LAGI LAMBAT KES VIDEO AZMIN DISELESAIKAN, LAGI BURUK IMEJ KERAJAAN

Minggu ini saja sudah dua kali Muhyiddin Yassin selaku Menteri Dalam Negeri mengeluarkan kenyataan berhubung siasatan polis berkenaan video seks sejenis yang didakwa membabitkan Azmin Ali.

Kali pertama, pada 7 Julai, beliau memaklumkan siasatan kes itu sedang berjalan dan tiada tempoh tertentu ditetapkan untuk pihak polis menyelesaikannya.

“Kita tidak tetapkan tempoh tertentu dan pihak polis akan melakukan apa yang sepatutnya berhubung siasatan itu sebelum diserahkan kepada Ketua Polis Negara dan saya selaku Menteri Dalam Negeri untuk dibawa kepada pengetahuan Perdana Menteri untuk tindakan selanjutnya,” ujar beliau.

Semalam, Muhyiddin sekali lagi bersuara mengenai siasatan kes itu dengan berkata, kenyataan Tun Mahathir tidak akan mempengaruhi pihak polis dalam menjalankan tugasnya.

Tun Mahathir sebelum ini mempertahankan Azmin berhubung dakwaan terlibat dalam hubungan seks sejenis sebagaimana terdapat dalam video tersebut dengan mengatakan ia sebagai palsu.

“Saya fikir itu adalah pandangan Perdana Menteri terhadap keseluruhan keadaan.

“Tetapi, saya memberi jaminan mereka (polis) akan bebas (dalam siasatan) kerana integriti kerajaan juga penting,” katanya.

Jelas dalam hal ini Muhyiddin begitu prihatin terhadap kebimbangan yang makin merebak di kalangan orangramai berhubung siasatan kes itu yang kini sudah memasuki tempoh kira-kira sebulan tanpa sebarang penyelesaian.

Bagi orangramai, kes itu tidak harus memakan masa yang lama untuk disiasat dan diselesaikan kerana ia adalah siasatan yang mudah dan “straightforward” dengan tidak perlu menyiasat ramai orang berkaitan dengannya.

Lagi pun, Haziq Abdullah Abdul Aziz yang mengakui secara terbuka beliau adalah salah seorang lelaki dalam video tersebut sudah pun diambil keterangannya oleh pihak polis.

Begitu juga dengan Azmin yang didakwa Haziq sebagai pasangannya dalam hubungan seks sejenis itu.

Bermakna, selain kesimpulan sudah boleh dibuat berdasarkan keterangan yang diambil daripada kedua-duanya, perkara lain yang perlu dilakukan ialah mengesahkan ketulenan video itu.

Persoalannya, apakah untuk menentukan ketulenan video itu perlu memakan masa sampai sebulan?

Bukankah polis negara kita antara yang tercekap di dunia?

Keprihatinan Muhyiddin dalam kes ini tentunya tidak lain kerana bimbangkan kesannya kepada kedudukan kerajaan di mata rakyat.

Sebagai Menteri Dalam Negeri, pendirian Muhyiddin adalah sesuatu yang wajar, bahkan harus dipuji.

Mahu tidak mahu, harus diakui jika siasatan ini memakan masa terlalu dan rakyat mula melihatnya sebagai percubaan untuk melengah-lengahkan keadaan, ia adalah suatu petanda yang buruk kepada kedudukan serta masa depan kerajaan.

Kerajaan akan dilihat ada agenda lain, sedangkan kebenaran, walau bagaimana pahit sekali pun, ia tetap kebenaran dan tidak harus diselindungkan.

Dengan Muhyiddin sudah sudah kali bersuara sehingga ini, pihak polis sebenarnya tidak ada pilihan lain selain harus menyegerakan siasatan mereka seberapa cepat yang boleh.

Tulen atau tidak video tersebut dan sama ada salah seorang pelakunya adalah Azmin atau bukan, hasil siasatan mesti segera diumumkan.

Lagi lama disimpan, lagi buruk dan merudum imej kerajaan di mata umum.

Bersama pelbagai masalah yang sedang melanda negara ketika ini, isu video yang mengaitkan Azmin ini tidak harus menjadi satu lagi beban yang menyusahkan kerajaan dan Tun Mahathir untuk menanggungnya. (Shahbudindotcom 10/07/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 10 July 2019 — 1:35 pm

219
Leave a Reply

avatar
11 Comment authors
AnonymousMAHATHIRVSANWAROthman AhmadanonymousTanpa Nama Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

Testing

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH KERJA SENANG…..TAU NAK SENANG JE….TAU JUAL JEE…. Pulihkan Prestasi Malaysia Airlines Bhd (MAB) Ekoran ucapan YAB Perdana Menteri mengenai prestasi syarikat Malaysia Airlines Bhd (MAB) pagi tadi, saya menyeru pihak Kerajaan Malaysia menerusi Khazanah Nasional Bhd berusaha sebaik mungkin memulihkan prestasi syarikat penerbangan negara dengan mengambil kira semua pandangan tanpa menutup atau menjual pegangan majoriti atau sepenuhnya kepada pihak lain terutamanya syarikat asing. Saya juga bersetuju syarat pemulihan syarikat penerbangan Malaysia Airlines harus mengekalkan identiti negara dan tidak memberhentikan semua stafnya. MAB adalah aset strategik negara di bawah Khazanah Nasional Bhd. Berdasarkan polisi pelaburan Khazanah, aset strategik harus dipertahankan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DENGAR SINI KAFIR HARBI ….. Zakir Naik tiada dalam senarai merah Interpol – Menteri…….. Pendakwah terkenal India, Zakir Naik tidak ada dalam senarai merah Interpol, mahupun disebut sebagai entiti pengganas dalam Resolusi Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, maklum Menteri Dalam Negeri Muhyiddin Yassin. “Kementerian membuat semakan pada senarai red notice Interpol dan mendapati nama Zakir Naik tidak tersenarai sebagai orang yang dikehendaki. “Semakan pada senarai entiti pengganas dalam senarai Resolusi Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNSCR) juga mendapati nama beliau tidak tersenarai orang yang disyaki,” katanya dalam jawapan bertulis parlimen. Menteri menjawab pertanyaan Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SAMA AJE BN DAN PH….MARI KITA UNDI GS……

Transgender, pelacur pernah anggotai CCM ….

Pelantikan golongan minoriti seperti transgender yang menganggotai Mekanisme Penyelarasan Negara (CCM) bukan sesuatu yang baharu, malah turut berlaku semasa era pemerintahan kerajaan sebelum ini.

Bekas Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin mengakui perkara tersebut wujud sebelum beliau menjawat jawatan di Kementerian Kesihatan lagi.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BENCIKAN JIBENG….UNDILAH GS… Najib-SRC Trial: Former KWAP Head Says SRC Loan Application Followed Procedures Former chairman Tan Sri Wan Abdul Aziz Wan Abdullah has testified that the Retirement Fund Incorporated (KWAP) decided to approve the loan application by SRC International Sdn Bhd on its own accord, not on Datuk Seri Najib Razak’s orders. The prosecution’s 44th witness at the Najib’s trial told the Kuala Lumpur High Court that the first RM3.95 billion loan application by SRC in 2011 was approved after it went through KWAP’s normal process and complied with its procedures. “No matter where the instructions coming from, we… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Sah kadir jasin dan lge puak madey menipu mengatacwang GST hilang…… PAC dapati dakwaan Lim bayaran balik GST ‘dirompak’ tak tepat………… 10:57 pagi (Dikemaskini 11:09 tengahari) A A………….. Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) dipercayai mendapati dakwaan Menteri Kewangan bahawa pentadbiran BN sebelum ini “merompak” dana untuk bayaran balik GST sebagai tidak tepat. Malaysiakini difahamkan PAC mendapati pentadbiran BN membuat anggaran berlebihan (overestimate) untuk hasil yang akan diterima daripada GST, dan pada masa sama membuat anggaran rendah (underestimate) berkenaan jumlah yang diperlukan untuk bayaran balik. Bagaimanapun kerajaan dahulu tidak ‘mencuri’ atau mengambil dana dalam akaun disatukan untuk bayaran balik tersebut. Sumber… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Ape lagi yg perlu di bicarakan pasal najib….najib sudah masuk mahkamah dan tak ade kuasa lagi dlm menentukan halatuju negara… Madey yg bertanggonjawab menguruskan negara dan membawa rakyat kpd kehidupan yg lebih baik… Selepas 1 tahun madey gagal buat perubahan….ekonomi yg baik seblm pru nerudum selepas madey angkat sumpah jawatan hingga sekarang….janji manipestol ditipu oleh madey… Nak tutup kelemahannye yg tak berkemampuan mengubah negara madey dan puak2 nye tuduh angkara najib…madey putarbelit hutang negara 1 ttilion yg hakikatnye madey tambah hutang negara dgn non semurai dan bon panda vina kominis…rezab petronas yg lumayan di zaman najib di jarah oleh madey….aset… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Kejora kata Seman ifrit HINDU hitam legam mcm Gagak di rimba….hahahahaha…orang bersubahat dgn madey fitnah anwar jadi hitam legam….

Wau bule rahman Jpc krepot TN keling mabok todi pon kaki fitnah annwar…..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora Anus bohonnggg…. Tun M yg dah cecah usia 94 tahun baru2 ini tetap Anggun, Berketrampilan, Segak Menawan hingga digelar-nobatkan seantero dunia ‘The Evergreen Handsome Grand Old Statesman’.

Itu petanda Tun Benar dan sentiasa dalam keberkatan Allah SWT.

Anonymous
Guest
Anonymous

Woitt.. Wak fasiq!

Hindu paria mana boleh guna ‘Allah’..!

“LAKUM DIINUKUM WALIYAADIIN..”

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Anus 12:17…

Kau Gay… banyak bukti nyata.
Aku kau tuduh hindu, mana buktinya….??
Takkan air liur basi kau, jer…..!!

ENGLISH LESSON FOR KEJORA & YG SEWAKTU DENGANNYA:

Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem you and yg sewaktu dgn kamu “A BLATANT LIAR OF THE HIGEST DEGREE”, why you bloody gay boy slut/s…!!

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Naper bila sebut Hindu, Suman lain jer fobea?
Dlm pantun yg tadi tu tak sebut pun nama dia
Tetiba jer ifrit tu mari serang aku ni, beriya-iya
Mmg sah lah Wak Suman iblis ini Hindu paria
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Dlm pantun2 itu, cg Kejora cuma sebut Hindu
Naper Wak Suman tetiba je meroyan terkedu?
Apakah si tua ni lalok, mabok todi atau candu
Mmg sah ler Suman ni Hindu..yey beda bedu!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Anus Kejora blabbering stupidly…..
Yennadey Wak Hindu 8:16/8:20 am,
Yitu ada muruyan juga ka..?
Mase ada muruyan lagi ya..!
Suda mingaku paria ya..!!
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
————————————————————————
My Response:
How come you baby cried in Tamil…..are you drain out idea to defend your malicious slur that “I’m a hindu”, gay boy…..??

You’re indeed, A BLATANT LIAR, gay boyr…..!!

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Naper bila sebut Hindu, Suman lain jer fobea?
Dlm pantun yg tadi tu tak sebut pun nama dia
Tetiba jer ifrit tu mari serang aku ni, beriya-iya
Mmg sah lah Wak Suman iblis ini Hindu paria
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Dlm pantun2 itu, cg Kejora cuma sebut Hindu
Naper Wak Suman tetiba je meroyan terkedu?
Apakah si tua ni lalok, mabok todi atau candu
Mmg sah ler Suman ni Hindu..yey beda bedu!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Si tua ifrit kedi, perangai busuk berhati khaldu
Tak tahu le dia mabok todi atau mabok candu
Mmg wajar iblis tua ni, diberi pukulan yg padu
Ada ke patut dikatanya Islam berasa dr Hindu
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Mmg si tua ini, hati nya kotor & jiwanya kelam
Dia jenis berpura-pura dua muka punya talam
Masih terngiang lagi catatan dajal ni yg silam
Nak biar kah, dikatanya dari Hindu asal Islam?

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Si dajjal bangsat ini, kekufuran dia, berganda2
Mmg si tua kafir lahanat ni tiada iman di dada
Mcm2 dikata Islam tiru Hindu, iblis ni ada-ada
Wahyu, disamakan dgn dgn kitab Hindu, Veda

Si fasiq ini, ramai Hindu dia punya kengkawan
Dgn agama Hindu nampaknya dia ni tertawan
Mmg dia kafir fasiq kalau bukan sasau sawan
Allah, dikata nya sama dgn Vishnu Baghwuan

Si tua iblis keparat ni pasal berhelah sgt pintar
Jenis otak keling ni dia mmg cekap belit putar
Nabi dikata, kitab Hindu sebut, Al-Khalki Autar
Mmg lah di neraka nama ifrit ini udah didaftar

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Nak tunjuk kebenaran, bukti aku cuba nak beri
Terpaksa lah selongkar, muzium punya almari
Mlm tadi, abis masa banyak, di blog Parpukari
Puas aku selongkar, tapi, semua tak dpt dicari

Tidak jumpa juga di mana posting2 itu terselit
Nak cari bahan artifak tu mmg ler sgt lah sulit
Aku rasa sudah dihapus, si tua kaki putar belit
Dia dah pergi dulu, posting2 tu, dia dah delete
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Anus 11:06, 11:07 & 11;08…. Kau tak anis2 merepek 24 jam… Suman tuduh aku gay, aku rileks jer tak kesah Bila aku dedah dia Hindu, teruklah dia gelisah Dia nak perang, tapi pedang tak cukup diasah Akibatnya, dia cedera parah, dilanyak belasah ————————————————————— Kau Gay banyak bukti nyata. Aku kau tuduh hindu, mana buktinya….?? Takkan air liur basi kau, jer…..!! ENGLISH LESSON FOR KEJORA & YG SEWAKTU DENGANNYA: Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog. Failing to do so, I deem you and… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Naper ngko cemas, gelisah & terasa pula, Wak?
4:45, 4:47 & 4:49 itu, tak sebut pun nama awak
He he he..terperangkap juga ini badut pelawak
Mmg sah nko ini Hindu paria pemakan biawak!
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Dlm pantun2 itu, cg Kejora cuma sebut Hindu
Naper Wak Suman tetiba je meroyan terkedu?
Apakah si tua ni lalok, mabok todi atau candu
Mmg sah ler Suman ni Hindu..yey beda bedu!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Naper bila sebut Hindu, Suman lain jer fobea?
Dlm pantun yg tadi tu tak sebut pun nama dia
Tetiba jer ifrit tu mari serang aku ni, beriya-iya
Mmg sah lah Wak Suman iblis ini Hindu paria
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“Mister Anus” mesti marah dipanggil begitu. Gamaknya menyinga rupa dan rongot nya. Cukup jatuh belepuk begitu kuat sekali. Dari apa yang difikir nya sebagai kedudukan di kayangan sekarang tercampak kpd tempat tahi.

Kalau dapat nak di koyak2 nya kita yang panggil dia Anus. Malang nya dia tak kenal kita, tak terdaya. Kalau kenal pun, kita boleh lempar dia ke tanah, tijak2kan dia hingga lumat. Sebab kita sekurang kurang nya berdua, masakan dia ha nya sekor pariah, tiada siapa mahu menyokong nya. Melainkan dia sendiri mengguna berbagai nama, menjawab komen2 sendiri.

A very pathetic Anus-iacal situation has befallen on the ever nasty bugger.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

You’re exactly right, bro…..!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

IT’S SO DISGUSTING….!! MEMALUKAN – MELOYAKAN….!! INI BUKTI PERAKUAN KEJORA SENDIRI BAHWA DIA SEORANG GAY HOMOSEKS – JANTAN MAIN BONTOT JANTAN TIAP2 MALAM DI BULAN PUASA 2018….. KEJORA Ki kik kik Mekcy Golok bontot lentik Jln nya berlenggang, serupa ibu itik Kemain dia dgn kebaya & kain batik Kemarin terlopong dia ni Kejora titik Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh KEJORA Bila teringat Mekcy, nafsu ini terus bergelora Terok hamba, berlawan dgn nafsu membara Nak rasa jubor Mekcy, teringinnya tak terkira Walau pun tahu, jubor dia itu bukan lagi dara Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh KEJORA Hamba tahu Mekcy Golok bukanlah… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Anus 10:27….

Suman tuduh aku gay, aku rileks jer tak kesah
Bila aku dedah dia Hindu, teruklah dia gelisah
Dia nak perang, tapi pedang tak cukup diasah
Akibatnya, dia cedera parah, dilanyak belasah
—————————————————————

Kau Gay banyak bukti nyata.
Aku kau tuduh hindu, mana buktinya….??
Takkan air liur basi kau, jer…..!!

ENGLISH LESSON FOR KEJORA & YG SEWAKTU DENGANNYA:

Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem you and yg sewaktu dgn kamu “A BLATANT LIAR OF THE HIGEST DEGREE”, why you bloody gay boy slut/s…!!

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Hindu 10:45 am,

VAANAKAM..

Tuailah padi yantara masak,
Yesok jangan layu-layuan,
Hindu tua kedi teruk diyasak,
Siang mlm muraban muruyan.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Buskers Politik
Guest
Buskers Politik

“Ada yang kata, politik Melayu-Islam ini halus tapi licik seperti silat, bukannya seperti politik Cina yang bersifat “Kung Fu” atau “Gung Ho” yang memang mudah dibaca.

“Sememangnya, pergerakan silat ini mirip tarian tapi adalah langkah untuk memusatkan tenaga atas tubuh badan seseorang pesilat dan buah pukulan.

“Masalahnya, pada ketika ini, Mahathir dan Anwar Ibrahim terlalu lama bersilat hinggakan yang tinggal hanyalah tarian semata-mata.
“Kalau nak menari, go to kelas tarian atau buat persembahan tarian kat PWTC”

“Jangan duk wat lawak lah, the both of you”

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kejora berpantun sgt cekap & penuh kreativiti
Mesti lah bangga, Irah, awek dia kat universiti
Manakala Suman pula asyik dibalun tak henti
Agaknya Hindu tua itu, kini berdoa cepat mati
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

(Bunga2 tu, abg kasi Irah jer tau..!
Utk Hindu tua tu, abg nak kasi penampaq..😂)

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman tu Hindu kafir, mana boleh sebut Illahi
Dia tak tau ke, Hindu asal dr Adam punya tahi
Dia serupa Watiyamurthy, palit kapur kat dahi
Sbb dia kata Islam dari Hindu lah, kami kelahi
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman tuduh aku gay, aku rileks jer tak kesah
Bila aku dedah dia Hindu, teruklah dia gelisah
Dia nak perang, tapi pedang tak cukup diasah
Akibatnya, dia cedera parah, dilanyak belasah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

VAANAKAM..

Tuailah padi yantara masak,
Yesok jangan layu-layuan,
Hindu tua kedi teruk diyasak,
Siang mlm muraban muruyan.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Pucuk pauh, delima batu
Anak sembilang, di tapak tangan
Wak Hindu berpeluh, Kejora latu
Agak le malang, dia berpanjangan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Pulau Pandan, jauh ke tengah
Gunung Daik, bercabang tiga
Hindu pondan, berpeluh termengah
Dah serupa taik, nak gebang juga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Madu bukanlah, sebarang madu
Madu lebah, di rumpun buluh
Si Hindu dah kalah, sekarang tersedu
Terkedu rebah, lencun berpeluh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Tinggi-tinggi, si mata hari
Anak kerbau, mati tertambat
Hindu kedi, dah merata lari
Wak lahabau, gerenti ku rembat
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Perahu kecil, mudik ke hulu
Sampan kolek, sangkut di muara
Si hindu terkucil, cirit selalu
Sampai tergolek, takut kat Kejora
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Buah cempedak, di luar pagar
Ambil galah, tolong jolokkan
Wak Hindu diledak, kepala bergegar
Asyik kalah, melolong sakan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Agak nya Irah sana mlm, kat sini pagi nyaman
Kini nak berpantun pulak, dgn bunga di taman
Bukan lah abg ini, tidak ingatkan, dara idaman
Cuma mahu layan dulu Hindu tua Wak Suman
💘❤💓💖💗💙💚💛💖💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💖💗💙💚💛💜💖💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman kedi, dgn Cgu Kejora, cuba tunjuk juah
Dia tak tau, dlm diri Kejora ada darah Hg Tuah
Awal pagi hari ini, si tua kedi dah makan kuah
Berlalu le dia pergi, dgn malu tercalar maruah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Boy oh boy…..
This gay nut is blowing his trumpet again & again without shame.

ENGLISH LESSON FOR KEJORA & YG SEWAKTU DENGANNYA:

William: Do you know what it means to say someone ‘blows his own trumpet’?

Helen: Yes. It is an idiom – means that someone is talking too much about his achievements but in actual fact, he is good for nothing nut, right?

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu ini, hitam, serupa burung gagak
Tak mcm cgu Kejora yng muda tampan segak
Sudah kena tertiarap, masih juga tunjuk lagak
Sbb itu le, Kejora tampil tibai tak teragak-agak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Yennadey Wak paria 8:39 am,

Mcm yini bole ka Wak:

Tuailah padi antara masak,
Yesok jangan layu-layuan,
Hindu tua kedi teruk diasak,
Siang mlm muraban muruyan.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Does that meet all the criteria?
Cuba le jawab, Wak Hindu paria!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Definitely not…cause you plagiarised (copy cat) me, stupid fool….??

Btw….

ENGLISH LESSON FOR KEJORA & YG SEWAKTU DENGANNYA:

Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem you and yg sewaktu dgn kamu “A BLATANT LIAR OF THE HIGEST DEGREE”, why you bloody gay boy slut/s…!!

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Pulau Pandan, jauh ke tengah
Gunung Daik, bercabang tiga
Hindu pondan, berpeluh termengah
Dah serupa taik, nak gebang juga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuailah padi yantara masak,
Yesok jangan layu-layuan,
Hindu tua kedi teruk diyasak,
Siang mlm muraban muruyan.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Anus 8:44 & 8:46 am…
You asked me if your response meets the criteria?

My Answer:
Definitely NOT, you Nut…..!!

I knew it all the times, with your education level, you could only make silly awkward ugly PANTAToon or…plagiarising me (copy cat).

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Hindu 9:45 am,

Ngko tuduh aku gay, aku rileks jer tidak kesah
Bila aku dedah nko Hindu, naper teruk gelisah
Jgn le berperang kalu pedang tak cukup asah
Akibat nya ngko akan parah, dilanyak belasah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Budin tak habis2 menulis nak jatuhkan Azmin, penaikkan Pak Sheikh Anwar.

Tapi Pak Sheikh tak boleh jadi PM sebab dia peliwat dan bekas banduan 2 kali,

Ramai rakyat menulis di sana sini tak mahukan dia jadi PM.

Tun Mahathir tentu ambil kira sentimen rakyat itu.

Ini negara Islam, Islam haramkan liwat, mana boleh peliwat jadi PM.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hiiii..padah2 SELISIH, takut2 bumi Malaysia nanti dilambung terbalikkan macam Sodum &;Gomurrah.

Kejora Anus tak takut kerrr…..??

Anonymous
Guest
Anonymous

Pucuk pauh, delima batu
Anak sembilang, di tapak tangan
Hindu berpeluh, Kejora latu
Agak le malang, dia berpanjangan
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Pulau Pandan, jauh ke tengah
Gunung Daik, bercabang tiga
Hindu pondan, berpeluh termengah
Dah serupa taik, nak gebang juga
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuailah padi yantara masak,
Yesok jangan layu-layuan,
Hindu tua kedi teruk diyasak,
Siang mlm muraban muruyan.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

anonymous
Member
anonymous

Lewat selesaikan kes vedeo Jemin memang akan burukkan imej kerajaan….Persepsi rakyat madey cuba coverup Jemin balacinye kerana Madey sudah buat kenyataan Jemin tak bersalah…

Paling teruk terima imej burok adalah Hamid Bador…Hamid yg mahu bebaskan polis dari pengaruh orang politik yg berkuasa dan memulihkan imej dan integriti polis akan di cop gagal…imej polis dlm kes luwat 1 tahun 98 tercalar terok kerana di cop berkonsprisasi dgn madey untuk sumbat anwar kedlm penjara dgn fitnah liwat azizan…..akhirnye mahkamah rayuan bebaskan anwar dari fitnah keji madey…

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Cikgu Kejora ini muda belia, tampan berkumis
Tak mcm Suman renta..hodoh & busuk hamis
Malang le nasib dia, itu ‘buta punya pengemis’
Awal pagi, Kejora udah buat dia sambal tumis
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

anonymous
Member
anonymous

Wak suman pura2 bengong kununye tak tahu madey fitnah anwar liwat tahun 98…mahkamah rayuan tahun 2004 bebaskan anwar dari tuduhan fitnah liwat….madey yg fitnah anwar dan sumbat anwar ke penjara kerana madey takut anwar rebut jawatan presiden umno dlm pemilihan umno…

Wak suman subahat sokong madey….ajaran Hindu tak ada dosa pahala dan NERAKA…kalo wak suman orang islam tentu wak suman tak berani buat dosa besar masuk NERAKA dgn subahat sokong madey kaki fitnah dan penipuu…fitnah dosa besar…

anonymous
Member
anonymous

Wak seman dah buang semua posting dlm blog parpukari?…kenape wak suman takut sangat?…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Desperado anus 7:13 am in irony he baby cried ridiculously…

“Wak seman dah buang semua posting dlm blog parpukari?…kenape wak suman takut sangat”.

He he he

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

He he he

ENGLISH LESSON FOR KEJORA & YG SEWAKTU DENGANNYA:

Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem you and yg sewaktu dgn kamu “A BLATANT LIAR OF THE HIGEST DEGREE”, why you bloody gay boy slut/s…!!

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Yennadey Wak Hindu 8:16/8:20 am,

Yitu ada muruyan juga ka..?
Mase ada muruyan lagi ya..!
Suda mingaku paria ya..!!

😈👹👺👿💩😈👹👺👿💩😈👹👺👿💩👿👺👹
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Anus 8:26 am….

How come you baby cried in Tamil…are you drain out idea to defend your malicious slur that “I’m a hindu”, gay boy…..??

You’re indeed, A BLATANT LIAR…..!!

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Tuailah padi yantara masak,
Yesok jangan layu-layuan,
Hindu tua kedi teruk diyasak,
Siang mlm muraban muruyan.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Si tua ifrit kedi, perangai busuk berhati khaldu
Tak tahu le dia mabok todi atau mabok candu
Mmg wajar iblis tua ni, diberi pukulan yg padu
Ada ke patut dikatanya Islam berasa dr Hindu
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Mmg si tua ini, hati nya kotor & jiwanya kelam
Dia jenis berpura-pura dua muka punya talam
Masih terngiang lagi catatan dajal ni yg silam
Nak biar kah, dikatanya dari Hindu asal Islam?
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Si dajjal bangsat ini, kekufuran dia, berganda2
Mmg si tua kafir lahanat ni tiada iman di dada
Mcm2 dikata Islam tiru Hindu, iblis ni ada-ada
Wahyu, disamakan dgn dgn kitab Hindu, Veda

Si fasiq ini, ramai Hindu dia punya kengkawan
Dgn agama Hindu nampaknya dia ni tertawan
Mmg dia kafir fasiq kalau bukan sasau sawan
Allah, dikata nya sama dgn Vishnu Baghwuan

Si tua iblis keparat ni pasal berhelah sgt pintar
Jenis otak keling ni dia mmg cekap belit putar
Nabi dikata, kitab Hindu sebut, Al-Khalki Autar
Mmg lah di neraka nama ifrit ini udah didaftar

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Nak tunjuk kebenaran, bukti aku cuba nak beri
Terpaksa lah selongkar, muzium punya almari
Mlm tadi, abis masa banyak, di blog Parpukari
Puas aku selongkar, tapi, semua tak dpt dicari

Tidak jumpa juga di mana posting2 itu terselit
Nak cari bahan artifak tu mmg ler sgt lah sulit
Aku rasa sudah dihapus, si tua kaki putar belit
Dia dah pergi dulu, posting2 tu, dia dah delete

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Classical pantun that meets all the critera….

Tuailah padi antara masak,
Esok jangan layu-layuan,
Intailah kami antara nampak,
Esok jangan rindu-rinduan.

Translated to English…..

Garner the rice crop at its height,
Lest it be withered ere the morn,
Look well on whilst we in sight,
Don’t lovelorn at tomorrow’s dawn.
————————————-‘———————————————

Now look at Kejora’s fucking Manglish PANTAToon,

“Kejora is really ingenious and highly educated
In maths he’s exceptionally brilliant and gifted
In ‘pantun’, he’s so smart, as if inborn talented
That’s why Suman is all the while be defeated”

Indeed he is – indigenious specie….!!
My oh my…..What a pity……!!

He he he
Hi hi hi

Anonymous
Guest
Anonymous

Yennadey Wak paria 6:54 am,

Mcm yini bole ka Wak:

Tuailah padi antara masak,
Esok jangan layu-layuan,
Hindu tua kedi teruk diasak,
Siang mlm muraban muruyan.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Does that meet all the criteria?
Cuba le jawab, Wak Hindu paria!
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Anonymous
Guest
Anonymous

Cikgu Kejora terus mantap riang dan ceria
Dia mampu berpantun, dlm semua kriteria
Bukan lah spt Suman tua kedi Hindu paria
Terketar2 gigil mcm kena demam malaria
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Cikgu Kejora ini muda belia, tampan berkumis
Tak mcm Suman renta..hodoh & busuk hamis
Malang le nasib dia, itu ‘buta punya pengemis’
Awal pagi, Kejora udah buat dia sambal tumis
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Gila nya Geng Najib itu membantu Budin mendapat banyak komen di blog nya. Itu menarik pengiklan, maka penuhlah iklan di blog Budin ini.

Kita semua pun perlu bantu Budin dapat banyak komen menarik iklan. Sebab Budin beri kita peluang menulis komen menghentam Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama. Juga menibai Najib Al Jibo yang menjahanamkan akhlak rakyat Malaysia dengan mencuri wang rakyat RM2.6 biliun di 1MDB. Juga membalun Lobai2 dll.

Budin pun pro-PH; lebih kpd pro Pak Sheikh Anwar tapi pada keseluruhan nya pro-PH.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Seperti biasa, Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, termasuk Anonymous kah3 dan anonymous huruf kecil a, tak renti2 menulis macam2 karutan, memantun mantat di blog ini.

Komen2 tidak mengikut tajuk, tidak ada kaitan dengan isi kandungan blog pos. Aasyik mengarut, cakap pasal hal2 yang takda kaitan dengan blog pos langsung, macm orang gila.

Dia tidak hormatkan pemunya blog, tidak hormatkan pembaca2 sekelian. Dia coba sabotaj blog Budin ini. Oleh itu, dia perlu di balun, di tibai, di bedal. Dengan itu kita boleh dapat fun and entertainment on and out of him.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dia sebenarnya orang gila, otak nya sentiasa aktif, hyper – dia ada penyakit gila yang di namakan Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Lihat

https://www.nimh.nih.gov/health/topics/attention-deficit-hyperactivity-disorder-adhd/index.shtml

ADHD is a brain disorder marked by an ongoing pattern of inattention and/or hyperactivity-impulsivity that interferes with functioning or development.

Dia tak ada functioning or development dalam perwatakan nya. Hanya destruction. Self-destruction. Melainkan berubat, masuk Hospital Sakit Gila.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Inattention means a person wanders off task, has difficulty sustaining focus, and is disorganized – contoh nya, BLOGGING TAK IKUT TOPIC.

Hyperactivity means moving about constantly, including in situations in which it is not appropriate; Or excessively fidgets, or talks. Jadi, PENUH KOMEN DIA DI SINI DI ATAS BERBAGAI NAMA, MENJAWAB KOMEN2 SENDIRI MENGGUNA NAMA2 LAIN.

Impulsivity means making hasty actions that occur in the moment without first thinking about them and that may have potential for harm. E.g MEMBUAT PERSONAL ATTACKS – BILA BUAT DEMIKIAN, DIA DI CARUT SE CARUT2 NYA.

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Harapnya dgn bingkisan ini, Irah tak lah marah
Abg kirimkan, kerana terlalu merindui mu, Irah
Di sudut hati ini, abg dah siapkan, satu daerah
Tempat utk cinta ditanam, serta kasih dicurah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Di denai belantara cinta ini, abg ttp kan berlari
Tak jadi halangan bagi abg, segala ranjau duri
Terimalah sebuah lagu utk Irah, abng nak beri
Ia nya seperti sebutir permata, utk bakal isteri
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

PERMATA UNTUK ISTERI – KOPRATASA
Karaoke: https://youtu.be/xpNDLHF-vyg

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri

Untuk kau penuhi
dengan kemuliaan seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Chorus:

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri
Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
Tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman tua kedi, cuma harap marah meradang
Asyik dgn lagu lapok basi je, si tua ni dendang
Kejora ini juara silat & pantun pernah sandang
Boleh beraksi di blog atau berentap di padang
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

THE RIDICULOUS-ABSURD PANTAToon….
“Suman tua kedi, cuma harap marah meradang
Asyik dgn lagu lapok basi je, si tua ni dendang
Kejora ini juara silat & pantun pernah sandang
Boleh beraksi di blog atau berentap di padang”.
——————————-‘———-‘—————————-

Still blowing your trumpet, berangan syok sendiri masuk bakul angkat sendiri, gay boy……??

PANTAToon Kejora bertunggabg langgang
Terjah melulu masuk ke longkang
Kononnya juara bukan kepalang
Muka tak malu semuanya sumbang.

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak perasan ‘Mercz’ tapi buruk punya basikal
Ternyatalah, si tua ini sewel dan terencat akal
Katanya pantun kena ler ikut kriteria classical
Naper ko tiru, Cgu Kejora punya idea dan akal
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman Hindu ini, hitam, serupa burung gagak
Tak mcm cgu Kejora yng muda tampan segak
Sudah kena tertiarap, masih juga tunjuk lagak
Sbb itu le, Kejora tampil tibai tak teragak-agak
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Suman tua kini terlopong je, menongkat dagu
Hari2, Hindu tua ifrit ini menangis tak berlagu
Orang berbicara, dia diam je, serupa dgn tugu
Punca nya, harimau lapar, dia gatal gi ganggu
🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅🐅

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Terlajak perahu tiadalah undur
Terlajak tulis tanggung binasa
Berlagak penghulu tua kecut kendur
TN? hanya gagak cis! bukannya angsa

😀😆😁😂🤣😃😃🤣😅layan😍😍

Anonymous
Guest
Anonymous

Layan jgn tak layan
😂🤣🤣😃😄😅🤣😂😆layan😍😍

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 11:12 pm,

Berlagak penghulu tua kecut kendur
TN? hanya gagak cis! bukannya angsa
Hindu tua itu pun sudah lari berundur
Tak tahan dia dgn Kejora jadi mangsa

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

Anonymous
Guest
Anonymous

😂🤣😆😅😃😃🤣😂🤣💪💪anon1119😍😍

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kat sini waktu mlm, agaknya Irah sana tu pagi
Terasa sayu benar, sa’at Irah melangkah pergi
Namun abg bersyukur anugerah yg Allah bagi
Dpt awek cun ‘student’ pusat pengajian tinggi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

MurniMelati
Guest
MurniMelati

Ye ke Budin? Kalau ya, siapa yang memburukkannya? Tak lain tak bukan orang2 politik rakus termasuk kamu yg memaparkan keburukan2 tu kpd umum. Apatah lagi puak2 pembangkang. Umum tak kan tau kalau tidak kamu semua yg menyebarkan melalui media2 sosial macam si bejat Hazik jahil tu dah buat! Kita sepatutnya membantu pihak yg berkuasa @ kerajaan, bukan berpusu pusu nak merebut kuasa @ kerajaan!

Anonymous
Guest
Anonymous

Pity old Suman, the bloody Hindu idol preacher
He’ll never defeat Kejora either now or in future
If only, he’s being caught, by this young teacher
For sure, he will be carried away, on a stretcher
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Wow..pantun bahasa Inggeris mari melambak
Suman pasti terasa penat semput dada sebak
Kepala bak bersarang peluru spt kena tembak
Kulit muka pula dirasa tebal serupa murtabak
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

He he he

THE RIDICULOUS-ABSURD PANTAToon….
“Wow..pantun bahasa Inggeris mari melambak
Suman pasti terasa penat semput dada sebak
Kepala bak bersarang peluru spt kena tembak
Kulit muka pula dirasa tebal serupa murtabak”

Still blowing your trumpet, berangan syok sendiri masuk bakul angkat sendiri, gay boy……??

PANTAToon kartun bersepah melambak
Bersepah melambak meloyakan tekak
Bagaikan pekung kudis dan tokak
Kepunyaan si sombong yg pekak badak

He he he

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

He he he

THE RIDICULOUS-ABSURD PANTAToon….
“Pity old Suman, the bloody Hindu idol preacher
He’ll never defeat Kejora either now or in future
If only, he’s being caught, by this young teacher
For sure, he will be carried away, on a stretcher”

ENGLISH LESSON FOR KEJORA & YG SEWAKTU DENGANNYA”.
Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem you and yg sewaktu dgn kamu “A BLATANT LIAR OF THE HIGEST DEGREE”, why you bloody gay boy slut/s…!!

He he he

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

He he he

THE RIDICULOUS-ABSURD PANTAToon….
“Pity old Suman, the bloody Hindu idol preacher
He’ll never defeat Kejora either now or in future
If only, he’s being caught, by this young teacher
For sure, he will be carried away, on a stretcher”

ENGLISH LESSON FOR KEJORA & YG SEWAKTU DENGANNYA”.
Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem you and yg sewaktu dgn kamu “A BLATANT LIAR OF THE HIGEST DEGREE”, why you bloody gay boy slut/s…!!

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Yennadey Wak Hindu 6:19/6:24/6:42 am,

Yitu ada muruyan juga ka..?
Mase ada muruyan lagi ya..!
Suda mingaku paria ya..!!

😈👹👺👿💩😈👹👺👿💩😈👹👺👿💩👿👺👹
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Mandi dikolah gunakan baldi
Sabunkan badan hilangkan daki
TN tonggang todi whisky brandy
Cai DAP makan babi punya kaki

🤣😂😂🤣😃😄😅😅😃🤣layan😍😍

Anonymous
Guest
Anonymous

Jawab jgn tak jawab
😂🤣😃😄😅😄😃🤣😂layan😍😍

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 10:41 pm,

TN tonggang todi whisky brandy
Cai DAP, makan babi punya kaki
Sama le geng dia Hindu tua kedi
Irah cinta aku dia jadi sgt dengki

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaahhh kaahh kaahhh

Anonymous
Guest
Anonymous

😂🤣😃😃😄😅😂😁tak dapet nak nolong do
😂🤣😃😄😅😆😂😁donkey ko dongki,samo jo
😂🤣😃😄😅😆🤣😂👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Nembasuh pingan mangkok disinki
Bersihkannya dulu sisasisa baki
TN, kawan? Ini busuk punya kaki
Todi tapai tonggang juga whiski

😃😄😅🤣😂🤣😂😃😄layan😍😍

Anonymous
Guest
Anonymous

Layan jgn tak layan
😂🤣😃😄😄😃🤣🤣🤣layan😍😍

Buskers Politik
Guest
Buskers Politik

Bagaikan jodoh yang mendapat berkat, beberapa jam selepas mendapat pujian melangit daripada anggota parlimen Bachok, maka Najib Razak pun diumumkanlah sebagai insan terpilih menjadi pengerusi lembaga penasihat BN. Itulah yang dikatakan takdir. Atau – untuk mengambil ruh semangat ungkapan Nik Abduh Nik Abdul Aziz sendiri – ia adalah “kepelikan yang Allah Taala buat” terhadap Umno dan Najib. Siapa yang menyangka Ahmad Zahid Hamidi mengambil langkah strategik itu di saat Umno berdepan pelbagai rincangan dan mehnah daripada PH? Hanya beberapa hari selepas kembali sebagai presiden parti, Ahmad Zahid membawa masuk Najib ke kancah siasah negara yang penuh dengan drama dan intrigue… Read more »

Buskers Politik
Guest
Buskers Politik

Ketua Penerangan Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Kedah Syed Mohd Johan Rizal Syed Unan Mashri berkata, penolakan kebanyakan negeri terhadap pindaan Rang Undang Undang Akta Pertubuhan Belia dan Pembangunan Belia (pindaan) 2019, yang menurunkan had umur belia daripada 40 kepada kepada 30 tahun jelas menunjukkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) adalah sebuah kerajaan cacamarba. Jelas beliau, tindakan kerajaan negeri menolak peraturan kerajaan persekutuan ini tidak pernah berlaku sebelum ini dan lebih memeranjatkan negeri yang menolak adalah negeri di bawah pemerintahan kerajaan PH sendiri. “Setakat ini negeri yang telah menolak perlaksaan umur belia 30 tahun adalah Perlis, Johor dan Selangor. Ia adalah sesuatu… Read more »

Buskers Politik
Guest
Buskers Politik

Ini yang berlaku dalam Kamar Khas di Dewan Rakyat hari ini : Saya membangkitkan persoalan mengenai projek Sistem Transit Aliran Johor – Singapura (RTS). Menurut jawapan Timbalan Menteri Pengangkutan YB Dato’ Kamarudin Jaffar, faktor kelewatan pelaksanaan projek ini adalah kerana peralihan kuasa selepas PRU14 sehingga menangguhkannya selama 6 bulan. Satu perjanjian tambahan ditandatangani pada 21 Mei 2019 untuk menangguhkan projek RTS Link mulai 1 April 2019 sehingga 30 September 2019. Akibat tindakan Pakatan Harapan ini, Malaysia terpaksa MEMBAYAR KOS PENANGGUHAN kepada Singapura sebanyak SGD 632,324 atau RM2 juta sebelum 31 Julai 2019! Dalam masa sama, kerajaan juga masih belum memutuskan… Read more »

Buskers Politik
Guest
Buskers Politik

Soalan saya di Dewan Rakyat pagi ini mengundang rasa tidak senang pemimpin kerajaan sehingga Ahli Parlimen Kota Melaka (PH) terpaksa membangkitkan Peraturan Mesyuarat. Kononnya soalan saya tidak relevan dan melanggar Peraturan Mesyuarat di Dewan Rakyat. Malah, jumlah perkataan soalan turut dipersoalkan. Isu pokok di sini ialah mengenai projek ECRL. Saya hanya meminta Menteri Pengangkutan menyatakan :- (a) apakah komponen projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) yang tidak lagi dilaksanakan selepas kos terdahulu RM65.5 bilion dikurangkan kepada RM44 bilion. Bukankah ini satu pengecilan skop (downsizing) yang pasti akan mengurangkan kos pembinaan dan ianya bukan penjimatan berdasarkan skop asal; dan (b) kenapa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Kejora is really ingenious and highly educated
In maths he’s exceptionally brilliant and gifted
In ‘pantun’, he’s so smart, as if inborn talented
That’s why Suman is all the while be defeated
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Wow..pantun bahasa Inggeris mari mencurah
Bukan lah calang2 org, bakal tunangan si Irah
Suman lihat pasti meroyan giler ler dia marah
Nafas semakin tercungap, hati luka, berdarah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
🌷🌼🌻🌺🌹🏵💮🌸💐🌷🌼🌻🌺🌹🏵💮🌸💐
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Cangkerik Malam
Guest
Cangkerik Malam

KRIK !! KRIK !! KRIK!!

BETOLLAH CAKAP KAMU TU KEJORA

MURNI MELATI TU MEMANG POMPUAN DUA ALAM

DIA DAH KENA SODOK TERUK DENGAN SI TN BOTAK

AKU TAK JADI NAK NGORAT

LAGIPUN RAMAI LAGI GADIS-GADIS SUCI

YANG BOLEH AKU PERISTERIKAN!!

MULUTNYA….TUDIA

CARA TN BOTAK ULAS TU

SI MURNI NI, DEPAN BOLEH..BELAKANG BOLEH

TOBAT…TOBAT

Anonymous
Guest
Anonymous

KRIK2 MLM 11:13 PM,

Melati bapok darai tu, serupa beruk kongkang
Pantang jumpa jantan, mula le mengangkang
Bapok darai dua alam tu, kaki tadah belakang
Ucah kena dgn TN botak, jalan mengengkang

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

😂🤣🤣🤣🤣🤣😅😥gelile Anon1130😥😥😍😍😍

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Classical pantun that meets all the critera….

Tuailah padi antara masak,
Esok jangan layu-layuan,
Intailah kami antara nampak,
Esok jangan rindu-rinduan.

Translated to English…..

Garner the rice crop at its height,
Lest it be withered ere the morn,
Look well on whilst we in sight,
Don’t lovelorn at tomorrow’s dawn.
————————————-‘———————————————

Now look at Kejora’s fucking Manglish PANTAToon,

“Kejora is really ingenious and highly educated
In maths he’s exceptionally brilliant and gifted
In ‘pantun’, he’s so smart, as if inborn talented
That’s why Suman is all the while be defeated”

Indeed he is – indigenious specie….!!
My oh my…..What a pity……!!

He he he
Hi hi hi

MurniMelati
Guest
MurniMelati

TIM. PRESIDEN UMNO – MOHD HASAN

“Kalau dibubar pun Umno, kita ada cara untuk kita keluar. Kita masuk rumah yang lebih besar dahulu. Kita rehat disitu dahulu sementara kita mendaftar parti baharu.

“Kalau tidak boleh daftar parti baharu, kita beli parti-parti yang ada. Ataupun kita guna parti yang sudah sinonim dengan kita, Barisan Nasional. Kita masuklah Barisan Nasional, apa masalah.

“Saya tidak sepatutnya cakap kerana ini strategi tetapi saya hendak yakinkan ahli-ahli Umno supaya jangan risau,” katanya ketika merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Jerai, Jumaat lalu

=============================

kikkikkikkikkikkikkik………UMNO dah pucat gigi kikikikikiki

MELATI SUNTINGAN
Guest
MELATI SUNTINGAN

wahai ahlul UMNO!DENGARLAH SERUAN TUN TU
HANGPA MASOKLA BERSATU,APPPA TUNGGU LAGI
UMNO DAH TIADA LAGI PADA ROHNYA,YANG ADA HANYALAH MEROYAN DI JALANAN

Anonymous
Guest
Anonymous

😂🤣😆🤣😂🤣😆😅😥layan😍😍