ANWAR MAKIN KUKUH, TUN M SEMAKIN TIADA RUANG LINDUNGI AZMIN

Ketika mula-mula timbul isu video seks sejenis yang didakwa melibatkan Azmin Ali, Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad secara terbuka mempertahankan Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu dengan mengatakan video tersebut adalah palsu.

Kata Tun Mahathir, ramai orang yang ada kepandaian sekarang ini boleh melakukan perkara-perkara palsu seperti itu.

Beberapa ketika kemudian dan video yang lebih terang tersebar, Tun Mahathir terus mempertahankan Azmin dengan mendakwa, ia betul-betul dirancang untuk menjatuhkan seseorang.

“Saya nampak ini polical move (gerakan politik), bukan sebab jenayah.

“Jenayahnya sebab ada pakatan nak jatuhkan Azmin,” tambah Tun Mahathir lagi.

Bagaimanapun, sejak polis mengesahkan video tersebut tulen, meskipun tidak dapat dikenalpasti siapa pelakunya, Tun Mahathir belum kedengaran lagi memberi reaksi mempertahankan Azmin.

Cuma, masyarakat umum menilai apa yang dinyatakan oleh polis itu seolah-olah mahu mengikut rentak yang ditunjukkan oleh Tun Mahathir dalam melindungi Azmin.

Kata mereka, kenyataan polis itu terlihat janggal, sedangkan semua orang, meskipun dengan mata biasa dan tanpa apa-apa peralatan canggih, mudah saja mengenal pelaku dalam video tersebut.

Di waktu yang sama Azmin terus menunjukkan perbalahan terbuka dengan Anwar Ibrahim berhubung isu video tersebut, terutama apabila Presiden PKR iru menyebut Azmin hendaklah meletakkan jawatan jika terbukti dirinya adalah pelaku dalam video itu.

Dalam majlis retreat (pemukiman) yang melibatkan 140 para pemimpin PKR yang berakhir petang tadi, Azmin dan penyokongnya telah memulaukan program selama tiga hari itu.

Malah ketika Tun Mahathir hadir memberi ucapan pembukaan pun, Azmin tidak menampakkan wajahnya.

Di hari kedua di mana beliau sepatutnya memberikan ucapan selaku Timbalan Presiden PKR, Azmin sekali lagi tidak memunculkan dirinya.

Pendek kata, Azmin memang dengan sengaja memulaukan program itu, walaupun PKR sebenarnya merancang program pemukiman di Port Dickson ini sejak tiga bulan yang lalu.

Meskipun demikian, di sebalik tanpa kehadiran Azmin dan kumpulannya, pemukiman kali ini jelas menyaksikan kedudukan Anwar semakin kukuh sebagai Presiden PKR.

Dalam resolusi yang ditandatangani oleh 120 pemimpinnya (20 lagi tidak hadir), mereka memberikan sokongan penuh kepada Anwar dan melahirkan keyakinan kepada beliau untuk memacu dan memimpin PKR supaya terus menjadi tonggak kepada PH.

Dengan resolusi yang ditandatangani oleh 120 pemimpin PKR menyokong kepimpinan Anwar, tidak syak lagi beliau sama sekali tidak tergugat dalam perbalahan yang berlaku antaranya dengan Azmin.

Pimpinan PKR jelas masih menaruh kepercayaan kepada kepimpinan beliau, bukan saja untuk menerajui parti, bahkan juga untuk menjadi Perdana Menteri yang seterusnya.

Sebaliknya, Azmin menjadi semakin lemah dan tersudut dalam PKR sekarang ini.

Dengan kedudukan ini, Tun Mahathir juga semakin tiada ruang lagi untuk terus membela, melindungi dan mempertahankan Timbalan Presiden PKR itu.

Bahkan, jika polis selepas ini sekali lagi mengeluarkan kenyataan yang ditafsirkan ramai seolah-olah cuba melindungi Azmin, polis sendiri akan turut menerima kecaman ramai.

Jika Tun Mahathir mahu melihat PH kukuh dan tidak bermasalah, beliau tidak harus terus membuang masa melayan karenah kebudak-budakan yang ditunjukkan Azmin.

Tindakannya memulaukan pemukiman PKR dan tidak hadir ketika Tun Mahathir sendiri sanggup datang untuk menyampaikan ucapan, ia adalah ukuran yang seharusnya boleh dinilai sendiri oleh Perdana Menteri siapa Azmin sebenarnya. (Shahbudindotcom 21/07/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 21 July 2019 — 10:11 pm

97
Leave a Reply

avatar
8 Comment authors
Othman AhmadMAHATHIRVSANWARHalirafiAnomOmtayanam Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Umno will be deregistered, that for sure….!! Mahathir to Anwar will be like going from the fire into the frying pan. History cannot be based on collective amnesia driven by taqiyya (deliberately lying) and kitman (lying by omission). As Mahathir and Daim Zainuddin pointed out, it was Anwar, dubbed Main Belakang by the Islamists, who initiated Sodomy 1 by instructing his secretary to lodge a police report against a book of allegations against him. It has been claimed that Mahathir advised Anwar to lodge the police report. God alone knows the truth. Instead of addressing the charges against him in… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PERLEMBAGAAN MALAYSIA YG TERMAKTUB ISLAM/ MELAYU CUBA DIPINDA KAFIR HARBI……. Ahli Parlimen Singapura mohon umat Islam diberi kebenaran solat Jumaat….. Ahli Parlimen Singapura, Zainal bin Sapari memohon kepada para majikan agar memberikan izin kepada pekerja mereka yang beragama Islam untuk mengerjakan solat Jumaat. Beliau mengemukakan rayuan ini setelah mendengar keluhan daripada kaum lelaki Muslim yang tidak diberikan izin untuk mengerjakan solat Jumaat. Mereka berasa amat tertekan kerana sedar akan betapa ‘serius dan besarnya dosa’ sekiranya mereka gagal melaksanakan solat Jumaat. Zainal membayangkan keadaan di mana para pekerja akan menjadi lebih bersemangat dan produktif sekiranya mereka mendapat keizinan untuk mengerjakan solat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

HANYA TINGGAL YG DUNGU SOKONG PH…..

Dalam parti BERSATU tiada orang cerdik pandai
…… ..

Dalam parti BERSATU tiada orang cerdik pandai.
Cybertrooper pun semuanya bodoh2 susu.

Sebab tu Tun M dah terdesak tarik org UMNO dan PAS.

Kalau pemimpin2 dan cybertrooper2 mereka bijak2 dan power, takdela Tun M terdesak sampai mcm ni.

-Tun Carlos

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

paKARTUN haraPORN PH BILA BERCAKAP MCM NAMPAK SYURGA NERAKA….. Apa Dosa Saya: Azmin Ali Tanya Soalan Tu… Siapa Boleh Tolong Jawab?…. Benar seseorang yang pernah melalui detik Hitam sememangnya lebih pakar dan arif untuk kenakan org lain kerana individu tersebut banyak pengalaman yang dia belajar semasa menjadi mangsa dahulu..Jd dgn kepakaran dan pengalaman yg dia ada dia tanpa segan silu mahu kenakan org lain dgn niat mungkin mahu membalas dendam agar mangsa menderita spt yg dia lalui dahulu..Org yg mcm ni xubah seperti pesakit mental yg sangup buat apa saja..Harap Azmin dan kuncu2nya berjaya menewaskan org yg mcm tu.. –… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ILMU DAN IMAN TIDAK BOLEH DIWARISI….. Politik bukan perkara usul dan tak boleh diletakkan dalam kerangka akidah kata anak Ustaz Fadhil ……… Terbaca poster seorang anak almarhum Presiden PAS. Katanya politik bukan perkara usul dan tak boleh diletakkan dalam kerangka akidah. Sebenarnya tak tepat kata begitu. Almarhum ayahandanya sendiri, Ustaz Fadzil Noor pernah menulis sebuah buku bertajuk “Aqidah dan Perjuangan”. Buku ini ditulis bersama dengan Timbalannya ketika itu, TG Haji Abdul Hadi Awang Dalam buku ini, almarhum menggariskan kepentingan politik dalam kerangka akidah. Politik yang tidak berakidah akan menyebabkan matlamat perjuangannya menjadi tidak jelas, mengurangkan keikhlasan, mencampur aduk Islam dan… Read more »

Halirafi
Guest
Halirafi

Siapa yang mulakan? Adakah Azmin yang sengaja menyerbarkan video itu? Sudah tentu pihak yang mahu menjatuhkannya berbuat sedemikian. Siapa yang baling batu, sembunyi tangan? Teknik ini sudah lapuk. Bukan anak jantan. Tapi ada satu yang agak pelik. Mana hilangnya Rafizi?

Omtayanam
Guest
Omtayanam

Ala sodin. Lari dari molot rimau dan boya, abih dok masok molot naga (cina). Ingat kata manpen .. Setengah dari kita hidop dgn cara dok ampo takdan bos nakkata apa-apa dia bangon sampok saya setuju. Kita dah sah ikot depan dia syok ikot belakang ..jugak dia sapu.. Pasaipa mlayu lingkop . Lagumana mlayu tak melingkop pasai mlayu ado bapak pelingkop mlayu. Pemimpin mlayu jadi pengkianat poak atasan yg berpangkat dan berdarojat jadi seropa lahanat mlayu rakyat jadi mosibat sampe terbangsat . Mlayu bawahan jadi koli cina.. mlayu atasan jadi barua dap cina ponya bodak sorohan. Dok ikot penjajah dari cara… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Hai Irah.. kejap lagi, jam 11:20 abg ini ada kelas
Nanti, tgn si TN monyet abg nak sambung kilas
Lepas tu, telinga beruk ni pulak, abg akan pulas
Dgn babi tua ni abg mmg tak der kasihan belas
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

(Bunga2 tu, abg nak kasi Irah jer tau..!
Utk monyet tua tu, abg nak bagi penampaq..😂)

Anonymous
Guest
Anonymous

TN monyet tua, cai tali barut DAPigs kafir harbi
Dah tua ganyut, kepala botak mcm buah kelubi
Masih tak malu udah kena lenyek jadi tapai ubi
Mmg kulit muka bapok ni, tebal mcm kulit babi
🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

anonymous
Member
anonymous

TN KOLING MABOK TODI…

BERAPE BOTOL SEHARI KO TOGOK TODI?..KENAPE BANGSA KELING MCM KO SUKA MINUM TODI?..

KENAPE KO ALAHAN TAKUT BEBENOR DGN GENG NAJIB..NAMPAK JE GENG NAJIB KO MENGGELETAR TAKUT TERUS MEROYANN MERAPOO BINGAI..

BERAPE KALI DAH NUAR LIWAT JUBO KO?…KO BERAK LAWAS MATA TERANG KAN?…😂😂

Azmi menang lawan rafizi bukan lawan nuar..kalo lawan nuar bungkus Jemin….anwarvberani cakap suruh Jemin unfur..jemin takut desak nuar undur..

Otak koling mabok todi tak rasional..

anonymous
Member
anonymous

Hahaha..TNKELING MABOK TODI..KO ALAHAN DAN TAKUT DGN GENG NAJIB..PANTANG TENGOK GENG NAJIB KO MERAPUU TERKETAR2….😂

Kenapo ko takut sangat dgn Geng Najib?…kikikikio.

TN MABOK TODINKENAPA BANSA KELING MCM KO SUKA MINUM TODI?…SENANH NAK MERAPU?…BERAPE BOTOL SEHARI KO TOGOK TODI?…

BERAPE KALI NUAR SULA A JUBO KO?…BERAK KO MESTI LAWAS…OTAK TAJAM DAN MATA TERANG…😭😭😭😭

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Apa makna alahan nih, Mamat?

Takut apa dengan Beruk Tua Geng Najib yang born loser. Born a Geng Najib tapi sekarang kau tak berani pakai nama Geng Najib pun.

Dahtu kau cakap pun dah tak senonoh, macam orang gila. Apa yang “macam” orang gila, sebenarnya memang gila.

Kau gila ADHD. Penerangan nya dah di beri.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasihan betul dgn TN monyet tua terencat akal
Dah le sasau sewel, bodoh bingai otak dangkal
Mau gi perang, hanya pelir lembik, dibuat bekal
Mau diduga laut dlm, dgn kail, hanya sejengkal
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

GN, tak dibenar masuk sini, undang2 dia gubal
Mmg sbg badut pelawak bebal elok dia ditabal
Masih juah lagi aku dah lenyek dia jadi sambal
Serupa kulit babi je, kulit muka dia punya tebal
🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu dah kalah lah, Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Sekarang kau tak berani pun guna nama Geng Najib.

2 orang balun kau sorang – mcm kau sendiri ngaku ada 2 orang musuh kamu di sini.

Givap lah .. hara kiri .. jangan takut, kalau takut, kau jadi katak puru

Anonymous
Guest
Anonymous

UNTUK MAKLUMAN PEMBACA2 YANG TAK SELALU MASUK KE BLOG INI:

Kasihan betul dgn TN monyet tua kepala botak
Dulu kecil, kat kandang kambing, mak dia letak
Dek kebuluran, taik kambing si ifrit ni melantak
Pembaca dah muak, dgn badut ni punya watak

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Benda basi yg sama, hari2, kera ini ulang cetak
Asyiik terloncat jer, sana sini, serupa dgn katak
Keadaan dia tak ubah le katak puru dalm kotak
Kalu terkantoi, & tersepit, dia mula main gertak

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Lihat pantun Kejora, dirasa spt kepala dihentak
Leher nya pula, dirasakan spt Kejora libas tetak
Kini dia dah jadi sawan gila babi memberontak
Cara berhujah jelas dia ni seorang pesakit otak

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Untuk makluman pembaca2 yang tak selalu masuk sini:

Awal pagi lagi, TN monyet, dah mari buat nakal
Nak lagak jaguh tapi bingai bebal otak dangkal
Semua org tau, yg si tua kutuk ini terencat akal
Sakit otak dia tak boleh dipulih sbb cacat kekal
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Beruk Tua di beri tahu di bawah ini supaya jangan nangis di blog ini, dia nangis juga.

Takda maruah punya bedebah.

Tapi dia ada sakit otak ADHD, penerangan nya sudah di beri.

Jadi, mengarut, melalak, menangis ler dia selalu.

Mana boleh dia menang – dia sendiri ngaku ada 2 orang bantai dia sorang di sini.

Anonymous
Guest
Anonymous

Uncle TN ni, kasi kitorang gelak, tak kering gusi
Dari rupa monyet, dah tukar, jadi rupa babi kasi
Tak malu ker uncle asyik dgn hujah lapok basi?
Olang China cakap, ‘haiya ini olang, bila mau si’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

TN cemburu, pantun Kejora, penuh dgn sensasi
Lihat pantun banyak muka monyet ni pucat lesi
Tetapi si kuli cacai ini, tetap tampil juga beraksi
Sbb duit dedak, dia dah sakau dulu, sbg koleksi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Mmg lah uncle ni, jenis tak tahu nak berdiskusi
Otak bangang, bingai, serupa tikus tengok besi
Aku rasa aku tau, sbb apa uncle asyik je emosi
Rasa nya, kotey tu dah lembik, tiada lagi ereksi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kukuh tidak nya Anwar tidak menjadi hal. Soal nya ia lah tiada janji tarikh atau tempoh bagi Tun M serahkan jawatan PM.

Mengata Tun M semangkin tiada ruang melindungi Azmin itu ada lah pendapat Budin sendiri. Ramai yang berpendapat sebaliknya.

Yang penting ia lah Tun M pegang kuasa sekarang, ramai yang mengata dia perlu teruskan sehingga satu penggal. Termasuk Tengku Razaleigh, pemimpin Umno yang berperanan penting dan berpengaruh.

Bila Ku Li kata Wak Jahit boleh ambil semula jawatan dan tugas2 nya sebagai Presiden, yang lain senyap, tanda setuju, dan Wak Jahit sekarang Presiden Umno.

anonymous
Member
anonymous

Untuk makluman pembaca2 yang tak selalu masuk sini –
TN KOLING MABOK TODI ALAHAN DAN TAKUT SANGAT DGN GENG NAJIB..MINUM TODI HARI2 BERBOTOL2… MLM TADI TIBAI SAMSU HARAM SEBOTOL BESAR…NASIB BAIK TAK MAMPOS PAGI NI..
TN KOLING MABOK TODI FITNAH ANWAR LIWAT…TN KOLING MABOK TODI GENG SATU KAPAL DGN WAK AOTAMAN HINDU BAKAL KAYU API NERAKA…DUA2 TAK PERCAYA NERAKA..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bodoh bangang ler kamu –

1. Tiru cara aku menarik perhatian pembaca
2. tak fahamkan bahawa Geng Najib asyik di tibai dan di bantai bagi menentukan apa yang di kata nya di sini di tahikan pembaca
3. mempunyai vocabulary yang amat terhad dan kotor
4. menghasut mereka yang keturunan India bila menulis “Keling”

Kamu perlu diheret ke balai Polis, kemudian ke mahkamah, dituduh melanggar Akta Hasutan.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hahaha, ada dua orang bantai kamu sorang yer, Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama ..

Jangan nangis di blog ini yer … malu besar ..

Anonymous
Guest
Anonymous

Untuk makluman pembaca2 yang tak selalu masuk sini:

Awal pagi lagi, TN monyet, dah mari buat nakal
Nak lagak jaguh tapi bingai bebal otak dangkal
Semua org tau, yg si tua kutuk ini terencat akal
Sakit otak dia tak boleh dipulih sbb cacat kekal
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Hari ini, Irah keluar Los Angeles City, jalan-jalan
Untuk si dia, aku kirimkan doa sebagai bekalan
Tapi aku masih juga menunggu, Fucktun sialan
Otai tersohor tak mahu tunjuk kah ketrampilan?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

(Bunga2 tu, abg nak kasi kat Irah je tau..!
Kat Fucktun tu, abg nak bagi penampaq..😂)

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana dia bersembunyi, Fucktun bebal tua kedi
Tak keluar ku tunggu, dari semalam & pagi tadi
Kemain ngaku org panji hitam tentera AlMahdi
Padahal, dia puak penyangak, tali barut Yahudi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekarang Fuctun pula jadi aku punya buah hati
Harimau lapar, mmg le mangsa, sangat dinanti
Wak Suman dah undur, Fucktun jadi pengganti
Siaplah Fucktun keris, parang atau pisau belati
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Kita lihat nanti Fucktun siapa jaguh antara kita
Tapi sbb kau otai, ada syarat, yg aku nak minta
Pantun2, buat mcm aku, panjang baris, sekata
Mesti berisikan hujah2, tak nak merapu & auta
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Komen2 kamu diatas dan dibawah ini penuh karutan2 dan gelak ketawa mcm orang gila, nyata menunjukkan bahawa kamu ada sakit otak Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD.

Penerangan nya sudah di beri.

Kamu perlu jumpa doktor sakit otak untuk di rawat.

Anonymous
Guest
Anonymous

UNTUK MAKLUMAN PEMBACA2 YANG TAK SELALU MASUK KE BLOG INI:

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasihan betul dgn TN monyet tua kepala botak
Dulu kecil, kat kandang kambing, mak dia letak
Dek kebuluran, taik kambing si ifrit ni melantak
Pembaca dah muak, dgn badut ni punya watak

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Benda basi yg sama, hari2, kera ini ulang cetak
Asyiik terloncat jer, sana sini, serupa dgn katak
Keadaan dia tak ubah le katak puru dalm kotak
Kalu terkantoi, & tersepit, dia mula main gertak

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Lihat pantun Kejora, dirasa spt kepala dihentak
Leher nya pula, dirasakan spt Kejora libas tetak
Kini dia dah jadi sawan gila babi memberontak
Cara berhujah jelas dia ni seorang pesakit otak

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Budin kata, rakyat dpt kenali TDM punya rentak
Dia dah mula tunjuk balik, th 1998 punya watak
Pihak berkuasa mesti dicengkam dan dibentak
Kalau tak, ‘future’ politik Boboi akan mati katak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tadi kelas 1 jam kat budak2, ‘quiz’ test abg beri
Kini sampai ke ‘recess’, abg tak ada kelas, ‘free’
Tak tahu kenapa.. asyik risaukan, Irah ku puteri
Kat kota LA itu, takut Irah nanti orng bawak lari
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

anonymous
Member
anonymous

Madey nak selamarkan malaysia kununnye…

MADEY YG SEDANG ROSAKKAN MALAYSIA DGN PUTARBELITNYE…MASIH ADA MELATYU TONGONG BAHLUL YG SANGGUP DIBELIT OLEH OLEH MAMAK KERALA NI..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu Melayu yang amat tongong dan bahalol, sanggup kena belit.

Yang lain tidak.

Yang belit ialah Najib Al Jibo dan yang seangkatan dengan nya.

Putar belit hingga kena lingkup di Pru14.

anonymous
Member
anonymous

Keturunan keling mcm kamu yg kuat belit..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Apa lagi nak cakap bila Anwar sudah tegaskan di Port Dickson bahawa PKR sejak awal penubuhan Pakatan Harapan (PH) sehingga penubuhan kerajaan dan kini tetap memberi sokongan padu kepada kepimpinan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bagus dia cakap begitu, penyokong2 Tun M pun tak akan ada masalah Anwar jadi PM8. Hanya soal bila dan soal rakyat yang tak mahukan nya sebab dia peliwat dan bekas banduan 2 kali.

anonymous
Member
anonymous

Berape kali jubo ko kena liwat dgn anwar?..koling mabuk todi..

anonymous
Member
anonymous

Sudah banyak masalah berpunca dari madey…sekarang Hamid Bador tersepit jadi mangsa kerana wahyu madey supaya lindongi Jemin kaki semburit balaci madey..

Hamid dituduh jadi raja lawak….lobakman nak saman hamid kerana lindongi jenayah Jemin..

Hamid boleh cepat mati kerana hypertension….reputasi hamid dah punah..

Madey mesti digantikan segera..rosak malaysia…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu mengarut, mengata “Hamid boleh cepat mati kerana hypertension”. Tapi kamu mati malam ini, Tuhan teruskan kamu tidur selama lama nya. Dilaporkan sebagai “died in your sleep.”

Kerana hati busuk, panggil Tun M sebagai madey, menuduh Hamid jadi Raja Lawak. Itu menghasut. Aku seru Polis Cyber Unit tangkap kamu, heret ke mahkamah, tuduh di bawah Akta Hasutan.

anonymous
Member
anonymous

Aku doa tuhan segera cabut nyawa ko koling mabok todi pemfitnah anwar..

anonymous
Member
anonymous

Jemin sudah hampas tak berguna lagi kpd madey ..Jemin dgn gelaran kaki semburit bakal disembelih oleh anwar dlm pemilihan tahun 2021…20 ekor saja yg masih setia akan lari dari Jemin…Jemin hampas akan mati beragan…jawatan PM 8 yg dijanjikan oleh madey sebagai insentif untuk sekat anwar kpd Jemin hanye jadi angan2…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Lagi hati busuk, kali ini mengata “Jemin hampas akan mati beragan”.

Yang lain2 kau kata itu hanya pendapat kamu sahaja, tiada siapa percaya.

anonymous
Member
anonymous

Wak hindu Aitaman nak buat Aota lagi …wak hindu bongok kata majoriti pimpinan PKR lari dari anwar..

Budin kena tulis dlm bahasa Hindu plak baru wak bongok ni paham…
Bahasa melayu dia tak paham . wak Aotaman patut dibuang dari malsysia kerana tak paham bahasa melayu…hanye,20 ekor saja yg sokong Jemin…120 orang bersama Anwar..20 ekor ni bakal disembelih dlm pemelihan tahun 2021…kikikikikiok..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ini ano penyokong tegar Pak Sheikh Anwar yang guna istilah semburit sebab dia sendiri ahli semburit mcm Pak Sheikh.

Atau dia ini Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama sengaja mahu porak peranda, sabotaj blog Budin yang pro-PH, mengarut, mencipta watak Munirah, memantun mantat dll.

Dia bukan sahaja “patut dibuang dari malsysia” – patut di sula di tepi pantai, selepas itu di campak ke laut China Selatan.

anonymous
Member
anonymous

Ko yg patut disula keling mabok todi kwrana fitnah anwar liwat

anonymous
Member
anonymous

Wak Aotamama hindu While Tun & most of PH leaders try to fix the BN shit economy, Anwar does a deep dive into the gutter. Its no surprise majority of PKR leaderd are staying far away from the stench he brings. …..and thats the PM-in-waiting apparently….!! ———————–+- Wak hindu layak jadi tukang karut… Masa bawah BN ekonomi 5.9%… Ringgit bawah 4 ringgir sedolar US Madey angkat sumpah jawatan PM semua merudum hingga sekarang…sudah lebih 1 tahun kita boleh lihat kemampuan madey uruskan ekonomi negara….wak hindu kata hebatnye madey krisis tahun 98, madey boleh selesaikan 1 tahun aje.. Sekarang madey dah… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Mengarut sangat kamu mengata “pelabor asing benci madey…dah berjuta madey hanguskan duit negara pujuk pelabor asing”.

Kamu menuduh liar tanpa bukti, tanpa fakta, cakap iku suka sahaja sebab kamu ada sakit otak Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD.

Penerangan nya sudah di beri.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Untuk makluman pembaca2 yang tak selalu masuk sini –

Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil a, tak renti2 menulis macam2 karutan, memantun mantat.

Komen2 nya tidak mengikut tajuk, asyik mengarut, menghasut bangsa “Keling” dan agama Hindu, anarkis, macam orang gila.

Dia tidak hormatkan langsung pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 di sini. Dia coba sabotaj blog Budin ini yang pro-PH.

Kerana itu semua, dia perlu di balun, di tibai, di bantai. Dengan itu kita juga boleh dapat fun and entertainment on and out of him.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang di namakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Lihat

https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means moving about constantly, including in situations in which it is not appropriate; Or excessively fidgets, or talks. Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI MENGGUNA NAMA2 LAIN.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Anonymous
Guest
Anonymous

Uncle TN ni, kasi kitorang gelak, tak kering gusi
Dari rupa monyet, dah tukar, jadi rupa babi kasi
Tak malu ker uncle asyik dgn hujah lapok basi?
Olang China cakap, ‘haiya ini olang, bila mau si’
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

TN cemburu, pantun Kejora, penuh dgn sensasi
Lihat pantun banyak muka monyet ni pucat lesi
Tetapi si kuli cacai ini, tetap tampil juga beraksi
Sbb duit dedak, dia dah sakau dulu, sbg koleksi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Mmg lah uncle ni, jenis tak tahu nak berdiskusi
Otak bangang, bingai, serupa tikus tengok besi
Aku rasa aku tau, sbb apa uncle asyik je emosi
Rasa nya, kotey tu dah lembik, tiada lagi ereksi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mt Jemin kini, rasa panas, spt berada dlm relau
Cahaya di hadapannya, dilihat udah makin silau
Program pemukiman, ada Madey pun dia pulau
Elok saja le, dari parti PKR tu, Mt Jemin dihalau
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Entah apa khabarnya, Irah dewi ku intan cahaya
Udah balik kampus atau masih di tgh kota raya?
Bukan apa, abg risau, kot Irah terancam bahaya
Sbb kat kota LA tu mmg banyak ular dan buaya
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mesti ler kota LA tu, sibuk, kalut dan riuh gamat
Berada kat kota tu, Irah kena, berhati2 & cermat
Abg sentiasa berdoa Irah dlm baik dan selamat
Ok ye Irah..dah 2:00am, abg ni ngantuk teramat
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia masih nak ganggu aku, itu tua, busuk perut
Tapi secara menyamar saja dia mari mengarut
Org yg begini hanya boleh diajar dgn mencarut
Sebab, pelir mampos dia tu, belum pulih diurut
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Munirah Maryono

Salam Sir Abg,slmat mlm
Hrp Sr Abg.skses
thks krna igt kt irh n gv smgat,Irh vry2tq
rght btllah Irh so bsy
abg,tmrw kmi b3 nk ke LA cty,jln2,hlq2 tsion
nxt wk ke Scdry Scl fr 2 wk,kjn Psyco ank2 rmja Mt Slleh..x sbar Irah,mcm cgu plk

Abg,jpa lagi ye
slm irh dri US
DOA irh utk Msia amn dmai,irh tllu rdu

Reply

20 July 2019 11:33 pm

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
20 Julai 2019, 11:33 pm.., tiba warkah ke-7 Irah
Tak dpt dilindungi, ada pihak jadi tak tentu arah
TN tua ler, yng paling dengki, cemburu & marah
Tak apa ler Irah, dlm bercinta itu semua lumrah

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Hanya bingkisan ini, tmpt kasih, abg nak curah
Abng utuskan kerana terlalu rindukan mu, Irah
Di sudut hati ini…abg dah siapkan satu daerah
Sebutir permata utk bakal isteri abg nak serah

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

PERMATA UNTUK ISTERI – KOPRATASA
Karaoke: https://youtu.be/xpNDLHF-vyg

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri

Untuk kau penuhi
dengan kemuliaan seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Chorus:

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri
Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
Tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

While Tun & most of PH leaders try to fix the BN shit economy, Anwar does a deep dive into the gutter. Its no surprise majority of PKR leaderd are staying far away from the stench he brings.

…..and thats the PM-in-waiting apparently….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana dia tak muncul Fucktun bingai
Naper diam bisu sepi tidak bersuara
Agaknya, dia udah terjun dlm sungai
Kecut pelir nak berdepan dgn Kejora

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kat blog KD, kemain iblis ni kencang
Otai panji hitam, geng tentera Mahdi
Mari sini mudah saja Kejora cincang
Terus cabut lari, Fucktun bapok kedi

Blog KD itu aku dah lama tak masuk
Kemain lagi, di blog KD, aku dicucuk
Kini Fucktun kelupor, spt kena rasuk
Tidak berani mari itu tua mati pucuk

Kemain diajak aku pantun di pentas
Kerna katanya dia otai penulis buku
Tapi yng nyata, dia ayam baru netas
Rata2 benjol kat kepala, Kejora luku

Kat blog KD kemain ifrit ni menyalak
Ibarat mcm udah pecah silat kuntau
Tapi, kini..spt bapok kain kena selak
Auw auw… aper nii… tak kuaser I tau
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

Anonymous
Guest
Anonymous

Cgu Kejora pantun relaks & tenang
Berpantun baginya mcm bersantai
Fucktun tewas, kat darat berenang
Kejora lenyek dia jadi sambal petai

Kejora hanya lah sorang cgu biasa
Berlawan dgn Fucktun yg gah otai
Tapi, Kejora pulak, menang selesa
Fucktun tersembam Kejora bantai

Kejora sifat lembut mcm org lebai
Kalau perlu sangat baru mencarut
Fucktun perangai jahat mcm cibai
Spt Suman ler dengki busuk perut

Pantun Kejora elok lembut lembai
Lenggok bahasa & seni nya cantik
Pantun Fucktun serabut & serabai
Kalau tersilap baca bunyi camtaik
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Cikgu Kejora, bersantun dan berbudi
Tak suka nak nunjuk sifat riak & juah
Cuba dicabar, si Fucktun bapok kedi
Tapi akhir nya, si tua tu, makan kuah

Ckgu Kejora dipuji berpantun pantas
Siapa pun yg jual dijawabnya segera
Tapi, Fucktun anak ayam baru netas
Ada hati, ingin mencabar sang juara

Fucktun hanya Nisan nak lagak Audi
Tak sedar dirinya cuma kereta buruk
Kini dgn Kejora, dia spt Othman badi
Smlm dan hari ini dia dah kena teruk

Konon dia, Doe & Wak tentera Mahdi
Bakal pembawa bendera panji hitam
Kubu puak2 ini, kat blog si bapok KD
Aku punya gelak, sampai mau pitam
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaahhhh kaahhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana dia bersembunyi, Fucktun bebal tua kedi
Tak keluar ku tunggu, dari semalam & pagi tadi
Kemain ngaku org panji hitam tentera AlMahdi
Padahal, dia puak penyangak, tali barut Yahudi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Hari ini, Irah keluar Los Angeles City, jalan-jalan
Untuk si dia, aku kirimkan doa sebagai bekalan
Tapi aku masih juga menunggu, Fucktun sialan
Otai tersohor tak mahu tunjuk kah ketrampilan?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

(Bunga2 tu, abg nak kasi kat Irah je tau..!
Kat Fucktun tu, abg nak bagi penampaq..😂)

Anonymous
Guest
Anonymous

Sekarang Fuctun pula jadi aku punya buah hati
Harimau lapar, mmg le mangsa, sangat dinanti
Wak Suman dah undur, Fucktun jadi pengganti
Siaplah Fucktun keris, parang atau pisau belati
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Kita lihat nanti Fucktun siapa jaguh antara kita
Tapi sbb kau otai, ada syarat, yg aku nak minta
Pantun2, buat mcm aku, panjang baris, sekata
Mesti berisikan hujah2, tak nak merapu & auta
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

MY TRIBUTE TO FAN TUN FOR HIS CLASSSY WORK: Mandela sought his forgiveness Couldn’t provide a beautiful nurse In Sungai Buloh, no happiness Only inmates to do business.. Hitler also said sorry To Brader don’t worry “one day you’ll be free But.. to be PM..its eerie..”! Also sorry Margaret Thacher Though fragile not on stretcher Brader wants to rush up ladder Margaret willing to be a butcher! Charlie Chaplin delivered a message To Brader avoid sausage Proper channel, the right passage Silent movie the right package! Sergent Saunders..blazing guns Combat Brader,It’s elegant Victimising men, we’re hooligans Same species..extravagant! Hang Li… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kini, Cikgu Kejora sudah boleh kembali ketawa
Kerana skrg udah mempunyai teman istimewa
Tak sangka, org Kedah, nak berjodoh org Jawa
Irah muncul, bagi aku sbg penyambung nyawa
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

anonymous
Guest
anonymous

GADIS JAWA MANA SUKA LELAKI JUBO HITAM

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

amik kau baghal!

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak 12:52 am,

Tak syok ler ngko main pukul curi mcm ini Wak
Usah le terlalu kasar sgt kalau ko nak melawak
Kalau aku kasar sama nanti marah pulak awak
Boleh tak kalau tak ganggu aku, Hindu biawak?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

anonymous
Member
anonymous

2 tahun lagi Jomo pakar ekonomi cakap ekonomi makin tambah sukar….sekarang keadaan blm sukar pon madey gagal nak lawan ekonomi negara lain….madey mampu
jual aset negara 20 billion dan tambah hutang..kalo dlm keadaan lebih sukar lagi lah terok madey..
Madey sudah hilang aura terkena suwey Jemin….

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

anonymouse 12:39 am… Kau kata, “sekarang keadaan blm sukar pon madey gagal nak lawan ekonomi negara lain”. Tapi kau lupa dia juga kata tahun ini tidak mungkin menyaksikan perubahan pantas. Kerajaan PH kini terpaksa memikul beban menanggung membayar longokan/timbunan hutang peninggalan BN – belum lagi duit negara yg hilang ntah ke mana berbilyon-bilyon. Agak2 lah kalau nak spin pun. Ini laporan rasmi ucapan Professor Jomo…. KUALA LUMPUR: Malaysia perlu mengambil langkah proaktif mempromosikan bidang pelaburan baharu dan pengeluaran di tengah-tengah peningkatan konflik perdagangan global, daripada hanya memeterai perjanjian perdagangan yang mana tidak memberikan kelebihan kepada negara, kata Pakar Ekonomi, Profesor… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Madey tak mampu pon nak pulihkan ekonomi…dia bukan bijak sangaat pssal ekonomi…dia bijak nak jatuhkan orang dan lindongi kroni..

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Utk Irah dekat LA tu moga selamat abg doakan
Tak risau sgt abg sbb Irah pergi bersama rakan
Mesti lah dekat kota LA tu Irah shopping sakan
Utk abg yg kat Msia ini, apa dia, yg Irah belikan?
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

❤....
Guest
❤....

BELI 5 DOZEN KONDOM
KAU PERLUKAN TU! BUKAN?
UNTUK SODOK JUBO MEKCY

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

anonymous
Guest
anonymous

semoga kau cepat betobat WAHAI CAGURA kedebe!

anonymous
Guest
anonymous

KEJORA JUBO HITAM LEGAM
LIKE NEGERO!!!puihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak 12:43/12:47/12:48 am,

Tak syok ler ngko main pukul curi mcm ini Wak
Usah le terlalu kasar sgt kalau ko nak melawak
Kalau aku kasar sama nanti marah pulak awak
Boleh tak kalau tak ganggu aku, Hindu biawak?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

anonymous
Member
anonymous

Madey dah pening dgn lobakman nak saman IGP tambah plak Jemin balacinye makin lemah…harapan nak lanjut masa jadi pm makin pudar…
Persepsi rakyat madey masih dgn perangai lamanye nak cover up kroninye…madey sudah hilang auranye…

anonymous
Member
anonymous

Bila kluar berita 27 pemimpin MPP PKR tandangan tidak setuju kenyataan anwar suruh Jemin undur jika bersalah terkinja2 wak Aotaman Hindu gembira kunun anwar sudah terperosok….sekarang Budin sahkan Jemin hanye dapat 20 orang konco saja…baik Jemin dan konconye masuk Bersatu parti yg tak cukup ahli…

Pemilihan 2021 Jemin dan konconye out jika bertanding..

MR CONAN
Guest
MR CONAN

JIKA JEMIN DILANTIK MENJADI TIMBALAN PERDANA MENTERI
dalam waktu yang terdekat ini
HABIS BERSELERAKLAH GENG YANG 120 TU!!!!
TERKIAL-KIAL CARI TEMPAT BERGANTUNG

KAH KAH KAH.

dari :
Penganalisis strategik politik tak berbayar

anonymous
Member
anonymous

Terkinja2 wak Aotaman Hindu suka rating madey naik..siapa yg buat survey?…madey yg upah buat survey naikkan rating kerana IDE milik MB selangor kroni Jemin balaci madey laporkan madey tidak disukai..kikikikikok..

anonymous
Member
anonymous

Jemin bukan tak mahu hadir..dia maluu…dia sudah ade kes aiskrim..sekarang kes sula plak…

Madey mungkin silap pilih balaci mcm dia akui silap pilih najib…orang bijak mcm madey pon boleh buat silap….mungkin faktor usia tak boleh nak teliti betul2…#sebijak2 manusia tetap ade kelemahanye..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

WOWWW, JUST FANCY THAT…….!!

Prime Minister Dr Mahathir Mohamad’s approval rating has steadily improved, after hitting an all-time low of 46 percent in March this year.

Mahathir’s approval rating improved to 55 percent in May and to 62 percent as of last month, according to a survey by independent pollster Merdeka Centre.

His improved approval rating comes on the back of Malay and Chinese voters who have once again warmed up to the Langkawi MP according to the survey reported by The Malaysian Insight.

SEMOGA ALLAH SWT PANJANGKAN USIA TUN UNTUK TERUS MEMIMPIN NEGARA.

Ameen.

MR CONAN
Guest
MR CONAN

AMIN, TERUSKAN PERJUANGAN MU PAK OTHMAN

KAMI SENTIASA BERADA BERSAMA ANDA

HIDUP TUN!
KAMU INSAN ANUGERAH TUHAN UNTUK KAMI
SEMOGA TUHAN PANJANGKAN UMUR KAMU
JANGAN PERGI DULU SEBELUM,MALAYSIA INI KAMU PERBAIKI
PERJUANGAN MU AKAN MENJADI TERAPI SEMANGAT
UNTUK BANGSA YANG PERLUKAN PEMBIMBING

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

MANA2 PIHAK MENDESAK TUN M LETAK JAWATAN DIANGGAP PENGACAU/PENGHALANG USAHA KERAJAAN PH MEMULIH EKONOMI NÈGARA & BANTERAS KORUPSI – MTUC Bernama Jul 18th, 2019 (Updated Jul 18th, 2019) Any calls urging Dr Mahathir Mohamad to step down as prime minister is disruptive to government efforts to resuscitate the economy and free the country from corruption and other past transgressions, the Malaysian Trades Union Congress (MTUC) said today. Its secretary-general, J Solomon said there is no need for any party to carry out surveys on how long Mahathir should hold office, as the 94-year-old leader must be given “all the time… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana dia tak muncul Fucktun bingai
Naper diam bisu sepi tidak bersuara
Agaknya, dia udah terjun dlm sungai
Kecut pelir nak berdepan dgn Kejora

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kat blog KD, kemain iblis ni kencang
Otai panji hitam, geng tentera Mahdi
Mari sini mudah saja Kejora cincang
Terus cabut lari, Fucktun bapok kedi

Blog KD itu aku dah lama tak masuk
Kemain lagi, di blog KD, aku dicucuk
Kini Fucktun kelupor, spt kena rasuk
Tidak berani mari itu tua mati pucuk

Kemain diajak aku pantun di pentas
Kerna katanya dia otai penulis buku
Tapi yng nyata, dia ayam baru netas
Rata2 benjol kat kepala, Kejora luku

Kat blog KD kemain ifrit ni menyalak
Ibarat mcm udah pecah silat kuntau
Tapi, kini..spt bapok kain kena selak
Auw auw… aper nii… tak kuaser I tau
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak kisah lah aku samada Tun nak jadi PM berapa lama lagi,yg menjadi pegangan sekarang adalah aku yakin Tun mampu membina semula ekonomi bersama-sama rakan-rakan menteri yg telah dilantik.Beri kan peluang untuk mereka bekerja, Biarkan penyalak-penyalak yg tewas terus menyalak ke peringkat maksima mereka. Kerana berapa lama mereka mampu menyalak.PRU-15 pon lambat lagi. Banyak tugasan yg mereka kena buat.Al maklumlah,POKOK BESAR yg tumbang,bukannya sebesar lengan,tapi kena dua pemeluk.Nak bersihkan pokok besar yg merentang jalan ni,pon dah ambil masa.Ini belum bahagian jalan yg perlu diturap semula dek hempasan pokok besar ini. Budin merupakan salah seorang dari dalam,yg coba menjadi ulat dalam… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Beralih kepada Anwar pulak, Sememangnya beliau bukannya pilihan yang terbaik lagi untuk mengisi jawatan PM8,kerana kejatuhan beliau dah ditandai dengan kekalahan Rafizi semasa pemilihan PKR yang ramai menyebut sebagai pilihan Anwar untuk menjatuhkan Azmin. Kalau bukanlah si Rafizi diminta Anwar untuk mengalahkan Azmin,tetapi kempen agresif serta suara-suara yang didengar dari kumpulan ini,menggambar mereka adalah ditaja untuk berbuat sedemikian.So kini,apa yang nak dipersoal lagi.Azmin dah menang menewaskan proksi tertentu!Maka proksi penaja juga kena terima hakikat yang dia sendiri telah tewas.Semestinya yang tewas perlu sedar yang mereka dah tewas,dan tak perlulah dicari helah lain untuk kalahkan lawan yg menang.Benar juga kata Tun… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Satu argumentasi berlapekkan fakta tapi berhemah & rasional, membakar semangat untuk kami terus berjuang demi yg haq.

Syabas & terima kasih 10:49, 11:04 pm.

Without Fear And Favour,
Othman @ Othaman Ahmad

anonymous
Member
anonymous

Wak otarman Jindu kerunan kunyit mampos dibakar neraka…memang hindubtak takut kena bakar…hihihi kiok.

anonymous
Member
anonymous

2 tahun lagi Jomo pakar ekonomi cakap ekonomi makin sukar….sekarang blm sukar pon madey gagal nak lawan ekonomi negara lain….madey mampu
jual aser negara 20 billion dan tambah hutang..kalo dlm keadaan lebih sukar lagi lah terok madey..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

anonymouse 12:35 am… Kau kata, “sekarang keadaan blm sukar pon madey gagal nak lawan ekonomi negara lain”. Tapi kau lupa dia juga kata tahun ini tidak mungkin menyaksikan perubahan pantas. Tambahan pula Kerajaan PH kini terpaksa memikul beban menanggung membayar longokan/timbunan hutang peninggalan BN – belum lagi duit negara yg hilang ntah ke mana berbilyon-bilyon. Agak2 lah kalau nak spin pun. MANA2 PIHAK MENDESAK TUN M LETAK JAWATAN DIANGGAP PENGACAU/PENGHALANG USAHA KERAJAAN PH MEMULIH EKONOMI NÈGARA & BANTERAS KORUPSI – MTUC Bernama Jul 18th, 2019 (Updated Jul 18th, 2019) Any calls urging Dr Mahathir Mohamad to step down as prime… Read more »