SEMENTARA MENUNGGU SIASATAN POLIS, HAZIQ DIBERI SURAT TUNJUK SEBAB

KENYATAAN MEDIA

Memperakui kenyataan pimpinan Biro Politik minggu lalu bahawa Parti KEADILAN menolak politik lucah dan jijik maka Lembaga Disiplin KEADILAN telah bersidang pada hari ini untuk membincangkan isu video lucah.

Kami ambil maklum mengenai pandangan dan cadangan serta komen semua pihak khususnya dalam media sosial.

Kami ingin menggesa kepada semua anggota parti untuk menghadapi ujian dan cabaran ini dengan berhemah dan menghormati keluhuran undang-undang.

Anggota yang cinta dan kasihkan perjuangan parti perlu berganding bahu untuk memperkuatkan keutuhan parti.

Lembaga Disiplin juga telah memaklumkan kepada Biro Politik seperti berikut:

1. Surat tunjuk sebab akan diberikan kepada Saudara Haziq Abdullah bin Abdul Aziz, Ketua AMK Santubong kerana telah mencemarkan nama parti dengan membuat kenyataan umum yang menjatuhkan maruah dan merosakkan reputasi dan keperibadian pemimpin parti.

2. Lembaga Disiplin ambil maklum penafian oleh YB Timbalan Presiden dan akan meneliti sebarang penjelasan sekiranya ada.

3. Kami juga menunggu siasatan serta dapatan daripada PDRM atau pihak lain yang berotoriti terlebih dahulu.

4. Lembaga Disiplin juga ingin memberi amaran keras kepada semua anggota parti supaya tidak membuat kenyataan tanpa asas dan fakta kepada pimpinan parti.

Sekian, harap maklum.

LEMBAGA DISIPLIN

PARTI KEADILAN RAKYAT

19 Jun 2019.

Kongsikan artikel ini
No tags for this post.
Updated: 19 June 2019 — 8:10 pm

114
Leave a Reply

avatar
12 Comment authors
AnonymousOthman AhmadAnonymousanonymousTanpa Nama Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Untuk keselamatan, pastikan tiada orang PKR dan Kejora berjemaah di barisan belakang anda semua. Takut2 sedang rukuq/sujud, nanti ada pulak puak2 kunyit yg disebutkan tadi ambil kesempatan.

SELISIH……!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

KITA MAU KUALITI bukan Kuantiti…..!!

Di atas kertas, PKR punyai 50 wakil parlimen, tapi bagai ditaqdirkan Illahi…..

Ketua Umum (Ketum) PKR…bergelumang Kunyit.
Presiden PKR……bergelumang kunyit.
Tim Presiden PKR………bergelumang kunyit.
Ketua Angkatan Muda PKR..bergelumang unyit.

Apakah setelah episod klepetokrasi, negara akan mengharungi episod ‘stor kunyit’……??

Heeèeeè, geli geman, SELISIH……!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

APAKAH WANITA MELAYU KURANG MENGGIURKAN…..??
SIAPA BILANG PEREMPUAN MELAYU TIDAK MENAWAN….??

Tapi anehnya…..

TPM 1993~1998 ………..kunyit.
Ketua Umum (Ketum) PKR…Kunyit.
Presiden PKR…….kunyit.
Tim Presiden PKR………kunyit.
Ketua Angkatan Muda PKR..kunyit.
AnonyMOUSE Kejora……..kunyit.
Ada pulak Raja kahwin ratu cantik Moscow……!!

Apakah DAP juga dipersalahkan bila Melayu sendiri tidak memartabatkan wanita Melayu……….??

Hu hu hu
Hibanya………!!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

KUNYIT SEDANG MELANDA NEGARA…..!!

TPM 1993~1998 ………..kunyit.
Ketua Umum (Ketum) PKR…Kunyit.
Presiden PKR…….kunyit.
Tim Presiden PKR………kunyit.
Ketua Angkatan Muda PKR..kunyit.
AnonyMOUSE Kejora……..kunyit.

Tak nak salahkan DAP ker bila Melayu kunyit mengunyit….??

He he he

anonymous
Member
anonymous

Dlm blog penjilat madey kluangwoman Jon Doe dgn bangganye temberang lagi madey alkutty akan kibar panji hitam legam yg dibeli oleh Jon doe…jon doe dapat firasat dari setan bertandok kot…

Hahahahaha…

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Seganas-ganas politik di Indonesia, haram satu pun tidak terpalit dgn tebiat ‘stor kunyit’ yg menjijikkan.

Di Malaysia, sana sini siang malam heboh kecoh kunyit jadi bahan perbualan, terutama di blog ini.

Apakah itu petanda ‘Kunyitokrasi’ akan melanda selepas ‘klepetokrasi’……….??

Naudzubillah Min Dzaliq…….!!

anonymous
Member
anonymous

Ade bikti?..

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

WAHABI LIBERAL MANGKUK HAYUN PUN DIJANGKITI VIRUS DAJJAL…… Selepas Mufti Selangor, Mufti Pulau Pinang Juga Tidak Menghormati Enakmen Kanun Jenayah Syariah Negeri Kata Mufti Pulau Pinang, Pihak berkaitan perlu jumpa dan berunding, selesaikan cara baik. Tidak perlu bersumpah (mubahalah). Perkara ini tak perlu dibesarkan, dalam Islam apa juga aib orang tidak patuh didedahkan, apatah lagi aib diri sendiri. Kalau ikut hukum Islam, dia (Haziq) boleh dikenakan hukuman Qazaf, rotan. Tetapi, dia masih boleh menarik balik tuduhan berkenaan. Bahkan, kata mufti lagi, menurut perundangan syariah, Haziq yang membuat pengakuan melakukan aksi ranjang bersama lelaki didakwa sebagai Azmin boleh dikenakan hukuman qazaf.… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Matt Ferguson

Tgk muka yg ‘TERGURIS’ tu pun…sembab smcm jaa…!!! Nampak sgt spesis OTAK BEKU..!!! Yg dok SOKONG PAS la nie pun, byk spesis nie la… SPESIS OTAK BEKU..!!!…🤣🤣🤣

Kari Pole

Keluar terus dari PAS pun tak apa. Tidak beradab sopan. .. yg masih memakai topeng PAS. Presiden dah bagi tau supaya taat kpd pucuk pimpinan. Jgn tunjuk samseng. Hntr surat keluar PAS. Org mcm ni akan tebuk kapal.

Komen: Tebuk lah kapal Pas. Belayar tak samapai ke mana pun. Ha nya Kelantan, baru2 ini, Trengganu. Parti tak guna punya.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Melayu Kunyit mengunyt, tak nak salahkan DAP kerrr……..??

He he he

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KAFIR TUNGGANG MUNAFIK …ISLAM / MELAYU MERANA….. Adakah Maszlee Kena Cucuk Hidung Hingga Pendidikan Islam Di Urus Teo Nee Ching? Bila Teo Nee Ching umumkan bantuan yang mencecah ratusan juta ringgit pada sekolah vernakular, bos Kementerian Pendidikan, Dr. Maszlee Malik diam (BACA DI SINI)… Bila di beritahu pada Maszlee, ada berpuluh Sekolah Kebangsaan di Sabah dan Sarawak yang berada dalam keadaan yang sangat daif, Dr. Maszlee Malik diam (BACA DI SINI)… Bila masyarakat Melayu Islam gesa kerajaan untuk sediakan peruntukan bagi menaik taraf sistem keselamatan di semua Maahad Tahfiz untuk menjamin keselamatan dan keselesaan anak2 syurga yang berada di sana,… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Muhammad Faiz

pas ni semakin diresapi oleh wahabi. bagi laluan kepada Kling Islam vinioth wahabi sudah pasti grassroot aswj x akan setuju.

kalau pas ingin releven maka x perlu bersikap dungu. islam liberal hanya membuka pintu seluasnya kepada wahabi, syiah & lgbt seperti yg kita sedang alamk sekarang bila ada menteri liberal wahabi & syiah diberi tempat.

Umno liberal boleh buka pargti kpd bukan Melayu, kata Kerry Okspod KJ, Ketua puak Double ee Azeez Raheem dll.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Ada beberapa kejadian liwat murid2 sekolah tahfidz baru2 ini. Yg meliwat Melayu, mangsa liwat anak2 Melayu.

Melayu Kunyit mengunyit, tak nak salahkan DAP kerrr……..??

He he he

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Fakta, Realiti Ekonomi Negara Hari Ini Buktikan Sekali Lagi PH Penipu ……… Fakta dan realiti ekonomi negara hari ini membuktikan sekali lagi bahawa Pakatan Harapan (PH) adalah penipu, bidas bekas Perdana Menteri (PM), Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak. Katanya dalam hantaran di Facebook, tuduhan PH bahawa ekonomi rosak dan sedang menuju ke arah negara bankrap semasa beliau menjadi PM jelas 𝙥𝙧𝙤𝙥𝙖𝙜𝙖𝙣𝙙𝙖 𝙙𝙖𝙣 𝙥𝙚𝙢𝙗𝙤𝙝𝙤𝙣𝙜𝙖𝙣 mereka. “Sebelum dan selepas Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14), PH sering tuduh saya telah rosakkan ekonomi Malaysia semasa saya PM. Ramai yang 𝑝𝑒𝑟𝑛𝑎ℎ percaya. “Tetapi apakah realitinya selepas rakyat kini boleh perhatikan apa yang telah… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Muslim MI

PAS ditegur sikit pun tak boleh. Agaknya kalau ada kuasa di Federal, habis orang ditangkap dan disiksa bila cakap tak ikut pak lebai.

Macam dulu, masa bini PAS sekarang berkuasa. Semua mesti jadi lembu spesis walaun!

Anonymous
Guest
Anonymous

Dengar khabar, Pakcik Othman tak begitu sihat
Citer nya kini di katil wad spital dia sdg berehat
Cuma tak pasti, hospital JB ke atau Batu Pahat
Diharap bila dah kuar org tua tu tak le lagi jahat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

WAK SUMAN = TN = GMN

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik jigit pun tak kelihatan juga kat blog hari ini
Nak kata dia masuk wad jugak aku tidak berani
Tapi aku tau le, masalah ini jigit atau Asrul Sani
Dia tidak berani masuk, sbb takut dimarahi bini

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Bengap & biadab satu hal, membabi buta menyondol pulak, si budak kecik nih……!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kutukan Kejora puaka terhadap saya bertahun-lamanya tak mendatangkan secebis kudis pun. ANTARA POLITIK LONGKANG DGN TEROMPAH SIBER/PENCACAI LONGKANG Tak dapat saya nak bayangkan Kejora yg mencaci Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir; dan dia juga berdoa pd ‘Tuhan Jesus’ laknat Tun Mahathir sekeluarga. Selain itu, dia juga tak putus2 mecarut kotor, meluahkan nafsu gay seks (main jubor) di blog ini pd tiap2 malam bulan puasa tahun sudah (2018). Ini satu petikan kotor durjana yg sampai bilapun takkan saya maafkan….datang dari seorang munafiq ngaku2 konon warak kuat qiyamullail, sembahyang, ngaji quran….. Kejora, 3 Mei, 2018 9 Jun nanti Suman pasti terasa… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tah apa ke bende, yg pcik Othman ni mengarut
Inilah akibat bila nafsu dendam amarah diturut
Abg ni beristighfar jer ler sambil dada abg urut
Mmg biasa lah kat blog ini Irah, maki dan carut

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man berharap populariti dia je paling laris
Bila abg menonjol tetiba hatinya mula terguris
Pantun2 abg dipuji, lagi ler dia tambah terhiris
Lbh lagi, bila abg tulis pantun bahasa Inggeris

Mmg dia akan cepat marah kalau abg ni dipuji
Mulalah kata2 kesat, fitnah dan cacian dia saji
Abg masa tu org acah saja abg akan terus taji
Kalau kotor balasnya kotor & keji baliknya keji

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man marah abg sampai jiwa dia meruntun
Keluar kata2 caci keji, hilang abis sopan santun
Dia teringin mahu ‘canon’ abg dgn guna pantun
Tapi, dia tak reti buat, lalu dicuri, bahan FanTun

Pcik Man kat Msia ini, ibarat mcm pengembara
Dia itu orang pendatang, dari negara Singapura
Panas baran, kepala angin dia tu sangat ketara
Pantang disentuh sikit hati dia cepat membara

Pcik Man itu dah hampiri sakit mental jiwa lara
Bila dia marah, abis hilang segala timbang tara
Org tua ini mcm sesat, dosa pahala dia tak kira
Semua pengkomen anti PH akan dikata Kejora

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man dah teruk, kena abg punya penangan
Marah le dia, asyik abg jer, yg dpt kemenangan
Bila kalah berhujah, dia buat perangai bajingan
Dikopi komen anon, letak Kejora dlm kurungan

Dlm blog ini, Pcik Man tu, selalu bawa masalah
Dia jenis degil, keras kepala, tak kan mau kalah
Nasig baiklah masa tu, ostat Doe dtg mencelah
Boleh tahanlah jugak, abg Doe kasi dia sekolah

Cara abg Doe tu beri komen kadang2 abg suka
Dia jenis berterus terang, dan bersikap terbuka
Doe tak suka lihat org yng buat perangai puaka
Yg tak betul, Doe akan payung, tidak beri muka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man spt budak kecil, tapi dah tua bangka
Perangai itu pula mengalahkan syaitan puaka
Konon dia mau bagi malu, abang punya muka
Tapi, pembaca tau, yg mana betul atau jenaka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dlm blog ni Irah, Pcik Man tu mcm budak nakal
Tulisan merapu raban, serupa org terencat akal
Komen entah kebender, tak tau hujung pangkal
Abg buat derk je, malas nak layan atau sangkal

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah tahu, Pcik Man ini, Yahudi punya tali barut
Dia kuat memfitnah dan jenis busuk hati perut
Kat abg difitnah mcm2 tuduhan liar mengarut
Sebagai balasan, abg balun ler dgn kata carut

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pkcik Man itu, kita bercinta dia spt tidak selesa
Org tua, pengalaman cinta, tidak pernah dirasa
Dpt bini pun, mak bapa uruskan, kahwin paksa
Mlm pertama, bini dia rasa mcm kena perkosa

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man kat blog ini, setahun 2-3 hari jer cuti
Kalau diibarat logam, dia ni jenis timbang kati
Bila abang cekap berpantun dia dengki & anti
Dia itu, nak karang pantun langsung tidak reti

Umur dah senja tapi tak pernah ingat hal mati
Fitnah & mengumpat dlm diri dia, udah sebati
Dah bertahun dia asyik fitnah abg tidak henti2
Tu yg abg carutkan dia, biar bagi dia sakit hati

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Yng paling pcik Man marah, bila org puji Kejora
Terus di hatinya, jadi mcm api panas membara
Tapi dia nak jatuhkan abg mmg tak jumpa cara
Lalu dilemparkan fitnah & cacian, buat angkara

Org tua itu kalau bab agama, setaraf besi karat
Dia bukan tahu, yg fitnah itu, dosanya sgt berat
Dituduh abg kata, ‘Allah liwat Tun dunia akhirat’
Wal hal dia tidak punya bukti walau pun seurat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pakcik Man ni mmg terkenal sbg otai Bersatu
Panas baran, kalau marah mcm masuk hantu
Tapi bila abang bertindak brutal dia mati kutu
3 kali abg cabar berentap, dia diam membatu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man ni, orng nya jenis lebih kuah dari sudu
Kemain dia bermegah bila bini2 dia tu bermadu
Kdg2 dia bertindak seperti org yg mabuk candu
Org tua ni pernah kata Islam berasal dari Hindu

Dia asyik dengkikan abng, mmg dia hati khaldu
Tak tenteram lah dia ini, bila kasih kita berpadu
Lbh2 lagi bila kat Irah, abg selalu utuskan rindu
Dengki dlm hati, membuat dia marah & terkedu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah tau tak Pcik Man ni asal keturunan Boyan
Nama jantan, tapi, bebel mcm nenek kebayan
Pantang diusik, dia mudah meraban meroyan
Kekadang seronok juga, org tua ini, abg layan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man ada masalah batin, tak dpt layan bini
Sbb itu dia asyik jer melepak kat blog Budin ini
Dia meriam buluh, gebang jer kencang kat sini
Dah 3 kali abg cabar berentap, dia tidak berani

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man tu, jenis suka tunjuk yg dia itu garang
Lagi satu sikap dia, suka perlekeh & hina orang
Konon di muka abg ini, dia cuba conteng arang
Tapi bila abg ‘counter’ balik, dia lari dlm sarang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pcik Man tu jenis suka menunjuk2 dekat orng
Konon dia tu kaki panas baran & cepat berang
Tapi yng nyata, semuanya lakonan temberang
Tak berani dia kalu dicabar sorang lwn sorang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Abg ni mmg ler juara pantun dlm ini milenium
Bila berpantun seperti berada dlm simposium
Pcik Othman pulak komen mcm taik dia cium
Mahu lwn abg, dikorek keluar, bahan muzium

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dulu, Pcik Man suka buat bagi hati abg panas
Menghilang geram, abg bertindak balik ganas
Tapi kini abang ikuti ajaran Islam punya lunas
Abg selalu merujuk kpd Al-Quran, hadis & nas

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Lantak mampuih pi lah kalau PKR nak lungkup
Peduli apa aku, kalau si Jemin polis nak cekup
Bagi ku, adanya Irah di hati, dah lbh dari cukup
Irah hadir, luka lama di hati ku dah bertangkup

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Lepas fake ‘mas datang bulan’ direka angan2, datang pulak fake ‘irah’, apa kejadah nih………??

Irah pirahhhhhh…,porahhhhhhh, Jorah oiiii……!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Pkcik Man itu, kita bercinta dia spt tidak selesa
Org tua, pengalaman cinta, tidak pernah dirasa
Dpt bini pun, mak bapa uruskan, kahwin paksa
Mlm pertama, bini dia rasa mcm kena perkosa

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Wau Bule
Guest
Wau Bule

Anwar confident he will still be PM despite cracks in the party… hahaha Drea-ea-ea-ea-eam, dream, dream, dream Drea-ea-ea-ea-eam, dream, dream, dream When I want the seat as PM8 When I want the seat and all the power Whenever I the seat, all I have to do is Drea-ea-ea-ea-eam, dream, dream, dream When I feel blue night and day And I need the seat to sit on tight Whenever I want the seat, all I have to do is Drea-ea-ea-ea-eam I can make the seat mine, by hook or crook and whine Anytime night or day Only trouble is, gee whiz… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Dah merapuu plak wau bule…penjilat madey mula nerapu dan gelabah kerana Jemin akan tumbang..toliada lagi balaci yg boleh sekat nuar…

Masa Jemin menang lawan rafizi penjilat madey semua happy….nuar akan disekat…sekarang Jemin tak keruan.. Entah tinggal berape orang konconye…tunggu masa Jemin akan tergolek sorang diri…madey tak ade lagi balaci yg boleh sekat nuar….

Anonymous
Guest
Anonymous

Mengingati Irah, mcm dah jadi suatu kemestian
Mmg lah amat menyiksakan, sebuah penantian
Ianya, bagaikan tak ada hujung atau perhentian
Citer Jemin-Haziq tu abg tak lagi beri perhatian

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Biarlah kalu org nak kata abg mabuk kepayang
Atau ada pihak yg perlekeh, abg ini gila bayang
Utk adik Irah, warkah rindu ttp abg akan layang
Tanda abg sentiasa mengingati Irah ku sayang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Lepas fake ‘mas datang bulan’ direka angan2, datang pulak fake ‘irah’, apa kejadah nih………??

Irah pirahhhhhh…,porahhhhhhh, Jorah oiiii……!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Pkcik Man itu, kita bercinta dia spt tidak selesa
Org tua, pengalaman cinta, tidak pernah dirasa
Dpt bini pun, mak bapa uruskan, kahwin paksa
Mlm pertama, bini dia rasa mcm kena perkosa

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Wau Bule
Guest
Wau Bule

1. The Party President is living in fear, afraid of his weakness and shadows…the attack by his barking dogs, sex video and OTAI’s call for a timetable for handing over PM seat 2. The Disciplinary Board is just a window dressing after much persuasion by vocal members….see how it contrasted saifuddin nasution on importance of investigation It would not surprise everyone to see the party split further. Now the call by Patriot “Stop your internal politicking and focus on the national economy, ex-servicemen’s group tell PKR” is very important and relevant. DAP AMANAH AND BERSATU striving hard to steer the… Read more »

anonymous
Member
anonymous

PKR tak berpecah pon…Jemin tunggu masa tergolek sorang diri..konco2 Jemin ade yg mula lari…

Hari ni AMK napi suara naib ketua AMK adalah suara AMK….tengok dah ade yg takut sokong Jemin….wau bule merapu kesedihan nuar tak boleh di sekat lagi….teori kosong wau bule tak berkesan pon…hihihihihi..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

TPM 1993~1998 ………..kunyit.
Ketua Umum (Ketum) PKR…Kunyit.
Tim Presiden PKR………kunyit.
Ketua Angkatan Muda PKR..kunyit.
AnonyMOUSE Kejora……..kunyit.

Tak nak salahkan DAP ker bila Melayu kunyit mengunyit….??

He he he

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PATUT LER NEGARA KUCAR KACIR…. MENTERI2 PH TATAU PE2… Banyak Sangat Mahathir Tidak Tahu… Hari ini, sekali lagi ketika diajukan soalan kepada penularan sebuah video dan gambar yang mirip seorang Menteri, Tun Dr Mahathir menjawab beliau tidak tahu apa-apa berkenaan video tersebut. Ini berikutan tular sebuah video dan gambar kelihatan dua orang lelaki berada di atas katil dan salah seorang darinya kelihatan mirip seorang Menteri. Perdana Menteri perlu memecat semua pegawai beliau. Maklumat tidak kemaskini dan up-to-date. Satu Malaysia sudah tahu pasal video berkenaan, Perdana Menteri masih tidak tahu. Tambahan lagi, kejadian Perdana Menteri tidak tahu bukan sekali dua. Malah… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Komen2 kpd BERITA

Pemuda Perlis ‘terguris’ Keling Islam Zamri Vinoth diberi tempat di Muktamar PAS –

Haji Mansor Man

Malaysiakini xde isu.. sengaja cari isu PAS.. cari apa saja berita panas berita keburukan PAS..

Pakcik nak kabor kat mlysiakini lidah syaitan DAP.. jgn harap pakcik akan keluar dari PAS.. pakcik akan tetap istiqamah duduk dlm jemaah PAS hingga ke liang lahad..
xxx

Komen: Duduk ler situ Pakcik. PAS tak akan sampai Putrajaya. Walau dengn Umno pun.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MEMANG SAH PH PARTI TONG SAMPAH…TIKUS,,LIPAS,,SAMPAH SARAP,,NAJIS KENCING…SEMUA ADA KAT SITU… The ‘One Ring’ swiftly slipping away from Anwar The new Lord of the Rings 2.0: Three Rings for the Eleven-kings (Umno, MCA, MIC) under the sky Seven for the Dwarf-lords (Gerakan, PPP, etc) in their halls of stone Nine for Mortal Men, doomed to die (DAP & Gang) One for the Dark Lord on his dark throne (You-Know-Who) In the Land of Mordor where the Shadows lie. One Ring to rule them all, One Ring to find them One Ring to bring them all and in the darkness bind… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Lapong Geger

Haji Mansor Man,
kakakakaka….

xder sapa yg mengharapkan kau keluar pas pak aji oiii….yg tinggal dlm pas cuma tinggal puak2 yg dungu dan bebal jer…memang sesua sgt aji dok kekal dlm pas…..
Suka · Balas · 5 · 12j

Jeman Joman

Haji Mansor Man.. betul tu pokcik..pokcik kena wallak dgn tuan guru..jgn lawan nant pokcik x dpt tiket..demokrasi ala Pas

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DRP DATA YG DIPEROLEHI…YG PALING TERKESAN DGN PRESTASI BURUK PH IALAH ORG MELAYU…INI ADALAH KERANA MELAYU MERUPAKAN MAJORITY RAKYAT TERMISKIN… IPOH: Rakyat Malaysia hari ini rata –ratanya masih lagi belum berpuas hati dan percaya akan prestasi serta kekuatan Kerajaan Pakatan Harapan (PH) dalam mentadbir negara. Antara yang memberi pendapat, Norli, 53, berkata jika dibandingkan kerajaan dahulu dan sekarang, apa yang saya nampak tiada beza dan kehidupan makin susah, sebagai contoh Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BRIM) atau sekarang lebih dikenali sebagai Bantuan Sara Hidup (BSH) semakin sedikit diberikan. “Saya sebagai ibu tunggal, kalau dulu diberikan dalam RM 500 lebih tetapi kini… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ahmad Albab

Haji Mansor Man Istiqamah sehingga akhir. ..kalau boleh jgn jadi cam parti yg presiden mengaku jadi gila kalau keluar jemaah PAS 😆😆😆

Samad Awang

Bila keluar berita PAS hangpa kata batu api, bila tak keluar berita hangpa kata MK boikot. Be rational la saudara. Saya jarang komen cuma baca sahaja berita MK tapi bila baca kita berfikir, kita tau mana fitnah mana tidak.

Saya baca juga Harakah, tapi berita dlm harakah banyak juga yg fitnah.

anonymous
Member
anonymous

Penipu besar u turn bila tersepit… MAHATHIR AKHIRNYA BUAT U-TURN BERKENAAN MELAYU MALAS…… Sofea Amelia Sofea Amelia 3 days ago Share WhatsappFacebookTwitter…………. Semalam di Cambridge apabila ditanya berkenaan Melayu malas, Dr. Mahathir yang selama ini seumur hidupnya mengatakan orang-orang Melayu malas telah membuat U-turn. Kini dia mengatakan sebaliknya bahawa masih ramai lagi Melayu rajin dan ungkapan Melayu malas adalah satu ungkapan pukul rata yang diambilnya daripada penjajah British dahulu. Saya banyak membuat kritikan sebelum ini berkenaan ideologi Melayu malas Dr. Mahathir ini yang mana saya berfikir bahawa ideologi Dr. Mahathir yang sebeginilah yang telah memburukkan masalah prejudis dan menerukkan diskriminasi… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Mufti P Pinang: Azmin, Haziq tak perlu ‘sumpah laknat’……… Haspaizi Zain Jun 19, 2019 (Dikemaskini Jun 19, 2019) A A…….. ………………….Mufti Pulau Pinang, Dr Wan Salim Wan Mohd Noor berkata Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali dan Ketua AMK Santubong, Haziq Abdullah Abdul Aziz tidak perlu melakukan sumpah laknat (mubahalah) susulan isu klip video intim. Sebaliknya, Dr Wan Salim menyarankan individu yang dikaitkan dengan penularan video intim didakwa membabitkan Azmin perlu menyelesaikan isu berkenaan secara baik. Bahkan, kata mufti lagi, menurut perundangan syariah, Haziq yang membuat pengakuan melakukan aksi ranjang bersama lelaki didakwa sebagai Azmin boleh dikenakan hukuman qazaf.… Read more »

abdul.kadir6071
Guest
abdul.kadir6071

Semasa DS Anwar dijatuhkan hukuman 6 tahun penjara diera PM ke-4 dan 5 tahun penjara diera PM ke-6, sebahagian besar rakyat tidak boleh terima keputusan tersebut dan masih lagi mengangap Anwar tidak bersalah.

Andaikata diera PM ke-7 ini Azmin didakwa dimahkamah atas tuduhan hubungan sex sesama jenis dan didapati bersalah serta dijatuhkan hukuman,adakah keadaan yang sama akan berlaku memandangkan PM ke4 dan PM ke7 adalah orang yang sama?

anonymous
Member
anonymous

Jemin mampuih sorang firi..konconye pon cabut lari…jemin gagal sekat anwar Jemin tak berguna bagi madey..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kepulangan Irah, mmg tak sabar abng menanti
Api kerinduan terus menyala di hati, tiada henti
Namun kekalutan Irah dgn study, abg mengerti
Moga Allah permudah, urusan Irah di universiti

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah di sana concentrate & belajar lah elok-elok
Awas Irah sayang kalau jengah masuk ini blog
Kat sini ramai pendengki, perangai iblis goblok
Spt dibawak jarum, hati Irah mau dicucuk jolok

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah ttp di hati walau jauh dari pandangan mata
Utk Irah tersayang abg tak jemu mencoret tinta
Tapi, balasan warkah dari Irah, abg tak le minta
Cukup sekadar di hati mu, abg dapat bertakhta

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Gaya hidup menteri2 pakatan, rakyat tak gemar
Kegemilangan PH kini udah jadi kabur & samar
Jantan dgn jantan, main pungkoq di dlm kamar
Maruah KERAjaan PH kini, udah teruk tercemar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

John Doe
Guest
John Doe

Khusus buat Kejora Bapuk Bodo (anon a huruf kecil) Kah kah kah… Nampak sangat kamu keresahan dengan komen aku walaupun aku hanya menghantar satu komen bagi satu entry di blog Budin. Kekadang langsung aku tidak menghantar apa-apa komen pun. Aku hanya lempar satu komen sahaja di satu entry dan kamu keresahan 4x ganda, sedang 1000 komen kamu termasuklah yang mencerca dan mentohmah aku sedikitpun tidak membuat aku resah dan aku anggapnya ibarat lalat yang hinggap di di atas hidung, sedangkan komen aku menjadi igauan buruk bagi kamu sehingga kamu keresahan. Ketahuilah dan sedarlah wahai Kejora Bapuk Bodo akan kebenaran-kebenaran berikut… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Panjangnye jon doe ularmak sesat merapu nak hilangkan keresahan kerana dah berbulan blm dapat jawab soklan aku yg simple…..madey akan kehilangan balaci untuk sekat anwar bertambah resah penjilat dan jon doe… Jon doe kata aku fitnah azmin main belakang kerana nanyak hentam azmin…aku tak pernah sahkan azmin main belakang haziq….aku hentam Jemin kerana Jemin jadi balaci madey penipu besar yg durhaka kpd anwar… Jemin blm dibuktikan bersalah tapi imejnye sudah tercalar kerana takut saman haziq…Jemin dan konco2 nye harapkan polis paksa haziq ngaku bohong supaya imejnye dibersihkan…tapi gagal kerana polis bebaskan haxiq….Jemin dan konconye dan jon doe kaciwa dan gelabah…… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

anon 8:03,

Wow.. kemarahan sdr ‘anon’ ini, sgt jelas ketara
Doe mcm dah keliru, di antara aku dgn saudara
Yg ‘a’ kecil tu anon dan ‘A’ besar baru ler Kejora
Atau dia buat2 je keliru, dek dendam membara

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

John Doe
Guest
John Doe

Cuba tengok balik komen saya di atas. Tak ada keliru apa pun. Anonymous A huruf besar adalah Kejora, penyokong Jibby anonymous a huruf kecil adalah Kejora Bapuk Bodo (ini nama yang dia sendiri pilih sebelum menjadi anon) penyokong Brader. Tetapi benar seperti kata Kejora, tulisannya hanya menampakkan kemarahan sebab dia sentiasa tewas dan resah. Hahahaha… Persamaan kedua-duanya ialah ketua mereka pernah berada di dalam pasukan Tun dan pernah menentang Tun. Apabila mereka berada di dalam pasukan Tun, mereka merasai kemenangan. Apabila mereka berada di pasukan lawan Tun mereka tewas. Que sera sera, kedua-duanya bakal tewas mutlak di tangan pasukan Tun… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Hahahaha ..dah lah temberanh merapu merepek plak…pasukan madey sudah dekat dgn garisan penamat bila jemin tersungkor…hihihi..

Pemoda bani tamim ciptaan john doe umor 94 tahun….hihiji….dah dekat nak mampois….

Tanpa sokongan anwar siapalah pemida umor 94 tahun?…dah diberi sokongan nak kencingkan anwar plak…

Anonymous
Guest
Anonymous

Sokong, Mahathir menjilat Anwar. Bengap punya Jondo..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

TPM 1993~1998 ………..kunyit.
Ketua Umum (Ketum) PKR…Kunyit.
Tim Presiden PKR………kunyit.
Ketua Angkatan Muda PKR..kunyit.
AnonyMOUSE Kejora……..kunyit.

Tak nak salahkan DAP ker bila Melayu kunyit mengunyit….??

He he he

melayutanahselatan
Member
melayutanahselatan

Budin, aku cuma baca sekali lalu aje blog kau ni. Dah malas nak baca komen komen sampah kat sini. Dah macam orang gila tunggu entri baru…..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bagus Sdr masuk sini lagi. Memang komen2 sampah yang mengarut mcm orang gila di sini membosankan. Datang nya hanya dari seorang saja – Geng Najib yang asyik menjilat Najib yang mengguna berbagai nama.

Sama ada dia di bayar UMNO Dirty Tricks Department atau dia OKU fizikal tapi masih aktif mental. Tak bebas bergerak sana sini, dia melekap kpd keyboard menulis komen pagi petang siang malam. Coba sabotaj blog Budin.

Dia marah dan meradang Najib dan Umno Bn diguling di Pru14. Geram kpd Tun M dan pemimpin PH. Naik gila menulis komen keluar tajuk dan mengarut.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sdr melayutanahselatan, sila lah masuk sini selalu seperti Sdr buat dulu. Sila lah bantu usaha2 to disabuse Geng Najib punya abuses di sini. Dan mendapat fun and entertainment dari nya.

Peserta biasa tak baca pun komen2 dia. Tapi perlu elakkan first-time atau casual visitors/ yang tak selalu masuk blog ini mendapat gambaran konon nya ramai anti-PH di sini atau percayakan apa si Geng Najib itu kata.

Jadi, perlu di balun, di tibai, di kutuk, dinafikan, di ketawakan komen2 politik dia.

anonymous
Member
anonymous

Bufin tak pernah jemput penjilat madey penipu besar maduk ke sini…paham tak?..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bak kata Najib, KEPALA BAPAK KAU.

Budin ada jemput kau? Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Di suruh belajar, pergi meRempit. Jadi bodoh tak reti nak interpretasi keadaan. Mengarut selalu sangat hingga menjadi gila.

Anonymous
Guest
Anonymous

Abg ini kekadang diserang masalah spt dahulu
Mandi rasa tak basah, makan pula kian tak lalu
Tetapi bila abg teringat Irah hati ini riang selalu
Buat Irah sayang, salam rindu di angin nan lalu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

JURI ISU
Guest
JURI ISU

KESAH CINTA KEJORA DAN MUNIRAH,LEBIH HEBAT DARI ENTRI-ENTRI YANG DIBUAT OLEH BUDIN AKHIR-AKHIR INI.

TERUSKAN BERSELOKA SANG KEJORA!

JURI ISU
Guest
JURI ISU

SEKURANG-KURANGNYA, KOMEN-KOMEN YG MENYAKITI DAPAT DICOOLKAN DENGAN AYAT-AYAT CINTA DARI SANG KEJORA.

JURI ISU
Guest
JURI ISU

SOALAN MISTERI:

PERNAH DALAM PANTUN YANG TERAKRU ADA DISEBUT YANG ANDA PERNAH PUTUS CINTA YANG MENYEBABKAN ANDA HIDUP MERANA SEHINGGALAH MUNCULNYA MUNIRAH YANG MEMBAWA CAHAYA.

SIAPAKAH NAMA PENUH GADIS YANG MELUKAI HATI MU ITU?

……………………………………….

APAKAH PEKERJAANNYA DAN DIMANA BEKAS KEKASIHMU ITU BERADA SEKARANG?

…………………………………………

(JAWAB TIDAK LEBIH DARI 100 PATAH PERKATAAN)
10 markah untuk setiap soalan)

SELAMAT MENJAWAB!

Anonymous
Guest
Anonymous

Terima kasihlah aku ucapkan kpd saudara Juri
Mmg tepat sekali pandangan yng saudara beri
“Irah + Kejora” lbh hebat dari Budin punya entri
Pasti gembira jugak di hati Irah, dewi ku puteri

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Usah le Juri nak cungkil pasal kekasih yg lama
Cukup sekadar ku katakan, kami tidak seirama
Diri aku ni pun keluarganya tidak begitu terima
Mungkin sudah takdir kami tak dapat bersama

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Saudara Juri Isu ni juga seorang guru, aku rasa
Bagi soalan kat aku, serupa dgn soalan periksa
Namun sdr ni hanya sekadar membuang masa
Ia terlalu rahsia, peribadi, aku tak begitu selesa

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Soalan ‘periksa’ sdr Juri ini mmg lawak kelakar
Rahsia hidup ku, kat sini, dia cuba nak bongkar
Mmg lah lawak, ’10 markah’ dia offer nak tukar
Tapi dia tidak akan berjaya jerat ini cikgu pakar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Rumah terbuka Kementerian Pengangkutan kecoh, pemandu teksi desak jumpa Loke……. PUTRAJAYA: Kira-kira 500 pemandu teksi dari kumpulan pemandu teksi seluruh negara berkumpul di depan bangunan Kementerian Pengangkutan enggan bersurai selepas desakan untuk bertemu dengan menterinya, Anthony Loke gagal dibuat. Pada masa yang sama, kementerian itu menganjurkan sambutan rumah terbuka sempena Hari Raya Aidilfitri. Kehadiran sekumpulan pemandu teksi itu bertujuan untuk menghantar memorandum kepada Loke yang menuntut hak sama rata antara industri teksi dan perkhidmatan e-hailing dalam negara. Segelintir daripada pemandu teksi dilihat berdiri di sekitar tangga di luar pintu masuk kementerian, mendesak menteri itu turun berjumpa mereka. “Mana Anthony? Kami… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kopipes2 boleh dilawan dgn kopipes juga –

Pemuda Perlis ‘terguris’ Zamri Vinoth diberi tempat
MUKTAMAR PAS | Perwakilan yang juga anggota Jabatan Amal itu meminta wakil dari Perlis meninggalkan sidang jika Pemuda PAS gagal memberi penjelasan

Suasana sepanjang persidangan tahunan Pemuda PAS di pusat percutian Bukit Gambar Resort dekat Kuantan hari ini bertukar, mendebarkan dengan perkembangan yang tidak dijangka itu.
xxx

Maka “berperang” lah depa di muktamar PAS itu.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH ANCAM ISLAM….. “Kenapa Bukan Islam Nak Tentukan Hal Orang Islam”…….. SEREMBAN – Mufti Negeri Sembilan, Datuk Mohd. Yusof Ahmad menegaskan adalah tidak wajar Kementerian Pendidikan mendapatkan pandangan bukan Islam bagi menambah baik silibus mata pelajaran Pendidikan Islam di sekolah kebangsaan. Beliau berkata, ini kerana mereka tidak memiliki kefahaman mengenai hukum dan peraturan agama tersebut berbanding orang Islam sendiri. “Apabila pesanan menerusi aplikasi WhatsApp mengenai perkara itu sampai kepada saya, saya tertanya-tanya kenapa pula bukan Islam nak tentukan macam mana hal-hal orang Islam? “Mereka mungkin akan ikut cara akal sedangkan orang Islam ikut ilmu yang kita tahu. Peraturan ilmu, iktikad,… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Di Muktamar PAS, Seorang perwakilan berpakaian lengkap Jabatan Amal, Amirul Jufri Mat Saman, bangkit mahu bertanyakan soalan namun ditegur Pengerusi Tetap Kamal Ashaari kerana dianggap bersyarah dan tidak mengemukakan soalan selepas beberapa minit bercakap.

Selepas itu beliau meminta izin kepada pengerusi tetap untuk bercakap dan bertanya tentang perkara lain yang tidak berkaitan dengan laporan kewangan yang dibentangkan.

Dalam ucapan ringkasnya Amirul Jufri berkata Pemuda PAS Perlis rasa terguris apabila majlis perasmian pagi tadi mengundang Muhammad Zamri Vinoth Kalimuthu sebagai tetamu.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TN DAN WAK SUMAN PANDAI BACA TAK?
…CUBA JWB SOKLAN NI…

Kenapa si bapak tampar si anak?

Bila si anak tanya, “Ayah kata lepas Pakatan Harapan jadi kerajaan Tol Plus akan percuma..???”

A. Bapak dia dah rasa bangang sebab dia undi PH
B. Bapak dia rasa badan dah hancing kena tipu
C. Bapak dia sedara Maszlee
D. Bapak dia dah takde duit nak bayor duit tol
E. Semua di atas

Wow! Ada Rafizi boleh lempang, buat apa lempang anak

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Di Muktamar PAS, Selepas bercakap beberapa minit pengerusi tetap bersetuju memberi peluang kepada Amirul Jufri untuk bercakap dalam sesi perbahasan wakil-wakil negeri selepas itu, dan beliau bersetuju.

“Saya mewakili perwakilan Pemuda PAS Perlis mahu penjelasan daripada dewan yang mulia ini, mengapa Muhammad Zamri Vinoth dijemput memberi ucapan?

“Kami dari Perlis lebih mengenali siapa beliau.

“Kalau tiada penjelasan, kami semua perwakilan Perlis akan keluar dari dewan ini,” katanya.

anonymous
Member
anonymous

Ini angkara madey menipu pengundi dan penjilat tegar hancing..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kamu suka kena kencing dan minum air kencing. Bagus lah. Enjoy …

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH TANGKAI JERING….KEDEKUT NAK MAMPUS…BILA BERI TAK IKHLAS…MENGUNGKIT2…. Macam-macam cerita BSH2019 Last minit keluar arahan BSH kena masuk akaun isteri, masalahnya beratus-ratus ribu para isteri tak ada akaun BSN. Geng suami pulak kena sama sibuk tak pegi kerja menemankan isteri, jd drebar dan kena bawak anak-anak kecil sekali. Riuh mcm-mcm bunyi, suara- suara baby meraung, anak kecil kelaparan dan ibu yang berjam-jam dukung anak. Dulu, geng wargamas steady ja dapat voucher gi tukar dkt BSN dapat duit terus chau. Tapi skrng pergi bank dgn penuh harapan boleh la ambik duit BSH utk pakai raya, tapi harapan semuanya hancur dek kerana… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dalam ucapannya Amirul Jufri menyifat kepimpinan Pemuda PAS pusat tidak begitu mengenali Muhammmad Zamri serta seorang lagi tokoh yang dekat dengan penceramah itu yang juga Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Selepas diberi nasihat dan arahan oleh Kamal, beliau bersetuju menamatkan kata-katanya namun dipercayai luahan tersebut berkait dengan insiden yang menyebabkan kebakaran kereta Mohd Asri pada 22 Mac lalu.

Merujuk kes tersebut, tiga anggota Jabatan Amal ditahan reman oleh pihak polis bagi membantu siasatan kes berkenaan.

anonymous
Member
anonymous

Memang bengong kerajaan madey…tak bagi tau awal2 bukak akaun bini…orang lain yg nak berurusan turut tergganggu….

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kerajaan Najib menipu dan Najib mencuri wang Rakyat RM2.6 biliun di 1MDB, ekonomi hampir di bankrapkan nya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

GENG PARTI KADOK DAH KERING MODAL ..MANA NAK MASUK SINI LG DAH…KERJA KUTUK ORG DAN CARUT…BKN NAK BG FAKTA ILMIAH…. Salah satu bukti utama yang digunakan oleh Pendakwaraya di tolak Hakim TAHUKAH ANDA Tahukah anda. Salah satu tuduhan besar kepada DS Najib adalah beliau memperoleh RM42 juta- sebagai timbal balas peranan dan sokongan beliau kepada pinjaman RM4 bilion SRC daripada Kumpulan Wang Amanah Persaraan (KWAP) Tahukah anda bahawa salah satu bukti utama yang digunakan oleh Pendakwaraya bagi menunjukkan Najib bersalah adalah satu minit mesyuarat khas bertarikh 7 September 2011. Minit Mesyuarat ini menunjukkan bahawa Najib telah menyokong agar RM1.5 bilion… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Pemuda PAS Perlis sembur pasal Mufti mulut celupar Maza dan India Muslim Vinogh –

“Hangpa (kalian) tak kenal lagi siapa Maza (Mohd Asri), hangpa tak kenal lagi siapa Zamri Vinoth.

“Empat hari kami duduk dalam lokap, dia inilah orang yang menyebarkan fitnah kepada kami empat anggota Jabatan Amal di Perlis.

“Apakah ini sikap Dewan Pemuda PAS Malaysia terhadap kami? Kami orang Perlis.

“Kami lebih kenal (mereka), bertanyalah kepada kami. Adakah kamu semua lebih rela berkawan dengan depa berbanding berkawan dengan kami?

“Kami orang Perlis, bertanyalah kepada kami (sebelum jemput depa),” kata Amirul Jufri.

anonymous
Member
anonymous

Dulu masa anwar dlm umno boleh lah edar buku….sekarang anwar dlm majlis presiden PH…buku burukkan anwar tak laku lah…sekali anwar bawak PKR lari dari PH madey boleh terguling guling…

anonymous
Member
anonymous

Johari: Penulis ugut Anwar bayar lebih tinggi……… Faisal Asyraf 8:51 malam (Dikemaskini 9:00 malam) A A………. Ahli Parlimen PKR Johari Abdul mendakwa penulis manuskrip ‘Mengapa Anwar Tak boleh Jadi PM’ cuba memeras ugut untuk mendapatkan bayaran lebih tinggi daripada yang ditawarkan kepadanya untuk menulis buku itu. Menurut ahli parlimen Sungai Petani itu, penulis berkenaan menghubunginya dan berkata dia mahu berjumpa dengan presiden PKR. “Dia maklumkan saya bahawa dia sudah siapkan buku itu dan ada orang menawarkan RM400,000. “Jika Anwar tawarkan harga lebih tinggi, dia sanggup untuk beri buku itu kepada Anwar. Jika tidak, dia akan beri kepada individu yang sanggup… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Haziq setia usaha sulit kanan iskandar..Iskandar penyokong kuat Jemin….adekah Jemin yg suruh Iskandar terima haziq?..

jigit
Member
jigit

Tu baru betoi buat keputusan ikut akal
Jika Azmin didapati bersalah barulah pakat2 bedal
Tak perlu kecoh nak tunjuk handal
Ikutlah peraturan barulah afdal

Eloklah Budin hentikan fitnah
Hanya membuat PKR punah ranah
Takut PRU15 tersembam makan tanah
Harapan menggunung hancur musnah

Hih hi hi….

Mana Si Kejora ni tak muncul lagi
Keja dok angau sepanjang hari
Semua kerja tidak menjadi
Masuk kelas mengajar macam cikgu Shaari

Hih hi hi cikgu suka main bola
Hari hari angau kat Ira….

Anonymous
Guest
Anonymous

Jgn lah disamakan Kejora ini dgn cikgu Sha’ari
Ini cikgu matematik, yang pakar & jugak bistari
Mmg keluar berpantun kat sini, sepanjang hari
Utk beri dorongan & inspirasi kat Irah ku puteri

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Inilah kisah Kejora, ckgu muda yg sgt berbakat
Bijak berpantun, spt diberi ilham oleh malaikat
Dgn Munirah, siswi kat US udah saling terpikat
Tapi, mereka sebut Irah, lbh manja dan singkat

Biasa lah, ada pihak yg dengki bertindak nekad
Cinta murni Irah-Kejora, mereka spt cuba sekat
Ada yang cemuh, fitnah, gurau dan jugak sakat
Kata Kejora dah kawin, tua, bahkan bertongkat

Walaupun berjauhan, mereka spt berada dekat
Hati pasangan ini, macam sudah kuat melekat
Disember ini, citer nya, pertunangan nak diikat
Sama2 lah doakan cinta mereka itu dpt berkat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

anonymous
Member
anonymous

Haxiq buat tufuhan bukan sembrono tapi berdasarkan vedeo…polis sedang siaasat…lembaga disiplin patutnye tunggu hasil siasatan polis keatas dua ahli parti ni..

Kalo haziq dinakan durat tunjuk sebab Jemin patut dikenakan jugak kerana dlm vedeo itas muka Jemin…parti tak upsya dissat dan sahkan…jadi kena tunhgu siasatan polis…

Anonymous
Guest
Anonymous

Abg ini tak tahu buat apa kat rumah sorang diri
Tidak aman jiwa, kalu tak berutusan Irah sehari
Disember ini, rumah Irah, family abng akan cari
Cincin pertunangan, ibu abg mau sarung di jari

Irah tetap bertakhta dalam abg punya sanubari
Namun kita terpaksa berjauhan dinda ku puteri
Biar lah dahulu, abg merindu mu, dewi bidadari
Tiba saat nya, Irah akan abg jadikan permaisuri

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

PERMAISURI – DATA
Karaoke: https://youtu.be/paTyeiJhTwM

Aku rela
Hidup dengan mu
Demi bahgia
Hanya tuhan bisa memisahkan kita

Dijaga dan lena ku kuntum kerinduan ku
Untuk mempersembah sayang pada mu
Keharuman bunga tak seharumnya cinta ku
Istimewa untuk sunting jiwa mu

Bermula pandang pertama
Kau utuskan senyum mesra
Aku ingin seribu tahun lagi bersama mu

Ku binakan mu istana
Aku rendakan bahagia
Dengan niat suci
Kau lah permaisuri…

Sambutlah cinta abadi
Genggam dan semat dihati
Manisnya asmara
Kekal selamanya…

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa kejadah, Haziq dirujuk ke Lembaga Disiplin
Hubungan seks dia dgn Mt Jemin, udah terjalin
Video yang tular tu, bukanlah diedit atau disalin
Pakar forensik luar udah sahkan, yg ianya tulen

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

anonymous
Guest
anonymous

KEJOLA,KEJOLA,KEJOLA
LU NI SAMA MACIAM KES ITU LALAM VIDEO SEXS
LU SAJA YANG MENGAKU LOVE-LOVE SAMA ITU POMPUAN MUDA SYANTIK JAWA TU
BILA GUA BACA APA GADIS JAWA OVERSEA TU TOLIS
DIA TALAK PERNAH SEBOT PON CINTA PADA LU

ALA KIJOLA-KIJOLA
SHIOK SENDILI LA LU

GUA MAU KATA PA LAGI

KIKIKIKIKI

anonymous
Guest
anonymous

LAGI SATU GUA MAU PESAN SAMA LU

BUDAK JAWA SYANTIK TU MANA ALA MASA MAU BACA LU PUNYA PANTON

BOLEH BANTU NAIK GRED KA BACA LU PUNYIA PANTON

GANGGU LAGI ADA!!!!!!

ANAK DARA SYANTIK TU TENGAH BILAJAX

LU MAU KACIAU APA HAL??????

SILAP-SILAP DIA FAIL!!!!!!!

LU MASUK NILAKA!!!!!!

KAHKAHKAHKAHKAH

Anonymous
Guest
Anonymous

Marah ker anon, Kejora dpt si Irah, dara pujaan?
Naper ko sibuk, kalau Kejora dihimpit perasaan
Ini ko pula bagai jiwa dilanda derita penyiksaan
Baca le warkah Irah, perkataan demi perkataan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

jigit
Member
jigit

Jangan diusik orang sedang angau
Makan tak lalu badan kurus macam bangau
Kalau tak jadi kawen macam ayam kena tungau
Silap haribulan putus waya jadi sasau

Hih hi hi….

Anonymous
Guest
Anonymous

Percintaan Irah-Kejora hanya pcik jigit je faham
Irah le dlm hidup ku, kini menjadi sumber ilham
Cinta lbih besar harga dan erti, dr emas dirham
Lbh tinggi lagi ‘dividen’ dari kasih punya saham

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Sungguh gembira di hati abg, bila dpt buah hati
Irah, bagi abg, emas permata bukan tukar ganti
Perasaan abg ni, hanya pcik jigit je yg mengerti
Sbb itu le, dia asyik gurau & sakat abg tak henti

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh