SUDAH TIGA KALI PKR BERGOLAK, SIAPA DALANGNYA?

Diam tak diam, sejak setahun lalu menjadi kerajaan bersama PH, PKR yang memiliki kerusi paling banyak dalam gabungan itu sudah mengalami tiga pergolakan dalamannya.

Kali pertama PKR bergolak ialah ketika Azmin Ali dilantik sebagai Menteri Hal Ehwal Ekonomi sebaik PH menang PRU14, sedangkan namanya tidak pernah dicalonkan oleh PKR untuk jawatan menteri kerana beliau ketika itu sudah pun mengangkat sumpah jawatan sebagai Menteri Besar Selangor.

Perlantikan itu kemudiannya membawa kepada pertandingan antara Rafizi Ramli menentang Azmin bagi jawatan Timbalan Presiden PKR.

Malah, dalam kempen-kempennya Rafizi secara terus-terang mengatakan beliau mahu menjadi Timbalan Presiden PKR ialah agar laluan Anwar menjadi Perdana Menteri ke-8 tidak terganggu.

Sejak dilantik memegang jawatan kanan dalam kabinet itulah bermulanya timbul cakap-cakap bahawa Azmin adalah calon Perdana Menteri ke-8 pilihan sebenar Tun Mahathir Mohamad, walaupun Perdana Menteri terus berkata beliau akan berpegang kepada janji peralihan kuasa yang telah dipersetujui bersama PH.

Jika Azmin hari ini kekal sebagai Menteri Besar Selangor, sudah tentu namanya tidak didendangkan sebagai bayangan kepada Anwar untuk jawatan Perdana Menteri ke-8.

Kali kedua PKR bergolak ialah sewaktu Latheefa Koya dilantik sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM yang baru, awal bulan ini.

Selain tidak pernah orang politik dilantik mengetuai SPRM atau Badan Pencegah Rasuah (BPR) sebelum itu, Latheefa juga adalah pemimpin PKR yang pro Azmin dan kerap mengkritik Anwar Ibrahim sejak kebelakangan ini.

Dalam hal ini ramai yang bingung bagaimana Tun Mahathir boleh melantik seorang peguam yang tiada pengalaman dalam bidang penyiasatan atau penguatkuasaab untuk mengetuai SPRM, kecuali jika ada agenda politik di belakangnya.

Sebagaimana perlantikan Azmin sebagai menteri dilihat satu usaha Tun Mahathir menaikkannya, perlantikan Latheefa turut ditanggapi sebagai percaturan memberi kelebihan kepada Timbalan Presiden PKR itu.

Kali ketiga PKR bergolak dan ketika perbualan ramai mengenai perlantikan Latheefa belum berakhir ialah bila tersebarnya video seks sejenis yang didakwa melibatkan Azmin, minggu lalu.

Haziq Abdullah Abdul Aziz, Setiausaha Sulit Kanan Timbalan Menteri Industri Utama, Shamsul Iskandar Md Akin, kemudiannya tampil membuat pengakuan beliaulah lelaki dalam video seks sejenis tersebut sambil mendakwa Azmin adalah pasangan seranjangnya.

Beliau juga mengakui telah menjalin hubungan intim dengan Azmin sejak tiga tahun lalu.

Sehingga ini tidak diketahui bagaimana dan kenapa video seks sejenis melibatkan Azmin itu boleh tersebar, malah siapa punya perancangan menyebarkannya juga tidak diketahui.

Haziq sudah pun diambil keterangannya oleh pihak polis, begitu juga dengan Azmin.

Dalam ketiga-tiga pergolakan dalaman PKR itu, semuanya ada kena-mengena dengan Azmin dan secara sipi-sipi seperti mahu menyasarkan Anwar.

Jika pergolakan pertama dan kedua dikatakan seperti mahu melemahkan Anwar, pergolakan ketiga secara tiba-tiba ada unsur mahu mengaitkan Presiden PKR itu sebagai dalang di sebaliknya.

Pergolakan pertama dicetuskan dengan sengaja oleh Tun Mahathir dan pergolakan kedua juga diombakkan secara langsung oleh Tun Mahathir.

Pergolakan ketiga belum diketahui siapa punya angkara, tetapi masuk akalkah pergolakan terbaru ini kalau mahu dikata ia didalangi oleh Anwar?

Atau semua ini sebenarnya sambungan kepada episod pertama dan kedua sebelumnya?

Mungkinkah ada lagi episod seterusnya untuk menghuru-harakan PKR lagi selepas ini? (Shahbudindotcom 18/06/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 18 June 2019 — 11:34 am
Subscribe
Notify of
guest

43 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
anonymous
anonymous
19 June 2019 7:45 am

Madey nak terus jadi PM hingga

1. Kroni dan anak branak madey selamat mendapat kekayaan…
2. Boboi jadi PM

Madey perlu sekat anwar…

Jemin dan konconye bodooh bangang tak nampak agenda madey….rakyat telah tersiksa selama 22 tahum nadey pm..

anonymous
anonymous
19 June 2019 7:41 am

Madey punca mcm2 kerosakan…
Najib ikut cara madey sakau wang negara…najib ikut cara madey fitnah anwar liwat…
Madey nak pecahkan PKR dan sekat anwar…jemin dilantik menteri tanpa restu PKR oleh madey dan janjikan jawatan pm8 selepas madey letak jawatan tanpa tarikh……Jemin sudah syook hingga sanggup lawan anwar….kerana syook Jemin lupa madey pembelit no 1 dan Jemin tak nampak ape jadi kpd boboi…madey boleh percaya ker Jemin akan lantik boboi selepas Jemin?..bodooh bangang Jemin dan konconye…

anonymous
anonymous
19 June 2019 7:22 am

Saya dah lama balik, kata Farhash Zikri Kamarulzaman Jun 18, 2019 (Dikemaskini Jun 18, 2019) A A Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak yang terheret dalam skandal seks berprofil tinggi membabitkan seseorang individu yang didakwa menyerupai Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali menafikan bahawa dia menghilangkan diri apabila klip video seks aksi itu mula diedarkan. Menjawab grafik di media sosial yang mempersoalkan keberadaannya, pengerusi PKR Perak itu berkata laporan berita yang disebut dalam imej itu memetik sumber berkenaan lokasinya. “Mereka petik dari sumber bukan tuan (punya) badan sendiri. Saya dah lama balik dari kursus ada dekat sini,” katanya kepada Malaysiakini… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
18 June 2019 11:12 pm

MAHA PENDENDAM… MAHA KEDEKUT… MAHA KRONI… MAHA KLEPTOKRASI Dendam Peribadi Mahathir Yang Membuat Rakyat Menderita Isu 1MDB sengaja di jadikan senjata sebagai ‘character assissination’ pemimpin BN dalam bentuk fitnah yang cukup kejam… Tertekan dengan keadaan krisis ekonomi dunia, rakyat yang sedang di himpit dengan kos sara hidup waktu itu, di hasut dengan dakyah segala keperitan yang di alami adalah kerana berlakunya salah laku pemimpin BN ketika itu… Fitnah pun di taburkan dengan memberi gambaran, pemimpin bermewah2 dengan duit rakyat tetapi rakyat di biarkan terkapai2… Termakan dengan hasutan dan fitnah, maka berlaku tsunami politik di PRU 14 dan kerajaan BN berjaya… Read more »

anonymous
anonymous
18 June 2019 10:36 pm

http://msomelayu.blogspot.com/2019/06/video-lucah-haziq-yang-terjempit-kini.html?m=1…….

Video lucah Haziq: Yang terjempit kini Mahathir?
ULASAN RINGKAS

anonymous
anonymous
18 June 2019 10:31 pm

Saman Haziq, bukannya tuduh orang lain, Farhash beritahu Azmin…….. Adam Abu Bakar – June 18, 2019 3:56 PM 790 Shares………….. ..,…………………….PETALING JAYA: Ketua PKR Perak, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak menggesa Timbalan Presiden Azmin Ali mengambil tindakan undang-undang terhadap Haziq Aziz, dan bukannya melemparkan tuduhan terhadap orang lain berhubung video seks sejenis yang cuba dikaitkan dengannya. Farhash berkata tuduhan sembarangan hanya mencelarukan isu tersebut, sedangkan persoalan asasnya adalah, adakah dia terlibat dalam video itu. “Kalau betul bukan dia, dia patut saman Haziq,” katanya ketika dihubungi FMT menerusi nombor telefon tempatan. “Dia sendiri ke depan, hantar setiausaha politiknya, Hilman Idham buat… Read more »

anonymous
anonymous
18 June 2019 10:27 pm

Kini, rakam perbualan telefon di hotel KL pula……………. FMT Reporters – June 18, 2019 5:00 PM ………………………………Sebuah rakaman audio dimuat naik di YouTube, memuatkan perbualan 2 lelaki merancang perjumpaan di sebuah hotel di Kuala Lumpur. (Gambar Facebook) PETALING JAYA: Selepas beberapa video seks menjadi viral minggu lepas mengaitkan Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali, sebuah klip audio pula kini dimuatnaik di YouTube, memuatkan perbualan telefon antara 2 lelaki yang ingin bertemu di sebuah hotel. Penerangan audio berdurasi 46 saat itu mendakwa ia dirakamkan di Hotel Grand Hyatt di Kuala Lumpur pada Mac tahun ini “ketika Azmin menjadi menteri pengiring… Read more »

anonymous
anonymous
18 June 2019 10:19 pm

Azmin kelemasan…..

Terima Kasih Pas – Azmin
18/06/2019 839 0
Facebook WhatsApp

Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali hari ini menyatakan ucapan terima kasih kepada Pas atas sokongan yang diberikan dengan menolak budaya politik fitnah dan kotor.

“Menyambut baik sokongan dan menghargai pandangan bernas Timbalan Presiden Pas menolak budaya politik kotor kerana ia cubaan mengalih perhatian orang ramai daripada keadaan semasa.

“Terima kasih atas nasihat untuk terus sabar berdepan fitnah,” katanya di Twitternya.

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 10:04 pm

Ramai yg terkedu, abg berjaya pikat Irah yg cun
Ada yg mula risau resah peluh mengalir lencun
Ada yg termengah spt orang dah tertelan racun
Ada jugak yg terloncat2, mcm jari kena mercun

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
18 June 2019 9:37 pm

PH SUKA TEGAKKAN BENANG BASAH Bila Tukang Masak Bercakap Di Pentas Dunia…🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ Bukan nak mengata atau nak menghina… Tapi bila dapat video klip nie, terdiam kejap… Timbul persoalan , nie ker ‘standard’ Menteri Pertahanan Malaysia bila bercakap di pentas dunia? Macam mana lah agaknya, Menteri Pertahanan dari negara lain menahan gelak bila dengar Abg Mat Sabu kita bercakap? Admin bukan seorang yang pakar dalam Bahasa Inggeris tapi kawan aku dah lebih 25 tahun mengajar Bahasa Inggeris kat sekolah menengah.. Bila tanya pendapat dia, lepas tenguk video klip Mat Sabu nie, dia terkedu jap… Soalan pertama dari dia ialah, video nie… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
18 June 2019 9:36 pm

HANYA MEREKA YANG BANGSAT PERCAYA PADA TOKONG Guan Eng Tipu Keadaan Sebenar Hutang Negara (FMT) – Bekas menteri kewangan, Najib Razak mendakwa penggantinya, Lim Guan Eng menipu mengenai keadaan sebenar hutang negara. Beliau mendakwa Lim bermain dengan statistik untuk memberi gambaran positif kewangan negara. “Semalam dia kata hutang dan liabiliti negara naik daripada RM1 trilion menjadi RM1.1 trilion. “Apabila dikecam Rakyat, hari ini dia kata pula nisbah hutang kepada KDNK (keluaran dalam negara kasar) sebenarnya turun 3.9%,” tulisnya di Facebook hari ini. Lim dalam satu kenyataan hari ini berkata, hutang dan liabiliti kerajaan persekutuan berkurangan kepada 75.4% berbanding KDNK pada… Read more »

anonymous
anonymous
18 June 2019 9:02 pm

Dah hilang dah si kejora pungguk rindu bulan
sonyap sepi ,agaknya kecewa putuih cinta kot
kekasih yang lama dah kena songlap dek orang
kali ni pon aku rasa jadi lagi kahkakkah
perasan lebih macam lawa sangat kahkahkah

hihihehehihi

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 9:46 pm
Reply to  anonymous

He he Kejora ni handsome walau pun tak lawa
Apa hal nak ungkit, itu cerita lama aku kecewa
Marah ke anon, aku berjaya pikat minah Jawa?
Tunggu lihat nanti bingkisan Irah penawar jiwa

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
18 June 2019 8:32 pm

PH LAGI HINA DAN BANGSAT DARI BN The Old Pigs Of Barisan Versus The New Babi Of Pakatan You tell us you just want to kick out the pigs. I can buy that if that is really want you are doing. But then you are just replacing the so-called pigs you said you are kicking out with babi. So, what’s the difference between the old pigs of Barisan Nasional and the new babi of Pakatan Harapan? What changes are you talking about? These three cost Malaysia RM200 billion and yet they are not on trial in the New Malaysia of… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
18 June 2019 8:29 pm

MACAI PH BANGANG….TENDANG JE TONG M KELUAR … Apabila Macai Bandingkan Perlantikan Lathefaa Koya Dan TS Apandi Ali Macai-macai PH mewajarkan perlantikan Latheefa Koya dengan cuba membandingkan Peguam Negara (AG), TS Apandi Ali. TS Apandi Ali dikatakan adalah ahli UMNO. Ini alasan-alasan kenapa macai amat bodoh membandingkan kedua-dua mereka ini. Pertama, TS Apandi Ali dilantik sebagai AG selepas 24 tahun meninggalkan UMNO. Sementara Latheefa Koya dilantik sebagai KP SPRM selepas 24 JAM meninggalkan PKR. Itupun Setiauasaha PKR menafikan menerima surat berkenaan pada mulanya. Malah, lantikan Latheefa Koya juga tidak dimaklumkan kepada Majlis Tertinggi PH dan kabinet. Kedua, TS Apandi Ali… Read more »

Jigit
Jigit
18 June 2019 8:23 pm

Sudah gaharu cendana pula
Sudah tahu bertanya pula

Bila pemimpin berperangai syaitan
Dah ada bini mencari jantan
Tentu lah parti lemah rak tahan ujian
Orang tua cuit sikit habis meraban

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 9:02 pm
Reply to  Jigit

Mt Jemin, mmg berada dlm hina punya lembah
Pakar forensik sahkan video seks tu tak diubah
Hi hi.. cai2 cap munge makin kalut dan gelabah
Ayam sabung TDM tunggu masa jer mau rebah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 9:10 pm
Reply to  Anonymous

Kejora kurang jelas lah, pcik igit punya coretan
Siapa itu, yg dimaksudkan berperangai syaitan
Yg dah ada bini tapi dok tikam pungkoq jantan
Adakah pcik maksud, Jemin punya perbuatan?

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
18 June 2019 6:33 pm

BILA CAI PH NAK SEDAR DIRI….. Apa yang besar tu, Azmin? Anu dia besar? Oh tidak, papan tanda majlis Raya besar…? Nama majlis pun luar biasa panjang. Entah betul atau tidak, bunyi macam majlis perpisahan pulak. Apahal pun, Polis dah siasat Haziq. Lepas ini siasat Azmin. Biar mereka buat siasatan. Azmin buat laporan qazaf. Macam hukum hudud dah mula Takzir cukuplah dulu. Harapnya biarlah berakhir dengan elok. Boleh ker macam Dyana Sofea? Dunya dunya iceberg dah terbalik. 1 ulasan: Tanpa Nama9:35 PTG PERINGATAN PADA SEMUA UMAT ISLAM SEKELIANYA HARAM MENYEBELAHI MANA MANA KEM KUNYIT YG ADA BIARKAN PANJI KUNYIT HAWAW… Read more »

anonymous
anonymous
18 June 2019 6:19 pm

Jemin balaci madey yg pernah disiksa oleh madey kerana furhaka kpd madey dan ikut anwar….kerana janji madey nak jadikan Jemin PM ke 8 Jemin sanggup jadi balaci Madey dan durhaka kpd anwar…

Jemin dah syook lupa madey penipu besar…boboi madey nak letak kat mana?…otak Jemin beku tak boleh pikir rasional lagi belit madey kerana syook dgn janji beracun madey…..

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
18 June 2019 5:47 pm

PH KERAjaan KEDEKUT Kerajaan PH Selangor dan Kedah buat jualan harapan jual daging lembu sempena Aidil Fitri tiru sebiji macam BN buat dulu. PH Selangor dan Kedah masing-masing buat jualan harapan daging lembu sebanyak RM29.50 dan RM30 sekilogram, sedangkan harga pasaran sekarang adalah di antara RM30 hingga RM34. Maksima jimat sekalipun RM4 dengan beratur panjang. Semasa Kerajaan BN Kedah buat pada tahun 2017, harga daging pasaran adalah RM32. Semasa jualan Festival Daging Barakah semperna Aidilfitri baru RM24 sahaja. Penjimatan sehingga RM8! Kesimpulannya, Kerajaan PH hendak tiru BN tapi harga promosi yang ditawarkan masih kedekut. Rakyat di bawah Kerajaan PH sentiasa… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
18 June 2019 4:37 pm

PAKATAN HANCING DAP Cuba Menutup Kemaluan Mereka Dengan Menghentam Najib DAP malu besar kerana Pakatan Harapan tidak mampu menunaikan janji-janji mereka yang dibuat sebelum PRU14. Sebab itu mereka bangkitkan cerita-cerita lama tentang Najib Tun Razak dan 1MDB. Pakatan Harapan sudah tidak ada modal lain dan tidak dapat menjawab kritikan tentang kegagalan mereka selama satu tahun mentadbir Malaysia. Ini yang dipanggil bankrap idea. No GST and no toll charges if Pakatan takes Putrajaya says Lim Guan Eng (Free Malaysia Today, 16 January 2017) – The opposition will scrap GST and toll collections on the North-South Expressway (PLUS) and the first Penang… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
18 June 2019 4:33 pm

TN JADI TOK MUDIM .ADA BAKAT KE? YB DAP, Ke Surau Sudah, Ke Masjid Pun Sudah, Berkhatan Jer Belum DAP kini sedar mereka perlukan sokongan orang Melayu Muslim… Mula2 DAP sedar adalah bila UMNO dan PAS umumkan kerjasama… Jika hubungan mereka dengan PPBM retak dan putus, lagi terjejas strategi pecah dan perintah undi2 kaum majoriti Melayu… Sebab tu, mereka sedang bersungguh2 mengambilhati orang Melayu di bulan Ramadhan… Antara komen di media sosial berkaitan ‘kewayangan’ DAP : “Ramadhan kali ini pasti nya berbeza dengan ramadhan yang kita lalui sebelum ini. Apa yang beza nya..? Dalam sejarah kita berada di bulan ramadhan,… Read more »

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 4:27 pm

Dulu, abg pernah punya kekasih, yg cantik lawa
Namun, diri ini ditinggalkan hingga laranya jiwa
Begitu lama, abg dlm derita, dirundung kecewa
Bila Irah hadir, abg bagai dpt baru punya nyawa

Tak sangka abng nak bertemu anak dara Jawa
Kini hati abg kembali riang, asyik gelak ketawa
Benar sgt lah seperti mana pujangga berfatwa
Cinta tidak dapat dijual beli, atau dipajak sewa

Kehadiran Irah mmg sesuatu yng sgt istimewa
Diri Irah, insan terpilih, di kalangan kaum hawa
Sehingga ke awan pelangi Irah akan abg bawa
Kita kan harungi kayangan bak dewi dan dewa

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anon
Anon
18 June 2019 6:41 pm
Reply to  Anonymous

Udah-udah le meroyan meraban tu.
Istighfar banyak-banyak.

Apanama
Apanama
18 June 2019 3:49 pm

Gambar Guan eng Gay pulak tersebar…..apa nak jadi Malaysia ku.
Menteri pH semua Gay ke…hadoiiiii

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 3:07 pm

Tak menjadi kesalahan, student cintakan cikgu
Di gelanggang cinta, kita, mantap menjadi regu
Di medan seni kasih, kita, bagai irama dan lagu
Kepulangan Irah sayang abng setia menunggu

Abg akan tabah menahan rindu membelenggu
Sesekali abg kan bermenung menongkat dagu
Cinta suci kita ini spt ada org cuba nak ganggu
Namun kejujuran diri abg ini, usahlah Irah ragu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
18 June 2019 2:37 pm

BETULKAN MELAYU MUNAFIK HANYA JADI KUDA KAFIR HARBI….. Bukan Islam Diberi Tempat Kaji & Cadang Subjek Pendidikan Islam Sekolah? ……… Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) menyelar tindakan Timbalan Menteri Pendidikan Teo Nie Ching yang menubuhkan pasukan khas untuk mengkaji subjek Pendidikan Islam sekolah rendah dengan mengajak individu, kumpulan atau institusi tanpa mengira agama mengemukakan cadangan. Ketua Pemuda Ikatan, Shahir Adnan berkata Teo “lebih sudu daripada kuah” apabila mendahului Maszlee Malik dalam mengutarakan cadangan kepada rakyat berkaitan pendidikan negara. “Cadangan menjemput sesiapa sahaja tanpa mengira agama bakal mencetuskan kecelaruan dalam masyarakat, lebih-lebih lagi dalam kalangan guru dan murid sekolah. “Seharusnya jemputan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
18 June 2019 2:26 pm

PARTI KADOK SUKA BUAT BENDA PELIK

YB Simpang Renggam Buat Rumah Terbuka Di

Ahli Parlimen biasanya buat Rumah Terbuka di kawasan masing-masing. Bagi Menteri Pendidikan merangkap Ahli Parlimen Simpang Renggam pelik sikit. Maszlee Malik buat Rumah Terbuka di kawasan orang, di Kedah nun, rumah sebelah mertua.

Kesian YB terpaksa raya di kampung bini. Takut orang Simpang Renggam hantar resit toll ke? Bertabahlah pengundi Simpang Renggam, Johor. Anda yang mengundi Maszlee, Rakyat Padang Sera, Kedah yang dijamu dengan kenduri Rumah Terbuka.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
18 June 2019 2:04 pm

Dari MINDEF, Mat Sabu lebih sesuai untuk Kementerian Makan yang Menteri seorang badut Untuk iklan promosi SawitKu… Atau ceramah politik… Atau masak memasak, setakat itu saja gunanya Mat Sabu. Sebagai Menteri Pertahanan, dia hanya menjadi bahan lawak dan kemaluan pada negara. Demikian ketika dia bercakap di ISS Shangri La dialogue 2019. Apa punya Menteri, fakta pun salah. Betulkah Mat Sabu berkata macam bunyi, “we must fight with them “hardware and software”? Intipati ucapan Mat Sabu yang ditertawakan dunia: 1. Terorisme tidak diwarisi. Cari siapa ibu bapa para teroris ini dah dedahkan mereka. Ini dapat mengurangkan aktiviti keganasan. 2. PM New… Read more »

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 12:58 pm

Mungkin di sana tu kini sdg tidur Irah ku manja
Abg ni tetap kesorangan, walau di tempat kerja
Nak bergebang dgn rakan2 pun, rasa tak teruja
Dlm benak fikiran abg ini, hanya Irah lah sahaja

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 12:14 pm

Mmg udah makin rosak teruk lah parti pakatan
Menteri serupa kera, main seks sesama jantan
Aahh..buang masa aku jer, pedulikan, persetan
Lbh baik lagi dekat Irah, aku tumpukan ingatan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 1:53 pm
Reply to  Anonymous

Jangan begitu abangku pantunan
Rosaknya pakatan ada sidalang
Abg bermesralah berpekan pekan
Pasak tajikan puak jembalang

Hahahahihihihehehehe

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 2:32 pm
Reply to  Anonymous

Anon 1:53,

Tn Budin spt mmg sudah tahu siapa itu dalang
Org itu gah sedunia dan mmg sangat terbilang
Sejak lama dulu lagi Bg Non org tu nak sailang
Katanya, sengaja PKR nak diberi nasib malang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 2:47 pm
Reply to  Anonymous

Komen 1:53 ni agak mencuri tumpuan
Bahasa lembut, mcm bersifat keibuan
Mau tanya sikit, jika tak jadi gangguan
Anon ini, jantina lelaki ker perempuan?

Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

Ali
Ali
18 June 2019 3:50 pm
Reply to  Anonymous

Pompundek

irkiz
irkiz
18 June 2019 12:06 pm

BUDIN JANGAN BUAT DOSA KERING, JANGAN BUAT FITNAH. ALLAH PILIH TUN JADI PEMIMPIN DUA KALI. ALLAH AMAT MENGETAHUI DAN BIJAK. ALLAH TIDAK PERNAH BUAT SILAP. JANGAN BUDIN MERESAPI RACUN. TIDAK TAKUT DOSA. SATU HARI BUDIN JANGAN MENYESAL. ALLAH AKAN TURUN BALA. NABI SENDIRI PUN TAK BOLEH BACA HATI MANUSIA, INI KAN PULA PENULIS PEKAK.

anonymous
anonymous
18 June 2019 10:10 pm
Reply to  irkiz

Allah pilih sekali lagi madey jadi pm supaya kamu dan nelayu bongok dapat lihat sendiri bagaimana madey tipu dan kencing kamu…Allah nak tunjuk kpd kamu yg bongok madey bukan hebat sangat….madey gagal….gagal pulihkan ekonomi gagal pulihkan ringgit…. Allah gagalkan rancangan madey nak kaut umno….Allah tunjukkan Jemin dan konconye jadi balaci madey nak sekat anwar…

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 12:03 pm

Menteri seks songsang negara akan jadi parah
Sana sini terdengar rakyat mencemuh & marah
Skrg seks sejenis mungkin lps ni seks sedarah
Org spt Jemin itu, elok jer cekup buang daerah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 11:45 am

Cai2 semua, tak usah le lagi nak berdalih helah
Mmg PH dgn agenda LGBT nya, bawa masalah
Jemin main pungkoq jantan, mengaku saja lah
Apa cai2 mula takut PRU15 nanti PH nak kalah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Aziz Ahmad
Aziz Ahmad
18 June 2019 11:42 am

Cantiklah budin, budin mmg pandai.. 1

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 11:53 am
Reply to  Aziz Ahmad

Apa benda yg ko kata cantik tu sdr Aziz Ahmad
Menteri seks sejenis, negara jadi tidak selamat
Ape kejadah bermain jubor mamat dgn mamat
Adakah ia petanda, dunia menghampiri kiamat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
18 June 2019 1:34 pm
Reply to  Anonymous

Budin analisa politik cantik amat
Macai bersatu macamlh pandai sangat
Dorang nak berjubor mamat dgn mamat
Yg pentingnya mau cari sipengkhianat

Hahahahihihihihehehehe

Budin punya target Mahathir khianat
Macai Bersatu kaverab,Anwar diserkap
Bab jubor berjubor, rakyat dah penat
Macai bab jilat mahathir wow!melahap

Hahahahihihihehehehehe