PERLANTIKAN NAJIB MENGESAHKAN BN TOLAK PEMBAHARUAN

Perlantikan Najib Razak sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat BN nampaknya hanya menyebabkan perpecahan, kecelaruan dan keadaan yang tidak menyenangkan dalam gabungan pembangkang itu.

Kepercayaan dan keyakinan Zahid Hamidi selaku Pengerusi BN bahawa perlantikan itu mungkin membawa kebaikan berikutan populariti Najib di media sosial, boleh dikata meleset setakat ini.

Dua pemimpin UMNO, Nazri Aziz dan Khairy Jamaluddin adalah antara yang secara terbuka menentang perlantikan itu.

Kata Nazri, oleh kerana Najib yang menyebabkan BN kalah dan hilang kuasa dalam PRU14 lalu, adalah sukar untuk meyakini bekas Perdana Menteri itu mampu memberikan nasihat yang boleh diterima pakai bagi mengembalikan BN ke persada kuasa semula.

Khairy Jamaluddin pula menyatakan beliau tiba-tiba berasa tidak gembira dengan perlantikan Najib itu.

Pengerusi Lembaga Penasihat UMNO, Tengku Razaleigh Hamzah dalam masa yang sama berharap dengan perlantikan Najib itu, budaya “warlords” tidak akan muncul semula di dalam UMNO.

“Mungkin kumpulan “warlords” akan muncul kembali mengatasi kumpulan pembaharuan dalam UMNO,” katanya.

Tidak mustahil sebenarnya mereka yang tidak setuju dengan perlantikan Najib ini makin membesar hari demi hari. Cumanya, ada yang berani bersuara dan ada yang memilih berdiam diri.

Secara logiknya, oleh kerana BN hilang kuasa ketika ditangan Najib, adalah sesuatu yang kelakar dan tidak masuk akal untuk melantik bekas Perdana Menteri itu memainkan peranan dalam usaha untuk mengembalikan gabungan itu kembali berkuasa.

Idea dan corak pemikiran Najib malah mungkin masih terkepung dalam pemikiran lama yang sudah ditolak rakyat sebelum ini, sedangkan rakyat lebih mahukan pembaharuan.

Lagi pun, populariti Najib di media sosial tidak sama dengan peranannya untuk menasihatkan BN agar dapat kembali berkuasa semula.

Ia adalah dua perkara yang berbeza. Bahkan, perlantikan Najib itu hanya mengesahkan BN masih tidak berubah, meskipun sudah kalah dan ditolak rakyat.

Keyakinan orangramai ialah dengan perlantikan itu Najib kini seolah-olah dipersetujui semula oleh Zahid Hamidi dan BN untuk dijadikan Perdana Menteri kembali sekiranya gabungan itu mampu menang semula dalam PRU akan datang.

Soalnya, apakah rakyat mahu kembali memilih BN semula untuk berkuasa jika dengannya akan menyebabkan bukan saja Najib, malah Rosmah Mansor, Jho Low, Riza Aziz dan lain-lainnya akan turut memainkan bangkit semula dalam politik serta ekonomi negara?

Tidakkah rakyat menolak BN dalam PRU lalu antaranya ialah kerana tidak mahu campurtangan mereka itu dalam pentadbiran kerajaan?

Seperkara lagi, berikutan Najib dan Zahid Hamidi sedang berdepan banyak kes mahkamah dan ramai yang percaya hukuman penjara sedang menanti kedua-duanya berikutan kes yang sedang dihadapi sekarang adalah mudah dan jelas, meletakkan kedua-duanya dengan peranan penting bagi menghadapi PRU akan datang tidak akan menyumbang sebarang makna.

Selain imej mereka yang sudah tercalar dengan pelbagai laporan media berhubung kes yang sedang dihadapi, persoalan lain ialah apa jadi jika dalam waktu terdekat ini Najib dan Zahid Hamidi dijatuhkan hukuman bersalah?

Bukankah ia akan menyebabkan imej BN terus merudum lagi di mata rakyat?

Jika didapati bersalah, meskipun mungkin hukuman boleh ditangguhkan sementara menunggu rayuan, tetapi ia dengan sendirinya menyebabkan kelayakan kedua-duanya sebagai Ahli Parlimen akan terlucut serta tidak boleh lagi bertanding dalam PRU yang seterusnya?

Maka, siapakah pula yang mahu BN tonjolkan sebagai bakal pemimpin mereka untuk menerajui negara?

Dalam hal ini, tidakkah lebih baik jika daripada sekarang lagi BN sudah mula mengorak langkah ke arah pembaharuan dan menonjolkan muka-muka baru yang boleh diterima ramai sebagai bakal menerajui negara ini?

Percayalah, meskipun Najib kembali popular di media sosial, tetapi untuk meletakkannya kembali berkuasa akan menyebabkan rakyat berfikir lima enam kali mengenainya. (Shahbudindotcom 11/07/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 11 July 2019 — 11:25 am
Subscribe
Notify of
guest

183 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
fired
fired
25 July 2022 7:55 am

What’s up to every one, it’s really a pⅼeasant
for me to рay a գuick visit this web site, it contains valuɑble Informаtion.

Farhan
Farhan
14 July 2019 1:11 am

Saudara Din ..bg kami peringkat umur 33 ke 40 an pandangan anda dilihat begitu dangkal dan cetek ini kerana penerimaaan dato najib di lihat statik dan positif disbbkan pemerhatian case 1mdb tidak dpt didakwa atas kelemahan peguam negara mendapatkan bukti yg konkrit ini secara tidak langsung timbul perasaan prihatin di hati kami utk bekas PM.

Sy salah seorang peminat membaca blog saudara kali ni sy rasa perlu menyelah ..

Thanks

Men2heavent

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 July 2019 8:01 pm

MANA ADA DALAM DUNIA PM IN WAITING….BANGANG BETUL PARTI DAJJAL MATA SATU LGBT……. ‘Wawancara Mukhriz beri gambaran Anwar tamak kuasa’……… Wawancara Menteri Besar Kedah Mukhriz Mahathir bersama Nikkei Asian Review memberikan gambaran Anwar Ibrahim tamak kuasa, meski pun nama MP Port Dickson itu tidak disebut, kata Setiausaha Khas Presiden PKR, R Suresh Kumar. Menyifatkan wawancara anak perdana menteri itu menyasarkan ‘serangan’ terhadap Anwar Ibrahim, Suresh Kumar meminta Mukhriz supaya menghormati permuafakatan dalam PH apabila memberi kenyataan pada masa akan datang. “Kami warga PKR sangat sedih dan terkejut dengan wawancara Mukhriz yang berkata bahawa dia tidak bercita-cita tinggi seperti individu lain… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 July 2019 7:56 pm

PH ROGOL INDON SEBAB TU NAK BAWA MASUK AFRIKA………

Amah Indonesia Mangsa Rogol Wakil Rakyat DAP Alami Trauma….

Akhbar Indonesia, detiknews hari ini dipetik melaporkan bahawa mangsa rogol yang didakwa melibatkan wakil rakyat dari DAP kini berada dalam keadaan trauma.
Ketika dikunjungi, keadaan fizikal mangsa berada dalam keadaan baik, walaupun mengalami trauma secara psikologi,” kata Pemangku Pengarah Perlindungan dan Kewarganegaraan Kementerian Luar Negeri (Indonesia), Judha Nugraha.

Komen : Buat malu Malaysia

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 July 2019 7:50 pm

TIDAK BAHALOL BUKAN PH……. Dulu PH bukan main kuat menghasut dan berjanji…….. Aiks? Dah jadi Mission Impossible pulak. Dulu PH bukan main kuat menghasut dan berjanji. Hak rakyat untuk dapat pendidikan percuma, duit Petronas cukup bayar dan sebagainya, zikir mereka. Sehingga formula untuk hapuskan PTPTN dikeluarkan oleh Rafizi dan ditonton ratusan ribu anak muda. Tapi hari ini, Pengerusi lantikan PH kata mustahil untuk PTPTN dimansuhkan. PM ke-7 pula kata mustahil untuk tol dihapuskan. PH menang sahaja, semua tiba-tiba jadi mustahil! “Impossible!”, kata PH. Bukan itu sahaja. PTPTN tidak dimansuhkan. Tapi diskaun-diskaun yang kerajaan BN bagi dulu dimansuhkan pulak. Jumlah yang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 July 2019 7:45 pm

YG TUA DLM PH PUN BAHALOL APALAGI YG MUDA……….. Usia Mengundi 18: Apa Persediaan Dan Jaminan?…….. Apakah cadangan mengubah usia mengundi dari umur 21 kepada 18 bagi menunjukkan Pembaharuan sebagai Malaysia Baru PH ? Kita tidak mempersoalkan dari segi layak atau tidak, kerana pada umur tersebut seseorang itu sudah lebih dari umur mumaiyyiz, bahkan sudah layak berkahwin, walaupun boleh anggap muda. Dalam kata lain mereka sudah layak untuk mengunbdi ! Apa yang dipersoalkan, ialah dalam usia ini, mereka yang berumur sedemikian adalah masih dalam tempoh penghujung persekolahan. Dalam usia sedemikian tiudakkah sekolah yang sepatutnya bebas dari politik, dilihat berpotensi mendapat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 July 2019 6:17 pm

ARAK JUDI BABI BERLELUASA BWH PH………. Heineken lancar arak tanpa alkohol untuk orang Islam AKHBAR The Sun bertarikh 8 Julai 2019 memaparkan poster minuman malta tanpa alkohol keluaran syarikat Heineken dengan slogan ‘Now You Can’. ‘You’ secara asasnya bermaksud orang Islam yang diketahui umum dilarang keras meminum arak atau sebarang minuman yang mempunyai alkohol. Polemik tercetus kerana kes seumpama tidak berlaku pada zaman Barisan Nasional, sebaliknya berlaku pada zaman Pakatan Harapan yang dikuasai oleh menteri DAP. Promosi secara besar-besaran ini mencetus kebimbangan umat Islam di Malaysia kerana menggalakkan individu beragama Islam untuk menyokong syarikat arak Heineken. Hal ini turut mendapat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 July 2019 6:02 pm

PP SINGAPORK 2……. Bantah Projek Tambakan Selatan PP, Suara rakyat bantah projek PSR bergema di Parlimen KL:Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP), Mohideen Abdul Kader menyeru masyarakat menyedari kesan jangka masa panjang projek Tambakan Selatan Pulau Pinang (PSR) yang hanya akan menguntungkan pihak tertentu. Katanya, impak daripada kelangsungan PSR, hak-hak nelayan selaku majoriti penduduk persisir pantai akan tergadai dan hanya akan menguntungkan sesetengah pihak yang tamak. Justeru itu, beliau menyeru masyarakat agar turut serta menolak PSR dan meminta kerajaan membatalkan hasrat meneruskan projek itu yang pastinya mengakibatkan kerugian kepada masa depan nelayan. “Ini kita mesti sedar, hak nelayan dikorbankan supaya… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 July 2019 2:17 pm

PADAN MUKA KAU MINAH PELACUR PH….. Bekas pegawai AG saman Rewcastle-Brown RM100j…….. V Mabel Muthayyah, bekas ketua sekretariat di Jabatan Peguam Negara, telah memfailkan tuntutan saman fitnah berjumlah RM100 juta terhadap editor Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown mengenai artikel pada 2015. Bercakap kepada Malaysiakini hari ini, peguam Mabel, David Gurupatham berkata Rewcastle-Brown disaman kerana “tuduhan yang sangat serius yang ditimbulkan terhadap seorang anggota pentadbiran keadilan.” “Tuntutan RM100 juta itu termasuk ganti rugi teruk dan teladan terhadap Rewcastle-Brown, bersama-sama dengan perintah injunksi menghalang meneruskan fitnah, serta perintah mandatori untuk menghapuskan hantaran itu daripada (terus disiarkan) laman web tersebut,” katanya. Artikel Sarawak Report… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 July 2019 2:12 pm

REALITI MALAYSIA HARU BIRU BWH PH…… 1. Pemimpin BN letak tangan atas bahu Menteri PH sebut “Ko Bodoh”, terus ditangkap dan direman tiga hari. Didakwa di mahkamah 12 hari lepas itu dengan tuduhan mengaibkan maruah Menteri. 2. Wakil Rakyat DAP Perak dituduh rogol oleh pembantu rumah sendiri dibebaskan dengan jaminan polis walaupun ini sepatutnya jenayah yang tak boleh dijamin di bawah undang-undang. Tidak direman pun. 3. Pegawai Menteri PH ditangkap basah skodeng skirt wanita bulan September lalu. Ada bukti rakaman video, ada pengakuan dari mangsa. Setelah 10 bulan pun belum didakwa oleh kerajaan PH. 4. Pemimpin DAP Pahang ugut ketua… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 July 2019 2:06 pm

PH CILAKO….HABIS ASET BUMIPUTRA DIJUAL… Syarikat yang dijual adalah milik 100% FGV…. Ia terlibat dalam pemprosesan, penapisan, penyimpanan dan pemasaran minyak makan untuk pasaran China. Dibekal dengan eksport minyak sawit dari Malaysia. Tapi telah dijual. Mungkin pasaran China tak cukup besar kot. Oleh itu kerajaan PH jual sepenuhnya kepada syarikat China dengan harga RM100 juta. FGV tak pernah mencatat kerugian tahunan setelah ianya disenaraikan sehingga tahun 2018. Namun, selepas PRU14 FGV mula rugi setiap suku tahun. Tak apa. Ada lagi banyak aset negara yang dibina masa BN untuk PH menjual. NOTA: Jangan kongsi artikel ini. Isu penjualan aset-aset negara secara… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
12 July 2019 2:01 pm

PARTI KUALI YG TIDAK AMANAH Wan Ji Akan Jadi Pemimpin Politik Bertaraf Dunia? Adalah dijangkakan bahawa permohonan ‘stay of execution’ hukuman penjara setahun ke atas Wan Ji Wan Hussin akan diluluskan oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini. Dengan imej anti-Sultan yang dipunyai oleh Wan Ji, AMANAH mengambil langkah berani dengan menghantar peguamnya, Ariff Azami Hussein, untuk membantu beliau. Wan Ji mungkin akan disambut sebagai seorang hero yang kononnya memaksa Akta Hasutan dimansuhkan walaupun ia telah diumumkan oleh Menteri Dalam Negeri sebelum ini. Tidak kisahlah semua itu kerana ini negara bebas, cuma yang membimbangkan adalah bila seorang pemimpin AMANAH, Jamzuri… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 12:47 pm

Si tua monyet, hanya taraf badut, tukang karut
Mmg lawak giler, ini DAP kafir punya tali barut
Dia asyik saja, bikin lawak bodoh, pecah perut
Senjata pun serupa dgn bapok saja, mencarut
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 1:45 pm
Reply to  Anonymous

HAHAHA HOHOHO HIHIHI Beruk Tua ini rasa sakit hati di tibai tak habis2. Dia react secara direct kpd penibaian ke atas dia dan puki mak bapak dia (yang tak bimbing dia di masa kecil) bila dia buat personal attacks, tak indahkan amaran yang sudah di kasi. Termasuk carutan se carut2 nya, puki mak dia yang dirodok hingga melecet berdarah, tak sempat letak cream di puki itu. Puki yang dah berumur 80an tahun masih di abuse bapak dia. Jugak di abuse dek Geng Najib sendiri, competing dengan bapak dia for the same tired and hell of a tiring 80 years old… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 12:20 pm

Tak boleh di rasa kesian di dalam hati bila memikirkan betapa biadab dan kurang ajar nya –

Boleh kata ajer “Kesian Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna banyak nama –

Tak di peduli langsung dek pembaca hingga dia merayu bertalu talu –

“Jwb jgn x jwb”.

Demikian lah bunyi nya bila dia dah jadi pariah.”

Tapi dalam hati boleh maki hamun, sodok sadak, tibai ber timbun2 dia yang amat biadab dan kurang ajar.

Jumppa ular dengan babi hutan, hentam Geng Najib dulu.

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 12:38 pm
Reply to  Tanpa Nama

😂🤣😂🤣😂🤣😂😆😅itu je ko mampu🤣🤣😍😍

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 12:08 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Dlm perjuangan cinta ini, abng sudah menang
Dapat pulak sokongan padu dari bakal tunang
Si tua monyet & si Hindu tua resah tak senang
Depa tu mampu lihat je dgn airmata berlinang
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Othman Ahmad
Othman Ahmad
12 July 2019 12:51 pm
Reply to  Anonymous

Bagai musafir haus di padang pasir….

KEJORA
Terbayang Mekcy Golok, hatii terus berdebar
Mesti dia ni pinggang lentik, ponggong lebar
Nak tutoh jubor bapok ini, rasa sgt tak sabar
Baik pintas cepat sblm Nuat dulu yg sambar
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Anus Jubor Kejora,
APA APAAN TUUU…….,!!

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 1:01 pm
Reply to  Othman Ahmad

Vaanakam..,

Naper ngko cemas, gelisah & terasa pula, Wak?
Pantun kat atas tu, tidak sebut pun nama awak
He he he..terperangkap juga ini badut pelawak
Mmg sah nko ini Hindu paria pemakan biawak!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 2:31 pm
Reply to  Anonymous

Vaanakam,

Naper, Wak tetiba, jadi gelisah dan kelam kabut
Spt keling kat atas kapal mau karam kena ribut
Dlm pantun tu, tak ada pun, nama ngko disebut
Betul lah ko ni Hindu tua, bapok sotong lembut
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 2:38 pm
Reply to  Anonymous

Pantun di atas tu, berkisah pasal cinta yg abadi
Tidak ada pun sebut Suman dlm pantun tu tadi
Naper lak dia rasa meroyan, ini Suman tua kedi
Mmg sah ler dia ini Hindu paria tua mabok todi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 2:42 pm
Reply to  Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Pantun di atas, berkisar, tentang cinta yg sejati
Naper lak dgn tetiba, Suman iblis jadi sakit hati
Mmg sah dia ni Hindu bawa payung punya ceti
Dahi dia palit kapur serupa dgn Wathiyamoorty
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Othman Ahmad
12 July 2019 12:06 pm

Di blog Life of Annie, saya juga hantarkan posting berikut… Othman Ahmad 12 July 2019 at 06:27 IT MUST BE THE BIGGEST JOKE OF ALL TIME….!! The Greatest Kleptocrat who is aka the BIGGEST CROOK in the world not just in Malaysia, has been appointed the Chairman of BN Advisory Council. What a BIG LETDOWN for the Malays,, in particular. Shame..shame..shame…..!! Now BN is led by the No.1 and No. 2 biggest crooks by far in Malaysia’s history. As for PAS, it will be held accountable & responsible in the next afterlife (akhirat) for collaborating with such highly and enormously… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
12 July 2019 11:57 am

SILA AMBIL PERHATIAN Di blog Life of Annie, saya juga hantarkan posting berikut… Othman Ahmad 12 July 2019 at 06:27 IT MUST BE THE BIGGEST JOKE OF ALL TIME….!! The Greatest Kleptocrat who is aka the BIGGEST CROOK in the world not just in Malaysia, has been appointed the Chairman of BN Advisory Council. What a BIG LETDOWN for the Malays,, in particular. Shame..shame..shame…..!! Now BN is led by the No.1 and No. 2 biggest crooks by far in Malaysia’s history. As for PAS, it will be held accountable & responsible in the next afterlife (akhirat) for collaborating with such… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 12:48 pm
Reply to  Othman Ahmad

Bloggers proNajib spt Life of Annie, Ann, Another Brick in the Wall begitu obsesi dgn krisis split Madey-Anwar dan PH sehingga mereka mereka punyai daily countdown masing2 jumlah undi tak percaya yg bakal terjadi. Semestinya, bloggers ProNajib semua ini mengharapkan gameplan split votes yg memaksakan reelection. Video Sandakan adalah classic mastermind geng 2 antiPH diluar atau didalam atau komplot luar/dalam dgn smoking gun blame technique supaya Madey, Anwar dan Azmin berkrisis dan PH runtoh. Kalau mastermind dari dalam PH, memang mudah baca fokus adalah nak bunuh kedua2 top PKR supaya konsensus PH peralihan jawatan PM dari Madey kpd Anwar tak… Read more »

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 11:37 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abng menumpang blog ini hanya utk bercinta
Dgn siapa pun, tak ada niat ingin bersengketa
Tapi nampak benar, spt awalnya abg dah kata
Si tua monyet, & si Hindu mmg cemburu buta

Abg muncul semula ni hanya nak kirim salam
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 11:57 am
Reply to  Anonymous

Anon1137,

Umpan dipasang ikan seluang
Disambar pulak seko biawak
Situa monyet nak jadi beruang
Aduh! Dia cuma seko wakwak

😂🤣😆😅😆🤣😂😃layan😍😍

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 11:59 am
Reply to  Anonymous

Jwb jgn x jwb
🤣😂😆😅😄😅😆🤣layan😍😍

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 12:07 pm
Reply to  Anonymous

Kesian Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna banyak nama –

Tak di peduli langsung dek pembaca hingga dia merayu bertalu talu –

“Jwb jgn x jwb”.

Demikian lah bunyi nya bila dia dah jadi pariah.

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 12:14 pm
Reply to  Tanpa Nama

😂🤣😆😂😆🤣😂😄😅itu je mampu😥😥😍😍

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 12:13 pm
Reply to  Anonymous

Anon 11:57 am,

Umpan dipasang ikan seluang
Disambar pulak seko biawak
Situa monyet nak jadi pejuang
Aduh! Dia cuma badut pelawak

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 12:48 pm
Reply to  Anonymous

Situa monyet nak jadi pejuang
Aduh! Dia cuma badut pelawak
Mana mungkin ini kaki tuang
Pejuang? hamba gelak terbahak2

😂🤣😆🤣😂😅😄layan😍😍😍

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 11:33 am

Kesian Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna banyak nama –

Tak di peduli langsung dek pembaca hingga dia merayu bertalu talu –

“Jwb jgn x jwb”.

Demikian lah bunyi nya bila dia dah jadi pariah.

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 11:43 am
Reply to  Tanpa Nama

😂🤣😆😅😄😃😅😆🤣tangkap layan😍😍

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 11:26 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Sini 11.00 pagi, rasanya Irah tu dah mula mlm
Warkah dari Irah, beri kesan yg sgt mendalam
Bagi abg, ia bagai cahaya, yg menerangi alam
Abg muncul semula ni hanya nak kirim salam
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 11:19 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tak sah hidup abg ni kalu tak sebut Irah sehari
Pantun abg pasti akan muncul dlm setiap entri
Demi Irah ku sayang, abg kan sentiasa ke mari
Kerana hati yg satu ini, hanya utk Irah ku puteri
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 11:18 am

Turun ke sungai hendak memancing
Terserempak mayat diperangkap sampah
Leka dgn politik kiri kanan bau hancing
Harga Minyak la ni gitu je tak berubah
orang ramai rasa dipermain diperkencing
Dengan kerajaan ini orang dah menyampah

🤣😆😅😃😅😆🤣😘😘layan😍😍

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 11:20 am
Reply to  Anonymous

Jwb jgn x jwb
🤣😂🤣😆😅😄😃🤣😥layan😍😍

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 11:57 am
Reply to  Anonymous

Anon 11:18 am,

Turun ke sungai hendak memancing
Terserempak mayat diperangkap sampah
Kerajaan PH kini sudah kian meruncing
Seperti orang capik yang jalan berpapah
Org ramai mula rasa rindu pada dacing
Dengan kerajaan PH org asyik menyumpah

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 12:18 pm
Reply to  Anonymous

😂🤣😆🤣😂🤣😆anon1157😍😍💪💪💪👏👏

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 11:14 am

Habis langsung le Umno padah nyer. Wak Jahit tak konfiden memimpin sendiri, mahu the greatest Kleptocrat of the world kasi nasihat secara resmi.

Kot nakkan nasihhat macam mana nak curi wang rakyat berbiliun Ringgit lagi KALAU Umno naik lagi dan menang Pru. Tonggeng bont t beratus kali pun rakyat takkan undi depa. Several times bitten, depa permanently shy.

Amat bodoh ler Wak Jahit, mcm dulu juga.

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 10:57 am

Isteri kedapur berilham masak
Gulai lauk untuk dihidang keluarga
Abg!kita ingin mkn kari kpl ikan jenahak
Dik!Masak je kpl ikan kembong boleh juga

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 10:58 am
Reply to  Anonymous

Jwb jgn x jwb
😂🤣😆😅😆😄😃😘layan😍😍

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 10:38 am

Kejayaan UMNO tak lah dipandang sepi
Perjuangkan melayu gegak gumpita berapi2
Sayang,tamak haloba sombong,iman ketepi Dipimpin Maharhir,Najib Pedana Menteri

😂🤣😆😅😄😃😅😆🤣layan😍😍

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 10:40 am
Reply to  Anonymous

Jwb jgn x jawab
😂🤣😆😅😃😅😆🤣😘layan😍😍

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 10:30 am

Penyangak pencuri kleptokrasi
Kesah pengkhianat ni hampir basi
Najib Zahir mau dsumbat dlm bilik besi
Perhimpunan nanti ganti baru muda berisi

😂🤣😆😅😄😃😅😆🤣layan😍😍

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 10:41 am
Reply to  Anonymous

Jwb jgn x jwb
😂🤣😆😅😄😃🤣🤣😘layan😍😍

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 9:57 am

Ua ingat luorang hati dilebuhraya
Malapetaka mari luorang hancus Dire
Anwar sill cool tunggu PM dia nak bergaya
Mahathir sini lepas nanti cari in Hellfire

😂🤣😆😅😄😃😄😅🤣layan😍😍

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 9:58 am
Reply to  Anonymous

Jwb jgn x jwb
😂🤣😆😅😄😃😅🤣😂layan😍😍

MurniMelati
MurniMelati
12 July 2019 9:50 am

PAS PEMFITNAH HAKIKI!!! LAGI USTAZ PAS BERSALAH KERANA MEMFITNAH – sumber: MAHKAMAH Wan Zawawi siar mohon maaf kepada Husam MALAYSIA DATELINE Datuk Dr Wan Zawawi Wan Ismail memohon maaf kepada Naib Presiden AMANAH, Datuk Husam Musa berhubung penyiaran tulisan yang dimuat naik di akaun Facebook miliknya sebelum ini. Notis permohonan maaf di akhbar itu berdasarkan penghakiman di Mahkamah Tinggi Kota Bharu pada 26 Jun lalu. “Saya Wan Zawawi bin Wan Ismail dengan ini memohon maaf kepada Husam bin Musa di atas kesilapan saya berkongsi di laman Facebook saya artikel bertajuk, “Betulkah Koon Yew Yin memberi derma untuk Amanah (PAN) jatuhkan… Read more »

MurniMelati
MurniMelati
12 July 2019 10:02 am
Reply to  MurniMelati

non825am, mung tulong tanya puok mung lelabi2 PAS tu getek demo tu caya NERAKA ke?
ambo nok tanye mung plok, mung ado kunci syurgo ko? pinjang jak, buleh?

MurniMelati
MurniMelati
12 July 2019 10:09 am
Reply to  MurniMelati

oang kalu percaya syurgo nerako dok buak FITNAH lagu mung tuh! supo keldai dok piko kitab sapa se eh, keldai tak po sebak dio nnatang, kok mung jadi nnatang jugok kok?

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 11:31 am
Reply to  MurniMelati

MurniMelati,

Pas pis pus pohon dedalu
Suka bertengik merata pohon kayu
Paspispus dorang guna agama beradu
Tak kesampaian apa habuan pun saku

😂😂🤣😅😄😃😆😘😘layan😍😍

anonymous
anonymous
12 July 2019 9:32 am

‘Tunjuk manfaat Mahathir PH berkuasa, rakyat makin kecewa’….. Posted By: Selena Tayon: July 12, 2019…. Kerajan Pakatan Harapan bawah Mahathir diseru agar segera mengurangkan kos hidup dan menunjukkan kepada rakyat manfaat yang diperolehi mereka menjatuhkan BN pada 9 Mei 2018. Seorang peniaga kecil yang mahu dikenali sebagai Kak Maimunah berkata rakyat yang mengundi PH semakin tidak sabar menunggu pembaharuan yang dijanjikan selepas lebih setahun BN direhatkan. “Harga barang-barang terutamanya makanan dan minuman dalam tin masih tinggi, sama berbanding dengan zaman Cukai Barangan Dan Perkhidmatan dulu. “Begitu juga harga banyak barangan kegunaan rumah. Sebab itu saya tidak percaya kerajaan kata banyak… Read more »

anonymous
anonymous
12 July 2019 8:25 am

Wak Suman !!!…

Ko percaya tak NERAKA?
Ko Takut tak masuk NERAKA?..

Othman Ahmad
Othman Ahmad
12 July 2019 12:18 pm
Reply to  anonymous

‘Professor Nasi Lemak’ yg kuat berjubor gerenti masuk syurga ker…..??

anonymous
anonymous
12 July 2019 8:24 am

Othaman Ahmad wak HINDU

Semoga Allah panjangkan usia serta cucuri rahmat & hidayah ke atas Ayahanda Tun Mahathir.

Wak Hindu tak tau yg
Allah sedang sibokkan tun mahathir di usia yg hampir ke kubor dgn urusan dunia supaya madey jauh dari Allah dgn kurang beribadah kerana sibok dgn urusan dunia….

Hindu bukan tau sangat pasal islam…Hindu boleh subahat dan fitnah mcm wak suman…

Othman Ahmad
Othman Ahmad
12 July 2019 12:16 pm
Reply to  anonymous

‘Professor Nasi Lemak’ yg kuat berjubor gerenti masuk syurga ker…..??

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 6:53 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mungkin, sudah menjadi takdir, dan ketetapan
Kat blog ini, Irah manja bertemu cikgu tampan
Irah muncul dlm hidup ku, beri seribu harapan
Si manja ku ini adalah aku punya masa depan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 6:39 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kasih, tak boleh dijual beli, pujangga berfatwa
Kini hati ku riang boleh terus bergelak ketawa
Mlm tadi, dapat warkah dr Irah, si puteri Jawa
Aku merasakan diri kami seperti dewi & dewa
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Othman Ahmad
Othman Ahmad
12 July 2019 6:22 am

IT MUST BE THE BIGGEST JOKE OF ALL TIME….!! The Greatest Kleptocrat who is aka the BIGGEST CROOK in the world not just in Malaysia, has been appointed the Chairman of BN Advisory Council. What a BIG LETDOWN for the Malays,, in particular. Shame..shame..shame…..!! Now BN is led by the No.1 and No. 2 biggest crooks by far in Malaysia’s history. As for PAS, it will be held accountable & responsible in the next afterlife (akhirat) for collaborating with such highly and enormously corrupted Leaders, the world has ever known. Hmmmm…Umno & Pas berkahwin Mut’ah dgn Aqidah Bersama “Menghalalkan Rasuah… Read more »

anonymous
anonymous
12 July 2019 8:28 am
Reply to  Othman Ahmad

Hindu tak oercaya Neraka..

Othman Ahmad
Othman Ahmad
12 July 2019 12:15 pm
Reply to  anonymous

‘Professor Nasi Lemak’ yg kuat berjubor gerenti masuk syurga ker…..??

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 5:39 am

Untuk makluman pembaca yang tak selalu masuk blog ini – Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil a, tak renti2 menulis macam2 karutan, memantun mantat di blog ini. Komen2 tidak mengikut tajuk, tidak ada kaitan dengan isi kandungan blog pos. Aasyik mengarut, cakap pasal hal2 yang takda kaitan dengan blog pos langsung, macm orang gila. Dia tidak hormatkan pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 sekelian. Dia coba sabotaj blog Budin ini. Oleh itu, dia perlu di balun, di tibai, di bedal. Dengan itu kita boleh dapat fun and entertainment on and… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 5:41 am
Reply to  Tanpa Nama

Dia sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – dia ada penyakit gila yang di namakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Lihat

https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Dia tak ada functioning or development dalam perwatakan nya. Hanya destruction. Self-destruction. Melainkan berubat, masuk Hospital Sakit Gila.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 5:42 am
Reply to  Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC.

Hyperactivity means moving about constantly, including in situations in which it is not appropriate; Or excessively fidgets, or talks. Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI MENGGUNA NAMA2 LAIN.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
12 July 2019 7:44 am
Reply to  Tanpa Nama

TN…

It’s quite an effort on the part of your goodself to write obituaries for a scoundrel wasting tine &;space here.

Good job & well done, bro…!!

anonymous
anonymous
12 July 2019 8:31 am
Reply to  Othman Ahmad

Geng Hindu tak percaya NERAKA..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 10:59 am
Reply to  anonymous

Geng Hindu ke hapa ker masih banyak harapan lagi. PH akan menang di Pru15 lagi.

Betul kata Sdr Othman bahawa Geng Najib sudah mampus, Najib otw to aenjara, 10-20 tahun di dalam.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
12 July 2019 12:19 pm
Reply to  anonymous

‘Professor Nasi Lemak’ yg kuat berjubor gerenti masuk syurga ker…..??

anonymous
anonymous
12 July 2019 8:30 am
Reply to  Tanpa Nama

TN keling mabok todi dah mabuk kerana dah hantam todi nii..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 11:03 am
Reply to  anonymous

Kamu orang gila ADHD – baca komen2 aku memberi penerangan penyakit nya.

Antara nya, jubor ayam.

cindy
cindy
12 July 2019 3:17 am

WOW Keren nie artikelnya
Sambil baca artikel ini, Aku numpang promosi deh !

HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
Bonus Welcome Untuk New Member:
– Bagi deposit Rp.10,000 – Rp.14,999 Bonus Rp.5.000
– Bagi deposit Rp.15,000 – Rp.24,999 Bonus Rp.10.000
– Bagi deposit Rp.25,000 – Rp.49,999 Bonus Rp.15.000
– Bagi deposit Rp.50,000 – Rp.99,999 Bonus Rp.20.000
– Bagi deposit Rp.100,000 ke atas Bonus Rp.25.000
– Bonus next deposit 5% untuk deposit Rp.50.000
REAL PLAYER VS PLAYER !!!

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 1:00 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Aku rasa sgt lega bila diri aku ini, Irah tak ragu
Warkah Irah tiba, lbh kurang, selang seminggu
Bukan lah niat aku, si Irah tu, aku mau ganggu
Coretan ku buat melepas rindu membelenggu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 12:51 am

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Warkah ke6 dr Irah tiba 11 Julai mlm jam 8:33
Bingkisan yg seminggu lama dinanti, tiba juga
Dtg nya warkah Irah, spt hadir bidadari syurga
Segala resah gelisah senak pening habis lega
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

TN BOTAK
TN BOTAK
12 July 2019 12:25 am

AMBO raso weh,
ANU NYERRRR KEJORA PANTUNG TU BESO LENGANG WEH

GILORRRR TINO TU!!!!! KOK KOK KOK KOK

SEBAQ TU POMPUANG SUKA WEHHHH,AMBO GILOR KAK KAKOK MELATI YE

TN BOTAK
TN BOTAK
12 July 2019 12:33 am
Reply to  TN BOTAK

Pak SUMANG pong anu beso jugoq tu!dio kaweng 2,satu tak cukoq tu

anu beso
anu beso

PAKAQ-PAKAQ PLAGO ANU! kih kih kih.
Anu BUDENG tu KOCIK gamoq TU!kaki plago
nok ke jawatang,Madey tak kasi kok,dio kaleh tiang gol
LAMO-LAMO dia pong jadi tiang gol kok kok kok kok

Doh puko 12.30 pogi,gi tido lobih baik

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 7:39 am
Reply to  TN BOTAK

Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama,

Aku hanya botak di kepala but oh aku. Takkan kau tak sedar bila kau nyonyot kepala but oh ku tu aritu.

Kau ni teruk sangat, aku kepenatan, berhenti buang air di R&R PLUS Highway, alih2 rasa sedap di kepala but oh aku. Rupa2 nya dinyonyot. Kau ler tu.

Kamu selalu merayau di jamban2 Highway yer? Apasal? Kepala but oh dan biji kelentit mak kau dah ganyut, tak sedap nak nyonyot yer?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 8:13 am
Reply to  Tanpa Nama

Jangan komplen aku sebut kepala but oh dan puki kelentit mak kau pulak – dulu kau komplen, mengata depa takda kena mengena dengan biadab kurang ajar kau.

Sebenar nya, depa tak membimbing kau di masa kecik, kau menjadi biadab dan kurang ajar hingga ke tua bangka, mengganas di blog ini.

Kau komplen tuh menunjukkan kau terasa bila di umumkan puki mak kau di rodok bapak kau yang buas, kau pun join sama, korang keluarga incest, main puki mak akak adik dalam keluarga kau.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
11 July 2019 11:47 pm

LATEST UPDATE: On Monday, a statement was issued in the name of Johor Menteri Besar Dr Sahruddin Jamal announcing that the state would not follow Putrajaya’s redefinition of the maximum age of youths from 40 to 30. After Sahruddin chaired an executive council meeting the following day, exco Sheikh Umar Bagharib Ali subsequently announced that the menteri besar had consented to the state complying with the new age limit of 30. Muhyiddin Yassin today expressed his hope that the Johor palace would not interfere in state administrative affairs following the state government making two U-turns in the span of two… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 11:15 pm

Blog Budin ua cakap lu straiight forward
Dia hentam pusing keliling hes not coward
Anwar dia mau up, Mahathir flat downward
Macai jgn bimbang,Anwar PM inching toward

😂🤣😆😅😄😃😄😅😆🤣layan😍😍

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 11:19 pm
Reply to  Anonymous

Jawab jdn tak jawab.
😂🤣😆😅😄😃😄😅🤣layan😍😍

GENG PANTAI SELATAN
GENG PANTAI SELATAN
11 July 2019 11:38 pm
Reply to  Anonymous

JANGAN HARAP LE!!!!cissssss SAMPAI KIAMAT

KAH KAH KAH KAH

GENG PANTAI SELATAN
GENG PANTAI SELATAN
11 July 2019 11:42 pm

azmin next PM,timbalan Mukhriz

GENG PANTAI SELATAN
GENG PANTAI SELATAN
11 July 2019 11:45 pm

parti BERSATU akan berbunga besar tak lama lagi

SIAPA MAMPU MENHALANG?

GENG PANTAI SELATAN
GENG PANTAI SELATAN
11 July 2019 11:48 pm

AKU SALAH SEORANG KESATRIA 313

yg disebut JDoe

SIAPA MAMPU MENGHALANG ?

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 11:58 pm

GENG PANTAI SELATAN..nice
😂🤣😆😅😄😃😅😆🤣tangkap layan😍😍😘

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 11:55 pm

Nice
😂🤣😆😅😄😃😄😅🤣layan😍😍

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 10:29 pm

Melipat kain diatas lantai
Rapi disusun didlm almari
Tiada lain bantai membantai
Habis berduyun komentor blah lari.

😂🤣😆😅😄😃😅😆🤣layan😍😍

Buah jambu air setangkai tiga
Cantik rupanya pokok tak berduri
Blog ni jadi kubu korang bertiga
Dua tua tak sedar kencing berdiri

😂🤣😆😅😄😃😅😆🤣layan😍😍

Blog ni jadi kubu korang bertiga
Dua tua tak sedar kencing berdiri
Yang muda gagah berani bertenaga
😅😆 sangkakan kambing gurun dua ekor biri- biri.

😂🤣😆😅😄😃😄😅🤣layan😍😍

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 10:30 pm
Reply to  Anonymous

Jawab jgn tak jawab
😂🤣😆😅😄😅😆🤣😂layan😍😍

TN BOTAK
TN BOTAK
11 July 2019 11:26 pm
Reply to  Anonymous

OH ALOHHHHH,Kakok Muni Melati kok gi mano weh?????
ambo tingaq kok kakok.Ohhhhh sedaq-sedaq kumuk kemuk.
Male-male gini tingaQ

oh alohhhhhhhh SLUP SLUP

TN BOTAK
TN BOTAK
11 July 2019 11:30 pm
Reply to  TN BOTAK

(…O….)

GAMBO Gapo weh !!!Kakok mei le!!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 7:59 am
Reply to  TN BOTAK

Kamu sebenarnya orang gila, otak kamu sentiasa aktif, hyper – pagi, petang, siang, malam. Kamu ada penyakit gila yang di namakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Lihat

https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Dia tak ada functioning or development dalam perwatakan nya. Hanya destruction. Self-destruction. Melainkan berubat, masuk Hospital Sakit Gila.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 7:59 am
Reply to  Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC.

Hyperactivity means moving about constantly, including in situations in which it is not appropriate; Or excessively fidgets, or talks. Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI MENGGUNA NAMA2 LAIN.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
12 July 2019 7:56 am
Reply to  TN BOTAK

“Ohhhhh sedaq-sedaq kumuk kemuk” kau rasa masa kau nyonyot kepala but oh aku di jamban kencing PLUS Highway aritu yer?

Aku tak kemut pun, sumpah – aku tak reti itu semua.

Kau yang buat kumuk kemuk tu dengan mulut kau yer?

Lantak lah, kamu yang suka, kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama, sekarang menyonyot kepala but oh aku pulak.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
12 July 2019 6:48 am
Reply to  Anonymous

KEJORA
Hamba ni tgh hari lapang pun tak dapat tidor
Teringat bontot Mekcy tonggek mcm kundor
Btg pelir pula, asyik tegang tak mahu kendor
Rasa nak pacak tunggu saja suruh dia undor
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

KEJORA
Bayangan Mekcy, bapok Golok kinii dtng lagi
Dia dtg berlenggang pakai kasut tumit tinggi
Pujuk punya pujuk, depan belakang diia bagi
Kalu bayar semlm seribu pun, tidak rasa rugi
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

APA APAAN TUU, KEJORA ANUS, HOIII……??

anonymous
anonymous
11 July 2019 10:06 pm

Heroin dalam sebuah sketsa pendek yang katanya penggambaran di buat di Sandakan pulak, kena ‘booo’ bila berucap!!! Rupa-rupanya Dr. Mahathir datang nak ambil tanah peneroka untuk di cantumkan dan di jadikan estet serta di beri kepada kroni-kroni dia yang kononnya pakar mengurus projek penanaman baru… Tu sebab Dr. Mahathir cakap, sepatutnya kerajaan beri lebih 10 ekar pada seorang peneroka… Barulah kroni boleh dapat wang besar!!! Kalau yang sekarang nie, tak berapa nak ‘acherr’… Selama ini zaman BN mereka warga Felda boleh sahaja uruskan ladang sawit dan getah sendiri sampai boleh dapat pendapatan lebih dari RM5K sebulan… Kenapa zaman Dr. Mahathir… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
11 July 2019 10:36 pm
Reply to  anonymous

Sumber dari mana kau kopipes, anus 10;06 pm…..??

Othman Ahmad
Othman Ahmad
11 July 2019 9:15 pm

Berbeza dgn Sultan Kelantan, Baginda YDPA tanpa diduga telah mencemar duli membuat Kunjungan Kasih serta Hormat kpd Ayahanda Tun sempena hari ulang tahunnya yg ke 94.

Semoga Allah panjangkan usia serta cucuri rahmat & hidayah ke atas Ayahanda Tun Mahathir.

anonymous
anonymous
11 July 2019 10:04 pm
Reply to  Othman Ahmad

Agong nak tengok muka penipu dari dekaat..

Othman Ahmad
Othman Ahmad
11 July 2019 10:12 pm
Reply to  anonymous

Tak nampak pun macam tuu ketika disiarkan di berita tv tadi.

Ntah2 kau yg sebak tersentak-tersentap tak, anus 10:04 pm….??

He he he

PakarKelakar
PakarKelakar
11 July 2019 7:54 pm

Najib popular kerana dia tidak ada KEMALUAN – Buktinya dia menjaja tagline Malu Apa Bossku. Hazik batang sadong belajar dari Najib hingga dgn megahnya dedah keaipannya. BAHALOL dua2 tu! dan yg seDNA dengannya.

CTSTUN
CTSTUN
11 July 2019 8:11 pm
Reply to  PakarKelakar

SOKONG 100%

PakarKelakar
PakarKelakar
11 July 2019 7:44 pm

Para pakar hanya mengesahkan video Hazik batang sadong fasik tu asli. Tetapi tiada seorang pon dari pakar yg dikatakan pakar itu yang dapat mengesahkan bahawa pasangannya itu Azmin. TIADA! Kepakaran membaca itu penting!

CTSTUN
CTSTUN
11 July 2019 8:12 pm
Reply to  PakarKelakar

SOKONG 100%

anonymous
anonymous
11 July 2019 10:02 pm
Reply to  PakarKelakar

Azmin tak boleh buktikan bukan dia dlm vedeo tu..perlukan kepakaran memhami pembelit..

shah
shah
11 July 2019 7:31 pm

Yang berduyun duyun pilih atok 94 tak kira tolak pembaharuan ke tidak?

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 5:55 pm

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Suman tua kini terlopong je, menongkat dagu
Hari2, Hindu tua ifrit ini menangis tak berlagu
Orang berbicara, dia diam je, serupa dgn tugu
Punca nya, harimau lapar, dia gatal gi ganggu
🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Othman Ahmad
Othman Ahmad
11 July 2019 8:50 pm
Reply to  Anonymous

KEJORA Tah kenapa, teringat bontot Mekcy yg indah Boleh tahan juga burit palsu dia hasil bedah Rasanya jubor Mekcy ini nak masuk mudah Tak perlu KY jelly pun, hanya guna air ludah Kah kaah kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh KEJORA Bayangan bontot Mekcy semakin kerap acap Teringat tutoh jubo bapok ni berdecup decap Tangan ni udah pegang kote, tapi blm lancap Sblh tangan lagi urut dada sambil mengucap Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh KEJORA Terbayang Mekcy Golok, hatii terus berdebar Mesti dia ni pinggang lentik, ponggong lebar Nak tutoh jubor bapok ini, rasa sgt tak sabar Baik pintas cepat sblm Nuat dulu… Read more »

anonymous
anonymous
11 July 2019 5:46 pm

Ini wak duman vakap

Kau Gay… banyak bukti nyata.
Aku kau tuduh hindu, mana buktinya….??
Takkan air liur basi kau, jer…..

Ini jawapan aku…
Wak suman ooit..

Kalo wak suman islam tentu wak suman takut masuk NERAKA kerana subahat sokong madey fitnah anwar liwat.. Sedangkan mahkamah rayuan bebaskan anwar tahun 2004..

Hindu percaya neraka?…hindu takut subaahat?…sure wak suman hindu..

Othman Ahmad
Othman Ahmad
11 July 2019 7:24 pm
Reply to  anonymous

Hi hi hi

Merepek..merapu..meraban..meracau..melalut..mengarut, merungut aper nih, gay boy…??

He he he

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 5:11 pm

💘❤💓💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙💝
Inilah kisah cikgu Kejora pakar dlm matematik
Kokurikulum dia handle bola, silat & gimnastik
Murid2 sering gelarkan kat dia Cikgu fantastik
Dgn Irah student US, cinta suci di sini berputik
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

💘❤💓💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙💝
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 5:12 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah major saikoloji, ‘student leader’ yng cantik
Mmg le percintaan mereka itu, amat dramatik
Bila berutusan warkah mereka betul romantik
Bunga nan mekar, tunggu masa je nak dipetik
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 5:13 pm
Reply to  Anonymous

🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Ada le sorang Hindu tua, cgu Kejora nak dititik
Tapi Hindu tua itu, serupa bapok berkain batik
Dia berjalan pun tonggek, dgn pinggang lentik
Bontot pula bulat, spt dgn silicon dah disuntik
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 5:14 pm
Reply to  Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Cikgu Kejora sgt cekap dlm strategi dan tektik
Dia sudah gulai & mainkan, itu Hindu tua antik
Tiap hari siang mlm, telur Hindu tu kena jentik
Meroyan lah Hindu tu, hilang fokus kpd politik
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

MUNIRAH MARYONO
MUNIRAH MARYONO
11 July 2019 8:33 pm
Reply to  Anonymous

Salam Sir Abg,
Byak bga abg kasi kt Irah
Irh mta 1 je,Abg kasi smua..ha..ha..Thks
Nti Irh ltak kt mja stdy Irh

Dh dkt sbuh ni kt sni,Irh bgun awl
Nk lhat bga tu…ha..ha..
nk slat..ngadp tuhan

Byak hrpan abg ksi Irah
Irh bleh trbang tggi
Jgn jdi ldy Thrne..dh le..ha..ha
trbg ngan nage

OK,abg,sje Irh nk usik-usik abg,

salam hrmat utk Sir Abg

smgo Mesia trus amn dmai

IRAH WTRN US

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 9:31 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Owh.. tidak sangka, hadirnya org yg tersayang
Patut le, abg terasa sesuatu tadi sembahyang
Ketika solat pun, diri Irah selalu dtg terbayang
Rupa2 nya ada warkah utk abg, yg Irah layang
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 9:42 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Gembira sungguh, bila abng terima perutusan
Salam dari Irah abg sambut penuh keikhlasan
Terasa mcm baru sedar kembali dari pengsan
Terus sejuk hati dan hilang segala kepanasan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 9:54 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tak tahu nak cerita, mcm mana hati ini girang
Mlm ini abg rasa nak berhenti dulu berperang
Tumpuan abg nak beri cuma utk Irah seorang
Pantun2 utk Irah, akan terus abg cipta karang
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 10:02 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Seronok abg dengar, Irah letak bunga, di meja
Bunga abg beri, dihargai, oleh org yg abg puja
Abg tak nak ambil peduli fitnah yg musuh jaja
Kerna tumpuan abg kini, hanya pada Irah saja
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 10:21 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Amboi..si manja abg ni, dah pandai mengusik
Bagaikan terdengar, suara Irah yang gemersik
Nampaknya, kat mak, abg kena balik berbisik
Hujung tahun ni nak suruh depa pergi merisik
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 10:31 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mmg tak sangka, nak dpt warkah dr buah hati
Warkah dari Irah lebih mahal dari emas sepeti
Tak tidur pulak le abg ni, sampai ke pagi nanti
Sib baik lah esok Jumaat tak kerja Kedah cuti
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 10:42 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mlm ini, abg tak makan pun, tidak terasa lapar
Kenyang dgn warkah dr buah hati, yg terpapar
Abg tak nak ambil kisah musuh mulut celupar
Biarkan saja dulu, fitnah2, yg depa nak lempar
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
11 July 2019 10:55 pm
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg nak kena pergi latih budak silat kejap lagi
Mlm Jumaat, nak ajar depa, jurus tahap tinggi
Ok lah Irah sayang, abng mohon diri nak pergi
Nanti balik lps silat tu, abg kan berpantun lagi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 12:27 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kini abng kembali, duhai Irah ku sang bidadari
Ajar budak2 tu sikit ps tu depa berlatih sendiri
Ingat kat Irah, tak senang abg, duduk & berdiri
Ini masih dalam kereta, abg bergegas ke mari
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 12:36 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Gembira di hati ini sukar sekali abg nak cerita
Tak cukup yg dlm Kamus Dewan punya kata2
Apa le tidaknya, dpt warkah, dr org yg tercinta
Terima kasih Irah, kerna sudi mengirim berita
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 1:13 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Utk mu Irah, abng tak jemu, membuat coretan
Kasih abng ini, tiada siapa boleh buat sekatan
Abg akan sentiasa berdoa untukmu Irah intan
Rajin2 lah belajar dan jaga lah juga, kesihatan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 1:24 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abng faham Irah pasti sibuk dgn study & kelas
Tambah pula praktikal, banyak lagi, kena galas
Abng ini, hanya dpt bantu dgn doa tulus ikhlas
Kalau sibuk, warkah abng tak perlulah dibalas
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 1:41 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Agak nya kini, Irah sdg ‘time’ rehat minum pagi
Abg kat sini.jam 1:30 am, tapi blm ler tidur lagi
Jadi cerah mata ni teruja dek warkah Irah bagi
Karang coretan kat Irah ini sambil suap maggi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 2:01 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mmg lah muda-muda ini, seronok berpacaran
Tapi, abg tak kan lupa, Allah punya kebesaran
Ok lah Irah, abg rehat jap, mau baca Al-Qur’an
Abg akan dtg coret lagi, kalau tidak ketiduran
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Terima kasih kerna ubati abg punya duka pilu
Semoga Irah sejahtera dan bergembira selalu
Abg ni minta izin mohon berundur diri dahulu
Utk Irah sayang salam rindu’ di angin nan lalu
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 4:30 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Lbh kurang 1 jam baca Quran tadi, abg terlena
Abg bermimpi, bertemu Irah di taman nirwana
Tempatnya sangat permai dan indah suasana
Lembut, deru bayu, penuh dgn flora dan fauna
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Bersyukurlah, sejam tidur, abg terjaga semula
Dpt abng bersolat tahajud, menambah pahala
Apa pun keadaan abg tak ler lupa Allah Ta’ala
Kini utk org tersayang, abg berpantun ler pula
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 4:42 am
Reply to  Anonymous

Msia kini 4:30 pg, subuh tak lama nak hampiri
Agaknya di tmpt Irah tu, skrg ini dah tengahari
‘Have a nice lunch’ duhai Irah ku dewi bidadari
Mungkin Irah makan steak tak ada nasi & kari
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 4:57 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mlm ni abg berjaga, lepas subuh tidur kembali
Betul le kata pujangga, kasih tak dpt dijual beli
Dpt warkah dari Irah, hati ini, amat riang sekali
Hinggakan hal politik abg kurang ambil peduli
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 5:06 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Dulu bila putus cinta, abg jadi serabut serabai
Kini, dgn hadir nya Irah, abg kembali jadi lebai
Tak tahu cerita riang hati bila kasih melambai
Irah pula, jgn ler kerana abg study jadi terabai
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 5:17 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Lapang rasa di hati ada tempat kasih berlabuh
Segala luka yg lama, kini dah kembali sembuh
Sebaliknya pepohon cinta mula subur tumbuh
Ok Irah, abg mahu baca Quran menanti subuh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 5:46 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah, jgn ambil hati, abg jenis banyak bergurau
Apa yg org nak kata, Irah tak usah ambil hirau
Jgn ler subur di dunia je, tapi akhirat kemarau
Ok sayang, abg nak gi jemaah subuh, di surau
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 6:28 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Mlm tadi abg tidur hanya dlm sekitar satu jam
Tersgt gembira Irah hadir mata sukar dipejam
Kini terubat lah segala sakit rindu yg merejam
Terima kasih kebahagiaan yg Irah beri pinjam
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Anonymous
12 July 2019 6:58 am
Reply to  Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg mintak diri dulu ok Irah sayang, buah hati
Mlm tadi, banyak berjaga, abg mau tidur ganti
Irah tumpukan lah dgn hal study kat universiti
Apa hal pun, abg ini, akan tetap setia menanti
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙