TIDAK MASUK AKAL MENGAITKAN ANWAR DALANG DALAM VIDEO AZMIN

Sejak awal apabila video seks sejenis yang didakwa melibatkan Azmin Ali tersebar, persoalan utama yang bermain di kepala ramai orang ialah siapakah dalang di sebaliknya?

Apatah lagi apabila kemudian Haziq Abdullah Abdul Aziz, dengan tenang, selamba dan seperti membaca pengumuman melihat anak bulan puasa, mengakui beliau adalah lelaki dalam video terbabit sambil mendakwa Azmin adalah pasangan sejenisnya.

Selain itu, beliau juga meminta SPRM menyiasat Azmin yang didakwanya tidak layak menjadi pemimpin.

Sambil ramai yang bingung bagaimana Haziq boleh mengaitkan hubungan seks sejenis dengan siasatan SPRM, yang lainnya turut hairan macam mana lelaki semuda beliau ada kekuatan untuk mengakui penglibatannya dalam dunia paling jijik itu secara terbuka.

Kemudian Haziq juga mendedahkan lagi hubungan seks sejenisnya dengan Azmin bukanlah pertama kali berlaku di Sandakan, tetapi turut berlaku di Kuching dan KL sejak tiga tahun lalu.

Sekali lagi, ramai yang bertanya, jika tiada “seseorang” atau pihak yang benar-benar kuat dan kukuh di belakangnya, mana mungkin beliau mampu seberani itu tampil di depan umum dengan pengakuannya itu.

Secara logiknya, dengan jawatan sebagai Setiausaha Sulit Kanan kepada Timbalan Menteri Industri Utama, Samsul Iskandar Md Akin dan Azmin pula merupakan menteri kanan, jika pun benar mereka berdua merupakan pasangan kekasih dan ada hubungan seks, menyimpan rapi hubungan itu jauh lebih bermanfaat dan menjamin masa depannya.

Tiada untungnya beliau tampil membuat pengakuan mengenai penglibatannya kerana selain jawatannya sudah digantung dan mungkin dibuang kerja, beliau turut berdepan kemungkinan didakwa di mahkamah serta dipenjarakan selepas ini.

Tetapi, jika ada “dalang besar” di belakangnya yang menjanjikan habuan lebih lumayan, mungkin segala-galanya tidak mustahil untuk seseorang itu berkorban seketika sementara laba lebih lumayan jatuh ke riba kemudiannya.

Dalam hal ini, oleh kerana Azmin dilihat sebagai saingan kepada Anwar Ibrahim dan dikatakan lebih berada di hati Tun Mahathir Mohamad untuk dijadikan Perdana Menteri ke-8, walaupun dalam masa yang sama terikat dengan janji untuk menyerahkan jawatannya kepada Presiden PKR itu, Ahli Parlimen Port Dickson itu dengan sendirinya terdedah kepada dakwaan sebagai dalang di sebalik video tersebut.

Namun demikian, ikut hukum akal dan melihat kepada Anwar sendiri pernah terpalit dengan fitnah liwat sebanyak dua kali, tentulah tidak mungkin beliau menggunakan kaedah yang sama untuk memalukan Azmin yang merupakan anak didik dan mempunyai hubungan bagai keluarga dengannya.

Mustahil Anwar sekejam dan sezalim itu dalam memburu cita-cita politiknya, malah dalam rekodnya sejak bersama UMNO lagi, beliau tidak pernah sama sekali menggunakan apa-apa taktik kotor dan jijik untuk menyerang dan menjatuhkan lawannya.

Tetapi, sudah tentu mereka yang pernah merekayasa fitnah seumpama itu, lebih mungkin atau mudah untuk mengulanginya sekali lagi.

Lagi pula, walaupun Azmin dikatakan saingan kepada Anwar untuk dijadikan Perdana Menteri ke-8, Presiden PKR itu tetap ada kelebihan kerana persetujuan dan konsensus PH untuk menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepadanya sudah terpatri dengan kukuh.

Selain Tun Mahathir sendiri sudah banyak kali mengulangi janji akan menyerahkan kuasa kepada Anwar, PKR, DAP, Amanah dan Bersatu juga masih berpegang teguh kepada janji itu.

Anwar hanya perlu bersabar dan menunggu detik waktu untuknya tiba menjadi Perdana Menteri dan tiada keperluan untuk menggunakan taktik kotor seperti penyebaran video dan sebagainya.

Lebih daripada itu, sebagai Presiden PKR dan Azmin adalah timbalannya, lebih tidak masuk akal untuk mengatakan Anwar terlibat dalam taktik kotor sebegini kerana ia akan memalu serta meruntuhkan parti itu sendiri dari segi kepercayaan umum.

Sebagai parti dominan dalam PH, kalau pun Anwar itu terlalu jahat dan rakus, lebih munasabah untuk beliau melakukan sesuatu yang boleh memusnahkan Bersatu daripada menghancurkan partinya sendiri.

Dalam pada itu, persoalan paling besar ialah bagaimana video itu dirakam dan disebarkan kerana Anwar tidak mempunyai kuasa dalam kerajaan yang memberinya kelebihan melakukan perkara jahat seperti itu.

Ikut logik akal juga, tentulah mereka yang ada kuasa dan tahu pergerakan Azmin yang boleh memasang alat rakaman di bilik hotel penginapannya. Jika tidak, bagaimana mereka tahu di bilik mana Azmin menginap.

Biasanya kerja-kerja sebegini hanya mungkin dilakukan oleh pengintip upahan, tetapi tentulah lebih mudah kalau ada penglibatan polis cawangan khas atau SB.

Kalau Anwar mengupah pengintip upahan misalnya, risiko untuk perkara itu terdedah adalah lebih tinggi berbanding jika SB yang melakukannya.

Tetapi, jika SB yang melakukannya, siapakah yang ada kuasa memberi arahan seperti itu?

Adakah ia Anwar?

Walaupun Haziq dalam pengakuannya turut mendedahkan Azmin sebagai lelaki yang sakit kerana memasang alat rakaman aksi seksnya sebagai koleksi peribadi, persoalan lain ialah bagaimana video itu boleh tersebar?

Sangat tidak mungkin Azmin dengan sengaja menyebarkan video itu dengan tujuan untuk menarik simpati atau “mengenakan” Anwar misalnya.

Sekali lagi, apa yang paling mungkin ialah rakaman itu mesti dilakukan oleh pihak lain yang bertujuan bukan saja untuk memecahkan hubungan Anwar dengan Azmi, tetapi juga menjadikan Tun Mahathir terus dominan sebagai Perdana Menteri.

Tidak mustahil, matlamat lebih besar di sebalik video ini ialah untuk menghancurkan PKR itu sendiri.

Logikkah kalau mahu dikata Anwar melakukan semua itu? (Shahbudindotcom 16/06/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 16 June 2019 — 2:52 pm

55
Leave a Reply

avatar
11 Comment authors
anonymousnajib bini rosmahAnonymousWau buleAnonymous Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
anonymous
Member
anonymous

Aku setuju dgn andaiain Budin berdasarkan keadaan semasa…madey nak kekal terus berkuasa sekurang2 nye sepenggal sehingga boboi boleh berdiri atas kakinye sendiri dan projek kroni boleh dilaksanakan…….madey sudah terkenal licik dan pandai cuci tangan…Jemin percaya madey nak serahkan jawatan pM8 selepas pru 15 kpd Jemin……Jemin tak baca boboi nak letak kat mana…sampai masanye Jemin akan diketepikan… Dgn menggunakan vedeo seks Jemin anwar akan jadi mangsa….kerana Jemin dah gagal singkirkan anwar dlm pemilihan.presiden PKR yg lalu sesuatu mesti di rancang untuk tutup peluang anwar jadi PM8…. Madey sentiasa ingatkan rakyat dia akan tunai janji tapi tarikh serah kuasa tiada… Dgn struktur… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Tq Irah, kerna tolong ubati, abg punya duka pilu
Berbahagia lah sayang dan senyum2 lah selalu
Ok lah Irah, abg dah nak tidur, minta diri dahulu
Utk Irah ku manja salam rindu di angin nan lalu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mlm ini, di hati kecil ku seperti terlakar sejarah
Aku terima bingkisan mesra dari manja ku Irah
Dlm tubuh ku ini terasa laju mengalirnya darah
Hampir nak hilang, kini aku temui semula arah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Bergelegak di dada, spt gunung berapi meletus
Tersgtlah gembira hati dgn warkah yg Irah utus
Silaturrahim kasih Irah & Kejora, tak akan putus
Aku ku reka lagi pantun2 cinta, sampai beratus

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Wau bule
Guest
Wau bule

Ramai kata teori saya tak betul. Let me tell you guys teori ini akan terbukti sedikit masa lagi.

Komen Rais Yatim di bawah ini ada kaitan…relax…the answer will be forthcoming…

“””Haziq told cops who gave him lighter to burn Azmin, claims Rais”””

anonymous
Member
anonymous

Rais ade sama dengan polis masa soal siasat haxiq?..Rais bakar jambatan umno pon tak hangus..

Anonymous
Guest
Anonymous

Malam ni, bagai bulan jatuh ke riba bagi Kejora
Tak tahu bagaimana nak dicerita, rasa gembira
Dari Irah manja, telah datang, bingkisan mesra
Terubatlah kini, segala resah gelisah rindu lara

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mlm ini Cgu Kejora terasa sangat damai di hati
Muncul jugak, warkah dari Irah yg lama dinanti
Walau pun ringkas, ia bagaikan, kata-kata sakti
Ibarat penawar yng boleh ubatkan jiwa yg mati

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Jemin seks songsang ker apa ker biar je lantak
Dah tak begitu minat lagi utk PH nak ku hentak
Kerna kini, hanyalah Irah, dalam fikiran ku letak
Irah manja ku itu saja, dlm aku punya pala otak

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PH OF SELECTIVE PROSECUTION FOR SURE Bukan saya luluskan pinjaman RM250 juta NFC tapi Muhyiddin ISMA WEB NAJIB KATA KERAJAAN TERDAHULU TELAH AMBIL TINDAKAN TERHADAP NFC Tan Sri Muhyiddin Yassin meluluskan pinjaman RM250 juta kepada Pusat Fidlot Nasional ketika menjadi menteri pertanian pada 2006. BANGI– Datuk Seri Najib Razak hari ini berkata, Tan Sri Muhyiddin Yassin meluluskan pinjaman RM250 juta kepada Pusat Fidlot Nasional (NFC) ketika menjadi menteri pertanian pada 2006. Namun, bekas perdana menteri itu kesal kerana walaupun bukan beliau yang meluluskan pinjaman itu, namanya sering dikaitkan dengan isu berkenaan yang turut dijadikan propaganda utama Pakatan Harapan (PH) selama… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Kedudukan semasa Jemin ketinggalan di belakang haxiq bila polis sudah bebaskan haziq tanpa dakwa…penilaian umum tidak memihak kpd Jemin…kalo polis tahan reman dan dakwa haxiq Jemin sudah menang…Jemin blm selamat ..polis masih banyak kerja nyiasat dan analisa kutulinan vedeo untuk pastikan sapa sebenar dlm vedeo dan cari siapa yg buat dan sebarkan…bukan mudah kerja ni…Jemin yg akan tertekan walopun boleh berlakon ceria dan kata dia masih kuat… Kalo Jemin bersih dan saman haxiq Jemin tak perlu risau ape2… Haxiq yg perlu buktikan Jemin dalam vedeo yg masih boleh disanggah oleh loyar Jemin..sekarang Jemin tak boleh buat ape2 lagi..serah kpd nasib..

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

KERJA UTK KP SPRM BARU Menteri tangguh 14 Jun pertukaran Pengarah Perhutanan Pahang ke Ibupejabat kerana lobi taikun balak LLT! Laporan Malaysiachoice 18 April lalu “Rasuah balak Taikun LLT, SPRM siasat Pengarah Perhutanan Pahang” mendapat respon hangat rakyat Pahang. RASUAH BALAK LLT Gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO)  turut melaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Negeri Pahang dakwaan salah guna kuasa dan rasuah membabitkan Dato’ Dr Mohd Hizamri Mohd Yasin Pengarah Perhutanan Pahang itu. laporan sprm balak SPRM dilaporkan menyiasat Dato’ Dr Mohd Hizamri Mohd Yasin itu. Sehingga ke hari ini SPRM kekal berdiam diri isu rasuah pembalakan haram melibatkan taikun… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Penjolat madey Yg mengaiykan anwarsebagai dalang kes vedeo seks Jemin dan Haziq…wau bule dgn teori kosong tanpa bukti sentiasa kaitkan anwar dgn vedeo ni…wau bule kaki fitnah.. Bagi aku kalo anwar yg punye angkara haziq tidak perlu mengaku tetapi terus repot polis dirogol seperti sefool….haziq mengaku haziq terdedah kpd hukuman penjara dan sebat…bodooh ke haziq?…bila haziq mengaku ade tujuannye… Tiada siapa yg tahu ade ato tidak dalangnye..semua hanye meneka…biar polis yg siasat…yg tak tahu jangan tunjuk pandai serkap jarang….jadi fitnah… Bagi aku sukar untuk kata Jemin sanggup melakukan kerja ni…tapi aku heran kenape Jemin memilih repot polis bila kena fitnah…sepatutnye… Read more »

John Doe
Guest
John Doe

Hehehe.. John Doe telah memberitahu yang akan bersama Tun di klimaks dan menang mutlak adalah 313 pendokongnya dari kalangan bangsa Mim yang mana persamaan kesemua mereka adalah mereka ini adalah orang-orang yang sentiasa bersama Tun di dalam setiap pertempuran yang Tun ketuai. Azmin langsung tak masuk senarai. Bukan sahaja Azmin malahan Mat Sabu juga tak masuk senarai. Hanya di dalam PRU14 mereka ini berada di dalam pasukan Tun. Di dalam PRU2 sebelum itu mereka berada di dalam pasukan lawan dan kalah kepada pasukan Tun. Sekiranya TS Muhyiddin Yasin sendiri pun terbongkar skandalnya (sekiranya ada) itu pun tidak akan menggugat kedudukan… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Dah hampir sampai klimaks…hihihi…jon doe ularmak sesat pembekal panji hitam legam kpd madey dan 313 jembalang……masih jual temberang….jon doe dah boleh sedia untuk terjun dlm sungai kelang….klimaks madey makin hampir…

John Doe
Guest
John Doe

John Doe telah beberapa kali memberitahu bahawa ketika di klimaks kelak kesemua lawan-lawan Tun bakal kena checkmate serentak dan yang lebih menarik lagi ialah mereka sendiri yang akan meletakkan diri mereka di dalam posisi terkena checkmate. Salah seorang yang bakal kena checkmate ialah Pak Sheikh sendiri.  Episode video ‘dakwaan sbg Azmin’ ini adalah salah satu petunjuk betapa Pak Sheikh juga salah seorang yang bakal kena checkmate dengan pasukan Tun di pertempuran klimaks kelak.  Orang-orang yang sedang berusaha dan menyokong Pak Sheikh segera mengambil alih kerusi PM daripada Tun termasuklah Pak Budin dan Kejora Bapuk Bodo yang sangat bodoh lagi bingung… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Naik tegak bulu roma dibuatnya,baca kesah panji hitam.
Rasa kencang berderau pulak macam naik kuda hitam.
Sipulan tu jugak disebut dibuat serupa Kambing hitam
Ini john doe ini salah seorang dari puak budak hitam.

😅😄😃🤣😂😁😀👤🐎💨🎭

anonymous
Member
anonymous

Setan yg bertanduk ato yg berekor bagi tau kpd jon doe madey pemoda bani tamim kerala?…astaga….jon doe dah disesatkan oleh setan kerana terlalu taksub dan ujub….

Mcm2 hal penjilat madey…ade yg dah sesat mcm jon doe. Ade yg te hgelam timbul mcm wak suman kerepot..Ade yg berangan dgn teori kosong boleh kaitkan dgn orang itu dan ini bila terjadi sesuatu perkara seperti wau bule…adeb yg merapuu gila babitiap hati mcm Berok tu Tua Nynyok tak bernama….

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PELAJARI PEMBOHONGAN PH Menteri Kewayangan ini tak pernah tak tipu. Selepas PH menang dan Guan Eng menjadi Menteri Kewangan, dia tak bayar refund untuk income tax dan GST pada bulan Jun 2018 (seperti dibukti dalam laporan bulanan BNM). Lalu dia tuduh BN sudah rompak RM37 bilion wang refund income tax dan GST ini. Tapi: – Tiada tindakan diambil walaupun telah setahun kita telah buat laporan polis terhadap kita sendiri atas “rompakan” ini. – Bila kita tuntut RCI untuk “rompakan” besar-besaran ini, PH tak mahu buat. – laporan audit negara kerajaan PH menunjukkan kebanyakkan tuntutan tunggakan bayaran balik input GST memang… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PH SUKA TEGAKKAN BENANG BASAH Bila Tukang Masak Bercakap Di Pentas Dunia…🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ Bukan nak mengata atau nak menghina… Tapi bila dapat video klip nie, terdiam kejap… Timbul persoalan , nie ker ‘standard’ Menteri Pertahanan Malaysia bila bercakap di pentas dunia? Macam mana lah agaknya, Menteri Pertahanan dari negara lain menahan gelak bila dengar Abg Mat Sabu kita bercakap? Aku bukan seorang yang pakar dalam Bahasa Inggeris tapi kawan aku dah lebih 25 tahun mengajar Bahasa Inggeris kat sekolah menengah.. Bila tanya pendapat dia, lepas tenguk video klip Mat Sabu nie, dia terkedu jap… Soalan pertama dari dia ialah, video nie… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

MUNAFIK MELAYU MEMBERI ANCAMAN KEPADA ISLAM DAN BERTUHANKAN KAFIR HARBI Ancaman fenomena pluralism Ramadhan kali menyaksikan fenomena liberalisme dan pluralisme Islam yang agak membimbangkan. Liberal secara literasi membawa konotasi yang positif iaitu berfikiran terbuka, bebas, demokratik, pluralisme dan rasional. Namun Islam liberal merujuk kepada kumpulan manusia yang giat memperkenalkan persamaan sejagat antara agama (pluralisme) sehingga tidak lagi dapat membezakan antara kebaikan sejagat dan tuntutan khusus agama. Islam adalah agama yang penuh kasih sayang antara manusia walaupun berbeza agama dan warna kulit, namun ia mempunyai had dan ketertiban tertentu. Mungkin agak kasar, namun saya melihat sepanjang Ramdahan ini ada usaha “melacurkan”… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg le Irah, sentiasa ada dugaan dlm bercinta
Nampak spt dah ada pihak yang cemburu buta
Depa nak buat bagi Irah dan abng bersengketa
Antaranya, abng ni konon dah kawin depa kata

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Munirah Maryono
Guest
Munirah Maryono

Salam Sir,
Dua ptri Mesia yg ctik msih dibuai mpi neh.
Ade lgi srang ptri jawe yg ctik tu bgun awl,stdy aftr that slat sbuh(Irah la..ha..ha).Sir,ngak usah igat Irah lbih-lbih.Irah nghah ngis nih.Irah rdu kat Mesia,
Kat ibu n abah,kat kota JB,at lst kat…malu Irah nak sbut ha..ha…

Salam irah dari US

Anonymous
Guest
Anonymous

Alahai..Irah ku sayang, sori dik abg tak perasan
Rupa2nya dari dara pujaan, abng dpt bingkisan
Abg kini, bagaikan sedar kembali dari pengsan
Dah banyak hari, mcm nak terhenti pernafasan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Jgn lah nak ‘bersir-sir’ abg ini tidak begitu suka
Anggap kita kwn biasa, Irah dara, abg ini jejaka
Pasal Irah, ramai famili abang usik & berjenaka
Depa tu kata, ‘woi hang la ni dah ada marka ka’

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg lah ingatan abg pada Irah, sgt mendalam
Di lautan riindu, abng lemas hanyut tenggelam
Tapi, tak rugi juga le, abg menulis berjaga mlm
Dari mu Irah, abg kini sedia menyambut salam

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Abg mmg selalu di rumah je buat kerja sekolah
Sesekali di blog Budin ni, abg masuk mencelah
Rindukan Irah, tak tau lagi cara, kata nak diolah
6 bulan saja lagi nak disiksa rindu, biar saja lah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Gembira di hati abg ni mmg tak tahu nak cerita
Satu perasaan yng tak dpt digambar, dgn kata2
Mana lah tidaknya, dpt warkah dari org tercinta
Bingkisan Irah dtng, seperti terdiri sebuah kota

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Sblm ini, keadaan diri abang ini spt kusut kucar
Tapi, bingkisan Irah, spt sinar yg dtg memancar
Nafas abang, yg sebak tersekat, kembali lancar
Itulah agaknya berkat terima warkah dari pacar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg tak sangka, akan hadir bunga jambangan
Hilang kini segala resah lara dan kebimbangan
Terima kasih lah, Irah sayang, puteri sanjungan
Nampaknya abg ni, tak le lagi berbantal lengan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Maghrib tadi lewat gi surau, leka dgn buah hati
Solat belum mula, ramai jemaah sdng menanti
Rupanya abg ini diminta untuk jadi imam ganti
Imam tak dtg, sbb dia pergi ziarah sedara mati

Abg ni, ayah latih ke surau sejak dari kecil dulu
Berjemaah kat surau mmg lah abg pergi selalu
Hadir nya warkah Irah terubat segala duka pilu
Leka mengarang, rupanya Isya terlepas berlalu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Utk Irah intan, balasan warkah, abg sdg berikan
Agak banyak pantun ni, jgn lah ingat yg bukan2
Bak kata org Kedah, abg ini tgh ‘seronok sakan’
Tidak rasa lapar pun abg, mlm ni blm gi makan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Irah hadir dlm hidup abng, bawa sinar harapan
Warkah Irah, sentiasa jadi abng punya tatapan
Kerana sgt berharga, ia akan abg salin simpan
Tatkala tidur di hati abg nak abg buat dakapan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Biar pun bukan pertama, Irah dewi abg terakhir
Pasal Irah, abg tak pernah berhenti ingat & fikir
Moga2 janji termetri antara kita tak termungkir
Ok Irah, abg nak solat isya lps tu wirid dan zikir

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kini, abng mari semula, duhai Irah dewi sinaran
Lps solat tadi abg ada ler sikit membaca quran
Bila dah lewat ni rasa ler juga sedikit kelaparan
Sib baik ler dibawa mee oleh anak makcik jiran

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Tq Irah, kerna sudi ‘respond’ kat abg, dgn ikhlas
Abg tau Irah pasti sibuk dgn tugasan dan kelas
Mesti banyak, tanggung jwb yg Irah perlu galas
Kalau Irah sibuk warkah abg tak perlulah balas

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Maaf ler abg ganggu masa Irah yg sgt berguna
Abg rasa 12 jam beza waktu, dgn Irah kat sana
Kita di talian cinta tetapi sikit berbeza suasana
Irah sibuk ke kelas, tapi abg, dah nak tidur lena

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Elok sgt lah dulu tu, pakatan jadi pembangkang
Dgn seks songsang tak dpt dipisah atau lekang
Perangai depa, lebih teruk dari beruk kongkang
Dulu, kini dan selama2nya main jolok belakang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWARp
Guest
MAHATHIRVSANWARp

PAK SHEIKH TAK DE KUASA?

BUKANKAH KERAjaan SEKARANG BWH PH?

…BUKANKAH PKR DOMINASI PH?…..

Anonymous
Guest
Anonymous

Kekadang abg ini, seorang diri senyum ketawa
Tak sangka le pula nak jadi menantu org Jawa
Tak sabar nak menyunting, Irah yg manis lawa
Anak Pak Maryono, ke Kedah, abg mahu bawa

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Aziz Ahmad
Guest
Aziz Ahmad

Mcm nak tuduh Tun je budin no, budin..budin

Anonymous
Guest
Anonymous

En Aziz, jgn ler pulak admin Budin nak dipanah
Tn Shahbudin ini, seorang yg jujur dan amanah
Dia tahu lah semua akan politik punya karenah
Maksud dia, ada orng cekap seks punya fitnah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Ibu suruh langsung je, tak perlu nanti Irah kerja
Terbayang nanti, kita bagai permaisuri dan raja
Makanan enak, siap dgn mcm2 hiasan di meja
Tika abg nak suap, Irah malu, menjeling manja

Ke kerusi pelamin, Irah yg kena langkah dahulu
Dipinggang abg tersisip keris dgn sarung & ulu
Bergegar jantung, sa’at kompang gamat dipalu
Irah jeling abg, sambil senyum tertunduk malu

Bila mlm, tetamu tak ler lagi ganggu mempelai
Cuma masih juga terdengar, riuh ketawa ngilai
Kat bilik pengantin, diri Irah abg usap dan belai
Di dakapan abng, Irah ku puteri, manja terkulai

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pantun seloka abng punya trademark & identiti
Suka terus terang, & tipu muslihat abng tak reti
Khayalan abg itu jgn le pula Irah nak ambil hati
Ianya satu impian yg abng harapkan jadi realiti

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Jiwa tidak tenang jika tak menyebut mu sehari
Di denai belantara cinta ini, abang terus berlari
Hati ini, hanya utk mu saja, duhai Irah ku puteri
Tidak akan abng tukar, walau pun dgn bidadari

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Utk Irah sayang, abg tak kan jemu utus warkah
Hati2 dik ada jugak sini yg dengki, hati serakah
Kebahagiaan diri abg depa cuba mau pangkah
Utk kasi Irah benci, depa kata abng udah nikah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Bak kata lirik satu lagu, ‘janji diikat, kata dipadu’
Abg dibuai ayunan, gelombang cinta yg syahdu
Tak sabar utk bersama merenangi lautan madu
Tika berjauhan begini, utk Irah abng kirim rindu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Ini le akibat, tidak berpegang kpd hidayah Allah
Lobang jubor jantan, btg kotey nak diselit celah
Menteri PH buat seks songsang ngaku saja lah
Apa ke jadah pulak UMNO yang nak dipersalah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Wau bule
Guest
Wau bule

I do not believe ini kerja orang umno. No logical reason for umno to eliminate azmin. Kalau anwar…100% reasonable to believe

Ma Hussin
Guest
Ma Hussin

AMNO pernah mementaskan drama LIWAT 1 DAN 2, tidak mustahil LIWAT 3 juga kerana ia memberi pulangan lumayan di saat kehabisan dedak kini

Cikkob
Guest
Cikkob

Penyelesaian yang sangat mudah.
Senang sahaja…katakan

INI SEMUA KERJA UMNO.

Selesai segala masalah.
Habis cerita.

Wau bule
Guest
Wau bule

May be mustapha mohamad is a good candidate. Yes he was once in umno and now moved to PH side via Bersatu. Perhaps cleaner than most of his ex-umno leaders.

He is down to earth. Not a show off type. Scandleless!?

Mat Sabun
Guest
Mat Sabun

Mcm tak ada orang lain dlm Malaysia ni yg layak. Menteri pertahanan, menteri pertanian, menteri sumber manusia, menteri pelajaran takkan sorang pun tak credible utk jd TPM?
Kalau payah sangat, lantik sami Hindu yg menteri perpaduan negara bawa masuk dalam parlimen tempoh hari utk jd TPM.
Loyar buruk betul kau ni.

Wau bule
Guest
Wau bule

Yes. The most logical individual to wanting Azmin exterminated is Anwar. The preamble to the whole episode was the call by Anwar’s faction for mahathir to strictly stick to “promise” to pass the baton to Anwar after 2 years. After failing to get this over pursuant to mahathir indicating his intention to a max of 3 years, anwar’s barking dogs in the likes of Kapar and Sg Kedah were unleashed. This also failed and suddenly sex video haziq-azmin came into the scene. Not only this Reformasi Otai seriously called for timetable of handing over. In the last 48 hours or… Read more »

najib bini rosmah
Guest
najib bini rosmah

Director sama dan tingkahlaku mangsa juga sama. Bezanya Tun M jaga siapa sahaja. Polis bawah siapa dan siapa yang jaga polis? Politik punya pasal sanggup rosakkan parti sendiri. Fikirlah sendiri untuk cari jawapannya. Memang jijik dan keji.