TUN MAHATHIR SEDANG MENGUMNOKAN SEMULA KERAJAAN?

Selain ingin menyingkirkan Najib Razak, keinginan lain rakyat Malaysia dengan mereka bersatu hati memenangkan PH dalam PRU14 lalu ialah bertujuan untuk menjatuhkan UMNO dan BN.

Setelah berkuasa lebih 60 tahun secara berterusan sejak merdeka, majoriti rakyat merasakan sudah sampai waktunya tempoh pemerintahan BN perlu diberikan titik penamat.

Dengan gaya angkuh pemimpin UMNO mentadbir negara, sedangkan yang kaya raya hanya keluarga, kerabat dan kroni, dirasakan hanya perubahan kerajaan dapat menazahirkan pembelaan yang lebih baik untuk rakyat dan negara.

Yang paling membosankan ialah oleh kerana UMNO merupakan “abang besar” dalam BN, pemimpin dan orang UMNO seolah-olah merasakan negara ini hanya kelompok mereka yang punya.

Yang menjadi Perdana Menteri pula, dianya seolah-olah bebas melakukan apa saja, waima secara sendirian dan tanpa berunding dengan sesiapa dalam banyak perkara, termasuk melonggokkan kekayaan kepada anak dan juga menantu.

Lantaran itu, terlalu banyak berlaku kerosakan berlaku dalam negara sejak merdeka dan hanya mereka yang rapat serta selalu berdamping dengan Perdana Menteri saja memperolehi laba daripada kekayaan negara.

Sejak Anwar Ibrahim mewujudkan gelombang reformasi pada 1998, keinginan gabungan alternatif itu adalah bertujuan menyediakan keseimbangan dalam pentadbiran negara, kekayaan negara harus dinikmati secara saksama oleh rakyat jelata serta tidak menjadikan sesiapa yang memegang jawatan Perdana Menteri terlampau berkuasa dalam negara.

Bermula dengan BA, kemudian PR dan seterusnya PH, tujuan dan matlamat itulah yang dibentang dan ditawarkan kepada rakyat kerana disedari Perdana Menteri yang terlalu berkuasa dan bebas melakukan apa saja, lebih cenderung membawa kerosakan daripada kebaikan.

Rakyat memilih PH dalam PRU14 bukanlah sangat kerana Tun Mahathir Mohamad, tetapi lebih disebabkan yakin bahawa PH adalah wadah yang lebih baik dan berbeza berbanding BN.

Pengundi juga percaya, Tun Mahathir dibawah PH adalah berbeza dengan Tun Mahathir ketika menjadi Perdana Menteri dibawah BN dahulu. Itulah asasnya mereka mempercayai beliau untuk dijadikan Perdana Menteri buat kali kedua.

Ini kerana PH mengutamakan perbincangan serta muafakat dan apa-apa perkara perlu dimuafakati melalui Majlis Presiden terlebih dahulu yang sejak awal terlihat begitu kerap mengadakan mesyuarat berbanding Dewan Tertinggi BN sebelumnya yang hanya bermesyuarat hanya sekali dua saja dalam setahun.

Dengan kerapnya Majlis Presiden bermesyuarat dan memutuskan semua perkara melalui perundingan, secara tidak langsung telah menerbitkan keyakinan kepada rakyat bahawa PH adalah jauh lebih baik berbanding BN.

Itulah teras asas mengapa rakyat memilih PH berbanding BN dalam PRU14 lalu.

Malangnya, setelah menjadi Perdana Menteri, walaupun hanya dengan 13 kerusi Parlimen yang dimenangi oleh Bersatu, Tun Mahathir secara perlahan-lahan lupa tentang wadah yang menaunginya sebagai ketua kerajaan.

Beliau mula kembali kepada perangai lama ala diktator dengan mahu mencatur semua perkara dan menguasai segala-segalanya.

Bermula dengan melantik Azmin Ali sebagai menteri walau tidak dicalonkan oleh PKR, membakul-sampahkan janji manifesto dengan mengatakan Buku Harapan bukan kitab suci, memberi banyak peranan kepada Tun Daim Zainuddin dalam hal ehwal kerajaan, terutama berkaitan perjanjian kontrak mega dengan China dan terbaru, sekali lagi menodai janji pilihanraya dengan melantik Latheefa Koya sebagai KP SPRM, Tun Mahathir jelas mahu mentadbir negara ini ala Presiden UMNO.

Itu belum lagi termasuk janji peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim yang cuba dilengah-lengahkan dan tidak mustahil sedang dirancang untuk dimungkiri serta sebelum ini cuba mengekalkan Ronald Kiandee sebagai Pengerusi PAC, meskipun setelah meninggalkan UMNO dan menyertai Bersatu.

Mujurlah, selain pembangkang, pelbagai pihak dalam PH turut bersuara yang mana akhirnya Tun Mahathir terpaksa akur menyerahkan kembali jawatan Pengerusi PAC itu kepada UMNO dengan Noraini Ahmad dilantik sebagai penggantinya.

Terlihat dari semasa ke semasa, Tun Mahathir memang cenderung untuk memungkiri dan menodai banyak janji PH kepada rakyat serta mahu meletakkannya berkuasa semutlak diktator mentadbir negara ini.

Tetapi Tun Mahathir harus sedar, dalam era Malaysia Baru pimpinan PH ini, negara semestinya ditadbir berbeza dengan gaya UMNO dalam era BN dahulu.

Ia adalah kemahuan sebenar rakyat dan jangan sesekali dilupakan.

Untuk menghentikan kerakusan Tun Mahathir kerana tidak mustahil banyak lagi cubaannya untuk mengUMNOkan cara memerintah negara ini, Majlis Presiden dan pemimpin-pemimpin utama PH haruslah tidak gentar bersuara membendungnya mulai sekarang sebelum segala-galanya sudah menjadi bubur.

Negara ini, walaupun bukan lagi dikuasai UMNO, nampaknya ia harus diselamatkan sekali lagi daripada diUMNOkan oleh Tun Mahathir. (Shahbudindotcom 07/06/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 7 June 2019 — 11:36 am
Subscribe
Notify of
guest

91 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 10:21 pm

PARTI KADOK SUKA BUAT BENDA PELIK

YB Simpang Renggam Buat Rumah Terbuka Di

Ahli Parlimen biasanya buat Rumah Terbuka di kawasan masing-masing. Bagi Menteri Pendidikan merangkap Ahli Parlimen Simpang Renggam pelik sikit. Maszlee Malik buat Rumah Terbuka di kawasan orang, di Kedah nun, rumah sebelah mertua.

Kesian YB terpaksa raya di kampung bini. Takut orang Simpang Renggam hantar resit toll ke? Bertabahlah pengundi Simpang Renggam, Johor. Anda yang mengundi Maszlee, Rakyat Padang Sera, Kedah yang dijamu dengan kenduri Rumah Terbuka.

Fan Tun
Fan Tun
7 June 2019 10:13 pm

Ajak berpantun di atas pentas Kecut semua atas dan bawah Othaman mahu diparang, dicantas Mendengus kuat si kerbau pawah! Ingat Ramadhan berhenti mencarut Bulan baik tak caci orang Memang spesis tidak berperut Bukan manusia tapi memerang! Cerita dongeng si gadis Iban Sik ada semuanya bulak Dia ni layak menjaga jamban Kah..kah..kah..buruknya gelak! Dari dulu dongeng tak habis Konon dapat gadis jelita Dibanding muka cantiklah kobis Hanya layak si Aci renta! Othaman tunggu ramai dah saksi Bermacam alasan beruk dah bagi Dalam blog berani beraksi Ajak jumpa terketar gigi! Bro Othaman bro TN Ini beruk patut dah kojol Sejak parti bertemu… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 10:36 pm
Reply to  Fan Tun

Selamat Hari Raya Aidil Fithri
Rakan seperjuangan yg sentiasa ku ingati

Mohon maaf dzahir bathin.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 9:58 pm

UNDI GS SUPAYA ANDA BUKAN IDIOT “Are You An Idiot?” Seorang lelaki Singapura pelik melihat rakyat Malaysia tumbangkan Najib … Orang Malaysia sering menghina negaranya sendiri dan suka membandingkan negaranya dengan Singapura. Saya mahu bertanya … “Are you an idiot?” Singapore bukanlah a ‘welfare state’ !! Sedangkan di zaman Najib dengan GST collection, sampai ke Nelayan dapat bantuan. Mungkin kalian akan mengatakan, itu salah mereka kerana mereka malas. “Are you an idiot?” Semua negara yang mengamalkan demokrasi pasti ada rakyat yang akan ketinggalan. Tahukah anda bahawa di Singapura juga kami mempunyai warga tua yang berumur 70-80 tahun yang masih bekerja… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 11:02 pm

Idiot……???

That’s what you are, idiot….!!

Your relentless stupid off topic garbages are irrelevant, dusturbing, wasting time and space. So, get lost..!!

Next, please…..!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 8:58 pm

Sesiapapun berhak soal, kritik, tapi tugas saya jelas, kata Latheefa

Sokong apa dia kata. Apa yang oppi cakap, masuk telinga kiri, keluar telinga kanan. Kalo ikut apa oppi cakap, nanti telungkup.

Bukan macam gomen dulu, silap kritik, news portal pun kena ban.

Saki baki dan penyokong2 tegar gomen dulu itu sekarang lantang mengkritik menyoal tindakan2 gomen PH.

Gomen dulu cakap tak seperti curi wang rakyat RM2.6 biliun di 1MDB. (Peribahasa baru).

Anonymous
Anonymous
7 June 2019 7:31 pm

Sebelum PRU14, Ketua Armada yg skang berjawatan Menteri pernah posting bahan kempen dalam IG:

“Every vote counts, every voice matters.

In HARAPAN, we are committed to return the power back to the people. Tiada lagi lantikan ketua SPRM/Election Commission oleh Perdana Menteri…..

Tiada lagi Perdana Menteri yang memegang jawatan Menteri Kewangan dan agensi2 lain sampai terpalit berkuasa…….”

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 8:00 pm
Reply to  Anonymous

Bohong ajer. Tak pernah terbaca.

Takda link di beri pun. Makna nya, apa yang di kata di atas ada lah tipu.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 8:10 pm
Reply to  Anonymous

Why not, we have to adapt to change when necessary in order to be successful.
Taktikel lapuk & tak efektif, harus dibye-bye kan.

Tun M ought to be given the freewill to get the RIGHT PERSON to do the RIGHT JOB in order to get it RIGHT.

Seperti b/sepak, MU ketinggalan zaman, tapi Spurs, City & Liverpool terus maju ke depan.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 7:10 pm

Noneng Tonggeng lebih sedap didengar.

Aku akan panggil ko Beruk Tua Noneng Tonggeng @ Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama termasuk MAHATHIRVSANWAR.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 7:05 pm

PATUT PENGUNDI PH YG BAYAR LEBIHAN BIL Ini jawapan kenapa bil letrik lebih tinggi Sesiapa yang bertanya mengapa bil elektrik rumah atau kedai mereka telah naik, ini sebabnya. Sebelum PRU14, pengguna elektrik domestik melebihi 300 kWj dan pengguna bukan domestik (perniagaan) menerima diskaun 1.80 sen untuk setiap kilowatt jam (kWj). Selepas PH menang, rebat ini telah ditarik untuk semua bermula 1 Julai 2018. Ini bermakna bil elektrik untuk semua pengguna telah meningkat. Malahan, pengguna bukan domestik bukan sahaja ditarik rebat 1.80 sen setiap kWj, tetapi juga dikenakan lagi surcaj 1.35 sen setiap kWj). Ini bermakna kenaikan tarif untuk pengguna bukan… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 8:18 pm

Sorry, budak selenga ini masuk salah gelanggang dgn raket badminton, sedang stadium penuh gamat menonton perlawanan bolasepak.

This stupid nut never learn, spewing off topic that fits only into the dust bin. A bloody waste of time and space.

Next, please.,,,,,!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 5:42 pm

Korang yang tak suka DAP dll tuh pigi maki hamun kat omputih Bretes Kolonial lah. Depa yang bawak masuk “the ungrateful ingrates, ultra kiasu, coolies pendatang” yang membawa kpd DAP, MCA dll tuh.

Bodoh Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama termasuk MAHATHIRVSANWAR nih. Menyalak salah tempat.

Noneng
Noneng
7 June 2019 6:31 pm
Reply to  Tanpa Nama

Apahal monyet tua mubaligh Hindu ni tuduh semua orang yg anti TDM adalah geng Najib. Aku rasa TN monyet tua nyanyuk ni tak cukup makan masa kat Kerala dulu.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 6:40 pm
Reply to  Noneng

Beruk Tua Noneng = Non-entity = Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama tak dapat buktikan bahawa orang yg anti TDM itu bukan geng Najib.

Kau makan tahi Najib banyak sangat, itu sebab asyik muntah tahi Najib di sini,

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 7:07 pm
Reply to  Tanpa Nama

Noneng Tonggeng lebih sedap didengar.

Aku akan panggil ko Beruk Tua Noneng Tonggeng @ Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 4:27 pm

Sopan santun is absent in the vocabulary of the DAP people and whether this is a cultural thing (or lack of culture) or whether this is because of the Chinese education system is not clear. What is clear, however, is that these Chinese-educated DAP people have a very dirty mouth, like how Ben has demonstrated in that video. Ben Singh demonstrated a typical DAP hatred towards the Malays, Islam, PAS and the Qur’an What Ben said to Hadi is not new or unique. This is how most non-Muslims think. So, in essence, Ben was just being honest about his views.… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 7:06 pm

Irrelevant off topic, so get lost……!!

Next please…..!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 4:17 pm

Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama termasuk MAHATHIRVSANWAR –

Kau iklankan Pusat Asuhan Tunas Islam di sini. Mengapa tak iklankan apa saja yang boleh membantu Najib Al Jibo atau Tok Garu Hadi Bawang? Boleh pembaca baling tahx kpd depa kalo kau buat begitu.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 4:28 pm
Reply to  Tanpa Nama

Itu sebabnya saya nak ingatkan kepada Bangsa DAP bernama Ben, sebelum menuduh Dato’ Sri Tuan Guru Hj Hadi duduk dalam tempurung kelapa “Coconut Shell”, pergilah tengok diri kamu di cermin terlebih dahulu, siapa sebenarnya ketinggalan zaman. Kamu bernasib baik kerana kamu tinggal di London, cubalah kamu hina Al Quraan di bumi Malaysia, kita tengok apa akan jadi dengan tempurung kepala kamu. saya tidak fikir ada umat Islam yang waras akan melepaskan kamu. Satu-satunya kejayaan Bangsa DAP di Malaysia adalah kejayaan mereka menzahirkan sikap biadap dan tidak bertamadun mereka menghina agama Islam, memperlekeh hak Istimewa Melayu, mempersenda Bahasa Melayu dan memfitnah… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 7:08 pm

Such stupid irrelevant off topic garbage… so, get lost..!!

Next, please…..!!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 4:11 pm

UNDILAH GS UNTUK KECEMERLANGAN GENERASI AKAN DATANG Patutlah Pasti jadi pilihan ibu bapa, pengarahnya kongsi kelebihan hantar anak di sini KUANTAN- Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti) antara institusi pendidikan awal kanak-kanak yang aktif di negara ini. Pahang turut menerima ledakan perkembangan pusat asuhan berteraskan Islam ini apabila Jabatan Pasti Negeri Pahang ditubuhkan bagi menyelia 198 Pasti membabitkan 9,000 kanak-kanak. Pasti yang dipelopori pembangkang, Pas menerima permintaan tinggi setiap tahun. Justeru, satu pelan tindakan disusun sebagai persiapan untuk sesi persekolahan 2019. Ikuti wawancara bersama Pengarah Pasti Pahang, Danial Abdul Aziz membicarakan mengenai perkembangan semasa pusat asuhan itu di negeri ini dalam… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 7:11 pm

Goodness, another Irrelevant off topic garbage…..!!

Next, please…..!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 4:09 pm

Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama termasuk MAHATHIRVSANWAR –

Sekarang ada spekulasi trade war US-China, tariff war US-Mexico, kot kau akan kata ekonomi Malaysia akan karam akibat nya.

Kau jual lah semua asset kamu sekarang dan hijrah ke negara lain – Ostorlia atau Canada, contoh nya, negara besar tapi tak ramai penduduk, kau boleh dapat banyak kuasa dan suara di sana.

Kalau kau ada asset lah … kalau tak, alat penjilat kau pun boleh kau jual, buat modal di negara baru.

Amacam?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 4:29 pm
Reply to  Tanpa Nama

Icerd: Jangan terlalu gembira, kata bekas ketua hakim Orang Melayu diingatkan untuk tidak terlalu berpuas hati dan gembira dengan pendirian baru kerajaan Pakatan Harapan (PH) berkaitan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (Icerd) yang mendapat bantahan dan desakan dari pelbagai pihak. Hadir dengan kenderaan ambulans dan dibawa ke pentas menaiki kerusi roda, bekas ketua hakim negara Abdul Hamid Mohamad berkata, situasi politik semasa sendiri boleh berubah-ubah. Ini kerana, jelasnya, “perdana menteri menunggu” sehingga kini masih belum diketahui pendiriannya berkaitan Icerd. “Kita mungkin sudah memenangi satu pertempuran, tetapi perang belum lagi tamat. Saya percaya, kumpulan yang tidak senang adanya… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 7:14 pm

This stupid nut never learn, spewing off topic that fits only into the dust bin. A bloody waste of time and space.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 3:56 pm

Bala Ekonomi Apa Pulak Nak Mendatang Niii Laporan dari bank dunia ni memberi tahu bahawa Msia sudah merosot dari segi perkembangan ekonomi utk tahun 2018 dan 2019. Apakah kerajaan PH nak gunakan alasan…… *sebab BN la semua ni berlaku* lagi. Sudah2 la nak salah kan org. Nampak sangat menteri2 Msia ni dah kehilangan punca apa nak buat. Tony Pua yg suatu ketika dulu bersuara lantang bab ekonomi ni…..dah macam tikus mondok pulak sekarang. Berdecit pun tak kedengaran lagi Sejak mengambik alih pemerintahan negara….apa yg menteri PH buat ialah mencari kesalahan2 pemimpin lama utk di bicara kan…..Ok….memang itu wajar sebab mereka… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 7:19 pm

This stupid loco nut never learn, spewing off topic that fits only into the dust bin. A bloody waste of time and space.

Next, please…..!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 3:35 pm

Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama termasuk Anonymous kah3 –

Kira nya dia dah berjaya mengsabotaj blog Budin sebab hampir kesemua karutan dia di balun, di tibai, banyak jumlah komen untuk pembaca.

Tapi berbaloi, dapat kepuasan, hiburan, entertainment yang menggirang hati. Dalam pada itu mengetuk kepala dia, menyekel dengan siku jari telunjuk kanan … wadoi .. seronok tak terhingga.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 3:49 pm
Reply to  Tanpa Nama

TN…KO BACA PAN OPINION…TAPI JGN RISAU DORANG NI TAKUT MANUSIA LBH DARI TUHAN…. Pelantikan Latheefa sudah tepat, salahnya sikit sahaja DALAM status FB pagi saya mempertikaikan sikap para menteri yang tidak bersuara langsung menegur tindakan Dr Mahathir Mohamad melantik Latheefa Bibee Koya sebagai Ketua Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Malaysia (SPRM), dan menganggap mereka bagaikan sang tikus yang jatuh ke genak beras ada asasnya. Asas utama ialah pelantikan Latheefa itu dibuat dibuat semata-mata atas kuasa proregetif Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri dimana kuasa ini menjadi pertikaian sebelum ini. Perlu difahami dan diingati, kenapa rakyat berbondong-bodong keluar mengundi untuk menjatuhkan Najib Razak 9… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 4:03 pm

Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama termasuk MAHATHIRVSANWAR –

Bakpa aku nak baca pendapat2 lain yang, kalau kau syorkan, mesti lah busuk.

Semua orang ada hak keluarkan pendapat tapi yang jenis mcm tahi, sori lah ..

Terutama kau yang selalu gila dengan pendapat spt “DORANG NI TAKUT MANUSIA LBH DARI TUHAN…” – mulut celupar ngalahkan Mufti Asri atau “budak kecik bodoh” di selatan Semenanjung.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 4:32 pm
Reply to  Tanpa Nama

PAS Sudah Memiliki Banyak Pulau Di Kelantan Dan Terengganu Dr Ahmad Farouk Musa berkata PAS perlu beli sebuah pulau dan mengisytiharkannya sebagai Negara Islam (baca di bawah). Rasanya tak perlu untuk PAS beli pulau sendiri. Negeri Kelantan dan Terengganu yang dibawah PAS ada banyak pulau, antara pulau tercantik di Malaysia lagi — seperti Redang, Kapas, Perhentian Kecil, Perhentian Besar, dan banyak lagi, tidak ketinggalan Pulau Kambing di Kuala Terengganu dan juga Pulau Duyong di muara Sungai Terengganu. MT Editorial Team Beli pulau dan duduk di situ, aktivis beritahu PAS berhubung ucapan Krismas (FMT) – Gesaan seorang pemimpin PAS supaya orang… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 5:01 pm
Reply to  Tanpa Nama

Aku berjanji komen2 yang mengkritik PH tapi tidak secara liar akan aku biarkan, tidak di balun.

Anonymous
Anonymous
7 June 2019 3:10 pm

Akibat melwn Kejora, hidup Suman sgt ler perit
Dia ibarat mcm kena terajang, masuk dlm parit
Nak duduk rumah pulak, batin bini dia menjerit
Pelir dia udah mampus, tak mampu main burit

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 3:42 pm
Reply to  Anonymous

Jaga2, nampak nya Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama termasuk Anonymous kah3 ini suka di burit …

Siapa yang suka memburit nya boleh lah seronok, cobalah hubungi dia melalui blog ini – tawarkan perkhidmatan kamu di komen di sini pun takpa.

Hah, dia ingat dia seorang saja boleh mencarut ….

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 4:14 pm
Reply to  Tanpa Nama

ADA JUGAK YANG MASLEE BUAT OK KAN The association alleged that non-Muslims have been facing the increasing erosion of their religious space over the years, citing the ban on the word “Allah” to non-Muslims and the Al-Kitab saga in 2011 as two examples of situations where Sarawak Christians have had to fight for their right to practice their faith. “Sarawak’s unique religious freedom is enshrined in the Federal and State Constitutions, which provide ample space for the adherents of each religion to profess, practise and propagate their faith. “It is therefore unthinkable for the government to use any of its… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 4:34 pm

Kari Pole Akan adakah lagi liwat 3 selepas ni? Tanda2 merah bara api yg disembunyikan didalam sekam sudah mula kelihatan. Tak lamalagi akan membakar. Angin sudah bertiup kencang. Tidak guna menyiram air utk mematikanya. Kita tunggu apa yg akan berlaku tak lama lagi. (Malang nya, takda apa akan berlaku. Angin tiup sekejap ajer. Yang nak tiup mulut dah sibuk menjilat Al Jibo.) PAS UMNO sebagai “kerajaan yg menunggu” (terjemahan dari “Ladies-in-waiting”) sila kukuhkan ikatan. Buat persediaan awal. Calon2 Menteri dan MB hendaklah diasuh dari sekarang. Jgn jadi PH semua lantik secara bidan terjun. (Ingat, Najib bersedia berkhidmat lagi. Walau pun… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 June 2019 4:55 pm
Reply to  Tanpa Nama

Naper lah Wak Suman jadi TN pulak menyamar
Kini pukul sembunyi-sembunyi dari balik kamar
Jgn ler ko buat gitu Wak, aku tak berapa gemar
Nanti jumpa, aku tampor muka ngko berdamar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 5:51 pm
Reply to  Anonymous

“Nak duduk rumah pulak, batin bini dia menjerit
Pelir dia udah mampus, tak mampu main burit

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh”.
————————————————————–

Bagus…..selain aksi homoseks pd bulan puasa tahun sudah, hari ini kau dah telanjangkan diri sebenar kamu yg menjijikkan, kotor, kuat maki carut, muka tebal tak ada rasa malu langsung & tak hormat orang tua.

Sah2 yg kau selama ini menunjuk-nunjuk ‘sembah yang’, baca quran itu semuanya hanya kepalsuan & pembohongan.

Tahniah, semua dapat melihat betapa durjananya kau Kejora, kesudahannya…..!!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 5:47 pm
Reply to  Anonymous

Bagus…..selain aksi homoseks pd bulan puasa tahun sudah, kini kau dah telanjangkan diri sebenar kamu yg menjijikkan, kotor, kuat maki carut, muka tebal tak ada rasa malu langsung & tak hormat orang tua.

Sah2 yg kau selama ini menunjuk-nunjuk ‘sembah yang’, baca quran itu semuanya hanya kepalsuann & pembohongan semata-mata.

Tahniah, semua dapat melihat kesudahannya…..!!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 6:09 pm
Reply to  Anonymous

Tingkah kamu selama ini baik kah? Yg kau pamerkan aksi gay seks sesama jenis kamu tiap2 malam pd bulan puasa tahun lepas (2018) tuu aper citer…..?? Mau aku tayangkan semula….??

Dengar sini baik2 gay boy,

Ewahhh…bukan kemainnn lagi kau temberang konon kau punya penangan menyungkur aku ke tanah. Baik…sekarang juga aku mau kau buktikan.

Kau dah ku bogelkan kedurjanaan mu. So, apa lagi, beri saja alamat di Kedah agar pertemuan kita jadi realiti, aku sanggup berangkat serta merta ke sana. kecuali of course, kau hanya syok sendiri, membohong, mengelamun, berangan dalam kesipuan.

Bila agaknya kau nak jadi anak jantañ, haaaaa…??

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 6:11 pm
Reply to  Anonymous

“Nak duduk rumah pulak, batin bini dia menjerit
Pelir dia udah mampus, tak mampu main burit

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh”.
————————————————————–

Bagus…..selain aksi homoseks pd bulan puasa tahun sudah, hari ini kau dah telanjangkan diri sebenar kamu yg menjijikkan, kotor, kuat maki carut, muka tebal tak ada rasa malu langsung & tak hormat orang tua.

Sah2 yg kau selama ini menunjuk-nunjuk ‘sembah yang’, baca quran itu semuanya hanya kepalsuan & pembohongan.

Tahniah, semua dapat melihat betapa durjananya kau Kejora, kesudahannya…..!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 3:02 pm

Waaaah, Pak Sheikh pun dah mula nak kritik Tun M, gamak nya nak tunjukkan dia lebih pandai.

Anwar: PM perlu jelaskan pelantikan Latheefa

Nampak gaya, lebih sepenggal ler menunggu, hehe

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 3:57 pm
Reply to  Tanpa Nama

Tindakan Tidak Bertamadun Bangsa DAP Yang Menyerang Tuan Guru Hj Hadi Awang Dengan Kata Kesat Jelas Melambangkan Keperibadian DAP Tindakan seorang menyokong DAP bernama Ben mengeluarkan kata-kata kesat terhadap Presiden PAS kerana tidak puas hati dengan pendirian PAS untuk menolak pilihanraya kerajaan tempatan, amat mengecewakan. Inilah sikap yang seringkali dipamirkan bangsa DAP bila gagal menolak sesuatu hujah dengan fakta. Akhirnya, perkataan maki hamun akan menjadi modal mereka. Namun apa yang mengecewakan saya, bangsa DAP yang menetap di Kota London tersebut telah menuduh Tuan Guru Haji Hadi sebagai seorang yang tidak boleh menerima DAP memerintah, sedangkan DAP dikatakan oleh Ben sebagai… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 5:03 pm

Aku dah kata DAP akan terus serang PAS sampai bila2 sebab takutkan Hudud PAS.

PAS keseorangan, coba “kerjasama” dengan UMNO entahapekebende.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 7:23 pm

This stupid loco nut never learn, spewing off topic that fits only into the dust bin. A bloody waste of time and space.

Next, please…..!!

Anonymous
Anonymous
7 June 2019 2:53 pm

Mmg sgt bahagia, berasama Mas ku tersayang
Bila di rumah, kami akan berjemaah semayang
Namun fikiran, masih juga tetap jauh melayang
Tak aman hidup, selagi Suman, tak ku ganyang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 3:07 pm
Reply to  Anonymous

Anonymous kah3 ada lah Geng Najib yang asyik menjilat Najib. Memantun mantat takda kaitan dengan blog pos pun.

Nate’ yang pakai banyak nama nih sengaja nak tarik perhatian pembaca dari apa yang di bincang. Nak sabotaj. Anarkis dari Umno Dirty Tricks Dept.

Tak berani guna nama Geng Najib sebab tiap kali keluar ajer nama tuh, di balun, di tibai pronto, kromo.

Anonymous
Anonymous
7 June 2019 3:16 pm
Reply to  Tanpa Nama

Naper lah Wak Suman jadi TN pulak menyamar
Kini pukul sembunyi-sembunyi dari balik kamar
Jgn ler ko buat gitu Wak, aku tak berapa gemar
Nanti jumpa, aku tampor muka ngko berdamar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 3:30 pm
Reply to  Anonymous

Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama termasuk Anonymous kah3,

Kamu overly guilty conscious ker, nampak orang konon nya menyamar di sana sini sebab itu tabiat semula jadi kau?

Itu ler, jangan jilat Najib Al Jibo kuat sangat, nanti semua di Umno kau nak jilat.

Anonymous
Anonymous
7 June 2019 3:43 pm
Reply to  Tanpa Nama

Rentikanlah jer le, lakonan ko tu Suman biawak
Ngko hanya mempamir diri sbg badut pelawak
Tak ada siapa nak percaya, helah ngko itu Wak
Pembaca semua udah habis kenal siapa awak

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 8:29 pm
Reply to  Anonymous

Kejora di dalam tahap kesewelan sampai meracau memmbabi buta tak dapat nembezakan Othman Ahmad & TN.

Pernah dulu ketika kebuntuan, dia serkap jarang Fan Tun & John Doe itu saya.

Hiduo dia nyata memang tak dapat berkat……!!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 6:05 pm
Reply to  Tanpa Nama

Tingkah kamu selama ini baik kah? Yg kau pamerkan aksi gay seks sesama jenis kamu tiap2 malam pd bulan puasa tahun lepas (2018) tuu aper citer…..?? Mau aku tayangkan semula….??

Dengar sini baik2 gay boy,

Ewahhh…bukan kemainnn lagi kau temberang konon kau punya penangan menyungkur aku ke tanah. Baik…sekarang juga aku mau kau buktikan.

Kau dah ku bogelkan kedurjanaan mu. So, apa lagi, beri saja alamat di Kedah agar pertemuan kita jadi realiti, aku sanggup berangkat serta merta ke sana. kecuali of course, kau hanya syok sendiri, membohong, mengelamun, berangan dalam kesipuan.

Bila agaknya kau nak jadi anak jantañ, haaaaa……??

anonymous
anonymous
7 June 2019 2:30 pm

Madey tak umnokan PH tapi madey nak kuasa penuh dlm PH seperti dia dapat dlm BN dulu…kerana ada kuasa penuh dia dapat kayerkan kroni dan anak branak dia…

Madey sudah rosakkan PH dan malaysia baru kerana Madey kencingkan manipesto….

Rakyat sudah malas nak bising2 lagi…tunggu prk dan pru untuk balas dendam…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 3:21 pm
Reply to  anonymous

Najib ada kuasa penuh tapi mencuri wang rakyat RM2.6 biliun di 1MDB.

Penyokong nya mcm kamu diamkan saja sebab suka kena kencing, malah minum air kencing nya.

Mana Pembangkang ada perpaduan nak balas dendamkan PH? Najib kasi RM90 juta duit curi kpd PAS pun, sampai sekarang belum ada format kerjasama yang teratur. Main terjah sana sini saja, kon nya atas nama kerjasama.

Dol punya kerja.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 4:01 pm
Reply to  Tanpa Nama

Budaya DAP Ialah Memusuhi Islam Sopan santun nampaknya memang tidak wujud didalam kamus orang DAP. Samada ianya adalah masalah budaya (atau pun kurang budaya), ataupun ia disebabkan oleh pendidikan Cina, ini memang tidak berapa jelas. Apa yang sangat jelas dan terang adalah orang DAP yang berpendidikan Cina ini memang mulutnya sangat busuk, macam ditunjukkan oleh Ben dalam video itu. Raja Petra Kamarudin Ahmad Faiz Faiza telah memberi satu komen yang menarik di Facebook (BACA DIBAWAH) berkaitan dengan, mengapa ahli DAP yang bernama Ben Singh menyerang Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, di London pada malam 24 Disember 2018. Faiz juga telah… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 4:38 pm

Ko terima lah hakikat bahawa DAP tidak akan rapat dengan PAS selama lama nya, takutkan PAS Hudud.

Hudud disebut sedikit saja dalam Quran. Siapa nak laksanakan Hudud kena rangkakan undang2 penuh dengan butiran macam mana nak melaksanakan nya. Contoh nya, doktor kah yang potong tangan ..

Tapi ada doktor Melayu yang dah umumkan puak dia tank sanggup menjalankan tugas itu.

Jadi, amacam DAP dll mahu percaya PAS?

anonymous
anonymous
7 June 2019 2:25 pm

POLITIK Bangkai gajah jangan ditutup dengan daun kelapa 07 Jun 2019 10:22 AM 1K KATA orang bangkai gajah tak boleh ditutup dan disembunyikan. Apa lagi ditutup dengan daun kelapa. Mungkin pepatah inilah yang paling sesuai dengan kemelut ‘peletakan jawatan’ Datuk Seri Shukri dan perlantikan Latheefah Koya ke jawatan Ketua SPRM. Kenapa tergesa-gesa Tun M? Pulak tu pengumuman dibuat petang raya sedang semua orang Melayu sibuk buat persiapan raya. Tempoh kontrak jawatan Datuk Shukri masih lagi berbaki setahun? Mungkin beliau ada kelemahan, tetapi kelemahannya itu tidaklah sebesar Ketua SPRM dan Peguam Negara sebelum ini yang buta-buta membebaskan Datuk Seri Najib Razak… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 3:26 pm
Reply to  anonymous

Wai Tee,

Wai you tak faham ke apa yang Shukri cakap? Dia kata “Mission accomplished” … dia janji dengan Tun M akan pegang jawatan itu hanya setahun.

Sekolah Cina SJK(C) yer? Itu lah rugi nya tak faham BM.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 4:04 pm
Reply to  Tanpa Nama

Warkah Cordova, cinta politik 3 segi? SHAH ALAM – Warkah dari Cordova untuk Nurul Izzah Anwar dikirim secara terbuka melalui media sosial oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Mujahid diolah netizen dengan pelbagai sudut sehingga menarik perhatian ramai penggiat politik. Salah seorangnya, Ketua Umno Bahagian Batu Pahat, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi dan beliau dilihat tertarik dengan infografik Warkah dari Cordova yang disunting netizen dari satu drama popular di sebuah stesen televisyen tempatan kemudian mengembangkannya menjadi satu plot drama berkisar politik. Menurutnya, tiba-tiba sahaja perkataan adinda dan kekanda menjadi popular, bahkan ada satu infografik filem bertajuk Kekanda… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 June 2019 6:57 pm
Reply to  Tanpa Nama

Terbaik tulisan Wai Tee senada dgn Tuan Blog dan Mohd Sayuti Omar (MSO Melayu) semua penylis/penyokong tegar PH dari awal perjuangan mengambil kira kepentingan dan kelansungan PH sbg gabungan Konsensus parti2 PKR-DAP-Amanah-Bersatu yg tidak boleh didominasikan oleh Bersatu sahaja. Isu2 kontroversi spt Pengerusi PAC dan bonus kpd Peneroka2 Felda, Majlis Presiden berbincang dan membuat u-turn keputusan asal atas pertimbangan politik PH. Dijangka kan Majlis Presiden PH akan membincang isu ini dan buat damage control spt dicadangkan penulis2 ini. Hanya saboteur2 PH sahaja yg tidak bersetuju pendapat ini kerana tidak mendokong konsensus PH dan ingin PH pecah belahkan dan roboh. Tuan… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 June 2019 2:21 pm

Suman merasa diri tu kuat dia berangan-angan
Mahu jalan pun anak cucu kena pimpin tangan
Tak tau ler kalau dia kena aku punya penangan
Mau menyungkur ke tanah ini lahanat bajingan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

anonymous
anonymous
7 June 2019 2:52 pm
Reply to  Anonymous

Suman dah tua…semangat jer yg keras…badan dah lembik..cakap pon dah terketar2 bakal kayu api neraka bersama TN setan tak bernama…hihihi…penyokong kaki fitnah dan kaki gaduh dan penipu…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 3:10 pm
Reply to  anonymous

Sekarang Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat najib dengan mengguna berbagai nama tulis beberapa kerat pantt, dia jawab sendiri.

Pakai nama Anonymous huruf besar A dan huruf kecil a.

Otak tohor mcm “budak kecik bodoh” di selatan Semenanjung tuh.

Anonymous
Anonymous
7 June 2019 3:16 pm
Reply to  Tanpa Nama

Naper lah Wak Suman jadi TN pulak menyamar
Kini pukul sembunyi-sembunyi dari balik kamar
Jgn ler ko buat gitu Wak, aku tak berapa gemar
Nanti jumpa, aku tampor muka ngko berdamar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 3:44 pm
Reply to  Anonymous

Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama termasuk Anonymous kah3,

Kamu overly guilty conscious ker, nampak orang konon nya menyamar di sana sini sebab itu tabiat semula jadi kau?

Itu ler, jangan jilat Najib Al Jibo kuat sangat, nanti semua di Umno kau nak jilat.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 4:05 pm
Reply to  Tanpa Nama

Sopan santun nampaknya memang tidak wujud didalam kamus orang DAP. Samada ianya adalah masalah budaya (atau pun kurang budaya), ataupun ia disebabkan oleh pendidikan Cina, ini memang tidak berapa jelas. Apa yang sangat jelas dan terang adalah orang DAP yang berpendidikan Cina ini memang mulutnya sangat busuk, macam ditunjukkan oleh Ben dalam video itu. Ben Singh telah menunjukkan betapa bencinya DAP terhadap Melayu, Islam, PAS dan juga Al–Qu’ran Apa yang diperkatakan oleh Ben terhadap Hadi bukanlah sesuatau yang baru atau unik pun. Ini adalah cara kebanyakan orang bukan Islam berfikir. Jadi, pada hakikatnya, Ben hanya bersikap jujur terhadap pandangannya. Orang… Read more »

Anonymous
Anonymous
7 June 2019 4:54 pm
Reply to  Tanpa Nama

Rentikanlah jer le, lakonan ko tu Suman biawak
Ngko hanya mempamir diri sbg badut pelawak
Tak ada siapa nak percaya, helah ngko itu Wak
Pembaca semua udah habis kenal siapa awak

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 6:23 pm
Reply to  Anonymous

Tingkah kamu selama ini baik kah? Yg kau pamerkan aksi gay seks sesama jenis kamu tiap2 malam pd bulan puasa tahun lepas (2018) tuu aper citer…..?? Mau aku tayangkan semula….??

Dengar sini baik2 gay boy,

Ewahhh…bukan kemainnn lagi kau temberang konon kau punya penangan menyungkur aku ke tanah. Baik…sekarang juga aku mau kau buktikan.

Kau dah ku bogelkan kedurjanaan mu. So, apa lagi, beri saja alamat di Kedah agar pertemuan kita jadi realiti, aku sanggup berangkat serta merta ke sana. kecuali of course, kau hanya syok sendiri, membohong, mengelamun, berangan dalam kesipuan.

Bila agaknya kau nak jadi anak jantañ, haaaaa……??

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 12:54 pm

MELAYU HINA DI BUMI SENDIRI KERANA HILANG JATI DIRI Kugan Ananthan Vs Adib Saya teringat kes Kugan Ananthan tahun 2009 dulu. Dia ditangkap kerana disyaki terlibat dengan aktiviti samun kereta mewah. Selepas dia ditangkap dan disoal siasat, polis berjaya menemui semula 15 kereta mewah yang dilaporkan disamun dan dilarikan sebelum itu. Kes Kugan menjadi tumpuan bila dia ditemui mati didalam lokap. Hasil bedah siasat mengatakan dia mati akibat paru-paru berair. Tapi keluarga Kugan tidak berpuas hati kerana ada kesan lebam dibeberapa bahagian badan Kugan. Mereka tuduh Kugan mati akibat didera oleh polis semasa dalam tahanan. Keluarga Kugan melantik N Surendran… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 3:15 pm

MELAYU MACAM KAMU GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB SEMULA JADI TAKDA JATI DIRI. ITU PASAI PAKAI BANYAK NAMA TERMASUK MAHATHIRVSANWAR.

DAN KERJA NYA HANYA MENJILAT NAJIB. TAK KISAH SI DOL TUH DAH TERSUNGKUR DI BENDUL

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 4:07 pm
Reply to  Tanpa Nama

PAS boleh terima pemimpin India lain ganti Waytha jadi menteri perpaduan KOTA BHARU: PAS tiada masalah sekiranya P Waytha Moorthy digantikan pemimpin India lain, asalkan individu itu dapat menjalankan kewajipan dengan sebaik mungkin. Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata desakan parti itu agar Waytha meletak jawatan sebagai menteri di Jabatan Perdana Menteri bukan bersikap perkauman, namun kerana kegagalannya menjalankan tugas dengan berkesan. “Kita desak beliau letak jawatan bukan sebab beliau pemimpin (berbangsa) India, tapi kerana kegagalan dia (menjalankan tugas). Kalau kaum lain pegang dan gagal berfungsi untuk mewujudkan perpaduan (dalam negara), kita juga akan minta pemimpin berkenaan letak jawatan.… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 12:49 pm

Komen2 kpd BERITA
Dr M lantik Latheefa ikut undang-undang –

Dell Daler

SYABAS di ucapkan pada Ketua Pesiruhjaya SPRM di atas petlantikan beliiau
SYABAS PM KESAYANGAN RAKYAT MALAYSIA atas kebijaksanaan dan keputusan yang amat bermakna demi membebaskan MALAYSIA dari gejala RASUAH
Terima kasih pada Menteri di atas penjelesan
Rakyat SOKNG dan AMAT FAHAM
SYABAS TUN M
Usaha akan sentiasa di BERKATI
DOA Rakyat bersama TUN M
SYABAS PH atas perlantikan WANITA DEMI WANITA DALAM PENTADBIRAN PH
TERUSKAN USAHA GIGIH PASTI ADA GANJARAN
RAKYAT SOKONG DAN MENANTI DENGAN PENUH KESABARAN

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 1:00 pm
Reply to  Tanpa Nama

MELAYU SUDAH LAMA DAN SEBATI DGN ISLAM…OLEH MELAYU YG PUNYAI JIWA ISLAM PERLU DILANTIK TEGAKKAN KEADILAN UMMAH syak ada konspirasi tentukan keputusan Inkues Adib KENYATAAN AKHBAR TERHAD PENARIKAN DIRI PEGUAM SYAZLIN MANSOR DIDALAM PROSES INKUES ALLAHYARHAM MOHAMAD ADIB MOHD KASSIM 1. Sejak dari awal UMMAH mempersoalkan kewajaran untuk diadakan inkues terhadap kes kematian Allahyarham Mohd Adib memandangkan pihak polis sudah menyelesaikan siasatan dan mengklasifikasikan kes ini sebagai kes bunuh dibawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan. Pihak tertuduh (4 orang) telah dikenalpasti dan ditangkap namun kemudian dilepaskan dengan ikat jamin oleh pihak polis. Dimana keberadaan mereka ini tidak dapat dikenalpasti sehingga hari… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 3:47 pm

Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama termasuk MAHATHIRVSANWAR,

MELAYU MACAM KAMU BUKAN ISLAM, SEGALA RUKUN ISLAM KAMU LANGGAR, MENUDUH LIAR, MEMBOHONG, MENIPU, MEMFITNAH – ITU SEMUA MELANGGAR AJARAN AGAMA ISLAM.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 4:09 pm
Reply to  Tanpa Nama

Who Speaks For Pakatan Harapan? Why all this confusion? So, what is it going to be? And who speaks for Pakatan Harapan? Is Malaysia an Islamic country, like Tun Dr Mahathir Mohamad says, or is Malaysia a secular country, like DAP says? Who speaks for Pakatan Harapan? “Who speaks for PAS? Kit Siang asks after conflicting messages on Christmas,” reported the Malay Mail Online today (READ HERE). Actually, the same thing can be asked about Pakatan Harapan. Who speaks for Pakatan Harapan? Who speaks for Pakatan Harapan, Mahathir or Kit Siang? The news item below is but one of many… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 12:09 pm

Latheefa Koya: Meneruskan ‘pendakwaan selektif dan politik’ KENAPA Shukri berhenti awal? Kerajaan PH adalah kerajaan bulldozers. Dia bulldozed semua. Yang pelik jadi tidak pelik. Kalau Latheefa Koya yang melaungkan intergriti gagal membuktikan intergiriti kerana menerima perlantikan, maka apa jaminan SPRM akan berintergriti? Walaupun sudah meletak jawatan dalam PKR, itu hanya lakonan sahaja. Fikrah politik kepartian sudah terpasak kepada kuat dalam dirinya. Bahkan dia juga menonjol dalam politik “kem” yang berantakan dalam PKR. Hari itu lantik Ketua Polis Negara dari kalangan pegawai kontrak yang sudah pun berhenti awal. Hari ini lantik pula boss SPRM dari kalangan orang politik. Memang patut pegawai… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 1:05 pm

MD Nor Deni

Lantikan Latheefa semoga ikan2 jerung yg membolok rasuah dan masih berkeliaran tidak kira di lautan UMNO, BN, PAS, PH dan pegawai2 atasan dan berpengaruh di Agensi Kjaan atau Swasta yg hidup mewah dgn cara mudah hingga 7 keterunan dapat dihapuskan segera.

Seperti Najib. Akan hapus bila masuk penjara hingga akhir hayat.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 2:25 pm
Reply to  Tanpa Nama

MANA BOLEH HARAPKAN BANGSA LAIN JAGA KEPENTINGAN KITA Inkues Adib : mengapa Peguam Negara dan Perdana Menteri menggunakan alasan konflik kepentingan ini? Menurut alasan terbaharu kerajaan PH, Syazlin diarahkan menarik diri dari menjadi peguam pemerhati KPKT kerana beliau juga mewakili keluarga Adib. Perdana Menteri dilaporkan berkata, “peguam itu (Syazlin) mewakili dua pihak yang bertelingkah. Jadi setidak-tidaknya harus menarik diri dari menjadi peguam bagi pihak kerajaan.” Tampaknya pendirian terbaharu kerajaan ialah keluarga Adib perlu urus sendiri proses memastikan kepentingan Adib dalam inkues terpelihara. Adib adalah anggota bomba di bawah KPKT yang terkorban ketika bertugas. Mudahnya kerajaan lepas tangan terhadap anggota keselamatan… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 3:50 pm

BOLEH HARaPKAN BANGSA LAIN YANG BAGUS, TAPI BANGSA SENDIRI PUN YANG SEPERTI NAJIB AL JIBO TAK BOLEH DI HARAPKAN, TERJERUMUS KE LONGKANG KALAU HARAPKAN DIA LAGI.

DAH BERLAKU SEKALI, YA ALLAH, JAUHKAN DARI TERJUMPA LAGI SESIAPA MACAM NAJIB AL JIBO.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 4:17 pm
Reply to  Tanpa Nama

NASIB GENERASI MASA DEPAN LEBIH TERJAMIN BAWAH GS Apa kelebihan atau keistimewaan kelas pra sekolah di Pasti? Pasti Pahang dan juga di negeri lain, kita sentiasa memperkasakan kukurikulumnya supaya menepati keperluan pendidikan semasa dengan fokus kepada pembinaan sahsiah Islam sejak awal. Pendekatan pembelajaran juga lebih holistik tanpa membebankan minda kanak-kanak sebaliknya lebih kepada gabungan antara belajar dan bermain sesuai dengan usia mereka. Misalnya kurikulum murid 4 tahun sudah tentu berbeza dengan murid 5 atau 6 tahun namun kesannya, bila murid ini memasuki 6 tahun, mereka lebih ‘matang’ dan menguasai tahap asas bacaan al-Quran. Sejak tahun lepas kita memperkenalkan kelas pra… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 6:58 pm

AMAT TEPAT LATHEEFA MENERIMA LANTIKAN SEBAGAI KETUA SPRM YG BARU:

Ini bukan Tipah yg mudah tertipu. Ini Tipah No Nonsense Iron Lady yg bakal mengoyak rabak puak2 yg mengganggu kestabilan & keamanan negara.

– Dgn barisan kabinet yg masih berlesen ‘L’;
– puak2 duri dalam daging Rafizi & the gang yg tak sabar2 mau menjatuhkan Tun;
– Ketua2 Jabatan dan kakitangan awam yg terbuai lunak dgn hasutan “daulah terpendam jahanam”;

Tun perlu gandingan baru untuk mewujudkan pasukan agresif & strict membina semula negara.

INGAT…….Langkah Kajang puak2 Rafizi lagikan diLangkah Terajang oleh Iron Lady ini.

Syabas Tun…..!!

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 11:49 am

Nampak nya Budin mahu PKRkan kerajaan. Dengan Pak Sheikh Anwar sebagai PM, TDM hanya melihat saja. Mana boleh. Takda janji tempoh atau tarikh dia melepaskan jawatan Walau pun ada ha nya 13 kerusi, yang lain2 dah setuju dia jadi PM. Dia yang ketua menggembelingkan tenaga semua Pembangkang masa menggulingkan Najib. Sekarang Najib Umno Bn sudah lesap, Tun M pegang kuasa, ikut kata dia lah, melainkan isu yang besar2. Tapi lantikan Latheefa ke SPRM pun nak pertikaikan, mengarut lah. Azmin Ali tidak dicalonkan? Sapa cakap? Aku Google soalan itu, tarak apa keluar. Nampak nya Budin mengarut lagi kali ini. Steady Budin,… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 12:40 pm
Reply to  Tanpa Nama

Kenapa Latheefa Koya dipilih ketuai SPRM? Pelantikan Latheefa Koya sebagai ketua pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia mencetuskan pelbagai polemik dan konflik di kalangan pemerhati politik negara serta pemimpin parti. Latheefa diberi mandat sejak 1 Jun lalu untuk memegang portfolio ini, selepas Mohd Shukri Abdull memohon kontraknya dipendekkan lebih awal. Saya tidak menafikan kelantangan Latheefa dalam kerjaya politik dan guamannya. Beliau merupakan peguam dan pengarah eksekutif Lawyers for Liberty yang sering menyuarakan isu hak asasi manusia serta kritikannya terhadap kronisme dan nepotisme dalam partinya, PKR. Saya difahamkan pelantikan Latheefa sebagai pemudah cara untuk menyelesaikan isu dana RM2.6 bilion, 1MDB dan SRC… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 12:54 pm

Musa Awang

mahadir lantik kerana layak bukan kerana kepentingan seperti Apandi. tak payah lah nak dengki lagi kerana takut akan menjadi orang sasaran sprm nanti. . kalau takut keluar lah cepat sebelum pasport dibatalkan lebih baik daripada duk komplain tujuan ikhlas kerajaan. nampak sangat bodoh dan takutnya

Zack Yess

wanita hebat yg tidak mudah dibeli….setanding igp….tahniah n teruskan usaha

Rahimah Hussin

Macai2 omnopaspus memang sial sampai mampus, buat fitnah bolih lah

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 4:18 pm
Reply to  Tanpa Nama

The Reason Hadi Was Attacked In London Sopan santun is absent in the vocabulary of the DAP people and whether this is a cultural thing (or lack of culture) or whether this is because of the Chinese education system is not clear. What is clear, however, is that these Chinese-educated DAP people have a very dirty mouth, like how Ben has demonstrated in that video. Ahmad Faiz Faiza posted an interesting comment on Facebook (READ BELOW) regarding why DAP member Ben Singh attacked the PAS President, Abdul Hadi Awang, last night in London (Christmas Eve of 2018). SEE: Hadi, Islam… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 7:00 pm

AMAT TEPAT LATHEEFA MENERIMA LANTIKAN SEBAGAI KETUA SPRM YG BARU:

Ini bukan Tipah yg mudah tertipu. Ini Tipah No Nonsense Iron Lady yg bakal mengoyak rabak puak2 yg mengganggu kestabilan & keamanan negara.

– Dgn barisan kabinet yg masih berlesen ‘L’;
– puak2 duri dalam daging Rafizi & the gang yg tak sabar2 mau menjatuhkan Tun;
– Ketua2 Jabatan dan kakitangan awam yg terbuai lunak dgn hasutan “daulah terpendam jahanam”;

Tun perlu gandingan baru untuk mewujudkan pasukan agresif & strict membina semula negara.

INGAT…….Langkah Kajang puak2 Rafizi lagikan diLangkah Terajang oleh Iron Lady ini.

Syabas Tun…..!!

anonymous
anonymous
7 June 2019 2:47 pm
Reply to  Tanpa Nama

Tarikh tak ade kenape madey yg ulang tunai janji serahkan kuasa selepas 2 rahun?….cakap keling memang belit2…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
7 June 2019 3:52 pm
Reply to  anonymous

Cakap kamu lebih dari pariah – dari jauh pun di halang supaya angin dari kamu tak sampai kpd orang lain.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
7 June 2019 4:19 pm
Reply to  Tanpa Nama

Perlu ambil tindakan kepada ahli DAP Ben Singh yang persenda Al Quran Tindakan seorang menyokong DAP bernama Ben mengeluarkan kata-kata kesat terhadap Presiden PAS kerana tidak puas hati dengan pendirian PAS untuk menolak pilihanraya kerajaan tempatan, amat mengecewakan. Inilah sikap yang seringkali dipamirkan bangsa DAP bila gagal menolak sesuatu hujah dengan fakta. Akhirnya, perkataan maki hamun akan menjadi modal mereka. Namun apa yang mengecewakan saya, bangsa DAP yang menetap di Kota London tersebut telah menuduh Tuan Guru Haji Hadi sebagai seorang yang tidak boleh menerima DAP memerintah, sedangkan DAP dikatakan oleh Ben sebagai sebuah kerajaan yang “perform”. Saya hampir tak… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
7 June 2019 6:29 pm

YG TAK LEKANG DGN MAKI CARUT TUU…..KEJORA. Allah SWT, dia gamak kata, meliwat Tun Mahathir dunia akhirat. Berikut di bawah ini satu lagi bukti dari postingnya…… Akibat melwn Kejora, hidup Suman sgt ler perit Dia ibarat mcm kena terajang, masuk dlm parit Nak duduk rumah pulak, batin bini dia menjerit Pelir dia udah mampus, tak mampu main burit Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh ————————————————————— Selain aksi homoseks pd bulan puasa tahun sudah, hari ini dia dah telanjangkan diri sebenarnya yg menjijikkan, kotor, kuat maki carut, muka tebal tak ada rasa malu langsung & tak hormat orang tua. Sah2 yg dia… Read more »