KENAPA SAMPAI JADI BEGINI? KENAPA MUKHRIZ YANG LEBIH2?

Sebagaimana tular di media sosial, Tunku Mahkota Johor atau TMJ turut berkongsi rakaman video yang memperlihatkan Mukhriz Mahathir tidak bersalam dengan Sultan Johor.

Kenapa sampai jadi begini?

Di mana akhlak beliau sebagai seorang pemimpin Melayu yang beragama Islam?

Bukankah Bersatu juga sebuah parti Melayu?

Lagi pun, rakaman itu diambil di Istana Pahang ketika memberi penghormatan terakhir berikutan kemangkatan Paduka Ayahanda Sultan Pahang semalam, memang tidak manis kejadian ini berlaku.

Yang berbalah ialah Tun Mahathir dan Istana Johor, tetapi Perdana Menteri sendiri sentiasa bersalam dengan Sultan Johor ketika bertemu.

Lebih daripada itu, TMJ yang dilihat kerap berbeza pendapat dengan Tun Mahathir pun tetap menghulurkan tangan bersalam dengan Perdana Menteri.

Kenapa Mukhriz pula yang lebih-lebih? (Shahbudindotcom 24/05/2019)

0 0 votes
Article Rating
Kongsikan artikel ini
Updated: 24 May 2019 — 12:55 pm
Subscribe
Notify of
guest

31 Comments
Newest
Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Sawaludinlamin
Sawaludinlamin
25 May 2019 8:00 am

Apa yg sebok sangat budin, kalau anak aku kurang ajar keterlaluan dan biadap berlebihan pd diri kamu, ada kah kamu nakkan anak kamu sembah cium tangan aku n anak aku. Patik pacal yg terhina dah xde lagi dlm kamus org mlayu. Kamu dgn bos kamu aljubori bolih teruskan. Cium tangan, cium kaki, Apa malu bos kamu. Mcm aljibbo jugak. Poorah.

Anon
Anon
24 May 2019 6:46 pm

Ada siapa pikir Jho Taek Lo tak bersalah dan akan balik sendirian? Rakyat ada hak memikir, walau pun mahkamah yang memutuskan di salah ke tidak –

Balik, saya beri Jho Low jaminan keselamatan, kata IGP

Hamid berkata Jho Low tidak boleh melarikan diri daripada undang-undang selama-lamanya, dan harus kembali jika dirinya benar-benar tidak bersalah.

Tak usah harap dia balik melainkan di heret Polis melalui Interpol.

irkiz
irkiz
24 May 2019 5:49 pm

Menteri Besar Kedah Mukhriz Mahathir hari ini memohon maaf kepada Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar kerana tidak bersalam dengan baginda, semalam. Setiausaha akhbar Mukhriz dalam kenyataan memaklumkan permohonan maaf itu disampaikan menerusi surat yang diutuskan kepada Sultan Ibrahim hari ini. “Menteri Besar Kedah Mukhriz Mahathir hari ini telah mengutus surat kepada DYMM Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar. “(Ia) bagi memohon ampun dan maaf di atas kekhilafan beliau tidak bersalaman dengan baginda di Istana Abu Bakar di Pekan, Pahang semalam. “Menteri besar telah menyembah maklum kepada baginda bahawa kekhilafan tersebut adalah kerana kealpaannya sendiri, dan tidak menggambarkan sifat sopan… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 May 2019 5:42 pm

Rosmah gagal di mahkamah, perlu isytihar hartanya –

Rosmah Mansor gagal untuk mengketepikan notis pendakwaan yang memerlukan beliau mengisytiharkan hartanya dalam kes penggubahan wang haram yang dihadapinya.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Mohamed Zaini Mazlan memutuskan bahawa mematuhi notis berkenaan tidak akan menjejaskan haknya untuk perbicaraan yang adil kerana ia tidak ada kena mengena dengan 17 pertuduhan pengubahan wang haram yang dihadapinya itu.

Kalau lihat gambar dia, kesian juga muka jadi teruk akibat botched-up plastic surgery operations – https://www.malaysiakini.com/news/477225

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 May 2019 5:38 pm

Lepas kencing, kenalah istinja’

“Mana-mana janji PRU, dasar dan rancangan yang tidak sesuai, tidak praktikal dan bertindih hendaklah dipinda atau digugurkan langsung.” – Kadir Jasin
Kata Firuz Zamir, “Adat la.. selepas kencing kena la cuci..”

Senang saja janji, dapat kuasa berhelah bila tak boleh tunaikan, dan akhirnya kata pinda janji yang tak sesuai.

Wow! Banyak untung kecingkan rakyat

Anon
Anon
24 May 2019 6:48 pm

Kamu banyak kena kencing ke? Kesian.

Tanpa Nama...
Tanpa Nama...
24 May 2019 5:26 pm

“Ya kami tahu (lokasinya). Dia bukan di Indonesia. Isteri keduanya di sana. Dia ada ke sana sekali (dulu),” kata KPN A Hamid.

Nik Faisal Ariff antara saksi paling penting dalam perbicaraan kes SRC International terhadap bekas perdana menteri Najib Razak yang sedang berjalan.

Menurut saksi perbicaran, dia merupakan individu yang mengawal akaun Ambank Najib, yang didakwa menerima wang berjumlah RM42 juta.

Sekarang sudah tahu dia yang mengawal, tentu boleh bawak dia balik melalui Interpol. Lingkup lah kes Najib.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 May 2019 4:23 pm

PH TAK PUAS HATI DGN BN

Tak seperti di Indon, yang menang di M’sia yang tak puashati

Dari FB Aznil Hisham

Teruk juga rusuhan di Indonesia. 6 kematian dilaporkan.

Apapun, bersyukur kita berada di bumi Malaysia. Aman dan damai. Pertukaran kuasa tidak sedikit pun berlaku rusuhan. Walaupun kita tahu fitnah sudah menang.

Namun ada yg pelik.

Jika di Indonesia, si kalah tak puas hati dgn si menang.

Di Malaysia, sebaliknya pula. Si menang asyik tak puas hati dgn si kalah.

Wow! Kalo menang, koyok opo yo

Tanpa Nama...
Tanpa Nama...
24 May 2019 5:11 pm

Geng Najib yang asyik menjilat Najib pakai banyak nama termasuk MAHATHIRVSANWAR,

Kau dah gila menuduh PH tak puas hati dengan BN bila PH dah menang.

Kau geram Najib dan Umno BN kena lingkup di Pru14 yer, sampai sekarang pun masih merapu komen tak tentu arah.

justice4all
justice4all
24 May 2019 4:17 pm

Terlihat jelas dalam video terkait, Mukhriz masih tunduk membongkok di hadapan Sultan Johor sebagaimana lazim kita lihat perlakuan rakyat/pemimpin dalam banyak majlis2 lain selama ini ketika berhadapan dengan pembesar khususnya istana. Dan hampir semua akan setuju bahawa perlakuan begitu adalah tanda hormat dan beradap dan pasti nya ia bukan satu perbuatan kurang ajar. Apakah hanya dengan salaman tangan, itu satu2nya tanda menghormati?. Tak perlulah mana2 pihak nak kebudak2an sangat hingga sampai nak memperbesarkan soal yang hakikatnya tak pun membawa maksud sebenar seperti apa yang didakwa. Berbaik sangka lebih baik dari mencetak dosa!

anonymous
anonymous
24 May 2019 4:13 pm

Mukhriz kan ada angkat tangan, sembah kat SJ. Mana datang angkohnya….?
Lainlah dia jalan terus, menonong ke depan. Mungkin dia rasa dirinya terlalu kecil utuk bersalaman dgn seorang Sultan. Jadi, dia angkat sembah je. Ini pun salah tak beradab ke…??

Ma Hussin
Ma Hussin
24 May 2019 3:57 pm

Kalau betul bagai dikata, nilah dikatakan pepatah Melayu, tiada beban batu digalas, Mukhkriz sengaja cari susah, dia telah meletak garam di tgn yg luka, aduh sakit tak terkata, PH makin buruk ibarat anjing kurap, dah lah dijauhi kerana dianggap najis oleh gerombolan penyamun dan geng kartel, tapi dihalau kerana takut jangkitan kurapnya, tolong kurangkan onar boleh tak pemimpin PH, dah penat kami penyokong mempertahan onar kamu, fedup tau tak!!Harap apa yg dikatakan tidak benar, Mukhriz sila beri penjelasan segera.

Atan
Atan
24 May 2019 3:53 pm

Kalau gambar di atas menunjukkan Mukhriz bongkok, bersalam dengan dua tangan dengan orang di sebelah Sultan, tak masuk akal mengata dia tidak menghormatkan Sultan yang berdiri sebelum nya.

Mesti dia mengatur dua tangan nya untuk menyembah Sultan. Tak salah buat begitu.

Video yang TMJ keluarkan di media sosial itu perlu di keluarkan di sini.

Pahal pun, apa tujuan TMJ keluarkan nya di media sosial?

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 May 2019 2:52 pm

Nampak nya ketidaksetujuan (bahasa tinggi tuh, hehe) Budin terhadap Tun Mahathir melangkau kpd anaknya Mukhriz.

Berat betul sokongan nya kpd Pak Sheikh Anwar. Berharap benar dia Pak Sheikh jadi PM cepat. Tapi tak ada tempoh atau tarikh serah kuasa. 2,3 tahun ada disebut. Tapi itu bukan janji. Hanya ramalan. Atau cakap2.

Semata mata di atas kebijaksnaan Tun M menilai kerja2 yang dibuat nya sudah siap atau boleh ikut momentum yang dia set untuk siap dengan berjaya atau tidak.

irkiz
irkiz
24 May 2019 5:51 pm
Reply to  Tanpa Nama

budin sakit jiwa. something wrong with budin. mungkin budin tak makan ubat

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 May 2019 2:44 pm

Tak nampak gerak geri Mukhriz, tak tahu sama ada mengatur tangan menyembah. Jika begitu, dia tak salah. Dari pandangan lama, lebih hormat menyembah dari bersalam dengan Sultan.

Tak nampak video itu, Budin. Kenapa tak keluarkan di sini.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 May 2019 4:29 pm
Reply to  Tanpa Nama

JAWAPAN KEPADA PENYOKONG PARTI MATA SATU YANG MENDEWAKAN RAJA DAJJAL : SETELAH MAHKAMAH PERSEKUTUAN MEMUTUSKAN PAK SHEIKH ADALAH PESALAH LIWAT MAKA TERBUKTILAH PAK SHEIKH PENGAMAL LIWAT SEJATI…MAHKAMAH PERSEKUTUAN ADALAH MAHKAMAH TERTINGGI DALAM SISTEM NEGARA DI MANA KEPUTUSAN TIDAK BOLEH DIUBAH LAGI…SEBELUM ITU PROSES DILALUI IALAH MAHKAMAH TINGGI DAN MAHKAMAH RAYUAN…OLEH ITU PEGAMPUNAN AGONG TIDAK BOLEH MELEPASKAN KESALAHAN YANG TELAH DIBUAT KECUALI HENDAKLAH DIBICARAKAN SEMULA…NAMUN INI TENTU TIDAK AKAN BERLAKU…PAK SHEIKH HENDAKLAH MENCABAR KEPUTUSAN YANG TELAH DIBUAT DAN MENDESAK DI BICARAKAN SEMULA….NABI YUSOF AS SEBELUM DIBEBASKAN DARI PENJARA TELAH MEMINTA DIBICARAKAN SEMULA UNTUK MEMBERSIHKAN NAMA BAGINDA AS….APAKAH SUKAR UNTUK DIBICARAKAN SEMULA… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 May 2019 5:04 pm

MARI KITA KENALI PARA PEMIMPIN UTAMA KERAJAAN SEKARANG….RAMAI YANG LEBIH MENGENALI PAK SHEIKH DAJJAL BERBANDING TONG M BERDASARKAN PAK DAJJAL TELAH DIMAHKAMAHKAN DAN DISAHKAN SEBAGAI PENGAMAL LIWAT DAN MENJADI BANDUAN DUA KALI….TONG M DI ANGGAP LICIK WALAUPUN TELAH MEMBUAT BEGITU BANYAK SKANDAL TERUS DIPUJA DAN DIANGGAP SEPERTI TUHAN YANG SUCI TIADA KESALAHAN….SEMATA-MATA KERANA TIDAK PERNAH DIBICARAKAN OLEH MAHKAMAH DENGAN RM 400 BILLION SKANDAL MAKA PEMIMPIN INI DI ANGGAP SEPERTI DEWATA.…SEJARAH PM-4 YANG TELAH MERANAPKAN SEPARUH DARI EKONOMI NEGARA TELAH DIABAIKAN OLEH MEREKA YANG FANATIK INI…FAKTA DAN ANGKA DI MANA RINGGIT TELAH JATUH DARI RM 2.50 KEPADA RM 3,80 TELAH DICAMPAK… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 May 2019 5:08 pm

SESI BERKENALAN DENGAN PEMIMPIN NEGARA DITERUSKAN…PAK SHEIKH YANG MEMPUNYAI PAKEJ LENGKAP BERUPA KEBEJATAN MORAL,,BERFAHAMAN LIBERALISME DAN PLURALISME SERTA AHLI FREEMASON..PUNYAI RAPPORT BAIK DENGAN ISRAEL …APALAGI PARTY YANG DITERAJUI ADALAH BERLAMBANG MATA SATU…PAK DAJJAL JUGA TERLIBAT DALAM MEGA SKANDAL..CONTOH KETARA IALAH SKANDAL FOREX YANG BERJUMLAH RM 30 BILLION KETIKA MENJADI MOF….MELAYAKKAN BELIAU MENDAPAT PANGKAT DAJJAL.. TONG M HEBAT DARI SEGI MEMANIPULASI PEMIKIRAN RAKYAT ALA FIRAUN KUNO…SKANDAL BELIAU YANG BERTONG-TONG TELAH DI ILUSIKAN HANYA PERKARA YANG REMEH APABILA KEKAYAAN NEGARA LESAP LEBIH DARI SEPARUH DENGAN SKANDAL MEGA BERJUMLAH RM400 BILLION…BANYAK DASAR-DASAR KERAJAAN SEMASA PM-4 TELAH DIUBAH TERUTAMA DASAR PENSWASTAAN YANG MENYEBABKAN KEKAYAAN… Read more »

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 May 2019 5:11 pm

MARI BERKENALAN DENGAN DUA PEMUKA UTAMA PH…PAK SHEIKH DAJJAL WALAUPUN BANGSAT, HINA DAN KEJI TELAH DIPUJA,,DISUCIKAN DAN DI DEWAKAN OLEH MUNAFIK MELAYU DAN DIPERALATKAN OLEH KAFIR HARBI BERTUJUAN MENEUTRALKAN ISLAM DENGAN FAHAMAN LIBERAL DAN PLURALISM SEPERTI MEMANDANG MUDAH UMAT ISLAM MURTAD BERDASARKAN KEBEBASAN BERAGAMA …MENEUTRALKAN KETUANAN MELAYU DENGAN MENGUBAH PERLEMBAGAAN SPT STATUT ROM DAN UEC YANG TELAH DILULUSKAN…ICERD DAN PELBAGAI LAGI HASUTAN AKAN DIBUAT…DI LUAR NEGARA PAK DAJJAL MEMPUNYAI HUBUNGAN KUAT DENGAN ZIONIST.. TONG M PULA TANPA DISEDARI TELAH DIPERALAT OLEH KAFIR HARBI KERANA DANGKAL ILMU AGAMA..SEBELUM MENJAWAT PM-7 MEREKA YANG MATANG TELAH MENJANGKA APA YANG AKAN BERLAKU SETELAH TONG… Read more »

Atan
Atan
24 May 2019 5:30 pm

Bila ditegur, menjawab cara buat yang sama spt di tegur.

Ini lah kurang ajar yang pakai nama MAHATHIRVSANWAR

Anon
Anon
24 May 2019 2:12 pm

Kenapa kah MAHATHIRVSANWAR ini tak henti henti menyalin komen yang serupa ke sini?

Apakah dia pun “budak hingusan bodoh” seperti yang Tun Dr Mahathir gelar sipolan itu?

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 May 2019 4:17 pm
Reply to  Anon

SEKUMPULAN. PEROMPAK HARAM PH .TELAH MEROMPAK SEBUAH INSTITUSI ORG ISLAM …SEBANYAK RM 20 BILLION…APABILA DI SOAL DI MAHKAMAH TOM CAT…PEROMPAK JWB TEGAS BAHAWA TUJUAN INSTITUSI TERSEBUT DIROMPAK ADALAH KERANA TELAH RUGI RM 4 BILLION…PEROMPAK TERSEBUT BERI JAMINAN HASIL ROMPAKAN DI JAMIN OLEH PH DAN AKAN BAYAR CUKAI TAHUN… .APABILA DISOAL BALAS KENAPA SAMUN BEGITU BANYAK…JAWAPAN YANG DIBERI ADALAH ROMPAKAN TERSEBUT BERTUJUAN UNTUK BANGKAPKAN TERUS INSTITUSI TERSEBUT…ALASAN TERSEBUT DITERIMA DENGAN SENANG HATI OLEH AG DAN PARA JURI SEBULAT SUARA …PEROMPAK BERNAMA TOKONG NOBITA DIBANTU MUJAHAT WAKANDA TELAH DIBEBASKAN BERSAMA HASIL ROMPAKAN DENGAN DI SAKSIKAN OLEH TONG M,,PAK DAJJAL DAN MAT SYABU… Read more »

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 May 2019 5:14 pm
Reply to  Anon

Bila ditegur, menjawab cara buat yang sama spt di tegur.

Ini lah kurang ajar Geng Najib yang asyik menjilat Najib pakai nama MAHATHIRVSANWAR.

Atan
Atan
24 May 2019 5:18 pm
Reply to  Tanpa Nama

Mungkin MAHATHIRVSANWAR ini bukan Geng Najib tapi penganut PAS yang tak ngaku dia orang PAS. Takda bola nak ngaku. Itu pasal PAS dah banyak puluh tahun wujud tapi tak sampai ie mana melainkan Kelantan. Aritu sangkut di Trengganu.

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 May 2019 1:10 pm

DOA PEMBUKA ENTRY…PH BERTUNJANGKAN KAFIR HARBI BERKUDAKAN MUNAFIK MELAYU PEROMPAK HARTA UMAT ISLAM…. SEJUTA KALI CILAKO….YA ALLAH!!!!! TUHAN YG PERKENANKAN DOA MEREKA YG TERANINYANYA!!!!!ENGKAU HANCUR LEBURKAN MEREKA!!!!!!!SEGERAKAN KEHANCURAN MEREKA!!!!YA QAHHAR!!!!!YA JABBAR!!!!!YA MUNTAQIM!!!!!YA ALLAH!!!!YA ALLAH!!!!!YA ALLAH¡!!!WAHAI TUHAN YANG TURUNKAN KITAB!!!!WAHAI TUHAN YANG MENJALANKAN AWAN!!!!!WAHAI TUHAN YANG MENGALAHKAN TENTERA AHZAB!!!!HANCUR BINASAKAN PH KERANA MENYAMUN ASET UMAT ISLAM!!!!!YA
QAHHAR!!!!!!HANCUR LEBU
RKAN PH!
!!…..

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 May 2019 3:39 pm

MAHATHIRVSANWAR ADALAH GENG NAJIB YANG ASYIK MENJILAT NAJIB DENGAN MENGGUNA BERBAGAI NAMA.

DIA GUNAKAN NAMA ITU UNTUK MENGKOPIPES, MENGULANG BERKALI KALI TUDUHAN2 LIAR TANPA BUKTI, FAKTA ATAU PUNCA MAKLUMAT YANG SAHIH.

DIA OTAK KECIK. MENGKOPIPES PENULISAN PANJANG LEBAR, TAK SEDAR BAHAWA TIADA SIAPA YANG MEMBACA NYA, TERUTAMA BILA DILIHAT ITU KOPIPES.

DIA JENIS CYBER TROOPERS UMNO YANG NAJIB MAKI “BANGANG HAMJADAH” DI KEMPEN PRU13 DAN “KEPALA BAPAK KORANG” DI KEMPEN PRU14 – MALAS MENCARI FAKTA2 DAN HUJAH2 YANG BOLEH MENAIKKAN IMEJ NAJIB DAN UMNO BN. DEPA LINGKUP DI PRU14.

Tanpa Nama
Tanpa Nama
24 May 2019 3:41 pm

MAHATHIRVSANWAR ini adalah nama samaran Geng Najib yang asyik menjilat Najib pakai banyak nama. Tak berani keluarkan nama Geng Najib sehingga malam hari, takut di balun asyik menjilat Najib apabila keluar saja nama itu.

Nama ini di khaskan nya untuk mengkopipes. Geng Najib dulu terkenal sebagai Raja Kopipes, sekarang dipindahkan nya gelaran itu kpd MAHATHIRVSANWAR.

Kopipes benda yang sama, panjang lebar, tak dibaca sesiapa. Aku komen begini untuk pengtahuan pembaca baru blog ini supaya tak payah membuang masa membaca nya.

Menuduh secara liar, tanpa bukti, fakta atau punca maklumat yang sahih.

apochot
apochot
24 May 2019 1:02 pm

Lantak dia org la dua dua 2×5 tengok cermin refleck each other so why must u care???

MAHATHIRVSANWAR
MAHATHIRVSANWAR
24 May 2019 2:01 pm
Reply to  apochot

LEADERSHIP BY EXAMPLE

Anon
Anon
24 May 2019 2:09 pm
Reply to  apochot

Tidak betul. Yang seorang tu keturunan Bugis baran, tak hormat Perdana Menteri kita.