SIAPA YANG SEBAR VIDEO SEKS AZMIN?

Dalam pengakuan awalnya semalam, Haziq Aziz mendakwa hubungan sejenis antara beliau dengan Azmin Ali sebagaimana yang terdedah dalam video yang tersebar luas itu adalah berlaku di bilik menteri terbabit di sebuah hotel di Sandakan, Sabah.

Katanya, kejadian itu berlaku pada 11 Mei ketika musim kempen PRK Sandakan.

Ketika itu, persoalan yang timbul ialah siapakah yang membuat rakaman dan meletakkan kamera tersembunyi di bilik Azmin?

Memandangkan kedudukan Azmin sebagai seorang menteri, bukanlah suatu tugas mudah untuk meletakkan kamera di bilik beliau itu dan tidak mungkin orang biasa mampu melakukannya.

Biasanya kerja-kerja begitu hanya mampu dilakukan oleh polis cawangan khas atau SB saja.

Tetapi, jika benar SB yang terlibat dalam perkara itu, siapakah yang mengarahkan mereka berbuat demikian?

Adakah ia atas arahan Perdana Mentteri?

Namun, persoalan lain ialah bukankah Azmin merupakan pemimpin kesayangan Tun Mahathir Mohamad dan untuk apa intipan seperti itu dilakukan terhadapnya?

Bagaimanapun, dalam pengakuan terbaru Haziq, selain beliau menyebut perlakuan seranjang dengan Azmin di Sandakan bukanlah yang pertama kali berlaku, bahkan telah bermula sejak tiga tahun lalu, beliau juga menyebut tentang “kegilaan” Timbalan Presiden PKR itu membuat rakaman aksi-aksi seksnya.

“Pertama kali di Grand Continental Kuching, tiga tahun lalu, kemudian di Pullman Kuching semasa Pemilihan Parti (PKR) pada Oktober tahun lalu.

“Kami sekali lagi melakukannya di Hotel Grand Hyatt KL semasa tugasan Azmin selaku Menteri Pengiring kepada Sultan Brunei pada Mac tahun ini dan bulan lalu di Fourpoint Sandakan,” katanya.

Haziq seterusnya berkata, beliau begitu kecewa dengan Azmin yang dipandangnya tinggi tetapi menyedari timbalan presiden PKR itu adalah “lelaki yang sakit” kerana tergamak merakamkan video aksi seks atas ranjang mereka sebagai koleksi peribadi.

“Saya sedari kamu “lelaki yang sakit” kerana hanya kamu yang yang boleh merakamkan video-video itu sebagai koleksi peribadi selepas menjemput saya ke bilik hotel pada semua kejadian,” katanya.

Berdasarkan pengakuan Haziq ini, adalah jelas rakaman video itu dibuat oleh Azmin sendiri sebagai koleksi peribadinya dan bukan melalui penglibatan mana-mana pihak seperti SB dan sebagainya.

Tetapi, jika ia sekadar untuk koleksi peribadi, bagaimana ia boleh tersebar?

Untuk mengatakan Azmin sendiri mengedarkannya tentu saja agak mustahil kerana ia seperti beliau membunuh dirinya sendiri.

Lalu, siapa yang menyebarkannya?

Adakah ia dilakukan oleh mereka yang rapat dengan Azmin sendiri yang boleh menerobos gajet-gajet miliknya?

Siapakah mereka itu?

Soalan tambahan di sini ialah, apakah rakaman video itu hanya dilakukan ketika Azmin bersama Haziq saja atau mungkinkah, jika ada perlakuan seks sejenis dengan lelaki lain berlaku sebelum ini, ia turut dirakamkan juga?

Banyak mana koleksi video ada dalam simpanan Azmin?

Mahu tidak mahu, nampaknya dalam hal ini pihak polis tidak harus berlengah lagi dan perlu untuk menyoal-siasat Azmin dengan kadar yang segera, selain perlu mendapatkan keterangan lebih detail daripada Haziq berkaitan hubungan intimnya.

Rasanya lebih banyak akan “meletup” lagi selepas ini. (Shahbudindotcom 13/06/2019)

1.5 2 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 13 June 2019 — 4:48 pm
Subscribe
Notify of
guest

99 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Mohamad Fairus Bin Basrol
Mohamad Fairus Bin Basrol
16 June 2019 3:16 pm

Tak kisah lh sapa yg sebar video itu. Tp hakikatnya org umno sgt berminat dgn cerita sex dan cerita menjubo. Mcm mana pula cerita sex sehingga dibunuhnya altantuya? Org umno berminta tak cerita ini?

Othman Ahmad
Othman Ahmad
14 June 2019 3:24 pm

Awalnya saya memujuk diri sendiri agar berbaik sangka dgn puak PKR jika Brader Nuar betul2 dah bertaubat. Malangnya, keyakinan saya terhadap mereka mula goyah dan beransur lebur bila…. 1, brader nuar menunjukkan belangnya ketika masih lagi seorang banduan dgn iri berkata, ‘sepatutnya saya di situ yg dijulang bukan Mahathir’ ketika pengistiharaan kemenangan PH menawan Putrajaya. 2. Sebaik lepas dari kandang tahanan, brader nuar bergegas menyembah duli & cium tangan Raja2 yg anti Mahathir. 3, brader nuar tidak menghalang protes rafiji & the geng yg meremehkan perlantikan menteri2 kabinet pilihan Mahathir atas sebab konon orang muda diberi kebebasan bersuara. 4. Brader… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
14 June 2019 10:23 am

TONG M TANGKAI JERING KEDEKUT NAK MAMPUS Rakyat bukan suka-suka mahukan duit percuma’ Yasmin Ramlan Rakyat berpendapatan rendah tidak mengharapkan “duit percuma” daripada kerajaan sekiranya keadaan ekonomi mereka tidak begitu mendesak, kata penganalisis ekonomi Prof Bajoyai Bardai. Barjoyai berkata, andaian bahawa golongan berkenaan sentiasa mengharapkan duit percuma daripada kerajaan adalah tidak adil kerana mereka juga mempunyai maruah diri. “Pada satu tahap apabila mereka merasa sangat resah dan hampir berputus asa, bagi apa sahaja mereka akan ambil. “Ini macam orang yang lemas dalam sungai tak tahu berenang. Jadi apa saja yang tercapai di sungai itu dia akan capai supaya dia selamat… Read more »

anonymous
anonymous
14 June 2019 10:08 am

Skandal Video Lucah, Kenyataan Azmin Bahan Recycle, Bawak2 Berehat Ler Jemin Kecoh satu Malaysia bila tiba2 meletop2, video lucah aksi seks luar tabiee dua manusia… Aktor2nya macam pernah ku lihat, tapi di mana yaa…🤔🤔🤔 Bila dah tersebar, maka aktornya keluarkan kenyataan yang klise, macam CD rosak!!! “Bukan saya, walau pun mirip saya”… “Bertujuan jahat untuk mengaibkan saya”… “Di sebarkan oleh musuh politik saya dengan tujuan untuk menjatuhkan saya” (BACA DI SINI)… Dan kenyataan2 yang sewaktu dengannya… Dan yakinlah, Azmin TIDAK AKAN mengambil apa2 tindakan undang2… Apa yang Azmin akan buat ialah duduk ontok2 sambil mengharap orang ramai akan lupakan isu… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
14 June 2019 10:16 am
Reply to  anonymous

PEMAIN BELAKANG TABIR MESTILAH SEORANG YG ADA KUASA DAN PUNYA ACESS KPD HARTA BILLIONAN….

anonymous
anonymous
14 June 2019 8:42 am

Jemin tunjuk bongok ak lari dari saman haziq…Jemin repot qazaf yg tak.laku dan repot polis harap polis bersih namanye..

Berape orang yg percaya dgn siasatan.polis jika terbabit dgn orang berkuasa?…adekah polis sudah berubah dibawah hamid bador?…

Kalo Jemin saman dan enang baru aku percaya haziq fitnah Jemin..

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
14 June 2019 9:10 am
Reply to  anonymous

BIASA LAH MANUSIA…BILA TERDESAK BARU NAK CARI AGAMA…..

khalin
khalin
14 June 2019 9:54 am
Reply to  anonymous

Wooiii and any mouse (nama bapanya bagi tak sedap dipanggil) suruh bapa hang tutup saja balai polis kalau tak yakin dengan polis… bagi Lalok Man jadi hakim… baru keadilan dapat ditegakkan

anonymous
anonymous
14 June 2019 12:15 pm
Reply to  khalin

Kalo ko polis ko berani lawan perintah madey?….nak mampos…sape yg lantik ketua polis?….bongok..hihihihi..

Othman Ahmad
Othman Ahmad
14 June 2019 6:27 pm
Reply to  anonymous

Pejuang jenis aper kau nih..,pejuang pengecut taik kucing kerr…..??

Dahhhh, toksah memekak, melalak……!!

anonymous
anonymous
14 June 2019 8:35 am

Sejak Bila Qazaf Dikenakan Ke Atas Peliwat? Qazaf adalah hukuman kepada mereka yang membuat tuduhan berzina ke atas “perempuan-perempuan” yang secara zahirnya tampak baik. Justeru apabila Setiausaha Politik Azmin Ali, Hilman Idham membuat laporan qazaf mengenai video yang tersebar, ada dua persoalan seperti di bawah yang perlu dijawab: 1. Adakah Azmin termasuk di dalam kategori “perempuan”..? Ini kes sesama jantan. 2. Sejak bila “meliwat” termasuk di dalam kategori zina? Melemparkan tuduhan zina (lelaki dan perempuan)yang tidak berasas adalah diharamkan oleh syarak berasaskan pada nas-nas al-Quran dan al-Sunnah. Di antaranya, 1. Firman Allah Ta’ala: Maksudnya : Dan mereka yang melemparkan tuduhan… Read more »

Wau bule
Wau bule
14 June 2019 8:26 am

PKR communications director Fahmi Fadzil believes the culprits behind the spread of sex videos purportedly featuring PKR deputy president Azmin Ali are well-funded and well-organised. He cited how the culprits curated the WhatsApp groups used to spread the videos.. 1. Umno or PAS have no business in ousting azmin 2. DAP Amanah and Bersatu the 3 coalition partners of PH is extremely remote. 3. There remains PKR who is having internal squabbling between No.1 and No.2 factions both leaders are potential PM. Of course No.1 has been named. It does not mean that No.2 is totally out as he could… Read more »

anonymous
anonymous
14 June 2019 8:34 am
Reply to  Wau bule

Saman haxiq tu dulu baru bersih nama yg busuk….tak salah takut ape nak saman…orang bongok je cakap kena fitnah tapi takut nak saman..

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
14 June 2019 7:46 am

MAHA PENDENDAM… MAHA KEDEKUT… MAHA KRONI… MAHA KLEPTOKRASI Dendam Peribadi Mahathir Yang Membuat Rakyat Menderita Isu 1MDB sengaja di jadikan senjata sebagai ‘character assissination’ pemimpin BN dalam bentuk fitnah yang cukup kejam… Tertekan dengan keadaan krisis ekonomi dunia, rakyat yang sedang di himpit dengan kos sara hidup waktu itu, di hasut dengan dakyah segala keperitan yang di alami adalah kerana berlakunya salah laku pemimpin BN ketika itu… Fitnah pun di taburkan dengan memberi gambaran, pemimpin bermewah2 dengan duit rakyat tetapi rakyat di biarkan terkapai2… Termakan dengan hasutan dan fitnah, maka berlaku tsunami politik di PRU 14 dan kerajaan BN berjaya… Read more »

Wau bule
Wau bule
14 June 2019 7:32 am

Killing Azmin politically and assasinate his character are 2 key components of extermination. Who would likely carry out this mission would be a close competitor. In this game of choice Azmin is only ranked No.2 but could tip the scale. For the last 6 months KAPAR and Sg Kedah were/are extremely active in calling PM to step down and handover the reign to Anwar. Pursuant to that they insisted that there must be a timetable or what have you. The key question is not who viraled the video BUT RATHER WHY. If Azmin who was alleged to have this video… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
14 June 2019 7:55 am
Reply to  Wau bule

IKUT PERJANJIAN DGN SETAN….SYARAT NAK JADI PM 8 TAK CUKUP RASUAH DAN KRONI. DLL..MESTI SEMBURIT….

anonymous
anonymous
14 June 2019 7:55 am
Reply to  Wau bule

Kalo Jemin benar tak bersalah kenape takut saman haxiq?…tak usah nak kaberap lah….undang2: benarkan orang difitnah saman pemfitnah…tapi kenape Jimin takut?…Jemin nak bunuh diri sendiri?…wau bule loyar burok..

Wau bule
Wau bule
14 June 2019 8:01 am
Reply to  anonymous

Anon 7.55

I do not support both characters of SEMBURIT.. No 1 and No 2.

More reason for PM to choose a new and reliable candidate. I do not support BOBOI as PM for he is a greenhorn. Not from PAS as the party has no potential statesman.

So expect underdogs to be nominated and appointed…

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
14 June 2019 9:06 am
Reply to  Wau bule

BELAJARLAH AGAMA DGN LBH DALAM SUPAYA ANDA TIDAK BERFIKIRAN SEKULAR LIBERAL….

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
14 June 2019 7:19 am

MUNAFIK MELAYU PERLU MENILAI KEMBALI IMAN DAN AKIDAH MEREKA…TAKUT NANTI MEREKA MATI DALAM SU UL KHATIMAH…. Di Manakah Iman Umat Islam Bila Masih Mempertahankan Tindakan DAP Mempolitikkan Rukun Islam Ke 4? DAP adalah parti yang mendokong pemikiran liberal dan sekular… Mereka sebelum ini tegar menyifatkan perjuangan Islam sebagai Taliban dan membawa kepada kemunduran… Anehnya, dalam bulan Ramadan ini mereka beriya2 pula mengagihkan harta zakat, salah satu daripada asas perjuangan Islam… Ketika Rasulullah di hina dan penghina tersebut menerima hukuman, Lim Kit Siang tampil mempersoalkan hukuman terhadap lelaki yang menghina Rasulullah tersebut (BACA DI SINI)… Kata Kit Siang, hukuman tersebut keterlaluan…… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
14 June 2019 7:15 am

Kit Siang Says Mahathir’s Financial Scandals Cost Malaysia RM100 Billion In February 2013, Lim Kit Siang said Tun Dr Mahathir Mohamad’s financial scandals cost Malaysia RM100 billion and that if Pakatan ‘captures’ Putrajaya then a RCI must be set up to investigate Mahathir’s financial scandals in his 22 years as Prime Minister. A year ago Pakatan did capture Putrajaya but Kit Siang has still not set up the RCI to investigate Mahathir’s RM100 billion financial scandals as promised. Has Kit Siang done a U-turn again? 47-Day Countdown to 13GE – RCI into the RM100 billion losses from financial scandals in… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
14 June 2019 6:55 am

MCM NI LAH BARU KERAJAAN NAMA NYA…. Caj Percuma Wad Kelas Ketiga : Kerajaan Negeri Masih Berunding Dengan KKM KUALA TERENGGANU, 13 Jun – Kerajaan negeri sedang berusaha untuk memastikan rakyat Terengganu yang berpendapatan rendah mendapatkan rawatan percuma wad kelas ketiga di enam buah hospital di seluruh negeri Terengganu. Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Kesihatan dan Alam Sekitar negeri, Dr Alias Razak berkata, kerajaan negeri telah beberapa kali mengadakan rundingan dengan pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) supaya permohonan untuk melaksanakan program rawatan percuma itu dapat dilaksanakan secepat mungkin. “Kami beberapa kali telah mengadakan rundingan dengan pihak Menteri Kesihatan Malaysia dan… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
14 June 2019 6:48 am

INILAH SIKAP YG BETUL.. UNDILAH GS Heret lelaki dalam klip video seks ke Mahkamah Syariah, kata PAS PETALING JAYA: PAS hari ini meminta pihak berkuasa menyiasat dan mengheret individu yang mengaku terbabit dalam klip video seks sejenis didakwa membabitkan lelaki mirip seorang menteri kanan ke Mahkamah Syariah. Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man merujuk pengakuan Muhammad Haziq Aziz yang juga setiausaha sulit kanan kepada Timbalan Menteri Industri Utama, Shamsul Iskandar Akin, terbabit dalam beberapa klip video seks yang tersebar luas sejak semalam. Beliau turut menggesa ahli dan pemimpin parti Islam itu tidak menyebarkan rakaman video berkenaan. “Sebagai seorang Muslim,… Read more »

Anonymous
Anonymous
14 June 2019 6:36 am

Abng tampil kembali Irah, utk mengukir coretan
Irah manja tetap berada dlm abg punya ingatan
Semoga dikau dlm sihat sejahtera Irah ku intan
Mlm tadi abng tertidur sebab terlalu kepenatan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
14 June 2019 6:39 am
Reply to  Anonymous

Maafkan abg, lewat sikit utus warkah, buat Irah
Abg harap Irah tak berkecil hati atau pun marah
Mlm tadi balik lewat hadir qiyamulail dan usrah
Lps tu abg ikut kawan, dia buat program ziarah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
14 June 2019 6:38 pm
Reply to  Anonymous

Di sini ada spesi bangsat tak abis2 berangan syok sendiri dgn PANTAToon.

Saya kini di Tg Pinang, setelah 2 hari berlebaran di Kota Singa. Esok pagi akan berangkat ke Semarang & Wonosobo menghadhiri perhimpunan sesepuh 7 generasi sempena Aidil Fithri.

Dahlah temberang perangai haramjadah
Kejora berauta bersama Mas di Kedah
Aku nak datang dia berkeras tak endah
Aper kejadah bersama Irah pulak dahh…??
Apa Irah-Irah, Irah porahhhhhhhh….!!

hi hihi
Ho ho ho
He he he he
Ha ha ha ha

Ndas mu krewak, Kejora…..!!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
14 June 2019 6:33 pm
Reply to  Anonymous

Di sini ada spesi bangsat tak abis2 berangan syok sendiri dgn PANTAToon.

Saya kini di Tg Pinang, setelah 2 hari berlebaran di Kota Singa. Esok pagi akan berangkat ke Semarang & Wonosobo menghadhiri perhimpunan sesepuh 7 generasi sempena Aidil Fithri.

Dahlah temberang perangai haramjadah
Kejora berauta bersama Mas di Kedah
Aku nak datang dia berkeras tak endah
Aper kejadah bersama Irah pulak dahh…??
Apa Irah-Irah, Irah porahhhhhhhh….!!

hi hihi
Ho ho ho
He he he he
Ha ha ha ha

Ndas mu krewak, Kejora…..!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 June 2019 5:47 am

Rupa di gambar nya memang jambu, tentu ada yang mahu menyodok nya. Tapi belum terbukti Azmin yang membuat nya. Bagus lah, Polis akan siasat.

Tentu akan terbukti siapa yang menyodok dan siapa yang aturkan memvidei dan menyebarkan nya. Ramalan nya tentulah musuh politik Azmin. Soal nya ia lah jika itu puak Pak Sheikh Anwar yang cemburu melihat Azmin punya “meteoric rise” dalam politik negara di bawah PH.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 June 2019 5:54 am
Reply to  Tanpa Nama

Tak setuju dgn pendapat bahawa Haziq itu Melayu Sarawak dan tindakan nya memalukan Melayu.

Hair style nya ada lah potong tinggi ke atas, style Temenggong Jugah – Iban. Iban adalah Rumpun atau Keluarga Melayu juga tapi bukan Melayu yang budaya nya berteraskan Islam sejak 500 tahun dulu.

anonymous
anonymous
14 June 2019 8:29 am
Reply to  Tanpa Nama

Jemin tak malu ker takut saman haxiq yg dah robekkan marwahnye?..

anonymous
anonymous
14 June 2019 7:58 am
Reply to  Tanpa Nama

Saman lah Jimin ooi kalo kena fitnah….takut saman kerana dah buat kerja kotor..

anonymous
anonymous
14 June 2019 8:31 am
Reply to  Tanpa Nama

Kalo tak salah kenape takut saman?….Jemin dan najib satu spesis penakot..

khalin
khalin
14 June 2019 10:18 am
Reply to  Tanpa Nama

Jantan jambu ini kata dia tergejut kerana Azmin sanggup rakam aksi jeliknya (dia dah mengaku tapi azmin belum lagi) … kepada siapa pula azmin serahkan rakaman ini untuk adik jantan jambu ni viralkan… ehem ehemmmm.. adakah ini perancangan licik sijantan jambu sendiri aka pengaku?

anonymous
anonymous
14 June 2019 3:38 am

Azwan Ali muncul cabar Azmin bersumpah nafi terlibat video seks……. FMT Reporters – June 13, 2019 7:16 PM 1.6k Shares ………………………………Selepas setahun Azwan Ali kini muncul kembali menyerang abangnya Azmin Ali. Azwan yang muncul kali terakhir ketika menentang abangnya dan tiga calon lain pada Pilihan Raya Umum Ke-14 di kerusi DUN Bukit Antarabangsa, dengan menggunakan lambang gajah tidak mahu melepaskan peluang mengulas isu panas ketika ini. Sebelum ini umum juga sudah mengetahui persengketaan yang melibatkan 2 adik beradik ini yang tidak berkesudahan dan menjadi lebih buruk ketika kematian ibu mereka yang dikenali sebagai Mak Tom. Azmin ketika itu menggelar Azwan… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 June 2019 5:59 am
Reply to  anonymous

Tak ramai yang pedulikan adik Azmin, budak tak sempurna akal, cemburukan abang nya berjaya dalam politik dan mewah hidup hingga sanggup menderhaka dan mengkhianati seorang abang da memecah belahkan keluarga nya.

Ini tabiat yang langsung bukan Melayu – adik nya Azwan puak keling pariah.

anonymous
anonymous
14 June 2019 8:28 am
Reply to  Tanpa Nama

Soalnye berani ker Jemin sambut cabaran adiknye?..

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
14 June 2019 1:16 am

TN,,PAK SEMAN,,WAU BULE DAN CAI2 PH TAK PERLU MERAPU DAN MENCARUT,,JWB SOKLAN NI….365 Kejayaan Kerajaan PH Memerintah selama setahun….. 1. Hutang kerajaan telah meningkat kepada RM741 bilion (51.8% dari KDNK) di bawah PH berbanding RM686 bilion (50.7% dari KDNK) di bawah BN. 2. Rizab antarabangsa Bank Negara MalUSD 109.4 bilion pada Mei 2018 kepada USD102.1 bilion pada Januari 2019. 3. Nilai Ringgit merosot berbanding matawang utama sejak 9 Mei 2018. Ketika itu, Ringgit diniaga pada kadar RM3.94 bagi setiap 1 USD, jatuh teruk kepada RM4.067 per USD pada Februari 2019. 4. Kita jatuh 2 anak tangga dalam Global Competitiveness Index… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 June 2019 6:06 am

Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama termasuk MAHATHIRVSANWARp ini jugak tak sempurna akal, tak renti2 mengulang kopipes yang di buat nya bil tandus akal.

Tandus akal selalu. Otak lobak, kata Khairy Jamaluddin, yang lama dulu umumkan dia mahu jadi PM di umur 40, tak dapat, sekarang dah tua baka.

KJ Ketua Puak Double ee Azeez Raheem, mahukan Umno di buka kpd buka Melayu. Sudah tunggang langgang kepimpinan Umno sejak Najib Al Jibo dan Umno diguling di Pru4.

anonymous
anonymous
13 June 2019 10:00 pm

Jemin dikatakan layak gantikan madey sebagai PM8…
Kalo takot nak saman haziq layak ke penakot di lantik jadi pm?…teloq Jemin dah kena picit dgn haziq?..

Tak malukah rakyat mesia pm nye penakot?…..malunye aku..

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
13 June 2019 11:56 pm
Reply to  anonymous

AGAK NYA SYARAT NAK JADI PM 8 MESTI SEMBURIT TAK?….

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 June 2019 6:08 am
Reply to  anonymous

Bodoh lah cakap pasal sama Haziq bila sekarang dah di beritakan Polis akan meyiasat video itu, akan membuktikan siapa yang jadi “pelakun”, siapa merakam dan menyebar nya.

anonymous
anonymous
14 June 2019 8:26 am
Reply to  Tanpa Nama

Maewah Jemin sudah dirobek oleh Haziq..ape tunggu lagi …saman lah…kenape bodooh sangat takut nak saman…cakap berdegar2..

anonymous
anonymous
13 June 2019 9:36 pm

Jemin masih berlagak mcm tiada ape yg berlaku…dia tak bersalah dan mangsa fitnah….Jemin harapkan polis dapat bersihkan namanye dgn menekan haxiq….Jemin sendiri gementar nak saman haziq…

Nampak haxiq tidak akan tunduk kpd mana2 tekanan dari hamid bador…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 June 2019 6:19 am
Reply to  anonymous

Tak bijak memikir Polis tak ada cara mendapatkan kebenaran – Cawangan Khas Polis sudah ada sejak zaman Penjajah Bretes lagi, diajar pihak Bretes cara2 menyoal-siasat kominis di negara ini sejak tahun 1950an lagi.

anonymous
anonymous
14 June 2019 10:14 am
Reply to  Tanpa Nama

Polis guna cara picit teloq supaya haziq mengaku bohong…polis bukan ade cara ape2 pon.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
13 June 2019 9:35 pm

D4P KEPALA PH Kemarahan Rakyat Terhadap DAP Gelombang Tolak PH Oleh : Adli Mohamad Kebiadapan DAP telah menimbulkan kemarahan rakyat akan membentuk satu gelombang menolak PH pada pilihan raya Umum ke-15 nanti. Ketua Pemuda PAS Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi, Ridhuan Yusof berkata parti pembangkang perlu meningkatkan usaha penerangan agar isu parti komponen PH itu disebarkan di kalangan masyarakat “DAP semakin parah dan semakin berani yang mana kita lihat mereka telah mencampuri urusan zakat dan telah berani berceramah didalam masjid. “Ini telah mencemarkan institusi Islam itu sendiri, dan isu agama ini sangat sensitif kepada orang Melayu Islam di Negara… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
13 June 2019 8:38 pm

SETAN BESAR SEKOR TU PASTI SELAMAT BWH PH … . Inilah Sebab Sebenar Kenapa Syazlin Dipaksa Tarik Diri – Menjawab Tuduhan Tommy Thomas.. Oleh : Khairul Azri Berikut adalah rumusan sidang media oleh bekas Peguam arwah Adib, KPKT dan Jabatan Bomba iaitu Syazlin Mansor, mengenai inkues kes arwah Adib. 1. Sidang media dibuat untuk menjelaskan perkara sebenar berkaitan penarikan diri Shazlin serta isu-isu berbangkit untuk menutup segala spekulasi tidak berasas, dan supaya rakyat mengetahui sebab sebenar penarikan diri Shazlin. 2. Pada awalnya setelah arwah Adib meninggal dunia dan kes diklafikasikan sebagai kes bunuh oleh pihak polis, Shazlin telah dilantik oleh… Read more »

John Doe
John Doe
13 June 2019 8:23 pm

Hehehe.. John Doe telah memberitahu yang akan bersama Tun di klimaks dan menang mutlak adalah 313 pendokongnya dari kalangan bangsa Mim yang mana persamaan kesemua mereka adalah mereka ini adalah orang-orang yang sentiasa bersama Tun di dalam setiap pertempuran yang Tun ketuai. Azmin langsung tak masuk senarai. Bukan sahaja Azmin malahan Mat Sabu juga tak masuk senarai. Hanya di dalam PRU14 mereka ini berada di dalam pasukan Tun. Di dalam PRU2 sebelum itu mereka berada di dalam pasukan lawan dan kalah kepada pasukan Tun. Sekiranya TS Muhyiddin Yasin sendiri pun terbongkar skandalnya (sekiranya ada) itu pun tidak akan menggugat kedudukan… Read more »

anonymous
anonymous
13 June 2019 9:19 pm
Reply to  John Doe

Jon doo

Hasrat madey nak gunakan azmin dan konco2 nye sekat Anwar telah digagalkan oleh Allah dgn meletup cerita Jemin main jolok belakang haziq…Hemin takut saman haziq untuk berdihkan namanye…Jemin hanye berani repot polis dan hantar konconye ugut haziq…kpd siapa lagi madey harap sekat anwar?…

Dah sampai klimaks…panji hitam ko tu bolehlah ko kibar sendiri seblm ko terjun dlm sungai kelang…

Jgn cakap aku tak kasi tau plak..

Que sera sera …

anonymous
anonymous
13 June 2019 9:29 pm
Reply to  anonymous

Jon doo…

Ketua ko tu pejuang kroni dan anak branak ..kencing berak merata…kaki gaduh dan pemfitnah..

Ini kali dia dilantik jadi penghulu semula..Allah nak tunjukkan sejauh mana kehebatan madey…sudah 1 tahun madey gagal pulihkan ekonomi…madey gagal pulihkan ringgit…madey gagal lantik penasihat ekonomi yg berwibawa…Daim hanye kroni…nadey hanye mampu ikut jejak najib sembah cina kominis yg dia tak suka untuk selamatkan ekonomi mesia.

Madey gagal gunakan azmin sekat anwar…Kuasa Allah cetuskan pengakuan haziq hingga azmin gementar…

Madey sentiasa gagal…
Jgn cakap aku tak kasi tau…

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 June 2019 9:50 pm
Reply to  anonymous

Kau pulak jgn nafi berdoa kufur ‘Allah meliwati Madey dunia akhirat’…..,!!

anonymous
anonymous
13 June 2019 10:14 pm
Reply to  Othman Ahmad

Wak suman ko insaflah kerana dah tua dah hampar ke kubor…azab orang bersekongkol dgn pemfitnah dan kako kenving merata mcm madey ni sangat pedih..

Jon doo ularmak sesat

Othman Ahmad
Othman Ahmad
14 June 2019 12:19 am
Reply to  anonymous

Aku tak perlu mohon tuhan jesus (naudzubillah) jatuhkan laknat ke atas Tun M beserta keluarga.

anonymous
anonymous
14 June 2019 3:25 am
Reply to  Othman Ahmad

Wak…Ko pakai tuhan harun ker?….kikikikik..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 June 2019 6:24 am
Reply to  anonymous

Bodoh lagi megata Hasrat madey nak gunakan azmin dan konco2 nye sekat Anwar telah digagalkan – Awar masih belum menjadi PM dan tidak ada janji tempoh atau tarikh dia serah kuasa.

Kepada siapa serah kuasa pun belum nyata. Tun M ada sebut “kalau rakyat mahukan dia (Anwar)”.

Ramai rakyat tidak mahu Anwar, Peliwat dan bekas banduan 2 kali, jadi PM.

anonymous
anonymous
14 June 2019 10:21 am
Reply to  Tanpa Nama

Jemin proksi madey untuk.lawan dan jatuhkan anwar dlm PKR…Jemin di lantik menteri tanpa restu PKR…namanye tiada dlm senarai menteri dari PKR….

Jemin jadi mentri ekonomi hampas….ekonomi merudum…buah sawit jatuh harga…

Madey boleh tak mau serah kuasa kpd anwar….sekarang Jemin sudah tergolek dog….anwar bawak PKR kluar dari PH madey akan terguling….tak susah pon nak ajar madey dan penjilat madey…

MR REZKY HIKMATYAR
MR REZKY HIKMATYAR
13 June 2019 11:44 pm
Reply to  John Doe

APA YANG DISEBUT JOHN DO TU BETUL. MARI LAH KITA SAMA- SAMA HAYATINYA SEMOGA KITA MENDAPAT HIDAYAH DI BULAN SYAWAL YANG MEMINTA KITA MENJULANG NILAI SILATURRAHIM TINGGI.

MR REZKY HIKMATYAR
MR REZKY HIKMATYAR
13 June 2019 11:50 pm

LAMBANG BENDERA UDAH LA BERMATA SATU.AKU JUGA PANGKAH LAMBANG INI MASA PRU DULU.TAPI BUKANNYA AKU NAK KE KUMPULAN MATA SATU NI,TAPI AKU NAK PILIH TUN SEBAGAI PM SEMULA,KERANA AKU PERCAYA TUN MAMPU MENYELAMATKAN NEGARA YANG ROSAK TERUK INI.

anonymous
anonymous
14 June 2019 2:11 am

Jerana lambang ni PH boleh tumbangkan BN…harap cap munge mampus semua…di Johor pon dah berantakan antara kem Muyiden dan kem madey..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 June 2019 6:29 am
Reply to  anonymous

Itu kerana ada “budak kecik bodoh” di Johor itu nak masuk campur hal politik – aritu Tun M kata Sultan pun tak boleh campur politik.

Tapi budak itu dah kurang naik tocang selepas Tun M beri gelaran “budak kecik (hingusan) bodoh”.

Tapi PH masih teguh, ha nya gerombolan kamu yang keluarkan “hopeful thinking” saja. Umno lebih teruk bergelut di antara pemimpi2 nya.

Anony tak famous
Anony tak famous
14 June 2019 10:10 am

Mata satu sinonim dgn gerakan Banksters memudaratkan negara2 ‘nation state’dunia.

anonymous
anonymous
14 June 2019 2:09 am

Ularmak sesat kata betul?..ko pon sesat sama dgn jon doo..ko bolehlah kibar panji hitam legam jon doo seblm terjun sungai kelang….hihihi..cuci hancing kencing madey..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 June 2019 6:31 am
Reply to  anonymous

cuci kencing? Tapi ko minum kencing dia. Malu nak kasi tahu rasa nya di sini.

anonymous
anonymous
14 June 2019 10:23 am
Reply to  Tanpa Nama

Ko kuat jilat kencing madey malu nak ngaku plak

Puuuii

MR REZKY HIKMATYAR
MR REZKY HIKMATYAR
13 June 2019 11:56 pm
Reply to  John Doe

INGAT WOIIII KAWAN-KAWAN SEMUA,KALAU DAH DALAM KUMPULAN MATA SATU,APA-APA YANG BERLAKU DALAM KUMPULAN INI,TAK KIRA SIAPA SEMUANYA BERKEMUNGKINAN BETUL.TAK MAU LAU AKU NAK ULAS PANJANG PASAL KUMPULAN MATA SATU NI,HAKIKATNYA DAJJAL SEDANG MEMBINA LANDASAN YANG SEMPURNA UNTUK DIA MENDARAT DENGAN MUDAH.MALAYSIA JUGA TIDAK TERLEPAS DARI PEMBINAAN INI.

anonymous
anonymous
14 June 2019 2:13 am

Mata satu kluar PH terguling lah madey dan puak munge tahi ayam….

anonymous
anonymous
13 June 2019 8:13 pm

Video semburit: Betul-betul undang-undang rimba, kata Lokman 5:55 petang (Dikemaskini 5:55 petang) A A Polis hari ini merakamkan kenyataan daripada Anggota Majlis Tertinggi Umno, Lokman Noor Adam berhubung kes video semburit membabitkan seorang lelaki yang didakwa mirip Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali yang tersebar sejak awal pagi kelmarin. “Saya buat laporan polis ke atas orang yang menyebarkan video lucah dan melakukan aksi video lucah. “Hari ni saya bagi keterangan kepada pegawai Jabatan Jenayah Terkhas Bukit Aman, mereka nak rampas kedua-dua telefon bimbit saya dan geladah rumah saya. “Betul-betul Law of The Jungle (undang-undang rimba),” katanya dalam satu kenyataan… Read more »

anonymous
anonymous
13 June 2019 8:15 pm
Reply to  anonymous

Aku ingat zaman najib saja polis siasat orang yg repot..tapi bawah hamid bador pon berlaku jugak.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
13 June 2019 8:42 pm
Reply to  anonymous

BWH PH LG JAHANAM…MARI KITA SOKONG GS …

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 June 2019 9:59 pm
Reply to  anonymous

Sebab itu kau takder kotey buat laporan polis/sprm atau saman sivil terhadap segala tohmahan/kopipes sumber-sumbing ke aras Tun Mahathir, tak gitu……??

Kau hanya menyalak-melalak-memekak jer….!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 June 2019 6:37 am
Reply to  anonymous

Siasat menyiasat, Polis di bawah arahan Peguam Negara. Zaman Najib ada Pandi Ali sebagai PN. Tak siasat najib dengan mendalam atau berlanjutan. Sebab si Pandi “bersihkan” si Najib Al Jibo.

Najib “tak mencuri” wang rakyat kata, lebih kurang gitu kata nya. Tapi sekarang Najib terhegeh hegeh turun naik mahkamah.

anonymous
anonymous
14 June 2019 10:25 am
Reply to  Tanpa Nama

Keterangan saksi ismee dah bercanggah…per hal ni?..

anonymous
anonymous
13 June 2019 8:08 pm

Wajar kalau siasatan PDRM menggunakan kaedah picit telor untuk mengetahui kebenaran, SIAPA DALANG SIAPA jembalang.

Ini tulisan blogger kluangman upahan madey….kluangman nak kaberap Jemin dgn harapkan polis picit teloq haziq sedangkan Jemin sendiri terketar2 nak saman haziq ato repot polis…

Jon doo sudah boleh kibarkan sendiri panji hitam legam dan terjun sungai kelang kerana Allah sudah gagalkan rancangan madey gunakan Jemin sekat anwar..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
14 June 2019 6:40 am
Reply to  anonymous

Picit telor di lakukan bila kamu di siasat. Lebih dari picit telor, sepit barang di celah kelengkang ko … kalo ada ler barang, kot mcm lidi, susah dicari. Tapi boleh guna sepit otomatik, menjerit ko lidi di sepit.

anonymous
anonymous
14 June 2019 10:26 am
Reply to  Tanpa Nama

Dah mula merapu berok tua nyanyuk ni…hihiji..

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
13 June 2019 8:06 pm

PH AMALKAN SELECTIVE PROSECUTION Latheefa perlu buka semula `kes banglo, terowong’ – PCM Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang baharu, Latheefa Koya perlu menunjukkan kemampuan dan komitmen tegas dengan segera untuk membuka kembali kertas siasatan kes banglo bekas Ketua Menteri Pulau Pinang dan skandal projek terowong bawah laut di Pulau Pinang. Timbalan Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan yakin rakyat pasti ternanti-nanti tindakan sewajarnya diambil dan sekiranya kes-kes tersebut tidak disentuh, maka jelas bahawa lantikan Latheefa tidak ada bezanya dengan lantikan politik yang lain. “Isu pelantikan Puan Latheefa Koya diperkata dan diakui ramai tidak mengikuti… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
13 June 2019 7:12 pm

HANYA MEREKA YANG BANGSAT PERCAYA PADA TOKONG Guan Eng Tipu Keadaan Sebenar Hutang Negara (FMT) – Bekas menteri kewangan, Najib Razak mendakwa penggantinya, Lim Guan Eng menipu mengenai keadaan sebenar hutang negara. Beliau mendakwa Lim bermain dengan statistik untuk memberi gambaran positif kewangan negara. “Semalam dia kata hutang dan liabiliti negara naik daripada RM1 trilion menjadi RM1.1 trilion. “Apabila dikecam Rakyat, hari ini dia kata pula nisbah hutang kepada KDNK (keluaran dalam negara kasar) sebenarnya turun 3.9%,” tulisnya di Facebook hari ini. Lim dalam satu kenyataan hari ini berkata, hutang dan liabiliti kerajaan persekutuan berkurangan kepada 75.4% berbanding KDNK pada… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 June 2019 10:32 pm

Takper, asal jangan jadi bekas Menteri BeRUANG yg bininya perabih duit rakyat set rambut pakai rice cooker.

He he he

anonymous
anonymous
13 June 2019 7:00 pm

Aku memang tak percaya kpd cerita yg sukar masuk akal…tapi krana ada vedeo dan ade pengakuan Jemin kena bela dirinye dan cuci namanye yg mula membusuk..Jemin kena dgn gagah beraninye saman haziq dan repot polis..

Masa Jemin musuh madey dulu Jemin dgn gagah berani dan lantang kutuk madey…

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
13 June 2019 7:20 pm
Reply to  anonymous

TAK KAN SAJA2 NAK NGAKU…MESTILAH MASYUKKKK…..SOALNYA BERAPA BAYARANNYA?….SIAPA YG BAYAR?….

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
13 June 2019 7:22 pm

JGN LAH NAK TUDUH PAS PLAK BG RASUAH….

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 June 2019 10:12 pm

Siapa lulus lesen & siapa buat kerja perlombongan sampai hutan & sungai tercemar racun bahan letupan menyebabkan 14 orang asli mati konyol di Gua Musang.

Sultan menipu konon berubat, tau2nya perabih bagai nak rak kawin baru ratu cantik Russia. Anak peribumi asli dibiarkan hidup penuh daif & kesengsaraan. Adilkah itu……??

Alahai pas, pis, pus.
Alahai umnongok,
Alahai istana kelantan…….!!

anonymous
anonymous
13 June 2019 7:45 pm

Ko boleh tanye Haziq…aku hanye minat nak tahu bila Jemin berani saman haziq…Jemin berani cakap ini fitnah…

Apochot
Apochot
13 June 2019 6:48 pm

hahaha PH politician now killing each other off…dun need the opposition to do anything….just let all the gundu in PKR slaughter each other..mcm mana mau Govern smua bercekau sama sendri..Otak Lobak mmg OTAK LOBAK…sebok2 aje just let PKR member kill each other..even pro PH blogger dulu sokong now dah jadi mcm UMNO blogger…namppak2 sapenggal aje laa PH Govern..

anonymous
anonymous
13 June 2019 6:54 pm
Reply to  Apochot

Ini perang untuk kurangkan penyokong madey dlm pkr….mereka percaya cakap madey yg tersepit sedangkan seblm ni mereka ditipu dan di belit oleh madey…mereka khianat anwar…

anonymous
anonymous
13 June 2019 6:35 pm

Banyak mana koleksi video ada dalam simpanan Azmin?

Soklan cepu mas…sukar nak dijawab oleh Jemin…selepas siasatan polis baru boleh tau..

anonymous
anonymous
13 June 2019 6:27 pm

Hanye polis yg berkuasa siasat vedeo menjubo mirip Jemin siapa yg rakam dan bagaimana serta siapa yg edarkan vedeo ni…

anonymous
anonymous
13 June 2019 6:04 pm

Vedeo semburit ato vedeo menjubor?

anonymous
anonymous
13 June 2019 6:03 pm

Video semburit: Polis telah buka kertas siasatan – IGP…..
5:34 petang (Dikemaskini 5:37 petang)

A A
Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador berkata kertas siasatan telah dibuka berhubung kes video semburit melibatkan seorang lelaki didakwa mirip Azmin Ali yang tersebar sejak awal pagi kelmarin.

Menurutnya, pihak polis akan mengambil tindakan selepas menerima laporan seperti kes-kes lain.

anonymous
anonymous
13 June 2019 5:48 pm

Haziq betul2 seorang yg berani…tabik spring..buat 2 kali pengakuan dan repot polis….Jemin tak buat ape2 pon….Jemin sedang gementar?..

Wau bule
Wau bule
13 June 2019 6:08 pm
Reply to  anonymous

Memalukan bangsa melayu sarawak beragama islam.

anonymous
anonymous
13 June 2019 6:29 pm
Reply to  Wau bule

Jemin tak malu ker?…

anonymous
anonymous
13 June 2019 6:31 pm
Reply to  anonymous

Kalo Jemin ade kemaluan saman lah haziq ato repot polis…jgn harapkan lokeman lobak aje yg repot..

Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 June 2019 10:21 pm
Reply to  anonymous

Sebaliknya yg kau ‘over’ lebih sudu dari kuah, aper hal, haaaaa…??

Kau tuu ada ker kotey buat laporan polis/sprm atau saman sivil terhadap segala tohmahan/kopipes sumber-sumbing ke atas Tun Mahathir selama ini, tak gitu……??

Kau hanya menyalak-melalak-memekak jer….!!

Wau bule
Wau bule
13 June 2019 6:32 pm
Reply to  Wau bule

Haziq claimed his parents never raised him as a liar???

So he was raised as a GAY?…

anonymous
anonymous
13 June 2019 7:42 pm
Reply to  Wau bule

Kalo Jemin takot saman Jemin pon dibesarkan sebagai gay jugak…boleh tanye umi hafilda….hihihi…

anonymous
anonymous
13 June 2019 5:44 pm

Jemin tak perlu hantar konconye ugut Haziq…Jemin hanye perlu hantar saman….ato Jemin repot polis untuk bela dirinye difitnah…

Bila Jemin nak hantar saman kpd Haziq?….tak cukup napi tanpa bukti kemudian hantar konco ugut Haziq…ini kerja orang yg bersalah…

anonymous
anonymous
13 June 2019 5:39 pm

Makin Panas… Giliran Haziq pula buat laporan polis 5:05 petang (Dikemaskini 5:11 petang) A A Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Santubong, Haziq Abdullah Abdul Aziz hari ini membuat laporan polis dengan niat untuk menyangkal tuduhan yang dilemparkan terhadapnya yang dibuat oleh “netizens, cybertroopers, (Adun Gombak Setia) Hilman Idham serta yang lain-lain.” Beliau juga memetik kebimbangan terhadap keselamatannya sebagai alasannya. Menurut gambar laporan polis yang dihantar oleh Haziq di laman Facebook hari ini, laporan dibuat di balai polis Kelana Jaya. Pihak polis ketika dihubungi Malaysiakini mengesahkan laporan itu tetapi enggan mengulas lanjut. Haziq semalam mendakwa dirinya memang terlibat dalam aksi seks… Read more »

khalin
khalin
14 June 2019 9:46 am
Reply to  anonymous

ooiii Budin hang percayaka…. tengok budak hafiz tu pun macam budak tiga suku… pasai apa awai awai tak buat report… balai poliskan ada.. dia pi report kat media sosial nak buat apa.. apa tujuan dia…ikhlas ka hati dia nak betulkan kesilapan dia dengan cara viralkan malu dia sendiri… dia tau tak undang-undang… dia pun terlibat sama …kes suka sama suka… bila orang report polis baru dia terhegeh-hegeh nak buat report pula… biol macam hang juga budin oooiii budak ni…. hang lekaih percaya pada fitnah macam ahli-ahli PAS juga