HAZIQ DIPECAT KERANA MENUDUH RASUAH, BUKAN KES SEMBURIT

Sebagaimana yang kita sedia maklum, Haziq Abdullah Abdullah Abdul Aziz telah dipecat daripada PKR berkuatkuasa malam tadi.

Keputusan yang diambil oleh Lembaga Disiplin PKR itu telah disahkan oleh Biro Politik yang dipengerusikan oleh Presiden PKR, Anwar Ibrahim.

Bagaimana berdasarkan kenyataan yang dikeluarkan, Haziq bukanlah dipecat kerana pengakuannya telah melakukan seks sejenis dengan Azmin Ali sebagaimana mungkin disangka oleh banyak pihak.

Haziq sebenarnya dipecat adalah disebabkan membuat tuduhan rasuah tanpa sebarang bukti terhadap Azmin.

Dengan membuat tuduhan sedemikian secara terbuka, Haziq dianggap telah melanggar kod etika parti.

Lalu, bagaimana dengan kes perlakuan seks sejenis yang diakui telah dilakukan oleh Haziq bersama dengan Azmin serta videonya telah tersebar luas sejak tiga minggu lalu?

Kenapa tidak diambil tindakan?

Ataukah PKR mahu menunggu hasil siasatan polis terlebih dahulu sebelum mahu mengambil sebarang tindakan seterusnya?

Tetapi, kiranya siasatan polis mendapati video tersebut adalah tulen dan Haziq pula kini sudah pun dipecat daripada PKR, bermakna ketika itu nanti hanya giliran Azmin saja yang bakal diambil tindakan.

Bermakna nasib Azmin masih lagi belum selamat, walaupun Haziq sudah pun diambil tindakan.

Dalam hal ini Azmin hanya akan selamat jika hasil siasatan polis nanti mendapati video tersebut adalah palsu dan beliau bukan salah seorang pelakunya.

Namun, apakah mungkin begitu hasil siasatan polis berkaitan video tersebut? (Shahbudindotcom 04/07/2019)

Updated: 4 July 2019 — 9:11 am

47 Comments

Add a Comment
  1. SIDE TRACK FOR LATEST UPDATE:

    July 4, 2019 @ 19:29 pm
    PETALING JAYA:
    Riza Shahriz Abdul Aziz, the stepson of former prime minister Datuk Seri Najib Abdul Razak, has been arrested by the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC).

    Riza, who is also a Hollywood movie producer, will be brought to the sessions court in Kuala Lumpur tomorrow to answer several charges believed to be related to 1Malaysia Development Bhd (1MDB) and his production house Red Granite Pictures.

    In a brief text message to the media, MACC chief commissioner Latheefa Koya confirmed the arrest which took place at noon today.

    She said Riza would face charges under the Anti-Money Laundering and Prevention of Terrorism Financing Act (AMLA) 2001.

    “We would like to confirm that the MACC has arrested Riza Shahriz Aziz at 12 noon today and he has been released on bail. He has to appear in court tomorrow to face charges under AMLA,” her text message said.

    Riza, who is the son of Datin Seri Rosmah Mansor from a previous marriage, was questioned by the MACC for a total of 22 hours over several days in July last year in a probe on 1MDB.

    The grilling by the graft busters then was part of an investigation into allegations that funds from 1MDB was used to finance films produced by Riza’s company, including the hit movie The Wolf of Wall Street starring Leonardo Di Caprio.

    It was later revealed that the movies Dumb and Dumber To and Daddy’s Home were also allegedly financed by Malaysian government investments.

    Another report in March 2018 said that Red Granite Pictures agreed to pay US$60 million (RM248 million) to the US Department of Justice (DoJ) to settle claims that it financed the three films with more than US$100 million (RM413 million) that was sourced from 1MDB.

    Earlier, in September 2015, the DoJ launched investigations into property transactions carried out by Riza. The investigations were in relation to Najib’s role in 1MDB.

    On July 20, 2016, he was also named in a Federal Bureau of Investigation lawsuit against 1MDB.

    Riza and his business partner Joey McFarland are also alleged to have used more than US$4 million (RM16.5 million) to buy shares in a facilities management company in Kentucky.

    The shares were among three 1MDB-linked assets sought by the DoJ in civil forfeiture suits filed in California. The duo allegedly bought a 43.37% stake in the company in June 2013.

    Riza is also known to be a good friend of Low Taek Jho, the alleged mastermind of the 1MDB scandal.

    Low, better known as Jho Low, allegedly left money trails linking, among others, a prize collection of paintings, a super yacht and real estate assets, all of which had been purchased with money siphoned from 1MDB.

    He is said to have acted as an advisor to Riza in the management of Red Granite Pictures.

    He is also said to have spent US$41.5 million (RM167 million) on prime real estate in various parts of the United States that he later unloaded on Riza for huge profits.

    In 2010 and 2011, Low bought three luxury homes for US$72 million (RM290 million). Riza subsequently bought two of those properties from him. Low allegedly made a 40% profit on one of the two deals.

    Najib and Rosmah are currently in court facing a long list of charges related to 1MDB.
    ————————————————————————

    ps:
    Sayonara & Bon Voyage to Najib & family…..!!

  2. MAHATHIRVSANWAR

    MARILAH KITA SOKONG PERJUANGAN RAKYAT SEJATI …..

    Beramal Kerana Allah, kisah benar petang tadi sebagai catatan muhasabah dimasa depan……,…

    Selesai muktamar hari ini jam 7.00 petang terus kami bergegas keluar. Tempat yang dituju ialah kedai-kedai makan sekitar kawasan muktamar. Saya beli popia satar dan sahabat saya perwakilan Kluang beli keropok lekor. Belilah lebih sikit untuk makan bersama geng perwakilan PAS Kluang.

    Sedang makan ditepi jalan (berdekatan parking kereta kami) , saya lihat seorang anggota Amal jauh. Dia datang dengan secawan air yang yang baru dibeli dari kedai berdekatan. Dia datang duduk dibelakang kami yang sedang makan. Topi Amalnya dan pakaiannya sedikit lusuh. Nampak garis lelah dan kepenatan pada wajahnya. Tapi bila memandang kami dia melempar senyuman pada wajahnya.

    Selang berapa saat , azan maghrib berkumandang. Anggota Amal itu menadah tangan dan berdoa . Sangkaan hati saya ‘barang kali dia sedang berpuasa’. Saya beranikan diri bertegur sapa dan bertanya. Ternyata dia sedang berpuasa.

    Allahurabbi. Sudahlah bertugas. Berpuasa. Hanya secawan air manis dibeli dari tapak bazar. Kami hulur makanan kami. Salah seorang sahabat kami perwakilan Kluang bertanya asal anggota Amal ini.

    Rupanya datang dari Baling. Kerja menoreh getah. Datang hasil infaq sorang sikit sahabat-sahabat. Hampir menitis air mata salah seorang sahabat kami. Kita tahu getah berapa mana hasil boleh dapat waktu ini. Allah sahajalah membalas pengorbanan.

    Saya terasa bermuhasabah. Saya duduk sepanjang hari dalam dewan muktamar , bentara dewan hulurkan goodies makan minum , dewan berhawa dingin. Itu pun kita keluar dewan dengan mengeluh : Fuhh penat. Sedangkan diluar ada lagi insan atau kumpulan yang lebih ‘penat’nya dari ‘penat’ kita.

    Ayuh ! sebarkan mesej ini. Untuk hari terakhir esok Muktamar PAS Pusat kali ke 65. Kita dapat lihat banyak tabung-tabung Amal kawasan , negeri sekitar tapak muktamar.

    Marilah kita menyumbang walaupun RM 1.00. Jangan hampakan mereka pulang dengan tabung yang kosong. Sekurang-kurang duit itu dapat mengisi tangki minyak motor dab kereta mereka.

    Ayuh ! Terima Kasih Jabatan Amal Malaysia.

  3. MAHATHIRVSANWAR

    PH MEREPEK……..

    Kecelakaan Kerajaan PH terhadap salah satu dari 41 entiti…..

    1. Ini satu contoh kezaliman Kerajaan PH terhadap salah satu dari 41 entiti yang di katakan terlibat dengan aktiviti mencuci duit haram oleh Najib.

    2. Jakel terpaksa memulangkan kembali Wang sebanyak RM23juta kepada Kerajaan kerana di tuduh Wang RM23 juta itu Wang haram.

    3. Jakel pula mustahil boleh dapat balik kain dan sejadah serta semua barang yang telah di agihkan kpd penerima.

    4. Rugi dua kali ganda lah Jakel. Rugi nilai barang jualan berjumlah RM23juta dan rugi Wang tunai RM23juta lagi nak pulangkan. Total RM46juta.

    5. Pelik kan. Apa salah Jakel? Kerajaan order barang utk dia supply dan dia supply ikut pesanan Kerajaan.

    6. Mana pernah pembekal tanya Kerajaan duit bayar ni datang dari mana kan? Kalau Kerajaan tak bayar biasanya baru Kita tanya Kerajaan bila nak bayar. Tu pun Kita tak tanya akan bayar pakai duit mana.

    7. Kalau pun nak perangkap Najib, dakwa Najib seorang je sudah lah kalau perbekalan ini tidak mengikut prosedur Kerajaan atau menggunakan duit haram.

    8. Lagi satu cuci duit ni biasanya duit tu akan dapat balik kat Penjenayah. Maksudnya RM23juta tu hanya wayang je Jakel bekalkan barang2 kpd imam dan bilal sedang kan sebenarnya perbekalan tu tak berlaku pun. Jakel bagi RM23juta tu kat Rosmah. Ni baru kesalahan cuci duit.

    9. Tapi masalahnya Najib tak terima balik pun duit tu dari Jakel. Yang terima adalah imam bilal dsb yg tersenarai.

    10. Jadi kebodohan apakah ini?

    Lepas ni jgn harap ada jualan Happy Hour lagi kat Jakel.

    Silap2 tutup kedai.

    Atau Vinsent Tan take over.

    https://m.malaysiakini.com/news/480736

    Cnp Azam Aziz

  4. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Terbayang hujung tahun, bulan Disember nanti
    Masa itu Irah balik, lps abis study kat universiti
    Abg pulak, kalau hujung thn, sebulan lebih cuti
    Pasti lah meletop,..dpt bercanda dgn buah hati
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

  5. Gwa pon boleh buat perception sendiri mcm lu. Soal segala kelemahan spt pencemaran toksik tu, gwa tak teperanjat. Orang2 yg susah, dgn senang hati saja disogok oleh orang yg kuciwa dukalara gelong hantu2raya gentayangan kehilangan pokok sena tempat bergantung kerana kena tebang lepas PRU14 lalu untuk mensabotaj kerajaan. Begitu juga dlm perkhidmatan awam PH, masih banyak duri2 dedalu tinggalan LANUN najbulbuttoh raja KLEPTOKRASI NO 1 di DUNIA!

    Tentang hutang negara, sudah dijawab dalan Persidangan Parlimen, sila rujuk, jgn ulang KEBANGANGAN KEDUNGUAN KETAKSUBAN lu dgn PEMBOHONGAN si RAJA KELENTONG NEGARA Najibullanunbuttoh tu wahai siToyaLoya KejoraSeribunama!

    1. KORANG NAMPAK WAYANG KAT DEPAN…WAYANG SEBENAR KORANG TAK TAHU

      It Was Guan Eng Who Killed MACC’s Shukri

      Guan Eng is as good as dead meat. But then he might still escape if DAP is prepared to wash their hands off Anwar Ibrahim and throw him under a bus. So, in the end, it will be Anwar’s head for Guan Eng’s head. And Lim Kit Siang might just agree to this trade-off to save the Lim dynasty. I love Malaysian politics.

      Everyone is talking about Tun Dr Mahathir Mohamad’s “unilateral” action of appointing Latheefa Koya as the new MACC chief to replace Mohd Shukri Abdull.

      The talk is focused on whether Latheefa is independent enough to do her job without prejudice or whether Mahathir did the right thing by doing whatever he likes without referring to the Cabinet or the Pakatan Harapan Council first.

      Actually, that is not the subject we should be discussing. What we should be discussing instead is who urged Mahathir to remove Shukri and replace him with Latheefa, a lawyer from the law firm Daim & Gamany?

      Guan Eng used Shukri to try to sabotage Daim’s trip to China and Daim was furious
      The whole thing started in July last year. Malaysia wanted to re-negotiate the ECRL project with China but the Chinese refused to meet Finance Minister Lim Guan Eng because he had accused the Chinese of collaborating with Najib Tun Razak to cheat 1MDB. It is said they even refused to approve his visa, let alone meet him to discuss the ECRL.

      Mahathir had no choice but to send Tun Daim Zainuddin instead and this made Guan Eng very unhappy. He wanted to be the hero who goes to China to squeeze the balls of the Chinese and get them to drop their price on the ECRL. Now Daim is going to be that hero instead.

      So Guan Eng asked Shukri to conduct raids on certain Chinese companies involved with various projects, the ECRL included, so that Daim’s trip to China can be sabotaged. The Chinese were slighted and they gave Daim the cold shoulder.

      Will Latheefa finish off Guan Eng?
      Daim was furious. He phoned Shukri and told the MACC boss, “If you want to slap my face then wait for me to come back to Malaysia.” At that point Shukri knew he had blundered and that Guan Eng had used him to sabotage Daim’s trip to China.

      The rest was merely a matter of timing. Shukri’s fate had been sealed. Guan Eng had used him to try to kill Daim and now he is going to die instead.

      Daim, of course, knew that Guan Eng was behind the whole thing and that it was Guan Eng who asked Shukri to raid the Chinese companies. In the end the MACC discovered nothing, of course, because there was nothing there in the first place.

      DAP might trade Anwar’s head for Guan Eng’s head
      Daim will make sure that Guan Eng pays for his treachery. The new MACC chief will have to revisit the house and tunnel scandals plus look into a third corruption case that Guan Eng is involved in.

      Guan Eng is as good as dead meat. But then he might still escape if DAP is prepared to wash their hands off Anwar Ibrahim and throw him under a bus. So, in the end, it will be Anwar’s head for Guan Eng’s head. And Lim Kit Siang might just agree to this trade-off to save the Lim dynasty. I love Malaysian politics.

    2. FNMF,
      fyi….

      THEY CLAIM TO BE TOP WORLD LEADER/NATION

      Russia President:
      Russia has beautiful panoraMA.

      USA President;
      Our Hollywood produced cineraMA.

      Najib PM6 (6 Jahanam)
      I have my Flom, RosMA.

      China President:
      Saying in anger – “Pu Nia MA….!!”.

      He he he

  6. Geng Najib@Kejora@MAHATHIRvsANWAR@KUN FA YA KUN DLL jiwa kacau dukalara kaciwa merana kalah PRU14, tu yg sasau gelong tak tentu hala bak hantu raya kehilangan tuan bergentayangan dalam blog Budin ini menabur fitnah bagi memburukkan Goverment Of the Day PAKATAN HARAPAN yg CEMERLANG menyelamatkan negara.

    Kat tempat gwa taman2 perumahan dah mercup tumbuh bak cendawan lepas hujan setelah beku kaku zaman BN Najibulanun dulu. Begitu juga jalan2 kat rumah gwa yg berpuluh tahun zaman BN Najibulbutoh tak pernah dpt tar baru kini menghitam diturap baru.

    Lu penjilat tak dpt apa2………. ciannyerrrrrrrr

    1. Yahooooooo, Bravo, amat bagus punya komen.

      Tepat kena di kepala dia yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

      Bagus memaklumkan pembaca kemajuan yang ditunjukkan gomen PH, memalukan gomen pembohong, penipu, penyeleweng BN.

      1. PH TAMAK HARTA DAN KUASA…..

        Salahkah saya?…….

        Lewat Mac 2018 yang lalu, sy mengambil keputusan untuk berhenti berkerja bersama Faiz Fadzil.

        Ramai sahabat dan kawan mempersoalkan perletakan jawatan tersebut, saya hanya menjawab kerana karenah birokrasi.

        Dorongan keputusan ini adalah berdasarkan beberapa faktor, pertama, tekanan keluarga yang disebabkan dari ibu saya yang akan menjalani pembedahan pada masa itu.

        Faktor kedua, sudah ramai individu yang sanggup untuk membantu kerja kerja politik Faiz Fadzil ketika itu. Ianya mengurangkan rasa serbasalah saya keatas Faiz Fadzil.

        Faktor ketiga adalah Anuar Tahir, pada awal tahun 2018 lagi, saya dan Faiz Fadzil telah berbincang, bagaimana keadaan saya sebagai Ketua Pemuda Amanah Kawasan Temerloh membelakangi Anuar Tahir yang merupakan Setiausaha Agung parti telah diumumkan sebagai calon PH Parlimen Temerloh ketika itu, sedangkan Faiz Fadzil hanyalah Timbalan Ketua Pemuda Amanah Nasional.

        Perbincangan ini turut melibatkan pembantu Anuar Tahir, Saudara Hadi Kanis, yang beberapa kali menghubungi saya ketika mereka turun ke Temerloh untuk membuat tinjauan.

        Oleh kerana tekanan yang saya alami, saya mengambil keputusan untuk berhenti dan terus menetap di Temerloh. Walhal saya telah dijanjikan tempat bersama Faiz Fadzil.

        Saya mengambil peluang untuk meluangkan masa bersama ibu saya yang pergerakan beliau terbatas selepas menjalani pembedahan.

        Walaupun begitu, semasa saya bersama ibu, saya telah mendapat panggilan dari sahabat saya, saudara Ammar Atan yang memerlukan tenaga saya untuk menghadapi pilihanraya.

        Saya membahagikan masa diantara keluarga dan kerja kerja pilihanraya, ketika itu saya mula mengenali saudara Haniza Aris yang merupakan pembantu setia Anuara Tahir ketika itu.

        Kami berhempas pulas bekerja untuk memenangkan Anuar Tahir di Temerloh, banyak masa dan wang telah dikorbankan semata mata untuk memenangi pilihanraya, terima kasih kepada semua pihak yang turut sama membantu kami.

        Dua minggu selepas kemenangan diumumkan, saya telah dipanggil oleh Haniza Aris untuk membantu persediaan pejabat pentadbiran Ahli Perlimen Temerloh. Dengan kadar elaun ditawarkan RM500, saya tidak putus asa untuk terus membantu Anuar Tahir kerana kemenangan itu lebih berharga.

        Sehinggalah suatu malam, Anuar Tahir mengarahkan saya untuk menyediakan resume dirinya sendiri untuk di email kan kepada pembantu Tun M bagi perlantikan Timbalan Menteri Kerja Raya, ya saya sudah mengetahui lebih awal tetapi kerahsiakan jawatan yang diterima olehnya pada masa itu.

        Kemudian Ahmad Tarmizi, Ketua Amanah Temerloh telah dilantik sebagai SUS kepada Anuar Tahir, Haniza sebagai Pegawai Pentadbir dan saya sebagai Pegawai Perhubungan Awam pejabat parlimen.

        Sehingga satu hari, saya dan Haniza mempertikaikan tindakan Ahmad Tarmizi yang sering membelakangi parti dan juga yang sudah mula rapat dengan kroni kroni Umno di Temerloh. Saya melihat ia seperti barah yang dihidapi oleh Anuar Tahir hasil dari kerja tidak bermoral Ahmad Tarmizi.

        Pada awal Ogos 2018, saya telah mendapat tawaran untuk menyambung pengajian di IPTA, sy berkata kepada Haniza, jika kami tidak selesaikan permasalahan yang berlaku, saya akan berhenti dari bersubahat dengan segala kerja kotor dan tidak bermoral Ahmad Tarmizi.

        Saya dan Haniza bertungkus lumus untuk menyelamatkan Anuar Tahir dari barah yang kian membesar tersebut, ternyata kami gagal, ego Anuar Tahir terlalu tinggi sehingga dia menjawab “saya akan menghadapinya sendiri”. Dan dari saat itu, Haniza telah tersingkir dari Pejabat Parlimen Temerloh. Saya mengambil keputusan menerima tawaran sambung pengajian.

        Sehingga tidak lama kemudian, saya dan Haniza difitnah menggelapkan beratus ribu ringgit wang peruntukan Ahli Parlimen oleh Ahmad Tarmizi dan kunco umno nya bagi membeli kepercayaan Anuar Tahir. Walhal dengan baki elaun yang kecil sy cuba hidup sebagai mahasiswa, dan Haniza yang tidak tahu nasib beliau yang menyara 10 orang isi keluarga.

        Dan sehingga hari ini, banyak perlanggaran etika dan moral yang berlaku di Pejabat Parlimen Temerloh, sahabat dari parti komponen juga semakin muak dan benci dengan perbuatan Ahmad Tarmizi dan Anuar Tahir.

        Salahkan saya?

        FB
        Omar Tuah i

        Komen : Pimpinan Amanah, manausia yang tidak boleh terima kekalahan (semasa muktamar) kerana mereka ada agenda untuk berkuasa

  7. MAHATHIRVSANWAR

    PH SUKA CARI MUSUH…….

    Pensyarah UKM Tulis Fakta Pun Kena Ugut Dengan Penasihat Media Perdana Menteri

    Saya telah diugut pihak tertentu kerana Penasihat Media Perdana Menteri, Datuk A Kadir Jasin menuduh saya ‘menabur fitnah dan menyebarkan kepalsuan’ dipercayai melalui artikel saya yang bertajuk ‘400 Hari Pakatan Jual Lebih RM20 Bilion Aset Negara’.

    Demi Allah, saya dengan ini menjemput anda semua menyemak sendiri kesemua fakta dan laporan yang telah saya gunakan sebagai rujukan untuk artikel saya tersebut.

    1. Fakta kerajaan Pakatan menjual IHH Berhad kepada Jepun pada bulan November 2018 dengan harga RM8.42 bilion: https://www.theedgemarkets.com/article/khazanah-divest-16-ihh-mitsui-rm842-billion dan juga (https://www.theedgemarkets.com/…/khazanah-asset-sales-set-p…).

    2. Fakta Khazanah menjual syarikat insurans Turki, Acibadem Sigort dengan harga RM1.25 bilion kepada syarikat UK, iaitu Bupa: https://www.dealstreetasia.com/stories/khazanah-turkish-insurer-bupa-105118/.

    3. Fakta seluruh pegangan Khazanah melalui Axiata di dalam Syarikat telco M1 juga telah dijual kepada Singapura dengan harga RM1.65 bilion https://www.reuters.com/article/axiata-group-m1-divestiture/update-2-malaysias-axiata-accepts-offer-for-singapore-mobile-operator-m1-idUSL3N20A3G0.

    4. Fakta Khazanah jual saham TNB sebanyak 85 juta unit: https://www.bharian.com.my/bisnes/korporat/2019/04/551718/harga-saham-tnb-menjunam-permodalan-pasaran-susut-rm25-bilion

    5. Fakta penjualan 50% kepentingan dalam syarikat Sapura Upstream Sdn Bhd yang dimilik 40% oleh PNB kepada syarikat OMV dari Austria yang bernilai RM3.7 bilion: https://www.omv.com/en/news/190201_omv_and_sapura_energy_close_agreement?fbclid=IwAR3Rry-ABDb7kR5cNT0-bQX-7BOVvKewKjxuCMdbTKYZbRB-6yglj4BiI28.

    6. Fakta Axiata di bawah Pakatan telah menjual perniagaan digital mereka (Axiata Digital) kepada Singapura dengan harga RM579 juta: https://www.techinasia.com/malaysia-axiata-digital-sells-venture-portfolio-singapore-pegasus

    7. Fakta lebih setengah dari pegangan Khazanah dalam bank Filipina terbesar BDO Unibank Inc telah dijual kepada Filipina dengan harga RM415 juta: http://www.bhplus.com.my/bisnes/korporat/2019/02/531221/khazanah-jual-saham-bank-filipina-rm415-juta.

    8. Fakta Hotel Royale Chulan Bukit Bintang milik syarikat Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT), Boustead Holdings dijual kepada syarikat Singapura dengan harga RM197 juta: http://www.astroawani.com/berita-bisnes/boustead-jual-hotel-royale-chulan-bukit-bintang-pada-rm197-juta-201284

    9. Fakta Khazanah menjual 63 juta saham CIMB kepada pembeli-pembeli yang tidak dinamakan pada harga RM364 juta atau harga RM5.78 satu saham https://www.freemalaysiatoday.com/category/tag/cimb/

    10. Fakta bangunan Konsulat Malaysia di Hong Kong setinggi 28 tingkat telah diumumkan akan dijual kepada syarikat China Kumpulan Evergrande China dengan harga RM1.6 bilion: https://www.sinarharian.com.my/article/20365/BERITA/Nasional/Penjualan-bangunan-konsulat-di-Hong-Kong-secara-tender-terbuka

    11. Fakta Boustead Plantations mengumumkan bahawa mereka akan jual tanah miliknya yang berharga RM1.2 bilion pada April 2019 (https://themalaysianreserve.com/2019/04/25/boustead-plantations-plans-to-sell-land-worth-rm1-2b/)

    12. Fakta FGV dan Tabung Haji cuba menjual aset ladang sawit bernilai RM4.13 bilion di Kalimantan, Indonesia: https://www.bharian.com.my/bisnes/korporat/2019/04/556443/fgv-tabung-haji-pertimbang-jual-aset-perladangan-di-indonesia

    13. Fakta Tun Mahathir sendiri mengaku secara terbuka bahawa beliau berminat untuk menjual aset untuk meraih pendapatan: “Saya berminat untuk menjual beberapa aset sebagai usaha untuk meraih pendapatan…Kita ada banyak aset…kita ada tanah, syarikat milik kerajaan, fasiliti, institusi yang dimiliki kerajaan…dan ada di antara aset-aset ini yang sedang kita pertimbangkan”: http://www.astroawani.com/berita-malaysia/kerajaan-akan-jual-aset-demi-kurangkan-hutang-negara-tun-mahathir-210316.

    14. Malah, terbaru portal perniagaan terkemuka The Edge Markets melaporkan bahawa Pakatan kini merancang untuk terus menjual aset-aset Khazanah iaitu UEM Sunrise, UEM Edgenta, UEM Builders, Cement Industries of Malaysia (CIMA), Projek Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS), dan juga pegangan dalam Malaysia Airport Holdings Berhad (MAHB) serta Malaysia Airlines Berhad (MAB): https://www.theedgemarkets.com/article/khazanah-asset-sales-set-pick?fbclid=IwAR1xt9UNGJJIKlGNt5uXEviULK5B5WKkWJHyo7_lRcPdW3PWuPQ823NmbWc

    15. Kesemua laporan ini adalah berdasarkan rujukan langsung daripada portal utama seperti The Edge Markets, Reuters, Astro Awani, Deal Street Asia, The Malaysian Reserve, dan pelbagai portal berita arus perdana dalam negara. Adakah tuan Penasihat Media Perdana Menteri menuduh kesemua portal ini ‘menabur fitnah dan menyebarkan kepalsuan’? Jika ya, maka silalah ambil tindakan ke atas kesemua portal ini.

    16. Seharusnya sebagai seorang Penasihat Media Perdana Menteri yang dihormati ramai, beliau perlu menjawab kesemua persoalan yang diajukan Pensyarah Universiti Awam dengan matang dan profesional, bukannya bertindak mengeluarkan kenyataan di media sosial.

    17. Kurang manis apabila Penasihat Media Perdana Menteri ‘mengarahkan’ ‘Pihak UKM dan Kementerian Pendidikan tolong pantau kualiti penghujahan dan kecenderungan ideologi kakitangan akademik mereka’ di media sosial. Ini bukan sahaja kurang profesional dan kurang matang, tetapi juga bertentangan dengan prinsip kebebasan akademik yang dilaungkan pihak kerajaan selama ini.

    18. Semoga tindakan Penasihat Media Perdana Menteri yang dihormati ini tidak diulangi lagi pada masa akan datang, sekali gus tidak menghalang para pensyarah lain untuk terus terlibat memberi pandangan kritis kepada dasar-dasar kerajaan demi kemajuan negara kita bersama.

    19. Secara peribadi saya tiada dendam apatah lagi benci sama sekali terhadap Penasihat Media Perdana Menteri kita ini dan saya maafkan tuduhan beliau bahawa saya ‘menabur fitnah dan menyebarkan kepalsuan’. Namun, sebagai Pensyarah di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), saya tetap berpegang teguh dengan Falsafah UKM iaitu ‘”Paduan antara iman kepada Allah dengan ilmu yang bermanfaat serta gabungan antara teori dengan amal adalah dasar utama bagi perkembangan ilmu, proses pembinaan masyarakat terpelajar dan pembangunan universiti”.

    Maka insyaAllah saya akan terus memberi teguran dan pandangan kepada kerajaan, sesuai dengan tugas saya sebagai Pensyarah Sains Politik di UKM.

    Terima kasih,
    Abdul Muein

    1. ‘Pendekatan politik PAS bahaya’

      Ia tidak baik kepada masyarakat dan politik di negara ini, kata Sheikh ‘Umar

      Pendekatan politik PAS yang seolah-olah mempunyai kuasa mutlak untuk menentukan definisi Islam di negara ini sangat berbahaya kepada negara, kata exco Johor, Sheikh ‘Umar Bagharib Ali.

      “Untuk saya, PAS is past (PAS sudah berlalu). Kita tidak boleh menjadikan parti politik sebagai authority (pihak yang bertanggungjawab menentukan) dalam isu agama.

  8. MAHATHIRVSANWAR

    PARTI HOMO PH PARTI HARAMJADAH……

    Kenapa Kerajaan PH lebih bodoh daripada Kerajaan BN pasal Kilang

    Bila kita up pasai pencemaran toksik dan bahan kimia kat pasir gudang maka akan datanglah segerombolan khadam menyondol kononnya kilang terbabit telah wujud sejak zaman BN lagi…

    ehhhh…
    aku bukanlah nok backup sangat BN tu…
    tapi kesimpulan yang aku dapat jika kilang tu memang wujud sejak zaman BN lagi maka 1 kejayaan buat BN kerana berjaya mengawal kilang2 tersebut mematuhi standard yang ditetapkan…sebab tu zaman BN langsung tak kedengaran pasai pencemaran…BN berjaya menekan pemilik kilang agar mematuhi peraturan yg ditetapkan…

    masaalahnya pencemaran berlaku di zaman PH…
    kenapa boleh berlaku di zaman PH tapi tidak berlaku dizaman BN…?

    sebabnya KERAjaan PH ni terlalu lemah dan lembab sehingga kilang2 terbabit sewenang2nya melanggar peraturan…

    hehehw

    FB
    Suhairul Zulkapli

    Komen : Betul ini sebab WAJIB Jatuhkan kerajaan PH

    1. PAS, kata Sheikh ‘Umar, berpolitik dan bersuara seolah-olah mereka satu-satunya wakil kepada Islam di negara ini.

      “Macam sekarang, PAS kata dalam Islam tidak perlu isytihar harta. Kalau kita anggap PAS itu wakil kepada agama, jadi semua orang tidak akan isytihar hartanya. Ini tidak baik untuk banyak perkara.

  9. MAHATHIRVSANWAR

    PARTI HOMO LIWAT RAKYAT ….
    .

    Hutang cecah RM800 bilion, syabas PH

    Bekas perdana menteri Najib Razak berkata hutang rasmi negara mencecah angka RM800 bilion hari ini.

    “Idaman PH untuk hutang rasmi negara RM1 trilion semakin hampir,” sindir anggota parlimen Pekan dalam tulisan bertajuk “Syabas kerajaan PH!”

    Najib turut berkongsi maklumat pengeluaran bon berjumlah RM3.5 bllion yang akan bermula esok dan mencapai tempoh matang pada 2034.
    Iklan

    Ditambah dengan pinjaman RM4 bilion pada Khamis lalu, kata Najib, hutang rasmi negara hari ini naik ke RM800.8 bilion berbanding RM686.8 bilion pada akhir tahun 2017 di bawah BN.

    Katanya, ini belum lagi mengambil kira duit RM82 bilion Petronas yang “dipaksa bayar” kepada kerajaan PH.

    “Belum lagi ambil kira juga aset-aset negara yang telah dan sedang dijual secara lambak oleh mereka.

    “Selepas pinjam dengan banyak tahun lepas, kerajaan PH terus menambah hutang negara untuk tahun ini dengan kadar yang jauh lebih pantas berbanding masa BN,” katanya.

    Najib juga berkata dalam setengah tahun sahaja ini, PH telah meminjam RM77.8 bilion – RM70.5 bilion dari sukuk tempatan dan RM7.3 bilion bon samurai, Jepun – tetapi hanya membayar balik RM17.7 bilion sahaja.

    “Sekarang, Guan Eng di China untuk kuat usahakan Bon Panda pula. Pinjam dari China.

    “Kalau trend setengah tahun ini berterusan maka, kerajaan PH akan tambah lagi RM140 bilion kepada hutang negara untuk tahun 2019 sahaja.

    “Silap-silap hutang rasmi negara boleh sampai RM900 bilion pada akhir tahun ini dan RM1 trilion pada pertengahan tahun depan,” katanya.

    Menurut laman web Bank Negara, sehingga suku pertama 2019, hutang negara berada pada paras RM776.8 billion.

    1. MAHATHIRVSANWAR dikatakan tapi menafikan dia nama yang di guna Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, di khaskan nya nama itu untuk kopipes dan mengulang benda yang sama tak henti2.

      Dia juga menafikan dia orang PAS tapi selalu komen pasal agama dan menyokong PAS.

      Maka kopipes2 nya di jawab dengan kopipes apa saja yang busuk pasal PAS.

      Juga kopipes apa saja yang busuk pasal Umno. Dua2 itu busuk, mencuri wang rakyat berbiliun, agihkan RM90 juta kpd PAS.

  10. Hah, habis lah sungai2 di Johor, kot pasir nya tinggal sebiji dua saja lagi di suatu masa nanti –

    Menteri: Hanya pasir sungai boleh dieksport – https://www.malaysiakini.com/news/482400

    Jugak ada kaitan dengan “budak kecik bodoh” di selatan Semenanjung itu.

    Tapi Bagaimanapun, kata Menteri Air, Tabah Dan Sumber, Xavier, ia perlu mendapat kelulusan daripada perdana menteri.

    Perkara mendapatkan kelulusan dari PM ini menarik. Sebab nya – Tahu Sama Tahu saja ler.

    1. PH DPT DANA YAHUDI……

      Naib Presiden PPBM Mengaku Duit DAP ‘Melimpah’ Dari Singapura, Taiwan dan Hong Kong……..

      Parti komponen Pakatan Harapan, DAP, telah mendapat tajaan negara asing dalam usahanya untuk menggulingkan kerajaan persekutuan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

      Perkara ini didedahkan oleh Pengarah Pusat Kajian Politik Malaysia (Mapan) Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Kamarul Zaman Yusoff yang memetik kenyataan Naib Presiden PPBM, Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman dalam syarahannya di Auditorium Pusat Pengajian Antarabangsa (SOIS), UUM pada 18 November 2015.

      Kata Dr Kamarul, syarahan disampaikan Abdul Rashid selaku dirinya sebagai bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

      Antara dakwaan Abdul Rashid terhadap DAP ketika menyampaikan syarahan adalah:

      “Tetapi sudah tentulah sesetengah parti kuat seperti DAP, mereka mendapat bantuan asing dan sebagainya.”

      “Anda boleh tanya kepada DAP tu kenapa mereka tidak bersetuju dengan perkara ini (akta dana politik), kerana banyak limpahan dana yang mereka katakan datangnya dari negara asing. Lawaknya, (dana dari) Singapuralah, Hong Konglah masuk, Taiwan. Banyak duit masuk, dia ada penghantar untuk membawanya masuk, bagi membiayai pilihan raya.”

      Ujar Dr Kamarul, Abdul Rashid juga menyebut beliau tidak kisah sekiranya pendedahan ini dilaporkan wartawan.

      “Jika pendedahan ini dibuat oleh orang biasa maka sudah tentulah ini tidak akan mengejutkan tetapi bila yang mendedahkannya adalah bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya seperti Tan Sri Abdul Rashid maka sudah tentulah ia mempunyai kemungkinan yang lebih tinggi untuk dipercayai,” katanya sambil turut menggesa pihak berkuasa menyiasat pengakuan orang kuat parti Dr Mahathir yang kini digantung selama 30 hari oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS).

      Dakwaan gerakan politik mendapat pembiayaan asing untuk menggulingkan kerajaan juga pernah didedahkan oleh Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Yunos.

      Kata Jamal, pergerakan awam pro-pembangkang, Bersih 2.0, yang mendakwa mereka sebagai pertubuhan bebas juga pernah mendapat bantuan daripada penyangak mata wang Yahudi, George Soros.

      Sebanyak RM3.2 bilion nilai tajaan Soros kepada pergerakan kelolaan S Ambiga dan Maria Chin Abdullah semenjak 2010 sehingga 2016 menerusi pertubuhan digelar Open Society Foundation (OSF), kata Jamal.

      Kata Jamal, OSF memberikan dana kepada BERSIH dibawah nama Malaysian Program sebagai campurtangan Soros terhadap pilihan raya bersih dan adil di Malaysia.

      “Dokumen itu juga menyatakan Soros mempunyai kepentingan peribadi di Malaysia yang mahukan pembangkang untuk menang (pilihan raya), jadi ianya juga mengaitkan OSF telah memulakan gerakan sejak 2010.”

  11. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Bahang asmara cinta terus bersemarak berapi
    Irah asyiik saja menjelma di kala jaga & mimpi
    Mmg berat rasa, bila asyiik digigit, rindu & sepi
    Namun ia terubat, bila warkah Irah abng tatapi
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

  12. PKR pecat Haziq serta-merta
    https://www.sinarharian.com.my/article/35738/KHAS/Isu/PKR-pecat-Haziq-serta-merta

    Tak kisah lah apa sebab dia dipecat. Asalkan dipecat. Budak bodoh.

    Sama tahap bodoh nya dengan “budak kecik bodoh” di Selatan Semenanjung itu.

    1. RAKYAT JADI MANGSA TIPU PH …..MARAHKAN JIBENG UNDILAH GS……

      Najib Vs Mahathir Yg Mengerti Tertunduk Sedih
      ……

      Prestasi Najib dan Mahathir Ibarat langit dengan bumi.
      Masa Najib ambil alih tampuk kerajaan, simpanan rizab negara hanya ada dalam RM20 bilion.
      Hutang kerajaan tinggi
      Ekonomi negara tercorot
      Kos sara hidup tinggi
      Kuasa beli terhad
      Indeks bursa saham menjunam
      Tapi Najib tak salahkan mana-mana PM sebelumnya
      Najib tak buat sidang media tiap hari
      Najib tak buat drama meleleh air mata menarik simpati rakyat
      Najib tak potong gaji menteri-menteri
      Najib tak berhentikan mana-mana penjawat awam
      Najib tak minta derma rakyat suruh langsaikan hutang negara
      Tapi Najib gunakan ilmu dan pengalamannya
      Untuk menyelesaikan segala permasalahan
      Dengan tenang dan sabar
      Walau beribu kritikan dan cacian diterima
      Hasilnya rizab negara mencecah RM438 bilion
      Tertinggi dalam sejarah negara
      Hutang melebihi 100% berbanding KDNK hanya tinggal 50.3%
      Najib ajak negara luar melabur dengan pelaburan berbillion-bilion ringgit
      Malah negara dapat hak kuota haji melebihi negara Islam lain
      Najib sponsor para imam dan jawatankuasa masjid menunaikan Haji
      Najib beri elaun kepada nelayan, penoreh dan petani
      Najib perkasakan prasarana di kawasan pedalaman
      Najib mansuhkan yuran peperiksaan
      Najib beri bantuan awal persekolahan
      Najib beri BR1M
      Najib tubuhkan Klinik 1 Malaysia dan Klinik bergerak
      Najib tetapkan gaji minimum
      Najib prihatin nasib peneroka Felda dan penjawat awam
      Ahh..banyak lagi laaaa
      Bila Mahathir dan Pakatan ambil alih kuasa
      Dari hari pertama cuma cari salah Najib
      Rampas harta Najib
      Kacau anak dan cucu Najibk
      Korek pasal 1MDB yg tak ada kesudahan
      Sibukkan menyalahkan sana sini
      Berhentikan penjawat awam kontrak
      Berhentikan guru-guru agama mengajar KAFA
      Sibuk buat sidang media
      Berhentikan projek itu projek ini
      Langsung tak peduli nasib rakyat
      Belum sampai 100 hari
      Negara dh nak melingkup dikerjakan!!
      Prestasi Najib dan Mahathir
      Ibarat langit dengan kubang babi!

      FB
      Kelantan News

  13. MAHATHIRVSANWAR

    KORANG NAMPAK WAYANG KAT DEPAN…WAYANG SEBENAR KORANG TAK TAHU

    It Was Guan Eng Who Killed MACC’s Shukri

    Guan Eng is as good as dead meat. But then he might still escape if DAP is prepared to wash their hands off Anwar Ibrahim and throw him under a bus. So, in the end, it will be Anwar’s head for Guan Eng’s head. And Lim Kit Siang might just agree to this trade-off to save the Lim dynasty. I love Malaysian politics.

    Everyone is talking about Tun Dr Mahathir Mohamad’s “unilateral” action of appointing Latheefa Koya as the new MACC chief to replace Mohd Shukri Abdull.

    The talk is focused on whether Latheefa is independent enough to do her job without prejudice or whether Mahathir did the right thing by doing whatever he likes without referring to the Cabinet or the Pakatan Harapan Council first.

    Actually, that is not the subject we should be discussing. What we should be discussing instead is who urged Mahathir to remove Shukri and replace him with Latheefa, a lawyer from the law firm Daim & Gamany?

    Guan Eng used Shukri to try to sabotage Daim’s trip to China and Daim was furious
    The whole thing started in July last year. Malaysia wanted to re-negotiate the ECRL project with China but the Chinese refused to meet Finance Minister Lim Guan Eng because he had accused the Chinese of collaborating with Najib Tun Razak to cheat 1MDB. It is said they even refused to approve his visa, let alone meet him to discuss the ECRL.

    Mahathir had no choice but to send Tun Daim Zainuddin instead and this made Guan Eng very unhappy. He wanted to be the hero who goes to China to squeeze the balls of the Chinese and get them to drop their price on the ECRL. Now Daim is going to be that hero instead.

    So Guan Eng asked Shukri to conduct raids on certain Chinese companies involved with various projects, the ECRL included, so that Daim’s trip to China can be sabotaged. The Chinese were slighted and they gave Daim the cold shoulder.

    Will Latheefa finish off Guan Eng?
    Daim was furious. He phoned Shukri and told the MACC boss, “If you want to slap my face then wait for me to come back to Malaysia.” At that point Shukri knew he had blundered and that Guan Eng had used him to sabotage Daim’s trip to China.

    The rest was merely a matter of timing. Shukri’s fate had been sealed. Guan Eng had used him to try to kill Daim and now he is going to die instead.

    Daim, of course, knew that Guan Eng was behind the whole thing and that it was Guan Eng who asked Shukri to raid the Chinese companies. In the end the MACC discovered nothing, of course, because there was nothing there in the first place.

    DAP might trade Anwar’s head for Guan Eng’s head
    Daim will make sure that Guan Eng pays for his treachery. The new MACC chief will have to revisit the house and tunnel scandals plus look into a third corruption case that Guan Eng is involved in.

    Guan Eng is as good as dead meat. But then he might still escape if DAP is prepared to wash their hands off Anwar Ibrahim and throw him under a bus. So, in the end, it will be Anwar’s head for Guan Eng’s head. And Lim Kit Siang might just agree to this trade-off to save the Lim dynasty. I love Malaysian politics.

    1. Ahmado Castilo

      Maaf cakap,

      Mana mana parti yg begabung dgn PAS akhir nya Parti itu akan diperlakukan dan diperkecilkan oleh PAS sekiranya terjadi perebutan kerusi dan pertelingkahan dlm gabungan.

      Smmg nya PAS hanya boleh bergerak sendirian tidak boleh bergabung dgn Parti lain. Yg pasti PAS hidup dlm dunia mereka, UMNO akan dimainkan kali ini.

  14. MAHATHIRVSANWAR

    PH TAMAK HARTA DAN KUASA…..

    Salahkah saya?…….

    Lewat Mac 2018 yang lalu, sy mengambil keputusan untuk berhenti berkerja bersama Faiz Fadzil.

    Ramai sahabat dan kawan mempersoalkan perletakan jawatan tersebut, saya hanya menjawab kerana karenah birokrasi.

    Dorongan keputusan ini adalah berdasarkan beberapa faktor, pertama, tekanan keluarga yang disebabkan dari ibu saya yang akan menjalani pembedahan pada masa itu.

    Faktor kedua, sudah ramai individu yang sanggup untuk membantu kerja kerja politik Faiz Fadzil ketika itu. Ianya mengurangkan rasa serbasalah saya keatas Faiz Fadzil.

    Faktor ketiga adalah Anuar Tahir, pada awal tahun 2018 lagi, saya dan Faiz Fadzil telah berbincang, bagaimana keadaan saya sebagai Ketua Pemuda Amanah Kawasan Temerloh membelakangi Anuar Tahir yang merupakan Setiausaha Agung parti telah diumumkan sebagai calon PH Parlimen Temerloh ketika itu, sedangkan Faiz Fadzil hanyalah Timbalan Ketua Pemuda Amanah Nasional.

    Perbincangan ini turut melibatkan pembantu Anuar Tahir, Saudara Hadi Kanis, yang beberapa kali menghubungi saya ketika mereka turun ke Temerloh untuk membuat tinjauan.

    Oleh kerana tekanan yang saya alami, saya mengambil keputusan untuk berhenti dan terus menetap di Temerloh. Walhal saya telah dijanjikan tempat bersama Faiz Fadzil.

    Saya mengambil peluang untuk meluangkan masa bersama ibu saya yang pergerakan beliau terbatas selepas menjalani pembedahan.

    Walaupun begitu, semasa saya bersama ibu, saya telah mendapat panggilan dari sahabat saya, saudara Ammar Atan yang memerlukan tenaga saya untuk menghadapi pilihanraya.

    Saya membahagikan masa diantara keluarga dan kerja kerja pilihanraya, ketika itu saya mula mengenali saudara Haniza Aris yang merupakan pembantu setia Anuara Tahir ketika itu.

    Kami berhempas pulas bekerja untuk memenangkan Anuar Tahir di Temerloh, banyak masa dan wang telah dikorbankan semata mata untuk memenangi pilihanraya, terima kasih kepada semua pihak yang turut sama membantu kami.

    Dua minggu selepas kemenangan diumumkan, saya telah dipanggil oleh Haniza Aris untuk membantu persediaan pejabat pentadbiran Ahli Perlimen Temerloh. Dengan kadar elaun ditawarkan RM500, saya tidak putus asa untuk terus membantu Anuar Tahir kerana kemenangan itu lebih berharga.

    Sehinggalah suatu malam, Anuar Tahir mengarahkan saya untuk menyediakan resume dirinya sendiri untuk di email kan kepada pembantu Tun M bagi perlantikan Timbalan Menteri Kerja Raya, ya saya sudah mengetahui lebih awal tetapi kerahsiakan jawatan yang diterima olehnya pada masa itu.

    Kemudian Ahmad Tarmizi, Ketua Amanah Temerloh telah dilantik sebagai SUS kepada Anuar Tahir, Haniza sebagai Pegawai Pentadbir dan saya sebagai Pegawai Perhubungan Awam pejabat parlimen.

    Sehingga satu hari, saya dan Haniza mempertikaikan tindakan Ahmad Tarmizi yang sering membelakangi parti dan juga yang sudah mula rapat dengan kroni kroni Umno di Temerloh. Saya melihat ia seperti barah yang dihidapi oleh Anuar Tahir hasil dari kerja tidak bermoral Ahmad Tarmizi.

    Pada awal Ogos 2018, saya telah mendapat tawaran untuk menyambung pengajian di IPTA, sy berkata kepada Haniza, jika kami tidak selesaikan permasalahan yang berlaku, saya akan berhenti dari bersubahat dengan segala kerja kotor dan tidak bermoral Ahmad Tarmizi.

    Saya dan Haniza bertungkus lumus untuk menyelamatkan Anuar Tahir dari barah yang kian membesar tersebut, ternyata kami gagal, ego Anuar Tahir terlalu tinggi sehingga dia menjawab “saya akan menghadapinya sendiri”. Dan dari saat itu, Haniza telah tersingkir dari Pejabat Parlimen Temerloh. Saya mengambil keputusan menerima tawaran sambung pengajian.

    Sehingga tidak lama kemudian, saya dan Haniza difitnah menggelapkan beratus ribu ringgit wang peruntukan Ahli Parlimen oleh Ahmad Tarmizi dan kunco umno nya bagi membeli kepercayaan Anuar Tahir. Walhal dengan baki elaun yang kecil sy cuba hidup sebagai mahasiswa, dan Haniza yang tidak tahu nasib beliau yang menyara 10 orang isi keluarga.

    Dan sehingga hari ini, banyak perlanggaran etika dan moral yang berlaku di Pejabat Parlimen Temerloh, sahabat dari parti komponen juga semakin muak dan benci dengan perbuatan Ahmad Tarmizi dan Anuar Tahir.

    Salahkan saya?

    FB
    Omar Tuah i

    Komen : Pimpinan Amanah, manausia yang tidak boleh terima kekalahan (semasa muktamar) kerana mereka ada agenda untuk berkuasa

    1. Kyototan Abdul

      Jika Merah (Umno) dapat campur dengan Hijau (PAS), sudah pasti kemalangan akan berlaku.

      Merah berhenti dan Hijau jalan.

      tanya siapa yang mengguna jalan raya pasti tahu.

  15. Ini bukti pemimpin Melayu Islam memufliskan / memperbodoh orang Melayu demi untuk kekal berkuasa melalui PEMBOHONGAN!

    UMNO Lawan Komunis?

    Berucap di mesyuarat agung tahunan Umno Gombak, tiga hari yang lepas, Najib menyeru agar ahli partinya tidak membiarkannya “berseorangan dalam perjuangan”.

    “Kita mesti berani lawan, kalau tak berani lawan, kita bukan lah parti yang terbenam dalam sejarah bangsa kita dan Malaysia.

    “Siapa suatu ketika dulu berani menentang British, berani menentang komunis, kalau tidak pendahulu-pendahulu, pendekar-pendekar kita,” katanya.

    Tambah Najib, ketika era berkenaan, Umno berjaya mengalahkan komunis kerana bersatu dengan sekutunya.

    Oppsss!! UMNO berjaya mengalahkan Komunis?.. ha.. ha.. kenapa tak cakap UMNO lawan Portugis saja Najib?

    Kata presiden Patriot Mohamed Arshad Raji “Tiada rekod Umno dan anggotanya secara berkumpulan berjuang dan menewaskan pasukan bersenjata komunis sebelum kemerdekaan, kata Persatuan Patriot Kebangsaan.

    “Anggota keselamatan yang berkhidmat di era pemberontakan komunis dengan mudah boleh sahkan mereka tidak pernah nampak seorang pun ahli Umno galas 30 kilo barang dan senjata, dengan senapang di tangan, bergerak di hutan Pahang, Perak, Kedah dan Sarawak, menggadai nyawa dari terpijak jerangkap samar demi memburu pemberontak komunis.
    “Tiada juga anggotanya yang gugur melawan pemberontak komunis,”

    “Kami kesal dengan tndakan Najib memanipulasi fakta dan sejarah berkaitan kekalahan pemberontaklan komunis demi mendapatkan semula tempat di hati orang Melayu,” katanya.

    Nak bohong apalah Najib ni?.. kesian perwakilan yang kena auta dengan dia tu..

    1. Najib is a spent force. Sudah tak masuk buku lagi. Ha nya media massa mcm M’kini nak luaskan readership, terbitkan apa yang Najib karutkan.

      Hanya Nancy Shukri dan yang segerombolan dengan nya yang mahukan Najib. Orang Sarawak mahukan Najib jadi PM lagi, kata dia. Sebenar nya dia dan segelintir orang Sarawak saja yang mahu.

      Realiti nya Najib otw to penjara di Sungai Buluh. Takkan 3-4 dari 45 tuduhan mahkamah ke atas dia tak sangkut, didapati bersalah. Dijangka 10-20 tahun di sana.

  16. MAHATHIRVSANWAR

    MARI UNDI GS……..

    Kemenangan PH tragedi menyedihkan Islam

    Kemenangan Pakatan Harapan (PH) dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) lalu merupakan satu tragedi yang menyedihkan buat Islam dan penganutnya.

    Ketua Dewan Muslimat Pas, Nuridah Mohd. Salleh berkata, negara dipimpin oleh pemerintah yang tidak menampakkan kesungguhan menepati janji dan tawaran apatah lagi bersatu hati mempertahankan kedudukan Islam yang utuh termaktub dalam Perlembagaan.

    “Di antara hasil post-mortem pada pilihan raya umum (PRU) lalu, kita mendapati faktor serangan media sosial menyumbang kepada peratusan tertinggi (75 peratus) yang membawa kepada kekalahan Pas.

    “Saya percaya golongan wanita juga tidak ketinggalan dalam kepesatan penggunaan media sosial. Kita berkemungkinan terlepas pandang peranan yang sepatutnya dimainkan oleh muslimat menerusi media sosial hingga tidak merebut peluang dalam lapangan ini dan tidak diberikan peranan serius,” katanya.

    Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan dasarnya pada Muktamar Tahunan Dewan Muslimat Pas Ke-59 di Pusat Konvensyen Bukit Gambang Resort City (BGRC) di sini hari ini.

    Nuridah berkata, kaum wanita turut diheret dalam kancah yang berbahaya antaranya tafsiran bebas dan terbuka terhadap hukum syarak yang berkaitan dengan wanita sehingga timbul pertikaian terhadap isu poligami, faraid, perintah menutup aurat, tuntutan hak untuk murtad, hak talaq kepada suami, perkahwinan sesama jantina dan seks bebas yang bertujuan memesongkan keyakinan terhadap Islam.

    “Kita mendapati kerajaan PH terutama pemimpin Islamnya sudah tidak menampakkan sensitiviti mereka dengan hal keadaan yang membimbangkan ini.

    “Pelbagai hujah dan alasan sengaja dicipta atas dasar rahmatan lil alamin dan maqasid syariah untuk menyenangkan hati rakan politik mereka yang bukan Islam dalam PH,” katanya. – UTUSAN ONLINE

    1. عمران تيمور

      Apa cite Ketua Dewan Ulama Pas Nik Zawawi, title ‘Datuk’ palsu, ‘Dr’ pun Dr. palsu, mana walaun cai nak letak muka?

      Ahmado Castilo

      “Ulama Jalanan”. Jenis yang bersepah di tepi jalan.

  17. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Mmg lah dibadai angin rindu, terasa sikit derita
    Tapi abng rela redah dan lalui demi kerna cinta
    Jgn lah dirisau bimbang duhai Irah dewi juwita
    Dlm setiap helaan nafas, Irah di hati, bertakhta
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

  18. MAHATHIRVSANWAR

    Kit Siang Says Mahathir’s Financial Scandals Cost Malaysia RM100 Billion

    In February 2013, Lim Kit Siang said Tun Dr Mahathir Mohamad’s financial scandals cost Malaysia RM100 billion and that if Pakatan ‘captures’ Putrajaya then a RCI must be set up to investigate Mahathir’s financial scandals in his 22 years as Prime Minister. A year ago Pakatan did capture Putrajaya but Kit Siang has still not set up the RCI to investigate Mahathir’s RM100 billion financial scandals as promised. Has Kit Siang done a U-turn again?

    47-Day Countdown to 13GE – RCI into the RM100 billion losses from financial scandals in the 22-year Mahathir premiership

    Lim Kit Siang, 23rd February 2013

    Yesterday, the three-day-old business news portal KiniBiz carried the report “Syed Mokhtar eyes Malaysia Airlines” by Jose Barrock, reporting that Syed Mokhtar Albukhary is proposing to the federal government to take over national investment arm, Khazanah Nasional Berhad’s 69.3 per cent equity interest in Malaysia Airlines which includes as part of the deal a long-term fuel subsidy by the government for as many as 60 years.

    Malaysians await the full disclosure of this latest development in the byzantine government-corporate nexus, with a “source close to Syed Mokhtar” denying that there is such a proposal to take over MAS with “two separate sources” confirming that such a deal is being contemplated.

    This report has, however, brought to the fore as priority issues in the impending 13th General Elections public concerns about good governance in Malaysia whether about past financial scandals arising from privatisation as a whole and specifically about the ailing national airline; Syed Mokhtar’s far-flung business empire and his mega-debts creating genuine fears whether they will require a massive bailout using taxpayers’ money and the history of corruption, cronyism and abuses of power in the long list of bailouts of Umnoputras at the public expense in the past few decades.

    The 13th General Elections is the most appropriate time to revisit these issues of public concern about accountability, transparency and good governance.

    Although the the Prime Minister, Datuk Seri Najib Razak, has given priority to accountability, transparency and good governance in his Government Transformation Programme (GTP) and National Key Result Areas (NKRAs), they remain at the level of sloganeering and lip-service as nothing has basically changed in these areas or Malaysia’s corruption ranking as reflected in the annual Transparency International (TI) Corruption Perception Index (CPI) under Najib would not be the worst as compared to all the previous five Prime Ministers – Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun Hussein, Tun Mahathir and Tun Abdullah.

    The continuing Malaysian Airlines System (MAS) scandals under Najib’s premiership is a case in point.

    Up to now, Najib has failed to give a frank and honest answer whether Malaysians are still paying for the RM100 billion financial scandals perpetrated in the 22 years of Mahathir premiership with the decision by his government in 2011 to write off Tan Sri Tajuddin Ramli’s RM580 million judgment debt in a “out-of-court” settlement between Danaharta and other GLCs with Tajuddin with regard to all suits pending between them.

    Before the “out-of-court” settlement for the Malaysian Government to write-off Tajuddin’s RM580 million judgement debt, Tajuddin had claimed in affidavits in court that former premier Mahathir had made him buy MAS in 1994 to help bail out Bank Negara after the central bank suffered massive foreign exchange losses due partly to speculation in foreign exchange markets as a “national service” with an “Overriding Agreement” to indemnify him against any losses suffered.

    Although this has been denied by Mahathir, it has still to be established who is telling the truth – Mahathir or Tajuddin; an answer which is relevant and pertinent to the question who must bear responsibility not only for some RM10 billion MAS losses – RM1.8 billion losses resulting from the government’s buy-back of Tajuddin’s 29.09 per cent stake in MAS at RM8 per share representing a premium of RM4.32 or 117 per cent over the market price at RM3.68 per share when the deal was signed on 20th December 2000 followed by MAS police reports from 2002 that Tajuddin had caused the national flag carrier to suffer losses in excess of RM8 billion.

    I had estimated in Parliament two decades ago that Bank Negara lost a colossal RM30 billion from the Bank Negara foreign exchange scandal under Mahathir’s premiership. But Bank Negara claimed RM10.1 billion loss in 1992 and RM5.7 billion in 1993 while former Bank Negara Deputy Governor Dr. Rosli Yaakop estimated last year at a public forum that Bank Negara lost between USD27 to USD33 billion, which was five times more than its foreign reserves and its entire assets of USD20.7 billion in 1992.

    What is the truth?

    Barry Wain, in his book “Malaysian Maverick”, estimates that Malaysia lost RM100 billion just in four financial scandals during Mahathir’s premiership.

    In the forthcoming general elections, Malaysian voters should not only pass a verdict on Najib’s non-transformation in the past four years, but also pass judgment on Mahathir’s 22 years of authoritarian and corrupt policies when he was Prime Minister from 1981 – 2003, as with Mahathir campaigning even more conspicuously than Najib in the run-up to the next general elections, both Najib’s policies and Mahathir’s legacies have become central issues in the 13GE.

    I am on public record as saying that if Pakatan Rakyat is to capture Putrajaya in the 13GE, we should re-open investigation not only on the RM30 billion Bank Negara forex scandal of 1992, there should be a Royal Commission of Inquiry into the RM100 billion losses suffered by the country in the financial scandals of the 22-year Mahathir era.

    Let the 13.3 million voters in the 13GE decide whether they endorse the proposal to have a wide-ranging public inquiry into Mahathir’s financial scandals in 22 years which have cost the country RM100 billion of losses and for which the present generation of Malaysians are still paying the price – although there is totally no accountability and transparency about these glaring instances of corruption, cronyism and abuses of power for more than three decades.

    Let me assure Mahathir that I do not want to see him suffer the fate of Mubarak or Gadafi.

    I do not even want to see Mahathir in jail but there must be full accounting for the RM100 billion losses from the financial scandals during the 22-year Mahathir era, a dark era in Malaysian history which saw key national institutions in the country like the Judiciary, the civil service, Attorney-General’s Chambers, the Police, the Anti-Corruption Agency , the Election Commission compromised and subverted to serve the behests of one man, the Prime Minister and from which disaster Malaysia has not yet fully recovered.

    Only then can Malaysia start afresh on a new page – to build a great Malaysian nation which is united, harmonious, competitive, progressive and prosperous.

    1. Tan Peng Chuan

      Saya sudah tunggu lama Umno & Pas kahwin ~ harap suami isteri dapat hidup berpanjangan >> >> jangan Ceria ….

      Jika Tok Guru Nik Aziz masih hidup akan rasa sedih, kerana pengikut nya tidak mendengar nasihat beliau..

      Zaman Keemasan Tok Guru Nik Aziz hanya boleh jadi kenang manis .. sekarang Pas sudah merudum ..

  19. Pemimpin BN dan PAS lebih dahsyat kebejatannya
    Rakyat dimufliskan jadi pengemis spanjng hayatnya
    Ujudlah BRIM KRIM STiM segala macam sepertinya
    Sebagai umpan untuk mengekalkan pemerintahnya!

    1. MAHATHIRVSANWAR

      MCM NI LAH BARU KERAJAAN NAMA NYA….UNDILAH GS….

      Caj Percuma Wad Kelas Ketiga : Kerajaan Negeri Masih Berunding Dengan KKM

      KUALA TERENGGANU, 13 Jun – Kerajaan negeri sedang berusaha untuk memastikan rakyat Terengganu yang berpendapatan rendah mendapatkan rawatan percuma wad kelas ketiga di enam buah hospital di seluruh negeri Terengganu.

      Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Kesihatan dan Alam Sekitar negeri, Dr Alias Razak berkata, kerajaan negeri telah beberapa kali mengadakan rundingan dengan pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) supaya permohonan untuk melaksanakan program rawatan percuma itu dapat dilaksanakan secepat mungkin.

      “Kami beberapa kali telah mengadakan rundingan dengan pihak Menteri Kesihatan Malaysia dan pihak KKM sendiri, memohon agar memberi laluan kepada kerajaan negeri melaksanakan program tersebut.

      “Namun ia masih tertangguh kerana sebab-sebab tertentu. Bagaimanapun kerajaan negeri tidak berputus asa dalam usaha melaksanakan janji manifesto tersebut dan sedang berusaha gigih sehingga program tersebut dapat dilaksanakan dengan jayanya,” jelasnya.

      Bagaimanapun katanya tarikh baru untuk melaksanakan program tersebut masih belum ditetapkan sehingga kelulusan diperoleh dari pihak kementerian berkenaan.

      Beliau berkata demikian ketika dihubungi hari ini bagi mengenal pasti kelewatan pelaksanaan caj percuma wad kelas ketiga di enam buah hospital di seluruh negeri Terengganu.

      Hospital berkenaan ialah Hospital Sultanah Nur Zahirah di Kuala Terengganu serta hospital di Dungun, Setiu, Besut, Kemaman dan Hulu Terengganu.

      Dr Alias yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Tunggal mengharapkan agar pihak kementerian berkenaan membuka jalan dan memberi peluang seluas-luasnya kepada kerajaan negeri untuk melaksanakan program itu demi meringankan beban rakyat negeri Terengganu yang berpendapatan rendah.

      Kerajaan negeri telah menyediakan peruntukan khas untuk program tersebut sebanyak RM17 juta termasuk program Kad Sejahtera bernilai RM500 setahun kepada keluarga daripada golongan miskin.

      Peruntukan tersebut dinyatakan dalam ucapan Bajet 2019 oleh Menteri Besar, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar di Persidangan Dewan Undangan Negeri Terengganu di sini baru-baru ini.

      Sumber LINK

      1. Zaini Ahmad

        Selamat Bersidang Selamat berjuang bagi sama rata Umno Pas jangan ada prangsaka antara parti kelak merana diri

        ingat Pesanaan Tuan Guru terdahulu jangan terkena jerat kedua kali, nani merana dalam kehidupan, kafir mengkafir lagi dll.

  20. Pemimpin2 PH golongan puak liberal & sekular
    Sekor2 perangai depa itu macam biawak & ular
    Namun kini, maruah PH semakin teruk tercalar
    Sbb, video berjubor Jemin, makin luas menular
    🐊🐍🐊🐍🐊🐍🐊🐍🐊🐍🐊🐍🐊🐍🐊🐍🐊🐍

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  21. Yg menodoh dgn pantas dipecat , yg menotoh masih bebas berkeliaran dok cari nak menotoh pungkog mangsa laen plak dgn pantas.
    Salahlaku rahsuah kira wang ringgit saje ke,bila saurang dah belambak duit tentu dia taktutoh duitdah dia nak totoh pungkog yg selambak pulak.

    Benda yg selambak tentu cantik dan harom samerebak seropa bonga yg sejambak jadi igauan pagi petang siang dan malam tidak boleh dilopa, sentiasa dok dlm palak dari mude sampe toa dan sampe mampoih..
    Kah kah kwah kuah kuah.

  22. Kejora menujah ganas hingga Irah termenjerit
    Rupanya dildo negero kote Kejora tak setara!
    Budin mahu sebab utamanya kerana semburit
    Inikah yg dikata Kritis Membina Demi Negara?

    1. Abg Sado 11:56 am,

      Tak usah nak perlekeh Kejora, duhai Abg Sado
      Cikgu Kejora perkasa, bukan lah sembarangan
      Bila udah kahwin nanti, tak main le, dildo-dildo
      Sbb, barang Kejora ini, tak beza ukuran lengan
      💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

      1. Bapok memang tak ngaku dia tu bapok la bapok!
        kik kik kik kik kik………….

        1. Itu lah Abg Sado, lain kali, jgn buat lawak lapok
          Tak de pasal2, kepala abg tu dah kena hempok
          Abg je ngaku sado, tapi org lain nampak bepok
          Haah..ahaha..tunggu apa lagi bang..haa tepok!

          😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

  23. 💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    Hempasan, dari ombak badai rindu, kian hebat!
    Kuntum2 bunga rindu pula, mekar, makin lebat
    Menanti kepulangan Irah terasa sgt lah lambat
    Hanya warkah Irahlah menjadi penawar & ubat
    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙

    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

  24. PADAH BIARKAN PUAK KOMUNIS PH PERINTAH NEGARA…….

    Satu Lagi Dasar Penindasan Bangsa Melayu Oleh Kementerian Yang Di Ketua Oleh Kula Segaran

    Menteri Sumber Manusia, Kula Segaran adalah antara manusia paling cauvinis di Malaysia…

    Bukan sekali, bukan dua kali malah berkali-kali Kula Segaran menimbulkan ketegangan kaum di Malaysia…

    Kenyataan beliau tentang bangsa Melayu pendatang, meratifikasi Statut Rom, kempen beliau yang membakar api perkauman di PRK Semenyih sudah cukup menjadi bukti nyata bahawa Kula Segaran adalah seorang rasis dan tidak layak menjadi seorang menteri di dalam negara yang mempunyai berbilang bangsa seperti di Malaysia…

    Terkini, sekali lagi Kementerian Sumber Manusia di bawah pimpinan mempamerkan sikap rasis yang keterlaluan!!!

    Pengecualian Yuran ILP Pendaftaran HANYA Untuk Bangsa India

    Kenyataan media Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (PUTRA) berkaitan diskriminasi kaum dalam proses pembayaran yuran pendaftaran di Institut Latihan Perindustrian…

    Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…

    1. Biro Undang-Undang dan Pengaduan Awam PUTRA telah menerima aduan dari ibu bapa berbangsa Melayu menyuarakan ketidakpuasan hati mereka apabila mendaftarkan anak jagaan mereka di ILP Ledang sebuah institusi kemahiran di bawah Kementerian Sumber Manusia…

    2. PUTRA di maklumkan bahawa semua penuntut kaum India adalah DI KECUALIKAN dari membayar yuran pendaftaran sebanyak RM1800, manakala bagi penuntut SELAIN DARI KAUM INDIA, pembayaran yuran RM1800 berkenaan adalah DI WAJIBKAN!!!

    3. PUTRA melihat dasar Kementerian Sumber Manusia menggunakan wang rakyat dari Akaun Amanah ILJTM adalah satu dasar diskriminasi perkauman yang tidak berlandaskan mana-mana peruntukan undang-undang…

    4. PUTRA juga melihat dasar ini adalah satu bentuk penyalahgunaan kuasa di pihak Kementerian Sumber Manusia yang menyalahgunakan dana awam hanya untuk kepentingan kaum tertentu dan kemungkinan di sebabkan Menteri Sumber Manusia adalah seorang dari kaum India maka atas sebab itulah dasar ini di perkenalan…

    5. PUTRA memandang serius penyalahgunaan Dana awam untuk kepentingan politik sempit Menteri Sumber Manusia dan PUTRA akan membuat aduan rasmi berkaitan isu ini…

    6. Buat ibu bapa yang telah mendaftarkan anak mereka di ILP dan telah membayar yuran pendaftaran tersebut, sila hubungi Biro Undang-Undang dan Pengaduan Awam PUTRA di talian +60176635719 untuk kita menubuhkan satu jawatankuasa bertindak menuntut KEADILAN dan HAK samarata seperti yang di jamin di bawah Perkara 8 Perlembagaan….

    7. Perkara 153 Perlembagaan hanya membolehkan Yang Di Pertuan Agong memelihara kedudukan istimewa orang Melayu dan kepentingan sah kaum-kaum lain dalam bidang Pendidikan dan Latihan…

    8. PUTRA percaya Yang Di Pertuan Agong tidak memberi perkenan kepada dasar diskriminasi Kementerian Sumber Manusia ini dan selagi belum di perkenankan maka sebarang dasar kerajaan yang bercanggah dengan undang-undang adalah tidak berpelembagaan dan boleh di cabar di mahkamah…

    9. PUTRA mengambil maklum bahawa kemiskinan merupakan antara faktor penghalang kepada peluang pendidikan tetapi kemiskinan adalah buta perkauman…

    10. Kerajaan hendaklah bertindak adil mengikut undang-undang dan sebarang bentuk diskriminasi selagi ianya tidak di kecuali kan oleh undang-undang hendaklah di hentikan…

    Sekian terima kasih…

    Mohd Khairul Azam Bin Abdul Aziz
    Naib Presiden Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (PUTRA)
    Pengerusi Biro Undang-undang & Pengaduan Awam PUTRA
    1 Julai 2019

    Jelas, dasar yang di buat oleh Kementerian Sumber Manusia bukan saja bersifat diskriminasi kaum dan boleh menimbulkan ketegangan antara kaum di Malaysia, malah yang lebih di kesalkan ialah ianya dengan jelas dan terang telang melanggar Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan berkaitan hak dan keistimewaan orang Melayu dan Bumiputera…

    Malah ianya juga telah MENCABAR KUASA SPB YDP Agong serta Raja Raja Melayu, kerana adalah menjadi tanggungjawab SPB YDP Agong dan Raja Raja Melayu untuk melindungi hak dan keistimewaan bangsa Melayu dan Bumiputera…

    Ini bukanlah satu isu yang boleh di anggap remeh kerana selain melanggar Perlembagaan Persekutuan, Kementerian Sumber Manusia telah mencabar kedaulatan SPB YDP Agong serta Raja Raja Melayu…

    Bagaimana seorang menteri yang berlatarbelakangkan perundangan boleh membenarkan perkara yang serius begini berlaku di kementeriannya?

    Kesimpulannya, Kula Segaran bukan tidak tahu mengenai Perlembagaan Persekutuan tetapi SECARA SEDAR dan SENGAJA mencabulinya, semata-mata kerana sifat rasis dan biadab beliau…

    Apakah rakyat Malaysia masih lagi mahu mempunyai seorang menteri yang rasis dan biadab seperti Kula Segaran???

    1. Tan Peng Chuan

      sejarah telah menunjukkan PASS bergabung dengan mana-mana parti tidak akan berpanjangan.

      Tolong ingatkan BN bukan hanya UMNNO shj. MCA dan MIC juga mesti agree atau sahkan perkhawinan ini. Jika tidak PASS hanya boleh jadi isteri simpanan (perempuan simpanan?) bagi UMNNOO.

  25. Bagaimana lah agaknya Jemin nak dibebaskan dari terlibat dengan dalam video semburit tu kalau satu dunia dah tau bahawa pakar forensik video dari luarnegara tu dah sahkan video tu adalah asli dan bukan deep fake ????

    1. Lain lah kalau ada tangan2 ghaib di belakang tabir yang campur tangan…itu citer lain!!!!!!!

  26. Tak sah hidup abg ni kalu tak sebut Irah sehari
    Pantun abg pasti akan muncul dlm setiap entri
    Demi Irah ku sayang, abg kan sentiasa ke mari
    Kerana hati yg satu ini, hanya lah utk mu puteri

    💘❤💓💕💖💗💙💚💛💜💝💘❤💓💕💖💗💙
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷
    💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷💐🌸💮🏵🌹🌺🌻🌼🌷

Leave a Reply

Your email address will not be published.