KENAPA RAIS YATIM TIBA2 MEMBODEK TUN M?

Walaupun tidak dinafikan Rais Yatim menyokong PH menjelang hari-hari terakhir sebelum pengundian PRU14 lalu, tetapi beliau hanya menyerahkan borang menyertai Bersatu pada 4 Jun 2018.

Ini bermakna kemasukannya ke dalam keluarga PH hanyalah setelah gabungan itu menang PRU14 menewaskan BN pada 9 Mei 2018.

Juga kemasukannya ialah setelah PH berjaya menjadi kerajaan dan setelah Tun Mahathir Mohamad bergelar Perdana Menteri buat kali kedua.

Berdasarkan hakikat itu, boleh jadi jika PH tidak menang pada PRU14 lalu, Rais juga tidak akan menyertai Bersatu.

Hakikatnya, beliau menyertai UMNO setelah PH menjadi kerajaan dan setelah Tun Mahathir bergelar Perdana Menteri. Lebih daripada itu, beliau menyerahkan borang keahliannya juga kepada Tun Mahathir selaku Pengerusi Bersatu merangkap Perdana Menteri.

Itulah Rais yang dulu pernah membakar jambatan meninggalkan UMNO untuk bersama-sama Tengku Razaleigh Hamzah dalam Semangat 46, kemudian membina jambatan baru untuk kembali semula bersama UMNO dalam era kepimpinan Tun Mahathir yang pernah dimusuhinya.

Sejak itu, beliau dapat bertahan dengan jawatan menterinya sehinggalah ke era kepimpinan Najib Razak, sebelum membakar jambatan sekali lagi meninggalkan UMNO untuk menyertai Bersatu.

Keluar masuk UMNO dan berbaik serta bermusuh dengan Perdana Menteri boleh dikata bukan sesuatu yang asing bagi Rais.

Sementara itu, persetujuan untuk melantik Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri, Dr. Wan Azizah Wan Ismail sebagai Timbalan Perdana dan Anwar Ibrahim sebagai bakal Perdana Menteri ke-8 sekiranya gabungan itu menang PRU14 telah diputuskan dalam Kongres Pakatan Harapan yang diadakan di Shah Alam pada 7 Januari 2018.

Keputusan lain dalam kongres tersebut ialah membebaskan Anwar dan memohon pengampunan penuh bagi tujuan membolehkannya kembali aktif dalam politik.

Oleh kerana ia adalah keputusan kongres yang dimuktamadkan secara muafakat oleh keempat-empat parti dalam PH, bermakna ia adalah perjanjian bertulis yang ada hitam putihnya.

Pada tarikh kongres itu diadakan, Rais masih lagi ahli UMNO, malah mungkin masih kuat menyokong Najib Razak dan Rosmah Mansor.

Maka, jauh sekali ketika itu beliau ada terlibat atau tahu tentang sebarang keputusan atau persetujuan yang dibuat oleh PH mengenai kedudukan Anwar.

Lalu, tentulah menghairankan apabila Rais dalam kenyataannya hari ini berkata, tiada sebarang perjanjian hitam putih untuk menjadikan Anwar sebagai Perdana Menteri.

Apakah tujuan Rais mengeluarkan kenyataan yang beliau sebetulnya tidak terlibat atau tidak tahu kedudukan yang sebenar?

Lupakah sebelum ini ketika wujud desakan dalam Bersatu agar Tun Mahathir berkhidmat sebagai Perdana Menteri sehingga ke hujung penggal, Rais sendiri tidak setuju dengannya sambil mengingatkan semua pihak agar perasaan Anwar dan Dr. Wan Azizah perlulah dijaga?

Tidakkah ia memberi gambaran Rais sendiri anat sedar ketika itu Anwar adalah pengganti kepada Tun Mahathir?

Mengapa tiba-tiba hari ini beliau berubah nada?

Adakah Rais masih waras atau beliau sedang membodek dan mengampu Tun Mahathir kerana mengharapkan sesuatu?

Benarkah juga perkhabaran yang sedang tersebar luas mengatakan Rais merupakan antara yang sedang melobi untuk menjadi TYT Melaka menggantikan Tun Khalil Yaakob? (Shahbudindotcom 23/06/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 23 June 2019 — 10:21 pm

85
Leave a Reply

avatar
11 Comment authors
Othman AhmadAnonymousAnonymousanonymousSAKL Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Anonymous
Guest
Anonymous

As Irah can see:

Pcik Man is a small dwarf, but abg is like giant
Pcik Man is a small rat but abng is a fierce lion
Pcik Man is stupid idiot but abg is real brilliant
Abg is like diamond, but pcik Man is rusty iron

Poor Pkcik Man, is as soft as a piece of burger
How can he defeat abg, as tough as a big tiger
He can’t avoid or escape the bullet, abg trigger
And now.. he is shivering & trembling, in anger

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Who the fuckin’ hell would be damn fuckin’ stupid to reciprocrate in the absurd manner of those ridiculous PANTAToon of yours, gay boy…….??
Whatmore with your fuckin’ half past six fuckin’ Manglish.

So, I’ll make it plain & diect – Vamoose and get out of my sight, why you fuckin’ son of a bitch.,…!!!

Hi hi hi

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Alahai, Kejora masih melontar PANTAToon2 Sampah tak ada isi bernas, sembrono..asal boleh untuk menutup kemaluan setelah dilondeh-telanjangkan yg dia sekadar gay boy bacol samdol……!! Hi hi hi, abis meleleh air hidung menahan lawak bodoh kejora. Ho ho ho Kejora memang layak, malah lebih dari layak, digelar Musibat-Lahanat’ atas sebab2…… 1, Biadab, tidak hormat orang tua, kuat mencarut;mempersenda agama hingga sanggup mencaci Allah SWT meliwat Tun Mahathir dunia akhirat; 2, Kuat auta, membohong, putar belit; 3. Masuk bakul puji diri macam bagus sangat, lagak warak tak hal seorang gay yg dgn bangganya tanpa segan silu meluahkan nafsu serakah seks luar tabiee… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Ohh..ada lagi rupanya nko, Pcik Suman biawak
Apa le pula, bahan kelakar, dari ini badut lawak
Ada lagi ke artifek lama muzium pakcik bawak
Nun..jwpn lengkap, semua kat bawah nun Wak

πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

KEJORA: πŸ˜€πŸ˜πŸ˜‚πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
PCIK MAN: πŸ˜ˆπŸ‘ΏπŸ‘ΉπŸ˜­πŸ˜•

πŸ‘‹πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Anonymous
Guest
Anonymous

Marah yer Pakcik Man…?
Meroyan sakan nampak!

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Tak sangka, Pcik Suman bodoh bebal sebegini
Kalu abg homoseks, takkan abng dedah dl sini
Lain le dgn dia yg asyik mampos dekat blog ini
Ada masalah, sakit ED, tidak mampu layan bini

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Di persada arena rindu abg kini cemas tersepit
Busur2 panahan rindu terus kejam menyumpit
Kecoh landasan kasih, rindu lara dtg merempit
Terpaksa abg usung kuntum2 rindu berkampit

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg lah ramai cgi2 muda cantik, di tmpt kerja
Tapi, bila depa cuba dekati, abg tak rasa teruja
Sbb, hati abg ni dah dirantai dek Irah ku manja
Lagi pula hati yg satu ini hanya utk Irah sahaja

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Rais says Dr M likes Azmin better. That’s being polite for not saying why TDM does not prefer Anwar.

A man’s past will always hound him. The convict past. Easy to say YDPA’s pardon has redeemed his bad record. That’s not the reality. Millions of people won’t forget that he was imprisoned. Twice.

7 ex-convicts became Chief Executive of countries, including Nelson Mandela. But all of them were political prisoners. Anwar tried to get him defined as a political prisoner. But no. He was a common criminal.

Wau bule
Guest
Wau bule

Totally agree with you, sir.

We do not owe him pm’s seat. Terhegeh2 ke hulu ke hilir jaja yang dia akan jadi pm. Mampus malaysia.

Track record tak dak. Video china doll ada. Bekas common criminal berlagak seolah2 dia saja layak…piirah anwar. Hope PH loses tanpa mahathir.

anonymous
Member
anonymous

Totaly agree….ko loyar buruk sakit hati sebab nuar pon tak nak liwat jubo ko yg busuk sangat…hihiji.

Anonymous
Guest
Anonymous

This bastard is just like Rais Yatim, join this blog after PH has won to create discord amongst PH supporters. Madey defied all this bastard’s logic since it was Madey and Daim on their free will had proposed and agreed to a JV with Anwar including the sharing of the post of PM, this JV is called PH consensus and it brought about Madey to be elected PM despitee his Bersatu winning only 13 seats. So no question of Madey’s preference since it is the Majlis Presiden PH that endorsed political matters of PH as big as the PH Consensus… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Anon 2.31

If you cannot take differences in an argument just leave this blog yourself.

The names of those you mentioned in your comments are immaterial as Mahathir will decide on his own not influenced by anyone including you

Did you see the JV black and white? Do not dramatize to the extent that many reading your comments will just puke.

If you want to support Anwar…be it. You are entitled to your own opinion. But to criticize those not aligned to your thoughts as bastards sound primitive and stupid and uneducated.

Cool man…argue intelligently instead of getting emotional….period

anonymous
Member
anonymous

Memang ko bodoo pon…madey yg sembah anwar…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“Bastards like you”? Playing dirty, eh, Mister Scumbag? Cannot argue with decorum and decency? Not enough facts and/or arguments? Dig in your dirty assol la. That which even Pak Sheikh Anwar refuses to dig. (I should have used the f word on you instead of dig).

“a Bersatu resolution to extend the PM full term was rejected by Madey himself”? Where got one? If true, why didn’t provide the link to the news?

Joceline of Star? Who is she that you want to quote as if she’s a High Court Judge or something? You so low class, man.

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Brother Tanpa Nama

I am with you. Anon 2.31 lacked decorum and perhaps discipline. Maybe a common character in Brader’s corner.

I pray to Allah Malaysia will not get a common criminal albeit pardoned. I would not mind a political prisoner but at least not involved in carnal intercourse against human nature….

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Thesaurus for evil – immoral, wicked, sinful, corrupt, diabolical, satanic, sinister, heinous, atrocious, monstrous, loathsome, foul, repugnant, despicable.

Liwat is all the above. Haram to Islam which is the religion of the country.

Pak Sheikh simply tak boleh jadi PM, bro.

anonymous
Member
anonymous

Ini sekor lagi Tua Nyarnyok bongok berlagak bijak undang2..

Anonymous
Guest
Anonymous

What is the equivalent thesaurus for Madey and Daim doing a deal with Anwar while he is still s prisoner to form a JV for PH? Go ask Najib how he spent RM4 billion of stolen money from rakyat to fight Anwar and Pakatan Rakyat in Selangor for PRU12 and PRU13 employing everyhting thesaurus for evil tactics incl. China Dolls and all. He lost the popularity vote 53% to Anwar and almost lost the PRU13 election. You and Wau Bule/Rahman 2/Rahman 2/ Rahman JPC are now recyling the same Najib’s dirty propaganda against Anwar. Anwar won 75% majority votes in… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Wau bule dgn hakim hamid sultan abo becker siape yg lebih tahu soal undang2?…wau bule berlagak bijak jeer…loyar burok gila kot…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“Blog owner should report to MCMC to find out who is paying him to sabotage and create disunity inPH blogs.”

Geng Najib, You are so ignorant and shallow minded. Never heard of freedom of expression? The right to dissent even among the same group? You not mixing with the right people, eh?

Grow up, man. Be educated and know that it’s farcical to “report to MCMC” statements that are known as the right of citizens in any democracy.

create disunity in PH blogs? You go fly kite, boy.

SAKL
Guest
SAKL

True.

And why did Mahathir go and see DSAI in the court on 5th September 2016? Yet the most aptly put by a renown blogger, I will quote and unquote:-

“Mahathir tidak akan mengakui yang beliau bersalah dengan Anwar, tetapi dunia melihat tindakan beliau memecat Anwar kerana terpengaruh dengan konspirator itu adalah kesalahan terbesar beliau.
Mungkin ramai yang tidak setuju untuk mengatakan Mahathir terkhilaf dalam soal ini. Tetapi apabila beliau sedia berjumpa Anwar dan berjabat tangan sebelum pilihan raya umum ke-14, bagi saya itulah apolegetik termahal beliau kepada Anwar.”

anonymous
Member
anonymous

Madey sembah anwar

SAKL
Guest
SAKL
anonymous
Member
anonymous

TN bodooh berlagak bijak….tak ngaku madey sembah anwar..

anonymous
Member
anonymous

Takade yg lupe anwar dipenjara 2 kali kerana di fitnah oleh madey dan najib keparat….Tua Nyarnyok nak ma.puih sakit hati kerana nuar tak nak liwat jubo TN busuk sangat..

Anonymous
Guest
Anonymous

Didera hiba sepi, memanglah berat sakit terasa
Dimamah lara rindu, derita jiwa amat menyiksa
Digigit pilu kerisauan, rasa hati pedih & berbisa
Dibuai alunan kasih jiwa abg jadi damai selesa

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Blog Budin dah kembali tenang, damai & aman
Sbbnya tiada lagi gangguan jahat Pcik Othman
Boleh lah, abg berpantun hal Irah, dewi idaman
Tak aman di hati jika tak sebut bunga di taman

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man tu, perangai jahat serupa ifrit puaka
Dia nak perbusuk abng, mcm2 fitnah dia reka
Agaknya dia tidak percaya dgn syurga neraka
Abg perasan dia ni admin Budin pun tak suka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pakcik Othman ini, seperti jiwanya sawan lara
Abg rasa, dlm badan dia ada darah beruk kera
Ada2 jer dgn abg, dia cari pasal, buat angkara
Semua orng yg kritik PH, dia akan kata Kejora

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man ni, elok kalau jadi badut lawak kelakar
Jln pun senget hencot, ingin berlagak pendekar
Kucing tua, tumpul kuku, ingiin jugak mencakar
Kena abg cantas terus si tua ifrit ni gulong tikar

Mmg ler dia dianggap otai Bersatu punya askar
Tapi, dlm selok belok peperangan dia tak pakar
Cepat marah, melatah dan hati mudah terbakar
Dah abis senjata, artifek muzium dia selongkar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kalau ikut aktivis Hishamuddin Rais, tak kiralah byk mana Rais Yatim nak bodek Madey bagi jawatan TYT Melaka kerana tak layak. Dia banyak membongkarkan kes rogol pembantu rumah Indon dan usaha2 coverup dan tak disiasat dibawah Klepto Najib kerana status VIP Rais Yatim. Tiada perjanjian hitam putih bagi pesaing2 politik lain yg jugak membodek Madey jawatan ini utk tidak soal ketidaklayakan Rais Yatim kerana kes ini. Tamrim Ghaffar lebih layak kerana orang Melaka dan jasa memerangi Najib Klepto lebih menyerlah dan dari awal PH banding Rais yg masuk Bersatu pun mcm afterthought nak tumpang cari makan lama lepas PH dah… Read more »

Wau Bule
Guest
Wau Bule

why do you think mahathir chose to delay his stepping down?

Sarawak State election. TDM knows if he steps down earlier, PH would not be able to win in Sarawak. It will take an old wily fox to defeat Ex BN renamed GPS parties.

I noticed many GPS ministers and leaders condemning mahathir viz issues under MA63, bullying by mahathir etc etc.

I wish to recall what najib (& BN) said in 2017 i.e before pru14 that mahathir could never remove me.

Just to remind politicians of both divide.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

I never think of Mahathir “delaying” his stepping down. There just is too much to be done – so much was messed up by Najib.

The economy, for example. Particularly the NEP or the balancing of the economic wealth of the Malays who form nearly 60% of the population with that of the Chinese, who are only 23% yet are the richest in the country.

It’s seriously activating the policy from which Tun had managed to get 30% corporate wealth for the Malays during his previous premiership. Pak Sheikh cannot do it as well as TDM.

Anonymous
Guest
Anonymous

Cuba tengok wahai dewi ku Irah bunga idaman
Perasan tak, 3 entri baru, tak ada Pcik Othman?
Konon Kejora, dia ingin beri malu dan kecaman
Sbg senjata, dia cari, artifek muzium berzaman

Org tua ifrit tu, hatinya kotor, penuh dgn kuman
Dia berpegang fahaman liberal & tidak beriman
Dlm diri si tua itu langsung tiada ciri keislaman
Udah cabut lari dia, kena Kejora punya tikaman

Kalau tak ganggu Kenora, hati iblis tu tak aman
Konon cikgu Kejora ini, dia mau kasi hentaman
2 mlm lps , tak tidur si tua bacul ni semalaman
Terberak cirit le dia, sampai kuar cacing ruman

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Terus tiada keliibat itu Pcik Man, tua kongkang
Dgn Kejora, si iblis itu kena, rebah terkangkang
Mlm tadi, dia berkomen, kat 4 entri di belakang
Sampai pukul 1 lebih ifrit ni mata bersengkang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Semua org dah nampak, Pcik Man hati busuk
Penjelasan abng, kasi hati dia, pedih tertusuk
Meroyan raban le dia mcm org yg kena rasuk
3 entri terkini kat depan dia tak berani masuk

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man iri, serupa berjanggut punya musang
Kebencian Irah kat abg, ifrit ini mahu rangsang
Konon abang ni gay, pengamal seks songsang
Tapi tak jalan jerat kotor yang dia cuba pasang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man & Pcik Macy hina cela abg tiada henti
Kalu dekat, ke hospital ler depa tu kalu tak mati
Carut lucah dekat abg, carut lucah ler sbg ganti
Abg tibai dgn pantun lucah, biar depa sakit hati

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Macy & Pcik Man, kedua2 sudah tua lapuk
Depa asyiik acah & ejek, kata yg abng ini bapok
Kalau berdepan, mmg depa dua tu abng cepuk
Geram sgt, dgn pantun lucah ler, abng hempok

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dah Pcik Man jolok, abg ni pun nak turut ungkit
Cerca keji depa tu kalu dihimpun setinggi bukit
Mengetap gigi abg tangan genggam dlm poket
Abg berhati lelaki, tak kan dibiar jer tak bangkit

Nak biar ke Irah, bila abg dikata bapok chow kit
Dicerca dgn kotor misalnya, jubor abng melekit
Ada teruk lagi, ini abg kasi tau Irah, baru sedikit
Hati siapalah yg tidak jadi panas dan rasa sakit

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Cacian depa, melebihi had kesabaran, abg diuji
Abg mmg tak tahan dgn ejekan kotor, depa saji
Prinsip abg, kotor baliknya kotor, keji balas keji
Sbb tu dgn pantun kotor lucah, depa tu abg taji

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man dlm hal agama, dia setaraf besi karat
Dia tak tau ker dosa memfitnah itu amat berat?
Dituduh abg kata, ‘Allah liwat Tun dunia akhirat’
Pada hal dia tidak ada bukti walau pun sekerat

Pcik Man dah teruk, kena abg punya penangan
Marah le dia, asyik abg jer, yg dpt kemenangan
Bila kalah berhujah, dia buat perangai bajingan
Dikopi komen anon, letak Kejora dlm kurungan

Dlm blog ini, Pcik Man tu, selalu bawa masalah
Dia jenis degil, keras kepala, tak kan mau kalah
Nasib baiklah masa tu, ostat Doe dtg mencelah
Boleh tahanlah jugak, abg Doe kasi dia sekolah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man kalu terkantoi, dendam dia membara
Tak keterlaluan jika abg kata, dia perangai kera
Dia kopi komen org, letak dlm kurungan Kejora
Sib baik, Doe dtg jelaskan itu komen Virgo lara

Cara abg ost Doe settle itu kadang2 abng suka
Dia jenis berterus terang, dan bersikap terbuka
Doe tak suka lihat org yng buat perangai puaka
Tau je fitnah, dia terus payung, tidak beri muka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mlm tadi dia meroyan, mcm orng terlajak laris
Irah tau tak, naper hati si tua ni begitu terhiris?
Sbb, abg taji dia guna pantun bahasa Inggeris
Itu, baru dgn pantun, blm lagi abng guna keris

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

MAHATHIRVSANWAR menafikan dia nama yang di guna Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, di khaskan nya nama itu untuk kopipes dan mengulang benda yang sama tak henti2.

Dia juga menafikan dia orang PAS tapi selalu komen pasal agama dan menyokong PAS.

Maka kopipes2 nya di jawab dengan kopipes apa saja yang busuk pasal PAS.

Juga kopipes apa saja yang busuk pasal Umno. Dua2 itu busuk, mencuri wang rakyat berbiliun, agihkan RM90 juta kpd PAS.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH TAMAK HARTA DAN KUASA….. Salahkah saya?……. Lewat Mac 2018 yang lalu, sy mengambil keputusan untuk berhenti berkerja bersama Faiz Fadzil. Ramai sahabat dan kawan mempersoalkan perletakan jawatan tersebut, saya hanya menjawab kerana karenah birokrasi. Dorongan keputusan ini adalah berdasarkan beberapa faktor, pertama, tekanan keluarga yang disebabkan dari ibu saya yang akan menjalani pembedahan pada masa itu. Faktor kedua, sudah ramai individu yang sanggup untuk membantu kerja kerja politik Faiz Fadzil ketika itu. Ianya mengurangkan rasa serbasalah saya keatas Faiz Fadzil. Faktor ketiga adalah Anuar Tahir, pada awal tahun 2018 lagi, saya dan Faiz Fadzil telah berbincang, bagaimana keadaan saya… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Nazrie Rohan

.. masa tu PAS jd anjing suruhan Umno…ikut je apa strstegi Najib..janji duit masyuk…RM90 juta…

sbb tu hanya PAS je bertanding paling bnyk kerusi berbanding BN dan PH…gila, 160 kerusi … mana ambik duit….? tu pun walaun bodoh tak leh nk pikir…. bodoooooooooooooooo…

tanding 160 kerusi, menang ha nya 18 … bangangggggggggggg

OrangAsli
Guest
OrangAsli

Kesian Wa tengok Lu… belajar tinggi erkk.. apasal bodoh bertingkat ni. Ketua SPRM dah bertukar 2 orang dibawah PH dari Shukri bertukar Bibi Koya… dlm laporan siasatan SPRM semasa Shukri berkaitan 90 juta… tiada bukti ianya berlaku dan tiada tindakan yang boleh diambil oleh SPRM Shukri untuk mengheret PAS… bukan saja bukti malah fail pendakwaan pun tak boleh dibuka sebab fitnah yang PH jaja tak pernah berlaku. Tuduhan Anwar berkaitan 1.4 juta pun dah senyap sunyi… mungkin tengah selak jubor sesiapa nak cari isu lain. Terkini SPRM dibawah Bibi Koya dedahkan senarai 41 individu dan syarikat yang terbabit dgn 1MDB… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Rais pon bimbang bila kes vedeo seks Jemin terdedah harapan madey nak sekat anwar akan terbantut…madey tiada pilihan lagi selepas 2 tahun kena serah jawatan kpd anwar….cita2 Rais pon akan terbantut kerana Rais bukan orang anwar….Rais pon gelabah?..

Anonymous
Guest
Anonymous

Abg sbg rangka rumah & Irah akan jadi dinding
Tapi, tunggu Irah abis belajar di menara gading
Terbayang di hari bahagia, bila kita bersanding
Sama cantik sama padan mmgle tiada tanding

Sesekali pd suami, si isteri pasti, kan berpaling
Amat manja sekali, bila Irah senyum menjeling
Riuh gamat sanak saudara & tetamu sekeliling
Rancak bunyi gendang, diiringi alunan seruling

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

SERULING KASIH – DJ DAVE
Karaoke: https://youtu.be/9bInaF_FHoM

Seruling kasih suara hati
Resapkan di sanubari
Iramanya sungguh merdu
Penawar hati rindu
Hari-hari ku menanti
Sepi dunia kau tiada
Oh bahagianya hidup ku ini
Kau telah jadi milik ku
Bulan bintang jadi saksi
Pertemuan dua jiwa
Bagai merpati sejoli
Enggan hendak berpisah

Kau hulur tanganmu yang halus kepada ku
Ku sambutnya dengan riang kekasih ku
Rasa bagai dunia milik kita
Ku sunting bunga mawar
Untukmu mawar merah
Ku curahkan kasih ku padamu kau tertawa
Kau sungguh manja dan
menawan disamping ku

Oh lenalah dikau dalam impian
Bersama sepinya alam maya
Nak ku bawa dikau dalam impian
Nak ku bina mahligai untukmu

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg lah adat bercinta, perlu banyak bersabar
Rindu kat irah tak tau mcm mana nak gambar
Dlm hati abg ni asyik saja resah dan berdebar
Risau pun ada, takut pula, kot org lain sambar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

anonymous
Member
anonymous

Semssa benvi tuk madey Rais bakar jambatan dupaya tak bolej kembali bersama madey dan umno lagi…rupa2 nye jambatan bedi yg Rais bakar….Rais boleh kembali kpd madey dan umno… Pru14 Rais tak konfiden madey boleh menang….Rais takut di lanyak oleh najib…madey dah sahih menang baru Rais ank Yatim hanrar borang…tapi kali ini tak dengar Rausvbakar jambatan umno sekali lagi… Baru ni Rais tunjuk pandai polis sudah hantar nama kpd madey siapa dalang vedeo seks Jemin…azmin gelabah tunjukkan polis blm boleh selesaikan vedeo seks Jemin… Raus pon dah tua…mungkin ade yg muda2 nak rebut jawatan Pengerudi Berdatu N9….Rais kena bodeklah madey walopun… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Rais dulu, rogol amah dia, serupa dgn syaitan
Marah kat TDM, dia kata dah bakar jambatan
Tapi takut rahsia dibongkar, dia ‘join’ pakatan
Itulah cerita Rais, wahai Irah, sayang ku intan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Demi Irah ku sayang, abg ttp akan terus ke mari
Demi cinta abng rela harungi onak & ranjau duri
Abg akan terus bermadah di blog ini setiap hari
Segalanya hanyalah kerana dikau Irah ku puteri

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KORANG NAMPAK WAYANG KAT DEPAN…WAYANG SEBENAR KORANG TAK TAHU It Was Guan Eng Who Killed MACC’s Shukri Guan Eng is as good as dead meat. But then he might still escape if DAP is prepared to wash their hands off Anwar Ibrahim and throw him under a bus. So, in the end, it will be Anwar’s head for Guan Eng’s head. And Lim Kit Siang might just agree to this trade-off to save the Lim dynasty. I love Malaysian politics. Everyone is talking about Tun Dr Mahathir Mohamad’s β€œunilateral” action of appointing Latheefa Koya as the new MACC chief to… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Imza Ukgnet

Aku ingat lagi beberapa catan berita akan kata2 Almarhum TGNA, Nik Abduh, maksud lebih kurang:

1. PAS tak akan bodoh untuk berkerjasama dengan UMNO selepas pernah ditipu sebelum ini.

2. Beliau rela PAS dibubarkan dan semua ahli menyertai UMNO jika parti itu memperkuangkan Islam.

Kearah mana PAS sekarang? Ke lubang gaung. Bersama Umno.

Biarkan, biarkan, si Luncai dengan labu2 nya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DI BELAKANG D4P IALAH TAIKUN2 CINA….MEMPERKUDAKAN MELAYU BODOH … Menteri tangguh 14 Jun pertukaran Pengarah Perhutanan Pahang ke Ibupejabat kerana lobi taikun balak LLT! Laporan Malaysiachoice 18 April lalu β€œRasuah balak Taikun LLT, SPRM siasat Pengarah Perhutanan Pahang” mendapat respon hangat rakyat Pahang. RASUAH BALAK LLT Gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO)  turut melaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Negeri Pahang dakwaan salah guna kuasa dan rasuah membabitkan Dato’ Dr Mohd Hizamri Mohd Yasin Pengarah Perhutanan Pahang itu. laporan sprm balak SPRM dilaporkan menyiasat Dato’ Dr Mohd Hizamri Mohd Yasin itu. Sehingga ke hari ini SPRM kekal berdiam diri isu rasuah… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Anatta Zen

Bukan umno yg akan khianat pd pas tapi pas yg akan khianat pd umno. Pru13 dulu, lepas menang dgn PR, pas tiba2 khianat nak buat kerajaan campuran dgn umno. Pas ni memang tak leh percaya, memang terbukti pengkhianat.

Nazrie Rohan

Betul…dah dekat Pru15 nnti kita tngk Hj Hadi akan menjilat Anwar Ibrahim..aku berani sumpah dgn nama Allah.

Ali Imram

Pas dan Umno, dua2 ada sejarah khianat. Mmg padan lah dua2 tu berkawan.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Rupanya PH Yang Lebih Jual Kedaulatan Pada China MALAYSIA BAKAL JADI TANAH CINA, BUKAN LAGI BUMI MELAYU Portal berita antarabangsa β€˜scmp.com’ melaporkan penghijrahan beramai2 orang China ke Malaysia : Why Are Chinese Moving To Malaysia By The Thousands? (BACA DI SINI)… Di laporkan, melalui Skim MM2H (Malaysia My Second Home), beribu2 warga China ini di beri hak kerakyatan untuk tinggal di Malaysia… Bagaimana Perkara Ini Bakal Menyisihkan Orang Melayu Di Bumi Melayu Sendiri? Orang2 China yang datang beramai2 ini bukanlah buruh atau golongan miskin… Mereka adalah kaya raya yang dan rata2 adalah profesional… Mereka ini akan tinggal di bandar2 besar… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamal Sh Hassan

angan2 ja lah pas nk perintah malaysia .. selagi xmahu dekati kaum2 lain ambil contoh sabah dan sarawak pas zero dah pasti

Khalin Hassan

Kelantan, terengganu dan Kedah boleh lah pas pertahan sebab di sana banyak ustaz-ustaz putar alam dan majoriti pengundi melayu umpama lalat langau yang suka menghidu wap tahi berbanding melayu di bandar.. jika di penang ph bagi handycap pun PASBARUAUMNO akan hilang wang pertaruhan

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Orang melayu dan penjawat awam fikir sendirilah nasib anda 4 tahun mendatang. oleh Ab Jalil Backer Ini bukan isu perkauman pun. Namun kerana mangsanya penjawat awam beragama Islam dan berbangsa Melayu yang menjalan tugas dalam kejadian rusuhan kuil, maka mereka yang cuba mencari kebenaran akan berhadapan pelbagai cabaran. Peguam Melayu yang melakukan pencarian keadilan bukan sahaja dicerca oleh kerajaan malah turut dibuli oleh orang Melayu yang menyokong kerajaan hari ini. Sebaliknya bila seorang pensubahat kes rasuah berbangsa Cina jatuh dari bangunan SPRM; atau seorang suspek jenayah berat dari etnik india mati di dalam lokap polis, maka seluruh jentera propaganda mereka… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Mohd Shukor Talib

Masalahnya, pentaksub PAS ni ingat hanya dia shj yang kenal Allah, tak ada orang lain yg lebih kenal Allah dari dia.
.
Kalau lidah tuan presiden kata parti itu Islam, maka islamlah penganut parti itu, kalau parti itu kafir, maka janganlah kita berimamkan penganut dari parti itu walaupun mereka islam, haram kita makan sembelihan mereka.

Pengikut yang wala’ membabi buta pun telan bulat-bulat amanat tuan presiden seolah-olah amanat tu lebih penting dari quran dan hadis.
.
Mengaku lebih kenal Allah tapi letak amanat manusia lebih tinggi dari sang pencipta. Bodoh bukan kepalang.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Memang betul takda black and white, takda perjanjian bertulis bagi Tun M serahkan jawatan PM kpd Pak Sheikh Anwar. Rais loyar, dia tahu mana yang betul salah bagi sesuatu hal di sisi undang2.

Siapa yang tahu ada perjanjian hitam putih bagi nya, kasi tahu lah. Kalau tidak, jangan heboh lah.

Heboh, jangan. Sibuk takpa.

Heboh – nampak sibuk tapi takda hasil. Sibuk – ada hasil.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Jangan marah Budin, tapi kamu yang kata:

“Adakah Rais masih waras atau beliau sedang membodek dan mengampu Tun Mahathir kerana mengharapkan sesuatu?”

Kamu juga mengampu Pak Sheikh Anwar kerana mengharapkan sesuatu? Jawatan Penasihat Media Pak Sheikh?

Dengan aku menanya itu, aku mempromosikan idea kamu sebagai Penasihat Media Pak Sheikh. You are welcome, Budin. (Dia tak thank you, pun, hehe).

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Beramal Kerana Allah, kisah benar petang tadi sebagai catatan muhasabah dimasa depan……,… Selesai muktamar hari ini jam 7.00 petang terus kami bergegas keluar. Tempat yang dituju ialah kedai-kedai makan sekitar kawasan muktamar. Saya beli popia satar dan sahabat saya perwakilan Kluang beli keropok lekor. Belilah lebih sikit untuk makan bersama geng perwakilan PAS Kluang. Sedang makan ditepi jalan (berdekatan parking kereta kami) , saya lihat seorang anggota Amal jauh. Dia datang dengan secawan air yang yang baru dibeli dari kedai berdekatan. Dia datang duduk dibelakang kami yang sedang makan. Topi Amalnya dan pakaiannya sedikit lusuh. Nampak garis lelah dan kepenatan… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Jesselton

aku sarankan ahli pas …berhijrah ke amanah…bahaya tahap pemikiran…haji walak TGHH …ni

Affendy Salleh

Melayu Islam lebih bimbang dgn syaitan yg menyamar sbg lebai yg bertujuan menyesatkan umat Islam. Musuh Islam ini lebih sukar dikenalpasti kerana penampilan mereka seakan2 ulamak. … bezakan lah musuh Islam sebenar tu

anonymous
Member
anonymous

Kamu fitnah budin?…budin tak pernah cakap pon nak ape2 jawatan pon…banyak sungguh dosa kamu sibongok Tua Nyarnyuk nak mampuih..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu otak taruk di kaki .. kot ada dalam lubang bontot kau juga .. kot ada dalam lubang puccimak kau. (Ingat, aku sudah warning lama dulu – kau serang aku cara peribadi, aku carutkan kau, tak mau kau anak si puccimak melanda landa)

Tak pernah dengar perkataan “anggapan”? Bodoh, sekolah bawah pokok di Afrika gamak nya.

anonymous
Member
anonymous

Engko dgn Rais serupe loyar burok bodooh…bukan soal ade ato tidak perjanjian hitam putih….madey yg laung2 kan akan serah kpd anwar selepas 2 tahun ….madey yg cakap seblm dan selepas pru14… Tak usah nak belit2 lagi…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

KEPALA BAPAK KAU.

Orang cakap pasal takda hitam putih, takda surat perjanjian.

Kau nak cakap pasal “laung2” pun, kasi bukti lah – tarikh, di mana, apa sebenar dia kata.

Kamu bukan otak lobak yang KJ cakap tuh – kamu otak udang. Penuh tahi.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Rais Yatim “ambil kesempatan” masuk Bersatu selepas PH menang PRU14?

Tak usah kisah ler, cerita ambil kesempatan atau “opportunistic” ini berlaku sejak Tuhan ciptakan manusia ke3 selepas Adam dan Hawa. Yang satu nak ambil hati atau mengurat yang satu lagi.

Yang ambil kesempatan hingga tercipta istilah “Machiavellian” lagi teruk.

Najib Al Jibo pun guna kuasa ambil kesempatan – curi wang rakyat RM2.6 biliun di 1MDB.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH MEREPEK…….. Kecelakaan Kerajaan PH terhadap salah satu dari 41 entiti….. 1. Ini satu contoh kezaliman Kerajaan PH terhadap salah satu dari 41 entiti yang di katakan terlibat dengan aktiviti mencuci duit haram oleh Najib. 2. Jakel terpaksa memulangkan kembali Wang sebanyak RM23juta kepada Kerajaan kerana di tuduh Wang RM23 juta itu Wang haram. 3. Jakel pula mustahil boleh dapat balik kain dan sejadah serta semua barang yang telah di agihkan kpd penerima. 4. Rugi dua kali ganda lah Jakel. Rugi nilai barang jualan berjumlah RM23juta dan rugi Wang tunai RM23juta lagi nak pulangkan. Total RM46juta. 5. Pelik kan. Apa… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Nor Aloya

Hadi sudah mula menafikan penolakan ahli2 bawahan terhadap taawun dengan UMNO…kita tunggu kehancuran PAS nanti dibawah Hadi n the Geng…

Nazrie Rohan

Hari tu mintak tolong malaikat….tp malaikat pun tak nk tolong sbb mereka tau Hadi tu Di Pembohong Penunggang Agama…

Anonymous
Guest
Anonymous

Mlm2 begini, rasa sepi, mula lah hati hiba pilu
Lara riindu yg menghiris, tajam bagai sembilu
Ok lah, Irah ku sayang, abg mohon diri dahulu
Buat Irah manja, salam rindu di angin nan lalu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

anonymous
Guest
anonymous

Aku gilokan Mekcy ,sanggup aku dukung galas
Pantang tngok bapok leleh,tapi anu ku tak keras
Aku nak ke bejuboq saja, mmg aku tak waghaih
Ketagih gomoi jantan,peliaq aku dah tak keghaih

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

aku kejora- kejora

Cangkerik Malam
Guest
Cangkerik Malam

kejora kejora kejora awat yang tak habak mai

Anonymous
Guest
Anonymous

anon 10:56,

Usah anon nak bagi nama Kejora ini tercemar
Perbuatan anon sebegitu, Kejora ni tak gemar
Mau tunjuk kat Irah ker, anon ni pi menyamar?
Kang Kejora tampor muker anon tu berdamar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Cengkerik Malam,

anon/Anon iri, bila Kejora ni, Irah udah tertarik
Jadi, anon fitnah ler, bagi maruah Kejora carik
Irah udah boleh baca semua anon2 punya trik
Dgn tohmahan2 yg dilempar Irah takkan serik

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Jgn lah ketawakan Kejora, hai cengkerik mlm
Irah dah tahu, kamu semua punya putar alam
anon 10:56 tu, cuba nak nyamar dalam kelam
Tidak baik lah buat gitu, aniaya sesama Islam

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

anonymous huruf kecil a ada menafikan dia bukan Anonymous huruf besar A = Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama.

Tapi guna kah3 spt di atas.

Kalau dia kata dia kopipes kah3 itu saja, bodoh lah dia. Sebab buat begitu bikin dia nampak orang yang sama dengan Anonymous huruf besar A = Geng Najib yang menjilat Najib …

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg ler betul2 jadi penawar, warkah dari Irah
Budak2 nakal kat sekolah abng tak sgt marah
Luka di tangan pun, tak terasa mengalir darah
Abg berjalan dlm gelap mlm, rasa mcm cerah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MARI UNDI GS…….. Kemenangan PH tragedi menyedihkan Islam Kemenangan Pakatan Harapan (PH) dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) lalu merupakan satu tragedi yang menyedihkan buat Islam dan penganutnya. Ketua Dewan Muslimat Pas, Nuridah Mohd. Salleh berkata, negara dipimpin oleh pemerintah yang tidak menampakkan kesungguhan menepati janji dan tawaran apatah lagi bersatu hati mempertahankan kedudukan Islam yang utuh termaktub dalam Perlembagaan. β€œDi antara hasil post-mortem pada pilihan raya umum (PRU) lalu, kita mendapati faktor serangan media sosial menyumbang kepada peratusan tertinggi (75 peratus) yang membawa kepada kekalahan Pas. β€œSaya percaya golongan wanita juga tidak ketinggalan dalam kepesatan penggunaan media sosial. Kita… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

MAHATHIRVSANWAR menafikan dia nama yang di guna Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama, di khaskan nya nama itu untuk kopipes dan mengulang benda yang sama tak henti2.

Dia juga menafikan dia orang PAS tapi selalu komen pasal agama dan menyokong PAS.

Maka kopipes2 nya di jawab dengan kopipes apa saja yang busuk pasal PAS –

Zulkifli Ismail

Kalau TGNA masih ada, TGHH kena ludah – dulu arwah ibrahim libya sanggup korbankan diri konon boleh mati syahid krn amanat haji hadi. Skrg tuan punya diri dh sembah kaki umno.