BELUM TERLAMBAT UNTUK LATHEEFA UNDUR DIRI, TOLAK JAWATAN KP SPRM

Makin hari makin melebar sudut pelbagai pihak mempertikaikan perlantikan bekas Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR, Latheefa Koya sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM yang baru.

Daripada perlantikan itu dilihat menodai janji manifesto PH, latar belakang politiknya dipersoalkan dan keraguan terhadap sikap tidak berpihaknya dalam menjalankan tugas nanti, malah terbaru sudah ada yang secara nakal turut mencecehkan hal-hal kehidupan peribadinya sebelum ini.

Itu belum beliau mula menjalankan tugasnya lagi. Tidak mustahil lebih banyak pendedahan mengejutkan mengenai dirinya disebarkan dalam media sosial selepas ini.

Dengan segala macam yang berlaku ini, apa juga tindakan Latheefa selepas ini akan terus dipersoal, diragui serta dipertikaikan.

Oleh kerana jawatan Ketua Pesuruhjaya SPRM bukan jawatan politik, sudah barang tentu ada kesukaran untuk Latheefa membalas balik setiap keraguan dan dakwaan yang ditujukan terhadapnya itu.

Dengan itu, beliau sebenarnya lebih terdedah kepada gambaran buruk tanpa dapat menepis atau menjawabnya, walau sebaik dan setegas mana sekali pun tindakannya melaksanakan tugas sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM kelak.

Sebelum ini, walaupun telah banyak kali pihak luar daripada SPRM dilantik sebagai peneraju agensi pencegah rasuah itu, tetapi inilah pertama kali lantikan dibuat daripada kalangan orang politik.

Dengan itu, Latheefa akan lebih terdedah kepada peneropongan umum berbanding mereka yang memegang jawatan itu sebelumnya.

Malah jika kerana terlalu dijadikan sasaran mata masyarakat itu beliau gagal melaksanakan tugasnya dengan baik, reputasi dirinya selepas tempoh dua tahun menerajui SPRM nanti jauh lebih memusnahkan kehidupan masa depannya.

Terutama bila hal-hal kehidupan peribadinya turut diungkit dan diperkata, rasa kesian pun ada terhadap nasib Latheefa sekarang ini.

Tidak berbaloi sebenarnya beliau menerima semua bala ini hanya kerana dirinya dilantik sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM.

Lainlah jika beliau diberikan jawatan politik seperti menteri atau timbalan menteri misalnya, kecaman, keraguan, malah hal-hal peribadi sekali pun jika dibangkitkan, ia tidak menjadi masalah kerana boleh menjawab dan menepisnya dengan mudah setiap hari.

Kadang-kadang hairan juga dengan Tun Mahathir, kalaulah benar beliau kagum dengan ketegasan Latheefa Koya sebagai peguam dan aktivis sosial, sepatutnya peguam itu lebih layak diberikan jawatan politik seperti menteri atau timbalan menteri.

Setidak-tidaknya dapatlah beliau menggantikan mana-mana menteri dan timbalan menteri yang tidak berguna dan “menghabiskan beras” yang ada dalam pentadbiran kerajaan sekarang.

Dalam hal ini, adalah baik dan belum terlambat sebenarnya jika Latheefa mengundur diri – walaupun beliau sudah menerima tawaran perlantikan itu – demi kebaikan diri dan masa depannya sendiri.

Beliau patut memikirkan bukan saja kedudukan dirinya dalam tempoh dua tahun memegang jawatan itu, bahkan apa jadi kepadanya selepas tempoh khidmat berakhir nanti.

Tempoh dua tahun berkhidmat yang bakal dihimpit kiri dan kanan serta belum tentu mampu melaksanakan tugasnya dengan baik, tidak mustahil lebih merugikan reputasi diri yang dibina selama ini serta hari-hari mendatang yang bakal dilalui.

Fikirlah baik-baik, Latheefa. (Shahbudindotcom 06/06/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 6 June 2019 — 8:18 pm

125
Leave a Reply

avatar
10 Comment authors
MAHATHIRVSANWAROthman AhmadAnonymousanonymousMAHATHIRVSANWAR Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
newest oldest
Notify of
MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PARTI KADOK SUKA BUAT BENDA PELIK

YB Simpang Renggam Buat Rumah Terbuka Di

Ahli Parlimen biasanya buat Rumah Terbuka di kawasan masing-masing. Bagi Menteri Pendidikan merangkap Ahli Parlimen Simpang Renggam pelik sikit. Maszlee Malik buat Rumah Terbuka di kawasan orang, di Kedah nun, rumah sebelah mertua.

Kesian YB terpaksa raya di kampung bini. Takut orang Simpang Renggam hantar resit toll ke? Bertabahlah pengundi Simpang Renggam, Johor. Anda yang mengundi Maszlee, Rakyat Padang Sera, Kedah yang dijamu dengan kenduri Rumah Terbuka.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

AMAT TEPAT LATHEEFA MENERIMA LANTIKAN SEBAGAI KETUA SPRM YG BARU:

Ini bukan Tipah yg mudah tertipu. Ini Tipah No Nonsense Iron Lady yg bakal mengoyak rabak puak2 yg mengganggu kestabilan & keamanan negara.

– Dgn barisan kabinet yg masih berlesen ‘L’;
– puak2 duri dalam daging Rafizi & the gang yg tak sabar2 mau menjatuhkan Tun;
– Ketua2 Jabatan dan kakitangan awam yg terbuai lunak dgn hasutan “daulah terpendam jahanam”;

Tun perlu gandingan baru untuk mewujudkan pasukan agresif & strict membina semula negara.

INGAT…….Langkah Kajang puak2 Rafizi lagikan diLangkah Terajang oleh Iron Lady ini.

Syabas Tun…..!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tingkah Kejora bangsat selama ini baik kah? Yg dia pamerkan aksi gay seks sesama jenisnya tiap2 malam pd bulan puasa tahun lepas (2018) tuu aper citer…..?? Jika mau sebagai bahan bukti, saya bersedia tayangkan semula aksi jijiknya itù….!! Pesanan saya untuk gay boy, Kèjora: Ewahhh……bukan kemainnn lagi kau temberang konon kau punya penangan menyungkur aku ke tanah. Baik…sekarang juga aku mau kau buktikan. Kau dah ku bogelkan kedurjanaan mu. So, apa lagi, beri saja alamat di Kedah agar pertemuan kita jadi realiti, aku sanggup berangkat serta merta ke sana. kecuali of course, kau hanya syok sendiri, membohong, mengelamun, berangan dalam… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman bapok kedi, kemain lagi gebang berapi
Tetapi si bacul ni bodoh mengalah lembu sapi
Kemain dia acah, konon rumah aku dia mau pi
Tapi tak berani kasi no phone aku nak PM tepi

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman dengki, Kejora cekap berpantun madah
Pukulan Kejora dirasa spt muka dia kena ludah
Malu le dia bila tabiat suka fitnah Kejora dedah
Meroyan raban le dia ini tua kutuk haram jadah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Akibat menentang Kejora, si dajjal ni dpt padah
Bila terkantoi dia buat fitnah, dia jadi terngadah
Tak lojik langsung dia mau jumpa aku di Kedah
Dey Suman tua.. yenna dey poodachit.. poodah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tingkah kamu selama ini baik kah? Yg kau pamerkan aksi gay seks sesama jenis kamu tiap2 malam pd bulan puasa tahun lepas (2018) tuu aper citer…..?? Mau aku tayangkan semula….??

Dengar sini baik2 gay boy,

Ewahhh…bukan kemainnn lagi kau temberang konon kau punya penangan menyungkur aku ke tanah. Baik…sekarang juga aku mau kau buktikan.

Kau dah ku bogelkan kedurjanaan mu. So, apa lagi, beri saja alamat di Kedah agar pertemuan kita jadi realiti, aku sanggup berangkat serta merta ke sana. kecuali of course, kau hanya syok sendiri, membohong, mengelamun, berangan dalam kesipuan.

Bila agaknya kau nak jadi anak jantañ……??

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg sgt bahagia, berasama Mas ku tersayang
Bila di rumah, kami akan berjemaah semayang
Namun fikiran, masih juga tetap jauh melayang
Tak aman hidup, selagi Suman, tak ku ganyang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman merasa diri tu kuat dia berangan-angan
Mahu jalan pun anak cucu kena pimpin tangan
Tak tau ler kalau dia kena aku punya penangan
Mau menyungkur ke tanah ini lahanat bajingan

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tingkah kamu selama ini baik kah? Yg kau pamerkan aksi gay seks sesama jenis kamu tiap2 malam pd bulan puasa tahun lepas (2018) tuu aper citer…..?? Mau aku tayangkan semula….??

Dengar sini baik2 gay boy,

Ewahhh…bukan kemainnn lagi kau temberang konon kau punya penangan menyungkur aku ke tanah. Baik…sekarang juga aku mau kau buktikan.

Kau dah ku bogelkan kedurjanaan mu. So, apa lagi, beri saja alamat di Kedah agar pertemuan kita jadi realiti, aku sanggup berangkat serta merta ke sana. kecuali of course, kau hanya syok sendiri, membohong, mengelamun, berangan dalam kesipuan.

Bila agaknya kau nak jadi anak jantañ……??

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman bapok kedi, kemain lagi gebang berapi
Tetapi si bacul ni bodoh mengalah lembu sapi
Kemain dia acah, konon rumah aku dia mau pi
Tapi tak berani kasi no phone aku nak PM tepi

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman dengki, Kejora cekap berpantun madah
Pukulan Kejora dirasa spt muka dia kena ludah
Malu le dia bila tabiat suka fitnah Kejora dedah
Meroyan raban le dia ini tua kutuk haram jadah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Akibat menentang Kejora, si dajjal ni dpt padah
Bila terkantoi dia buat fitnah, dia jadi terngadah
Tak lojik langsung dia mau jumpa aku di Kedah
Dey Suman tua.. yenna dey poodachit.. poodah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg rakyat sgt menyesal, terpilih PH taik kuda
Silih berganti, janji manifesto puak sial ini noda
Kemarahan rakyat kian mencengkam dlm dada
PRU15 utk PH haprak rakyat akan siap keranda

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Get lost…off topic garbage…!!

Next, please….!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Dari MINDEF, Mat Sabu lebih sesuai untuk Kementerian Makan yang Menteri seorang badut Untuk iklan promosi SawitKu… Atau ceramah politik… Atau masak memasak, setakat itu saja gunanya Mat Sabu. Sebagai Menteri Pertahanan, dia hanya menjadi bahan lawak dan kemaluan pada negara. Demikian ketika dia bercakap di ISS Shangri La dialogue 2019. Apa punya Menteri, fakta pun salah. Betulkah Mat Sabu berkata macam bunyi, “we must fight with them “hardware and software”? Intipati ucapan Mat Sabu yang ditertawakan dunia: 1. Terorisme tidak diwarisi. Cari siapa ibu bapa para teroris ini dah dedahkan mereka. Ini dapat mengurangkan aktiviti keganasan. 2. PM New… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

My gosh, another off topic garbage…..!!

Next, please…..!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Maaf HARDWARE or SOFTWARE

Salam to all,

Me want to wish
Selamat Hari Raya Aidilfitri
to all of you.

If we have a fight this past year between us, HARDWARE or SOFTWARE, lets make a peace.

Because if ELEPHANT fight with ELEPHANT the GRASS will SUFFER

So Maaf Zahir Batin to everbody

Isy isy isy Apa pasal. Sama dah….

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Hantu raya..indeed yes you are, why you son of a bitch, Kejora……!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Angkara orang gaji India, keluarga Atoq gaduh lepas Raya Lepas bermaaf maafan dan makan lemang, adakah keluarga ini akan terus bahagia atau berpecah belah. Si bapak dah lari dengan baby pandai main masak-masak ke Lebanon selepas pagi Raya. Manakala si Mak dan anak lelaki sulong umrah di Mekah Ini semua gara Atok bawa orang gaji dari kampongnya di India. Anak solong marah dan tak mahu orang gaji yang diketahui perangai banyak mulut dan suka leter dia Anak ni pulak berpusing-pusing kata kenapa Atoq ambik dia untuk jaga tanpa bertanya pada dirinya dan ahli keluarga lain. Masaalahnya anak sulong tak terus… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Lawak bodoh memaksa orang ketawa, MELUATKAN……!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

D4P BERMAHA RAJA LELA BWH PH Memalukan, PSM bidas pemimpin DAP selepas blok sekolah letak namanya Parti Sosialis Malaysia (PSM) membidas Nga Kor Ming tidak menolak keputusan sebuah sekolah Cina menamakan sebuah blok baru sempena namanya dan meminta pemimpin DAP itu belajar daripada Dr Mahathir Mohamad yang enggan tempat awam dinamakan sempena beliau. Ahli Jawatankuasa Pusat PSM, S Arutchelvan turut menyifatkan alasan Nga yang itu ialah keputusan lembaga pengarah sekolah terbabit sebagai “tidak boleh diterima dan menjijikkan”. “Walaupun ia keputusan lembaga pengarah sekolah untuk memilih namanya, beliau masih boleh menolaknya dengan baik dan meminta mereka tidak berbuat demikian. “Mungkin beliau… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Irrelevant off topic garbage…..!!

Next, please…..!!

Apochot
Guest
Apochot

Dasar manusia blom apa2 dah kecoh meraban..org yg dilantik blom pon
lagi make her first move ..satu malaysia dah bising…let her do her work first den u can judge her..put aside all your political alightment into a tong sampah…so what if she is appointed by Tun
the bottom line is she the right candidate and long time overdue we need someone of her calibre..shooting straight..i hope she will bring all the corrupt ppl to face the justice.

Noneng
Guest
Noneng

Kpd TN tua nyanyuk, teruskan hantar komen banyak-banyak sbb MP jeLutong sdg cari individu utk gantikan sami Hindu yg dia bawak masuk parlimen dulu. Permit sami Hindu tu tak disambung oleh imigresen.

Noneng
Guest
Noneng

Banyak komen dari TN tua nyanyuk mubaligh Hindu pagi ni. Ambil kesempatan utk claim dedak sempena cuti raya.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“Yang kena marah dengan datuk saya, saya. Apabila saya tersilap atau bongkak, itu yang almarhum akan pesan kepada saya.

“Maksudnya jangan lupa diri. Biar merendah diri. Soalan dia sekarang ini kenapa orang lain yang terasa? Saya ceritakan tentang pesanan datuk saya kepada saya,” kata TMJ.

Hantaran TMJ menjadi topik perbincangan hangat ketika hari raya di media sosial.

Cakap tak serupa bongkak.

Apochot
Guest
Apochot

sa biadap biadap dan sabongkak bongkat nya manusia tu la dia dari anak sultan palsu dari selatan…dalam islam umat nya ada different class caste ke?? kesian bangsa johor all frm Low caste frm the rest of rakyat Malaysia!! not me saying it…it your own TMJ saying it in his post!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

SPRM has a huge docket of tasks to settle in order to restore a semblance of respectability, incorruptibility and transparency to the system of governance. Government operations, especially at the level of ministerial decision-making and enforcement mechanisms, already constitute a large area of responsibility, but today there is an urgent need to look at accountability in the humongous private sector, including the financial institutions, building and construction industry, hospitality sector, transport sector, medical and pharmaceutical industries, education provision, insurance, services, utility services, and etc. Anti-corruption measures have tended traditionally to focus on government operations rather unfairly. Corruption has been in… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Ketatkan undang-undang penjualan arak SYAJARATULHUDA MOHAMAD ROSLI Angkatan Belia Islam Malaysia Pulau Pinang (ABIMPP) menggesa kerajaan memperketatkan undang-undang penjualan arak secara terbuka di negara ini. Ketua penerangannya, Syed Mikael Rizal Aidid berkata, kerajaan perlu memandang serius terhadap penjualan arak di kedai serbaneka dan pasaraya. Menurutnya, undang-undang berkaitan penjualan arak juga perlu dipinda agar ia hanya dijual di kedai arak sahaja. “ABIMPP menggesa pihak berkuasa tempatan dan di peringkat negara menerusi Dewan Rakyat memandang serius isu ini. Kami mahu undang-undang dan peraturan berkaitan penjualan arak dipinda dan diperketatkan iaitu penjualan arak dihadkan dijual di kedai arak sahaja. “Bukannya secara terbuka di… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Goodness, another Irrelevant off topic garbage…..!!

Next, please…..!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

MAHATHIRVSANWAR pertahankan PAS tapi tak ngaku dia orang PAS.

Orang2 PAS bercampur dengan Umno dapat semua pengaruh busuk Najib Al Jibo dan lain2 pemimpin UMNO.

Hingga dapat RM90 juta sebahagian wang Najib curi dari 1MDB pun tak ngaku.

Tapi siasatan SPRM di bwah Latheefa Koya di jangka lebih giat dan gigih, akibat nya bontot depa di janga panas mendidih.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

ICERD: Perang belum tamat, bekas ketua hakim ingatkan Melayu Abdul Hamid Mohamad berkata, kumpulan yang tidak senang dengan hak orang Melayu dan Bumiputera tidak akan mendiamkan diri. KUALA LUMPUR: Bekas ketua hakim negara, Tun Abdul Hamid Mohamad memberi amaran kepada orang Melayu supaya berhati-hati kerana kerajaan Pakatan Harapan (PH) mungkin membuat U-turn selepas memutuskan tidak menerima Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD). Katanya, ada kumpulan yang memberi tekanan kepada Putrajaya kerana tidak berpuas hati dengan hak keistimewaan orang Melayu, Sabah dan Sarawak. “Kita mungkin sudah memenangi satu pertempuran, tetapi perang belum lagi tamat. Saya percaya kumpulan yang… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

My gosh,
Why this stupid loco still spewing off topic garbage….??

Next, please…..!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Mahathir Tiada Modal Untuk ‘Fitnah’ PAS Bukti Campurtangan Mahathir Dalam SPRM Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan pihaknya tidak mengesan sebarang transaksi dana RM90 juta daripada 1MDB di salurkan ke akaun bank rasmi PAS… Perkara itu di sahkan sendiri oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM, Mohd Shukri Abdull pada sidang media di Terengganu… “Siasatan SPRM setakat ini memang tak ada dana RM90 juta yang di katakan duit 1MDB di masukkan ke dalam akaun (bank) PAS,” katanya ringkas ketika menjawab soalan mengenai isu tersebut… Tapi walau pun Shukri dah keluarkan kenyataan, tapi nampaknya Mahathir tak puas hati sebab kenyataan yang di buat SPRM… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Sungguh amat tepat balunan kami (sdra Kluàngman & saya) kpd Kejora durjana…… kluangman Monday, June 03, 2019 9:34:00 PM bila kata bangang kau marah..tajuk kau tak faham sebab kau fikir dengan kepala lutut apa pemahaman secara individu atau puak, terpulang kepada masing² tetapi janganlah buat kenyataan umum fahaman kau itu yg betul dan baik untuk orang Islam. lepas kau bangang, kau guna ayat quran pula untuk tunjuk kau betul..dua kali bangang. lain kali komen ikut tajuk. ———————————————————————– Othman Ahmad Tuesday, June 04, 2019 11:04:00 AM Saya amat setuju dgn tanggapan sdra Kluangman terhadap AnonyMOUSE, Kejora. Itulah tingkahnya saban hari berdakyah/berdakwa… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Geng Najib yang mengguna nama MAHATHIRVSANWAR bukan nya sokong sangat “budak kecik bocoh” di selatan Semenanjung tuh, tapi ha nya mencacah di sini.

Memang lah budak itu dulu sokong Bossko Najib Al Jibo tapi Najib sudah kapputz politik nya, kot akan menghabiskan hayat nya dalam penjara dihukum 10-20 tahun di sana.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Bekas ketua hakim: AGC guna ‘jalan selamat’ kes Guan Eng? Bekas ketua hakim Tun Abdul Hamid Mohamad mempersoalkan keputusan Pejabat Peguam Negara (AGC) melepaskan tanpa membebaskan dalam kes bekas ketua menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan ahli perniagaan Phang Li Koon. Dalam tulisan di blognya hari ini, Hamid bertanya sama ada Ketua Bahagian Perbicaraan dan Rayuan, Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Mohamad Hanafiah Zakaria mengambil jalan selamat dengan membuat keputusan itu dan bukannya pembebasan penuh atau dilepaskan dan dibebaskan. “Menurut Hanafiah, dia hanya minta (Lim) dilepaskan tanpa dibebaskan. “Adakah dia tidak pasti dengan keputusan untuk tidak meneruskan pendakwaan, atau hanya… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Irrelevant off topic, so get lost……!!

Next please…..!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..…MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU ALADIN DAN LICENSE TO KILL …..ALASAN BUAT HUTANG BARU UNTUK BAYAR HUTANG LAMA ADALAH IDEA HAPRAK…KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Kalau ini yang di maksud Mufti Perlis bila mengata ‘Bangsawan, pemimpin sombong macam iblis akan dilaknat’, ok lah.

‘Helang, pipit terbang tak sama tinggi’ – Media sosial kecoh hantaran TMJ (yang TDM gelar “budak kecik (berhinguih) bodoh” –

Media sosial kecoh mengenai hantaran Tunku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim berkenaan burung helang dan pipit.

Ini selepas Tunku Ismail mengata semalam bahawa helang dan pipit terbang pada ketinggian yang berbeza dipercayai sebagai kiasan darjat darah bangsawan tidak sama dengan orang kebanyakan.

Bagaimanapun, hantaran TMJ di Instagram itu hanya boleh didapati selama 24 jam.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

TMJ kata memakai seluar hitam yang dipasangkan dengan baju Melayu teluk belanga merupakan pakaian tradisi keluarga di raja Johor.

Kata nya lagi, hal ini menyebabkan tiada orang lain dalam kerajaan Johor yang akan memakai seluar hitam.

“Ini adalah pakaian tradisi keluarga di raja Johor. Identiti ini melambangkan keluarga Sultan Ibrahim dan kerabat damping. Keluarga yang memerintah. Darah keturunan sultan.

Komen: Dewan bahasa dan Pustaka perlu memberi pendapat apa itu tradisi dan betul ke tidak dakwaan itu.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

“Budak kecik bodoh” itu mengata lagi –

“Itu fasal kita boleh lihat tiada orang dalam kerajaan pakai seluar hitam. Kerana hanya keluarga di raja dan atau kerabat damping yang boleh pakai atau layak pakai seluar hitam.

“Hari ini ramai orang cuba pakai gaya keluarga di raja Johor. Ramai orang luar atau inidividu yang tidak suka atau mengata keluarga di raja Johor tetapi gaya raja Johor semua nak tiru.

“Ramai nak jadi raja sebenarnya. Saya yang anak raja ini pun apabila tersilap langkah saya ditegur oleh almarhum datuk saya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

TN,,PAK SEMAN,,WAU BULE DAN CAI2 PH TAK PERLU MERAPU DAN MENCARUT,,JWB SOKLAN NI….365 Kejayaan Kerajaan PH Memerintah selama setahun….. 1. Hutang kerajaan telah meningkat kepada RM741 bilion (51.8% dari KDNK) di bawah PH berbanding RM686 bilion (50.7% dari KDNK) di bawah BN. 2. Rizab antarabangsa Bank Negara MalUSD 109.4 bilion pada Mei 2018 kepada USD102.1 bilion pada Januari 2019. 3. Nilai Ringgit merosot berbanding matawang utama sejak 9 Mei 2018. Ketika itu, Ringgit diniaga pada kadar RM3.94 bagi setiap 1 USD, jatuh teruk kepada RM4.067 per USD pada Februari 2019. 4. Kita jatuh 2 anak tangga dalam Global Competitiveness Index… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Macam2 dah di tulis berkenaan bagaimana nenek moyang Bugis nya dapat menjadi raja di Johor.

Tapi tak perlu layan lagi “budak kecik bodoh” tuh.

Nak sebut for the record di sini: Ada rekod sejarah Johor yang menunjukkan bahawa di suatu masa dulu, seorang yang keturunan Jawa dari Melaka yang hijrah ke Kota Tinggi pernah menjadi Sultan Johor sebelum keluarga Bugis datang ke situ.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dia menyorot Menteri Pertanian Salahuddin Ayub yang berbaju Melayu dan memakai seluar hitam dengan petikan kata: “Yang ini pula tradisi nak jadi perdana menteri dan Sultan Johor pada masa yang sama.”

Walaupun hantaran itu sudah tidak ada lagi, gambar tangkap layarnya terus dikongsi di Twitter dan mendapat perhatian MP Bukit Mertajam Steven Sim.

“Helang terbang tinggi, pipit terbang rendah, peminat pantun, sila beli,” kicaunya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA DENGAN SENANG HATI OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Itu suatu ulasan MP yang menjemput balunan ke atas budak kecik itu. Ada balunan2, misalnya laman Facebook Bebas Anwar.

“Biar seluar hitam, asalkan hati putih. Biar pipit, asalkan jiwa dan maruah bak helang.

“TMJ janganlah jadi budak bodoh sombong, angkuh,” kata hantaran itu.

Psssst, tak tau ler jika budak kecik itu akan menyucuk nyucuk nila Bang Non mengharapkan layanan mesra di istana tuh di masa depan.

Anonymous
Guest
Anonymous

Helang terbang tinggi
Pipit terbang rendah
Dunia hidung tinggi
Akhirat terima padah

Hahaahhaahhhaah

Chekodet
Guest
Chekodet

Budin tulis ramai menteri PH yg ada sekarang hanya menghabiskan beras & tak berguna. Jawatan di SPRM yg tak pernah dihuni oleh org politik sekarang dah berlaku. Tunggulah…dlm diam kakitangan awam akan swing.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama sekarang mengguna nama lain pulak.

Dia sebut “swing” sebab geramkan kakitangan gomen Najib dulu ramai yang swing membantu gerombolan Pembangkang di ketuai Tun M menggulingkan Najib, gomen Umno BN.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MUNAFIK MELAYU MENGILA DIHASUT KAFIR HARBI Saidina Umar Pun Tak Sedia Lakukan, Tinggi Maqam AP JB…? Macam2 gila ada pada kerajaam PH nie… Ada gila salah titik perpuluhan… Ada gila pada janda meletop… Ada gila nak jual harta negara… Yang terbaru, gila nak cari publisiti murah… Akmal Pertahankan Keputusan Berbuka Puasa Di Kuil MP Johor Baru, merangkap Ketua Pemuda Keadilan (AMK), Akmal Nasrullah b Mohd. Nasir, tetap mempertahankan keputusan dan tindakan beliau untuk mengadakan majlis berbuka puasa di kuil Gurdwara, kuil masyarakat Sikh (BACA DI SINI)… Apa yang lebih melucukan, bila Akmal di kecam hebat oleh netizen dan sebahagian mesyarakat,… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Such stupid Irrelevant off topic garbage… so, get lost..!!

Next, please…..!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Ini Mufti mulut celupar, hairan mcm mana dia dilantik Mufti dulu –

Dr Asri: ‘Bangsawan, pemimpin sombong macam iblis akan dilaknat’

“Itu sifat iblis yang berbangga dengan keturunan dan memandang rendah kepada keturunan orang lain,” kata mufti Perlis.

Tapi dia mulut celupar jugak sifat iblis dan akan di laknat. Kot akan dibuang keroje atau, sebab pegawai gomen banyak cerewet nak buang, masukkan dia ke cold freeze saja, buat keroje menyelidik, tutup mulut dia.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Golongan M40 juga perlu program air percuma, kata persatuan pengguna Timbalan Presiden Fomca, Mohd Yusof berkata, golongan M40 perlu diberikan bantuan air percuma kerana apabila tinggal di bandar, mereka akan dikategorikan sebagai miskin bandar. PETALING JAYA: Gabungan Persatuan-Persatuan Pengguna Malaysia (Fomca) berkata, adalah tidak wajar kerajaan negeri Selangor menyasarkan program pemberian air percuma hanya kepada golongan berpendapatan rendah (B40). Timbalan Presidennya, Mohd Yusof Abdul Rahman berkata, selain golongan B40, golongan berpendapatan pertengahan (M40) juga memerlukan program berkenaan. Mohd Yusof Abdul Rahman. “Kalau dilihat dari segi keperluan dan sebagainya mereka juga perlu dimasukkan. “Mungkin yang tak perlu ialah golongan berpendapatan tinggi… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Goodness, another Irrelevant off topic garbage…..!!

Next, please…..!!

anonymous
Guest
anonymous

mulut pak tua sembang kencang telur kecut tak layak pun ko jadi mufti. tukang karut penglipur lara bolehlah. atau pun badut Mahathir, kan?

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JAWAPAN KEPADA SOALAN : ADAKAH ISLAM TERANCAM DI MALAYSIA…. PH perkasa Islam? Kosong peratus’ Dalam ucapan ulang tahun kerajaan Pakatan Harapan, perdana menteri mengulangi apa yang sering kita dengar selama ini dari puak-puak anti-Islam dan Melayu supaya tidak memperkatakan tentang agama dan Melayu. Katanya dua perkara ini akan membawa perpecahan kaum dan menjejas hubungan antara penganut agama. Saya berbeza pendapat dengan Tun kerana jika isu agama dan bangsa Melayu ini tidak diperkatakan oleh orang Melayu sendiri maka siapa lagi yang akan mempertahankannya? Penganut agama lain sudah pasti tidak akan mempedulikan agama Islam sebaliknya akan berusaha memperkuatkan agama masing-masing. Ini sangat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DOA PENUTUP ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. MEREKA PERMAIN DAN PERKOTAK KATIKKAN AGAMA MU..SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Off topic garbage righhtfully chucks into dust bin.

Next please………!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Irrelevant off topic garbage…. So, get lost.!!

Next, please…..!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Setuju dengan pendapat bahawa pengunduran Shukri dan lantikan Latheefa ada kaitan dengan RM90 juta wang curi yang Najib di laporkn beri kpd PAS.

Betul kata Shukri bahawa dia janji dengn Tun M bahawa dia akan bertugas hanya setahun, tapi kontrek nya 2 tahun. Kalau Tun M mahu di teruskan 2 tahun, mesti Tun “pujuk” dia.

Shukri ada mengumumkan bahawa tiada bukti PAS menerima RM90 juta itu. Tapi ada juga laporan bahawa wang itu di agihkan ke akaun pemimpin2 PAS dan diberitakan juga SPRM telah menyiasat mereka.

Mungkin Latheefa diperlukan mengorek sepenuh nya hingga bukti di perolehi dari PAS atau pemimpin2 nya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MARI KITA KENALI PARA PEMIMPIN UTAMA KERAJAAN SEKARANG….RAMAI YANG LEBIH MENGENALI PAK SHEIKH DAJJAL BERBANDING TONG M BERDASARKAN PAK DAJJAL TELAH DIMAHKAMAHKAN DAN DISAHKAN SEBAGAI PENGAMAL LIWAT DAN MENJADI BANDUAN DUA KALI….TONG M DI ANGGAP LICIK WALAUPUN TELAH MEMBUAT BEGITU BANYAK SKANDAL TERUS DIPUJA DAN DIANGGAP SEPERTI TUHAN YANG SUCI TIADA KESALAHAN….SEMATA-MATA KERANA TIDAK PERNAH DIBICARAKAN OLEH MAHKAMAH DENGAN RM 400 BILLION SKANDAL MAKA PEMIMPIN INI DI ANGGAP SEPERTI DEWATA.…SEJARAH PM-4 YANG TELAH MERANAPKAN SEPARUH DARI EKONOMI NEGARA TELAH DIABAIKAN OLEH MEREKA YANG FANATIK INI…FAKTA DAN ANGKA DI MANA RINGGIT TELAH JATUH DARI RM 2.50 KEPADA RM 3,80 TELAH DICAMPAK… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Pos Budin kali ini membayangkan dia tidak layak menjadi Penasihat Media Pak Sheikh Anwar. Persepsi nya berkenaan isu lantikan Latheefa sebagai PP SPRM mengecewakan.

Tidak sedarkah dia bahawa

1. Lantikan itu ada lah muktamad, di buat sendiri oleh Tun M dan di kata nya begitu bila di tanya wakil2 media

2. Latheefa sendiri bukkan sahaja sudah menerima jawatan itu tapi juga mengundur diri dari PKR sebelum lantikan – bila mengtahui ada ura2 melantik nya ke jawatan itu

3. Lebih banyak komen2 menyokong dari mencaci lantikan nya di media massa

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Memang lah Budin mahu melemahkan Tun M in favour of Pak Sheikh. Motif nya di rumuskan sebagai mahukan jawatan Penasihat Media Pak Sheikh bila dan jika dia menjadi PM8.

Hingga dia sanggup mencaci lantikan Latheefa itu. Tapi soal menyebelahi pihak timbul di lantikan sesiapa pun.

Sesiapa saja yang dilantik tahu maksud lantikan itu. Lantik lebai yang paling lurus pun tak tentu dia bengkok ke tidak dalam hal mengikut kehendak pihak yang melantik pada masa2 nya.

Menjalankan tugas “without fear or favour”? Tanya lah Tok Garu Hadi jika ada pemimpin PAS yang berwatak demikian. Al Jibo – tak payah tanya lah.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MEMANDULKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST.. TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg dayus, Suman geng panji hitam Malabari
Bila Kejora masuk jer terus bapok ini cabut lari
Lewat2 mlm nanti si tua ni akan keluar ke mari
Tunggu Kejora tidur je, dia nak main pukul curi

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tingkah kamu selama ini baik kah?
Yg kau pamerkan aksi gay seks sesama jenis kamu tiap2 malam pd bulan puasa tahun lepas (2018) tuu aper citer…..?? Mau aku tayangkan semula….??

Munafiq……!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Anonymous kah3 adalah Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama termasuk MAHATHIRVSANWAR, Konta dsb nya.

Kalau tidak di sekel kepala nya dek Sdr Othman, dia bermaharaja lela di blog ini sejak mula blog pos ini keluar, mengkopipes berbagai. Selepas di sekel, dia terkawal sedikit.

Selain dari itu, dia meneruskan tabiat keji nya membuat serangan peribadi / personal attacks. Tidak ada menyumbang apa2 pun, malah hanya menserabutkan blog ini. Bedebah.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SESI BERKENALAN DENGAN PEMIMPIN NEGARA DITERUSKAN…PAK SHEIKH YANG MEMPUNYAI PAKEJ LENGKAP BERUPA KEBEJATAN MORAL,,BERFAHAMAN LIBERALISME DAN PLURALISME SERTA AHLI FREEMASON..PUNYAI RAPPORT BAIK DENGAN ISRAEL …APALAGI PARTY YANG DITERAJUI ADALAH BERLAMBANG MATA SATU…PAK DAJJAL JUGA TERLIBAT DALAM MEGA SKANDAL..CONTOH KETARA IALAH SKANDAL FOREX YANG BERJUMLAH RM 30 BILLION KETIKA MENJADI MOF….MELAYAKKAN BELIAU MENDAPAT PANGKAT DAJJAL.. TONG M HEBAT DARI SEGI MEMANIPULASI PEMIKIRAN RAKYAT ALA FIRAUN KUNO…SKANDAL BELIAU YANG BERTONG-TONG TELAH DI ILUSIKAN HANYA PERKARA YANG REMEH APABILA KEKAYAAN NEGARA LESAP LEBIH DARI SEPARUH DENGAN SKANDAL MEGA BERJUMLAH RM400 BILLION…BANYAK DASAR-DASAR KERAJAAN SEMASA PM-4 TELAH DIUBAH TERUTAMA DASAR PENSWASTAAN YANG MENYEBABKAN KEKAYAAN… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman berlagak rimau walhal dia anjing dubuk
Gaya pun, mcm bapok lobang jubur kena tebuk
Gebang saja kencang tapi semua kosong abuk
Udah 3 kali dia cabut bila aku cabar bertumbuk

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Mungkin ada pembaca tak kenal Suman puaka
Gebang lebat ifrit itu, semua temberang belaka
Dah 3 kali, aku cabar berentap di Dtrn Merdeka
Tapi, bapok kedi ini tak berani nak tunjuk muka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Gebang saja kencang tapi semua kosong abuk
Udah 3 kali dia cabut bila aku cabar bertumbuk
Bn masih berlawan tidaklah lagi sampai mabuk
PH 3 kali prk tersungkur seterusnya masuk dalam lubuk

Hahahahihihihii.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tingkah kamu selama ini baik kah?
Yg kau pamerkan aksi gay seks sesama jenis kamu tiap2 malam pd bulan puasa tahun lepas (2018) tuu aper citer…..?? Mau aku tayangkan semula….??

Munafiq……!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman dengki, Kejora cekap berpantun madah
Pukulan Kejora dirasa spt muka dia kena ludah
Malu le dia bila tabiat suka fitnah Kejora dedah
Meroyan raban le dia ini tua kutuk haram jadah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Akibat menentang Kejora, si dajjal ni dpt padah
Bila terkantoi dia buat fitnah, dia jadi terngadah
Tak lojik langsung dia mau jumpa aku di Kedah
Dey Suman tua.. yenna dey poodachit.. poodah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Fitnah kepala bana tengkorak kamu….!!
Aku takkan berhenti melaung seruan ini setiap kali kau muncul……

“Memang sah-sah kau jenis hanya sembang kencang jer, langsung tak berani jumpa aku”.

Dengar nih,.
Kau dah ku bogelkan kedurjanaan mu. So, apa lagi, beri saja alamat di Kedah agar pertemuan kita jadi realiti, aku sanggup berangkat serta merta ke sana. kecuali of course, kau membohong, mengelamun, berangan dalam kesipuan, tak gitu…… ??

Dasar Haramjadah pengecut……!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Tak iktiraf ICERD patut dijadikan keputusan Parlimen, elak U-turn Timmy Say – November 26, 2018 9:00 AM 261 Shares 235 22 3 Selepas kenyataan Jabatan Perdana Menteri bahawa kerajaan tidak akan meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD), timbul pula 2 soalan baru. Apakah ini keputusan mutlak Malaysia yang tidak boleh diubah pada masa hadapan atau ia bersifat seperti manifesto Pakatan Harapan (PH) yang boleh U-turn bila-bila masa? Apakah keputusan ini akan dibawa ke Parlimen sebagaimana Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waytha Moorthy diberi kebebasan membangkitkan isu berpolemik ini di Parlimen agar satu keputusan muktamad dapat… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman bapok kedi, kemain lagi gebang berapi
Tetapi si bacul ni bodoh mengalah lembu sapi
Kemain dia acah, konon rumah aku dia mau pi
Tapi tak berani kasi no phone aku nak PM tepi

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia dah henti fitnah Kejora, si Suman tua bodoh
Sblm ini, kemain lagi dajjal ni main tuduh-tuduh
Bila Kejora dedah pe’el dia, muka dia jadi teduh
Tak berani dia, di Dtrn Merdeka aku ajak gaduh

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tabur fitnah kepala banak tengkorak kamu……!! Kluangman keluar tajuk “Islam ini ada berapa?: Datang kamu si Kejora bingai, nak lagak tunjuk pandai, Kau melalut tak tentu pasai non Muslim agih zakat dalam masjid siap dgn ayat2 suci.dijual murah, apa hai….?? Apa lagi, kau yg tak serik2, “pannggggggg’ adusss sekali lagi kena tibai. Ini buktinya… ———————————————————————- kluangman Monday, June 03, 2019 9:34:00 PM bila kata bangang kau marah..tajuk kau tak faham sebab kau fikir dengan kepala lutut apa pemahaman secara individu atau puak, terpulang kepada masing² tetapi janganlah buat kenyataan umum fahaman kau itu yg betul dan baik untuk orang Islam.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BWH PH SEMUA NYA HANCUSSSS Alan Azlan | Inkues dalam kes Adib dan .. —————————————— Untuk kemudahan rujukan, boleh rujuk pada posting seorang peguam yang korang selalu samakan macam aku tu. Minta simpang malaikat. Sebelum aku ulas, aku suka nyatakan pendirian aku sebagai peguam yang mana golongan peguam gelanggang kita hanya di mahkamah. Bukan di sosial media. Jadi apa-apa posting oleh seorang peguam berkaitan dengan cara peguam lawannya kendalikan sesuatu kes di social media adalah sangat tidak beretika. Lebih-lebih lagi posting tersebut menyelar tatacara peguam lawannya kendalikan kes. Sangat murahan taktik macam ni. Berbalik kepada Adib, bila Tommy Thomas (TT)… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

This stupid nut never learn, spewing off topic that fits only into the dust bin. A bloody waste of time and space.

Next, please…..!!

Sawaludinlamin
Guest
Sawaludinlamin

Adoi budin, sapa hang sarankan cam tu. Kalau itu kehendak toke hang, sebut lah ini saranan dia. Jgn nak sorok2 tgn. Hang dgn toke hang x ubah sikitol zaman skrg.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

APA SEBENARNYA YG DI MAHUKAN OLEH MAHARAJA KELING KAKI KELENTONG Apa Sebenarnya Mahathir Mahu Dan Apa Yang Rakyat Perlu Tahu!!! TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai Rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!!! Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB, penubuhan siasatan Di Raja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk di sabitkan kesalahan pada Najib (BACA DI SINI)… Kini semuanya sudah nyata dan jelas… 100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui… Dulu… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

This stupid loco nut never learn, spewing off topic that fits only into the dust bin. A bloody waste of time and space.

Next, please…..!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

KAKI MENTEKEDARAH BABI MMG TAK TAHU MALU DAP Penipu Bersiri, Tol Lebuhraya Persisiran Barat Dan Susur Keluar Teluk Intan Bukti Penipuan 19/04/2018, calon Ahli Parlimen Teluk Intan berjanji akan menghapuskan tol Lebuhraya Persisiran Barat dan Susur Keluar Teluk Intan sekiranya Pakatan Harapan berjaya membentuk Kerajaan Persekutuan. Hari ini, 31/05/2019, Nga Ko r Ming sudahpun menjadi Ahli Parlimen Teluk Intan. Pakatan Harapan sudahpun menjadi Kerajaan Persekutuan dan Negeri. Namun, tol Lebuhraya Persisiran Barat dan Susur Keluar Teluk Intan masih belum percuma. Malah, dengan muka tembok tidak tahu malu, Nga Kor Ming telah merasmikan tol berkenaan dengan memotong riben, bersama Timbalan Kerja… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PLURALISM DAN LIBERALISM MENJADI2 BWH PH Mengharapkan Hujan, Air Tempayan Habis Dibuang Apabila membaca tentang kesungguhan Ketua AMK menganjurkan majlis berbuka puasa di sebuah kuil di Johor, ia bukan suatu yang melegakan hati umat Islam, tetapi Ia sesuatu yang membimbangkan kita semua. Mana tidaknya, apa yang kita sebut sebagai kontroversi, sepatutnya dibincangkan dengan alim ulamak terdahulu sebelum melakukannya. Tidak sedikit ahli agama yang tidak bersetuju dengan tindakan ini. Mereka memberikan dalil-dalil yang menceritakan tindakan beribadat di dalam kuil adalah tidak dicontohi anbiya, walaupun tidaklah sampai menjadi murtad dan sebagainya. Namun, melihat ketegaran mereka meneruskan juga acara, sehingga beberapa orang sahaja… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

What Makes You Think Malaysians Want Anwar As PM? In short, Anwar is a political prostitute who imagines he is doing humanity a huge favour by becoming the Prime Minister of Malaysia. He imagines that Allah created him with only one motive in mind, to become Malaysia’s Prime Minister. The uncertainty and confusion that will be triggered if Anwar ever becomes Prime Minister will be so bad that many will commit suicide out of regret for supporting Anwar. In the May 2018 general election, only 2 million people voted for PKR. Another 2.5 million voted for Umno, 2 million voted… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH JANJI SEBELUM PRU14 NAK LETAK KAN SPRM BAWAH PARLIMEN….JANJI HANYA TINGGAL JANJI Selepas berkonspirasi dengan saksi kes, kini Shukri KP SPRM arah sekat peguam Najib akses fail bank Kekalahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada kes berprofil tinggi bekas Exco Johor, Datuk Abdul Latif Bandi bersama anaknya Ahmad Fauzan Hatim dan perunding hartanah, Amir Shariffuddin Abd Raub, tanpa dipanggil membela diri sangat memalukan SPRM. Kesimpulannya kes SPRM kalah kes itu. Ketiga-tiga mereka dibebaskan daripada 37 pertuduhan rasuah serta kes Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLA) berjumlah lebih RM30 juta. SPRM dilaporkan akan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JAWAPAN KEPADA PENYOKONG PARTI MATA SATU YANG MENDEWAKAN RAJA DAJJAL : SETELAH MAHKAMAH PERSEKUTUAN MEMUTUSKAN PAK SHEIKH ADALAH PESALAH LIWAT MAKA TERBUKTILAH PAK SHEIKH PENGAMAL LIWAT SEJATI…MAHKAMAH PERSEKUTUAN ADALAH MAHKAMAH TERTINGGI DALAM SISTEM NEGARA DI MANA KEPUTUSAN TIDAK BOLEH DIUBAH LAGI…SEBELUM ITU PROSES DILALUI IALAH MAHKAMAH TINGGI DAN MAHKAMAH RAYUAN…OLEH ITU PEGAMPUNAN AGONG TIDAK BOLEH MELEPASKAN KESALAHAN YANG TELAH DIBUAT KECUALI HENDAKLAH DIBICARAKAN SEMULA…NAMUN INI TENTU TIDAK AKAN BERLAKU…PAK SHEIKH HENDAKLAH MENCABAR KEPUTUSAN YANG TELAH DIBUAT DAN MENDESAK DI BICARAKAN SEMULA….NABI YUSOF AS SEBELUM DIBEBASKAN DARI PENJARA TELAH MEMINTA DIBICARAKAN SEMULA UNTUK MEMBERSIHKAN NAMA BAGINDA AS….APAKAH SUKAR UNTUK DIBICARAKAN SEMULA… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Again out of topic, fit only into the dust bin. A bloody waste of time and space.

Next, please…..!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

This nut never learn, spewing off topic that fits only into the dust bin. A bloody waste of time and space.

Next, please…..!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Off topic garbage righhtfully chucks into dust bin.

Next please………!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Bullshit!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

This nut never learn, spewing off topic that fits only into the dust bin. A bloody waste of time and space.

Next, please…..!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Another Off topic garbage that righhtfully chucks into dust bin.

Next please………!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

This stupid loco nut never learn, spewing off topic that fits only into the dust bin. A bloody waste of time and space.

Next, please…..!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

This stupid loco nut never learn, spewing off topic that fits only into the dust bin. A bloody waste of time and space.

Next, please…..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Dikala latheefah menyandang ketua SPRM,Datuk Sukri pula berkata tiada dana 90 juta masuk ke dalam acc resmi Pas. Shukri balaci Pas.
Penjawat awam pun ada yg condong kpd sesuatu parti, Din.
Perlantikan latheefah tiada rundingan kabinet tapi rujuk kepada pakar, kata Mahathir. Ia adalah Anwar. Tak caya,Din? Tanya Mahathir. Hahahaha
Latheefah mungkin pilihan terbaik. Kasi henyak koyak itu Pas.

Anonymous
Guest
Anonymous

Penyangak Pas terlepas begitu saja ke?
90 juta kes apa cerita? Penyelesaian luar mahkamah 1.4 melalui Ramli sebyap je. Wow!kerja banyak bagai nak rak korek 1MDB. Kes penyangak pas main-main korek gitu-gitu saja ye. Nak settle ke dah settle diluar sana?
Latheefah u’re welcome.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

NAK HARAPKAN KAFIR HARBI JAGA ISLAM?….SORILAH Ultra kiasu akan bantah syor ajar subjek Islam NEGARA AKAN LEBIH AMAN JIKA BUKAN ISLAM FAHAM MENGENAI AGAMA ISLAM Malaysia akan lebih aman jika orang bukan Islam memahami agama Islam, walaupun tidak menganut agama itu, kata pendakwah bebas, Prof Dr Riduan Tee Abdullah. Menyokong cadangan pemimpin PAS supaya subjek kenali agama Islam diperkenalkan kepada murid Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK), beliau berkata, salah faham yang timbul hari ini kerana kegagalan orang bukan Islam memahami agama majoriti di negara ini, seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. Pernah menyuarakan cadangan sama sebelum ini, Ridhuan Tee menjangkakan bahawa syor… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH PORAK PERANDA KAN NEGARA Syazlin tarik diri: Ummah buat laporan polis terhadap peguam negara Gerakan Pembela Ummah (Ummah) hari ini membuat laporan polis terhadap Tommy Thomas kerana mendakwa peguam negara itu campur tangan dalam inkues menyiasat kematian anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim. Timbalan pengerusi Ummah yang juga anggota jawatankuasa pusat PAS Kamaruzaman Mohamad dalam laporan itu antara lain membangkitkan penarikan diri Syazlin Mansor daripada mewakili Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) dan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), selepas 36 hari inkues berlangsung. “Berdasarkan apa yang berlaku dalam kes Adib, berlakunya tanda tanya yang meragukan pelbagai pihak dalam… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Again out of topic, fit only into the dust bin. A bloody waste of time and space.

Next, please…..!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Off topic garbage that righhtfully chucks into dust bin. What a waste of time & space….!!

Next please………!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tipah akan bertindak jika ads yg buat lapiran rasmi.

Apakata engkau yg buat laporan polis ker, laporan SPRM ker, atau buat saman sivil..kau masih ada pelir dan kotey kerr…….???

Jika tak berani, duduk diam2 jgn nak memekak……!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Off topic garbage that righhtfully chucks into dust bin.

Next please………!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

INILAH JADINYA BILA URUSAN TIDAK DISERAH KPD ORG YG LAYAK Utamakan Keadilan, Perkembangan Inkues Adib Timbulkan Pelbagai Tanggapan – Peguam Pengamal Undang-Undang tempatan, Adnan Seman melihat perkembangan mutakhir berhubung inkues kematian Allahyarham Mohd Adib Mohd Kassim menimbulkan pelbagai tanggapan dan pada masa yang sama ia juga cukup mengejutkan. Ini kerana katanya di penghujung inkues, peguam Syazlin Mansor telah menarik diri dan apa yang dipersoalkan adalah kenapakah soal pelantikan beliau sebagai peguam KPKT serta Jabatan Bomba dan Penyelamat tidak dibincangkan daripada awal. “Perkembangan yang berlaku mengejutkan kita kerana kenapa pada saat penghujung inkues, peguam Syazlin telah membuat permohonan balik untuk memanggil… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Out of topic, fit only into the dust bin. A bloody waste of time and space.

Next, please…..!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kebodohan penyokong PH pasal Bank Ade yg kata pulak:..SR tak kata masuk acc. rasmi PAS…sebenarnya masuk acc..peribadi pemimpin PAS ??? Acct persendirian kepala hotak apa 90 juta???? Kalau 20ribu bolehlah .. Kalau 90juta masuk acct persendirian confirm LHDN boleh kesan. . Takkanlah bank negara tak dpt kesan… LHDN kita buat full settlemen kereta RM 40k pun dia dpt kesan inikan pulak 90juta.. kalaulah pun 90juta dibagi 1 juta sorang iaitu masuk 1juta dlm acct 90org PAS ttp juga bank negara dan LHDN dpt kesan.. Apa cara sekalipun mesti dpt kesan jika masuk acct persendirian . SPRM tak banggang… Bank negara… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Maha firaun, maha auta tidak pernah wujud dalam kamus atau perbendaharaan kata2. Ianya hanyalah botol sampah buangan perpesi-cola niat jahat untuk memburuk-burukkan The Only Grand Old Statesman in the entire world.

Akan tetapi…. istilah ‘Mahathir’, memang wujud beribu2 nama ini lahir selepas 1982 di merata ďunia, mengambil berkat nama seorang pemimpin Melayu Islam dek kemasyhuran, keharuman, jasa bakti, keberanian, ketajaman daya fikir, kata2 hikmatnya & ketokohannya.

Sekian dimaklumkan

Konta
Guest
Konta

Kauni ultraman antara mnusia yg paling dungu dan bodoh, carilah pemimpin yg lain untuk kau sanjung dan kagumi bukannya mahadey, jelas sekali tokoh yg kau anggap suci inilah perosak sebenar kpd bangsa, agama dan negara, apa yg ditinggalkan oleh pm sebelomnya telah dirosakkan oleh mahadey

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

He he he

Tak pasal2 kejora ‘menurun’ menjelma jadi konta-kotey merapu tak tentu hala.

Ha ha ha
Hi hi hi
Ho ho ho

Anonymous
Guest
Anonymous

Dia dah buat lagi, si tua kutuk Wak Suman kera
Tak senang duduk le, dia bila PH dah huru hara
Semua komen anti PH, akan dituduhnya Kejora
Di neraka nanti, rasa le dia akan azab sengsara

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Suman tua tak habis2 dgn fitnah dan tipu dusta
Di Dtrn merdeka menyamar jadi pengemis buta
Asal tidak suka PH, maka org tu Kejora dia kata
Tak kira M vs A, Noneng, Mat Sabun atau Konta

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Pak Othman, apa kata boleh Pak Othman terbit suatu buku mengenai Mahahtir yang selalu pak war-warkan tu. Untuk generasi ini dan akan datang dengan bertambahnya buku ( the world statesment) selain yg sedia ada. Nampak gaya setiap langkah, setiap gerak beliau dalam gengaman jiwa Pak Othman.
What say u.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Kit Siang Says Mahathir’s Financial Scandals Cost Malaysia RM100 Billion In February 2013, Lim Kit Siang said Tun Dr Mahathir Mohamad’s financial scandals cost Malaysia RM100 billion and that if Pakatan ‘captures’ Putrajaya then a RCI must be set up to investigate Mahathir’s financial scandals in his 22 years as Prime Minister. A year ago Pakatan did capture Putrajaya but Kit Siang has still not set up the RCI to investigate Mahathir’s RM100 billion financial scandals as promised. Has Kit Siang done a U-turn again? 47-Day Countdown to 13GE – RCI into the RM100 billion losses from financial scandals in… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Cukup dgn lisan tak perlu buku untuk ku sampai kpd anak2 & cucu2ku, sebagaimana almarhum ayah ceritakan kehebatan Tun M menulis semangat patriotisme Melayunya di Straight Times Spore pd awal tahun 50an.

Kamu apa tahu, lahir ketika itu pun belum….!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MAHA AUTA Mahathir kata SPRM belum jumpa lagi Affin Bank seperti kata Husam maybe GPS rosak! Kenyataan pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bahawa tiada dana RM90 juta 1MDB masuk ke akaun rasmi PAS belum terbukti benar atau tidak, kata Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad. Ini kerana beliau percaya SPRM perlu mengambil masa dalam siasatan mereka bagi mendapatkan maklumat lengkap berhubung kes terbabit. “Kenyataan SPRM bahawa tiada sebarang wang RM90 juta daripada 1MDB yang dikesan dimasukkan ke dalam akaun rasmi PAS setakat ini, ia mungkin kerana SPRM belum dapat maklumat sepenuhnya…ia (siasatan) mengambil masa (lebih lama untuk siasatan). “Setakat… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Tolong sikit, dol oiii…..

Maha firaun, maha auta tidak pernah wujud dalam kamus atau perbendaharaan kata2. Ianya hanyalah botol sampah buangan perpesi-cola niat jahat untuk memburuk-burukkan The Only Grand Old Statesman in the entire world.

Akan tetapi…. istilah ‘Mahathir’, memang wujud beribu2 nama ini lahir selepas 1982 di merata ďunia, mengambil berkat nama seorang pemimpin Melayu Islam dek kemasyhuran, keharuman, jasa bakti, keberanian, ketajaman daya fikir, kata2 hikmatnya & ketokohannya.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

Lim Kit Siang sebagai Tora!! Tora datang lagi dengan permainan baru selepas dia lari tak nampak bayang dari debat. MenHen amat tak puas hati selepas dimalukan. Sekarang, dia minta RCI baru dan mahu polis tangkap saya. Dasar DAP apa ini? Tak berani hadapi cabaran tapi tetap mahu tembak berterusan dari belakang? Walaupun Kit Siang boleh tanya saya tentang hal ini dalam debat, saya tak ada masalah jika RCI yang dia mahu ini diadakan. No problem. Rakyat juga ada hak untuk faham apa yang berlaku di sebalik tabir jika RCI ini diadakan. Biar semua tahu. Tapi sebelum RCI ini diadakan, Kit… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Ini bukan Tipah yg mudah tertipu. Ini Tipah Iron Lady yg bakal mengoyak rabak puak2 yg mengganggu kestabilan & keamanan negara.

Dgn barisan kabinet yg masih berlesen ‘L’, puak2 duri dalam daging Rafizi & the gang yg tak sabar2 mau menjatuhkan Tun, Ketua2 Jabatan dan kakitangan awam yg terbuai lunak dgn hasutan “daulah terpendam jahanam”, Tun perlu gandingan baru untuk mewujudkan pasukan agresif & strict membina semula negara.

INGAT…Langkah Kajang puak2 Rafizi lagikan diLangkah Terajang oleh Iron Lady ini.

Syabas Tun…..!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BOLEHKAN DIPERCAYAI AGONG TONG M YANG TEGAR BERDOLAK DALIK …SEDANGKAN ANAK SENDIRI TIDAK TERDIDIK DENGAN BAIK Malaysia Semakin Hampir ‘Menghalalkan’ LGBT? Baru2 ini, kita di kejutkan dengan berita Lee Huan Wu, cucu kepada bekas pemimpin utama Singapura, mendiang Lee Kuan Yew telah ‘berkahwin’ dengan pasangan gay beliau Hang Yirui di Cape Town, Afrika… Dalam Twitter Lee Huan Wu, beliau mengatakan, “Hari ini saya mengahwini pasangan sehati sejiwa saya”… ‘Pasangan’ beliau, Hang Yirui juga memuatnaik status yang sama dalam akaun Instagram beliau… Pendirian Mendiang Lee Kuan Yew Mengenai Homoseksual Pendirian mendiang Lee Kuan Yew dalam isu LGBT jelas menampakkan pendirian yang… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Kejora gay boy diri senďiri homoseks, cakap tak agak2, mana maruah, tak malu ker…???

What a bloody waste of time & space.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

CAI PH DIMINTA TAUBAT DGN UNDI GS Ingat Raya, Ingat Janji Pilihan Raya PH Oleh : Adli Mohamad Rata-rata seluruh rakyat Malaysia apabila menyebut perkataan raya, akan terbayang pilihanraya maka akan teringat segala janji Pakatan Harapan (PH) yang membuatkan rakyat diselubungi kesedihan yang mendalam. Demikian kata, Timbalan Pengerusi Majlis Tindakan Dewan Undangan Negeri (MTD), Ridhuan Yusoff. Beliau berkata, Hari Raya tahun ini bolehlah dijadikan penanda jiwa mengambarkan perasaan duka lara diatas pemerintahan kerajaan PH. “Yang mana janji-janji ditaburkan pada pilihanraya tahun lepas menghampiri Ramadan, dan selepas pada itu akan menyambut ketibaan hari raya. “Diantara janji yang seumpama sihir, yang memperdayakan… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Out of topic, fit only into the dust bin. A bloody waste of time and space.

Next, please…..!!

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DAP Keluar Dari Kerajaan : Cabaran Terbuka Buat Lim Kit Siang Ugutan Lim Kit Siang untuk menarik DAP keluar dari gabungan kerajaan Pakatan Harapan (PH) jika objektif Malaysia Baru tak tercapai di lihat sebagai suara terdesak parti untuk untuk mendominasi PH… Masyarakat melihat ancaman itu agar parti beliau menjadi ketua, suara mereka di dengari, hak mereka di penuhi dan tuntutan mereka di ikuti… Namun mungkin juga ia di lihat DAP sudah mula di sanggah, di ketepikan dan mungkin di buang dari politik massa era Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri… Lebih lagi dalam keadaan berbondong2 pemimpin UMNO keluar parti dan mengisytiharkan… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Off topic garbage that righhtfully be chucked into the dust bin. What a bloody waste of time & space…..!!

Next please………!!