RAMAI KETUA BAHAGIAN BERSATU TERANCAM?

Bersatu yang akan mengadakan pemilihan pucuk pimpinannya tahun ini akhirnya memilih sistem campuran antara yang diamalkan UMNO dan PKR.

Mesyuarat agung khas Bersatu akan diadakan pada 20 Julai ini untuk meminda perlembagaannya bagi tujuan melaksanakan sistem pemilihan yang dicadangkan itu.

Sebelum ini Bersatu menggunapakai hampir sepenuhnya perlembagaan UMNO, termasuk berkaitan kaedah pemilihan pucuk pimpinan.

Dalam pindaan yang dicadangkan, bagi pemilihan peringkat cawangan dan bahagian, Bersatu akan menggunakan sistem satu ahli satu undi atau SASU di mana semua ahli yang hadir mesyuarat berhak untuk mengundi.

Bagi pemilihan peringkat pusat pula, sistem yang akan digunakan ialah melalui perwakilan yang dipilih dari peringkat bahagian.

Bermakna, kaedah pemilihan yang memberi hak setiap ahli mengundi sepertimana yang digunapakai oleh PKR hanya dilaksanakan oleh Bersatu untuk peringkat cawangan dan bahagian saja.

Sebaliknya, bagi pemilihan pucuk pimpinan peringkat Pusat, ia akan menggunakan sistem perwakilan sebagaimana yang pernah UMNO gunakan dahulu.

UMNO ketika ini tidak lagi menggunakan sistem perwakilan, tetapi pimpinan peringkat bahagian dan pusat akan diundi oleh perwakilan cawangan-cawangan yang berjumlah hampir 150 ribu orang.

Apakah kesan perlaksanaan sistem campuran yang digunakan Bersatu ini?

Oleh kerana pemimpin Armada dan Srikandi difahamkan paling aktif membawa masuk ahli menyertai Bersatu, besar kemungkinan mereka bukan saja akan menjadi penentu di banyak cawangan dan bahagian, malah tidak mustahil ramai antaranya akan melonjak menjadi Ketua Bahagian.

Sejak sebelum PRU14 hinggalah setelah berjaya menjadi kerajaan, ramai Ketua Bahagian Bersatu didakwa tidak berapa aktif menambah ahli.

Ini kerana sebelum itu mereka sibuk membuat kerja-kerja untuk menghadapi PRU14, manakala selepasnya pula ramai yang mula kecewa kerana tidak memperolehi sebarang habuan dalam bentuk ekonomi, meskipun parti sudah menjadi kerajaan.

Lantaran itu, ahli Bersatu tidak banyak bertambah antara sebelum dan selepas PRU14 sehingga Tun Mahathir Mohamad sendiri pernah melahirkan kekecewaannya berkaitan kekurangan ahli ini.

Tapi apakan daya, ramai Ketua Bahagian ketika ini tiada kemampuan dan tidak ada daya lagi mengeluarkan wang daripada poket sendiri untuk aktiviti parti.

Setelah bertungkus lumus dan berhabis dalam PRU14 lalu, sekurang-kurangnya kini mereka berharap dapatlah peluang perniagaan atau kontrak, kalau pun tidak kedudukan di pelbagai jawatan dalam kerajaan atau GLC.

Semua ini berbeza dengan pemimpin Armada dan Srikandi kerana mereka memang aktif menjemput kawan-kawan dan keluarga menyertai Bersatu sejak dulu untuk survival dan menjaga masa depan.

Selain itu, Syed Saddiq dan Rina Harun juga difahamkan kerap memberi penekanan agar pimpinan di bahagian dan cawangan sentiasa menambah ahli.

Dengan itu, adalah dijangka akan berlaku banyak perubahan dalam kepimpinan bahagian kali ini di

mana sama ada pemimpin Armada atau Srikandi itu sendiri akan menjadi ketua di bahagian dan cawangan atau mereka akan menyokong calon tertentu yang dirasakan lebih baik daripada Ketua Bahagian sedia ada.

Meskipun demikian, oleh kerana pemilihan di peringkat pusat akan menggunakan sistem perwakilan, tidak banyak perubahan dijangka berlaku dalam barisan kepimpinannya.

Pemimpin yang ada jawatan dalam kerajaan atau yang dilihat rapat dengan pucuk pimpinan tetap akan mempunyai kelebihan untuk mengekalkan jawatan masing-masing. (Shahbudindotcom 16/07/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 16 July 2019 — 11:55 am

65
Leave a Reply

avatar
6 Comment authors
Othman AhmadAnonymousMAHATHIRVSANWARAnomTanpa Nama Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Kemelut kepimpinan dlm PH semakin rencam
DAP, Bersatu & PKR, saling kecam mengecam
Dlm Bersatu pulak ketua2 bahagian terancam
Rakyat marhain tak henti2 dok kutuk macam2
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman tua, melilau ke rata2 blog, hulu & hiliaq
Derita zahir & batin, ayiaq mata dia mengaliaq
Bini muda dia, merata org usong, dah jadi liaq
Sbb dia dah mati pucok, lembik batang peliaq
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH WAJIB DITUMBANGKAN….. ‘Kekalkan hukuman mati mandatori’ Nasrul Ali Hasan Abdul Latif Wira Putra berasa ragu apabila membaca berita atas talian daripada The Star berkenaan penangguhan pembentangan pemansuhan hukuman mati mandatori di parlimen seperti yang dinyatakan akan dibentang pada minggu hadapan oleh Menteri Undang-Undang di Jabatan Perdana Menteri. Adalah difahamkan isu ini akan dirujuk kepada Jawatankuasa Terpilih Parlimen sebelum ia dibentang semula di dalam parlimen. Wira Putra berpandangan tiada keperluan hal ini dilaksanakan dan sewajarnya hukuman mati mandatori ini kekal seperti sedia ada. Kerajaan wajib mengekalkan hukuman mati mandatori kerana ia bukan sahaja memberi keadilan pada keluarga mangsa. Malah ia… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH LGBT…. . Surat terbuka 14 NGO bantah lantikan Rania Zara Gabungan NGO Wanita Islam Assalamualaikum wrt wbt, Merujuk kepada kenyataan akhbar Timbalan Menteri Kesihatan Malaysia, Dr Lee Boon Chye, kami NGO Wanita Islam ingin menyuarakan bantahan terhadap pelantikan Rania Zara Medina sebagai ahli Country Coordinating Mechanism (CCM) Malaysia untuk penggal 2019-2021. Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan menyebut โ€œIslam adalah agama bagi Persekutuan;โ€ atau dalam teks asalnya โ€œIslam is the religion of the federationโ€ yang jelas menunjukkan identiti Malaysia sebagai negara Islam. Apabila Islam diletakkan dalam kedudukan yang tinggi dalam perlembagaan, Islam bukan sekadar menjadi agama untuk upacara keraian atau acara… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

TongGeng….

Tak guna Kopipes panjang2..cermin diri sendiri dulu.

FREE ENGLISH LESSON FOR YOU;

LGBT is an abbreviation fits nicely to The One & Only Jackass here in this blog

L โ€“ look
G โ€“ Gay
B โ€“ Boy
T โ€“ Troll

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

HEBAT PH DALAM MALAYSIA HARU BIRU….. The latest development involving the Azmin Ali porn video is also very interesting. Azmin has to be protected at all costs because if Azmin is removed from the equation then the coast would be clear for Anwar Ibrahim to make his move against Tun Dr Mahathir Mohamad. Azmin is actually a dead man walking but for the meantime he needs to be put on life support, not for his benefit but for the benefit of Mahathir. Later, once Anwar has been wiped out, Azmin can be allowed to fall. PAC chairman Noraini Ahmad said… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

UMNO INTERNAL TENSE FIGHTING BECOMES HEADLINE NEWS.

– KJ & Nazti slam Najib’s Advisor role.

– Don’t go overboard, says Annuar Musa after outbursts by KJ & Nazri.

He he he

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MUNAFIK MELAYU PUN TAK LEH PERCAYA APALAGI KAFIR HARBI…. Video Lim Guan Eng Lari Dari Menjawab Wartawan Wajar Mendapat Anugerah Oscar Video wartawan serbu apa yang digelar Penipu Bersiri oleh DS Najib Razak, Lim Guan Eng di parlimen semalam wajar mendapat anugerah Oscar. Wartawan telah meminta ulasan Lim Guan Eng kantoi berbohong setelah hasil laporan PAC diumumkan semalam. Guan Eng hanya senyum kelat sambil menahan malu dan berkata, “That what I want o say. Thank you very much” dan terus beredar seperti cacing kepanasan. Wartawan siap terpinga-pinga dan terkejut. Ada yang kecewa dan siap kata, “Apa ni?” melihat kepada cara… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Wak Autaman dah bijak auta tapi kena tipu jugak dgn mamak madey…

anonymous
Member
anonymous

Padan muka: Pengguna bayar 5.3% lebih tinggi walaupun harga gas dunia turun Tak apa. Nampaknya Raykat okay je Jul 16, 2019 @ 3:12 Saya rasa PH dah Senyap-Senyap Tibai rakyat sekali lagi. Mungkin ini yang Raykat mahu. Harga gas naik 5.3% bermula minggu depan. Berkaitan Bapa Adib mahu Peguam Negara dibicarakan PAS sudah pilih BN, apa lagi PH mahu โ€“ Najib Biarlah masuk Tanjung Rambutan daripada masuk neraka, kata Hamidah Ini kali kedua harga gas dinaikkan oleh kerajaan PH selepas PRU14. Pada bulan lalu, saya hairan kenapa tarif elektrik dikekalkan selepas kerajaan PH naikkan tarif elektrik dua kali dan tarik… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Wak Autaman Hindu oooitt..

Cikgu Kejora sudah bersumpah dgn nama Allah …Dia cabar ko bersumpah..

Bila lagi ko akan Bersumpah wak autaman heei?…

Wak Autaman takut kena panah dipetir ker?…

Soklan aku wak autaman percaya kpd Neraka ato tidak pon blm berani dijawab oleh Hindu auta ni…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

anus aljuburi 9:34 pmโ€ฆ

Aper hal…nak sangat….?? Amekaw…!!

Sumpah sumpit, permainan budak.
Kejora semburit, tak dapat nak elakโ€ฆ..!!

Adios estupido.

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu tua zahir dan batinnya tidak utoh
Dgn Kejora, si kafir fasiq ini tersembam & jatoh
Kesian Hindu paria ni dah lembik batang butoh
Burit bini muda, kena bagi org lain tolong tutoh
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

Suman is badly injured young cg Kejora struck
He feels heโ€™s a tiger, but he is just a lame duck
Trying to have intercourse, he use to get stuck
So, his wifeโ€™s pussy, he has to ask, others fuck
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

anonymous
Member
anonymous

Ini wak Aotaman Hindu punyer komen.. Kalau betul2 brader al benar2 bersih suci dalam debu seperti yg kau perpepsi-colakan, kenapa pulak puak2 pkr memulas paksa mendesak Tun memohon Keampunan YDPA (Royal Pardon)โ€ฆapakah pengampunan itu perlu sangat, huhhhโ€ฆ..?? Pulak tuu, YDPA Sultan Kelantan yg memusuhi Tunโ€ฆ..!! Reply Ape bukti puak PKR desak tun mintak Agong amponkan anwar?…Madey yg pegi sembah amwar mintak tolong kerjasama tumbangkan najib…sebagai balasan persetujuan anwar madey akan mintak pengamponan untuk batalkan semua rekod pemenjaraan anwar supaya anwar boleh aktif semula berpolitik… Anwar dipenjarakan kerana fitnah madey dan najib….najib guna jubo sefool…dr osman dari hospital pusrawi dr yg… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

anus aljuburi 8:09 pm… Jika benar2 brader teraniaya, kenaoa dia tak saman malu kerajaan BN atau Tun M atau Najib untuk membersihkan ‘imej stor kunyitnya’. Tolong sikit, Tun jumpa brader ajak kerjasama jatuhkan kerajaan BN tanpa sebarang persetujuan lain2. Ketika itu, Pakatan Rakyat (pkr-dap-pan) begitu rapuh ketiadaan effective leader bagai anak2 ayam kehilangan ibu. Tak lama kemudian dgn usul Husam Musa, jika tak silap, 4 parti pembangkang bergabung dalam satu wadah baru bernama PH dgn Tun dilantik sebagai pemimpinnya. Tun tak pernah bermimpi atau meminta jawatan PM7. Pkr & sebahgian Dap mau Tun (setelah jadi PM) dapatkan Royal Pardon bagi… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Wak Aotaman HINDU terok betul lah hang…
Cikgu Kejora pakar pantun modem sudah bersumpah dgn nama Allah ko kata islam dari Hindu dlm blog parpukari …

Bila plak ko nak bersumpah?…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

anus aljuburi 7:51 pmโ€ฆ

Aper halโ€ฆnak sangat, amekawโ€ฆ!!

Sumpah sumpit, permainan budak.
Kejora semburit, tak dapat nak elakโ€ฆ..!!

Adios estupido.

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu tua zahir dan batinnya tidak utoh
Dgn Kejora, si kafir fasiq ini tersembam & jatoh
Kesian Hindu paria ni dah lembik batang butoh
Burit bini muda, kena bagi org lain tolong tutoh
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

Suman is badly injured young cg Kejora struck
He feels heโ€™s a tiger, but he is just a lame duck
Trying to have intercourse, he use to get stuck
So, his wifeโ€™s pussy, he has to ask, others fuck
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

anonymous
Member
anonymous

Wak Hindu bongok,

Dulu hang pakai nama Othaman, la ni hang buang โ€˜aโ€™ & guna Othman. Sbb nya dulu, ramai gelaq hang โ€˜Aotamanโ€™ pasai hang kuat aotaโ€ฆ

Masa hang guna Othaman tu lah di blog Parpukari, aku jumpa komen hang mengatakan Islam sama dgn Hindu & Islam.berasal dari Hindu..

DEMI ALLAH!

Aku dah bersumpah dgn nama Tuhan aku Allah.. hang pula bersumpah lah dgn nama tuhan hang, Baghwan Vishnuโ€ฆ

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

anus aljuburi 7;45 pm…

Aper hal…nak sangat, amekaw…!!

Sumpah sumpit, permainan budak.
Kejora semburit, tak dapat nak elak…..!!

Adios estupido.

anonymous
Member
anonymous

Midah Seman perli situa Madey masuk Neraka ikuy wak Seman Hindu ifrit dan TN koling mabuk todi…… Biarlah masuk Tanjung Rambutan daripada masuk neraka, kata Hamidah Nampak nya bukan Melayu yang mudah lupa tetapi V s3sesEstetapi Lim Kit siang yang sudah lupa…. Jul 16, 2019 @ 14:52 โ€œBiarlah masuk Tanjung Rambutan daripada saya masuk ke neraka ke a AZrana berbohong kepada bangsa, agama dan negara.โ€ Itu reaksi bekas Naib Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Datuk Hamidah Osman dalam satu kenyataan di laman Facebook hari ini. Reaksi tu menyusul selepas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan Hamidah sepatutnya masuk… Read more »

Kejorah Al-Duburi โค Mekcy Bapok
Guest
Kejorah Al-Duburi โค Mekcy Bapok

๐Ÿ’๐ŸŒธ
Mekcy!!!!,are you ready baby?????Ready?????
I want tu fuck your dubur now..

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

D Dia

GEROMBOLAN PENYAMUN SEDANG BERPAKAT, BERSATU HATI UNTUK SELAMATKAN DIRI MEREKA!!! UMNO akan terus terjerumus ke lemah hina jika gerombolan ini diizin berkuasa kembali.

anonymous
Member
anonymous

Madey dgn puaknye sedang berpakat tipu rakyat malaysia jualbeli lebuhraya dan tipu tanah ladang sawit peneroka felda…

Penjilat madey pon kena tipuu bayar tol kayakan kroni.madey..

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak 6:44 pm,

Kau ini Wak, asyik je buat lawak, tak kering gusi
Naper lah, kau gilakan sangat, bontot si Mekcy?
Dgn Haziq tu, Wak tak teringin kah nak beraksi?
Jemin ada bagi tau, bontot Haziq tu pejal berisi
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Syukur lah atas segala limpah kurnia Allah beri
Syukur, Allah beri kudrat utk melangkah berlari
Syukur, blog ini pernah begitu meriah & berseri
Syukur, di blog ini, pernah hadir, seorang puteri
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท๐Ÿ’๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐Ÿต๐ŸŒน๐ŸŒบ๐ŸŒป๐ŸŒผ๐ŸŒท
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’œ๐Ÿ’๐Ÿ’˜โค๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’™

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bon Tot

(Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil).. kah kah kah.

anonymous
Member
anonymous

Berita ahliu no melebihi bilangan ahli munge menakutkan cap munge…jadi berape ribu saja ajli cap munge pimpinan madey?…

Kenape jadi begitu?….kerana melayu sudah sedar 22 tahun madey menipu melayu….madey tindas melayu dgn tol ipp dan ptptn..melayu tak patut masuk munge sokong madey nak menipu untuk kayakan kroni dan anak branak dia saja….

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ishak Suip

Pimpinan umno ni memalukan seluruh JENARASI melayu … terutama buruknya keturunan pemakan rasuah mengaku pejuang rakyat miskin

Siraj Raj

Zahid dan Najib virus korupsi merosakkan hala tuju perjuangan keseluruhan perancangan bangsa Melayu secara khusus dan juga secara am bangsa Malaysia (cina/india).

Kejayaan umno perlu berpaksikan kepada integrity pemimpin bukan popularity murahan.

anonymous
Member
anonymous

Puak umno rasuah belajar dari madey selama 22: tahun…hihihi..

anonymous
Member
anonymous

Jumlah kemasukan ahli UMNO bagi 6 bulan jauh melebihi bilangan seluruh ahli PPBM untuk tempoh 2 tahun
Ahli baru umno utk tahun 2019
Sehinga hari ni = 77, 000 orang.

77,000 itu pastikn mendaftar sebagai pemilih SPR kalau nak tengok madey dan orang PH masuk penjara.

Syabas untuk anak Melayu dan tahniah UMNO di peringkat cawangan.

Kelulusan pendaftaran menjadi ahli UMNO 2019

๐Ÿ’ฅJanuari โ€“ 10,761 Ahli & Pemilih
๐Ÿ’ฅFebruary โ€“ 9,491 Ahli & Pemilih
๐Ÿ’ฅMarch โ€“ 11,991 Ahli & Pemilih
๐Ÿ’ฅApril โ€“ 13,817 Ahli & Pemilih
๐Ÿ’ฅMay โ€“ 15,993 Ahli & Pemilih
๐Ÿ’ฅJune โ€“ 15,299 Ahli & Pemilih

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ruhan Jufrie

Apa-apa pun, UMNO akan terus berkocak selagi tiada kuasa di tangan.

Feudalisme terlalu kukuh dalam UMNO. Yang dah lama bukan sahaja tetap tak mahu pergi malahan juga berkumpul untuk mempertahankan kedudukan.

Memang tidak ada masa depan bagi golongan muda dalam UMNO. Mereka hanya perhiasan. Itu pasai depa pergi ke Bersatu, PH

anonymous
Member
anonymous

Poorah…yg masuk Bersatu dah ade balik semula ke umno..berape ekor lagi yg ade dlm munge?..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dari pukul 12:30 ptg hingga sekarang hampir 5:00 ptg ada 8 komen bagi blog pos Budin ini.

Semua nya komen2 Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, setakat ini ha nya nama Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil a.

Pembaca bosan dengan nya, tidak ada yang mahu meninggal komen atau menjawab komen dia. Sebab semua nya mengarut
๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š

atau lain2 karutan, menuduh cara liar, tanpa bukti, fakta atau punca2 maklumat yang sahih, termasuk membuat serangan peribadi. Dia di boikot, di jijikkan.

anonymous
Member
anonymous

TN koling mabuk todi..bagi komen merapuu…

anonymous
Member
anonymous

Anonymous

MENJIJIKKAN โ€“ SI TUA MUBALIGH HINDU!

Betol ker dan sejak bila wak Suman HINDU ifrit jadi MUBALIGH HINDU?…
Aku tanye ajee…

TN mabuk minum todi ikut HINDU…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

‘Zahid terancam gandingan Mat Hasan-Khairy’

Pelantikan Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil Najib Razak, sebagai pengerusi lembaga penasihat Barisan Nasional (BN) tidak memeranjatkan.

โ€œbirds of a feather flock togetherโ€.

Inilah cara Pengerusi BN dan Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, mencari burung sewarna di kalangan orang kena tuduh (OKT).

HAHAHA HOHOHO HIHIHI

anonymous
Member
anonymous

Tak menjejaskan pon..ahli baru bertambah ramai…tak perlu merayu mendayu2 deperti si tua cap munge….. Hihihi..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

PEMBOHONGAN & PUTAR BELIT KEJORA: Kejora Anus beralasan auta klentong mau cover tohmahan palsunyaโ€ฆ. 11 July 2019 7:01 am Nak tunjuk kebenaran, bukti aku cuba nak beri Terpaksa lah selongkar, muzium punya almari Mlm tadi, abis masa banyak, di blog Parpukari Puas aku selongkar, tapi, semua tak dpt dicari Tidak jumpa juga di mana posting2 itu terselit Nak cari bahan artifak tu mmg ler sgt lah sulit Aku rasa sudah dihapus, si tua kaki putar belit Dia dah pergi dulu, posting2 tu, dia dah delete ๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€“ My Reply: Kalau betul apa yg kau lontarkan… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Hindu bongok 5:22 pm,

Hang dok mengacau lubang puki mak hang apa nih?
Ammaa..

Hang dok mengaghut pala butoh pak hang apa pulak nih..?
Appaa..

Yennadey..
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Hindu bongok,

Dulu hang pakai nama Othaman, la ni hang buang โ€˜aโ€™ & guna Othman. Sbb nya dulu, ramai gelaq hang โ€˜Aotamanโ€™ pasai hang kuat aotaโ€ฆ

Masa hang guna Othaman tu lah di blog Parpukari, aku jumpa komen hang mengatakan Islam sama dgn Hindu & Islam.berasal dari Hindu..

DEMI ALLAH!

Aku dah bersumpah dgn nama Tuhan aku Allah.. hang pula bersumpah lah dgn nama tuhan hang, Baghwan Vishnuโ€ฆ

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora anus….

Othaman Bin Ahmad
@ Othman Bin Ahmad
My official name as appeared in my I/C.

Mana itu bukti yg kau tohmahkan….?? Kau asyik merapu dgn air liur basi engkau saja. Hukum mana kau pakai tuuu….??

Nahh, amekawโ€ฆ!!

Sumpah sumpit, permainan budak.
Kejora semburit, tak dapat nak elakโ€ฆ..!!

Adios estupido.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Geng Najib yang asyik menjilat Naib mengguna berbagai nama,

Pak hang masih buas seks dok rabakkan puki mak hang selalu ka?

Hang masih compete dengan Pak hang ka? Koyak rabak ler puki mak hang. Sian, dia dah 80 tahun.

This reply is called tit for tit.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apa apaan tuuu…..kau mencarut lagi, berkat asuhan orang tua kamu kerr, budak hingusan biadab โ€ฆโ€ฆ??

Ekk elehhhโ€ฆ.katanya jaguh di semua bidang (jack of all trades-master of none)..jaguh aper tuu..jagoan tengek budak hingusan tak abis sekolah kerโ€ฆ.?? Jackass, adalahโ€ฆ.,!!

Nampak sangat kau tak ada jawapan untuk pertahanan diri bila aku asak kau berkaitan fitnah liar tak berasas kau konon2nya aku kau tohmahkan sebagai hindu.

Ternyata kau memang gay boy jalang bermulut lancangโ€ฆ..!!

Sumpah sumpit permainan budak.
Kejora semburit tak dapat mengelak.

Orang lain sibuk bertadarus.
Kau pulak berjubur anus.

Jack of all trades- master of none.
A True Jackass, you are The Oneโ€ฆ.,!!

Ha ha ha

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kau mencarut lagi, berkat asuhan orang tua kamu, kerrโ€ฆโ€ฆ??

Ya elehhhโ€ฆ.katanya jaguh di semua bidang (jack of all trades-master of none)..jaguh aper tuu..jagoan tengek budak hingusan tak abis sekolah kerโ€ฆ.?? Jackass, adalahโ€ฆ.,!!

Nampak sangat kau tak ada jawapan untuk pertahanan diri bila aku asak kau berkaitan fitnah liar tak berasas kau konon2nya aku kau tohmahkan sebagai hindu.

Ternyata kau memang gay boy jalang bermulut lancangโ€ฆ..!!

Sumpah sumpit permainan budak.
Kejora semburit tak dapat mengelak.

Jack of all trades- master of none.
Jackass indeed, you”re The One….!!

Ha ha ha

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

anus aljuburi 3:00 pmโ€ฆ

Aper halโ€ฆnak sangat, amekawโ€ฆ!!

Sumpah sumpit, permainan budak.
Kejora semburit, tak dapat nak elakโ€ฆ..!!

Adios estupido.

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu tua zahir dan batinnya tidak utoh
Dgn Kejora, si kafir fasiq ini tersembam & jatoh
Kesian Hindu paria ni dah lembik batang butoh
Burit bini muda, kena bagi org lain tolong tutoh
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

Suman is badly injured young cg Kejora struck
He feels heโ€™s a tiger, but he is just a lame duck
Trying to have intercourse, he use to get stuck
So, his wifeโ€™s pussy, he has to ask, others fuck
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

anonymous
Member
anonymous

Bila umno kalah ramai yg ramalkan umno akan terkubor….meleaet sebaliknye umno semakin kuat…

Bersatu yg diramal ganti umno makin lemah…ini semua kerana angkara madey menipu rakyat…maadey ingatvmelayu sekarang sama mcm zaman 22 tahun yg dulu yg dia boleh tipu melayu…

Ade beberape kerat saja melayu bongok yg boleh madey tipu seperti wak suman hindu,TN koling,mabok todi,jigit,wau bule loyar berok ,jon doo kaki temberang,murnimunirah,rahman jpc …

Beberapa melayu penyokong madey yg sering dulu masuk sini dah lari dari madey penipu…

Pru15 munge akan layu…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Lupakah yg kau masih ada hutang belum dilangsaikan, anus aljuburi 2:31 pm…..??

Jawab dulu persoalan yg sebelum ini kau gatal mulut bangkitkanโ€ฆ.

Kalau betul2 brader al benar2 bersih suci dalam debu seperti yg kau perpepsi-colakan, kenapa pulak puak2 pkr memulas paksa mendesak Tun memohon Keampunan YDPA (Royal Pardon)โ€ฆapakah pengampunan itu perlu sangat, huhhhโ€ฆ..?? Pulak tuu, YDPA Sultan Kelantan yg memusuhi Tunโ€ฆ..!!

Nahhhh..mampukah kau beri pencerahan logika masuk akal, hmmm….??

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kalau kita tengok gambar yang disiarkan oleh media massa, ada tiga OKT (Orang Kena Tuduh Di Mahkamah) di dalamnya โ€“ Najib, Zahid dan Datuk Seri Adnan Mansor.

Zahid perlukan Najib sebagai rakan oleh sebab dia tentunya tidak berasa selamat bersama pemimpin Umno/BN yang bebas tuduhan.

Pelantikan Najib berlaku sebaik saja Zahid kembali bertugas sebagai presiden Umno pada 30 Jun lalu setelah bercuti mulai 18 Disember lepas.

anonymous
Member
anonymous

Ketua2 bahagian lesu kerana tak dapat habuan hingga dibangkikan secara terbuka dlm perhimponan Bersatu yg lepas….pemimpin2 mewah…

Orang ramai tak mau massuk Bersatu kerana dah tahu madey kuat menipu….madey nak kayerkan kroni dan anak branak dia saja…kehidupan melayu tak berubah…

Bersatu jadi parti hidop segan tapi tak mau mamposs…ahli tak ramai sebabkan cap munge jadi lemah..

Rancangan madey nak kaut mp dan ahli umno gagal…rakyat makin sokong umno….

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Toksah sibuk2 hal orang anus aljuburi 2:21 pm. Kau tuu masih ada hutang belum dilangsaikan.

Jawab dulu persoalan yg sebelum ini kau gatal mulut bangkitkanโ€ฆ.

Kalau betul2 brader al benar2 bersih suci dalam debu seperti yg kau perpepsi-colakan, kenapa pulak puak2 pkr memulas paksa mendesak Tun memohon Keampunan YDPA (Royal Pardon)โ€ฆapakah pengampunan itu perlu sangat, huhhhโ€ฆ..?? Pulak tuu, YDPA Sultan Kelantan yg memusuhi Tunโ€ฆ..!!

Nahhhh..mampukah kau beri pencerahan logika masuk akal, hmmm,,.,??

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Zahid perlukan Najib di masa gandingan Mat Hasan-Khairy’ kerana amat jelas yang kepulangannya tidak dialu-alukan oleh sebahagian besar pemimpin dan ahli Umno.

Ramai pemimpin dan ahli yang bersikap sederhana, waras dan berpandangan jauh mahu timbalan presiden, Datuk Seri Mohamad Hasan, terus pangku tugas presiden.

Zahid tentunya berasa cemburu dan terancam dengan penerimaan baik ahli dan pemimpin Umno terhadap Mohamad, termasuk pemimpin senegeri Khairy Jamaluddin. Saya melihat Khairy sebagai watak menanti yang penting dalam politik Umno dan negara.

anonymous
Member
anonymous

Di malaysia seks masuk lobang belakang sdalah haramโ€ฆsatu jenayahโ€ฆseks masuk lobang depan saja yg halal..tapi untuk Jemin balaci madey bukan depan saja halal masuk belakang ato semburit pon bebasโ€ฆ.

Kenape Jemin suka main belakang @ semburit?..adekah jemin kebal dari siasatan polis kerana dia balaci madey?..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Faktor Mohamad-Khairy ini telah mula menyuburkan imaginasi banyak pihak dalam dan luar Umno yang melihat gandingan mereka sebagai menjanjikan harapan perubahan dan pemulihan kepada Umno.

Zahid tentu tidak berasa terancam dengan Najib bukan sahaja kerana mereka sama-sama OKT, tetapi mungkin dalam perkiraan Zahid tuduhan terhadap Najib adalah lebih berat daripada tuduhan terhadapnya.

Umno kembali berpuak

Zahid juga terpengaruh dengan reaksi dan penerimaan terhadap kempen โ€œBosskuโ€ dan mahu tumpang sekaki. Untuk kekal relevan kepada kelompok Melayu tradisional dan merapatkan diri dengan PAS, Zahid perlu terus menampilkan dirinya sebagai jaguh Melayu dan Islam.

Anonymous
Guest
Anonymous

MENJIJIKKAN โ€“ SI TUA MUBALIGH HINDU!
____________________________________

Si tua ifrit kedi, perangai busuk berhati khaldu
Tak tahu le dia mabok todi atau mabok candu
Mmg wajar iblis tua ni, diberi pukulan yg padu
Ada ke patut dikatanya Islam berasa dr Hindu
๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š

Mmg si tua ini, hati nya kotor & jiwanya kelam
Dia jenis berpura-pura dua muka punya talam
Masih terngiang lagi catatan dajal ni yg silam
Nak biar kah, dikatanya dari Hindu asal Islam?

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Si dajjal bangsat ini, kekufuran dia, berganda2
Mmg si tua kafir lahanat ni tiada iman di dada
Mcm2 dikata Islam tiru Hindu, iblis ni ada-ada
Wahyu, disamakan dgn dgn kitab Hindu, Veda

Si fasiq ini, ramai Hindu dia punya kengkawan
Dgn agama Hindu nampaknya dia ni tertawan
Mmg dia kafir fasiq kalau bukan sasau sawan
Allah, dikata nya sama dgn Vishnu Baghwuan

Si tua iblis keparat ni pasal berhelah sgt pintar
Jenis otak keling ni dia mmg cekap belit putar
Nabi dikata, kitab Hindu sebut, Al-Khalki Autar
Mmg lah di neraka nama ifrit ini udah didaftar

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Nak tunjuk kebenaran, bukti aku cuba nak beri
Terpaksa lah selongkar, muzium punya almari
Mlm tadi, abis masa banyak, di blog Parpukari
Puas aku selongkar, tapi, semua tak dpt dicari

Tidak jumpa juga di mana posting2 itu terselit
Nak cari bahan artifak tu mmg ler sgt lah sulit
Aku rasa sudah dihapus, si tua kaki putar belit
Dia dah pergi dulu, posting2 tu, dia dah delete
๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
___________________________________

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Buat masa ini, kepulangan Zahid sebagai Presiden Umno dan pelantikan Najib tidak menampakkan hasil positif. Sebaliknya Umno yang mula bersatu di bawah Mohamad, kembali berpecah, berpuak dan saling tuduh-menuduh.

Nampak jelas yang ramai pemimpin dan ahli Umno serta orang Melayu yang boleh berfikir tidak setuju dengan gabungan Zahid-Najib ini.

Demikian kata A Kadir Jasin

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Nak tunjuk kebenaran, bukti aku cuba nak beri Terpaksa lah selongkar, muzium punya almari Mlm tadi, abis masa banyak, di blog Parpukari Puas aku selongkar, tapi, semua tak dpt dicari Tidak jumpa juga di mana posting2 itu terselit Nak cari bahan artifak tu mmg ler sgt lah sulit Aku rasa sudah dihapus, si tua kaki putar belit Dia dah pergi dulu, posting2 tu, dia dah delete ————————————————————————— Mengecewakan betul…….!! Ya elehhhโ€ฆ. aper kejadah selama ini masuk bakul menyombong diri, konon2nya jaguh di semua bidang (jack of all trades-master of none)..jaguh aper tuu..jagoan tengek budak hingusan tak abis sekolah kerโ€ฆ.?? Jackass,… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tetapi PAS nampak lebih selesa dengan Mohamad daripada Najib atau Zahid. Ini mungkin kerana PAS tidak mahu terpalit dengan kes mahkamah Najib dan Zahid.

Di masa yang sama, Zahid tahu dia kena jaga hati MCA dan MIC yang berupa ahli pelengkap bilangan bagi BN. MCA dan MIC lebih percaya kepada Najib daripada Zahid.

Umno masih memerlukan MCA dan MIC walaupun kedua-dua buah parti itu ibarat rumput di tengah jalan. Tanpa MCA dan MIC, gabungan Umno-Pas tidak ada perwakilan bukan Melayu.

Anonymous
Guest
Anonymous

Sian Hindu tua dajai, gila mereng otak tak betoi
Dgn Kejora, Hindu bongok ni dah malu tekantoi
Kena Kejora luku, pala dia dah bengkak beketoi
Dia dah capik ghengkat, dok gagah lagi, nak toi
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Anatta Zen

Najib buat umno tersungkur pru14. Zahid ganding dgn najib? Umno terus terkuburlah pru15 nanti. Sape untung? Bersatu lah. PH lah.

Memang lah Anwar suka zahid jadi presiden. Pasai si zahid ni lah yg akan terus lingkupkan umno.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora anus….

Aper halโ€ฆnak sangat, amekawโ€ฆ!!

Sumpah sumpit, permainan budak.
Kejora semburit, tak dapat nak elakโ€ฆ..!!

Adios estupido.

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu tua zahir dan batinnya tidak utoh
Dgn Kejora, si kafir fasiq ini tersembam & jatoh
Kesian Hindu paria ni dah lembik batang butoh
Burit bini muda, kena bagi org lain tolong tutoh
๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

Suman is badly injured young cg Kejora struck
He feels heโ€™s a tiger, but he is just a lame duck
Trying to have intercourse, he use to get stuck
So, his wifeโ€™s pussy, he has to ask, others fuck
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘