UNTUK APA TUN MAHATHIR AJAK SEMUA PARTI MELAYU SERTAI BERSATU?

Secara tiba-tiba Tun Mahathir Mohamad hari ini mengajak semua parti Melayu, termasuk UMNO, agar menyertai Bersatu bagi memperkasa kuasa politik orang-orang Melayu.

Menurut beliau, kewujudan semakin banyak parti Melayu hanya akan menyebabkan potensi mereka untuk menang pilihanraya semakin tipis.

“Kalau dahulu, cuma ada satu sahaja parti yang mewakili orang Melayu iaitu UMNO, tetapi kerana tamak untuk mendapatkan tempat, maka hari ini orang Melayu berpecah kepada enam (parti).

“Enam, bukan lagi majoriti 60 peratus tetapi setiap parti 10 peratus sahaja,” katanya ketika berucap pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Bersatu Johor di Dewan Serbaguna Johor Jaya, di Johor Bahru petang tadi.

Kenapa tiba-tiba saja Tun Mahathir membuat kenyataan atau pelawaan seperti ini?

Walaupun Tun Mahathir menyebut atau mengajak semua parti Melayu agar menyertai Bersatu, tetapi sudah tentu sasaran sebenarnya ialah UMNO saja.

Untuk Pas misalnya, Tun Mahathir tentu sedar tidak mungkin mereka itu sedia untuk menyertai Bersatu.

Begitu juga dengan parti-parti Melayu kecil yang lain seperti Berjasa, Putra atau Ikatan misalnya, mereka juga bukanlah sasaran yang diidamkan Tun Mahathir.

Hanya UMNOlah sasaran Tun Mahathir dalam soal penggabungan ini, tambahan ini UMNO dan Bersatu adalah dua parti yang ditubuhkan oleh Tun Mahathir sendiri.

Maka, sudah tentu beliau hanya mahu satu parti saja daripada kedua-duanya itu yang terus hidup dan bernyawa.

Apakah kenyataan ini bermakna penggabungan UMNO dan Bersatu semakin hampir menjadi kenyataan?

Bagaimana jika pelawaan ini ditolak oleh UMNO?

Apakah kemudian akan membawa UMNO bakal diharam atau dibubarkan dan dengan yang demikian bekas ahli-ahli UMNO akan dilorongkan untuk menyertai Bersatu?

Lebih pelik, bersama kenyataannya mengajak semua parti Melayu menyertai Bersatu itu, Tun Mahathir juga ternampak bersikap tidak peduli terhadap perasaan parti-parti komponen dalam PH.

Ketika ditanya jika pelawaannya itu mungkin mendapat tentangan daripada parti-parti komponen PH, beliau berkata, “itu masalah mereka, kita tiada kaitan dengan parti-parti lain”.

Amboi…lain macam bunyi nada kali ini?

Adakah jika penyatuan dengan UMNO itu menjadi kenyataan, Tun Mahathir akhirnya akan membawa Bersatu meninggalkan PH?

Kenapa?

Adakah Tun Mahathir tidak mahu lagi bersama dengan PKR dan DAP yang dalam PRU14 lalu sudah berjasa membantunya menjadi Perdana Menteri buat kali kedua?

Ataukah hanya dengan cara menggabungkan semua parti Melayu ini saja akan membolehkan Tun Mahathir kekal sebagai Perdana Menteri dengan lebih lama dan tidak perlu lagi memenuhi janji peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim? (Shahbudindotcom 05/07/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 5 July 2019 — 10:04 pm

103
Leave a Reply

avatar
13 Comment authors
KLiteOthman Ahmadrahman jpcanonymousAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
anonymous
Member
anonymous

Yg bodooh boleh lah madey tipu….masuk Bersatu dapat hancing di kencing oleh madey..

anonymous
Member
anonymous

Untuk tatapan wak suman bongok…..

Aktivis, A’zlan Muhammad Abu Bakar dari Gerakan Tuntut Malaysia mendakwa saksi ke 42 pendakwaan, Suboh Md Yasin secara terbuka mengakui 17 tandatangan di dalam Arahan Perbankan yang dihantar kepada Bank AMIslamic melibatkan pemindahan wang berjuta ringgit bukanlah tandatangan beliau.

A’zlan dalam laporan polisnya mendakwa keterangan Suboh menunjukkan dokumen yang mempunyai tandatangan palsu bertujuan untuk “mengenakan” Najib.

rahman jpc
Guest
rahman jpc

JAWAPAN SAYA STRAIGHT FORWARD – UTK MENGHALANG PELIWAT YG TLH D AMPUN DRPD MENJADI PEMIMIPIN UTAMA DLM NEGARA ISLAM.

anonymous
Member
anonymous

Ko mimpilah kalo harapkan melayu masuk Bersatu….ramai melayu dah benci madey penipu BESAAR yg pernah fitnah anwar liwat……Muhyiden sendiri sudah tak sebulu dgn madey…orang melayu mcm ko saja mudah di tipu oleh mamak madey rahman jpc oooit….

rahman jpc
Guest
rahman jpc

TUN M TLH MENGAKUI YG DIA BANYAK BUAT KEPUTUSAN YG SALAH. TETAPI MEMECAT ANWAR SELAKU DPM BUKAN LAH SALAH SATU DRPD NYA.

KLite
Guest
KLite

Siapa yg meliwat siapa? Ye mamak yg machiavelIian dan pembohong besar… last2 anak dia yg nak dijadikan PM tengoklah… u think you are indispensable, people are getting tired of you old man, meluat tgk dia dan keluarga dia.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Long long ago, there was a great meeting for a debate between Sunni & Shia. The meeting was well attended by so many Shia Scholars, but only a sole (one) Sunni Scholar attended. The Sunni Scholar walked in late with his sandal under his armpits. All the Shia Scholars were bemused and he was asked, “why have you entered holding your sandal….??”.The Sunni Scholar calmly replied, “I heard the Shias in the time of prophet SAW used to steal sandals”. Upon hearing this, all the Shia Scholars stared at each other feeling bemused. They protested angrily and told the Sunni… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Yennadeyy Wak Hindu dua muka punya talam
Lu jaga je lu punya kumpulan Ltte, Tamil Elam
Biar org Islam jer ler, Wak, yg jaga pasal Islam
Nko tak usah lah nak mari nak jual putar alam
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

anonymous
Member
anonymous

Tak nak aku unite dgn Penipu Besaar dan kaki fitnah kaki gaduh…melayu punah kerana mamak madey ni….aku tak mau ditipu madey sekali lagi kunun untuk kekuatan melayu…madey nak kuatkan kroni dan anak branaknye dgn gunakan alasan untuk kekuatan ummah melayu…

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MAHA KRONI KLEPTOMANIAC MATI BERDIRI……. Faktor usia kelabukan Tun….. Dalam keghairahan mahu kekalkan kuasa dan barangkali nafikan Datuk Seri Anwar Ibrahim peluang jadi Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad tanpa segan-silu mempelawa ahli-ahli UUMNO menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu). Kononnya orang Melayu kini terserpih dan berpecah-pecah. UMNO telah hilang arah dan populariti, tiada cara lain melainkan semua menyertai Bersatu. Tun Mahathir sebenarnya mahukan ahli-ahli Parlimen UMNO menyertai partinya demi mengukuhkan kuasanya dalam Pakatan Harapan (PH) dan agar beliau dan kroni serta kaum keluarganya dapat kekal berkuasa. Ini dilakukan kerana menyedari kerjasama Pas dan UMNO kini menjadi satu kuasa politik… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Jimmy Yeap

That is why PAS must always be a kampong political party.
No fundamentals of modern government set-up.
More like a cult.

Ahmad Albab

Kalau PAS ikut nafsu DAP tu yg jadi Parti Semburit

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PARTI PORN PH PRACTICE LAW OF JUNGLE….. . Politik Ugut PH Rosakkan Semak Dan Imbang Kebebasan bersuara adalah elemen penting sistem demokrasi untuk mewujudkan semak dan imbang terhadap sesebuah kerajaan. Bahkan dalam Islam sendiri, menegur kerajaan yang zalim adalah kewajipan bagi setiap rakyat. Tindakan menegur sebarang kezaliman dan salah laku adalah satu tindakan terpuji dan bertanggungjawab dalam memperkukuhkan demokrasi. 2. Namun, hari ini terdapat cubaan dilakukan untuk menghalang suara-suara yang ingin memberikan teguran dalam mewujudkan suasana semak dan imbang kepada Kerajaan PH. Ini sepertimana terjadi kepada kes melibatkan ahli akademik, Abdul Muein Abadi dan sebelum dari itu kepada Dr Kamarul… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Zawi Yusoff

Fatwa Pak Lebai yang bergulamang dengan politik..”Wajib bohong (dapat pahala) demi jaga maslahat”..keh,keh.Fatwa untuk menutup malu jika terkantoi..kasihan kepada penyokong yang taksub terus kena bohong oleh Pak Lebai

Saotome Alto

Apalah walaun MLM tin Milo nih macam zombie kampung pisang je tak udah2 menyokong walaupun ditipu hidup2? Entahlah apa nak jadi….

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Di blog syahdu ini lah, mula nya cinta berkisah
Kunjungan warkah2 Irah, hilang lah hiba resah
Yg abg herannya, naper si tua tu tetiba gelisah
Tapi tak pe Irah, ifrit tu dah parah abg belasah
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Look Kejora gay boy…

The nation had already enough environmental pollution. For goodness sake, pls abstain & choke us here with your ridiculous kasmaran fantasy syok sendiri.

I like to remind you that till to-date, you stiil not able to rebut me over that Irah-pirrahh, “Siswi PangSai Loji Kumbahan Najis” dari “U-Never Study” mana tuu.

Last but not least, what happen to your self-claimed superb kampungan Manglish, why is it nowadays missing in action, ciku……???

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Hindu 3:17 pm,

Masih meroyan lagi ker..?
Meroyan lagi rupanya yer..?

😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩👺😈👹
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Hindu 3:17 pm,

Masih meroyan lagi kerr..??
Meroyan lagi rupanya yerr..??

😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩👺😈👹
Kah kaahh kaaaahh kaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Alahai Kejora gay boy….

On top of that Irah-pirrahh, “Siswi PangSai Loji Kumbahan Najis” dari “U-Never Study mana tuu”, you also owe me an explanation over your damn fucking ridiculous attack on that Hindu false charge.

He..he he.. you sure now looked damn fucking impotent & helpless with your stupid lament baby crying, “meroyan..meroyan” & that sickening “Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh” insane laugh.

What a jerk and how stupid you are, gay boy……!!

Btw, what ever happen to your so called typical superb Kampungan Manglish, why is it nowadays missing in action, my dear Cik gundu……??

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Hindu 8:23 pm,

Masih meroyan lagi kerr..??
Meroyan lagi rupanya yerr..??

😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩👺😈👹
Kah kaahh kaaaahh kaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah fahami situasi sebenar, abng rasa lapang
Di hati Irah itu, hati abng dpt lah, menumpang
Usah Irah risaukan, itu ifrit tua anak gampang
Kalu abg jumpa..sahih dia makan pelempang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PRU 15 JGN UNDI PH NANTI MUNCUL TARIAN BOGEL…… Konvokesyen Di Zaman Malaysia Baharu …. Yabedabedu Konvokesyen Persijilan Kemahiran Malaysia 2019 (TVET) di bawah Kementerian Pembangunan Usahawan, Menteri: Datuk Seri Mohd Redzuan Yusof, dari PPBM. Tarian belly dance sudah. Sekarang ini tarian tango pulak. Selepas ini pasti tarian tiang. Jahanam integriti Pendidikan Negara. Sedih apabila majlis konvokesyen ini dimeriahkan dengan majlis tari menari berpelukan lelaki dan perempuan. Apakah Malaysia Baharu tidak melakukan sebarang pembaharuan atau ini yang dimaksudkan baharu, melahirkan graduan yang tenggelam dalam dunia hedonisme? 2 View comments tunfatimahSaturday, July 06, 2019 7:53:00 AM era gomen pH budaya yg… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

MAHATHIRVSANWAR ini dituduh tapi tidak mengaku dia Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, di khaskan nya nama itu untuk membodohkan diri mengkopipes dan mengulang benda yang sama tak henti2.

Dia juga menafikan dia orang PAS tapi selalu komen pasal agama dan menyokong PAS.

Maka kopipes2 nya di jawab dengan kopipes apa saja yang busuk pasal PAS.

Juga kopipes apa saja yang busuk pasal Umno. Dua2 itu busuk, mencuri wang rakyat berbiliun, agihkan RM90 juta kpd PAS.

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Kesetiaan diri Irah, abg cukup merasa bangga
Terhadap diri abng ini, Irah tidak timbul curiga
Walaupun dgn pelbagai fitnah Irah nak diduga
Itulah yg membuat abg ni merasa sangat lega
💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kehadiran Irah bagi abg amat lah besar harga
Abg umpamakan diri Irah sbg bidadari syurga
Irah kini menjadi sebutan abg punya keluarga
Depa asyik jer tanya, bila nak berumahtangga
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Look Kejora gay boy…

The nation had already enough environmental pollution. For goodness sake, pls abstain & choke us here with your ridiculous kasmaran fantasy syok sendiri.

I like to remind you that till to-date, you stiil not able to rebut me over that Irah-pirrahh, “Siswi PangSai Loji Kumbahan Najis” dari “U-Never Study” mana tuu.

Last but not least, what happen to your self-claimed superb kampungan Manglish, why is it nowadays missing in action, ciku……???

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Hindu 3:21 pm,

Masih meroyan lagi ker..?
Meroyan lagi rupanya yer..?

😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩👺😈👹
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Hindu 3:21 pm,

Masih meroyan lagii kerr..??
Meroyan lagii rupanya yerr..??

😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩👺😈👹
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Alahai Kejora gay boy….

On top of that Irah-pirrahh, “Siswi PangSai Loji Kumbahan Najis” dari “U-Never Study mana tuu”, you also owe me an explanation over your damn fucking ridiculous attack on that Hindu false charge.

He..he he.. you sure now looked damn fucking impotent & helpless with your stupid lament baby crying, “meroyan..meroyan” & that sickening “Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh” insane laugh.

What a jerk and how stupid you are, gay boy……!!

Btw, what ever happen to your so called typical superb Kampungan Manglish, why is it nowadays missing in action, my dear Cik gundu……??

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Hindu 8:24 pm,

Masih meroyan lagi kerr..??
Meroyan lagi rupanya yerr..??

😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩👺😈👹
Kah kaahh kaaaahh kaaahhhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

anonymous
Member
anonymous

Ini bukan kali pertama seruan tuk madey kpd ahli2 umno…langkah pertama mengambil mp2 umno telah gagal…tak ramai ahli umno melompat kedlm Bersatu…

Madey bimbang Bersatu akan terkubor dan boboi akan hanyut…agenda peribadinye tak kesampaian…jadi madey gunakan isu kepentingan melayu untuk tarik melayu perkuatkan Bersatu demi mencapai cita2 peribadinye….

Melayu sudah sedar helah dan putarbelit madey…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tak bijak mengata Tun M bimbang Bersatu akan terkubor. Itu pandangan orang mata juling.

Tun M mahu Melayu bersatu. Tapi nama Umno sudah jadi tahi, dipalit Najib Al Jibo.

Jadi, alternatif yang bagus ialah Bersatu.

anonymous
Member
anonymous

Pemimpin datang dan pergi tapi parti tetap utuh…najib dah tiada kuasa lagi dlm umno….umno dgn semangat baru….madey tetap dgn cara lama tipu melayu….TN keling mabok todi jadi ejen madey tipu melayu…

anonymous
Member
anonymous

Berapa orang kah ajli parti cap munge tahi ayam?…ape paedah jadi ajli Bersatu?….kema kencing dgn madey…

anonymous
Member
anonymous

Madey sedar Bersatu tidak kuat dan struktur PH tidak memberikan pengerusi kuasa penuh seperti dlm BN…

Madey tahu Bersatu akan tumbang dlm pru15 nanti angkara madey tipu rakyat…..agenda peribadinye blm terlaksana…

Orang kampong anak muda dan peneroka felda sudah mula benci madey…

Melayu pon sedar sokong msdey akan bolehkan madey cengkam kerajaan seperti 22 tahun dahulu dgn kayerkan kroni dan anak branaknye nye…madey tak boleh ditegur kerana kuasanye sangat kuat…

Madey makin tersepit sejak Jemin kantoi dgn vedeo seks…harapan madey nak gunakan Jemin sekat anwar berkecai..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Lagi pandangan orang mata juling – mata padang ke depan tapi nampak di penjuru.

Mengata Tun M tipu rakyat bukan saja pandangan mata juling. Jugak mata rabun dan telinga pekak tak dapat dengar apa berita TV dan radio dengan betul.

Yang benci Tun M ia lah Najib dan Geng Najib dengan berbagai nama di sini. Tapi Najib dah otw to prison 10-20 tahun penjara. Berpekik ler jongos2 nya tapi tak sampai ke mana suara2 korang.

anonymous
Member
anonymous

TN keling mabok todi…3 prk melayu tolak madey…melayu dah sedar tak mau ditipu lagi oleh madey..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Nama ‘Bersatu’ memang cukup gah & molek menepati pepatah warizan bangsa sepanjang zaman yg menyatakan….

“Bersatu Teguh – Bercerai Runtuh”.

Ada ker sebut, umno, Pas, Pan, Pkr……..??

Fikir-fikirkanlah…..!!

ps:
Itulah kebijak-laksanaan Anugerah Illahi, Tun M.

anonymous
Member
anonymous

Patut pon lawan umno 54 kerusi menang 13 jer kerana madey bijak sangat…bijak menipu..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Otak kamu letak kat kepala lutut ker krpala bontot…??

Ada ker Tun M berhempas pulas meminta-minta jawatan PM7 ketika PKR, PAN & DAP terkontang-kanting bagai anak2 ayam kehilangan ibu ….??
Bukankah itu ketentuan Taqdir Illahi tanda Tun M sentiasa dapat limpahan kurniaan Anugerah Illahi….??

Jawab…jgn tak jawab, bongok…..!!

Selumbar
Guest
Selumbar

Pelawaan Tun Mahatir sebenarnya ditujukan pada semua orang Melayu yang ada dalam semua parti. Tujuan nya mudah dibaca iaitu jadi parti dominan dan membina semula perlembagaan negara agar segala hak dan kepentingan berpihak kepada bangsa Melayu. Memperbaiki semula tamadun Melayu moden yang telah dirosakkan oleh bangsa itu sendiri. Menjadikan PPBM ganti UMNO Baru kerana parti itu sudah banyak melakukan kesalahan dan akan diharamkan oleh ROS tak lama lagi. Jika ahli UMNO Baru mahu beralih kepada PPBM, maka semua aset parti UMNO Baru boleh dipindahkan ke akaun PPBM sebelum disita oleh kerajaan yang memerintah. Tapi cita-cita itu tidak akan tercapai dalam… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

PERKEMBAR aka UMNO dah jadi “arwah” sejak ianya diterajui oleh PM5 & PM6 gara-gara tidak menepati kriteria-kriteria berikut…..

1. Tokoh Kelas Dunia yg diiktiraf di peringkat Antarabangsa.
2. Tokoh berwibawa, berjati diri & yakin diri.
3. Tokoh yg disegani walau tidak disenangi.
4. Tokoh yg berani..tak tunduk kpd sesiapa termasuk kuasa2 besar.
5. Tokoh yg cekap & tangkas.
6. Tokoh yg berwawasan mendahului zaman.
7. Tokoh yg bertampilan & berketrampilan (presentable & flamboyant), dan
8. Bersih tidak ada rekod jenayah, terutama Main Bontot.

anonymous
Member
anonymous

Madey bukan tunduk tapi sembah cina kominis…wak suman bengong betul2…. Cina senyum sinis tengok madey…

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Wak Suman…Ini juga berita baru yang diterima…tak syok pulak kalau tak dikongsikan dengan Wak dan kengkawan semua!!!! Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad semalam menghadiri satu perjumpaan khas bersama pucuk pimpinan bahagian PPBM Johor di sebuah hotel di Senai berhampiran dengan pekan Kulai. Turut hadir pada perjumpaan tertutup tersebut ialah Timbalan Presiden Bersatu, Dato’ Seri Mukhriz Tun Mahathir, Setiausaha Agung Bersatu, Dato’ Marzuki Yahya dan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu, Maszlee Malik. Ketidakhadiran Tan Sri Muhyiddin Yassin menjadi tanda tanya. Ini memandangkan perjumpaan tersebut merupakan pertemuan rasmi pertama PPBM Johor dengan wakil dari pusat berikutan pelantikan orang Muhyiddin, Dato’ Dr… Read more »

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Wak..cuba wak pikir masak2…kalau tengok sekarang ni, Bersatu yang hanya merupakan parti nyamuk dalam PH ni pun tak sekukuh mana…banyak sangat isu dalamannya yang bakal menghancurkan parti tu…tapi yang lawaknya, Tun ada hati nak jemput ahli2 UMNO dan orang melayu masuk parti tu…mahu ke mereka beramai2 join parti yang bakal berkubur tak ama lagi tu Wak?????

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Nama ‘Bersatu’ memang cukup gah & molek menepati pepatah warizan bangsa sepanjang zaman yg menyatakan….

“Bersatu Teguh – Bercerai Runtuh”.

Ada ker sebut, umno, Pas, Pan, Pkr……..??

Fikir-fikirkanlah…..!!

ps:
Itulah kebijak-laksanaan Anugerah Illahi, Tun M.

Reply Edit

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

TongGeng..TongGeng..

Satu lagi kopipes & putar belit…..??
Tak ada kelas langsung….!!

He he he

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Ini khabar terhot yang bikin panas membara yang baru diterima dari obersee berkaitan dengan kes pendakwaan terhadap Riza Aziz, anak tiri DSNR yang kononnya dikaitkan dengan 1MDB tu..mohon dihadamkan betul2 dan lihat lah sendiri betapa zalim dan tak beriperikemanusiaanya Tun dan rejim pakatan Homo yang pendendam ni!!!! Matthew Schwartz from the law firm Boies Schiller Flexner LLP, an American law firm founded by David Boies and Jonathan D. Schiller in 1997, says that Riza Aziz is innocent of the charges against him. “Today’s charges are a repeat of civil allegations that had previously been resolved with the US government without… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

In the first place, knowing very well of your English level, do you have the capacity to digest & understand them….??

So, stop blindly kopipes & putar belit, ok….??

Be patient young man, let our own court proceeds the trial before you jump into wild confusion & conclusion

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Lokasi pertandingan itu, kat Tasek Darulaman
Tempat nya cantik, permai dan udara nyaman
Ianya tak jauh, dari abg punya tmpt kediaman
Satu hari abg nak bawa ke sini bunga idaman

🐟🐠🐋🐬🐡🐟🐠🐋🐬🐡🐟🐠🐋🐬🐡🐠🐬🐟

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah..abg mai mancing ini, ianya pertandingan
RM66 ribu disediakan utk juara persaorangan
Irah doakan lah, agar abg ini dpt kemenangan
Boleh beli hadiah, utk kita punya pertunangan
🐟🐠🐋🐬🐡🐟🐠🐋🐬🐡🐟🐠🐋🐬🐡🐠🐬🐟

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH JAUH LBH JAHAT DARI BN……. PH Tidak Boleh Dikritik, Hanya Boleh Diampu Di sebalik janji kebebasan bersuara akedemik dan media yang telah di utarakan Pakatan Harapan, kenyataan Datuk A. Kadir Jasin hari ini yang menyelar tulisan seorang pensyarah UKM Abdul Muein Abadi kerana mengkritik Kerajaan PH dan DAP adalah sangat tidak munasabah dan masuk akal. Apa yang boleh kita semua lihat dalam tulisan beliau yang bertajuk “ 400 Hari Pakatan Jual Lebih RM 20 Billion Aset Negara “ adalah penuh sarat dengan hujahan bernas dan fakta termasuk artikel sokongan sebagai rujukan daripada portal berita ternama seperti Reuters, The Edge… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Anwar usik Hadi: Mana dalam Das Kapital sebut pasal isytihar harta? – M’kini

Mana Hadi mahu sokong usul istihar harta? Dia tak mahu tunjukkan pemimpin2 PAS terima RM90 juta duit Najib kasi dari RM2.6 biliun wang rakyat dia curi dari 1MDB.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KAFIR HARBI TERUS TUNJUK KUKU DAN TARING AKIBAT MELAYU MUNAFIK BERI MUKA……… Ganabatirau tak hormat sensitiviti Muslim PEMUDA PAS Selangor mengambil maklum mengenai isu pembinaan tapak kuil di Jalan Ladang, Sabak Bernam yang dirasmikan oleh YB Ganabatirau Veraman (EXCO Kerajaan Negeri Selangor) pada 25 Jun yang lalu. Difahamkan, pembinaan tapak kuil tersebut menjadi isu masyarakat muslim tempatan khususnya apabila dilihat pada dua aspek utama iaitu: i. Tidak mengikut Garis Panduan Perancangan Perumahan (GPPP) Pembinaan yang dibina di hadapan dan sangat hampir dengan rumah penduduk Melayu Islam ii. Di jalan Torkinton Sabak Bernam tersebut telah berdiri dua buah kuil dan dalam… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Anwar berkata beliau mendapati adalah aneh apabila PAS enggan menyokong usaha kerajaan mewajibkan anggota parlimen mengisytiharkan harta.

“Di parlimen ia cakap pasal ketelusan, cakap pasal antirasuah. Tapi takut (isytihar harta). Dia beri alasan komunis. Saya pernah baca Das Kapital saya tidak dapat lihat ada (sebut tentang isytihar harta),” ujarnya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SAMPAI BILA MELAYU NAK BIARKAN DIPIJAK KAFIR HARBI……… Jarahlah Dan Jajahlah Bangsa Melayu Sebab Bangsa Melayu Akan Terus DIAM Dan Layu!!! Masuk Kampung Pakai Songkok Tersengih2 Terbongkok2 Orang Kampung Mula Seronok Akhirnya ‘Kencing’ Yang Di Togok Belajarlah Dari Sejarah Yang Lalu Bagaimana Temasik ‘Hilang’ Melayu Lantaran Percaya Janji Nan Palsu Negara Tergadai Maruah Di Malu Kini Taktik Sama Di Ulang Bermulut Manis Akan Petualang Nasib Melayu Bertambah Malang Tanah Sendiri Semakin Hilang Melayu seronok, kembang kuncup lubang hidung bila Guan Eng berhenti berucap KONONNYA menghormati azan… Tapi bila Guan Eng jarah harta Tabung Haji, dan hentikan projek masjid, Melayu DIAM!!!… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Anwar kata lagi, “Isytihar harta ini untuk memastikan harta yang diperoleh itu adalah secara halal dan teratur. Dan tidak ambil tanah, balak, saham atau projek. Sama ada dia itu Umno, PKR, DAP atau PAS.

“Kalau kita enggan untuk isytihar, orang akan tanya kenapa ada beberapa pemimpin PAS bimbang kerana bila didedahkan kekayaan itu terlalu banyak.

“Ada tanah? balak? saham?” soalnya sambil menambah beliau menyokong usul pengisytiharan harta dibentangkan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

Komen: PAS cari balak bila tak sokong usul istihar harta.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TONG M PAKAR BELIT ULAR SAWA BESAR…… Tun Dr Mahathir Jemput UMNO Masuk Bersatu? Apa Kata Anda? UMNO jahat. UMNO rasis. UMNO rasuah. UMNO pemecah belah kaum. Tiba-tiba hari ini orang yang sama menjemput semua parti Melayu termasuk UMNO menyertai Bersatu. Tun Dr Mahathir adalah seorang pemimpin yang amat tinggi egonya. Tidak mungkin beliau hanya suka-suka mempelawa UMNO untuk menyertai partinya. Agak janggal mendengar kalimah ini dari mulut Tun menyebut memperkuatkan parti UMNO, tonton video di bawah, Untuk kita memperkuatkan balik parti UMNO, kita kena lupakan sahaja perselisihan di antara kita. Adakah Tun sudah gerun dengan kerjasama erat UMNO dan… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Din Gritos

Sikit² kata pengaruh DAP. .bahlul punya Pak Lobai2 .org² Cina DAP lg byk harta tp mereka berani istiharkan. .kenapa? Sbb mereka kebanyakannya perniaga. .

x heran la klu byk harta pn. .ini ahli politik. .elaun berapa setaun yg smpai blh himpun harta melebihi kemampuan. Klu x salah. .kenapa takut. Mcm² dalih keluar. Ajomm candat sutun Pak Lebai . .tgh musim nih.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

TN…

Kenapa yer kebelakangan ini orang Melayu jer buat jenayah seks?
Jantan main jantan (termssuk Kejora)….Melayu.
Abang2 kandung buntingkan adik kandung … Melayu.
Kanak2 4 tahun dirogol…Melayu.
Murid2 Tahfiz diliwat…Melayu.

Kenaoa nak salahkan DAP pulak, tak masuk akal langsung….!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Hindu 2:50 pm,

Masih meroyan lagii kerr..?
Meroyan lagii rupanya yerr..?

😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩👺😈👹
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kenapa kau tak jawab, gay boy…

Kenapa yer kebelakangan ini orang Melayu jer buat jenayah seks?
Jantan main jantan (termssuk Kejora)….Melayu.
Abang2 kandung buntingkan adik kandung … Melayu.
Kanak2 4 tahun dirogol…Melayu.
Murid2 Tahfiz diliwat…Melayu.

Kenapa oulak nak salahkan DAP 0, tak masuk akal langsung….!!

Jawab, jgn tak hawab…..!!

Ghazali
Guest
Ghazali

Melayu ke Melayu belaka

https://youtu.be/rvxWqPAFse0

Ku sangka aur di pingir tebing
Kiranya tebu di pinggir bibir
Ku sangka jujur pancaran batin
Rupanya palsu penghias zahir
Ku kira hati jiwa nurani
Suci seindah wajah terbayang
Ku kira puji seikhlas budi
Ku lupa lidah tidak bertulang
Di manis gula semut binasa
Kail berduri bersalut umpan
Di manis kata insan terlena
Kerana budi hamba terkorban
Inikah dia lakunan hidup
Di pentas dunia insan berpura
Tipu dan daya pencapai maksud
Budi dan harta merangkum noda

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Irah..politik tanahair kini serabut & meruncing
Ramai rakyat marah sbb janji2 PRU dikencing
Ada terdengar, rakyat nak semula kpd dacing!
Abg tidur dulu yer Irah, besok nak gi mancing
🐟🐠🐋🐬🐡🐟🐠🐋🐬🐡🐟🐠🐋🐬🐡🐠🐬🐟

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!!!
Guest
Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!!!

“Adakah Tun Mahathir tidak mahu lagi bersama dengan PKR dan DAP yang dalam PRU14 lalu sudah berjasa membantunya menjadi Perdana Menteri buat kali kedua?” – GILA BABI betul si blogger CELAKA PARIAkr ni!!Sdgkan TANPA mahathir dan TANPA Sabotaj ke atas PRU14 – PKR PARIA dan TUAN BANGKAI ANJING DAP Anjing PENGGANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENYANGAK sampah homo jijik Zionis ISrael, TAK akan MENANG pun PRU14, si PENIPU oi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!!!
Guest
Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!!!

PRU14 dan PRK Sandakan sebenaqnya telah diSABOTAJ habis2an – oleh si PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PENIPU/PERASUAH/PENYANGAK DAPbangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael amat RASIS, mcm. dlm. PRU14!! Apalagi SPR baru ni, sudah diKUASAI oleh ‘NGO’ PENGGANAS/PENJAJAH asing yg. berPUSAT di SWITZERLAND, Bersih, yg. diTAJA oleh Pengganas2/Pembunuh2/Perasuah2/Perompak2 Zionis CIA/MOSSAD-SOROS, dan telah bersama NGO Veteran PENGKHIANAT, Patriot, utk. mengHASUT POLIS, TENTERA dan disyaki PEKERJA2 SPR, utk. menSABOTAJ PRU14 dan MENDERHAKA kpd. DYMM YDPA sbg. PEMERINTAH terTINGGI ATM, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN per. 41 (yg. telah diLESAPkan dr. laman web JPA) dan KETUA UTAMA NEGARA mengikut UNDANG2 PERLEMBAGAAN 32, serta sbg. KETUA UNDG2 dan PARLIMEN, Per- 44. Keanggotaan… Read more »

Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!!!
Guest
Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!!!

Maka, kenapa POLIS bah. TERORISMA boleh memBIARkan si PENGGANAS asing ZIONIS Bersih CIA/MOSSAD-SOROS ini, yg. merupakan SENJATA DAPbangkai HOMO jijik ZIONIS ISrael ni, masuk campur hal ehwal NEGARA ISLAM berdaulat kita ni?!!! KURANG AJAQ betul Bersih ini!!! Patut diTANGKAP2 anggota2 ‘NGO‘ Pengganas Bersih ni, yg. sekoq darinya adalah anggota SPR tu, sementara TIMBALAN PENGERUSI SPR yg. baru ini ini adalah penyokong atau anggota Bersih ni serta puak HOMO!! Ya, inilah jenis spesis SPR HOMO KULIT ANJING HARAM JADAH yg. BARU – yg. telah memPERMAINkan ISLAM/umatnya, UNDG2 PERLEMBAGAAN/NEGARA, DYMM YDPA dan TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni!!!… Read more »

Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!!!
Guest
Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!!!

Maka, juga sepatutnya ‘NGO’ Teroris Bersih BANGKAI ANJING HOMO jijik ZIONIS ni diHARAMkan oleh PDRM dan diSIASAT sampai ke LUBANG CACING oi!!!! Begitu juga, ‘NGO‘, Patriot dan PENGERUSI SPR dan Timbalannya, serta anggota2 SPR ni, juga patut diSIASAT habis2an!!! PDRM bah. TERORISMA – hang TIDOQkah?!!! Lihat di – 1. https://www.malaysia-today.net/2016/12/05/the-worlds-biggest-media-conspiracy-by-george-soros-clare-rewcastle-and-dr-mahathir-to-destroy-najib-1mdb-and-kadem-al-qubaisi/ The world’s biggest media conspiracy by George Soros, Clare Rewcastle and Dr. Mahathir to destroy Najib, 1MDB and Kadem Al Qubaisi By THE THIRD FORCE Malaysia Today net Last updated Dec 9, 2016; 2. http://landdestroyer.blogspot.com/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government Tony Cartalucci Land Destroyer August… Read more »

Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!!!
Guest
Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!!!

Lihat lagi, yg. mana NED adalah CIA, dan geng depa, Zionis SOROS pula, adalah LEFTENAN kanan Empayar ZIONIS Rothschild, yg. MENUBUHkan rejim PENGGANAS/PENJAJAH ISrael bangkai ANJING, di –

1. https://williamblum.org/chapters/rogue-state/trojan-horse-the-national-endowment-for-democracy

Trojan Horse: The National Endowment for Democracy: This is a chapter from Rogue State: A Guide to the World’s Only Superpower

By William Blum

William Blum Org.;

2. https://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/secretsoc_20century/secretsoc_20century10.htm

GEORGE SOROS AND THE ROTHSCHILD CONNECTION

Chapter 56

Bibliotecapleyades net ; dan di

3. http://www.wrongkindofgreen.org/2012/09/24/the-cia-soros-partnership/

The CIA-Soros Partnership

By Admin

Wrong Kind of Green org.
September 23, 2012.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Source from RPK, “Raja Putar Klentong”…..??

Beware – Berwaspadalah…..

Nek Tempoyak Koyak Rabak jelmaan Kejora dah muncul kembali, melihat dari gaya bahasa kesat dicampur gaul dgn HURUF2 BESAR.

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Sasau sewel ko dah kian parah, Suman barua
Pehal tulisan atas tu ko nak sabitkan dgn gua
Berapa tong todi ko langgah, wahai Hindu tua
Aku cabar berdepan ngko tidak berani bersua
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Dah betul2 marah kerr……??

Good..good.. now why are you bloody fucking dumbell till to-date could not able to rebut me over your fucking ridiculous attack on that Hindu false charge.

He..he..he..
You sure looked bloody impotent & totally helpless with your stupid lament baby crying, “meroyan” & that sickening “Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh” insane laugh.

What a jerk stupid gay boy you are……!!

Btw, what happen to your Kampungan Manglish, why is it nowadays missing in action, dear Ciku……??

He he he

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

BERWASPADALAH…..

Nek Tempoyak Tempek Koyak Rabak jelmaan Kejora dah mula muncul kembali melihat pada gaya Bahasa Kesat dan penggunaan HURUF2 BESAR yg menjadi trademarknya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Hindu 3:33/4:01 pm,

Masih meroyan lagi ker..?
Meroyan lagi rupanya yer..?

😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩👺😈👹
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

Wak Hindu 3:33/4:01 pm,

Masih meroyan lagii kerr..?
Meroyan lagii rupanya yerr..?

😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩😈👹💩👿💩👺😈👹
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Abg doakan, Irah akan berjaya dgn cemerlang
Tak sabar rasa, menunggu adinda nak pulang
Usah adinda risau, itu iblis kedi tua, petualang
Kena taji dgn abg, dia udah lesap menghilang
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Anonymous
Guest
Anonymous

💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
Tak sah hidup abg ni kalu tak sebut Irah sehari
Pantun abg pasti akan muncul dlm setiap entri
Demi Irah ku sayang, abg kan sentiasa ke mari
Kerana hati yg satu ini, hanya lah utk mu puteri

💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Wakk Suman..dengar ni baik2 yeeer..lepas tu terus isi borang jadi ahli UMNO semula…parti keramat tu sentiasa mengalu2kan orang melayu jadi ahlinya…tak payah layan royanan Tun tu lagi..geli telinga pulak mendengarnya!!!! UMNO tidak perlukan Mahathir lagi. UMNO juga tidak perlukan Anwar. Zaman kedua-dua mereka ini sebenarnya telah berlalu 20 tahun yang lalu. Mahathir dan Anwar bukan mahu menolong UMNO, tetapi hanya mahu menggunakan UMNO untuk kepentingan politik diri mereka sendiri. Dan kedua-dua mereka pernah dan sedang bersekongkol dengan DAP untuk menghancurkan UMNO. Siapa yang masih percaya kepada Mahathir dan Anwar, tidak pernah belajar dari sejarah atau masih menipu diri mereka sendiri… Read more »

Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!!!
Guest
Kumpulan Melayu Penentang Penjajahan DAP!!!

AWAS: EJEN2 Anjing SAMPAH PENGGANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael dah PANIK! RBA PENYAMAQ2 depa diKERAHkan utk. berKEMPEN dajal dan licik supaya kita tunggu shj. PRU-15 – spt. si Islam/Melayu PENAKUT2/BANGANG2 dayus (disyaki PRU15 akan diSABOTAJ oleh pengganas MOSSAD/CIA-SOROS- DAPembunuh yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH yg. dah kuasai SPR baru haram jadah, mcm. PRU14 diSABOTAJ depa)!!!!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Nek Tempoyak Koyak Rabak jelmaan Kejora dah muncul kembali, melihat dari gaya bahasa kesat dicampur gaul dgn HURUF2 BESAR.

He he he

Anonymous
Guest
Anonymous

Sasau sewel ko dah kian parah, Suman barua
Pehal tulisan atas tu ko nak sabitkan dgn gua
Berapa tong todi ko langgah, wahai Hindu tua
Aku cabar berdepan ngko tidak berani bersua
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Masuk semula Umno – S E L I S I H…….!!

Tau tak…
PERKEMBAR aka UMNO dah jadi “arwah” sejak ianya diterajui oleh PM5 & PM6 gara-gara tidak menepati kriteria-kriteria berikut…..

1. Tokoh Kelas Dunia yg diiktiraf di peringkat Antarabangsa.
2. Tokoh berwibawa, berjati diri & yakin diri.
3. Tokoh yg disegani walau tidak disenangi.
4. Tokoh yg berani..tak tunduk kpd sesiapa termasuk kuasa2 besar.
5. Tokoh yg cekap & tangkas.
6. Tokoh yg berwawasan mendahului zaman.
7. Tokoh yg bertampilan & berketrampilan (presentable & flamboyant), dan
8. Bersih tidak ada rekod jenayah, terutama Main Bontot.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Wak Suman…dah tentu lah Wak akan bersetuju kalau kita sama2 katakan…faktor usia telah kelabukan pemikiran dan judgement Tun!!!!! Dalam keghairahan mahu kekalkan kuasa dan barangkali nafikan Datuk Seri Anwar Ibrahim peluang jadi Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad tanpa segan-silu mempelawa ahli-ahli UUMNO menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu). Kononnya orang Melayu kini terserpih dan berpecah-pecah. UMNO telah hilang arah dan populariti, tiada cara lain melainkan semua menyertai Bersatu. Tun Mahathir sebenarnya mahukan ahli-ahli Parlimen UMNO menyertai partinya demi mengukuhkan kuasanya dalam Pakatan Harapan (PH) dan agar beliau dan kroni serta kaum keluarganya dapat kekal berkuasa. Ini dilakukan kerana menyedari… Read more »

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Wak Suman..dah membuta keer..kalau belum cuba baca apa kata TS Annuar Musa sebagai respons kepada rayuan Tun tu..dan hadamkan lah dalam benak Wak yang dah berkarat tu…boleh ???? 1)Seruan pihak tertentu agar orang Melayu menyertai BERSATU utk membentuk penyatuan Melayu tidak akan dilayan oleh orang Melayu 2)Malah orang Melayu akan terus menolak Bersatu,kerana parti itu bertanggungjawab memecah kecilkan orang Melayu semata mata kerana persengketaan peribadi antara pemimpin tertentu 3)Orang Melayu juga merasa sangat tertipu dgn politik Bersatu yg telah menipu pengundi dgn menabur gula gula dlm Manifesto semata mata utk mendapat undi tapi langsung tidak menunaikan janji mereka 4)Bersatu juga… Read more »

Buskers Politik
Guest
Buskers Politik

Fuuhh… tidak pernah terlintas rasanya syarat yang dikenakan untuk memohon sesuatu jawatan adalah diwajibkan mempunyai perut yang ‘six pack’. ‘Six packs’ selalunya orang yang rajin ke gym atau mereka yang rajin melakukan senaman ‘sit up’. Percaya atau tidak, inilah kriteria yang ditetapkan oleh Timbalan Menteri Industri Utama, DS Shamsul Iskandar Mohd Akin seperti yang dilaporak oleh akhbar sinar harian. Tidak padan dengan dirinya yang rendah, kemetot dan buncit. beliau mensyaratkan calon Setiausaha Sulitnya yang bakal mengantikan Haziq (ala Haziq yang terlibat dengan isu semburit tu) memiliki perut dengan ketulan yang kekar. Selalunya mereka yang di gym yang memiliki ‘six packs’… Read more »

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Wak Suman..nak tanya lah..itu pun kalau Wak perasan lah… dulu bukan main lagi diratibkan Tun dan mahacai2nya macam wak ni bahawa… UMNO jahat. UMNO rasis. UMNO rasuah. UMNO pemecah belah kaum. Tiba-tiba hari ini orang yang sama menjemput semua parti Melayu termasuk UMNO menyertai Bersatu. Tun Dr Mahathir adalah seorang pemimpin yang amat tinggi egonya. Tidak mungkin beliau hanya suka-suka mempelawa UMNO untuk menyertai partinya. Agak janggal mendengar kalimah ini dari mulut Tun menyebut kononnya memperkuatkan parti UMNO… Untuk kita memperkuatkan balik parti UMNO, kita kena lupakan sahaja perselisihan di antara kita. Adakah Tun sudah gerun dengan kerjasama erat UMNO… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Nama ‘Bersatu’ memang cukup gah & molek menepati pepatah warizan bangsa sepanjang zaman yg menyatakan….

“Bersatu Teguh – Bercerai Runtuh”.

Ada ker sebut, umno, Pas, Pan, Pkr……..??

Fikir-fikirkanlah…..!!

ps:
Itulah kebijak-laksanaan Anugerah Illahi, Tun M.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

PERKEMBAR aka UMNO dah jadi “arwah” sejak ianya diterajui oleh PM5 & PM6 gara-gara tidak menepati kriteria-kriteria berikut…..

1. Tokoh Kelas Dunia yg diiktiraf di peringkat Antarabangsa.
2. Tokoh berwibawa, berjati diri & yakin diri.
3. Tokoh yg disegani walau tidak disenangi.
4. Tokoh yg berani..tak tunduk kpd sesiapa termasuk kuasa2 besar.
5. Tokoh yg cekap & tangkas.
6. Tokoh yg berwawasan mendahului zaman.
7. Tokoh yg bertampilan & berketrampilan (presentable & flamboyant), dan
8. Bersih tidak ada rekod jenayah, terutama Main Bontot.

Buskers Politik
Guest
Buskers Politik

Tun Dr Mahathir Mohamad is a hypocrite for asking Malay parties to join PPBM for the sake of unity when it is he who helped weaken that unity by promoting factionalism within the Malay-Muslim political landscape. Even before becoming Prime Minister, in 1979, he began nurturing a culture of corporate elitism within UMNO, turned the young Turks in the party against the aristocrats and got division and branch leaders to latch on to the coattails of his cronies. After having cheated the late Tun Hussein Onn of the premiership, Mahathir began infusing UMNO with crony-capitalist and corporate elitist doctrines and… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

TongGeng..TongGeng..

I’m pretty sure the last phrase, “so..what says you Wak Suman” is the only one that originated from you. The rest are kopipes garbage and putar belit….!!

So don’t waste my time as well as this blog’s space.

He he he

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

TongGeng..TongGeng..

I jolly well know who you are, who fondly copy paste any articles that demonize Tun Mahathir & PH.

‘THIRD FORCE’ PAID BLOGGER HIRED BY NAJIB
Raggie Jessy, a blogger known for his controversial Third Force blog. His deputy is Amran Ahmad Nor, reportedly a disgruntled former DAP publicity unit employee.

Its adviser is Datuk Azwanddin Hamzah from Malay rights group Jaringan Melayu Malaysia, who had most recently accused Deputy Defence Minister Liew Chin Tong of wearing “Communist attire” when, in actual fact, he was wearing his ministry’s formal corporate uniform.

Too bad, your cheapskate dakyah doesn’t work…..!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Wahabi Saudi raya sehari, Wahabi JAWI…. … raya sampai Syawal dah habis, masuk Zulkaedah! Mufti Wilayah dari puak Wahabi dan geng2 Mujahid perosak Rahmatan Lilalamin. Masa khutbah, kedengaran diguna hujah aib dan fitnah untuk pertahankan pemimpin semburit. Padahal Wahabi begitu tegas dalam soal halal dan haram. Tiada makruh semua hukumnya haram. Kumpulan Wahabi aka Salafiyah menentang bidaah dan mahu amalan Islam kembali ke amalan asal usul seperti zaman Rasulullah. Kalau betul Wahabi atau Salafi, Nabi lebih utamakan perayaan Raya Syawal atau mengimarahkan Ramadhan? Di Saudi, Raya diraikan Syawal pertama sebagai penutup perayaan Ramadhan dan Raya kedua dah mula puasa enam… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Lebah Madu

apabila tgna dah x de.dan pemimpin bertukar tangan aku dan kawan2 masih ada lagi dalam pas.aku harap kan anak tgna dapat menyambong kepimpinan tgna.

tapi malang nya nik abduh x seperti yg di harap kan. apabila ada ura2 pas nak bergabong dgn umno..ramai org mula angkat kaki.

sebab dah nmpak pemimpin pas bukan berjuang demi ugama macam tgna..tapi demi pangkat dan harta..lagi pun tgna ada pesan..jangan sampai kena patuk Umno di tempat yg sama dua kali

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BONGLES punya Resat Raji! Cium saja tangan Mat Sabu… Kita tak gemar nak “kutuk” orang tua. Mungkin dia kurang memahami keadaan dunia sekarang, tetapi pengalamannya elok didengar. Pada umur 76, umur Brig General (Bersara) Arshad Raji, dia beberapa tahun lebih muda dari Mak Kita sendiri. Pernah berkunjung hormat ke rumahnya di Sungai Kantan, Kajang dan berkongsi pandangan pasal blogging dan hal semasa. Orang tua seeloknya dihormati dengan didengar pandangannya untuk buat sempadan. Masaalahnya askar pencen ini bukan nak kongsi pengalaman, tapi nak beri arahan dan berleter macam dilakukan pada askar-askar bawah arahannya. Resat Raji pula masih mahu aktif untuk bersuara,… Read more »

Cangkerik Malam
Guest
Cangkerik Malam

SEDIH JUGAK AKU PASAL AWAK NI MURNI MELATI.

AKU BUKAN KEJORA LA.

YANG HANG DOK KUTUK DIA BOT PA.

KEJORA DAPAT MENILAI KAU SKARANG.

JANGAN JADI SI SNIPER BUTA.

MurniMelati
Guest
MurniMelati

Adiossss……. KEJORA, Irah……..oppsssss,……. sori…..bukan irah , AbangSado gwa dah tunggu tu ajak gwa wrestling…….esok siang gwa gasak lu lagi, tunggu ok

Cangkerik Malam
Guest
Cangkerik Malam

Masok la sayang,abang dah stim 2 kali dah ni

kikikiki…NAMAPON CANGKERIK MALAM

KRIK krik abang waktu malam je sayang!

emmmmmmmmmpppppphhhhh..aahhhh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MENTERI2 PH PORN HUB HIDUP DALAM KHAYALAN……. Bang Mat mahu tentera Malaysia “Great Again”! Entah! Mana Husin pernah dengar kata-kata yang hampir sama dengan kata-kata Bang Mat? Dengan aset yang serba kekurangan, bila pula Malaysia hebat dalam bidang ketenteraan? Lahanatullah seperti SUARAM dan C4 dok menipu kata perbelanjaan ketenteraan terlalu besar sedangkan Singapure berbelanja 8% dari GDP untuk tentera. Kita baru 3%! Pastinya bukan dari mulut penjahanam lahanat seperti Dr Kua Kia Soong dan Cynthia Gabriel. Belum perang tapi kerap kali Nuri terhempas Malaysia tak pernah dapat jadi great, Bang Mat. Tentera Malaysia serba memerlukan banyak lagi submarine, kapal perang… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

MELAYU MEMANG PATUT BERSATU DALAM SATU PARTI SAJA.

Jika ini terjadi, siapa yg layak menerajuinya….??

Tentunya seorang pemimpin/tokoh Kelas Dunia yg diiktiraf antarabangsa. Pemimpin berwibawa yg disegani, berani, cekap, tangkas, berwawasan mendahului zaman, berketrampilan dan….bersih tidak ada rekod jenayah, terutama Main Bontot.

KU SELUSURI DENAI-DENAI JEJAKMU TUN
Guest
KU SELUSURI DENAI-DENAI JEJAKMU TUN

Tun adalah arkitek politik terhebat.
Amat malang hari ini,Melayu masih dibawa sifat kedunguan dan kepuakan,masih berfikiran haprak,lemah menilai,kejelojohan meniru,dan ketidakutamakan kualiti.

DIHUJUNG USIAMU,KAU MASIH BERJUANG MEMBETULKAN MELAYU.
KAULAH PEMIMPIN YANG SEBENAR.

HIDUP TUN,SEMOGA PANJANG UMUR MU.

Geng Najib
Guest
Geng Najib

Kikiki..koh..koh..koh..kah..kah..kah…memang stuju sangat kalau lu cakap Tun tu arkitek yang hebat…arkitek pemecahbelahkan bangsa melayu dan memporak perandakan agama Islam..arkitek yang meruntuhkan kedaulatan institusi kesultanan melayu….arkitek yang memulakan politik wang..arkitek yang menjunjung tinggi fitnah memfitnah..dan arkitek nepotisme dan kronisme yang tersohor sejak Msia merdeka!!!!

Betul ke Tun ni masih berjuang untuk membetulkan melayu…sedangkan diri dan perangainya masih tak betul2 lagi sampai la ni…bukan ke lebih baik kalau dia berjihad untuk mengubah perangainya tu..takkan lah masih tak sedar2 lagi, rumah dok habaq pi..pi..kuboq dok lambai mai..mai..mai..!!!!!

Buskers Politik
Guest
Buskers Politik

Wak Suman..kalau susah2 sangat, cadangkan aje lah pada Tun untuk tubuhkan satu lagi parti..parti Tupperware..dan lantik Tun Hasmah jadi pengerusinya…dan Wak jadi pencacai angkat najisnya…setuju tak Wak????

KU SELUSURI DENAI-DENAI JEJAKMU TUN
Guest
KU SELUSURI DENAI-DENAI JEJAKMU TUN

AMAT BIADAP LU,SANG BODOH WAHAI BUSKERS ISI NAJIS

LU BERAK DAN LU LUMURKAN NAJIS TU KE MUKA LU

INI LAH CONTOH MELAYU MENTALITI TARAF SUNDAJIS

PEMAKAN NAJIS DEDAK

BANGSAT LO!

KU SELUSURI DENAI-DENAI JEJAKMU TUN
Guest
KU SELUSURI DENAI-DENAI JEJAKMU TUN

AGAMA LO ISLAM KE LO BERAGAMA UMNO!!!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

TongGeng.,TongGeng..

Baguslah akhirnya dapat juga menatap nukilan 100% asli @ 12:47 dari kamu bukan kopipes.

Tapi itulah….tulisan kebudak-budakan tidak ada ciri2 langsung tahap akademik, kesian kan..kan kan……??

Saya penuh yakin kalau kamu tak kopipes, pasti kamu tidak berupaya menonjolkan diri di blog ini.