ANTARA UMNO DAN BERSATU, TUN M HANYA MAHU SATU TERUS HIDUP

UMNO yang ada pada hari ini sebenarnya bukanlah UMNO yang ditubuhkan pada tahun 1946 dahulu.

UMNO asal itu hakikatnya sudah pun mati berikutan keputusan mahkamah pada 1988 dahulu yang mengisytiharkannya sebagai sebuah pertubuhan haram.

Walaupun keputusan Mahkamah Tinggi pada 1988 itu boleh dirayu tetapi Tun Mahathir Mohamad yang ketika itu merupakan Presiden UMNO tidak pun berbuat demikian.

Beliau sebaliknya menubuhkan UMNO Baru di mana hanya mereka yang terpilih dan merupakan penyokongnya saja dibenarkan menyertainya pada ketika itu.

Kumpulan Tengku Razaleigh Hamzah yang kalah 43 undi kepada Tun Mahathir dalam pemilihan tahun 1987 tidak dibenarkan sama sekali menyertai UMNO yang baru ditubuhkan itu.

Kumpulan Tengku Razaleigh kemudiannya menubuhkan Parti Semangat 46 yang membawa semangat perjuangan UMNO asal itu.

Dengan perjalanan masa serta melalui cengkaman kuasa, UMNO Baru itu perlahan-lahan diperkukuhkan sehingga akhirnya ia dijenamakan sebagai UMNO sepenuhnya.

Tetapi, realitinya UMNO asal sudah mati kerana tidak pernah diusaha untuk dihidupkan, sebaliknya UMNO Baru secara perlahan-lahan ditukar sebagai UMNO asal yang telah mati itu.

Lantaran itu, realitinya juga UMNO yang ada sekarang adalah parti yang ditubuhkan oleh Tun Mahathir, bukan parti yang diasaskan oleh Datuk Onn Jaafar dahulu.

Meskipun UMNO ini ditubuhkan oleh Tun Mahathir, namun beliau telah dua kali keluar meninggalkan parti itu.

Pertama, ketika mahu menekan Tun Abdullah Badawi agar berundur dan kedua, ketika mahu menyingkirkan Najib Razak.

Tun Mahathir bagaimanapun menyertai semula UMNO setelah Tun Abdullah berjaya disingkirkan dan Najib mengambil alih kerusi empuk Perdana Menteri pada 2009.

Pada 2016, Tun Mahathir sekali lagi keluar UMNO, juga sebagai cara untuk memberi tekanan kepada Najib agar berundur berikutan terpalit dengan skandal 1MDB.

Apabila tekanannya tidak berjaya menyingkirkan Najib, Tun Mahathir selepas itu menubuhkan Bersatu yang akhirnya bergabung dengan PH, seterusnya berjaya menumbangkan BN dan beliau menjadi Perdana Menteri buat kali kedua.

Selepas setahun mentadbir negara bersama PH, minggu lalu secara mengejut Tun Mahathir mempelawa semua parti Melayu, terutamanya UMNO, agar bersama menyertai Bersatu.

Tujuannya kata Tun Mahathir untuk memastikan kuasa Melayu tidak berpecah dan mampu memenangi pilihanraya akan datang.

Apakah yang kita boleh faham daripada pelawaan Tun Mahathir ini?

Ternampak di sini bahawa Tun Mahathir ada rasa rindu kembali agar parti yang diterajuinya mempunyai jumlah kerusi majoriti dalam kerajaan sebagaimana pertama kali beliau menjadi Perdana Menteri sebelum ini.

Ketika ini, walaupun memegang kuasa sebagai Perdana Menteri, jumlah kerusi yang dimiliki oleh partinya iaitu Bersatu adalah nombor tiga di belakang PKR dan DAP.

Barangkali dengan kedudukan itu, beliau merasakan kuasanya agak terhad dan tidak boleh berbuat sesuka hati.

Selain itu, mesej lain di sebalik pelawaan Tun Mahathir itu ialah beliau sebenarnya hanya mahu satu saja parti yang pernah ditubuhkannya terus hidup di negara ini iaitu Bersatu.

Ini adalah isyarat bahawa UMNO paling mungkin akan diharamkan berikutan terkait dengan skandal 1MDB dan menerima wang haram syarikat tersebut.

Walaupun sehingga ini pemimpin UMNO menolak pelawaan Tun Mahathir, tetapi beliau, sebagaimana yang diketahui, adalah pemimpin yang arif dan pakar dalam menggunakan kuasa untuk mencapai apa yang dihajatinya.

Dengan dua parti yang ditubuhkannya – UMNO dan Bersatu – saling bersaing sesama sendiri, ia adalah perkara yang menyakitkan sebenarnya bagi Tun Mahathir.

Beliau akan lebih berasa aman dan tenang jika hanya salah satu saja yang terus hidup selepas ini. (Shahbudindotcom 08/07/2019(

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 8 July 2019 — 1:09 pm
Subscribe
Notify of
guest

69 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
sovereign
sovereign
14 May 2022 12:59 pm

Wow, tһis post is nice, my siѕter is analyzing these things, thսs
I am goіng to inform her.

anonymous
anonymous
9 July 2019 10:00 am

Apabila Menteri Ekonomi merangkap Pelakon Terkenal, Azmin Ali, disorak dengan ejekan, Azmin Ali menafikan bahawa bahawa ejekan ‘boo’ bukan ke atas dirinya, sebaliknya “ejekan itu timbul kerana gangguan di belakang pentas semasa beliau sedang berucap”. Tonton sendiri video di bawah.

Lawak juga Azmin Ali nafi diejek dan rasa ada sedikit kekecohan di belakang tapi tak tahu mengenainya. Di belakang ye Min? Ooo … ok Min.

Apabila peneroka-peneroka Felda berpusu-pusu keluar ketika Perdana Menteri sedang menyampaikan ucapan, alasan yang diberikan adalah peneroka-peneroka berkenaan keluar mengambil makanan yang disediakan oleh pihak penganjur.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
9 July 2019 12:58 pm
Reply to  anonymous

TongGeng..TongGeng.. Sumber dari tong sampah mana nih kau pungut tuu, atau ianya hanya perPepsi Cola bongok kau ajer, tak gitu, kan kan kan….?? Semalam aku tonton tv khemah2 semua penuh dgn kehadhiran belasan ribu peneroka2. Ini berita rasmi…. Sinar Harian 8 Julai, 2019 SHAH ALAM – Ketua Peneroka Kebangsaan, Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda), Sulong Jamil Mohd Shariff berkata, dakwaan mengatakan peneroka tidak suka dengan ucapan Tun Dr Mahathir Mohamad adalah tidak benar. Menurutnya, tindakan peneroka bangun daripada tempat duduk masing-masing kemungkinan untuk mengambil makanan yang disediakan penganjur. “Ketika Dr Mahathir berucap sudah jam 11 (pagi) lebih, jadi ada antara… Read more »

anonymous
anonymous
9 July 2019 9:28 am

Betul ker wak suman hindu krepot kata islam berasal dari hindu?…jgn maraa hanye tanyee aja… Jon doe kawan rapat wak suman hindu kaki temberang perang klimaks ajan berlaku fi putrajaya dgn 313 orang pembawa panji hitam legam yg dibekalkan oleh jon albodoo….jon albodoo temberang lagi madey yg akan tabalkan imam mahdi sebagai khalifah islam di mekah kerana madey tua krepot adalah pemoda bani tamim….madey pemoda bani kicap tamim….tak ade siapa yang tahu bila imam mahdy akan muncul…layak ker penipu besar dan pemfitnah tabalkan khalifah islam?.. Ostaz aku ajar perang klimaks berlaku untuk islam kalahkan kapir….bukan perebutan kuasa oleh madey….jon doo… Read more »

anonymous
anonymous
9 July 2019 8:55 am

Wak suman blm buktikan dia bukan penganut hindu…orang islam takut masuk neraka kerana bersubahat dgn madey kaki fitnah dan penipu….

Hindu tak percaya kpd neraka.. Wak suman bersubahat sokong madey…wak suman tak percaya neraka….wak suman bukan hindu?….hihihi..

Othman Ahmad
Othman Ahmad
9 July 2019 1:00 pm
Reply to  anonymous

Kejora membohong & memanggil saya ‘Hindu’ hanya untuk menutup ‘Kemaluan’nya setelah dia ditelanjang-bulatkan dgn bukti2 kukuh yg dia tak mampu tangkis dgn hujah2 bernas.

Bolehkah dia atau kamu buktikan dgn asas kukuh atas tuduhan kosong itu, aduhai gay-boy2….??

anonymous
anonymous
9 July 2019 8:48 am

Kerana madey nak buang kumpulan penentang madey matikan umno asal…akibatnye ketua hakim negara dan 5 hakim mahkamah Agong di pecat oleh madey…jahat sungguh madey..

Kerana nak kekal berkuasa demi mroni dan anak branak takut anwar menang pemilihan presiden umno baru madey fitnah anwar liwat dan sumbat kedlm penjara..

Dusepanjang 22 tahun berpuluh bion wang negara lesap kerana kerugian perniagaan dibawah madey…akibatnye rakyat dikenakan tol dan hutang ptptn….tiada bantuan untuk golongan miskin….

Madey mahu lagi kekalkan kuasa dgn belit anwar tak mahu serah jawatan pm….madey nak jaga empayar perniagaan anak branak dan nak naikkan boboi…

anonymous
anonymous
8 July 2019 7:59 pm

UMNO YG HAMPIR MATI LEPAS PRU14 LALU TETIBA KEMBALI BERNYAWA SELEPAS DIBERI SOKONGAN PADU OLEH PAS. KEPADA AHLI2 PAS, SILA HADZAM BETUL2 BANDINGKAN ZAMAN ALLAHYARHAM TUAN GURU NIK AZIZ DGN ZAMAN HJ HADI INI. PERJUANGAN PAS TELAH JAUH TERPESONG. MAKA JELASLAH PENYATUAN UMNO PAS SEMATA MATA KERANA POLITIK, BUKAN KERANA ALLAH. INSAF LAH!

anonymous
anonymous
9 July 2019 8:50 am
Reply to  anonymous

Umno dan Pas bersatu nak jatuhkan madey penipu besaar..

anonymous
anonymous
8 July 2019 7:46 pm

BAGI YG TIDAK MEMAHAMI PANTON2 KEJORA, INILAH MAKSUD SEBENARNYA
Anonymous
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah, bagi abg ni, spt anugerah dari Allah Taala
Bertemu Irah, abg rasa, spt mati hidup semula
Usah le Irah risau, cacian dari si Hindu tua gila
Tikus ganggu singa, berat le dia akan dpt bala
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Reply8 July 2019 4:00 pm
MAKSUDNYA
PAS, bagi UMNO SPT ANUGRAH dari Allah Taala
SOKONGAN PAS UMNO RASA SPT MATI HIDUP SEMULA
Usahlah PAS risau cacian dari si……..tua gila
Jika Dia ganggu kita berat le dia akan dapat bala

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 8:33 pm
Reply to  anonymous

Kejora membohong & memanggil saya ‘Hindu’ hanya untuk menutup ‘Kemaluan’nya setelah dia ditelanjang-bulatkan dgn bukti2 kukuh yg dia tak mampu tangkis dgn hujah2 bernas.

Bolehkah dia atau kamu buktikan dgn asas kukuh atas tuduhan kosong itu, aduhai gay-boy2….??

anonymous
anonymous
8 July 2019 8:36 pm
Reply to  anonymous

Abang, abg itu adalah Kejora sendiri (UMNO)
IRAH itu melambangkan PAS

Inilah cabang keunikan bahasa Melayu, ada bahasa kiasan, bahasa sindiran, bahasa perlambangan dll. Ia diguna bagi menyatakan hasrat / maksud secara tidak langsung / berselindung / berahsia / bersembunyi.

Memang tidak semua memahaminya.

anonymous
anonymous
8 July 2019 8:38 pm
Reply to  anonymous

Yang lain2 dlm pantonnya itu hanyalah sebagai dummy

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
8 July 2019 7:39 pm

KATA DULANG PAKU SERPIH…..MENGATA ORANG PH YG LEBIH…….. Pensyarah UKM diarah tidak lagi menulis isu sensitif politik……. Susulan ugutan dan fitnah politik tempoh hari, saya sekeluarga amat terhutang budi kepada semua pihak yang mendoakan keselamatan kami. Begitu ramai para Ulama, Profesor, ahli keluarga, dan rakan-rakan yang tidak putus-putus memberi sokongan kepada kami. Namun begitu saya secara rasminya telah diarahkan untuk tidak lagi menulis tentang sebarang isu politik yang sensitif. Saya akur sepenuhnya dengan arahan ini, meski pun sedih dan terkilan kerana tidak lagi berpeluang untuk menyumbang sudut pandangan kritis kepada pentadbiran negara selepas 10 tahun berkhidmat dengan Universiti Kebangsaan Malaysia… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 8:41 pm

Kopipes lagi ker, TongGeng….??

anonymous
anonymous
9 July 2019 8:58 am
Reply to  Othman Ahmad

Kenape wak hindu takut kopipes?..itu fakta yg madey takut…jawab lah wak hindu kalo berani…hahaha

Othman Ahmad
Othman Ahmad
9 July 2019 1:05 pm
Reply to  anonymous

Tak mampukah mengolah dgn cara sendiri tanpa kopipes, dol hoii…??

Kejora membohong & memanggil saya ‘Hindu’ hanya untuk menutup ‘Kemaluan’nya setelah dia ditelanjang-bulatkan dgn bukti2 kukuh yg dia tak mampu tangkis dgn hujah2 bernas.

Bolehkah dia atau kamu buktikan dgn asas kukuh atas tuduhan kosong hindu itu, aduhai budak2 gay-boy….??

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
8 July 2019 7:18 pm

TIPU DAN DAYA PENCAPAI MAKSUD….BUDI DAN HARTA MERANGKUM NODA…..ITULAH POLITIK KOTOR PH….. Alasan Demi Alasan Diberikan Untuk Tutup Kemaluan Kegagalan Hari Peneroka….. Apabila Menteri Ekonomi merangkap Pelakon Terkenal, Azmin Ali, disorak dengan ejekan, Azmin Ali menafikan bahawa bahawa ejekan ‘boo’ bukan ke atas dirinya, sebaliknya “ejekan itu timbul kerana gangguan di belakang pentas semasa beliau sedang berucap”. Tonton sendiri video di bawah. Apabila peneroka-peneroka Felda berpusu-pusu keluar ketika Perdana Menteri sedang menyampaikan ucapan, alasan yang diberikan adalah peneroka-peneroka berkenaan keluar mengambil makanan yang disediakan oleh pihak penganjur. Apapun alasan yang diberikan, dewan tidak juga penuh walaupun Azmin Ali mendakwa ada… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 9:00 pm

TongGeng..TongGeng.. Sumber dari tong sampah mana nih kau pungut tuu, atau ianya hanya perPepsi Cola bongok kau ajer, tak gitu, kan kan kan….?? Semalam aku tonton tv khemah2 semua penuh dgn kehadhiran belasan ribu peneroka2. Ini berita rasmi…. Sinar Harian 8 Julai, 2019 SHAH ALAM – Ketua Peneroka Kebangsaan, Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda), Sulong Jamil Mohd Shariff berkata, dakwaan mengatakan peneroka tidak suka dengan ucapan Tun Dr Mahathir Mohamad adalah tidak benar. Menurutnya, tindakan peneroka bangun daripada tempat duduk masing-masing kemungkinan untuk mengambil makanan yang disediakan penganjur. “Ketika Dr Mahathir berucap sudah jam 11 (pagi) lebih, jadi ada antara… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 July 2019 6:23 pm

Komen di bawah nama Anonymous kah3 di ikuti beberapa minit kemudian dengan komen di bawah nama MAHATHIRVSANWAR.

Boleh begitu kerana ini blog bebas – non-moderated, masuk code, tekan butang “Post Comment”, keluar komen.

Tapi komen2 mengarut yang di luar tajuk pos, tidak hoormatkan pemunya blog dan pembaca2 sekelian, cuba sabotaj blog pro-PH ini. Kebiasaan nya di buat Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Jadi, perlu di kutuk, di keji, di caci, di balun, di tibai dan sebagainya. Memberi mesej kutukan dan dalam proses itu mendapat fun and entertainment on and out of the bloke.

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 6:18 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg ini rasa, spt tak sudah2 menanti hari esok
Bila dicampur sepi, rasa di hati, pedih tertusuk
Si Hindu tua masih di entri tadi spt kena rasuk
Tengok dari luar jer ler dia, tidak berani masuk
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
8 July 2019 6:16 pm

PENGAMPU PH LUPA DIRI NAK MAMPUS . …….. Sudahlah presiden Patriot SAYA naik muntah apabila askar pencen menggunakan nama Patriot sebagai singkatan NGO yang diwakilinya. Kamu hanya askar pencen yang cuba menonjolkan diri agar dapat kekal relevan berada dalam kerajaan hari ini. Siapa kata UMNO tidak terbabit membendung dan menentang kegiatan komunis? UMNO ketika itu memimpin kerajaan. Maka, UMNOlah membuat keputusan. Apabila keputusan dibuat, maka tentera dan polislah yang menjalankan tanggungjawab mereka. Pasukan keselamatan perlu menyusun dan mengaturkan strategi untuk menentang kegiatan komunis. Jika semua pemimpin kena buat, apa kerja tentera dan polis? Memang ahli-ahli UMNO tidak terbabit secara langsung… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 9:15 pm

TongGeng..TongGeng..

Jika regime Pak Lah &;Najib bagus sangat, macam mana Pulau Batu Putih boleh terlepas ke Spura dan Lahad Datu boleh dicerobohi begitu mudah oleh pejuang2 Sulu…..??

Semasa pemerintahan Tun M, perkara begini tak pernah terjadi. Seingat aku, Vietnam & China diusir keluar oleh jet2 pejuang kita atas arahan Tun M pd awal 80an dari Pulau Layang2 di perairan Laut China Selatan.

Ntah yer, ketika itu kau dah terberanak oleh mak kau ker…..??

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 6:05 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah focus & concentrate jer lah, dgn hal study
Doa dari abng, tetap bersama Irah, bersemadi
Mari ler kita sama pelihara cinta kita yg abadi
Usah dipedulikan cemuhan itu Hindu tua kedi
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 7:12 pm
Reply to  Anonymous

Kau mentohmah aku ‘hindu’ tak berasas….kau temberang….!! Aku kata kau durjana pengamal homoseks songsang siap dgn bukti kukuh. Lihat & baca nih……. Ingatkan “si warak” ini tiap2 awal pagi tonggang tonggek “sembah-yang”, waduhh…waduhh…waduhh…rupa2nya dia BERJUBOR…..!! Dahlah tuu, dia buat kerja terkutuk ini tiap2 malam pada bulan puasa. INI AFFIDAVIT BUKTI PERAKUAN KEJORA SENDIRI BAHWA DIA SEORANG GAY HOMOSEKS – JANTAN MAIN JANTAN TIAP2 MALAM DI BULAN PUASA 2018….. KEJORA Ki kik kik Mekcy Golok bontot lentik Jln nya berlenggang, serupa ibu itik Kemain dia dgn kebaya & kain batik Kemarin terlopong dia ni Kejora titik Deirang oenganal seKah kaahh kaaahhh… Read more »

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 7:27 pm
Reply to  Othman Ahmad

Heh he he.. naper dgn tetiba jer Wak terkedu?
Aku ni cuma cinta kat Irah aku ingin nak padu
Tetiba jer ko ini Wak, dah lebih kuah dari sudu
Mmg betul le nko ngaku nko tua punya Hindu

Hih hi hi.. naper ni Wak ko tetiba kelam kabut?
Dlm pantun aku, nama nko, tak ada aku sebut
Tetiba je ko ni meroyan, bapok sotong lembut
Mmg betullah ko ni Hindu tua kedi otak sabut

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 7:38 pm
Reply to  Anonymous

Terkantoi juga akhir nya Suman tua kera duku
Tak sesialah selama ini kepala dia tu aku luku
Bila aku tulis Hindu Tua, disambut pantun aku
Maknya, dia Hindu Tua, mmg dia udah ngaku!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Akhir nya dia ngaku jugak, ini setan kedi barua
Nak cover kantoi dgn abg dia terpaksa bersua
Kesudahannya, pendengki tua ni mengaku jua
Mmg abg tahu, si lahanat ini adalah Hindu tua
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

(Bunga2 tu abg nak bagi kat Irah saja tau..
Kat Hindu tua tu, abg nak kasi penampaq..😂)

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 7:49 pm
Reply to  Anonymous

Suman si bapok kedi terus melopong terkedu
Bedilan pantun Kejora, bagai peluru berpandu
Kefasiqan si ifrit lahanat tu, Kejora dapat hidu
Akhirnya, si bengap bebal ini ngaku dia Hindu

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 8:15 pm
Reply to  Anonymous

Naper bila sebut Hindu, Suman lain jer fobea?
Dlm pantun di atas tu tak sebut pun nama dia
Tetiba jer ifrit tu mari serang aku ni, beriya-iya
Mmg sah lah Wak Suman iblis ini Hindu paria

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
8 July 2019 6:04 pm

SEBELUM MENANG MERAYU2….LEPAS MENANG MAKI HAMUN….BAGUSKAN PH BANGSAT….. Ikon Felda 2019 Gelar Peneroka Sebagai Ulat Tahi Dan Menyatakan, “Peneroka Membiak Seperti Kucing” Inilah Ikon Felda 2019 yang telah diiktiraf oleh Perdana Menteri dan Menteri Ekonomi. Semalam, setelah diberi gelaran tersebut oleh kerajaan PH, hari ini dengan lantang Chef Wan mengeluarkan kenyataan seperti berikut, rujuk di sini, 1. Peneroka-peneroka FELDA adalah pemalas serta suka berkahwin dua atau tiga. 2. Selepas berkahwin pula, peneroka membiak seperti kucing. 3. Ramai peneroka sebenarnya adalah ulat tahi (maggots) yang hanya tahu mengambil duit Kerajaan. 4. Peneroka Felda adalah manusia yang tidak bersyukur ini dilahirkan menjadi… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 6:21 pm

Tun Abd Razak:
Nama asal Felda.

Tundun Najib:
Felda melingkup bertukar nama….Fail Dahh.

Tun Mahathir:
Fail Dahh disusun/baik pulih akan menjadi….Jaya Dahh…!!

anonymous
anonymous
9 July 2019 9:15 am
Reply to  Othman Ahmad

Madey tipu peneroka felda..

anonymous
anonymous
9 July 2019 9:14 am

Chef wan beranak dan penoroka di felda mana?

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 5:49 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kerna hati budi Irah lah, abg dah jadi tertawan
Kini Irah asyik saja menjadi abg punya igauan
Si Hindu tua, kini sudah lunyai, terima habuan
Sakit ler diterima, bila dia jolok sarang tebuan
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 4:58 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah akan sentiasa dalam selamat di sisi abng
Tentang si Hindu tua tu usahlah Irah bimbang
Di tangan abg ini, iblis itu pasti akan tumbang
Kalu abg jumpa, sah ler gigi palsu dia terbang
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 4:25 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg terus dibuai, angan2 dan mimpi yg indah
Nak dapat awek student US bukan ler mudah
Jgn Irah risaukan, itu Hindu iblis haram jadah
Akan abg tala dia, hanya guna pantun madah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 6:25 pm
Reply to  Anonymous

Ewahh….ewahh…..biasanya dia, KURANG AJAR…..!!1

Sedap betul Kejora membohong & memanggil saya ‘Hindu’ hanya untuk menutup ‘Kemaluan’nya setelah dia ditelanjang-bulatkan dgn bukti2 kukuh yg dia tak mampu tangkis dgn hujah2 bernas.

Boleh kamu buktikan dgn asas kukuh atas tuduhan kosong itu, gay boy…??

ENGLISH LESSON FOR KEJORA:
Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem yourself as a blatant liar of the highest degree, why you bloody gay boy slut…!!

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 7:29 pm
Reply to  Othman Ahmad

Wak Hindu 6:25 pm,

Heh he he.. naper dgn tetiba jer Wak terkedu?
Aku ni cuma cinta kat Irah aku ingin nak padu
Tetiba jer ko ini Wak, dah lebih kuah dari sudu
Mmg betul le nko ngaku nko tua punya Hindu

Hih hi hi.. naper ni Wak ko tetiba kelam kabut?
Dlm pantun aku, nama nko, tak ada aku sebut
Tetiba je ko ni meroyan, bapok sotong lembut
Mmg betullah ko ni Hindu tua kedi otak sabut

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 7:39 pm
Reply to  Anonymous

Terkantoi juga akhir nya Suman tua kera duku
Tak sesialah selama ini kepala dia tu aku luku
Bila aku tulis Hindu Tua, disambut pantun aku
Maknya, dia Hindu Tua, mmg dia udah ngaku!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Akhir nya dia ngaku jugak, ini setan kedi barua
Nak cover kantoi dgn abg dia terpaksa bersua
Kesudahannya, pendengki tua ni mengaku jua
Mmg abg tahu, si lahanat ini adalah Hindu tua
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

(Bunga2 tu abg nak bagi kat Irah saja tau..
Kat Hindu tua tu, abg nak kasi penampaq..😂)

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 7:50 pm
Reply to  Anonymous

Suman si bapok kedi terus melopong terkedu
Bedilan pantun Kejora, bagai peluru berpandu
Kefasiqan si ifrit lahanat tu, Kejora dapat hidu
Akhirnya, si bengap bebal ini ngaku dia Hindu

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 8:19 pm
Reply to  Anonymous

Naper bila sebut Hindu, Suman lain jer fobea?
Dlm pantun di atas tu tak sebut pun nama dia
Tetiba jer ifrit tu mari serang aku ni, beriya-iya
Mmg sah lah Wak Suman iblis ini Hindu paria

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 9:21 pm
Reply to  Anonymous

Sedap betul Kejora membohong & memanggil saya ‘Hindu’ hanya untuk menutup ‘Kemaluan’nya setelah dia ditelanjang-bulatkan dgn bukti2 kukuh yg dia tak mampu tangkis dgn hujah2 bernas.

Boleh kamu buktikan dgn asas kukuh atas tuduhan kosong itu, gay boy…??

ENGLISH LESSON FOR KEJORA:
Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem yourself as a blatant liar of the highest degree, why you bloody gay boy slut…!!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 9:20 pm
Reply to  Anonymous

Sedap betul Kejora membohong & memanggil saya ‘Hindu’ hanya untuk menutup ‘Kemaluan’nya setelah dia ditelanjang-bulatkan dgn bukti2 kukuh yg dia tak mampu tangkis dgn hujah2 bernas.

Boleh kamu buktikan dgn asas kukuh atas tuduhan kosong itu, gay boy…??

ENGLISH LESSON FOR KEJORA:
Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem yourself as a blatant liar of the highest degree, why you bloody gay boy slut…!!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 9:25 pm
Reply to  Anonymous

ENGLISH LESSON FOR KEJORA:
Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem yourself as a blatant liar of the highest degree, why you bloody gay boy slut…!!

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 9:34 pm
Reply to  Othman Ahmad

Wak Hindu 9:20/9:21/9:25 pm,

Yenna dey,
Yitu ada muruyan lagi ka..?
Maseh turus muruyan juga ya..!
Suda mingaku Hindu ya..!

😈👹👺👿💩😈👹👺👿😈👹💩👿💩👺👿👹
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
8 July 2019 4:09 pm

PH KACANG LUPAKAN KULIT……..

Antara bukti mudah PH wajib dijatuhkan………….

“Kami akan laksanakan Islam selepas menang Putrajaya” – Parti Pan Pin Pon.

Sedih apabila Majlis Konvokesyen (Persijilan Kemahiran Malaysia) ini turut di”meriah”kan dengan majlis tari menari berpelukan lelaki dan perempuan.

Apakah Malaysia Baharu tidak melakukan sebarang pembaharuan atau ini yang dimaksudkan baharu, melahirkan graduan yang tenggelam dalam dunia hedonisme?

Komen : Orang IKRAM kata tak apa, ni baharu mula dakwah

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 4:00 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah, bagi abg ni, spt anugerah dari Allah Taala
Bertemu Irah, abg rasa, spt mati hidup semula
Usah le Irah risau, cacian dari si Hindu tua gila
Tikus ganggu singa, berat le dia akan dpt bala
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 6:26 pm
Reply to  Anonymous

Ewahh….ewahh…..biasanya dia, KURANG AJAR…..!!1

Sedap betul Kejora membohong & memanggil saya ‘Hindu’ hanya untuk menutup ‘Kemaluan’nya setelah dia ditelanjang-bulatkan dgn bukti2 kukuh yg dia tak mampu tangkis dgn hujah2 bernas.

Boleh kamu buktikan dgn asas kukuh atas tuduhan kosong itu, gay boy…??

ENGLISH LESSON FOR KEJORA:
Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem yourself as a blatant liar of the highest degree, why you bloody gay boy slut…!!

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 7:30 pm
Reply to  Othman Ahmad

Wak paria 6:26 pm,

Heh he he.. naper dgn tetiba jer Wak terkedu?
Aku ni cuma cinta kat Irah aku ingin nak padu
Tetiba jer ko ini Wak, dah lebih kuah dari sudu
Mmg betul le nko ngaku nko tua punya Hindu

Hih hi hi.. naper ni Wak ko tetiba kelam kabut?
Dlm pantun aku, nama nko, tak ada aku sebut
Tetiba je ko ni meroyan, bapok sotong lembut
Mmg betullah ko ni Hindu tua kedi otak sabut

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 7:40 pm
Reply to  Anonymous

Terkantoi juga akhir nya Suman tua kera duku
Tak sesialah selama ini kepala dia tu aku luku
Bila aku tulis Hindu Tua, disambut pantun aku
Maknya, dia Hindu Tua, mmg dia udah ngaku!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Akhir nya dia ngaku jugak, ini setan kedi barua
Nak cover kantoi dgn abg dia terpaksa bersua
Kesudahannya, pendengki tua ni mengaku jua
Mmg abg tahu, si lahanat ini adalah Hindu tua
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

(Bunga2 tu abg nak bagi kat Irah saja yer..!
Kat Hindu tua tu, abg nak bagi penampaq..😂)

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 8:20 pm
Reply to  Anonymous

Naper bila sebut Hindu, Suman lain jer fobea?
Dlm pantun di atas tu tak sebut pun nama dia
Tetiba jer ifrit tu mari serang aku ni, beriya-iya
Mmg sah lah Wak Suman iblis ini Hindu paria

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 9:27 pm
Reply to  Anonymous

ENGLISH LESSON FOR KEJORA:
Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem yourself as a blatant liar of the highest degree, why you bloody gay boy slut…!!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
8 July 2019 3:56 pm

MUNAFIK MELAYU MINTA NYAWA DENGAN KAFIR HARBI ……. Bersatu gadai dominasi kuasa politik Melayu kepada DAP Sebarang pengislahan kepimpinan politik orang Melayu tidak boleh sehingga menggadai dominasi kuasa politik mereka, kata Naib Presiden Berjasa, Ustaz Hazizi Abd Rahman. Beliau berkata, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) dan orang-orang Melayu yang berada dalam gabungan Pakatan Harapan (PH) telah tersilap langkah dengan menggadai kuasa politik orang Melayu kepada parti tamak haloba, DAP. “Bersatu telah menyerahkan kedudukan strategik kepada DAP, yang motif perjuangannya untuk meruntuhkan Islam bernegara,” katanya dalam satu kenyataan. Mengulas mengenai pelawaan Tun Dr Mahathir agar semua parti politik Melayu tempatan menyertai… Read more »

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 3:47 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah mesti ok dgn dugaan sbb siswi psaikoloji
Nanti, Irah jadi spt abng ni tabah & tahan diuji
Ttg si Hindu tua tu, pedulikan Irah dia nak keji
Serah je kat abg, biar lunyai si iblis tu, abg taji
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 6:27 pm
Reply to  Anonymous

Ewahh….ewahh…..biasanya dia, KURANG AJAR…..!!1

Sedap betul Kejora membohong & memanggil saya ‘Hindu’ hanya untuk menutup ‘Kemaluan’nya setelah dia ditelanjang-bulatkan dgn bukti2 kukuh yg dia tak mampu tangkis dgn hujah2 bernas.

Boleh kamu buktikan dgn asas kukuh atas tuduhan kosong itu, gay boy…??

ENGLISH LESSON FOR KEJORA:
Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem yourself as a blatant liar of the highest degree, why you bloody gay boy slut…!!

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 7:31 pm
Reply to  Othman Ahmad

Wak Hindu paria 6:27 pm,

Heh he he.. naper dgn tetiba jer Wak terkedu?
Aku ni cuma cinta kat Irah aku ingin nak padu
Tetiba jer ko ini Wak, dah lebih kuah dari sudu
Mmg betul le nko ngaku nko tua punya Hindu

Hih hi hi.. naper ni Wak ko tetiba kelam kabut?
Dlm pantun aku, nama nko, tak ada aku sebut
Tetiba je ko ni meroyan, bapok sotong lembut
Mmg betullah ko ni Hindu tua kedi otak sabut

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 7:41 pm
Reply to  Anonymous

Terkantoi juga akhir nya Suman tua kera duku
Tak sesialah selama ini kepala dia tu aku luku
Bila aku tulis Hindu Tua, disambut pantun aku
Maknya, dia Hindu Tua, mmg dia udah ngaku!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Akhir nya dia ngaku jugak, ini setan kedi barua
Nak cover kantoi dgn abg dia terpaksa bersua
Kesudahannya, pendengki tua ni mengaku jua
Mmg abg tahu, si lahanat ini adalah Hindu tua
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaahhhhh kaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

(Bunga2 tu abg nak bagi kat Irah saja no..!
Kat Hindu tua tu, abg nak bagi penampaq..😂)

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 7:52 pm
Reply to  Anonymous

Suman si bapok kedi terus melopong terkedu
Bedilan pantun Kejora, bagai peluru berpandu
Kefasiqan si ifrit lahanat tu, Kejora dapat hidu
Akhirnya, si bengap bebal ini ngaku dia Hindu

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaaahhh kaaaaaahhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaahhhhh kaaaaaahhhh

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 8:21 pm
Reply to  Anonymous

Naper bila sebut Hindu, Suman lain jer fobea?
Dlm pantun di atas tu tak sebut pun nama dia
Tetiba jer ifrit tu mari serang aku ni, beriya-iya
Mmg sah lah Wak Suman iblis ini Hindu paria

💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 9:28 pm
Reply to  Anonymous

ENGLISH LESSON FOR KEJORA:
Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem yourself as a blatant liar of the highest degree, why you bloody gay boy slut…!!

jigit
jigit
8 July 2019 3:46 pm

Blog Budin dah jadi hampeh ….ubat gout pun dijual di sini….nanti akan ada iklan pil kemut dan kopi keras tote…

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 3:10 pm

.

John Doe
John Doe
8 July 2019 2:58 pm

Di bawah Jibby UmNo telah menjadi kaum yang berpaling daripada jalan yang lurus. Apabila parti ini digunakan sebagai perisai kepada segala pengkhianatan yang dilakukan oleh Jibby, ia sudah hilang keramatnya sebagai parti yang menanungi bangsa Melayu. Keramat yang besar ketika Tun M menjadi Presidennya. Apabila Jibby mengambil Yahudi Zionist APCO sebagai penasihat kerajaan, berwala kepada Nasrani Zionist Trump, maka jadilah UmNo kaum yang berpaling. Apabila parti ini menubuhkan satu unit tentera cyber yang kerja mereka hanyalah berterusan berdusta demi mempertahankan pendustaan, kemungkiran dan pengkhianatan pemimpin-pemimpin mereka, maka lengkaplah parti ini menjadi sebuah jemaah yang memiliki ciri lengkap munafik mutlak iaitulah… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 6:44 pm
Reply to  John Doe

Betul.

Dan balacinya yg kerja keras siang malam pd awal pemerintahan Tundun Najib adalah the late JJ yg ketika itu menjawat Duta Khas di New York.

Ketika itu, Najib & Rosmah asyik berulang alik ke sana melobi pihak Zionis Yahudi juga untuk mendapatkan hutang riba puluhan bilyon atas nama 1mdb tapi hanya RM2.6 bilyon saja masuk ke Malaysia dalam bank akaun peribadinya.

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 2:23 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kasih abg pada Irah sedikit pun tidak berubah
Makin hari, rasa sayang, makin lah bertambah
Dpt warkah Irah, bagai demam kembali kebah
Kian bersemangat abg taji Hindu tua bedebah
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 2:11 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kalau tidak salah, kat tmpt Irah kini lewat mlm
Tapi abg muncul jugak, cuma nak kirim salam
Abg ini makanannya rindu, sepi menjadi ulam
Sambil layan si Hindu tua yg menyamar Islam
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Anonymous
8 July 2019 1:56 pm

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tak sah hidup abg ni kalu tak sebut Irah sehari
Pantun abg pasti akan muncul dlm setiap entri
Demi Irah ku sayang, abg kan sentiasa ke mari
Lega le Irah, entri tadi Hindu tua gila tu dah lari
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Othman Ahmad
Othman Ahmad
8 July 2019 9:30 pm
Reply to  Anonymous

ENGLISH LESSON FOR KEJORA:
Can you substantiate your ridiculous slur “me a Hindu’ with fact and evidence and not merely shouting and barking like a mad stray dog.

Failing to do so, I deem yourself as a blatant liar of the highest degree, why you bloody gay boy slut…!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
8 July 2019 1:55 pm

“Kumpulan Tengku Razaleigh kemudiannya menubuhkan Parti Semangat 46 yang membawa semangat perjuangan UMNO asal itu,” kata Budin.

Mana ada lagi Parti Semangat 46, mana ada lagi semangat perjuangan UMNO asal itu? Dah mampussssssss.

Jadi, apa salah nya ANTARA UMNO DAN BERSATU, TUN M HANYA MAHU SATU TERUS HIDUP.

Sudah tentu lah Bersatu sebab semangat perjuangan UMNO asal itu dah mampussssssss.