam2 karutan dan memantun mantat.

Komen2 nya tidak mengikut tajuk, asyik mengarut, menghasut bangsa “Keling” dan agama Hindu, anarkis, macam orang gila.

Dia tidak hormatkan langsung pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 di sini. Dia coba sabotaj blog Budin ini yang pro-PH.
Kerana itu semua, dia perlu di balun, di tibai, di bantai.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang di namakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Lihat

https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means moving about constantly, including in situations in which it is not appropriate; Or excessively fidgets, or talks. Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI MENGGUNA NAMA2 LAIN.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Warkah abg ni hanya sekadar ingatan yg ikhlas
Tak perlu lah Irah rasa risau utk nak membalas
Nanti jam 9:30 abng akan masuk semula kelas
Bila free nanti, si Fuctun tu abg mau terus kilas
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

Fucktun bingai, kini dlm keadaan lemah longlai
Terus hilang diri, bila dgn Kejora, dia kena gulai
Pelir si bapok tu, kecut serupa dgn pisang salai
Bulu pelir dia gugur tinggal lah tak berapa helai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu Fucktun dajal, gebang kencang
Kemain, cabar aku, pantun di pentas
Tapi masuk sini, mudah aku cincang
Terus lesap, hilang, sekali ku cantas

Penulis pantun terkenal dia ni ngaku
Konon banyak buku dia udah karang
Tapi dibiar jer kepala dia, Kejora luku
Tak malu kah bapok ini dilihat orang

Fucktun iblis tu jenis muka tak malu
Dekat blog KD kemain dia pukul curi
Masuk sini, lunyai Kejora sekeh palu
Hilang lesap, tak berani lagi, ke mari

Kat blog KD kemain ifrit ni menyalak
Ibarat mcm udah pecah silat kuntau
Tapi, kini..spt bapok kain kena selak
Auw auw… aper nii..,tak kuaser I tau
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh