TUN M TAK BOLEH PAKAI….

Dalam mempertahankan Azmin Ali yang dikaitkan dengan perlakuan seks sejenis melalui penyebaran video yang belum diketahui puncanya, Tun Mahathir Mohamad melalui respon terbarunya antara lain berkata:-

⁃ Video ini dibuat dan diviral jelas untuk tujuan politik. Khusus untuk menghalang kejayaan politik individu tertentu.

⁃ Tindakan yang diharap menyusul tayangan ini ialah penyingkiran individu yang disasar.

⁃ Apabila saya ambil tindakan ini maka berjayalah pihak yang merancang perbuatan jahat ini.

⁃ Agama saya melarang sengaja mengintip mencari keburukan orang. Apa yang dilakukan lebih buruk daripada mengintip.

⁃ Saya tidak sanggup diperalatkan. Jauh sekali oleh perancang yang berniat jahat dan mengguna taktik kotor.

⁃ Ini bukan soal moral. Ini adalah masalah politik. Ia akan ditangani sebagai isu politik.

Semua perkara di atas dijelaskan oleh Tun Mahathir dalam tulisan di blognya yang boleh difahami sebagai pendirian terbarunya berhubung isu video seks tersebut.

Jika kita masih ingat, di peringkat awal ketika video ini tersebar, Tun Mahathir dengan penuh yakin mengatakan ia adalah sebuah video palsu.

Kemudian beliau mengatakan ia adalah perancangan untuk menjatuhkan seseorang iaitu secara khusus yang dimaksudkannya ialah Azmin.

Kini, selain menyebut ia adalah bertujuan politik dan mahu menghalang kejayaan seseorang, Tun Mahathir juga menegaskan, ini bukan soal moral, tapi masalah politik.

Oleh itu, katanya ia akan ditangani sebagai isu politik.

Mungkin yang menyebarkan video ini bertujuan politik, tetapi perlakuan yang terpapar dalam video itu adalah 100 peratus berkaitan masalah moral.

Oleh kerana siapa yang menyebar atau dalang penyebaran video itu beliau dikenalpasti, apakah Tun Mahathir masih mahu berdiam diri tentang soal moral dalam kerajaan yang dipimpinnya?

Apakah semata-mata kerana tidak mahu diperalatkan untuk menyingkirkan seseorang, beliau sanggup melihat kemungkaran terus berada di sekelilingnya?

Adakah menjadi alat dengan menyingkir seseorang yang buruk moral lebih hina daripada membiarkan mereka yang terpalit dengan isu moral terus bertakhta dalam kerajaan?

Memang benar mengintip kesalahan atau aib orang lain bukan ajaran agama, tetapi pastikah Tun Mahathir video berkenaan hasil intipan seseorang?

Bukankah dalam pengakuan Haziq Abdullah Abdul Aziz, lelaki dalam video berkenaan yang mendakwa pasangannya adalah Azmin, rakaman dilakukan oleh Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu sendiri untuk tujuan koleksi peribadinya?

Maka, sudahkah hal itu dipastikan sebelum Tun Mahathir mengatakan ia hasil intipan?

Lagi pun, jika ia merupakan intipan, siapakah yang ada kemampuan luar biasa memasang kamera di bilik seorang menteri kesayangan kepada Perdana Menteri?

Yang lebih buruk dan tak boleh pakai sekali apabila Tun Mahathir mengatakan video ini adalah isu politik dan bukan masalah moral, adakah beliau masih ingat ketika Anwar Ibrahim dipecat pada 1998 dahulu?

Ketika itu Anwar dikaitkan dengan perbuatan liwat terhadap pemandunya, Azizan Abu Bakar dan tanpa ada sebarang video atau gambar, sebaliknya hanya bersandarkan pengakuan semata-mata, beliau telah dipecat daripada UMNO dan kerajaan.

Pada waktu itu Tun Mahathir dengan bangga mengatakan, pemecatan Anwar bukan merupakan isu politik, tetapi disebabkan masalah moral bekas timbalannya itu.

Kenapa sekarang, setelah ada video yang jelas dan 99 peratus rakyat Malaysia tidak ragu-ragu tentang siapa pelakunya, Tun Mahathir boleh berubah nada dengan mengatakan ia adalah isu politik?

Mengapa apabila memecat Anwar yang merupakan tindakan politik pada 1998, beliau mengatakan ia adalah isu moral, tetapi pada 2019 apabila tidak mahu menyingkirkan Azmin, dikata pula sebagai isu politik, sedangkan masalah moralnya sangat jelas?

Mana satu yang boleh pakai Tun?

Kenapa PM4 dahulu tidak seperti PM7 sekarang?

Atau ini bermakna Tun Mahathir secara tidak langsung sedang membersihkan Anwar yang dipecatnya dahulu sehingga kemudian pada 2016 beliau sanggup berdamai semula serta menyetujuinya bekas musuh politiknya itu sebagai bakal penggantinya? (Shahbudindotcom 23/07/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 23 July 2019 — 3:29 pm

65
Leave a Reply

avatar
9 Comment authors
aimanGeng NajibBuskers politikAnonymousAnak Kuching Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
aiman
Guest
aiman

Manusia akhir zaman…”makin tua makin tamak haloba”

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Sajak khas sempena hari lahir DS Najib Razak………. Dato Seri.. Cukup getir perjuanganmu.. Dalam membela nasib agama dan bangsa di tanah leluhurmu.. Teruslah melangkah wahai pahlawan bangsaku.. Berjuanglah dengan seluruh kudrat dan seikhlas hatimu.. Dato Seri.. Menjadi pemimpin itu memang jalannya cukup berliku.. Ramai teman tawamu dahulu, kini bisu hatta ada berusaha untuk jauh darimu.. Ramai juga yang sanggup, membuatmu sebagai seteru.. Kami tahu, itu semua mendukacitakanmu.. Namun bertabahlah, sesungguhnya, kami rakyat biasa sentiasa bersamamu.. Dato Seri.. 9 Mei 2018 adalah tarikh yang gelap gelita.. Bila kekejaman fitnah diangkat menjadi raja.. Hingga tumbang sebuah kerajaan bangsa bertiang agama.. Satu hakikat… Read more »

Buskers politik
Guest
Buskers politik

Tun Dr Mahathir should have gone let it be by speaking words of wisdom, but he had to be there in the hour of darkness for Dato Seri Azmin Ali and police chief, Dato Hamid Bador. For though they may be parted, there is still a chance that they will see. It could have been the answer to have Mahathir standing right in front of me, but he should have let it be. Mahathir’s blog posting today was intended to relieve pressure off Hamid for his original but unidentified position. More so, his subsequent comments on time wasting and distrustful… Read more »

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Habis tu..Bang Non ni boleh pakai sangat lah yeer…kalau hebat sangat, apasal lak kompolot undi tak percaya terhadap Tun yang dirancangkannya bersama2 Tokong kit sial sampai dua kali gagal..tak dapat sokongan dari MP2 dalam parlimen…apasal jugak isu video semburit yang dirancangkan oleh kartelnya tu tak capai matlamat…kini dah makan diri sendiri…apasal hajatnya untuk peralatkan Tun agar memecat Jemin tak dilayan oleh Tun, malah dianggap Tun sebagai satu konspirasi untuk mematikan karier Jemin oleh anasir2 jahat politik…ini lah padahnya orang yang dah terlalu meroyan dan obses sangat nak jadi PM…tapi masih tak sedar diri, rakyat Msia tak sukakannya dan bosan serta… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Semoga diri dinda dlm sejahtera, Irah ku manja
Yg dapat abg berikan hanya cinta & doa sahaja
Usah Irah pedulikan, tohmahan2 yg musuh jaja
Ok lah sayang.. abg minta diri dulu nak gi kerja
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah pasti nya sibuk, dengan kelas, dan tugasan
Pulun lah Irah, agar cemerlang nanti keputusan
Hanya doa yg abg dpt kirim bersama bingkisan
Kalau Irah berjaya, abg ni turut rasa kemanisan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Fucktun bingai, kini dlm keadaan lemah longlai
Terus hilang diri, bila dgn Kejora, dia kena gulai
Pelir si bapok tu, kecut serupa dgn pisang salai
Bulu pelir dia gugur tinggal lah tak berapa helai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu Fucktun dajal, gebang kencang
Kemain, cabar aku, pantun di pentas
Tapi masuk sini, mudah aku cincang
Terus lesap, hilang, sekali ku cantas

Penulis pantun terkenal dia ni ngaku
Konon banyak buku dia udah karang
Tapi dibiar jer kepala dia, Kejora luku
Tak malu kah bapok ini dilihat orang

Fucktun iblis tu jenis muka tak malu
Dekat blog KD kemain dia pukul curi
Masuk sini, lunyai Kejora sekeh palu
Hilang lesap, tak berani lagi, ke mari

Kat blog KD kemain ifrit ni menyalak
Ibarat mcm udah pecah silat kuntau
Tapi, kini..spt bapok kain kena selak
Auw auw… aper nii..,tak kuaser I tau
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Irah..abg kan terus berpantun, di blog ini selalu
Demi cinta suci kita abg tak akan merasa malu
Ok lah Irah manja, abg pohon undur diri dahulu
Utk Irah dewi dari abg salam rindu di angin lalu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Mmg le kali ni, berat sekali abg ni dilamun cinta
Boleh dikata, setiap mlm sukar betul lelap mata
Abg msg kat Irah ini, sekadar mahu kirim berita
Irah tu sibuk, balasan warkah, taklah abg minta
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Tadi, abg gi mancing dgn rakan kat kwsn hutan
Kat tempat mancing tu, internet tak ada liputan
Dlm kekalutan, abg terlupa, nak tinggal catatan
Maafkanlah abg yer duhai Irah sayang ku intan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Bukan lah abg ini tak ingat, nak msg kat adinda
Tapi, mmg dekat situ internet langsung tak ada
Abg mancing tadi, dapat ikan baung dgn belida
Ingat besok, mau hantar, ke rumah ayah bonda
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💙

anonymous
Guest
anonymous

Penentangan terhdp najib UMNO BN memuncak khasnya oleh Pakatan Rakyat / PR. Himponan BERSIH 3 4 5 bertali arus. Sambil itu Mahathir memberi tekanan kpd najib agar berundur / meletak jawatan. Najib berdegil, Mahathir protes, Mahathir keluar UMNO, bantahan trhdp najib UMNO BN berterusan, rakyat terus ditekan, minyak 10 kali naik harga, 1 kali turun, harga barang melambong lambong, begitu juga caj perkhidmatan. Akhirnya Mahathir turun ke jalanraya bersama rakyat dan PR, walaupon PAS telah belot menyokong najib umno bn. Namun tidak melemahkan PR malah semakin bersemangat dgn tertubuhnya AMANAH dan kehadiran Mahathir BERSATU w/pon di saat akhir. Lahir PAKATAN… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

Kes liwat 1 1998, ya Mahathir anyanya Anwar, dipenjarakan 5 tahun, selesai hukuman, dibebaskan masa najib, bertanding pru menang, masuk parlimen, lawan najib, dedah skandal najib penipuan belanjawan bajet, joli dan boros, kos sara hidup meningkat, najib panik, Anwar bahaya.

Kes liwat 2 : Najib anyanya Anuar. Najib guna idea Mahathir, masih ingat budak saiful jumpa najib mohon biasiswa, Anwar dituduh liwat Saiful, tak berak budak tu 3 hari 3 malam kerana simpan bukti kononnya Anwar meliwatnya, bicara bicara bicara, Anwar ke dalam penjara sekali lagi, kali ini OLEH NAJIB!

irkiz
Guest
irkiz

tak habis habis kutuk tun. Allah yang pilih Tun, buat sia sia, yang kita tau Allah amat mengetahui, bijak, ada orang bijak lagi daripada Allah. SEdarlah sikit bukan hari hari kutuk tun, Allah bagi otak fikir betul betul, jangan jadi rasukan iblis. Ada baik dan buruk. Jangan satu hari kita menyesal.

anonymous
Guest
anonymous

SOKONG

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Allah pilih Tun untuk panjangkan usianya agar dia dapat melihat dengan mata kepalanya sendiri akan segala kerosakan yang telah dilakukannya kepada negara dan rakyat Msia selama ni…jadi termakbul lah doa Allahyarham Ustaz Fadhil Noor tu….Aminnnnn!!!!!

Erieses
Guest
Erieses

Tun, jgan la nyanyuk dulu kot ya pun. Hbis lupa semuanya… Jnji manifesto lupa, jnji serah kuasa pun lupa. Apa nk jd dgn tun nih. Knp tun mudah sgt lupa.. Klau sblum Pru hri tu agknya mcmna la nada tun bila berunding dgn anwar.

bisnu54
Member
bisnu54

Tun selalu kata….”Melayu mudah lupa”. He is talking about himself.

anonymous
Guest
anonymous

YG NI UTK KHAS *CAGURA *si Cagu Kejora

Hendak tidur tidur lah mata
Jgn mengenang orang yg jauh
Aku nak tidur dgn Irah jelita
CAGURA pergi main jauh jauh

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu layuan
Irah ayu sudah ku kepak
CAGURA takut nak melawan

Tinggi tinggi si matahari
Anak kerbau mati tertambat
Terima kasih Irah bestari
Sama Irah abg kecapi nikmat

anonymous
Guest
anonymous

woit Kejora!!! anon tu suda lebe tu. apa dah jadi dgn ngko?
aduh….aduh….adu du du du du du……….

anonymous
Guest
anonymous

Bergendang bertabo
Fucktun kaki jubo

Kain batik kelate
Fucktun hisap kote

Tepi laut ada ketam
Fucktun jubo hitam

Air dibaldi terpercik
Kote Fucktun kocik

Di stadium orang bertepuk
Fucktun yg babenornya bapok

I love you
Fucktun batang kayu

muaaahhhhhhhhhh

anonymous
Guest
anonymous

sappppa lu ha

carotttttt tak habis

kaki jubo ke?

anonymous
Member
anonymous

‘Azmin semburit’, laung Farhash pada penyokong………….. 6:46 petang (Dikemaskini 6:46 petang) A A………. Setiausaha politik Anwar Ibrahim, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak melaungkan “Azmin semburit,” sebagai mengakhiri ucapannya di hadapan IPD Dang Wangi, Kuala Lumpur hari ini. Laungan itu dilontarkan selepas “reformasi” dan “Anwar for PM”. Ucapannya itu dibuat sejurus selepas dia dibebaskan daripada tahanan polis pada 3.50 petang ini selepas reman yang dikenakan ke atasnya berakhir. Beliau yang berpakaian baju T hitam dengan kalung bunga berwarna merah kelihatan gembira sebelum memulakan ucapannya, sambil mengangkat kedua-dua tangannya dan tersenyum lebar di hadapan penyokong beliau. Ucapan yang dimulakan dalam bahasa Inggeris… Read more »

AKU
Guest
AKU

AKU RAMALKAN GINI! Jika Pak Sheikh disabitkan dalam perancang video sex? masa untuk dia berulang alik ke mahkamah mula balik! maka harapannya untuk PM8 hancur Jika Jemin dilantik menjadi TPM dalam waktu yang terdekat, PKR akan terbelah dua Lebih ramai pengikut PKR akan menyebelahi beliau kerana kedudukannya! Pengikut Pak Sheikh akan membuat huru-hara kerana Kak Wan diturunkan,tapi dapat dibendung oleh pengikut Jemin yg lebih ramai. Pak Sheikh akan memberontak dan mengajak DAP keluar dari pakatan. Masa itu kerusi parlimen kedua-duanya dalam sekitar 60.Tak boleh buat apa-apa!Pelawaan akan dibuat kepada Umno,ada yang terpikat pada sekitar 25,maka jadinya 85 kerusi. Masih jauh… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Engko ni mengarut..

anonymous
Guest
anonymous

Perenggan akhir Budin tuh memang dah betul lah
Mahathir menyucikan Anwar yg dia dah cemar
Alhamdulillah, dua2nya tuh tidak lagi berbalah
Tapi, mengape Budin pula yg. nampak mengah

Korang fikir, senang ke nak bermaaf maafan
Setelah segala apa yg telah Mahathir lakukan
Calang2 orang udah lama berbungkus kafan
TapiDemi rakyat dan negara Anwar berkorban

Anonymous
Guest
Anonymous

YG INI PANTUN2 MELAYU KLASIK UTK FUCKTUN BINGAI:

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Pulau Pandan, jauh ke tengah
Gunung Daik, bercabang tiga
Fucktun pondan, peluh termengah
Pantun camtaik, tak datang juga

Pucuk pauh, delima batu
Anak sembilang, di tapak tangan
Fucktun peluh, Kejora latu
Terus dia hilang, lesap pandangan

Buah cempedak, di luar pagar
Ambil galah, tolong jolokkan
Fucktun diledak, kepala bergegar
Udah kalah, melolong sakan

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

anonymous
Guest
anonymous

harapan aku Tun Madey akan melantik Azmin jadi TPM
pada rombakan kabinet akan datang.

biar menyalak geng sebelah sana

anonymous
Member
anonymous

Biar betol..semburit yg telah disahkan oleh pakar jadi TPM?..

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Rakyat Msia yang waras dan cintakan keadilan serta kebenaran ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat hari lahir kepada DS Najib..dan semoga pelantikan DS sebagai pengerusi penasihat BN akan merealisasikan harapan rakyat untuk menjadi pemangkin untuk menjatuhkan rejim pakatan Homo yang korup dan berpaksikan kepada fitnah, spin , U-Turn, kelentong serta beralasan macam2 dalam PRU15 nanti…we salute you DS..our last resort for a brighter future!!!!

anonymous
Guest
anonymous

GN- YOU BOLEH PI MELINGKOP
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan menempelak Menteri Kewangan, Lim Guan Eng yang bersikap angkuh dan sombong, malah sering mengeluarkan kenyataan bodoh. Ini kerana bidasnya, Setiausaha Agung Dap itu meminta kerajaan negeri Sarawak untuk membayar hutang terlebih dahulu sebelum diberi peruntukan membaiki sekolah-sekolah yang daif di negeri tersebut. “Sombong dan angkuh sungguh bila Guan Eng minta Sarawak untuk bayar hutang dulu sebelum dia bagi peruntukan pembaikan sekolah daif di Sarawak. “Lim Guan Eng selalu sangat mengeluarkan kenyataan bodoh seperti itu. Sebelum ini Guan Eng mengatakan Sarawak akan bankrap. “Tahun pertama Guan Eng sebagai Menteri Kewangan, dia ambil… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

KUN-YOU BOLEH PI MELINGKOP
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia memandang serius tindakan Menteri MESTECC YB Yeo Bee Yin untuk melantik YB Wong Kah Woh (DAP – Ipoh Timur) sebagai Pengerusi Pihak Berkuasa Pembangunan Tenaga Lestari (SEDA). Keputusan ini secara jelasnya menyerlahkan lagi kerakusan DAP untuk menguasai pelbagai sektor ekonomi negara! SEDA adalah agensi yang ditubuhkan di era Barisan Nasional (BN) untuk memacu pertumbuhan dan pembangunan industri ‘Tenaga Diperbaharui’ (Renewable Energy) negara. Sejak tahun 2012 sehingga 2017, SEDA bertanggungjawab kepada pengagihan kuota penjanaan tenaga elektrik melalui Fotovolta Solar, Biomas, Biogas, Hidrokuasa Kecil dan Geoterma berjumlah 3,086.45 GWj. Pada penghujung Disember lalu, YB Menteri MESTECC telah mengumumkan… Read more »

Kun Fa Ya Kun
Guest
Kun Fa Ya Kun

Berita panas yang baru kami terima melaporkan Persatuan Burung Merpati SeMalaysia hari ini membantah tindakan Kerajaan PH yang telah membuat dakwaan terhadap ahli persatuan. Ini memandangkan Kerajaan PH telah membuat tohmahan percemaran najis burung merpati mungkin menyebabkan gangguan kesihatan termasuk sesak nafas dan muntah. Berikutan itu, salah seekor ahli persatuan yang ditemui dan enggan dikenali, berkata persatuan berkenaan akan menggerakkan ahli untuk berkumpul di Putrajaya untuk mogok lapar dalam masa terdekat. Nampak gayanya, pemilik-pemilik kilang haram di Pasir Gudang dapat menarik nafas lega kerana dibebaskan dari tuduhan mencemarkan alam sekitar. Dalam masa terdekat kita boleh mengikuti perbicaraan Kerajaan PH versus… Read more »

Buskers Politik
Guest
Buskers Politik

Melihat gambar yang dipaparkan oleh Ahli Parlimen Lanang, Alice Lau Kiong Yieng, mengenai pertemuan beliau dengan Menteri Dalam Negeri, TS Muhyiddin Yassin, bagi membincangkan isu-isu kewarganegaraan menimbulkan beberapa persoalan: Pertama, sulit sangatkah isu-isu kewarganegaraan ini sehingga perkara ini tidak boleh dibincangkan secara terbuka di Dewan Rakyat dan perlu dibincangkan secara tertutup dengan Menteri Dalam Negeri? Kedua, eksklusif sangatkah isu-isu kewarganegaraan ini sehingga pemimpin parti-parti komponen lain Pakatan Harapan tidak dilibatkan dalam perkara ini dan hanya dihadiri pemimpin DAP? Ketiga, besar sangatkah isu-isu kewarganegaraan ini sehingga memerlukan dua Menteri DAP dan dua Timbalan Menteri DAP meninggalkan tugas rasmi masing-masing semata-mata untuk… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah…..abang dah tak keruan menanti cam penunggu
Cinta.pon tak pasti,abang sentiasa benggong murong
Abang… buat keputusan,tak mau lagi tunggu-tunggu
Terima cadangan anonymous,abg ke Gua Tempurong

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Fucktun bingai muka tembok 5:02 pm,

Udah2 ler tu, wahai si tua pelawak badut kartun
Naper, udah malu kah nak guna nama Fucktun?
Konon kau tu otai dan sifu penulis buku pantun
Aku bercinta dgn Irah, naper ko jiwa meruntun?

Udah2 le Fuctun bingai, tak usah nko menyibok
Ko itu yg teruk, berpantun serupa orang mabok
Kalah berpantun, nyamar pula, si muka tembok
Elok ko balik jer lah ke blog KD, ko punya lubok

Tak usah buat begini Fucktun, aku tidak gemar
Kalah berpantun, ngko nak main pulak nyamar
Tak malu ke, nama ko dah jadi buruk tercemar
Kalau begini, Irah tu mesti lah segera ku lamar

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah..makin ramai udah mula cemburu dgn kita
Tapi mmg udah begitu lumrahnya dlm bercinta
Usah lah dirisau atau bimbang, dinda ku juwita
Abg ada pantun, untuk diguna, sebagai senjata
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

IRAH,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Fucktun tu ada masalah batin, tak leh layan bini
Konon, dia ngaku penulis buku pantun dan seni
Abg cabar berpantun kat blog ini, dia tak berani
Main pukul curi cara nyamar jer dia, kat blog ini
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

(Bunga2 tu, abg nak kasi kat Irah jer tau..!
Kat Fucktun tu, abg nak bagi penampaq,,😂)

Buskers Politik
Guest
Buskers Politik

31 Julai 2018:

Mat Sabu berjanji tiada lagi anugerah jawatan atau pingat ketenteraan akan diberikan kepada ahli politik. Amalan ini dihentikan kerana Mat Sabu risau ia disalah guna mana-mana pihak. Mat Sabu berkata:

Kami hentikan amalan pemberian pingat kepada ahli politik dan hanya akan beri kepada mereka yang menerima latihan daripada tentera. Kita tidak mahu mana-mana pihak menyalahgunakan pangkat untuk memasuki kem tentera.

23 Julai 2019:

Anugerah pangkat Brigadier General, Tauliah Kehormat Askar Wataniah diberikan kepada Menteri Besar Selangor dan Ketua Menteri Melaka.

Kesimpulannya, Janji Menteri Pertahanan, Mat Sabu macam bontot ayam. Tidak sampai setahun sudah u-turn.

Buskers Politik
Guest
Buskers Politik

Gambar Menteri Besar Perak bertongkat ketika menghadiri Mesyuarat Kedua, Dewan Negeri, tular sejak pagi tadi. Ingatkan Menteri Besar Perak patah kaki atau terseliuh sehingga terpaksa memakai dua tongkat ketiak dan kaki berbalut. Sudah seperti watak Abang Jamil dalam filem Madu Tiga. Kenyataan Media yang dikeluarkan oleh Pejabat Menteri Besar, petang ini mendapati Menteri Besar hanya mengalami ekzema. Apa itu ekzema? Ekzema adalah radang kulit di mana satu keadaan di mana susunan kulit menjadi meradang, gatal, merah, retak, dan kasar. Berdasarkan Kenyataan Media, hanya jangkitan ekzema ringan. Mustahil kulit kaki merekah terbelah sehingga nampak tulang. Setakat menggelupas, gatal-gatal dan radang tidak… Read more »

Один России!
Guest
Один России!

A sex scandal has laid bare tensions between the likely successors to Malaysia’s Prime Minister Mahathir Mohamad — and the victor looks set to be Mahathir himself. The 94-year-old, who said he would hand over to former rival Anwar Ibrahim only once the country is on good footing, may extend his stay in power as the ruling party struggles to contain internal rifts. The spat between Anwar — the People’s Justice Party leader — and his deputy Azmin Ali spilled into the open over a series of sex videos. Neither of them look good coming out of the episode. Azmin,… Read more »

anonymous
Guest
anonymous

SALAM SAUDARA BUDIN,

REZEKI KAU DATANG DARI MENULIS BUKU
BUAT LA TUGASAN KAU DENGAN SEBAIK-BAIKNYA
INSYAALLAH TUHAN AKAN KASI KAMU KEISTIMEWAAN

KAMU TELAH MELAKUKAN KESILAPAN BESAR
JIKA KAMU SEDAYA UPAYA MENJADI ALAT
UNTUK INDIVIDU TERTENTU

BERLAKU ADIL LAH
PASTI KAMU ADA PENGIKUT KAMU YANG TERSENDIRI

YANG KAMU PI MAI,PI MAI,LAST-LAST KAMU KUTUK TUN
BUAT APA TU?
PASTI KAH KAMU,KAMU BERADA DIPIHAK YANG SEPATUTNYA

JOM BUDIN,KITA SOKONG ORANG TUA TU
ORANG TUA YANG BERPENAT LELAH,BERKEMPEN UNTUK KITA
BAGI MEMENANGKAN GENG KAMU SENDIRI?

INGAT BUDIN
TUN TU ADA KARAMAH
KERANA DIA DI PIHAK YANG BENAR
(APA YANG DISEBOT SAUDARA KITA JOHN DOE,ADALAH PERKHABARAN YANG BENAR!bukan dia shok sendiri)

JIKA KAMU NAK MENANG,SOKONG LAH DIA

COBA KAMU PIKIR!

Один России!
Guest
Один России!

Tun Dr Mahathir Mohamad today denied that he is Economic Affairs Minister Datuk Seri Azmin Ali’s white knight amid a sex scandal rocking the Pakatan Harapan (PH) coalition. The prime minister clarified that his latest remarks on the scandal posted on his personal blog this morning was a rejection of gutter politics. “I’m not defending him, I’m saying that dirty kind of politics like that will not trap me into being a part of it,” the PH chairman said of Azmin. Dr Mahathir added that the scandal should serve as a lesson to deter others from attempting to use sex… Read more »

Один России!
Guest
Один России!

Dr Mahathir Mohamad is standing by his earlier view that the gay sex videos targeting Mohamed Azmin Ali are politically motivated, saying they were intended to pressure him into sacking the economic affairs minister. “I could do this (sacking Azmin) because I have the power. If I took such action, the victors would be those behind this evil deed,” the prime minister wrote on his personal blog today. He also said he would not allow himself to be made into a pawn in what he described as political plot to remove Azmin. “I will not be used, let alone by… Read more »

Один России!
Guest
Один России!

The reason they want to eliminate Azmin is so that the field would be clear for Anwar to oust Mahathir. With Azmin acting as goalkeeper, it would be harder for Anwar to score. No doubt Anwar keeps screaming he has the numbers. But if he really did have the numbers then he would not merely be screaming, he would have made his move already. This is another “16 September” boast. In 2008 Anwar also boasted he had the numbers and was going to take over the government on 16th September 2008. In the end nothing happened. Anwar loves playing poker… Read more »

PARVOV CKEKKWANKO
Guest
PARVOV CKEKKWANKO

russian reporter ni

AK-47,MiG 15,…..

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah..tidak susah di blog ini, utk abng nak dicari
Kerana abng akan berpantun di sini, setiap hari
Pantun2 abng, akan muncul dalam setiap entri
Segala2 nya, hanya kerana dinda, Irah ku puteri

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Abg terus ulang2 tatapi, bingkisan yng Irah beri
Di denai belantara cinta ini, abg akan ttp berlari
Tidak jadi luka, abg rempuhi, segala ranjau duri
Kerana abg ada semangat dari Irah ku bidadari
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

anonymous
Guest
anonymous

woitt kejora woi!

coba kau jalan sorang-sorang kat trek Gua tempurong tu

aku caya kau akan terjumpa pari paling cantik

kau ikut lah dia,keluar dari alam mata kasar ni

di sana semuanya indah

alam jin

DARI KAU DOK BERANGAN KOSONG KAT BLOG NI

DULU MEMANG AKU MARAHKAN KAU

SEKARANG AKU DAH MULA KESIAN

SEBAB KAU INGINKAN POMPUAN CANTIK
(GILO TINO-KATA ORANG KAMPONG AKU,KELATE)

KALAU BETUL LAH IRAH TU BUKAN REKAAN KAU SENDIRI

AKU AGAK DIA TAK AKAN MEMILIH KAU SEBAGAI TEMAN HIDUP

LIHAT CARA BAHASA KAU BERPANTUN PON

DIA DAH BOLEH TAFSIR PERANGAI KAU YANG BURUK TU.

KAU INGAT BUDAK JAWA KAT USA TU BODOH KE HA?

PERGI…PERGI…PERGI KE GUA TEMPURONG!!!!

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

anonymous
Guest
anonymous

bila kau dah tak masok blog ni lagi

aku agak,kau dah ikut nasihat aku

kau dah dihilangkan jin kat sekitar gua tu

masa tu,kami akan sentiasa mengingati kau

aku dah reka nama lagenda kau :

CAKURA RONG! (Cikgu Kejora Gua Tempurong)

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhha

jangan gelak wei
nanti Cakura marah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhha

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhha

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhha

anonymous
Guest
anonymous

soal si irah budak jawa tu,

kau amanahkan saja untuk aku menjaganya

bagi tau dia,aku ambil alih tugas kau

boleh juga aku amik dia buat isteri ke 3,aku!

dah lama aku teringin nak berbini muda!

ok,bye

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhha

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhha

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhha

anonymous
Guest
anonymous

💐🌸 Irah ambil bunga ni sayang ,belajarlah lupakan CAKURA

abang mampu membahagiakan kamu,
abang juga dah lama nak merasa daging muda!

LAGI PON,

abang cakura dah nak ke gua tempurong!~
dah game over dah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhha

Anonymous
Guest
Anonymous

Fucktun 4:12/4:18/4:22/4:26 pm,

Udah2 ler tu, wahai si tua pelawak badut kartun
Naper, udah malu kah nak guna nama Fucktun?
Konon kau tu otai dan sifu penulis buku pantun
Aku bercinta dgn Irah, naper ko jiwa meruntun?

Udah2 le Fuctun bingai, tak usah nko menyibok
Ko itu yg teruk, berpantun serupa orang mabok
Kalah berpantun, nyamar pula, si muka tembok
Elok ko balik jer lah ke blog KD, ko punya lubok

Tak usah buat begini Fucktun, aku tidak gemar
Kalah berpantun, ngko nak main pulak nyamar
Tak malu ke, nama ko dah jadi buruk tercemar
Kalau begini, Irah tu mesti lah segera ku lamar

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Munirah Maryono

Salam Sir Abg,slmat mlm
Hrp Sr Abg.skses
thks krna igt kt irh n gv smgat,Irh vry2tq
rght btllah Irh so bsy
abg,tmrw kmi b3 nk ke LA cty,jln2,hlq2 tsion
nxt wk ke Scdry Scl fr 2 wk,kjn Psyco ank2 rmja Mt Slleh..x sbar Irah,mcm cgu plk

Abg,jpa lagi ye
slm irh dri US
DOA irh utk Msia amn dmai,irh tllu rdu

Reply

20 July 2019 11:33 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
20 Julai 2019, 11:33 pm.., tiba warkah ke-7 Irah
Tak dpt dilindungi, ada pihak jadi tak tentu arah
Fucktun tua pun turut dengki cemburu & marah
Tak apa ler Irah, dlm bercinta itu semua lumrah

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Hanya bingkisan ini, tmpt kasih, abg nak curah
Abng utuskan kerana terlalu rindukan mu, Irah
Di sudut hati ini…abg dah siapkan satu daerah
Sebutir permata utk bakal isteri abg nak serah

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

PERMATA UNTUK ISTERI – KOPRATASA
Karaoke: https://youtu.be/xpNDLHF-vyg

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri

Untuk kau penuhi
dengan kemuliaan seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Chorus:

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri
Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
Tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah..makin ramai udah mula cemburu dgn kita
Tapi mmg udah begitu lumrahnya dlm bercinta
Usah lah dirisau atau bimbang, dinda ku juwita
Abg ada pantun, untuk diguna, sebagai senjata
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

IRAH,

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Fucktun tu ada masalah batin, tak leh layan bini
Konon, dia ngaku penulis buku pantun dan seni
Abg cabar berpantun kat blog ini, dia tak berani
Main pukul curi cara nyamar jer dia, kat blog ini
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

(Bunga2 tu, abg nak kasi kat Irah jer tau..!
Kat Fucktun tu, abg nak bagi penampaq,,😂)

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana gi Fucktun tentera Al-mahdi punya macai
Dia bukan le pujangga tapi hanya taraf si luncai
Perasan dirinya Mercz, walhal dia motor kapcai
Pantun2 dia buat, Kejora hempas, kasi berkecai
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Fucktun kononnya penulis buku
Juga dalam PH diiktirafkan otai
Tapi dgn Kejora teruk dia diluku
Kejora tala tersembam di lantai

Fucktun konon tersohor jauhari
Banyak buku, dia sudah karang
Kena tibai sikit je dah cabut lari
Kini sembunyi, di dalam sarang

Di blog KD Fucktun le jadi juara
Title otai sifu dia lah yg pegang
Mari ke blog Budin, dia spt kera
Aku taji lari tonggang langgang

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahh kaahh kaahh

Anonymous
Guest
Anonymous

Di blog KD, Kejora dia pangkah
Lwn tak hadir, dia caci seranah
Mari ke sini, dia patah langkah
Kejora ayun sembam ke tanah

Dulu Fucktun nak tunjuk taring
Atas pentas, ajak Kejora lawan
Tapi, kini, udah rebah terbaring
Spt anjing yg lepas mengawan

Atas pentas, mau cabar Kejora
Dia rasa dirnya itu hebat sakan
Tapi, bingai Fucktun sgt ketara
Kat blog pun, tak boleh makan

Kat blog KD, boleh ler dia juara
Fucktun lahanat, tali barut DAP
Ada hati, ingin kalahkan Kejora
He he…jauh panggang dari api

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahh kaahh kaahh

Anonymous
Guest
Anonymous

Konon ngaku, tentera Al-Mahdi
Mau bawa bendera panji hitam
Tapi dia tu, cuma si bapok kedi
Rebah tertiarap Kejora hentam

Fucktun bebal, mendabik dada
Konon berpantun, dia tu le raja
Tapi dia tewas dgn ckgu muda
Kini, dia malu, bermuram durja

Pantun Kejora si KD tak terima
Megah le Fucktun, pukul angin
Takut ke dia, cabaran bergema
Naper Fucktun sepi dan dingin

Fucktun, ilmunya cuma sedikit
Kebolehan Kejora dia nak ukur
Masuk sini je terus dapat sakit
Kejora sekeh rebah tersungkur

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahh kaahh kaahh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dikata video rekaan, camner TDM begitu yakin?
Sdgkan, blm pun dibuat analisis secara cerakin
Ternyata, dari segi moral, PH dah makin miskin
Tunggu jer ler PRU15, utk PH rakyat mau talkin
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh