PESANAN DI PENGHUJUNG RAMADAN

Ramadan semakin hampir meninggalkan kita. Sebagai umat Islam, perpisahan ini ternyata mengesankan kerana dengan beredarnya bulan penuh rahmah ini, maka segala kelebihan dan manfaat juga akan turut berlalu.

Ramadan bukan sahaja bulan yang diperintahkan untuk mengawal segalanya, malah Ramadan juga adalah medan dan madrasah kepada umat Islam dalam menyebarkan rahmah, dilebihkan amalan bersedekah dan ditingkatkan keprihatinan kita kepada mereka yang miskin dan melarat.

Alhamdulillah, saya berkesempatan melakukan Ziarah Mahabbah Ramadan menziarahi rakan-rakan dan teman-teman lama, juga turun ke bawah di Port Dickson mendengar rintihan dan keluhan warga, samada dari kalangan peniaga mahupun pembeli.

Namun, kita juga sedar bahawa masih banyak lagi yang wajar direncana dan diberi keutamaan dengan tekad yang jelas untuk meningkat taraf hidup dan kesejahteraan semua.

Semoga Ramadan kali ini menjadi bulan yang kembali memperkuat dan meneguhkan taqwa kita kepada Allah SWT sambil tidak dikesampingkan hubungan kita dengan masyarakat dan kaum yang lain.

Di saat sesetengah kelompok menganjurkan kebencian dan perpecahan, marilah kita melakukan yang sebaliknya dengan mengangkat semangat Ramadan memperkukuh kerukunan dan persaudaraan sesama manusia.

ANWAR IBRAHIM

3 Jun 2019.

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 3 June 2019 — 10:27 pm
Subscribe
Notify of
guest

114 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
MAHATHIRVSANWARp
MAHATHIRVSANWARp
9 June 2019 7:06 am

PAKATAN HANCING DAP Cuba Menutup Kemaluan Mereka Dengan Menghentam Najib DAP malu besar kerana Pakatan Harapan tidak mampu menunaikan janji-janji mereka yang dibuat sebelum PRU14. Sebab itu mereka bangkitkan cerita-cerita lama tentang Najib Tun Razak dan 1MDB. Pakatan Harapan sudah tidak ada modal lain dan tidak dapat menjawab kritikan tentang kegagalan mereka selama satu tahun mentadbir Malaysia. Ini yang dipanggil bankrap idea. No GST and no toll charges if Pakatan takes Putrajaya says Lim Guan Eng (Free Malaysia Today, 16 January 2017) – The opposition will scrap GST and toll collections on the North-South Expressway (PLUS) and the first Penang… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 1:54 pm

Komen2 kpd berita ‘Media cuba pecah belahkan PAS menjelang muktamar’-

Piah

terdapat juga media cuba pecah belahkan DAP dalam PH dan parti yg lain2 kenapa pulak2 diam2?? kan asam garam dunia politik??? kamu masih enggan menerima hakikat yg rakyat zaman ini semua berakal.

Kamu masih hidup dalam dunia hitam putih menganggap rakyat semuanya masih tinggal dalam gua dan atas pokok…….rakyat tidak sebodoh yg kamu sangkakan baca dan terus buat andaian.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 1:11 pm

PH KERAjaan MENGARUT Cabar Mahfuz dan Kit Siang berdebat isu fake LCE dan LLB Betul-betul fake LCE.. Ingatkan Dato Mahfuz Omar ada hujah yang bukan sahaja munasabah dan penting untuk pertahankan Tommy Thomas. Rupanya hujah untuk beri amaran jangan persoal Peguam Negara hanya jangan manipulasi isu? Ada pihak pertahankan tindak tanduk peguam Syazlin. Ada pihak kata semua pihak sudah mengarut terutama sekali Pejabat Peguam Negara. Mana tidak Tommy Thomas mengarut jika dia ada bercanggah kepentingan? Rasanya boleh cabar Mahfuz berdebat. Kenakan dia balik dengan trick lama dia. Sementara itu, Lim Kit Siang yang penipu bersiri, bukan pengecut cuba menutuo malu.… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 2:44 pm

N2H1 – Najib sembunyi (macam Kejora) upah Ali Tinju buat kacau.
N2H2 – Najib sembunyi (macam Kejora) upah Jamal Jamban panggil budak2 Mat Rempit buat huru hara.
Alih2 kini bila dah nyawa2 ikan, Najib ajak orang debat.
Dah terlambat, tak perlu debat tapi Najib patut disebat.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 12:25 pm

Beruk Tua Anonymous kah3 @ Geng Najib yang asyik menjilat Najib meneruskan serangan peribadi (personal attacks). Itu saja yang dia tahu. Tak guna sesen pun dalam masyarakat.

Kerana dia amat tertekan dengan nasib Najib Al Jibo, kalah Pru14, kena heret ke mahkamah, biarkan lah dia, hanya balun dan tibai bila masa sesuai.

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 12:17 pm

Kpd TN monyet, yng ada palit kapur dekat dahi
Aku dgn ngko tu memang kerap juga berkelahi
Selalunya kat muka nko itu aku lemparkan tahi
Mari kita bermaafan agar dpt rahmat dari Illahi

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 12:07 pm

Semoga di bulan berkat ni kita bertambah iman
Mari ler kita hulurkan tangan untuk bersalaman
Khas buat pengunjung blog sahabat dan teman
Aku nak minta maaf kpd semua kecuali Suman

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 2:52 pm
Reply to  Anonymous

Alahai Sang Tikus AnonyMOUSE….

Sebab kau tahu kau terlalu takut dgn aku atas pembohongan, kebiadapan, cakap besar, lagak alim tapi iblis Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh.

Tak gitu, kan kan kan, budak kecik……??

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 12:03 pm

Beberapa hari selepas mengangkat sumpah sebagai perdana menteri ketujuh, Dr Mahathir memaklumkan kerajaan baru menimbang untuk melancarkan siasatan terhadap Apandi dan bekas ketua polis negara Khalid Abu Bakar ekoran tindakan mereka ketika mengendalikan siasatan 1MDB.

Hamid sahkan polis siasat Apandi – M’kini. Tak sebut apa keputusan nya.

Aku harap Pandi di heret ke Mahkamah. Dia membantu Najib menutup skandal Najib curi duit rakyat RM2.6 biliun di 1MDB.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 11:53 am

‘Kita masih mampu kejar kapal perang China’ – DR MOHD HAZMI MOHD RUSLI, profesor madya di Fakulti Syariah dan Undang-undang di Universiti Sains Islam Malaysia.

Dah dapat kejar, nak buat apa? Main kentot2 ajer ke? Siapa nak peduli Malaysia walau pun ada sebiji dua kapal selam. China ada senjata nuklear, sejuta tentera berdiri (standing army). Depan depa, Malaysia tak boleh berdiri pun. Terduduk ajer.

Kasi syor supaya Malaysia ada treaty ketenteraan dengan kuasa besar ler. US terutamanya. UK pun dah kurangkan alat tentera dan kapal Russia asyik mencabar di perairan nya spt di English Channel.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 12:09 pm
Reply to  Tanpa Nama

Apa pulak “Malaysia enggan dipaksa memilih AS atau China –
Keadaan politik dunia kini berbeza berbanding dekad lampau, kata timbalan menteri pertahanan”.

Jadi, kita hanya cakap ‘Kita masih mampu kejar kapal perang China’ ker?

Mengarut ler.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 11:37 am

‘Media cuba pecah belahkan PAS menjelang muktamar’ – M’kini

PAS senang pecah belah? Lemah sangat ke parti itu? Amacam Umno nak harap kekuatan mahukan kerjasama? Kerjasama main2 ajer ker?

“Terdapat media yang memberi gambaran seolah-olah ahli-ahli PAS berpuak-puak,” katanya dalam kenyataan media.

Memang parti PAS berpuak puak. Siapa cakap tidak? Pekak dan rabun ker?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 9:07 am

PAK SHEIKH LANGSUNG TAK ADA KREADIBILITY UNTUK JADI PM-8 Anwar, Stop Trying To Convince Us Anwar Ibrahim is really going overboard in trying to convince us that he is poised to take over as Malaysia’s next prime minister. He keeps announcing he is in discussions with Tun Dr Mahathir Mohamad regarding the details of his take over and what Mahathir’s role will be once the take over has been completed and so on. Why talk so much about what is in the pipeline or what is being done behind the scenes? That is like counting your chickens before they hatch.… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 8:58 am

HANYA MEREKA YANG BANGSAT PERCAYA PADA TOKONG Guan Eng Tipu Keadaan Sebenar Hutang Negara (FMT) – Bekas menteri kewangan, Najib Razak mendakwa penggantinya, Lim Guan Eng menipu mengenai keadaan sebenar hutang negara. Beliau mendakwa Lim bermain dengan statistik untuk memberi gambaran positif kewangan negara. “Semalam dia kata hutang dan liabiliti negara naik daripada RM1 trilion menjadi RM1.1 trilion. “Apabila dikecam Rakyat, hari ini dia kata pula nisbah hutang kepada KDNK (keluaran dalam negara kasar) sebenarnya turun 3.9%,” tulisnya di Facebook hari ini. Lim dalam satu kenyataan hari ini berkata, hutang dan liabiliti kerajaan persekutuan berkurangan kepada 75.4% berbanding KDNK pada… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 3:06 pm

Siapa yg bangsat, hey budak musibat……??

Budak Pekan yg menyebabkan ibunya kempunan makan telur tembakul batu belah batu bertangkup tuu kah……tak payah, buang masa nak dengar rintihan budak derhaka tak kenang budi ikut telunjuk bini macam cerita si Tegang anak

INGAT….!!
N2H1 – Najib sembunyi (macam Kejora) upah Ali Tinju buat kacau.
N2H2 – Najib sembunyi (macam Kejora) upah Jamal Jamban panggil budak2 Mat Rempit buat huru hara.
Alih2 kini bila dah nyawa2 ikan, Najib ajak orang debat.
Dah terlambat, tak perlu debat tapi Najib memang patut disebat.

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 5:03 pm
Reply to  Othman Ahmad

Dia dah mati akal nampaknya, Wak Suman kera
M vs A tulis, naper nak disabit pulak dgn Kejora
Udah tu fitnah pulak blog KD mau buat angkara
Kat neraka nanti ko rasa je nanti azab sengsara

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 8:50 am

HABIS HARTA NEGARA DITOMPOK DI PP Cancel 3 Islands Project, That’s Honour Enough, Says Brother Of Consumer Advocate SM Idris (FMT) – The brother of prominent consumer advocate SM Mohamed Idris, who died last month, has dismissed any suggestion that a road or park be named after him, saying this is not the kind of honour he would have wanted. “I don’t think he (Idris) would have wanted anything named after him,” Mohideen Abdul Kader told FMT. “Naming a road after him would be an insult to him as he had been fighting against building roads as a solution to… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 3:29 pm

Apa ada kena mengena kopipes kamu dgn tajuk, budak kecik haaa…??

kluangman Wednesday, May 29, 2019 9:22:00 AM
Cikgundu tak tahu menahu akan nahu Dan tatabahaea.Tak DIPERLUKAN untuk komen..buang Masa.

Ahaaa, sekali lagi Kejora kena rotan di sekolah oleh Kluangman.

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 3:37 pm
Reply to  Othman Ahmad

Dia mula main fitnah lagi, Suman setan goblok
Kenaper ler dia dilahirkan ke dunia ini makhluk
Bila masa yg Kejora gi, Kluangman punya blog
Pantun Kejora kat situ, dah berbulan kena blok

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Mmg Suman sial ifrit ni hatinya kudis bernanah
Bengang dia, bila Kejora asyik tikam dan panah
Kini dia mula balik, cara kotor jahat tabur fitnah
Sdgkan gi blog KD, berbulan lbh aku tak pernah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 3:39 pm
Reply to  Anonymous

Dimalukan dek Kejora, Suman jadi merah muka
Mula lah dia main kotor, ini dajal lahanat puaka
Lalu, pelbagai fitnah ke atas Kejora, ifrit ini reka
Mmg begitu lah layak nya, peel bakal isi neraka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 3:41 pm
Reply to  Anonymous

Hujah2 taik Suman, mudah jer Kejora kasi lebur
Mau balas balik, kentut pulak dia asyiik sembur
Bila dah kalah mulalah fitnah si lahanat ni tabur
Berat le nanti dia diseksa malaikat dalam kubur

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 3:43 pm
Reply to  Anonymous

Nak lawan Kejora, Suman mmg lah tak mampu
Udah kalah berhujah diguna cara fitnah penipu
Iblis ini ibarat mcm kena tibai dgn btg penyapu
Bila dah terkantoi iblis ni jadi malu tersipu-sipu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 3:45 pm
Reply to  Anonymous

Kesian Suman tua, pengikut panji hitam alKutty
Dia balik main tabur fitnah bila terlalu sakit hati
Inilah jadinya bila tak pernah nak ingatkan mati
Fitnah baginya udah jadi mcm makanan sebati

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 3:46 pm
Reply to  Anonymous

Suman iblis bersedih, sambil mengalir air mata
Tak jalan pun, semua dia punya kelentong auta
Kejora berhujah dgn pantun, berasas kpd fakta
Tapi si bapok ni guna fitnah pulak buat senjata

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 8:44 am

PH LAGI HINA DAN BANGSAT DARI BN The Old Pigs Of Barisan Versus The New Babi Of Pakatan You tell us you just want to kick out the pigs. I can buy that if that is really want you are doing. But then you are just replacing the so-called pigs you said you are kicking out with babi. So, what’s the difference between the old pigs of Barisan Nasional and the new babi of Pakatan Harapan? What changes are you talking about? These three cost Malaysia RM200 billion and yet they are not on trial in the New Malaysia of… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 3:34 pm

Siapa sebenarnya yg hina serta bangsat, hey budak musibat……??

Budak Pekan yg menyebabkan ibunya kempunan makan telur tembakul batu belah batu bertangkup tuu kah……??
Tak payah, buang masa nak dengar rintihan budak derhaka tak kenang budi, ikut telunjuk bini macam cerita si Tegang dipanggang anak derhaka.

INGAT….!!
N2H1 – Najib sembunyi (macam Kejora) upah Ali Tinju buat kacau.
N2H2 – Najib sembunyi (macam Kejora) upah Jamal Jamban panggil budak2 Mat Rempit buat huru hara.
Alih2 kini bila dah nyawa2 ikan, Najib ajak orang debat.
Dah terlambat, tak perlu debat tapi Najib memang patut disebat.

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 5:04 pm
Reply to  Othman Ahmad

Dia dah mati akal nampaknya, Wak Suman kera
M vs A tulis, naper nak disabit pulak dgn Kejora
Udah tu fitnah pulak blog KD mau buat angkara
Kat neraka nanti ko rasa je nanti azab sengsara

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 8:32 am

Di hari sebelum Raya Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama termasuk MAHATHIRVSANWAR tidak langsung menunjukkan semangat silatur rahim antara manusia.

Bedebah, celaka, laknatullah – itu saja yang boleh di kata kpd muka dia.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 8:28 am

PAKATAN HANCING DAP Cuba Menutup Kemaluan Mereka Dengan Menghentam Najib DAP malu besar kerana Pakatan Harapan tidak mampu menunaikan janji-janji mereka yang dibuat sebelum PRU14. Sebab itu mereka bangkitkan cerita-cerita lama tentang Najib Tun Razak dan 1MDB. Pakatan Harapan sudah tidak ada modal lain dan tidak dapat menjawab kritikan tentang kegagalan mereka selama satu tahun mentadbir Malaysia. Ini yang dipanggil bankrap idea. No GST and no toll charges if Pakatan takes Putrajaya says Lim Guan Eng (Free Malaysia Today, 16 January 2017) – The opposition will scrap GST and toll collections on the North-South Expressway (PLUS) and the first Penang… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 3:37 pm

Apa ada kena mengena kopipes kamu dgn tajuk, budak kecik haaa…??

kluangman Wednesday, May 29, 2019 9:22:00 AM
Cikgundu tak tahu menahu akan nahu Dan tatabahaea.Tak DIPERLUKAN untuk komen..buang Masa.

Ahaaa, sekali lagi Kejora kena rotan di sekolah oleh Kluangman.

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 5:04 pm
Reply to  Othman Ahmad

Dia dah mati akal nampaknya, Wak Suman kera
M vs A tulis, naper nak disabit pulak dgn Kejora
Udah tu fitnah pulak blog KD mau buat angkara
Kat neraka nanti ko rasa je nanti azab sengsara

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 8:20 am

SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA DENGAN SENANG HATI OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 3:40 pm

Kejora tak serik2 kena balun di atas kebongokkannya.
Apa ada kena mengena kopipesnya dgn tajuk, yer…??

Baca nie….
kluangman Wednesday, May 29, 2019 9:22:00 AM
Cikgundu tak tahu menahu akan nahu Dan tatabahaea.Tak DIPERLUKAN untuk komen..buang Masa.

Ahaaa, sekali lagi Kejora kena rotan di sekolah oleh Kluangman.

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 5:05 pm
Reply to  Othman Ahmad

Dia dah mati akal nampaknya, Wak Suman kera
M vs A tulis, naper nak disabit pulak dgn Kejora
Udah tu fitnah pulak blog KD mau buat angkara
Kat neraka nanti ko rasa je nanti azab sengsara

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 8:19 am

TN,,PAK SEMAN,,WAU BULE DAN CAI2 PH TAK PERLU MERAPU DAN MENCARUT,,JWB SOKLAN NI….365 Kejayaan Kerajaan PH Memerintah selama setahun….. 1. Hutang kerajaan telah meningkat kepada RM741 bilion (51.8% dari KDNK) di bawah PH berbanding RM686 bilion (50.7% dari KDNK) di bawah BN. 2. Rizab antarabangsa Bank Negara MalUSD 109.4 bilion pada Mei 2018 kepada USD102.1 bilion pada Januari 2019. 3. Nilai Ringgit merosot berbanding matawang utama sejak 9 Mei 2018. Ketika itu, Ringgit diniaga pada kadar RM3.94 bagi setiap 1 USD, jatuh teruk kepada RM4.067 per USD pada Februari 2019. 4. Kita jatuh 2 anak tangga dalam Global Competitiveness Index… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 3:43 pm

Kejora tak serik2 kena balun di atas kebongokkannya.
Apa ada kena mengena kopipesnya dgn tajuk, yer…??

Baca nie….
kluangman Wednesday, May 29, 2019 9:22:00 AM
Cikgundu tak tahu menahu akan nahu Dan tatabahaea.Tak DIPERLUKAN untuk komen..buang Masa.

Ahaaa, sekali lagi Kejora kena rotan di sekolah oleh Kluangman.

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 5:05 pm
Reply to  Othman Ahmad

Dia dah mati akal nampaknya, Wak Suman kera
M vs A tulis, naper nak disabit pulak dgn Kejora
Udah tu fitnah pulak blog KD mau buat angkara
Kat neraka nanti ko rasa je nanti azab sengsara

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 8:18 am

JAWAPAN KEPADA PENYOKONG PARTI MATA SATU YANG MENDEWAKAN RAJA DAJJAL : SETELAH MAHKAMAH PERSEKUTUAN MEMUTUSKAN PAK SHEIKH ADALAH PESALAH LIWAT MAKA TERBUKTILAH PAK SHEIKH PENGAMAL LIWAT SEJATI…MAHKAMAH PERSEKUTUAN ADALAH MAHKAMAH TERTINGGI DALAM SISTEM NEGARA DI MANA KEPUTUSAN TIDAK BOLEH DIUBAH LAGI…SEBELUM ITU PROSES DILALUI IALAH MAHKAMAH TINGGI DAN MAHKAMAH RAYUAN…OLEH ITU PEGAMPUNAN AGONG TIDAK BOLEH MELEPASKAN KESALAHAN YANG TELAH DIBUAT KECUALI HENDAKLAH DIBICARAKAN SEMULA…NAMUN INI TENTU TIDAK AKAN BERLAKU…PAK SHEIKH HENDAKLAH MENCABAR KEPUTUSAN YANG TELAH DIBUAT DAN MENDESAK DI BICARAKAN SEMULA….NABI YUSOF AS SEBELUM DIBEBASKAN DARI PENJARA TELAH MEMINTA DIBICARAKAN SEMULA UNTUK MEMBERSIHKAN NAMA BAGINDA AS….APAKAH SUKAR UNTUK DIBICARAKAN SEMULA… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 8:17 am

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 8:16 am

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 8:09 am

Di hari sebelum Raya Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama termasuk MAHATHIRVSANWAR tidak langsung menunjukkan semangat silatur rahim antara manusia.

Bedebah, celaka, laknatullah – itu saja yang boleh di kata kpd muka dia.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 7:04 am

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..…MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU ALADIN DAN LICENSE TO KILL …..ALASAN BUAT HUTANG BARU UNTUK BAYAR HUTANG LAMA ADALAH IDEA HAPRAK…KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 7:02 am

SESI BERKENALAN DENGAN PEMIMPIN NEGARA DITERUSKAN…PAK SHEIKH YANG MEMPUNYAI PAKEJ LENGKAP BERUPA KEBEJATAN MORAL,,BERFAHAMAN LIBERALISME DAN PLURALISME SERTA AHLI FREEMASON..PUNYAI RAPPORT BAIK DENGAN ISRAEL …APALAGI PARTY YANG DITERAJUI ADALAH BERLAMBANG MATA SATU…PAK DAJJAL JUGA TERLIBAT DALAM MEGA SKANDAL..CONTOH KETARA IALAH SKANDAL FOREX YANG BERJUMLAH RM 30 BILLION KETIKA MENJADI MOF….MELAYAKKAN BELIAU MENDAPAT PANGKAT DAJJAL.. TONG M HEBAT DARI SEGI MEMANIPULASI PEMIKIRAN RAKYAT ALA FIRAUN KUNO…SKANDAL BELIAU YANG BERTONG-TONG TELAH DI ILUSIKAN HANYA PERKARA YANG REMEH APABILA KEKAYAAN NEGARA LESAP LEBIH DARI SEPARUH DENGAN SKANDAL MEGA BERJUMLAH RM400 BILLION…BANYAK DASAR-DASAR KERAJAAN SEMASA PM-4 TELAH DIUBAH TERUTAMA DASAR PENSWASTAAN YANG MENYEBABKAN KEKAYAAN… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 6:57 am

MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MEMANDULKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST.. TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 6:54 am

MARI KITA KENALI PARA PEMIMPIN UTAMA KERAJAAN SEKARANG….RAMAI YANG LEBIH MENGENALI PAK SHEIKH DAJJAL BERBANDING TONG M BERDASARKAN PAK DAJJAL TELAH DIMAHKAMAHKAN DAN DISAHKAN SEBAGAI PENGAMAL LIWAT DAN MENJADI BANDUAN DUA KALI….TONG M DI ANGGAP LICIK WALAUPUN TELAH MEMBUAT BEGITU BANYAK SKANDAL TERUS DIPUJA DAN DIANGGAP SEPERTI TUHAN YANG SUCI TIADA KESALAHAN….SEMATA-MATA KERANA TIDAK PERNAH DIBICARAKAN OLEH MAHKAMAH DENGAN RM 400 BILLION SKANDAL MAKA PEMIMPIN INI DI ANGGAP SEPERTI DEWATA.…SEJARAH PM-4 YANG TELAH MERANAPKAN SEPARUH DARI EKONOMI NEGARA TELAH DIABAIKAN OLEH MEREKA YANG FANATIK INI…FAKTA DAN ANGKA DI MANA RINGGIT TELAH JATUH DARI RM 2.50 KEPADA RM 3,80 TELAH DICAMPAK… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 6:37 am

JAWAPAN KEPADA SOALAN : ADAKAH ISLAM TERANCAM DI MALAYSIA…. PH perkasa Islam? Kosong peratus’ Dalam ucapan ulang tahun kerajaan Pakatan Harapan, perdana menteri mengulangi apa yang sering kita dengar selama ini dari puak-puak anti-Islam dan Melayu supaya tidak memperkatakan tentang agama dan Melayu. Katanya dua perkara ini akan membawa perpecahan kaum dan menjejas hubungan antara penganut agama. Saya berbeza pendapat dengan Tun kerana jika isu agama dan bangsa Melayu ini tidak diperkatakan oleh orang Melayu sendiri maka siapa lagi yang akan mempertahankannya? Penganut agama lain sudah pasti tidak akan mempedulikan agama Islam sebaliknya akan berusaha memperkuatkan agama masing-masing. Ini sangat… Read more »

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 6:36 am

Suman fitnah Kejora, pembaca dia nak perdaya
Tapi malangnya, fitnah dia itu org tidak percaya
Maka berlalulah dia pergi lemah & tak bermaya
Seronok betul ler ari ni, Kejora menang bergaya

Berhati-hatilah kwn2 semua ketika di jalan raya
Biar lambat sikit asal kita dpt mengelak bahaya
Semoga semuanya mendapat rahmat & cahaya
Kpd semua Kejora nak ucap Selamat Hari Raya

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 6:27 am

Suman iblis bersedih, sambil mengalir air mata
Tak jalan pun, semua dia punya kelentong auta
Kejora berhujah dgn pantun, berasas kpd fakta
Tapi si bapok ni guna fitnah pulak buat senjata

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 6:24 am

Kesian Suman tua, pengikut panji hitam alKutty
Dia balik main tabur fitnah bila terlalu sakit hati
Inilah jadinya bila tak pernah nak ingatkan mati
Fitnah baginya udah jadi mcm makanan sebati

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 6:15 am

Rugi juga rasa, aku melayan Suman bapok kedi
Tidak sempat aku azan subuh, dekat surau tadi
Tapii, menghormati aku, jemaah masih ttp sudi
Masa bersolat tadi, imam nya aku lah yang jadi

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

anonymous
anonymous
4 June 2019 5:57 am

Gereja di Abu Dhabi anjur iftar dan solat Maghrib untuk 500 pekerja FMT Reporters – June 3, 2019 5:02 PM 3.4k Shares Seiring dengan sepanduk “Tahun Toleransi” dengan imej Sheikh Zayed Sultan Al Nahyan dan Pope Francis, Gereja St Paul menganjurkan iftar bagi pekerja kawasan perindustrian Musaffah di Abu Dhabi, Emiriah Arab Bersatu. Ia disifatkan hari istimewa bagi gereja itu apabila menjadi tuan rumah kepada lebih daripada 500 pekerja yang kebanyakannya umat Islam, untuk perhimpunan Iftar pertama dan solat Maghrib yang dipimpin oleh imam di premisnya. Paderi Ani Xavier berkata dengan lebih daripada 200 warganegara, UAE dilihat sebagai lambang kesatuan… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 6:31 am
Reply to  anonymous

LUAR NEGARA PLURALISME DAN LIBERALISME MMG SUDAH MENJADI2….MMG MUNCUL DAJJAL SUDAH DEKAT

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 3:50 pm

Dajal kecik dah pun muncul, iaitu ENGKAU, Kejora……!!

Diri sendiri gay sodomist, buat2 lupa ker yg kau tonjolkan nafsu serakah kamu tiap2 malam pd bulan puasa tahun sudah di blog ini…..??

LGBT konon, memang engkau Dasar Munafiq….!!

Laporpo
Laporpo
4 June 2019 7:32 am
Reply to  anonymous

Nak cover MP JB yg berbuka di kuil Gurdwara lee Tu mangkuk hayun ni…

Kau ingat apa yg pak arab buat tu semua betul ke?

Kau ingat pekerja yg pergi tu siapa? Bangla, India, Pakistan, Indon…yg entah memang nak makan free.

Nak cover kemungkaran pun agak-agaklah.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 5:56 am

Dalam blog ini pula, yang “menganjurkan kebencian dan perpecahan ..” ada lah nate’ Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama.

Segala komen yang ada sasaran peribadi (personal attacks) ke atas pemimpin2 PH, juga mereka yang menyokong PH, ada lah Geng Najib, spt atas nama MAHATHIRVSANWAR. Dia di sini siang malam, pagi petang, ada masanya nampak se olah2 dia tidur 2-3 jam sahaja sehari.

Nampak nya dia di bayar UMNO HQ Dirty Tricks Dept, mungkin berdasarkan berapa komen dia masuk, tak kisah kopipes, ulang berkali kali komen yang sama dan membosankan. Tujuan nya – sabotaj. Jahat.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 8:07 am
Reply to  Tanpa Nama

Dari Fail SPRM: Guan Eng telah menerima sogokan 10% tetapi Peguam Negara telah mengkuburkan kes tersebut Zarul Ahmad Mohd Zulkifli memberitahu SPRM bahawa dia telah merasuah Lim Guan Eng sebanyak 10% dari kos projek tersebut Ini apa yang telah dilaporkan oleh Free Malaysia Today pada 22 Jun 2017: The head of the construction company which won the tender to build an undersea tunnel and three major roads in Penang says, as an Umno member, he will not be filing any suit against Minister in the Prime Minister’s Department Abdul Rahman Dahlan. Consortium Zenith Construction Sdn Bhd (Zenith) chairman Zarul Ahmad… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 3:51 pm

Kejora tak serik2 kena balun di atas kebongokkannya.
Apa ada kena mengena kopipesnya dgn tajuk, yer…??

Baca nie….
kluangman Wednesday, May 29, 2019 9:22:00 AM
Cikgundu tak tahu menahu akan nahu Dan tatabahaea.Tak DIPERLUKAN untuk komen..buang Masa.

Ahaaa, sekali lagi Kejora kena rotan di sekolah oleh Kluangman.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 5:43 am

Setuju dan sokong pesanan Pak Sheikh Anwar. Walau pun saya tak sokong dia nak jadi PM. Sebab dia Peliwat dan bekas banduan 2 kali.

Betul ada “sesetengah kelompok menganjurkan kebencian dan perpecahan ..” Terutama nya kelompok2 politik. PAS umpama nya. Hinggakan Tok Garu Nik Aziz sembahyang hajatkan “K.O UMNO”. Tok Garu Hadi pulak keluarkan “amanat” yang dikatakan membohong dan menipu rakyat. Umno pun tak ubah corak nya. Hingga Bossnya mencuri wang rakyat berbillion.

Ikut lah kata Pak Sheikh – marilah kita memperkukuh kerukunan dan persaudaraan sesama manusia. Bahasa tinggi, harap semua faham.

anonymous
anonymous
4 June 2019 5:56 am
Reply to  Tanpa Nama

Dia liwat jubo ko berape kali?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 7:21 am
Reply to  anonymous

Coba ko buka seluar ko sekarang, rasa di belakang ko, barang dia ada di situ ko tak sedor, syiok sangat yer?

Ingat, apa ko cakap, aku boleh cakap lebih bagus.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 3:53 pm
Reply to  anonymous

Ntah2 kau, tak gitu, kan kan kan……??

He he he

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 4:42 pm
Reply to  Othman Ahmad

Budak kecik gay boy Kejora, tak lekang dgn liwarnya,
Uwek, uwrek, nak muntah aku…..!!

anonymous
anonymous
4 June 2019 6:08 am
Reply to  Tanpa Nama

Kes liwat Anwar: Segera tubuh RCI 15 Feb 2019………………….. Nik Amirulmu’Min Nik Min KUANTAN – Kerajaan didesak agar menyegerakan penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi menyiasat dakwaan wujud campur tangan dalam institusi kehakiman berhubung kes perbicaraan Liwat II Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim seperti yang didedahkan Hakim Mahkamah Rayuan, Hamid Sultan Abu Backer melalui sebuah portal, semalam. Bekas Majlis Pimpinan Negeri (MPN) Pahang, Datuk Seri Fauzi Abdul Rahman berkata, dakwaan itu amat serius kerana ia melibatkan asas sistem keadilan di negara ini. Menurutnya, jika benar berlaku campur tangan hakim tertinggi dalam memberi arahan terhadap tindakan yang perlu dilakukan dalam… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 6:33 am
Reply to  anonymous

SELESAIKAN RCI FOREX DULU

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 7:24 am

RCIKAN NAJIB CURI WANG 1MDB DULU.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 8:08 am
Reply to  Tanpa Nama

KENAPA TAK BUAT?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 11:31 am

TUNGGU SELEPAS BICARA DIA. KALO TAKM MASUIK PENAJARA 10-20 TAHUN, RCIKAN 3 KALI.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 3:56 pm

RCÌ Korek Telinga tuu yg makan duri najib sendiri ker…..??

Ha ha ha
Hi hi hi
Hu hu hu
He he he

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 5:40 am

Suman, bab amal ibadat langsung dia tak hirau
Mungkin subur di dunia tapi di akhirat kemarau
Ok lah, Cikgu Kejora berhenti jap dulu bergurau
Sbb mau pergi laungkan azan subuh, kat surau

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 5:32 am

Hujah2 taik Suman, mudah jer Kejora kasi lebur
Mau balas balik, kentut pulak dia asyiik sembur
Bila dah kalah mulalah fitnah si lahanat ni tabur
Berat le nanti dia diseksa malaikat dalam kubur

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

anonymous
anonymous
4 June 2019 6:00 am
Reply to  Anonymous

Otak suman dan Tua Nyanyok dah rosak kerana banyak hiruup kencing pekat madey…

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 7:25 am
Reply to  anonymous

Ko anon selalu ngaku kena kencing, ngaku lah ko minum air kencing juga.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 3:57 pm
Reply to  Anonymous

Lagi2 PANTAToon keji penuh tahi.

He he he

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 5:19 am

Dimalukan dek Kejora, Suman jadi merah muka
Mula lah dia main kotor, ini dajal lahanat puaka
Lalu, pelbagai fitnah ke atas Kejora, ifrit ini reka
Mmg begitu lah layak nya, peel bakal isi neraka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 5:31 am
Reply to  Anonymous

Hello Dol…

Wabak Denial syndrone.dah melanda ker, nak auta agak2 ler…!!

Memang patutpun komen Kejora kena humban ke laut hari itu oleh Kluangman.dek tebiat kebiadapannya.

kluangman Friday, May 31, 2019 9:13:00 AM
JANGAN asyik pulun maki orang,

Hiii, malunyer, padan muka….!!

Hi hi hi

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 7:07 am
Reply to  Othman Ahmad

Nak lawan Kejora, Suman mmg lah tak mampu
Udah kalah berhujah diguna cara fitnah penipu
Iblis ini ibarat mcm kena tibai dgn btg penyapu
Bila dah terkantoi iblis ni jadi malu tersipu-sipu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 3:58 pm
Reply to  Anonymous

Lagi2 PANTAToon keji penuh tahi.

He he he

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 4:39 am

Tadi lupa set alarm, sib baik Mas isteri ku kejut
Aku jadi imam, kami sama-sama solat tahajjud
Kpd Allah kami suami isteri kan terus bersujud
Bukan spt si tua tidak sedar diri usia dah lanjut

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 4:58 am
Reply to  Anonymous

Mas datang bulan tuu kah…..???
Berangan syok sendiri sampai tua lah lu…!!
Kesian budak.
He he he

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 6:06 am
Reply to  Anonymous

Selalu sangat menipu hingga Anonymous kah3 @ Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama ini terlupa bahawa dia sudah gunakan nama Mas sebagai gufreng Singgora, nama samaran yang selalu di guna nya dulu.

Banyak sangat menipu hingga tertipu diri sendiri. Bossdia pulak, banyak sangat menipu hingga mencuri wang rakyat di 1MDB.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 8:09 am
Reply to  Tanpa Nama

Mahathir kata SPRM belum jumpa lagi Affin Bank seperti kata Husam maybe GPS rosak! Kenyataan pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bahawa tiada dana RM90 juta 1MDB masuk ke akaun rasmi PAS belum terbukti benar atau tidak, kata Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad. Ini kerana beliau percaya SPRM perlu mengambil masa dalam siasatan mereka bagi mendapatkan maklumat lengkap berhubung kes terbabit. “Kenyataan SPRM bahawa tiada sebarang wang RM90 juta daripada 1MDB yang dikesan dimasukkan ke dalam akaun rasmi PAS setakat ini, ia mungkin kerana SPRM belum dapat maklumat sepenuhnya…ia (siasatan) mengambil masa (lebih lama untuk siasatan). “Setakat ini banyak… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 2:25 am

PENTING – PERUTUSAN DI AWAL SYAWAL:

Patutlah komen Kejora kena humban ke laut hari itu.dek tebiat kebiadapannya.

kluangman Friday, May 31, 2019 9:13:00 AM
JANGAN asyik pulun maki orang,

Padan muka….!!

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 5:03 am
Reply to  Othman Ahmad

Dia mula main fitnah lagi, Suman setan goblok
Kenaper ler dia dilahirkan ke dunia ini makhluk
Bila masa yg Kejora gi, Kluangman punya blog
Pantun Kejora kat situ, dah berbulan kena blok

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Mmg Suman sial ifrit ni hatinya kudis bernanah
Bengang dia, bila Kejora asyik tikam dan panah
Kini dia mula balik, cara kotor jahat tabur fitnah
Sdgkan gi blog KD, berbulan lbh aku tak pernah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 5:15 am
Reply to  Anonymous

Patutpun komen Kejora kena humban ke laut hari itu.dek tebiat kebiadapannya.

kluangman Friday, May 31, 2019 9:13:00 AM
JANGAN asyik pulun maki orang,

Hiii, malunyer, Padan muka….!!

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 5:18 am
Reply to  Othman Ahmad

Dimalukan dek Kejora, Suman jadi merah muka
Mula lah dia main kotor, ini dajal lahanat puaka
Lalu, pelbagai fitnah ke atas Kejora, ifrit ini reka
Mmg begitu lah layak nya, peel bakal isi neraka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 5:36 am
Reply to  Anonymous

Aiseyman Dol….

Wabak Denial syndrone.dah melanda ker, nak auta agak2 ler…!!

Memang patutpun komen Kejora kena humban ke laut hari itu oleh Kluangman.dek tebiat kebiadapannya.

kluangman Friday, May 31, 2019 9:13:00 AM
JANGAN asyik pulun maki orang,

Hiii, malunyer, padan muka….!!

Hi hi hi

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 7:07 am
Reply to  Othman Ahmad

Nak lawan Kejora, Suman mmg lah tak mampu
Udah kalah berhujah diguna cara fitnah penipu
Iblis ini ibarat mcm kena tibai dgn btg penyapu
Bila dah terkantoi iblis ni jadi malu tersipu-sipu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 7:29 am
Reply to  Anonymous

Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama sekarang guna nama Anonymous kah3.

Tak pernah buat komen yang menyumbang kpd kebaikan blog. Asyik buat sasaran peribadi (personal attacks).

Perlu di balun dan di tibai sebanyak yang boleh.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 4:00 pm
Reply to  Anonymous

Lagi2 PANTAToon keji penuh tahi.

He he he

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 6:13 am
Reply to  Othman Ahmad

Geng Najib yang asyik menjilat Najib itu meroyan ke sana sini masuk berbagai blog.

Begitu lah gamak nya dia punya Terms of Reference atau tugas2 di beri UMNO Dirty Tricks Dept cyber troppers depa.

Perlu di balun dan di tibai selalu kerana menuduh PH secara liar, tanpa bukti, fakta, walau aa2 punca maklumat yang sahih.

Baguslah dia kena humban.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 8:11 am
Reply to  Tanpa Nama

Kebodohan penyokong PH pasal Bank Ade yg kata pulak:..SR tak kata masuk acc. rasmi PAS…sebenarnya masuk acc..peribadi pemimpin PAS ??? Acct persendirian kepala hotak apa 90 juta???? Kalau 20ribu bolehlah .. Kalau 90juta masuk acct persendirian confirm LHDN boleh kesan. . Takkanlah bank negara tak dpt kesan… LHDN kita buat full settlemen kereta RM 40k pun dia dpt kesan inikan pulak 90juta.. kalaulah pun 90juta dibagi 1 juta sorang iaitu masuk 1juta dlm acct 90org PAS ttp juga bank negara dan LHDN dpt kesan.. Apa cara sekalipun mesti dpt kesan jika masuk acct persendirian . SPRM tak banggang… Bank negara… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 2:19 am

PENTING -PERUTUSAN DI AWAL SYAWAL:

Patutlah hari itu komen Kejora kena delete di blog Kluangman, sebab tulisannya melalut, siap kena balun….

kluangman Friday, May 31, 2019 9:09:00 PM
Kikikiki…fitnah Tun dengan cerita basi Cuba diulang – Tak DISIARKAN

Kikikiki

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 5:03 am
Reply to  Othman Ahmad

Dia mula main fitnah lagi, Suman setan goblok
Kenaper ler dia dilahirkan ke dunia ini makhluk
Bila masa yg Kejora gi, Kluangman punya blog
Pantun Kejora kat situ, dah berbulan kena blok

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Mmg Suman sial ifrit ni hatinya kudis bernanah
Bengang dia, bila Kejora asyik tikam dan panah
Kini dia mula balik, cara kotor jahat tabur fitnah
Sdgkan gi blog KD, berbulan lbh aku tak pernah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 5:39 am
Reply to  Anonymous

Kesian budak.

Wabak Denial syndrone.dah melanda ker, nak auta agak2 ler…!!

Memang patutpun komen Kejora kena humban ke laut hari itu oleh Kluangman.dek tebiat kebiadapannya.

kluangman Friday, May 31, 2019 9:13:00 AM
JANGAN asyik pulun maki orang,

Hiii, malunyer, padan muka….!!

Hi hi hi

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 7:08 am
Reply to  Othman Ahmad

Nak lawan Kejora, Suman mmg lah tak mampu
Udah kalah berhujah diguna cara fitnah penipu
Iblis ini ibarat mcm kena tibai dgn btg penyapu
Bila dah terkantoi iblis ni jadi malu tersipu-sipu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 4:00 pm
Reply to  Anonymous

Lagi2 PANTAToon keji penuh tahi.

He he he

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 12:59 am

DOA PENUTUP ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. MEREKA PERMAIN DAN PERKOTAK KATIKKAN AGAMA MU..SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 2:45 am

Doa songsang ‘Daulah Terpendam’ yg konon-kononnyalah Raja2, Melayu & Islam terancam – satu dakyah ‘last kopek” untuk menyelamatkan bontot petualang2 & pengkhianat2 negara dari hukuman kriminal/jenayah mengikut rule of laws.

Siapa Petualang2 & Pengkhianat itu….?? Najib, Rosmah, Jahid Komidi, kunan, Azeeez Keling dan yg sewaktu dgnnya.

So, no need to waste time & space, just one word to describe the ridiculous PANTAToon from a goon,
……………………..KENTOOT…………………..!!!

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
4 June 2019 8:13 am
Reply to  Othman Ahmad

UNDILAH GS UNTUK KESEJAHTERAAN DAN KEAMANAN NEGARA Media positifkan Kerajaan Terengganu ADLI MOHAMAD 27 FEBRUARY 2019 KUALA NERUS: Peranan media telah mewujudkan keadaan yang baik, sehinggakan Kerajaan PAS Negeri Terengganu dinilai positif. Exco kerajaan negeri, Dr Azman Ibrahim berkata setelah berlaku perubahan politik dalam negara media arus perdana telah menjalinkan hubungan yang baik dengan PAS. “Memang kita bersedia menghadapi apa yang paling buruk ‘the worst scenario’, dalam keadaan sebenarnya persepsi dan imej Kerajaan Negeri Terengganu terlalu positif. “Apabila kita pergi ke luar sama ada dari pihak pegawai-pegawai tinggi kerajaan di Putrajaya, Kuala Lumpur, memang mereka menilai imej Kerajaan Terengganu sangat-sangat… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 4:05 pm

Kejora tak serik2 kena balun di atas kebongokkannya.
Apa ada kena mengena kopipesnya dgn tajuk, yer…??

Baca nie….
kluangman Wednesday, May 29, 2019 9:22:00 AM
Cikgundu tak tahu menahu akan nahu Dan tatabahaea.Tak DIPERLUKAN untuk komen..buang Masa.

Ahaaa, sekali lagi Kejora kena rotan Kluangman di sekolah.

Hiiiiii, malunyer.
Padan muka…..!!

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 12:19 am

Pesanan baik mari punya,Din
Kelompok puak Bersatu kepala masuk air,Din
Macai Bersatu sakit hati bab Anwar,Din
Kerajaan PH tunjuk kebingaian,Din
Terus perlekehkan Mahathir,Din
Hati2 lebuhraya penuh hantu raya hari raya,Din
Selamat Hari Raya,Din.
Maaf zahir batin.

Anonymous
Anonymous
3 June 2019 11:19 pm

Suman gembira kat luar, tapi batin dia menjerit
Pelir udah mampos tak mampu lagi layan burit
Di akhirat dia akan dapat siksaan yg amat perit
Neraka jahanam lah tempat abadi ini dajjal ifrit

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 2:49 am
Reply to  Anonymous

Patutpun komen Kejora kena humban ke laut hari itu.dek tebiat kebiadapannya.

kluangman Friday, May 31, 2019 9:13:00 AM
JANGAN asyik pulun maki orang,

Hiii, malunyer, Padan muka….!!

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 5:04 am
Reply to  Othman Ahmad

Dia mula main fitnah lagi, Suman setan goblok
Kenaper ler dia dilahirkan ke dunia ini makhluk
Bila masa yg Kejora gi, Kluangman punya blog
Pantun Kejora kat situ, dah berbulan kena blok

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Mmg Suman sial ifrit ni hatinya kudis bernanah
Bengang dia, bila Kejora asyik tikam dan panah
Kini dia mula balik, cara kotor jahat tabur fitnah
Sdgkan gi blog KD, berbulan lbh aku tak pernah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 5:41 am
Reply to  Anonymous

Alahai budak kevik….

Wabak Denial syndrone.dah melanda ker, nak auta agak2 ler…!!

Memang patutpun komen Kejora kena humban ke laut hari itu oleh Kluangman.dek tebiat kebiadapannya.

kluangman Friday, May 31, 2019 9:13:00 AM
JANGAN asyik pulun maki orang,

Hiii, malunyer, padan muka….!!

Hi hi hi

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 7:08 am
Reply to  Othman Ahmad

Nak lawan Kejora, Suman mmg lah tak mampu
Udah kalah berhujah diguna cara fitnah penipu
Iblis ini ibarat mcm kena tibai dgn btg penyapu
Bila dah terkantoi iblis ni jadi malu tersipu-sipu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 4:07 pm
Reply to  Anonymous

Kejora tak serik2 kena balun di atas kebongokkannya.
Apa ada kena mengena kopipesnya dgn tajuk, yer…??

Baca nie….
kluangman Wednesday, May 29, 2019 9:22:00 AM
Cikgundu tak tahu menahu akan nahu Dan tatabahaea.Tak DIPERLUKAN untuk komen..buang Masa.

Ahaaa, sekali lagi Kejora kena rotan Kluangman di sekolah.

Hiiiiii, malunyer.
Padan muka…..!!

Anonymous
Anonymous
3 June 2019 11:12 pm

PESANAN DI PENGHUJUNG RAMADHAN UNTUK SUMAN IFRIT: Ntah apa lah nak jadi, dgn Suman setan goblok Udah ler rupa hodoh, perangai dia pula tak elok Pembaca sudah naik muntah, dia punya dialog Orng pergi solat terawhih dia mampos kat blog Suman bab agama langsung tidak ambil endah Bukannya dia ingat sikit pun hal amalan ibadah Naper boleh lahir ke dunia ini iblis haram jadah Kalau dia lahir sbg unta kan ke lebih berfaedah Suman makin tua, makin lah dia ini menjadi-jadi Harta mungkin banyak tetapi dia tiada akal budi Bukan nak beribadat, dah di hujung denyut nadi Di akhirat, neraka… Read more »

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 2:27 am
Reply to  Anonymous

PENTING -PERUTUSAN DI AWAL SYAWAL:

Patutlah komen Kejora kena humban ke laut hari itu.dek tebiat kebiadapannya.

kluangman Friday, May 31, 2019 9:13:00 AM
JANGAN asyik pulun maki orang,

Padan muka….!!

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 5:04 am
Reply to  Othman Ahmad

Dia mula main fitnah lagi, Suman setan goblok
Kenaper ler dia dilahirkan ke dunia ini makhluk
Bila masa yg Kejora gi, Kluangman punya blog
Pantun Kejora kat situ, dah berbulan kena blok

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Mmg Suman sial ifrit ni hatinya kudis bernanah
Bengang dia, bila Kejora asyik tikam dan panah
Kini dia mula balik, cara kotor jahat tabur fitnah
Sdgkan gi blog KD, berbulan lbh aku tak pernah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 5:44 am
Reply to  Anonymous

Kesian budak…

Wabak Denial syndrone.dah melanda ker, nak auta agak2 ler…!!

Memang patutpun komen Kejora kena humban ke laut hari itu oleh Kluangman.dek tebiat kebiadapannya.

kluangman Friday, May 31, 2019 9:13:00 AM
JANGAN asyik pulun maki orang,

Hiii, malunyer, padan muka….!!

Hi hi hi

Anonymous
Anonymous
4 June 2019 7:09 am
Reply to  Othman Ahmad

Nak lawan Kejora, Suman mmg lah tak mampu
Udah kalah berhujah diguna cara fitnah penipu
Iblis ini ibarat mcm kena tibai dgn btg penyapu
Bila dah terkantoi iblis ni jadi malu tersipu-sipu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Tanpa Nama
4 June 2019 7:32 am
Reply to  Anonymous

Memantun memantat menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih.

Balun dan tibai saja lah bedebah Geng Najib @ Anonymous kah3 ini.

Othman Ahmad
Othman Ahmad
4 June 2019 4:08 pm
Reply to  Anonymous

Kejora tak serik2 kena balun di atas kebongokkannya.
Apa ada kena mengena kopipesnya dgn tajuk, yer…??

Baca nie….
kluangman Wednesday, May 29, 2019 9:22:00 AM
Cikgundu tak tahu menahu akan nahu Dan tatabahaea.Tak DIPERLUKAN untuk komen..buang Masa.

Ahaaa, sekali lagi Kejora kena rotan Kluangman di sekolah.

Hiiiiii, malunyer.
Padan muka…..!!