KESIAN KU LI…..

Setelah cadangannya agar perlantikan Perdana Menteri ke-8 diserahkan kepada Yang Dipertuan Agong untuk membuat pilihan tidak mendapat sambutan, Tengku Razaleigh Hamzah hari ini tampil lagi dengan cadangan barunya.

Kali ini beliau mencadangkan agar Tun Mahathir Mohamad terus berkhidmat sebagai Perdana Menteri sehingga ke akhir penggal.

Kata beliau, peralihan kuasa yang tergesa-gesa dan terlalu awal boleh memberi kesan buruk kepada rakyat dan juga negara.

Malangnya, jika cadangannya sebelum ini tiada sambutan, cadangan Ku Li kali ini ditolak mentah-mentah oleh Tun Mahathir sendiri.

Dalam reaksinya berkenaan perkara tersebut, Tun Mahathir berkata, beliau tidak akan berkhidmat sehingga habis penggal, walaupun ada yang mencadangkannya berbuat demikian.

“Saya sudah berjanji dan akan menepati janji saya. Apa saja yang dikatakan orang lain, itu adalah pandangan mereka. Bukan saya,” kata Tun Mahathir lagi.

Esok lusa entah apa lagi agaknya cadangan baru akan keluar daripada mulut Ku Li.

Dalam hal ini, saya sendiri ketika menyampaikan mukaddimah di majlis diskusi buku “Anwar PM Ke-8 Janji Serah Kuasa Yang Mesti Ditepati” baru-baru turut menyentuh perkara yang sama.

Saya telah menyebut bahawa jika Tun Mahathir dipaksa untuk berkhidmar sehingga habis penggal, ia bermakna beliau ketika itu akan berusia 98 tahun usianya.

“Ini bermakna, memaksa Tun Mahathir bekerja sehingga ke usia 98 tahun adalah suatu penderaan kepadanya.

“Tempoh dua tahun untuk Tun Mahathir berkhidmat adalah cukup memadai di mana ketika itu beliau akan bersara pada usia 95 tahun”, demikian antara yang saya tekankan.

Setelah dua tahun menjadi Perdana Menteri dan ia pula adalah kali kedua serta dalam usia 95 tahun ketika itu, ia adalah detik paling sesuai untuk Tun Mahathir menyerahkan jawatan itu kepada pengganti yang telah dipersetujui oleh PH iaitu Anwar Ibrahim.

Peralihan kuasa dalam tempoh dua tahun itu juga akan membolehkan Anwar mempunyai cukup masa untuk membuktikan kemampuannya sebelum tiba PRU15 yang mesti diadakan sebelum tahun 2023.

Jadi, apa lagi yang Ku Li tak habis-habis risau hati agar peralihan kuasa itu tidak menjadi kenyataan?

Apa pun, kesian dengan Ku Li kerana cadangan “batu apinya” yang terbaru ini telah ditolak mentah-mentah oleh Tun Mahathir.

Bagaimanapun, tidak jadi masalah sama sekali jika Ku Li mahu kekal sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat UMNO, jawatan yang disandangnya sekarang sehingga tamat penggal lantikannya oleh Presiden UMNO, Zahid Hamidi. (Shahbudindotcom 20/07/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 20 July 2019 — 9:49 pm
Subscribe
Notify of
guest

103 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 July 2019 8:20 pm

PAKARTUN HARAMJADAH PH PERLU KEKALKAN TONG M HINGGA AKHIR PENGGAL KERANA DIBIMBANGI PEMIMPIN LAIN TIDAK CUKUP KORUP DAN LICIK….. Now Mahathir Definitely Cannot Retire……. The plan to oust Mahathir was this month, July. That now cannot happen and Mahathir has about two months to strengthen his defences. If it is going to happen it must happen by September. So, Mahathir still has time to finish off Anwar before Anwar finishes him off. Anwar screams he has the numbers. He also screamed the same thing in 2008 but “16 September” never happened. And one thing about Anwar, when he screams that… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
21 July 2019 2:55 pm

TOKONG DERITA VIRUS BABI… . Lim Kit Siang Sah Sakit Otak….. Lim Kit Siang said Malaysia has transformed into a nation of integrity. Kit Siang must be suffering from some sort of swine fever that has affected his brain. How can he come to that conclusion when the Attorney General, the Inspector General of Police and the Chief Commissioner of the MACC have all been reduced to political baruah Lim Kit Siang said Malaysia has transformed into a nation of integrity. Kit Siang must be suffering from some sort of swine fever that has affected his brain. How can he… Read more »

Anom
Anom
21 July 2019 2:24 pm

Kuil mana wak Aotaman lari menyorok?.berdoa kpd dewa visnhu mohon pertolongan nak auta lagi..

TN koling asyik mabok todi..tak pernah semayang di kuil..24 jam meroyan tak cukup todi…mlm tadi tibai sebotol samsu haram nasib baik tak mampos kiok….kikikikikkiok..

Anom
Anom
21 July 2019 2:01 pm

TN Koling mabuk todi sudah diberi penangan tapi masih nak meroyan..pemabok todi memang takkan paham….bangsa keling

Anom
Anom
21 July 2019 1:48 pm

Kerunan keling memang kuat membelit….. ……………………….. Tommy Thomas ‘Merogol’ Mahkamah Dan Undang-Undang Malaysia Tommy a/l Thomas lupa atau terlupa… Dia pernah cakap, dia tak pernah menerima Prinsip Sub Judice… Cuba baca apa yang Tommy Tomato cakap dalam 2 tarikh yang berbeza… Tommy Thomas Aug 14, 2018 : “I have never accepted the principle of sub judice”… “The principle of sub judice does not exist in Malaysia because jurists don’t exist”… Tommy Thomas Jul 18, 2019 : “My Lord, his (Najib) action is sub judice, and he must be treated the same as any other accused”… “He cannot be treated any… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 2:11 pm
Reply to  Anom

Ko menghasut menuduh “Kerunan keling”. Aku gesa Police Cyber Unit bersama MCMC kenal pasti dan dapatkan butiran peribadi kamu, tangkap kamu, heret ke Balai Polis, remand se minggu makan nasi bungkus, kemudian heret ke mahkamah, tuduh kamu menghasut.

Keharmonian dan keamanan negara terjejas dengan binatang mcm kamu menghasut.

Anom
Anom
21 July 2019 6:06 pm
Reply to  Tanpa Nama

Mabok todi kuat meroya merapuu..mcmc tu bapak kamu..

Anom
Anom
21 July 2019 12:32 pm

Betulkah Daim kata Azmin finish? Khabarnya semalam, selepas mesyuarat kabinet dan sessi bergambar Dr Mahathir memanggil Azmin? Panggilan itu penting kerana Azmin dikatakan terpaksa membatalkan rutinnya mengadakan post cabinet setiap selepas mesyuarat kabinet. Apa yang berlaku semalam, mengenai sessi bergambar anggota kabinet sebaik selesai mesyuarat itu, kemudian Azmin dipanggil Mahathir memberi tafsiran seperti mana yang bertompok dalam kepala umum hari ini. Bahawa isu video lucah Haziq Aziz itu telah menyebakan Azmin hilang kredibiliti sebagai pemimpin parti selaku Timbalan Presiden Keadilan dan juga sebagai anggota kabinet. Selalunya ada hal mustahak untuk diperkatakan dengan seseorang yang dipanggil itu oleh perdana menteri. Selebihnya… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 1:47 pm
Reply to  Anom

“Khabarnya semalam ..” – khabar keluar dari lubang jub kamu.

“kata-kata kawan seperti mana dikutip daripada orang yang rapat dengan Daim ..” – bukan kawan, hanya pengemis politik yang selalu duduk 10-15 kaki jauh bila Daim berbual dengan orang lain. Dengar 1-2 perkataan, di putar belit nya.

Maka itu lah pendapat yang dikeluarkan puak yang amat gobar kemungkinan Azmin dipilih sebagai ganti Pak Sheikh dan prospek menjadi PM8.

Anom
Anom
21 July 2019 2:26 pm
Reply to  Tanpa Nama

TN koling tak cukup todi….pening meroyan lagi…kikikikikiok

Anom
Anom
21 July 2019 12:06 pm

PETALING JAYA: Lokman Noor Adam berkata, beliau kini sedang berunding dengan peguam untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Ketua Polis Negara (KPN) Abdul Hamid Bador ekoran kenyataannya berhubung isu video seks sejenis melibatkan Haziq Aziz dengan individu didakwa seorang menteri Kabinet. Ahli Majlis Tertinggi Umno itu mendakwa, Hamid cuba melindungi menteri terbabit berikutan kejayaannya mendapatkan bukti daripada pakar forensik di Indonesia yang mengesahkan kesahihan klip video tersebut dan identiti 2 individu di dalamnya. “Saya berbincang dengan peguam. Kita akan ambil tindakan undang-undang terhadap Abdul Hamid. Kita yakin KPN melindungi menteri Kabinet berkenaan. Dia tidak lindungi Haziq yang sudah buat pengakuan. “Ini… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 1:40 pm
Reply to  Anom

Lockman Adam? Bukan kah si bangsat ni dulu bising, ambik tempat Jamal Jamban membising tak tentu arah?

Bukan kah dia senyap bila diheret ke mahkamah dan dituduh?

Lokman Adam didakwa serang pelajar UM –
https://www.malaysiakini.com/news/469880

Sekarang dia coba menghindar kerja2 KPN, dia perlu di heret ke balai, di remand 7 hari makan nasi bungkus, dahtu diheret ke mahkamah dan di tuduh di bawah Akta Hasutan atau sebagai nya.

Anom
Anom
21 July 2019 2:00 pm
Reply to  Tanpa Nama

Ko koling mabuk todi sudah diber pensrangan dan penangan….cakap metoyan pemabok todi saper yg paham?….kikikikikiok

Anom
Anom
21 July 2019 12:00 pm

TN keling mabok todi coba tunjuk pandai ulang2 peneranangan mengenai diriny Yg ALAHAN dgn Geng Najib….kikikikikikiok…

Aku sedang mengkaji kenape TN mabok todi ALAHAN DAN TAKUT SANGAT DGN GENG NAJIB….Mungkin silap ibunye kandongkan kaki todi..KAH KAAHH KAAAAH

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 1:13 pm
Reply to  Anom

Mcm Najib kata, KEPALA BAPAK KAU.

Coba menunjukkan kau bukan Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama termasuk Anonymous kah3, anonymous huruf kecil a.

Pura2 tak tahu bahawa kamu Geng Najib dibalun, ditibai dan dibantai sebab mengarut, memantun mantat tak renti2, coba sabotaj blog pro-PH ini.

Kalau kamu bukan Geng Najib, kamu tentu gunakan nama lain – Badul ke, Tonjol ke, Bongol ke.

Kau dikandung dalam pucci mak kau yang ada penyakit HIV, keluar dengan tanda2 penyakit otak ADHD.

Melatah
Melatah
21 July 2019 11:48 am

Tuan Budin baik hati, lagi bertimbang rasa
Tun habiskan sepenggal konon rakyat paksa
Ye ke Budin, ke takut Bang Non tak merasa
Nak duduk di kerusi yang penuh dgn. kuasa

Seperkara lagi, di sini ramai yang bertanya
Betul ke janji serah kuasa ada konsensusnya
Elok jikalau Tn Budin jadikan entri barunya
Paparkan konsensus PH dgn hitam putihnya

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 11:32 am

Kerana Geng Najib mengguna berbagai nama coba sabotaj blog ini dengan karutan2 memantun mantat nya, aku ulang komen ini:

Gila nya si Geng Najib tidak terhingga.

Di reka nya nama Munira, di cipta nya cerita sedang belajar di US, ditulisnya dialogue di antara dia berdua – konon nya – dilayan dan di jawab nya sendiri komen2 itu.

Nyata gila bayang. Tapi dia sebenar nya gila ADHD. Penerangan nya sudah di beri.

Anom
Anom
21 July 2019 1:52 pm
Reply to  Tanpa Nama

Ko ulang mengenai diri ko sendiri TN koling mabuk todi….tapi orang paham ke pemabok todi merapuu meroyan…tahniah

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 2:06 pm
Reply to  Anom

Bodoh sangat bangang piang ke ko?

Ko buta ke tak baca ke sakit otak ADHD ko bikin ko tak nampak bahawa ada pembaca yang keluar di sini juga mengata kau ada sakit otak ADHD.

Pigi jumpa doktor pakar sakit otak ler.

Atau hara kiri. Jangan takut, elakkan jadi katak puru.

Anom
Anom
21 July 2019 11:32 am

Jemin ooo Jemin mung tunggu aku datang nak semburitkan kamu….polis tak berani tangkap kamu..kikikiok.

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 11:00 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Terima kasih..warkah Irah, mengubat rindu lara
Abg pasti di kota LA, Irah kini riang bergembira
Hanya doa sajalah dari abg mengiring mu dara
Utk Irah ku sayang, abng ucap salam sejahtera

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 11:06 am
Reply to  Anonymous

SALAM SEJAHTERA – SAMUDERA Karaoke: https://youtu.be/2dxaSJMaTyc 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷 Tiada secantik bahasa mu Ku gubah lalu menjadi lagu Tidak setanding paras Wajahmu itu menjadi rindu Andainya bulan retak seribu Bayangmu ada dimana-mana Jika kaca berderai Luka tertusuk seluruh jiwa Chorus: Kita pun diibaratkan Kasih suci yang bahagia… Aku turut merasakan Mahligai yang jadi nyata… Bersamamu… Pertama dan kaulah selamanya Riwayat yang menghikayat cinta Kasih jangan biarkan Kata yang nista membakar kita Kata janji bukan ukuran Hanya sejati dalam diri Kuburkan aku di hatimu Demi cinta sebelum mati Sejauh manapun berpisah Kau dihatiku dan ku sama Dalam tidur dalam terjaga Ku ucapkan salam… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 10:38 am

Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama,

Aku akan terus jawab komen kau kpd aku, nak kasi tau kau dan pembaca bahawa kau sakit otak ADHD dan perlu dirawat dek pakar sakit otak.

Aku buat suatu public service di sini – mengusaha bagi membaikkan kau dari sakit gila.

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 9:58 am

Mana dia Fucktun pemantun tersohor & jauhari
Belum puas ckgu Kejora tibai dia baru je sehari
Suman dulu, lama juga, sejak dr blog Parpukari
Tapi Fucktun tua kedi, kena sikit, dah cabut lari
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anom
Anom
21 July 2019 9:51 am

Rule if law ala madey punahkan malysia..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 10:06 am
Reply to  Anom

Kau punahkan diri kau kalau tak pergi jumpa psychiatrist for treatment.

Anom
Anom
21 July 2019 9:46 am

Wak Aotaman Hindu ,TN koling mabuk todi dan kaum sejenis

Prinsip rule of law ala madey

Najib mencuri mesti didakwa

Jemin semburit mesti di lindongi.

Malaysia baru bawah madey banyak kepelikan..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 10:01 am
Reply to  Anom

Satu yang pelik kau Geng Najib gila tak di hospital bahagiakan.

Symptoms sakit otak ADHD kau dah nyata.

Sudah di beri penerangan.

Ada komen peserta2 lain setuju kau sakit otak ADHD.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 9:16 am

Gila nya si Geng Najib tidak terhingga.

Di reka nya nama Munira, di cipta nya cerita sedang belajar di US, ditulisnya dialogue di antara dia berdua – konon nya – dilayan dan di jawab nya komen2 itu.

Nyata gila bayang. Tapi dia sebenar nya gila ADHD. Penerangan nya sudah di beri.

Anom
Anom
21 July 2019 9:53 am
Reply to  Tanpa Nama

Kenape ko jeles?..tulis lah juhak..tak ade sape yg marah ko koling mabuk todi..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 10:03 am
Reply to  Anom

Ngaku kau gila yer.

Bagus lah.

Pergi jumpa psychiatrist lah.

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 1:04 pm
Reply to  Tanpa Nama

Uncle TN, dlm hati ko dengki, elok jer ko ngaku
Aku faham derita hatimu bila cemburu terbuku
Hari itu nko kata padan muka Kejora, Irah paku
Hari ini ngko kata pulak, Munirah tu rekaan aku
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Uncle ni, dah ibarat kucing tua, yg tumpul kuku
Ko pun kini, dah muram monyok spt kera duku
Dah teruk ko kena buah tomoi siap lutut & siku
Atau spt dlm WWF, aku tibai uncle dgn bangku
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 2:20 pm
Reply to  Anonymous

Tak dengki. Aku hanya benci. Bencikan kamu, Beruk Tua.

Kamu jenis yang tak bertanggung jawab, menuduh liar tanpa bukti, fakta atau punca yang sahih.

Tidak ada guna, tak menyumbang apa pun dalam masyarakat. Kau lebih teruk dari “melukut di tepi gantang” – kau bukan melukut pun, hanya tahi palat, yang kau selet, masuk mulut, kau makan dari masa ke masa.

Itu pasal kau bodoh bangang sangat. Kau dah tua, nak mampus, dah lama pencen, takda kerja apa, jari melekap di keyboard, mengarut, menuduh liar, kadang kala melekap di [ucci mak kau.

Anom
Anom
21 July 2019 9:12 am

Koling mabok todi nak bela geng Hindu..tapi bongok..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 9:24 am
Reply to  Anom

ko gila ADHD.

Penerangan nya sudah di beri.

Anom
Anom
21 July 2019 10:02 am
Reply to  Tanpa Nama

Penerangan orang mabok..kokikikiok…kuat merapu sakit ALAHAN.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 10:35 am
Reply to  Anom

Amendenye sakit alahan?

Ada bandingan dengan sakit gila kau tu ker?

Aku akan terus jawab komen kau kpd aku, nak kasi tau pembaca kau sakit otak ADHD dan perlu dirawat dek pakar sakit otak.

Aku buat suatu public service di sini – mengusaha bagi membaikkan kau dari sakit gila.

Anom
Anom
21 July 2019 9:04 am

Sekali lagi aku tegaskan..Wak Aotaman Hindu sendiri yg buktikan dia Hindu…

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 8:59 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Hari ini, Irah keluar Los Angeles City, jalan-jalan
Untuk si dia, aku kirimkan doa sebagai bekalan
Tapi aku masih juga menunggu, Fucktun sialan
Otai tersohor tak mahu tunjuk kah ketrampilan?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

AbangSado
AbangSado
21 July 2019 8:58 am

Bila UMNO kena telan batu belah batu bertangkup
PAS mesti ngelupoh cepat2 tolong nak ulurkan tali
Tapi tali pendek, kena ke pintu gua belum tertutup
UMNO sentap, dengan PAS mereka masuk sekali

Bila UMNO dan PAS telah tamat riwayat hidupnya
Barulah rakyat boleh hidup gembira dan harmoni
Tiada lagi fitnah dan hasut di dalam masyarakatnya
Semua bangsa bahagia, negara damai warna warni

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 9:34 am
Reply to  AbangSado

Ternyata kini, yg PH dah semakin suram, redup
Seks songsang & LGBT tu, rakyat jadi mual geli
Manakala Umno/BN pula semakin segar hidup
PRU15 nanti..rakyat pasti akan kalih lah, ini kali
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 8:45 am

Apa pulak Budin kata kesian dengan Ku Li kerana cadangan nya telah ditolak oleh Tun Mahathir.

Tak salah langsung Ku Li mencadang. Reaksi Tun M pulak memang lah menunjukkan dia ambil kira ada yang mahu dia serah kuasa pronto mcm yang Budin mahu. Tapi jika ramai rakyat yang mahukan dia terus satu penggal, dia tentu akan memberi hemah kpd kehendak itu.

Kerana tidak ada dan tidak perlu ada mengundi jika majoriti rakyat mahukan dia begitu, maka bergantung di atas Tun M sahaja lah mengiktirafkan jika majoriti mahukan dia terus jadi PM.

Anom
Anom
21 July 2019 8:58 am
Reply to  Tanpa Nama

Hey TN ko koling mabok todi…ku li pon kuat merapoo mvm ko nak suruh madey jadi munafik..
Ku li merapuu mcm ko jugak..cakap orang mabok todi orang gila pon blm tentu percaya….kikikikiok..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 9:08 am
Reply to  Anom

Ko gila ADHD, Geng Najib yang asyik menjilat Njib mengguna berbagai nama.

Ko kena sakit otak yang dikenali sebagai Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD.

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 9:09 am
Reply to  Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means moving about constantly, including in situations in which it is not appropriate; Or excessively fidgets, or talks. Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI MENGGUNA NAMA2 LAIN.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 9:01 am
Reply to  Tanpa Nama

Tolong jangan suruh Merdeka Centre buat poll, kot keputusan nya tidak akan centre.

Pengarah nya Sufian apekenama nye ia lah kawan rapat Pak Sheikh.

Anom
Anom
21 July 2019 10:05 am
Reply to  Tanpa Nama

Ko lah pegi buat survey sendiri plak..cakap koling mabok todi merapuu rapu..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 2:26 pm
Reply to  Anom

Ko pergi survey di Chow Kit Road KL kawasan merah tu, sampai masa, bukak seluar kau, tonggeng.

Bila begitu, kau mesti masukkan kau ke dalam angka yang kau survey tu, kalau tak, jadi mcm survey Merdeka Centre yang tak centre.

Kau tak pandai cakap, shut up ler. Jangan membodohkan diri kau di sini, di ketawakan rakyat, malu.

Anom
Anom
21 July 2019 8:37 am

Wak Aotaman Hindu keparat…..

Najib sorok kesalahan dia dan jemaahnye..

Madey sorok kesalahan Jemin balcinye semburit

APE BEZA MADEY DGN NAJIB?..
MADEY MENTOR NAJIB..NAJIB BELAJAR KORUPSI DARI MADEY..

COBA WAK hindu bagi hujjah yg bernas tujukkan aku salah..
Wak hindu tongong gerenti tak mampu punyer….degree pon tak tahu hanye ikut cakap geng tongong….kikikikiok…
Tak lama lagi wak hindu akan koh…senang kerja malaikat terus campak kedlm neraka….hihihi..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 8:49 am
Reply to  Anom

Bodoh bangang lah menuduh orang, dahtu suruh orang buktikan dia salah. Biasa di mana2 pun orang yang menuduh keluarkan bukti.

Otak sakit Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD, memang lah memikir cara gila begitu. Penerangan ADHD itu sudah di beri.

Anom
Anom
21 July 2019 9:00 am
Reply to  Tanpa Nama

Cakap koling mabok todi merapuu saper yg akan percaya?…ko tu koling geng hindu jugak..

Melatah
Melatah
21 July 2019 11:07 am
Reply to  Anom

Busuk nya mulut engkau mengalah puki siplis
Aku bagi penendang kang habis gigi tesembur
Tok guru dan murid tuh, sama je dua2 tu iblis
Cuma tok guru bijak, telan najis tak beterabur

anonymous
anonymous
21 July 2019 12:05 pm
Reply to  Melatah

woi member 9am, dah tebongkang kot kepala bebintang benjol sampai tak tau nak serkap sapa? Alah, ko kan paka serkop, TN ke, Melati ke, Pak Man ke, IRAH ke, yg pasti Melatah le kan kan kan……..

kiok ek ok kiok ek ok kiok ek ok bongok

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 2:31 pm
Reply to  anonymous

HAHAHA HOHOHO HIIHIHI

TAK PAYAH AKU KOMEN, HANYA KELUARKAN KOMEN YANG MENUNJUKKAN SIAPA MEMBER 9.00 AM YANG KENA BANTAI TUH – anonymous huruf kecil a

anonymous
Cakap koling mabok todi merapuu saper yg akan percaya?…ko tu koling geng hindu jugak..

21 July 2019 9:00 am

Anom
Anom
21 July 2019 9:11 am
Reply to  Tanpa Nama

Ko yg bangang…aku tak tuduh wak hindu …kenape koling mabok todi sentap sangat….kuat merapuu..pagi2 lagi dah togok sebaldi todi…ko ni ada penyakit ALAHAN..TAK ADE OBAT…KOKIKIKIKIOK.keling mabok todi nak bela Hindu.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 9:20 am
Reply to  Anom

Ketawa mcm budak kecik.

Tapi ko gila ADHD.

Penerangan nya sudah di beri.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 8:33 am

Saya tidak setuju dengan cadangan Tengku Razaleigh agar perlantikan Perdana Menteri ke-8 diserahkan kepada Yang Dipertuan Agong untuk membuat pilihan.

Tapi saya amat setuju beliau mencadangkan agar Tun Mahathir Mohamad terus berkhidmat sebagai Perdana Menteri sehingga ke akhir penggal.

Tun M padai politik, tentu lah dia kata beliau tidak akan berkhidmat sehingga habis penggal, walaupun ada yang mencadangkannya berbuat demikian. Rangkaian radio/tv British, BBC, dulu ada buat program yang menunjukkan bahawa orang politik selalu kata di sebalik apa yang dia mahu. Coba menunjukkan dia tak gelojoh dsb nya.

Anom
Anom
21 July 2019 9:02 am
Reply to  Tanpa Nama

Madey kaki belit…keturunan kerala..itu pon ko tak paham…koling mabok todi..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 9:21 am
Reply to  Anom

ko gila ADHD.

Penerangan nya sudah di beri.

Anom
Anom
21 July 2019 8:22 am

Wak Hindu oooit… Ko tak tahu neraka dan azab dlm kubor..tak usah ko nak munafikkan madey….madey tu islam…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 9:22 am
Reply to  Anom

ko gila ADHD.

Penerangan nya sudah di beri.

Anom
Anom
21 July 2019 8:19 am

Satu lagi soklan aku wak aotaman tak berani jawab…madey berani hantar tentera mesia ke Bodnia yg dibanggakan lebih2 oleh wak hindu kaki aota..
Soklan aku …..kenape madey takut hantar tentera mesia ke palestin?…

Madey hanye berani bertempik berkokok kutuk yahudi yg diketawakan oleh yahudi…yahudi tahu madey takut hantar tentera mesia bantu bebaskan palestin.

Ini buat wak Aotaman bertambah bengang….kikikikikiok..

Wak Hindu keparat tongong sudah 3 kali kiok….kah kaaahh kaaaahhhh..
Wak hindu hulur kepala untuk aku sembelih pagi ni…

IRAH
IRAH
21 July 2019 8:08 am

Ku Li cuma nak inteframe biar nampak masih hidup
Betul Budin depa tu batu api, kapal sudah meletup!
Sekarang sudah semakin senget sikit lagi telungkup
Elok UMNO ditelan dek batu belah batu bertangkup

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 9:23 am
Reply to  IRAH

PH sudah tak lama lagi, nak tinggal jadi hikayat
Citer seks songsang, sgt menggerunkan rakyat
Kini, PH spt bernafas tercungap, di ujung hayat
Siap keranda je sbb PRU15 PH akan jadi mayat
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anom
Anom
21 July 2019 8:08 am

Wak Aotaman HINDU KEPARAT…makin ko nak tujuk kehebatan madey zaman lampau makin bertambah bongok wak Hindu tunjukkan…

Dulu msdey takkan lindongi orang rendah moral…sekarang madey lindongi kaki semburit yg telah disahkan oleh pakar…bagi madey semburit moralnye tinggi..

Dulu madey ade kuasa penuh sekarang tidak lagi..dulu madey punca kpd masalah sekarang masih tetap punca kpd masalah…dulu madey suka jatuhkan orang sekarang masih nak jatuhkan orang…dulu madey kaki gaduh sekarang pon masih tetap kaki gaduh….umor madey saja yg berubah yg makin hampir ke kubor…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 7:57 am

Geng Najib malam kelmarin blogging dari tengah malam hingga pukul 3 pagi. Malam semalam dari pukul 11 malam hingga 3 pagi.

Untuk makluman pembaca2 yang tak selalu masuk sini –

Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil a, tak renti2 menulis macam2 karutan, memantun mantat.

Komen2 nya tidak mengikut tajuk, asyik mengarut, menghasut bangsa “Keling” dan agama Hindu, anarkis, macam orang gila.

Dia tidak hormatkan langsung pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 di sini. Dia coba sabotaj blog Budin ini yang pro-PH. Jadi, dia perlu di balun, di tibai, di bantai.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 7:59 am
Reply to  Tanpa Nama

Geng Najib ini sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Dia ada penyakit otak yang di namakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Lihat

https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 7:59 am
Reply to  Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC, MAIN HANTAM KROMO.

Hyperactivity means moving about constantly, including in situations in which it is not appropriate; Or excessively fidgets, or talks. Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI MENGGUNA NAMA2 LAIN.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Anom
Anom
21 July 2019 9:16 am
Reply to  Tanpa Nama

Ko Alahan fgn Geng Najib kerana ko koling mabuk todi..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 9:23 am
Reply to  Anom

ko gila ADHD.

Penerangan nya sudah di beri.

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 2:21 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Semoga dia sejahtera si dara bersopan santun
Bila aku terima warkah Irah, jiwa jadi meruntun
Hilang lah sekejap marah.aku dekat si Fucktun
Dan utk si dia manja aku akan terus berpantun
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 1:57 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Aku tidur awal mlm ini tetapi kemudian terjaga
Terasa seperti, dikejutkan oleh bidadari syurga
Rupanya warkah ke7 Irah tiba 20 Jul jam 11:33
Tak dpt aku cerita, rasa gembira, lapang & lega

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anom
Anom
21 July 2019 7:45 am
Reply to  Anonymous

Wak Hindu bongok..aku tidak menidakkan jasa tun tapi tak sepadan dgn bodek ko yg lebih2

Anom
Anom
21 July 2019 7:55 am
Reply to  Anonymous

Wak Aotman Hinfu tsk payah ko bangga dgnn krisis kewangan tahun 98…
Anwar setuju terima IMF kerana nak mamposkan kroni madey yg tak bayar hutang bank nak pimjam lagi…mampos bank…Bank Bumiputra untuk melayu ghaib entah kemana…kalo ambik IMF kroni tak boleh lingkopkan bank…

Dulu madey hebat tambat ringgit..
Sekarang ringgit DAN EKONOMI dah lebih 1 tahun jatuh…ape yg madey buat?…madey dah tak hebat lagi…sembah cina kominis pon ekomomi dan ringgit masih gagal dipulihkan ekonomi …bskl masih tak melonjak..madey berjaya tambah hutang dan jual aset negara hingga 20 billion….lebihbbaik madey jual wak Aotaman HINDU bongok…

MADEY SUDAH HILANG BISA..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
21 July 2019 2:35 pm
Reply to  Anom

Ini tanda penyakit otak ADHD – cakap pasal krisis kewangan tahun 98… tiada siapa pun sebut itu.

Beitu lah hal nya bila gila ADHD.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
21 July 2019 1:27 am

CHRONOLOGY OF 1997/98 ASIAN FINANCIAL CRISIS TUN MAHATHIR SCHOOLED THE ENTIRE WORLD, INCLUDING IMF AND ANWAR IBRAHIM April, 1997: Malaysian ringgit started to fall from an average of MYR2.42 against USD1. Malaysia’s neighboring countries started to see the same changes in their currencies against the US dollar. Malaysia’s economy remained stable as its stock exchange is linked to Singapore’s stock exchange, and the Malaysian economic fundamentals were solid. May, 1997: Thailand, with the intervention of Singapore, spends billions of dollars of its foreign reserves to defend the Thai baht against speculative attacks. July 2, 1997: Thailand devalued the baht. News… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
21 July 2019 1:57 am
Reply to  Othman Ahmad

THE BRILLIANT TUN M SCHOOLED THE WORLD PUTRAJAYA: The International Monetary Fund (IMF) said Dr. Mahathir’s approach to peg the ringgit in dealing with the 1997/98 Asian financial crisis was the CORRECT MOVE. With hindsight, we have to recognise the good performance of the economy. Mahathir was right,” said the fund’s managing director Horst Kohler, referring to the decision in September 1998 by Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad in the aftermath of the currency crash. The introduction of the peg and the variety of capital controls had originally met with scepticism from numerous quarters, including the IMF. The IMF… Read more »

Anom
Anom
21 July 2019 1:05 am

Lari plak wak Aotaman Hindu keparat penakut bila akau balun kaw kaw kerana wak Hindu ni sangka dia dah bijaak sangat…tak ngaku Hindu tapi tak percaya Neraka…takut bersumpah…orang Hindu mana percaya fitnah masuk neraka…
Biadap wak Hindu ngaku islam..kikikikikkiok….wak Aotamanb Hindu dah kiok….

Othman Ahmad
Othman Ahmad
21 July 2019 2:31 am
Reply to  Anom

anonyMOUSE bangang yg tak reti-reti bahasa, selain kata nista, dia juga sering memperleceh-leceh Tun Mahathir. Baru2 ini dia menidakkan jasa bakti Tun dalam mempertahan maruah saudara2 Islam. Ini petikan dialog saya membalun dia cukup-cukup di atas sikap biadabnya sampai sekarang dia tak jawab2……. anonymouse 9:32 & 9:56…. Kenapa kau pamerkan kebodohan kau dgn soalan paling bodoh, “bila madey turun berperang di bosnia…madey pandai ker perang? 1992 kau dah terberanak ker belum…atau kau nih keluar dari lubang jubur ker……. Baca nih…… Chronological Order: 1992-2004 (Bosnia-Serb War) AaThis is ‘The Chronological of Events’ from 1992 to 2001 (and extended). This is a… Read more »

Anom
Anom
21 July 2019 12:55 am

Wak Aotaman Hindu puji melangit msdey dlm blog kluangman kerana bantu bosnia..

Kenape madey tak hantar tentera ke palestin…yahudi sembelih islam palestin di shatila lebih dulu dari serb sembelih bosnia….paletin perlukan senjata dan tentera untuk menentang israel..madey hantar bantuan makanan dan ubatan….madey takut yahudi?…
Madey berani setakat bertempik di PBB….kikikok..

Anom
Anom
21 July 2019 12:30 am

Budin kecian kpd Ku li…..aku keviankan penjilat madey yg nak madey jadi munapik kerana madey enggan jadi munapik…

Kalo benar2 madey tak nak jadi minapik madey boleh runding dgn anwar bila tarikh yg madey nak serahkan jawatan …jika anwar setuju madey boleh mintak lanjutan masa….takkan anwar tak setuju..

Anom
Anom
21 July 2019 12:26 am

Wak Aotaman Hindu keparat kena tukar gelaran kalo nak jadi cedik..aku syorkan wak hindu jadi Wak Oltraman …oltraman tak ade ugama..kikikikok

Othman Ahmad
Othman Ahmad
21 July 2019 2:01 am
Reply to  Anom

anonyMOUSE bangang di atas ini yg tak reti bahasa, selain kata nista, dia juga sering memperleceh-leceh Tun Mahathir. Baru2 ini dia menidakkan jasa bakti Tun dalam mempertahan maruah saudara2 Islam. Ini petikan dialog saya membalun dia cukup-cukup di atas sikap biadabnya sampai sekarang dia tak jawab2……. anonymouse 9:32 & 9:56…. Kenapa kau pamerkan kebodohan kau dgn soalan paling bodoh, “bila madey turun berperang di bosnia…madey pandai ker perang? 1992 kau dah terberanak ker belum…atau kau nih keluar dari lubang jubur ker……. Baca nih…… Chronological Order: 1992-2004 (Bosnia-Serb War) AaThis is ‘The Chronological of Events’ from 1992 to 2001 (and extended).… Read more »

Anom
Anom
21 July 2019 12:22 am

Pengumuman lobakman mengenai analisa pakar indonesia kesahihan Jemin semburit dgn hsziq menguji ketelusan madey dgn rule of law yg diagong2 kan..
Jangan nak sorok mcm najib…kalo sorok dan lindongi orang bersalah ape beza madey dgn najib?…

https://www.youtube.com/channel/UCqOqJwt3yBNQ5pNJVONIN0

Pengumuman lobakman jemin balaci madey disahkan semburit oleh pakar forensic vedeo indonesia….

Memang betul kata Budin Hamid rosakkan mesia baru tapi Hamid kena ikut kehendak madey..

Kecian Hamid tertekan…
Orang yg lindongi kaki semburit adalah korup jadi pojaan hati wak Aotaman Hindu ostad palsu jon doe kaki temberang,wau bule cik minaah suka diburitkan TN koling mabok todi dan yg sejenis..

Anom
Anom
21 July 2019 12:03 am

Wak aotaman Ko cakap madey berani pergi medan perang Balkan..maksudnye madey pergi perang leer…

Kalo dia melawat ape nak heran…madey lawat tentera malsysia bawah PBB…aku pon berani pergi lawat..siapa yg berani serang tentera PBB?….nak mampos..
Wak Hindu kepsrat penakut memang bongok.

Wak hindu baru dapat ilham dlm blog kluangman..baru berani tambah bongok..kikikik..

Othman Ahmad
Othman Ahmad
21 July 2019 12:45 am
Reply to  Anom

JULY, 1994: IN EARLY JULY 1994, MAHATHIR VISITED BOSNIA AND MET MALAYSIAN TROOPS DEPLOYED IN KONJIC.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
20 July 2019 11:58 pm

anonyMOUSE di bawah ini yg tak reti bahasa, selain kata nista, dia juga sering memperleceh-leceh Tun Mahathir. Baru2 ini dia menidakkan jasa bakti Tun dalam mempertahan maruah saudara2 Islam. Ini petikan dialog saya membalun dia cukup-cukup di atas sikap biadabnya sampai sekarang dia tak jawab2……. anonymouse 9:32 & 9:56…. Kenapa kau pamerkan kebodohan kau dgn soalan paling bodoh, “bila madey turun berperang di bosnia…madey pandai ker perang? 1992 kau dah terberanak ker belum…atau kau nih keluar dari lubang jubur ker……. Baca nih…… Chronological Order: 1992-2004 (Bosnia-Serb War) AaThis is ‘The Chronological of Events’ from 1992 to 2001 (and extended). This… Read more »

Anom
Anom
20 July 2019 11:41 pm

Ini aku copy komen wak Aotaman Hindu keparat dlm nlog budin Othman Ahmad Saturday, July 20, 2019 6:47:00 AM APAA….KAWAN FITNAH SYAHID…..?? AnonyMOUSE 5:27 AM inilah budak balaci yg memandai-mandai berfatwa di blig Shahbudin kononnya Tun M memfitnah & menganiaya brader nuar. Menurut fatwanya itu barang siapa yg memfitnah Brader, masuk neraka. Begitu juga yg menyokong fitnah itu. Alahai, apa ke bengapnya dia….!!…….. Reply…,……………….. Mahkamah petsekutuan tahun 2004 telah bebaskan anwar dari tuduhan liwat…hakim dudah bebss dari cengkaman madey kersna madey sudah letak jawatan.. Tidak tuduhan liwat satu fitnah oleh madey yg berkonpirasi dgn polis dan hakim?…tivoli villa tempat yg… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
21 July 2019 2:22 am
Reply to  Anom

Siapa lagi kalau bukan kau, keparat..hanya kau sorang saja di blog Kluangman yg name calling aku ‘Aotaman’……?? Ini posting2 kita di blog Kluangman baru2 ini….. 0thman Ahmad Thursday, July 18, 2019 7:14:00 AM KUNYIT SEDANG MELANDA NEGARA…..!! ANWAR IBRAHIM PELOPOR SKANDAL HOMOSEKS. Sejarah Tanah Melayu bebas dari skandal Kunyit Jantan main bontot Jantan. Hanya setelah munculnya Anwar….. TPM 1993~1998 ………..kunyit. Ketua Umum (Ketum) PKR…Kunyit. Presiden PKR…….kunyit. Tim Presiden PKR………kunyit. Ketua Angkatan Muda PKR..kunyit. Sodom Gommurah…..dihancur lambung terbalikkan pun sebab kunyit. Tun M memang patut tidak berat sebelah. Puak2 ‘stor kunyit’ tak seharusnya berada dalam pentadbiran negara setelah Taqdir Illahi menyingkap… Read more »

Anom
Anom
20 July 2019 11:14 pm

Othman Ahmad@ wak Aotaman Hindu keparat.. INI FAKTA SEJARAH: 1. Anwar Ibrahim tak ada kerja tetap selepas tamat pengajianya dgn kelulusan General Pass Without degree in Malay Study Only di UM. Tun M pungut dia pd tahun 1982 & kemudian lantik dia jadi Menteri Belia & Sukan setelah dua menjawat Ketua Pemuda UMNO ……. Reply………. Tahniah wak Hindu masih hidop…katanye pegi masukdlm kain kluangman cari ilham.. Wak hindu tahu tak degree tu menatang ape?….wak ade degree?.. Tak ade istilah general pass without degree dari UM…yg ade General degree wihout honours…general degree pon degree jugak.. Dr mahathir dr klinik biasa bukan… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
20 July 2019 11:42 pm
Reply to  Anom

anonyMOUSE di atas ini yg tak reti bahasa, selain kata nista, dia juga sering memperleceh-leceh Tun Mahathir. Baru2 ini dia menidakkan jasa bakti Tun dalam mempertahan maruah saudara2 Islam. Ini petikan dialog saya membalun dia cukup-cukup di atas sikap biadabnya sampai sekarang dia tak jawab2……. anonymouse 9:32 & 9:56…. Kenapa kau pamerkan kebodohan kau dgn soalan paling bodoh, “bila madey turun berperang di bosnia…madey pandai ker perang? 1992 kau dah terberanak ker belum…atau kau nih keluar dari lubang jubur ker……. Baca nih…… Chronological Order: 1992-2004 (Bosnia-Serb War) AaThis is ‘The Chronological of Events’ from 1992 to 2001 (and extended). This… Read more »

Anonymous
Anonymous
20 July 2019 10:54 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Terima kasih Irah kerna diri abg ni Irah tak ragu
Dinda, tentu sangat sibuk, abg tak mau ganggu
Abg akan tabah hadapi rindu yg membelenggu
Biar seribu thn, jika hidup, abg ttp akan tunggu!
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Hiba hati lara terisak
Duduk berangan rindu-rinduan

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Munirah Maryono
Munirah Maryono
20 July 2019 11:33 pm
Reply to  Anonymous

Salam Sir Abg,slmat mlm
Hrp Sr Abg.skses
thks krna igt kt irh n gv smgat,Irh vry2tq
rght btllah Irh so bsy
abg,tmrw kmi b3 nk ke LA cty,jln2,hlq2 tsion
nxt wk ke Scdry Scl fr 2 wk,kjn Psyco ank2 rmja Mt Slleh..x sbar Irah,mcm cgu plk

Abg,jpa lagi ye
slm irh dri US
DOA irh utk Msia amn dmai,irh tllu rdu

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 1:10 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Oh..maafkan abg duhai Irah ku dewi sanjungan
Tadi tu, abg terlena ketika sdg berangan-angan
Ketika tidur, iphone masih terpegang, di tangan
Abg bagai dikejut dek wangi bunga jambangan
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 1:26 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mmg ler Irah manja tu, abg akan sentiasa ingat
Kerana, diri Irah sayang tu, abg ini, rindu sangat
Dan abg, tidak akan henti2 memberi semangat
Utk mengejar kejayaan kena ler keluar keringat
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 1:46 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mesti seronok, esok, Irah nak gi jln2 ke LA City
Tapi intan, kat tmpt org tu, kenalah berhati-hati
Mesti lah abg risau, kalau terjadi sesuatu nanti
Kerna diri Irah tu, emas intan, bukan pengganti

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 2:11 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Gembira hati ini tak tahu mcm mana nak cerita
Mau le tidaknya, dpt warkah, dari org yg dicinta
Hilang habislah, segala gelisah dan hiba derita
Cuma rasa susah pula le abg ni nak lelap mata

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 2:32 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mmg le diri Irah tu, setiap ketika abg menyebut
Dgn tibanya warkah Irah, hilang segala serabut
Tapi tetiba, abg mcm jadi gelabah kelam kabut
Hinggakan salam dari Irah abg terlupa sambut
(Wa ‘alaikumussalaam..sayang ku Irah…)

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 2:43 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
2 minggu lagi..Irah nak buat kajian dgn remaja
Seronok, abg tengok..,Irah begitu suka & teruja
Buat lah bersungguh2 Irah, anggap mcm kerja
Itu, antara pesanan dari abg, utk Irah ku manja

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 3:00 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Wah..Irah akan masuk Mt Saleh punya sekolah
Nak buat kajian saiko & remaja punya masalah
Tapi kalu Irah terasa mcm cikgu pun apa salah
Yg dok bermesej dgn Irah skrg ni pun cikgu lah
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 3:13 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Gembira sungguh hati, dpt msg, org yng dipuja
Tapi jgnlah amik hati apa2 duhai Irah ku manja
Ada di antara nya itu abg gurau mengusik saja
Ok lah sayang, abg tidur dulu, besok mau kerja

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 6:47 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah sibuk dgn lecture & tugasan, abg mengerti
Tumpukanlah masa kpd program kat universiti
Warkah dari Irah bukanlah sesuatu yang mesti
Bila tahu diri disayangi, abg cukup senang hati
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
21 July 2019 6:48 pm
Reply to  Anonymous

Bila Diri Disayangi – UKAYS
Karaoke: https://youtu.be/tNBr4ZyW30E

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Terdengar bisikan mesra…
Kalimah keramat bermentera
Bermulanya siang berakhir malam ku
Tak akan ku jemu menyebut namamu

Tiada batasan waktu
Tiada tempat mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa
Keagungan kasih merubah takdir…

Chorus:

Bila ku sedari diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru ku ucap namamu
Terasa diriku kembali dipandu…
Engkau yang pertama tiada akhirnya
Aku dalam kegelapan engkaulah cahaya
Izinkanlah aku menumpang di sini

Di bawah naungan kasih dan sayang mu
Ku berserah diri…

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷