“SPRM DITUNTUT BERTINDAK TERHADAP SEMUA KES, LAMA DAN BARU”

PELANTIKAN Latheefa Koya sebagai Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang baharu telah mengundang pelbagai reaksi dalam kalangan pimpinan Pakatan Harapan (PH), Badan Bukan Kerajaan (NGO) dan masyarakat.

Polemik terbuka secara berterusan ini dikhuatiri akan mendorong implikasi negatif terhadap citra dan imej Kerajaan PH.

Saya yakin, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan pimpinan PH akan menilai segala pandangan dengan penuh prihatin dan selanjutnya akan menjelaskan kepada kabinet dan Majlis Presiden PH.

Maka dengan ini saya menggesa semua rakan-rakan menerima keputusan Tun Dr Mahathir dan memberikan ruang kepada Latheefa dan SPRM untuk melaksanakan tugas dengan tegas dan berkesan.

Secara positif polemik tersebut telah memperkukuh komitmen PH untuk memastikan SPRM melaksanakan tugas secara adil selaras dengan kenyataan Tun Dr Mahathir di Melaka hari ini bahawa penjawat awam menjadi golongan berkecuali dan mengelakkan diri dari ikatan terlalu kuat dengan parti politik di belakang kerajaan memerintah.

SPRM dituntut bertindak terhadap semua kes rasuah sama ada pentadbiran lama dan baharu. Pimpinan PH, NGO dan rakyat pasti akan terus memantau perjalanan dan keberkesanan agensi itu.

Anwar Ibrahim

10 Jun 2019.

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 10 June 2019 — 9:27 pm
Subscribe
Notify of
guest

75 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Othman Ahmad
Othman Ahmad
13 June 2019 3:23 pm

Ada spesi bangsat tak abis2 berangan syok sendiri dgn PANTAToon.

Saya kini di Tg Pinang, setelah 2 hari berlebaran di Kota Singa. Lusa pagi akan berangkat ke Semarang & Wonosobo menghadhiri perhimpunan sesepuh 7 generasi sempena Aiidil Fithri.

Dahlah temberang perangai haramjadah
Kejora berauta bersama Mas di Kedah
Aku nak datang dia berkeras tak endah
Aper kejadah bersama Irah pulak dahh…??
Pirahhhhhhhhh…porahhhhhhhh…..!!

He he he he
Ha ha ha ha

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 2:53 pm

Utk Irah ku sayang, rajin2 lah tuntut ilmu belajar
Namun dik, jgn lah hanya bab dunia saja dikejar
Tuntunan agama Islam hendaklah sama sejajar
Abg akan berdoa utk dik Irah dari zohor ke fajar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 2:38 pm

Kenyataan Media TS Shafie Abdullah: PM Wajib Bertanggungjawab KENYATAAN Media TS Shafie Abdullah hari ini mengenai RM9.5 Juta kononnya diterima daripada DS Najib sebagai yuran menjadi Pendakwaraya kes liwat 2 Anwar Ibrahim mengejutkan. Ia membongkar fitnah yang boleh mencemar keadilan di Malaysia. Kenyataan TS Shafie itu menambah lagi luka kepada kredibiliti Tommy Thomas sebagai Peguam Negara terutama setelah beliau menggugurkan sepenuhnya kes pendakwaan terhadap Lim Guan Eng. Semoga Yang Di Pertuan Agung dan Majlis Raja Raja akan menasihatkan Perdana Menteri supaya ditubuhkan RCI kerana nama Tun Mahathir disebut dalam kenyataan media tersebut. Apatah lagi dalam kenyataan itu disebut dengan jelas… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 2:36 pm

Saifuddin patut henti ikut telunjuk DAP Kenyataan Menteri Luar Saifuddin Abdullah yang menyebut orang Melayu majoriti dalam majlis kerajaan tempatan (PBT) dibidas seorang pemimpin Umno. Naib Ketua Umno Bahagian Seputeh Razlan Rafii mendakwa kaum Cina menjadi penentu kemenangan kerusi di bandar-bandar hari ini “Saifuddin (Abdullah) sebagai jurucakap DAP sepatutnya mengkaji lebih dalam apa yang sedang berlaku di PBT daripada mengikut telunjuk DAP, “Situasi Pilihanraya PBT tidak ada banyak beza dengan situasi pilihan raya umum, kebanyakkan kerusi di bandar-bandar hari ini adalah kepunyaan DAP, dimana kaum Cina merupakan menentu kepada kemenangan kerusi-kerusi ini. “Walaupun ada tuduhan menyatakan bahawa bangsa Melayu merupakan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 2:32 pm

Kurangkan waktu pendidikan agama? Ini kata pakar Pengajaran agama dan pendidikan moral di sekolah rendah tidak boleh dikompromi kerana subjek itu berperanan dalam membentuk jati diri dan nilai murni dalam diri murid, kata Presiden Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia (NUTP), Kamarozaman Abd Razak. Bagaimanapun, beliau berkata, sekiranya rombakan jumlah waktu ingin dilakukan terhadap subjek tersebut, maka aspek praktikal dalam proses pengajarannya perlulah ditingkatkan. “Ibu bapa sekarang (banyak yang) sibuk dengan kerjaya, jadi dia mahu anak-anak di sekolah rendah mesti ada fokus kepada nilai-nilai murni. Nilai murni paling banyak (diajar) dalam bidang moral dan keagamaan. “Jadi, jika subjek agama itu banyak… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 2:31 pm

Replacing The Hindu Temple Crisis With Celebrating Christmas Controversy That is also how Islam views this matter (hence the call for Muslims to not celebrate Christmas). And people like Kit Siang should not turn this into a Muslim versus Christian matter because the Muslims and the Christians have been fighting for 1,000 years and they do not need a kafir to pour oil onto the fire. Lim Kit Siang and a number of other Pakatan Harapan leaders are attempting to replace the Hindu temple crisis with the celebrating Christmas controversy. Actually, this issue of whether Muslims should or should not… Read more »

Apanama
Apanama
11 June 2019 2:27 pm

Beberapa klip video seks mirip seorang menteri disebar sejak malam tadi
11 June
MALAM tadi beberapa buah video seks berwarna mengaitkan seorang menteri dengan seorang lelaki muda disebarkan menerusi sebuah kumpulan WhatsApp.

Games just begun……………

Apanama
Apanama
11 June 2019 2:23 pm

Apa lah malangnya nasib kita di negara tercinta ni? Ada PM yg berpengalaman tetapi sudah terlalu lanjut usia sehingga bercakap pun sering terlupa. Ada TPM berucap pulak tak berbutir dan sukar nak difahami. Ada Menteri KDN tak sihat pulak. Ada Menteri Keewangan lansung tak cerdik strategi ekonomi sampai pelabur semua lari. Ada Menteri Pertahanan berterabur pulak bila cakap orang putih. Ada Menteri pertanian sibuk duk kira ikan kembong dan suruh nelayan tanam nenas dan rambutan jer. Ada Menteri Pelajaran sibuk dgn kasut hitam Timbalannya pulak lagi power. Ada Menteri Hal ehwal pengguna sibuk menyalahkan Najib harga barang makin mahal. Ada… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 2:42 pm
Reply to  Apanama

Mmg teruk dan mengarutlah PH punya menteri
Praktikal nya yillek, depa hanya pandai berteori
Tapi perhatian dekat depa tu aku tidak lagi beri
Sbb kinii aku lbh utamakan Irah, dewi ku puteri

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 2:14 pm

Pakcik Othman itu, asyik jer, suka fitnahkan abg
Tapi di blog ini, org tua itu asyik tewas tumbang
Kini, abg lbh utamakan Irah, bunga yg kembang
Kalu ada sayap, ke US tu, ingin abg nak terbang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 1:53 pm

Kejora udah tak gaduh lagi dgn Pakcik Othman
Lagi pun, pakcik tu nampak spt kurang siuman
Lebih baiklah Kejora tumpu kpd bunga idaman
Irah dewi ku, bagai mawar sdg mekar di taman

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 1:37 pm

Abg tidak akan berasa jemu utk mencoret tinta
Ia nya utk meraikan kemesraan yg dah tercipta
Biarpun Dik Irah kini jauh dari pandangan mata
Namu dlm hati abg, diri Irah sentiasa bertakhta

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 1:15 pm

Bertuah, temui Irah, yng punya hati tulus ikhlas
Gembira sungguh di hati bila kasih ku berbalas
Kemanjaan Irah, terhadap ku, nampak sgt jelas
Ada kala, aku senyum sendiri, ketika dlm kelas

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 12:25 pm

PH: Amal politik melampau, kini telan muntah sendiri Ketua Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Muhammad Khalil Abdul Hadi menyifatkan gugatan dari dalam Kerajaan PH untuk membuang hak agama dan umat serta mengganggu institusi Islam adalah politik pelampau. Menurutnya, berbanding di Myanmar, India dan China, umat Islam Rohingya, Kasymir dan Uyghur ditindas dan dizalimi, sedangkan kaum dan agama lain di Malaysia selamat di bawah umat Islam. “Tiba-tiba mereka nak buang hak kita, PH bawa perjuangan supaya ICERD ditandatangani, mereka nak hak sama rata. Kita kata kita memperjuangkan hak kita, orang Melayu, Bumiputera yang merupakan penduduk asal tempat kita. “Bukan bermakna kita benci… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 12:23 pm

The Chinese Needed Malaya; Malaya Did Not Need The Chinese It irritates me like hell to read the comments in the social media that the Malays would still be living in trees and would still be eating tapioca (ubi kayu) if the Chinese had not come to Malaya in the 1800s to help develop the country. Malaysia is what it is today because of the Chinese, they keep telling the Malays. That is not true. First of all, Malays are a seafaring race who never lived in trees. Secondly, the Chinese may have developed the towns by building bangunan batu.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 11:52 am

KORANG NAMPAK WAYANG KAT DEPAN…WAYANG SEBENAR KORANG TAK TAHU It Was Guan Eng Who Killed MACC’s Shukri Guan Eng is as good as dead meat. But then he might still escape if DAP is prepared to wash their hands off Anwar Ibrahim and throw him under a bus. So, in the end, it will be Anwar’s head for Guan Eng’s head. And Lim Kit Siang might just agree to this trade-off to save the Lim dynasty. I love Malaysian politics. Everyone is talking about Tun Dr Mahathir Mohamad’s “unilateral” action of appointing Latheefa Koya as the new MACC chief to… Read more »

anonymous
anonymous
11 June 2019 11:10 am

Lateefa kena desak peguam negara bawa semula kes banglo lim guan eng untuk dibicarakan semula….pencucian nama lge hanye boleh dibuat oleh mahkamah sahaja …

Kalo lateefa gagal tak usah mimpi layak jadi pm di masa hadapan

anonymous
anonymous
11 June 2019 11:06 am

Lateefa kena jelaskan dan buktikan kpd serawak repot siasatan shukeri Abdul bahawa kekayaan Taib mahmud tiada unsur rasuah….

Kalo serawak report puashati baru latheefa di kira berjaya…

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 10:49 am

Irah bagi abg bagai sejambak kuntuman melati
Hadir mu, abg mcm hidup semula setelah mati
Hidup abg yang dulu kosong kini penuh bererti
Diri Irah tu segunung emas pun tak boleh ganti

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 12:22 pm
Reply to  Anonymous

Surat Dari Cardoba Cuma Satu Helah Alihkan Isu Tabung Haji Tiba2 tular di laman media surat yang di tulis oleh Menteri Agama di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Mujahid bin Yusoff kepada janda terhangat di pasaran, Nurul Izzah binti Anwar… Mula2 admin pun sama2 teruja, seronok dan hampir termuntah bila baca surat tu… Lenggok bahasa ala 60’an dengan menggunakan pengganti diri kekanda dan adinda (walau pun hakikatnya lebih sesuai di gunakan ayahanda dan anakanda) menggambarkan bagaimana ‘menggelitis’ (bahasa orang Melaka yang bermaksud menggatal) seorang tua cuba nak ayat seorang janda muda… Tapi bila respon yang di berikan oleh Mujahid, penulis… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 10:33 am

Irah tu, abg ibaratkan bidadari yg turun syurga
Diri mu itu buat abang ni amatlah besar harga
Abg selain dari mengajar ada le sikit berniaga
Dewi intan ku sayang akan abg belai dan jaga

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 10:51 am
Reply to  Anonymous

Abg selain dari mengajar ada le sikit berniaga
Abg cikgu niaga bkn je niaga raya kueh bangkit
Dewi intanku sayang akan abg belai dan jaga
Tak apa silembutku sama kita pi niaga kat chow kit

Hahahaahihihiiheheheee

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 11:18 am
Reply to  Anonymous

Wahai Anon mabuk ketom, yng serabai serabut
Ungkapan menghina Irah usah kau ulang sebut
Mmg le Irah dewi ku itu, gadis yg lemah lembut
Dengki ker Anon bila kasih ku Irah sudi sambut

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 11:37 am
Reply to  Anonymous

😂🤣😃😄😅😄😃🤣😂😅👏👏👏👏💪

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 10:14 am

Usah lah bimbang di hati, dinda ku Irah manja
Tak perlu dirisau kalau habis study tiada kerja
Bersama abg ini Irah boleh duduk rumah saja
Abg mampu utk nak tanggung segala belanja

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 10:03 am

Tuah nak dtg, tidak semesti nya kita perlu cari
Kekadang abg ni akan tersenyum seorang diri
Ingin sangat, nak bertemu Irah, dewi ku puteri
Terasa, di awan pelangi, ingin bersama berlari

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 9:40 am

Latheefa berprinsip, Din.
Bukan mudah dia mau jadi barua orang,Din
Mana yg dia tak berkenan dihenjut ditaruknya Din.
Sudah dipilih walau dilanggar Mahathir tanpa rujukan majlis PH, Din.
Itulah Mahathir lagak kuasa dlm gengaman,Din.
Namun, latheefa tetap dipersila duduk dikerusi tertinggi SPRM,Din.
Selamat bertugas ya latheefa.

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 8:58 am

Aku peduli apa, kalau Anwar mau jadi PM ke8
Lantak le, kalau nak lungkup pakatan harapan
Baik ku fikir hal aku & Irah punya masa depan
Bingkisan darinya ku ulang tatap & ku simpan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 8:51 am

Menanti Disember terasa lambat berganti hari
Irah akan habis study kat US & pulang ke mari
Dia nak jumpa aku, itulah janji yng telah diberi
Slmt belajar sayang, dr abg utk dewi ku puteri

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 9:07 am
Reply to  Anonymous

Dia nak jumpa aku,itu janji yang telah diberi
Slmt belajar sayang,dr abg utk dewi ku puteri
Abg cikgu berkhayal mkn banyak kepala ikan kari
Irah tu silembut kot dari keturunan jowo malabari

Hahahaahhihihiihiiii

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 10:27 am
Reply to  Anonymous

Hai Anon, tak baik lah dibuat perangai syaitan
Dekat Kejora ini, naper lah nak dibuat hasutan
Irah dara sejati bukan ler lembut punya jantan
Dia suku Jawa agaknya dari kawasan selatan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 10:40 am
Reply to  Anonymous

😁😂🤣😃😄😅😅😄😃🤣😂😁

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 8:38 am

PEMIMPIN2 MELAYU BERTELAGAH SESAMA SENDIRI AKHIRNYA RAKYAT YANG MENDERITA 12 beranak tinggal di PPR 2 bilik Kos hidup yang tinggi memaksa 12 beranak tinggal dalam keadaan sesak di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Desa Tun Razak dua bilik di sini sejak 21 tahun lalu. Namun bagi pasangan Mohd. Yusof Ridwan, 51, dan Zaiton Mat Sam, 45, mereka tetap bersyukur dan rasa selesa biarpun menjalani kehidupan dalam suasana padat dan berhimpit. Kata Zaiton yang merupakan tukang urut tradisional sambilan, kekangan kewangan membuatkan mereka terpaksa tinggal dalam rumah yang sempit dengan ahli keluarga yang ramai. Jelasnya, rumah kecil itu didiami bersama suami serta… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 8:33 am

Abg ni seorang pemuda yg sgt jujur & amanah
Bersesuaian dgn Irah, yng bak bidadari jannah
Hati2 dik, blog ni ramai penyamar & pemfitnah
Angkara puak2 inii, cinta abng pernah musnah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 9:23 am
Reply to  Anonymous

Hati2 dik,blog ni ramai penyamar& pemfitnah
Angkara puak2 ini,cinta abg pernah musnah
Cinta dialam maya dik,pelakun berkerenah
Terpedaya jgn bang,syok sendiri bernanah

Hahahaaahihihiiihehehee

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 11:07 am
Reply to  Anonymous

Anon ini nampaknya, dlm hati mcm dengki & iri
Dgn Kejora ini, ada jer pasal sdr Anon suka cari
Sewenang-wenang dituduh Kejora syok sendiri
Tak ada baca kah, janji dlm warkah yg Irah beri

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 8:31 am

DI BELAKANG D4P IALAH TAIKUN2…MEMPERKUDAKAN MELAYU BODOH Menteri tangguh 14 Jun pertukaran Pengarah Perhutanan Pahang ke Ibupejabat kerana lobi taikun balak LLT! Laporan Malaysiachoice 18 April lalu “Rasuah balak Taikun LLT, SPRM siasat Pengarah Perhutanan Pahang” mendapat respon hangat rakyat Pahang. RASUAH BALAK LLT Gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO)  turut melaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Negeri Pahang dakwaan salah guna kuasa dan rasuah membabitkan Dato’ Dr Mohd Hizamri Mohd Yasin Pengarah Perhutanan Pahang itu. laporan sprm balak SPRM dilaporkan menyiasat Dato’ Dr Mohd Hizamri Mohd Yasin itu. Sehingga ke hari ini SPRM kekal berdiam diri isu rasuah pembalakan haram… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 8:20 am

UNDILAH GS UNTUK KEMAKMURAN NEGARA Kelantan singkat tempoh pemohonan pelabur Kerajaan negeri berusaha mempercepatkan permohonan kemasukan pelabur yang kini semakin mendapat sambutan. Pengerusi Jawatankuasa Perindustrian, Perdagangan, Pelaburan dan Pembangunan Usahawan negeri, Dato’ Hanifa Ahmad berkata, sektor tersebut sedang berkembang di Kelantan. “Kita telah berunding dengan beberapa pelabur, cuma kita hendak mempercepatkan permohonan mereka supaya tidak sampai dua tiga tahun. “Pelaburan yang berminat walaupun kecil atau besar, kita mahu ia diluluskan segera kerana boleh memberi keuntungan kepada kedua-dua pihak,” katanya. Beliau berkata demikian ketika ditemui pada majlis rumah terbuka Aidilfitri Dun Pengkalan Pasir di Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti) Taman Mekasar… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 8:17 am

Rupanya PH Yang Lebih Jual Kedaulatan Pada China MALAYSIA BAKAL JADI TANAH CINA, BUKAN LAGI BUMI MELAYU Portal berita antarabangsa ‘scmp.com’ melaporkan penghijrahan beramai2 orang China ke Malaysia : Why Are Chinese Moving To Malaysia By The Thousands? (BACA DI SINI)… Di laporkan, melalui Skim MM2H (Malaysia My Second Home), beribu2 warga China ini di beri hak kerakyatan untuk tinggal di Malaysia… Bagaimana Perkara Ini Bakal Menyisihkan Orang Melayu Di Bumi Melayu Sendiri? Orang2 China yang datang beramai2 ini bukanlah buruh atau golongan miskin… Mereka adalah kaya raya yang dan rata2 adalah profesional… Mereka ini akan tinggal di bandar2 besar… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 8:13 am

Orang melayu dan penjawat awam fikir sendirilah nasib anda 4 tahun mendatang. oleh Ab Jalil Backer Ini bukan isu perkauman pun. Namun kerana mangsanya penjawat awam beragama Islam dan berbangsa Melayu yang menjalan tugas dalam kejadian rusuhan kuil, maka mereka yang cuba mencari kebenaran akan berhadapan pelbagai cabaran. Peguam Melayu yang melakukan pencarian keadilan bukan sahaja dicerca oleh kerajaan malah turut dibuli oleh orang Melayu yang menyokong kerajaan hari ini. Sebaliknya bila seorang pensubahat kes rasuah berbangsa Cina jatuh dari bangunan SPRM; atau seorang suspek jenayah berat dari etnik india mati di dalam lokap polis, maka seluruh jentera propaganda mereka… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 8:09 am

Macai PH Meroyan Buat Persepsi Kononnya Harga Barang Murah Di Hari Raya Penyokong dan pentaksub Pakatan Harapan (PH) cuba membuat persepsi di media sosial bahawa harga barangan telah menjadi murah bersempena Hari Raya Aidil Fitri. Ini kononnya pengawalan yang baik oleh kementerian dan Menteri yang berkenaan. Kepada para macai berkenaan, pertama, sila hadamkan senarai barangan daripada laman web KPDNKK sendiri yang disertakan di bawah. Majoriti barangan meningkat dan bukan menurun lah bodoh. Warna merah tanda peningkatan harga. Kedua perbandingan Hari Raya Aidil Fitri tahun 2018 dan 2019 adalah tidak tepat. Ini kerana hari raya kedua-dua tahun berkenaan diperintah oleh PH.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 7:59 am

KE MANA DUIT NEGARA PERGI KALAU TIDAK KE PP D4P Projek penambakan laut Melaka Gateway Dulu PH bantah projek penambakan laut Melaka Gateway (608 ekar) dan Forest City Johor (3,425 ekar). Tapi selepas menang, kerajaan PH sedang mengusahakan projek penambakan laut yang jauh lebih besar. Misalnya, kerajaan PH sedang meluluskan projek penambakan laut Pulau Pinang Selatan (4,500 ekar) di pulau yang kini sedang kuat dibantah oleh NGO-NGO dan rakyat tempatan. Hari ini pula, media melaporkan bahawa kerajaan PH dalam perbincangan untuk dua projek pembinaan lapangan terbang di negeri Pulau Pinang. Satu cadangan ialah untuk penambakan laut sebesar 5,000 hektar (12,400… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 7:54 am

Aura Najib tanpa ‘seri’ Rosmah SAYA setuju dengan saranan Najib Razak, agar kajian dibuat kenapa sambutan luar biasa diperoleh meskipun beliau tidak lagi menjadi PM dan sedang menghadapi tidak kurang 50 pertuduhan di mahkamah. Sekiranya Najib sedar daripada awal, sudah tentu lain keadaannya hari ini. Sebelum PRU14, cakap-cakap daripada rakyat marhaen begitu kencang. Mereka terlalu meluat dengan Rosmah Mansor. Kenapa Najib tidak boleh kawal Rosmah sehingga seolah-olah kelihatan Rosmah itulah Perdana Menteri. Kini, apabila Najib berjalan tanpa Rosmah, rakyat marhaen mengerumuninya sehingga lupa skandal 1MDB, Jho Low, dan perbicaraan berkaitannya yang sedang berjalan. Pun begitu, jangan teruja sangat pula dengan… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 7:52 am

Halatuju PH kini udah makin kelam dan kabur
Penanda yg ia tak lama lagi, nak masuk kubur
Lantak lah kalau PH mahu lungkup atau lebur
Yg penting, aku ni dah ada Irah sbg penghibur

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 7:44 am

Pas mahu Latheefa selesaikan isu RM90 juta Pemuda Pas mahu Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Latheefa Koya yang baru dilantik memberikan keutamaan kepada kes dakwaan RM90 juta dimasukkan ke dalam akaun pimpinan parti itu. Naib Ketua Pemuda Pas, Ahmad Fadhli Shaari berkata, pihaknya mahu kes itu diselesaikan secepat mungkin bagi membersihkan nama dan maruah parti berkenaan. “Jika ada yang terlibat sila hadapkan terus ke mahkamah untuk tindakan lanjut. “Seandainya tiada yang terlibat dengan isu tersebut sebagaimana didakwa, sila buat kenyataan segera bagi membersihkan Pas daripada tuduhan itu,” katanya kepada pemberita di sini hari ini. Terdahulu, Ahmad Fadhli ditemui… Read more »

Anon
Anon
11 June 2019 7:47 am

PAS ada kuasa ke? Atau pengaruh?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
11 June 2019 7:39 am

ORANG POLITIK BUKAN BOLEH PERCAYA 8 kali hantar surat tak dilayan, persatuan teksi mahu anjur himpunan Executive Editor Jun 10, 2019 0 Sebuah persatuan teksi merancang menganjurkan satu himpunan di hadapan Jabatan Perdana Menteri (JPM) bagi menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap Kementerian Pengangkutan, khususnya menterinya, Loke Siew Fook. Yang Dipertua Gabungan Teksi Malaysia, Kamarudin Mohd Hussain berkata, himpunan itu akan diadakan pada 19 Jun ini dan akan disertai pemandu teksi seluruh negara. “Kita sekali lagi mahu hantar memorandum meminta Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad supaya campur tangan. “Loke tak nak jumpa dan tutup pintu rundingan dengan kami. Walaupun sudah… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 7:39 am

Irah Maryono, begitulah si dia itu punya nama
Gadis suku Jawa, dlm hidup Kejora menjelma
Bagaikan lagu syahdu bersesuaian dgn irama
Ianya sebuah realiti, bukan le ilusi atau drama

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 7:33 am

Di blog Budin kini muncul sebuah sketsa baru
Ikatan hati, Irah student US, dgn seorang guru
Irah+Kejora..bak bulan & bintang di langit biru
Nampak, mcm ada pihak udah mula cemburu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Chekodet
Chekodet
11 June 2019 7:21 am

Buka semula kes pembelian banglo terlajak murah, without swimming pool.

Buka semula kes rasuah pembinaan terowong bawah laut Penang.

Ada berani ka?

Anon
Anon
11 June 2019 7:44 am
Reply to  Chekodet

“Not fashionable” to bite the hands that feed you.

Apandi Ali bukan saja tak gigit tangan Najib, juga beri Najib sarong tangan besi. Tidak curi duit 1MDB, dia istiharkan.

jigit
jigit
11 June 2019 7:02 am

Polimek ini kau orang juga yang cuba panjangkan. Penat nanti kau orang akan berhenti juga. Masih mengharapkan Tun M tukar pendirian and “reverse the decision”……??? hello!!! Kirim salam la.

Life must go on men….Bak pantun Kejora la…..

Bugis penjarah dari Pekan
Jho Low sembunyi di dalam lubang
Jumpa Irah Si Mas di tinggalkan
Lelaki memang hatinya bercabang

Heh he he….

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 7:29 am
Reply to  jigit

Bugis pemurah disukai dek Sultan
Jho Low punya cerita dibuat gempar
Sayangi Irah & Si Mas tak bersangkutan
Fitnah tohmahan usah nak dilempar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

Pergi penambang, bawa duit seringgit
Di tepi pulau, ada orang mati lemas
Mengusik abang, kesukaan Pcik jigit
Sengaja bergurau, nak buat Irah cemas

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 7:45 am
Reply to  Anonymous

Pacik jigit ni orang peramah dan suka gebang
Gurau dan pantun kemesraan punya lambang
Mmg dia suka sangat menyakat & usik abang
Kata2 gurauan nya itu, usah lah Irah bimbang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 June 2019 6:10 am

Pak Sheikh Anwar merasa dia perlu bercakap. Nak menunjukkan dia masih relevan. Tapi tak salah apa dia kata – SPRM di bawah Latheefa perlu siasat yang lama di bawah Najib dan yang baru di bawah Tun Mahathir.

Tak mungkin dia maksudkan yang lama di bawah pemerintahan Tun M selama 22 tahun dulu. Sebab dia pun ada kes masa dia Menteri Kewangan, berkaitan kelulusan cawangan2 berbagai bank komersial – http://mahadimahbol.blogspot.com/2011/01/statutory-declaration-by-datuk-abdul.html

Hampir semua politikus menggali lubang. Asalkan ada bau emas di dalam nya. Harap SPRM di bawah Latheefa akan korek without fear or favour. Dan tak terasa terhutang budi kpd sesiapa.

anonymous
anonymous
11 June 2019 11:24 am
Reply to  Tanpa Nama

Ini kes zaman madey…kenape tiada tindakan keatas anwar pada masa itu?….murad jugak yg tuduh anwar ade 3 bilion di luar nwgara tapi tak dibuktikan yg akhirnye murad mintak maaf dan mengaku dia dipaksa untuk buat tuduhan..

anonymous
anonymous
11 June 2019 11:28 am
Reply to  Tanpa Nama

PKR: Murad diugut, mohon maaf pada Anwar…….. Abdul Rahim Sabri Jun 27, 2012 (Dikemaskini Jun 27, 2012) A A………. PKR mendakwa bekas Penolong Gabenor Bank Negara Datuk Murad Khalid secara peribadi menemui Datuk Seri Anwar Ibrahim di Munich, Jerman untuk memohon maaf berhubung isu akuan bersumpahnya terhadap ketua umum parti itu. NONE “Apabila beliau tahu Datuk Seri Anwar Ibrahim ada di Alpha Clinic, pada hujung 2004, beliau terbang dari Kuala Lumpur ke Munich, Jerman untuk memohon maaf bahawa keluarganya diugut (supaya dia) menandatangani akuan bersumpah,” dakwa Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution. Dalam akuan bersumpah itu, Murad mendakwa Anwar mempunyai… Read more »

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
11 June 2019 1:11 am

NAK HARAPKAN KAFIR HARBI JAGA ISLAM?….SORILAH Ultra kiasu akan bantah syor ajar subjek Islam NEGARA AKAN LEBIH AMAN JIKA BUKAN ISLAM FAHAM MENGENAI AGAMA ISLAM Malaysia akan lebih aman jika orang bukan Islam memahami agama Islam, walaupun tidak menganut agama itu, kata pendakwah bebas, Prof Dr Riduan Tee Abdullah. Menyokong cadangan pemimpin PAS supaya subjek kenali agama Islam diperkenalkan kepada murid Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK), beliau berkata, salah faham yang timbul hari ini kerana kegagalan orang bukan Islam memahami agama majoriti di negara ini, seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. Pernah menyuarakan cadangan sama sebelum ini, Ridhuan Tee menjangkakan bahawa syor… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 June 2019 6:41 am

Bekas pengerusi lembaga pengarah SRC International Ismee Ismail kata di bicara Najib di mahkamah:

Najib merupakan penasihat emeritus SRC International dan bertanggungjawab mengambil atau memecat pengarah syarikat, seperti yang dinyatakan dalam memorandum dan tataurusan persatuan syarikat itu.

Jadi, semua yang berkenaan takut lah nak menghalang atau tak menyempurnakan kehendak dia. Boleh menjadi diktator lah dia di situ.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
11 June 2019 1:05 am

JAWAPAN KEPADA PENYOKONG PARTI MATA SATU YANG MENDEWAKAN RAJA DAJJAL : SETELAH MAHKAMAH PERSEKUTUAN MEMUTUSKAN PAK SHEIKH ADALAH PESALAH LIWAT MAKA TERBUKTILAH PAK SHEIKH PENGAMAL LIWAT SEJATI…MAHKAMAH PERSEKUTUAN ADALAH MAHKAMAH TERTINGGI DALAM SISTEM NEGARA DI MANA KEPUTUSAN TIDAK BOLEH DIUBAH LAGI…SEBELUM ITU PROSES DILALUI IALAH MAHKAMAH TINGGI DAN MAHKAMAH RAYUAN…OLEH ITU PEGAMPUNAN AGONG TIDAK BOLEH MELEPASKAN KESALAHAN YANG TELAH DIBUAT KECUALI HENDAKLAH DIBICARAKAN SEMULA…NAMUN INI TENTU TIDAK AKAN BERLAKU…PAK SHEIKH HENDAKLAH MENCABAR KEPUTUSAN YANG TELAH DIBUAT DAN MENDESAK DI BICARAKAN SEMULA….NABI YUSOF AS SEBELUM DIBEBASKAN DARI PENJARA TELAH MEMINTA DIBICARAKAN SEMULA UNTUK MEMBERSIHKAN NAMA BAGINDA AS….APAKAH SUKAR UNTUK DIBICARAKAN SEMULA… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 June 2019 6:48 am

Selepas SRC International mendapat pinjaman RM2 bilion Kumpulan Wang Persaraan Diperbadankan (KWAP) pada 29 Ogos 2011. KWAP meluluskan pinjaman RM2 bilion lagi pada Mac tahun berikutnya.

Tiada siapa di KWAP berani menghalang kehendak Najib. Hingga boss KWSP kata di bicara itu juga –

Najib ‘bos sebenar’, ada pengaruh atas KWAP – Saksi
Justeru pengaruh Najib terhadap dana persaraan itu tidak dapat dinafikan kata bekas CEO KWAP.

Jahanam lah negara kalau Najib tak di guling di Pru14.

MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
11 June 2019 12:53 am

PH JANJI SEBELUM PRU14 NAK LETAK KAN SPRM BAWAH PARLIMEN….JANJI HANYA TINGGAL JANJI Selepas berkonspirasi dengan saksi kes, kini Shukri KP SPRM arah sekat peguam Najib akses fail bank Kekalahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada kes berprofil tinggi bekas Exco Johor, Datuk Abdul Latif Bandi bersama anaknya Ahmad Fauzan Hatim dan perunding hartanah, Amir Shariffuddin Abd Raub, tanpa dipanggil membela diri sangat memalukan SPRM. Kesimpulannya kes SPRM kalah kes itu. Ketiga-tiga mereka dibebaskan daripada 37 pertuduhan rasuah serta kes Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLA) berjumlah lebih RM30 juta. SPRM dilaporkan akan… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
11 June 2019 6:51 am

Tak cukup kakitangan nak siasat semua dakwaan salah laku BN, kata PM

Dr Mahathir berkata tumpuan ketika ini kepada “kes-kes amat serius” seperti dakwaan salah guna dana KWAP.

Beliau mengulas gesaan pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang agar beberapa bekas pegawai tinggi serta bekas menteri, disiasat atas dakwaan peranan mereka dalam “Week of Long Knives” pada Julai dan Ogos 2015.

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 12:51 am

Abg ni spt menemui anugerah dari Allah Taala
Hadirnya Irah, abg rasa spt mati hidup semula
Segala yng pahit, kini berubah manis bak gula
Demi Irah, meredah lautan api pun, abang rela

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 12:48 am

Abg terlalu seronok, spt org tenggelam punca
Irah abg temui, bak intan dlm longgokan kaca
Lantak le kalau PH nak jadi caca marba dalca
Komen2 yg lain kini abg dah tidak minat baca

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Anonymous
11 June 2019 12:40 am

Tadinya adik Irah, abg baca Quran dan berzikir
Takut lah jugak kalau kat akhirat kita jadi fakir
Namun pasal diri Irah tu abg tetap ingat & fikir
Sbb itu, coretan utk mu sayang, abg terus ukir

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Geng Najib
Geng Najib
10 June 2019 10:48 pm

Fulamaaak…tular berita yang mengatakan SU akhbar YB Zuraidah yang juga suami kepada bekas peguam Allahyarham Adib yang meletak jawatan, telah melepaskan jawatannya sebagai press sercetary tersebut berkuakuasa hari ini dan dia akan bercuti selama sebulan. Perletakkan jawtannya tu telah menimbulkan tanda tanya oleh seluruh rakyat Msia yang sedar ada yang tak kena dalam isu tersebut. Kini ternyata menteri tersebut tidak mendapat sokongan dari pegawai2nya kerana tak mengendalikan isu ni dengan profesional. Apa lah kita semua nak herankan..Tun Madey sendiri memberi markah bawah 50% untuk semua menteri2 PH…prestasi mereka semua semakin teruk dan langsung tidak mencapai tahap yang diharapkan oleh rakyat…dan… Read more »

Geng Najib
Geng Najib
10 June 2019 10:26 pm

Sobat2 sekelian..korang tau tak kenapa Latheefa Koya dilantik secara tergesa2 dan tak mengikut prosedur sebelum Raya hari tu oleh Tun Madey…ada sebabnya beb !!!! Latheefa ni kan sorang MPT PKR dari kartel Jemin Jamban yang paling kuat menyokong Jemin dan amat2 anti dan tak sebulu dengan Bang Non. Dulu masa Bang Non memberi sokongan secara terbuka kepada Pizi sotong semasa perebutan jawatan timbalan presiden PKR dulu, latheefa lah yang paling vokal menghentam Bang Non dan membela Jemin jamban hingga hampir memecah belahkan PKR. Kini, orang yang sama telah dilantik oleh Tun Madey untuk jadi KP SPRM…jadi Jemin lah yang paling… Read more »

Anonymous
Anonymous
10 June 2019 9:49 pm

Ke mana gi Pakcik Othman, lama tak nampak
Selalu kat blog ini siang mlm dia dtg melepak
Apa dgn malekat maut dia udah terserempak
Atau di katil wad sepital dia kembali bertapak

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh