TUN MAHATHIR ADALAH UMPAMA SUAMI YANG SUDAH ADA EMPAT ISTERI….

Ikut logik akal, tiada keperluan sama sekali sebetulnya untuk Tun Mahathir Mohamad mempelawa UMNO untuk untuk bergabung atau menyertai Bersatu.

Ini kerana kedudukan beliau sebagai Perdana Menteri dan kedudukan Bersatu dalam PH boleh dikira sudah stabil dan tiada apa-apa masalah.

Tiga parti lain dalam PH – PKR, DAP dan Amanah, sejak awal sudah dapat menerima Bersatu sebagai rakan kongsi yang tidak berbeza berbanding lain-lain parti.

Lebih daripada itu, walaupun Bersatu hanya menang 13 kerusi Parlimen saja dalam PRU14 lalu berbanding PKR 47, DAP 42 dan Amanah 11, janji untuk meletakkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri tidak pernah sama sekali cuba dimungkiri.

Sebelumnya pula, walaupun Bersatu adalah parti baru dalam PH, tetapi ia telah diberikan jumlah kerusi paling banyak untuk ditandingi di Semenanjung iaitu 52, manakala PKR 51, DAP 35 dan Amanah 27.

Setelah menjadi kerajaan pula, meski berbekal 13 kerusi Parlimen tadi, selain jawatan Perdana Menteri untuk Tun Mahathir tidak dimungkiri, jumlah jawatan dalam kabinet kepada Bersatu juga tidak pernah langsung didesak untuk dikurangkan atau dilebihkan kepada PKR dan DAP yang mempunyai jumlah kerusi Parlimen lebih banyak daripada parti itu.

Rumahtangga PH, sebelum dan selepas PRU14, boleh dikira aman damai dan bahagia seadanya.

Kalau mahu dijadikan perumpamaan, kedudukan Tun Mahathir dalam PH adalah umpama seoorang lelaki yang sudah punya empat isteri dengan masing-masing telah disediakan rumah dan wang belanja yang sewajarnya untuk menjalani kehidupan seharian.

Gaduh sikit-sikit di sana sini atau sesekali bertengkar boleh dikata adat dan perkara biasa yang tidak boleh dielakkan dalam kehidupan.

Yang penting, sebagai lelaki yang sudah ada empat isteri dan tidak boleh menambah kouta lagi, tugas suami sepatutnya hanyalah menumpukan sepenuh perhatian kepada isteri-isteri yang sedia ada saja.

Tidak beretika dari segi agama mahu pun moral jika suami yang sudah ada empat isteri masih cuba menggatal atau mengorat perempuan lain di sana sini.

Ini kerana tiada apa-apa yang boleh dilakukan lagi kerana kouta sudah pun penuh. Jika mahu berkahwin lagi sudah tentu perempuan berkenaan akan meletakkan syarat agar menceraikan salah seorang daripada empat isteri sedia ada itu.

Menyedari hakikat itu, suami yang bertanggungjawab dan merasakan sudah memadai dengan ada empat isteri pastinya akan mengawal dirinya daripada mencari perempuan yang lain.

Kalau cuba-cuba juga mengorat, memang sengaja cari masalah atau menjemput bala namanya.

Ia sama ada berakhir dengan wanita baru itu akan mendesak diceraikan salah seorang daripada empat isterinya yang sedia ada atau suami itu sendiri memang ada niat mahu menceraikan salah seorang isterinya.

Selain itu, rumahtangga tentunya akan berantakan jadinya apabila diketahui si suami cuba memikat wanita yang lain.

Isunya, kalau sudah ada cukup empat isteri, untuk apa mahu menggatal lagi?

Menggatal pula dengan janda lama yang sudah lama diceraikan sebelumnya.

Apabila UMNO meletakkan syarat agar tinggalkan DAP sebelum parti itu sedia bersama dengan Bersatu, itu bukanlah salah UMNO sebenarnya.

Itu memang watak semulajadi perempuan yang cuba diajak kahwin oleh lelaki yang sudah ada empat isteri.

Yang salah ialah suami yang cuba-cuba menggatal dan tidak pernah puas hati dengan apa yang sudah dimiliki.

Bukankah lebih baik suami tadi jaga saja baik-baik rumahtangganya dan isteri-isteri sedia ada itu. (Shahbudindotcom 08/07/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 8 July 2019 — 7:39 pm

330
Leave a Reply

avatar
17 Comment authors
JLcMAHATHIRVSANWARanonymousAnonymouskhatijah.nuno Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Mahathir cukup terdesak, cuba lagi pancing MP Umno……. Melayu bersatu: Ulasan ke atas pelawaan Tun M Hanya lebih kurang dua tahun dahulu, Tun Dr. Mahathir membuat pusingan-U dan pergi “melutut” kepada Dato’ Seri Anwar Ibrahim (DS Anwar) dan bekerjasama dengan Lim Kit Siang (DAP) dan Mat Sabu (Amanah) untuk bersama-sama menjatuhkan DS Najib dan kerajaan BN. Sekarang beliau membuat pusingan-U lagi. Kali ini beliau mengajak parti-parti Melayu (dan orang Melayu) bersatu dengan menyertai partinya, Bersatu, untuk memperkuatkan kedudukan politik orang Melayu. Saya perturunkan dahulu laporan itu setakat yang berkenaan: “JOHOR BAHRU, 2 Zulkaedah 1440H, Jumaat – Tun Dr Mahathir Mohamad… Read more »

JLc
Guest
JLc

Skrg ank2 muda mcm nak kembali kpd umno tp nk dekat pru15 nanti mrk akn ttp undi ph krn takut gst dn kroni mania serta korupsi akn kembali menguasai kerajaan yg skrg cuba dibersihkan dr sistem pentadbiran negara oleh kerajaan PH sekarang.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

UNDILAH GS UNTUK KEMAKMURAN NEGARA…… Terengganu tuntut 50% diberi kontraktor tempatan KUALA TERENGGANU: Kerajaan Terengganu menyambut baik langkah Kementerian Pengangkutan, akan melancarkan semula Projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) pada 25 Julai ini. Namun, kata Menteri Besar Terengganu, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar bahawa pihak kerajaan negeri belum dimaklumkan secara rasmi tentang perkara itu. Katanya, kerajaan negeri hanya mendapat perkhabaran baik itu melalui media massa yang projek ECRL akan dilancarkan semula bulan ini. Menurutnya, jika benar laporan media bahawa 40 peratus daripada projek mega itu akan diberi kepada kontraktor tempatan masih tidak memadai bagi merancakkan pembangunan ekonomi negeri ini. “Saya masih… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH TAHU RAKYAT SUKA DIKENCING ….. Rakyat yang tanggung penuh bayaran balik hutang serta faedah kos RM6.2 bilion untuk beli 4 tol itu Jawapan Menteri Kewangan pagi ini di Dewan Rakyat untuk isu pembelian 4 lebuhraya tol dengan nilai RM6.2 bilion oleh kerajaan PH. 1. Kerajaan akan pinjam RM6.2 bilion melalui penerbitan bon. 2. Kerajaan tak bayar satu sen. Pinjaman ini dibayar balik melalui caj kesesakan yang dikutip dari rakyat. 3. Caj konsesi akan terus dikutip dari Rakyat selepas konsesi tol tamat. 4. Dia dakwa rakyat akan jimat sebanyak RM180 juta semasa tempoh konsesi tol kerana ada diskaun 30% untuk… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Wak suman hindu paria jon doe kaki temberang TN keling mabuk todi rahman JPC wau bule loyar buruk tentu gembira sakan kena kencing lagi bila madey nak ambik alih tol lebuhraya yg hampir tamat tempoh tol dan rugi seterusnye tanggong tol seumor hidup…

Muka suka dikencing akan togok lagi kencing madey seumor hidup..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TONG M DAH KATA DULU ….MELAYU MUDAH KENA TIPU….EHHHHH MUDAH LUPA…. Dr. Mahathir Merestui Langkah DAP Membangsatkan Masyarakat Melayu Islam Dan Bumiputera Malaysia Semalam dalam laman blog nie, admin buat pencerahan kenapa seruan Dr. Mahathir supaya masyarakat Melayu Islam sertai Bersatu MESTI di tolak (BACA DI SINI)… Secara ringkasnya dalam siaran semalam, admin senaraikan beberapa aset yang berpotensi milik masyarakat Melayu Islam dan Bumiputera telah DI JARAH oleh DAP dengan restu Dr. Mahathir… Untuk siaran hari ini, admin petik tulisan dari Abdul Muein Abadi, Pensyarah Program Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM)… Masyarakat Melayu Sudah Kehilangan Kuasa Politik Dan Harta… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KALAU TIPU SIJIL BOLEH LEPAS TAK KAN LAH SEKADAR ROGOL TAK BOLEH KOT….TOM.CAT SETUJU KAN…..LAGI PUN INI KERA PUNYA KERJA….. Tak Senonoh Betul! Menteri PKR Sembu***, EXCO DAP Pula Dengan Kes Rogolnya, Inilah Malaysia Baharu Pihak polis hari ini mengesahkan seorang Exco Kerajaan Negeri Perak sedang disiasat kerana disyaki merogol pembantu rumahnya warga Indonesia. Difahamkan mangsa tampil membuat laporan polis semalam selepas dipercayai dirogol di kediaman lelaki itu di Meru, Ipoh. Blogger Raja Petra Kamaruddin dalam portal beliau, Malaysia Today, mengesahkan EXCO berkenaan adalah ADUN Tronoh, Yong Choo Kiong. Sekiranya maklumat Raja Petra ini benar, ADUN dan EXCO yang sama… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

CAI PH SERONOK KENA KENCING …… Dulu ‘toll free’ sekarang ‘toll forever’ – Kerajaan Memperbodohkan Rakyat…… Cara kerajaan Pakatan Harapan mengambil alih 4 lebuh raya sama seperti mendahulukan duit (advance) kepada syarikat konsesi. Ia dibuat menerusi terbitan bon dan ia sebenarnya ditanggung oleh rakyat. Apabila PH memperkenalkan caj kesesakan, ia bermakna rakyat perlu membayar untuk menggunakan lebuh raya ini walaupun kontrak syarikat konsesi sudah tamat. Ianya berbeza semasa pemerintahan Barisan Nasional apabila merobohkan plaza tol yang membawa maksud ‘tol dimansuhkan’. Banyak kali saya tanya mengenai caj kesesakan yang ditukar nama daripada kutipan tol. Bagaimana Guan Eng boleh kata rakyat dapat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

YANG EKSTREMIS DAN SYIAH SUDAH KELUAR PAS…… PAS, Jemaah Yang Pernah Didoakan Keberkatan Padanya…….. 1) Dr. Ustaz Rozaimi Ramle – Hadith, saya bersetuju bahawa memang ada kes kafir-mengkafir pada suatu ketika dahulu. Ia adalah berpunca daripada kerakusan beberapa penceramah politik PAS yang mengkafirkan orang UMNO. Namun, para penceramah yang mengkafirkan orang UMNO, semuanya telah dipecat dan keluar daripada PAS. Bahkan ada yang dipecat itu kemudiannya menyertai UMNO pula. 2) Jadi untuk mengaitkan PAS, dan YB-YB PAS yang ada dengan elemen kafir-mengkafir sampai terjadi solat dua imam, nikah semula dan sebagainya, ia adalah tuduhan yang sebenarnya tidak sohih dan terikut-ikut dengan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH PARTI CILAKO…HALALKAN ARAK … Poster (NOW YOU CAN) Syarikat Arak HEINEKEN 1. Akhbar The Sun bertarikh 8 Julai 2019 memaparkan poster minuman zero-alcohol keluaran syarikat Heineken dengan slogan “Now You Can”. Maka timbul persoalan, siapakah yang dimaksudkan dengan “you”? 2. Secara jelasnya, “You” merujuk kepada golongan yang allergic dengan bahan memabukkan (dalam Islam disebut Khamr), yang kita tahu majoriti golongan ini adalah Muslim. Justeru, saya merasakan iklan ini cuba membawa naratif produk ini sesuai untuk Muslim. 3. Adakah Heineken Zero-Alcohol halal? Di sini kita lihat pentingnya umat Islam memahami konsep Haram Lizatihi dan Haram Ligahirihi. Zat dan pati minuman… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PADAN MUKA PENYOKONG LIBERALISM PLURALISM…….. Hina Sultan Selangor: Wan Ji ke penjara Artikel……. SHAH ALAM – Penceramah bebas, Wan Ji Wan Hussin terpaksa meringkuk di dalam penjara selepas Mahkamah Tinggi Shah Alam menolak rayuan terhadap sabitan dan hukuman sembilan bulan penjara kerana menerbitkan perkataan menghasut terhadap Sultan Selangor, tujuh tahun lalu. Malahan, Hakim, Datuk Abdul Halim Aman turut meminda hukuman kepada setahun setelah memberi pertimbangan terhadap rayuan silang pihak pendakwaan. “Setelah menimbang faktor mitigasi dan keseriusan kes, mahkamah dengan ini meminda hukuman sembilan bulan yang dijatuhi oleh hakim mahkamah sesyen kepada penjara bagi tempoh satu tahun dan hukuman itu berkuatkuasa… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MEMANG SAH PH PARTI LGBT …. Tahniah kerajaan Malaysia melantik “transwomen” sebagai jawatankuasa penyelaras kebangsaan……. Tahniah kerajaan Malaysia melantik “transwomen” sebagai jawatankuasa penyelaras kebangsaan… t.kasih Kementerian Kesihatan… ini isu penting dan wajib kita utamakan… isu lain seperti tunai janji dan kos hidup biarkan dulu nanti bila ada masa kita selesaikan.. ** dalam surat rasmi siap panggil puan itu bagus pandai hormat insan dan surat rasmi tak perlu nama dalam kad pengenalan pakai nama glamour saja 👍👍 Ada pihak tertentu cuba memaksa Doktor Muslim mengiktiraf golongan Trensgender sampaikan mereka di kumpulkan utk mendengar beberapa jam Mak Nyah berceramah memperjuangkan kehidupan mereka.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

POLITIK PH ALIH TIANG GOL…… Mansuh Akta Hasutan sekarang, kata Pemuda PKR selepas pensabitan Wan Ji kekal Pemuda PKR terkejut dengan keputusan Mahkamah Tinggi mengekalkan pensabitan ahlinya, Wan Ji Wan Hussin, seorang penceramah bebas, kerana membuat kenyataan menghasut terhadap Sultan Selangor, dan menaikkan hukuman penjara kepada 1 tahun daripada 9 bulan. Ketua Pemuda Akmal Nasrullah Mohd Nasir berkata PKR menghormati pemisahan kuasa mahkamah dan kerajaan tetapi keputusan itu harus mendorong Putrajaya memansuhkan Akta Hasutan seperti yang dijanjikan dalam manifesto Pakatan Harapan. “Perkembangan ini harus mendesak semua pihak lebih serius mengenai reformasi,” katanya kepada FMT. “Saya kesal dan susah hati Akta… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH PARTI MAIN BELAKANG…..SEKADAR MAIN DEPAN APA NAK HERAN……. Dakwaan ‘rogol’ pembantu rumah: Polis siasat exco Perak Polis sedang menjalankan siasatan ke atas seorang anggota exco Perak selepas seorang pembantu rumahnya menuduh dia melakukan serangan seksual terhadapnya. Dihubungi Malaysiakini petang ini, Penolong Pengarah Bahagian Siasatan Seksual, Wanita dan Kanak-Kanak (D11) Bukit Aman, Choo Lily mengesahkan laporan itu dibuat semalam. Beliau berkata Adun DAP itu sedang disiasat atas pertuduhan merogol dan polis telah merakamkan kenyataan mangsa berkenaan. Walau bagaimanapun, beliau enggan mendedahkan jika suspek tersebut dipanggil untuk disoalsiasat. Iklan Sebelum ini, akhbar Sin Chew Daily melaporkan exco penggal pertama itu memberitahu… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Setakat panton angau ngigau tak dak apa faedah
Kat blog Budin ini orang hendak ilmiah dan politik
Kejora moron, mengigau mengiau tak sudah sudah
Sebab tulah dia kena tendang, dimamah dan dititik

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 7:48 pm,

Pantun ni pun sebenarnya mmg ada berfaedah
Dah banyak juga Kejora guna dlm hal berpolitik
Cuma skrg ini, Kejora mengalami saat yg indah
Di blog syahdu ini, cinta dgn Irah mula berputik
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Usah anon kata Kejora ngigau tak sudah-sudah
Naperlah pulak, Kejora nak dimamah dan dititik
Lautan api pun Kejora sanggup renang & redah
Tak jadi apa lah, kalau setakat anon mau jentik

😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Nasib baik le dulu tu, abg ni memberanikan diri
Teringat hujah hal wawasan 2020 yng Irah beri
Bila abg fikirkan semula abg tersenyum sendiri
Sbb apa tau..thn tu le cadang nak buat kenduri
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg kat Msia ini, hari udah makin lewat petang
Irah kat US tu, agaknya pagi sudah mendatang
Merindui Irah, abg seperti org tak lepas hutang
Tatkala mlm, dongak langit, merenung bintang
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Entah kenapa Irah, abg kini kembali diulit sepi
Bagaikan berada di tgh lautan yng tak bertepi
Oh ya.. mlm tadi, dlm tidur, abg ngigau mimpi
Kita diijabkabul, dan abg cium Irah, dekat pipi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah.. Hindu tua tu dah pun terlentang tumbang
Kini mahu beralih arah pula, dekat si mambang
Yakinlah sayang, dgn kehebatan yg ada pd abg
Gangguan si tua itu, usah lah lagi Irah bimbang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora, pada hari ini, lu, Gwa bagi makan tulang!
Tecekik tulang lalu Kejora mampos terkangkang
Puas dia perah otak tapi otaknya dah bengang
Itu Sebabnya pantun dia skrng dah tak datang

kahkahkahkahkahkahkahakahkah……..
cian dia……kan Irah kan……

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 6:21 pm,

Jgn anon buat telahan, dengan terlalu pantas
Belum pun apa2, asyik je Kejora nak dicantas
Sdg kan anon ini, taraf anak ayam baru netas
Nun..apa dia tu, bukan pantun ke itu kat atas?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Tiada lagi, kelibat bayang, Suman tua bangka
Tergamam dia dgn pantun BI yng Kejora reka
Malu besar le, itu Hindu tua bakal ahli neraka
Melangkah dia pegi, dgn rasa sgt tebal muka
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

anonymous
Member
anonymous

Bapak pemcah melayu ajak melayu bersatu dlm Bersatu…itu tandanye madey makin lemaah…berape orang melayu dlm Bersatu?…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Panas betul suhu badan budak kecik ini, aysik meracau dari tadi. Takut “jut” tak sampai usia warga mas nanti budak nih.

Tengok tuu, umbun2 alahai lembik btul….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Betul tu Pak Man, budak 539pm tu kena sakit sawan tarik tu sejak umnoPAS telongkop dlm PRU14 dulu tu! Tekujat kujat nampaknya tuh, kesian dia, rasa2 saya memang tak sempat la mcm kata Pak Man tu.

anonymous
Member
anonymous

Bapak pemecah melayu ajak melayu Bersatu… Seruan Mahathir tidak praktikal ULASAN APABILA Dr Mahathir Mohamad menyeru agar parti-parti Melayu (sebenarnya orang Melayu) menyertai partinya Bersatu, timbul berbagai spekulasi dan tafsiran mengenainya. Walaupun seruan itu sesuatu yang dinamik namun sukar untuk dilaksanakan, tetapi kerana ia disuarakan oleh orang berjawatan PM bertaraf negarawan maka ia perlu diberi respon. Ajakan kepada penyatuan oleh sesiapa sahaja asalkan ia bermaksud baik perlu disokong dan diberi perhatian. Dan mengenai seruan Mahathir itu ia juga tidak tersisih dari pandangan saya. Apakah rasional dan istimewanya maka semua parti Melayu perlu berada di bawah naungan Bersatu? Kenapa Bersatu harus… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bukan pemecah Melayu. Hanya pemecah Melayu Umno.

Dah lingkup di Pru14, Umno nak se bantal dengan PAS yang kafirkan depa dulu pulak.

Tun M ajak ahli Umno bersama Bersatu, bukan parti Umno yang dah tak laku.

Anonymous
Guest
Anonymous

Katanya, Di bidang agama, ‘alim warak taraf ustaz dan lebai
Kejora macai ni sebiji mcm ketua syura ulama punya perangai
Cabar bergema gema lapaih tu buat helah kena syarat bagai
Ciannyer Kejora bingai dikencing lebai beramai ramai, lunyai

Anonymous
Guest
Anonymous

Syabas! Anda quote MSO Melayu Blogspot.

Beliau antara brp bloggers yg tegar pertahankan PH spt diilhamkan Madey dan Anwar 9 bulan dulu selain nama2 lain Shabudin, Finance Twitter, Dr. Bakri Musa dan brp lagi.

Hari ini viral gambar Norman KRU menyerah borang keahlian Bersatu kpd Abu Bakar Yahya, salah satu S/U Politik Madey. Perfect timing.

Kerana jenuh jugak dia dok tepis spekulasi yg viral KRU punyai peranan dlm bikin video Sandakan arahan tangan2 ghaib.

Kena tunggu hasil siasatan rasmi PDRM selepas dimaklumkan kpd PM baru umum public, ikut SOP PH.

anonymous
Member
anonymous

😂😂😂😂
😂😂😂😂

Wak suman blm buktikan dia bukan penganut HINDU..…orang islam takut masuk neraka kerana bersubahat dgn madey kaki fitnah dan penipu….fitnah dan tipu dosa besar bagi orang islam….hindu tak percaya dosa..

Hindu tak percaya kpd neraka.. Wak suman bersubahat sokong madey pemfitnah .…wak suman percaya NERAKA JAHANAM?….wak suman bukan HINDU PARIA?….hihihi

Suman dan wau bule dan TN keling mabok todi bakal jadi kayu api neraka kerana langgar perintah Allah….fitnah dosa besar..

Anonymous
Guest
Anonymous

Katanya, Di bidang agama, ‘alim warak taraf ustaz dan lebai
Kejora macai ni sebiji mcm ketua syura ulama punya perangai
Cabar bergema gema lapaih tu buat helah kena syarat bagai
Ciannyer Kejora bingai dikencing lebai beramai ramai, lunyai

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 6:06 pm,

Di bidang agama, ‘alim warak taraf ust & lebai
Tapi Kejora tidak ada masuk mana2 pun parti
Spt menjelma, kekasih ku Irah, sdg melambai
Kian bergelora, rasa resah rindu di dalam hati
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

anonymous
Member
anonymous

Fuck u chef wan mengata peneroka felda…dapat gelaran ikon felda ….peneroka felda mana?…keluarga sendiri pon huru hara…

Anonymous
Guest
Anonymous

Katanya, Di bidang agama, ‘alim warak taraf ustaz dan lebai
Kejora macai ni sebiji mcm ketua syura ulama punya perangai
Cabar bergema gema lapaih tu buat helah kena syarat bagai
Ciannyer Kejora bingai dikencing lebai beramai ramai, lunyai

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 5:06 pm,

Di bidang agama, ‘alim warak taraf ust & lebai
Tapi Kejora tidak ada masuk mana2 pun parti
Spt menjelma, kekasih ku Irah, sdg melambai
Kian bergelora, rasa resah rindu di dalam hati
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Si tua ifrit kedi, perangai busuk berhati khaldu
Tak tahu le dia mabok todi atau mabok candu
Mmg wajar iblis tua ni, diberi pukulan yg padu
Ada ke patut dikatanya Islam berasa dr Hindu
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Mmg si tua ini, hati nya kotor & jiwanya kelam
Dia jenis berpura-pura dua muka punya talam
Masih terngiang lagi catatan dajal ni yg silam
Nak biar kah, dikatanya dari Hindu asal Islam?
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Si dajjal bangsat ini, kekufuran dia, berganda2
Mmg si tua kafir lahanat ni tiada iman di dada
Mcm2 dikata Islam tiru Hindu, iblis ni ada-ada
Wahyu, disamakan dgn dgn kitab Hindu, Veda

Si fasiq ini, ramai Hindu dia punya kengkawan
Dgn agama Hindu nampaknya dia ni tertawan
Mmg dia kafir fasiq kalau bukan sasau sawan
Allah, dikata nya sama dgn Vishnu Baghwuan

Si tua iblis keparat ni pasal berhelah sgt pintar
Jenis otak keling ni dia mmg cekap belit putar
Nabi dikata, kitab Hindu sebut, Al-Khalki Autar
Mmg lah di neraka nama ifrit ini udah didaftar

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Anonymous
Guest
Anonymous

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Nak tunjuk kebenaran, bukti aku cuba nak beri
Terpaksa lah selongkar, muzium punya almari
Mlm tadi, abis masa banyak, di blog Parpukari
Puas aku selongkar, tapi, semua tak dpt dicari

Tidak jumpa juga di mana posting2 itu terselit
Nak cari bahan artifak tu mmg ler sgt lah sulit
Aku rasa sudah dihapus, si tua kaki putar belit
Dia dah pergi dulu, posting2 tu, dia dah delete

👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

Anonymous
Guest
Anonymous

Old Suman can’t escape, Kejora attack and raid
Clallenged for physical fight Suman feels afraid
No way, old Suman can defeat, Kejora the great
During all their deals, Kejora use to win straight
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora is really ingenious and highly educated
In maths he’s exceptionally brilliant and gifted
In ‘pantun’, he’s so smart, as if inborn talented
That’s why Suman is all the while be defeated
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow… Cgu Kejora, berpantun bahasa Inggeris
Ini jauh lbh bisa, dari tikaman mengguna keris
Suman tua, pasti berasa hatinya pedih terhiris
Basah lagi lah tilam, dia terkucil pampers tiris
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow..pantun bahasa Inggeris terus masuk lagi
Penulisnya itu, mesti org yg berpelajaran tinggi
Suman terus menggigil terkucil, mengetap gigi
Meroyan lagi le Hindu tua ni, sampai esok pagi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow..pantun bahasa Inggeris mari mencurah
Bukan lah calang2 org, bakal tunangan si Irah
Suman lihat pasti meroyan giler ler dia marah
Nafas semakin tercungap, hati luka, berdarah
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman mula resah mundar mandir hulu & hilir
Airmata sedikit demi sedikit, mula le mengalir
Dia rasa, spt bapok, kena tutuh jubor, bergilir2
Lihat pantun BI, mula le dia kecut batang pelir
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Anonymous
Guest
Anonymous

Hari ni Suman kena lenyek jadi mcm tapai ubi
Pantun BM/BI, Cgu Kejora masuk bertubi-tubi
Kotey dia sentap masuk mcm kepala labi-labi
Muka dia pula jadi tebal serupa dgn kulit babi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Classical pantun that meets all the critera….

Tuailah padi antara masak,
Esok jangan layu-layuan,
Intailah kami antara nampak,
Esok jangan rindu-rinduan.

Translated to English…..

Garner the rice crop at its height,
Lest it be withered ere the morn,
Look well on whilst we in sight,
Don’t lovelorn at tomorrow’s dawn.
————————————-‘———————————————

Look at Kejora’s fucking Manglish PANTAToon,

“Kejora is really ingenious and highly educated
In maths he’s exceptionally brilliant and gifted
In ‘pantun’, he’s so smart, as if inborn talented
That’s why Suman is all the while be defeated”

Indeed he is – indigenious specie….!!
My oh my…..What a pity……!!

He he he
Hi hi hi

Anonymous
Guest
Anonymous

Translate?

antara masak = at its height?
esok jgn layu-layuan = Lest it be withered ere the morn??

Ini tranlate ker putar belit…
Atau Wak ni berak sembelit??

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Look at Kejora’s fucking Manglish PANTAToon,

“Kejora is really ingenious and highly educated
In maths he’s exceptionally brilliant and gifted
In ‘pantun’, he’s so smart, as if inborn talented
That’s why Suman is all the while be defeated”

Indeed he is – indigenious specie….!!
My oh my…..What a pity……!!

Float like a butterfly
Sting like a be
Oh me..oh my..oh my
Kejora is specie orang asli (indigenious)

He he he
Hi hi hi

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Translate?
antara masak = at its height?
esok jgn layu-layuan = Lest it be withered ere the morn??
—————————————————————————

Sorry kiddo, by virtue of your comment, it clearly demonstrates your low education level. Only English educated with Tertiary qualification could grasp and understand the meaning.

What a stupid jerk you are jumping like a monkey, gay boy…..!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Korang perasan tak….

Apa kejadah dgn PANTAToon kak Joyah.
Tak ada rangkap pembayang terus meredah-redah.

Semua rangkap PANTAToon Sampahnya berjela-jela, teraba-raba asal boleh ada persamaan bunyi di hujung2…… he he he sampai-sampai masuk longkang terkangkang-kangkang.

Tak ada seni & kelas langsung…..!!

He he he
Ciku..ciku..ciku..
ha ha ha

Anonymous
Guest
Anonymous

Is it true that heroic Kejora is low in education?
Suman say, my ‘pantun Bi’ is missing in action
But then, I throw in one for this gay’s attention
Surprisingly he left and go to watch television
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kadh kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow… Cgu Kejora, berpantun bahasa Inggeris
Ini jauh lbh bisa, dari tikaman mengguna keris
Suman tua, pasti berasa hatinya pedih terhiris
Basah lagi lah tilam, dia terkucil pampers tiris
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow..pantun bahasa Inggeris terus masuk lagi
Penulisnya itu, mesti org yg berpelajaran tinggi
Suman terus menggigil terkucil, mengetap gigi
Meroyan lagi le Hindu tua ni, sampai esok pagi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow..pantun bahasa Inggeris mari mencurah
Bukan lah calang2 org, bakal tunangan si Irah
Suman lihat pasti meroyan giler ler dia marah
Nafas semakin tercungap, hati luka, berdarah
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman mula resah mundar mandir hulu & hilir
Airmata sedikit demi sedikit, mula le mengalir
Dia rasa, spt bapok, kena tutuh jubor, bergilir2
Lihat pantun BI, mula le dia kecut batang pelir
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

Anonymous
Guest
Anonymous

Hari ni Suman kena lenyek jadi mcm tapai ubi
Pantun BM/BI, Cgu Kejora masuk bertubi-tubi
Kotey dia sentap masuk mcm kepala labi-labi
Muka dia pula jadi tebal serupa dgn kulit babi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah ada awek, tak pandang cikgi yg berpuluh
Ala Kejora, ko tak dpt anggor tu ko katala dia masam
Kote ko tu lembek tak mananya ngko boleh menutuh
Cikgi2 tu x nak dgn ko tkt dlm air mata depa berendam

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 4:19 pm,

Dah ada awek, tak pandang cikgi yg berpuluh
Cikgi2 tu, ada juga yg masih berindu dendam
Anu Kejora kecik sikit dr lemang punya buluh
Sbb tu ramai cikgi2 nampak mcm mengidam

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

samdol
Guest
samdol

Dah cerai tapi nak rujuk balik perempuan yang dah 60 tahun umurnya….dah menapaus tuuu. Gila talak ke apa :):):)

anonymous
Member
anonymous

Blog ini dibaca beribu pembaca…pembaca boleh nilaikan sendiri wak suman HINDU Ato Tidak…

Pembaca boleh nilaikan madey pemfitnah dan penipu kaki kencing ato tidak…

anonymous
Member
anonymous

😂😂😂😂
😂😂😂😂

Wak suman blm buktikan dia bukan penganut HINDU..…orang islam takut masuk neraka kerana bersubahat dgn madey kaki fitnah dan penipu….fitnah dan tipu dosa besar bagi orang islam….hindu tak percaya dosa..

Hindu tak percaya kpd neraka.. Wak suman bersubahat sokong madey pemfitnah .…wak suman percaya NERAKA JAHANAM?….wak suman bukan HINDU PARIA?….hihihi

Suman dan wau bule dan TN keling mabok todi bakal jadi kayu api neraka kerana langgar perintah Allah….fitnah dosa besar..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Udah tak ada kelibat bayang Hindu tua hadhari
Baru lah dia kenal siapa itu cikgu Kejora bistari
Kena bedilan pantun BI, ifrit ini mesti cabut lari
Mesti si tolol ini sdg kalut selongkar dictionary
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

anonymous
Member
anonymous

Tak usah ajak free kalo bayar pon aku tak mau masuk parti madey kerana aku tahu madey nak tipu melayu…22 tahun dah kena tipuu dgn tol ipp dan ptptn…..kroni dan anak branak madey kayer rayer…tapi masih ade melayu tak serik kena tipu dgn madey..

Anonymous
Guest
Anonymous

E eehh Kejora ngko kan dulu pakai helikopter
Sekali terbang makk aiii minyak bertong tong
Tak kan lah sekarang tinggal motor & kereta!
Awat hang dah pokai? bnyk pojek kena gantong?

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

hi hi hi
Tengok PANTAToon dia pun dah tahu.
Lulusan SRP kan kan kan….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 3:56 pm,

Mana ler ada Kejora pakai helikpopter!
Ni cikgu, apa projek yg nak digantong?
Siapakah itu punya fitnah bikin ceriter?
Adakah Wak Suman si kaki kelentong?

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaaahhh

anonymous
Member
anonymous

Madey rasa blm selamat dlm PH kerana kerusi Bersatu ciput dan ahli oarti munge pon ciput….rangcanganye nak kukuhkan kedudukan gagal….madey sekali lagi merayu melayu masuk Bersatu supaya agenda peribadinye tercapai…dulu madey tipu melayu dgn takutkan melayu dgn DAP…kroni dan anak branak kayer raya…

Sekarang madey perlu pastikan perniagaan anak branak madey selamat dgn naikkan boboi…melsyu perlu pikir masak2 penipuan madey yg kununnye nak kuatkan melayu…22 tahun madey perintah melayu ditindas dgn tol ipp dan ptptn….puak madey senang lenang…kerugian berpuluh bilion..

Adekah pentaksub madey hidop senang lenang?..adakah melayu masuk Bersatu jadi kuat dan senang lenang?..madey kedekut tak mau bagi bantuan kpd melayu..

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah.. Hindu tua tu dah pun terlentang tumbang
Kini mahu beralih arah pula, dekat si mambang
Yakinlah sayang, dgn kehebatan yg ada pd abg
Gangguan si tua itu, usah lah lagi Irah bimbang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

Anonymous
Guest
Anonymous

Tiada lagi, kelibat bayang, Suman tua bangka
Tergamam dia dgn pantun BI yng Kejora reka
Malu besar le, itu Hindu tua bakal ahli neraka
Melangkah dia pegi, dgn rasa sgt tebal muka
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Still blowing your trumpet, punky….??

He he he

anonymous
Member
anonymous

Tun Dr M suruh tanah FELDA bergabung Kemarin Tun Dr Mahathir Mohammad perdana menteri boneka DAP suruh tanah FELDA bergabung, maka teringat saya akan kes bank Bumiputra (BBMB) yang disuruh bergadung dengan Bank of Commerce (BOC). Bank bumiputra kira kira untung rugi masih untung sebanyak RM 750 juta, manakala kira kira untung rugi bank of commerce masih rugi sebanyak RM 317 juta. Tujuan sebenarnya ialah tuntuk menyelamat bank of Commerce yang rugi itu. Bukan untuk menyelamatkan bank bumiputra yang kedua terbesar di Malaysia selepas MAYbank dan masih untung itu. Apakah yang terjadi dengan bank bumiputra dan bank of commerce milik… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Old Suman can’t escape, Kejora attack and raid
Clallenged for physical fight Suman feels afraid
No way, old Suman can defeat, Kejora the great
During all their deals, Kejora use to win straight
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora is really ingenious and highly educated
In maths he’s exceptionally brilliant and gifted
In ‘pantun’, he’s so smart, as if inborn talented
That’s why Suman is all the while be defeated
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow… Cgu Kejora, berpantun bahasa Inggeris
Ini jauh lbh bisa, dari tikaman mengguna keris
Suman tua, pasti berasa hatinya pedih terhiris
Basah lagi lah tilam, dia terkucil pampers tiris
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow..pantun bahasa Inggeris terus masuk lagi
Penulisnya itu, mesti org yg berpelajaran tinggi
Suman terus menggigil terkucil, mengetap gigi
Meroyan lagi le Hindu tua ni, sampai esok pagi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow..pantun bahasa Inggeris mari mencurah
Bukan lah calang2 org, bakal tunangan si Irah
Suman lihat pasti meroyan giler ler dia marah
Nafas semakin tercungap, hati luka, berdarah
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman mula resah mundar mandir hulu & hilir
Airmata sedikit demi sedikit, mula le mengalir
Dia rasa, spt bapok, kena tutuh jubor, bergilir2
Lihat pantun BI, mula le dia kecut batang pelir
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Hari ni Suman kena lenyek jadi mcm tapai ubi
Pantun BM/BI, Cgu Kejora masuk bertubi-tubi
Kotey dia sentap masuk mcm kepala labi-labi
Muka dia pula jadi tebal serupa dgn kulit babi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

With your ridiculous Manglish, you still blowing your trumpet, idiot…..??

He he he

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Wow..pantun bahasa Inggeris terus masuk lagi
Penulisnya itu, mesti org yg berpelajaran tinggi
———————————————————————–
Haven’t you get enough blowing your trumpet, idiot….??

anonymous
Member
anonymous

Wak suman hindu ifrit ketinggalan zaman…pantun pon sudah berubah….wak hindu blm berubah..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Good example of the classical pantun that meets all the critera…. Tuailah padi antara masak, Esok jangan layu-layuan, Intailah kami antara nampak, Esok jangan rindu-rinduan. Translated to English….. Garner the rice crop at its height, Lest it be withered ere the morn, Look well on whilst we in sight, Don’t lovelorn at tomorrow’s dawn. ————————————-‘——————————————— Now compare the fucking Manglish PANTAToon, “Kejora is really ingenious and highly educated In maths he’s exceptionally brilliant and gifted In ‘pantun’, he’s so smart, as if inborn talented That’s why Suman is all the while be defeated” Langsung tak ada rangkap pembayang terus terjah-redah.… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman, tak jemu ke, jadi badut kedi pak lawak
Muka ko tu pun dah lbh tebal dari kulit biawak
Tak kan nak harap pelir lembik tu je, ko bawak
Mana dia tak de nampak pun, pantun BI awak
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Hari ni Suman kena lenyek jadi mcm tapai ubi
Pantun BM/BI, Cgu Kejora masuk bertubi-tubi
Kotey dia sentap masuk mcm kepala labi-labi
Muka dia pula jadi tebal serupa dgn kulit babi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman badut kedi, bikin lawak, tak kering gusi!
Balik2, dia bawanya modal yg sama lapok basi
Pelir pun lembik serupa dgn pelir lembu dikasi
Ko toksah lwn Kejora ler kalau dada tak berisi!!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

anonymous
Member
anonymous

Wak suman blm buktikan dia bukan penganut hindu…orang islam takut masuk neraka kerana bersubahat dgn madey kaki fitnah dan penipu….fitnah dan tipu dosa besar bagi orang islam….hindu tak percaya dosa..

Hindu tak percaya kpd neraka.. Wak suman bersubahat sokong madey pemfitnah .…wak suman tak percaya neraka?….wak suman bukan hindu?….hihihi

Suman dan wau bule dan TN keling mabok todi bakal jadi kayu api neraka kerana langgar perintah Allah….fitnah dosa besar..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Korang perasan tak….

Apa kejadah dgn PANTAToon kak Joyah.
Tak ada rangkap pembayang terus meredah-redah.

Semua rangkap PANTAToon Sampahnya berjela-jela, teraba-raba asal boleh ada persamaan bunyi di hujung2…… he he he sampai-sampai masuk longkang terkangkang-kangkang.

Tak ada seni & kelas langsung…..!!

He he he
Ciku..ciku..ciku..
ha ha ha

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman, tak jemu ke, jadi badut kedi pak lawak
Muka ko tu pun dah lbh tebal dari kulit biawak
Tak kan nak harap pelir lembik tu je, ko bawak
Mana dia tak de nampak pun, pantun BI awak
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Hari ni Suman kena lenyek jadi mcm tapai ubi
Pantun BM/BI, Cgu Kejora masuk bertubi-tubi
Kotey dia sentap masuk mcm kepala labi-labi
Muka dia pula jadi tebal serupa dgn kulit babi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman badut kedi, bikin lawak, tak kering gusi!
Balik2, dia bawanya modal yg sama lapok basi
Pelir pun lembik serupa dgn pelir lembu dikasi
Ko toksah lwn Kejora ler kalau dada tak berisi!!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman bapok kedi, nak lagak serupa Tok Ayah
Blm jumpak jln, mcm2 dia ikhtiar, susah payah
Makin dia melwn, makin nampak dia ini goyah
Tak lawak pun, dia cuba bak keluar, Kak Joyah
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tiada lagi, kelibat bayang, Suman tua bangka
Tergamam dia dgn pantun BI yng Kejora reka
Malu besar le, itu Hindu tua bakal ahli neraka
Melangkah dia pegi, dgn rasa sgt tebal muka
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Tiada lagi, kelibat bayang, Suman tua bangka
Tergamam dia dgn pantun BI yng Kejora reka
Malu besar le, itu Hindu tua bakal ahli neraka
Melangkah dia pegi, dgn rasa sgt tebal muka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

This is good example of the classical pantun that meets all the critera…. Tuailah padi antara masak, Esok jangan layu-layuan, Intailah kami antara nampak, Esok jangan rindu-rinduan. Translated to English….. Garner the rice crop at its height, Lest it be withered ere the morn, Look well on whilst we in sight, Don’t lovelorn at tomorrow’s dawn. ————————————-‘——————————————— Now compare the fucking Manglish PANTAToon, “Kejora is really ingenious and highly educated In maths he’s exceptionally brilliant and gifted In ‘pantun’, he’s so smart, as if inborn talented That’s why Suman is all the while be defeated” Langsung tak ada rangkap pembayang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Old Suman can’t escape, Kejora attack and raid
Clallenged for physical fight Suman feels afraid
No way, old Suman can defeat, Kejora the great
During all their deals, Kejora use to win straight
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora is really ingenious and highly educated
In maths he’s exceptionally brilliant and gifted
In ‘pantun’, he’s so smart, as if inborn talented
That’s why Suman is all the while be defeated
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Wow… Cgu Kejora, berpantun bahasa Inggeris
Ini jauh lbh bisa, dari tikaman mengguna keris
Suman tua, pasti berasa hatinya pedih terhiris
Basah lagi lah tilam, dia terkucil pampers tiris
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow..pantun bahasa Inggeris terus masuk lagi
Penulisnya itu, mesti org yg berpelajaran tinggi
Suman terus menggigil terkucil, mengetap gigi
Meroyan lagi le Hindu tua ni, sampai esok pagi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow..pantun bahasa Inggeris mari mencurah
Bukan lah calang2 org, bakal tunangan si Irah
Suman lihat pasti meroyan giler ler dia marah
Nafas semakin tercungap, hati luka, berdarah
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman mula resah mundar mandir hulu & hilir
Airmata sedikit demi sedikit, mula le mengalir
Dia rasa, spt bapok, kena tutuh jubor, bergilir2
Lihat pantun BI, mula le dia kecut batang pelir
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Hari ni Suman kena lenyek jadi mcm tapai ubi
Pantun BM/BI, Cgu Kejora masuk bertubi-tubi
Kotey dia sentap masuk mcm kepala labi-labi
Muka dia pula jadi tebal serupa dgn kulit babi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Classical pantun that meets all the critera….

Tuailah padi antara masak,
Esok jangan layu-layuan,
Intailah kami antara nampak,
Esok jangan rindu-rinduan.

Translated to English…..

Garner the rice crop at its height,
Lest it be withered ere the morn,
Look well on whilst we in sight,
Don’t lovelorn at tomorrow’s dawn.
————————————-‘———————————————

Look at Kejora’s fucking Manglish PANTAToon,

“Kejora is really ingenious and highly educated
In maths he’s exceptionally brilliant and gifted
In ‘pantun’, he’s so smart, as if inborn talented
That’s why Suman is all the while be defeated”

Indeed he is – indigenious specie….!!
My oh my…..What a pity……!!

He he he
Hi hi hi

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora ini cikgu UMNO, memang kaya raya
Hasil menjilat Najib dia menumpok harta
Ramai anak muridnya yg jadi hantu puaka
Mcm perangai cikgunya berak merata rata

Rakan rakan cikgunya hari hari mengeluh
Jadi guru ganti kelasnya berpeluh peluh
Bila ditanya dia kata Datuk Najib yg suruh
Rakan2nya geram rasa mcm nak pelupuh

Kerja gurunya makin hari makin terabai
Kesian murid2nya belajar tekapai kapai
Murid jadi liar hasrat k`jaan tak tercapai
Akibat cikgu UMNO yg berperangai cibai

Anonymous
Guest
Anonymous

Anon 2:02 pm,

Oi anon, Kejora ini cikgu UMNO, siapa yg kata?
Hidup pun sederhana, mana ada banyak reta!
Rumah pun masih sewa, yg ada motor & keta
Tapi yng paling bahagia, Kejora kini ada cinta
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kejora rajin rakan sekerja tidak ada mengeluh
Aktif bersukan setiap hari badan keluar peluh
Pelajar dlm kegelapan, ibarat pelita aku suluh
Dah ada awek, tak pandang cikgi yg berpuluh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Walaupun berpantun, kerja tak pernah terabai
Sbg cgu disiplin murid ada le juga Kejora tibai
Di bidang agama, ‘alim warak taraf ust & lebai
Hati selalu riang, kerana ada kasih melambai
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Kejora is really ingenious and highly educated
In maths he’s exceptionally brilliant and gifted
In ‘pantun’, he’s so smart, as if inborn talented
That’s why Suman is all the while be defeated
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow..pantun bahasa Inggeris mari mencurah
Bukan lah calang2 org, bakal tunangan si Irah
Suman lihat pasti meroyan giler ler dia marah
Nafas semakin tercungap, hati luka, berdarah
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow… Cgu Kejora, berpantun bahasa Inggeris
Ini jauh lbh bisa, dari tikaman mengguna keris
Suman tua, pasti berasa hatinya pedih terhiris
Basah lagi lah tilam, dia terkucil pampers tiris
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Guest
Anonymous

Wow..pantun bahasa Inggeris terus masuk lagi
Penulisnya itu, mesti org yg berpelajaran tinggi
Suman terus menggigil terkucil, mengetap gigi
Meroyan lagi le Hindu tua ni, sampai esok pagi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman mula resah mundar mandir hulu & hilir
Airmata sedikit demi sedikit, mula le mengalir
Dia rasa, spt bapok, kena tutuh jubor, bergilir2
Lihat pantun BI, mula le dia kecut batang pelir
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Hari ni Suman kena lenyek jadi mcm tapai ubi
Pantun BM/BI, Cgu Kejora masuk bertubi-tubi
Kotey dia sentap masuk mcm kepala labi-labi
Muka dia pula jadi tebal serupa dgn kulit babi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tuailah padi antara masak, Esok jangan layu-layuan, Intailah kami antara nampak, Esok jangan rindu-rinduan. Translated to English….. Garner the rice crop at its height, Lest it be withered ere the morn, Look well on whilst we in sight, Don’t lovelorn at tomorrow’s dawn. ————————————-‘——————————————— Now compare the fucking Manglish PANTAToon, “Kejora is really ingenious and highly educated In maths he’s exceptionally brilliant and gifted In ‘pantun’, he’s so smart, as if inborn talented That’s why Suman is all the while be defeated” Langsung tak ada rangkap pembayang terus terjah-redah. Semua rangkap PANTAToon Sampahnya berjela-jela, teraba-raba asal boleh ada persamaan bunyi… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Old Suman can’t escape, Kejora attack and raid
Clallenged for physical fight Suman feels afraid
No way, old Suman can defeat, Kejora the great
During all their deals, Kejora use to win straight
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Korang perasan tak….

Apa kejadah dgn PANTAToon kak Joyah.
Tak ada rangkap pembayang terus meredah-redah.

Semua rangkap PANTAToon Sampahnya berjela-jela, teraba-raba asal boleh ada persamaan bunyi di hujung2…… he he he sampai-sampai masuk longkang terkangkang-kangkang.

Tak ada seni & kelas langsung…..!!

He he he
Ciku..ciku..ciku..
ha ha ha

Anonymous
Guest
Anonymous

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Suman, tak jemu ke, jadi badut kedi pak lawak
Muka ko tu pun dah lbh tebal dari kulit biawak
Tak kan nak harap pelir lembik tu je, ko bawak
Mana dia tak de nampak pun, pantun BI awak
🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Hari ni Suman kena lenyek jadi mcm tapai ubi
Pantun BM/BI, Cgu Kejora masuk bertubi-tubi
Kotey dia sentap masuk mcm kepala labi-labi
Muka dia pula jadi tebal serupa dgn kulit babi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏