TUN M – JANGAN SAKITKAN HATI PENEROKA FELDA, BAWA BALIK F1 BOLEH, TAKKAN BAGI DUIT RAYA TAK BOLEH?

Jawapan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad sama ada peneroka Felda patut diberi duit raya atau sebaliknya pada tahun ini, tidak lebih hanya menambahkan lagi sakit hati peneroka terhadap kerajaan.

Katanya, beliau tidak tahu sama ada wang insentif raya kepada peneroka Felda pada tahun ini akan diberikan seperti tahun-tahun sebelumnya atau pun tidak.

“Saya tidak tahu. Pegawai kerajaan kita bagi. Mereka ini (peneroka) kita tak tahu pegawai kerajaan atau tidak.

“Itu kena tanya Azmin Ali (Menteri Hal Ehwal Ekononi yang bertanggungjawab terhadap Felda),” tambah Tun Mahathir.

Aduhhh Tun, kenapa beri “jawapan tak cerdik” seperti ini?

Takkanlah seorang Perdana Menteri yang merupakan antara pemimpin terhebat di dunia tidak tahu kedudukan peneroka sama ada mereka itu pegawai kerajaan atau tidak?

Kenapa status pegawai kerajaan dijadikan sebagai perbandingan untuk memberi duit raya peneroka Felda?

Memberi duit raya kepada peneroka bukanlah sama ada mereka itu pegawai kerajaan atau tidak, tetapi sebagai tanda prihatin kerajaan dalam membantu kehidupan mereka.

Kalau pun Tun Mahathir mahu memberi jawapan sinis dan menyindir, beliau haruslah soal duit dan dalam situasi sekarang bukanlah waktu yang sesuai untuk menyindir peneroka Felda.

Selain itu, fikirkanlah juga jasa dan sumbangan peneroka Felda kepada terbentuknya kerajaan yang ada ini.

Kalau nak beri, cakaplah nak beri dan kalau tak nak bagi, cakap saja tak nak bagi. Habis cerita.

Apa perlu dikata “saya tak tahu mereka pegawai kerajaan atau tidak?”

Bukankah menyakitkan lagi hati peneroka saja jadinya dengan jawapan seperti itu?

Dalam hal ini, Anwar Ibrahim nampaknya lebih ada perasaan simpati dan kemanusiaan terhadap peneroka Felda apabila menyarankan agar duit raya tetap diberikan kepada mereka, walaupun dengan jumlah yang sedikit.

Kata beliau, kerajaan wajar mempertimbangkan pemberian duit raya itu bagi meringankan beban golongan itu, selain berpendapat, mereka sangat memerlukannya dalam keadaan ekonomi dan hasil ladang seperti sekarang ini.

Tidakkah tugas pemimpin memberi sedikit kesenangan kepada rakyat yang memerlukan?

Buat kereta ketiga boleh, nak bawa balik perlumbaan F1 boleh, malah nak buat kereta terbang pun boleh, kenapa tak boleh beri sedikit duit raya kepada peneroka Felda? (Shahbudindotcom 28/05/2019)

Kongsikan artikel ini
Updated: 28 May 2019 — 8:08 pm

121
Leave a Reply

avatar
7 Comment authors
Othman AhmadAnonymousTanpa NamaMAHATHIRVSANWARanonymous Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest
Notify of
Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

MAHATHIRVSANWAR @ Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama, sekali lagi kopipes benda yang dah di keluarkan nya sejak lama dulu.

Satu cara mentahikan komen dia ia lah mengkopipes apa saja yang membusukkan Najib dan lain2 pemimpin Umno, serta Umno sendiri.

Zahid, Najib bakal diketepikan akhir tahun ini?

Umno dijangka melakukan pindaan pada salah satu fasal dalam perlembagaannya November ini melalui mesyuarat agung luar biasa (EGM).

Menurut sumber, jika cadangan berkenaan diterima ia boleh membawa kepada pengguguran jawatan beberapa pemimpin kanan Umno termasuk presidennya, Dr Ahmad Zahid Hamidi.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH UTAMAKAN BANGSA D4P Orang Asli situation still the same or ‘much worse’ under Pakatan, says activists KUALA LUMPUR, May 28 — Orang Asli rights continue to be ignored despite the change of government, an Orang Asli activist said today. Disappointed by the slow progress in reforming policies concerning the Orang Asli community, Jaringan Kampung Orang Asli Semenanjug Malaysia chairman Tijah Yok Chopil said the community was taken aback by “rude” statements made by Pakatan Harapan (PH) leaders, citing Perak Mentri Besar Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu as an example. Ahmad Faizal had recently made several remarks on a dispute… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dah keluar lagi kopipes Geng Najib yang asyik menjilat Najib diatas nama MAHATHIRVSANWAR nama yang sekarang dia kasi tugas Raja Kopipes.

Menuduh liar, tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih.

Tak guna mencoba jawab sebab penuh dengan tuduhan liar. Jadi, balun dan tibai sahaja lah otak kecik yang tak reti blogging with decorum and decency nih.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MELAYU HANYA MENANG SORAK…KAMPUNG TERGADAI Strategi D4P Luaskan Kuasa (1) Megah sekali Lim Guan Eng berkokok dalam Persidangan Kebangsaan DAP. Dia jadi Setiausaha Agung DAP pada 2004, waktu DAP hanya ada 12 kerusi. Di bawah pimpinannya, DAP dapat 28 kerusi PRU 12, dia jadi Ketua Menteri. Ini diterus lagi dalam PRU 13, DAP dapat 38 kerusi, dia kekal Ketua Menteri. Paling baru, PRU 14 DAP dapat 42 kerusi, dia dan 5 rakannya jadi Menteri. Itu belum dikira dengan Timbalan Menteri, Ahli EXCO Kerajaan Negeri. Perdana Menteri malah akui pelannya tertakluk kepada kelulusan Menteri. Hanya ada 172,673 ahli, tetapi kehebatannya seolah-olah… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

MAHATHIRVSANWAR @ Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama menuduh orang berpendapat Syiah.

Dia sendiri berpendapat lebih teruk dari Syiah biasA – dia Syiah Iraq dan Iran yang asyik nak berperang. Bahaya Syiah jenis ini.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

BULAN PUASA BULAN KEINSAFAN Pendapat yang berniat jahat Mufti Perlis pernah sebut lebih baik berada dibawah kerajaaan kafir yang adil berbanding kerajaan Islam yang zalim. Andai tahu tak siapakah yang punya pendapat yang disebarkan kepada umum oleh Mufti Perlis itu. Pendapat itu adalah pendapat syiah agar umat Islam menyerahkan kuasa memerintah kepada orang kafir. Pada hal mana ada orang kafir berlaku adil, atau akan berlaku adil terhadap uma t Islam. Sejarah telah membuktikan bahawa tidak pernah berlaku adil dengan umat Islam miskipun kerajaan Palestin sudah mengikat kerjasama dengan Yahudi. Sesungguhnya umat Islam di Palestin telah dibunuh sejumlah 2.5 juta oleh… Read more »

anonymous
Member
anonymous

Madey dan azmin gaji campor elaun berpuluh ribu sebulan….mereka tak perlu bantuan….mereka tak rasa keperitan hidup orang lain…bercuti dgn anak branak di luar negara ditanggong oleh kerajaan…

Mereka hanye rasa keperitan senasa kempen saja….dah menang semua perit dah hilang….rakyat yg susah terus menerus tanggong perit…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Bodoh bangang lagi si Geng Najib yang asyik menjilat Najib nih. Membanding pendapatan bulanan PM dan Menteri dengan rakyat jelata.

Pada hal Najib buat duit bertan, termasuk curi duit 1MDB. Wak Jahit buat duit bertan juga, melalui komisen bawak masuk Bangla.

Bagus, depa berdua akan masuk penjara bila selesai bicara tuduhan2 mahkamah depa, tiap sekor lebih 40 tuduhan.

anonymous
Member
anonymous

Madey dah lupa diri….madey nak PH jadi.kerajaan sepenggal saja..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Pemimpin2 Umno tak lupa diri. Sebab dah tak ada diri, takda personaliti, takda credibility. Tak di percaya dek sesiapa.

Tak percaya antara depa sendiri pun. KJ kata, “Najib bukan Bossku.”

Aduh!!!!!!! The unkindest cut of them all, kata William Shakespeare dalam penulisan nya.

Geng Najib bukan tahu Shakespeare pun, tahu hanya shake spear tumpul dia.

anonymous
Member
anonymous

Dlm bersatu sendiri pon ade pergolakan kerana madey tak hormat presiden dan ahli Bersatu….MB Johor tak dilantik dlm Bersatu
Johor…madey nak semua orang ikut kehendaknye….baru setahun jagong madey dah tumjuk keras kepala dan diktator…

PH hanye menang separuh saja kawasan Felda dlm pru 14…madey jangan mimpi boleh menang pru 15 jika tunjuk sikap keras kepala…

3 prk yg PH kalah ade kawasan felda…

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Anonymous huruf A besar dan anonymous huruf a kecil pun Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama.

Cakap pun dah tunggang langgang – mengata “MB Johor tak dilantik dlm Bersatu Johor” entahapekemaknanye.

Dah kalah Pru14, mengaku saja ler, tak payah cakap menang separuh dsb nya. Nanib londeh pengurusan Felda, habis jahanam keadaan di situ, Kerajaan PH kena keluarkan RM6 biliun lebih bagi memulihkan keadaan di rosak Najib/Umno.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

MAHATHIRVSANWAR di bawah ini adalah nama samaran Geng Najib yang asyik menjilat Najib pakai banyak nama. Tak berani keluarkan nama Geng Najib sehingga malam hari, takut di balun asyik menjilat Najib apabila keluar saja nama itu.

Nama ini di khaskan nya untuk mengkopipes. Geng Najib dulu terkenal sebagai Raja Kopipes, sekarang dipindahkan nya gelaran itu kpd MAHATHIRVSANWAR.

Kopipes benda yang sama, panjang lebar, tak dibaca sesiapa. Aku komen begini untuk pengtahuan pembaca baru blog ini supaya tak payah membuang masa membaca nya.

Menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih.

HAH
Guest
HAH

Guna nama GENGNAJIB lebih baik dari TANPA NAMA!
“Menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih”……kes Mahathir tak bagi duit kat peneroka Felda baru2 ini …………semua org tahu……buta dan pekak ka minta bukti lagi!!!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Dah pakai nama HAH pulak si Beruk Tua Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama. Tak habis2 dia tukar nama. Ada inferiority complex.

Sebenarnya dia ada MULTIPLE PERSONALITY COMPLEX, sejenis sakit otak. Tak percaya dengan diri sendiri, no self confidence, maklom lah, orang yang asyik menjilat Najib.

Bodoh bangang pulak tuh – memilih kes Mahathir tak bagi duit kat peneroka Felda sebagai contoh semua orang sudah tahu. Itu pasal Najib Al Jibo maki depa BANGANG HAMJADAH di kempen Pru13 dan KEPALA BAPAK KORANG di kempen Pru14. Malas cari fakta dan hujah bagi menaikkan imej Najib, jadi lingkup.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

INSAF LAH WAHAI MELAYU MALAYSIA PAP Dah Berjaya Di Singapura, DAP Sedang Berusaha Di Malaysia, Melayu Masih Leka!!! Selama nie, orang Singapura tak di galakkan berkomunikasi dalam bahasa lain kecuali dalam bahasa ibunda, iaitu Bahasa Inggeris… Tapi tiba2 keadaan bertukar dan ini menyebabkan orang Melayu Singapura terperanjat dan ‘confused’… Tapi dah dasar pemimpin PAP, kalau tiba2 baik dengan masyarakat Melayu, mesti ada agenda tersembunyi… Macam cerita P. Ramlee, “Baik ada makna tuu”… Sebenarnya PAP bimbang bila tenguk ramai orang2 Melayu dan anak2 muda lebih cenderung untuk mengundi pembangkang… Jadi tu lah sebabnya, PAP mula untuk memikat hati orang Melayu… PAP… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

MAHATHIRVSANWAR ADALAH GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB DENGAN MENGGUNA BERBAGAI NAMA.

DIA GUNAKAN NAMA ITU UNTUK MENGKOPIPES, MENGULANG BERKALI KALI TUDUHAN2 LIAR TANPA BUKTI, FAKTA ATAU PUNCA MAKLUMAT YANG SAHIH.

DIA OTAK KECIK. MENGKOPIPES PENULISAN PANJANG LEBAR, TAK SEDAR BAHAWA TIADA SIAPA YANG MEMBACA NYA, TERUTAMA BILA DILIHAT ITU KOPIPES.

DIA JENIS CYBER TROOPERS UMNO YANG NAJIB MAKI “BANGANG HAMJADAH” DI KEMPEN PRU13 DAN “KEPALA BAPAK KORANG” DI KEMPEN PRU14 – MALAS MENCARI FAKTA2 DAN HUJAH2 YANG BOLEH MENAIKKAN IMEJ NAJIB DAN UMNO BN. DEPA LINGKUP DI PRU14.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Hah, sudah tentu lah Budin kata Anwar “lebih ada perasaan simpati dan kemanusiaan terhadap peneroka Felda” sebab Pak Sheikh idola dia, asyik promosikan supaya Pak Sheikh cepat jadi PM dan caci Tun M supaya cepat serah kuasa.

Nampak nya perlu ulangkan kata2 Azmin –

K’jaan tumpu pulih Felda berbanding bagi duit raya

.. peneroka Felda mungkin tidak akan menerima peruntukan duit raya daripada kerajaan pada kali ini ..

kerana pentadbiran PH berhasrat memberi keutamaan sumbernya bagi menyelamatkan Felda melalui rancangan pemulihan bernilai RM6.23 bilion yang diumumkan baru-baru ini berbanding memberikan bantuan kewangan dan kebendaan.

Sandy
Guest
Sandy

.. nak lihat jika Geng Najib melompat lagi bila nama Rocky dia di ejek dengan nama Sandy, hehe ..

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Azmin dah terangkan: “.. kita nak salurkan dulu pinjaman sara hidup dan juga pendahuluan hasil” kpd peneroka.

“Saya bertemu dengan Felda minggu lalu, saya mahu pastikan semua wang pinjaman sara hidup dan pendahuluan hasil ini mesti disalurkan sebelum hari raya,” katanya selepas majlis berbuka puasa di Surau Jabal Nur di Taman Seri Gombak malam ini.

Kerajaan sebelum ini memperuntukkan RM2 bilion bagi dua skim berkenaan.

Menjelaskan lanjut, Azmin berkata kerajaan akan mengutamakan langkah-langkah jangka panjang dalam menyelesaikan masalah Felda yang yang di buat pemerintahan Najib Al Jibo.

anonymous
Member
anonymous

Pinjaman kena bayar balik ngok..duit raya duit yg dipotong oleh felda dari jualan buah sawit kpd kilang felda…bongok.m

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Sebenar nya, Azmin belum buat keputusan –

“Pada ketika ini saya tak mahu berikan sebarang janji kerana untuk mendapatkan RM6.23b pun satu perkara yang amat besar bagi kerajaan kerana beban hutang yang besar.

“keutamaan kerajaan ialah .. kebajikan peneroka ini dapat dibela untuk jangka masa panjang.

“.. kita telah selesaikan dalam kertas putih baru-baru ini belanja yang besar, RM6.23 bilion.

“.. kita mahu satu penyelesaian yang sustainable, jangka masa panjang dan bukan secara bagi sedikit-sedikit ..,” katanya lagi.

Kertas Putih Felda mendedahkan Felda berhutang sebanyak RM12.1 bilion pada 2017 – Najib tak uruskan dengan betul.

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama seperti Anonymous kah3 dan MAHATHIRVSANWAR melanda landa di blog pos ini. Bagus lah, di jawab Sdr Othman, kalau tak, se olah2 blog ini dia yang punya.

Semalam guna nama Rocky, bila di ajuk dengan nama Sandy, melenting mcm ultra kiasu Yahudi atau Cina coolie. Tak mahu kalah, asyik mahu menang, walau pun di balun, tibai, tampar dan tempeleng berkali kali.

Komen2 nya tak menyentuh tajuk blog pos, ha nya mengarut dan memantun mantat personal attacks. Respon paling sesuai ialah tit for tut, beri dia a taste of his own medicine.

Anonymous
Guest
Anonymous

TN monyet suka menyamar guna banyak nama
Kelmarin sbg Sandy pula, dajal tua ni menjelma
Namun, Kejora ttp dpt cam iblis ini punya irama
Utk ifrit ni..huerghh ptuihh..ni ha, kahak gelema

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Beruk Tua Geng Najib guna nama Anonymous kah3, memantun mantat lagi. Takda satu hapah isi atau substance dalam karutan nya – ha nya sasaran peribadi. Maka di tahikan dengan sasaran peribadi juga ke atas nya.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Banyak masa terluang bergayut di blog ini, besok tak mengajar kat sekorlah ker, cik garu kepala bana……???

Same old thrash PANTAToon splashed by same bloody stupid irrelevant off topic garbage, ranting by an idiot.

What a waste of time & space for the above relentless outright bullshits – cik garu kepala bana, my foot..…!! Sikit ketokohan pun tak ada tapi perasan syok sendiri, cik gundu ini…..!!

Btw, alamat rumah di Kedah tuu wujud ker tidak, haaa…..??

Anonymous
Guest
Anonymous

Si tua kedi tunjuk megah, mau bagi blog gamat
Konon nak mari ke Kedah, dimintak nya alamat
Dia fikir dgn caranya tu maruahnya dpt selamat
Pada hal udah ternyata, dia itu penakut teramat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Tujuan mentahikan Beruk Tua Anonymous kah3 @ Geng Naib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama ini ialah supaya pelawat blog ini yang masuk hanya sekali sekala tahu bahawa dia hanya coba “distract our attention from the blog post”.

Supaya pembaca tidak buang masa bila nampak nama seperti Anonymous kah3, MAHATHIRVSANWAR dan sebagai nya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasihan Suman tua kedi, badut lawak kelakar
Dia bukan tidak tahu yg cikgu Kejora ini pakar
Tiada pilihan baginya, melainkan gulong tikar
Kini sdg cari ubat, di dapur dia menyelongkar

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Banyak masa terluang bergayut di blog ini, besok tak mengajar kat sekorlah ker, cik garu kepala bana……???

Same old trash PANTAToon splashed by same bloody stupid irrelevant off topic garbage, ranting by an idiot.

What a waste of time & space for the above relentless outright bullshits – cik garu kepala bana, my foot..…!!

Btw, alamat rumah di Kedah tuu wujud ker tidak, haaa…..??

Anonymous
Guest
Anonymous

Si tua kedi tunjuk megah, mau bagi blog gamat
Konon nak mari ke Kedah, dimintak nya alamat
Dia fikir dgn caranya tu maruahnya dpt selamat
Pada hal udah ternyata, dia itu penakut teramat

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Setuju dengan kata2 “What a waste of time & space for the above relentless outright bullshits ..”

Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama hanya menyanyah, lebih teruk dari Mak Nyah.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mlm ini Cikgu Kejora benar-benar berasa puas
Suman bapok tua kedi rebah terlentang tewas
Pasti dajal lahanat ini kencing berak tak lawas
Baru dia tahu bila dah bertemu buku dgn ruas

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Banyak masa terluang bergayut di blog ini, besok tak mengajar kat sekorlah ker, cik garu kepala bana……???

Same old PANTAToon thrash splashed by same bloody stupid irrelevant off topic garbage, ranting by an idiot.

What a waste of time & space for the above relentless outright bullshits – cik garu kepala bana, my foot..…!!

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Setuju dengan kata2 “What a waste of time & space for the above relentless outright bullshits ..”

Geng Najib yang asyik menjilat Najib mengguna berbagai nama hanya menyanyah, lebih teruk dari Mak Nyah.

Perlu dibalun, ditibai, di tahikan sebanyak mana yang boleh.

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Chicher..chicher..

When is your next “period”, huhhh……???

He he he

Teacher, my foot….!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Dgr sini cik garu kepala bana…. Kenapa pd malam tuu, kamu tak datang menemuiku setelah aku berkali-kali bagitau aku berada di tengah2 Dataran Merdeka, berseluar hitam, bertopi ‘Nike’……??? Kenapa kau tidak bagitau pukul berapa kau akan datang jumpa aku walau telah banyak kali aku bertanya…?? Alasan kamuu tak sempat bagitau sebab memandu tersangatlah temberang, sedangkan aku dah hubungi & menanyakan banyak kali awal2 lagi (dari beberapa hari awal sampai ke hari ditetapkan). Takkan kamu dalam tempoh tersebut sibuk melulu asyik pegang steering. Ntah2 kau memang berada di Chow Kit menyorok diri. Takder logik langsung konon kau cikgaru kepala bana sekorlah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Akibat dimalukan Kejora, Suman mula berang
Untuk cover malu, mcm2 auta dajal ini karang
Namun, semuanya tidak dipercayai dek orang
Sbb org tahu Suman bapok ni kaki temberang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Suman karang panjang, cuba mau cover malu
Kepala, dirasa mcm bengkak, bagaikan dipalu
Nak pengaruh org, dia bak kuar posting dulu2
Tapi Wak, tidak ada org yg akan caya sama lu!

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

Cakap pasal malu, nate’ Geng Najib yang asyik menjilat Najib dengan mengguna berbagai nama ini langsung tak tahu malu.

Dia terkenal sebagai Beruk Tua, ekor pendek, lebih gah dari monyet, kera atau lotong yang ekor panjang.

Melompat sini, melompat sana, manggaru ketiak nya yang penuh kutu. Kutu di kelengkang Najib yng di sebar nya sana sini. Bedebah punya beruk pengotor.

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman nak lwn Kejora sengaja nak cari padah
Tapi dia kecundang, si bapok tua haram jadah
Malu sungguh dirasa nya, ibarat muka diludah
Baru le kini dia tau langit tu tinggi atau rendah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Same old PANTAToon thrash splashed by same bloody stupid irrelevant off topic garbage, ranting by an idiot.

What a waste of time & space for the above relentless outright bullshits – cik garu kepala bana, my foot..…!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Suman tua kedi awalnya kencang serupa ribut
Tapi cuma separuh jalan sebab dia otak sabut
Diserang pantun Kejora, dia mula kelam kabut
Tak ada lagi pilihan bagi nya, melainkan cabut

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Same old PANTAToon thrash splashed by same bloody stupid irrelevant off topic garbage, ranting by an idiot.

What a waste of time & space for the above relentless outright bullshits – cik garu kepala bana, my foot..…!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Dgr sini cik garu kepala bana…. Kenapa pd malam tuu, kamu tak datang menemuiku setelah aku berkali-kali bagitau aku berada di tengah2 Dataran Merdeka, berseluar hitam, bertopi ‘Nike’……??? Kenapa kau tidak bagitau pukul berapa kau akan datang jumpa aku walau telah banyak kali aku bertanya…?? Alasan kamuu tak sempat bagitau sebab memandu tersangatlah temberang, sedangkan aku dah hubungi & menanyakan banyak kali awal2 lagi (dari beberapa hari awal sampai ke hari ditetapkan). Takkan kamu dalam tempoh tersebut sibuk melulu asyik pegang steering. Ntah2 kau memang berada di Chow Kit menyorok diri. Takder logik langsung konon kau cikgaru kepala bana sekorlah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Akibat dimalukan Kejora, Suman mula berang
Untuk cover malu, mcm2 auta dajal ini karang
Namun, semuanya tidak dipercayai dek orang
Sbb org tahu Suman bapok ni kaki temberang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Suman karang panjang, cuba mau cover malu
Kepala, dirasa mcm bengkak, bagaikan dipalu
Nak pengaruh org, dia bak kuar posting dulu2
Tapi Wak, tidak ada org yg akan caya sama lu!

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kasihan Suman lahanat PH punya hulubalang
Kucing tua ingin nak lagak mcm rimau belang
Mlm ini, ternyata si bahlol ini bernasib malang
Sbb lawan nya, cikgu Kejora bukanlah calang2

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Same old PANTAToon thrash splashed by same bloody stupid irrelevant off topic garbage, ranting by an idiot.

What a waste of time & space for the above relentless outright bullshits..…!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Same old PANTAToon thrash splashed by same bloody stupid irrelevant off topic garbage, ranting by an idiot.

What a waste of time & space for the above relentless outright bullshits – cik garu kepala bana, my foot..…!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Dgr sini cik garu kepala bana…. Kenapa pd malam tuu, kamu tak datang menemuiku setelah aku berkali-kali bagitau aku berada di tengah2 Dataran Merdeka, berseluar hitam, bertopi ‘Nike’……??? Kenapa kau tidak bagitau pukul berapa kau akan datang jumpa aku walau telah banyak kali aku bertanya…?? Alasan kamuu tak sempat bagitau sebab memandu tersangatlah temberang, sedangkan aku dah hubungi & menanyakan banyak kali awal2 lagi (dari beberapa hari awal sampai ke hari ditetapkan). Takkan kamu dalam tempoh tersebut sibuk melulu asyik pegang steering. Ntah2 kau memang berada di Chow Kit menyorok diri. Takder logik langsung konon kau cikgaru kepala bana sekorlah… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Akibat dimalukan Kejora, Suman mula berang
Untuk cover malu, mcm2 auta dajal ini karang
Namun, semuanya tidak dipercayai dek orang
Sbb org tahu Suman bapok ni kaki temberang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Suman karang panjang, cuba mau cover malu
Kepala, dirasa mcm bengkak, bagaikan dipalu
Nak pengaruh org, dia bak kuar posting dulu2
Tapi Wak, tidak ada org yg akan caya sama lu!

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MUNAFIK MELAYU DENGAR SINI Munculnya Melayu Barua Berani dan biadapnya DAP hari ini adalah kerana mereka disokong dan dibentengi oleh barua-barua Melayu atau ringkasnya kita gelar mereka Melayu Barua. Melayu Barua ini sanggup buat apa saja demi DAP. Kedudukan sebagai menteri bagi mereka sudah cukup untuk ditunggang DAP. DAP selamat bermakna kerusi mereka juga selamat. Membentak DAP yang menyebabkan DAP kecundang akan menyebabkan pangkat dan jawatan mereka juga kecundang. Inilah ciri utama Melayu Barua. Bukan mereka tidak pelajari sejarah. Sejarah telah bertintahitamkan peranan barua-barua sehingga tumpasnya kesultanan Melayu Melaka. Melayu Barua yang sesat berpolitik, memilih jalan dendam, fitnah dan belot… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Di blog ini Kejora ngaku2 sebagai cikgaru kepala bana. Di blog ‘Life of Annie’ dia gelarkan dirinya Professor Kangkung & Professor Nasi Lemak. Teruk dia baru2 ini dibalun oleh Sdra RD. Sila semua baca nie… ——————————————————————””’ Prof Nasi Lemak. Laa… ‘dapat sambutan luar biasa’ pun, Prof boleh heran ka? Orang yang sudah terkenal seanterio-dunia sebagai Kleptocracy, memang la… macam semut orang kerumun untuk memeras apa saja darinya. Orang pun sudah tahu dia terdesak dengan hutang keliling-pinggang, masa tu la nak picik-telor dia supaya menurut kemahuan sesiapa yang menawarkan sesuatu kesempatan, baik dari segi menaikkan image, popularity atau pun project yang… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Hati Suman iblis dah mula bengkak bernanah
Gi ke blog2 disebutnya tu, Kejora tidak pernah
Naper sampai lahanat ini sanggup memfitnah
Tak takut kah nanti ditibai malaikat dlm tanah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

MAHATHIRVSANWAR ADALAH GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB DENGAN MENGGUNA BERBAGAI NAMA.

DIA GUNAKAN NAMA ITU UNTUK MENGKOPIPES, MENGULANG BERKALI KALI TUDUHAN2 LIAR TANPA BUKTI, FAKTA ATAU PUNCA MAKLUMAT YANG SAHIH.

DIA OTAK KECIK. MENGKOPIPES PENULISAN PANJANG LEBAR, TAK SEDAR BAHAWA TIADA SIAPA YANG MEMBACA NYA, TERUTAMA BILA DILIHAT ITU KOPIPES.

DIA JENIS CYBER TROOPERS UMNO YANG NAJIB MAKI “BANGANG HAMJADAH” DI KEMPEN PRU13 DAN “KEPALA BAPAK KORANG” DI KEMPEN PRU14 – MALAS MENCARI FAKTA2 DAN HUJAH2 YANG BOLEH MENAIKKAN IMEJ NAJIB DAN UMNO BN. DEPA LINGKUP DI PRU14.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mana sudah menghilang si kedi Suman beruk
Kat blog ini dia hanyalah umpama radio buruk
Mlm ini dgn cgu Kejora, ifrit ini dah kena teruk
Tak daya bertahan lagi terus iblis ni menyorok

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

APA LA MAHA BAHALOL MELAYU PH Kenapa Pemimpin DAP Bukan Islam Sibuk Mengedarkan Pemberian Zakat Wang zakat bukan wang Kerajaan. Wang zakat tidak dikutip daripada orang Bukan Islam. Justeru, apa sebab pemimpin bukan Islam dari DAP yang sampaikan pemberian zakat kepada asnaf? Zakat merupakan ibadat khusus yang disyariatkan. Kenapa fungsi zakat iambil daripada orang Islam dan diserah / diagih kepada orang Islam atau asnaf yang berhak. Lakonan apakah yang sedang dimainkan wakil rakyat DAP Chris Lee Chun Kit yang memuat naik gambarnya ‘mengagihkan zakat’ di Pulau Tikus, Pulau Pinang? Apa yang cuba beliau sampaikan apabila orang bukan Islam yang mengurus… Read more »

Tanpa Nama
Guest
Tanpa Nama

MAHATHIRVSANWAR ini adalah nama samaran Geng Najib yang asyik menjilat Najib pakai banyak nama. Tak berani keluarkan nama Geng Najib sehingga malam hari, takut di balun asyik menjilat Najib apabila keluar saja nama itu.

Nama ini di khaskan nya untuk mengkopipes. Geng Najib dulu terkenal sebagai Raja Kopipes, sekarang dipindahkan nya gelaran itu kpd MAHATHIRVSANWAR.

Kopipes benda yang sama, panjang lebar, tak dibaca sesiapa. Aku komen begini untuk pengtahuan pembaca baru blog ini supaya tak payah membuang masa membaca nya.

Menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih.

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MAHA PERANAP EKONOMI NEGARA Satu Lagi Projek Mega Tun Mahathir Yang Dia Rahsiakan Dari Pengetahuan Umum Juga Bankrap MALAYSIA ELECTRONIC CORPORATION BHD. (MEC) Ramai anak-muda muda jarang dengar cerita ni. Tak banyak info mengenai MEC ni di internet. Posting mengenai cerita ni sebenarnya aku dah buat 2 tahun sudah di personal FB Tun Carlos. Lepas tu banyak la bloggers ambil article ini tanpa letak credit pun kat aku. 😅 Sekarang aku post semula di Page ni agar lebih ramai lagi tahu. Pada tahun 90an dulu Tun Mahathir pernah merancang secara besar-besaran untuk mengadakan MEC City di kawasan seluas 3000 ekar… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

The fact that Tun M still gaining recognition as the World’s Most Muslim Influential Personality speaks itself that the above ranting cp repeatedly made by the moronic idiot Kejora is nothing but mere outright rubbish……!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Pujian itu hanya ngko sorang yg punya neraca
Atok sudah kasi KERAjaan PH jadi mcm dalca
Rakyat sedari dia bukan intan tapi hanya kaca
Sbb tu merata dlm FB & YouTube dicaci cerca

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

JAWAPAN KEPADA SOALAN : ADAKAH ISLAM TERANCAM DI MALAYSIA…. PH perkasa Islam? Kosong peratus’ Dalam ucapan ulang tahun kerajaan Pakatan Harapan, perdana menteri mengulangi apa yang sering kita dengar selama ini dari puak-puak anti-Islam dan Melayu supaya tidak memperkatakan tentang agama dan Melayu. Katanya dua perkara ini akan membawa perpecahan kaum dan menjejas hubungan antara penganut agama. Saya berbeza pendapat dengan Tun kerana jika isu agama dan bangsa Melayu ini tidak diperkatakan oleh orang Melayu sendiri maka siapa lagi yang akan mempertahankannya? Penganut agama lain sudah pasti tidak akan mempedulikan agama Islam sebaliknya akan berusaha memperkuatkan agama masing-masing. Ini sangat… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

DOA PEMBUKA ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!
!!…..

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Same old thrash splashed by same bloody idiot.

Another stupid irrelevant off topic garbage, ranting by an idiot.

What a waste of time & space for the above relentless outright bullshits..…!!

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

The fact that Tun M still gaining recognition as the World’s Most Muslim Influential Personality speaks itself that the above ranting cp repeatefly made by the moronic idiot Kejora is nothing but mere outright rubbish……!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Pujian itu hanya ngko sorang yg punya neraca
Atok sudah kasi KERAjaan PH jadi mcm dalca
Rakyat sedari dia bukan intan tapi hanya kaca
Sbb tu merata dlm FB & YouTube dicaci cerca

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Kemain konon, Suman dianggap otai Bersatu
Tapi dgn cikgu Kejora, si tua kedi ni mati kutu
Di Dtrn Merdeka, tiga kali aku tetapkan waktu
Namun si bapok tua itu lari, mcm takut hantu

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Is that so, why you lying idiot…?? Ini bukti posting awal2 minta kamu nyatakan pukul berapa kau boleh jumpa aku pd 19 Mei 2019. Tapi, kamu terus-terusan kelu kecut tidak berani menyatakakannya. Alih2, last2 kau melalut beralasan konon2nys sibuk pegang steering – pegi daaa, besar engkau punya temberang. ———————————————————————— MY POSTING ON 12 May 2019 6:10 pm TO SUBSTANTIATE MY POINT OF EVIDENCE Kejora Musibat, Bukan sekali dua, dah banyak kali kau lari menyorok diri dgn alasan2 tak munasabah konon… Mas datang bulanlah, balik kampunglah, sibuklah, spek hitamlah, accident kemalanganlah’ & ntah aper2 lagi. INGAT – 19 Mei, 2019 di… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Akibat dimalukan Kejora, Suman mula berang
Untuk cover malu, mcm2 auta dajal ini karang
Namun, semuanya tidak dipercayai dek orang
Sbb org tahu Suman bapok ni kaki temberang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Suman karang panjang, cuba mau cover malu
Kepala, dirasa mcm bengkak, bagaikan dipalu
Nak pengaruh org, dia bak kuar posting dulu2
Tapi Wak, tidak ada org yg akan caya sama lu!

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Syukran…..Kerajaan PH diumumkan di semua stesyen2 tv hari ini akan membayar Bantuan Rakyat sempena Hati Raya Aidil Fithri bermula hari ini sama rata – tak kira Bumpiputera ker, Langitputera ker, Lautputera ker, termasuk warga felda.

Anonymous
Guest
Anonymous

Apa yg nak dimegah dgn KERAjaan PH taghut
Cai2 pula serupa dgn lembu kat padang ragut
Menteri pula, spt perempuan sakit senggugut
Nak ulorkan bantuan pun selepas rakyat ugut

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MARI KITA KENALI PARA PEMIMPIN UTAMA KERAJAAN SEKARANG….RAMAI YANG LEBIH MENGENALI PAK SHEIKH DAJJAL BERBANDING TONG M BERDASARKAN PAK DAJJAL TELAH DIMAHKAMAHKAN DAN DISAHKAN SEBAGAI PENGAMAL LIWAT DAN MENJADI BANDUAN DUA KALI….TONG M DI ANGGAP LICIK WALAUPUN TELAH MEMBUAT BEGITU BANYAK SKANDAL TERUS DIPUJA DAN DIANGGAP SEPERTI TUHAN YANG SUCI TIADA KESALAHAN….SEMATA-MATA KERANA TIDAK PERNAH DIBICARAKAN OLEH MAHKAMAH DENGAN RM 400 BILLION SKANDAL MAKA PEMIMPIN INI DI ANGGAP SEPERTI DEWATA.…SEJARAH PM-4 YANG TELAH MERANAPKAN SEPARUH DARI EKONOMI NEGARA TELAH DIABAIKAN OLEH MEREKA YANG FANATIK INI…FAKTA DAN ANGKA DI MANA RINGGIT TELAH JATUH DARI RM 2.50 KEPADA RM 3,80 TELAH DICAMPAK… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH SENGAJA RANAPKAN EKONOMI NEGARA…MEREKA MEMANG MAHUKAN SUPAYA NEGARA INI JAHANAM…LANGKAH PERTAMA MEREKA LAKUKAN IALAH ISTIHARKAN SELURUH DUNIA… MALAYSIA BANKRAP …TINDAKAN TERSEBUT MENAKUTKAN PELABUR2 ASING MENYEBABKAN MEREKA BERTEMPIARAN LARI..AKIBATNYA NEGARA KEHILANGAN PELABURAN BERJUMLAH RM270 BILLION…BURSA HILANG 200 MATA…GDP JUGA JATUH DARI 5.9% KEPADA 4.7% ..RINGGIT JATUH DARI RM3.80 KEPADA RM 4.15….. PENGANGGURAN BERLELUASA..SISWAZAH KELUAR U MENGANGGUR..PELUANG TEMUDUGA HANYA 4% …ITU PUN BELUM TENTU DITERIMA…BERIBU2 DIBERHENTIKAN KERJA SETIAP BULAN…HARGA KELAPA SAWIT DAN GETAH JATUH MERUDUM…MEREKA BUKAN SAHAJA MENGENAKAN SST TETAPI MEMPERKENALKAN PELBAGAI CUKAI…CUKAI TANAH NAIK 800%…TARIF BILL UTILITY JUGA DINAIK KAN..PENJAWAT AWAM DIBERHENTIKAN KERJA 17 RIBU ORANG INI SEMUA BERLAKU SEJAK… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA DENGAN SENANG HATI OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Masih jugak kau merepek yer, Kejora…….???????

Patut ler si Tikus AnonyMOUSE Kejora ini sering posting2nya kena delete penangan Kluangman siap dibalun – ‘lebih baik jadi burung kakatua daripada jadi manusia. Orang komen kau komen, orang mendarat kau ke laut’.

Padan muka si luncai bengap Kejora dihumban ke laut dgn labu2nya.
Tak malu ker, tak serik kerr, binatang jenis aper kau nie, haaaa…??

Ha ha ha, arini ada di Chow Kit ker Kedah, tak ngajor ker cik garu kepala bana….,,,???

Anonymous
Guest
Anonymous

What a nonsense is, this idiot idols preacher
Why is he envious, knowing Kejora a teacher
If only at Dtrn Merdeka, he dare to adventure
This idiot will be carried away, on a stretcher

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

The fact that Tun M still gaining recognition as the World’s Most Muslim Influential Personality speaks itself that the above ranting cp repeatefly made by the moronic idiot Kejora is nothing but mere outright rubbish……!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Pujian itu hanya ngko sorang yg punya neraca
Atok sudah kasi KERAjaan PH jadi mcm dalca
Rakyat sedari dia bukan intan tapi hanya kaca
Sbb tu merata dlm FB & YouTube dicaci cerca

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Mari kita kenali sekor durjana yg menyamar pelbagai nama.

Munafik terkutuk inilah spesi durjana “Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhhhh”, yg kufur mencerca hina Zat Sang Maha Kuasa dek kebencian meluap-luap terhadap Tun Mahathir tergamak menukilkan………

‘Allah meliwat Madey dunia akhirat’.

Naudzubillah Mindzaliq. SELISIH……….!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Ntah apa lah nak nak jadi, Suman beruk kera
Tak habis2, si tua kutuk ini, nak tuduh Kejora
Doe udah perjelas, itu tulisan dari Virgo Lara
Kalau gi court, ust Doe bleh jadi saksi bicara

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Mari kita kenali sekor durjana yg menyamar pelbagai nama.

Munafik terkutuk inilah spesi durjana yg gemar mengilai bagai iblis “Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhhhh”, yg kufur mencerca hina Zat Sang Maha Kuasa dek kebencian meluap-luap terhadap Tun Mahathir tergamak menukilkan………

‘Allah meliwat Madey dunia akhirat’.

Naudzubillah Mindzaliq – ‘S E L I S I H’ ……..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Ntah apa lah nak nak jadi, Suman beruk kera
Tak habis2, si tua kutuk ini, nak tuduh Kejora
Doe udah perjelas, itu tulisan dari Virgo Lara
Kalau gi court, ust Doe bleh jadi saksi bicara

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Masih jugak kau merepek yer, Kejora…….???????

Patut ler si Tikus AnonyMOUSE Kejora ini sering posting2nya kena delete penangan Kluangman siap dibalun – ‘lebih baik jadi burung kakatua daripada jadi manusia. Orang komen kau komen, orang mendarat kau ke laut’.

Padan muka si luncai bengap Kejor dihumban ke laut dgn labu2nya.
Tak malu ker, tak serik kerr, binatang jenis aper kau nie, haaaa…??

Ha ha ha

Anonymous
Guest
Anonymous

Akibat dimalukan Kejora, Suman mula berang
Untuk cover malu, mcm2 auta dajal ini karang
Namun, semuanya tidak dipercayai dek orang
Sbb org tahu Suman bapok ni kaki temberang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Suman karang panjang, cuba mau cover malu
Kepala, dirasa mcm bengkak, bagaikan dipalu
Nak pengaruh org, dia bak kuar posting dulu2
Tapi Wak, tidak ada org yg akan caya sama lu!

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Iyer kerr, tapi kenapa pd malam tuu, kamu tak datang menemuiku setelah aku berkali-kali bagitau aku berada di tengah2 Dataran Merdeka, berseluar hitam, bertopi ‘Nike’……??? Kenapa kau tidak bagitau pukul berapa kau akan datang jumpa aku walau telah banyak kali aku bertanya…?? Alasan kamuu tak sempat bagitau sebab memandu tersangatlah temberang, sedangkan aku dah hubungi & menanyakan banyak kali awal2 lagi (dari beberapa hari awal sampai ke hari ditetapkan). Takkan kamu dalam tempoh tersebut sibuk melulu asyik pegang steering. Ntah2 kau memang berada di Chow Kit menyorok diri. Takder logik langsung konon kau cikgaru kepala bana sekorlah di Kedah. Tak… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

The fact that Tun M still gaining recognition as the World’s Most Muslim Influential Personality speaks itself that the above ranting cp repeatefly made by the moronic idiot Kejora is nothing but mere outright rubbish……!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Pujian itu hanya ngko sorang yg punya neraca
Atok sudah kasi KERAjaan PH jadi mcm dalca
Rakyat sedari dia bukan intan tapi hanya kaca
Sbb tu merata dlm FB & YouTube dicaci cerca

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

PH SENGAJA MUFLISKAN NEGARA SUPAYA NEGARA JADI KUCAR KACIR DAN PORAK PERANDA…TUJUAN MEREKA ADALAH UNTUK MENGUBAH STATUS QUO DAN PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENUKAR MENJADI REPUBLIK TANPA RAJA DAN SULTAN ..ITU LAH SATU SATUNYA MATLAMAT MEREKA..DAN SATU SATUNYA ALASAN MEREKA IALAH MELETAKKAN SEMUA KESALAHAN KEPADA KERAJAAN DAHULU…MEREKA BERUSHA KERAS KE ARAH ITU TANPA PEDULIKAN NASIB RAKYAT DAN KEMAKMURAN NEGARA…LANGKAH PH YANG KEDUA IALAH ISTIHAR BAHAWA NEGARA HANYA PUNYAI 4 SAHAJA JET PEJUANG YANG BERFUNGSI UNTUK MENGUNDANG CAMPUR TANGAN PIHAK ASING DALAM POLITIK NEGARA… LANGKAH SETERUSNYA IALAH MENJUAL SEGALA ASET2 NEGARA… TUMPUAN DIBERIKAN KEPADA ASET ISLAM MELAYU SUPAYA MELAYU TIDAK MAMPU BANGKIT..PALING… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

LANGKAH PH YANG KE EMPAT UNTUK MENGHANCURKAN NEGARA IALAH DENGAN MENAMBAH HUTANG NEGARA… WALAUPUN MEREKA JAJA KE HULU HILIR KERAJAAN DAHULU BANYAK HUTANG TAPI MEREKA TERUS MENOKOK HUTANG NEGARA…HUTANG NEGARA KINI ADALAH 840 BILLION DARI 680 BILLION..…MEREKA RASA TIDAK BERSALAH MELAKUKAN SEMUA KESALAHAN ITU KERANA MEREKA TELAH LETAKKAN SEMUANYA PADA KERAJAAN LEPAS…BAGI MEREKA ITU LAH LAMPU ALADIN DAN LICENSE TO KILL …..ALASAN BUAT HUTANG BARU UNTUK BAYAR HUTANG LAMA ADALAH IDEA HAPRAK…KINI TERBUKTI APA YANG MEREKA LAUNGKAN HUTANG NEGARA 1 TRILLION AKAN DITOMPOK OLEH MEREKA…KEADAAN KINI BERTAMBAH PARAH DENGAN STAGFLASI YANG AKAN DIALAMI NEGARA…RINGGIT BAKAL JADI TIDAK BERHARGA SEPERTI VENEZUELA… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

SESI BERKENALAN DENGAN PEMIMPIN NEGARA DITERUSKAN…PAK SHEIKH YANG MEMPUNYAI PAKEJ LENGKAP BERUPA KEBEJATAN MORAL,,BERFAHAMAN LIBERALISME DAN PLURALISME SERTA AHLI FREEMASON..PUNYAI RAPPORT BAIK DENGAN ISRAEL …APALAGI PARTY YANG DITERAJUI ADALAH BERLAMBANG MATA SATU…PAK DAJJAL JUGA TERLIBAT DALAM MEGA SKANDAL..CONTOH KETARA IALAH SKANDAL FOREX YANG BERJUMLAH RM 30 BILLION KETIKA MENJADI MOF….MELAYAKKAN BELIAU MENDAPAT PANGKAT DAJJAL.. TONG M HEBAT DARI SEGI MEMANIPULASI PEMIKIRAN RAKYAT ALA FIRAUN KUNO…SKANDAL BELIAU YANG BERTONG-TONG TELAH DI ILUSIKAN HANYA PERKARA YANG REMEH APABILA KEKAYAAN NEGARA LESAP LEBIH DARI SEPARUH DENGAN SKANDAL MEGA BERJUMLAH RM400 BILLION…BANYAK DASAR-DASAR KERAJAAN SEMASA PM-4 TELAH DIUBAH TERUTAMA DASAR PENSWASTAAN YANG MENYEBABKAN KEKAYAAN… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
Guest
MAHATHIRVSANWAR

MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MENEUTRALKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST.. TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG… Read more »

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Mari kita kenali sekor durjana yg menyamar pelbagai nama.

Munafik terkutuk inilah spesi durjana “Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhhhh”, yg kufur mencerca hina Zat Sang Maha Kuasa dek kebencian meluap-luap terhadap Tun Mahathir tergamak menukilkan………

‘Allah meliwat Madey dunia akhirat’.

Naudzubillah Mindzaliq. SELISIH……….!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Ntah apa lah nak nak jadi, Suman beruk kera
Tak habis2, si tua kutuk ini, nak tuduh Kejora
Doe udah perjelas, itu tulisan dari Virgo Lara
Kalau gi court, ust Doe bleh jadi saksi bicara

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Mari kita kenali sekor durjana yg menyamar pelbagai nama.

Munafik terkutuk inilah spesi durjana yg gemar mengilai bagai iblis “Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhhhh”, yg kufur mencerca hina Zat Sang Maha Kuasa dek kebencian meluap-luap terhadap Tun Mahathir tergamak menukilkan………

‘Allah meliwat Madey dunia akhirat’.

Naudzubillah Mindzaliq – ‘S E L I S I H’ ……..!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Ntah apa lah nak nak jadi, Suman beruk kera
Tak habis2, si tua kutuk ini, nak tuduh Kejora
Doe udah perjelas, itu tulisan dari Virgo Lara
Kalau gi court, ust Doe bleh jadi saksi bicara

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Mari kita kenali sekor durjana yg menyamar pelbagai nama.

Munafik terkutuk inilah spesi durjana dgn tebiat iblis berketawa “Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhhhh”, yg kufur mencerca hina Zat Sang Maha Kuasa dek kebencian meluap-luap terhadap Tun Mahathir tergamak menukilkan………

‘Allah meliwat Madey dunia akhirat’.

Naudzubillah Mindzaliq. SELISIH……….!!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Ntah apa lah nak nak jadi, Suman beruk kera
Tak habis2, si tua kutuk ini, nak tuduh Kejora
Doe udah perjelas, itu tulisan dari Virgo Lara
Kalau gi court, ust Doe bleh jadi saksi bicara

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Ular mati tinggalkan bisa
Harimau pula tinggalkan belang
Mahathir pergi tinggalkan jasa
Najib pulak menimbunkan hutang

ps:
Waktu si penyamun najib pinjam kemudian sakau duit berbilyon-bilyon, kerajaan BN (Borosmah Najib) tidak terbeban bayar hutang sebab ada tempoh grace period. Setelah habis edah grace period itu, kini kerajaan PH terpaksa menanggung bala kena bayar semula hutang pokok + bunga riba yg paling tinggi dalam sejarah dunia perbanking.
Yg kelakar, BN (Borosmah Najib) kononnya boleh tersalah bayar beratus-ratus juta kpd sykt IPIC yg salah. Najib pulak main sign buta tanpa periksa, masuk akal kerr…..??

Ini yg budak kecik Tikus AnonyMOUSE Kejora tidak faham2 tapi masih juga nak tunjuk pandai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ular mati tinggalkan bisa
Harimau pula tinggalkan belang
Mahathir PM rakyat tersiksa
PH perintah pula Melayu malang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

Ular mati tinggalkan bisa
Harimau pula tinggalkan belang
Di Dtrn Merdeka ku tetapkan masa
Namun si tua terus menghilang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

The fact that Tun M still gaining recognition as the World’s Most Muslim Influential Personality speaks itself that the above ranting cp repeatefly made by the moronic idiot Kejora is nothing but mere outright rubbish……!!

Anonymous
Guest
Anonymous

Pujian itu hanya ngko sorang yg punya neraca
Atok sudah kasi KERAjaan PH jadi mcm dalca
Rakyat sedari dia bukan intan tapi hanya kaca
Sbb tu merata dlm FB & YouTube dicaci cerca

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Inilah ngocehan melalut ber’fuckntah’ dari budak kecik yg Keciwa Kejora bangsat yg tidak dapat menerima kenyataan BN (Borosmah Najib) sedang menghitung hari.

Najib, Zahid Komidi & yg sewaktu-waktu dgn mereka bolehlah dianggapkan ‘ARWAH’ dalam kerjaya politik yg penuh bergelumang dgn ketidak amanah, merompak, menipu, membohong, menghalalkan perniagaan/aktiviti haramjadah yg diputar-belit melibatkan 1mdb, tabung haji, felda, mara, felcra, kementerian pertahanan, ternak lembu dalam kondo, dll.

Sekarang mereka menerima balasan awal di dunia……itu belum lagi di alam barzakh & alam akhirat kelak.

Anonymous
Guest
Anonymous

Mmg kelakar gilerr, Suman Kadok punya ulah
Tulisan pun serupa budak tidak ngaji sekolah
Tak sedar ker, dah 3 PRK berturut2 PH kalah?
PH nak bungkus PRU15 nanti, ngaku saja lah

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Baru 3 prk taik gigi dah sembang kencang bagai nak rak.

Apalah jika nak dibandingkan pemncapaian kacang putih BN (Borosmah Najib) dgn rekod cemerlang-gemilang Tun M menang 5 PRU berturut-turut dgn 2/3 majoriti.

Dgn pihak pembangkang pun Tun yg dah lanjut usia masih berbisa melumpuh & mengalahkan BN (Borosmah Najib) di PRU 14 – satu peñcapaian yg mengejutkan seluruh dunia ketika BN (Borosmah Najib) dilihat begitu perkasa dgn bantuan jentera2 kerajaan dan dukungan pihak istana, khususnya Kelantan & Johor.

Anonymous
Guest
Anonymous

PH menang PRU14 itu, sudah jadi cerita lama
Kini, laungan Melayu anti PH hangat bergema
Kebangkitan semula BN pasti akan menjelma
PRU15 bersedia le PH utk kekalahan diterima

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Ular mati tinggalkan bisa
Harimau pula tinggalkan belang
Mahathir pergi tinggalkan jasa
Najib pulak menimbunkan hutang

ps:
Waktu si penyamun najib pinjam kemudian sakau duit berbilyon-bilyon, kerajaan BN (Borosmah Najib) tidak terbeban bayar hutang sebab ada tempoh grace period. Setelah habis edah grace period itu, kini kerajaan PH terpaksa menanggung bala kena bayar semula hutang pokok + bunga riba yg paling tinggi dalam sejarah dunia perbanking.
Yg kelakar, BN (Borosmah Najib) kononnya boleh tersalah bayar beratus-ratus juta kpd sykt IPIC yg salah. Najib pulak main sign buta tanpa periksa, masuk akal kerr…..??

Ini yg budak kecik Tikus AnonyMOUSE Kejora tidak faham2 tapi masih juga nak tunjuk pandai.

Anonymous
Guest
Anonymous

Ular mati tinggalkan bisa
Harimau pula tinggalkan belang
Mahathir PM rakyat tersiksa
PH perintah pula Melayu malang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

Ular mati tinggalkan bisa
Harimau pula tinggalkan belang
Di Dtrn Merdeka ku tetapkan masa
Namun si tua terus menghilang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

MUQADDIMAH KHAS BUAT KEJORA

Beginilah….

Apakata kamu beri saja alamat kamu di kedah, biar aku saja yg menemui kamu, bolehlah aku mengunjungi mu pd hari raya tak lama lagi & beri kamu duit raya. Ada berani kerrr…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Hoi org tua fasiq bakal neraka punya kayu api
Banyak ke makan babi, kenduri yg dibuat DAP
Naper ngko jadi bodoh, mengalah lembu sapi
Hal personal bagi no phone ler, PM dekat tepi

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Nampak sangat Kejora Kojolla ketakutannnnnn bagai nak kojol mengalih tiang gol untuk ngelak bersua dgn saya.

Reply Edit

Anonymous
Guest
Anonymous

Naper nak meraban menceceh pulak Pak Tua
Ini bukan ker showdown di antara kita berdua
Nko itu yg penakut, serupa dgn pondan barua
16/9/17, 1/2/18, 19/5/19, ko elak dari bersua

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Anonymous
Guest
Anonymous

Madey peduli apa, nak bantu puak2 peneroka
Kita pun tahu, dgn orang Melayu, dia tak suka
China dan Hindu, barulah dia akan bagi muka
Sbb depa yng kasi naik, undi PH punya angka

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Apakata kamu beri saja alamat kamu di kedah, biar aku saja yg menemui kamu, bolehlah aku mengunjungi mu pd hari raya tak lama lagi & beri kamu duit raya. Ada berani kerrr…….??

Anonymous
Guest
Anonymous

Hoi org tua fasiq bakal neraka punya kayu api
Banyak ke makan babi, kenduri yg dibuat DAP
Naper ngko jadi bodoh, mengalah lembu sapi
Hal personal bagi no phone ler, PM dekat tepi

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Nampak sangat Kejora Kojolla ketakutannnnnn bagai nak kojol mengalih tiang gol untuk ngelak bersua dgn saya.

Anonymous
Guest
Anonymous

Naper nak meraban menceceh pulak Pak Tua
Ini bukan ker showdown di antara kita berdua
Nko itu yg penakut, serupa dgn pondan barua
16/9/17, 1/2/18, 19/5/19, ko elak dari bersua

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Is that so, why you lying idiot…?? Ini bukti posting awal2 minta kamu nyatakan pukul berapa kau boleh jumpa aku pd 19 Mei 2019. Tapi, kamu terus-terusan kelu kecut tidak berani menyatakakannya. Alih2, last2 kau melalut beralasan konon2nys sibuk pegang steering – pegi daaa, besar engkau punya temberang. ———————————————————————— MY POSTING ON 12 May 2019 6:10 pm TO SUBSTANTIATE MY POINT OF EVIDENCE Kejora Musibat, Bukan sekali dua, dah banyak kali kau lari menyorok diri dgn alasan2 tak munasabah konon… Mas datang bulanlah, balik kampunglah, sibuklah, spek hitamlah, accident kemalanganlah’ & ntah aper2 lagi. INGAT – 19 Mei, 2019 di… Read more »

Anonymous
Guest
Anonymous

Akibat dimalukan Kejora, Suman mula berang
Untuk cover malu, mcm2 auta dajal ini karang
Namun, semuanya tidak dipercayai dek orang
Sbb org tahu Suman bapok ni kaki temberang

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Suman karang panjang, cuba mau cover malu
Kepala, dirasa mcm bengkak, bagaikan dipalu
Nak pengaruh org, dia bak kuar posting dulu2
Tapi Wak, tidak ada org yg akan caya sama lu!

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Iyer kerr, tapi kenapa pd malam tuu, kamu tak datang menemuiku setelah aku berkali-kali bagitau aku berada di tengah2 Dataran Merdeka, berseluar hitam, bertopi ‘Nike’……??? Kenapa kau tidak bagitau pukul berapa kau akan datang jumpa aku walau telah banyak kali aku bertanya…?? Alasan kamuu tak sempat bagitau sebab memandu tersangatlah temberang, sedangkan aku dah hubungi & menanyakan banyak kali awal2 lagi (dari beberapa hari awal sampai ke hari ditetapkan). Takkan kamu dalam tempoh tersebut sibuk melulu asyik pegang steering. Ntah2 kau memang berada di Chow Kit menyorok diri. Takder logik langsung konon kau cikgaru kepala bana sekorlah di Kedah. Tak… Read more »

kurma
Guest
kurma

hai abang othman ahmad.
u punya umur sekarang berapa? banyak masa menulis di blog, time zohor, kau tulis komen, waktu isyak pun kau tulis komen, waktu orang sembanyang tahajjud pun kau tulis komen. Kau berqiamullaih dengan blog ni k er?

Anonymous
Guest
Anonymous

Utk bro kurma:

Org di huma tahan burung mengguna racik
Tak semena-mena racik kena burung belatok
Kalu ‘kurma’ umur 60++, panggil Suman pakcik
Kalu umur ‘kurma’ 40++, panggil Suman atok

Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

Othman Ahmad
Guest
Othman Ahmad

Di atas adalah nukilan spesi durjana yg sering guna pakai pelbagai nama. Dia akan posting guna pakai satu nama & komen balas pakai nama lain. Kedurjanaannya melampaui batas2 adab resam & ugama hingga gamak mencerca hina Sang Maha Kuasa dgn menyatakan….. “Allah meliwati Madey dunia akhirat” – Naudzubillah Mindzaliq…!! Seperti Hadi Awang yg mengkafirkan sesama Islam, spesi durjana yg bergelar Kejora ini kini mendoakan TN, saya & JD bunuh diri secara berjemaah bila/jika Anwar Ibrahim jadi PM. Suci sungguh doanya, yer1…!! Selain itu, spesi durjana ini sering menunjuk-nunjuk konon dia kuat bersembah yang (ntah apanya) di waktu Subuh tapi sayang… Read more »